Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:16
Van de week een mail gestuurd vanaf mn E71, die nooit is aangekomen en sindsdien blijft dat icoontje 'mail aan het verzenden' maar in de rechterbovenhoek staan. Mail gerefreshed, uit/aan gezet, maar niets helpt.. De telefoon blijft maar volhouden dat hij nog iets aan het verzenden is. Ideeën?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:36

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Staat 'ie niet nog gewoon in de outbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Bastiaan schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:23:
Staat 'ie niet nog gewoon in de outbox?
Chips! dat was hem! hij staat erin als 'uitgesteld'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Bastiaan schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:08:
Er is inmiddels een nieuwe firmware voor de E71 uitgekomen (v500.21.009):
Zo te zien niets echt spannends, geen speed-improvements bijvoorbeeld. Office 2007 ondersteuning is wel prettig, maar QuickOffice kan je natuurlijk ook gewoon apart upgraden neem ik aan. Voor Maps geldt hetzelfde.

Ik ga niet upgraden iig.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

MAher schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:53:
[...]
Zo te zien niets echt spannends, geen speed-improvements bijvoorbeeld. Office 2007 ondersteuning is wel prettig, maar QuickOffice kan je natuurlijk ook gewoon apart upgraden neem ik aan. Voor Maps geldt hetzelfde.

Ik ga niet upgraden iig.
Ik heb de firmware er inmiddels wel net opzitten. Ik moet ook zeggen dat ik niets nieuw merk, behalve een popup met betrekking tot configuratie van Lotus Notes traveler... Achteraf (ja, achteraf :O) is de update niet echt een waardevolle toevoeging, nee.
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:37:
[...]
Hoi,

Ik kan mijn key/cert downloaden, maar daarbij moet ik eerst een hotbar installeren?
mijn virusscanner slaat helemaal op hol, op het moment dat ik dat wil gaan doen, want hij ziet de software als mogelijke bedreigingen.

Heb jij deze ook moeten installeren voordat je de cert/key kon downloaden ? En is het veilig genoeg ?
Dit probleem heb ik ook, maar ik kan niets vinden met betrekking tot het hieromheen werken. Iemand die dat wel gelukt is?

[ Voor 31% gewijzigd door Bastiaan op 14-07-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

.

[ Voor 99% gewijzigd door Bastiaan op 14-07-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Ik heb een probleem met de PC Suite: op de PC is de lijst met contacten beduidend kleiner dan op de telefoon; er ontbreken gewoon een stel in de lijst zoals die op de PC getoond wordt. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Wanneer je synct wordt er ook een logbestand gemaakt (met daarin ook de eventuele fout waar deze tegenaan is gelopen). Wat wordt daarin vermeld?

[ Voor 3% gewijzigd door Bastiaan op 15-07-2010 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Waar vind ik die logfiles?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

In het venster van het syncen staat ook een afbeelding van een vel papier (met als hoovertekst 'laatste rapport weergeven').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
EXX schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:48:
Ik heb een probleem met de PC Suite: op de PC is de lijst met contacten beduidend kleiner dan op de telefoon; er ontbreken gewoon een stel in de lijst zoals die op de PC getoond wordt. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Geen idee. Ik sync al jaren met SyncML. Dat gaat probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om een oude Firmware versie op de E71 terug te zetten. Via de Suite\Ovi is het alleen mogelijk om een update te doen met de laatste versie van de firmware. Iemand een idee of dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bastiaan schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:57:
Ik heb de firmware er inmiddels wel net opzitten. Ik moet ook zeggen dat ik niets nieuw merk, behalve een popup met betrekking tot configuratie van Lotus Notes traveler... Achteraf (ja, achteraf :O) is de update niet echt een waardevolle toevoeging, nee.
Nieuwere versie van QuickOffice met Office 2007 compatibiliteit (er blijven !$*$*%& die je .docx bestanden toemailen) en een nieuwere versie van de volledige Maps zit nu in de firmware (dus kost een losse install je geen toestelgeheugen meer). Dat alleen is voor mij voldoende reden om te upgraden, van de rest had ik geen last en Lotus Notes gebruik ik toch niet.
Is het ook mogelijk om een oude Firmware versie op de E71 terug te zetten.
Ja, dat kan, maar de standaard Nokia software ondersteund dat niet. De firmware zelf kun je met Navifirm downloaden van de Nokia servers, het flashen zou je met Phoenix kunnen doen maar Phoenix heb ik zelf nog nooit uitgeprobeerd dus daar kan ik je niet verder mee helpen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
Hallo,

Ik heb een probleempje met m'n Nokia E71, ik kan geen enkel filmpje op internet meer afspelen, ik krijg continue de melding: Web: Kan bewerking niet uitvoeren. Verder kan ik gewoon internetten, alle 3GP videos doen het gewoon niet.

Weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet als je niet meer informatie geeft. Welke provider, waarmee speel je die films af, welk toegangspunt gebruik je daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sinds enige tijd een E71 en hij bevalt best goed. Wat ik echter nog niet heb kunnen vinden maar wat me wel een beetje irriteert is de reminder van de agenda. Deze geeft niet zoals Outlook gewoon 1 waarschuwing maar blijft de agenda-toon herhalen tot je op stop drukt. Is het mogelijk dit aan te passen? En als het niet met de standaard software kan, is er dan misschien andere software die deze functie wel heeft?

Sowieso is de agenda-app niet heel uitgebreid, want je kunt verschillende dingen niet aanpassen zoals in Outlook. De contactpersonen synchroniseren gelukkig wel goed met mail4exchange.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn e71 opende al een tijdje het telefoonboekj/de contacten niet meer. Dat was volgens mij sinds de laatste softwareupdate die ik had gedaan ergens in maart/april. Al die tijd maar laten zitten, maar nu had ik even tijd en wilde het even oplossen, dus ik heb opnieuw een softwareupdate gedaan, maar het probleem is nog niet verholpen. Als je gewoon de naam van een contact intypt kan je hem wel bellen vanaf het standbyscherm, maar als je op de telefoonboektoets drukt wordt het scherm heel even leeg(alleen de achtergrond zichtbaar), en daarna zie je weer het standbyscherm. Kan op dit moment ook dus geen contacten bewerken/toevoegen. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?(heb even geen zin langs een nokia care point te gaan....;))
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:39
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:02:
Mijn e71 opende al een tijdje het telefoonboekj/de contacten niet meer. Dat was volgens mij sinds de laatste softwareupdate die ik had gedaan ergens in maart/april. Al die tijd maar laten zitten, maar nu had ik even tijd en wilde het even oplossen, dus ik heb opnieuw een softwareupdate gedaan, maar het probleem is nog niet verholpen. Als je gewoon de naam van een contact intypt kan je hem wel bellen vanaf het standbyscherm, maar als je op de telefoonboektoets drukt wordt het scherm heel even leeg(alleen de achtergrond zichtbaar), en daarna zie je weer het standbyscherm. Kan op dit moment ook dus geen contacten bewerken/toevoegen. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?(heb even geen zin langs een nokia care point te gaan....;))
Alvast bedankt!
Zie je toevallig rechtsbovenin onder je batterijmeter heel gauw een wit horizontaal balkje verschijnen wanneer het scherm switcht van leeg naar standby?

En met opnieuw softwareupdate neem ik aan de pas gereleased 500.x versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit had ik ook na de laatste update, mijn telefoonboek wilde met geen mogelijkheid meer openen
ik heb een soft reset gedaan *#7370# en toen kon ik er weer in, maar zodra ik mn backup terug herstelde vanaf geheugen kaart, kon ik weer niet in mn contacten komen, erg hindelijk, dus ik heb de backup later terug gezet (alleen berichten, agenda, contacten etc) en telefooninstellingen had ik uitgevinkt, en daarna deed alles het weer, (kon weer in contactlijst komen)
weet niet waar dit aan lag, heb het ook eens met een eerdere update gehad, maar dat was sneller verholpen toen, ff geheugenkaart verwijderen, contacten openen (dat deed hij dan ineens weer wel) en dan geheugenkaartje er weer in en dan was alles weer goed, maar dat werkte nu helaas niet na laatste 500.x versie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik zie dan heel gauw een wit( als je goed kijkt zie je nog de bovenkant van een map uit het menu) balkje.
En de laatste update is idd de 500.x versie ja. Heb het zojuist geprobeerd met de geheugenkaart eruit en dan doet hij ook niet.
Enige optie is dus de soft reset en dan alles terugzetten vanuit je back up behalve telefooninstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Zijn er mensen met een E71 en een Hi abonnement die ook niet op de pagina van 9292ov.nl kunnen komen? Ik krijg al minstens een week een pagina voorgeschoteld met 'Geen toegang Je hebt geen toegang tot deze pagina' en een link naar het 'hoofdmenu' die me doorstuurt naar een pagina van hi.nl.

Dit heb ik trouwens met zowel de ingebouwde browser als Opera.

Via mijn eigen Wi-Fi verbinding kan ik wél op de pagina van 9292ov.nl komen.

[ Voor 14% gewijzigd door WVL_KsZeN op 24-07-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:32
WVL_KsZeN schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:39:
Zijn er mensen met een E71 en een Hi abonnement die ook niet op de pagina van 9292ov.nl kunnen komen? Ik krijg al minstens een week een pagina voorgeschoteld met 'Geen toegang Je hebt geen toegang tot deze pagina' en een link naar het 'hoofdmenu' die me doorstuurt naar een pagina van hi.nl.

Dit heb ik trouwens met zowel de ingebouwde browser als Opera.

Via mijn eigen Wi-Fi verbinding kan ik wél op de pagina van 9292ov.nl komen.
Doet het bij mij ook inderdaad niet, en via WiFi wel. Ligt dus niet aan jou. Wel raar dat er een link 'Homepage' onder de melding staat, die je naar de Hi homepage voert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:19

Aldmar

Niks...

Ik heb ook Hi en gebruik de mobiele versie van 9292ov (m.9292ov.nl). Deze werkt wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Aldmar op 25-07-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Laatst online: 28-06 23:00
Ik had laatst mijn firmware geupdated van de E71 en backup terug gezet die ik vlak voor het firmware upgraden had gemaakt.
Echter bleek na terugzetten van de backup dat ik niet meer via de contacten knop bij mijn contacten kon komen.
Daarna nog een keer de firmware opnieuw geïnstalleerd maar het probleem werd niet opgelost.
Wie heeft dit wel eens eerder gehad?

Ik ben toen alles opnieuw gaan instellen en kreeg mijn Windows live Mail instellingen niet aan de praat via de mail applicatie die er standaard inzit. (geen nokia mail, deze heeft voor mij een probleempje namelijk kan berichten die ouder zijn dan 1 maand niet meer bezichtigen)
Bij toeval vond ik nog een zeer oude backup en heb deze erop gezet en alles werkte wel naar behoren. Ik moest alleen een paar kleine instellingen wijzigen zoals Messenger opnieuw installeren.

Waar ik naar toe wil gaan is het volgende :

Ben je net zoals mij een Telfort gebruiker en je ondervindt problemen met mail verzenden (ontvangen gaat wel) met de ingebouwde mail applicatie van de E71 dan kan ik de volgende instellingen met je delen:

Inkomende mail:
gebruikersnaam: jeadres@hotmail.com
wachtwoord: spreektvoorzich
Server ink. mail: pop3.live.com
Toegangspunt: naar eigen keuze (ik heb het op altijd vragen maar je kan ook op Telfort Spot kiezen)
Mailboxnaam: naar eigen keuze, bijvoorbeeld 'Hotmail'
Mailboxtype: POP3
Beveiliging: SSL/TLS
Poort: staat nu op standaard, maar kan ook 995 zijn
APOP beveil. inloggen: Uit

Uitgaande mail:
Mijn emailadres: jeadres@hotmail.com
Gebruikersnaam: jeadres@hotmail.com
Wachtwoord: spreektvoorzich
Server uitg. mail: smtp.live.com
Toegangspunt: naar eigen keuze (ik heb het op altijd vragen maar je kan ook op Telfort Spot kiezen)
Beveiliging: StartTLS
Poort: 587

Ik heb de text grotendeels overgenomen van een ander forum, echter wat blauw is gemaakt dat is anders en zodoende werkt het nu bij mij. Het werkt bij @live.nl, @hotmail.com en @msn.com (zelf getest).
De originele text was dit:

Ik heb hotmail via POP3 eindelijk aan de praat gekregen op mijn Nokia E51.
In het berichten menu, druk je op de linker toets, en dan instellingen. Vervolgens ga je naar email, en druk je weer op de linkertoets, nieuwe mailbox.
Je komt dan in een of andere wizard, weet niet meer precies wat ik daar ooit ingevoerd heb, maar mijn uiteindelijke instellingen zijn als volgt:

Inkomende email:
gebruikersnaam: jeadres@hotmail.com
wachtwoord: spreektvoorzich
Server ink. mail: pop3.live.com
Toegangspunt: naar eigen keuze
Mailboxnaam: naar eigen keuze, bijvoorbeeld 'Hotmail'
Mailboxtype: POP3
Poort: staat nu op standaard, maar heb ik hiervoor op gebr. ged. op 995 gezet, dus weet niet wat hier werkt
APOP beveil. inloggen: Uit

Uitgaande mail:
Mijn emailadres: jeadres@hotmail.com
Gebruikersnaam: jeadres@hotmail.com
Wachtwoord: spreektvoorzich
Server uitg. mail: smtp.live.com
Toegangspunt: naar eigen keuze
Poort: 25

Veel succes ermee en laat je bevindingen achter indien het wel of niet lukt.

[ Voor 3% gewijzigd door aliberto op 26-07-2010 10:52 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
prutsger schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:23:
[...]

Doet het bij mij ook inderdaad niet, en via WiFi wel. Ligt dus niet aan jou. Wel raar dat er een link 'Homepage' onder de melding staat, die je naar de Hi homepage voert...
Ik heb Hi gebeld en zij houden bij hoog en laag vol dat ze de pagina niet blokkeren.. m.9292ov.nl werkt inderdaad wel. Ik blijf het mysterieus vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 22:14

JvdM

<---->

Ik sync mijn E71 met mijn Google Calendar mbv Mail for Exchange. Als ik iets op een tijdstip inplan dan geeft ie dat ook wel netjes weer op mijn E71. Maar als het iets is dat een gehele dag duurt (of meerdere dagen) dan zie ik dat niet in mijn Homescreen terug komen. Dan moet ik eerst de Kalender applicatie openen op mijn E71. Weet iemand hoe ik een dagtaak, of iets dat langer dan 1 dag duurt. Op mijn homescreen kan laten weergeven van mijn E71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
WVL_KsZeN schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:21:
[...]

Ik heb Hi gebeld en zij houden bij hoog en laag vol dat ze de pagina niet blokkeren.. m.9292ov.nl werkt inderdaad wel. Ik blijf het mysterieus vinden!
Bij een grote werkgever waar ik ooit zat, was ov9292 geblokkeerd, door de 9292 mensen zelf... reden: bij zulk veelvuldig gebruik vanaf 1 adres moest er maar een zakelijk abonnement afgesloten worden. Kan het zijn dat het Hi proxy adres ook als 'teveel gebruikt ' gezien wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds nieuwste update van firmware heb ik weer problemen met mijn menu dat die gewoon niet weergeven word pas na reboot werkt het weer

iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Ik heb sinds vandaag ook dit toestel, meteen die solace skin erover gegooid, ben toch nogal geil op eye-candy. Voor de rest echt top, qua apps en dergelijk zeker niet ontevreden. Wat is volgens jullie de beste manier om GMail te integreren in deze phone? Via een app of via iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik gebruik de Gmail app, werkt prima. Alleen jammer dat je niet een merkbare notificatie krijgt als er een nieuw mailtje binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
of Nokia Messaging. Die ondersteund ook o.a. gmail, yahoo, hotmail etc. en dan krijg je push mail en een mooie entry op je homescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Ik ga voor de app, die is lekker overzichtelijk en een mooiere interface. Btw, ik heb iets gevonden via google wat ik nog niet hier (voggesmij dan) voorbij heb zien komen.
Gratis multiple google calendar sync voor je E71. Heb het nu aan de praat en het werkt super goed.
Ik heb deze tutorial gevolgd en presto, het werkt:
http://www.e71fanatics.co...-e71-how-do-you-sync.html

Is het mogelijk om de icoontjes die op je homescreen staan, dus de programma's te vervangen?

En als er 3G bovenin staat, houd dat dan alleen in dat ik goede verbinding heb of zit ik dan al te internetten en kost het me knaken?

[ Voor 22% gewijzigd door Coeluh op 29-07-2010 12:57 . Reden: Extra shit ouwe ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje :

Waar zie ik hoeveel MB ik al verbruikt heb op de gsm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:39:
Vraagje :

Ik heb JBakTaskMan geinstalleerd, en daarbij zit een optie om dat te checken. Maar het moet makkelijker kunnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:39
Vraagje :

Menu > Kantoor > Best.beh. (bestandsbeheer) > dan of tel of memory selecteren > Opties > Gegevens geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoicz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 20:52
Welke kalender-client gebruiken jullie op je pc?

Ik gebruik sinds een tijdje de Google Calendar.
Maar aangezien ik zou moeten betalen om meerdere kalenders te kunnen syncen zoek ik een alternatief.
Maar omdat het syncen van meerdere kalenders niet standaard ondersteund wordt, vind ik het een gedoe..
Dus zoek ik een kalender-client die (liefst) gratis is en meerdere kalenders/categorieën ondersteund.
Én natuurlijk, standaard, goed synced met de E71 :)

Outlook is uiteraard ook een optie, maar dit gebruik ik reeds op mijn werk.
En graag zou ik werk en privé netjes gescheiden houden :)

[ Voor 12% gewijzigd door stoicz op 03-08-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-07 12:17
Ik zou ovi kalender gebruiken, die service is van nokia zelf, en werkt volgens mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomer
Vraagje :

Data Quota is een app die hier speciaal voor is gemaakt. Deze app is te vinden op het volgende adres: code.google.com/p/dataquota. Hier kan je je maandelijkse quota instellen, het programmatje geeft dan aan op hoeveel procent je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
stoicz schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:58:
Welke kalender-client gebruiken jullie op je pc?

Ik gebruik sinds een tijdje de Google Calendar.
Maar aangezien ik zou moeten betalen om meerdere kalenders te kunnen syncen zoek ik een alternatief.
Maar omdat het syncen van meerdere kalenders niet standaard ondersteund wordt, vind ik het een gedoe..
Dus zoek ik een kalender-client die (liefst) gratis is en meerdere kalenders/categorieën ondersteund.
Én natuurlijk, standaard, goed synced met de E71 :)

Outlook is uiteraard ook een optie, maar dit gebruik ik reeds op mijn werk.
En graag zou ik werk en privé netjes gescheiden houden :)
Ik zie dat je je post ge-edit hebt, maar misschien toch even reageren: Nuevasync is niet heel erg veel werk om op te zetten, ik heb er hooguit 10 minuten aan nodig gehad en het syncen werkt ideaal! Ik vind google calendar, ook vanwege het cloud-computing idee erachter en de vlotte en overzichtelijk user interface veruit de beste software (voor mij dan althans). Ook is het voor mij erg prettig als voetbalfan om de wedstrijden uit een van de publieke kalenders van google zo over te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoicz
Coeluh schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 00:06:
[...]

Ik zie dat je je post ge-edit hebt, maar misschien toch even reageren: Nuevasync is niet heel erg veel werk om op te zetten, ik heb er hooguit 10 minuten aan nodig gehad en het syncen werkt ideaal! Ik vind google calendar, ook vanwege het cloud-computing idee erachter en de vlotte en overzichtelijk user interface veruit de beste software (voor mij dan althans). Ook is het voor mij erg prettig als voetbalfan om de wedstrijden uit een van de publieke kalenders van google zo over te kunnen nemen.
Idd, ik was inmiddels al aan de slag gegaan met NuevaSync.

Ik vind het wel vervelend dat mijn telefoon in de kalender "conflicting entries" weergeeft bij kalender-items die op hetzelfde tijdstip doorgaan.. Is dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
ik heb ook het probleem dat ik de contacten niet meer kan openen. Backup restoren hielp niet.
Nu dus ook maar de settings teruggezet naar fabrieksinstellingen en dan nog even kijken of ik een oudere backup kan herstellen... Anders moet ik al mijn instellingen met de hand terugzetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
stoicz schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:46:
[...]

Idd, ik was inmiddels al aan de slag gegaan met NuevaSync.

Ik vind het wel vervelend dat mijn telefoon in de kalender "conflicting entries" weergeeft bij kalender-items die op hetzelfde tijdstip doorgaan.. Is dit te verhelpen?
Denk je dat dit een foutje is van nuevasync of van de telefoon? Anders zou je eens bij de instellingen van nuevasync moeten kijken, misschien dat er iets bijstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoicz
Coeluh schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:01:
[...]

Denk je dat dit een foutje is van nuevasync of van de telefoon? Anders zou je eens bij de instellingen van nuevasync moeten kijken, misschien dat er iets bijstaat.
Ik vermoed dat dit niet veel te maken heeft met de synchronisatie. Dergelijke instelling vind ik dus ook niet terug.

Denk eerder aan de interpretatie van de kalender-client (op het toestel) van twee agenda-items die op hetzelfde moment doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Laatst online: 12:56

Totaalgeflipt

De enige echte

Paar dagen geleden de nieuwe firmware geinstalleerd, alleen elke keer als ik nu me telefoon moet rebooten komt hij weer met die Lotus rotzooi aan. Ook als ik hem verwijder dan blijft hij erin staan na een reboot. Iemand enig idee hoe dit is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Laatst online: 19-02-2022
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:47:
Paar dagen geleden de nieuwe firmware geinstalleerd, alleen elke keer als ik nu me telefoon moet rebooten komt hij weer met die Lotus rotzooi aan. Ook als ik hem verwijder dan blijft hij erin staan na een reboot. Iemand enig idee hoe dit is op te lossen?
Jep. Als je het installatiebestand in de map c:/installation verwijdert, dan komt die installer niet meer terug. Het handigst gaat dat met X-plore.

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Wat is de beste prog bij een nokia E71 voor (push) email?

Dit zijn de 2 progs die ik gevonden had die oke overkwamen

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
emoze - push email Hulpprogramma's

door: EMOZE LTD.
1 ster2 sterren3 sterren4 sterren5 sterren
Beschrijving

Get your emails and messaging from Exchange, Gmail, Hotmail or any ISP Mail, including Facebook pushed to your phone in real-time synchronization. Emoze is the world's first push email service for emails and social network messaging for your mobile phone keeping you connected anytime and anywhere

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Email for Nokia – 10 Accounts
Email for Nokia – 10 Accounts Zakelijk

door: Nokia Messaging
1 ster2 sterren3 sterren4 sterren5 sterren
Beschrijving

Email on your Nokia device is push email at your finger tips for up to 10 email accounts including all the major email providers like AOL ® Mail, Gmail™/Google™ Mail, Windows Live™ Hotmail®, Yahoo! ® Mail, and Ovi Mail plus 1,000s of email service providers around the world. Optimized for mobile devices, Email provides 1-click shortcuts for popular functions, delivers messages that are easy to read in a familiar portal-brand ed UI making it simple to send, receive, reply, and forward messages.

[ Voor 92% gewijzigd door ninoxps op 12-08-2010 17:01 ]

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb dit toestel als 'afdankertje' gekregen van mijn vrouw maar heb er een paar vragen over:

1) Ik heb problemen met de verbinding met de Parrot CK3000. Ik had dat al met mijn vorig toestel (Samsung). De BT-verbinding word dan verbroken terwijl het gesprek doorgaat. Ik wil alleen even zeker weten dat het niet aan het toestel ligt. Ik heb de 5.00 firmware. Wat zijn jullie ervaringen met deze combinatie?

2) Hoe kan ik er 100% zeker van zijn dat ik geen internet gebruik? Ik heb nu geen internet-abbo en wil dat 3G icoontje dan ook niet zien voor de zekerheid, ik ga ook straks op vakantie en wil geen rekening van 8000 euro omdat ie de tijd van internet synct ofzo ;)

TIA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
2) gewoon je toegangspunten verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:08:
Hallo,

Ik heb dit toestel als 'afdankertje' gekregen van mijn vrouw maar heb er een paar vragen over:

1) Ik heb problemen met de verbinding met de Parrot CK3000. Ik had dat al met mijn vorig toestel (Samsung). De BT-verbinding word dan verbroken terwijl het gesprek doorgaat. Ik wil alleen even zeker weten dat het niet aan het toestel ligt. Ik heb de 5.00 firmware. Wat zijn jullie ervaringen met deze combinatie?
Mijn ervaring (wel met de CK3100) is erg goed. Nooit problemen met wegvallende verbindingen oid. Zelfs de instructies van Ovi Maps wordt via de Parrot doorgegeven, dus dat is wel ideaal vind ik.
2) Hoe kan ik er 100% zeker van zijn dat ik geen internet gebruik? Ik heb nu geen internet-abbo en wil dat 3G icoontje dan ook niet zien voor de zekerheid, ik ga ook straks op vakantie en wil geen rekening van 8000 euro omdat ie de tijd van internet synct ofzo ;)
Wat Mad_Cow zegt.

Tegenwoordig wordt wel je dataverbinding dichtgezet als je voor X euro (een paar tientjes) aan data verstookt in het buitenland. Je moet dan bewust actie ondernemen om weer verder te kunnen gaan met data, door bijvoorbeeld een SMS te sturen. Op het werk werken we met KPN. Daar moet je na 50 euro een SMS met de tekst ja sturen naar 1330 wil je verder kunnen gaan met data. Zelf gebruik ik Vodafone, maar daarvan zou ik niet 1-2-3 weten wat je moet doen. De website van VF zal daar vast meer over vertellen, evenals die van de andere providers. In het ergste geval kost het je dus 'maar' enkele tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Cow schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:50:
2) gewoon je toegangspunten verwijderen
Klinkt simpel, thanks
Bastiaan schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:51:
[...]

Mijn ervaring (wel met de CK3100) is erg goed. Nooit problemen met wegvallende verbindingen oid. Zelfs de instructies van Ovi Maps wordt via de Parrot doorgegeven, dus dat is wel ideaal vind ik.
Hmmm, ben bang dat het dan toch aan de carkit ligt. Vanavond maar kijken of er een software update is.
Ik hoop dat het aan de samsung lag.

Wat Bastiaan zegt.
Tegenwoordig wordt wel je dataverbinding dichtgezet als je voor X euro (een paar tientjes) aan data verstookt in het buitenland. Je moet dan bewust actie ondernemen om weer verder te kunnen gaan met data, door bijvoorbeeld een SMS te sturen. Op het werk werken we met KPN. Daar moet je na 50 euro een SMS met de tekst ja sturen naar 1330 wil je verder kunnen gaan met data. Zelf gebruik ik Vodafone, maar daarvan zou ik niet 1-2-3 weten wat je moet doen. De website van VF zal daar vast meer over vertellen, evenals die van de andere providers. In het ergste geval kost het je dus 'maar' enkele tientjes.
Wel netjes van ze (lees= ze zijn vast gedwongen door de overheid om dit te doen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Wat Bastiaan zegt ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat staat er toch ook? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoicz
Zoals jullie weten moet je een accesspoint-verbinding een naam geven.
Nu waren de credentials veranderd, en in plaats van de verbinding te edit'en heb ik ze verwijderd en opnieuw aangemaakt.

Maar nu krijg ik de melding dat de naam reeds in gebruik is.. terwijl ik de oude connectie toch wel verwijderd heb.
Iemand enig idee? (het is natuurlijk geen blokkerend probleem maar toch gek?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe telefoon. Wat voor telefoon zouden jullie na de E71 nemen?
Ik kijk momenteeel naar Nokia N8, HTC Desire, iPhone 4, maar geen van allen zijn echt iets wat ik wil.

Ik wil graag een QWERTY, goede accu en touchscreen. Ik kan op dit moment alleen geen telefoon vinden die deze eigenschappen combineert.

Qua vormfactor zou ik graag bij een E71-achtig iets blijven. Of misschien die nieuwe blackberry torch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomer
Persoonlijk wacht ik totdat telefoons zoals de Motorola Charm of de Dell Smoke in Nederland beschikbaar komen. Mijn eisen zijn >8 mp camera, snapdragon processor en android, dus dat kan nog wel even duren.
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.switched.com/media/2010/07/charmcabdynltmo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.itechnews.net/wp-content/uploads/2010/04/Dell-Smoke-QWERTY-Candybar-runs-Android.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Zomer op 17-08-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Laatst online: 11:32
Mad_Cow schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:09:
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe telefoon. Wat voor telefoon zouden jullie na de E71 nemen?
Ik kijk momenteeel naar Nokia N8, HTC Desire, iPhone 4, maar geen van allen zijn echt iets wat ik wil.

Ik wil graag een QWERTY, goede accu en touchscreen. Ik kan op dit moment alleen geen telefoon vinden die deze eigenschappen combineert.

Qua vormfactor zou ik graag bij een E71-achtig iets blijven. Of misschien die nieuwe blackberry torch?
Ik ga als ik in februari weer mag verlengen, zeker voor een N900. Helaas was die nog net niet uit toen ik mijn huidige abonnement afsloot anders had ik de E71 overgeslagen. Eindelijk een telefoon waar je echt veel mee kan met minimaal opgelegde beperkingen en maximaal uitgebuitte privacy schendingen (lees: Apple en Google).

De E71 heeft mij dan goed gediend, ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:42

Ethirty

Who...me?

Zijn er nog meer mensen die net als ik de nieuwe v5 firmware niet kunnen installeren? Als ik probeer mijn telefoon te updaten dan geeft Ovi aan dat ik al de nieuwste versie gebruik (410.21.010). Ik erger me een beetje aan wat bugs in deze versie en wil graag over. Een collega met een E71 van ongeveer dezelfde leeftijd kon wel gewoon v5 installeren, net als volgens mij de meeste andere mensen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:00:
Zijn er nog meer mensen die net als ik de nieuwe v5 firmware niet kunnen installeren? Als ik probeer mijn telefoon te updaten dan geeft Ovi aan dat ik al de nieuwste versie gebruik (410.21.010). Ik erger me een beetje aan wat bugs in deze versie en wil graag over. Een collega met een E71 van ongeveer dezelfde leeftijd kon wel gewoon v5 installeren, net als volgens mij de meeste andere mensen.
Ik kon zonder problemen van 410 upgraden. Dat was met de Nokia Updater, ik weet niet of dat hetzelfdeis als 'Ovi'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Cow schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:09:

Mijn vrouw is net overgestapt van de E71 naar de Motorola Milestone. Die heeft touch EN een uitklapbaar toetstenbord. Ziet er alleen niet zo mooi uit als de E71.
Ze was aanvankelijk huiverig om over te stappen omdat ze zo snel kon tikken op de E71, maar is toch tevreden met de Milestone. Overigens staat de Milestone 2 op het punt om uit te komen (In de VS heet die de Droid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicoho
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:16
Quote"
endquote"

Dat heb ik dus ook en daar baal ik verschrikkelijk van. bij het minste of geringste gaat mijn radio op "Mute"
Ik wil eigenlijk alleen het telefoon geluid via de carkit. is dit ergens in te stellen?
ik heb al profiel "stil" ingesteld maar bij een, nieuwe mail, of batterij vol of wat dan ook, dan gooit de Nokia mijn parrot op Mute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:20:
Ik kon zonder problemen van 410 upgraden. Dat was met de Nokia Updater, ik weet niet of dat hetzelfdeis als 'Ovi'?
Nokia updater heb ik eerst geprobeerd, maar die deed het ook niet.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Stylisimo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 16:00
Ethirty schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:00:
Ik kan de nieuwe versie ook niet installeren. Ik gebruik PC Suite.

Als ik naar de site van Nokia ga en ik controleer daar de laatste firmware versie voor mijn E71 (door middel van het opgeven van de code op de achterzijde van de telefoon), dan staat daar ook vermeld dat 410 de laatste firmware is.

Dit terwijl ik vorige week een nokia tip kreeg via sms dat er wel een nieuwe versie is |:(

Vreemd.

Verwijderd

Stylisimo schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:49:
[...]

Ik kan de nieuwe versie ook niet installeren. Ik gebruik PC Suite.

Als ik naar de site van Nokia ga en ik controleer daar de laatste firmware versie voor mijn E71 (door middel van het opgeven van de code op de achterzijde van de telefoon), dan staat daar ook vermeld dat 410 de laatste firmware is.

Dit terwijl ik vorige week een nokia tip kreeg via sms dat er wel een nieuwe versie is |:(

Vreemd.
Heb al meegemaakt dat er melding is/was van nieuwe firmware en dat andere gebruikers het konden installeren, terwijl ik nog een paar weken moest wachten omdat de updater aangaf dat er nog geen firmwareupdate beschikbaar was.
Ik keek gewoon de kat uit de boom totdat de updater wel aangaf dat ik kon updaten. Dus nog eventjes geduld.

Enne, ivm die "bugs". Ik heb al 2 jaar de E71 en als gebruiker merk ik vrijwel niets van een aantal bugs die er in de software zouden zitten. Dus nog eventjes geduldig afwachten. :)

• Mad_Cow
bovendien had ik gelezen dat de nieuwe firmware je voor gesprekken pas de luidspreker in kan laten schakelen nadat de verbinding is gelegd (dus niet als de telefoon nog overgaat).

• lexvo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 20:52
Beginnersvraagje:
Als ik een internet verbinding maak via WLAN, dan valt de telefoon toch af en toe terug op G3. Hoe voorkom ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 'probleem' met mijn nokia E71.

Ik heb in mijn profiel de trilfunctie aangezet maar als ik gebeld wordt/ een sms krijg, trilt mijn gsm NIET !

Kan iemand mij hiermee helpen?
Het is de bedoeling dat mijn gsm stil staat maar wel trilt ! ( geen beltoon dus ) !

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
lexvo schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:38:
Beginnersvraagje:
Als ik een internet verbinding maak via WLAN, dan valt de telefoon toch af en toe terug op G3. Hoe voorkom ik dat?
Birdstep Smartconnect gebruik ik om te zorgen dat hij niet onnodig met 3G verbind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Kun je een Nokia Carkit uberhaupt wel uitschakelen?
Ik gebruik een BT oortje en elke keer als ik in de buurt van de auto kom wil de carkit pairen. Ik heb het idee dat dit de reden is waarom mijn BT oortje steeds moeite heeft met een nieuwe verbinding maken. Elke morgen en telkens als ik m'n oortje even uit zet wil die na het aanzetten niet meer verbinden en moet ik m'n telefoon eerst opnieuw opstarten.
Na de firmware update (NSP) van 400.21.013 is het een poosje goed gegaan...
Vertel me aub dat het nooit meer zal gebeuren als ik de laatste firmware er op zet.
Weet iemand hoe ik BT van de carkit kan uitschakelen?
nicoho schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:35:
Quote"
endquote"

Dat heb ik dus ook en daar baal ik verschrikkelijk van. bij het minste of geringste gaat mijn radio op "Mute"
Ik wil eigenlijk alleen het telefoon geluid via de carkit. is dit ergens in te stellen?
ik heb al profiel "stil" ingesteld maar bij een, nieuwe mail, of batterij vol of wat dan ook, dan gooit de Nokia mijn parrot op Mute.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:15:
Enne, ivm die "bugs". Ik heb al 2 jaar de E71 en als gebruiker merk ik vrijwel niets van een aantal bugs die er in de software zouden zitten. Dus nog eventjes geduldig afwachten. :)
Sinds is van v3 naar v4 ben gegaan is mijn telefoon anders een stuk trager geworden en na een paar dagen wordt het zo erg dat ik hem maar uit en aan zet, dit helpt een beetje. Daarnaast duurt het een seconde of 2-3 na het opnemen voordat ik kan beginnen met praten.

Ook wordt continue de connectie met mijn carkit verbroken. Nou zou dat laatste ook aan mijn nieuwe radio kunnen liggen, maar de bluetooth is van Parrot en die werkte met mijn CK3100 prima. Ook hier lijkt het herstarten van de telefoon iets te helpen, maar niet lang.

Maar ik wacht geduldig ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 20:52
Coeluh schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:46:
[...]

Birdstep Smartconnect gebruik ik om te zorgen dat hij niet onnodig met 3G verbind.
Dank voor de reactie. Ik begrijp dat dit dus iets is wat je niet standaard met de telefoon kunt regelen?

[ Voor 194% gewijzigd door lexvo op 22-08-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:59:
[...]

Sinds is van v3 naar v4 ben gegaan is mijn telefoon anders een stuk trager geworden en na een paar dagen wordt het zo erg dat ik hem maar uit en aan zet, dit helpt een beetje. Daarnaast duurt het een seconde of 2-3 na het opnemen voordat ik kan beginnen met praten.

Ook wordt continue de connectie met mijn carkit verbroken. Nou zou dat laatste ook aan mijn nieuwe radio kunnen liggen, maar de bluetooth is van Parrot en die werkte met mijn CK3100 prima. Ook hier lijkt het herstarten van de telefoon iets te helpen, maar niet lang.

Maar ik wacht geduldig ;)
Hmm, ik vraag me af of dat ook niet gebeurt als je van v4 naar v5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Ik word helemaal gek van dit toestel, iedereen hier gebruikt het in combinatie met Nokia PC Suite, telkens er iemand bijkomt lukt het niet om te connecteren met internet via PC Suite zelf.

Doe de upgrade van PC Suite, geef de provider op, bluetooth connectie, verander standaard connectie naar de E71 en telkens maar dan ook echt altijd, "kan geen connectie maken via onetouch", ik sta op het punt om een algemene mail rond te sturen dat IT niet langer Nokia PC Suite ondersteund, wat een bagger software @#|@ù$^µ=

Of het nu de telefoon is in combinatie met bluetooth of dat het echt bij PC Suite ligt, ik heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
Weet je zeker dat de proxy instellingen op je werk niet verhinderen dat er een internet verbinding is?

je kunt anders ook de nieuwe ovi-suite proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Het is voor wanneer je niet op het bedrijfsnetwerk zit, bij mijn laptop heb ik het uiteindelijk aan de gang gekregen, vraag me niet hoe, na veel gepruts en reinstalls en settings spelen, en via usb kabel werkt het altijd maar ik heb dus verschillende gebruikers die alleen maar met bluetooth willen werken ... lekker.

Ben nu een volledig zuivere laptop aant installen om daar PC Suite op te gooien en met mijn gsm te testen.
Als het dan nog niet werkt gooi ik dat ding de deur uit, dan heb ik maar geen mails erop :)

Maar zelfs dan nog, als ik op het werk zit en ik connect met bluetooth werkt het nog, onze systemen schakelen automatisch tussen netwerken met aparte settings qua proxy etc en Ovi suite wil dan weer niet samenwerken met onze network installed laptops, dus ook geen optie.

Toevallig was ik maandag nog in Nederland, gebruiker had daar Vodafone abo op zijn gsm, ook PC Suite, werkt eerst totaal niet, uurtje later geef ik nog maar eens de custom settings in van Vodafone office.vodafone.nl met gebruikersnaam en wachtwoord en huppakee werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week een firmwareupdate gedaan..
reset => update => reset;
Helemaal geen problemen, gelukkig had ik mijn contacten ge-backup'ed want deze waren weg na de reset..
Nog steeds heel tevreden over het toestel, nog geen moment aan het twijfelen om een nieuwe te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stylisimo schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:49:
De oplossing is dan het aanpassen van de productcode. Hoe dat moet (met Nemesis) en welke code je moet gebruiken (uit te zoeken via navifirm) is allemaal al eens uitgelegd hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Uurtje in winkel gestaan, konden het ook niet aan de gang krijgen, niet met firmware update, noch settings, ik start dan later maar een quasi vers geinstallde laptop op, install voor alle zekerheid laatste BT drivers en hotkeys zodat ik radio op kan zetten (Lenovo) en nieuwste PC Suite versie, ding connect binnen 5 seconden via BT met internet. (Andere Nokias series werken wel out of the box op die gebruiker's lap)

Ik zal misschien toch maar eens wat updates gaan draaien op zijn laptop, de standaard installed BT driver op de verse lap was van 2006 :F zucht, nieuwere drivers via unattended network install mag ook wel eens uitgevoerd worden bij ons -O- }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:08:
[...]

De oplossing is dan het aanpassen van de productcode. Hoe dat moet (met Nemesis) en welke code je moet gebruiken (uit te zoeken via navifirm) is allemaal al eens uitgelegd hier.
Gelukkig meld je dat even, want ik heb niet alle voorgaande topics zitten doorlezen. Ben er nu dus achter waarom die van mij het ook niet doet. Mijn code staat niet in de lijst voor de v5 update. Wat een stom systeem dat je een firmware aan een kleur koppelt en dan wel een update uitbrengt voor zwart, maar niet voor grijs 8)7

Kan je veilig elke willekeurige code pakken van een land/kleur wat een beetje matched met het origineel?

#team_UTC+1

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Graviton12, kan je mij eens rechtstreeks contacteren aub? Ik vermoed dat ik je wel kan helpen. Ik heb de indruk dat je kostbare tijd en geld voor je bedrijf aan het verliezen bent, terwijl een goede oplossing dichter kan liggen dan je vermoedt. Contacteer me via de website in mijn signature. Bedankt.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:17
Vandaag voor de 4de keer de e71 van mijn vriendin opgehaald bij de BelCompany.
Telefoon reboote steeds zonder reden. ALs je een telefoontje aan wilde nemen, wanneer de wekker uitdrukte, zodra er een sms binnen kwam.

Hij is nu dus voor de 4de keer weggestuurd en ze zouden een "boardswap" doen, dus een compleet nieuw binnenwerk zeg maar.
Nu zie ik op het reparatieformulier "tuning out of specification" staan. Iemand enig idee wat het inhoudt?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog niet zo bekend met het toestel, maar heb er onlangs een gevonden op de duitse autobahn.
Ik heb hier mijn eigen simkaart in gedaan en het toestel opgestart, vraagt mijn pin en die voer ik in, tot zover werkt het nog.....
Vervolgens vraagt het toestel om een "sperrcode"(lockcode) en geeft in het blokje waarin dat gevraagd en ingevuld moet worden een "potloodje en abc"aan, dus 12345 werkt niet.
Ik heb nu verschillende opties geprobeerd zoals softreset met *#7780# en ook hardreset met *#7370# , maar dat werkt allemaal niet, ik kom niet in het toestel, zelfs wat duitse tips geprobeerd met een 112 code, ik kan nergens iets vinden om de "sperrcode" te verwijderen of resetten.

Wie weet raad??

b.v.d.

Jari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 14:51
Ben net in het bezit van een Nokia e71 en heb een backup van me oude phone (nokia 7250i) er op geplaatst. Een probleem waar ik nu mee zit is dat bij de sms berichten een nummer staat in plaats van een naam. Uit info uit de Nokia forum blijkt dat sms maar 1x een name stamp krijgen en daarna niet meer. In de vorige delen van dit topic hadden een aantal personen hetzelfde probleem maar een oplossing is niet aangedragen. Is het iemand gelukt om toch de namen in de sms te tonen? Is er een mogelijkheid om de sms'sjes zelf te editen en de contact naam toe te voegen?

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben nog steeds tevreden met mijn E71.

Een ding stoort me echter wel. Als ik het toestel uit/aan heb gezet, dan wordt pop-mail keurig eens in de zoveel tijd opgehaald. Dit automatisch ophalen stopt echter na een paar dagen; handmatig ophalen werkt wel, maar automatisch ophalen niet. Als ik het toestel dan uit/aan zet dan werkt het weer voor een paar dagen. Uiteraard heb ik gezocht naar dit probleem, maar het is erg moeilijk zoeken naar dit soort termen. Met de Exchange-mail heb ik hier overigens geen last van.

Iemand een idee of dit op is te lossen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:01

henri8096

BIM is not a software!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:49:
Ik ben nog niet zo bekend met het toestel, maar heb er onlangs een gevonden op de duitse autobahn.
Ik heb hier mijn eigen simkaart in gedaan en het toestel opgestart, vraagt mijn pin en die voer ik in, tot zover werkt het nog.....
Vervolgens vraagt het toestel om een "sperrcode"(lockcode) en geeft in het blokje waarin dat gevraagd en ingevuld moet worden een "potloodje en abc"aan, dus 12345 werkt niet.
Ik heb nu verschillende opties geprobeerd zoals softreset met *#7780# en ook hardreset met *#7370# , maar dat werkt allemaal niet, ik kom niet in het toestel, zelfs wat duitse tips geprobeerd met een 112 code, ik kan nergens iets vinden om de "sperrcode" te verwijderen of resetten.

Wie weet raad??

b.v.d.

Jari
Firmware er opnieuw in flashen??

Het was echter wat netter geweest te proberen de eigenaar te achterhalen . . .

[ Voor 4% gewijzigd door henri8096 op 28-08-2010 20:15 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henri8096 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:14:
[...]

Firmware er opnieuw in flashen??

Het was echter wat netter geweest te proberen de eigenaar te achterhalen . . .
Om de eigenaar te achterhalen moet ik ook in het toestel kunnen komen.
Anders wordt het zoeken in de duitse hooiberg, en neem van mij aan dat die groter is dan de Nederlandse.
Firmware flashen?? is dat zelf te doen en zoja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:49:
[...]

Gelukkig meld je dat even, want ik heb niet alle voorgaande topics zitten doorlezen. Ben er nu dus achter waarom die van mij het ook niet doet. Mijn code staat niet in de lijst voor de v5 update. Wat een stom systeem dat je een firmware aan een kleur koppelt en dan wel een update uitbrengt voor zwart, maar niet voor grijs 8)7

Kan je veilig elke willekeurige code pakken van een land/kleur wat een beetje matched met het origineel?
Ja, zolang de hardware hetzelfde is gaat dat goed. Zo kun je ook toestellen unbranden (provider specifieke firmware vervangen door een generieke firmware). Als je zo probeert het te upgraden naar een E72 of zo kun je je toestel bricken en dan kun je met Phoenix aan de slag in "dead phone modus".

Natuurlijk loop je wel het risico dat je met een willekeurige code geen Nederlandse taal meer in je toestel hebt. Ik heb hier een E71 met productcode 0567042, dat is een Benelux versie en die laat zich gewoon upgraden naar 5.00. De kleur van de cover maakt niks uit voor de software, hooguit voor de productcode erin.

Nemesis Service Suite is wel te vinden via Google en handleidingen voor het gebruik ook. Sluit wel PC-Suite af voordat je het gebruikt want anders kan hij geen verbinding met het toestel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:49:
Om cijfers in te voeren moet je op de knop helemaal rechtsonder met het driehoekje in het grijze blokje erop drukken (eenmaal om eenmalig een cijfer in te voeren, 2 maal kort na elkaar om in cijfermodus te gaan).

Als de eigenaar de code veranderd heeft gaat dat natuurlijk niet helpen. Daar is wel doorheen te komen met Phoenix dacht ik, dan moet je het toestel opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 16:43:
[...]

Om cijfers in te voeren moet je op de knop helemaal rechtsonder met het driehoekje in het grijze blokje erop drukken (eenmaal om eenmalig een cijfer in te voeren, 2 maal kort na elkaar om in cijfermodus te gaan).

Als de eigenaar de code veranderd heeft gaat dat natuurlijk niet helpen. Daar is wel doorheen te komen met Phoenix dacht ik, dan moet je het toestel opnieuw flashen.
De cijfers heb ik inderdaad ook ingevoerd, zowel 0000 als 12345 maar waarschijnlijk is de code veranderd door de rechtmatige eigenaar.

Is dat flashen zelf te doen en zoja, waar kan ik vinden hoe ik dat moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 19:19:
[...]

Is dat flashen zelf te doen en zoja, waar kan ik vinden hoe ik dat moet doen.
Ja dat is te doen, maar dat willen we hier verder niet besproken hebben omdat Phoenix niet echt legaal te krijgen is. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 19:21:
Ja dat is te doen, maar dat willen we hier verder niet besproken hebben omdat Phoenix niet echt legaal te krijgen is. :Y)
Ik heb anders in een ander topic op het forum (bij gsm's in het 6700 topic) een mooie handleiding gevonden waar blijkbaar geen bezwaar tegen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:55:
[...]

Ik heb anders in een ander topic op het forum (bij gsm's in het 6700 topic) een mooie handleiding gevonden waar blijkbaar geen bezwaar tegen was.
Ik ga het even intern bespreken en kom er zsm op terug (zal morgen worden, vermoed ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Nee, gewoon even afwachten

[ Voor 88% gewijzigd door pven op 29-08-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Veel eenvoudiger dan herflashen, is gewoon de death grip uitvoeren.
Schakel de E71 uit.
Leg hem op tafel en met de vingers van een hand druk je tegelijk op 3 en * en op de groene telefoontoets. Heb je dus slechts twee vingers voor nodig eigenlijk. Terwijl je dan die drie toetsen tegelijk ingedrukt houdt, zet je het toestel terug aan met je andere hand. Hou de drie toetsen ingedrukt, totdat je het Nokia logo ziet. Dit wist het volledige toestel en zet de code terug op 12345.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 14:46

Christiano007

Ich bin der champion

Iemand een site waar je must-have apps voor de E71 kunt downloaden/info over zien?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liebaart schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:31:
Inderdaad, even niet aan gedacht, is inderdaad veel makkelijker. Zo heb ik ooit een semi-gebrickte E51 weer tot leven gewekt (backup teruggezet en een thema in die backup was corrupt, nadat ik dat thema geselecteerd had werkte er niks meer).

Deze beveiliging is ook alleen een informatiebeveiliging: je kunt de data van de eigenaar zo niet achterhalen. Vaak is dat veel meer waard dan de prijs van het toestel zelf.
Christiano007 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:11:
Iemand een site waar je must-have apps voor de E71 kunt downloaden/info over zien?
http://www.smartphoneware.com/ . Eventueel kun je de zoekterm "smartphoneware" op een andere bekende t*rr**t site invoeren om goedkopere aanbiedingen te krijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:55:
[...]

Je hebt gelijk: we staan het toe ...

... mits:
• er niet naar Phoenix wordt gelinkt
• het geen letterlijke handleiding wordt
• er niet naar sites wordt gelinked die tegen het beleid zijn
• het niet het hoofdonderwerp van dit topic wordt

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:34:
[...]

Je hebt gelijk: we staan het toe ...

... mits:
• er niet naar Phoenix wordt gelinkt
• het geen letterlijke handleiding wordt
• er niet naar sites wordt gelinked die tegen het beleid zijn
• het niet het hoofdonderwerp van dit topic wordt

:)
Indirect linken mag wel? In ieder geval, als je met Phoenix aan de slag wil, open Het Nokia 6700 topic en volg de link in het een na onderste bericht voor de handleiding + uitleg waar aan Phoenix te komen. Ik kan er verder weinig aan toevoegen omdat ik nog nooit met Phoenix gewerkt heb. Unlocken kun je er niet mee en onwillige toestellen upgraden en/of unbranden kan net zo goed met Nemesis en de officiele Nokia Software Updater.

Maar zoals gezegd, de Vulcan death grip is veel makkelijker (tenzij je erg stijve vingers hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liebaart schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:31:
Schakel de E71 uit.
Leg hem op tafel en met de vingers van een hand druk je tegelijk op 3 en * en op de groene telefoontoets. Heb je dus slechts twee vingers voor nodig eigenlijk. Terwijl je dan die drie toetsen tegelijk ingedrukt houdt, zet je het toestel terug aan met je andere hand. Hou de drie toetsen ingedrukt, totdat je het Nokia logo ziet. Dit wist het volledige toestel en zet de code terug op 12345.
Duitssprekend toestel is nu wel engels gaan praten en vraag om lock code in plaats van sperrcode, maar 12345 geeft nog steeds code error.
Wordt dan toch flashen vrees ik.....en weet niet of mij dat gaat lukken.
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:45:
[...]
Unlocken kun je er niet mee en onwillige toestellen upgraden en/of unbranden kan net zo goed met Nemesis en de officiele Nokia Software Updater.
Maar dan heeft Flashen dus eigenlijk geen nut...voorlopig.
Ik kom nu nog steeds niet verder ddan de lockcode en zelfs dus na de death grip krijg ik de code error.

Misschien weet iemand dan een adres waar ik het toestel kan brengen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 14:46

Christiano007

Ich bin der champion

Is er een optie om je hotmail wat je ontvangt en leest, dat die gewoon ongelezen op hotmail.com blijft staan?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon maar weggebracht, voor hen die met tips kwamen erg bedankt, als het toestel weer bruikbaar is zal ik vast wel meer vragen hebben.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste