Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
SilencerNL schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:07:
[...]

Dit is geen foutje of bug, zo is het design. Zo werkt dat bij mij ook, en ik heb een losse geluidskaart. Dat is nou eenmaal het verschil tussen 5.1 aansluiten en 2 tulp stekkers. Waarschijnlijk zal je versterker een andere mode selecteren als jij je cd speler selecteert.
Hm... Maar als ik nu toch mijn muziek via xbmc wil afspelen, hoe doen we dat dan? Ik wil niet genoegen nemen met alleen die kleine speakertjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Westmania schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:15:
[...]

Hm... Maar als ik nu toch mijn muziek via xbmc wil afspelen, hoe doen we dat dan? Ik wil niet genoegen nemen met alleen die kleine speakertjes...
Volgens mij moet je dat in kunnen stellen in de driver/software van je onboard sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
technofreak1 schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:49:
[...]

Volgens mij moet je dat in kunnen stellen in de driver/software van je onboard sound.
Zal ik eens naar kijken ook, maar is dit niet een xbmc issue?

Is niet logisch dat xbmc stereo geluid uitstuurt bij muziek? Je hebt toch sowieso niets aan 5.1 dan? Hoe doen anderen dat? Of luistert er niemand muziek over een 5.1 setup via xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Westmania schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:38:
[...]

Is niet logisch dat xbmc stereo geluid uitstuurt bij muziek? Je hebt toch sowieso niets aan 5.1 dan? Hoe doen anderen dat? Of luistert er niemand muziek over een 5.1 setup via xbmc?
Ik heb in mn realtek hd audio manager de optie "speaker fill" "for playback of stereo audio sources on 5.1 systems" Als je die optie of een vergelijkbare in jouw audio driver activeerd zou het best wel eens opgelost kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:58
Vroeger had je in XBMC zelf een optie, iets van "Output stereo to all speakers", maar die kan ik nu niet meer terugvinden...

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 29-11-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:46
Als er geen discreet LFE-kanaal wordt meegestuurd zoals bij DD/DTS bitstreaming of met een analoog LFE-kanaal dan kun je het lage gedeelte ahw eruit filteren en die door de sub laten afspelen. Dit moet je in de Onkyo instellen en niet in je drivers.

Een 2.1 opstelling werkt op dezelfde manier: er wordt geen LFE-kanaal verstuurd (er passen slechts 2 discrete kanalen uncompressed over 1 draadje), maar toch zal de subwoofer het gewoon doen. Dit komt doordat er dmv audio crossover de lage tonen ahw eruit worden gefilterd en worden afgespeeld door de woofer.

[ Voor 198% gewijzigd door HarmoniousVibe op 29-11-2010 20:15 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRealKnuf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:36
hyptonize schreef op zondag 28 november 2010 @ 17:56:
[...]

Omdat ik die ook geïnstalleerd heb, maar mijn PC staat niet 24/7 aan en ik ben niet in de luxe positie dat ik hier een server thuis heb staan. En aangezien ik toch een eigen website heb...
hmm logisch. Via het web is wel erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 21:17

SilencerNL

No remorse

Westmania schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:38:
[...]

Dit gebeurt ook... Er wordt gewoon stereo uitgestuurd (2 kanalen dus). Er wordt dus geen LFE (subwoofer) kanaal uitgezonden. Het kan wel, maar dan moet je dat dus óf in je drivers instellen, óf op je versterker zoals hierboven al een paar keer is aangegeven.

Als ik een film kijk springt mijn versterker op Dolby Digital of DTS... Bij muziek (of eigenlijk: geluid zonder surround codering) springt hij op stereo, en laat ik mijn versterker de 2 kanalen ondersteunen door mijn subwoofer. No problem!

Ik denk dat je je versterker/receiver gewoon nog niet goed hebt ingesteld. Kijk je configuratie nog even goed na. Als je namelijk kleine speakers gebruikt, en dit ook zo instelt op je versterker, dan zal je subwoofer sowieso meedoen met al je speakers, of je nou 2.0 of 5.1 luistert.

[ Voor 13% gewijzigd door SilencerNL op 29-11-2010 21:14 . Reden: Typo ]

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Ik zal er eens echt voor gaan zitten. Bedankt voor alle goede adviezen.

Update: Na wat geklooi met drivers (waardoor ik helemaal geen geluid meer had), heb ik maar weer eens een grof paardenmiddel uit de kast getrokken: format c.

Na een verse installatie doet alles het nu wel. Dus zowel bij stereo als 5.1 doet de subwoofer gezellig mee. Kost je dan toch weer een avondje.

[ Voor 68% gewijzigd door Westmania op 01-12-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frixel schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:06:
[...]

Thanks dat ziet er al veel beter uit _/-\o_

Rendermethode heb ik op Pixelshader staan, is dat goed? :+
Wat is trouwens de optie video post-processing? :+ (die staat disabled)
Post-processing verbetert de kwaliteit van SD materiaal. Bij gebruik op HD bestanden, heeft dit een averechts effect. Maar ik geloof dat XBMC het bestand dat je wilt afspelen analyseert en overeenkomstig post-processing afzet wanneer je x264 wil afspelen. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Xbmc checkt de resolutie van het materiaal en afhankelijk daarvan schakelt het de beeldverbetering in. Het maakt wel geen onderscheid tussen codecs voor zover ik weet, maar het is bedoeld voor DivX/XviD, niet voor h.264.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Ik heb dit weekeinde mijn eerste xbmc (simpele) plugin in elkaar geflanst. Hiermee kun je de kanalen van nederland24.nl bekijken. Voor zover ik weet is er nog niet een dergelijke plugin.

Hij is nog niet volledig af (alle logo's moeten nog even gemaakt worden), maar hij is wel testklaar.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5905345/ned24xbmc2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5905345/ned24xbmc1.jpg

Als je hem wilt uitproberen dan kun je hem nu alvast hier downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Naj_Geetsrev schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:25:
Ik heb dit weekeinde mijn eerste xbmc (simpele) plugin in elkaar geflanst. Hiermee kun je de kanalen van nederland24.nl bekijken. Voor zover ik weet is er nog niet een dergelijke plugin.

Hij is nog niet volledig af (alle logo's moeten nog even gemaakt worden), maar hij is wel testklaar.

[afbeelding]

[afbeelding]

Oh, interessant!
Ik kende Nederland24.nl, maar het ziet eruit als een soort gethematiseerde kanalen van uitzendinggemist.nl?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
anandus schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:28:
[...]
Oh, interessant!
Ik kende Nederland24.nl, maar het ziet eruit als een soort gethematiseerde kanalen van uitzendinggemist.nl?
More or less. Op de wiki Wikipedia: Nederland 24 kun je lezen wat het zenderaanbod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:17
XBMC op een Acer Vertion N260G (N280/2G) is goed te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:45
the_nowhereman schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:05:
XBMC op een Acer Vertion N260G (N280/2G) is goed te doen ?
Ligt eraan wat je ermee wilt gaan doen. Muziek luisteren zal geen probleem zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
alex3305 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:56:
[...]

Ligt eraan wat je ermee wilt gaan doen. Muziek luisteren zal geen probleem zijn lijkt me.
Video afspelen :) Met enige tweaks zou de GMA4500 Full HD het moeten aankunnen icm windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

dread

Sluwe vlaming

dread schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:52:
Ok grote frustratie hier (win7 laatste dharma):

Gisteren steek ik in mijn analoge audio out (green hole) een jack naar mijn versterker.

Ik heb ook een hdmi aansluiting die het geluid en beeld regelt. Maar aangezien mijn zoon vaak op de xbox 360 zit, wil ik het geluid van de media center langs de versterker laten lopen.

Vanaf dan doet XBMC gewoon moeilijk. DvD afspelen gaat schokkerig en er is geen geluid (hardware matige versnelling in XBMC staat aan). Elke keer komt weer de boodschap dat er een probleem is met de audio ingang. Die boodschap zie ik pas staan nadat ik xbmc verlaat en in windows kom.

Ik heb alle eigenschappen nagekeken (staan nog net zo toen alles werkte). Ik heb de pc herstart. Ik heb de analoge kaber eruit gehaald. Ik heb in de windows audio en xbmc audio eigenschappen nagekeken of het geluid wel via hdmi loopte.

Kent iemand dit? Of weet iemand wat ik eraan kan doen. Dit is zoo frustrerend.
Het is opgelost door in XBMC in te stellen dat het geluid analoog binnenkomt. Nergens meer last van. Maar natuurlijk komt het geluid binnen via hdmi.

Weird toch?? :P

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 06:14
Ligt het aan mij of is Apple trailers lite uit de officiele xbmc repository verdwenen?

Meh... hierom dus: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=85784

Heeft iemand deze plugin nog geinstalleerd staan?

[ Voor 41% gewijzigd door lowfi op 30-11-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 14:35

mr_fragle

Don't forget the guide

[afbeelding]

[afbeelding]

Briljant! hartelijk dank! Zou idd mooi zijn als de icons af zijn, maar werkt nu al lekker (nog niet alles gekeken, maar eerste indruk is prima!).

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
the_nowhereman schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:15:
[...]

Video afspelen :) Met enige tweaks zou de GMA4500 Full HD het moeten aankunnen icm windows 7
Het wilde idd niet... full hd kan ie niet aan...
Als er maar een ion gpu inzit moet het wel lukken toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ion kan dat zeker onder Linux (VDPAU), hoe dat zit op Windows weet ik niet, maar Google lijkt te denken van wel in ieder geval.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
mr_fragle schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:19:
[...]

Briljant! hartelijk dank! Zou idd mooi zijn als de icons af zijn, maar werkt nu al lekker (nog niet alles gekeken, maar eerste indruk is prima!).
Geen probleem. ;).

Ik heb de plugin af incl icoontjes. Heb hem gesubmit voor de officiële repository. Hij is via git te pullen vanaf git://github.com/NajGeetsrev/Nederland-24--XBMC-Plugin-.git , anders post ik vanavond hier de final nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:31
Is er ook een buienradar add-on voor de Win32 versie? Ik vind alleen maar versies die op de XboX werken, en die faseer ik er nu uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 18:41
dread schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:13:
[...]

Het is opgelost door in XBMC in te stellen dat het geluid analoog binnenkomt. Nergens meer last van. Maar natuurlijk komt het geluid binnen via hdmi.

Weird toch?? :P
Ik heb ongeveer dezelfde opstelling, en heb sindsdien wel geluid (heb de instellingen daarvoor ook op analoog gezet volgens mij) maar heb ook dat schokkerige bij afspelen van video, zelfs bij DVD (VIDE_TS of .iso) terwijl dat voorheen vloeiend ging.

Is dat bij jou nu helemaal goed?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-10 09:24
Naj_Geetsrev schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:56:
[...]

Geen probleem. ;).

Ik heb de plugin af incl icoontjes. Heb hem gesubmit voor de officiële repository. Hij is via git te pullen vanaf git://github.com/NajGeetsrev/Nederland-24--XBMC-Plugin-.git , anders post ik vanavond hier de final nog wel even.
Als je hier de Final wilposten zou ik heel blij zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Naj_Geetsrev schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:56:
[...]

Geen probleem. ;).

Thnx, kijk uit naar de final :)

Dat hele git gebeuren heb ik mij nooit in verdiept, misschien toch maar eens doen als dat nuttig is :)

Kan nog wel wat nuttige addons verzinnen als je je verveelt trouwens ;) Iig vast superbedankt voor deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Hoe en waar kan ik het makkelijkste nederlandse radiozenders in XBMC zetten. Ik heb een paar zenders als Aardschok, Arrow, Veronica en Slamfm. Shoutcast heb ik al eens geprobeerd maar werkt niet echt super plus de meeste zenders kan ik hier niet op terug vinden.
Hoe zou ik deze kunnen selecteren en afspelen in XBMC, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Waarschijnlijk zou je de m3u's met de stream info ergens kunnen downloaden en dan ergens neerzetten waar XBMC ze kan vinden. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik denk dat je het in die richting moet zoeken.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
mr_fragle schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:34:
[...]

Thnx, kijk uit naar de final :)

Dat hele git gebeuren heb ik mij nooit in verdiept, misschien toch maar eens doen als dat nuttig is :)

Kan nog wel wat nuttige addons verzinnen als je je verveelt trouwens ;) Iig vast superbedankt voor deze!
De pre-final

Ik heb hem gesubmit om opgenomen worden in de XBMC repro. Moet nog een kleine niet functionele dingen aanpassen (wat wijzigingen in de code en omschrijvingen) voordat ze akkoord gaan.

Ideeën zijn voor andere plugins zijn altijd welkom. :). Deze plugin was echt super simpel. Maar het lijkt mij wel leuk om iets ingewikkelders te maken. ;).

Vooral nederlandse content is voor mij interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
buienradar extende weather plugin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
lowfi schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:13:
Ligt het aan mij of is Apple trailers lite uit de officiele xbmc repository verdwenen?

Heeft iemand deze plugin nog geinstalleerd staan?
Potverdekke, ruzie in het team. Kunnen sommige dingen van Nukka niet worden opgepakt door andere devs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 22:33
Naj_Geetsrev schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:13:
[...]

De pre-final

Ik heb hem gesubmit om opgenomen worden in de XBMC repro. Moet nog een kleine niet functionele dingen aanpassen (wat wijzigingen in de code en omschrijvingen) voordat ze akkoord gaan.

Ideeën zijn voor andere plugins zijn altijd welkom. :). Deze plugin was echt super simpel. Maar het lijkt mij wel leuk om iets ingewikkelders te maken. ;).

Vet! Thanks :)

Na alle commotie met die maker van oa de Apple Trailer plugin zou je die plugins natuurlijk ook even kunnen forken ;) (of heeft iemand anders dat inmiddels al gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 17:42
[...]

De pre-final

Dan weet ik er nog wel een waar ik met smart behoefte aan heb :P

Er is een interssante plugin voor Twitteraars: xbtweet. Was erg populair maar werkt alleen onder Camelot en is nooit aangepast. De oorspronkelijke ontwikkelaar is niet meer te bereiken dus het project is dood. Ik heb er wel eens naar gekeken maar het gaat mijn pet te boven. Als je dat kunt oppakken zou het super zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Laatst online: 05-10 17:42
Eoghlear schreef op donderdag 02 december 2010 @ 01:23:
Hoe en waar kan ik het makkelijkste nederlandse radiozenders in XBMC zetten. Ik heb een paar zenders als Aardschok, Arrow, Veronica en Slamfm. Shoutcast heb ik al eens geprobeerd maar werkt niet echt super plus de meeste zenders kan ik hier niet op terug vinden.
Hoe zou ik deze kunnen selecteren en afspelen in XBMC, iemand een idee?
Bekijk dit eens: http://bigfoot87.com/xbmc/radiostreams/

Hij houdt sinds 2005 al de radiostreams bij voor xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:00

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

[...]

De pre-final

Leuk! Ik heb er even melding van gemaakt op mijn website: http://www.xbmcfreak.nl/nederland-24-plugin/

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
xburchartz schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:09:
[...]

Bekijk dit eens: http://bigfoot87.com/xbmc/radiostreams/

Hij houdt sinds 2005 al de radiostreams bij voor xbmc.
Dacht dat dit overgegaan was in een of andere plugin. Ga dit meteen weer instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 20:25
lowfi schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:13:

Hell... dit is niet fijn, zeker voor de XMBC Live users die niet even een browser bij de hand hebben. Zo krijgen ze me wel om naar Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Westmania schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:00:
[...]

Potverdekke, ruzie in het team. Kunnen sommige dingen van Nukka niet worden opgepakt door andere devs?
Als je 't goed leest dan meldt hij dat zijn plug-ins nog altijd beschikbaar zijn - alleen niet meer in de xbmc repositories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 11:28

SebasFM

BOFH

Misschien interessant als iemand een plugin zou kunnen schrijven voor de filmpjes van OoitGemist en iWatch? Op laatst genoemde lijkt het me interessant om Het Nieuws (VTM) te kunnen bekijken in XBMC.

Is er overigens een goede tutorial te vinden om add-ons te schrijven?

[ Voor 13% gewijzigd door SebasFM op 02-12-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
catchingfire schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:55:
[...]

Hell... dit is niet fijn, zeker voor de XMBC Live users die niet even een browser bij de hand hebben. Zo krijgen ze me wel om naar Plex.
Even zoeken naar nuka xbmc repository. Staat ook in de xbmc wiki. Inmiddels heb ik gewoon weer trailers. Liever geen plex :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
[...]

Sowieso hoef je je nooit druk te maken over addons die verloren gaan. Ze worden allemaal onder de GPL licentie verstrekt dus je kan hem makkelijk forken en zelf opnieuw adden in z'n oude hoedanigheid.

Geen centje pijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
lowfi schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:17:
[...]

Even zoeken naar nuka xbmc repository. Staat ook in de xbmc wiki. Inmiddels heb ik gewoon weer trailers. Liever geen plex :P
Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Ik zie dat er hier een aantal mensen handig zijn met plugins.
Zou het mogelijk zijn om bijvoorbeeld dmv. een bounty-systeem nieuwe plugins te ontwikkelen? Gisteren ontdekte ik de website fora.tv, een beetje a la Ted Talks. Een plugin hiervoor zou geweldig zijn. Ook doet de Ted plugin het niet echt lekker bij ons; er komen geen updates meer binnen.

Als dit soort dingen te fixen zijn voor een paar euro (meer geïnteresseerden?) ben ik best bereid daarvoor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
SebasFM schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:06:
Misschien interessant als iemand een plugin zou kunnen schrijven voor de filmpjes van OoitGemist en iWatch? Op laatst genoemde lijkt het me interessant om Het Nieuws (VTM) te kunnen bekijken in XBMC.
Met een.be kan ik wel wat denk ik, heeft ook wel leuke content. iWacht heeft zeer waarschijnlijk DRM enz.

Ik zal dit weekeinde eens kijken of ik ergens een proof of concept van kan maken. :). Wie weet van een.be
Eigenlijk niet. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:50
Er is toch ook een Create-Addon addon? Is dat een goed begin? Of kan je beter een addon pakken die vergelijkbare dingen doet als je zelf zou willen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Westmania schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:00:
[...]

voor zover ik heb begrepen is nukka herhaaldelijk gewaarschuwd voor GPL overtredingen (als in source van anderen gebruiken zonder dat te vermelden). dat zou xbmc boetes op kunnen leveren. daarom werden die patches niet opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[...]

Dan weet jij niet hoe Plex gestart is schat. En daarbij, waarom zou je Xbmc dumpen voor iets wat uiteindelijk een fork van Xbmc is, met een in verhouding verouderde codebase? Ik zou twee keer nadenken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:25

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Borromini schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:58:
[...]

Dan weet jij niet hoe Plex gestart is schat. En daarbij, waarom zou je Xbmc dumpen voor iets wat uiteindelijk een fork van Xbmc is, met een in verhouding verouderde codebase? Ik zou twee keer nadenken :).
iets wat ooit een fork van XBMC is geweest is een preciezere beschrijving. het enige overblijfsel is de player zelf (redelijk core-business onderdeel, dat wel ;) ) en ook die zal binnen afzienbare tijd vervangen worden.
het hoeft w.m.b. geen plex <> XBMC pissing contest te worden, iedereen moet vooral kiezen wat voor hem/haar het fijnste werkt.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
SebasFM schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:06:

Is er niet gewoon een officiele Uitzendinggemist voor de belgische kanalen? Die zou ik namelijk wel willen opnemen in XOT-Uzg.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53

[afbeelding]

[afbeelding]

Geniaal! Was laatst al wel bezig geweest zelf wat individuele stream url's die ik interessant vond (o.a. 101tv) via .strm bestanden toe te voegen maar dit is helemaal geweldig natuurlijk :).

Toch hoop ik dat de PO zich zelf nog eens wat meer op mediacenters gaat richten. Zoals het nu op hun site staat, is het namelijk eigenlijk tegen de voorwaarden om hun streams buiten de eigen omroep.nl player te gebruiken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

[...]

De pre-final

Thnx m8, gaat er sowieso op en ik update straks naar je final. Iets ingewikkels heb ik wel voor je. Grotebozewolf dacht dat het mogelijk moest zijn misschien. Ik zou graag de musicstream van 22tracks.com hebben :) Maar denk dat dat zeer moeilijk zal zijn.

Wat mij ook vet lijkt, maar dat zal via de skin moeten denk ik, is een andere screensaver. Eentje meer in de stijl van windowsmediacenter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:49

J-P

Syntax erro....

Zijn er meer mensen die geen subs meer kunnen downloaden van bierdopje.com met de xbmc subtitle scrips. Dharma RC1?
Zie wel op de website dat je nu een wachtwoord nodig hebt om ondertitels te downloaden vanaf de site, maar weet niet of dat altijd al het geval was.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:55
Een uurtje geleden werkte het hier nog....

Heb je wel de subtitel addon al een keertje geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bogey Dope schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:47:
Zijn er meer mensen die geen subs meer kunnen downloaden van bierdopje.com met de xbmc subtitle scrips. Dharma RC1?
Zie wel op de website dat je nu een wachtwoord nodig hebt om ondertitels te downloaden vanaf de site, maar weet niet of dat altijd al het geval was.
Sinds RC2 zijn de addons in de finale repository geplaatst. Dat betekent dat RC1 je addons niet meer zal updaten. Je zult moeten upgraden naar RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik neem aan dat een sudo apt-get upgrade volstaat voor een update van Live RC1 naar RC2, tenminste, hij is nu bezig met allerlei xbmc dingen binnenhalen.

xbmc.org staat onder heavy load, zwaar traag... Anderen ook last van?

edit:
mooi, pijnloze upgrade... Love it! hoop dat het altijd zo blijft.

[ Voor 14% gewijzigd door Mar2zz op 03-12-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

GroteBozewolf schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:55:
[...]

Is er niet gewoon een officiele Uitzendinggemist voor de belgische kanalen? Die zou ik namelijk wel willen opnemen in XOT-Uzg.
Voor de publieke omroepen Een/Ketnet/Canvas is dat die OoitGemist, en voor de zenders van de VMMa is dat iWatch. Daar helaas veel betaalde rommel te vinden, maar gelukkig ook gratis uitzendingen van o.a. Het Nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Ik had graag mij tvshows ook laten scrapen (ziet er bij moveis heel mooi uit). Echter de enige series die hij scraped zijn avi files. Nu heb ik de meeste (bcc series) als een dvd staan. Is daarvoor een manier om die makkelijk te scrapen. De movie scraper gebruiken gaat niet.
Het gebruik van nfo files is wel erg tijdrovend voor al mijn series.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
dread schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:29:
Ik had graag mij tvshows ook laten scrapen (ziet er bij moveis heel mooi uit). Echter de enige series die hij scraped zijn avi files. Nu heb ik de meeste (bcc series) als een dvd staan. Is daarvoor een manier om die makkelijk te scrapen. De movie scraper gebruiken gaat niet.
1e hit op google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Die heb ik vanzelfsprekend doorgelezen. (vind ik trouwens erg jammer dat je insinueert dat ik niet eerst google naar oplossingen. 'was dat nu zo moeilijk?' is echt hatelijk. Als je het antwoord weet, kan je het ook gewoon geven)

Echter bij mijn movies gaat alles goed en vindt hij alle films via de tv movies scraper.

Echter bij tvseries vindt hij alleen de avi -files. Doch staat in de link die je aanhaalt bij troubleshooting tv-shows lookup :Note! "AVI" is just an example, as this applies to all video formats that XBMC supports. dus zou ook dvd ondersteund moeten worden. Van mijn dvd scraped hij gewoon helemaal niets.

Hier staat in het xbmc forum dat het helemaal niet zou werken met dvd's en tvseries. Hoe doen jullie dat?
De methode van de laatste post heb ik dan ook opgevold maar nog steeds geen enkele dvd ge-scraped. (met DVDshrink naar iso converteren en dan laten scrapen)

Ok voor de duidelijkheid: de naming conventions zijn gevolgd en jaartal toegevoegd!

[ Voor 26% gewijzigd door dread op 03-12-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Heb je elke dvd in een map staan? Ik heb dat wel, en kies dan "gebruik mapnamen"oid bij scrapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Westmania schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:50:
Heb je elke dvd in een map staan? Ik heb dat wel, en kies dan "gebruik mapnamen"oid bij scrapen.
Ik gebruik de indeling zoals aangegeven door xbmc wiki.

Gebruik mapnamen kan alleen bij de movie scraper en niet bij de tvseries scraper ;) (bedankt voor het meedenken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 13:58
dread schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:24:
[...]

Die heb ik vanzelfsprekend doorgelezen. (vind ik trouwens erg jammer dat je insinueert dat ik niet eerst google naar oplossingen. 'was dat nu zo moeilijk?' is echt hatelijk. Als je het antwoord weet, kan je het ook gewoon geven)
Melden dat je Google al gebruikt hebt, dan krijg je zo'n opmerkingen niet meer ;)
Jammergenoeg lopen er hier genoeg rond die de moeite niet nemen...
Echter bij mijn movies gaat alles goed en vindt hij alle films via de tv movies scraper.

Echter bij tvseries vindt hij alleen de avi -files. Doch staat in de link die je aanhaalt bij troubleshooting tv-shows lookup :Note! "AVI" is just an example, as this applies to all video formats that XBMC supports. dus zou ook dvd ondersteund moeten worden. Van mijn dvd scraped hij gewoon helemaal niets.

Hier staat in het xbmc forum dat het helemaal niet zou werken met dvd's en tvseries. Hoe doen jullie dat?
De methode van de laatste post heb ik dan ook opgevold maar nog steeds geen enkele dvd ge-scraped. (met DVDshrink naar iso converteren en dan laten scrapen)

Ok voor de duidelijkheid: de naming conventions zijn gevolgd en jaartal toegevoegd!
Geef even een voorbeeld van je folderstructuur en filenames. Meestal ligt het toch daaraan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
dread schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:25:
[...]

Ik gebruik de indeling zoals aangegeven door xbmc wiki.

Gebruik mapnamen kan alleen bij de movie scraper en niet bij de tvseries scraper ;) (bedankt voor het meedenken)
o ja, is waar ook. Mijn structuur is in ieder geval:

<tv series>
___<weeds>
______<season 1>
________weeds - s01e01.avi
of_______weeds - s01e01e02e03e04.iso

Hij pakt beide...

[ Voor 6% gewijzigd door Westmania op 03-12-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Hallo,

het lukt me eindelijk om audio files (wav en dts files) met surround kanalen in surround af te spelen. Het vreemde is alleen dat 1 van de kanalen niet werkt, namelijk rechts achter niet, terwijl alle andere kanalen het prima doen. Als ik een DVD of MKV met surround afspeel dan werken alle kanalen wel. Maakt niet uit of ik Dolby Digital of DTS kies.

Ik heb mijn receiver verbonden middels HDMI met de Mediacenter PC, waarvan ik de HDMI uitgang van de videokaart (een Asus 5570 Silent) heb aangesloten.

Wie weet raad?

XBMC Dharma RC1
Windows 7 NL

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Updaten naar RC2 en probeer het dan nog es. Wie weet is jouw probleem al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
SebasFM schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:39:
[...]

Voor de publieke omroepen Een/Ketnet/Canvas is dat die OoitGemist, en voor de zenders van de VMMa is dat iWatch. Daar helaas veel betaalde rommel te vinden, maar gelukkig ook gratis uitzendingen van o.a. Het Nieuws.
Op de site staat dat OoitGemist een service is voor digitale TV, niet online? Of heb ik dat mis?

Voor VMMa iWatch zijn er maar 3 programma's gratis: nieuws + weer, Zoom en Ella?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 15:58
dread schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:29:
Kun je niet de bibliotheek modus uitzetten, de film/map selecteren en dan kiezen voor "Handmatig toevoegen".
Zo doe ik dat met films/series die niet gevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Als ik in XBMC kies voor shutdown of reboot, sluit XBMC maar verder gebeurt er niets. Ik draai de Ubuntu 10.04 repo versie (Built on Aug 19 2010 (SVN:26018))

Het enige wat ik met google kan vinden is:

user must be in power group
Maar Ubuntu 10.04 heeft geen power group

use "exec /usr/bin/ck-launch-session xbmc" to start
Maar dan gaat het probleem niet weg.

Iemand een idee wat ik nog meer kan proberen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Volgens mij kun je in de settings aangeven wat de shutdown functie moet doen (XBMC afsluit, hibernate of shutdown), misschien dat je daar iets kan vinden?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
of ff een
sudo usermod --group power xbmc
als xbmc de user is of welke user je ook hebt daaro waar je xbmc in draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53
[...]

De pre-final

Ik ben zelf nog steeds aan het overwegen om een premium abbo op "spotify" te nemen. Een grote drempel, echter, om dit te doen is het feit dat er nog geen fatsoenlijke en acceptabele XBMC plugin voor bestaat. Inmiddels biedt spotify wel Linux support (uitsluitend voor de premium abbo's ivm tonen van reclames wat bij die abbo's niet nodig is).

Er is ook al wel een "spotify" versie van XBMC, maar dat is een apart gecompileerde xbmc met spotify helemaal hard-coded geintegreerd :S

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Maar Ubuntu 10.04 heeft geen power group.
Roeligan schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 07:29:
Volgens mij kun je in de settings aangeven wat de shutdown functie moet doen (XBMC afsluit, hibernate of shutdown), misschien dat je daar iets kan vinden?
Alle opties laten XBMC gewoon afsluiten, de computer doet verder niets.
(behalve minimize dan)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Sando schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 02:53:
Als ik in XBMC kies voor shutdown of reboot, sluit XBMC maar verder gebeurt er niets. Ik draai de Ubuntu 10.04 repo versie (Built on Aug 19 2010 (SVN:26018))
Dat probleem had ik ook, maar dan alleen met bepaalde skins vreemd genoeg. Ik draai BMC ook onder Ubuntu 10.04 en log automatisch in op XBMC (dus geen Gnome), de skins die niet goed werkten zorgden er dus voor dat ik weer naar het loginscherm zat te kijken in plaats van af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 12:29
Gents,

ik draai XBMCLive op een custom HTPC ([zelfbouw] HTPC op Vintage Philips Erres Receiver met XBMC)
En mijn Samsung TV is aangesloten via de onboard HDMI van het intel DG45FC mobo.
Maar als ik de XBMC in stanby zet en er later weer uit haal (resume) is in 9 van de 10 gevallen mijn scherm groen.
Alles in XBMC werkt maar er zit een groene gloed over mijn scherm.

iemand een idee?

ik draai XBMCLive 9.11 Camelot build R26018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Tsja.. je zou om te beginnen eens kunnen upgraden naar een nieuwere versie. 9.11 is al een beetje oud.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 08:42:
[...]

Sinds RC2 zijn de addons in de finale repository geplaatst. Dat betekent dat RC1 je addons niet meer zal updaten. Je zult moeten upgraden naar RC2
That did the trick, dank je wel.

Nog een vraagje,

Naast films en tv series (welke allemaal mooi geïndexeerd worden) heb ik ook cabaret voorstellingen die ik op mijn HTPC wil bekijken. Nu heb ik op het startscherm van XBMC een mooie koppeling naar die map waar de cabaretvoorstellingen instaan maar als ik een show wil bekijken dan speelt XBMC hem niet simpelweg af, hij wil de bestanden eerst scannen (en dan kan je alleen maar scannen naar films, shows en muziekvideo's) bij films herkent XBMC ze lang niet allemaal waardoor je het bestand niet kan bekijken.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je kunt die cabaret wel kijken als je in de bestandsmodus zit, maar waarschijnlijk browse je in de bibliotheekmodus en daarom gaat ie scannen? Je kunt ze wel toevoegen aan de library, waarschijlijk vind ie niks, maar met een .nfo file erbij met gegevens over de show gaat dat wel goed. De nfo kun je bouwen met mediamanagers zoals Ember ofzo, of je maakt 'm zelf met een teksteditor.
Hier staat meer over die .nfo's. Je moet ze opslaan als filmnaam.nfo bij de cabaret zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 19:39
Nu ik een SSD-schijf in mijn server heb, heb ik de moeite genomen om xbmc iet-wat aan te passen.

De mysql-database staat nu op mijn server ipv een lokale sqlite-db. Verder heb ik de Thumbnails-directory op mijn server geplaatst. Deze folder is beschikbaar via nfs.

Het scrapen en laden van fanart e.d. gaat nu razendsnel. De SDHC-kaart (SanDisk 4 GB Extreme, Class 10) in mijn xbmc-systeem is de bottleneck. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

XBMC heeft een hele leuke sneltoets die het beeld veranderd van fullscreen naar venster. Heel handig natuurlijk, maar minder handig is dat de sneltoets hiervoor '\' is, precies die knop die pal naast mijn enter toets zit waardoor het vaak voorkomt dat ik mis druk. Geen probleem, zou je zeggen. Klopt, maar wel als je 2 schermen hebt waarbij je 2e scherm een TV is waar XBMC op wordt weergegeven. Wanneer ik dan per ongeluk op '\' druk, komt het venster echter op mijn 1e scherm, en als ik hem dan weer dmv dezelfde knop op volledig scherm zet, verschijnt hij volledig scherm op mijn 1e scherm. Hierdoor moet ik dus weer handmatig naar instellingen om het weer aan te passen. Best vervelend. Maar ik kan nergens vinden waar ik die sneltoetsen aan kan passen. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
sylvesterrr schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:02:
Nu ik een SSD-schijf in mijn server heb, heb ik de moeite genomen om xbmc iet-wat aan te passen.

De mysql-database staat nu op mijn server ipv een lokale sqlite-db. Verder heb ik de Thumbnails-directory op mijn server geplaatst. Deze folder is beschikbaar via nfs.

Het scrapen en laden van fanart e.d. gaat nu razendsnel. De SDHC-kaart (SanDisk 4 GB Extreme, Class 10) in mijn xbmc-systeem is de bottleneck. :+
Ik heb ongeveer dezelfde setup. Fijn hoor dezelfde thumbs/meta data in 3 verschillende kamers ;)

Zet ook even useddsfanart aan in de advancedsettings. Scheelt vooral als je een atom systeempje hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door lowfi op 04-12-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29
hyptonize schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:12:
Maar ik kan nergens vinden waar ik die sneltoetsen aan kan passen. Weet iemand dat?
Al eens in keymap.xml gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik weet niet of het al eens voorbij is gekomen, maar ik bedacht toen straks een truucje (waarschijnlijk spuit elf en het wiel voor de 2e keer uitgevonden) om meerdere webinterfaces te draaien met XBMC. Dit is handig aangezien er zijn speciaal voor mobieltjes, of voor metainformatie of gewoon voor de mooi en aansturing. Je kunt ze dus allemaal tegelijk draaien op 1 adres met meerdere achtervoegsels.

Ik heb de truc in mijn tweakblog gezet bij webinterfaces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 19:39
lowfi schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:22:
[...]

Ik heb ongeveer dezelfde setup. Fijn hoor dezelfde thumbs/meta data in 3 verschillende kamers ;)

Zet ook even useddsfanart aan in de advancedsettings. Scheelt vooral als je een atom systeempje hebt.
Ja, useddsfanart had ik al aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Mar2zz schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:57:
Je kunt die cabaret wel kijken als je in de bestandsmodus zit, maar waarschijnlijk browse je in de bibliotheekmodus en daarom gaat ie scannen? Je kunt ze wel toevoegen aan de library, waarschijlijk vind ie niks, maar met een .nfo file erbij met gegevens over de show gaat dat wel goed. De nfo kun je bouwen met mediamanagers zoals Ember ofzo, of je maakt 'm zelf met een teksteditor.
Hier staat meer over die .nfo's. Je moet ze opslaan als filmnaam.nfo bij de cabaret zelf.
Bedankt voor de tip,
ik was van plan om dan gewoon voor iedere voorstelling een nfo te maken. Nadeel hiervan vind ik wel dat juist het gemak van XBMC verloren gaat (alles kunnen afspelen wat mijn server download)
Daarom heb ik een andere omweg gezocht en ook gevonden.

De snelkoppeling brengt me (zoals ik hiervoor had beschreven) naar de bestanden in de cabaretmap, als je op de bestanden staat en drukt op enter dan gaat XBMC scannen. MAAR!!! Als je op het bestand staat en je drukt op PLAY, dan gaat hij hem gewoon afspelen. :*) :o
Ideaal voor mijn situatie. (Kreeg het idee omdat ik hetzelfde truckje moest toepassen destijds bij XOT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Bij RC2 kun je sowieso instellen dat hij een keuze moet geven als je op enter drukt op je bestanden. je krijgt dan de keuze afspelen (hervatten), informatie geven. Wellicht heb je die actie standaard op informatie staan? dit kan je bij skininstellingen opgeven geloof ik, of gewoon bij video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Iemand een idee of de definitieve versie van Dharma op Ubuntu 9.10 zal draaien of moet ik daar m'n OS voor gaan upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Of er packages voor gaan uitkomen is één ding, maar als je 't zelf compileert dan zal het ongetwijfeld draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Mar2zz schreef op zondag 05 december 2010 @ 08:47:
Bij RC2 kun je sowieso instellen dat hij een keuze moet geven als je op enter drukt op je bestanden. je krijgt dan de keuze afspelen (hervatten), informatie geven. Wellicht heb je die actie standaard op informatie staan? dit kan je bij skininstellingen opgeven geloof ik, of gewoon bij video.
Klopt, die heb ik op informatie staan, maar dat wilde ik graag zo houden (vind ik erg fijn bij films en series)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Tja dan gaat ie info zoeken als het er niet is, dat is een logisch gevolg. Je kunt 'm ook zetten dat die alle keuzes laat zien, dan moet je drukken en 1 naar beneden voor informatie. Maar goed de playbutton is natuurlijk ook prima te doen.

Dit is overigens een nieuwe feature maar het is nog niet helemaal af. als je op de addonmap gaat staan dan geeft ie ook die default keuze maar die slaat in die context nergens op, je wilt immers de map in. Annoying. hoop dat dat er nog in de stable uitgaat en dat het niet langer duurt dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Dr is een nieuwe final release van Aeon MQ2.
Versie 2.5.0!

Hiero te grabben http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=81601

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Ik ben al een aantal jaar een tevreden gebruiker van XBMC :)

Een kennis van mij is echter opzoek naar een nieuwe mediacenter die fool proof is en tevens een display heeft voor het afspelen van audio zonder daarvoor de pc of tv aan te zetten.

Deze kennis is al bekend met xbmc maar het mag ook een andere applicatie zijn. Heeft iemand een idee of er zoiets bestaat? Liefst all - in dus ook hd capable ? Popcorn hour c 200 lijkt een optie..

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik vind persoonlijk dat geen enkele commerciële oplossing (dan heb ik het over dingen met embedded software, zoals de WD Live, de AC Ryan Playon etc.) kan tippen aan Xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Borromini schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:09:
Ik vind persoonlijk dat geen enkele commerciële oplossing (dan heb ik het over dingen met embedded software, zoals de WD Live, de AC Ryan Playon etc.) kan tippen aan Xbmc.
Tja als jij een HTPC in elkaar kan schroeven die een mkv op mijn tv kan laten zien zonder haperen voor het bedrag waarvoor ik mijn o!play had (90 euro), dan had je een punt. Het zijn 2 andere markten, het is leuk als je een pctje "over" hebt of het geld er voor over hebt, maar vergelijkbaar is het zowel qua kosten als mogenlijkheden niet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

GroteBozewolf schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:54:
[...]

Op de site staat dat OoitGemist een service is voor digitale TV, niet online? Of heb ik dat mis?

Voor VMMa iWatch zijn er maar 3 programma's gratis: nieuws + weer, Zoom en Ella?
Per ongeluk naar OoitGemist.nl gesurft ipv OoitGemist.be? Als je naar .be gaat, wordt je doorgelinkt naar de website van televisiezender één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

MeNTaL_TO schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:19:
[...]

Tja als jij een HTPC in elkaar kan schroeven die een mkv op mijn tv kan laten zien zonder haperen voor het bedrag waarvoor ik mijn o!play had (90 euro), dan had je een punt.
Dat punt heb ik nog altijd; Workaholic heeft geen prijs gegeven. Ik heb een vriend ook een AC Ryan Playon aangepraat, louter omdat het out of the box werkt. Een goed opgezette Xbmc-installatie zal evengoed out of the box werken, maar dat kost inderdaad sowieso meer, en daar kruipt serieus wat tijd in.
Het zijn 2 andere markten, het is leuk als je een pctje "over" hebt of het geld er voor over hebt, maar vergelijkbaar is het zowel qua kosten als mogenlijkheden niet.
Inderdaad - de mogelijkheden van zo'n embedded ding steken schril af tegen die van een custom mediacenter/HTPC. Niettemin zijn er tussenoplossingen (bv. een AppleTV of een Boxee Box) voor mensen die het beste van twee werelden willen. Het hoeven niet altijd de twee uitersten te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Ik wil best XBMC er op zetten en men opweg helpen. Zo ingewikkeld is het niet als je gewoon een netwerk map gebruikt en de videots of iso bestanden opent.

Ik heb zelf een asrock 330 ht maar ik zie dat deze niet meer te krijgen zijn :( Nieuwe varianten zijn een stuk duurder. Iemand nog een goede suggestie? Kan alleen deze betaalbare vinden.

Het enige nadeel is dat men graag een liedje wil opzetten zonder de tv aan te zetten. Is de web interface tegenwoordig al wat uitgebreider? Ik gebruik hem nooit.

Alternatief zou zijn om een 7" inch scherm oid er op aan te sluiten als dat uberhaupt kan (hdmi + 7" inch scherm). Beter zou een xbmc systeem met een lcd scherm oid in de kast.. maar dat gaat zelfbouw worden :(

[ Voor 6% gewijzigd door Workaholic op 05-12-2010 21:06 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Kijk eens in mijn profiel, daar staan de specs van mijn HTPC, ik heb een silverstone Grandia met 7" touchscreen. voor windows is daar een mooie 3rd party app voor: YATSE (http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=68936)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Rafe schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 11:00:
[...]

Dat probleem had ik ook, maar dan alleen met bepaalde skins vreemd genoeg. Ik draai BMC ook onder Ubuntu 10.04 en log automatisch in op XBMC (dus geen Gnome), de skins die niet goed werkten zorgden er dus voor dat ik weer naar het loginscherm zat te kijken in plaats van af te sluiten.
Dat klinkt handig. Is het moeilijk om Gnome te vervangen?
Ik wist niet dat dat kon. Mijn MC logt ook automatisch in en start automatisch XBMC, maar stiekem gewoon via Gnome. Wel zo handig dat ik dan stiekem Deluge kan autostarten. Deluge kan wel frontend en backend splitsen, maar dat is me eigenlijk nooit gelukt. (Draaiende daemon die niets doet en niet connectable is terwijl het in simple mode (geen splitsing) allemaal opeens werkt).

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1 ... 38 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.