THX Ghostly voor je snel antwoord. Woon je in de randstand? Ben nl zelf nog aan het twijfelen over een overstap, maar vrees een beetje voor de 3G dekking. Vandaar dat ik dit topic ook met nieuwsgier volg. Wil echt wel naar een IPhone, want ben de HTC met windows mobile een beetje zat. Niet naar HTC toe, maar meer richting windows mobile. Touchscreen is nog steeds slecht...Kleine kruisjes die je met touch moet bedienen....Zucht...En ja, je hebt ook de HD2...maar nog steeds die kleine kruisjes...
Daar zat ik dus ook mee in mijn maag.
Was het enige dat Vodafone me kon bieden bij verlenging. HTC's... en die moest ik niet.
(en aangezien ze verder ook geen moeite meer hebben gedaan om me te houden.... ondanks ze bij het eerste telefoontje wel aangaven dat ik een 'top klant' was
)
Ik zit in Haarlem, maar ik kan nu dus nog niet zeggen of het 3G bereik me tegen- of meevalt.
(gebruik thuis en op het werk 90% van de tijd wifi)
Was het enige dat Vodafone me kon bieden bij verlenging. HTC's... en die moest ik niet.
(en aangezien ze verder ook geen moeite meer hebben gedaan om me te houden.... ondanks ze bij het eerste telefoontje wel aangaven dat ik een 'top klant' was

Ik zit in Haarlem, maar ik kan nu dus nog niet zeggen of het 3G bereik me tegen- of meevalt.
(gebruik thuis en op het werk 90% van de tijd wifi)
[ Voor 6% gewijzigd door Ghostley op 05-01-2010 16:23 ]
PSN ID: Ancta
Verwijderd
Ik wil graag 300 minuten kunnen bellen. Dus ik zou bij t-mobile het abbo van 44,95 per maand nemen. Nu zie ik die actie van TFT en naar mij berekeningen is dat goedkoper!
Vodafone met 300 belminuten of 600 sms
T-mobile met 300 belminuten + 300 sms
Vodafone via TFT: 6 * 22,50 + 18 * 44,50 + 100 = 1036 euro in 2 jaar.
t-mobile: 24 * 44,95 = 1078,8 euro in 2 jaar.
Ziet er geweldig uit.
Ziet iemand een addertje? Wat houdt mij tegen om morgen naar de TFT te stappen?
Vodafone met 300 belminuten of 600 sms
T-mobile met 300 belminuten + 300 sms
Vodafone via TFT: 6 * 22,50 + 18 * 44,50 + 100 = 1036 euro in 2 jaar.
t-mobile: 24 * 44,95 = 1078,8 euro in 2 jaar.
Ziet er geweldig uit.
Ziet iemand een addertje? Wat houdt mij tegen om morgen naar de TFT te stappen?
edit:
telfort ipv t-mobile O_o
telfort ipv t-mobile O_o
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 11:11 ]
Bij Tmobile krijg je 300 min EN 300 smsjes, bij vodafone slechts 300 min OF 600SMSjes....
Omgerekend krijg je dus 450 vodafone-achtige minuten bij je Tmobile-abo. (300 smsjes / 2 = 150 min). Vergeet niet dat je de Tmobile SMSjes niet om kunt zetten in minuten dus dat mijn vergelijking flink mank gaat op dat punt.
In principe is de vodafonebundel 1,5 keer zo duur!
Omgerekend krijg je dus 450 vodafone-achtige minuten bij je Tmobile-abo. (300 smsjes / 2 = 150 min). Vergeet niet dat je de Tmobile SMSjes niet om kunt zetten in minuten dus dat mijn vergelijking flink mank gaat op dat punt.
In principe is de vodafonebundel 1,5 keer zo duur!
Wat je tegen kan houden is, zoals hier boven dus al staat, de extra kosten die je dan voor SMS gaat betalen als je daadwerkelijk 300 minuten belt. Aangezien je de SMSjes geleidelijk in de maand verstuurd zal je op het einde van de maand dus extra kosten betalen voor belminuten en smsjes buiten je bundel. Ik weet niet of dit bij Vodafone zo goedkoop is dat je in 2 jaar tijd maar 40 euro buiten je bundel zit als je daadwerkelijk dus 300 minuten belt.
Spritz, wat doet Telfort met 300 belminuten + 300 sms ertussen? Is dat je huidig abo? Heb nl nog geen Telfort gezien icm IPhone. Zowel, zou ik graag willen weten, want zit nu ook bij Telfort.
Ghostly, dat schept een band....Toch nog een vraagje: je hebt wel altijd goed bereik om te kunnen bellen? Dus geen gemiste belletjes etc??
Ghostly, dat schept een band....Toch nog een vraagje: je hebt wel altijd goed bereik om te kunnen bellen? Dus geen gemiste belletjes etc??
Nog ff aanvulling op t4t nadat ik wat dingetjes heb nagevraagd:
6 maanden halve kosten en Je hebt 300 belminuten en elke sms die je stuurd kost je een halve belminuut. Dus verschillende combinaties mogelijk: 150 belminuten verbruikt geeft je ruimte voor 300 smsjes....Tjonge jonge zeg. Je moet bijna gestudeerd hebben om gsm abo's te vergelijken..Overigens is de IPhone direct leverbaar...mits in winkel aanwezig en natuurlijk vodafoon simlock (zoals altijd bij vodafoon...)
6 maanden halve kosten en Je hebt 300 belminuten en elke sms die je stuurd kost je een halve belminuut. Dus verschillende combinaties mogelijk: 150 belminuten verbruikt geeft je ruimte voor 300 smsjes....Tjonge jonge zeg. Je moet bijna gestudeerd hebben om gsm abo's te vergelijken..Overigens is de IPhone direct leverbaar...mits in winkel aanwezig en natuurlijk vodafoon simlock (zoals altijd bij vodafoon...)
Mij is verder verteld dat ze alleen de witte 16GB variant hebben.kasteleman schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:57:
Er is geen simlock op. Die bestaat namelijk niet voor Vodafone NL. Zit internet er bij T4T bij trouwens? Bij T-Mobile wel.
Dan zou Vodafone de iPhone officieel moeten ondersteunen en dat doen ze nietkasteleman schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:49:
en kreeg toch echt van medewerker te horen: en is gelockt op vodafone
Dus t4t/tft levert nu de Iphone ook ?
Ik kan vanaf 17 Januari foetsie bij huidige provider dus wil de overstap toch eens maken
Ik kan vanaf 17 Januari foetsie bij huidige provider dus wil de overstap toch eens maken
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Zou weer een kleine hint zijn dat het gerucht misschien toch waar is ;):P--Christiaan-- schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:51:
[...]
Dan zou Vodafone de iPhone officieel moeten ondersteunen en dat doen ze niet.
Als ik bij bellen.com kijk zie ik dat phoneplaza ook telefoons leveren bij via vodafone en kpn.
En wat ze aanbieden ziet er aantrekkelijker uit dan de t-mobile aanbiedingen. En ook geen 25 euro 'aansluitkosten' die t-mobile wel rekent.
Lees ik deze thread door dan zie ik dan 3g bij kpn en vodafone ook nog eens beter is. Is er dan nog enige reden om iPhone via T-Mobile te nemen als de concurrentie goedkoper, sneller en met beter bereik is?
http://bellen.com/mobiel/...phone-3g-s/overzicht.aspx
http://www.phoneplaza.nl/iphone-aanbiedingen/
En wat ze aanbieden ziet er aantrekkelijker uit dan de t-mobile aanbiedingen. En ook geen 25 euro 'aansluitkosten' die t-mobile wel rekent.
Lees ik deze thread door dan zie ik dan 3g bij kpn en vodafone ook nog eens beter is. Is er dan nog enige reden om iPhone via T-Mobile te nemen als de concurrentie goedkoper, sneller en met beter bereik is?
http://bellen.com/mobiel/...phone-3g-s/overzicht.aspx
http://www.phoneplaza.nl/iphone-aanbiedingen/
Hahaha ja dat is een trukje om je er in te praten idd 
Zie dat vodafone abbonement:
Maandelijkse kosten € 29,75 *incl. BTW
Dan staat er onder in kleinere letters:
Maandelijkse kosten na 6 maanden € 59,50
Maandelijkse kosten na 24 maanden € 61,50
+ Je betaald ook nog gewoon 100 euro voor de telefoon.
En bij T-Mobile is het gewoon gedurende hele contract 29,95 per maand voor 100 euro als het over de Iphone 3GS 16GB gaat
Zie dat vodafone abbonement:
Maandelijkse kosten € 29,75 *incl. BTW
Dan staat er onder in kleinere letters:
Maandelijkse kosten na 6 maanden € 59,50
Maandelijkse kosten na 24 maanden € 61,50
+ Je betaald ook nog gewoon 100 euro voor de telefoon.
En bij T-Mobile is het gewoon gedurende hele contract 29,95 per maand voor 100 euro als het over de Iphone 3GS 16GB gaat
[ Voor 4% gewijzigd door Patavorene op 08-01-2010 16:50 ]
Ik ben vandaag ff bij een Vodafone winkel geweest. Volgens de manager daar gaat T-Mobile het alleenrecht op korte termijn inderdaad verliezen omdat ze volgens Apple niet genoeg iPhone's verkopen. Hij gaf aan dat volgens hem Apple zowel met KPN als Vodafone NL onderhandeld en hij verwachtte dat Vodafone de deal kreeg omdat Vodafone UK de iPhone al verkoopt.
Afijn, geen zekerheid of bevestiging dus, maar wel weer een volgende hint dat er wat staat te gebeuren?
Afijn, geen zekerheid of bevestiging dus, maar wel weer een volgende hint dat er wat staat te gebeuren?
Onzin, je moet nog steeds maar mazzel hebben als je een phone shop binnen loopt dat ze uberhaupt een iphone op voorraad hebben. Lijkt me sterk dat apple dan kan zeggen dat ze er niet genoeg verkopen...
Apple kan natuurlijk ook steeds met opzet ongeveer leveren wat de shops als verkoopprognose aanleveren: voorraad in shops blijft laag. Zo blijft het beeld dat ze niet aan te slepen zijn intact en missen ze geen sales. Dus dat zegt niets of T-Mobile de verkopen haalt die Apple in gedachte had.dominator schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:56:
Onzin, je moet nog steeds maar mazzel hebben als je een phone shop binnen loopt dat ze uberhaupt een iphone op voorraad hebben. Lijkt me sterk dat apple dan kan zeggen dat ze er niet genoeg verkopen...
Maar ik ben met je eens dat ze in shops ook maar wat zeggen hoor.. .dus gewoon afwachten maar!
Vergeet niet dat het hele iphone gebeuren zowel KPN als vodafone duizenden klanten heeft gekost, reken maar dat er flink gevloekt is toen bleek dat de iphone een daverend suc6 werd en bleek dat er een contract voor een X periode was met t-mobile. Het bericht dat KPN daadwerkelijk een reeks iphones aan vaste klanten heeft verkocht spreekt boekdelen uiteraard....
Je zou dan zeggen dat het een goede zet is van Apple om nu niet langer bij één provider te verkopen: iedereen die het waard vond om voor de Iphone naar T-mobile over te stappen heeft dat inmiddels wel gedaan. Nu is het dan tijd om ook klanten bij andere providers er eentje aan te smeren, die uiteraard alleen maar goede dingen hebben gehoord over het toestel.
Ik ga in ieder geval nooit naar T-mobile switchen, maar zou zo een Iphone nemen bij een abo van vodafone of hi/kpn.
Ik ga in ieder geval nooit naar T-mobile switchen, maar zou zo een Iphone nemen bij een abo van vodafone of hi/kpn.
Zit zeker wat in, veel mensen durven of willen niet van provider wisselen. (om wat voor reden dan ook) Voor apple zou het inderdaad goed zijn om alle providers te bedienen, maar aangezien ze nog niet eens t-mobile genoeg aangeleverd kunnen krijgen kan dat wel eens problemen geven.
En daarom denk ik dat voorlopig de iPhone T-Mobile exclusive blijft.dominator schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:26:
Zit zeker wat in, veel mensen durven of willen niet van provider wisselen. (om wat voor reden dan ook) Voor apple zou het inderdaad goed zijn om alle providers te bedienen, maar aangezien ze nog niet eens t-mobile genoeg aangeleverd kunnen krijgen kan dat wel eens problemen geven.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Geruchten laaien weer op. Zou het dan toch... eindelijk?!
Ik zou zielsgelukkig zijn in ieder geval.
Ben benieuwd wanneer KPN dit gaat bevestigen, ik neem aan dat het ook voor Hi gaat gelden
Elect a clown, expect a circus.
Zou grappig zijn als het wel is, dan had ik het toch goed met dit topic 
Alleeeeeen:
Zit nu voor 2 jaar bij t-Mobile AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAh
Maar tot op heden nog geen problemen hier met 3g hoor
En dat terwijl ik met KPN de laatste weken gewoon via internet niet vooruit kwam op bepaalde locaties
Die locaties waar ik voorheen dus wel goed 3g bereik had, dus zal wel aan mijn tel hebben gelegen (oude)
Alleeeeeen:
Zit nu voor 2 jaar bij t-Mobile AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAh
Maar tot op heden nog geen problemen hier met 3g hoor
En dat terwijl ik met KPN de laatste weken gewoon via internet niet vooruit kwam op bepaalde locaties
Die locaties waar ik voorheen dus wel goed 3g bereik had, dus zal wel aan mijn tel hebben gelegen (oude)
[ Voor 32% gewijzigd door Patavorene op 22-01-2010 16:52 ]
Verwijderd
Beste Mensen,
Ik kan jullie voor 100% zeker garanderen dat de Iphone bij T for telecom 100% simlock vrij is. het is de neverlock versie die ingekocht word via engeland.
bij t for telecom zijn er 2 versie verkrijgbaar
- vodafone 35 + internet blox 9.50 toestel prijs = 99 eu (Iphone 16 3Gs 16GB White, alleen verkrijgbaar icm vodafone)
&
- willekeurige abo / provider toestel prijs = afhankelijk van de gekozen bundel / provider (Iphone 16 3Gs 16GB Black)
Hoe weet ik dit?
Ben zelf werkzaam bij T for telecom ;-)
en ja........... KPN mag per feb 2010 ook de iphone gaan verkopen!! dit zal ook om een gelockte versie gaan en de 16GB versie.
Ik kan jullie voor 100% zeker garanderen dat de Iphone bij T for telecom 100% simlock vrij is. het is de neverlock versie die ingekocht word via engeland.
- vodafone 35 + internet blox 9.50 toestel prijs = 99 eu (Iphone 16 3Gs 16GB White, alleen verkrijgbaar icm vodafone)
&
- willekeurige abo / provider toestel prijs = afhankelijk van de gekozen bundel / provider (Iphone 16 3Gs 16GB Black)
Hoe weet ik dit?
en ja........... KPN mag per feb 2010 ook de iphone gaan verkopen!! dit zal ook om een gelockte versie gaan en de 16GB versie.
Verwijderd
Fout er zit geen lock op! het is de neverlock versie! ;-) and i know that for 100% sure!kasteleman schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:57:
welke t4t was dat??
En per wanneer, of alleen in de winkel. Kan op "jullie" site niets vindenVerwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:30:
Beste Mensen,
&
Hoe weet ik dit?
smox02: Was de t4t te Veenendaal. Het blijft trouwens best wel moeilijk vergelijken, want bij t4t zijn dan prijzen voor een half jaar en dan gaat voor de rest van je abo de prijs aanzienlijk omhoog. Bv bij het vodafoon abo. Ik zit nu bij Telfort en mag over een maandje of 2 verlengen. Blijf het liefst bij Telfort ivm tevredenheid over dekking etc. Heb nl laatst ff een IPhone met T-mobile mogen testen en het bereik was binnenshuis in Ede echt bedroevend. Voortdurend popup: geen service beschikbaar. Had al 3G uitgezet in configuratie. Of zijn er nog meer settings? Vrees alleen dat ik dan de hoofdprijs mag gaan betalen voor de IPhone. En als KPN mag verkopen hoe zit het dan met Telfort?
[ Voor 18% gewijzigd door kasteleman op 28-01-2010 11:32 . Reden: aanvulling ]
Nog geen iPhone bij KPN te bekennen....
Hmm,
inderdaad nog niks, maar zag wel bij phoneshop 275 bel+sms+web 2 jaar incl 3gs 16gb voor 35 euro per maand en 29 euro bijbetaling...klinkt verlokkelijk, moet ik het alleen zonder visual voicemail doen..
inderdaad nog niks, maar zag wel bij phoneshop 275 bel+sms+web 2 jaar incl 3gs 16gb voor 35 euro per maand en 29 euro bijbetaling...klinkt verlokkelijk, moet ik het alleen zonder visual voicemail doen..
Voor zover ik begrepen heb (van een t-mobile medewerker) heeft t-mobile een lang lopend contract met apple ... de komende jaren zullen andere providers niet ook de iphone kunnen kopen (bij apple) om te verkopen in nederland. De losse toestellen zoals deze nu door de diverse webshops en KPN zelf worden ingekocht (de omweg) zal wel kunnen maar niemand anders kan de komende jaren (nog een jaar of 3-3,5) de iphone kunnen aanbieden op dezelfde wijze als t-mobile. Enige reserves kunnen hier wel bij genomen worden aangezien hij bij t-mobile werkt maar dit kwam ter sprake in een gesprek onder vrienden niet als verkoper voor tmobile
Samsung R710 Q9000 geforce 130m
Knap hoor, dat ze dat weten. Alles zal geheim blijven, zo is Apple.
T-Mobile medewerkers weten ook niks.Tribledragon schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:48:
Voor zover ik begrepen heb (van een t-mobile medewerker) heeft t-mobile een lang lopend contract met apple ... de komende jaren zullen andere providers niet ook de iphone kunnen kopen (bij apple) om te verkopen in nederland. De losse toestellen zoals deze nu door de diverse webshops en KPN zelf worden ingekocht (de omweg) zal wel kunnen maar niemand anders kan de komende jaren (nog een jaar of 3-3,5) de iphone kunnen aanbieden op dezelfde wijze als t-mobile. Enige reserves kunnen hier wel bij genomen worden aangezien hij bij t-mobile werkt maar dit kwam ter sprake in een gesprek onder vrienden niet als verkoper voor tmobile
Ik werd vandaag gebeld door een T-Mobile medewerker met het bericht dat als ik nu mijn contract verleng met 2 jaar (moet nu nog 1/2 jaar met m'n 3G), dan krijg ik een gratis 3GS. Ik heb dit natuurlijk niet gedaan omdat
- er misschien in die tijd wel een nieuwe komt
- als ik hem wil verlengen ik dat over 1/2 jaar ook in de winkel kan doen
Ik vond het een beetje vaag. Misschien proberen ze iPhone klanten te houden zodat ze niet gaan 'overstappen'?
- er misschien in die tijd wel een nieuwe komt
- als ik hem wil verlengen ik dat over 1/2 jaar ook in de winkel kan doen
Ik vond het een beetje vaag. Misschien proberen ze iPhone klanten te houden zodat ze niet gaan 'overstappen'?
Dat is waarschijnlijk wel de truc, nu maar vast zoveel mogelijk iPhone klanten aan zich binden nu men nog gedwongen bij T-Mobile terecht moet. Dan hebben ze je toch de komende 2 jaar al vast staan en daar kan KPN dan voorlopig niks aan doenYvad schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:00:
[...]
Ik heb 2 dagen geleden Hi opgebeld omdat ik het ook wel zag zitten om een Iphone te hebben icm KPN maar de medewerker vertelde mij dat ik meer wist dan hij.
Het enige wat KPN kan bieden is een losse Iphone die ik dan via klantenservice aanvraag. Dit doet KPN alleen bij uitzondering voor, wat de medewerker "high rollers" noemde. Ik gok dat dat zakelijke klanten zijn die KPN graag wil houden.
Ook zei de medewerker van Hi dat TMobile een contract met Apple heeft dat nog tot juli/augustus loopt.
Deze informatie icm het feit dat nog niemand wat gehoord heeft over Iphone via KPN/Hi doet mij een beetje twijfelen aan de echtheid van de informatie die toentertijd naar buiten kwam. Maar ja, februari is nog niet voorbij dus wie weet.
Het enige wat KPN kan bieden is een losse Iphone die ik dan via klantenservice aanvraag. Dit doet KPN alleen bij uitzondering voor, wat de medewerker "high rollers" noemde. Ik gok dat dat zakelijke klanten zijn die KPN graag wil houden.
Ook zei de medewerker van Hi dat TMobile een contract met Apple heeft dat nog tot juli/augustus loopt.
Deze informatie icm het feit dat nog niemand wat gehoord heeft over Iphone via KPN/Hi doet mij een beetje twijfelen aan de echtheid van de informatie die toentertijd naar buiten kwam. Maar ja, februari is nog niet voorbij dus wie weet.
Prima.
Ik had net een alleraardigste mevrouw van Hi aan de telefoon aangezien mijn abbonement bij Hi afloopt op 31 maart. Ik heb haar uiteraard gezegd dat ik een iPhone wilde maar die kon ze niet vinden in haar assortiment en dus ook niet aan mij geven. Echter wist ze me wel te melden dat in juni of juli de nieuwe iPhone (4G) uitkomt en dat die verkocht gaat worden door KPN/Hi
Ik heb mijn abonnement nu met 6 maanden verlengd en daarbij gratis Hi Eindeloos Online gekregen en als de iPhone uit is gaan we die regelen
Ik heb mijn abonnement nu met 6 maanden verlengd en daarbij gratis Hi Eindeloos Online gekregen en als de iPhone uit is gaan we die regelen
/post
Dan mogen ze eerst wel eens die snelheden van Eindeloos Online omhoog gooien en die FUP naar boven bijstellen anders heb je nog niets aan de 3G en de functies van de Iphone
Elect a clown, expect a circus.
wel mooi ook dat apple zelf nog niets heeft vrijgegeven van een nieuw toestel of whatever, en dat een belmuts achter een geautomatiseerd systeem jouw wel kan vertellen dat er een nieuw toestel aankomt, en deze de naam 4G draagt.
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
Is er al bekend wie straks de nieuwe Iphone gaat aanbieden, of wordt dit (helaas) weer T mobile...
Kans lijkt me 95% dat T-Mobile de nieuwe iPhone in eerste instantie exclusief gaat voeren.
In juni loopt mijn abo bij Voda af (heb nu een simlockvrije 3gs uit belgië, HCW) en ga liever niet weg bij Voda.
Ik kan natuurlijk de België route weer doen als dat tzt nog steeds kan.
Ik kan natuurlijk de België route weer doen als dat tzt nog steeds kan.
Ik was bij Vodafone (lijnbaan, R'dam) en een vriendelijke medewerker wist te vertellen dat vanaf ongeveer september Vodafone ook echt zelf de Iphone mag gaan leveren. Voorlopig zit je nog vast aan T for telecom en dergelijke winkels. Het exclusieve contract met T-mobile is verlopen en wordt niet verlengd. Voorzichting informeren naar de nieuwe Iphone ontlokte de reactie dat die ook niet exclusief zou gaan zijn.
Advies: nog even wachten dus en hopen dat het iets eerder gaat zijn.
Advies: nog even wachten dus en hopen dat het iets eerder gaat zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door magicstar op 27-04-2010 11:03 ]
In augustus ben ik aan de beurt en wil onder geen beding naar t-mobile. Ik wil bij Hi blijven, maar ook een iphone. Als het zo uitkomt neem ik nog liever een andere telefoon dan t-mobile.
Ik volg even hier
Ik volg even hier
Verwijderd
Ik zit ook bij hi, mocht hij uitkomen bij Hi dan word mijn keuze nog moeilijk!
Ik volg dit wel topic wel.. maar ik vrees dat T-Mobile alleenheerser blijft..
Ik volg dit wel topic wel.. maar ik vrees dat T-Mobile alleenheerser blijft..