Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoerTien schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:34:
[...]

Kijk even met het programma http://www.lonelycatgames...download&platform=symbian of je in je c:\instals nog .sis bestanden hebt staan. Check ook je sd kaart of je daar in de root nog .sis bestanden hebt staan.

Ik kreeg namelijk ook bij iedere start van de telefoon de melding of ik lotus wilde configureren. Bleek dus dat lotus.sis in een verborgen map (installs) op de c: schijf van de telefoon stond.

Mocht het niet lukken, pm dan ff.
Duh... wil je wel pm'en, maar hoe doe ik dat :?
Zoek me de pleuris, maar vind geen knopje daarvoor. Zal wel een hele erge noob vraag zijn (ik schaam me kapot), maar toch... waar zit die rotknop? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:19

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zijn er mensen die van deze telefoon zijn overgestapt op de Nokia E5?

Ik mag verlengen maar vraag me af of de E5 wel meerwaarde biedt. Merk zelf wel dat ik me wat erger aan de langzame laadtijden van de e71 browser, en natuurlijk is de software inmiddels wat verouderd (zeker qua social messaging). De e5 is vrij goedkoop, maar alsnog is dat natuurlijk zonde van het geld als hij nauwelijks iets extra's biedt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
DeNachtwacht schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:59:
Zijn er mensen die van deze telefoon zijn overgestapt op de Nokia E5?

Ik mag verlengen maar vraag me af of de E5 wel meerwaarde biedt. Merk zelf wel dat ik me wat erger aan de langzame laadtijden van de e71 browser, en natuurlijk is de software inmiddels wat verouderd (zeker qua social messaging). De e5 is vrij goedkoop, maar alsnog is dat natuurlijk zonde van het geld als hij nauwelijks iets extra's biedt.
Ik heb Gravity. Juist op gebied van social messaging vind ik de E71 een top telefoon. Dat heeft me afgelopen zomer weerhouden een nieuwe telefoon te kiezen. Maar hoe lang het nog opweegt tegen de slechte browser weet ik niet. De E5 zou ik in ieder geval niet als een relevante upgrade zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-08 21:04
ZeilDude schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:07:
[...]

Ik heb Gravity. Juist op gebied van social messaging vind ik de E71 een top telefoon. Dat heeft me afgelopen zomer weerhouden een nieuwe telefoon te kiezen. Maar hoe lang het nog opweegt tegen de slechte browser weet ik niet. De E5 zou ik in ieder geval niet als een relevante upgrade zien.
Gravity is inderdaad top voor de Social Networks. Daarmee ben je meteen weer up-to-date.
Nokia E5 is niet revolutionair verbeterd t.o.v. van E71. Wel een iets snellere processor en betere camera en Symbian Feature Pack 2.

De E5 browser is bijvoorbeeld nog steeds hopeloos verouderd. Daarvoor dus Opera Mobile bijvoorbeeld gebruiken. Verder is de Nokia E5 een prima telefoon. Maar als je zelf al een E71 hebt, is een upgrade naar de E5 overbodig...

Check ook eens deze E5 video: YouTube: Nokia E5

[ Voor 6% gewijzigd door stefan01 op 22-11-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De E5 browser is bijvoorbeeld nog steeds hopeloos verouderd. Daarvoor dus Opera Mobile bijvoorbeeld gebruiken.
Helemaal mee eens. Vergeet die Nokia browser en neem Opera Mobile: een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hmmm... Vreemd probleem.

Voorheen hadden wij:
Lenovo Thinkpad T43, T60, T61, T61p, X61, X61t, X200, T500
Windows XP SP2
Lotus Notes 6.5.2 of 6.5.5

Hiermee werkte het synchroniseren van de Nokia E71 met Lotus Notes via Bluetooth perfect.

Nu zijn we overgestapt op Dell. Vandaag heb ik twee Dell Latitude E6410 uitgeleverd, één aan een user en een aan mezelf. Deze Dells hebben Windows XP SP3. Bij de user staat er Lotus Notes 6.5.5 op, bij mij 8.5.2. Voor zowel de user als voor mij is synchronisatie via Bluetooth nu onmogelijk. De telefoon wordt wel door PC Suite herkend, instellingen voor Lotus Notes zijn correct gedaan, maar als je wil synchroniseren komt meteen de melding dat de telefoon niet reageert. Andere onderdelen van PC Suite werken ook niet, terwijl de telefoon en de laptop wel gepaird zijn, en de telefoon met correcte naam en correct model aan de linker kant van PC Suite staat, als zijnde verbonden.

Any ideas?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
@Albantar: Heb je het al met een kabeltje geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Gebruik je wel de laatste versie van PC Suite?
Ik weet dat er met oudere versies problemen waren met Dell laptopjes.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Gutteguttegut schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 01:09:
Gebruik je wel de laatste versie van PC Suite?
Ik weet dat er met oudere versies problemen waren met Dell laptopjes.
PC Suite is sowieso een "oude versie", want de nieuwe Ovi Suite kan niet met Lotus Notes synchroniseren en dat is een sine qua non voor ons.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
@Albantar: Hoewel geen direct antwoord op je vraag: Je kunt nu toch ook OTA je E71 synchroniseren met Lotus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ja en nee... Domino 8 wordt nog getest, Traveler staat nog niet aan :(

[update]

Hatseflats, opgelost.

Widcom bluetooth drivers verwijderd, opnieuw opgestart, generic bluetooth drivers erop gezet (www.bluetoothinstaller.com), re-pairen, et voilà, ça marche ! ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Mx. Alba op 26-11-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerTien
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:09:
[...]

Duh... wil je wel pm'en, maar hoe doe ik dat :?
Zoek me de pleuris, maar vind geen knopje daarvoor. Zal wel een hele erge noob vraag zijn (ik schaam me kapot), maar toch... waar zit die rotknop? 8)7
Hey Raccoon,

Ik heb op je profiel een bericht gezet hoe je je dm aan kunt zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
Mx. Alba schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:11:
ja en nee... Domino 8 wordt nog getest, Traveler staat nog niet aan :(

[update]

Hatseflats, opgelost.

Widcom bluetooth drivers verwijderd, opnieuw opgestart, generic bluetooth drivers erop gezet (www.bluetoothinstaller.com), re-pairen, et voilà, ça marche ! ;)
Dus had je het niet getest met het USB-kabeltje zoals ik eerder vroeg... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik had geen USB-kabeltje bij de hand want dat is geen standaard kabeltje, dus kon het niet testen, maar ik ben er vrij zeker van dat het dan wel gewerkt zou hebben aangezien het met andere bluetooth drivers gewoon wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vanaf gisteren ben ik de eerste met Lotus Notes Traveler op mijn E71. Was even zoeken met configureren maar uiteindelijk blijkt het allemaal vrij simpel en het werkt goed! Mooie synchronisatie met Lotus Notes, read en unread synchroniseren ook, je kan mail op de telefoon naar een folder schoppen en dan wordt dat ook gesynchroniseerd naar de server en uiteindelijk de client, agenda en contacts worden ook OTA gesynchroniseerd, je kan ook meeting invitations op de telefoon accepteren. Mooi systeem, veel praktischer dan de huidige workaround, namelijk mail vanuit Lotus Notes forwarden naar het emailadres dat bij Vodafone aan je telefoonabonnement hangt en dat daar dan af poppen met Nokia Messaging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee Tweakers!

Mijn vriendin heeft een nokia e71, maar het is onmogelijk om deze te connecten met usb.
Hij heeft firmware:
V 06.40
30-04-09
RM-443
Variant: 255.01
No virtual variant
Bij connectivity staat alleen maar bluetooth.
Internet is ook niet te vinden.

Is er een manier om haar telefoon te upgraden/te verbinden met de pc?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google zoeken, Nokia update via website geprobeert, tweakers tijdje doorgezocht.
Ik kan echt niets vinden erover. Het spijt me als dit al is behandelt, maar ik kan niets erover vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Installeer eerst Nokia OVI Suite op je PC.
Sluit daarna de Nokia aan met de USB kabel en kies voor PC Suite op de E71.
Tadaa.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Situatie:

Nieuwe collega, krijgt een E71. Mail for Exchange alvast ingesteld, hoewel data nog niet actief is. Collega kopieert 300 contacten vanaf zijn oude telefoon naar de E71 (middels de SIM kaart). Data abonnement wordt actief, "verwijder contacten bij eerste synchronisatie" is ingeschakeld in MfE, en poef... kwijt alle 300 contacten.

:X

Staan dus nog niet op de Exchange server, oude telefoon is ook leeggemaakt... kent iemand een soort undelete mogelijkheid op de E71? }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Heeft hij ondertussen toevallig niet zijn contacten naar Ovi/PC Suite gebackupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liebaart schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:22:
Installeer eerst Nokia OVI Suite op je PC.
Sluit daarna de Nokia aan met de USB kabel en kies voor PC Suite op de E71.
Tadaa.
Hebben we geprobeerd, maar die optie verschijnt gewoon niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:45:
[...]

Op wat voor soort computer heb je het geprobeerd, welk OS? Heb je meerdere computers geprobeerd? Heb je een andere E71 kunnen proberen op je computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
BreadFan schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:18:
Situatie:

Nieuwe collega, krijgt een E71. Mail for Exchange alvast ingesteld, hoewel data nog niet actief is. Collega kopieert 300 contacten vanaf zijn oude telefoon naar de E71 (middels de SIM kaart). Data abonnement wordt actief, "verwijder contacten bij eerste synchronisatie" is ingeschakeld in MfE, en poef... kwijt alle 300 contacten.

:X

Staan dus nog niet op de Exchange server, oude telefoon is ook leeggemaakt... kent iemand een soort undelete mogelijkheid op de E71? }:|
Met wat geluk staan ze nog op de SIM kaart dan, aangezien je zei dat je ze via de SIM overgezet hebt. Je kan ze dan opnieuw overzetten.
Contacten > Opties > SIM-contacten > SIM-telefoonboek

Oh ja, eens je zeker bent dat ze echt gesyncd zijn met de server, verwijder daarna alle contacten van de SIM. Die zou best zo leeg mogelijk zijn. Voorkomt veel problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Liebaart op 07-12-2010 08:50 ]

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:45:
[...]

Dan is er wat anders mis met je E71.
Hard reset.
Doe *#7370# en beveiligingscode 12345.
Daarna moet het gaan.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerTien
  • Niet online
Mensen,

Ik heb sinds kort mijn e71 een firmware upgrade gegeven. Ben van 400.21.013 naar 500.21.009 gegaan. Ik heb er een productcode opstaan voor portugal maar dat terzijde. (0561097)

Ik heb vanaf het moment dat ik de upgrade gedaan heb last van een lekke batterij ofzo. Ik kan slechts 30 uur met een batterij doen terwijl dat daarvoor 60 tot 80 uren was. Ik heb het gevoel dat dit in de firmware ingebakken zit ofzo.... Alsof na een vaste tijd de batterij leeg is.

Kan iemand dit probleem bevestigen? Of heeft iemand een mogelijke oplossing??

[ Voor 4% gewijzigd door BoerTien op 14-12-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
Meer mensen die WhatsApp hebben geïnstalleerd op hun E71 (icm Hi netwerk) en problemen hebben met de normale internet verbinding? -O-

Ik gebruik nu ongeveer een maand WhatsApp, maar het valt mij op dat ik voor gewoon internetten (Opera en standaard browser) erg vaak (zeg maar 8 van de 10 keer) een "Web: Time-out verbinding" krijg. Ook de verbinding met de Ovi Maps server doet het vaker niet als wel.
Dit probleem doet zich voor sinds de installatie van WhatsApp, voor de rest heb ik geen updates of andere applicaties geïnstalleerd. Ik heb de toegangspunten van Hi al eens opnieuw opgevraagd / ingevoerd via 1300, maar zonder resultaat. Als ik bij "Actieve verbindingen" kijk, zie ik dat nu bijvoorbeeld 'KPN Streaming' actief is, ik neem aan voor WhatsApp. Iedere keer dat ik deze verbinding verbreek, wordt hij net zo snel weer tot stand gebracht...

Herkent iemand dit probleem?
En kan ik bijvoorbeeld de andere standaard toegangspunten verwijderen, zodat altijd 'mobiel internet' wordt gekozen? Voorzover ik zie, zijn ze wat instellingen betreft allemaal gelijk.. (met allemaal bedoel ik KPN Streaming - Mail en Java - KPN MMS - Mobiel internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

BoerTien schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:45:
Mensen,

Ik heb sinds kort mijn e71 een firmware upgrade gegeven. Ben van 400.21.013 naar 500.21.009 gegaan. Ik heb er een productcode opstaan voor portugal maar dat terzijde. (0561097)

Ik heb vanaf het moment dat ik de upgrade gedaan heb last van een lekke batterij ofzo. Ik kan slechts 30 uur met een batterij doen terwijl dat daarvoor 60 tot 80 uren was. Ik heb het gevoel dat dit in de firmware ingebakken zit ofzo.... Alsof na een vaste tijd de batterij leeg is.

Kan iemand dit probleem bevestigen? Of heeft iemand een mogelijke oplossing??
Ik weet dat er in de nieuwste versie Lotus Notes ingebakken zit, dus als je die op de een of andere manier hebt geinstalleerd en aangezet slurpt ie op de achtergrond veel energie weg.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerTien
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:50:
[...]

Ik weet dat er in de nieuwste versie Lotus Notes ingebakken zit, dus als je die op de een of andere manier hebt geinstalleerd en aangezet slurpt ie op de achtergrond veel energie weg.
Die lotus versie heb ik gelukkig al kunnen verwijderen i.c.m. x-plore. Iedere start werd namelijk Lotus installer opgestart. Hiervan stond een .sisx bestand in de installation map in de root van de telefoon. (om een normale gebruiker die zooi te laten gebruiken)

Ik heb nog niets kunnen vinden waardoor mijn accu zo snel leeg getrokken wordt. Ik heb ook al eens een dag nokia energizer gedraait maar volgens mij kwamen daar ook geen spectaculaire dingen uit. Bestaat er ook een of andere taskmanger voor symbian? Zou natuurlijk kunnen dat Nokia een leuk proces op de achtergrond laat meedraaien waar ik niet van weet....

Alle adviezen zijn welkom! Ik wordt een beetje moe van een luie batterij :O

Edit: Even een update! Ik heb wat software van mijn telefoon verwijderd. Ovi Suite en nog wat van dat soort rommel. Ik heb gisterochtend de batterij opgeladen. Ik check net het programma PhoNetInfo en die geeft aan dat de batterij nog voor 85% procent gevuld is. Het lijkt erop dat er iets in ovi suite zit dat die continue ergens aan slurpt. :-( Keep you updated

Edit 2: Nog weer een update. Het lijkt erop dat Ovi Suite op de telefoon de boosdoener is voor het snel leegmaken van de batterij. (in mijn geval) Ik heb net nog even met PhoNetInfo gecheckt wat de batterijstatus was en die staat op 42 %. Ik doe nu dus al 2,5 dag met 1 batterij lading, terwijl dat voor het verwijderen 1,5 dag was. Bedankt iig voor de tips :) :*)

[ Voor 26% gewijzigd door BoerTien op 17-12-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
BoerTien schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 19:26:
[...]

Alle adviezen zijn welkom! Ik wordt een beetje moe van een luie batterij :O

Edit: Even een update! Ik heb wat software van mijn telefoon verwijderd. Ovi Suite en nog wat van dat soort rommel. Ik heb gisterochtend de batterij opgeladen. Ik check net het programma PhoNetInfo en die geeft aan dat de batterij nog voor 85% procent gevuld is. Het lijkt erop dat er iets in ovi suite zit dat die continue ergens aan slurpt. :-( Keep you updated
Hier ook hetzelfde probleem met het snel leegraken van de batterij. Ik heb er zelfs een nieuwe batterij voor gekocht. Dat loste het probleem niet op. Door USB connectie met Ovi Suite raakt mijn batterij steeds snel leeg. Ik heb nu Ovi Suite Beta Versie 3.0.0.271 erop gezet. Dat lijkt beter te gaan.
Maar eigenlijk is Nokia PC Suite nooit overtroffen. Das sowieso het beste product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Ik ben op zoek naar een relaxte in-ear headphone set voor de Nokia e71, zonder convertertje. Alles wat ik tot nu toe gevonden heb is met convertertje, iets wat ik nu ook doe en toch stiekem wat ruimte inneemt. Heeft iemand nog een goede suggestie? Bluetooth is weinig voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je kan de standaard nokia headset openen bij het kastje (knopje voor opnemen), de oortjes eruit solderen en in-ears erin solderen ;)

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

• BoerTien
  • Niet online
Coeluh schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:27:
Ik ben op zoek naar een relaxte in-ear headphone set voor de Nokia e71, zonder convertertje. Alles wat ik tot nu toe gevonden heb is met convertertje, iets wat ik nu ook doe en toch stiekem wat ruimte inneemt. Heeft iemand nog een goede suggestie? Bluetooth is weinig voor te vinden.
Ik heb zelf de Jabra BT3030 (bluetooth) i.c.m. de E71 en dat werkt fijn, maar je kunt natuurlijk ook de optie van Xilled volgen :)

De oordopjes die bij de Jabra zitten zijn standaard in-ear maar je kunt alle willekeurige oordopjes inpluggen. Er zit een standaard 3.5 mm aansluiting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de nieuwe firmware (v501.21.001)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hey, is er een nieuwe uit?

morgen eens checken. Moest sowieso mijn ovi maps weer eens flink updaten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware 501.21.001 is niet de nieuwste update
ik heb 501.21.009 er al een tijdje opstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:43:
Firmware 501.21.001 is niet de nieuwste update
ik heb 501.21.009 er al een tijdje opstaan
Welke software versie is nu de nieuwste? En welke release datum hoort daarbij?
Ik heb de 500.21.009, 02-06-2010, RM-346, Nokia E71-1 (01).
Ovi Suite geeft bij mij aan dat er geen updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefan01 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 15:07:
[...]

Welke software versie is nu de nieuwste? En welke release datum hoort daarbij?
Ik heb de 500.21.009, 02-06-2010, RM-346, Nokia E71-1 (01).
Ovi Suite geeft bij mij aan dat er geen updates zijn.
ow stomme fout van mij..
ik heb dezelfde als jij , ook 500.21.009, 02-06-2010, RM-346, Nokia E71-1 (01).
dus dan moet boven genoemde v 501.21.001 toch een nieuwere update zijn
had die 1 ff over het hoofd gezien, maar ook bij mij geeft nokia software updater aan
dat er voor mij geen nieuwere updates zijn, ff wachten nog denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:12:
[...]

ow stomme fout van mij..
ik heb dezelfde als jij , ook 500.21.009, 02-06-2010, RM-346, Nokia E71-1 (01).
dus dan moet boven genoemde v 501.21.001 toch een nieuwere update zijn
had die 1 ff over het hoofd gezien, maar ook bij mij geeft nokia software updater aan
dat er voor mij geen nieuwere updates zijn, ff wachten nog denk ik
Kan gebeuren. Ik vraag me alleen af wanneer de 501.21.001 firmware update dan gepubliceerd wordt.
Weet iemand hoe lang het gemiddeld duurt na een eerste aankondiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
Firmware Update 501.21.001 lijkt me niet de moeite waard:

[ Voor 31% gewijzigd door ZeilDude op 02-01-2011 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
Bedankt ZeilDue.
Via SymbianTweet.com staan de volgende twee opmerkingen bij deze fw release:

•It may take some time before the new firmware is available for your region.
•This release is an emergency release to address very specific complaints from Customers and Operators

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Office 2007 support lijkt mij wel handig! Want ik open best vaak docs op mijn E71. Maar zit hier nog steeds op 410.21.010

Edit: Zie nu dat die vorige dat ook al had..

[ Voor 5% gewijzigd door Xiled op 02-01-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:44
Weten jullie een goed programma voor het delen van je internetverbinding? Joiku had ik al gevonden, alleen als je je opgestarte netwerk wil beveiligen moet je de full version kopen voor 10 dollar, dat vind ik een beetje overdreven voor die paar keer per jaar dat ik het misschien gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerTien
  • Niet online
Flexicon schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:37:
Weten jullie een goed programma voor het delen van je internetverbinding? Joiku had ik al gevonden, alleen als je je opgestarte netwerk wil beveiligen moet je de full version kopen voor 10 dollar, dat vind ik een beetje overdreven voor die paar keer per jaar dat ik het misschien gebruik ;)
Kun je je modem op de e71 niet zo instellen dat je via PC-suite verbinding kunt maken? Ik zal ook ff wat proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
BoerTien schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 14:34:
[...]

Kun je je modem op de e71 niet zo instellen dat je via PC-suite verbinding kunt maken? Ik zal ook ff wat proberen....
Ja klopt, maar heb op mijn laptop geen bluetooth, maar het kan natuurlijk ook gewoon via de meegeleverde usb kabel, alleen die moet je dan niet vergeten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Iemand al ooit meegemaakt dat de bluetooth in de wagen telkens eruit gegooid wordt binnen enkele minuten?
Heb hier een 20tal E71's, iemand krijgt een nieuwe bedrijfswagen (BMW), E71 wordt herkend maar van het moment dat je hem in de lader legt of gewoon ff wacht ... weg en niet meer terug te krijgen zonder foon uit te zetten.
Eerst een factory reset gedaan, niks.
Via software updater tot laatste versie, ergens in de 500.xxx serie, niks.
Bij mijn E71 werkt ie wel probleemloos.
Misschien een SIM kaart probleem?

Toevallig nog met iemand anders zijn 71 getest, die doet het ook niet, elk ander toestel (nokias) werkt het wel.

Edit: Door incompatibiliteit met PC Suite en Ovi met ons netwerk ben ik nogal huiverig om deze te gebruiken (mijn voorganger heeft simpelweg PC Suite bij iedereen op pc gezet), hoe zit het met Ovi maps, kan ik de foon dan ook echt gebruiken als GPS of is het meer zoiets als Google maps waarbij je eerst een map gaat ophalen en die route dan kan gebruiken of krijg je echt een routeplanner zoals bij de E72?
Of heb ik Ovi suite zelfs helemaal niet nodig en kan ik de maps installen?

[ Voor 27% gewijzigd door Graviton12 op 09-01-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Graviton12 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 11:39:
Iemand al ooit meegemaakt dat de bluetooth in de wagen telkens eruit gegooid wordt binnen enkele minuten?
Heb hier een 20tal E71's, iemand krijgt een nieuwe bedrijfswagen (BMW), E71 wordt herkend maar van het moment dat je hem in de lader legt of gewoon ff wacht ... weg en niet meer terug te krijgen zonder foon uit te zetten.
Eerst een factory reset gedaan, niks.
Via software updater tot laatste versie, ergens in de 500.xxx serie, niks.
Bij mijn E71 werkt ie wel probleemloos.
Misschien een SIM kaart probleem?

Toevallig nog met iemand anders zijn 71 getest, die doet het ook niet, elk ander toestel (nokias) werkt het wel.

Edit: Door incompatibiliteit met PC Suite en Ovi met ons netwerk ben ik nogal huiverig om deze te gebruiken (mijn voorganger heeft simpelweg PC Suite bij iedereen op pc gezet), hoe zit het met Ovi maps, kan ik de foon dan ook echt gebruiken als GPS of is het meer zoiets als Google maps waarbij je eerst een map gaat ophalen en die route dan kan gebruiken of krijg je echt een routeplanner zoals bij de E72?
Of heb ik Ovi suite zelfs helemaal niet nodig en kan ik de maps installen?
Ovi maps is gewoon hetzelfde als bij de E72! Dus echte navigatie en niet google maps style! Werkt bij mij zeer goed! Heb al een paar keer gebruikt om ergens heen te rijden!

Het is wel verstandig om de map van Nederland alvast op je geheugenkaart te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
stefan01 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 13:01:
[...]

Hier ook hetzelfde probleem met het snel leegraken van de batterij. Ik heb er zelfs een nieuwe batterij voor gekocht. Dat loste het probleem niet op. Door USB connectie met Ovi Suite raakt mijn batterij steeds snel leeg. Ik heb nu Ovi Suite Beta Versie 3.0.0.271 erop gezet. Dat lijkt beter te gaan.
Maar eigenlijk is Nokia PC Suite nooit overtroffen. Das sowieso het beste product.
Heb een 20tal E71's int bedrijf, verschillende mensen klaagden over de batterij dat ie ineens zo snel leeg was.
En dat van de ene op de andere dag...

Volgens onze provider kan het zijn dat de SIM vervangen moet worden, dat ie te oud is, niet goed connectie kan maken en dus constant verbinding probeert te krijgen dus batterij snel leeg. (Dus het zou ook aan het netwerk kunnen liggen dat ze een verandering gedaan hebben of een slechte antenne).

Bij anderen was het Lotus Notes auto sync, dus beetje zoeken, er is altijd wel iets wat meer batterij vreet dan zou mogen, bluetooth bv, bij sommigen is ie al binnen dag leeg als ze die hebben opstaan.

Lijkt ook wel alsof die batterijen maar 6 maand goed werken :p
(Onze account manager moest telkens lachen als ik belde om te zeggen dat we batterij problemen hadden :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerTien
  • Niet online
Graviton12 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:48:
[...]

Heb een 20tal E71's int bedrijf, verschillende mensen klaagden over de batterij dat ie ineens zo snel leeg was.
En dat van de ene op de andere dag...

Volgens onze provider kan het zijn dat de SIM vervangen moet worden, dat ie te oud is, niet goed connectie kan maken en dus constant verbinding probeert te krijgen dus batterij snel leeg. (Dus het zou ook aan het netwerk kunnen liggen dat ze een verandering gedaan hebben of een slechte antenne).

Bij anderen was het Lotus Notes auto sync, dus beetje zoeken, er is altijd wel iets wat meer batterij vreet dan zou mogen, bluetooth bv, bij sommigen is ie al binnen dag leeg als ze die hebben opstaan.

Lijkt ook wel alsof die batterijen maar 6 maand goed werken :p
(Onze account manager moest telkens lachen als ik belde om te zeggen dat we batterij problemen hadden :D).
Wat jij zegt over de simkaart kan ik gedeeltelijk bevestigen. Ik heb namelijk mijn simkaart schoon gemaakt omdat van de een op de andere dag de batterijduur gehalveerd was na een firmwareupgrade. Ik heb ovi suite verwijderd en nu lijkt het probleem verholpen. Strak na de upgrade deed ik 1,5 dag met een batterij en nu 4 terwijl ik altijd bluetooth aan heb staan en zeker wel 15 keer per dag 5 minuten gebeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Doe local IT, 50% van de issues gaan over foons zoals de E71-72-75 en alles wat eraan gerelateerd is zoals pc suite/Notes :)
Vandaag weer eentje met een 75 waarvan de contacten niet tevoorschijn komen in auto terwijl mijn E71 wel probleemloos contacts doorstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Weet iemand hoe lang de batterij van een E71 ongeveer mee gaat als deze constant 3G verbinding via Wifi of Bluetooth zit te tetheren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
barzi schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:34:
Weet iemand hoe lang de batterij van een E71 ongeveer mee gaat als deze constant 3G verbinding via Wifi of Bluetooth zit te tetheren?
Met joikuspot is de batterij ongeveer na 2,5 uur leeg (3g naar wifi tethering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Laatst online: 19:12
Even een kleine kick,

Hoe kan ik de default mail veranderen? Wanneer ik nu iets wil verzenden doet hij dit automatisch via Lotus notes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lifeguard schreef op zondag 23 januari 2011 @ 10:47:
Even een kleine kick,

Hoe kan ik de default mail veranderen? Wanneer ik nu iets wil verzenden doet hij dit automatisch via Lotus notes :(
Op het moment dat je de mail instelt en hij gaat verbinding maken, op annuleren klikken. Dan kan je een exchange server erin zetten.

code:
1
Vraag van mij

Hoe zet ik 2 exchange mailboxen erin?
Gebruik hem voor mijn werk, maar daar heb ik meerdere mailboxen waar ik mail op binnen krijg: Groeps mail adres en een persoonlijke box.

Heb nog niet gevonden hoe ik dit draaiende krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:47
Misschien kijk ik niet goed, maar kun je met de E71 ook sms sjablonen aanmaken?

Ik kan wel een bericht in de concepten zetten, maar als ik hem daarna verstuur is de SMS verdwenen uit de concepten.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Grolsch schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:23:
Misschien kijk ik niet goed, maar kun je met de E71 ook sms sjablonen aanmaken?

Ik kan wel een bericht in de concepten zetten, maar als ik hem daarna verstuur is de SMS verdwenen uit de concepten.
Menu --> communicatie --> berichten --> mijn mappen

daar kan je sjablonen aanmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn E71 zoekt niet meer in mijn contacten als ik in het startscherm een naam intik. Eerder deed hij dat altijd wel. Als ik eerst mijn contacten open en dan een naam intik gaat het gewoon goed. Weet iemand hoe ik dat kan herstellen? Vond het wel prettig werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 5 weken een N8 gebruikt te hebben toch weer terug bij mijn vertrouwde Nokia E71. Nieuw gekocht via de Nokia site en bevalt mij toch veel beter dan de N8. Natuurlijks is de N8 veel nieuwer en is het een niet vergelijkbaar toestel maar wennen aan de touchschreen kon ik niet. Dan is de standby tijd van de E71 een stuk langer. 1,5 dag met de N8 en 4 dagen met de E71 en dan met de zelfde uren bellen, sms'en internetten.
Voorlopig blijf ik gewoon bij een toestel met knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik ben van de E71 naar een DesireHD gegaan. Ik heb veel plezier van Android en het enorme scherm van de DesireHD. Maar ook ik heb besloten dat mijn volgende telefoon weer een E71 vormfactor krijgt. Tekst input is gewoon lang niet zo nauwkeurig zonder toetsenbord. Met name blind toetsen vinden is niet te doen op een touchscreen.
Maar ik ga niet terug naar de E71 SymbianS60 voelt te verouderd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:25

Totaalgeflipt

De enige echte

Mad_Cow schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:44:
Ik ben van de E71 naar een DesireHD gegaan. Ik heb veel plezier van Android en het enorme scherm van de DesireHD. Maar ook ik heb besloten dat mijn volgende telefoon weer een E71 vormfactor krijgt. Tekst input is gewoon lang niet zo nauwkeurig zonder toetsenbord. Met name blind toetsen vinden is niet te doen op een touchscreen.
Maar ik ga niet terug naar de E71 SymbianS60 voelt te verouderd aan.
Ik heb dezelfde overstap gedaan, en merk wel dat ik mindersnel lange berichten maak. Omdat typen inderdaad niet zo snel en nauwkeurig gaat als met de E71.

Maar of mijn volgende een weer zoiets wordt weet ik nog niet. Misschien wordt de input nog wel flink verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mijn E71 houdt het iets meer dan een dag uit op één keer laden... Maar ja, hij staat ook constant mail binnen te lurken via Lotus Notes Traveler en GMail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

Sherlock

No Shit

Ik heb mijn E71 een jaartje geleden overgedaan naar mijn vader, en hij vraagt nu of het mogelijk is om alle emails in één keer als gelezen te markeren. Ik kon het zelf niet vinden op de telefoon, maar ik meen me te herinneren dat dit wel mogelijk is/was, maar hoe?

Email is pop3 overigens.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
Sherlock schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:32:
Ik heb mijn E71 een jaartje geleden overgedaan naar mijn vader, en hij vraagt nu of het mogelijk is om alle emails in één keer als gelezen te markeren. Ik kon het zelf niet vinden op de telefoon, maar ik meen me te herinneren dat dit wel mogelijk is/was, maar hoe?

Email is pop3 overigens.
Open je mailbox, linkerknop 'Opties', 'Markeringen aan/uit', 'Alle markeren'.
Nu zijn alle mails voorzien van een groen vinkje.
Kies nu weer linkerknop 'Opties', 'Mark. als gelezen'.

Voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

Sherlock

No Shit

ZeilDude schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:09:
[...]

Open je mailbox, linkerknop 'Opties', 'Markeringen aan/uit', 'Alle markeren'.
Nu zijn alle mails voorzien van een groen vinkje.
Kies nu weer linkerknop 'Opties', 'Mark. als gelezen'.

Voila!
Perfect, dat was het inderdaad! Bedankt :)

@hieronder, ik ben ook van een E71 naar een Desire Z gegaan, alleen met een HD2 als tussenstap. De Desire Z bevalt me ook echt prima, een mooie combinatie tussen het grote touchscreen van de HD2 en het prima toetsenbord van de E71 :)

[ Voor 24% gewijzigd door Sherlock op 08-02-2011 11:51 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
Totaalgeflipt schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:34:
[...]

Ik heb dezelfde overstap gedaan, en merk wel dat ik mindersnel lange berichten maak. Omdat typen inderdaad niet zo snel en nauwkeurig gaat als met de E71.

Maar of mijn volgende een weer zoiets wordt weet ik nog niet. Misschien wordt de input nog wel flink verbeterd.
Ik ben van een E71 naar de Desire Z over gestapt. Voor mijn gevoel combineert die het beste van twee werelden: mooi groot touchscreen (maar ook weer niet formaat breedbeeld tv) en een vast toetsenbord. Korte berichtjes tik ik snel via het touchscreen, maar voor een mail of lange sms is het toetsenbord echt ideaal. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Mijn N73 heeft het na bijna 4 jaar trouwe dienst begeven. Het toestel gebruikte ik om te bellen, sms'en en als agenda. De laatste functie is voor mij de belangrijkste.

Bij bijna geen enkele (nieuwe/ betaalbare) telefoon is het systeem zo als dat van de N73. Ik zoek:
  • Op de achtergrond moeten mijn agenda entries staan.
  • Als ik de agenda open, wil ik direct de dag van vandaag zien met de agenda entries.
  • Begin én eindtijden moeten er in één keer staan (dus niet zoals bij een Blackberry dat alleen de begin tijd er staat).
  • Ook wil ik in één keer het overzicht van de dag zien. Dus stel dat ik twee afspraken heb, om 08:00 - 09:30 en 17:00 - 18:00, dan wil ik niet een leeg vlak zien tussen 09:30 en 17:00, waardoor ik eerst moet scrollen naar beneden.
Ik kan nergens een image/ video vinden waar de agenda van de E71 wordt getoond. Wil hem graag 2e hands kopen, want de prijzen zijn aantrekkelijk (+/- €100). Zijn er nog specifieke dingen die vaak kapot gaan (ik denk aan de joystick van de N73 bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerTien
  • Niet online
Barns schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:37:
Mijn N73 heeft het na bijna 4 jaar trouwe dienst begeven. Het toestel gebruikte ik om te bellen, sms'en en als agenda. De laatste functie is voor mij de belangrijkste.

Bij bijna geen enkele (nieuwe/ betaalbare) telefoon is het systeem zo als dat van de N73. Ik zoek:
  • Op de achtergrond moeten mijn agenda entries staan.
  • Als ik de agenda open, wil ik direct de dag van vandaag zien met de agenda entries.
  • Begin én eindtijden moeten er in één keer staan (dus niet zoals bij een Blackberry dat alleen de begin tijd er staat).
  • Ook wil ik in één keer het overzicht van de dag zien. Dus stel dat ik twee afspraken heb, om 08:00 - 09:30 en 17:00 - 18:00, dan wil ik niet een leeg vlak zien tussen 09:30 en 17:00, waardoor ik eerst moet scrollen naar beneden.
Ik kan nergens een image/ video vinden waar de agenda van de E71 wordt getoond. Wil hem graag 2e hands kopen, want de prijzen zijn aantrekkelijk (+/- €100). Zijn er nog specifieke dingen die vaak kapot gaan (ik denk aan de joystick van de N73 bijvoorbeeld).
Ik heb de E71 1 jaar geleden gekocht. Ik heb er weinig problemen mee gehad. Ik zou me zo ook niet kunnen indenken wat er defect zou kunnen raken aan een E71.

Wat betreft je vraag of je de entries van je agenda op de achtergrond kan zetten, dat kan. Je kunt je homescreen zo in instellen dat je je mail meldingen, todo's en kalender entries zichtbaar maakt. De E71 is sneller, stabieler en sterker dan de N73 dus je zult er zeker op vooruit gaan. Met als voordeel dat je ingebouwde GPS ontvanger en WIFI hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 14:45
Ik heb een E71 van het werk gehad. Heb nu een HTC Snap en een iPhone 3GS privé. Maar ik mis de E71 nog regelmatig. Overweeg om er ook tweedehands nog 1 te kopen. De agenda functie is volgens mij vergelijkbaar met de N73, maar ik kan het nu niet meer zelf controleren.

Off topic Overigens heb ik ook nog een Palm Treo 650 liggen. Sterk verouderd natuurlijk, maar als je het over agenda hebt dan is het Palm systeem onnavolgbaar. Maar dat is een andere discussie.

• Mad_Cow
Ik ben kwa agenda nou juist nooit zo weg geweest van de e71. Hij voldeed, maar miste functies en overzicht.
Ik ben altijd fan geweest van pocket informant, op de palm en op windows mobile.

Maar de agenda van de e71 kan worden weergegeven op het homescreen. Met begin tijden, eind tijden weet ik niet. Meerder items kunnen ook, als de ruimte op je homescreen het toelaat. Als er te veel items op je homescreen staan wordt er minimaal 1 item weergegeven.

• ZeilDude
IK heb SBSH Agenda op mijn E71 staan. Dat is wel een aardige agenda applicatie. In ieder geval stukken beter dan de standaard ingebouwde agenda, dat is een draak van een programma.

• Mad_Cow
Ja die had ik ook. Is mijns inziens ook wel de beste op de E71. Het is trouwens "SBSH Calendar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een tip om een excel-file (2010 of 2011) op een deftige manier te zien/bewerken op de E71?
Gisteren kocht ik documents_to_go, op het eerste gezicht leek het ok, tot ik verder ging analyseren. Cijfers na de komma worden niet getoond, het programma laat gewoon de komma weg! |:(
Voorbeeld: 1,2 wordt in documents_to_go 12, dat kan toch echt de bedoeling niet zijn? :)

Ben ondertussen tot de constatatie gekomen dat het gewoon met de laatste versie van Quickoffice lukt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 19:40 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Dalton
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-09 00:55
Kan iemand mij helpen, probeer al enige tijd firmware opnieuw te installeren op mijn e71. Alleen krijg ik nu de melding in ovi tijdens het updaten verbinding met het apparaat is verbroken. Ik heb ook die nokia software updater geprobeerd, maar die vindt de nokia helemaal niet. Wie kan mij helpen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren heb ik whatsapp geinstalleerd om te kijken hoe het werkte.
zag de toegevoegde waarde er niet echt van in dus heb het er weer af gegooid, alleen nu het volgende.
nu blijft mijn wifi de hele tijd open staan, met als gevolg dat de batterij nogal snel leeg gaat...

iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tennis-boy
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 09:54
Ik had eerst backup gemaakt via applicatie Nokia Ovi Suite. Ik heb net nieuwe update van E71 (Software versie 500.21.009) gedraaid via Nokia Ovi Suite. Sindsdien kreeg ik geen berichtmelding met een envelopje meer op het startscherm.

Instellingen/AlgemeenPersoonlijk/Startscherm/Modusinstellingen/Toepas. startscherm/Ingeschakelde toepas. staat Berichtmelding aangevinkt en toch krijg ik geen berichtmelding wanneer ik sms krijg.

Hoe kan ik Berichtmelding inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 09:28:
gisteren heb ik whatsapp geinstalleerd om te kijken hoe het werkte.
zag de toegevoegde waarde er niet echt van in dus heb het er weer af gegooid, alleen nu het volgende.
nu blijft mijn wifi de hele tijd open staan, met als gevolg dat de batterij nogal snel leeg gaat...

iemand een idee hoe dit op te lossen?
Hoezo geen toegevoegde waarde? In mijn geval hebben echt veel mensen Whatsapp, of downloaden mensen het als je het zegt :P. (ligt er natuurlijk aan welke telefoons je vrienden hebben)

Iemand een idee om Facebook pushberichten te laten sturen? van Facebook zelf is geen app, en kan zo snel niks anders vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKikker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-08 12:20

MrKikker

Kansenjongere

iemand ervaring met het installeren van een ander OS (andere versie Symbian of wellicht Android?) op een E71? :)

Wie is jouw favoriete fictieve personage? - God

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
*weg* doe eens niet

[ Voor 92% gewijzigd door pven op 25-03-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
MrKikker schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:06:
iemand ervaring met het installeren van een ander OS (andere versie Symbian of wellicht Android?) op een E71? :)
Voor zover mij bekend is, is het niet mogelijk om er een ander OS op te installeren. Ook een te veel afwijkende Symbian-versie zal je er niet op krijgen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKikker

MrKikker

Kansenjongere

pven schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 21:13:
[...]

Voor zover mij bekend is, is het niet mogelijk om er een ander OS op te installeren. Ook een te veel afwijkende Symbian-versie zal je er niet op krijgen.
Okay prima thanks :)
Krijg de e71 van m'n vriendin en omdat ik de laatste veel aan het klooien ben met m'n HTC TyTn 2 (Win 6.5 erop etc.) vroeg ik me af of dat met deze ook kon.

laatste firmware updates etc zijn gewoon via ovi-store te krijgen? wil hem qua OS zo goed mogelijk up-to-date hebben etc. :)

[ Voor 5% gewijzigd door MrKikker op 29-03-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand gelukt om laatste firmware erop te krijgen? v501.21.001 heb ik erover. Heb met ovi suite en ene software update beta geprobeerd, maar is niet gelukt om em te updaten. Gaat om een simlock vrij e71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKikker

MrKikker

Kansenjongere

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 23:55:
Iemand gelukt om laatste firmware erop te krijgen? v501.21.001 heb ik erover. Heb met ovi suite en ene software update beta geprobeerd, maar is niet gelukt om em te updaten. Gaat om een simlock vrij e71.
ik probeer dit al het hele weekend, ben er nog niet uit gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tennis-boy schreef op zondag 20 maart 2011 @ 11:12:
Ik had eerst backup gemaakt via applicatie Nokia Ovi Suite. Ik heb net nieuwe update van E71 (Software versie 500.21.009) gedraaid via Nokia Ovi Suite. Sindsdien kreeg ik geen berichtmelding met een envelopje meer op het startscherm.

Instellingen/AlgemeenPersoonlijk/Startscherm/Modusinstellingen/Toepas. startscherm/Ingeschakelde toepas. staat Berichtmelding aangevinkt en toch krijg ik geen berichtmelding wanneer ik sms krijg.

Hoe kan ik Berichtmelding inschakelen?
Heeft iemand hier een oplossing voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
Volgens mij is deze vraag al vaker langsgeweest. Mischien niet in deel 5, maar wel in eerdere delen. Lees de topics maar even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeilDude schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:13:
Volgens mij is deze vraag al vaker langsgeweest. Mischien niet in deel 5, maar wel in eerdere delen. Lees de topics maar even na.
Ik heb deze inderdaad gevonden in deel 4 maar er is helaas (nog) geen oplossing hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb naast mijn iphone ook een E71 als zakelijk toestel. Heeft iemand een tip/oplossing om data roaming uit te zetten voor in het buitenland zonder hiervoor datapunten te verwijderen etc?

Ik wil dus niet dat hij met exchange/e-mail is verbonden en e-mail binnenhaalt.

Heb nu sync op handmatig gezet in mijn exchange profiel maar ik weet niet of dit voldoende is?

[ Voor 15% gewijzigd door Workaholic op 07-05-2011 12:39 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe firmware-update beschikbaar: firmwareversie 510.21.009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de nieuwste firmware erop gezet
aangezien het alweer een paar maanden was sinds de vorige firmware
had ik eigelijk wel wat meer verwacht van deze firmware, maar ik merk nog geen verschil

enige wat ik met zowel de vorige als deze firmware heb, is dat na de extra soft reset en na het terug zetten van de backup bestanden, ik met geen mogelijkheid meer in menu kontakten komt, ook kan ik bij klok alleen nog standaard tonen kiezen voor wekker, niet meer uit de keuze van je mp3's etc
denk dat deze fout zit in de backup, en met het terug zetten ervan

want na de firmware, doet alles het gewoon, en na het terug zetten van de backup
kwamen deze "foutjes"
ook kon ik bij de laatste 2 firmware, niet mn backup herstellen vanaf kaart, maar alleen met nokia suit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:48:
Er is een nieuwe firmware-update beschikbaar: firmwareversie 510.21.009.
Deze update met datum 19-03-2011 is na TIEN maanden uitgekomen.
Echte veranderingen of verbeteringen heb ik niet waargenomen.
Heeft iemand al een changelog kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Nokia Discussion is er een topic over, maar alleen gezeik en geen changelog. Verbaasd me eerlijk gezegd dat hij nog wordt geupdated door Nokia. Terwijl de N97 al jaar niks meer heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:14:
Op Nokia Discussion is er een topic over, maar alleen gezeik en geen changelog. Verbaasd me eerlijk gezegd dat hij nog wordt geupdated door Nokia. Terwijl de N97 al jaar niks meer heeft gehad.
Waarschijnlijk omdat het toestel qua hardware betrouwbaar is. Ik heb het beestje als calamiteitentelefoon naast de iPhone, omdat de iPhone zo onbetrouwbaar is.

Als ik de iPhone op een bepaalde manier vasthoud, dan valt het bereik zelfs volledig weg _O-
Maar als ik de Nokia E71 in een kooi van faraday leg (magnetron of koelkast) dan blijft hij gewoon bereik houden.

Ik hoorde dat er een poos geleden zelfs nog een update voor Nokia's flagship phone is geweest, de Nokia 6310i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:11
Trommelrem schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:08:
[...]

Ik hoorde dat er een poos geleden zelfs nog een update voor Nokia's flagship phone is geweest, de Nokia 6310i.
Ik weet niet waar je dat gehoord hebt, maar dat is onzin. Laatste update voor dat toestel stamt uit 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38
Beste mensen,

even off topic, maar ik wil binnenkort een witte nokia E6 kopen. Mijn vraag is of 1 van jullie de witte variant van de Nokia E71 heeft, en zo ja, worden de toetsen dan na een tijdje vies? (geel zeg maar), want ik wil heel graag de witte nokia E6 kopen, maar ik twijfel dus, omdat ik bang ben dat de toetsen gaan verkleuren. Er is nog geen E6 topic, en niemand heeft de E6 nog daarom stel ik hier even mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanda
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 10:04
Ik kreeg vorige maand een rekening van 69 euro, bleek dat ik voor 23 euro internet heb gebruik in het buitenland (ben niet in het buitenland geweest). Zit wel bij de grens van Belgie. Hoe stel ik het zo in dat de verbinding verbroken wordt zodra ik op het belgisch netwerk kom?

Netwerk staat op handmatig.

[ Voor 5% gewijzigd door wanda op 19-05-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 20:33
Kalua schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:29:
[...]
Ik weet niet waar je dat gehoord hebt, maar dat is onzin. Laatste update voor dat toestel stamt uit 2007.
Voor een telefoon uit 2002 is dat toch best gaaf. Hoewel het voor mij niet voldoet, is m'n pa er nog bijzonder blij mee. Eerste accu nog steeds goed :+
ninjawanda schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:58:
Hoe stel ik het zo in dat de verbinding verbroken wordt zodra ik op het belgisch netwerk kom?
De internetverbinding op andere dan de Nederlandse operator apart afstellen kan volgens mij niet. Wel kun je handmatige operatorselectie doen in "menu>instellingen>telefoon>netwerk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Weet iemand of de app NOS Teletekst nog ergens te krijgen is? Hij is namelijk niet meer in de Ovi Store te vinden :( Weet iemand of ze deze app voor goed hebben verwijderd? En waarom?

Ik heb nog wel de NOS Teletekst app op een andere Nokia E71 (en een maat met een E72) staan. Is het dan mogelijk om die app van de ene E71 of een E72 naar de andere E71 te kopieren? Of is er misschien een plaats op het toestel (de E71 of de E72) waar het installatiebestand staat van die NOS Teletekst applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
Als iemand nog op zoek is naar een houder voor in de auto, kijk dan even hier: http://link.marktplaats.nl/456382670 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
Ik kreeg vorige maand een rekening van 69 euro, bleek dat ik voor 23 euro internet heb gebruik in het buitenland (ben niet in het buitenland geweest). Zit wel bij de grens van Belgie. Hoe stel ik het zo in dat de verbinding verbroken wordt zodra ik op het belgisch netwerk kom?

Ik gebruikte daarvoor Psiloc Connect. Dan trekt ie geen data bij roaming. Wel nog even data uitzetten voor je positiebepaling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

In zowel internet als Nokia Maps aangeven dat er bij roaming gevraagd wordt naar andere internetverbinding. Zit in het configuratiescherm van beide apps

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 12-06-2011 17:44 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
DeNachtwacht schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:44:
[...]

In zowel internet als Nokia Maps aangeven dat er bij roaming gevraagd wordt naar andere internetverbinding. Zit in het configuratiescherm van beide apps
Klopt. Maar er zijn ook apps die dat niet hebben. Daarom liet ik mijn data via Psiloc Connect lopen. Dat progje koos dan zelf de juiste verbinding (wifi, umts). Ook kan je dan in Psiloco Connect in één keer je hele data uitzetten.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste