Its all in the little things that people do..
Gelukkig werkt de E71 een stuk prettiger dan een BlackBerryVerwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 08:33:
Ik vind de E71 niks, een slechte namaak van de blackberry volgens mij.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Volgens mij is versie 3.03 pas met gratis navigatie.viktorvm schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 08:30:
Volgens mij kan ik nu gratis Maps van Ovi downloaden. Versie 3. Ik weet niet of het met de gratis navigatie is. Daar kom ik vanmiddag dan wel achter.
De enige zichtbare verbeteringen die ik zie is de implementatie van woordvoorspelling.
Ik heb met opera trouwens altijd het probleem wanneer ik scrol met de knoppen 2 en 8, dat de pagina maar door blijft scrollen tot hij bij het einde is. Dit word volgens mij veroorzaakt doordat ik het programma 'magickey' op de achtergrond heb draaien. Is er iemand die hier een oplossing voor weet?
Update: aangezien ik de push-mail functionaliteit echt nodig heb, heb ik Emoze gedeïnstalleerd en ben ik naar Nokia Messenger omgeschakeld. Geen problemen daar.
[ Voor 18% gewijzigd door Globalman-X op 18-02-2010 12:42 ]
[ Voor 88% gewijzigd door viktorvm op 18-02-2010 16:45 ]
Verwijderd
In principe heb ik geen klachten op dit moment dus ik vraag me af of updaten echt nodig is.
Ik heb deze telefoon net..Was dus nog helemaal clean vandaar dat ik wel deze update gedaan heb..
Maar moet je een echt een reset uitvoeren als je de update geinstalleerd hebt?
Verwijderd
Ik heb sinds 2,5 dag een Nokia E71 overgenomen van een kennis, prima toestel ben er erg blij mee.
Zit alleen met een probleem wat ik al wist toen ik heb zou overnemen, dat als ik op camera klik dat ik dan deze melding krijg:
Camera; functie wordt niet ondersteunt!
Barcodelezer: Hardwarefout
Ik heb even op zit te zoeken , er is niet heel veel over te vinden, sommigen zeggen om naar een Nokia Service Punt te gaan, maar ik heb geen idee of mij dit geld gaat kosten en het is nou niet bepaald dicht bij.
En zeg nou zelf een tweaker moet dit zelf kunnen oplossen, nou vraag ik me dus af of een firmware update dit zou kunnen verhelpen?
Ik heb het toestel al gereset etc, maar dat hielp niet.
Mijn huidige firmware versie is: 210.21.006 (02-03-2009)
Ik heb ook op software zitten te zoeken om firmware update uit te voeren op mijn mac maar dat kon ik ook nog niet vinden.
Ik hoop dat jullie meer van dit probleem af weten, en de eventuele oplossing weten.
Want soms een foto'tje kunnen schieten is altijd handig.
Gr. Jelmer Holtes
Verwijderd
Verwijderd
Oke, dan ga ik morgen wel eventjes met de trein naar Amsterdam denk ik, ik ga straks eerst proberen vanuit bootcamp windows xp, en dan zelf updaten.Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:15:
Jelmer, ik zou even naar een Nokia Service Point gaan en je probleem voorleggen, ik denk dat zij de telefoon zullen updaten, in de hoop dat het je probleem oplost.
Verwijderd
Ik ben serieus aan het twijfelen geweest BB 8520 - E71 ; wanneer ik beide toestellen in men handen had vond ik de e71 veel degelijker aanvoelen, dit door de materialen die gebruikt zijn.. BB is haast niets meer dan een hoop waardeloos plastic.. Na lang wikken en wegen toch voor beter materiaal en licht betere specs gekozen, en der nog steeds geen spijt van!Gutteguttegut schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 08:49:
[...]
Gelukkig werkt de E71 een stuk prettiger dan een BlackBerry
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2010 13:02 ]
Verwijderd
Ik gebruik Opera Mobile als internet client, echter als ik bijv. een e-mail of sms krijg met een internetlink en deze aanklik, opent hij de standaard browser welke pre-installed was.
Hoe kan ik Opera Mobile instellen zodat deze altijd opent?
Ik zou ook graag MSN op mijn gsm hebben, van de OVI-store word ik niet echt wijzer. Ik wil MSN graag als applicatie en niet in de browser.
Polleke
Niet mogelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:41:
Hallo,
Ik gebruik Opera Mobile als internet client, echter als ik bijv. een e-mail of sms krijg met een internetlink en deze aanklik, opent hij de standaard browser welke pre-installed was.
Hoe kan ik Opera Mobile instellen zodat deze altijd opent?
Ik heb even de officiele Windows Live Messenger voor Symbian S60v3 voor je geupload. Hier klikken om hem te downloaden (kan je ook vanaf je E71 doenIk zou ook graag MSN op mijn gsm hebben, van de OVI-store word ik niet echt wijzer. Ik wil MSN graag als applicatie en niet in de browser.
http://www.tomrunia.nl/gast/wlm_e71/WindowsLive.SIS
Groeten is niet gewenst op GoT, je naam kunnen we links van je bericht zienPolleke
Verwijderd
Ik heb zojuist geupdate naar 400.21.013Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:15:
Jelmer, ik zou even naar een Nokia Service Point gaan en je probleem voorleggen, ik denk dat zij de telefoon zullen updaten, in de hoop dat het je probleem oplost.
22-10-2009
Helaas nog steeds exact dezelfde foutmelding, ben bang dat ik toch echt na een servicepunt toe moet.
Er zijn blijkbaar veel mensen met deze foutmelding, maar niemand heeft de oplossing?
Als ik naar een servicepunt ga, ben ik mijn toestel dan voor een paar dagen kwijt, of hoe gaat dat in ze werking?
Of is er dan toch iemand die wel de oplossing heeft.
Verwijderd
Dankzij Monnick, maak ik gebruik van MSN op de E71, echter als toetsblokkering er op gaat, dan valt ook de wifi verbinding weg, met als gevolg dat ik constant aan het inloggen ben.
PhD i.o.
Ja, gewoon geen geldig toegangspunt definiëren, behalve WiFi. Of gebruik Psiloc Connect.Maximus schreef op zondag 21 februari 2010 @ 10:04:
Klein vraagje, kun je bij de E71 ook het internet gedeelte compleet uitschakelen? Dit zodat de telefoon niet via mobiel internet het internet op gaat maar als ik thuis ben het wel kan via wifi?
[ Voor 12% gewijzigd door ZeilDude op 21-02-2010 10:24 ]
Heb de E71 besteld in Grey Steel. Ben benieuwd!ZeilDude schreef op zondag 21 februari 2010 @ 10:21:
[...]
Ja, gewoon geen geldig toegangspunt definiëren, behalve WiFi. Of gebruik Psiloc Connect.
[ Voor 13% gewijzigd door Maximus op 21-02-2010 11:05 ]
PhD i.o.
Verwijderd
Hoi,Goudvis Jan schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 10:55:
Ik schreef dit voor een topic op Fok, maar hier bewijst het ook een dienst denk ik?
De speltip van de dag: iSMS, 'threaded sms' zoals we dat kennen van de iphone. Gebruikersgemak op en top. Je SMSjes blijven gewoon bereikbaar op de 'Nokia manier', dit programma is namelijk een 'laag eroverheen' die (desgewenst onzichtbaar voor je taskmanager )op de achtergrond draait. On-the-fly reageren, direct vanuit een SMS bellen: het kan allemaal. En: freeware!![]()
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Wat je ervoor moet doen
1 Het downloaden is een begin.![]()
2 Helaas vereist dit Symbian-programma een certificaat. De stomme Symbian-foundation die al jaren geleden stopte met het zelf uitgeven van die dingen beseft niet dat dit best ruk is voor leken..![]()
Maar treurt niet langer!Deze certificaten kan je vrij gemakkelijk zelf aanmaken, door je hier aan te registreren en met je IMEI nummer (*#06# intoetsen in je mobiel) de hiervoor benodigde bestandjes aan te vragen.
![]()
Dit duurt officieel om en nabij 24 uur. Ze geven ze aan achter te lopen met het genereren, dus dit kan langer zijn.![]()
3 Als de bestandjes eenmaal beschikbaar zijn, wil je hier zijn voor een korte gebruiksaanwijzing van het programmaatje dat de REG/CERT bestandjes loslaat op de iSMS installer.
Als je dit gedaan hebt kan je hem zonder problemen installeren op je telefoon.
Vermelden waard: gebruik 'Runs as Admin' en let erop dat het pas gelukt is als het 'OK / CANCEL' schermpje verschijnt.Een melding met alleen 'OK' duidt erop dat het niet gewerkt heeft.
![]()
4 Installeren en genieten!Zelfs mij lukte het, dus jezelf onderschatten is zinloos.
Enjoy.
Ik kan mijn key/cert downloaden, maar daarbij moet ik eerst een hotbar installeren?
mijn virusscanner slaat helemaal op hol, op het moment dat ik dat wil gaan doen, want hij ziet de software als mogelijke bedreigingen.
Heb jij deze ook moeten installeren voordat je de cert/key kon downloaden ? En is het veilig genoeg ?
Verwijderd
ervaren jullie dit als snel? ik heb het dan over sites als hyves en facebook.
ik verwacht dat de E72 dit probleemloos aan kan aangezien de cpu in de E72 zo goed als 2x zo snel is, maar deze telefoon is dan ook een slordige 100 euro duurder..
dus nogmaals: hoe ervaren jullie het browsen?
bvd!
Ik vind het browsen op de E71 snel genoeg gaan. Ik gebruik Opera Mini als webbrowser en ik kan hiermee gewoon snel doen wat ik wil. Opstarten gaat redelijk snel en het laden van pagina's ook. Enige irritante vind ik dat je bij een Java toeppasing (zoals Opera) geen standaard toegangspunt kan instellen waardoor je elke keer bij opstarten van de browser moet bevestigen dat je Vodafone Live wilt gebruikenVerwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 23:44:
ik sta op het punt een E71 te halen, echter heb ik m'n twijfels over het browsen op internet met het toestel.
ervaren jullie dit als snel? ik heb het dan over sites als hyves en facebook.
ik verwacht dat de E72 dit probleemloos aan kan aangezien de cpu in de E72 zo goed als 2x zo snel is, maar deze telefoon is dan ook een slordige 100 euro duurder..
dus nogmaals: hoe ervaren jullie het browsen?
bvd!

De mobile site van Hyves is prima in orde. Die van Facebook is echt tergend
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Verwijderd
en dat alleen met de batterij los halen weer aan de praat krijg
wel vaak bij het zelfde nummer die belt me ook wel veel is me meisje
Verwijderd
Ik vind de app voor facebook echt héél traag, dat trekt werkelijk nergens op! Ik ga gewoon via de mobile site, en dat gaat lekker snel en goed.EXX schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:19:
Voor Facebook zit er een goed werkende, losse applicatie op de E71. Net als voor Youtube en MySpace overigens.
Die applicatie is ook echt verschrikkelijk. Dat is gewoon de mobile Facebook site in een "applicatie venster".EXX schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:19:
Voor Facebook zit er een goed werkende, losse applicatie op de E71. Net als voor Youtube en MySpace overigens.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 17:25:
Ik zoek een "key-lock" programma waarbij ik uitzonderingen aan kan geven, zodat de toetsblokkering en de beveiligings code er niet op gaan als ik een bepaald porgramma heb draaien.
Dankzij Monnick, maak ik gebruik van MSN op de E71, echter als toetsblokkering er op gaat, dan valt ook de wifi verbinding weg, met als gevolg dat ik constant aan het inloggen ben.

Als je de E71 aan de voorkant van de PC wil inpluggen hangt de telefoon in de lucht aan het kabeltje. Niet fraai.
Om precies te zijn deze :

[ Voor 38% gewijzigd door WVL_KsZeN op 23-02-2010 10:06 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
B.S.U.R.
Verwijderd
ik heb een probleem met mijn nokiae71.
Eigenlijk heb ik al vanaf dat ik de telefoon heb problemen met internetverbinding (mail ophalen e.d. gaat prima).
Eerst zei hij de hele tijd door 'Time-out verbinding' en moest ik mijn toestel uit en weer aanzetten om weer op internet te kunnen. Dit was echt heel irritant aangezien ik dit wel 5x per dag had.
Ik heb toen eerst mijn software geupdate via mn pc. Was niks te updaten zei ie.
Toen heb ik de fabrieksinstellingen teruggezet.
Toen heeft mn internet het een paar dagen gewoon gedaan.
Nu heb ik echter sinds gister avond dat als ik op internet wil, mijn mobiel vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen en als ik dan zomaar iets invul, staat er 'autorisatie mislukt'
Ik heb al nog een keer 'JA' gesmst naar 1300 (Heb eindeloos online van Hi), maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Oja, ter extra info, de telefoon is eigenlijk van Vodafone, maar ik heb hem simlock vrij laten maken en mn Hi simkaart erin gedaan.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!!
Verwijderd
Dat je de gebruikersnaam en ww moet invullen komt waarschijnlijk omdat je dit hebt ingevuld bij de betreffende verbinding.Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 00:12:
Hai,
ik heb een probleem met mijn nokiae71.
Eigenlijk heb ik al vanaf dat ik de telefoon heb problemen met internetverbinding (mail ophalen e.d. gaat prima).
Eerst zei hij de hele tijd door 'Time-out verbinding' en moest ik mijn toestel uit en weer aanzetten om weer op internet te kunnen. Dit was echt heel irritant aangezien ik dit wel 5x per dag had.
Ik heb toen eerst mijn software geupdate via mn pc. Was niks te updaten zei ie.
Toen heb ik de fabrieksinstellingen teruggezet.
Toen heeft mn internet het een paar dagen gewoon gedaan.
Nu heb ik echter sinds gister avond dat als ik op internet wil, mijn mobiel vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen en als ik dan zomaar iets invul, staat er 'autorisatie mislukt'
Ik heb al nog een keer 'JA' gesmst naar 1300 (Heb eindeloos online van Hi), maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Oja, ter extra info, de telefoon is eigenlijk van Vodafone, maar ik heb hem simlock vrij laten maken en mn Hi simkaart erin gedaan.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!!
Ga hiervoor naar verbindingen en kijk daar of er bij je internet toegangspunt iets is ingevuld bij gebruikersnaam en ww.
Je kunt ook proberen wat er gebeurt als je niets invult bij gebruikersnaam en ww op het moment dat je het internet op wilt. Het kan zijn dat je dan alsnog het internet op kunt, maar dan heb je de autorisatie ingevuld bij verbindingen.
Verwijderd
dankjewel voor je reactie.Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 08:09:
[...]
Dat je de gebruikersnaam en ww moet invullen komt waarschijnlijk omdat je dit hebt ingevuld bij de betreffende verbinding.
Ga hiervoor naar verbindingen en kijk daar of er bij je internet toegangspunt iets is ingevuld bij gebruikersnaam en ww.
Je kunt ook proberen wat er gebeurt als je niets invult bij gebruikersnaam en ww op het moment dat je het internet op wilt. Het kan zijn dat je dan alsnog het internet op kunt, maar dan heb je de autorisatie ingevuld bij verbindingen.
als ik naar verbindingen ga, en dan wil ik kijken of ik een gebr naam en wachtwoord heb ingesteld kan ik dat bij alle verbindingen zien, maar bij 1tje, zegt ie 'toeganspunt is in gebruik, kan nu niet wijzigen'. Hoe zet ik even mn internet uit zodat ik dit wel kan wijzigen?
Thanks
Verwijderd
spijt dat ik heb gekozen voor de E72 ipv de E71! hoe ervaren jullie de bouw van de E71?
als jullie er positief over zijn dan ga ik voor dit model
de E71 is wat steviger gebouwd als de e72 als je de reviews ook mag geloven
Geen enkel probleem.
Wat je niet moet doen is de batterij er uit halen en hard in het batterijvak blazen om het stof weg te halen, want dan zit alles achter het display.
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:27:
gister een E72 opgehaald bij de mediamarkt.. krakend accuklepje en aan de voorzijde een indeukend frontje (bij de speaker) vandaag geruild voor een nieuwe en wat blijkt: wederom een krakend accuklepje en een loszittende 'optische menuknop!'![]()
spijt dat ik heb gekozen voor de E72 ipv de E71! hoe ervaren jullie de bouw van de E71?
als jullie er positief over zijn dan ga ik voor dit model
Heb em pas en ben opzoek naar leuke software om te gebruiken.. Kan wel aardig wat vinden maar vind niet alles echt super..
Sygic (zal nu met mn E72 niet meer gebruikt worden).ptjuh schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:17:
Wat is bij jullie de meest gebruikte software?
Heb em pas en ben opzoek naar leuke software om te gebruiken.. Kan wel aardig wat vinden maar vind niet alles echt super..
Opera Mini
Shazam
JbakTaskMan
JoikuSpot
S60SpotOn
SportsTracker
Slick
X-plore
[ Voor 7% gewijzigd door Gutteguttegut op 25-02-2010 13:24 ]
Ik gebruik mijn E71 niet meer, maar wat ik vooral gebruikte:ptjuh schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:17:
Gravity (twitterclient)
Sygic
Garmin
Nokia Maps
Sportstracker
X-Plore
Shazam
Windows Messenger
Handy Calendar
Handy Alarm
Google Maps
Drie navigatiesystemen omdat ze elk hun voordelen hebben (verschillende kaarten (Teleatlas, Navteq), zoekmogelijkheden).
B.S.U.R.
Best profiles - Om profielen te plannen, o.a. aan de hand van je agenda.ptjuh schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:17:
VoxTrack - voor het opnemen van telefoongesprekken en als dictafoon. (zonder storende piepjes)
Joikuspot - Wifi modem
Resco Viewer - Foto beheer app
FreeTimeBox - Klok onder in je scherm
JbakTaskMan - Taskmanager
Powerboot - om apps automatisch op te laten starten
Magic Key - om toetsen te ramappen
Cute Keys - om snelkoppelingen in te stellen zoals bijvoorbeeld ctrl+w voor woordenboek
Slidehelper - voor het instellen van een alternatieve keylock
Swim - voor geautomatiseerde synchronisatie
SmartLight - om je schermverlichting aan te laten staan wanneer er een app open staat
Uitzending gemist
Youtube
GMail
Joikuspot - om te tetteren
Er zijn best veel apps in omloop die je telefoon een stuk leuker maken!
Verwijderd
ik heb een paar vraagjes.ik heb mijn mobiel nu al een paar week en kom niet uit een paar probleempjes.
1. soms als ik mijn mobiel vergrendel kan ik daarna, als ik hem weer ontgrendel, niet meer op mijn menu komen., zelfs de gewone knop (linksboven) reageert niet. alles wil, behalve mijn menu. weet iemand hier raad mee?
2. mijn messenger heb ik geinstalleerd. maar hij doet niets als ik er op klik!
3. email ophalen/checken. hij gaat dan een provider opzoeken. hoe weet ik wanneer dit via een wifi provider is of via vodafone(dus wanneer er kosten aan verbonden zitten).
harstikke bedankt alvast!
Groetjes
Dit schijn je te kunnen verhelpen door de knop linksboven in te stellen met naar iets anders. Het menu kun je benaderen met de hometoets op je toestel.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:55:
Hallo mede nokia e71 gangers,
ik heb een paar vraagjes.ik heb mijn mobiel nu al een paar week en kom niet uit een paar probleempjes.
1. soms als ik mijn mobiel vergrendel kan ik daarna, als ik hem weer ontgrendel, niet meer op mijn menu komen., zelfs de gewone knop (linksboven) reageert niet. alles wil, behalve mijn menu. weet iemand hier raad mee?
Heb je ook de versie geprobeerd die in deze post staat?2. mijn messenger heb ik geinstalleerd. maar hij doet niets als ik er op klik!
Het is mogelijk om een toegangspunt in te stellen. Wil je zeker zijn dat je geen kosten maakt via Vodafone, kun je het beste je internetinstellingen verwijderen.3. email ophalen/checken. hij gaat dan een provider opzoeken. hoe weet ik wanneer dit via een wifi provider is of via vodafone(dus wanneer er kosten aan verbonden zitten).
B.S.U.R.
Verwijderd
maar zelfs de hometoets doet het dan niet, en hoe zal ik dat dan moeten instellen? en wát moet ik dan instellen? sorry voor de vele vragen, kom er neit uit.
met het email gedoe, welke internetinstellingen. ik heb vodafone nu verwijderd. maar nu is een volgend probleem er al weer.
ik kan in mijn eigen huis niet eens meer op internet. ik heb 8 (!) verschillende netwerken in 1 huis en daar doet het geen een van , hij gaat eerst gewoon naar het startscherm bookmarks, maar zodra ik een url ingeef geeft jij aan : wlan: kan niet verbinden, verificatie mislukt. of hij zegt ongeldig gedeelde sleutel WLAN hoe moet ik dit oplossen?
Verwijderd
dat heb ik gedaan als het goed is. maar alsnog geeft hij aan dat hij ongeldig sleutel heeft. ik heb zelfs alle netwerken even verwijderd en nieuwer browsers zoeken. kom ik weer op mijn eigen van thuis uit, geef ik de sleutel opnieuw, zegt hij nog steeds dat het een ongeldig voorafgaand gedeel sleutel is!EXX schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:05:
Het netwerk wat je wil gebruiken is beveiligd, hoogstwaarschijnlijk WPA/WPA2. Je moet de encryption key (de sleutel) die hoort bij het netwerk invoeren in de telefoon. Bij KPN modems (die speedtouch dingen) staat die sleutel bv. op de sticker aan de onderkant van de modem.
ik word er gek van.
Verwijderd
probeer eens een ander apparaat toe te voegen met de zelfde sleutel.
Verwijderd
nu heb ik een ander browser en nu geeft hij weer aan dat de verificatie is mislukt.
ziet er naar uit dat internet nog even niet zal werken.
De Nokia E71 i.c.m. de KPN Experiabox is inderdaad een bekend probleem. Gek genoeg kon ik wel gewoon verbinding maken met de Experiabox op mn E71roxy707 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:16:
Heb je soms een Thomson ST780 (Experiabox) ? Ik kan met mijn E71 ook met geen mogelijkheid connectie maken met het WLAN van dat modem. Hebben meer mensen last van. (http://www.gsmhelpdesk.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=14347)
Verwijderd
bij alles wat ik doe kom ik niet op WLAN. alle sleutels zijn ongeldig of hij is mislukt met verifieren ofzo.
Verwijderd
maar monnick, weet je dan wel zeker dat je op WLAN zit?
want anders is het wel heel toevallig
Verwijderd
Heb een E71 gekocht en zeer tevreden. 2 kleine problemen. letterlijk.
1 was dat ik geen grote foto zie van de persoon die mij beld. Dit weten op te lossen met software donwnload Ting.
Mijn 2 problem is de schrift grote.. Ik ben leesbrildragend maar kon bij mijn vorige nokia zo instellen dat het toch te lesen was. Maar bij de E71 is grote en kleine schrift bijna gelijk. Weet iemand hiervoor aan software te komen om de schrift groter te krijgen. Betaling is geen probleem als het maar werkt.
bij voorbaat al bedankt.....
Verwijderd

Weet iemand dit, of heeft iemand een idee waar een soort datasheet kan vinden?
Ik heb Tweakers al doorzocht en heb gegoogled, maar met Google krijg ik alleen maar vage illegale site's zonder nuttige info. Ook via Google -> afbeeldingen niks gevonden...
Mijn zoektocht naar het installeren van een kaart op mijn SD kaart heeft ook niks geholpen aangezien die Nokia site echt fuuuuuucking brak is. Ik kreeg gewoon bij elke pagina die ik wilde bezoeken "sorry this page cannot be found". Ik mag hopen dat ze vanavond met onderhoud bezig waren want zelf de homepage gaf dit bericht.
Zijn er mensen die nog leuke dingen hebben gevonden in de Ovi Store? Ook dit vind ik eigenlijk bedroevend slecht. Er staat volgens mij erg veel rommel in en werkelijk elk stuk software wordt gerankt met 2 sterren waardoor er geen onderscheid is tussen goede en slechte software.
Het is dat er gewoon al goede software voor de E71 was
Voor de Gmail gebruikers onder ons trouwens nog een vraagje. Hoe lezen jullie je mail op de E71? Ik heb zelf gekozen voor de officiële Gmail app van Google. Helaas krijg je dan niet realtime je mailtjes binnen (ik start het programma gewoon af en toe), maar je kan wel makkelijk zoeken, je labels beheren en je contactpersonen bekijken.
De Maps Loader is erg traag (dus snachts laten draaienmonnick schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 00:59:
Ik heb net met de Nokia Maps Updater de (nieuwe?) Ovi Maps op mijn E71 geïnstalleerd. Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen zo enthousiast is over deze software? Kan je ook nog de map van heel Nederland op je geheugenkaart zetten of worden de maps altijd live van internet gehaald? Ik zit gewoon op een snel WiFi netwerk en het laden van die kaarten gaat nog steeds redelijk traag. Google Maps werkt in ieder geval veel vloeiender en sneller
Mijn zoektocht naar het installeren van een kaart op mijn SD kaart heeft ook niks geholpen aangezien die Nokia site echt fuuuuuucking brak is. Ik kreeg gewoon bij elke pagina die ik wilde bezoeken "sorry this page cannot be found". Ik mag hopen dat ze vanavond met onderhoud bezig waren want zelf de homepage gaf dit bericht.
(de Nokia site is inderdaad in onderhoud vanacht)
De OVI store is een grote aanfluiting er staat niets bruikbaars in en die sterren rating slaat inderdaad nergens op daarvoor is 3 sterren veel te weinig.Zijn er mensen die nog leuke dingen hebben gevonden in de Ovi Store? Ook dit vind ik eigenlijk bedroevend slecht. Er staat volgens mij erg veel rommel in en werkelijk elk stuk software wordt gerankt met 2 sterren waardoor er geen onderscheid is tussen goede en slechte software.
Ik gebruikte op de E71 de ingebouwde email app voor gmail en mis deze nu enorm op de E72Het is dat er gewoon al goede software voor de E71 wasIk gebruik Opera Mini, Gravity (Twitter), Google Maps, YouTube, Gmail, MSN Messenger en Sygic McGuider bijne elke dag, en elke keer weer met veel plezier
Voor de Gmail gebruikers onder ons trouwens nog een vraagje. Hoe lezen jullie je mail op de E71? Ik heb zelf gekozen voor de officiële Gmail app van Google. Helaas krijg je dan niet realtime je mailtjes binnen (ik start het programma gewoon af en toe), maar je kan wel makkelijk zoeken, je labels beheren en je contactpersonen bekijken.
Waarom vern**kt Nokia dat soort simpele goed werkende software nou??
Ik ben nu 2 dagen aan het spelen met mn E72 maar ben er niet zo gelukkig mee als de eerste twee dagen met mn E71....
Het is jammer dat Nokia niet gewoon de E71 heeft versnelt en heeft voorzien van wat N-Serie handigheden en hardware...
Heeeeeeeel onduidelijk en die Nokia site is ook echt kut
Ik heb ook zitten kloten hiermee.monnick schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:55:
Ik heb nu Ovi Maps op mn E71 geinstalleerd. Hoe kan ik nu een kaart op mn SD kaart zetten zodat niet alles van internet "gestreamed" hoeft te worden. Ik dacht zelf dat ik Nokia Map Loader ofzo nodig heb, maar daar kan ik niks van vinden.
Heeeeeeeel onduidelijk en die Nokia site is ook echt kut
Voor zover ik weet kun je het alleen met de Ovi Maps Loader doen welke in de PC Suite zit...
En het duurt heeeeeeeel erg lang voor een paar landen van west Europa op je gsm staan
Het is dat het nu gratis is (voor nieuwe nokia's) maar anders had ik het allang verwijderd (Sygic is vele malen beter).
Ik hoop hem toch eind van deze week/begin volgende week weer terug te hebben, ervan uitgaande dat ze hun 5-10 werkdagen policy een beetje kunnen waarmaken.
één is geen, twee is één
Ben ik net naar de E72 overgestapt...
Weer wachten....
[ Voor 6% gewijzigd door Gutteguttegut op 01-03-2010 02:54 ]
Normaal krijg op mijn schermpje meldingen van nieuw ontvangen sms en email. Deze komen niet meer op het scherm. Ik ontvang alles wel gewoon.
Als ik mijn toestel even uit/aan zet werkt het wel weer een tijdje goed.
Wie kent dit verschijnsel ook en heeft hier een oplosing voor?
Even een vraagje naar aanleiding van nieuws: Cebit: Nokia brengt Symbian-smartphone voor 175 euro (en ook daar al wel gepost, maar bedacht dat dit eigenlijk de juiste plaats is om te vragen). De interface van die S60v3 ziet er heel anders uit. Komt dat omdat ik wat betreft firmware achter loop (2.xx)? Ik heb tot nu toe nog geen noodzaak gezien te upgraden. 0,0 problemen met dit toestel/firmware, maar voor die interface vind ik het misschien toch de moeite waard als dat zou kunnen.
De interface kun je met een theme aanpassen naar je eigen wensen.prutsger schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:57:
De OVI store vind ik idd ook een aanfluiting, er zit echt 0,0 aan goede/leuke applicaties in. Komt natuurlijk ook deels door de hype rond de iPhone en Android, waar veel meer voor ontwikkeld wordt (waaronder ook veel crap uiteraard). Dat terwijl het marktaandeel van symbian aanzienlijk groter is.
Even een vraagje naar aanleiding van nieuws: Cebit: Nokia brengt Symbian-smartphone voor 175 euro (en ook daar al wel gepost, maar bedacht dat dit eigenlijk de juiste plaats is om te vragen). De interface van die S60v3 ziet er heel anders uit. Komt dat omdat ik wat betreft firmware achter loop (2.xx)? Ik heb tot nu toe nog geen noodzaak gezien te upgraden. 0,0 problemen met dit toestel/firmware, maar voor die interface vind ik het misschien toch de moeite waard als dat zou kunnen.
Daarnaast draait de C5 FP2 welke er ietjes anders uitziet dan de FP1 van de E71.

Na een tijdje(ong 5 min) start mijn telefoon vanzelf weer op. Als ik daarna op ok druk valt mijn telefoon weer uit....en krijg ik dezelfde melding. Kortom ik kom niet verder.
Iemand een idee hoe ik toch kan updaten?
Ik zou toch eerst proberen om het apparaat weer stabiel aan te krijgen, zonder dat hij uitvalt. Begrijp ik je goed als ik zeg dat je de telefoon dus niet handmatig opnieuw hebt opgestart, zoals het de melding van Nokia aangeeft? Als dat het geval is, raad ik je aan om de stappen van het scherm te volgen. Als dat niet werkt zou je de telefoon een hard-reset kunnen geven. Ben je wel alles kwijt wat erop staat.The White B.A. schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:45:
Ik heb een probleem met het updaten van mijn e71. Ik heb de nokia suite geinstalleerd en de laaste firmware gedownload. Als ik mijn telefoon wil gaan updaten valt deze na ongeveer 20 seconden uit en na 1 a 2 minuten krijg ik het volgenden bericht te zien:
[afbeelding]
Na een tijdje(ong 5 min) start mijn telefoon vanzelf weer op. Als ik daarna op ok druk valt mijn telefoon weer uit....en krijg ik dezelfde melding. Kortom ik kom niet verder.
Iemand een idee hoe ik toch kan updaten?
Als ik je verkeerd begrijp, en de telefoon werkt los van de computer gewoon prima, dan raad ik je aan om een andere USB poort te proberen. Als dat niet werkt: alle sporen van Nokia PC-suite van je pc verwijderen (dus na de-installatie even met Crap Cleaner je register scannen op overgebleven sleutels.) en na een reboot van je pc de Nokia suite opnieuw te installeren.
Ik moest zelf een update installeren om Nokia Suite met de E71 te laten babbelen, misschien heb je die niet gedaan? In ieder geval; als je telefoon niet stabiel is, of de verbinding met de pc niet, zou ik niet updaten. Als halverwege het flash-proces je telefoon uitvalt kun je 'm opsturen en ben je 3 weken je foon kwijt.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Heb ook de aanwijzingen op het scherm gevolgd, maar dit lost niets op. Hij blijft zichzelf uitschakelen.
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met de update die je moest uitvoeren om uberhaupt een connectie te krijgen tussen de E71 en Nokia suite?
Ga morgen wel de andere USB port en een evt herinstallatie met alle romslomp er om heen proberen.
Kan het ook zo zijn dat de overgang naar de nieuwe firmware te groot is? Ik weet namelijk dat dit mobo's wel het geval kan zijn.
Mochten de oplossingen niet helpen, dan zou ik je toestel laten opsturen of even langs een Nokia servicepoint brengen.
B.S.U.R.
Ik heb het wel werkend, ook via 3G, via WIFI gaat het best goed, een halve seconde vertraging oid, via 3G gaat het echter heel traag/schokkend/krakend.
Heeft dat te maken met de snelheid van de 3G verbinding (KPN surf en mail totaal) of zou ik in de telefoon de codec oid nog lager kunnen zetten, of is er iets op te verzinnen?
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Verwijderd
Ik gebruik ook dezelfde apps zo'n beetje. Voor gmail gebruik ik de gmail app, die vind ik echt geweldig om mee te werken. Alleen jammer dat er geen push inzit idd. Daarom heb ik een sneltoets van gemaakt, als ik de knop voor contactenlijst paar sec ingedrukt houd dan gaat gmail app open. Dus in 5 sec kan ik eigenlijk zien of ik nieuwe mail heb.monnick schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 00:59:
Ik heb net met de Nokia Maps Updater de (nieuwe?) Ovi Maps op mijn E71 geïnstalleerd. Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen zo enthousiast is over deze software? Kan je ook nog de map van heel Nederland op je geheugenkaart zetten of worden de maps altijd live van internet gehaald? Ik zit gewoon op een snel WiFi netwerk en het laden van die kaarten gaat nog steeds redelijk traag. Google Maps werkt in ieder geval veel vloeiender en sneller
Zijn er mensen die nog leuke dingen hebben gevonden in de Ovi Store? Ook dit vind ik eigenlijk bedroevend slecht. Er staat volgens mij erg veel rommel in en werkelijk elk stuk software wordt gerankt met 2 sterren waardoor er geen onderscheid is tussen goede en slechte software.
Het is dat er gewoon al goede software voor de E71 wasIk gebruik Opera Mini, Gravity (Twitter), Google Maps, YouTube, Gmail, MSN Messenger en Sygic McGuider bijne elke dag, en elke keer weer met veel plezier
Voor msn gebruik ik Fring, ook prima software. Youtube, uitzending gemist gebruik ik veel voor video in de trein etc. Alleen vervelende van uitzending gemist is dat je niet kan pauzeren/vooruitspoelen etc. Als je gebeldt word of ff zonder bereik zit dan stopt ie en moet je weer helemaaaaaal opnieuw kijken.
Sygic heb ik er ook op staan, zeer weinig gebruikt. Hoor wel slechte verhalen over het bereik en de betrouwbaarheid.
Ik heb voor mezelf besloten om over te gaan op de iphone over een paar maanden. Alhoewel ik enorm heb genoten van de E71 qua design, robuustheid, makkelijke interface, batterijduur etc - zijn de vastlopers en de weinige apps toch wel een bottleneck. Het is ongelooflijk om te zien hoeveel apps ernu beschikbaar zijn voor de iphone. Apple heeft heeeeel goed geluisterd naar de wensen van klanten en snel gereageerd. Dus ff paar maanden nog met de E71 verder spelen en dan hopelijk een iphone 3gs die ook te jailbreaken is. Kan ik er gelijk betrouwbare tomtom op zetten en andere geweldige apps.
Misschien klink ik negatief over de E71 maar dat was ik 9 maanden geleden totaaaaal niet, was zeer positief over de nokia. Blackberry en de Iphone hebben het spelletje gewoon slimmer gespeeld I guess
Ik ben al een tijdje gebruiker van deze telefoon en hij bevalt uitstekend. De wifi-module is nogal een batterijverslinder, maar dat neem ik voor lief.
De reden dat ik hier een account aanmaakte is om de volgende vraag te stellen:
Een tijdje geleden werd ik door een administratiefout afgesloten van het mobiele netwerk. Om dit te verifiëren probeerde ik een SMS te versturen. Er verscheen een melding, en de inhoud weet ik niet precies meer, maar de strekking was dat ik geen SMS'jes meer kon versturen. Logisch, natuurlijk. Het probleem is het volgende: Sindsdien is het icoontje dat rechtsboven verschijnt (het icoon dat staat voor "bericht wordt verzonden", het vierkantje met pijltje naar buiten toe) blijven staan. Het staat er continu, en schijnbaar verstuurt de telefoon niets want op de rekening van Telfort staat verder niets vreemds. Toch heb ik het idee dat de telefoon contact zoekt met de centrale, en dat kost me batterijtijd. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Ondertussen heb ik overigens weer een functioneel abonnement.
Verwijderd
Je kan toch ook je Gmail account instellen als email account? Dan komt deze meteen op het homescreen. Ik heb nu gezet dat hij elk uur tussen 8h en 22h mijn email checkt.. dan lopen deze automatisch binnen en krijg ik een melding.Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:50:
[...]
Ik gebruik ook dezelfde apps zo'n beetje. Voor gmail gebruik ik de gmail app, die vind ik echt geweldig om mee te werken. Alleen jammer dat er geen push inzit idd. Daarom heb ik een sneltoets van gemaakt, als ik de knop voor contactenlijst paar sec ingedrukt houd dan gaat gmail app open. Dus in 5 sec kan ik eigenlijk zien of ik nieuwe mail heb.
Voor msn gebruik ik Fring, ook prima software. Youtube, uitzending gemist gebruik ik veel voor video in de trein etc. Alleen vervelende van uitzending gemist is dat je niet kan pauzeren/vooruitspoelen etc. Als je gebeldt word of ff zonder bereik zit dan stopt ie en moet je weer helemaaaaaal opnieuw kijken.
Sygic heb ik er ook op staan, zeer weinig gebruikt. Hoor wel slechte verhalen over het bereik en de betrouwbaarheid.
Ik heb voor mezelf besloten om over te gaan op de iphone over een paar maanden. Alhoewel ik enorm heb genoten van de E71 qua design, robuustheid, makkelijke interface, batterijduur etc - zijn de vastlopers en de weinige apps toch wel een bottleneck. Het is ongelooflijk om te zien hoeveel apps ernu beschikbaar zijn voor de iphone. Apple heeft heeeeel goed geluisterd naar de wensen van klanten en snel gereageerd. Dus ff paar maanden nog met de E71 verder spelen en dan hopelijk een iphone 3gs die ook te jailbreaken is. Kan ik er gelijk betrouwbare tomtom op zetten en andere geweldige apps.
Misschien klink ik negatief over de E71 maar dat was ik 9 maanden geleden totaaaaal niet, was zeer positief over de nokia. Blackberry en de Iphone hebben het spelletje gewoon slimmer gespeeld I guess
mvg
Kijk voor de gein is bij de outbox. Daar moet je smsje bijstaan als hij hem probeert te verzenden.canterwoodcore schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:27:
Een goede avond, beste tweakers!
Ik ben al een tijdje gebruiker van deze telefoon en hij bevalt uitstekend. De wifi-module is nogal een batterijverslinder, maar dat neem ik voor lief.
De reden dat ik hier een account aanmaakte is om de volgende vraag te stellen:
Een tijdje geleden werd ik door een administratiefout afgesloten van het mobiele netwerk. Om dit te verifiëren probeerde ik een SMS te versturen. Er verscheen een melding, en de inhoud weet ik niet precies meer, maar de strekking was dat ik geen SMS'jes meer kon versturen. Logisch, natuurlijk. Het probleem is het volgende: Sindsdien is het icoontje dat rechtsboven verschijnt (het icoon dat staat voor "bericht wordt verzonden", het vierkantje met pijltje naar buiten toe) blijven staan. Het staat er continu, en schijnbaar verstuurt de telefoon niets want op de rekening van Telfort staat verder niets vreemds. Toch heb ik het idee dat de telefoon contact zoekt met de centrale, en dat kost me batterijtijd. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Ondertussen heb ik overigens weer een functioneel abonnement.
één is geen, twee is één
OMGWackoz schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:46:
[...]
Kijk voor de gein is bij de outbox. Daar moet je smsje bijstaan als hij hem probeert te verzenden.
Zó simpel. Verwijderd uit de outbox en gefikst. Ik ben een mongool. Mijn dank is groot!
Verwijderd
sorry hier nog een keer. heeft iemand anders nog een optie wat er mis kan zijn met mijn wifi?
ik kan er helemaal niks meer mee, het is zo zonde.
hij geeft steeds aan dat hij geen reactie van gateway heeft.
iemand weet wat ik dan moet doen?
mvg!
Ik denk dat je even een pro naar je router moet laten kijken, het lijkt er op dat er toch een soort van MAC filter op zit.Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:38:
he jongens,
sorry hier nog een keer. heeft iemand anders nog een optie wat er mis kan zijn met mijn wifi?
ik kan er helemaal niks meer mee, het is zo zonde.
hij geeft steeds aan dat hij geen reactie van gateway heeft.
iemand weet wat ik dan moet doen?
mvg!
Quicktime/VLC/Media Player Classic installeren.Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:40:
daar bij wil ik nog een ding toevoegen..
als ik een video die ik met mijn e71 heb gemaakt naar mijn computer stuur, kan ik hem niet openen!
iemand een idee wat ik kan doen?
Verwijderd
[...]
Ik denk dat je even een pro naar je router moet laten kijken, het lijkt er op dat er toch een soort van MAC filter op zit.
mijn router? is dat het kastje wat je hebt? of gewoon mijn mobiel?
oh ja over mijn video's; ik heb quicktime en windows media, maar ze doen het beide niet, al denk ik dat ik weet waar het aan ligt, als ik hem bluetooth komt er geen icoontje dat een filmpje is , maar een afgebroken bestand?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 23:57 ]
Met de router bedoel ik het kastje wat je wifi signaal "de lucht in gooit".Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:48:
[quote]Gutteguttegut schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 22:19:
[...]
Ik denk dat je even een pro naar je router moet laten kijken, het lijkt er op dat er toch een soort van MAC filter op zit.
mijn router? is dat het kastje wat je hebt? of gewoon mijn mobiel?
oh ja over mijn video's; ik heb quicktime en windows media, maar ze doen het beide niet, al denk ik dat ik weet waar het aan ligt, als ik hem bluetooth komt er geen icoontje dat een filmpje is , maar een afgebroken bestand?
Dat laatste deel snap ik niet...probeer je je filmpjes via bluetooth direct vanaf je telefoon op je pc te kijken?
Sinds vrijdag valt m'n E71 steeds uit. Batterij is volledig opgeladen, heb alles al eens uitgeblazen en soft reset gedaan (hard reset wil ik niet aangezien ik niet alles kwijt wil zijn...) maar probleem keert steeds terug... Iemand al ervaren?
Kan ik ergens m'n garantie online controleren? Ik vrees dat dit weer nét uit de garantie gaat vallen, net zoals m'n laptop enkele weken geleden...
Verwijderd
oke, dan moet ik daar maar eens gaan kijken. en dan moet ik kijken naar MAC?Gutteguttegut schreef op zondag 07 maart 2010 @ 00:45:
[...]
Met de router bedoel ik het kastje wat je wifi signaal "de lucht in gooit".
Dat laatste deel snap ik niet...probeer je je filmpjes via bluetooth direct vanaf je telefoon op je pc te kijken?
nee ik bedoel dat als ik mijn filmpjes vanaf mijn mobiel op de computer zet, ik ze daarna niet meer kan afspelen.. hij herkent niets.
dan heb ik geen verbinding met mijn mobiel meer.
Je hebt standaard 2 jaar garantie.Stancke schreef op zondag 07 maart 2010 @ 11:20:
Ok, de problemen beginnen hier...
Sinds vrijdag valt m'n E71 steeds uit. Batterij is volledig opgeladen, heb alles al eens uitgeblazen en soft reset gedaan (hard reset wil ik niet aangezien ik niet alles kwijt wil zijn...) maar probleem keert steeds terug... Iemand al ervaren?
Kan ik ergens m'n garantie online controleren? Ik vrees dat dit weer nét uit de garantie gaat vallen, net zoals m'n laptop enkele weken geleden...
Als je je filmpjes op je computer wilt bekijken moet je Quicktime installeren en heb je verder niets meer met je telefoon te maken. Als dat niet werkt rechts op het filmpje klikken en 'openen met' selecteren en uit de lijst dan Quicktime selecteren. Als dat ook niet werkt Quicktime opnieuw (laten) installeren.Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:22:
[...]
oke, dan moet ik daar maar eens gaan kijken. en dan moet ik kijken naar MAC?
nee ik bedoel dat als ik mijn filmpjes vanaf mijn mobiel op de computer zet, ik ze daarna niet meer kan afspelen.. hij herkent niets.
dan heb ik geen verbinding met mijn mobiel meer.
Verwijderd
ik heb iets gevonden op het internet genaamd tweakkers internet
ik heb dit laten downloaden naar mijn mobiel en ik kan nu gewoon op internet.
iemand hier ervaring mee? kost dit geen geld of iets bij mijn rekening in?
De instellingen welke je nu hebt gekregen kun je ook bij je provider vinden, voordeel is nu dat alles automatisch staat ingesteld (iets wat een provider ook vaak doet trouwens).Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:33:
hee jongens!
ik heb iets gevonden op het internet genaamd tweakkers internet
ik heb dit laten downloaden naar mijn mobiel en ik kan nu gewoon op internet.
iemand hier ervaring mee? kost dit geen geld of iets bij mijn rekening in?
Of het verder gratis is kunnen wij je niet vertellen (even je provider bellen en je weet het).
Verwijderd
ik heb sinds gisteren een E71, mooi toestel en ik moet me er nog helemaal in verdiepen, maar . . . .
Ik heb het toestel 2e hands gekocht en zag met *#0000# dat de versie 200.21.118 erop staat, volgens mij is dit erg oud.
Ik heb op zich nog geen belangrijke dingen op de mobiel staan, alles staat volgens mij nog op mn simkaart.
Volgens nokia is de laatst beschikbare versie voor mijn foon de 300.21.012
Hebben jullie nog tips hoe ik dit erop zet? Moet simkaart erin zitten of juist niet?
Ik zag dat de mailinstellingen van de vorige gebruiker er ook nog instaan, maar die kan ik wel verwijderen neem ik aan?
Ik hoor het heel graag !! Bedankt alvast.
Pak de website van nokia er even bij en je handleiding, daar staan dit soort basiszaken keurig uitgelegd.Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:08:
Hallo allemaal,
ik heb sinds gisteren een E71, mooi toestel en ik moet me er nog helemaal in verdiepen, maar . . . .
Ik heb het toestel 2e hands gekocht en zag met *#0000# dat de versie 200.21.118 erop staat, volgens mij is dit erg oud.
Ik heb op zich nog geen belangrijke dingen op de mobiel staan, alles staat volgens mij nog op mn simkaart.
Volgens nokia is de laatst beschikbare versie voor mijn foon de 300.21.012
Hebben jullie nog tips hoe ik dit erop zet? Moet simkaart erin zitten of juist niet?
Ik zag dat de mailinstellingen van de vorige gebruiker er ook nog instaan, maar die kan ik wel verwijderen neem ik aan?
Ik hoor het heel graag !! Bedankt alvast.
Verwijderd
Maar bedankt voor je vriendelijke antwoord.
Ik zat weer eens bij Ovi Maps te kijken, en nu blijkt dat ik de versie voor de E72 wel kan downloaden. Als ik die probeer te installeren krijg ik de melding dat de telefoon niet compitabel is. Nu weet ik wel dat er wat verschillen zijn tussen de E71 en de E72, maar ik misschien is er ergens een kleine kans dat dit wel werkt. Voordat ik het ga doen wil ik graag meer informatie. Hier op Tweakers en via google heb ik geen informatie gevonden. Iemand enig idee?
Welk programmatje gebruik ik best bij een Hotmail account om mijn emails te checken?
Ik heb een tijdje geleden via de voorgeïnstalleerde Nokia emailer (denk dat het zo heet
Ik kan natuurlijk gewoon via de browser naar hotmail.com gaan, maar dit is soms toch een beetje omslachtig.
ps: Mag ik gewoon Nokia Email verwijderen van mn telefoon?
Alvast bedankt !!
Verwijderd
Wie weet het antwoord, ik heb dit nergens kunnen terugvinden helaas. Gaat om update. Ik vraag dit juist omdat ik met mijn andere telefoon problemen heb gehad, ben nu dus weer beetje bang dat ik allerlei zaken kwijt ben.
Verwijderd
Nogmaals bedankt!