Correct.Pizza_Boom schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:45:
[...]
Ik heb er 2. Ik neem aan dat ik de CTC mode moet pakken waarbij de TOP van OCR1a wordt afgeleid? Dat zou WGM12 zijn bij de 32U4.
Je timer is 8 of 16 bit.[...]
Is er nog een reden dat je voor een prescaler voor 256 kiest? Waarschijnlijk wel en zie ik iets heel basaal over het hoofd, maar bij een prescaler van 64 kom ik exact op 624 uit als waarde voor de OCR1a.
Thnx voor de feedback iig.
Bij 8-bit is de maximale waarde voor het compare register 255. Bij 16-bit 65535. Daar moet je binnen blijven.
Beschikbare prescalers zijn 1, 8, 64, 256 en 1024 waar je uit kan kiezen. Berekening was puur een voorbeeld(geen idee op welke kloksnelheid jij draait) maar als het met een 64 prescale kan, dan is dit natuurlijk beter(omdat inderdaad rond getal).
Nog een kleine tip/truc:
Gezien een AVR overigens maar een beperkt aantal timers heeft en de refresh frequentie niet echt heel nauwkeurig hoeft te zijn, zou je net zo goed de 8-bit timer kunnen pakken. Die gebruik ik zelf in projecten relatief minder vaak dan een 16-bit timer. Of wie weet heb je al een timer ergens draaien op een frequentie die in de buurt komt en kan je daar nog een extra interrupt bij zetten voor je display.
[ Voor 19% gewijzigd door LED-Maniak op 12-08-2015 00:09 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.