Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met het synchroniseren van e-mail, daarbij behoort de melding: fout in exchange server probeer het later opnieuw

Het volgende, ik ben systeembeheerder bij een bedrijf, ik heb met 2 collega's een E71. Ik en een collega kunnen prima synchroniseren met Exchange. Mail word gewoon opgehaald, ook Webmail werkt prima.

Maar van 1 collega werkt het synchroniseren niet: Als ik mijn telefoon instel met mijn AD gegevens werkt het prima. Stel ik mijn telefoon in met de AD gegevens van mijn collega werkt dit niet, ook niet op zijn eigen telefoon. Stel ik op zijn telefoon mijn AD gegevens in werkt de e-mail wel.

Conclusie het ligt niet aan het toestel maar het probleem zit ergens in de migratie van Exchange 2000 naar Exchange 2010 server.

het lijkt op dit probleem: Trommelrem in "Het Nokia E71 Topic - Deel 5"

Wat heb ik gedaan:
- Nieuwste firmware (alle 3 de telefoons) dus ook de nieuwste Mfe.
- Fabrieksinstellingen terug gezet
- Inloggegevens ingevuld zoals het hoort (zelfs wachtwoord aangepast in de AD) wachtwoord is 100% goed
- Alle Agenda en taken items verwijderd. (ook agenda taken en contacten op NIET synchroniseren gezet)
- Bij instellingen aangevinkt items op telefoon verwijderen.
- Beveiligde verbinding. aan en uitgezet (hoort aan!)
- Outlook web app, Exchange ActiveSync, Mapi, pop3en IMAP4 staan op Enabled.

In de AD en in Exchange alle instellingen doorgelopen. maar tot op heden kan ik de mail NIET synchroniseren.

Heeft iemand hier ook mee te kampen gehad? Ik heb natuurlijk gezocht op GOT/Google.. Maar de juiste oplossing niet gevonden.

Mvg,

Kai

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Event ID:

Log Name: Application
Source: MSExchange ActiveSync
Date: 4-9-2010 15:35:28
Event ID: 1008
Task Category: Requests
Level: Warning
Keywords: Classic
User: N/A
Computer: EXCHANGE.bedrijfsnaam.local
Description:
An exception occurred and was handled by Exchange ActiveSync. This may have been caused by an outdated or corrupted Exchange ActiveSync device partnership. This can occur if a user tries to modify the same item from multiple computers. If this is the case, Exchange ActiveSync will re-create the partnership with the device. Items will be updated at the next synchronization.

Opgelost: Dit was echt al de 3 de dag dat ik bezig was, na de event log ben ik maar een andere weg in geslagen en via google op sync opties gezocht.

Dit was het probleem: http://www.experts-exchan...n-Exchange-2007-2010.html

Sorry voor de evt vervuiling maar ik denk dat meer mensen hier wat aan zullen hebben:

here are some issues with ActiveSync for both Exchange 2007 and Exchange 2010 users whereby some users can connect their Mobile Devices (Windows Mobile Phones / iPhones / Motorola Droid etc) quite happily and ActiveSync pushes mail to the devices, but other users cannot connect and cannot sync anything at all.

There appear to be plenty of potential solutions for this problem around if you search the web, but the solution to the majority of these problems can be solved quite simply.

If you open up Active Directory Users and Computers and locate one of your users that is not working, Double-Click into the account and click on the Security Tab (if this is not visible, Click on View> Advanced Features from the Menu at the top of the screen then navigate back to your user). Once on the security tab, click on the Advanced Button and make sure that the ‘Include Inheritable Permissions From This Object’s Parent’ is ticked. Click OK twice to close the user account.

Once the box is ticked, you should then be able to connect up your Mobile Device to your Exchange Server and receive your mail like the rest of your users.

This particular problem seems to only affect migrated users and not users that were setup on the server post migration.

You may also find that if you use an account that has Admin privileges, and you Check the ‘Include Inheritable Permissions From This Object’s Parent’ check box, that it works for a while, and then stops working again about an hour or so later.

The reason this happens is because Active Directory uses something called the AdminSDHolder to define what permissions the default protected security groups receive. Whilst you can change the inherited permissions, a process called SDPROP will run, by default every 60 minutes on the domain controller that holds the PDCe role. It will check the ACL of the protected groups and reset their inherited permissions and the users within the groups, with what has been defined by the AdminSDHolder object.

Microsoft’s recommendation and best practice is that if you are a domain administrator that you have 2 accounts. One for your everyday user which is restricted in the same way that every other user is and a second for your administration role.

The built in groups that are affected with Windows 2008 are:
Account Operators
Administrators
Backup Operators
Domain Admins
Domain Controllers
Enterprise Admins
Print Operators
Read-only Domain Controllers
Replicator
Schema Admins
Server Operators

The built in users that are affected with Windows 2008 are:
Administrator

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldus1955
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 14:43
Wie heeft er al ervaringen met de nieuwe E5? Ze heeft bijna dezelfde specs (meestal beter) dan de E71. Verschillen: geen metaal, geen irda, bijna dubbel zo snelle processor, meer geheugen, fixed focus camera. De prijs is nagenoeg gelijk.

De E72 met al zijn firmware problemen was niet echt de aangewezen opvolger van de trouwe E71, de vraag is of de E5 wel de ware is? Als het weer zo'n firmwarebug-ervaring wordt kies ik liever nog eens voor de ouwe E71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoldus1955 schreef op zondag 05 september 2010 @ 12:17:
De E72 met al zijn firmware problemen was niet echt de aangewezen opvolger van de trouwe E71, de vraag is of de E5 wel de ware is?
Ik merk niet veel van buggy firmware op de E72, maar ik koop toestellen dan ook nooit als ze net uit zijn want dan heeft vrijwel elke Nokia flinke bugs. Het enige dat ik merk is dat ik geen email status op m'n homescreen wil en hij dat om de haverklap zelf weer aanzet, maar daar valt mee te leven. Als ik het zo lees had de E71 met de eerste firmware versies ook last van flinke bugs. Maar de verschillen zijn zo klein dat ik, als ik niet al zou verlengen, ik de E71 gewoon zou zijn blijven gebruiken. Het enige dat echt veel beter geworden is is de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Iemand die na de gewijzigde inlogmethode van Twitter de Gravity app werkend heeft gekregen op de E71? Een patched versie dus. *weg* communicatie verloopt via het forum

[ Voor 20% gewijzigd door pven op 09-09-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxco
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-01-2015
Ik heb een probleem sinds ik gister mijn toestel heb geupdate met die nieuwe softwareversie. Wanneer ik naar mijn contacten wil gaan met de toets naast de berichtentoets springt ie even een halve seconde naar contacten zonder het echt te laten zien om het daarna weer af te sluiten. Probeer ik mijn contacten via het menu te openen gaat dit precies hetzelfde.
Dit had ik ook met windows live messenger, die heb ik verwijderd en ik heb nu maar ebuddy geïnstalleerd.
Ik heb trouwens de software nog 1x opnieuw geïnstalleerd om te kijken of het daaraan lag, maar dat hielp dus niet...
Ik kan nu alleen iemand opbellen door via het bureaublad gewoon een naam in te toetsen, wat ik zelf niet echt handig vind.
Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
monnick schreef op zondag 05 september 2010 @ 23:45:
Iemand die na de gewijzigde inlogmethode van Twitter de Gravity app werkend heeft gekregen op de E71? Een patched versie dus. *weg* communicatie verloopt via het forum
Wat is een patched versie? Wijkt die af van mijn normale versie?

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 09-09-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxco
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-01-2015
Ik heb het probleem al gemaakt, heb nog even met ovi lopen kloten en nu werkt het weer. Geen idee hoe, maargoed het doet het weer dus ik ben blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:04

Totaalgeflipt

De enige echte

Heb sinds vandaag problemen met Nokia email. Had me telefoon al eens opnieuw opgestart, maar hij vraagt ineens om een wachtwoord. Toets ik mijn wachtwoord van Gmail in zegt ie: Wachtwoord verificatie, wachten aub, met dan: Servernaam niet gevonden, controleer de gegevens en probeer opnieuw of iets soortgelijks.

Internet werkt wel prima,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldus1955
  • Laatst online: 14-09 14:43
Is er een verschil in firmware tussen de Belgische AZERTY en internationale QWERTY varianten (of vertragingen in het uitbrengen er van)? Ik ben geen fan van azerty, maar als er geen verschil in firmware is zou ik toch een uit de winkel halen.

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 08:46
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:38:
Heb sinds vandaag problemen met Nokia email. Had me telefoon al eens opnieuw opgestart, maar hij vraagt ineens om een wachtwoord. Toets ik mijn wachtwoord van Gmail in zegt ie: Wachtwoord verificatie, wachten aub, met dan: Servernaam niet gevonden, controleer de gegevens en probeer opnieuw of iets soortgelijks.

Internet werkt wel prima,
Nokia email verwijderen en opnieuw installeren. Daarna werkt alles terug :)

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Heb het gemerkt ja, wat een domper weer

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Voor Android bestaat een mooi programmatje dat in staat is om via http je webmail van Exchange op te halen. Omdat de E71 / Symbian maar 1 Exchange-mailbox heeft, lijkt dit me interessant. Iemand een idee of iets dergelijks voor de E71 / Symbian bestaat? Uiteraard heb ik gezocht, maar nog helemaal niets gevonden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Hallo,

ik heb nu al een tijdje problemen met mijn geheugenkaart, de E71 kan de installatie niet voltooien. Dat meldt het toestel iedere keer als het de toetsen geblokkeerd zijn.. Is dit te verhelpen?

• pven
  • Niet online
Enig idee met welk programma dat is begonnen? Het moet met een programmatje samenhangen, als je die vindt en opnieuw installeert dan is het waarschijnlijk verholpen

Verwijderd

Er staat inderdaad dat ik naar toep. beheer moet, maar ik zie daar geen programma wat niet geïnstalleerd is. Het is nu zelfs zo dat mijn mobiel mijn geheugenkaart wel ziet, maar op de een of andere manier niet kan toepassen (ik zie geen afbeeldingen die op de kaart staan en ook spelletjes niet en muziek etc..)

Verwijderd

Klinkt alsof die geheugenkaart gecodeerd is en de telefoon de sleutels kwijt is. Als je hem in een cardreader steekt in een PC of laptop, kun je hem dan wel goed lezen? Zo nee, dan is dat ook een aanwijzing dat de kaart gecodeerd is door de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb echt geen verstand van de termen die hier gebruikt worden, maar heb toch 2 vraagjes.
Ik denk dat jullie er wel antwoord op hebben.

Wanneer ik naar mijn inbox ga (Nu heb ik het over SMS en niet over mail), staat er alleen een nummer bij een ontvangen bericht.
Dus niet de naam van de daarbij horende contactpersoon. Heel irritant, want nu moet ik elke keer weer de bij behorende contactpersoon zoeken in de lijst.
Hoe kan ik dit veranderen?

Mijn tweede vraag ligt misschien iets ingewikkelder.
Sinds kort 'pakt' de telefoon mijn SD geheugenkaart soms niet.
Dan moet ik 'm formateren. wat ik erg zonde vind.
Bij de eerste keer was dat wel even schrikken, want ik zou het toch zonde vinden als alles verloren gaat.
Heb inmiddels al een backup-je gemaakt op de computer, maar toch.
Erg vervelend. Als ik 'm er weer opnieuw instop werkt hij vaak wel weer.
Ligt het aan de telefoon of aan de SD kaart?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Laatst online: 06-09 17:24
Welke Windows Live Messenger app moet ik hebben? Ik zie er best wat en weet niet welke ik moet kiezen. Heb er nu eentje gedownload maar die doet best weinig, kan niet inloggen. Windowslive.sis gedownload.

Verder heb ik nog een vraag: Is er een app die ervoor zorgt dat je Nokia te benaderen is via je PC over WiFi?

[ Voor 54% gewijzigd door Coeluh op 12-09-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 23:22:
Klinkt alsof die geheugenkaart gecodeerd is en de telefoon de sleutels kwijt is. Als je hem in een cardreader steekt in een PC of laptop, kun je hem dan wel goed lezen? Zo nee, dan is dat ook een aanwijzing dat de kaart gecodeerd is door de telefoon.
Aan mijn geheugenkaart ligt het niet, want in andere toestellen (en ook in de pc) doet hij het gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
hallo ik heb een probleem met mijn telefoon sinds ik hem geupdated heb.

Ik krijg nu om de vijf minuten de melding:
Ongeldig wachtwoord. Controleer dit in Profiel > Referenties > Wachtwoord.

Hoe los ik dit op, ik kan überhaupt geen referenties opties vinden/??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt een app die probeert ergens in te loggen en die foutmelding krijgt. Automatisch mail ophalen (staat de refreshtime toevallig op 5 minuten?), Twitter, gmail, dat kan een hoop zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 13:04 ]

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
bedankt de synchronisatie met mijn google agenda was het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Sindskort krijg ik niet meer de meldingsindicator bij nieuwe sms'jes. Ik krijg nog wel zo'n melding van gemiste oproepen, maar niet van tekstberichten. We staat er rechtsboven het envelopje, maar het knopje onderop is verdwenen.

Ik heb de telefoon al opnieuw opgestart en de instellingen gewijzigd (even aan/uit zetten), maar het probleem blijft bestaan. Is er iemand anders die dit probleem herkent en/of een oplossing weet?

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraagje:
Sinds enkele weken doet mijn email het niet meer op mijn Nokia E71, telkens als ik naar mijn mail ga (gewoon op het bureaublad) en dan op terug klik vraagt ie om een wachtwoord die het dan vervolgens niet doet en zegt 'verificatie mislukt'.
Vandaag ben ik op aanraden van de Hi winkel naar het KPN businesscenter geweest, hier hebben ze de software opnieuw geinstalleerd. Deze jongen heeft alleen de mail in het berichten menu gezet, waar ik het helemaal niet wil hebben (voorheen herkende mijn telefoon gelijk als ik een bericht al gelezen had op de computer, nu niet meer). Volgens hem komt dit door de nieuwe software. Kortom ik wil het dus weer gewoon op mijn bureaublad hebben.
Mijn vraag dus, weet iemand of ik dit weer op de oude manier kan krijgen, en zo ja hoe?

Ook komt mijn menu niet altijd zichtbaar als ik op menu druk, dit is over wanneer ik mn telefoon aan en uit zet. Ik heb 'm sinds januari, en de ene keer duurt het een paar weken voordat dit gebeurd, de andere keer een uur.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Weet iemand waar ik dit thema kan vinden:

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/images/e71/tehkseven.jpg

Kan hem niet vinden op Tehkseven's site en weet verder ook niet hoe dat thema heet.

[ Voor 18% gewijzigd door Perzikvrucht op 19-09-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik heb ook geen idee meer hoe dat thema heet. Volgens mij staan die themes niet meer op de tehkseven site, ik heb laatst ook gezocht en heb ze niet meer kunnen vinden.
Op mijn hdd had ik nog wel een stuk of 6 hele mooie thema's staan die ik ooit eens van de tehkseven site gedownload heb. Grote kans dat het bovenstaande thema er ook tussen zit. Ik heb ze voor je ingepakt en upload, hier te downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
monnick schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:58:
Ik heb ook geen idee meer hoe dat thema heet. Volgens mij staan die themes niet meer op de tehkseven site, ik heb laatst ook gezocht en heb ze niet meer kunnen vinden.
Op mijn hdd had ik nog wel een stuk of 6 hele mooie thema's staan die ik ooit eens van de tehkseven site gedownload heb. Grote kans dat het bovenstaande thema er ook tussen zit. Ik heb ze voor je ingepakt en upload, hier te downloaden :)
Over themes gesproken ik gebruik deze al een lange tijd en ben er zeer te spreken over:

http://tehk7.deviantart.c...Theme-Touch-Zen-126151742

Lijkt erg veel op het plaatje dat barzi heeft gepost, alleen iets meer donker en blauw als selectie.

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
barzi schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:40:
Weet iemand waar ik dit thema kan vinden:

[afbeelding]

Kan hem niet vinden op Tehkseven's site en weet verder ook niet hoe dat thema heet.
Volgens mij heb ik die er op staan: komt uit de Ovi-store en heet iets als 'TheBlackDMMM00012'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Bedankt allemaal! Ben op dit moment niet thuis, maar zal ze thuis even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Bij mij synchroniseert de mail app niet goed welke berichten zijn gelezen en ongelezen, iemand ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Heb een vraagje over het programmma "Email voor Nokia":

Bij mij wordt er om de 4 uur mijn email gesynct (wil niet dat het continu gepusht wordt i.v.m. de batterij die dan snel leeg raakt). Als ik op een mail antwoord (of zelf opstel), wordt deze ook pas echt verstuurd wanneer er wordt gesynchroniseerd. Is er ergens in te stellen (kon het zelf niet vinden) dat emails die worden opgesteld/beantwoord meteen worden verstuurd?

Dit kan wel als je het programma "Mail for Exchange" gebruikt (de optie: "Bij verzenden e-mail direct verzenden"). Echter zien de emails er daar niet mooi uit (alsof het SMS'jes zijn, ze staan ook in het "Berichten" menu). HTML emails laat deze al helemaal niet mooi zien. Dit doet "Email voor Nokia" wel goed, alleen zit ik daar dus met een ander probleempje (wat ik hierboven dus vermeld heb).

En welke email applicatie gebruiken jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door Perzikvrucht op 22-09-2010 21:47 ]

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 10:11
Vandaag de e71 geupdate, kreeg vanmiddag een sms'je dat ik kon updaten.
Ben nu aangekomen op 501.21.001 van de datum 10-08-10

Is dat weer en nieuwe?? De laatste die ik hier voorbij zag komen is "500.21.001

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Peaky schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:18:

Inderdaad, ik kan er niks over vinden behalve wat vragen op een pools forum: http://e-series.pl/index.php?topic=6900.0
Op nokia forums staat er ook wat over: http://discussions.europe...-on-nokia-e71/td-p/761359

Geen changelog iig.

Vraag: sinds kort moet ik eerst op m'n telefoonboek drukken voor ik een contact kan opzoeken, eerder kon dat door direct te typen waarna hij suggesties deed. Iemand een idee waar dit ingesteld wordt, kan het niet vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door MAher op 23-09-2010 09:14 ]

System | Suomalaiset Lehmät.

• Perzikvrucht
MAher schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:13:
[...]
Inderdaad, ik kan er niks over vinden behalve wat vragen op een pools forum: http://e-series.pl/index.php?topic=6900.0
Op nokia forums staat er ook wat over: http://discussions.europe...-on-nokia-e71/td-p/761359

Geen changelog iig.

Vraag: sinds kort moet ik eerst op m'n telefoonboek drukken voor ik een contact kan opzoeken, eerder kon dat door direct te typen waarna hij suggesties deed. Iemand een idee waar dit ingesteld wordt, kan het niet vinden.
Dit kan je aan- en uitzetten. Moet je iets typen in het hoofdscherm (dan wordt er dus niets gevonden), en dan op opties klikken en vervolgens op "Contacten zoeken aan".

Heb zelf ook een vraagje:
Weet iemand ook of de officiële Gmail applicatie ook om de uur kan syncen, en niet constant (push)? Kan dit niet vinden in het instellingen menu.
En welke applicatie gebruiken jullie om je mail te checken (heb zelf dus een Gmail adres)?

Verwijderd

Peaky schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:18:

Zo te zien is dat een versie voor provider specifieke uitvoeringen. Als ik in Navifirm opvraag voor welke productcodes die uit is staan er allemaal provider branded toestellen in.

Achter de codes staat steeds iets over free navi:

0574376: E71-1 RM-346 KPN NL (grey steel) Free Navi V2 - MR
0578223: E71-1 RM-346 Orange UK GB Free Navi GV v5 Black Steel - MR
0570970: E71-1 RM-346 Pannon Hungary HU Grey Steel Free Navi V2 - MR
0570293: E71-1 RM-346 Partner IL IL Grey Steel Free Navi V2 - MR

Voor deze productcodes was de 500 firmware niet beschikbaar.

lijkt er op dat dit een versie met Nokia Maps offline is voor provider-branded toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

barzi schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:47:
[...]
Dit kan je aan- en uitzetten. Moet je iets typen in het hoofdscherm (dan wordt er dus niets gevonden), en dan op opties klikken en vervolgens op "Contacten zoeken aan".
Thanks, werkt super!
Iemand enig idee waar je een changelog van Ovi Maps kan vinden? Wil wel weten of het zin heeft up te daten.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Heb net mijn e-mail account van mijn Uni gekoppeld aan mijn GMail waardoor de Nokia Messaging email app het nodig vond om de hele inbox te legen en opnieuw te beginnen.
Heb het gevoel dat het syncen nu wel weer goed gaat voor nieuwe mailtjes, maar oudere mailtjes komen er maar niet bij, terwijl ik het toch wel makklijk vind als die ertussen staan. Hoe krijg ik het voor elkaar om ook die mee te nemen in de sync?

Verder heb ik nog een vraagje, in gmail heb je threaded messaging, om mailconversaties overzichtelijker te maken. Is er een manier om dat ook in nokia messaging aan te zetten of een soortgelijk programma?

[ Voor 5% gewijzigd door Coeluh op 26-09-2010 17:17 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:47
In mijn lijst met verbindingen staat heel irritant een "free public wifi" entry, welke ik ooit eens gebruikt heb op vakantie in Malta.

Deze accesspoint krijg ik er op geen enkele manier uit.

Alle andere wifi AP's verdwijnen uit de lijst zodra ze niet "binnen bereik" zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Grolsch op 29-09-2010 10:01 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Grolsch
klein kickje, iemand een vermoeden wat dit kan zijn (reboot lost het probleem niet op).

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
en als je hem gewoon verwijderd via
instellingen-->verbindingen-->toegangspunten
?

• Grolsch
Mad_Cow schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:27:
en als je hem gewoon verwijderd via
instellingen-->verbindingen-->toegangspunten
?
:$ 8)7 En ik maar zoeken onder verbindingen etc.

Opgelost!

Kben al voorzichtig op zoek naar een opvolger voor m'n E71, waar moet ik dan aan denken (kvind de E72 eigenlijk niet echt een opvolger, maar meer een updated phone).

Ik gebruik m'n telefoon vooral voor mail/agenda (exchange) internetten en bellen natuurlijk.

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Je zou dan misschien de C6-00 kunnen overwegen. Goed toetsenbordje en een touchscreen.

www.SmartphoneHelp.be

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
*weg*

[ Voor 96% gewijzigd door pven op 01-10-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Modbreak:Dit topic gaat over de Nokia E71, niets meer en niet minder.

Discussie over andere telefoons hoort NIET in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zit met een probleem bij "google agenda"

Ik gebruikte tot voor kort maar 1 agenda, waarin ik zowel privé als zakelijke afspraken maakte (google calendar gelinkt aan mijn gmail account). Die synchroniseerde ik met mail for exchange.

Nu kwam ik op het idee om een nieuwe agenda aan te maken via mijn google calendar account, genaamd 'privé'. Maar wat zie ik nu? Mail for Exchange synct enkel de standaard agenda waar dus nu enkel mijn zakelijke agendapunten instaan. Mijn privé agenda wordt dus niet gesynct.

Bestaat er een manier om dit te doen werken? En best zodat ik ook afspraken op mijn e71 kan ingeven als 'pivé' of 'standaard' (werk dus)

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Zowel in Google Calendar als de Nokia E71 kun je voor elke afspraak Privé, Publiek of Algemeen ingeven.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 19:20:
Hallo,

Ik zit met een probleem bij "google agenda"

Ik gebruikte tot voor kort maar 1 agenda, waarin ik zowel privé als zakelijke afspraken maakte (google calendar gelinkt aan mijn gmail account). Die synchroniseerde ik met mail for exchange.

Nu kwam ik op het idee om een nieuwe agenda aan te maken via mijn google calendar account, genaamd 'privé'. Maar wat zie ik nu? Mail for Exchange synct enkel de standaard agenda waar dus nu enkel mijn zakelijke agendapunten instaan. Mijn privé agenda wordt dus niet gesynct.

Bestaat er een manier om dit te doen werken? En best zodat ik ook afspraken op mijn e71 kan ingeven als 'pivé' of 'standaard' (werk dus)

Thx!

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjanl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-08 07:28
(jarig!)
Sinds kort lukt het mij op mijn E71niet meer om een foto via Gravity te tweeten als ik gebruik maak van mobiel internet. Ben ik thuis en is hij aangesloten op mijn WIFI dan wel. Foto formaat staat op zo klein mogelijk. Ik heb verschillende mobiele toegangspunten uitgeprobeerd, maar het lukt nog steeds niet. Ik heb een KPN abonnement met Surf en Mail totaal.
Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
dirkjanl schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:48:
Sinds kort lukt het mij op mijn E71niet meer om een foto via Gravity te tweeten als ik gebruik maak van mobiel internet. Ben ik thuis en is hij aangesloten op mijn WIFI dan wel. Foto formaat staat op zo klein mogelijk. Ik heb verschillende mobiele toegangspunten uitgeprobeerd, maar het lukt nog steeds niet. Ik heb een KPN abonnement met Surf en Mail totaal.
Wie kan mij helpen?
Heb je @janole al getweet? Die kan ke vast verder helpen. Welke versie van Gravity gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs op reis geweest en heb toen mijn email nokia messaging uitgeschakeld (pushmail) op mijn E71.
Na mijn thuiskomst schakelde ik email nokia messaging weer in (sync tijdens roaming: sync altijd).
Ik veronderstel dus dat het programma op de aangegeven tijdstippen begint te syncen met mijn gmailadres. Niets is minder waar... Er wordt niet gesynct.

Heb ik iets anders "offline" gezet? Ik weet het niet meer :'( Heb heel wat schermpjes en instellingen doorlopen, maar nergens vind ik de aanwijzing dat ik iets over het hoofd gezien heb.
Bij mijn weten ligt het niet aan de instellingen van gmail. Als ik manueel synchroniseer dan komen de mails wel binnen. Het automatische dus niet meer...
Zijn er mensen die me tips kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 17:34:
Onlangs op reis geweest en heb toen mijn email nokia messaging uitgeschakeld (pushmail) op mijn E71.
Na mijn thuiskomst schakelde ik email nokia messaging weer in (sync tijdens roaming: sync altijd).
Ik veronderstel dus dat het programma op de aangegeven tijdstippen begint te syncen met mijn gmailadres. Niets is minder waar... Er wordt niet gesynct.

Heb ik iets anders "offline" gezet? Ik weet het niet meer :'( Heb heel wat schermpjes en instellingen doorlopen, maar nergens vind ik de aanwijzing dat ik iets over het hoofd gezien heb.
Bij mijn weten ligt het niet aan de instellingen van gmail. Als ik manueel synchroniseer dan komen de mails wel binnen. Het automatische dus niet meer...
Dat probleem heb ik ook meermaals gehad als ik hem uitzette in het buitenland. Enigste oplossing was voor mij opnieuw installeren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totaalgeflipt schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 18:54:
[...]

Dat probleem heb ik ook meermaals gehad als ik hem uitzette in het buitenland. Enigste oplossing was voor mij opnieuw installeren :X
Zijn er mensen die een ander programma gebruiken om dmv pushmail de mails binnen te krijgen op de E71? Het kan toch niet de bedoeling zijn om telkens na een verblijf in het buitenland het programma opnieuw te moeten installeren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjanl
(jarig!)
ZeilDude schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:01:
[...]

Heb je @janole al getweet? Die kan ke vast verder helpen. Welke versie van Gravity gebruik je?
Ga ik doen, maar ik denk dat het eerder aan het netwerk ligt dan aan Gravity. Het werkt immers wel als ik via WIFI een foto twitter.
Ik heb de latste versie: 1.31 build 6538

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
dirkjanl schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:30:
[...]

Ga ik doen, maar ik denk dat het eerder aan het netwerk ligt dan aan Gravity. Het werkt immers wel als ik via WIFI een foto twitter.
De laatste versie is 1.32, build 6630: http://bit.ly/6630ALL .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjah
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-04-2022
Beste mensen van tweakers,

Ook ik ben in het bezit van een Nokia e71, nadat mijn N73 natuurlijk wel aan vervanging toe was, heb ik deze telefoon van een vriend overgekocht! Tot nu toe ben ik erg positief en vind ik het erg grote vooruitgang. Alleen heb ik wel wat probleempjes waar met google geen oplossing op is te vinden en ik zelfs het idee heb dat ik de enige ben met de problemen. De problemen zijn als volgt; 1. Elke keer als ik mijn telefoon uit doe of uitga door dat de batterij leeg is, vraagt hij bij iedere start om de Tijd en datum in te stellen, op zich geen ramp maar volgens mij hoort dit niet zo te zijn? En nee ik haal hierbij niet de accu van zijn plaats. Ik heb zo juist al mn telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen maar hier in was geen verschil. Ik probeer dadelijk te updaten maar als iemand nog een suggestie heeft, schroom niet!

Mijn 2de probleem is dat mijn Home-toets Niets doet. Als ik hem kort of lang indruk er gebeurt werkelijk niets. Wat kan ik hier aan doen? Is er anders niet een mogelijkheid om de functie dat je door de programmas die bezig zijn te scrollen en te beeindigen op een andere toets te zetten?

Alvast bedankt!

Mvg,

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
@Petjah, lees eerst even dit: GoT FAQ.

Over je probleem: Welke firmware versie zit er op je telefoon en heb je al geprobeerd deze te updaten naar de nieuwste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er it een condensator of zo in die de tijd en datum vasthoudt als de accu leeg is maar mijn ervaring is dat die in alle Nokia's na verloop van tijd minder wordt. Zeker als hij lang zonder stroom zit verbaast me dit niks.

Die home toets zou inderdaad een rogram manager moeten oproepen. Maakt hij wel geluid als je hem indrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjah
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-04-2022
@Zeildude, bedankt ik heb het ff doorgelezen!
Ik heb de allernieuwst firmware, namelijk 500.21.009

@Johanw910
Oh jeej dat kan zeker zo zijn, de telefoon is denk ik een maand of 2 a 3 niet gebruikt en toen ik hem overkocht moest ik hem eerst opladen voordat die weer werkte. Dus de enige oplossing daarvoor is een nieuwe accu of gewoon nooit me telefoon uitlaten gaan/opnieuw datum en tijd invullen ?

Nee, de home-toets geeft geen geluid als ik hem indruk. Moet hierbij wel zeggen dat ik me keyboard heb vervangen ivm gaten in de toets naast de Home-toets (dus waarmee je het menu opent). Zou goed kunnen dat die toets dus gewoon kapot is of dat de gehele keyboard verkeerd gemonteerd is door mij maar dat zou ook weer niet kunnen want alle andere toetsen doen het wel.. Ik zal hem morgen opnieuw eruit draaien en kijken of ik er iets tegen kan doen.
Is het anders mogelijk om die "program manager" op een andere toets te configureren?

Erg bedankt voor de snelle reacties!

mvg,

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petjah schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 00:01:
Oh jeej dat kan zeker zo zijn, de telefoon is denk ik een maand of 2 a 3 niet gebruikt en toen ik hem overkocht moest ik hem eerst opladen voordat die weer werkte. Dus de enige oplossing daarvoor is een nieuwe accu of gewoon nooit me telefoon uitlaten gaan/opnieuw datum en tijd invullen ?
Dat heeft niks met de accu te maken, een nieuwe accu gaat dit niet oplossen. Uitzetten van het toestel met een niet-lege accu zou trouwens geen probleem mogen zijn.
Nee, de home-toets geeft geen geluid als ik hem indruk. Moet hierbij wel zeggen dat ik me keyboard heb vervangen ivm gaten in de toets naast de Home-toets (dus waarmee je het menu opent). Zou goed kunnen dat die toets dus gewoon kapot is of dat de gehele keyboard verkeerd gemonteerd is door mij maar dat zou ook weer niet kunnen want alle andere toetsen doen het wel.. Ik zal hem morgen opnieuw eruit draaien en kijken of ik er iets tegen kan doen.
Is het anders mogelijk om die "program manager" op een andere toets te configureren?
Klinkt als een defect contact onder het toetsenmatje. Die zijn wel los te bestellen. Klikt hij wel nog voelbaar als je het indrukt? VZIW kun je de program manager niet aan een andere toets toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjanl
(jarig!)
dirkjanl schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:30:
[...]

Tja, Het is uiteindelijk heel simpel. Antwoord van Jan Ole:
Please go to the Image Section, select "Options -> Settings" and set "Use Proxy for 3G/GPRS" to "Yes"
Dank voor het meedenken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang gaat de batterij mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

24 uur BT aan.
Ieder uur mail checken.
1 uur per dag op internet.
10 sms'jes
1/2 uur bellen per dag.

Dan kan ik er 3 dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:40:
24 uur BT aan.
Ieder uur mail checken.
1 uur per dag op internet.
10 sms'jes
1/2 uur bellen per dag.

Dan kan ik er 3 dagen mee.

[...]
Gaat je data via UMTS of via WiFi?
Zelf moet ik dagelijks laden, maar dat komt door een connectie die vrijwel continu open staat. Thuis via WiFi, buiten de deur via UMTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Bij mij zo'n 4 dagen

op werkdagen elke 15 min. via MFE mail syncen
ca. 5 minuten fototjes maken per dag
zeker 15 minuten mobiel internet (via 3G)
5 sms'jes
15 minuten bellen.
Bluetooth aan, en per dag zo'n uur gekoppeld aan m'n carkit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kent iemand het volgende probleem?

Een herhalende afspraak wordt in gepland in Outlook, zeg, elke week op maandag. E71 synct via MfE. Alles synct goed.

Nu wordt in Outlook een uitzondering gemaakt, het is voor 1 keer niet op maandag maar op woensdag. Dan staat deze afspraak erna een sync dus niet in op woensdag. :? Er zijn al een aantal directieleden tegen dit probleem aangelopen... behoorlijk lastig dus. Secretaresses plannen nu de uitzondering als losse afspraak in bij wijze van workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UMTS
ZeilDude schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:28:
[...]

Gaat je data via UMTS of via WiFi?
Zelf moet ik dagelijks laden, maar dat komt door een connectie die vrijwel continu open staat. Thuis via WiFi, buiten de deur via UMTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik gebruik al een hele tijd met veel plezier een Nokia E71. Ik ontvang er mijn email op (via POP), en synchroniseer mijn contacten en agenda met Lotus Notes via Nokia PC Sync die bij Nokia PC Suite zit.

Maar eigenlijk moet ik dat allemaal in verleden tijd zeggen. Ik dacht, laat ik eens upgraden naar de nieuwe Ovi Suite. En wat schetst mijn verbazing? Geen Lotus Notes synchronisatie. What the fuck? Wat googelen leert me inderdaad dat de nieuwe Ovi Suite niet met Lotus Notes kan synchroniseren dus de enige mogelijkheid is om Ovi Suite weer te verwijderen en de oude PC Suite weer te installeren.

Echt, wat is dit voor een onzin, om zo'n geliefd en veelgebruikt onderdeel zomaar opeens te verwijderen? Wat heb ik nou aan mijn telefoon als de agenda en het adresboek zich niet met Lotus Notes synchroniseren? Geweldige move om een groot deel van de zakelijke klanten kwijt te raken. :(

Wat betreft de accu-discussie die gaande is: Als ik mijn email continu binnenhaal dan moet ik elke dag de accu opladen. Een tijdje de synchronisatie uitgezet, dan gaat hij gewoon vier dagen mee 8)7 Emailsynchronisatie weer aan, en jahoor, hij moet weer elke nacht aan de prik.

[ Voor 13% gewijzigd door Mx. Alba op 22-10-2010 18:20 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Zijn er andere Tweakers die ook last hebben van veelvuldig "Insert SIM card" of "SIM kaart plaatsen" fout?
Enige remedie is batterij verwijderen en opnieuw plaatsen.

Zie ook hier op Nokia forum, er lijkt niet echt een oplossing voor te zijn.

Iemand goede suggestie?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Contactpunten voor de SIM versleten / smerig / stuk?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Het aparte is dus dat ik alleen maar de batterij erin en eruit hoef te doen, vervolgens leest hij de SIM gewoon zonder problemen. Heb net klein randje tape op de accu gedaan om deze wat dikker te maken, zodat deze goed contact blijft houden. Op het Nokia forum noemden ze dat als mogelijke oorzaak.
Zal mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Misschien is de SIM brak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb het ook wel eens, en vooral als ik de telefoon in de tanktas van m'n motor heb.
Ik heb dan ook het vermoeden dat het bij mij te maken heeft met trillingen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Tot nu toe is de telefoon nog niet uitgevallen, lijkt dus gewoon een ordinaire constructiefout te zijn.
Wat een klein beetje DIY al niet kan doen. Zal vd week nog wel even een update plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 11:40
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 17:34:

Ik had precies hetzelfde! Van de week de oplossing ontdekt die belachelijk simpel is; als je in het overzicht ben van Nokia Messaging (niet de mailbox zelf dus) en dan bij Opties kijkt onder je hardware knop (dus niet Instellingen onder pictogram) dan staat daar de optie "Ga online / Ga offline". Ik had de optie "Ga online" staan. Die geselecteerd en daarna ging alles weer lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb ook een probleem met Nokia Messaging... Een tijdje terug heb ik dat ding moeten verwijderen en opnieuw installeren op mijn telefoon. De nu geïnstalleerde versie is een nieuwere, maar die is heel traag en instabiel. Soms moet ik tientallen seconden wachten tot een mailtje is geopend, soms klapt de messaging er gewoon uit als ik een mailtje wil openen en zit ik weer op het beginscherm... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

3 dagen later heb ik nu nog niet 1x het 'Insert SIM card" probleem gehad, daarvoor zo'n 2-3x per dag.
Lijkt dus inderdaad te maken hebben met een niet solide constructie/kortstondige onderbreking accu/SIM contact.

Oplossing is heel praktisch: maak je accu aan de kant van de SIM kaart iets dikker/langer mbv tape.
Works like a charm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Grolsch schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:28:
[...]

Bij mij zo'n 4 dagen

op werkdagen elke 15 min. via MFE mail syncen
ca. 5 minuten fototjes maken per dag
zeker 15 minuten mobiel internet (via 3G)
5 sms'jes
15 minuten bellen.
Bluetooth aan, en per dag zo'n uur gekoppeld aan m'n carkit
Ik haal maximaal 1 dag, erg weinig zeg!
Elke 15 minuten mail sync
Elk uur calendar sync
5 minuten mobiel internet
Whatsapp draait continu op de achtergrond
5 minuten gravity twitter
20 smsjes op 1 dag
5 minuten bellen op 1 dag

Waar ligt het aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sinds ik whatsapp op mijn E71 gezet heb en de internetverbinding dus continu open staat gaat mijn accu veel langer mee dan eerder toen ieder half uur de mail gechecked werd. Haal nu ongeveer 2 dagen afhankelijk van wat ik verder doe. Heb er dagen bij dat ik Ovi Maps, Trackr en Gravity veel gebruik, dan is het een dag maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 22:19

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

ik gebruik de E71 nu ruim anderhalf jaar en ben er nog erg tevreden over, maar mag over een maandje ongeveer een nieuwe telefoon uit gaan zoeken. Ik was benieuwd of er al telefoons op de markt zijn die de E71 kunnen benaderen; qua degelijkheid, batterijduur e.d. heb ik namelijk nog steeds niks te klagen. Er zijn wel wat softwarematige dingetjes (met name integratie v. internetgebruik) die op nieuwere smartphones beter geregeld zijn, en ook vind ik hem soms nog langzaam.

Iemand een idee of er al noemenswaardige alternatieven zijn of die er snel komen? De E72 biedt volgens mij niet zoveel meerwaarde voor het geld dat die me dan zou kosten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar weken een E71. Heb toen ik hem net had een paar dingetjes op proef geinstalleerd, en later er weer afgegooid. Een paar daarvan stonden al als SIS bestand op de telefoon, een paar heb ik gedownload. Omdat ik de telefoon met name in het begin nooit uitzette maar dag en nacht aan had staan, heb ik het volgende niet eerder opgemerkt:

Als ik nu de telefoon uit zet en weer aan, probeert hij de installatie van het een of ander af te ronden, maar dat lukt kennelijk niet. Er verschijnt heel kort een mededeling "bezig met installatie" en vervolgens "Kan installatie vanaf geh.krt. niet afronden. Ga naar toep.beheer om rest. toepassingen te installeren." Ik heb echter geen idee welke toepassing deze foutmelding veroorzaakt, en ook geen idee wat ik in toepassingsbeheer zou moeten doen. Iemand enig idee hoe ik hier van af kan komen? Alles lijkt verder goed te werken, maar ik vind deze melding iedere keer als ik de telefoon aanzet een beetje irritant.

Alvast bedankt voor iedere mogelijke tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
  • Laatst online: 12-03-2021
Kort vraagje, waar jullie waarschijnlijk snel het antwoord op weten. Ik heb mijn gmail geconfigureerd, alleen zie ik bij het beginscherm mijn 1e 2 mailtjes staan, ik wil dat er gewoon staat gmail (0), want die 2 mailtjes die er te zien zijn zijn al gelezen. Iemand enig idee waar ik dit kan wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als er ongelezen mail is (ook als die niet één van de laatste twee mailtjes is) komen die vooraan te staan. Als er ongelezen mail is, zie je altijd de twee laatste ongelezen mailtjes in het beginscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan helpen, als gebeld wordt schakelt mijn E71 soms al zonder dat je aan de andere kant het toestel hoort overgaan, over op mijn voicemail.
Soms merk je enige vertraging in het verbinding maken met mijn E71 en schakelt dan gelijk door naar mijn voicemail.
Heb ik het een of ander aan doorschakeling of blokkering aanstaan dat ik niet weet, of heeft T-mobile gewoon problemen met het netwerk de afgelopen dagen.
Ik heb zojuist al eens alles gesoft-reset, wellicht dat, dat helpt.
Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
  • Laatst online: 12-03-2021
Mx. Alba schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:27:
Als er ongelezen mail is (ook als die niet één van de laatste twee mailtjes is) komen die vooraan te staan. Als er ongelezen mail is, zie je altijd de twee laatste ongelezen mailtjes in het beginscherm.
Maar ik heb alle mailtjes gelezen, dus vandaar dat ik het prettig vind als er gewoon staat van Rene gmail (0) of iets in die richting, dit had ik wel op mijn e75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

rene2870 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:36:
Maar ik heb alle mailtjes gelezen, dus vandaar dat ik het prettig vind als er gewoon staat van Rene gmail (0) of iets in die richting, dit had ik wel op mijn e75.
Misschien moet je dan gewoon je email app updaten? Op mijn E71 staat:

@ 9 new in albert.arendsen@n...
@ 5 new in other mailboxes
M <titel van laatste ongelezen bericht in eerste mailbox>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Aangenaam verrast dat WhatsApp en Shazam in de Ovi Store staan! :D

EDIT: En Snaptu gaat Gravity vervangen als Twitter / Facebook client :)

[ Voor 38% gewijzigd door monnick op 06-11-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:44
Weet iemand waar je het geluid van de flits kan uitzetten? Kan het nergens vinden :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flexicon schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:03:
Weet iemand waar je het geluid van de flits kan uitzetten? Kan het nergens vinden :s.
De flitser zelf heeft geen geluid, het fototoestel wel. Maar ik kan inderdaad ook nergens vinden waar je het geluid van dat ding kan uitzetten. Keuze uit 4 standaardgeluidjes, maar "uit" zit er niet bij. Beetje dom van Nokia.... En mocht die instelling ergens anders zitten, dan is het erg dom van Nokia, want bepaald niet logisch.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

In sommige landen is het verboden om een camera op de telefoon te hebben die geen geluid maakt, zodat je niet stiekum foto's kan maken, vandaar dat het bij veel telefoons tegenwoordig gewoon niet mogelijk is om dat geluid uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:44
Mx. Alba schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:41:
In sommige landen is het verboden om een camera op de telefoon te hebben die geen geluid maakt, zodat je niet stiekum foto's kan maken, vandaar dat het bij veel telefoons tegenwoordig gewoon niet mogelijk is om dat geluid uit te zetten.
Op zich wel logisch, maar andere kant weer niet :P. Dan moet ik voortaan maar ff hoesten bij het maken van een foto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerTien
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:38:
[...]

De flitser zelf heeft geen geluid, het fototoestel wel. Maar ik kan inderdaad ook nergens vinden waar je het geluid van dat ding kan uitzetten. Keuze uit 4 standaardgeluidjes, maar "uit" zit er niet bij. Beetje dom van Nokia.... En mocht die instelling ergens anders zitten, dan is het erg dom van Nokia, want bepaald niet logisch.

8)7
Het is wel mogelijk om het geluid van je camera uit te zetten. Er is namelijk een app die je kunt downloaden. Je moet zelf de app nog syncen omdat er geen certificaat bij zit.
Deze app heet mute camera. Als je deze link aanklikt wordt de download opgestart.

Op deze website kun je een certificaat aanmaken. Je moet je wel eerst registreren.

Met dit programma kun je dan de app signen zodat je die kunt installeren op je telefoon.

Edit: Het is dus mogelijk dat als je een andere app download, die app met hetzelfde certificaat en hetzelfde programma kunt signen.

[ Voor 5% gewijzigd door BoerTien op 12-11-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerTien
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:42:
Ik heb sinds een paar weken een E71. Heb toen ik hem net had een paar dingetjes op proef geinstalleerd, en later er weer afgegooid. Een paar daarvan stonden al als SIS bestand op de telefoon, een paar heb ik gedownload. Omdat ik de telefoon met name in het begin nooit uitzette maar dag en nacht aan had staan, heb ik het volgende niet eerder opgemerkt:

Als ik nu de telefoon uit zet en weer aan, probeert hij de installatie van het een of ander af te ronden, maar dat lukt kennelijk niet. Er verschijnt heel kort een mededeling "bezig met installatie" en vervolgens "Kan installatie vanaf geh.krt. niet afronden. Ga naar toep.beheer om rest. toepassingen te installeren." Ik heb echter geen idee welke toepassing deze foutmelding veroorzaakt, en ook geen idee wat ik in toepassingsbeheer zou moeten doen. Iemand enig idee hoe ik hier van af kan komen? Alles lijkt verder goed te werken, maar ik vind deze melding iedere keer als ik de telefoon aanzet een beetje irritant.

Alvast bedankt voor iedere mogelijke tip!
Kijk even met het programma http://www.lonelycatgames...download&platform=symbian of je in je c:\instals nog .sis bestanden hebt staan. Check ook je sd kaart of je daar in de root nog .sis bestanden hebt staan.

Ik kreeg namelijk ook bij iedere start van de telefoon de melding of ik lotus wilde configureren. Bleek dus dat lotus.sis in een verborgen map (installs) op de c: schijf van de telefoon stond.

Mocht het niet lukken, pm dan ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:23
Sinds gister een groot probleem met mn E71.

Was alle instellingen aan het nagaan en keek bij Instellingen > Beveiliging > certificaten.
Zonder wat te hebben gewijzigd, wilde alleen in het menu kijken, ging de telefoon plots uit en wilde deze weer opstarten. Telkens wanneer deze net 2 sec is opgestart, gaat ie net zo leuk ook weer uit. Er is dus niet voldoende tijd om een soft reset ("*#7870#") uit te voeren.

Aan de computer koppelen gaat net zo min, er is te weinig tijd om de E71 te herkennen via PC Suite.
Constante restart dus..

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar probleempje mbt nokia email. Ik installeer nokia email dmv internet via E71 naar http://email.nokia.com.
Ik download en installeer nokia email. Ik krijg een schermpje welk account-type ik wil definiëren (Gmail in mijn geval, maar je kan ook voor windows live, yahoo,... kiezen). Ik geef alle gebruikersgegevens in.

Installatie compleet!
Ik merk op dat op mijn screen staat: email instellen.
Dmv jullie forum kom ik te weten dat je die melding kunt uitschakelen door naar Instrumenten>instellingen>algemeen>persoonlijk>startscherm>modusinstellingen>toepass. startscherm>ingesch. toepassingen> daar te selecteren dat "wizard email instellingen" uit te schakelen. Er staat ook: Melding email1 (mail checken via mijn wifi toegangspunt) en melding email2 (via mijn telefoonprovider die internet aanbiedt).
Het verbaast me dat er geen melding email3 staat, terwijl die werkelijk geconfigureerd staat (die gmail-account).
Als ik email van nokia mess.... aanvink, krijg ik ook geen melding dat er een nieuwe mail is op mijn gmail-account.

Wat ik ook doe, ik krijg geen melding op mijn scherm dat er een nieuwe mail is van mijn gmail en ik kan die gmail-melding blijkbaar niet zichtbaar maken op mijn scherm.

Ik heb al 5 keer nokia email verwijderd, gedownload en herinstalleert en herbekeken of die gmail-account aangevinkt kan worden.
Wel zie ik dat er een mailbox bijgekomen is (van gmail, met daarin mijn nieuwe mails) van gmail, maar ik zou dolgraag het signaal krijgen op mijn scherm dat er een nieuwe mail is. Wel staat het @-symbool in de rechterbovenhoek, maar ik wil ook de melding op mijn scherm hebben.
Wie kan mij helpen....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:43:
Raar probleempje mbt nokia email. Ik installeer nokia email dmv internet via E71 naar http://email.nokia.com.
Ik download en installeer nokia email. Ik krijg een schermpje welk account-type ik wil definiëren (Gmail in mijn geval, maar je kan ook voor windows live, yahoo,... kiezen). Ik geef alle gebruikersgegevens in.

Installatie compleet!
Ik merk op dat op mijn screen staat: email instellen.
Dmv jullie forum kom ik te weten dat je die melding kunt uitschakelen door naar Instrumenten>instellingen>algemeen>persoonlijk>startscherm>modusinstellingen>toepass. startscherm>ingesch. toepassingen> daar te selecteren dat "wizard email instellingen" uitgeschakeld moet zijn. Er staat ook: Melding email1 (mail checken via mijn wifi toegangspunt) en melding email2 (via mijn telefoonprovider die internet aanbiedt).
Het verbaast me dat er geen melding email3 staat, terwijl die werkelijk geconfigureerd staat (die gmail-account).
Als ik email van nokia mess.... aanvink, krijg ik ook geen melding dat er een nieuwe mail is op mijn gmail-account.

Wat ik ook doe, ik krijg geen melding op mijn scherm dat er een nieuwe mail is van mijn gmail en ik kan die gmail-melding blijkbaar niet zichtbaar maken op mijn scherm.

Ik heb al 5 keer nokia email verwijderd, gedownload en herinstalleert en herbekeken of die gmail-account aangevinkt kan worden.
Wel zie ik dat er een mailbox bijgekomen is (van gmail, met daarin mijn nieuwe mails) van gmail, maar ik zou dolgraag het signaal krijgen op mijn scherm dat er een nieuwe mail is. Wel staat het @-symbool in de rechterbovenhoek, maar ik wil ook de melding op mijn scherm hebben.
Wie kan mij helpen....
Heb de oplossing gevonden:
  • De truuk bestaat er hem uit om Nokia E-mail te downloaden via OVI store.
  • Downloaden, installeren, daarna account toevoegen (in mijn geval gmail)
  • Daarna ga je naar: Instrumenten>instellingen>algemeen>persoonlijk>startscherm>modusinstellingen>toepass. startscherm>ingesch. toepassingen> daar te selecteren dat "wizard email instellingen" uitgeschakeld moet zijn en daarna schakel je "email van nokia me...." IN.
  • Heb wel een extra stap moeten uitvoeren, gmail-map stond niet in berichten, dus heb een extra stap van een nieuwe gmail-account aanmaken uitgevoerd. De rest ging vanzelf...
Wat een kl*teboel dat je blijkbaar de website van nokia zelf niet kunt vertrouwen op correcte download(s). Jammer. Maar, problem solved en dat is het voornaamste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:07
Voor mijn werk ben ik opzoek naar een voor mij handige smartphone. Via het werk heb ik een belabbonement gekregen zonder data account. Ik wil dus eigenlijk alleen via de wifi synchroniseren, en via wifi internetten. Dit is thuis en op kantoor geen probleem. Bij een klant wil ik de afspraak erin zetten en later synchroniseren. Heb je alleen het probleem dat je mail niet direct kunt ophalen lijkt me, dat is momenteel voor mij nog niet dusdanig van belang.

Nu twijfel ik over de E71 en de E63. Voordeel van de E63 is de lagere aanschafprijs. Wat misschien wel voordeliger voor mij is, is de GPS optie (er is toch gratis OVI Maps voor de E71) zodat ik ook navigatie heb voor als ik op pad moet.

Is het mogelijk de E71 in te stellen met alleen WIFI gebruik, indien aanwezig, en dat de E71 bij contact met WIFI moet synchroniseren met de exchange server van werk?

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je zou SmartConnect kunnen installeren en dan een groep aanmaken met de bij jou bekende wifi netwerken. Die groep stel je dan in als default verbinding voor je synchronisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:07
En het grootste verschil tussen deze Nokia en de E52 lijkt me het Qwerty toetsenbord op de 71 en de snellere processor, nieuwere symbian versie op de E52.

Heb nog geen tel. gehad met een qwerty toetsenbord en ben er dus ook nog niet uit, of dit gewenst is bij het opstellen van mails en dergelijke.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik ben deze week overgestapt van de Nokia E71 naar de HTC Desire Z. De topicstart zal daarom geen updates meer krijgen.

Mochten er nog Nokia E71 bezitters op zoek zijn naar een nieuw toestel: de Desire Z is echt een aanrader! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
monnick schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:05:
Ik ben deze week overgestapt van de Nokia E71 naar de HTC Desire Z. De topicstart zal daarom geen updates meer krijgen.

Mochten er nog Nokia E71 bezitters op zoek zijn naar een nieuw toestel: de Desire Z is echt een aanrader! :D
Ik heb nog een half jaar eer ik een nieuw toestel aanschaf. Ik kijk soms al een beetje rond, maar ik vind het niet er gemakkelijk. Ik ben zelf erg tevreden over Symbian, maar het is wel frustrerend dat er steeds minder voor Symbian ontwikkeld lijkt te worden. De E71 voldoet nog steeds, maar surfen doet wel erg achterhaald aan.
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste