Ik heb niet echt een 'deal', maar mijn ouders hebben al een tijdje een 3GS icm KPN, en mijn zusje en ik hebben al een tijdje een 3GS bij Vodafone (simlockvrij uit Italië gehaald). Dit bevalt ons erg goed. Vrijwel altijd 3G bereik, en geen gekloot als je een keer een simkaart wilt verwisselen.
En weet hij/zij dan ook welke tarieven deze providers de Iphones aan gaan bieden?
Vodafone heeft al een tijdje een sim-only abonnement, speciaal voor de iPhone:
Vodafone Super Sim OnlyGaan ze concurreren met T-mobile?
Ik denk niet dat het grote concurrenten worden van T-Mobile. 90% van de iPhone-gebruikers leest niet op fora, en gaat ook niet echt een onderzoek doen voordat ze de iPhone kopen. Veel mensen zullen dus helemaal niet weten dat je de iPhone bij KPN/Vodafone kan kopen.
Ja, mits je een internetabonnement hebt, en dekking hebt natuurlijk. Echter is het internet bij Vodafone vele malen sneller, ook als je volledig bereik hebt met KPN. Vodafone biedt namelijk 3,6Mbit/s aan, en KPN maar 128KBit/s en tegen meerprijs 768KBit/s (dacht ik, in ieder geval een stuk lagere snelheden dan Vodafone).
Master__R schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:25:
Ach een vriend van me heeft Vodafone icm een (Griekse) 3GS, en die heeft vrijwel hetzelfde (beroerde) bereik als ik met mijn T-Mobile 3GS. De ene keer heb ik vol bereik en hij alleen GPRS, en de andere keer andersom.
Het slechte bereik ligt grotendeels aan de iPhone, niet aan de provider volgens mij.
Het verschilt per regio, maar over het algemeen hebben KPN/Vodafone een veel betere dekking dan T-Mobile. Een vriend van mij heeft in onze regio (Noordwijk) vrijwel nergens 3G bereik met T-Mobile, terwijl ik met Vodafone (en mijn ouders met KPN) overal 3G bereik hebben.
Dat ligt eraan hoe die eraf gehaald wordt. Je kunt het zelf softwarematig doen (illegaal), dan verlies je je garantie. Je kunt het ook bij T-Mobile zelf laten doen, dit is legaal (dus je behoudt je garantie). Dit is wel tegen betaling, en na een jaar is het gratis. Je IMEI-nummer wordt dan in een database gezet, en dan moet je je iPhone aan iTunes hangen om hem simlockvrij te maken.
Verder nog iets interessants: T-Mobile ondersteunt
Visual Voicemail, en KPN/Vodafone niet. Ik vind het een leuke feature, maar ik heb liever goed bereik en snel internet. Wellicht is dat voor jullie anders, je zult dus zelf een keuze moeten maken.