Zal geheel afhangen van kristal hoe nauwkeurig die loopt, ligt niet aan ds1307, die heeft zelf geen klok die onnauwkeurig kan zijn.

En ligt ook aan hoe je de kristal plaatst, en natuurlijk juist capaciteit voor ds1307.
Ik zal ook nooit zulke china printjes gebruiken als ik nauwkeurige klok nodig heb, daar zitten lager klasse kristallen op, maar die kan je ook gewoon vervangen als je graag kant en klaar printje wilt.
Ook voor hobbyisten is fijn om voorraadje te hebben van bepaalde chips en dus in aantallen te kopen, ik koop bijna niks meer los, veel te duur, als je alles in aantallen koopt kan je gewoon veel meer kopen, beetje hobbyisten heeft een veel hele voorraad, niks zo vervelend als onderdelen niet in huis te hebben. Zo heb ik altijd doosje met atmega328p, koop ik minimaal per 25 stuks, maar heb ook mega88, attiny44, 45 en 85 liggen. Als iemand verlegen zit om IC dan kan ik ook vaak andere even uit de band helpen.
En heb ook series gemaakt van aantal van mijn producten, en lette daar al op als ik 10 printjes ging maken, kosten is dan ook al rol, is zonde om iets te duur te ontwerpen als het niet nodig is.
Edit/
Ik vergeet vaak dat mensen hier op tweakers kant een klaar meestal verkiezen boven zelfs maken in tegenstelling tot circuit online, waar men weer juist vaker alles zelf ets en/of ontwerpt en laat etsen.
Ik heb weer niks aan die kant en klare printjes, al mijn kant en klare printjes kan ik op 1 hand tellen(buiten arduino's om wel te verstaan), en liggen ook meestal stof te hebben, alleen de arduino's gebruik ik geregeld, maar ook niet altijd kant en klare arduino, met prototype ets ik zelf en als ik iets in productie neem laat ik het maken.
Ik moet me wat meer inleven in andere voordat ik ga posten.
[
Voor 21% gewijzigd door
mad_max234 op 23-12-2013 22:48
]