Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:36:
@hierboven: Weet je dat heel zeker? Ik heb net op Wikipedia: Serial Peripheral Interface Bus gekeken (ok, niet de meest betrouwbare bron, maar:
"Signals are unidirectional"

[afbeelding]

Bij I2C klopt het dat het bidirectioneel is.
voorbeeldje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Als ik het wiki-plaatje aanhoud, waar op aangegeven staat welk signaal welke kant op gaat, dan zou je MISO op kanaal 1 of 4 van die Ebay-LogicLevelConverter aan moeten sluiten, de rest maakt niet uit. Mits de Arduino aan de 5v kant komt en de slave aan de 3.3V kant van de logic level converter. Als het andersom is, Arduino 3.3V en slave 5V, dan wordt het een probleem inderdaad en heb je meer bidirectionele kanalen nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 03-04-2014 11:55 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:49:
Als ik het wiki-plaatje aanhoud, waar op aangegeven staat welk signaal welke kant op gaat, dan zou je MISO op kanaal 1 of 4 aan moeten sluiten, de rest maakt niet uit. Mits de Arduino aan de 5v kant komt en de slave aan de 3.3V kant van de logic level converter. Als het andersom is, Arduino 3.3V en slave 5V, dan wordt het een probleem inderdaad en heb je meer bidirectionele kanalen nodig.
probeer het anders gewoon .. boem is ho :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 14:11
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:51:
Dat zei je anders niet tegen CrashOverDrive O-) ........ ;)
Ik heb het al draaiend zonder LLC, dat is het punt niet. Gisteren kwam ineens iets bij me op waardoor dit balletje is gaan rollen. Ik laat het even bezinken, iedereen bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:51:
[...]

Zet het wiki plaatje maar eens naast het plaatje van die Ebay-LLC en vergelijk de richtingen ;)

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ed/SPI_single_slave.svg

Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/LLC.png

Dan klopt het zo te zien wel :) , maar het kan niet als de Arduino aan de 3.3V kant moet en de slave aan de 5V kant, daarvoor gaan kanalen 2 en 3 de verkeerde kant op en 2 bidirectionele kanalen zijn dan te weinig. Maar de master/Arduino aan de 5V kant en slave aan de 3.3V kant is geen probleem zo te zien.

[ Voor 50% gewijzigd door Raven op 03-04-2014 12:02 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Tnx Raven
Ik liep wel tegen een probleem aan. In een vorige post had ik het over de MFRC522 en dat ik daarvan een ID-kaart wil mee schrijven. Lezen was geen probleem. Na lang zoeken via omwegen uiteindelijk deze lib gevonden.
"Download ZIP" knopje ingedrukt en dan moet de naam veranderd worden van rfid-master.zip tot rfid_master.zip en de eerste folder daarin idem. Dan de library toevoegen in de IDE.
Zitten examples bij en alvast 1 daarvan draait goed. Ben er nog niet helemaal uit hoe te schrijven naar card, dat ga ik later bekijken.
Dit is trouwens ook een goede site erover : http://www.elecfreaks.com....php?title=MFRC522_Module
Edit/ Deze free shipping shop was nog niet genoemd geloof ik http://www.b2cqshop.com/
Kan ook aan de kaart liggen dat het schrijven niet lukt. Deze maar besteld

[ Voor 15% gewijzigd door kitao op 04-04-2014 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tsyPfVw.jpg

de snelheid waarmee je een bmp file kan lezen/weergeven vanaf sd kaartje valt me wat tegen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
En mij valt zwaar tegen de snelheid om een helder voorbeeld te vinden om een RFID-card te schrijven.

Zo snel als het lukte om zo'n card te lezen zo langzaam gaat het om er naartoe te schrijven. En ik ben niet de enige gezien wat ik tegenkwam. Vaak kwam er helemaal geen antwoord of het is gecompliceerd. }:|
Deze code gevonden : http://www.onemansantholo...arduino-micro-via-spi.pde
Met 'Find/Replace All' de volgende tekens verwijderd : í1/4^s en programma wordt beter leesbaar.
Alleen dit weet ik niet toe te passen :
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
/*
 * Function Write_MFRC5200
 * Description write a byte data into one register of MR RC522
 * Input parameter addr--register address val--the value that need to write in
 * Return Null
 */
void Write_MFRC522(uchar addr, uchar val)
{
    digitalWrite(chipSelectPin, LOW);

//address format0XXXXXX0
    SPI.transfer((addr<<1)&0x7E);   
    SPI.transfer(val);

digitalWrite(chipSelectPin, HIGH);
}

Stukje verderop kom je dit tegen :
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
/*
 * FunctionMFRC522_ToCard
 * Descriptioncommunicate between RC522 and ISO14443
 * Input parametercommand--MF522 command bits
 *           sendData--send data to card via rc522
 *           sendLen--send data length       
 *           backData--the return data from card
 *           backLen--the length of return data
 * returnreturn MI_OK if successed
 */
uchar MFRC522_ToCard(uchar command, uchar *sendData, uchar sendLen, uchar *backData, uint *backLen)
{
ETC.ETC.

Ik snap daar helemaal niks van :N

Edit/ Nog een tip. Misschien heeft iemand zich net als ik wel eens afgevraagd waarom de error messages niet zijn te copy/pasten. Met rechtermuis lukt dat niet maar wel met Ctrl+C en Ctrl+V

[ Voor 5% gewijzigd door kitao op 04-04-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kitao schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:36:
En mij valt zwaar tegen de snelheid om een helder voorbeeld te vinden om een RFID-card te schrijven
aansluiten - http://projects.schneidr.de/2013/05/mfrc522-and-arduino/
code - https://github.com/miguel...AndWrite/ReadAndWrite.ino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Been there done that
Zijn steeds dezelfde paar codes die je tegenkomt. In die codes moet iets geschreven worden om te kunnen schrijven op kaart
/*
* Function Write_MFRC5200
* Description write a byte data into one register of MR RC522
* Input parameter addr--register address val--the value that need to write in
* Return Null
*/

Ik weet alleen niet wat of hoe. Waarom niet gewoon via serial monitor 'Hallo Pietje' + SEND ?!!
Ps, bestel jij anders ook zo'n MFRC522 ? :*)

[ Voor 96% gewijzigd door kitao op 04-04-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'This way I was able to use Balboas sketch and module without modifications' .... alles nog is nalopen en opnieuw proberen dan maar, schijnt toch te moeten werken zo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Ja, blijven proberen. Maar ben nu toch al uurtje of 6 bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar wat is nou je probleem, compiled je sketch wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Compiled en leest. In vorige post heb ik laten zien dat ik het lezen goed kon manipuleren, transporteren naar lcd, kaart accepteren of juist niet etc.
Maar met het schrijven weet ik niet wat ik aan die code moet veranderen. Uit z'n eigen heb je daar geen invoerveldje voor ofzo.
En niet alleen bij genoemde code maar bij meerdere (zoveel zijn er trouwens niet en vaak is de structuur hetzelfde)
Anyway, met frisse blik later nog eens nakijken. Tnx.

[ Voor 22% gewijzigd door kitao op 04-04-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha, dus je probeert een stukje cardwritecode uit een andere sketch (wellicht met andere library's?) erin/erbij te plakken, zeg ik dat goed ?
ik heb zo'n ding niet en op deze wijze een oplossing vinden zal lastig zijn.
ken het totaal plaatje niet, weet niet wat je er exact in wil plakken cq op welke plek en wat je als resultaat verwacht.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Nee, dat doe ik niet. Maar kijk wat die schrijver Bilbao zelf zegt :
tamsler commented 7 months ago
Hello

Is this library able to write a tag to a RFID tag?
-- Thomas
miguelbalboa
Owner
miguelbalboa commented 7 months ago
Hello,
I think so, let me find the example and put it here.
Lijkt er sterk op dat er geen duidelijk voorbeeld is te vinden of ze gaan ervanuit dat iedereen vloeind C spreekt

[ Voor 7% gewijzigd door kitao op 04-04-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar met welke library probeer jij dan te schrijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Geneomde sketch gebruikt geen lib
Behalve SPI
http://www.onemansantholo...arduino-micro-via-spi.pde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, ik heb nog even over het internet gewandeld, maar weinig zinnigs kunnen vinden, je zal echt heel diep in de gebruikte chip moet duiken en een eigen lib gaan schrijven, wil je er wat mee kunnen denk ik.
kant en klare 'kaartschrijf' voorbeelden voor deze reader heb ik niet kunnen ontdekken en de materie is niet echt eenvoudig.
ga weer even verder met mijn eigen probs :P

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2014 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Hartelijk dank voor het meekijken dan, mocht ik toch nog wat vinden dan laat ik je weten.
Uiteraard als iemand anders ook zo'n module heeft voor 5 dollar en wel daarmee kan schrijven dan hoor ik het graag. http://www.ebay.com/itm/M...ain_0&hash=item1c3df4fd24

Inmiddels een sketch gevonden dat meer compleet is. Veel blokken daarvan zijn gecomment en door ze stuk voor stuk te on-commenten stapje verder gekomen. Hier is de link:
https://www.google.nl/sea...&espv=2&es_sm=93&ie=UTF-8
Daarvan heb ik de comment-stukken gedeeltelijk verwijderd en dit komt dan in beeld:
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/uywbhnlh1/RFID_COMPILATIE.jpg
En hoewel ik nu in een adres heb kunnen schrijven is het schrijven naar kaart nog niet gelukt. Volgens mij moet ik dan in de void loop() deze functie void Write_MFRC522(uchar addr, uchar val){ gaan aanroepen.
Dat is voor volgende keer. Dit is wel het meest complete programma wat ik tot nu toe heb gevonden.

[ Voor 65% gewijzigd door kitao op 05-04-2014 17:47 . Reden: link verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09
@kitao
Goed bezig, gewoon proberen. Zo leer je tenminste, nu is het zwaar, volgende keer word het al makkelijker en daarna ga je ervan genieten. :D Zult zien als je steeds meer zelf kan maken en bedenken dat het steeds leuker word en je meer voldoening krijgt, althans zo is het bij bijna iedereen gegaan. :)

Zal je nog even wat opweg helpen, als je dit al wist beschouw het dan maar als niet geschreven. :)

void Write_MFRC522(uchar addr, uchar val)

Moet je aanroepen in bijv. je void loop als.

Write_MFRC522(addr, val);

addr en val moet je even invullen met de juiste adres en waarde, ik heb geen ervaring met RFID. Maar de afkortingen addr en val zullen waarschijnlijk staan voor adres van de RFID en waarde die je wilt opslaan in de kaart.

Edit/
Even wat anders, is er hier misschien interesse in soortgelijk printje als de arduino esplora.

Ik wil er graag paar hebben, wellicht willen er meer mensen zoiets en kunnen we het gezamenlijk inkopen.

Kunnen soort van multi purpose printje van maken
.
Paar van mijn voorkeuren.
Compatibel met 2.2" TFT van ebay, wellicht kunnen we nog rij pinnen voor zetten zodat ook 1.8" erop kan of nokia lcd.
Socket komen voor NFR24l01 printje.

Voor mensen die esplora niet kennen, plaatjes

Kale printje zal denk ik iets van 3 euro korsten, laatste keer dat ik bij seeed max 10x10cm printjes heb laten maken moest ik iets van kleine 30 euro afrekenen. Heb vorige week 5x5cm printjes besteld en die prijs was iets gestegen dus neem aan die van max 10x10cm ook, maar zal hoogsten 20 a 30 cent meer zijn, in die richting moet je denk per printje.

[ Voor 49% gewijzigd door mad_max234 op 05-04-2014 16:36 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
@Max e.a.
Nog even samenvattend: Dit is het oorspronkelijke programma wat op dit moment mijn uitgangspunt is:
Daar heb ik nu dit van gemaakt (te downloaden als ino-folder):
https://drive.google.com/...xTldKREU/edit?usp=sharing
En dan komt dit in beeld op de ser.mon. :
Hallo, toon uw kaart svp

CARD DETECTED IN PROXIMITY....
CARD TYPE: 4 / STATUS CODE: 0
THE TARGET CARD IS: 11100000 , 10101101 , 1000100 , 1010101 , 1011100
INITIAL NUMBER =224
WHITE CARD S/N: (224173688592)
Space on card is : 8K

set the new card password, and can modify the data of the Sector 2 :
FF , FF , FF , FF , FF , FF ,
You are B2CQSHOP VIP Member. The card has : ??? Dollars
Read the data :
0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 100 ,
You pay $18 for items in B2CQSHOP.COM . Now, Your money balance is : $82
You add $10 to your card in B2CQSHOP.COM , Your money balance is : $92

INITIAL NUMBER =224

You are B2CQSHOP VIP Member. The card has : ??? Dollars
Read the data :
0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 100 ,
You pay $18 for items in B2CQSHOP.COM . Now, Your money balance is : $82
You add $10 to your card in B2CQSHOP.COM , Your money balance is : $92
De kaart is dan 2 X voor de lezer gehouden. Het programma is misleidend. Want er staat wel Write_MFRC522 maar dat schrijft niets naar de kaart maar gewoon naar de lezers' MFRC522-chip. Daarom blijft alles gewoon hetzelfde als je voor de 2e keer de kaart ervoor houdt. Volgens mij heb ik bij nader inzien deze functie nodig in het programma dat er wel in staat maar niet geactiveerd of gebruikt wordt :
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
//MFRC522_ToCard
//----------------------------------------------------------//
/*
* Function: MFRC522_ToCard()
 * Description: communicate between RC522 and ISO14443
*/
uchar MFRC522_ToCard(uchar command, uchar *sendData, uchar sendLen, uchar *backData, uint *backLen){
//ETC,ETC

Ziet er verdomd complex uit en daar ben ik nog niet aan toe gekomen maar hier staat misschien een aanwijzing in de comments onderaan: https://github.com/miguel...s/5#issuecomment-23747505
Gaat wel over een ander programma dat een lib heeft en de 'mijne' heeft dat niet.
======================================================================
En Max, bedankt voor de aanmoediging. Maar kan natuurlijk ook gewoon dat het helemaal niet gaat lukken.
Ik bedoel, ervaring moet je opbouwen en heb nu het gevoel alsof ik over 7 sloten tegelijk spring.
Ik heb nog niet naar je prints gekeken, komt straks wel.

[ Voor 3% gewijzigd door kitao op 05-04-2014 18:33 . Reden: opmaak / datablad MFRC522 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:27
mad_max234 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 12:50:
Kale printje zal denk ik iets van 3 euro korsten, laatste keer dat ik bij seeed max 10x10cm printjes heb laten maken moest ik iets van kleine 30 euro afrekenen. Heb vorige week 5x5cm printjes besteld en die prijs was iets gestegen dus neem aan die van max 10x10cm ook, maar zal hoogsten 20 a 30 cent meer zijn, in die richting moet je denk per printje.
Kleine tip. Bij Elecrow kosten ze bijna $10 minder ($15,90 per 10). En ik ben vrij zeker dat ze dezelfde fab gebruiken als Seeed (net als iTead en de rest van die toko's). Kwaliteit en verpakking is namelijk vrijwel hetzelfde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
Bedankt voor de tip, kende die service nog niet. Bij Itead en seeed bestel ik doorgaan mijn printjes, itead vind ik persoonlijk vaak net iets netter eruit zien dan seeed, ook groen van hun soldermask vind ik net iets mooier.

Zo dat topic is wat aangevuld, had er jaar terug voor laatst iets gepost, hebben nu hele overzichtslijst erbij geplaatst. :)

Edit/
En Max, bedankt voor de aanmoediging. Maar kan natuurlijk ook gewoon dat het helemaal niet gaat lukken.
Ik bedoel, ervaring moet je opbouwen en heb nu het gevoel alsof ik over 7 sloten tegelijk spring.
Ik heb nog niet naar je prints gekeken, komt straks wel.
En toch zie ik al dat je veel verder bent dan eerst en zelfs de code aan uitpluizen bent, je hebt wel degelijk al hoop geleerd. Ik heb zo vaak gehad dat iets niet eerste keer lukte, dat is vrij normaal in het begin, is het dan weggegooide tijd of erg dat niet lukte, wel nee, je hebt er waarschijnlijk weer wat van geleerd en je ben lekker bezig geweest. :9

[ Voor 48% gewijzigd door mad_max234 op 05-04-2014 19:08 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Kan ook zijn dat ze liever helemaal niet hebben dat iemand weet hoe te schrijven naar zo'n RFID-Kaart.

Dit krijg ik in beeld met een OV-kaart voor de lezer :
Hallo, toon uw kaart svp

CARD TYPE: 2 / STATUS CODE: 0
THE TARGET CARD IS: 1010001 , 1011011 , 1100000 , 101010 , 1000000
INITIAL NUMBER =81
Space on card is : 24K
Zou mooi zijn als ik die hier even kan opladen ! >:)
NXP heeft bot gevangen in zijn kort geding tegen de Radboud Universiteit. Onderzoekers zullen in oktober de werking van de Mifare Classic cyptografie bekend maken.
Een rechter in Arnhem deed vrijdag middag uitspraak in het kortgeding dat chipleverancier NXP tegen de Radboud Universiteit had aangespannen. Het bedrijf wilde voorkomen dat wetenschappelijk onderzoek naar de cryptografie van zijn RFID-chip werd geopenbaard.
Overweging
De rechtbank acht de vrijheid van meningsuiting belangrijker dan de belangen van NXP. Volgens de rechters is het burgerrecht ook van toepassing op wetenschappelijk onderzoek en mag de publicatie doorgaan.
Overwogen wordt dat er in een democratische samenleving grote belangen zijn gemoeid met het kunnen publiceren van de resultaten van wetenschappelijk onderzoek en het informeren van de samenleving over de ernstige manco's die de chip blijkt te hebben zodat maatregelen kunnen worden genomen tegen de risico's van het lek in de chip", zegt de rechtbank in een persbericht.
@Edit
Klopt, ik vermaak me er prima mee en ik weet nu dat ik meer naar arrays moet gaan kijken maar dat is iets wat me nooit goed gelegen heeft, zelfs niet in basic op een C64

[ Voor 49% gewijzigd door kitao op 06-04-2014 04:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
Array is gewoon multi variabele

Kan drie variabele zo schrijven, wat je gewend ben

int val1 = 1;
int val2 = 2;
int val3 = 3;

Maar je kan ze ook in array stoppen, val is de naam, tussen de [] kan je de grote opgeven van de array, hoeft niet als je de array al gelijk vult, dan weet de compiler dat array drie int groot is.

int val[] = {1, 2, 3};

Als je waarde 1 wilt hebben dan roep je de array aan als volgt, 1 staat op plaats 0 van de array, 2 staat op plaats 1, en 3 staat op plaats 2.

int uit = val[0]; // uit bevat 1
int uit = val[1]; // bevat 2
int uit = val[3]; // bevat 3

Meer is het eigenlijk niet, dit kan met int maar ook met andere datatypes zoals string of char.

Edit/
Oja voordeel van array is dat je er doorheen kan lopen in loop.

Zoiets als dit, handig als je iets vaak moet herhalen waarbij je verschillende data moet verwerken, bijvoorbeeld string die je wilt verzenden en die dan in bits opbreken en versturen.
C:
1
2
3
4
for (int i=0; i <=2; i++){

Serail.println(val[i]);
} 

[ Voor 19% gewijzigd door mad_max234 op 05-04-2014 20:39 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor 68 cent wat extra I2C opslag ?

Ik ben nog steeds aan het ' tobben' met een SD kaartje aan een arduino pro mini 3V3.
Lezen geeft soms problemen, vooral nadat het kaartje eruit is geweest en in de PC (win 8.1) voorzien
van nieuwe files, maar ook met verschillende merken.
Enfin, wil nu een I2C memory 'bankje' maken waardoor ik bepaalde schermafbeeldingen permanent in eeproms heb staan.
Voorbeeld is een klok in verschillende stijlen of een 'analoge thermometer, weerplaatjes zoals zon/wind/regen ect. of gewoon bepaalde foto's
Vannacht blijkbaar over nagedacht in mijn slaap.. hoe ga ik die straks 'vullen :?
ze zijn onderweg, dus ik heb nog een paar weken om dat op te lossen

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDYwMA==/z/AX4AAOxycmBSxoRt/$_1.JPG

- http://www.ebay.com/itm/5...ain_0&hash=item53fa8e8cd7
- http://www.hobbytronics.co.uk/arduino-external-eeprom
- http://playground.arduino.cc/Code/I2CEEPROM24LC512
- http://playground.arduino.cc/Code/EEPROMWriteAnything
- http://www.gammon.com.au/forum/?id=10896
- http://www.robotmaker.ru/2013/11/16/1317/
- http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/21754M.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kitao schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 18:57:
Kan ook zijn dat ze liever helemaal niet hebben dat iemand weet hoe te schrijven naar zo'n RFID-Kaart.
hier zie ik een schrijvoorbeeld staan, maar, wellicht ken je die al O-)
- http://www.grantgibson.co...are-mf522-an-and-arduino/
- http://www.grantgibson.co...2012/04/ggrfid_en_ino.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Ja, ok. Wat ik lastig vind en ook bij strings is het manipuleren ervan. Zo wilde ik in het kaartprogramma het tegoed verhogen door een 4-cijferig pinnummer in te voeren op de ser.mon. Dan heb je bijvoorbeeld zoiets nodig:
if( Serial.available())
char ch = Serial.read();
if( isDigit(ch) )// is this an ascii digit between 0 and 9?
value = (value * 10) + (ch - '0'); // yes, accumulate the value

Zonder naslagwerk onthou ik dat allemaal niet.

@Borroz, is nagenoeg zelfde programma als wat ik nu aan het bewerken ben en hopelijk zo dat ik ermee naar kaart kan schrijven. Over de SD, denk je dat het veel uitmaakt welke windowsversie je draait ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kitao schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:49:
[...]

@Borroz, is nagenoeg zelfde programma als wat ik nu aan het bewerken ben en hopelijk zo dat ik ermee naar kaart kan schrijven. Over de SD, denk je dat het veel uitmaakt welke windowsversie je draait ?
- ik zie wel in dat stukje code hoe eea zou moeten werken en zelf zou ik een stukje code schrijven om bepaalde sectoren te vullen met een waarde, en die trachten terug te lezen om te kijken of eea klopt.
maar zonder zo'n ding zelf hier te hebben kan ik je niet verder helpen en je moet precies weten waar je mee bezig ben anders kan je het shaken denk ik.
maar vroeg of laat is er vast wel iemand die zijn tanden erin stuk bijt en een mooie read/write library schrijft voor de arduino :)

- het SD kaart probleempje heeft te maken met timing en voeding en merk fabrikant, ik ben al wat verder en eea is nu stabieler.
maar ik wil er wel vanaf (stroomverbruik !) vandaar mijn ideetje om I2C geheugenchippies te gaan gebruiken om (achtergrond) plaatjes op te slaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:17:
Zelf zou ik een stukje code schrijven om bepaalde sectoren te vullen met een waarde, en die trachten terug te lezen om te kijken of eea klopt en je moet precies weten waar je mee bezig ben anders kan je het shaken denk ik.
Met vallen en opstaan kom ik ook verder. Steeds een stukje code erbij of aanpassen, als die goed werkt opslaan en weer verder. Ik heb nu al 5 versies, steeds aangepast in kleine stukjes.
maar vroeg of laat is er vast wel iemand die zijn tanden erin stuk bijt en een mooie read/write library schrijft voor de arduino :)
Die is er al, maar schrijven gaat naar de chip en niet naar de kaart, zover ik gemerkt heb.
https://github.com/miguelbalboa/rfid
- het SD kaart probleempje heeft te maken met timing en voeding en merk fabrikant, ik ben al wat verder en eea is nu stabieler.
maar ik wil er wel vanaf (stroomverbruik !) vandaar mijn ideetje om I2C geheugenchippies te gaan gebruiken om (achtergrond) plaatjes op te slaan.
Stroomverbruik ? :?
Het draait dan zeker op batterijen, die lipo's waar je mee bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0aO5vNH.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Heel mooi .. en grappig :)
Knap gedaan en als ik dan vergelijk met de bossen draad die ik altijd heb ... :F
Nou ja, ben zelf ook stapje verder, dit komt er nu uitrollen :
Toon uw kaart om af te rekenen svp

INITIAL NUMBER = 224

You are B2CQSHOP VIP Member. The card has : 10 Dollars
The item you want to buy costs 20 Dollars
The money is not enough !
Voer uw 3-cijferige pincode in om 15 Dollar op te laden

X-X-X
Verkeerde pincode !

X-X-X
Het pinnen is gelukt !

You add $15 to your card in B2CQSHOP.COM. Your new money balance is : $25
Toon nogmaals uw kaart om eventueel een tweede artikel af te rekenen svp

INITIAL NUMBER = 224

You are B2CQSHOP VIP Member. The card has : 25 Dollars
The item you want to buy costs 20 Dollars
You payed $20 for items in B2CQSHOP.COM. Now, your money balance is : $5
Toon nogmaals uw kaart om eventueel een tweede artikel af te rekenen svp
De kosten voor het artikel, het beginsaldo en de hoogte van het te pinnen bedrag wordt vooraf eenmalig ingetoest in het programma, daarna loopt het zoals aangegeven.
Aangepast programma is hieronder te downloaden :
https://drive.google.com/...VyZS1pNTA1R0E&usp=sharing
Zit nog aardig wat troep tussen dat ik nog moet verwijderen en ik ben nog niet dichterbij gekomen om naar de kaart zelf te schrijven.
Originele programma staat hier:

[ Voor 11% gewijzigd door kitao op 06-04-2014 20:43 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
Vandaag aan semi arduino project gewerkt, aquarium computer v2.0. Is nog lang niet klaar, componenten staan nog niet helemaal lekker, en moet nog wat geschoven worden, is nog wat rommeling en traces zijn op sommige plekken onnodige lang of/en kronkelig. Ben namelijk niet vanaf 0 begonnen maar vanaf vorige versie en die was ontworpen voor bepaalde behuizing. Ga nu andere behuizing gebruiken en gaten zitten op andere plekken dan voorheen.

Ben tot zover gekomen, nog niet alles is verbonden en staat op juiste plek, maar begint al wel weer ergens op te lijken. Gaten zitten tenminste weer de juiste plekken.

Render is niet helemaal zoals het gaat worden, headers kloppen niet allemaal, sommieg zijn box of komt 433Mhz zender op zonder headers. En ontbreekt bijna alle tekst omdat ik die in nieuwe layer hebt getekend en eagle3d pakt automatisch de tname layer die heb ik uitgeschakeld, heb hier en daar nog snel even wat erbij gezet in de tname. En ook alle getekende lijnen ontbreken, die heb ik nog nooit in eagle3d werkend gekregen.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/69089896/aquacomp/aquacomputer%20xmega_2014.jpg

Rechts bovenin zit kleine arduino, Xmega had het al zwaar zat en ik had geen zit om ook nog eens enc28j60 lib te gaan schrijven, ben niet zo thuis in netwerk protocollen dus dat had ik eerst nog moeten leren, en voor die 3 a 4 euro was het zo opgelost, maar gebruikt tot nu toe losse arduino ervoor, zit nu dus op het printje erbij. :D

Uiteraard moet alles passen in de behuizing waarvoor printje ontworpen is, na meten en ingevoerd te hebben in eagle leg ik meestal alles beetje uit in de behuizing, goede fabrikant heeft altijd datasheet met maten. Gebruik hier photoshop voor, pak de tekening van de behuizing(screenshot) en gum alle waardes uit en schaal mijn eagle screenschot naar die van de behuizing. Ik gum bij de tekening van het PCB de gaten uit, zodat door de gaten van van de printplaat heen kan kijken. Als de gaten op juiste plek zitten zullen de vier gaten precies over de gaten van de behuizing vallen. :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/69089896/aquacomp/inbehuizing.jpg

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi printje hoor.
ik heb besloten om ook maar is te gaan beginnen met printjes ontwerpen.. nu ik gezien heb dat ik ze ook met smd kan laten bestucken (ben ik zelf te kippig voor) in kleine aantallen
Enfin, ik kreeg vorige week 'Altium Designer v14, heb het nog niet eens geinstalled en weet er dus niets van en leren is meer iets voor de winter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:27
Altium is een top pakket hoor. Alleen niet heel beginner vriendelijk :P (door de prijs spelen er ook niet bijzonder veel amateurs mee, dus de meeste uitleg gaat er vanuit dat je al aardig weet wat je doet).

Eagle is wat dat betreft een stuk lager in de leercurve. (en heeft ook daarvoor ze beperkingen). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
Ik heb geen idee welke fijner is, gebruik alleen eagle, heb dus geen idee welke makkelijker is, eagle is in ieder geval niet lastig, en al sje vastloopt is er heel veel info over te vinden. En je hebt gratis een volledig werkende versie als je niet meer dan 2 layers en tot 10 x 8cm groot gaat.

Heb ondertussen tientallen pcb's ermee ontworpen en geen rede gehad om verder te kijken. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:17:
Maar zonder zo'n ding zelf hier te hebben kan ik je niet verder helpen
Nu je het zegt..tijd geleden was ik bezig met afstandsbedieningcoderingen te ontcijferen voor tv, stereo etc.
Zelfs op dat onderwerp was er altijd wel iemand (voornamelijk scissors meen ik) of bij de apc220 (raven) die er wel over mee kon praten.
Maar met dit 5 dollar moduultje lijkt wel of ik de enige ben die er mee bezig is. :/
Geeft niet, ik hak gewoon wat in het programma en met beetje geluk komt er wat nuttigs uit rollen, zo niet dan heb ik altijd nog resetknopje.
En om nou te zeggen dat dit voorwerpje pas sinds gisteren over de toonbank ging ...mwa, ook niet echt

[ Voor 13% gewijzigd door kitao op 06-04-2014 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:53

Matis

Rubber Rocket

Op de zaak tekenen al onze PCBers in Altium. We hebben meerdere floating licenties voor de hele zwik.
Ik gebruik het eigenlijk alleen om schema's te tekenen en laat daarna een PCBer het in luttele minuten routen.
Echt bizar hoe rap die heren dat kunnen. Vaak zien ze ook nog onvolkomenheden in mijn schema's, welke ze dan meteen verhelpen :)☺

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
Bij simpele circuits wel, en heb je het dan over auto routing of met de hand?

Bij high end moederbord of grotere projecten komen er kleine supercomputers bij kijken en die laten ze dan uren of dagen draaien opzoek naar beste en/of kortste weg.

Bij bepaalde apparaten word het juist weer allemaal met de hand gedaan, dure meetapparatuur van bijvoorbeeld HP die 20K euro of meer kost word alles met hand geplaatst en elke trace doordacht.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
mad_max234 schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:48:
Vandaag aan semi arduino project gewerkt, aquarium computer v2.0. ...

Rechts bovenin zit kleine arduino, Xmega had het al zwaar zat en ik ...
Allereerst: ziet er super uit. Kun je trots op zijn.

Maar waarvoor ik reageer: ik neem aan dat je Atmel of AVR bedoelt hier ipv Arduino. De arduino is het concept van standalone prototyping boards icm een softwareomgeving obv van een atmel cpu.

Overigens, welke cpu gebruik je hier ? 328p? Of 32u4?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kitao schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:25:

Nou ja, ben zelf ook stapje verder, dit komt er nu uitrollen :

[...]
blijkbaar kan je met die stukjes voorbeeldcode toch iets naar die kaart schrijven (en uitlezen) dus werkt eea wel, of mis ik iets :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
RobV schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:26:
[...]

Allereerst: ziet er super uit. Kun je trots op zijn.

Maar waarvoor ik reageer: ik neem aan dat je Atmel of AVR bedoelt hier ipv Arduino. De arduino is het concept van standalone prototyping boards icm een softwareomgeving obv van een atmel cpu.

Overigens, welke cpu gebruik je hier ? 328p? Of 32u4?
Nee dat is niet juist. Arduino is niks meer dan wat afspraken en verzameling C/C++ functies, kan in elke vorm geïmplanteerd worden. Of nu ergens op printje implanteerd samen met andere hardware of los printje maakt niks uit, ik programeer het in arduino IDE en upload het ook daarmee. dan is het een arduinio, hoe het eruit ziet of waar het inzit is geen criteria voor arduino.

Losse atmega328p kan al arduino zijn.
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_0H6FO56_NWc/TNQ83lVjwwI/AAAAAAAAAG4/lJs-eJiUnC0/s1600/one_chip_arduino.jpg

Ardusat zijn denk ik een van de meest extravagante arduino's, zijn meerdere arduino op 1 printje, elke deelnemer heeft eigen arduino waar die in de ruimte zijn eigen codes op kan draaien, ze delen sensoren en zenders met elkaar.
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQv9dvIsvthaRvzFWVCOMp4MXoTMwju4o9MPyUgXbrTkkrDN6ijzQ
(klikbaar)

YouTube: Technical Details

Ik gebruik gewoon 328p voor de arduino deel op het printje, en hoofd uC een een Xmega32a4u @ 32Mhz.

edit/
Simpel gezegd, arduino is alleen iets softwarematige, heeft niks met hardware te maken. Arduino uno is bijv. wel naam voor hardware product van arduino groep, maar arduino zelf is dat niet en mag je overal in implanteren. Ook uC hoeven helemaal geen AVR te zijn of überhaupt van atmel af te komen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door mad_max234 op 07-04-2014 12:44 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

ARDUINO IS AN OPEN-SOURCE ELECTRONICS PROTOTYPING PLATFORM BASED ON FLEXIBLE, EASY-TO-USE HARDWARE AND SOFTWARE. IT'S INTENDED FOR ARTISTS, DESIGNERS, HOBBYISTS AND ANYONE INTERESTED IN CREATING INTERACTIVE OBJECTS OR ENVIRONMENTS.
Van arduino.cc, dus jullie hebben beiden/samen gelijk :-)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:19:
blijkbaar kan je met die stukjes voorbeeldcode toch iets naar die kaart schrijven (en uitlezen) dus werkt eea wel, of mis ik iets :?
Zoals ik het zie: op de blauwe module zit een chip de RC522. Een kaart of steutelhanger zit enkel wat opslagcapaciteit op.
De RC522 leest de kaart en met het programma kan je die chip aansturen. Voor het lezen van de kaart heeft die chip bepaalde commando's nodig. Met schrijven naar kaart ook maar die krijg ik niet aan de gang.
Wat jij zag was enkel een afdruk van de (gelezen) info op de kaart. (aangevuld met pincode spelletje wat ik er zelf bij geschreven heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
Gaat niet om wie gelijk heeft of niet. Arduino is veel meer dan die ene zin kan samenvatten, het merk arduino is een ander verhaal, dat bestaat uit Arduino software en prototyping bordjes.

Dit is arduino en mag ermee doen wat je wilt.
https://github.com/arduino/Arduino

En zijn tegenwoordig ook ARM en x86 arduino's en heb ik het over arduno's die door arduino groep worden verkocht onder het merk Arduino

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 07-04-2014 13:15 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kitao schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:12:
[...]

Zoals ik het zie: op de blauwe module zit een chip de RC522. Een kaart of steutelhanger zit enkel wat opslagcapaciteit op.
De RC522 leest de kaart en met het programma kan je die chip aansturen. Voor het lezen van de kaart heeft die chip bepaalde commando's nodig. Met schrijven naar kaart ook maar die krijg ik niet aan de gang.
Wat jij zag was enkel een afdruk van de (gelezen) info op de kaart. (aangevuld met pincode spelletje wat ik er zelf bij geschreven heb)
mmm..

'voer uw 3-cijferige pincode in om 15 Dollar op te laden

X-X-X
Verkeerde pincode !

X-X-X
Het pinnen is gelukt !

You add $15 to your card in B2CQSHOP.COM. Your new money balance is : $25
Toon nogmaals uw kaart om eventueel een tweede artikel af te rekenen svp '

ja als jij zo'n uitdraai plaats, ga ik ervanuit dat er iets op die kaart geschreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Dat dacht ik eerst ook, was al eerder gepost. Maar in het originele programma veranderde er weinig.
2x dezelfde kaart scannen en ik kreeg gewoon 2x zelfde resultaat. Toen besefte ik dat er met die kaart weinig gebeurde maar dat het gewoon een aanhangsel was binnen het programma.
Zeg maar blink en hello world gecombineerd tot 1 sketch.
Deze sectie gaat het volgens mij om in het programma om naar kaart te kunnen schrijven :
uchar MFRC522_ToCard(uchar command, uchar *sendData, uchar sendLen, uchar *backData, uint *backLen){
Maar is te moeilijk voor mij als het al werkt want ook daar zijn stukjes weggecomment (niet door mij)

Ps, dit is de huidige en laatste versie die ik er van gemaakt heb
https://drive.google.com/...GaUd0SEE/edit?usp=sharing
Hierna laat ik dit programma voor wat het is en kijk dan nog even bij Github voor dat andere programma met lib maar als ook dat niet lukt dan jammer.

[ Voor 19% gewijzigd door kitao op 07-04-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal is zo'n ding bestellen voor 4 euro 37 .. volgens mij werkt die wel 8)
* besteld

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-10 13:38

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zo, dat is weer even wennen om netjes een stukje print te bestukken. En wat een bagger is die goedkope chinese printplaat-rommel zeg. Dondert in je vingers uit elkaar :P Beetje warmstoken en de eilandjes kukelen er af.

Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u91/sjieto/IMG_6590_zpsa1832803.jpg

Prototype voor m'n draadloze quiz-knoppen. 3 van de 5 leds op een PWM uitgang. Ben nog aan het twijfelen tussen normale batterijen en een lithium accu, maar dat is niet zo heel boeiend nu.

Waarom niet meer op breadboard? Omdat ik zin had om te solderen en weer een beetje feeling ermee te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door sebastius op 07-04-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat zijn kartonnen bagger printjes, je kan beter DEZE fiber dubbelzijdig doorgemetaliseerd gebruiken imho.
Ik heb een poosje zitten loeren op een scherpe aanbieding en gelijk van verschillende maten 20 st. gekocht.. ben ik voorlopig ff klaar.

wat betreft het voeden van een mobiel arduino (pro mini 3V3) device ben ik ook al een poosje aan het expirimenteren :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jBIOEmi.jpg

huidige stand: een kleine platte lipo van 750 mAh en een klein charge printje (usb PC of adapter oplaadbaar met ledje als die vol zit, in de lipo zit beveiliging)
past perfect op zo'n dubbelzijdig fiber printje van 6 x 4 cm, morgen krijg ik toevallig een behuizing binnen om is te kijken hoe dat uitpakt. (mijn lipotoko )

* update :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nnRkN7c.jpg
in die G025N behuizing past precies zo'n ebay dubbelzijdig printje van 6 x 4
* Conrad heeft ze ook
achteraf beter de G026N kunnen nemen die is 28 mm hoog ipv 21 mm

* update : heb je zo'n lipo + usb charger setje (3 a 4V) maar wil je wil toch 5V dan plaats je dit printje erbij :
DC-DC Converter Step Up Boost Module 2-5V to 5V 1200mA 1.2A(NO USB) for Arduino

inmiddels ben ik ook begonnen aan mijn eerste 'solar charge' projectje.
ik wil een miniatuur gps solar tracker/charger/battery maken.
een soort openklapbaar 'dingetje' die je op ieder plek ter wereld neer kan zetten en die zich zelfstandig op de zon richt en de lipo oplaad.. studieproject (inspiratiebron ).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xjaodiS.jpg

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Hier nog 2 Zumo kits liggen voor Arduino:
Afbeeldingslocatie: http://a.pololu-files.com/picture/0J4110.1200.jpg
Vanavond maar eens aan beginnen :D

Lijken veel op de Pololu 3pi Robot... maar die komen kant en klaar... en daar zit de Arduino ingebakken...

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
Ik gebruik ook liever FR4 en geen papier printjes, als zijn banen printjes van dickbest gewoon prima, die kan je heel heet stoken en komen ze nog bijna niet los.

Vind banen sowieso fijner, kan met mesje(of dremel of zo) hier en daar wat weghalen, heb minder draadjes nodig dan met eilandjes, kan meer gebruik maken van de banen, scheelt weer werk en komt netheid ook ten goede.

http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewProd&productId=428

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:35

ResuCigam

BOFH

Een tip voor als je met "banen printplaten" werkt: Neem een 3mm boortje, doe een beetje tape om de achterkant zodat je wat grip hebt en je hebt een handige tool om de banen te onderbreken over de gehele breedte.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 13:25:
de bekende spotgoedkope nRF24L01+
komt ook nog een tft schermpje in en een buzzertje.
Sorry voor het quoten van zo'n oude reactie... maar wat zijn die dingen belachelijk goedkoop... ... Te goedkoop om te laten liggen... :-) _/-\o_

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:03
<wrong topic>

[ Voor 78% gewijzigd door Icekiller2k6 op 08-04-2014 14:07 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IWriteCode schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:07:
[...]

Sorry voor het quoten van zo'n oude reactie... maar wat zijn die dingen belachelijk goedkoop... ... Te goedkoop om te laten liggen... :-) _/-\o_
en deze interface bordjes zijn ook erg leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Die zijn dan weer relatief heel duur :-)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:30

R.G

Hey Tweakers,

Hoe kan ik dit doen?

ik heb een object met 4 velden , dat object stop ik in een array van dat object.

Ik stuur eerst een waarde naar de arduino en daarna deze array bevat velden met floats/doubles.
deze kan ook 0.0 zijn of 1000.5.

deze eerste waarde bepaald en verteld om wat anders te doen.

Daarna stuur ik deze array als een byte array naar de arduino.

nu wil ik kijken via Serial.avaible > 3 zodat ik weet dat die array verstuurd wordt maar nu slaat hij die byte array met een 0.0 over omdat deze natuurlijk niet groter is dan 3?

weten jullie hier iets op? heb er al een aantal uur opzitten en het wil niet echt lukken. misschien eerst even hoofd legen en later weer kijken ??

:) dank alvast tweakers ^^,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Denk dat je misschien hier best een apart topic voor aanmaakt met wat meer context en code voorbeeld erbij.. :)

@topic
Heeft iemand per toeval een betaalbare SIM module gevonden voor puur text berichten te sturen?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Een jaar geleden was de Siemens TC35 de goedkoopste voor SMS-jes, maar mijn ervaring was dat deze vrij onbetrouwbaar was. Er zijn 2 versies van dat bordje op ebay te krijgen. Ik heb enkel ervaring met versie 1. Versie 3 is wellicht beter.
Een goedkope optie is een oude telefoon met datakabel op je arduino aansluiten, zoals bv een Siemens MC35i (de "postbanktelefoon"), maar dat is iets ingewikkelder met het verzenden van berichten omdat je de berichten dan eerste moet coderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@_I_Arjan_i_ hm nja wil gewoon standalone :) en naderhand DIY bordje met atmega en gsm module erop geprikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Eindelijk vandaag m'n hele buts spullen binnengekomen. Volgens de site van DHL.de ligt het pakket wel nog in Frankfurt bij de douane maar goed 8)7

Afbeeldingslocatie: http://sebastiaanswinkels.files.wordpress.com/2014/04/img_0540.jpg
  • 3x breadboard
  • 1x ultrasoon afstands-sensor
  • 1x dubbel relais
  • 1x 2.2" SPI scherm
  • 1x 2.8" Parallel scherm
  • 1x 1602 scherm
  • 2x breadboard voeding
  • 2x jumpercables
  • 100x diode (iirc)
  • 1x I2C module voor 1602 / 2004 scherm
  • 10x right-angle header single
  • 10x right-angle header double
En uiteraard is er hier in de afgelopen weken nog veel spul langsgekomen dat ik graag meebesteld had maar goed...

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij ben voorlopig van de straat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:27:
jij ben voorlopig van de straat :D
Da's een understatement :P

Net de I2C backpack aan dat 1602'tje gebakken, probeer er nu achter te komen wat 't adres van dat ding is xD

Edit: nvrmnd. Standaard adres is 0x27. Vraag me nog even af hoe ik dat adres aan kan passen zodat ik mss nog m'n 2004 erbij kan prikken maar dat terzijde :P

Edit 2: zie nu dat er achterop een jumper zit waarmee je 't backlight aan en uit kan zetten (gaat ook met de backlight() functie van de LiquidCrystal_I2C lib). In principe zou ik dan ook dmv een PWM signaal de boel moeten kunnen dimmen... hmm >:)

[ Voor 42% gewijzigd door C.44 op 08-04-2014 16:46 ]

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je ff stukkie code laden.. I2C scanner
- http://www.gammon.com.au/forum/?id=10896

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
Had vandaag ook post, alleen niet zoveel als C44, eenzame USBasp, hij heeft de hele reis alleen moeten afleggen. :D :+

@kitao
Heb je die van jou ook ontvangen?

Edit/
Ik had niet door hoeveel verschil er tussen 2.2" en 2.8" zat, als ik ze zo naast elkaar zie liggen scheelt dat toch echt wel heel veel, had ik niet gedacht.

[ Voor 33% gewijzigd door mad_max234 op 08-04-2014 16:53 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Hah! da's een goeie. Die gaan we even bookmarken en die sketch gaan we opslaan, die is me ietsje te handig xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:50:

Edit/
Ik had niet door hoeveel verschil er tussen 2.2" en 2.8" zat, als ik ze zo naast elkaar zie liggen scheelt dat toch echt wel heel veel, had ik niet gedacht.
dat dacht ik ook :'(
ik loop nog te loeren op eentje met touch erbij .. doe regelmatig aan veilingen mee maar die win ik nooit :P

en nu we het over TFT jes hebben.. deze software lijkt mij wel wat om mooie kleuren control schermpjes mee te maken - http://www.mikroe.com/visualtft/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Die 2.8" is inderdaad gewoon dubbel zo groot als de 2.2". Een groot nadeel aan de 2.8" die ik hier heb liggen is wel dat 't een parallel model is. Heeft wel een touchscreen en een kaartlezer maar had heel graag een SPI controller achterop hebben zitten. Maar die combinatie kom je zo goed als nergens tegen (of 't is tegen de hoofdprijs uiteraard). Binnenkort maar eens even kijken of ik ergens een SPI pin-expander kan uithalen die voldoende pinnen heeft.

Nu eens even zoeken naar een goede introductie in de wereld van SPI en schermpjes, heb alleen nog maar met I2C gewerkt met (karakter)schermpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C.44 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 17:19:
Nu eens even zoeken naar een goede introductie in de wereld van SPI en schermpjes, heb alleen nog maar met I2C gewerkt met (karakter)schermpjes.
- https://learn.adafruit.com/2-8-tft-touchscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Is wel een andere controller. Die op m'n 2.2" is een ILI9341 en die link refereert aan een ILI9325 / ILI9328. Libje heb ik al voor die ILI9341 dus eens even wat data combineren. Ik kan me vaag herinneren dat SPI slechts een paar lijnen gebruikt, MISO, MOSI, SCK en CS (en uiteraard GND en VCC). Nu heb ik ook een LED (dat snap ik dan nog wel :+), D/C en Reset en ik vraag me even serieus af wat die twee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D/C is Data/Command.. is het Data of is het een Command ? en reset is uh.. Reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

This pin is used to select “Data or Command” in the parallel interface
or 4-wire 8-bit serial data interface.
When DCX = ’1’, data is selected.
When DCX = ’0’, command is selected.
This pin is used serial interface clock in 3-wire 9-bit / 4-wire 8-bit
serial data interface.
If not used, this pin should be connected to VDDI or VSS.
Uit: https://www.displaytech-u...341_DS_V1.10_20110415.pdf

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:50:
zal is zo'n ding bestellen voor 4 euro 37 .. volgens mij werkt die wel 8)
* besteld
Uiteraard hoop ik dat het je lukt .... en dat die hoort te werken , ... ja dat snap ik. ;)
Mocht ik niet slagen en jij wel dan zou ik graag de oplossing van je krijgen. Ik heb het nog niet helemaal opgegeven, ben nu bij het begin begonnen met datasheets erbij en ik hoop dat deze post het jou ook makkelijker zal maken.
Bijvoorbeeld, bovenaan programma zie je hele reeksen #define :
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
//MF522 command bits
#define PCD_IDLE              0x00               //NO action; cancel current commands
#define PCD_AUTHENT           0x0E               //verify password key
#define PCD_RECEIVE           0x08               //receive data
#define PCD_TRANSMIT          0x04               //send data
#define PCD_TRANSCEIVE        0x0C               //send and receive data
#define PCD_RESETPHASE        0x0F               //reset
#define PCD_CALCCRC           0x03               //CRC check and caculation

Dat komt uit deze datasheet 10.3 maar daar staat het binair genoteerd
http://www.nxp.com/documents/data_sheet/MFRC522.pdf

Dan heb je ook deze reeks :
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
//------------------MFRC522 register ---------------
//Page 0:Command and Status
#define     Reserved00            0x00    
#define     CommandReg            0x01    
#define     CommIEnReg            0x02    
#define     DivlEnReg             0x03    
#define     CommIrqReg            0x04    
#define     DivIrqReg             0x05
#define     ErrorReg              0x06    
#define     Status1Reg            0x07    
#define     Status2Reg            0x08    
#define     FIFODataReg           0x09
#define     FIFOLevelReg          0x0A
#define     WaterLevelReg         0x0B
#define     ControlReg            0x0C
#define     BitFramingReg         0x0D
#define     CollReg               0x0E
#define     Reserved01            0x0F
//Page 1:Command     
#define     Reserved10            0x10
#define     ModeReg               0x11
#define     TxModeReg             0x12
#define     RxModeReg             0x13
#define     TxControlReg          0x14
#define     TxAutoReg             0x15
#define     TxSelReg              0x16
#define     RxSelReg              0x17
#define     RxThresholdReg        0x18
#define     DemodReg              0x19
#define     Reserved11            0x1A
#define     Reserved12            0x1B
#define     MifareReg             0x1C
#define     Reserved13            0x1D
#define     Reserved14            0x1E
#define     SerialSpeedReg        0x1F
//Page 2:CFG    
#define     Reserved20            0x20  
#define     CRCResultRegM         0x21
#define     CRCResultRegL         0x22
#define     Reserved21            0x23
#define     ModWidthReg           0x24
#define     Reserved22            0x25
#define     RFCfgReg              0x26
#define     GsNReg                0x27
#define     CWGsPReg              0x28
#define     ModGsPReg             0x29
#define     TModeReg              0x2A
#define     TPrescalerReg         0x2B
#define     TReloadRegH           0x2C
#define     TReloadRegL           0x2D
#define     TCounterValueRegH     0x2E
#define     TCounterValueRegL     0x2F
//Page 3:TestRegister     
#define     Reserved30            0x30
#define     TestSel1Reg           0x31
#define     TestSel2Reg           0x32
#define     TestPinEnReg          0x33
#define     TestPinValueReg       0x34
#define     TestBusReg            0x35
#define     AutoTestReg           0x36
#define     VersionReg            0x37
#define     AnalogTestReg         0x38
#define     TestDAC1Reg           0x39  
#define     TestDAC2Reg           0x3A   
#define     TestADCReg            0x3B   
#define     Reserved31            0x3C   
#define     Reserved32            0x3D   
#define     Reserved33            0x3E   
#define     Reserved34            0x3F

Dat is letterlijk gecopieerd van 9.2 uit dezelfde datasheet.
En tenslotte deze :
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
//Mifare_One card command bits
#define PICC_REQIDL           0x26               //Search the cards that not into sleep mode in the antenna area 
#define PICC_REQALL           0x52               //Search all the cards in the antenna area
#define PICC_ANTICOLL         0x93               //prevent conflict
#define PICC_SElECTTAG        0x93               //select card
#define PICC_AUTHENT1A        0x60               //verify A password key
#define PICC_AUTHENT1B        0x61               //verify B password key
#define PICC_READ             0x30               //read 
#define PICC_WRITE            0xA0               //write
#define PICC_DECREMENT        0xC0               //deduct value
#define PICC_INCREMENT        0xC1               //charge up value
#define PICC_RESTORE          0xC2               //Restore data into buffer
#define PICC_TRANSFER         0xB0               //Save data into buffer
#define PICC_HALT             0x50               //sleep mode

En hier viel me ineens iets raars op bij die laatste zonder dat ik de betreffende datasheet erbij pakte
Wie het ook ziet mag het zeggen. :P
Hint, heeft met het adres te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over2/ 3 weken, als die binnen is, zal ik er weer is naar kijken.
jij zoekt het allemaal veel te ver weg imho, zo uit mijn hoofd, er staat ergens in zo'n voorbeeldje een 16 bytes blok met allemaal nullen en op het eind 30.. maak daar is 83 van ofzo en lees dan die kaart is.
want dat is de truuk, je schrijft nooit 1 byte maar altijd een kompleet blok (en ook nog naar een bep. sektor)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Lezen is niet het probleem, schrijven naar de RC522 ook niet. HET probleem is schrijven naar de kaart. En als het allemaal zo simpel was geweest dan hadden er veel meer kant en klare voorbeelden gestaan op internet ipv dat je overal vragen ziet van 'hoe schrijf je naar kaart' met antwoorden als 'niet geprobeerd, komt nog of weet niet', of een stukje gedumpte snippercode wat je zelf maar ergens tussen moet zien te plakken.
Maar ben met je eens als je het apparaatje niet hebt is het toch enkel droog zwemmen.
Er zijn trouwens 4 blokken met ieder 4 sectoren met iedere sector 16 bytes.
Wat mij dus opviel hierboven was dat 2x zelfde adres werd gegegeven:
C++:
1
2
#define PICC_ANTICOLL         0x93               //prevent conflict 
#define PICC_SElECTTAG        0x93               //select card 

dat kan nooit
Dus datasheet erbij gepakt. Let wel, dit is een datasheet van de kaart en niet van de RC522
Artikeltje 9.1 http://www.nxp.com/documents/data_sheet/MF1S503x.pdf
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Table 8. Command overview
Command ISO/IEC 14443 Command code 
(hexadecimal)
Request REQA 26h (7 bit)
Wake-up WUPA 52h (7 bit)
Anti-collision CL1 Anti-collision CL1 93h 20h
Select CL1 Select CL1 93h 70h
Halt Halt 50h 00h
Authentication with Key A - 60h
Authentication with Key B - 61h
MIFARE Read - 30h
MIFARE Write - A0h
MIFARE Decrement - C0h
MIFARE Increment - C1h
MIFARE Restore - C2h
MIFARE Transfer - B0h

Zie het verschil
Nog niet geprobeerd dit te testen.

@Max programmer is nog niet binnen en anders had ik hem nu nog niet uitgepakt, ik wil eerst op die kaart schrijven.
@IWriteCode
Is dat deze ? http://www.pololu.com/product/2505
Motortjes zitten er nog niet bij las ik, maar die heb je al ?
@C44 gaaf pakketje hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchar writeData[16]={
0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 100}; //initialize to $100 USD
uchar moneyConsume = 18 ; //Deduct $18 USD
uchar moneyAdd = 10 ; //Charge up $10 USD
-
dit stukje bedoelde ik, hier is het 100.. elders 30.. vandaar mijn '83.
maar ik laat het er even bij, ik wacht totdat die binnen is en dan schrijf ik een testprogje om is te kijken
van belang is overigens ook welk type kaart erbij geleverd is.. en dat vertellen ze niet op ebay zag ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Die regel had ik al veranderd, dat werkt prima. Ik heb het programma zelfs zo veranderd met die regel dat die nu automatisch optelt en beginsaldo aanpast. Dat was eerst niet zo. Maar dat gaat gewoon naar het geheugen in de RC522-chip op het blauwe plaatje en niet naar de kaart.
En bedankt voor de tip, dat schijnt idd een rol te kunnen spelen. Bij http://www.b2cqshop.com/ heb ik paar dagen geleden voor de zekerheid al setje van 6 goedkope read/write kaartjes gekocht, free ship. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we komen er wel uit .. alleen, ik moet zo'n ding voor mijn neus hebben, omdat ik gisteren ineens een toepassing voor mijzelf zag, heb ik er ook 1 besteld (niet dat ik me verveel overigens :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

kitao schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:59:
@IWriteCode
Is dat deze ? http://www.pololu.com/product/2505
Motortjes zitten er nog niet bij las ik, maar die heb je al ?
Yup, 1:75... ook de reflector array dr bij... Wil eigenlijk kijken of ik 1 van de 2 kan aansturen met een propellor chip... :)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grappig.. die motortjes was ik al eens tegengekomen op een surftocht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Ik wist dat je besteld hebt, ook al heb je die niet nodig blijft grappig ding hoor.
Uit datasheet
C:
1
2
Anti-collision CL1 Anti-collision CL1 93h 20h 
Select CL1 Select CL1 93h 70h

in pogramma aangepast tot
C:
1
2
#define PICC_ANTICOLL         0x20              //prevent conflict
#define PICC_SElECTTAG        0x70               //select card

komt wel iets in beeld maar minder als zonder verandering
En dit
C:
1
2
#define PICC_ANTICOLL         0x93 0x20              //prevent conflict
#define PICC_SElECTTAG        0x93 0x70               //select card

compileert niet
pff, ik kap ermee voor vandaag |:(
IWriteCode schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:51:
Yup, 1:75... ook de reflector array dr bij... Wil eigenlijk kijken of ik 1 van de 2 kan aansturen met een propellor chip... :)
Há, van parallax. Ik heb een basicstamp 8)
Die hebben hun eigen Rfid http://www.parallax.com/product/28140 en kost maar $45,-
Jammer, anders zou ik met die kunnen proberen

[ Voor 26% gewijzigd door kitao op 08-04-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 11:30

Infant

It's a floating Dino!

Die mifare meuk gebruikt voor verschillende commandos, verschillende frame lengtes:
Bladzijde 7 uit de ISO14443-3

Ik neem aan dat je de commandos met een standaard lengte in een of andere functie voert:
C:
1
bool write_cmd(uint8_t cmd);

Als je dan je define veranderd naar:
C:
1
PICC_SElECTTAG        0x93 0x70

Dan gaat dat natuurlijk niet goed komen. Als de functie een 16-bit lang argument kan hebben, gaat:
C:
1
PICC_SElECTTAG        0x9370
al meer succes opleveren.
(Eventueel de0x7093 als ergens nog wat met de byte order gekloot wordt.)

Hoe ziet de functie die het commando weg schrijft er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
@Borroz
100 veranderd in 83, 2x kaart gescand :

224 ,

You are B2CQSHOP VIP Member, The card has $100 !
Read from the card ,the data is :
0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 83 ,
You pay $18 for items in B2CQSHOP.COM . Now, Your money balance is : $65
You add $10 to your card in B2CQSHOP.COM , Your money balance is : $75

224 ,

You are B2CQSHOP VIP Member, The card has $100 !
Read from the card ,the data is :
0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 83 ,
You pay $18 for items in B2CQSHOP.COM . Now, Your money balance is : $65
You add $10 to your card in B2CQSHOP.COM , Your money balance is : $75
@Infant
1 moment, ik zal eens kijken naar de foutmelding, maar ben niet helemaal helder meer ..
wacht op edit en alvast bedankt voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Hier de edit
Infant schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:14:
Die mifare meuk gebruikt voor verschillende commandos, verschillende frame lengtes:
Bladzijde 7 uit de ISO14443-3
dat wordt morgen
Ik neem aan dat je de commandos met een standaard lengte in een of andere functie voert:
C:
1
bool write_cmd(uint8_t cmd);
Eigenlijk voer ik niks in, ik ben uitgegaan van een origineel programma wat eerder gepost is. Enige wat ik doe is hier en daar wat aanpassen. Voor de goede orde, ik heb nu het originele programma waar enkel wat serialprints van zijn geuncommented. Zie resultaat hierboven
Als je dan je define veranderd naar:
C:
1
PICC_SElECTTAG        0x93 0x70

Dan gaat dat natuurlijk niet goed komen.
dat heb ik gemerkt
Als de functie een 16-bit lang argument kan hebben, gaat:
C:
1
PICC_SElECTTAG        0x9370
al meer succes opleveren.
(Eventueel de0x7093 als ergens nog wat met de byte order gekloot wordt.)

Hoe ziet de functie die het commando weg schrijft er uit?
ok, ik verander het programma tot 0x93 0x70
dan komt deze functie als error in beeld
RFID_commented_code_original.ino: In function 'unsigned char MFRC522_Anticoll(unsigned char*)':
RFID_commented_code_original:691: error: expected `;' before numeric constant
RFID_commented_code_original.ino: In function 'unsigned char MFRC522_SelectTag(unsigned char*)':
RFID_commented_code_original:761: error: expected `;' before numeric constant

Dit is die functie:
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
//MFRC522_Anticoll
//----------------------------------------------------------//
/*
* Function: MFRC522_Anticoll()
 * Description: Prevent conflict, read the card serial number 
 * Input parameter: (serNum--return the 4 bytes card serial number, the 5th byte is recheck byte)
 * return: returns MI_OK (if success)
 */
uchar MFRC522_Anticoll(uchar *serNum){
  uchar status;
  uchar i;
  uchar serNumCheck=0;
  uint unLen;
  //ClearBitMask(Status2Reg, 0x08);     //TempSensclear
  //ClearBitMask(CollReg,0x80);         //ValuesAfterColl
  Write_MFRC522(BitFramingReg, 0x00);       //TxLastBists = BitFramingReg[2..0]

serNum[0] = PICC_ANTICOLL;
  serNum[1] = 0x20;
  status = MFRC522_ToCard(PCD_TRANSCEIVE, serNum, 2, serNum, &unLen);

if (status == MI_OK){

//Verify card serial number
    for (i=0; i<4; i++){   
      serNumCheck ^= serNum[i];
    }
    if (serNumCheck != serNum[i]){   
      status = MI_ERR;    
    }
  }
  //SetBitMask(CollReg, 0x80);      //ValuesAfterColl=1
  return status;
} 

[ Voor 13% gewijzigd door kitao op 08-04-2014 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
En dit is het hele originele programma met serialprints geactiveerd :
als ino-bestandje
https://drive.google.com/...YU3hxakk/edit?usp=sharing
Edit
Inmiddels die regels zoals je schreef veranderd tot 0x9320 en 0x9370
dan komt dit in beeld:

compileert wel maar slaat nu hele stukken over vantekst die ik eerst wel kreeg

Originele programma staat hier
soms moet je 2x link klikken voordat die pakt

[ Voor 87% gewijzigd door kitao op 08-04-2014 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staat geen cardserial no in de sketch

[ Voor 143% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Eigenlijk is dit de meest originele code vertaald uit het chinees van een chinees dr. Leong
/*
* File name:RFID.pde
* Creator:Dr.Leong ( WWW.B2CQSHOP.COM )
* Creation date:2011.09.19
* Modified by: Eng. Robson (robson.eletronico@gmail.com)
* Modified date: 2013.09.10
* Modified: Translation from Chinese to English (by google)
* Functional Description:Mifare1 Anti-collision find cards → → → Select card reader interface
*/
// the sensor communicates using SPI, so include the library:
#include <SPI.h>
http://www.grantgibson.co...2012/04/ggrfid_en_ino.txt

De verkopers die niet via ebay een RC522 te koop zetten geven pas een programma per email mee als het ding verkocht is
http://www.b2cqshop.com/p...w-and-r-by-cooqrobot.aspx
Code:

Contact with us to Email the code example after you get your kit.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:06:
verder lijkt het me een 'eigen' topic waard, de RFID lezer met 'problemen .. met hele lappen code voor de liefhebbers :'(
nu is het lastig terug te bladeren en de lijn te zien in het geheel voor iemand die mee wil kijken
waar hebben we het over, hoe is eea aangesloten hardware matig ect. welke code doet niet wat je verwacht, wat heb je al geprobeerd
maar dat is mijn idee.. de huidige methode van 'fout zoeken lijkt mij btw ook niet erg zinvol, zomaar iets veranderen en kijken wat er gebeurd.
Ik heb zoveel mogelijk links gegeven Borroz, heb me zelfs ingeschreven op google drive om bestandjes te kunnen dumpen hier. Maar je hebt wel gelijk, misschien wordt het beter om een apart topicje te openen.
;)
Enj ik verander niet iets zomaar, ik heb aangetoond het programma verbeterd. Bovendien kan ik altijd terugvallen op het origineel.

[ Voor 31% gewijzigd door kitao op 08-04-2014 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat weet ik.. maar het is niet meer te overzien op deze manier vandaar mijn suggestie
komt nog bij dat niemand zo'n ding heeft :+

heb je mijn code voorstel gezien en snap je wat ik bedoel.. ? enfin, heb ik er toch weer naar gekeken terwijl ik van plan was te wachten tot ik zo'n ding voor mijn neus heb.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Ik heb het toegepast maar ik zie geen verschil. Wel bedankt natuurlijk. Inmiddels heb je het nieuwe topic al gevonden zag ik : RFID-RC522 Kaartschrijf Probleem
De verschillende framelengtes waarover Infant het had inmiddels ook even doorgelezen. Op eerste gezicht lijkt dat meer betrekking te hebben bij 'collisions'. Daarmee bedoelen ze geloof ik als er 2 kaarten tegelijk voor de lezer worden gehouden. Dat speelt nu geen rol maar ik ga het allemaal nog nalezen dus bedankt voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Heb weer even een half uurtje vrij om naar m'n schermpje te kijken maar dat artikel van Adafruit daar mis ik een aantal dingen voor. Blijkbaar zou hun library wel de ILI9341 chip moet kunnen aansturen maar ik kom d'r geen biet verder mee. Het artikel refereert naar een aantal datalijnen die ik simpelweg niet heb (D0 - D7). De rest heb ik aangesloten volgens 't SPI verhaal. MISO op MOSI (en viceversa), CD op een digitale in/output (5), CS ook (4) en de reset heb ik aan de reset van de Arduino gehangen. LED via een op een pwm output.

Ik krijg iig 't geheel niet aan de praat zo. Suggesties Borroz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C.44 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:09:
Heb weer even een half uurtje vrij om naar m'n schermpje te kijken maar dat artikel van Adafruit daar mis ik een aantal dingen voor. Blijkbaar zou hun library wel de ILI9341 chip moet kunnen aansturen maar ik kom d'r geen biet verder mee. Het artikel refereert naar een aantal datalijnen die ik simpelweg niet heb (D0 - D7). De rest heb ik aangesloten volgens 't SPI verhaal. MISO op MOSI (en viceversa), CD op een digitale in/output (5), CS ook (4) en de reset heb ik aan de reset van de Arduino gehangen. LED via een op een pwm output.

Ik krijg iig 't geheel niet aan de praat zo. Suggesties Borroz?
heb je een (eBay) linkje van je schermpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier staat wel eea https://github.com/gmtii/ili9341-arduino

* door het kijken zojuist op ebay zag ik toevallig een aanbieding, 4,17 incl verzendkosten.
kon ik weer niet laten liggen :P

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Krijg daar ook alleen de backlight mee aan en verder niets =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je dit gedaan ?

1 - aansluiten

D4 : RESET
D5 : CS
D6 : D/C
D7 : Back light
D11 : MOSI
D12 : MISO
D13 : SCK

2 - https://github.com/gmtii/ili9341-arduino/archive/master.zip

downloaden, uitpakken en de folder die erin zit in je arduino library plaatsen
vervolgens arduino IDE opniew opstarten en onder examples kijken naar een demo sketch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Yup, standaard procedure :P Zelfs de bedrading al een keer of tig nagekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor arduino hangt die aan ?

- http://forum.arduino.cc/index.php?topic=200126.0

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Uno R3

Edit: zelfs de library folder al eens de naam gegeven van de .h / .cpp file (TFTv2). Hielp ook niets.

[ Voor 89% gewijzigd door C.44 op 09-04-2014 15:45 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 96 Laatste