EiT schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 04:41:
Volgende weet ik nog niet 100% zeker:
- Misschien goedkoper moederbord en gewoon een losse geluidskaart beter? Onboard sound is niet echt wat ik wil namelijk, de asus heeft een appart insteek kaart hiervoor dat beter schijnt te klinken dan onboard
Dat is ook gewoon een niet erg goeie geluidskaart. Alle budget geluidskaarten zijn niet beter dan de beste onboard geluidskaarten. Daarbij, moet je een goeie instalatie hebben en naar lossless geluid luisteren wil je misschien het verschil horen
- Ipv de samsung 5400 rpm een 7200 rpm hd? Ik had deze gekozen vanwege temp/geluid, weet niet de videokaart, voeding en fans sowieso boven een 7200 uitkomen qua geluid.
Maakt opzich niet uit, gezien je een SSD neemt. Dan zou ik voor grote opslag gaan.
- Kast, misschien de nieuwe CM 690 II ipv de HAF?
kwestie van smaak. Al moet ik zeggen dat ze bij de CM690 II de foutjes van de CM 690 I hebben verbeterd en dat het dan een erg goeie kast is.
- Ik ben sowieso niet echt fan van ATI (slechte ervaringen in verleden, eigenlijk te veel ellende), is een GTX260 een optie
Nee, verouderd en relatief duur.
en gewoon een nieuwe kaart kopen ergens in de zomer (wanneer nvidia misschien eindelijk de nieuwe kaarten lanceerd?) en vervolgens deze kaart als physx te gebruiken?
voor die 3 physx games? Als je die elke dag dag in dag uit speelt kan je het overwegen.
of gewoon voor een GTX285 gaan ook al is deze wat langzamer als de ATI maar geeft iedergeval een beter gevoel
Nee, gewoon het beste prijs prestatie voor je geld kopen. Dat is een HD5850.
1400 als bovenstaande is echt het maximale dat ik wil uitgeven. Rekening houdende dat assemblage, windows 7 en verzendkosten rond de 200 euro extra kost => 1600 in totaal.
Assemblage zou ik zelf doen, zo moeilijk is het niet. Voor windows 7, ik weet niet wat je doet, maar als student kan je bij surfspot goedkoop een studenten versie halen.
PC is voor gaming en wat andere apps. Heb altijd vrij veel rotzooi tegelijk open en soms meerdere games.
Tevens komt de pc in mijn huiskamer te staan, dus niet te veel herrie is eigenlijk een must.