Nee, die kunnen ook, die zijn ook geschikt voor de usb lader.
Edit/
Die platte bedoelde ik met lipo's, die gaan vaak in volksmond schuil onder de naam lipo, volgens mijn zijn dat ook altijd lipo's maar denk dat 18650 ook wel in lipo vorm gemaakt worden.
Misschien dat iemand de correct naam weet voor de lithium cellen die in aluminium folie zijn gerold.
Die platte zijn wel wat kwetsbaarder en duurder, mag absoluut geen gaatje in folie komen, dan is die stuk, zal die uitdrogen, kans dat die zelfs heel heet word of ontploft is aanwezig als er zuurstof bij kan komen.
Als je dus ruimte genoeg hebt kan je beter door 18650 of zo gaan imo, en die zijn ook goedkoper.
Edit/
Even wat anders, ga zo even smd oven controller maken, maar dan zonder thermocouple. Ga eerst met thermocouple van multimeter kijken hoe temperatuur verloop is als die constant aan is en 230 aantikt. Maak ik tabel van, en ga kijken waar ik wat moet vertragen om aan juist profiel te voldoen. Heb gisteren al gekeken of die binnen 4 minuten de 220 a 230 kan aantikken en dat lukt. heb ik dus nog 30 seconden over om te vertragen want mag moet binnen 4.5 minuten in reflow zijn, en mag al absolute max 5.5minuten duren.
Zolang ik elke leer de oven laat afkoelen naar ongeveer dezelfde start temperatuur, kamertemperatuur dan zal profiel ook steeds hetzelfde zijn, zoveel verloop of variantie zit er niet in de verwarmingselementen.
Waarom geen thermocouple? Omdat het kan.
Zonder dollen heb nog geen geschikt circuit gemaakt, en weiger er 20 dollar of zo voor neer te leggen, met paar goedkope opamp gaat dat ook lukken. Voor nu hang ik even relay aan arduino en schrijf even simpele code die pin op bepaalde frequentie laag en hoog maakt zodat de oven aan en uit gaat, zal niet meer tijd kost van paar minuten, profiel even inspecteren zal nog meeste tijd kosten.
lang leven de arduino, paar minuten je je project draait, het aansluit is nog meeste werk.
[
Voor 136% gewijzigd door
mad_max234 op 04-01-2014 16:20
]