Ik zit met een probleem waar ik inmiddels echt niet meer uit kom. Na dagenlang Googlen en bellen met Nokia support probeer ik het hier ook even.
Probleem:
E71 zegt "Systeemfout, probeer later opnieuw" bij het synchroniseren van Mail for Exchange.
Als je alle agenda items op de computer verplaatste naar een andere mailbox dan synchroniseerde de telefoon weer. Plaatste je een item terug, dan kreeg je weer deze hardnekkige foutmelding. Een update van de software loste dit probleem voorlopig weer op en ik kon weer alle items terug plaatsen.
Na een week kwam deze hardnekkige foutmelding toch terug. Nieuwere software is er niet, dus er valt niets te updaten. Een keer handmatig synchroniseren loste het probleem op, maar mijn gevoel zegt dat deze foutmelding binnenkort gewoon weer verschijnt...
Maar nu zijn er ineens twee problemen ontstaan:
1. De contactenlijst van toestel 1 is plotseling uitgedund. Veel contacten zijn gewist (niet allemaal). Foetsie. Zijn die nog ergens terug te halen? Waarom zijn die verwijderd? Het toestel heeft nooit gevraagd of de contacten mogen worden verwijderd en op geen van de twee computers zijn contacten gewist. Alsof de telefoon dat uit zichzelf heeft gedaan

De contacten staan overigens ook niet meer op de computer. Heel irritant, want ik heb ze wel nodig.
2. Telefoon 2 blijft hardnekkig op Roaming staan. Er zit een Telfort sim kaart in. Denkt het toestel dat het aan het roamen is omdat Telfort inmiddels op het KPN netwerk draait? In ieder geval, automatisch synchroniseren via roamen is geen mogelijkheid. Ik kan alleen "Nee" kiezen. Volgens Google komt dat door een policy op de Exchange server, maar daar staat die policy niet als optie tussen de policies
Hier nog een situatieschets van mijn situatie:
Er is 1 Exchange 2010 mailbox waar twee toestellen en twee computers mee synchroniseren.
Mijn vragen:
1. Hoe kan ik de twee genoemde problemen oplossen?
2. Inmiddels ben ik vrij teleurgesteld in de betrouwbaarheid van de E71. Nergens is diagnostische info te halen, ik ben letterlijk 16 uur bezig geweest om het "systeemfout" probleem op te lossen en bij het volgende probleem ben ik in staat om het toestel te doneren aan het zwembad. Maar mijn 6310i doet het nog steeds goed, dus ik ben bereid om Nokia een zoveelste kans te geven. Welk toestel van Nokia kan
wel goed synchroniseren met Exchange?