[BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem januari 2010 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 31 Laatste
Acties:
  • 98.014 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vannilesoep schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:43:
The_Mask allereerst even bedankt voor je reactie :) Ik sta daar denk ik niet alleen in, je bent behoorlijk behulpzaam in dit topic.

Ik zie dat je me de Intel Xeon X3440 aanraad i.p.v. de Intel Core i7 860. Vanwaar het verschil in CPU's? Ik dacht dat een flinke CPU toch wel belangrijk was om fatsoenlijk te kunnen gamen? Of is het verschil tussen de twee CPU's nauwelijks merkbaar?

Bedankt :)
Het verschil in kloksnelheid is niet groot(2,6 vs 2,8) en de prijs ook niet. Bij de ene shop scheelt het wat meer dan bij de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 22:23

Therapy777

Metal!

Nog even terugkomend op de pricewatch: Foxconn A7DA-S 3.0

Op de fabricant website heb ik ook het volgende gevonden:

CrossFire X™ for great gameplay
Even without utilizing Hybrid Graphics, users can experience phenomenal gaming performance by installing two Radeon™ graphics cards in CrossFire X™ mode. Both the A7DA-S 3.0 and A7DA 3.0 motherboards feature 2* PCIe2.0 x16 slots which can run simultaneously at 2* x8 bandwidth enabling two graphics cards to work together, dramatically improving frame rates in all your favorite games.

Als je even door de promotieblaat heenkijkt lijkt het me wel duidelijk: ondersteunt gewoon crossfire :)

[ Voor 3% gewijzigd door Therapy777 op 13-01-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Therapy777 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:54:
Als je even door de promotieblaat heenkijkt lijkt het me wel duidelijk: ondersteunt gewoon crossfire :)
Ehhh, waarom zou die dat niet doen. :?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

-The_Mask- schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:59:
[...]

Ehhh, waarom zou die dat niet doen. :?
Geen idee, kreeg deze opmerking erover :P vond het zelf een raar verhaal. Ik neem aan dat die maten standaard zijn.
DRuw schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:27:
Heeft dat foxcon bordje niet een beetje lange afstand tussen de PCI sloten?
die cf bruggetjes zijn volgens mij de helft...

[ Voor 46% gewijzigd door Therapy777 op 13-01-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:17
Ik heb even bij de pricewatch gekeken en ook wat posts terug in dit topic en deze kwamen daar veelvuldig in voor:

#ProductPrijsSubtotaal
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 5,90€ 5,90
1Scythe Gentle Typhoon 120 mm Fan, 120mm€ 11,-€ 11,-
ImporterenTotaal€ 16,90

Welk van de twee kan ik dan het beste nemen? En een enkele zou volgens jullie dus het beste zijn. Moet ik er dan ok nog een controller in zetten of is dat niet nodig. Ik ben geen diehard gamer en ook geen diehard overklokker dus het moet ook weer niet te lastig gaan worden. Wat ik wel heb is een beste warme kamer (vooral in de zomer) waardoor koeling en een goede airflow wel erg belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Therapy777 Is gewoon de standaard maat. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door -The_Mask- op 13-01-2010 22:05 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TRD07 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:04:
Ik heb even bij de pricewatch gekeken en ook wat posts terug in dit topic en deze kwamen daar veelvuldig in voor:

#ProductPrijsSubtotaal
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 5,90€ 5,90
1Scythe Gentle Typhoon 120 mm Fan, 120mm€ 11,-€ 11,-
ImporterenTotaal€ 16,90

Welk van de twee kan ik dan het beste nemen? En een enkele zou volgens jullie dus het beste zijn. Moet ik er dan ok nog een controller in zetten of is dat niet nodig. Ik ben geen diehard gamer en ook geen diehard overklokker dus het moet ook weer niet te lastig gaan worden. Wat ik wel heb is een beste warme kamer (vooral in de zomer) waardoor koeling en een goede airflow wel erg belangrijk is.
De nexus, simpel weg omdat ie een stuk goedkoper is. Nee je kan hem gewoon aansluiten op je moederbord. Die heeft zo goed als altijd wel een sys_fan aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

@TRD07: nexus ;) Controller is niet nodig. De 2 fans in je antec 300 zijn ook instelbaar maar die laat je toch wel op max staan, 120mm fans zijn sowieso vrij stil.

spuit11 O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Murk op 13-01-2010 22:14 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murk schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:13:
@TRD07: nexus ;) Controller is niet nodig. De 2 fans in je antec 300 zijn ook instelbaar maar die laat je toch wel op max staan, 120mm fans zijn sowieso vrij stil.

spuit11 O-)
Nee die zet je op zijn laagst(low=800rpm mid=1400rpm high=1900rpm). Op de hogere standen kon ik de tri-cools goed horen :). Ik heb hier ook een nexus 1000rpm en die is echt heel stil. In tegenstelling tot de 1900rpm slip streams :z .
Antec's TriCool fans are fairly well known, though not specifically because they are quiet. Rather, it is because nearly every case that Antec has released since the P180 has included them as stock fans. As stock fans go, they're fairly quiet thanks to a three-speed switch that allows the fan speed to be reduced to low noise levels. The switch allows users to choose between noise and cooling, but we don't recommend using anything except Low unless undervolting. It's good for Antec as well: It allows them to cater to two different market segments — overclockers and silencers — with a single product.
http://www.silentpcreview.com/article695-page3.html

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumperJack
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-06-2024

JumperJack

TrackMania

hallo tweakers. :)

(sry dat ik hiervoor een heel topic met vragen had geopend, had niet door dat t niet mocht... :X )

ik had een vraagje betreffende een gamesysteem dat ik binnenkort in elkaar wil gaan zetten. in verband met op kamers gaan, in ieder geval binnen twee jaar, leek t me handig om een compacte, maar toch goede pc te bouwen. één waarmee ik niet al te zware games op hoge kwaliteit kan spelen, maar waarmee ik ook vooral goed kan beeldbewerken.

nu de belangrijkste hoofdvraag: ik heb al flink wat gelezen over de mini-pcs van shuttle. zelf zou ik wel interesseerd zijn in de Shuttle SX58H7 barebone. heeft iemand ervaring met shuttle pcs of misschien deze specifiek?!

alvast bedankt. :)

No Signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zou eerder zoiets doen: pricewatch: Silverstone SST-SG02B of pricewatch: Lian Li PC-V351(Zwart) dan kun je het precies aan je eisen aanpassen. Maar wat is je budget en wat voor monitor heb je?

[ Voor 21% gewijzigd door -The_Mask- op 13-01-2010 23:14 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Is koelpasta voor de cpu kopen beter dan de standaard pasta? Ik geloof dat het wel een paar graden kan schelen, niets om over naar huis te schrijven misschien maar ik wil er best een tubetje van 5 tot 10 euro voor kopen. Ik lees alleen nogal wat tegenstrijdige dingen her en der.. Arctic Silver 5? Of Arctic Cooling mx-3? Of toch maar tandpasta?

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 23:54
Carreon schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:57:
Nog een vraagje voordat ik mn nieuwe pc bestel:

Welke van de 2 cases is de beste?
Wat zijn de voor- en nadelen bij beide cases?
Beter voor grotere case gaan als budget het toe laat of toch maar de midtower gaan?

1Cooler Master HAF 922 Zwart€ 82,-€ 82,-
1Cooler Master HAF 932€ 116,95€ 116,95

ivm modulaire voedingen, ik dacht dat elke voeding hetzelfde zou zijn qua aansluitingen.. maar per toeval kijk ik gisteren naar een foto van onderstaande voedingen en zie ik verschillen? Welke is het handigst om mee te werken en is meest kwalitatief (ja, ik weet het 100W verschil maar is maar een voorbeeld)?
1Antec TruePower TP-550€ 75,01€ 75,01
1Corsair HX650W€ 95,70€ 95,70

Zelf heb ik nog nooit een pc geassembleerd, jullie raden aan om de 60 euro te besparen en alles zelf te doen (vind ik eigenlijk ook leuker)... maar ik heb toch mn twijfels:
- Hoe weet ik welke kabels ik van de voeding in het mobo moet pluggen (main power is logisch, maar voor de rest? CPU koeler, LED's etc is dit allemaal duidelijk aangegeven waar dit in moet?)?
- Ik wil geen wirwar van kabels in mn kast, kan ik het zelf mooi oplossen of kan een expert dit veel beter?

Alvast bedankt!
Kan iemand mij hier mee helpen? :)

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Murk schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:35:
Is koelpasta voor de cpu kopen beter dan de standaard pasta? Ik geloof dat het wel een paar graden kan schelen, niets om over naar huis te schrijven misschien maar ik wil er best een tubetje van 5 tot 10 euro voor kopen. Ik lees alleen nogal wat tegenstrijdige dingen her en der.. Arctic Silver 5? Of Arctic Cooling mx-3? Of toch maar tandpasta?
MX-3 en AS5 zijn idd beter dan het standaard spul, maar het verschil is maar enkele graden, imo niet echt iets noemenswaardig. Maar aan de andere kant koelpasta is altijd handig en je hebt altijd te weinig ervan. :p

Zou trouwens MX-3 nemen en tandpasta werkt wel, maar het is nogal snel uitgedroogd en de werking daarvan is dus na een week ook wel voorbij. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 21:06
Goeien avond allemaal,
Even nog een klein vraagje, Aangezien de Scythe Mugen niet leverbaar is bij alternate :P heb ik voor deze gekozen:
https://www.alternate.nl/...er_Xtreme_Rev.2/-1079904/?
Is die een beetje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 09:06
Vergeleken met de mugen doet hij het niet zo bijster goed volgens deze review:

http://tech-reviews.co.uk...g-freezer-xtreme-rev-2/5/

Deze Scythe is wel leverbaar bij Alternate en ik heb een review gezien waarin die heel weinig onderdoet voor de Mugen:

http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=hxly30&

[ Voor 45% gewijzigd door Robolokotobo op 14-01-2010 01:04 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtBlackEyes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06-2022

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Hallo, mijn moederbord is laatst stuk gegaan door mezelf (hij stond tegen de kast aan waardoor die kortsluiting heeft gehad).

Weten jullie een goedkoop moederbordje voor mn Intel Xeon 3440 en de HD4770? Ik wil in de toekomst heel misschien 2 pci sloten gebruiken. 1 voor WI-FI en dan wil ik er nog 1tje overhouden.

Werkt de xeon ook op H55 moederborden?

Canon 60d - Tamron 17-50 f/2.8 - Olympus Zuiko 50mm f/1.8 - Olympus 70-230 f/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murk schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:35:
OCZ Freezer Extreme doet het ook goed als koel pasta. AC5 is in middels al wat ouder en iets voorbij gestreefd. MX3 doet het heel goed, maar heeft als vreemde eigenschap dat je daar er redelijk wat van moet opsmeren voor goeie resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
Nog een klein vraagje over mijn eerder geposte toekomstige systeem. Hoe zit het met een netwerk kaart? Ik heb nu geen draadloos internet, maar via een lan-verbinding, moet ik dan nog een aparte netwerk kaart erbij kopen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumperJack
  • Registratie: Mei 2006

JumperJack

TrackMania

-The_Mask- schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:13:
Ik zou eerder zoiets doen: pricewatch: Silverstone SST-SG02B of pricewatch: Lian Li PC-V351(Zwart) dan kun je het precies aan je eisen aanpassen. Maar wat is je budget en wat voor monitor heb je?
hm ok, dan moet ik er alles nog zelf in zetten. in de shuttle zit volgens mij alles wat ik wil hebben, behalve een slot voor n geluidskaart, maar het verschil tussen een geluidskaart en een onboard hoor ik volgens mij toch niet met mn € 75 stereo speakertjes. die shuttle barebone inclusief moederbord en spul dan, kost € 529. zou dat dan veel duurder zijn dan alles los kopen?!

qua budget, kan ik € 1500 wel betalen, maar ik zou toch liever tussen de € 1000 en € 1200 in zitten.

en mn monitor, ik heb een Wacom Cintiq 21UX. das inderdaad een 21" tekenpad. ik heb geen gewone monitor omdat die sowieso veel kleiner is, en t niet op mn bureau past.

No Signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TRD07 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:02:
Nog een klein vraagje over mijn eerder geposte toekomstige systeem. Hoe zit het met een netwerk kaart? Ik heb nu geen draadloos internet, maar via een lan-verbinding, moet ik dan nog een aparte netwerk kaart erbij kopen?

Alvast bedankt!
Heb je de specificaties van je moederbord bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

TRD07 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:02:

Alvast bedankt!
Kijk eens bij de specs van je mobo, zoals Ed_L zei ;)
SgtBlackEyes schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 08:31:
Weten jullie een goedkoop moederbordje voor mn Intel Xeon 3440 en de HD4770? Ik wil in de toekomst heel misschien 2 pci sloten gebruiken. 1 voor WI-FI en dan wil ik er nog 1tje overhouden.
Ik zou naar een gigabyte p55 ud2 bordje kijken of als je echt goedkoop wilt een asrock bordje.
Werkt de xeon ook op H55 moederborden?
Jap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:31:
[...]

Heb je de specificaties van je moederbord bekeken?
Murk schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:13:
[...]

Kijk eens bij de specs van je mobo, zoals Ed_L zei ;)
Inmiddels wel bekeken. Dacht dat het echt aparte kaarten waren voor het netwerk, maar blijkbaar zit op een beetje modern moederboard al een netwerk aansluiting |:(
Bedankt maar weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisva
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-11-2021
Hoi allemaal,

Ik heb ook al gereageerd in het BBG topic van november over een systeem dat ik wil aanschaffen.
Ik heb gisteren onderstaande configuratie besteld. Best wel redelijk dacht ik zo. Alleen blijkt het moederbord niet "echt" crossfire te ondersteunen omdat er maar 1 16x PCI-e slot op zit. Het andere PCI-e slot is 4x.
Heb ik hier in de toekomst nog wat aan?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 945€ 119,-€ 119,-
1Antec Three Hundred Zwart€ 46,50€ 46,50
1Asus M4A785TD-V EVO€ 76,30€ 76,30
1be quiet! L7 530W€ 49,96€ 49,96
1Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)€ 226,04€ 226,04
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 85,64€ 85,64
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 69,90€ 69,90
1Samsung Syncmaster 2494LW€ 166,-€ 166,-
ImporterenTotaal€ 839,34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancalagon
  • Registratie: November 2009
Carreon schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:39:
[...]

Kan iemand mij hier mee helpen? :)
De keuze tussen de beide HAFs is naar mijn mening voornamelijk een kwestie van wensen en smaak. Beide kasten zijn goed, zowel qua layout als qua koeling/airflow. Ook kabelmanagement is prima voor elkaar. De 932 is een full tower, de 922 een midtower, dus dan raak je wat ruimte kwijt. Het belangrijkste bezwaar dat ik zo links en rechts heb gehoord over de HAF is het uiterlijk, en dat is puur een kwestie van smaak. Het is echt zo'n "you love it or you hate it" kast.

Kijk een naar de volgende reviews, ik vond ze wel mooi uitgebreid en helder:
HAF922
HAF932

Als ik het me goed herinner gaat de bovenste ook in op de verschillen.

Mbt de voeding zou ik zelf voor de Corsair gaan, maar echt onderbouwen kan ik het niet. Ik zie hem gewoon het meest aangeraden worden, ook op dit forum :)

Het bouwen van een PC is zo eenvoudig als maar kan. De belangrijkste eigenschap die je nodig hebt is geduld. Het boekje van het moederbord zou alle benodigde informatie moeten bevatten (ook over kabels etc), maar ook online zijn diverse pagina's en fora te vinden die je op weg helpen.

De kasten die je noemt zijn prima voor goed kabelmanagement, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Ik wil graag een zo goedkoop mogelijk, maar toch goed, moederbord kopen voor mijn Intel Xeon 3440 en hd4770.
raden jullie een h55 of p55 aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P55. En dan gewoon een UD2 of een GD45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

ok thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

SgtBlackEyes schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:26:
Ik wil graag een zo goedkoop mogelijk, maar toch goed, moederbord kopen voor mijn Intel Xeon 3440 en hd4770.
raden jullie een h55 of p55 aan?
kuch
Murk schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:13:

[...]

Ik zou naar een gigabyte p55 ud2 bordje kijken of als je echt goedkoop wilt een asrock bordje.

[...]

Jap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancalagon
Het zal de komende posts wel vaker gebeuren dat er dubbele vragen voorbij komen ben ik bang. Ik zou ook niet 50 pagina's topic history doorworstelen als ik een vraag had, da's wel erg veel leeswerk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Krijg spontaan vastzittende hoest :o
Ancalagon schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:45:
Het zal de komende posts wel vaker gebeuren dat er dubbele vragen voorbij komen ben ik bang. Ik zou ook niet 50 pagina's topic history doorworstelen als ik een vraag had, da's wel erg veel leeswerk. :)
Je dekt je in voor dubbele vragen die je nog moet gaan stellen? That's something new 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancalagon
Murk schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:48:
[...]

[...]

Je dekt je in voor dubbele vragen die je nog moet gaan stellen? That's something new 8)7
Haha, en bedankt :)

[eigen schouder klop modus] Ik weet dat ik niet de kennis heb van de meer ervaren tweakers, maar dacht dat ik zo af en toe toch best wel een aardig adviesje had neergelegd O-)
[/eigen schouder klop modus]

Ik doelde dan ook zeker niet op mezelf, maar op het feit dat ik al diverse mensen met een eerder gestelde vraag voorbij heb zien komen, vooral de laatste 10 pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Murk schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:48:
[...]

* chim0 geeft Murk wat hoestdrank

[ Voor 35% gewijzigd door chim0 op 14-01-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
-The_Mask- schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:43:
[...]

Als er PCI-e 2.x16 staat is het imo best wel logisch dat er PCI-e 2.0 x16 word bedoelt. :p
Ach, er moet verschil zijn tussen een tweaker, en een tweaker-in-opleiding :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Iceman1987 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:29:
[...]

Ach, er moet verschil zijn tussen een tweaker, en een tweaker-in-opleiding :9
Mwa, kan toch ook zijn dat er twee PCI-e x16 sloten zijn? Zo duidelijk is het niet. Hoef je niet voor in opleiding te zijn hoor, mensen moeten leren typen. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 14-01-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
4 boxen van 5.1 set doen het...

Na dit probleem voorgelegd te hebben aan de webshop waar mijn onderdelen weg komen, wordt mijn moederbord er wéér van verdenkt een fout te hebben. Ook deze gaat op hun aanraden RMA (is 2e keer).

Nu heb ik dus al 2 nieuwe moederborden gehad, en heb de hoop een beetje verloren op een nieuw moederbord zónder problemen. Ik mag een alternatief uitzoeken van www.cool-prices.nl.

Nu is mijn oog gevallen op:
Gigabyte GA-MA785GM-US2H

Maar nu vroeg ik mij af: Zijn er ook nog andere goede in vergelijking met de Gigabyte voor rond de €60?

Heb een paar maanden terug door dit topic PC samengesteld: zie profiel voor specs.

[ Voor 16% gewijzigd door Vincitore op 14-01-2010 19:44 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:49
Ik heb een heleboel systemen langs zien komen, maar ik zit eigenlijk maar met 1 vraag. Ik heb de volgende 2 systemen samengesteld.

AMD systeem

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 132,51€ 132,51
1Cooler Master Real Power M520€ 61,20€ 61,20
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 88,-€ 88,-
1Gigabyte GA-790XTA-UD4€ 104,-€ 104,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 80,96€ 80,96
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE (New Edition)€ 129,90€ 129,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,95€ 31,95
1Sony AD-7240S€ 18,61€ 18,61
ImporterenTotaal€ 763,53

Intel Systeem

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 750€ 159,50€ 159,50
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 80,96€ 80,96
1MSI P55-GD65€ 126,85€ 126,85
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE (New Edition)€ 129,90€ 129,90
1Sony AD-7240S€ 18,61€ 18,61
ImporterenTotaal€ 813,37

Mijn vraag hierbij is, is de I5 een meerwaarde ten op zichtte van een Phenom? Het is een verschil van ongeveer 50 euro. Maar is hij ook daadwerkelijk zoveel meer sneller?
De pc gaat gebruikt worden voor gaming en videobewerking.

Daarnaast nog een vraag. Ik zie vaak Scythe Mugen 2 Rev B langskomen, maar bij Azerty zeggen ze dat het niet voor AM3 geschikt is. Klopt dit of is dit een broodje aap verhaal van hun?

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scythe Mugen 2 Rev. B
478, 754, 775, 939, 940, 1156, 1366, AM2, AM2+, AM3

ff opzoeken ;)

Persoonlijk zou ik dan kijken voor een i7 860 wegens HT of terwijl hypertrading geeft toch wel de meerwaarde wegens het videobewerken kost alleen een bekkie meer.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:46:
Scythe Mugen 2 Rev. B
478, 754, 775, 939, 940, 1156, 1366, AM2, AM2+, AM3

ff opzoeken ;)

Persoonlijk zou ik dan kijken voor een i7 860 wegens HT of terwijl hypertrading geeft toch wel de meerwaarde wegens het videobewerken kost alleen een bekkie meer.
Dat kost nog eens 50 euro meer (intel systeem met de GD65).
Hoeveel videobewerking doe je... het wil niet namelijk zeggen dat de AMD of de i5 het niet kunnen...
Als je het eens in het jaar doet is dat geen reden om de 860 te nemen imho...
Even over je originele vraag: is het de 50 euro waard?... daar is geen fatsoenlijk antwoord op te geven.
Ik denk dat het geen verschil maakt en stel het heeft een heel klein beetje verschil, hoeveel beetjes is 50 euro?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:02
Dbm12 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:43:
Ik heb een heleboel systemen langs zien komen, maar ik zit eigenlijk maar met 1 vraag. Ik heb de volgende 2 systemen samengesteld.

Daarnaast nog een vraag. Ik zie vaak Scythe Mugen 2 Rev B langskomen, maar bij Azerty zeggen ze dat het niet voor AM3 geschikt is. Klopt dit of is dit een broodje aap verhaal van hun?
gewoon foutje van azerty, zijn am3 er vergeten bij te zetten gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:49
Prima,

Ik dacht al dat het een foutje zou zijn, maar een vraag hier droppen leek me het meest betrouwbaar. Videobewerking, ja ik doe het niet dagelijks maar wel regelmatig. Een I7 vind ik het niet waard. De twijfel zat vooral tussen een I5 en een Phenom 2. Het trekt me enorm dat de Phenom 2 een black edition is. Kan je makkelijk zelf mee spelen en het scheelt toch weer 50 euro op de I5. Vooral op gamen zag ik dat de I5 geen meerwaarde gaf op de AMD. Ze presteren even goed.

Ik denk dan ook dat ik de AMD neem.
Bedankt voor de antwoorden.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

ohhja, mocht je de 860 bij CoolPrices willen bestellen... ze hebben het prijsje aangepast:
http://www.cool-prices.nl...860-2.8ghz-8mb-box-586784
zal wel vautje zijn...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Ja ik heb ze er al een mailtje over gestuurd.. ik bekeek mijn winkelmandje totaalbedrag op die site en dacht van HEEEE watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
offtopic: waarom zijn jullie zo stil vandaag. Bijna geen activiteit... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Omdat ik vandaag geen vragen gesteld heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Laatst online: 08-09 22:33
DRuw schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:51:
ohhja, mocht je de 860 bij CoolPrices willen bestellen... ze hebben het prijsje aangepast:
http://www.cool-prices.nl...860-2.8ghz-8mb-box-586784
zal wel vautje zijn...
Das waarschijnlijk per ongeluk de prijs voor de 870, of de term 'Marktwerking' ;)
Prima,

Ik dacht al dat het een foutje zou zijn, maar een vraag hier droppen leek me het meest betrouwbaar. Videobewerking, ja ik doe het niet dagelijks maar wel regelmatig. Een I7 vind ik het niet waard. De twijfel zat vooral tussen een I5 en een Phenom 2. Het trekt me enorm dat de Phenom 2 een black edition is. Kan je makkelijk zelf mee spelen en het scheelt toch weer 50 euro op de I5. Vooral op gamen zag ik dat de I5 geen meerwaarde gaf op de AMD. Ze presteren even goed.

Ik denk dan ook dat ik de AMD neem.
Bedankt voor de antwoorden.
Verstandige keuze.

[ Voor 39% gewijzigd door karstnl op 14-01-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Iceman1987 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:42:
offtopic: waarom zijn jullie zo stil vandaag. Bijna geen activiteit... -O-
Haha, ik denk dat alle vragen al in noodtempo erdoorheen zijn gerost (als in: beantwoord) en dat iedereen aan het bestellen is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
In feite zijn wij de economie weer aan het aanzwengelen ;)
Alleen straks ontstaan de relletjes over wie die laatste paar HD5xxx kaarten krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisBengel
  • Laatst online: 06-07 18:21
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 143,90€ 143,90
1Corsair Dominator CMD4GX3M2A1600C8€ 132,10€ 132,10
1Corsair HX750W€ 114,35€ 114,35
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 80,46€ 80,46
1MSI 790FX-GD70€ 130,70€ 130,70
1Sapphire HD5870 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 317,61€ 317,61
ImporterenTotaal€ 1.102,97

Een paar vragen, gaat dit geheugen passen ivm met de grote CPU cooler ?, zo niet , welke zou ik dan gaan inbouwen?
Ik wil met deze pc nog 5 jaar ongeveer doen en atm dikke games kunnen spelen.
*casefans , fancontrollers zitten er nog niet bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Op pagina 37 heb ik het gewijzigde systeem staan met toch duidelijk een ander type van Asus; die goedkoper is waarmee jij nu vergelijkt en die is weldegelijk zo'n 20 euro duurder :>

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennisBengel schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:26:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 143,90€ 143,90
1MSI 790FX-GD70€ 130,70€ 130,70
ImporterenTotaal€ 1.102,97

Een paar vragen, gaat dit geheugen passen ivm met de grote CPU cooler ?, zo niet , welke zou ik dan gaan inbouwen?
Ik wil met deze pc nog 5 jaar ongeveer doen en atm dikke games kunnen spelen.
*casefans , fancontrollers zitten er nog niet bij..
Waarom zulke dure componenten en dan maar zon koeler(Niet dat ie echt slecht is, maar je hebt wel meer nodig wil je met dat dure moederbord en dure processor ver gaan klokken)? Als je gewoon lekker wil klokken en dat het je dan een lekker gevoel geeft dat je ver bent gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 750€ 157,90€ 157,90
1MSI P55-GD65€ 127,70€ 127,70
ImporterenTotaal€ 1.113,97

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisBengel
Heb ik wat gezegt over klokken dan ? een klein beetje overklokken sure, maar niet extreem ofzo.
En ik lees over het algemeen alleen maar positieve reactief en reviews over de scythe mugen..
En dat was trouwens neitecht het antwoord op mijn vraag.
Mijn vraag was; past het geheugen omdat en een heatsink opzit en die cpu cooler wat aan de grote kant is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Madrox schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:31:
[...]

Op pagina 37 heb ik het gewijzigde systeem staan met toch duidelijk een ander type van Asus; die goedkoper is waarmee jij nu vergelijkt en die is weldegelijk zo'n 20 euro duurder :>
Jij hebt op pagina 37 helemaal niks geplaatst en het enige Asus mobo wat er staat is geplaatst door mij en dat is dezelfde dus, er zijn trouwens ook helemaal geen goedkopere P55 mobo's met goed werkende USB 3.0, S-ATA III en goede CrossFireX/SLi ondersteuning.

@Dennisbengel wat wil je met zulk duur geheugen doen, er is veel goedkoper geheugen te vinden wat veel beter overklokt, maar sowieso heb je al genoeg aan 1333MHz geheugen. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 15-01-2010 10:54 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
DennisBengel schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:44:
Heb ik wat gezegt over klokken dan ?
Niet doen.

Dat geheugen past prima en anders kan het nog altijd in die twee blauwe sloten. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Edmin op 15-01-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisBengel
danku, aan zo'n antwoord heb ik wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterz20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-09 14:10
Ben toe aan een nieuwe (game)systeem. Ben op het volgende uitgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Zwart€ 46,02€ 46,02
ImporterenTotaal€ 568,08

De videokaart is nu een HD4850, later komt er een HD5850 oid (indien beter leverbaar, voor normale prijs).
Op/aanmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
peterz20 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:21:
De videokaart is nu een HD4850, later komt er een HD5850 oid (indien beter leverbaar, voor normale prijs).
Op/aanmerkingen?
Waarom dan niet een minder overdreven voeding en goedkoper mobo?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterz20
Voeding zou inderdaad iets minder kunnen. Welke raad je aan? Heb begrepen dat je daar niet op moet bezuinigen.

Mobo: ik wil wel graag USB3.0 en de mogelijkheid tot crossfire openhouden (heb je de 790 toch voor nodig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als je de optie tot CrossFireX wil behouden, dan is de voeding en het mobo prima. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 15-01-2010 11:40 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennisBengel schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:44:
Heb ik wat gezegt over klokken dan ? een klein beetje overklokken sure, maar niet extreem ofzo.
En ik lees over het algemeen alleen maar positieve reactief en reviews over de scythe mugen..
En dat was trouwens neitecht het antwoord op mijn vraag.
Mijn vraag was; past het geheugen omdat en een heatsink opzit en die cpu cooler wat aan de grote kant is..
Waarom koop je dan veel te dure hardware waar je de volle potentie niet uit haalt(je koopt hardcore oc mobo en een oc-ers cpu)? Je kan veel goedkoper uit zijn, zonder in te leveren. Ik beantwoord je vraag niet omdat eerst alles in context gezet moet worden. Daarbij is dat gewoon een google vraag, we zijn hier geen helpdesk. Daarom krijg je een antwoord die wat meer is dan dat. Niet wat je wil horen, maar wel wat je nodig hebt(zo iets dan ;))

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterz20
-The_Mask- schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:40:
Als je de optie tot CrossFireX wil behouden, dan is de voeding en het mobo prima. ;)
Ik wil eigenlijk weten wat het scheelt als ik deze wens laat varen. Dus welke mobo en voeding passen hier goed bij (Corsair beter dan CM? maar niet onder 650 watt?), zonder de optie van CF. Mis je dan ook direct de mogelijkheid tot USB3.0?

Heb namelijk zitten denken: CF of uitbreiden op een andere manier komt er 9 van de 10 keer toch niet van bij mij.

[ Voor 16% gewijzigd door peterz20 op 15-01-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
peterz20 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:19:
Mis je dan ook direct de mogelijkheid tot USB3.0?
Dat ligt eraan als je een mobo met of zonder USB 3.0 support neemt, zonder is wel een stuk goedkoper en met USB 3.0 kom je bijvoorbeeld hier op uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 76,95€ 76,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 85,64€ 85,64
ImporterenTotaal€ 492,93
(Corsair beter dan CM?
Veel beter. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterz20
Wat is de reden dat het geheugen is veranderd? Is Kingston Valueram beter?
"be quiet" ken ik niet zo, neem aan een goed merk tov Corsair/CM etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
peterz20 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:45:
Wat is de reden dat het geheugen is veranderd?
Goedkoper
Is Kingston Valueram beter?
Werkt (bijna) altijd op elk mobo.
"be quiet" ken ik niet zo, neem aan een goed merk tov Corsair/CM etc?
Zit tussen beide in. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterz20
Ok thanks, ik denk dat dit hem gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:16
Ik zit erover te denken een forse upgrade te doen voor mijn systeem.

Ik twijfel alleen nog tussen AMD en Intel.
AMD is prijstechnisch natuurlijk aantrekkelijker.

Ik heb al een 550W OCZ fatal1ty voeding en 2 harde schijven.

Is een Intel i7 860 beter dan de AMD in onderstaande setup?
Als ik een P55 mobo zou pakken dan zou ik voor de MSI P55 GD65 gaan ipv dit AMD bord.

#ProductPrijsSubtotaal
1Lancool Dragon Lord PC-K62 Zwart€ 99,90€ 99,90
1OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK€ 89,90€ 89,90
ImporterenTotaal€ 652,35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Panamera schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:51:
Is een Intel i7 860 beter dan de AMD in onderstaande setup?
Sneller is die sowieso, beter niet perse dat ligt aan je eisen en je budget. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
-The_Mask- schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:54:
[...]

Sneller is die sowieso, beter niet perse dat ligt aan je eisen en je budget. ;)
Budget is niet groot maar kan gerekt worden, het is maar net wat ik er voor over wil hebben.
(ben student dus heb niet al te groot budget)

Fotobewerking, gaming en natuurlijk surfen/tekstverwerken zullen de voornaamste activiteiten zijn.

edit;

Ik heb nu op m'n huidige pc een installatie van Win7 64bit staan (OEM) en die is geactiveerd.
Kan ik die nu installeren op m'n geupgrade-e pc?
Of moet ik daar weer Win7 64bit voor aan gaan schaffen? (is weer 78 euro)

[ Voor 20% gewijzigd door Panamera op 15-01-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
Ik heb geen ervaring met Xeon cpu's maar ik heb gelezen dat dat server cpu's zijn.
Maakt dit iets uit in het dagelijks gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het is precies dezelfde CPU als de Core i7 860, alleen goedkoper, andere naam en 266MHz lager geklokt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
-The_Mask- schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:08:
Het is precies dezelfde CPU als de Core i7 860, alleen goedkoper, andere naam en 266MHz lager geklokt.
Oke, dat is interessant dan.

Overklokken gaat hetzelfde als bij de i7? (moeilijker dan de core 2 duo 775 cpu's)
Ik heb nu op m'n huidige pc een installatie van Win7 64bit staan (OEM) en die is geactiveerd.
Kan ik die nu installeren op m'n geupgrade-e pc?
Of moet ik daar weer Win7 64bit voor aan gaan schaffen? (is weer 78 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Panamera schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:20:
Overklokken gaat hetzelfde als bij de i7?
Het is dezelfde CPU, dus ja het gaat hetzelfde. ;)
(moeilijker dan de core 2 duo 775 cpu's)
Wel iets, maar als je het principe snapt valt het allemaal wel mee.
Wat betreft Win7, je kunt de licentie gewoon meenemen in een upgrade, al weet ik niet al het wel mag van MS. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancalagon
-The_Mask- schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:41:
[...]
Het is dezelfde CPU, dus ja het gaat hetzelfde. ;)
[...]
Wel iets, maar als je het principe snapt valt het allemaal wel mee.
Wat betreft Win7, je kunt de licentie gewoon meenemen in een upgrade, al weet ik niet al het wel mag van MS. ;)
Dat gaat meestal prima, zolang de activatie nog gewoon goed loopt. Ik meen dat na 3 keer de activatie niet meer automatisch lukt, en dat je dan MS moet bellen. In dat geval moet je zeggen dat je niet zeggen dat je de OEM licentie op een nieuwe PC wilt zetten, dan doen ze nog wel eens moeilijk. Maae als je zegt dat je een nieuwe install moet doen (bijvoorbeeld ivm een nieuwe HD of zoiets), dan is het meestal geen punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eruit, eindelijk :z
van't weekend ga ik dit systeem bestellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1GeIL GV34GB1333C7DC€ 94,-€ 94,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 70,85€ 70,85
1Sony NEC Optiarc AD-5240S Zwart€ 18,06€ 18,06
ImporterenTotaal€ 904,20

Nu heb ik alleen nog de vraag of deze voeding een tweede HD5850 zou trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil zeer binnenkort een nieuw Game-systeem aanschaffen. Alleen heb ik helemaal geen idee wat nou het beste waar is voor mijn geld. Ik ben niet echt (echt niet?) thuis in het hele hardware gebeuren om het maar een beetje zwakjes uit te drukken. Dus ik hoop eigenlijk dat iemand mij hier een beetje op weg kan helpen.

Zoals ik al zei moet het een game-PC worden. Ik heb ongeveer een €800 hieraan te besteden. Dat is dan nog redelijk rekbaar, maar het zou wel het leukste zijn om dat als basis te houden. Is het mogelijk dat iemand voor mij een systeempje in elkaar kan passen met een kort verhaaltje waarom dat de beste keuze is? En als het niet teveel moeite is ook nog even kan kijken wat aan dat systeem nog te verbeteren valt als ik er bijvoorbeeld nog eens €200 bij doe.

Het gaat alleen om het systeem zelf (wel inclusief kast). Monitor, boxenset, muis, toetsenbord en dergelijke heb ik allemaal al.

Mijn dank is bij voorbaat al zeer groot,
Stephan W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Dit is een basis opzetje voor een degelijk gamesysteem. Wordt niet al te overenthousiast als je de totaalprijs ziet, want dit is gebaseerd op de laagst bekende pricewatch-prijs van elk onderdeel. Als je bij 1 winkel gaat bestellen kom je altijd wat duurder uit, + er moet nog windows op natuurlijk :)

Neemt niet weg dat je nog marge hebt om wat te verbeteren. (misschien een wat luxere kast of een losse geluidskaart aangezien je wil gamen :) )

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 76,95€ 76,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 87,98€ 87,98
1LG GH22NS30€ 20,99€ 20,99
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 225,99€ 225,99
1Scythe Mugen 2€ 29,16€ 29,16
ImporterenTotaal€ 740,41

[ Voor 4% gewijzigd door Murk op 15-01-2010 21:45 . Reden: dvd brandertje/spelertje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

-The_Mask- schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:45:
[...]
Overklokken ben je denk ik niet van plan of wel?
Iemand die totaal niet thuis is in hardware? Ik denk dat hij het eerst naar de klok aan de muur zal kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Therapy777 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:29:
Wut teh... moet ik daar nou ook al op letten? 8)7

Anyways op de site staat dit plaatje dus zal wel goed zijn?

[afbeelding]
http://www.foxconnchannel...view.aspx?ID=en-us0000444
Zover ik weet hebben alle moederborden met de 790GX en SB750 chipset/southbridge gewoon een x8 x8 PCIe indeling voor CF ;)

[ Voor 98% gewijzigd door Madrox op 16-01-2010 04:09 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJr
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

JJr

The Future Awaits

Ik ben van plan een nieuw systeem te kopen en heb voorlopig dit op het oog:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Sileo 500 Zwart€ 61,95€ 61,95
1Intel X25-V SSDSA2M040G2XX 40GB€ 99,-€ 99,-
1MSI P55-CD53€ 93,50€ 93,50
1Scythe Kama Reader 2€ 10,51€ 10,51
ImporterenTotaal€ 642,89

Ik weet dat ik de videokaart nog mis, die heb ik nog wel liggen.

Systeem is niet zozeer een gamesysteem, maar moet toch wel weer enige jaren mee gaan en soepeltjes draaien. Mede daarom de keuze voor een i5 systeem met SSD.

Budget is max € 700,-

Zitten er onderdelen bij wat ik wellicht anders zou moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
@JJr
Ik weet niet hoeveel programma's jij gaat installeren, maar zelf heb ik bijvoorbeeld net niet genoeg aan 40GB. Als je het kan rekken tot iets boven de 700 zou ik persoonlijk gaan voor de 80GB Postville SSD (ook van intel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJr
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

JJr

The Future Awaits

Hierover heb ik ook nagedacht.

Echter is het toch weer €100,- extra. Mijn huidige systeempartitie is voor ruim 20Gb gevuld. Hierop staan naast Windows XP alle gebruikte programma's wel geinstalleerd (Office + Adobe suite en andere wat kleinere applicaties).

Op het nieuwe systeem wil ik Windows 7 installeren, maar ik denk dit toch nog wel te redden met 40Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Haha okee. Ik ben zeg maar een veelgebruiker, en ik moet nu opletten op wat ik wel en niet installeer op mijn C: schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

JJr schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 10:28:
Hierover heb ik ook nagedacht.

Echter is het toch weer €100,- extra. Mijn huidige systeempartitie is voor ruim 20Gb gevuld. Hierop staan naast Windows XP alle gebruikte programma's wel geinstalleerd (Office + Adobe suite en andere wat kleinere applicaties).

Op het nieuwe systeem wil ik Windows 7 installeren, maar ik denk dit toch nog wel te redden met 40Gb.
Ik zie wel in de pricewatch specs dat die 40GB versie twee keer zo traag is als de 80GB versie zowel in schrijven als in lezen...

Ik zat zelf nu ook te twijfelen misschien toch 40GB te nemen omdat mijn huidige windows (XP) partitie maar voor 25gig volstaat en ik waarschijnlijk niet van plan ben veel meer progjes te gebruiken dan ik op deze PC al aan het gebruiken ben. Voor games schijnt het nou toch weer niet zo'n super snelheidsimpuls te geven dus scheelt me wel weer 100 euro's... maarja ik heb geen trek in zo'n SSD als die ineens 2x zo traag is.

[ Voor 25% gewijzigd door Therapy777 op 16-01-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Therapy777 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:46:
[...]

Ik zat zelf nu ook te twijfelen misschien toch 40GB te nemen omdat mijn huidige windows (XP) partitie maar voor 25gig volstaat en ik waarschijnlijk niet van plan ben veel meer progjes te gebruiken dan ik op deze PC al aan het gebruiken ben. Voor games schijnt het nou toch weer niet zo'n super snelheidsimpuls te geven dus scheelt me wel weer 100 euro's... maarja ik heb geen trek in zo'n SSD als die ineens 2x zo traag is.
Wat ik zou doen (en wat ik zelf ook doe): wacht totdat SSD wat verder doorontwikkeld is over een halfjaar/jaar, en koop dan een mooi schijfje. De prijzen zullen gedaald zijn door nieuwere modellen, de schijfomvang toegenomen, en de prestaties weer een stukje omhoog. Je moet het helemaal zelf weten hoor, als je een ssd schijfje wil voor je OS om te ervaren hoe windows werkt als je geen vertraging hebt, dan moet je dat doen :). Persoonlijk kan ik echter nog wel leven met de snelheid van windows as of now, met de nieuwe Samsung Spinpoint F3 ga ik in snelheid sowieso vooruit op mijn oude Seagate Barracuda (7200.10), dus ik kan nog wel een tijd wachten op een ssd.

En zoals je zegt, in games heb je er niet zo veel aan, alleen de levels die sneller laden, maar je gaat niet meer frames per seconde krijgen. It's all up to you :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag heren!

Ik wil binnenkort een nieuw systeem gaan bestellen. Mijn budget is ongeveer 500 euro.
En dan zoek ik nog een niet al te duur 5.1 surround setje (niet inc die 500 euro). De pc gaat vooral gebruikt worden voor gamen en voor het kijken van hd films. Ik zal gaan gamen en films kijken op een 23" full hd monitor met hdmi aansluiting en een 42" inch full hd lcd tv (ik weet niet of dit boeiend is, maar vermeld het toch maar).

Zelf zat ik hieraan te denken, suggesties/opmerkingen zijn welkom!

PS: ik weet niet waarom de prijs van de videokaart is weggevallen, maar die is ongeveer 150 euro.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 99,95€ 99,95
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 34,94€ 34,94
1Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E----
1Cooler Master Elite 334 Zwart€ 28,50€ 28,50
1MSI 785GM-E51€ 61,75€ 61,75
1Samsung SH-S223B/BEBE€ 17,50€ 17,50
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 42,95€ 42,95
ImporterenTotaal€ 373,57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Madrox schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 03:57:
[...]

Zover ik weet hebben alle moederborden met de 790GX en SB750 chipset/southbridge gewoon een x8 x8 PCIe indeling voor CF ;)
Niet allemaal, maar waarschijnlijk wel 99% van alle mobo's. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:27:
PS: ik weet niet waarom de prijs van de videokaart is weggevallen, maar die is ongeveer 150 euro.
Komt omdat die EOL is en niet meer gemaakt wordt, net zoals de DVD brander overigens, maar voor de rest is het prima. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 99,95€ 99,95
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 34,94€ 34,94
1Club3D HD5770 1GB GDDR5 PCI-E v2€ 125,95€ 125,95
1Cooler Master Elite 334 Zwart€ 28,50€ 28,50
1MSI 785GM-E51€ 61,75€ 61,75
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 42,95€ 42,95
1Sony AD-7240S€ 19,94€ 19,94
ImporterenTotaal€ 501,96

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Vroeg me nog wat af, en dump het maar even hier. Met de komst van i5/i7 is het snelst ondersteunde geheugen 1333Mhz, en de maximale bandbreedte dus ongeveer 10,6 GB/s. Als je er nu sneller geheugen inzet, heeft dat dan nog wel enig nut? Want de connectie met de cpu zal nooit sneller zijn dan die 10,6, dus of je geheugen neemt dat 2 keer sneller is dan 1333Mhz maakt niet uit want hij blijft beperkt door die bandbreedte. Toch? Want dan snap ik niet wat überhaupt het nut is van sneller geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Da's ook waarschijnlijk de reden waarom er hier bijna altijd (de makkelijkst verkrijgbare en goedkoopste) 1333 mhz geheugen aangeraden wordt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 10:12
beetje off topic; er zijn al talloze tweakers met problemen met de HD5xxx kaarten (zie topic bij videokaarten).
Ik vind het vreemd dat er niet minimaal aandacht hiervoor wordt gevraagd om argeloze systeembouwers te waarschuwen. Ieder systeem hier genoemd gaat klakkeloos uit van de HD5xxx kaart. Als je je nieuwe systeem samenstelt zou je dit toch moeten meenemen O-)

[ Voor 4% gewijzigd door edklavertje op 16-01-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Wordt ook over het algemeen wel gezegd. Echter er is geen enkele kaart die qua prijs/prestatie kan tippen met de HD 5850 zelfs met de huidige prijzen. Voor 250-260 euro is hij redelijk te krijgen als je je best er voor doet.

Alternatieven zijn er nou eenmaal niet. Ja misschien 5770 in crossfire maar dat is echt zonde van je geld want crossfire werkt niet bij elke game top en het ondersteunt geloof ik geen DX11. Verder zit je dan meteen met twee volle slots wat verder upgraden meer in de weg staat dan het gebruik van één slot.

Kun je wel zeggen dat je die altijd weer kan verkopen, maar koop dan meteen een 5850 voor een meerprijs want dat geld ben je dan uiteindelijk toch wel kwijt.

[ Voor 26% gewijzigd door Therapy777 op 16-01-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl0pvm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 11:37
Heren experts,

Ik ben sinds het uitkomen van de januari BBG bezig met het uitzoeken van mijn systeempje. Ik wil een mooie gamebak en gezien de leeftijd van mijn huidige mag deze best wat kosten. Echter ik vraag mij af of ik bij het samenstellen dure en onhandige keuzes heb gemaakt. Ik ga namelijk mijn systeem niet overclocken dit om het systeem zo betrouwbaar mogelijk te maken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Sonata Elite Zwart€ 72,65€ 72,65
1Asus Rampage II GENE€ 190,40€ 190,40
1Intel Core i7 920€ 224,51€ 224,51
1Intel SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 191,77€ 191,77
1Kingston HyperX KHX16000D3ULT1K3/6GX€ 238,-€ 238,-
1Powercolor HD5970 2GB GDDR5 PCI-E€ 499,-€ 499,-
1Seasonic X-750€ 157,-€ 157,-
1Sony NEC Optiarc AD-5240S Zwart€ 18,06€ 18,06
ImporterenTotaal€ 1.662,24

Dus de vragen die ik heb bij de volgende configuratie zijn:
  1. Zijn dit goede keuzes, óók als je niet gaat overclocken?
  2. Is de voeding (qua wattage) geen overkill?
  3. Zijn er besparingen mogelijk die een minimaal effect hebben op de performance maar wel een behoorlijk effect op de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One P183 Zwart€ 114,10€ 114,10
1Intel SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 191,77€ 191,77
1Intel Xeon X3440€ 188,15€ 188,15
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 87,98€ 175,96
2Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 225,99€ 451,98
1Sony AD-7240S€ 19,94€ 19,94
ImporterenTotaal€ 1.436,15

Ongeveer zelfde prestaties (gemiddeld gezien misschien nog wel beter) maar veel goedkoper, maar misschien is het handig om te vertellen wat voor beeldscherm je hebt en wat je met de PC gaat doen. Want ik heb zo'n gevoel dat een PC van 1000 euro misschien wel even goed is voor jouw. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl0pvm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 11:37
-The_Mask- schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:50:
Ongeveer zelfde prestaties (gemiddeld gezien misschien nog wel beter) maar veel goedkoper, maar misschien is het handig om te vertellen wat voor beeldscherm je hebt en wat je met de PC gaat doen. Want ik heb zo'n gevoel dat een PC van 1000 euro misschien wel even goed is voor jou. ;)
Uhhh dat is een compleet andere PC :) (Kast en voeding en dvdspeler even daargelaten :))

Waarom ga jij voor het P55 platform ipv de X58?
En... de dual 5850 ipv de 5970?

Ik heb een dual screen setup met 2 dell 2007FPb's ;-) En wat ik met de PC ga doen? 50% gamen 50% desktoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Het P55 platform is goedkoper dan de X58, weinig performance-verschil (de X3440 is namelijk dezelfde processor als de I7 860, alleen lager geklokt en anders gelabeld. Maar wel goedkoper).
De CF setup heeft gewoon meer performance voor minder geld dan een enkele 5970. Aangezien je met die voeding toch geen dual 5970 gaat draaien, heeft The_Mask waarschijnlijk daarvoor gekozen, omdat er toch niet meer upgrademogelijkheden zijn.

In andere woorden: Het is een betere setup op praktisch alle gebieden. Aangezien je met gamen alleen eigenlijk niet gebruik maakt van meer dan 4GB geheugen, is een enkel setje genoeg, maar daarvoor moet je zelf even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

nl0pvm schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 21:32:
[...]

Uhhh dat is een compleet andere PC :) (Kast en voeding en dvdspeler even daargelaten :))

Waarom ga jij voor het P55 platform ipv de X58?
nl0pvm schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:40:
(...)
Echter ik vraag mij af of ik bij het samenstellen dure en onhandige keuzes heb gemaakt. Ik ga namelijk mijn systeem niet overclocken dit om het systeem zo betrouwbaar mogelijk te maken.
(...)
Daarom.
En... de dual 5850 ipv de 5970?
Mja.. de 5850 wordt mondjesmaat beter beschikbaar, maar de 5970 is helemaal lastig aan te komen.

Qua prestaties is de 5970 iets beter, het is in feite een wat lager geklokte 5870 crossfire. Ook is het stroomverbruik van die kaart iets minder dan twee 5850 kaarten. En tot slot, de 5970 behoudt langer zijn waarde dan 5850 CF, mocht je hem nog willen verkopen.

Dit is de goedkoopste 5970 die ik heb kunnen vinden die een levertijd heeft staan.

Pagina: 1 ... 13 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hier stond een TW