[BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem januari 2010 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 31 Laatste
Acties:
  • 98.002 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 10:12
vraagje aan reinman; ik zie in dit draadje en het vorige (november) jouw voorliefde voor de i5 750 als basis voor een (snel) systeem; hoe ziet dat systeem er eigenlijk verder uit qua moederbord, voeding, geheugen ? :? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spenser
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:27
@ mask, Mischien is het idd verstandiger om een 5850 achterwege te laten en over een jaar een 6850 te halen.
rows schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:13:
@ Spenser, Als je toch geld wilt uitgeven zou ik gaan voor de 160GB SSD van Intel. Wat Mask al zegt. ik neem aan dat je de kast en CPU koler ook neemt voor de looks? Het kan goedkoper als je zou willen, maar ik besef dat dit heel persoonlijk is. Daarbij heeft deze kast een window en dan ziet een H50 er mooier uit dan een Scythe Mugen.

In hoeverre wil je serieus gaan overklokken? Wil je gaan benchmarken of is het "just for fun"
Ik vind mijn systeem zo al duur genoeg, dus ik houd deze 80 gig wel even.
Het idee van corsair's dream pc sprak me wel aan gewoon veel onderdelen van hun erin stoppen, dan heb je hoge kwaliteit en goede garantie.
De 800D kast is idd erg duur maar ik vind hem erg mooi uitzien, en heeft alle functionaliteit die ik wil.
Ik heb voor de H50 gekozen omdat ik denk dat de prestaties beter zijn dan de meeste luchtkoelers.

Kwa overklokken wil ik geen extreme dingen doen, het is mijn eerste keer, ik wil alleen wat meer prestaties hebben voor mijn euro's

Zou iemand me nog een fancontroller aan kunnen raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Spenser schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:13:
@ mask, Mischien is het idd verstandiger om een 5850 achterwege te laten en over een jaar een 6850 te halen.
Dan kun je ook een goedkoper mobo en voeding nemen natuurlijk.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:06
Spenser schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:13:

Zou iemand me nog een fancontroller aan kunnen raden?
Kijk eens bij de Scythe Fancontrollers. Goede kwaliteit voor een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het lezen van verschillende reviews, de BGG en na eerder advies te hebben gevraagd (http://gathering.tweakers...message/33264306#33264306) ben ik uiteindelijk afgestapt van de aanschaf van een Intel Core i7 920 systeem.

Nu heb ik het volgende systeem geselecteerd:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 132,90€ 132,90
1Asus Crosshair III Formula€ 157,-€ 157,-
1Asus EAH5850/G/2DIS/1GD5€ 242,99€ 242,99
1Cooler Master HAF 932€ 119,-€ 119,-
1Cooler Master Silent Pro M850€ 117,-€ 117,-
1Intel Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 189,-€ 189,-
1NZXT Sentry 2€ 29,90€ 29,90
1Prolimatech Megahalems CPU Cooler€ 54,99€ 54,99
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 69,90€ 69,90
ImporterenTotaal€ 1.112,68

Case: Cooler Master HAF 932
Waarschijnlijk dat ik voor de AMD-Edition van deze kast ga. Past namelijk perfect bij deze setup... :P Voldoende fans, 2x 230mm en 1x 140mm, om dit systeem koel te houden. Prestaties zijn ong. gelijk aan de HAF 932 ook al ontbreekt de side-panel fan (230mm) door het windows met de AMD-Draak.

http://www.tomshardware.c...r-regular-edition-edition

PSU: Cooler Master Silent Pro M850
Voldoende headroom voor het toevoegen van een tweede 5850 en voor een eventuele upgrade naar een hexacore.

CPU: AMD Phenom II x4 955 BE
De Phenom II x4 965 BE voegt, behalve 200MHz, niets toe.

MoBo: Asus Crosshair III Formula
RoG-Bord en voldoende overklok mogelijkheden.

GPU: Asus EAH5850/G/2DIS/1GD5
Ati's Radeon 5850 is ruim voldoende voor het gamen op 22" @ 1680 x 1050. Helemaal met de eventuele toekomstige upgrade naar een tweede 5850. Voor het bewerken/renderen/encoden is deze ook voldoende.

HDD: Samsung F3 Spinpoint 1TB
Voldoende opslagruimte en prestaties.

SSD: Intel Postville 80GB
Voldoende ruimte voor de OS, overige apps en eventueel een game of 2/3.

Koeling: Prolimatech Megahalem
Na het lezen van verschillende recensies een van de betere (zo niet de beste) air cpu koeler.

Fan-Control: NZXT Sentry 2
Regelen van de Prolimatech en de overige fans van de HAF 932.

Rest slechts nog het geheugen. Het enige waar ik over twijfel. Apps als Photoshop CS4 en AutoCad hebben baat bij veel RAM. Is het nu verstandig er direct 8GB in te zetten of is 4GB voldoende en later te upgraden naar 8GB.

Indien 4GB jullie voldoende lijkt, is 1x4GB of 2x2GB verstandiger?

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair CMX4GX3M2A1600C7€ 137,08€ 137,08
1OCZ Platinum OCZ3P1600LVAM4GK€ 120,-€ 120,-
ImporterenTotaal€ 257,08

Verder is het verstandig 1600MHz CAS7 te gebruiken i.v.m. het overklokken van de CPU richting de 4.0GHz? Of is 1333MHz CAS6/7 voldoende?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:30:
PSU: Cooler Master Silent Pro M850
Voldoende headroom voor het toevoegen van een tweede 5850 en voor een eventuele upgrade naar een hexacore.
Zou de pricewatch: Corsair HX750W nemen kost ongeveer evenveel, maar is superieur aan de Coolermaster SilentPro 850W.
CPU: AMD Phenom II x4 955 BE
De Phenom II x4 965 BE voegt, behalve 200MHz, niets toe.

MoBo: Asus Crosshair III Formula
RoG-Bord en voldoende overklok mogelijkheden.
In plaats van deze twee zou je ook een Core i5 750 en MSI P55-GD65 kunnen nemen, klokt procentueel veel verder over en de Core i5 750 is standaard in de meeste apps al iets sneller.
Indien 4GB jullie voldoende lijkt, is 1x4GB of 2x2GB verstandiger?
Sowieso 2x2GB quad-channel wordt niet ondersteund door de mem-controller en met 1x4GB zitten alle geheugensloten al vol.
Verder is het verstandig 1600MHz CAS7 te gebruiken i.v.m. het overklokken van de CPU richting de 4.0GHz? Of is 1333MHz CAS6/7 voldoende?
1333MHz CAS9 is al voldoende. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wat zouden jullie aanraden voor een nieuw i5 systeempje?

5770 1gb nemen of de oudere maar iets snellere 4890? (wordt gegamed op 1680x1050)

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Sonata III 500 Zwart€ 97,95€ 97,95
1Asrock P55M Pro€ 81,10€ 81,10
1Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E€ 131,-€ 131,-
1Intel Core i5 750€ 160,-€ 160,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 91,-€ 91,-
ImporterenTotaal€ 561,05

[ Voor 80% gewijzigd door peakaboo op 08-02-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Welke HD5770 en welke HD4890, de ene is de andere niet. ;)
Overigens is de HD4890 erg slecht leverbaar.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:50:
Welke HD5770 en welke HD4890, de ene is de andere niet. ;)
Overigens is de HD4890 erg slecht leverbaar.
beide met 1gb aan boord, maar gezien de slechte leverbaarheid valt die denk ik sowieso af... de 5770 is ook goed over te klokken, maar is deze stock snel genoeg voor 1680x1050 met settings op high of max?

en is deze stock fan stiller dan bijv die van sapphire met haar eigen koelsysteem?

en de rest van de setup, goede keuze denk je?

zit nog te twijfelen of een andere CPU koeler beter zou zijn... CPU wordt iig niet overgeklokt...

[ Voor 6% gewijzigd door peakaboo op 08-02-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peakaboo schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:53:
[...]

beide met 1gb aan boord, maar gezien de slechte leverbaarheid valt die denk ik sowieso af... de 5770 is ook goed over te klokken, maar is deze stock snel genoeg voor 1680x1050 met settings op high of max?

en is deze stock fan stiller dan bijv die van sapphire met haar eigen koelsysteem?

zit nog te twijfelen of een andere CPU koeler beter zou zijn... CPU wordt iig niet overgeklokt...
Ik heb een HD4850 en die is langzamer, maar voldoet nog ruim voor 1680x1050 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
peakaboo schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:53:
de 5770 is ook goed over te klokken, maar is deze stock snel genoeg voor 1680x1050 met settings op high of max?
http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/HD_5770/1.html
Vapor-X bedoel je?
Behuizing en voeding kan nog anders/beter.
Stiller dan wel waarschijnlijk. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:59:
[...]
http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/HD_5770/1.html

[...]
Vapor-X bedoel je?

[...]
Behuizing en voeding kan nog anders/beter.

[...]

Stiller dan wel waarschijnlijk. ;)
Tussen deze: pricewatch: Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE
En deze: pricewatch: Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E

Vapor X is geen must..

Welke behuizing zou je dan aanbevelen? (het systeem is overigens niet voor mij, maar een vriend, hij houdt van strakke kasten beetje a la lian li) Deze vond hij ook erg mooi: pricewatch: Lancool PC-K58 Zwart

Alleen moet je dan nog een losse voeding erbij, en ben je een stuk duurder uit niet?

Hoe erg lawaaierig is die intel fan bij de i5? Ik weet dat ie op de i7 nogal zoemerig was... Alternatief scythe mugen 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
HD5770's met ATi's referentie koeler, worden al niet meer geleverd.
Welke behuizing zou je dan aanbevelen?
Hoeveel mag het kosten?
(het systeem is overigens niet voor mij, maar een vriend,
Had ik door. ;)
Alleen moet je dan nog een losse voeding erbij, en ben je een stuk duurder uit niet?
Wel met een behuizing van LianLi ja.
Hoe erg lawaaierig is die intel fan bij de i5? Ik weet dat ie op de i7 nogal zoemerig was... Alternatief scythe mugen 2 ?
Bijvoorbeeld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:09:
[...]
HD5770's met ATi's referentie koeler, worden al niet meer geleverd.

[...]
Hoeveel mag het kosten?
[...]
Had ik door. ;)

[...]
Wel met een behuizing van LianLi ja.

[...]

Bijvoorbeeld.
Dus de afbeelding hier: http://www.cool-prices.nl...i-ati-eyefinity-in-601468 klopt niet? Wel jammer.. Kaarten waarbij de lucht uit de kast wordt geblazen is toch beter in mijn ogen..

Kast + voeding, tja, 2 tientjes meer is geen ramp, dus zeg 120 euro max voor beide.

Lancool, niet lian li :+ (ja ik weet het...)

De mugen is wel een van de duurdere, aangezien hij toch niet gaat overklokken is dat misschien een beetje overkill, zijn er nog andere alternatieven voor zeg +/- 20 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hyper TX3 is wel een goede koeler als je niet OC't.
peakaboo schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:12:
Kaarten waarbij de lucht uit de kast wordt geblazen is toch beter in mijn ogen..
Dat is alleen het geval bij krappe kasten met slechte airflow, een beetje kast krijgt die warme lucht met gemak weg. Direct vanaf de kaart de warme lucht de kast uitblazen is meestal minder effectief (minder koel of meer geluid).

[ Voor 93% gewijzigd door bwerg op 08-02-2010 21:19 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
bwerg schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:17:
Hyper TX3 is wel een goede koeler als je niet OC't.
Oke bedankt voor je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 11:38
De TX3 is wel luidruchtig, dus je kan net zo goed dan de stock cooler houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Lee245 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:19:
[...]

De TX3 is wel luidruchtig, dus je kan net zo goed dan de stock cooler houden.
Alleen op hoge toerental (dus met OC), zonder OC is die best stil (als ik het me goed herinner was die zelfs onhoorbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:39
peakaboo schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:12:
[...]
De mugen is wel een van de duurdere, aangezien hij toch niet gaat overklokken is dat misschien een beetje overkill, zijn er nog andere alternatieven voor zeg +/- 20 euro?
De CoolerMaster Hyper 212 Plus, is stiller onder zware load dan de TX3 maar ook wel wat duurder.

[ Voor 44% gewijzigd door Baserk op 08-02-2010 21:22 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Baserk schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:21:
[...]

De CoolerMaster Hyper 212 Plus, is stiller onder zware load dan de TX3 maar ook wel wat duurder.
Oke, die is dan nog redelijk qua prijs t.o.v. de mugen 2, anders kon ik net zo goed voor die laatste gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-10-2020
rows schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:38:
ik persoonlijk vind de 5750 op een 24" niet toekomst ready. Ik heb zelf een 5770 op een 24" (1920* 1200) en dat kan nog net en dan draai ik ook niet alles op high.
*kuch* wat draai jij niet op high? ik heb deze kaart ook en een 24" monitor. daarmee speel ik crysis gewoon op high(niet ultra high). en alle andere spellen ook gewoon op high. Deze kaart had ik tijdelijk gekocht omdat de hd5870 niet goed leverbaar was. dus deze als 'budgetkaart' gekocht. nieuwe generatie dacht ik, dus dat zal later nog wel goed verkopen. maar ben er blij dat ik dit gedaan heb. want eigenlijk wacht ik nog gewoon even met die hd5870. dat is namelijk niet echt nodig op moment. denk dat ik dat geld eerst maar eens steek in een ssd.

[ Voor 5% gewijzigd door Maldar op 08-02-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
idd Hyper 212 is een betere keus dan de TX3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
@ Maldar, ik had mijn onderbouwing al gegeven. ;)

Resume; Het ging om toekomstbestendigheid en daar vind ik hem niet snel genoeg voor, zie mijn voorgaande tekst. Op dit moment kan het nog wel. Heb om dezelfde reden als jij de 5770 gekocht. Ik had op dat moment een kaart nodig. Ik wacht nu eerst af totdat alles EN goed leverbaar wordt (betere concurrentie) EN ik wil graag Nvidia zijn aanbod zien. Tot die tijd hou ik het nog wel vol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
-The_Mask- schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:54:
Zijn budget was ongeveer 600 euro, alle PC's zitten daar dik overheen. ;)
Dank voor jullie reacties!
Maar ff ter aanvulling:
Het valt of staat niet op 20 euro hoor, 600 is meer een richtlijn.
Ik geef liever 650 uit zodat ik tevreden ben, dan dat ik ga beknibbelen op 3 tientjes en dan toch niet helemaal heb wat ik voor ogen had.

Maar wat ik me afvroeg, wat is er mis met die antec sonata III kast dan?
De reviews die ik had gelezen waren allemaal erg positief en wat voor mij een groot voordeel is (voor veel anderen misschien een nadeel) is dat de power en reset knop achter een deurtje zit welke ook nog eens op slot kan.

Ik heb namelijk een zoontje van bijna twee jaar oud en ik kan je vertellen dat kinderen van die leeftijd het ERG interresant vinden om op knopjes te drukken.... vooral degene waar een lampje inzit :*)
En aangezien de PC in de woonkamer komt te staan is dat wel handig in mijn geval.

Qua videokaart lijkt me dan die Vapor een betere idd als die stiller is en dan misschien toch maar een ander koelertje erop?
Het gaat me niet om overclocken dus als ie dezelfde koelprestaties als de stock cooler levert maar wel een stuk stiller is is dat prima, die Coolermaster TX-3 kwam wel goed uit de review van tweakers.net las ik. Iemand die cooler in bezit? Zo ja, kun je iets zeggen over de geluidsproductie?

Verder qua processor, ik geloof jullie als jullie zeggen dat het voor games niet veel uitmaakt in prestaties als ik een AMD phenom X4 zou nemen.
Maar hoe zit dat in overige prestaties? Als ik de reviews op internet lees komt de Core I5 toch wel keer op keer beter uit de test qua allround prestaties.
Natuurlijk zijn dit benchmarkresultaten, maar ga ik dit verschil in de praktijk merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Laatst online: 09-09 18:46
rows schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:46:
@ Maldar, ik had mijn onderbouwing al gegeven. ;)

Resume; Het ging om toekomstbestendigheid en daar vind ik hem niet snel genoeg voor, zie mijn voorgaande tekst. Op dit moment kan het nog wel. Heb om dezelfde reden als jij de 5770 gekocht. Ik had op dat moment een kaart nodig. Ik wacht nu eerst af totdat alles EN goed leverbaar wordt (betere concurrentie) EN ik wil graag Nvidia zijn aanbod zien. Tot die tijd hou ik het nog wel vol :P
Toekomstbestendigheid is altijd lastig met grafische kaarten.
Een 5770 is voor mij nu in elk geval snel zat als ik jullie zo hoor en afgaande op recensies die ik gelezen heb, verder heb ik gewoon stomweg geen 240euro+ over voor een videokaart aangezien ik daar niet genoeg voor game (vind ik).
Als ik over 2 jaar vind dat ie te traag is koop ik dan wel weer een andere (als dan pci-express tenminste nog verkocht word hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
RFdeGroot schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:08:
[...]

Een 5770 is voor mij nu in elk geval snel zat als ik jullie zo hoor en afgaande op recensies die ik gelezen heb, verder heb ik gewoon stomweg geen 240euro+ over voor een videokaart aangezien ik daar niet genoeg voor game (vind ik).
Als ik over 2 jaar vind dat ie te traag is koop ik dan wel weer een andere (als dan pci-express tenminste nog verkocht word hehe)
Of een 2e 5770 erbij, CF schaalt best lekker bij die kaartjes! En best betaalbaar ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
RFdeGroot schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:08:
[...]

Het ging even over mijn config en gebruik, waar jij de PC voor gaat gebruiken is de 5770 prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Mask: Ik bedoelde 1 module van 4GB om zo nog 3 open sloten te behouden. Is dat verstandiger dan 2x2GB? En 8GB vs. 4GB... Noodzakelijk of prettig in mijn situatie?

Verder blijf ik bij de huidige setup. Is voldoende snel. Maar bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

In principe kan je beter 2 modules gebruiken, omdat je dan dual channel kan werken, zodat je een grotere bandbreedte hebt. Verder zijn de 4GB reepjes een stuk duurder dan 2x2GB.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Niet meer waarschijnlijk
Kast + voeding, tja, 2 tientjes meer is geen ramp, dus zeg 120 euro max voor beide.
Als voeding moet een goede 350 Watt voeding al voldoende zijn, behuizing is nogal persoonlijk dus laat hem zelf 1 uitzoeken dan is het altijd goed lijkt mij. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
peakaboo schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:18:
[...]

Of een 2e 5770 erbij, CF schaalt best lekker bij die kaartjes! En best betaalbaar ook
Minimale FPS is niet om naar huis te schrijven.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
hmm, ik heb nog even een vraag over mijn eigen spullenboel. Aangezien ik ook moet upgraden en daarom naar een nieuw moederbord toe moet (heb nu nog een Asus P5B Deluxe) twijfel ik tussen de twee onderstaande, met een sterke voorkeur voor de EVGA. Ik wil mijn i5 750 (die keuze is al gemaakt) stabiel laten draaien op het liefst 4.2GHz als ik dat haal, want dat hangt er ook maar van af hoe goed de kwaliteit is van de chip. Voordeel van de EVGA is verder de ondersteuning voor Xeon mocht ik dat ooit willen. Er komt een mugen 2 koeler op te draaien denk ik.

Het is veel geld, maar het gaat dan ook weer drie jaar mee, dus updates van Bios en dergelijke is ook belangrijk. dat vond ik bij mij Asus nu wat minder. Van de MSI kan je wat meer vinden dan de EVGA, maar ik heb geen onderling vergelijk kunnen vinden.

Prijsverschil alleen tussen deze twee borden is voor mij niet doorslaggevend

#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA P55 FTW€ 191,-€ 191,-
1MSI P55-GD80€ 177,50€ 177,50
ImporterenTotaal€ 368,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan met een goedkoper bord ook makkelijk naar de 4,2Ghz(GD65, UD4). Zeker gezien je 'maar' lucht koeling gaat doen en geen sub-zero.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 09:18
Nadat mijn huidige setup het begeven heeft heb ik rond gekeken voor een nieuw systeem samen te stellen. Het zou voornamelijk dienen voor gaming en 3d modeling.
Ik twijfel tussen socket 1156 of socket 1366

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair HX620W€ 91,90€ 91,90
1Intel Core i7 860€ 227,-€ 227,-
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB€ 203,50€ 203,50
1MSI P55-GD65€ 130,40€ 130,40
1MSI R5850-PM2D1G-OC€ 246,70€ 246,70
1OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK€ 89,-€ 89,-
ImporterenTotaal€ 988,50

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 920€ 228,50€ 228,50
1MSI X58 Pro-E€ 157,90€ 157,90
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK€ 154,-€ 154,-
ImporterenTotaal€ 1.082,50

De setup met de i7 860 haalt betere resultaten in game benchmarks. maar de i7 920 is volgens mij toch meer toekomst gerichter ( in verband met latere updates) en zou deze niet beter render resultaten neerzetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Stampertjen op 09-02-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Luchtkoeling kan misschien nog eens waterkoling worden op dit moederbord, maar sub-zero zal ik niet gaan doen. :9

Maar wil je dan zeggen dat voor mij persoonlijk die dure MB weinig zullen toevoegen? Het is wel de bedoeling dat ze 24/7 moeten kunnen. Daarbij wil ik toch eens gaan benchmarken met anderen in tegenstelling tot wat ik eerder al eens vermelde. Niets zo veranderlijk als de mens :+

[ Voor 32% gewijzigd door rows op 09-02-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wil je dan zeggen dat voor mij persoonlijk die dure MB weinig zullen toevoegen?
Ja.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Een maat van me wil een nieuwe pc kopen, en zijn budget exclusief beeldscherm en besturingssysteem is zo'n 1000 euro. Zijn doel met de pc: gamen, biologische films kijken, surfen, muziek luisteren, chatten, dat was het wel zo'n beetje. Wat voor onderdelen er in de pc moeten? Het zal hem aan zijn kont roesten zolang het maar goed werkt. Wil in de toekomst mogelijk eyefinity draaien dus grakaatje moet wel wat reserves hebben. Of ie wil overclocken? "Denk ut" was zijn veelzeggende antwoord, dus hooguit zijn cpu een halve gigahertz hoger zetten maar meer ook niet. Assemblage gaat misschien een probleem worden, zeker als ik hem bijvoorbeeld een scythe mugen aanraad die al voor de ervaren bouwer lastig is.

Mogelijk wil hij ook gewoon een dell pc kopen, maar wat raden jullie aan? Qua losse onderdelen zat ik aan dit te denken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 PURE Zwart€ 66,-€ 66,-
1Cooler Master Real Power M620€ 72,95€ 72,95
1Gigabyte GA-790XTA-UD4€ 102,30€ 102,30
1Samsung SH-S223C€ 16,27€ 16,27
1Sapphire HD5870 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 329,99€ 329,99
ImporterenTotaal€ 881,31

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Heeft nou niemand voor mij een reden om een dergelijk mooi MB te kopen? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Murk schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:30:
Zijn doel met de pc: biologische films kijken
;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

10 minuten geleden sinds je dat postte, geef het wat meer tijd ;) Ik zou je geen reden kunnen geven, behalve dat ik soms zelf ook nog wel denk(hoop) dat duurder = beter en daarom de duurdere uitvoeringen koop.. tis tragisch maarja. ecoCrisis heb ik geen last van

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rows schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:38:
Heeft nou niemand voor mij een reden om een dergelijk mooi MB te kopen? :>
Voor je e-peen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Ja ;) Alleen zoek ik ook nog andere redenen. Bijvoorbeeld, het voordeel van de EVGA is dat er meerdere biosen opzitten die door middel van een switch te activeren zijn als er echt wat fout gaat en een bios helemaal corrupt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rows schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:57:
[...]

Ja ;) Alleen zoek ik ook nog andere redenen. Bijvoorbeeld, het voordeel van de EVGA is dat er meerdere biosen opzitten die door middel van een switch te activeren zijn als er echt wat fout gaat en een bios helemaal corrupt raakt.
Sja, de goedkopere gigabyte's hebben dual bios, wat het zelfde is en ik meende dat de BIOS van de goedkopere MSI's ook gewoon gereset kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Rein zie jij nog iets in de setup die ik hierboven postte, dat werkt toch allemaal gewoon of zie ik iets over het hoofd? :)

En ik denk erover om hem 2 5770's te laten bestellen bij cool-prices, dat lijkt mij beter dan te zoeken naar een 5870 ergens? En sneller ook.

[ Voor 37% gewijzigd door Murk op 09-02-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
waarom wordt gigabyte ga p55a ud3 (basis voor 1156) vrijwel niet genoemd . CF is dan toch ook nog mogelijk :?

[ Voor 17% gewijzigd door edklavertje op 09-02-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

RFdeGroot schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:02:
Het gaat me niet om overclocken dus als ie dezelfde koelprestaties als de stock cooler levert maar wel een stuk stiller is is dat prima, die Coolermaster TX-3 kwam wel goed uit de review van tweakers.net las ik. Iemand die cooler in bezit? Zo ja, kun je iets zeggen over de geluidsproductie?
Ik bezit hem niet, een vriend van me wel en zijn pc is muisstil (met ook HD4870 vapor-x en phenom II x4). Ook zonder OC, het schijnt dat als die koeler flink aan de bak moet dat hij wel lawaai kan maken.
Verder qua processor, ik geloof jullie als jullie zeggen dat het voor games niet veel uitmaakt in prestaties als ik een AMD phenom X4 zou nemen.
Maar hoe zit dat in overige prestaties? Als ik de reviews op internet lees komt de Core I5 toch wel keer op keer beter uit de test qua allround prestaties.
Natuurlijk zijn dit benchmarkresultaten, maar ga ik dit verschil in de praktijk merken?
Dat is het verschil tussen praktijk en benchmarks. Leuk dat een CPU iets sneller is, maar als de bottleneck bij de videokaart ligt (voor de meeste games) of bij de HDD dan doet een snellere processor weinig. Voor games ga je het verschil niet merken. Voor sommige CPU-intensieve zaken misschien wel, rarren o.i.d. al zal het verschil niet gigantisch zijn dus ook dan is een i5 alleen nuttig als je die zaken vaak doet.
edklavertje schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:26:
waarom wordt gigabyte ga p55a ud3 (basis voor 1156) vrijwel niet genoemd . CF is dan toch ook nog mogelijk :?
Mogelijk maar niet aan te raden, het tweede x16-slot loopt op PCIe1.0 x4 mode (en het schijnt nog erger te zijn dan dat door de implementatie maar dat kan ik niet helder uitleggen :P). Voor crossfire of SLI moet je altijd even nagaan of je moederbord wel op minstens x8 x8 loopt met PCIe2.0.

[ Voor 17% gewijzigd door bwerg op 09-02-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murk schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:02:
Rein zie jij nog iets in de setup die ik hierboven postte, dat werkt toch allemaal gewoon of zie ik iets over het hoofd? :)
Nope, is geen probleem. Ik zou alleen een CM690 II halen. Al is die wel iets duurder. De 690 heeft gewoon wat eigenaardigheden(ik kan het weten, ik heb er een :p). Dat hebben ze bij de II verbeterd.
edklavertje schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:26:
Wat Bwerg zei(maar dan is het wel 4 2.0 lanes, maar die sluiten aan op de DMI, welke weer 4 lanes 1.1 is. Dat is dus langzamer en nog een extra omweg wat microstutter weer bevorderd) + de USB3 en SATA3 implementatie van gigabyte is niet zo elegant.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Na jarenlang met laptops gespeeld te hebben ben ik van plan om over een maand of 5 voor het eerst sinds jaren weer eens een pc te gaan bouwen, en ik probeer me alvast zo goed mogelijk te informeren. Ik volg dit topic nu al een tijdje en ben mede hierdoor tot de volgende keuzes gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P6T SE€ 160,-€ 160,-
1Cooler Master Silent Pro M600€ 75,61€ 75,61
1NZXT SENTRY LX€ 54,90€ 54,90
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK€ 159,-€ 159,-
1Samsung Spinpoint F3 HD203WI€ 131,-€ 131,-
1Scythe Mugen 2€ 29,94€ 29,94
1Silverstone Fortress FT02B Zwart€ 182,20€ 182,20
1Sony AD-7240S€ 18,61€ 18,61
ImporterenTotaal€ 1.486,25

Rand apparatuur heb ik al, maar mijn 22" @ 1680x1050 zal waarschijnlijk over een jaar vervangen worden door een groter WQXGA exemplaar.

Past mijn gekozen hardware goed bij elkaar, en ben ik nog iets vergeten misschien?

Ik twijfel nog over een aantal zaken, met name de voeding (wattage; zwaar genoeg om redelijk koel te blijven met mijn setup, maar vooral; is dit de stilste?), het moederbord en de CPU koeler (wederom is stil voor mij het belangrijkste, is een passieve koeler misschien een optie of betekend dit gelijk dat mijn case fan's altijd op volle kracht moeten draaien?). Ik wil wel wat met (licht) OC gaan experimenteren, maar een 2de GPU zal er bijvoorbeeld niet bijkomen. Wel nog (maximaal) een viertal HDD's en misschien nog een paar extra fan's en een touchscreen in de case. Ook zoek ik nog een mooie 5.25 cardreader die SDHC kaartjes slikt en over een e-sata poort beschikt.

Ik zou in principe al ruim voldoende hebben aan een 64gb SSD, alleen wil ik wel gewoon een degelijke, snelle hebben en TRIM ed. behouden. Kan ik hier misschien nog iets besparen?

Ik besef dat er nog een hoop kan veranderen in een klein half jaar, maar ben wel benieuwd wat voor prijsdaling ik in dit tijdsbestek ongeveer kan verwachten. Iemand die hier een uitspraak over durft te doen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
rows schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:24:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI P55-GD80€ 177,50€ 177,50
ImporterenTotaal€ 368,50
Ik denk niet dat jij die EVGA wil hebben:
http://www.xbitlabs.com/a...display/evga-p55-ftw.html

Fijn bord, maar met 'karakter'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
bwerg schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:37:
[...]
Mogelijk maar niet aan te raden, het tweede x16-slot loopt op PCIe1.0 x4 mode (en het schijnt nog erger te zijn dan dat door de implementatie maar dat kan ik niet helder uitleggen :P). Voor crossfire of SLI moet je altijd even nagaan of je moederbord wel op minstens x8 x8 loopt met PCIe2.0.
Ahha 8) ik snap t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
[quote]bwerg schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:37:
[...]
Ik bezit hem niet, een vriend van me wel en zijn pc is muisstil (met ook HD4870 vapor-x en phenom II x4). Ook zonder OC, het schijnt dat als die koeler flink aan de bak moet dat hij wel lawaai kan maken.
[...]
noob vraagje 2 :o Dus stel ik OC alleen voor fun (softwarematig) dan kan de TX3 op zich wel of is de Mugen altijd beter juist vanwege de stille werking :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
edklavertje schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:37:
Dus stel ik OC alleen voor fun (softwarematig) dan kan de TX3 op zich wel of is de Mugen altijd beter juist vanwege de stille werking :?
Voor OC'en is de Mugen2 of de CoolerMaster Hyper 212 Plus aan te raden.
De TX3 is OK voor een niet geOC'de CPU maar als je echt wil OC'en en het CPU voltage iets omhoog wil schroeven dan is de Mugen2 op z'n plaats.
Vooral als je zoveel mogelijk uit bijv. een 955BE wil persen. Hoe koeler de CPU blijft hoe verder je natuurlijk komt.
Als je een beetje gaat OC'en maar daar wel continu mee wil draaien is de CoolerMaster mischien de betere optie; wat goedkoper en wat kleiner dan de Mugen2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag systeempje besteld:D:D:D:D

Freezer 64 Pro PWM, CGAX-58524DPO, Phenom II X4 955, Real Power M520, Nine Hundred II, SH-S223C, M4A79XTD EVO, HD103SJ, 4 GB DDR3-1333 Kit)

Goeie of not:D

hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Laatst online: 12-09 23:54
Welke van deze twee is de betere keus op een gigabyte ud4 am3 moederbord met een phenom x4 955?
En waarom?
#ProductPrijsSubtotaal
1GeIL Black Dragon GB34GB1333C7DC€ 109,90€ 109,90
1GeIL Black Dragon GB34GB1600C8DC€ 110,-€ 110,-
ImporterenTotaal€ 219,90

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er geen goedkopere? De winst van lagere cas of hogere clock ten opzichte van 1333mhz is maar heel klein. Ik ga er van uit dat je bij cool-prices besteld: Neem dan de 1600mhz CAS 8 als je toch graag de snellere geheugen wil.
PC3-12800 1600MHz CAS 7, CAS 8 & CAS 9 Dual Channel
- Available in 2GB(1GBx2) & 4GB(2GBx2) Dual Channel Package
- Available CAS: 7-7-7,8-8-8,9-9-9
- 240 pin, Non-ECC, Un-buffered DIMM
- Working Voltage :
1600MHz C7 & C8(1GBx2): 1.6/1.8 V*
1600MHz C7 & C8(2GBx2): 1.6/1.9 V*
1600MHz C9: 1.6V
- Heat Spreader:8 Layers Custom Black Dragon PCB with LED
- DBT (Die-hard Burn-in Technology) Enhanced
- Lifetime Warranty
*Please check for the working voltage on the specification label of the actual product. Contact GeIL Tech Support if you need further assistance.
*sigh*

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik hoef niet per se het snellere geheugen. Ik denk dat je een heel klein beetje meer performance hebt met 1600 MHz. Maar wat is het nadeel van C8 t.o.v. C7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Edmin schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:46:
[...]

Ik denk niet dat jij die EVGA wil hebben:
http://www.xbitlabs.com/a...display/evga-p55-ftw.html

Fijn bord, maar met 'karakter'.
http://techgage.com/article/evga_p55_ftw/11

Er zijn er ook die er mee weglopen. Dat is ook altijd lastig met die reviews vind ik. Temeer daar je ook niet altijd weet in hoeverre een review site ook echt goed is met zijn testen. Misschien ook iets om te testen :+

Ik heb net nog even gekeken op het EVGA forum en daar zijn ze wel heel actief en kan je ook al je vragen wel kwijt. Voordeel van EVGA is wel dat die kwaliteit echt goed is.

MSI is weer meer uitgewerkt en wat beter onderbouwd voor de gemiddelde gebruiker, alleen bijna iedereen vertekt hier al met een MSI onder de armen als advies en ik vind het dan juist leuk om wat anders te kiezen. Is ook karakter hoop ik. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Da's waar. Ik ben zelf ook erg gecharmeerd van die plank, maar ben van mening dat als je bijna €200 uitgeeft aan een 1156 mobo, je beter een Bloomfield had kunnen kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Is er iemand die nog antwoord heeft op mijn vraag? Heeft het ook nog voordelen dat het 1333 MHz geheugen een voltage heeft van 1,5?

Edit: Ik denk niet dat iemand weet wat de betere keus is en dat je benchmarks moet gaan draaien om een antwoord te krijgen.

[ Voor 32% gewijzigd door Robolokotobo op 09-02-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ja, het verbruik is lager. Dat kan voor sommige setups erg welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Edmin schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:09:
Da's waar. Ik ben zelf ook erg gecharmeerd van die plank, maar ben van mening dat als je bijna €200 uitgeeft aan een 1156 mobo, je beter een Bloomfield had kunnen kopen. ;)
ff rekenen:
Scheelt toch aanzienlijk. Ik heb wel vergelijkbare produkten gepakt, want mooi P55 spul vergelijken met wokkie wokkie X58 is niet opjectief. :9

#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA X58 SLI€ 247,-€ 247,-
1GeIL Value GV36GB1600C8TC€ 162,-€ 162,-
ImporterenTotaal€ 637,50

#ProductPrijsSubtotaal
1GeIL GV34GB1333C7DC€ 99,90€ 99,90
ImporterenTotaal€ 450,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

edklavertje schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:37:
noob vraagje 2 :o Dus stel ik OC alleen voor fun (softwarematig) dan kan de TX3 op zich wel of is de Mugen altijd beter juist vanwege de stille werking :?
De TX3 kan sowieso wel, hij wordt alleen wat lawaaierig op hoog toerental (schijnt, ik heb hem alleen stil gehoord op lager toerental). Een beetje licht overklokken kan daarmee wel hoor, dat kan ook met de standaardkoeler, en daar zal de TX3 nog niet meteen extreem veel lawaai mee gaan maken. Alleen als je het wat serieuzer wilt gaan aanpakken kun je beter een mugen 2 hebben o.i.d.
rows schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:33:
[...]

ff rekenen:
Scheelt toch aanzienlijk. Ik heb wel vergelijkbare produkten gepakt, want mooi P55 spul vergelijken met wokkie wokkie X58 is niet opjectief. :9
*tabel*
Zo'n duur moederbord met een i5? Ik vind het niet goed in een game-systeem dat het moederbord duurder is dan de CPU :P

[ Voor 23% gewijzigd door bwerg op 09-02-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Omdat het minder warmte produceerd? Of heeft het nog andere voordelen?

[ Voor 13% gewijzigd door Robolokotobo op 09-02-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
bwerg schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:39:

Zo'n duur moederbord met een i5? Ik vind het niet goed in een game-systeem dat het moederbord duurder is dan de CPU :P
Moederbord wil ik minimaal drie jaar mee doen, CPU niet ;) Scheelt € 64 met een MSI P55-G65 bijvoorbeeld. Ik had overigens al begrepen dat ik dit niet helemaal kan goedpraten :+ Ed-L weet wat ik bedoel, het is gewoon een hebbe hebbe hebbe plankie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Welke zou jij nemen Ed_L?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Je mag hem kopen van mij hoor, maar met een moederbord van 200,- zul je het waarschijnlijk niet langer uithouden dan met een moederbord van 150,-, tenzij er echt functionaliteiten op ontbreken die je van plan bent te gebruiken maar de mainstream-borden zijn al aardig compleet. Voor mogelijke CPU-upgrades geld voor alle bordjes dat je ze over 2 jaar waarschijnlijk wel kunt vervangen.

Ik zou gewoon het goedkoopste moederbord kopen dat aan mijn eisen voldoet (misschien dingen als USB 3, aantal aansluitingen, eventueel overklokpotentieel). Maar ik ben dan ook niet zo hebbe-hebbe-hebbe maar vooral van het efficiënt kopen :P

[ Voor 23% gewijzigd door bwerg op 09-02-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Het is lood om oud ijzer. Zelf heb ik een 2600C8 kit voor de OC, maar als je dat niet nodig hebt ben je beter uit met 1333C7. Overigens verwacht ik dat beide kits op elkaars snelheid en timings kunnen lopen, maar goed. Bij gelijke prijs zou ik de 1600C8 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
rows schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:52:
[...]

Moederbord wil ik minimaal drie jaar mee doen, CPU niet ;) Scheelt € 64 met een MSI P55-G65 bijvoorbeeld. Ik had overigens al begrepen dat ik dit niet helemaal kan goedpraten :+ Ed-L weet wat ik bedoel, het is gewoon een hebbe hebbe hebbe plankie.
Ik weet het wel, maar ik heb desondanks een GD65 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Oke dat ga ik ook doen. Ik vond hier nog een berekening voor de snelheid in tijd:

http://forum.bouweenpc.nl/singlepost/256086

Daar kwam uit voor 1333 MHz C7: 0,525
En voor 1600 MHz C8: 0,500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Ik ben o.a. dankzij de adviezen hier, tot dit systeem gekomen. Wat vinden jullie ervan?

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! L7 530W€ 49,20€ 49,20
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 22,19€ 22,19
1Gigabyte GA-P55M-UD2€ 89,50€ 89,50
1Lancool PC-K58 Zwart€ 64,90€ 64,90
1MSI R5850-PM2D1G€ 247,53€ 247,53
1Samsung SH-S223L€ 20,85€ 20,85
ImporterenTotaal€ 745,17

Toch de 5850 omdat een 5770 wellicht net op het randje zit met gamen. DX11 is leuk op die kaart maar met gamen is die zwak. Een 4890 is slecht verkrijgbaar. Tevens is het ook de bedoeling dat er met dit systeem enige tijd vooruit kan en met een 5850 zit je dan safe. Er wordt gegamed op 1680x1050.

Goed, dan het moederbord (max prijs 100 euro). Ik heb vergeleken met de Asrock P55M Pro, MSI P55M-GD45 (en GD41) en de Asus P7P55-M. Lange tijd had ik de Asrock op nr 1 staan, uiteindelijk toch voor de Gigabyte nu. Waarom? Overall bied deze meer dan de concurrentie en heeft deze een betere audio chip met digitale output (sommige hebben dit helemaal niet). Op de Asrock P55 Pro (atx versie ipv matx) zit een ALC890 Audio Codec, welke zeer goed is te noemen, maar helaas is dit bordje net wat te prijzig. Een extra PCI-E slot is niet nodig en zaken als firewire ook niet.

CPU koeler en geheugen waren al besproken :)

Ik hoor graag jullie meningen! Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
[b][message=33442274,noline]peakaboo schreef op woensdag 10 februari 2010 @

wellicht volledig overbodige opmerking maar je mb is een micro atx. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:47
peakaboo schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 06:39:

Als je alles bij CP haalt, is het Asrock bord even duur als het Gigabyte bord en als je de kast veranderd in eentje die beter verkrijgbaar is en een iets goedkoper videokaartje neemt, ben je voor 750,- klaar zonder in te leveren op prestaties en heb je het bord dat je het liefst wilt. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Zwart€ 46,02€ 46,02
1Asrock P55 Pro€ 94,95€ 94,95
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 232,-€ 232,-
ImporterenTotaal€ 716,21

Een harde schijf heb je al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robolokotobo schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:33:
Ik hoef niet per se het snellere geheugen. Ik denk dat je een heel klein beetje meer performance hebt met 1600 MHz. Maar wat is het nadeel van C8 t.o.v. C7?
Kijk eens bij de stukken die ik bold heb gemaakt. Dan vooral het voltage stuk. Je wil geen 1.9V geheugen met een Core i serie. Dan gaat je CPU dood. Dus dan moet je eerst aan cool prices vragen of het een 1.6V is.

Het voordeel is de lagere vertraging, niet de grotere doorvoer. Vertraging word niet uit gedrukt in cas, maar in ms(dat is miliseconde). De CAS en het nummer is een ratio voor het aantal klok tikken dat nodig is voor de CAS actie(Column Address Strobe (CAS) latency, or CL, is the delay time between the moment a memory controller tells the memory module to access a particular memory column on a RAM memory module, and the moment the data from given array location is available on the module's output pins.). Hoe hoger de klok met het zelfde cas, hoe lager de vertraging in ms.

Het DDR/DDR2/DDR3 Informatie- en Overklokresultaten-topic
rows schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:52:
[...]

Als jij hem zo graag wil, waarom moeten wij het dan nog goed praten? Tis een harstikke mooi bord, jij wil hem, jij hebt het geld er voor over. :9

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:31:

Het DDR/DDR2/DDR3 Informatie- en Overklokresultaten-topic

Als jij hem zo graag wil, waarom moeten wij het dan nog goed praten? Tis een harstikke mooi bord, jij wil hem, jij hebt het geld er voor over. :9
Ik weet het :)

Waar heb je bovenstaand link gevonden? Ik kan het niet vinden? Of ik ben nog niet wakker :+ Ik zie er geen draadje hiervan bij Overclocking & Tweaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 09:18
Stampertjen schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:26:
Nadat mijn huidige setup het begeven heeft heb ik rond gekeken voor een nieuw systeem samen te stellen. Het zou voornamelijk dienen voor gaming en 3d modeling.
Ik twijfel tussen socket 1156 of socket 1366

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 860€ 227,-€ 227,-
1MSI P55-GD65€ 130,40€ 130,40
ImporterenTotaal€ 988,50

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI X58 Pro-E€ 157,90€ 157,90
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK€ 154,-€ 154,-
ImporterenTotaal€ 1.082,50

De setup met de i7 860 haalt betere resultaten in game benchmarks. maar de i7 920 is volgens mij toch meer toekomst gerichter ( in verband met latere updates) en zou deze niet beter render resultaten neerzetten?
mezelf maar eens quoten :/ want mijn vraag is niet echt opgemerkt geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
edklavertje schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 07:47:
[...]

wellicht volledig overbodige opmerking maar je mb is een micro atx. ;)
Ja weet ik, is ook niet erg :) Zoals ik al zei is een 2e PCI-E overbodig enzo, atx borden hebben meestal meer sloten en aansluiten en die zijn niet echt hard nodig.
chim0 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 08:21:
[...]

Als je alles bij CP haalt, is het Asrock bord even duur als het Gigabyte bord en als je de kast veranderd in eentje die beter verkrijgbaar is en een iets goedkoper videokaartje neemt, ben je voor 750,- klaar zonder in te leveren op prestaties en heb je het bord dat je het liefst wilt. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Zwart€ 46,02€ 46,02
1Asrock P55 Pro€ 94,95€ 94,95
ImporterenTotaal€ 716,21

Een harde schijf heb je al?
Yep, komen 3 HD's in en 1 SSD. Maar tussen de 5770 en 5850 zit meteen zo gat. Wat raad jij aan dan? Die behuizing is al besteld los, cd-rom land heeft hem weer op voorraad voor 65 euro... IS echt een top behuizing als je ziet wat je krijgt voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Tja, als je toeters en bellen aan wilt zetten en nog een beetje behoorlijke frames wil behouden, zou je toch moeten uitwijken naar een HD58xx serie kaart omdat ie simpelweg sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_de_Bureau
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09-2021
Hoi dames en heren.

Ook ik ben op zoek naar een nieuw systeem. Het budget is zo'n 900 euro. Daarom heb ik wat kleine aanpassingen gedaan aan de BBG van januari.
Zie hier mijn creatie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred€ 46,02€ 46,02
1Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)€ 249,10€ 249,10
1Cooler Master Real Power M520€ 61,20€ 61,20
1GeIL GV34GB1333C7DC€ 99,90€ 99,90
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 77,10€ 77,10
1Logitech Cordless Desktop Comfort Laser€ 34,99€ 34,99
1Logitech X-540€ 76,-€ 76,-
ImporterenTotaal€ 865,72

Zijn hier nog substantiële verbeteringen in te doen? Het hoofddoel van de PC is toch wel nieuwere games kunnen spelen, en zo nu en dan een filmpje, maar dat moet ook wel lukken denk ik ;). Ik ben onervaren met overclocken, en ben eigenlijk dan ook niet van plan dit te doen. Kan ik dan nog steeds met deze opstelling uit de voeten?

Alvast bedankt!

Edit: Een scherm heb ik al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
Misschien zo?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 945€ 128,95€ 128,95
1Antec Three Hundred€ 46,02€ 46,02
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 77,10€ 77,10
1Logitech Cordless Desktop Comfort Laser€ 34,99€ 34,99
1Logitech X-540€ 76,-€ 76,-
1Scythe Gentle Typhoon 120 mm Fan, 120mm€ 11,-€ 11,-
1Scythe Kaze Master Ace 5.25" Zwart€ 29,-€ 29,-
ImporterenTotaal€ 861,77

Iets goedkopere 5850 versie, als je niet gaat OC'en is een Black Edition echt zonde van het geld vandaar de 945, iets goedkopere, stille en zuinige 80+ Bronze voeding (niet-modulair) en iets goedkoper geheugen.

De extra fan&fancontroller hoef je natuurlijk niet te nemen, is alleen als voorbeeld bedoeld voor wat je nog meer met hetzelfde geld kan doen.

Edit;
Voor die €4,- verschil kan je natuurlijk ook gewoon de 955BE nemen.
Hou er wel rekening mee dat als je 'm toch gaat OC'en, je een betere koeler nodig hebt zoals de Coolermaster Hyper 212 Plus of de Mugen 2

[ Voor 4% gewijzigd door Baserk op 10-02-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Ik zou geen 10 euro uitgeven aan een enkele fan. Kijk maar naar de fans in de richting van 5-6 euro. Daarvan kan je er bijvoorbeeld 2-3 kopen, die kunnen dan allemaal op een laag tandje staan en is je hele pc stil en koel. Ook zou ik gewoon gelijk kijken naar de Cooler Master Hyper TX3. Goedkoper dan de 212 Plus, maar eigenlijk even goed. Een fancontroller is trouwens wel leuk, maar het is niet per se nodig ;) Als je de fans aansluit op je moederbord kan je het in je bios gewoon op bijvoorbeeld 12,5% power zetten en draait alles gewoon geluidsloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gentle typhoon is een van de stilste fans die ook nog veel airflow produceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Storm316 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:32:
Na jarenlang met laptops gespeeld te hebben ben ik van plan om over een maand of 5 voor het eerst sinds jaren weer eens een pc te gaan bouwen, en ik probeer me alvast zo goed mogelijk te informeren. Ik volg dit topic nu al een tijdje en ben mede hierdoor tot de volgende keuzes gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P6T SE€ 160,-€ 160,-
1Cooler Master Silent Pro M600€ 75,61€ 75,61
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK€ 159,-€ 159,-
1Samsung Spinpoint F3 HD203WI€ 131,-€ 131,-
1Scythe Mugen 2€ 29,94€ 29,94
1Silverstone Fortress FT02B Zwart€ 182,20€ 182,20
ImporterenTotaal€ 1.486,25

Rand apparatuur heb ik al, maar mijn 22" @ 1680x1050 zal waarschijnlijk over een jaar vervangen worden door een groter WQXGA exemplaar.

Past mijn gekozen hardware goed bij elkaar, en ben ik nog iets vergeten misschien?

Ik twijfel nog over een aantal zaken, met name de voeding (wattage; zwaar genoeg om redelijk koel te blijven met mijn setup, maar vooral; is dit de stilste?), het moederbord en de CPU koeler (wederom is stil voor mij het belangrijkste, is een passieve koeler misschien een optie of betekend dit gelijk dat mijn case fan's altijd op volle kracht moeten draaien?). Ik wil wel wat met (licht) OC gaan experimenteren, maar een 2de GPU zal er bijvoorbeeld niet bijkomen. Wel nog (maximaal) een viertal HDD's en misschien nog een paar extra fan's en een touchscreen in de case. Ook zoek ik nog een mooie 5.25 cardreader die SDHC kaartjes slikt en over een e-sata poort beschikt.

Ik zou in principe al ruim voldoende hebben aan een 64gb SSD, alleen wil ik wel gewoon een degelijke, snelle hebben en TRIM ed. behouden. Kan ik hier misschien nog iets besparen?

Ik besef dat er nog een hoop kan veranderen in een klein half jaar, maar ben wel benieuwd wat voor prijsdaling ik in dit tijdsbestek ongeveer kan verwachten. Iemand die hier een uitspraak over durft te doen misschien?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P7P55 LX€ 93,95€ 93,95
1Conceptronic Multifunction front panel with eSATA€ 19,66€ 19,66
1Enermax Modu87+ EMG500AWT€ 128,-€ 128,-
1Intel Xeon X3440€ 189,-€ 189,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 92,-€ 92,-
1OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD€ 179,-€ 179,-
1Samsung Spinpoint F3 HD203WI€ 128,53€ 128,53
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,95€ 31,95
1Silverstone Fortress FT02B€ 182,20€ 182,20
ImporterenTotaal€ 1.360,79

:)

Socket 1366 lijkt mij geen voordeel voor jouw te hebben, alleen maar een nadeel en dat is duurder voor dezelfde prestaties.
De Xeon X3440 is qua prestaties ongeveer gelijk aan een Core i7 920, maar is wat goedkoper, een Core i7 860 is iets sneller, maar dit scheelt maar 266MHz niet echt het geld waard dus.
Met de overgang naar socket 1156 heb je geen mogelijkheid meer tot triple-channel niet erg overigens prestatiewinst hiervan is toch niet merkbaar normaal gesproken.
Moederbord lijkt mij meer dan genoeg voor jouw, moet de 4GHz normaal gesproken wel halen (als de CPU meewerkt, maar dit is niet licht OCen dus genoeg voor jouw lijkt mij)
Videokaart is prima.
HD het is wel een 5400RPM model, misschien een 7200RPM model overwegen?
DVD brander is prima.
OCZ SSD kun je ook overwegen.
Voeding veranderd, betere dan dit zul je niet vinden (stukken beter ook dan de CM), maar leverbaarheid is nog wel wat een probleem.
CPU koeler veranderd de non RevB past niet en is EOL.
Behuizing vind ik wel wat duur maar je zal er wel een reden voor hebben.

Overigens zie ik ook net dat Kingston TRIM heeft toegevoegd aan al hun SSD's.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Bedankt voor je input! Ik game ook wel, maar ben vooral een multi-tasker. Bovendien zal alles op het moment van aanschaf over een maand of 5 waarschijnlijk nog wel iets goedkoper zijn. Vandaar mijn keuze voor de i7 920. Ik wil probleemloos HD content kunnen afspelen terwijl ik aan het photoshoppen of gamen ben en ondertussen ook gewoon kunnen browsen en wat lichtere applicaties open hebben op de achtergrond, zoals utorrent, msn, skype etc. Blijf je dan nog steeds bij je keuze voor de Xeon?

Met een SSD voor m'n OS erbij is HDD snel genoeg voor mij. Bovendien gaan dit er in de loop van de tijd toch meerdere worden in RAID. Is de OZC veel sneller dan de Intel? Het prijsverschil is namelijk wel erg klein terwijl de capaciteit toch 25% lager ligt.

Dan nog de voeding: ik zit momenteel toch erg te twijfelen om voor een Zalman LQ1000 met waterkoeling te gaan. Niet alleen omdat deze volgens de reviews erg stil is, maar vooral ook omdat ik het gewoon een vreselijk mooie kast vind. Bovendien kan ik misschien een nette gebruikte voor een leuke prijs over nemen.
Is de voeding zwaar genoeg om ook nog een waterkoeling pomp van stroom te voorzien? De pomp zelf neemt ongeveer 6 watt, maar ik weet niet precies wat er verder standaard nog aan stroom verbruikers in de Zalman zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storm316 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:48:
Vandaar mijn keuze voor de i7 920. Ik wil probleemloos HD content kunnen afspelen terwijl ik aan het photoshoppen of gamen ben en ondertussen ook gewoon kunnen browsen en wat lichtere applicaties open hebben op de achtergrond, zoals utorrent, msn, skype etc. Blijf je dan nog steeds bij je keuze voor de Xeon?
En de i7 920 kan dat beter omdat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:49:
[...]

En de i7 920 kan dat beter omdat?
Dat zeg ik niet, dat vraag ik.

Wel werd die indruk gewekt in de vergelijking-test die ik tegen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Storm316 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:56:

Qua prestaties zit er erg weinig tot merkbaar verschil in beide CPU´s.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storm316 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:56:
[...]

Dat zeg ik niet, dat vraag ik.
Dan is het antwoord nee.
Dan lees je niet de goeie reviews ;). Of ze niet kritisch genoeg. Om het technisch te vertellen. De Lynnfield kern in de Xeon 3440, Core i7 860, Core i5 750. De architectuur is het zelfde als de bloomfield, die in de 920 zit. Het verschil is het socket en de bijbehorende chipset. Het grootste verschil is de tripple channel voor de 920. Laat geheugen bandbreedte nu niet iets waar een desktop te kort aan komt. Dus daar win je niets. De lynnfield heeft als voordelen een hogere turbo mode. Dus, wie wint op de zelfde base clock? De lynnfield door zijn hogere turbo. Al kan je natuurlijk af vragen of je die ~100 mhz merkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Bedankt voor de uitleg Reinman. Ik heb het 1600 MHz C8 geheugen besteld. Het begint al op een pc te lijken, nu nog een hdd een dvd brander een videokaart en een fan controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
De test die ik tegen kwam vergeleek de 860 en 920 met een Xeon en een Phenom II, maar van de laatste 2 weet ik niet precies welke meer. Hoe dan ook, de verschillen waren slechts marginaal inderdaad, dus dat scheelt dan mooi weer. Weet je misschien ook of er van een Xeon op langere termijn nog noemenswaardig snellere modellen worden verwacht ivm met een eventuele upgrade over een jaar of 3, en of er nog veel verschil is qua energie verbruik en warmte ontwikkeling met eerder genoemde CPU's?

edit: Op basis van jullie adviezen en andere case mijn lijstje even aangepast. Ik heb alleen een ander moederbord gekozen omdat deze ook integrated graphics aan boord heeft.

Ik kom hiermee wel dicht tegen mijn maximum budget van 1600 euro aan, maar zoals ik al schreef kan ik misschien aan een goede gebruikte kast komen en ga ik verder alles pas over een aantal maanden aanschaffen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P7H55D-M EVO€ 109,90€ 109,90
1Enermax Modu87+ EMG500AWT€ 128,-€ 128,-
1Intel Xeon X3440€ 189,-€ 189,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 92,-€ 92,-
1OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD€ 179,-€ 179,-
1Samsung Spinpoint F3 HD203WI€ 128,53€ 128,53
1Zalman Z-Machine LQ1000 Zwart€ 504,36€ 504,36
ImporterenTotaal€ 1.592,39

[ Voor 77% gewijzigd door Storm316 op 10-02-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Storm316 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:24:
Weet je misschien ook of er van een Xeon op langere termijn nog noemenswaardig snellere modellen worden verwacht ivm met een eventuele upgrade over een jaar of 3
Nog niks over bekend
, en of er nog veel verschil is qua energie verbruik en warmte ontwikkeling met eerder genoemde CPU's?
Socket 1156 CPU's zijn gemiddeld zuiniger dan hun socket 1366 tegenhangers.
edit: Op basis van jullie adviezen en andere case mijn lijstje even aangepast.
Imo moet je wel lichterlijk gestoord zijn om zoveel geld aan een behuizing uit te geven of om die behuizing te nemen. ;) Je gebruikt nu één derde van het geld voor de behuizing. 8)7 :P
Ik heb alleen een ander moederbord gekozen omdat deze ook integrated graphics aan boord heeft.
Heeft het moederbord niet, je kunt er wel CPU's in doen met een ingebouwde IGP (Integrated Graphics Processor) zodat de beeldscherm aansluitingen werken die op het mobo zitten, maar alleen de langzamere socket 1156 CPU's hebben een IGP ingebouwd, dus dit mobo zou ik niet nemen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Imo moet je wel lichterlijk gestoord zijn om zoveel geld aan een behuizing uit te geven of om die behuizing te nemen. ;) Je gebruikt nu één derde van het geld voor de behuizing. 8)7 :P
Haha, daar ben ik het helemaal mee eens als je kijkt naar tegenwoordige prijzen. Maar de laatste keer dat ik een pc kocht was je er vaak niet met een vergelijkbaar bedrag, en doorgaans vervang ik mijn laptop ook om de 3 jaar en ben ik tegenwoordig al blij als ik voor 1500 euro een exemplaar kan vinden dat bij m'n behoeftes past.

Maar ik vind hem ook gewoon erg mooi, en al het andere dat ik gezien heb niet echt met een paar uitzondering die nog wel gingen. In het kort komt het dus neer op 1200 uitgeven aan iets wat ik niet echt mooi vind terwijl ik er wel een groot gedeelte van de dag naar moet kijken, of 300 meer voor iets dat ik waanzinnig mooi vind en dus ook nog iets toevoegt aan m'n interieur. En in tegenstelling tot de inhoud ben ik ben wel van plan 10+ jaar met deze kast te doen, zo kan ik de uitgave nog enigszins aan mezelf verantwoorden. Als je gaat vergelijken vergelijken met een andere kast van vergelijkbare kwaliteit plus een losse waterkoeling set valt de prijs trouwens nog wel enigszins mee. Al heb je dan wel waarschijnlijk gelijk een veel betere waterkoeling.

Ik zal het moederbord maar weer veranderen dan. Dank je voor het meedenken tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomlaars
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb getracht een high-end systeem in elkaar te zetten, en wilde graag horen of er op/aanmerkingen op zijn. Ik wil het systeem voornamelijk gebruiken voor VMWare Workstation (waarom ik heb gekozen voor dual xeon en 24gb ram), maar wil ook een goede performance met nieuwe spellen e.d.

In een ander topic werd commentaar geleverd op de voeding, wat zou ik daar aan kunnen verbeteren?

Behuizing: Product : Chieftec Aegis Series CX-05B-B - Midtowermodel - SSI EEB 3.x - geen voeding ( EPS12V ) - USB/Audio/E-SATA

Voeding: CoolerMaster Silent Pro M700 - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.3/ EPS12V 2.91 - 115/230 Volt wisselstroom V - 700 Watt - actieve P

Moederboard: ASUS Z8NR-D12 - Moederbord - SSI EEB 3.61 - Intel 5500 - LGA1366 Socket - Serial ATA-300 (RAID) - 2 x Gigabit Ethernet - video

HD1 (SSD): OCZSSD2-1CLS120G (120 GB) IMHMND
HD2 (regulier): 2TB HDS722020ALA330 (2.000 GB) AFBI01

Processor: Processor - 2x Intel Quad-Core Xeon E5520 / 2.26 GHz - LGA1366 Socket - L3 8 MB

Koeling processor: 2x Noctua NH-U9B SE2 - Koeler voor processor - ( Socket 1366, Socket 1156, Socket 775, Socket AM2, Socket AM2+, Socket AM3) - koper

GFX: Ati Radeon 5870

RAM: 24GB Kingston DDR3 1333 ECC REG CL9 DIMM

CD/DVDRW: Sony NEC Optiarc AD-7240S - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - 24x24x12x - Serial ATA - intern - 5.25" - zwart

• -The_Mask-
  • Niet online
Storm316 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:52:
En in tegenstelling tot de inhoud ben ik ben wel van plan 10+ jaar met deze kast te doen, zo kan ik de uitgave nog enigszins aan mezelf verantwoorden. Als je gaat vergelijken vergelijken met een andere kast van vergelijkbare kwaliteit plus een losse waterkoeling set valt de prijs trouwens nog wel enigszins mee. Al heb je dan wel waarschijnlijk gelijk een veel betere waterkoeling.
Ik vraag mij af of je het waterkoelingsetje over 10 jaar nog wel kan gebruiken of dat het überhaupt nu wel op je mobo past (behuizing is al veel ouder dan socket 1156)

Overigens lijkt de prijs wel mooi omdat het inclusief waterkoeling is, maar Zalman is maar een budget merk als het gaat om waterkoeling en als het gaat om behuizingen/voedingen is het maar een mainstream merk, zeker geen high-end merk.
En waterkoeling is imo sowieso geld weggooien, want wat heeft het überhaupt voor een voordeel voor jouw?

AMD Nieuwsdiscussie

• Storm316
Ik vraag mij af of je het waterkoelingsetje over 10 jaar nog wel kan gebruiken of dat het überhaupt nu wel op je mobo past (behuizing is al veel ouder dan socket 1156)

Overigens lijkt de prijs wel mooi omdat het inclusief waterkoeling is, maar Zalman is maar een budget merk als het gaat om waterkoeling en als het gaat om behuizingen/voedingen is het maar een mainstream merk, zeker geen high-end merk.
En waterkoeling is imo sowieso geld weggooien, want wat heeft het überhaupt voor een voordeel voor jouw?
In principe is het voor mij inderdaad geen voordeel dat deze kast waterkoeling heeft, want het maakt hem alleen maar duurder. Hij komt echter wel als heel stil uit alle reviews, en dat is dan weer wel één van mijn eisen. Hoe lang de koeling het uit zal houden kan ik natuurlijk niet voorspellen, maar alle onderdelen zijn op zich wel los te vervangen. Eventueel ook door materiaal van andere merken. Goed dat je het koelblok noemt trouwens. Zalman levert er een CPU koelblok bij voor quote: Intel (Socket 1366/775) Ik neem aan dat dit betekend dat die niet op een socket 1156 gaat passen, of past deze dan ook op alles wat er tussen valt? Losse koelblokken zijn overigens voldoende te krijgen en hoeven niet perse van Zalman te zijn, je sluit ze eenvoudig weg aan dmv 2 slangen & that's it.

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Crosshair III Formula€ 157,-€ 157,-
1Cooler Master HAF 932€ 119,-€ 119,-
1Cooler Master Silent Pro M850€ 118,71€ 118,71
1Intel Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 189,-€ 189,-
1NZXT Sentry 2€ 29,90€ 29,90
1Prolimatech Megahalems CPU Cooler€ 54,99€ 54,99
ImporterenTotaal€ 871,40

Even een korte wijziging in mijn systeem. Het bovenstaande blijft gehandhaafd maar heb een GTX 295 gekocht. Nu vroeg ik mij af of ik de PSU (Cooler Master Silent Pro M850 niet beter kan vervangen voor een Corsair HX850?

Deze heeft namelijk wat meer aansluitingen voor een eventuele SLI GTX 295 opstelling. GTX 295 vraagt namelijk (veel) meer vermogen dan de eerder gekozen Radeon 5850.

Of kan een lichtere voeding eventueel ook? Voor de GTX 295 wordt eigenlijk 680W aangeraden. Ohja, CPU en RAM zullen overgeklokt worden.

Moederbord wordt waarschijnlijk onderstaande i.v.m. SLI ondersteuning. Anders kan het bovenstaande niet eens... :+

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M4A79T Deluxe/U3S6€ 168,80€ 168,80
ImporterenTotaal€ 168,80

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 00:32 ]

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:35
waarom heb je in vredesnaam die gtx 295 gekocht?

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Verklaar die keuze inderdaad maar, want ik snap er ook totaal niets van :S

Kijk, de HD5870, bijvoorbeeld, komt vergelijkbaar met de GTX 295 uit verschillende benchmarks, is zuiniger, vooral in idle (mede omdat dit een singel-gpu kaart is). Daarnaast is de 295 al verouderd en biedt dus ook geen DX11 ondersteuning. Als laatste is de HD5870 ook nog eens goedkoper voor zover ik weet.

Maarja, als je nou enorme fanboy van nVidia zou zijn zou ik je keuze nog enigszins kunnen begrijpen :)

edit: je zegt zelf al, de 295 vraagt (veel) meer vermogen... Is dit iets om blij mee te zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Fid3lity op 11-02-2010 08:05 . Reden: [quote] ]

• chim0
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:30:
Nu vroeg ik mij af of ik de PSU (Cooler Master Silent Pro M850 niet beter kan vervangen voor een Corsair HX850?
Nee, de M850 kan prima twee GTX295's aan.
Deze heeft namelijk wat meer aansluitingen voor een eventuele SLI GTX 295 opstelling. GTX 295 vraagt namelijk (veel) meer vermogen dan de eerder gekozen Radeon 5850.
Je hebt een 8-pins en een 6-pins PCI-e aansluting nodig en die zitten er genoeg op deze voeding. Vermogen is meer dan voldoende.
Of kan een lichtere voeding eventueel ook? Voor de GTX 295 wordt eigenlijk 680W aangeraden. Ohja, CPU en RAM zullen overgeklokt worden.
Nee, deze is prima voor al deze zaken.
Moederbord wordt waarschijnlijk onderstaande i.v.m. SLI ondersteuning. Anders kan het bovenstaande niet eens... :+
Die Maximus kan ook SLI? Maar ik zou inderdaad de M4A79T Deluxe/U3S6 pakken, is voldoende en je hebt ook USB3/SATA6G.

Verwijderd

Ik heb voor € 275,- via Vraag & Aanbod een GTX 295 overgenomen. Voor bijna hetzelfde geld als de Radeon 5850 haal ik nu meer power in huis. Ja; de kaart is ouder, minder zuinig en geen DX11. Maar (grote) DX11 titels zijn er nog niet en met een kaart als deze kan ik een X aantal jaar vooruit. Rest alleen de hogere stroomrekening. Maar de computer staat nooit lang aan (> 3 uur) en gamen doe ik dan ook lang niet altijd. Full load zal deze kaart dan ook niet snel/vaak meemaken. Daarnaast heb ik gister via via nog een GTX 295 voor € 100,- op de kop getikt. Deze zal ik dan ook in SLI gaan draaien.

Voor zover ik het in de benchmarks zie is de GTX 295 toch wel wat sneller dan de Radeon 5870. Slechts de Radeon 5970 is (veel) sneller. Maar ben zeker geen nVidia Fanboy... Wilde in eerste instantie voor een Ati kaart gaan i.v.m. DX11, zuiniger en prijs/performance --> 5850 is sneller dan de GTX 285, zuiniger en DX11. Maar voor de prijs waarvoor ik nu (2) GTX 295 heb is de prijs/performance wel iets anders.

Enige nadeel is echter dat er geen fatsoenlijk MoBo is dat AM3 + DDR3 + SLI ondersteunt. De Crosshair III Formula kan dit namelijk niet. En het eerder door mij genoemde Asus M4A79T Deluxe/U3S6 heeft het wel bij de specificaties in de pricewatch staan maar op de Asus site wordt er geen SLI-ondersteuning genoemd. Daarnaast gebruikt dit bord de 790FX chipset en dat ondersteunt slechts CrossFireX.

Verder kom je dan bij bijv. de Crosshair II Formula. Deze heeft echter DDR2 geheugen en is minder future-proof. MSI heeft een AM3 + DDR3 + SLI bord --> NF750-G55. Maar deze heeft echter 2x 8 lanes en geen volledige 16 lanes in SLI. Daarnaast is dit een minder stabiel bord om mee over te klokken.

Twijfel nu ook hard of ik toch niet een i7 920 met x58 MoBo neem voor de SLI GTX 295.

En of er in de toekomst, binnen nu en een maand of 3 (of langer), MoBo's aankomen die AM3 + DDR3 + SLI ondersteunen en ook nog eens redelijk stabiel kunnen worden overgeklokt kan ik nergens vinden... :/

Twijfels, twijfels, twijfels... (En ja, ik doe het mezelf aan door een GTX 295 te kopen. :+ )
Pagina: 1 ... 24 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hier stond een TW