Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vond ik op een andere site:

Wat heb je nodig?

Een Nokia 6110 Navigator met ingebouwde navigatie software.
POI bestanden (OV2 of CSV) die je vanaf deze site kan downloaden.
Deze site om de bestanden om te zetten naar een formaat waarmee de navigator overweg kan: http://tomtom.gps-data-team.com/poi/poi_edit.php
Veel geduld.

[edit] Als LMX bestanden rechtstreeks gedownload worden vanaf bezinestations.net en binnenkort ook vanaf flitspaal.nl, dan kun je het stukje over het converteren van de OV2/CVS bestanden overslaan. Begin verder te lezen bij de alinea met het sterretje ervoor. Ook het aanmaken van categorieën kan dan ook achterwege gelaten worden omdat de gedownloade LMX bestanden zelf de categorie aanmaken bij het installeren op de telefoon.

Allereerst wil ik even zeggen dat het een erg omslachtig werkje is. Het is dus niet even simpel uploaden naar de foon en gaan. Dit voor de ongeduldige mensen. Het is ook wel slim om te vermelden dat tijdens het verwerken van de grote hoeveelheid data in 'Nokia Plaatsen' de telefoon behoorlijk traag wordt. Dit is normaal.

Ik zeg niet dat dit DE manier is om POI's op je 6110 te krijgen, verre van dat als het aan mij ligt. Dit is alleen maar een manier om toch via een work around de POI's op je telefoon te krijgen. Aanvullingen, en snellere werkwijzen zijn dus van harte welkom!!

OK, allereerst moet je de gewenste POI's downloaden vanaf deze site. Dit mogen alleen OV2 of CSV bestanden zijn, omdat de site waar we bestanden om gaan zetten naar een bestand waar de 6110 mee overweg kan alleen maar die twee bestanden kan verwerken.
Het is slim om alle categorien appart de downloaden, en één voor één op de foon te zetten omdat de bestanden niet hernoemd kunnen worden. Je kan in de telefoon de POI's dan per categorie verwerken in je telefoon. Dit is vooral belangrijk als je per categorie een andere audio signaal wilt hebben. Maakt het niet uit wat voor een signaal je wilt horen. Het is ook belangrijk om te weten dat het verwerken van de gegevens niet echt heel soepel gaat op te telefoon, je kan dus beter meerdere keren een kleine hoveelheid over zetten, dan alles in één keer (wat de telefoon niet accepteert trouwens).
Als je per categorie werkt is er geen probleem, behalve dat je bij flitspaal 50 km en 70 km de bestanden moet cutten via POI edit, omdat deze te groot zijn.

Eenmaal gedownload, ga je naar http://tomtom.gps-data-team.com/poi/poi_edit.php en daar zoek je via 'bladeren' het eerste bestand op wat je wil gaan omzetten. Druk daarna op 'edit POI' en je komt op de volgende pagina waar je alle gegevens te zien krijgt. Wacht nu tot de pagine helemaal geladen is om data verlies tegen te gaan!!

Druk nu op het knopje LMX om de gegevens in een LMX bestand down te loaden. LMX is een type waarmee de nokia 6110 overweg kan.

Sla het bestand op.

*Sluit je nokia aan op je PC, en upload het LMX bestand naar je telefoon. Het maakt niet echt uit waar, als je maar onthoudt waar het bestand staat.

In je telefoon ga je naar: Menu/instellingen/gegevens beheer/bestands beheer en hier ga je naar de locatie waar je het bestand het neergezet.

Ga op het bestand staan, en open het. Je zult nu een hele lijst zien met alle POI's die in het bestand voorkomen.

Vink niets aan, en druk op opties/opslaan/alle plaatsen.

De gegevens worden nu netjes op je telefoon 'geinstalleerd' in de mappen die niemand kan vinden ;-)

Tot hier lukt alles perfect!!

Om de gegevens verder te verwerken, moeten we de gegevens ordenen. Hiervoor gaan we naar: Menu/toepassingen/plaatsen.
'Nokia Plaatsen' is de POI editor van de Navigator zeg maar.

Eenmaal daar zie je alle geladen POI's staan en moeten we ze sorteren in categorien. Maak een categorie aan, bijvoorbeeld 'flitspalen roodlicht 30 km'
Een categorie aan maken die je door de tab categorien te kiezen, daarna opties/categorie bewerken/opties/nieuwe categorie.
Eenmaal terug in de tab categoerien kies je de map 'geen categorie' en opent deze.

Als de POIs geladen zijn ga je naar: opties/markering aan/alle markeren

Daarna kies je weer opties/toevoegen aan categorie vink je nieuw aangemaakte categorie aan en druk op ok.

De POI's zijn verwerkt, en staan in de navigator. Je moet ze alleen nog aanzetten en voorzien van een geluidje.

Nu zouden de POI moeten te zien zijn in de navigator maar dit is niet het geval!! Iemand die me meer uitleg kan geven bij deze stappen?

Open de navigator

ga naar opties/instellingen/kaart/orientatie punten weergeven en zoek hier je nieuwe categorie en vink deze aan en druk op OK. Vanaf nu worden de geladfen POI's tijdens het navigeren weergegeven.

Handig is om ze te voorzien van een geluidje.
ga terug naar het begin en ga naar opties/instellingen/alarm/orientatiepunten klik hier je categorie aan en selecteer bij waarschuwings geluid een audio bestand van je keuze.

Dat is het!

Ga terug naar het begin, en laad nu de andete LMX files, en verwerk die op dezelfde manier. Als de POI's geladen zijn, zullen die altijd onder 'geen categorie' terug te vinden zijn. Het is dus zaak om eerst de nieuwe bestanden te verwerken voordat je nieuwe POI's gaat laden als je per categorie een ander audio geluidje en dergelijk wilt.

Dat is het wel zo'n beetje, mochten er vragen of verbeteringen zijn laat dan zeker een berichtje achter hier, zo komen we er samen ook weer uit!

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-08 21:04
Op internet zie ik berichten over een nieuwe firmware update V410.21.010 voor de Nokia E71, E66 en E63.
Bij het bericht staat een hele lijst E71 modellen die hiervoor in aanmerking komen. Link.

Ovi Suite meldt bij mij tot dusver nog niks.
Anderen wel al de mogelijkheid om te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:31

Totaalgeflipt

De enige echte

Is dat die OVI Kaarten die je in de ovi store kan downloaden voor die navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de laatste tijd last dat mijn telefoon geheugen vol is
alle extra programmas eraf gehaald
maar nog steeds geen resultaat 119 mb ingebruik maar waar?
alles staat op me geheugen kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Totaalgeflipt schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:09:
Is dat die OVI Kaarten die je in de ovi store kan downloaden voor die navigatie?
Volgens mij wel. Ik heb hem echter gedownload via het linkje dat eerder in dit topic is gegeven, zou effectief hetzelfde moeten zijn. :)
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:07:
Daar heb ik ook keer-op-keer last van. Via Jbak Taskman kan je het geheugen opschonen, maar die applicatie start soms niet op met de melding dat het geheugen vol is. 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door pven op 12-04-2010 11:13 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ga ik Jbak Taskman is proberen
ben dus niet de enige
wel raar waar staat dat allemaal dan in het geheugen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je je sms inbox kan beveiligen met een code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:43:
weet iemand hoe je je sms inbox kan beveiligen met een code?
Welkom op dit forum. :)

Geef aub nog even aan wat je zelf reeds hebt onderzocht en geprobeerd voordat je je vraag hier neer plempte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:44:
[...]

Welkom op dit forum. :)

Geef aub nog even aan wat je zelf reeds hebt onderzocht en geprobeerd voordat je je vraag hier neer plempte. :)
Ik heb al wel gevonden hoe ik heel me telefoon zeg maar kan beveiligen... maar ik wil echt alleen me inbox beveiligen.. vanwege bepaalde mensen die ik niet vertrouw!!

Edit: Dankje voor het welkom heten!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-07 12:17
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:07:
Herkenbaar probleem! Had ik laatst ook last van terwijl ik bijna alles op mijn sd kaart installeer. Ik ben er toen achter gekomen dat bij het verwijderen van je sd kaart je instelling van je sms en email berichten iets kunnen veranden. Hierin kun je instellen waar je wil dat berichten worden opgeslagen. Vooral als je berichten met bijlagen hebt verstuurd/ontvangen dan kan dat flink wat geheugen opeisen. :|

Voor de instelling moet je naar berichten gaan>opties>instellingen>overige>gebruikt geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

stefan01 schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:03:
Op internet zie ik berichten over een nieuwe firmware update V410.21.010 voor de Nokia E71, E66 en E63.
Bij het bericht staat een hele lijst E71 modellen die hiervoor in aanmerking komen. Link.

Ovi Suite meldt bij mij tot dusver nog niks.
Anderen wel al de mogelijkheid om te updaten?
Volgens deze site: http://mynokiamobile.org/...or-nokia-e71-e66-and-e63/

gaat e.e.a. per regio, dus je zult het vanzelf wel merken wanneer hij in NL beschikbaar is.

Die POI van torqenstein lijkt mij interessant, alhoewel ingewikkeld te installeren... een keer een avondje induiken dus.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:52:
[...]

Ik heb al wel gevonden hoe ik heel me telefoon zeg maar kan beveiligen... maar ik wil echt alleen me inbox beveiligen.. vanwege bepaalde mensen die ik niet vertrouw!!

Edit: Dankje voor het welkom heten!
Ik liep toevallig hier tegenaan. Ik heb er geen ervaring mee, maar dat lijkt me volgens mij wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
MAher schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:53:
[...]

Volgens deze site: http://mynokiamobile.org/...or-nokia-e71-e66-and-e63/

gaat e.e.a. per regio, dus je zult het vanzelf wel merken wanneer hij in NL beschikbaar is.

Die POI van torqenstein lijkt mij interessant, alhoewel ingewikkeld te installeren... een keer een avondje induiken dus.
Firmware update v 410.21.010 is beschikbaar!
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/9523/nokiae71updatev41021010.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zomer schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:48:
[...]

Herkenbaar probleem! Had ik laatst ook last van terwijl ik bijna alles op mijn sd kaart installeer. Ik ben er toen achter gekomen dat bij het verwijderen van je sd kaart je instelling van je sms en email berichten iets kunnen veranden. Hierin kun je instellen waar je wil dat berichten worden opgeslagen. Vooral als je berichten met bijlagen hebt verstuurd/ontvangen dan kan dat flink wat geheugen opeisen. :|

Voor de instelling moet je naar berichten gaan>opties>instellingen>overige>gebruikt geheugen
dit heb ik al gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wordt gek van dat geheugen :(
kan niks meer
alles is eraf wat eraf kan
kan ook niks installeren
en steeds loopt ie vol
en geeft aan dat 119 in gebruik is maar waar???

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Misschien is het geheugen corrupt ofzoiets dergelijks... Nieuwste FW geprobeerd? Harde reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pat-Skim schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:32:
Misschien is het geheugen corrupt ofzoiets dergelijks... Nieuwste FW geprobeerd? Harde reset?
ja oke
maar kan ook nie back-uppen de laatste is al wat oud :( :( :(
heb ik niet zeg maar stonden op mijn pc en dat die gecrast is heb ik die niet meer 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

Ik zit al aan mijn 2de E71, geweldig ding. Eerste heeft pas klachten gekregen, nadat mijn man met het apparaat in de tas, op de motor een ongeluk kreeg. Dus besloot een nieuwe te kopen.

De 2de vertoonde vanaf het begin zo nu en dan vage klachten met betrekking tot synchronisatie van mail, deze konden kennelijk worden opgelost dmv de internet instellingen van de provider opnieuw in te stellen.
Daarna bleven er nog wat andere vage klachten, zoals het niet altijd overgaan van de telefoon, als niet altijd ontvangen van sms. (hoeft niet persé aan de foon te liggen, maar het was nou eenmaal vaag)

Afgelopen week heb ik de firmware update uitgevoerd. Ik had versie 300.XXXX en de nieuwst van eind maart erop gezet. Daarna heb ik ook mfe ge-update.

Dan nu:

Na de update van mfe, synchroniseerde hij niet meer alles wat stond ingesteld, met name de contacten geeft ie steeds de melding "systeemfout, probeer het later opnieuw" . Daarnaast, het ziet er niet uit, en het lijkt ook niet mogelijk te zijn om de weergave te veranderen. (mappenlijst ook gesynchroniseerd, daaronder pas de mailtjes, not funny, wanneer je teveel mappen hebt)

Ik werk met zimbra exchange, uitgebreide versie. Dit zijn de instellingen (welke voor de firmware goed werkte)
verbinding:

- exchange server: mail.xxxx.nl
- beveiligde verbinding: ja
-toegangspoort: internet
- sync tijdens zwerven: nee
- std poort: ja

referenties:
- gebruikersnaam: xxxx
- wachtwoord: xxxx
- domein: xxxx.nl

Ik heb na wat tips gevonden te hebben all over, het volgende geprobeerd.

- firmware geïnstalleerd, alle instellingen van mfe bleven behouden
- mfe update gedaan, alle instellingen van mfe bleven behouden
- firmware opnieuw gedaan, geen resultaat
- mfe verwijderd, en herinstallatie, geen resultaat
- fabrieksinstellingen hersteld, geen resultaat
- *#7780#, geen resultaat
- *# 7370#
- 3* groene knop vast tot inschakelen, geen resultaat
- vervolgens alles eraf gehaald aan mfe, toen roadsync geprobeerd, maar ook daar sync problemen (of ik heb dat onjuist ingesteld, is toch weer net even anders)

Ik heb van alles gevonden, maar niks lijkt net hetzelfde te zijn.

Voor diegenen die nog tips hebben, graag!

Het liefst zou ik gewoon weer teruggaan naar mijn vorige versie firmware, en vorige mfe, maar die kan ik weer nergens vinden. Bummer!!!

Groetjes,
Gupsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:48:
[...]

ja oke
maar kan ook nie back-uppen de laatste is al wat oud :( :( :(
heb ik niet zeg maar stonden op mijn pc en dat die gecrast is heb ik die niet meer 8)7
harde reset gedaan is nu weer goed raar allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb Handy Calender op mijn E71 staan. Ik krijg het voor elkaar om Handy Calendar op te starten als ik de agenda-knop even indruk, als ik de knop echter ingedrukt houd dan komt de oude kalender-applicatie weer voor de dag met de optie om een nieuwe afspraak te maken. Is het mogelijk om dit in Handy Calender te openen? Uiteraard kan ik de knop herdefiniëren, maar dan start het standaardscherm Handy Calendar op, dus zonder de 'nieuwe afspraak'-template.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Iemand die weet hoe ik kan zien welke versie van een bepaalde Map, bijvoorbeeld Nederland, ik op mijn telefoon heb geladen? De kaarten worden natuurlijk eens in de zoveel tijd (3-4 keer per jaar?) up-to-date gemaakt, maar hoe houd ik de kopie op m'n foontje up-to-date?

In Ovi Suite kan ik geen informatie over de kaarten opvragen, behalve welke landen ik gedownload heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik dacht dat die kaarten juist gedownload worden op het moment dat je ze nodig hebt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:55
Je kan vooraf kaarten installeren van in feite de hele wereld.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

pven schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:27:
Ik dacht dat die kaarten juist gedownload worden op het moment dat je ze nodig hebt? :?
Nou, dat kan wel, maar dan gebruik je Ovi Maps hetzelfde als Google Maps. Dat betekend dat je óf een onbeperkt data-abonnement moet hebben, óf je je 'scheel' betaald aan dataverbruik.

De kracht van Ovi Maps is nu juist dat je de maps van tevoren kunt downloaden waarna je geen internetverbinding meer nodig hebt, werkt dan dus net als een TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

MAher schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:20:
[...]

De kracht van Ovi Maps is nu juist dat je de maps van tevoren kunt downloaden waarna je geen internetverbinding meer nodig hebt, werkt dan dus net als een TomTom.
Ik zou ook wel graag weten hoe ik dat zou moeten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Totaalgeflipt schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:26:
[...]

Ik zou ook wel graag weten hoe ik dat zou moeten doen ;)
  1. Nokia Ovi Suite installeren op je PC/Mac
  2. Kabeltje je E71 eraan hangen en in PC-Suite-mode zetten
  3. Als je E71 herkent is, in het menu naar 'View' --> 'Go To' --> 'Maps'
  4. Download de maps die je wilt hebben, worden automatisch geinstalleerd (onderaan verschijnt een progress-balkje) Je kunt ook kijken welke maps je geinstalleerd hebt, maar niet de versie daarvan.
.

En natuurlijk eerst de laatste versie van Ovi Maps installeren (licentievrij)

[ Voor 14% gewijzigd door MAher op 13-04-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

MAher schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:31:
[...]
  1. Nokia Ovi Suite installeren op je PC/Mac
  2. Kabeltje je E71 eraan hangen en in PC-Suite-mode zetten
  3. Als je E71 herkent is, in het menu naar 'View' --> 'Go To' --> 'Maps'
  4. Download de maps die je wilt hebben, worden automatisch geinstalleerd (onderaan verschijnt een progress-balkje) Je kunt ook kijken welke maps je geinstalleerd hebt, maar niet de versie daarvan.
.

En natuurlijk eerst de laatste versie van Ovi Maps installeren (licentievrij)
Oke, bedankt voor de info,

Toch jammer dat ik daarvoor weer die de pc nodig heb. Had eigelijk verwacht dat het alleen met de telefoon kon zo.
Vanavond misschien eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Totaalgeflipt schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:35:
[...]

Oke, bedankt voor de info,

Toch jammer dat ik daarvoor weer die de pc nodig heb. Had eigelijk verwacht dat het alleen met de telefoon kon zo.
Vanavond misschien eens proberen :)
Maar dan werkt gewoon 'on the fly' toch hetzelfde?

De kaart van Nederland bijvoorbeeld is zeker een 300MB, ga dat maar over 3g of slomer downen... denk dat de PC sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

MAher schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:52:
[...]
Maar dan werkt gewoon 'on the fly' toch hetzelfde?

De kaart van Nederland bijvoorbeeld is zeker een 300MB, ga dat maar over 3g of slomer downen... denk dat de PC sneller is.
Gewoon via wifi toch. 3g is inderdaad beetje traag, maar had gewoon via wifi gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Totaalgeflipt schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:57:
[...]

Gewoon via wifi toch. 3g is inderdaad beetje traag, maar had gewoon via wifi gedacht.
Dat schijnt inderdaad niet te kunnen, kan zelf in ieder geval niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Via wifi kan ook, heb ik gisteren op mn N82 gedaan. Het gaat niet echt heel snel. De kaart moet natuurlijk op verschillende inzoom niveaus geladen worden. Vooraf installeren is gewoon het makkelijkste en snelste.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

nadroJ schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:14:
Via wifi kan ook, heb ik gisteren op mn N82 gedaan. Het gaat niet echt heel snel. De kaart moet natuurlijk op verschillende inzoom niveaus geladen worden. Vooraf installeren is gewoon het makkelijkste en snelste.
Toch ben ik dan heel benieuwd hoe ik dat kan doen?
Eigelijk niet veel zin om die software nog te installeren. Gebruik ook noooooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:30:
[...]

Toch ben ik dan heel benieuwd hoe ik dat kan doen?
Eigelijk niet veel zin om die software nog te installeren. Gebruik ook noooooit.
MAher heeft het beschreven, maar dan moet je inderdaad Ovi Suite installeren. Zelfs met de oudere Nokia Maps Loader moet het lukken.

Via Wifi: Ovi Maps starten en connecten met een wifi netwerk en dan gewoon inzoomen op een plek waarvan je de kaart niet hebt.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

nadroJ schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:34:
Via Wifi: Ovi Maps starten en connecten met een wifi netwerk en dan gewoon inzoomen op een plek waarvan je de kaart niet hebt.
Dat kan inderdaad, maar is nu niet direct handig.
Ik weet niet wat er nu moeilijk is aan eventjes Suite installeren en die maps downloaden naar je foontje. Als je de kaarten hebt gedowned gooi je Ovi Suite er weer vanaf.

Via Wifi zonder tussenkomst van Suite zou handig zijn, maar als je bijvoorbeeld heel Europa neemt dan zit je aan de meerdere Gb te denken. Kan wel, maar met een snelle verbinding op je PC ben je sneller inclusief installeren van PC Suite dan alles via E71 Wifi schat ik zo in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
MAher schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:57:
[...]
Dat kan inderdaad, maar is nu niet direct handig.
Ik weet niet wat er nu moeilijk is aan eventjes Suite installeren en die maps downloaden naar je foontje. Als je de kaarten hebt gedowned gooi je Ovi Suite er weer vanaf.

Via Wifi zonder tussenkomst van Suite zou handig zijn, maar als je bijvoorbeeld heel Europa neemt dan zit je aan de meerdere Gb te denken. Kan wel, maar met een snelle verbinding op je PC ben je sneller inclusief installeren van PC Suite dan alles via E71 Wifi schat ik zo in...
Dat bedoel ik te zeggen. Gewoon de Ovi Suite installeren en gaan met die banaan. Veruit het makkelijkst. Ik zei al dat het met wifi maar langzaam gaat en niet handig is. Ben ik helemaal met je eens.

Ik heb zelf de kaarten van Nederland, Belgie, deels Duitsland en Luxemburg erop staan. Van de zomer even een deel van Italie erop zetten ivm vakantie (op waarschijnlijk een nieuwe E72).

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Laatst online: 15-09 12:57
stefan01 schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:40:
[...]

[afbeelding]
Geïnstalleerd maar kan eerlijk gezegd nog geen verschil vinden.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkerkerkE71
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 21:00
Via Ovi.com heb ik maanden lang mijn telefoon kunnen synchronisen ( agenda, contacten en notities)

Sinds kort lukt het niet meer en kom ik niet verder dan 200 vd 260 contacten en 125 vd 840 agendapunten, het programma wacht een tijdje en zegt dan ongeldige host.....!

Nokia geeft mij het advies om een harde reset te doen, maar dan ben ik al mijn gegevens kwijt....omdat ze niet gesynchroniseerd zijn.....

Heeft iemand van jullie misschien een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:31:
Ik heb Handy Calender op mijn E71 staan. Ik krijg het voor elkaar om Handy Calendar op te starten als ik de agenda-knop even indruk, als ik de knop echter ingedrukt houd dan komt de oude kalender-applicatie weer voor de dag met de optie om een nieuwe afspraak te maken. Is het mogelijk om dit in Handy Calender te openen? Uiteraard kan ik de knop herdefiniëren, maar dan start het standaardscherm Handy Calendar op, dus zonder de 'nieuwe afspraak'-template.
Helaas wil dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand de vorige versie van mfe nog voor mij beschikbaar? De laatste is nu 3.0 en daar wil ik graag vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Geweldig! De E71 is alweer best oud maar Nokia blijft wel nieuwe firmware updates uitbrengen, van dat soort support word ik echt blij :) Vandaag is namelijk firmware versie 410.21.010 uitgekomen. Hieronder een lijst met verbeteringen / features:
NEW FUNTIONALITIES:
Following baselines/functionalities have been upgraded.
• Nokia Messaging IM2.0.19
• Gimlet v9.6.0.16
• Mail for Exchange 3.0.50

CHANGES AND IMPROVEMENTS:
• Many functionality and Stability improvements in MfE. MFE3.0 has new features like HTML and Subfolders support.
• IM2.0.19 has many localization error corrections. IM installation has been moved to Phone Memory instead of Memory Card. IM response time has improved (Ex: entry/exit/edit/save options)
• Phone activation baseline upgraded
GENERAL
• Stability and functionality improvements
• Email and WLAN functionality improvements
• Email application freezes
• Samsung memory reboot issues
CALL HANDLING
• Fix for phone reboot issue when contact has Internet telephony detail
CALENDAR/CLOCK
• Fix for Chinese characters in Lunar calendar
• Fix for Western Sahara country legal issue
CONNECTIVITY
• Improvement in Connection establishment with slow gprs
• Fix for WLANsniffer scanning enabled in the background when it should be disabled
CONTACTS/PHONEBOOK
• Fix for contact search with space
EMAIL
• Mail for Exchange upgraded from 2.9.176 to 3.0.50
• Gimlet updated to v9.6.0.16
• Many functionality and stability improvements in MfE
• Fix for Gmail folder issue in UK and Germany for Gmail/GoogleMail configuration
• Fix for email application freeze
QWERTY KEYBOARD
• Usability improvements
• Fix for Backslash character for Portugese language
• Fix for missing characters in French/Italian languages
MESSAGING
• Improvement in sending SMS when memory is full
• Nokia IM chat response time improved. Lot of localization errors fixed
Bron: E71 Fanatics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jur.
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-04-2024
@ Gupsie
Ik heb de oudere versie van mfe nog wel voor je. waar kan ik die naar toe sturen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 12:09
Heb de nieuwe firmware nu draaien sinds de release, merk weinig verschil alleen mijn accu gaat weer een dagje langer mee.
Heb wel een complete reset gedaan na de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vraag die k nog niet ben tegengekomen of k moet er overheen gelezen hebben... Hoe krijg ik het accent circuflex op de â.. het dakje dus...in een sms .... het is niet echt een levensgroot "probleem" maar wel lastig... iemand een truc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accenten op letters: als je de "Chr" toets ingedrukt houdt en de gewenste letter intoetst kun je door dat enkele malen te doen (terwijl je Chr ingedrukt houdt) door alle gewenste accenten scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is MfE ergens als aparte sis(x) te downloaden of moet je dat perse via OVI doen? Ik heb nog een losse 2.9.158 maar wil 3.0 ook eens proberen, liefst zonder me weer ergens te moeten registreren.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:10
monnick schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 00:25:
Geweldig! De E71 is alweer best oud maar Nokia blijft wel nieuwe firmware updates uitbrengen, van dat soort support word ik echt blij :) Vandaag is namelijk firmware versie 410.21.010 uitgekomen. Hieronder een lijst met verbeteringen / features:
Lijkt me al een tijdje ouder dan 17-4, als ik *#0000# doe staat er 08-02-2010 bij de firmware date

@ onder true, alleen draai ik die firmware alweer een week, eerder dan 17-4 iig.

[ Voor 8% gewijzigd door loewie1984 op 19-04-2010 15:21 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die datum ligt altijd een stuk voor de datum dat die update beschikbaar komt. Bovendien komen die updates niet voor elke productcode op hetzelfde moment beschikbaar, daar kunnen maanden tussenzitten. Of ze komen noot beschikbaar, ik heb pas een Vodafone branded E71 onder handen gehad die niet verder wilde upgraden dan firmware 200 totdat ik de productcode aangepast had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag de nieuwe firmware update gedaan
maar ik krijg mijn backup niet terug gezet

ik probeerde via ovi een backup te maken, maar deze bleef hangen, na 15min afgebroken
en maar een backup via telefoon naar geheugenkaart gemaakt, ging goed reserver kopie gelukt!
firmware update ging goed, daarna *#7370# gedaan, ging ook goed zoals altijd
en nu wilde ik via geheugen menu mijn backup vanaf kaart herstellen/terug zetten
maar tot mijn grote verbazing zie ik dit nergens meer staan???
(om backup vanaf geheugenkaartje weer terug te zetten)
normaal deed ik altijd mijn backups op deze manier
iemand misschien een idee wat ik hieraan kan doen?
heb al gezocht op mn geheugen kaartje voor het backup bestandje, maar kon deze niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xan666: dat is me met een E51 ook eens gebeurd. Op de een of andere manier ziet hij niet dat er een backup staat. Ik heb het toen opgelost door de file backup.arc uit de hidden directory Backup van de geheugenkaart tijdelijk op de PC te zetten, een nieuwe backup (van het lege toestel dus) te maken zodat die menuoptie weer beschikbaar komt, en daarna de backup.arc weer terug te zetten vanaf de PC. Die is vervolgens weer te restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx voor de snelle reactie
ik heb het gelijk gedaan, heb de backup.arc file naar mn pc gezet
en een backup van het lege toestel gemaakt, en inderdaad was de optie herstellen vanaf geheugen kaart er weer, maar zoda ik de backup.arc van mn pc terug zet naar mn geheugenkaartje, is deze optie gelijk weer verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, misschien checkt de E71 meer zaken dan de E51? Controleren of de attributes van beide files gelijk zijn? Ik heb al eerder gemerkt dat backups met PCSuite naar de PC betrouwbaarder zijn maar daar heb je nu natuurlijk niks aan.

Als niks anders meer werkt bestaan er backupfile analyzers. Helaas is de enige die ik ken die de backup.arc die de toestellen zelf maken aankan (http://www.nokisoft.com/) niet gratis (zelfs duur, $49,50, en cracks heb ik ook nog niet gevonden). Voor PCSuite backup files is er NBUExplorer, dat open source is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Iemand een idee waarom op een Nokia E71 een per SMS toegezonden URL niet klikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:08

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hm nee, bij mij werkt dat gewoon geloof ik? Je kan hem idd alleen niet echt makkelijk selecteren.

Ik heb een andere vraag; ik sync mijn contacten altijd met GMail en heb daarin ook verjaardagen van mijn contacten staan. Dit werkt prima, maar om de een of andere reden krijg ik deze verjaardagen niet te zien in de agenda van mijn telefoon terwijl het me daar nu juist om te doen is. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
HetWonder schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 17:45:
Hm nee, bij mij werkt dat gewoon geloof ik? Je kan hem idd alleen niet echt makkelijk selecteren.

Ik heb een andere vraag; ik sync mijn contacten altijd met GMail en heb daarin ook verjaardagen van mijn contacten staan. Dit werkt prima, maar om de een of andere reden krijg ik deze verjaardagen niet te zien in de agenda van mijn telefoon terwijl het me daar nu juist om te doen is. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg?
Naar mijn weten kun je je ingebakken agenda op de telefoon niet laten syncen met de agenda van Gmail.
Ik laat mijn gmail agenda syncen met m'n outlook agenda en m'n outlook agenda weer met m'n telefoon, dan gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:52
EJVL schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:13:
[...]

Naar mijn weten kun je je ingebakken agenda op de telefoon niet laten syncen met de agenda van Gmail.
Ik laat mijn gmail agenda syncen met m'n outlook agenda en m'n outlook agenda weer met m'n telefoon, dan gaat het wel goed.
Volgens mij kan dat dus wel mbv sycML, de default sync client van symbian. Die gebruik ik in ieder geval om met het Horde framework te synchroniseren.

Om terug te komen op de verjaardagen, die laat de standaard agenda inderdaad niet zien. In Horde kan ik ook iemands verjaardag instellen, en die zie ik dan wel in mijn webcalendar maar niet op de telefoon. Heb ooit eens een calendar applicatie (SBSH calendar volgens mij) geprobeerd die wel die verjaardagen laat zien, maar die maakt er direct een afspraak van die weer wordt terug gesynct, waardoor ik op de webcalendar een verjaardag 2x heb. Een goede oplossing heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
prutsger schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:06:
[...]

Volgens mij kan dat dus wel mbv sycML, de default sync client van symbian. Die gebruik ik in ieder geval om met het Horde framework te synchroniseren.

Om terug te komen op de verjaardagen, die laat de standaard agenda inderdaad niet zien. In Horde kan ik ook iemands verjaardag instellen, en die zie ik dan wel in mijn webcalendar maar niet op de telefoon. Heb ooit eens een calendar applicatie (SBSH calendar volgens mij) geprobeerd die wel die verjaardagen laat zien, maar die maakt er direct een afspraak van die weer wordt terug gesynct, waardoor ik op de webcalendar een verjaardag 2x heb. Een goede oplossing heb ik nog niet gevonden.
Je kunt google calendar syncen dmv de Exchange client van de E71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomer
  • Laatst online: 29-07 12:17
Ik gebruik al bijna 2 jaar Goosync, deze service synct vlekkeloos al mijn agenda items en taken. Deze service is gratis en betaald beschikbaar, gratis synct deze volgens mij 30 dagen vooruit, en gratis synct deze een heel jaar vooruit.

Voor verjaardagen heb ik verder gewoon een nieuwe kalender aangemaakt in google die me standaard een dag van te voren een herinneringsmailtje stuurt zodat ik nog op tijd ben om een kaartje te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opa uche schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:31:
Ik heb na de update van firmware naar 400.x direct problemen gehad dat gesprekken na een paar seconden verbroken werden. En dat bleef maar gaan, ook na herhaalde pogingen het gesprek te hervatten. Ongeacht of ik of de ander mij belt.
Toen een full reset via die (?)#7xxx code gedaan, firmware opnieuw geplaatst en de problemen waren weg. Na enkele weken echter, heb ik nu weer dit probleem.
Ik vind dit nu echt irritant worden en overweeg (aangezien hij toch van de zaak is) dit toestel maar eens ter hande te nemen en te kijken of ik mijn 30 jaar handbalervaring gunstig kan gebruiken voor het jaarlijkse evenement mobielwerpen.... 40 meter is makkelijk haalbaar...

Maar euhm, wie weet gooi ik iets te vroeg... Iemand nog een tip alvorens de zwaartekracht zijn werk gaat doen? :(
Hoe doe je die reset via die (?)#7xxx code? Kan je dat eens uitgebreid beschrijven asjeblief, ik zit immers met hetzelfde probleem: geen connectie met bluetooth carkit in mijn volvo v50.
grz, Rein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Sander schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:23:
[...]

Je kunt google calendar syncen dmv de Exchange client van de E71.
Dat is interessant, dat wist ik nog niet, ik zit te zoeken hoe in te stellen maar kan het nog niet direct vinden.
Heb je een korte uitleg daarover?

Edit gevonden:
http://nokiaexperts.com/s...r-contacts-mail-exchange/

Ik krijg alleen nu steeds de fout bij Mail for Exchange:
Systeemfout, probeer het later opnieuw.

Dit krijg ik zowel bij mijn Gmail account als bij zakelijk account in Mail for Exchange.

Ook na herinstallatie van Mail for Exchange hetzelfde probleem, telefoon staat op nieuwste firmware...
Nog geen idee hoe dit op te lossen. :'(

[ Voor 38% gewijzigd door Ora et Labora op 27-04-2010 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Die Sync-fout komt doordat je ook e-mail hebt aangezet. Bij Nokia (of bij Google) zit een bug waardoor dat niet lekker samenwerkt. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:18

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Monkeyk2010 schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:42:
Heb de nieuwe firmware nu draaien sinds de release, merk weinig verschil alleen mijn accu gaat weer een dagje langer mee.
Heb wel een complete reset gedaan na de update!
Ik kan weer bellen via bluetooth in de auto; erg prettig.
Ook andere probleempjes lijk ik niet meer te hebben.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Krisp schreef op woensdag 28 april 2010 @ 07:02:
Die Sync-fout komt doordat je ook e-mail hebt aangezet. Bij Nokia (of bij Google) zit een bug waardoor dat niet lekker samenwerkt. :P
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02-2021
Goede avond.

Ik was bezig mijn E71 te updaten, maar toen verbrak de verbinding met de telefoon gaf hij aan hoe dit komt weet ik niet, maar was iig niet de "verbinding bug" zoals die bekend is. Ik moest dus retryen zonder positief effect.

Nu gaat de telefoon helemaal niet meer aan, ja hij trilt 1 keer en licht gaat branden, maar dan gaat hij na 10 sec. weer uit. Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen en toch de nieuwste update er op krijg?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guru1000 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 22:37:
Goede avond.

Ik was bezig mijn E71 te updaten, maar toen verbrak de verbinding met de telefoon gaf hij aan hoe dit komt weet ik niet, maar was iig niet de "verbinding bug" zoals die bekend is. Ik moest dus retryen zonder positief effect.

Nu gaat de telefoon helemaal niet meer aan, ja hij trilt 1 keer en licht gaat branden, maar dan gaat hij na 10 sec. weer uit. Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen en toch de nieuwste update er op krijg?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Heb exact hetzelfde gehad.. Enige manier om het te verhelpen is hem naar een nokia service point te brengen en daar wordt hij opgestuurd naar nokia. Hou er maar rekening mee dat je hem dan 2 weken kwijt bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
Hallo,

Gisteren de E71 binnengekregen, wat een mooi ding zeg!
Probleempje wat ik heb is als ik een video in RealPlayer afspeel, deze erg vaak stottert en soms even vast hangt en het geluid het dus 2 seconden niet doet, en dan weer verder, en dan hangt 'ie weer vast etc.

Is dit een defect in mijn telefoon?
Flashplayer speelt nl. wel goed af alleen kan die niet fastforwarden.

Verder nog de vraag of ik apps uit de ovi store kan downloaden via PC en overzetten naar de Nokia?

[ Voor 25% gewijzigd door Moonborne op 29-04-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heraclius schreef op donderdag 29 april 2010 @ 18:32:
Hallo,

Gisteren de E71 binnengekregen, wat een mooi ding zeg!
Probleempje wat ik heb is als ik een video in RealPlayer afspeel, deze erg vaak stottert en soms even vast hangt en het geluid het dus 2 seconden niet doet, en dan weer verder, en dan hangt 'ie weer vast etc.

Is dit een defect in mijn telefoon?
Flashplayer speelt nl. wel goed af alleen kan die niet fastforwarden.

Verder nog de vraag of ik apps uit de ovi store kan downloaden via PC en overzetten naar de Nokia?
Ja, dit is volgens mij normaal. dit komt omdat je resolutie van je filmpje te hoog is, je telefoon kan het aantal beelden niet goed tonen omdat hij moeite heeft met het omzetten van de resolutie van de film naar de resolutie van het telefoonscherm. Deze kan je aanpassen evt. met een conversieprogramma bijv. 'Super C'. is wel een hele hoop werk voor even filmpje te kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 17:59:
[...]

Heb exact hetzelfde gehad.. Enige manier om het te verhelpen is hem naar een nokia service point te brengen en daar wordt hij opgestuurd naar nokia. Hou er maar rekening mee dat je hem dan 2 weken kwijt bent...
dat ik hem 2 weken kwijt ben boeit niet heb namelijk toch een htc hd2, maar zal wel weer wat gaan kosten zeker?

Ding heb ik alleen voor het stappen en andere ondernemingen waarbij het scherm van mijn hd2 gevaar loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesbas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 19:23
Reply to Guru1000

Probeer een hard-reset:
Zet de telefoon aan terwijl de toetsen "3" + "*" en de "GROENE knop" ongedrukt houdt.

Dit heeft al heel wat telefoons na een update gered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Ik wil ook gaan updaten naar de laatste firmware maar heb een kort vraagje. Ik meen me te herinngeren dat in het verleden het flashen niet in Windows 7 lukte, gaat het nu wel goed? Ik heb namelijk Win 7 64bit draaien nu.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier 2 E71's en 4 E51's geupdated onder Windows 7, dus dat gaat wel. Welliswaar de 32 bit versie, maar als de software updater opstart onder de 64 bit versie zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guru1000 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 23:32:
[...]

dat ik hem 2 weken kwijt ben boeit niet heb namelijk toch een htc hd2, maar zal wel weer wat gaan kosten zeker?

Ding heb ik alleen voor het stappen en andere ondernemingen waarbij het scherm van mijn hd2 gevaar loopt.
Ik heb niets hoeven betalen :). Je zou dat verhaal van die harde reset nog kunnen proberen zoals in een aantal posts hierboven staat vermeld. Heb ik ook gedaan maar hij was gewoon 'dood', hij deed niets meer, ook deze harde reset werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
hesbas schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:36:
Reply to Guru1000

Probeer een hard-reset:
Zet de telefoon aan terwijl de toetsen "3" + "*" en de "GROENE knop" ongedrukt houdt.

Ik heb het geprobeerd helaas werkt het niet :'(

in ieder geval bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 08:19:
[...]

Ik heb niets hoeven betalen :). Je zou dat verhaal van die harde reset nog kunnen proberen zoals in een aantal posts hierboven staat vermeld. Heb ik ook gedaan maar hij was gewoon 'dood', hij deed niets meer, ook deze harde reset werkte niet.
Gedaan, maar hij blijft gewoon dood. Nouja licht gaat aan voor 10 sec. ofzo en dan weer uit. Van de week maar even langs zo'n care point van Nokia, schijnt er eentje 7 km verderop te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
FongWan schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 19:52:
Ik wil ook gaan updaten naar de laatste firmware maar heb een kort vraagje. Ik meen me te herinngeren dat in het verleden het flashen niet in Windows 7 lukte, gaat het nu wel goed? Ik heb namelijk Win 7 64bit draaien nu.
Bij mij werkte het updaten in Win7 x64 volgens mij alleen via de Ovi app en niet via PcSuite/software updater...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
hesbas schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:36:
Reply to Guru1000

Probeer een hard-reset:

Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit als werkende oplossing op een Nokia heb gezien... Werkt dat op alle types? Ga ik het straks eens proberen op een oude telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met het instellen/activeren van mijn zakelijke email op de E71?

Verbinding met Vodafone is reeds actief, internet werkt.
Ik gebruik als APN office.vodafone.nl

Wanneer ik via het "email instellen" menu verder ga kom ik door "Welkom bij E-mailconfiguratie" en kan het emailadres invoeren. Vervolgens gaat hij email instellingen ophalen en kan ik als Type e-mail "zakelijk" kiezen. Na keuze voor "geen instructies" komt een Nokia bericht "installeer de zakelijke e-mailconnector op uw zakelijke email op deze telefoon te ontvangen" (voorheen had ik een HTC/vodafone 1615 waarop de email en synchronisatie van agenda en contacten gewoon werkte dus dat moet reeds gebeurd zijn). Dan kan ik op # drukken voor help of OK. in beide gevallen stopt de installatie.

Kan iemand mij de juiste tip geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 20:33
stefan01 schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:40:
[...]

[afbeelding]
Ja, en voor ik die kan installeren moet ik ovi suite updaten, maar die doet raar: 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/02/1272830002-560.png

tips anyone? nieuwe OVI gedownload maar "herstellen" biedt geen soelaas. Moet ik nu deze eraf knikkeren en opnieuw proberen te installeren? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helsie schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 10:23:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit als werkende oplossing op een Nokia heb gezien... Werkt dat op alle types? Ga ik het straks eens proberen op een oude telefoon. :)
Nee, alleen op S60 (dus op een oude 6610 gaat het niet werken), en bij de touchscreen modellen werkt het (noodzakelijkerwijs) anders.

Maar ik heb het wel eens gebruikt na het terugzetten van een backup: een thema was blijkbaar maar half teruggezet, toen ik dat selecteerde deed de telefoon niets meer. Battarij loshalen en "vulcan death grip" tijdens het aanzetten ingedrukt houden, en ik had weer een blanco firmware terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Hey, ik heb op mijn home screen de toepassing organiser in het rijtje gezet.
Als ik een taak toevoeg dan zie ik die wel erbij komen in het lijstje, maar bij het organiser icoontje staat ernaast: Geen items vandaag. Terwijl er dus wel een taak staat? Hoe werkt dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
"Geen items vandaag" slaat op de kalender zelf. Dus pure agenda items.
Daaronder vind je dan de taken terug. Als je er meer dan 1 hebt, staat er "# taken niet uitgevoerd".

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
cantate schreef op maandag 03 mei 2010 @ 00:17:
[...]

Ja, en voor ik die kan installeren moet ik ovi suite updaten, maar die doet raar: 8)7

[afbeelding]

tips anyone? nieuwe OVI gedownload maar "herstellen" biedt geen soelaas. Moet ik nu deze eraf knikkeren en opnieuw proberen te installeren? :'(
Als je Windows XP / Windows Vista gebruikt, dan kun je ook Nokia PC Suite gebruiken om software bij te werken. Zorg wel dat alle achtergrondprogramma's zoveel mogelijk uitstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
Bedankt, ga ik het daarmee proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Ik heb kunnen updaten onder Windows 7 64bit Home Premium met pc suite. :) Was bang dat het niet goed zou gaan maar is goed gegaan.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Heeft hier iemand ervaring met het schoonmaken van het toetsenbordje van de e71? Heb het idee dat er wat vuil onder de onderste rij toetsen zit maar krijg het niet schoon met perslucht helaas.. Iemand ideeen?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Iemand een tip om filmpje af te spelen?
Die Super C gaat heel het filmpje opnieuw encoden, dat duurt me te lang. Liefst een goede (gratis) speler voor de Nokia E71 i.c.m. een simpele converter. :)

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sticx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 19:29
Heraclius schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:09:
Iemand een tip om filmpje af te spelen?
Die Super C gaat heel het filmpje opnieuw encoden, dat duurt me te lang. Liefst een goede (gratis) speler voor de Nokia E71 i.c.m. een simpele converter. :)

Bij voorbaat dank.
Kstel voor dat je dit ff doorleest ;). Staat perfect uitgelegd hoe je een filmpje moet converteren naar een goed formaat/resolutie voor je E71 ;). Vergeet vooral niet te checken of je filmpje dat op je computer staat afspeelt met 25 of 29.97 fps!!!

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

domi235 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:30:
Heeft hier iemand ervaring met het schoonmaken van het toetsenbordje van de e71? Heb het idee dat er wat vuil onder de onderste rij toetsen zit maar krijg het niet schoon met perslucht helaas.. Iemand ideeen?
De E71 is de enige Nokia die ik ken die Torx 5 (en ook nog eens Torx 6) schroeven heeft. Om de bovencover eraf te krijgen is het voldoende om 4 T5 schroeven los te maken. Dan kun je de toetsenmat ook loshalen. Het is echter niet triviaal, zoek op de E71 service manual level 1 + 2, daar staat de demontage en remontage precies in beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
M'n E71 is gevallen...
Nu doet het onderste rijtje van het toetsenbord het niet meer, de Z, X, C, V, B, N en de M, de komma en punt werken nog wel.
Ik heb hem al uit elkaar gehaald, niets bijzonders te zien, behalve dat het bruine plastic stirpje van het toetsenbord die op de print plaat zit iets beschadigd lijkt te zijn.
Ook zonder het toetsenbordje, als de telefoon uit elkaar is, werken deze tekens niet.

Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJVL schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:15:
Klinkt als een defecte print. Da's meestal einde oefening :( , gauw een backup maken en de print vervangen. De goedkoopste oplossing is denk ik een 2e hands E71 kopen en er daar een uithalen (of, als hij er nog goed uitziet, die gaan geruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:28:
[...]

De E71 is de enige Nokia die ik ken die Torx 5 (en ook nog eens Torx 6) schroeven heeft. Om de bovencover eraf te krijgen is het voldoende om 4 T5 schroeven los te maken. Dan kun je de toetsenmat ook loshalen. Het is echter niet triviaal, zoek op de E71 service manual level 1 + 2, daar staat de demontage en remontage precies in beschreven.
Mijne heeft geloof ik T4 schroeven. Ik had een T5 schroevendraaier, maar die was te groot. Op enkele sites staat ook aangegeven dat er T4 schroeven in zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJVL schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:15:
M'n E71 is gevallen...
Nu doet het onderste rijtje van het toetsenbord het niet meer, de Z, X, C, V, B, N en de M, de komma en punt werken nog wel.
Ik heb hem al uit elkaar gehaald, niets bijzonders te zien, behalve dat het bruine plastic stirpje van het toetsenbord die op de print plaat zit iets beschadigd lijkt te zijn.
Ook zonder het toetsenbordje, als de telefoon uit elkaar is, werken deze tekens niet.

Of even langs Nokia Service Point gaan? Zelf heb ik mijn E71 ook een paar keer laten vallen maar bij mijn doet/werkt die nog steeds perfect, komt deels ook door de stevig bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 00:39:
[...]

Of even langs Nokia Service Point gaan? Zelf heb ik mijn E71 ook een paar keer laten vallen maar bij mijn doet/werkt die nog steeds perfect, komt deels ook door de stevig bouwkwaliteit.
Volgens de site van Nokia zit er inderdaad nog garantie op, ik ga hem maar versturen naar Dynafix om te laten repararen. :)
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:03:
[...]

Klinkt als een defecte print. Da's meestal einde oefening :( , gauw een backup maken en de print vervangen. De goedkoopste oplossing is denk ik een 2e hands E71 kopen en er daar een uithalen (of, als hij er nog goed uitziet, die gaan geruiken).
Ik hoop maar dat ze dat gaan vervangen dan, inderdaad snel een backup gemaakt voordat ik alles kwijt ben.

[ Voor 35% gewijzigd door Ora et Labora op 07-05-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:10
Weet iemand hoe gemakkelijk meerdere berichten kan verwijderen uit mijn inbox? Ik ben bekend met de optie 'alles markeren' en dan verwijderen. Ik wil graag niet alle berichten verwijderen, maar toch een heel stel. Moet ik dan ieder bericht individueel markeren of is er bijvoorbeeld ook zoiets als een snelkoppeling zodat ik er snel meer kan selecteren, maar niet alles?

Merci beaucoup. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoenCows schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 19:56:
Weet iemand hoe gemakkelijk meerdere berichten kan verwijderen uit mijn inbox? Ik ben bekend met de optie 'alles markeren' en dan verwijderen. Ik wil graag niet alle berichten verwijderen, maar toch een heel stel. Moet ik dan ieder bericht individueel markeren of is er bijvoorbeeld ook zoiets als een snelkoppeling zodat ik er snel meer kan selecteren, maar niet alles?

Merci beaucoup. ;)
In de plaats van selecteren gewoon meteen verwijderen? backspaceknop en "JA" is dat niet het snelste? en anders kan je je berichten nog via de nokia pc studio verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Merci beaucoup. ;)
Je kunt de Shift toets inhouden en zo selecteren.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:46

Tazzios

..

Merci beaucoup. ;)
als meerdere berichten onder elkaar heb staan die verwijdert mogen worden, zet je bij de eerste een vinkje als je dan naar beneden gaat wordt de volgende ook aangevinkt. Andersom werkt dit ook (niet aanvinken).

edit:
zoals Gutteguttegut shift toets er inderdaad bij gebruiken, was ik vergeten erbij te vermelden :+

[ Voor 7% gewijzigd door Tazzios op 08-05-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:10
Dank voor de snelle reacties. Handig om te weten. Telefoon wordt er toch weer wat sneller van, en natuurlijk ook weer een beetje ruimte;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Mijn gmail synct niet meer. Er komen geen nieuwe berichten in te staan.
Heb de telefoon al eens opnieuw gestart maar zonder resultaat. Internet werk wel gewoon.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wit_product
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik heb weer eens een onnozel vraagje maar vind nergens het antwoord terug :?

Hoe kan ik met de Nokia e71/e63 een tril-alarm opzetten?

Ik zou bv zoals met de wekker een alarm willen laten afgaan om bv 17u00... maar uiteraard wordt er bij de wekker een geluidje mee afgespeeld, ook wanneer de GSM in stille modus staat (logisch als wekker :) )
Kan iemand helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
stefan01 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:05:
[...]

Als je Windows XP / Windows Vista gebruikt, dan kun je ook Nokia PC Suite gebruiken om software bij te werken. Zorg wel dat alle achtergrondprogramma's zoveel mogelijk uitstaan...
grrr, zelfde probleem. PC is zeker rot :X
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste