@Tigershield, mooi boodschappen lijstje
Ik ben momenteel aan het kijken naar nieuw systeem.
Heb nu:
Intel Core 2 Duo 8400
P5K Pro
4GB DDRII
XFX 8800GTX
en merk dat frame rate vooral in BF:BC2 aan de lage kant is. Ook is hij gewoon te traag met het renderen van video materiaal(Meestal rauw fraps materiaal naar full hd wmv's)
Vooral als ik het vergelijk met mijn broertjes PC(hij heeft I5 Quad Core).
Dus wil eigenlijk wel nieuwe systeempje, ik koop dan alleen mobo + processor + geheugen + videokaart en mogelijk voeding(Heb nu 380 watt maar die is te zwak ben ik bang).
Ik zit nu echter te twijfelen tussen:
En
Oftewel tussen de BBG systemen(behalve ander mobo).
Wat mij opvalt is dat de 955 toch "redelijk" wat meer stroom verbruikt, terwijl de 860 in bijna alle situaties beter lijkt te presteren.
Voornamelijke doeleinden:
Battlefield: Bad Company 2 op Advanced @ 1920x1080(Dit lijkt mij met beide systemen wel mogelijk).
Gameplay opnemen(o.a. BF:BC2 en andere games die komende tijd(2jaar) verschijnen), waarschijnlijk dmv Fraps, dus software matig, best wel aanslag op je hardware qua load.
Naast het opnemen moet het natuurlijk ook allemaal weer gerenderd worden, naar full hd natuurlijk dmv Sony Vegas. Nu duurt 3 minuut materiaal zo'n 20 minuten om naar full hd te renderen >.<
De systemen schelen ~100€, maar zit nog steeds te twijfelen over wat te doen. Ik wil het systeem sowieso voor ongeveer 2 a 3 jaar gebruiken.
Nu heb ik zelf het gevoel dat bij het I7 systeem de videokaart de bottleneck is en bij de 955 de boel meer in "balans" is.
Alvast bedankt (: