Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:21

koelebobes

Wen BTC €100K

E.e.L schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:27:
hij kan er maar op één manier in en pas op voor de schroefjes, ik heb er al bij een de kop afgedraaid
(gelukkig stak er nog net een stukje uit, zodat ik em er nog uit kon halen)

Ik zou overigens je SSD op plek 0 installeren en je andere HD op plek 1 (dus op de andere plek dan waar die zat).
Ik heb net mijn SSD geinstalleerd maar dan in slot 1 kan ik dit gewoon switchen of moet ik nu opnieuw windows installen ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 14:42
switchen is gewoon mogelijk, wel even in de bios de boot priority weer goed zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Yeeh SSD installen is gelukt.. Moet nu alleen wel AL mijn steam games op nieuw downloaden.. Nou ja pro's/con's zeg ik dan maar.

Nu heb alleen een probleempje. Ik heb mijn 750gb hdd volledig geformat maar mijn laptop blijft denken dat er een 2de windows 7 is waardoor hij iedere keer een dual boot scherm geeft.
SOLVED via MSconfig

En als ik de laptop opstart krijg ik nog een klein moment een scherm in beeld met de hardeschijftypen en dat ik ctrl + i moet indrukken.

Voor de rest is het heerlijk snel kan niet wachten tot ik wat games ermee kan proberen !

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik werd trouwens positief verrast toen ik gewoon even Payday: The Heist maxed out kon spelen op de accu :7 . Zonder haperingen of wat dan ook en daarbovenop hield de accu het nog redelijk lang vol (langer dan ik :) ).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reff
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-05-2018
We zouden stilaan een clubje kunnen oprichten voor M17XR4 eigenaars :+

Intussen de knoop doorgehakt ivm de opties/accessoires!

Voor wie het interesseert, hetgeen ik zonet besteld heb:

Samsung 830-series 256GB SSD @ Centralpoint.be

Corsair Survivor 64GB Memory Stick @ Centralpoint.be

Corsair Vengeance 1500 (Dolby 7.1 USB headset) @ Alternate

Cooler Master Notepal ErgoStand @ Alternate

Meer daarover wanneer ik al dit leuks in handen heb >:)

By the way, doet jullie M17 ook om de X minuten een "optical drive check" om te zien of die er nog steeds is?

Grtz,

R.

[ Voor 8% gewijzigd door Reff op 24-07-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.e.L
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-04-2024
RoofTurkey schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:15:
Ik werd trouwens positief verrast toen ik gewoon even Payday: The Heist maxed out kon spelen op de accu :7 . Zonder haperingen of wat dan ook en daarbovenop hield de accu het nog redelijk lang vol (langer dan ik :) ).
Ik verbaas me eigenlijk met al m'n games, total war shogun 2 full res op de accu. En het toetsenbord is echt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.e.L
Zelfs mijn desktop een half jaar geleden samengesteld, doet het niet zo soepel. Laat staan de laptop waar ik vandaan kom van drie jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Heb sinds maandag ook de m17x... Vind hem niet zo groot en zwaar als ik had verwacht. SSD erin gedaan, god wat is dat ding snel nu. Heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even hier bij gebrek aan een beter topic (en omdat we het hier altijd over SATA 300 / 600 hebben...). Ik zag zojuist dit:
The primary and secondary HDD ports are SATA III. The mSATA port is also SATA III. Intel only certified 2xSATA III, but we have figured out a way and have "self-certified" 2xSATA III + mSATA at SATA III speeds.
van de M4700 M6700: http://forum.notebookrevi...-info-43.html#post8737325

Ik vraag me half af hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen... Bestaan er tools om te kijken achter welk 'device' (chipset of losse controller) die poort hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik denk dat XennOX het misschien via Alienautopsy kan zien.
Zo kwam ik erachter dat de hdd een sata2 versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed namelijk dat ze gewoon een losse addon controller er aan hebben gehangen. En die dingen zijn of heel duur, of heel ruk... Zoals hij het zegt lijkt het haast alsof ze er bij dell in geslaagd zijn om een extra SATA-600 port uit het chipset te halen. Normaal 2x SATA-600 en 4x SATA-300. In de precision, de M6700 in plaats van de M4700 ziet ik net, zit 3x SATA-600 en 2x SATA-300 minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
vraagje, wat is eigelijk dat Xeon gebeuren wat ik in de apparaat lijst, IRQ lijst etc. tegenkom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Screenshot? Xeon is een bepaalde server processorlijn van intel. Maar dat zal het wel niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
zit nu op m'n acer dus kan even geen screenshot maken...

Ik weet dat Xeon de server lijn van intel is, daarom vind ik het ook zo vreemd.
Volgens mij was het Xeon link 1.3 oid.
Misschien is dat deel van die truck van dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Laad bij jullie de accu trouwens wel op wanneer de laptop aanstaat of krijgen jullie ook de melding dat de AC adapter onbekend is en de accu niet wordt opgeladen? Wanneer de laptop uit staat kan ik hem namelijk wel opladen en wanneer hij aanstaat switcht hij alleen maar naar netstroom (wat eigenlijk wel handig is, want zo beschadig je de accu minder snel door continu op 100% te laden). Beetje een vreemd iets en het ziet er ook niet echt standaard uit die melding, alleen vroeg ik mij dus af of het wel standaard is :? .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb nog niet op de batterij gewerkt, al heeft hij wel één keer een oplaad melding gegeven en de laptop dus opgeladen tijdens het gebruik ervan.

Edit.
De Xeon thingy

Afbeeldingslocatie: http://gbatemp.net/uploads/gallery/album_647/gallery_239449_647_169497.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door DCG909 op 25-07-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dat Xeon dingetje heb ik ook, beetje vreemd inderdaad...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Na de installatie van de SSD heb ik opeens screen tearing. Als ik naar beneden scroll krijg ik van die mee golvende balken... :/

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelebobes schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:36:
Na de installatie van de SSD heb ik opeens screen tearing. Als ik naar beneden scroll krijg ik van die mee golvende balken... :/
GPU drivers installeren.
DCG909 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:02:
Ik heb nog niet op de batterij gewerkt, al heeft hij wel één keer een oplaad melding gegeven en de laptop dus opgeladen tijdens het gebruik ervan.

Edit.
De Xeon thingy

[afbeelding]
http://www.intel.com/Assets/en_US/PDF/datasheet/324970.pdf
lijkt mij de verzamelnaam van een bepaald "server/workstation" chipset. Misschien heb je de verkeerde driver? De strings komen uit device manager.

Volgens notebookcheck zit er een HM77 chipset in. Volgens intel is de totale bandwidth naar de controller chip toe 6Gb/s. Uhuu nvm ik snap hem al. Het blok diagram is gewoon slecht getekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Gewoon de drivers van de cd geinstaleerd, toen stond ie er al (alles goed)

Edit.
Hij staat ook in apparaatbeheer, met een intel driver uit 26-08-2011.
Xeon(R) processor E3-1200 v2/3rd Gen Core Processor PCI Express Root Port - 0151

[ Voor 52% gewijzigd door DCG909 op 25-07-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reff
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-05-2018
Heeft iemand al geprobeerd om een andere windows-versie te installeren dan degene die meegeleverd is en dan vanop de meegeleverde DVDs de drivers en Alienware-specifieke software te installeren?

Ik neem aan dat dit perfect moet verlopen, maar wilde eens checken of iemand het al effectief gedaan heeft... Heb namelijk een Nederlandse versie van Windows 7 gekregen en zou liever een Engelse willen installeren. (Ben op de hoogte van de mogelijkheid om toch language packs te installeren op de Premium versie met een tooltje, maar heb geen zin om dan systematisch zelf te updaten e.d...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Reff schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:39:
Heeft iemand al geprobeerd om een andere windows-versie te installeren dan degene die meegeleverd is en dan vanop de meegeleverde DVDs de drivers en Alienware-specifieke software te installeren?

Ik neem aan dat dit perfect moet verlopen, maar wilde eens checken of iemand het al effectief gedaan heeft... Heb namelijk een Nederlandse versie van Windows 7 gekregen en zou liever een Engelse willen installeren. (Ben op de hoogte van de mogelijkheid om toch language packs te installeren op de Premium versie met een tooltje, maar heb geen zin om dan systematisch zelf te updaten e.d...)
Ja dat kan, maar dan heb je wel oude drivers waarschijnlijk. Ik doe het via DVD en zelf alles updaten. Vroeger deed ik het inderdaad vanaf de CD die is meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.e.L
RoofTurkey schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:50:
Laad bij jullie de accu trouwens wel op wanneer de laptop aanstaat of krijgen jullie ook de melding dat de AC adapter onbekend is en de accu niet wordt opgeladen? Wanneer de laptop uit staat kan ik hem namelijk wel opladen en wanneer hij aanstaat switcht hij alleen maar naar netstroom (wat eigenlijk wel handig is, want zo beschadig je de accu minder snel door continu op 100% te laden). Beetje een vreemd iets en het ziet er ook niet echt standaard uit die melding, alleen vroeg ik mij dus af of het wel standaard is :? .
Bij mij laadt hij gewoon op als hij wordt gebruikt en aan het net hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

E.e.L schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:24:
Bij mij laadt hij gewoon op als hij wordt gebruikt en aan het net hangt.
Bij mij vandaag ineens ook :? .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die dell adapters lijken nogal vaak stuk te gaan waarbij je inderdaad zo'n melding ontvangt. Om de paar weken komt er wel iemand langs in het XPS 15 topic met dat probleem.

Sowieso zijn die dell adapters vaag. Mijn laptop trekt 45-50w onder prime95+rthdrdbl. Maar met een 65w adapter aangesloten weigert het ding op te laden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
M'n klasgenoten zijn het hele jaar goed doorgekomen, zonder problemen.
Zijn er niet verschillende fabrikanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn uiteraard meerdere fabrikanten. Delta electronics komt langs als een merk wat het vaakst stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Vraagje aan de andere M17 eigenaren.
Is bij jullie het licht in de rechter "grill"/speaker ook feller dan links?

Edit.
Lijkt hier wel op, als je goed kijkt lijkt de licht intensiteit rechts hoger.
http://hothardware.com/Re...re-M17x-Refreshed/?page=2

Edit 2.
Oh, Hoe vervang je eigenlijk de optische drive?
haal je dat frontje eraf, zo ja hoe?

[ Voor 55% gewijzigd door DCG909 op 25-07-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 01:20
Nee heb ik geen last van, hij lekt bij mij wel licht aan de linkerkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:13:
Ik vermoed namelijk dat ze gewoon een losse addon controller er aan hebben gehangen. En die dingen zijn of heel duur, of heel ruk... Zoals hij het zegt lijkt het haast alsof ze er bij dell in geslaagd zijn om een extra SATA-600 port uit het chipset te halen. Normaal 2x SATA-600 en 4x SATA-300. In de precision, de M6700 in plaats van de M4700 ziet ik net, zit 3x SATA-600 en 2x SATA-300 minimaal.
Of optie 3: wat hij zei is gewoon fout:
http://forum.notebookrevi...-info-46.html#post8740382
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch2much
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-12-2022
jongens ff een vraagje ik ga hem waarschijnlijk eindelijk morgen bestellen =D
Nu zie ik dat die 170 euro korting morgen afloopt wat raden jullie aan even wachten of gewoon kopen morgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doen man ! je zal er geen spijt van hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:23:
doen man ! je zal er geen spijt van hebben :)
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik heb gewacht en gewacht en raad eens ... Gewacht en op het laatste moment van de R3 een R3 besteld en geloof mij ik heb nog geen betere laptop in mijn handen gehad kwa bouwkwaliteit. Een vriend van me heeft een (niet nader te noemen merk ) met dezelfde specs. Die is mischien iets sneller maar als ik naar zijn bouwkwaliteit kijk dan :F ... Gewoon de Alienware bestellen hij is het geld meer dan waard. :)

Het scherm + het toetsenbord + bouwkwaliteit _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door koelebobes op 26-07-2012 10:38 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.e.L
Ik sluit mij helemaal aan bij het vorige bericht.

Gewoon kopen, als je nu koopt kan je er ook eerder mee spelen/werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Vraagje, bij de BTO tread had iemand gelezen over wat tegevallende fps bij Just Cause 2.
Nu viel het mij op dat het spel wat traagjes reageerde toen ik een 1 uur durend filmpje op youtube op had gezet voor muziek.

Ik dus fraps aangezet en m'n fps schommelde rond de 25 á 35 fps.
Heb alles max staan, geen motion blur en 4x AA.
Heb daarna AA naar 2x terug geschroefd, en nu heb ik weer 60 á 80 fps.

Wie hebben nog meer Just Cause 2 en kunnen dit ook even bekijken?
Heb de A01 Driver voor de gpu (nieuwste), voor m'n gevoel ging het soepeler met de A00 driver.
Maar ik vraag mij dus af of youtube ook een schuldige is in dit geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:31:
Er zijn uiteraard meerdere fabrikanten. Delta electronics komt langs als een merk wat het vaakst stuk gaat.
:-(

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Jij ook, kwam er ook net achter bij het opbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

z

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
DCG909 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:52:
Vraagje, bij de BTO tread had iemand gelezen over wat tegevallende fps bij Just Cause 2.
Nu viel het mij op dat het spel wat traagjes reageerde toen ik een 1 uur durend filmpje op youtube op had gezet voor muziek.

Ik dus fraps aangezet en m'n fps schommelde rond de 25 á 35 fps.
Heb alles max staan, geen motion blur en 4x AA.
Heb daarna AA naar 2x terug geschroefd, en nu heb ik weer 60 á 80 fps.

Wie hebben nog meer Just Cause 2 en kunnen dit ook even bekijken?
Heb de A01 Driver voor de gpu (nieuwste), voor m'n gevoel ging het soepeler met de A00 driver.
Maar ik vraag mij dus af of youtube ook een schuldige is in dit geval...
Vaak is youtube de schuldige in dit soort gevallen , aangezien je gpu ook nog wel eens wilt wisselen naar 2D/Desktop modus om dingen zoals java te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
:/
Dan moet ik het gpu gebruik in FF maar uitzetten.
Mag de cpu dat maar doen ): p

Edit.
@vuur
Lol, de: op uw verzoek gewijzigd.
Zijn ze soms telepatisch? Dat ze zonder conversatie op jouw verzoek de order cancelen en weer bestellen?

Edit 2.
@Darkstone
Ik heb die dus uitstaan, om die enduro BS te ontlopen.

[ Voor 62% gewijzigd door DCG909 op 26-07-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De IGP mag dat doen. Dat kan die prima aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hmm, denk dat ik één dode pixel heb.
Ding blijft constant wit.... Heb er niet echt last van, want hij zit 12? Pixels van de bovenrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Squ1zZy schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:26:
[...]

Ja dat kan, maar dan heb je wel oude drivers waarschijnlijk. Ik doe het via DVD en zelf alles updaten. Vroeger deed ik het inderdaad vanaf de CD die is meegeleverd.
op me aliienware desktop andere OS geinstalleerd , werkt prima ;)

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCG909 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:46:
Vraagje aan de andere M17 eigenaren.
Is bij jullie het licht in de rechter "grill"/speaker ook feller dan links?

Edit.
Lijkt hier wel op, als je goed kijkt lijkt de licht intensiteit rechts hoger.
http://hothardware.com/Re...re-M17x-Refreshed/?page=2

Edit 2.
Oh, Hoe vervang je eigenlijk de optische drive?
haal je dat frontje eraf, zo ja hoe?
Optische drive vervangen moet je letterlijk tot op het mobo na de laptop uit elkaar halen.
frontje eraf halen is kwestie van de bevestigings punten indrukken.
Volgende week een mega R4 opbouwen van een goede vriend..
Standaard met 3720 en GTX675 maar de upgrades..
32GB ram / bluray fikker 256GB msata m4 en 2x 512GB crucial M4.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2012 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

De oplader doet nu gewoon weer zoals een oplader hoort te werken :? . Wel wil ik even melden dat de TactX headset echt een geweldige headset is, zeker voor het geld dat je er uiteindelijk voor betaald (ik omgerekend bijna niets, vanwege net 8% korting te krijgen ipv 5% door het bedrag te verhogen). Echt hele mooie surround voor tijdens gaming, prachtig stereo voor muziek en een volle bass voor WUB WOOB enzo :P .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

RoofTurkey schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 18:14:
De oplader doet nu gewoon weer zoals een oplader hoort te werken :? . Wel wil ik even melden dat de TactX headset echt een geweldige headset is, zeker voor het geld dat je er uiteindelijk voor betaald (ik omgerekend bijna niets, vanwege net 8% korting te krijgen ipv 5% door het bedrag te verhogen). Echt hele mooie surround voor tijdens gaming, prachtig stereo voor muziek en een volle bass voor WUB WOOB enzo :P .
De tactx is gewoon een Steelseries 5Hv2 wat overigens echt een heerlijke headset is.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.images.trosworld.com/product/20161024111348882414_product_picture.jpg
Mijn headset heeft het helaas begeven door een kabelbreuk. Maar dat is ook na 2 jaar trouwe dienst.
Veel plezier ermee . Mag ik vragen wat je er nu ongeveer voor betaald hebt ? :)

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Eigenlijk helemaal niets, omdat ik door de toevoeging van een headset en toetsenbord boven een bepaald bedrag kwam waardoor ik 3% meer korting kreeg. Waardoor je uiteindelijke prijs dus maar 20 euro oid is gestegen, maar wel met een headset en toetsenbord (die beide super goed zijn :P ) erbij 8) . Maar hij staat wel voor 40 euro op de factuur, dus zo duur was hij destijds bij een M17x (ex BTW).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
Clean OS op de Alienware zetten gaat prima btw, voor mensen die het willen weten. Ik raad wel aan om de drivers bij de Dell website weg te halen en niet de drivers te gebruiken die zijn meegeleverd op de CD. Schijnen aardig veel mensen problemen mee te hebben gehad. Mocht je problemen hebben met de install van drivers is het handig om de juiste volgorde te gebruiken (wil vaak ook helpen).

EDIT: Vergeet nooit, maar dan ook nooit!! Om eerst een backup te maken van je systeem met AlienRespawn! Je weet nooit of je dat ooit nog nodig hebt! (hopelijk nooit lol, klopt op de tafel)

[ Voor 19% gewijzigd door Zephrex op 27-07-2012 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Yes, Ik heb eindelijk mijn Gloednieuwer Alienware m17x!
Alleen zit ik nu met driver problemen ik weet niet precies hoe dit nou allemaal werkt en hoe ik dit kan oplossen mensen nog wat tips?(gaat hier om dat hij de GPU niet kan detecteren via de site van nvidia en via de Driver van nvidia gaat om een gtx 680m)

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
Google even op "alienware clean windows 7 install". Eerste linkje moet je hebben van notebookcheck. Zou zowieso die volgorde van drivers aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Het internet van de Killer WiFi is echt supersnel, alleen de experia box van KPN die verprutst het weer door steeds uit te vallen :( . Of kan het zijn dat dit aan de Killer kaart ligt (/heeft iemand anders dit probleem ook)? Bekabeld internet doet het wel, zowel op de laptop als op mijn desktop. Ook valt de WiFi steeds weg op mijn mobiel, alleen niet op mijn moeder's iPad :? . Ik denk dat ik maar eens KPN een nieuw modem ga laten brengen, kan ik eindelijk weer zorgeloos Tweakers.net'ten :P . (Tenzij iemand anders dit probleem ook heeft met zijn Killer kaart).

Downloaden (via steam) gaat net zo snel als op de desktop, met 5,6mb/s namelijk wat waarschijnlijk gebottleneckt wordt door de experia box ;( .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
hier een Draytek 2820 VN, maximale snelheid (1.8mb/s geen vdsl.......)
Nog geen problemen mee gehad, buiten dat de router in totaal 2x bleef hangen (alle apparaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
Heb mn laptop nu een week. Nog geen problemen met wegvallen van internet. Bij mij ouders op mn broertjes kamer had ik zelfs met mijn asus geen wireless bereik, was ook wel logisch, was gewoon te ver van de router. Met de Killer heb ik zelfs daar netjes internet. Nog nooit weggevallen, waar de asus dat dus wel had. Geen idee wat er in de asus zit zo, zou ik op moeten zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Geen zorgen, de Killer werkt als het goed is zoals het hoort. KPN heeft net als advies gegeven om een Access point aan te schaffen, omdat de experia box gewoon simpelweg niet zoveel tegelijk aan kan :F .

Ontopic: De laptop wordt tijdens een potje FIFA 12 op de U stand maximaal zo'n 70 graden celsius (zowel CPU als GPU) en maakt hierbij geen lawaai (met headset op hoor ik hem absoluut niet) en doet dit ook nog eens op de accu. FIFA 12 is maxed out ondertussen en loopt soepel 60 fps met vsync (het blijft natuurlijk wel een console port, maar toch :) ).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
Erg netjes zeg. Ben zelf nog steeds aan het tweaken. Batman Arkham City loopt redelijk soepel met 60 fps, ook alles op max. Maar ben nog niet echt tevreden. Hij hoort volgens sommige mensen 70 fps te kunnen halen. Ben verder erg tevreden. Als ik sommige mensen hoor die de amd 7970 in een clevo hebben zitten...

Ik kan zelf iig nog opnieuw booten zodat hij alleen op de 7970 draaid... Die optie hebben mensen met een sager (clevo model) zover ik weet niet..

EDIT: Ok, als ik lees wat voor fps drops sommige mensen hebben met BF3, Batman en andere spellen mag ik in mn handjes knijpen dat alles netjes loopt. Ook al is de utilisation van de kaart niet 100%. Ik denk dat ik verder van alles af blijf. Ben blij dat mn spellen netjes lopen. Enduro... I'll say no more lol

[ Voor 25% gewijzigd door Zephrex op 28-07-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Fifa 12 kan 112 fps draaien, dacht ik.
Moet nog eens crysis 2 en stalker cop draaien met fraps aan.

Wat is jullie ervaring met sandbox games eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch2much
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-12-2022
ff snel vraagje betreft shopkorting he want ik wil hem nu zeg maar bestellen :P.
Ik kan op ieder willekeurig rekening nummer me korting laten storten ?
ik ga via link van shop korting naar dell. Hier moet ik dan inloggen op me mandje en dan afrekenen ?

naja heb hem besteld nu maar wachten inc korting voor btw kom ik uitgerekend op een bedrag van 1619,xx uit
gtx 680 maar genomen omdat ik met de 7970 duurder uit was O_o wel grappig dat je in amerika elke mogelijkheid van video kaart kan proper in je alienware en 10% of 15% korting krijgt haha daar zijn ze maar 1560,- :|

[ Voor 39% gewijzigd door dutch2much op 28-07-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
Ik heb een vraag. Is er hier iemand die veel gebruik maakt van AlienAdrenaline? Ik weet dat het mogelijk is om bijvoorbeeld met BF3 een speciaal kleurenschema te gebruiken. Dat het toetsenbord (of een deel ervan) rood oplicht als je geraakt word.

Ik speel zelf ook Command and Conquer en probeer het voor elkaar te krijgen dat als ik aangevallen word mijn toetsenbord rood word. Of desnoods alles. Maar ik weet niet of zoiets überhaupt mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Je kan in de map van de alienwareFX volgens mij ook de FX sdk vinden.
Nog nooit mee gekloot, want mijn programmeer kennis gaat niet echt verder dan basale code, als omron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:35

Releases

Ja maar!

Er word weinig gerept over het m14x model in dit topic, is het zo dat deze stukken minder aantrekkelijk is? De prijs is volgens mij wel goed als je ook de korting mee pikt? Ben zelf erg gecharmeerd van de m14x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Zephrex schreef op zondag 29 juli 2012 @ 15:42:
Ik heb een vraag. Is er hier iemand die veel gebruik maakt van AlienAdrenaline? Ik weet dat het mogelijk is om bijvoorbeeld met BF3 een speciaal kleurenschema te gebruiken. Dat het toetsenbord (of een deel ervan) rood oplicht als je geraakt word.

Ik speel zelf ook Command and Conquer en probeer het voor elkaar te krijgen dat als ik aangevallen word mijn toetsenbord rood word. Of desnoods alles. Maar ik weet niet of zoiets überhaupt mogelijk is.
de mijne doet dat..
zodra ik start, gaat het keyboard een seconde uit, en gaat dan lopen, alle kleuren van de regenboog.
zodra ik geraakt word, pulst hij rood, en kleurt daarna oranje,
bijna dood is keyboard helemaal rood..

hoe dit is gekomen? geen idee? deed hij vanaf het begin..

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Releases schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:20:
Er word weinig gerept over het m14x model in dit topic, is het zo dat deze stukken minder aantrekkelijk is? De prijs is volgens mij wel goed als je ook de korting mee pikt? Ben zelf erg gecharmeerd van de m14x.
weinig mis mee,
het scherm is redelijk (als in: niet top)
verder mooi ding, met een redelijke prijs inderdaad

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
Interesant dat die van jou dat al doet. Heb je het hier over BF3 of echt C&C.. Dan is het dus wel mogelijk in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Heb gelezen op andere sites dat BF3 zo idd werkt.
Maar, volgens mij moet je wel via AlienwareAdrenalin oid. Een modus voor BF3 aanmaken, met de alienwareFX API aan (indien beschikbaar) (wat dus zo is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
Jah, jammer dat C&C dat niet heeft, zou geniaal zijn geweest. Verder is het heel leuk om met die kleurtjes te spelen haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
DCG909 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:43:
Heb gelezen op andere sites dat BF3 zo idd werkt.
Maar, volgens mij moet je wel via AlienwareAdrenalin oid. Een modus voor BF3 aanmaken, met de alienwareFX API aan (indien beschikbaar) (wat dus zo is)
Die van mij deed het ook gewoon "out-of-the-box" al zo. Voornamelijk bij BF3, maar ik heb nog één of twee games gezien waarbij hij het deed.

Edit:

Voor degenen die ervaring hebben met Dell support... Mijn M17x R4 gaat over een paar weken waarschijnlijk terug naar Dell voor meerdere problemen, waarna er bekeken wordt of het rendabel is om te repareren of om te vervangen. Die vervangingen, zijn dat refurbished units, weet iemand dat toevallig?

Daar heb ik namelijk zeer slechte ervaringen mee. Een laptop die compleet werd vervangen vanwege een geluidskaart die niet werkte, waarbij het vervangende model een refurbished unit was. Kort daarop gingen geheugen, moederbord en videokaart kapot, die elk weer apart moesten worden vervangen door monteurs.

[ Voor 41% gewijzigd door Propane op 30-07-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik vermoed dat dit nieuwe units zijn. Want je kunt refurbished units in de outlet kopen.
(is maar een vermoeden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Net de Asus ROG Shuttle backpack ontvangen (€80,99 bij de Asus shop, afgelopen donderdag besteld).
De kwaliteit is net zo hoog als die van de M17x en ook past er belachelijk veel in :P .
Voorbeeld:
-M17x R4 in laptopvak.
-Twee (dikke) boeken in het bovenste vakje.
-Flesje drinken in zijvak.
-Boterhammen in het andere zijvak.
-Oplader, Mamba 4G, TactX headset, AW muismat, XBox controller en CM U stand in hoofdvak en nog steeds is de rugzak comfortabel te dragen :o .

Absoluut een aanrader.

Over de AlienFX lichtjes:
Ik heb bij Payday: The Heist aangevinkt AlienwareFX te gebruiken en dan worden alle lampjes groen, ik weet niet of dat het enige is of dat hij gewoon niet werkt (of dat het mij niet opvalt als er wel iets flitst). Wel cool dat je bij dat spel ook meteen een extra set (Alienware) maskers krijgt, alleen maar omdat je op een AW speelt :D .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
  • Laatst online: 14-09 06:42
Heeft iemand al problemen gehad met de Alienware M17x R4 en het niet vinden van de geluidskaart?
Bij rebooten heb ik soms wel geluid en de volgende reboot soms niet.
Heb al de nieuwe BIOS en drivers maar niks helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Hallo,

Ik heb een Alienware m17x R3 met een 580M als videokaart. Het vreemde is als ik een zwaar spel speel je de fan na een half uur ineens harder hoort draaien en dan gaat alles stotteren. De game opnieuw opstarten helpt niet, een reboot is echt vereist.

Het gekke is dat de loads eigenlijk heel laag zijn tijdens het stotteren, dus meot het aan de videokaart liggen. Het is ook op een clean install hetzelfde geval: na een half uurtje gaat de fan blazen en stottert alles. Lijkt wel of de videokaart dan ineens gedownclocked wordt, maar na een reboot is het over.

Erg irritant als je elk half uur moet rebooten (En het is ook gewoon een harde lijn; spel loopt super vloeiend met genoeg FPS en na een half uur ineens PATS stotter, stotter, stotter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59
Hou je temperaturen eens in de gaten (met GPU-Z oid) het lijkt erop dat er sprake is van throttling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Nieuwste Dell driver, etc. ziet er idd uit als throttling (waar de m17x r3 met 580m volgens mij vaker problemen mee heeft...).

Uiterste optie die je zelf kan doen is de TIM vervangen.
En idd GPU-Z instaleren (heb ik op al m'n computers, samen met wat andere programma's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
RoofTurkey schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:31:
Net de Asus ROG Shuttle backpack ontvangen (€80,99 bij de Asus shop, afgelopen donderdag besteld).
De kwaliteit is net zo hoog als die van de M17x en ook past er belachelijk veel in :P .
Voorbeeld:
-M17x R4 in laptopvak.
-Twee (dikke) boeken in het bovenste vakje.
-Flesje drinken in zijvak.
-Boterhammen in het andere zijvak.
-Oplader, Mamba 4G, TactX headset, AW muismat, XBox controller en CM U stand in hoofdvak en nog steeds is de rugzak comfortabel te dragen :o .

Absoluut een aanrader.

Over de AlienFX lichtjes:
Ik heb bij Payday: The Heist aangevinkt AlienwareFX te gebruiken en dan worden alle lampjes groen, ik weet niet of dat het enige is of dat hij gewoon niet werkt (of dat het mij niet opvalt als er wel iets flitst). Wel cool dat je bij dat spel ook meteen een extra set (Alienware) maskers krijgt, alleen maar omdat je op een AW speelt :D .
blij dat je er tevrede mee bent..

het was voor mij echt een wilde gok of hij ging passen.. maar dat doet hij als gegoten (hier in ieder geval)
ik had hem iets goedkoper, bij bol.com geloof ik, wel ook 3 weken levertijd!

ik vind het een mooie bruikbare tas, die echt nuttige ruimte heeft (en dus niet 10 kleine vakjes waar net niets in past)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
DCG909 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:06:
Nieuwste Dell driver, etc. ziet er idd uit als throttling (waar de m17x r3 met 580m volgens mij vaker problemen mee heeft...).

En idd GPU-Z instaleren (heb ik op al m'n computers, samen met wat andere programma's)
klopt, beetje vaag, want ik heb een 675 (zelfde kaart in principe) die heeft echt nergens last van, en koelt hij moet 2 vingers in de neus..

maar de 580 r3's hadden hier vaker last van..
in het buitenland lees je veel over het vervangen van koelpasta, en iets hogerre rubbers aan de achterkant van de laptop, waardoor hij net IETS hoger komt te staan, en je dus meer ruimte onder de fan's heb..

ik heb hier ook gelezen dat het iets van 6 graden oid scheelt met een iets verhoogtte achterkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik vind de asus rog shuttle wel ietewat aan de krappe kant, als het gaat om het erin/eruit halen van de laptop.
(maar dat kan er ook aan liggen dat ik ruimer gewenst ben van m'n acer)

Heb idd ook over de "dice" mod en "bottle cap" mod gehoord :)
Maar de 7970m van mij werd bij Deus Ex HR the missing link maar 67 graden, wat ik prima vind.

TIM vervangen is ook 6 graden (XennOX) en dat zou ik waarschijnlijk wel doen (heb arctic silver 5 en noctua nh-t?, dus ik heb keuze :) )

The missing link speelt trouwens wel lekker met 60 fps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05-2021
DCG909 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:32:
Ik vind de asus rog shuttle wel ietewat aan de krappe kant, als het gaat om het erin/eruit halen van de laptop.
Ja vond ik ook… daarnaast vind ik de plastic rits toch wat zwak :| Ik ben een metalen rits gewend, van de campus targus notebook backpack. Daar kun je flink aan trekken als je tas goed vol zit. Met de Asus ROG trek je dan meteen de rits scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
DCG909 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:06:

Gedaan. Idle zo'n 58 graden, morgen even kijken wat de temps doen als ik een game speel :)

Bij Throttling haalt hij toch langzaam de snelheid eruit? Dit is gewoon van vloeiend naar haperend. Maar ik ga wel ff kijken naar de temps morgen.

Wat als de temps heel hoog worden (Voor Laptop GPU is 80 toch een beetje de grens?), is er dan een softwarematige oplossing of moet de laptop terug naar Dell?

Wordt rond de 70 graden, maar nog niet gehad dat ie ging stotteren. Probeer morgen wel verder.

[ Voor 5% gewijzigd door RedHat op 31-07-2012 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Klopt het dat de ledjes op je alienware NOOIT helemaal wit zijn ? er zit altijd een soort tint door heen de ene keer roze dan weer een beetje geel :| ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
Ja bij mij ook, rond het touchpad zit er een blauwe tint in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
koelebobes schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 00:24:
Klopt het dat de ledjes op je alienware NOOIT helemaal wit zijn ? er zit altijd een soort tint door heen de ene keer roze dan weer een beetje geel :| ?
Daar heb ik nog nooit last van gehad... Bij mij is wit echt spierwit...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
RedHat schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:58:
[...]

Gedaan. Idle zo'n 58 graden, morgen even kijken wat de temps doen als ik een game speel :)

Bij Throttling haalt hij toch langzaam de snelheid eruit? Dit is gewoon van vloeiend naar haperend. Maar ik ga wel ff kijken naar de temps morgen.

Wat als de temps heel hoog worden (Voor Laptop GPU is 80 toch een beetje de grens?), is er dan een softwarematige oplossing of moet de laptop terug naar Dell?

Wordt rond de 70 graden, maar nog niet gehad dat ie ging stotteren. Probeer morgen wel verder.
Dat throtteling kan juist haperingen veroorzaken, omdat ie minder renders kan uitvoeren en dan onder een kritieke grens komt, waardoor je die haperingen krijgt (vooral als je Vsync asn hebt staan).

Als je er idd lost van hebt kun je dell contacteren, om te vragen of je de TIM moet vervangen (dan gebeurt dat op hun advies).
Als dat het dan niet oplost moet ie (denk ik) idd vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Op dit moment heb ik 2 dingetjes met de alienware :

-Ik heb dus een screen tear over mijn scherm heen lopen. Een soort golfje wat van boven naar beneden loopt.
Ik heb op darkstones advies de nieuwste drivers geinstalled van de 6990 maar dit mocht niet baten.

-Mijn ledjes onder het keyboard worden nooit volledig wit. Er zit altijd een andere kleur LICHT door heen. Het wordt dus echt wit met een beetje geel/roze/blauw..

Zelf heb ik de Slappa MASK tas. Deze tas is net zoals de Asus Tas best moeilijk te krijgen. Alleen deze tas is echt huge hij heeft ongeveer de opbergruimte van 5 eastpacks. Over al zitten vakjes ter grote van een grote computer muis & monster 500ml blikken. En een prachtig ruim vak voor de M17x.

Verder heb ik nog geen ervaring met een laptop koeler maar ik zit er aan te denken om er 1 aan te schaffen. Verbeterd de ervaring hier door ? Zou het op lange termijn de levens duur van de laptop verbeteren & wat is jullie ervaring hier mee & prijs speelt bij mij nooit een rol als ik maar kwaliteit krijg ;)
Na een tijdje googlen ben ik op alienware forums gestuit op de U3 ik denk dat ik die ook ga bestellen 8)

[ Voor 5% gewijzigd door koelebobes op 31-07-2012 10:46 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Waarom gebruiken mensen bij de M17x eigenlijk een laptop koeler?
M'n acer raakt oververhit bij youtube en valt dan gewoon uit (ook is het gedeelte waar de heatpipes vlakbij zitten niet prettig om aan te raken)

Maar bij de M17x, op een platte ondergrond, heb ik daar geen problemen mee.
Gebruiken jullie hem dan op schoot oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

DCG909 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:28:
Waarom gebruiken mensen bij de M17x eigenlijk een laptop koeler?
M'n acer raakt oververhit bij youtube en valt dan gewoon uit (ook is het gedeelte waar de heatpipes vlakbij zitten niet prettig om aan te raken)

Maar bij de M17x, op een platte ondergrond, heb ik daar geen problemen mee.
Gebruiken jullie hem dan op schoot oid?
Nee maar ik vind het een prettiger idee dat hij wat koeler is. Misschien gaat ie wel wat langer mee. Maar ik denk toch dat het de U stand gaat worden want die heeft 4 usb poorten waardoor ik dus een soort thuis basis station kan maken.

-Laptop erop
-USB kabel erin
-Klaar

Dan heb ik meteen mijn G930 - G19 en alle andere randapparatuur aangesloten.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik gebruik de CM U stand eigenlijk alleen om het scherm te verhogen en zo een comfortabelere ervaring te hebben wanneer hij op mijn bureau staat, de fans heb ik vaak zelfs uit staan (alhoewel ik dit nooit zeker weet, want ze maken amper geluid). En dit doet hij erg goed :) .
koelebobes schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:31:
[...]

Nee maar ik vind het een prettiger idee dat hij wat koeler is. Misschien gaat ie wel wat langer mee. Maar ik denk toch dat het de U stand gaat worden want die heeft 4 usb poorten waardoor ik dus een soort thuis basis station kan maken.

-Laptop erop
-USB kabel erin
-Klaar

Dan heb ik meteen mijn G930 - G19 en alle andere randapparatuur aangesloten.
(Bij mij heeft die één USB poort in om de pc op aan te sluiten en drie USB poorten uit voor bijvoorbeeld randapp. en dus niet vier USB uit, of bedoelde je dit al?).

[ Voor 54% gewijzigd door RoofTurkey op 31-07-2012 12:34 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

RoofTurkey schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:33:
Ik gebruik de CM U stand eigenlijk alleen om het scherm te verhogen en zo een comfortabelere ervaring te hebben wanneer hij op mijn bureau staat, de fans heb ik vaak zelfs uit staan (alhoewel ik dit nooit zeker weet, want ze maken amper geluid). En dit doet hij erg goed :) .
Dus jij hebt de CM U stand. Gebruik jij het originele toetsenbord dan nog ? Werkt dat fijn ? Zou je voor mij een foto kunnen uploaden hoe hij erbij staat ? Want ik ben wel geïnteresseerd in wat jij er nou van vind. Vooral of het zin heeft kwa temperatuur. Geluid maakt me niet HEEL veel uit want zit toch de hele tijd met een Geluiddempende headset op.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat knipperen van je tobo in BF3 kun je met een vinkje uitzetten.\
disable 3rd party FX access.
BF3 crashed overig nog steeds sinds dat die alienfx intergratie is toegevoegd, elke exit is een dot.net error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

@koelebobes
Foto's van de U stand en van de ROG tas :) .
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aW2uapmLwEauxIl52hACfjxy/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/u9pOEOhsiPBVWOrSKwT8AD5u/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KIcTBjsbbV2htf8GvoRbkL6A/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OIqT1NNJAUfzgZktEnqrdLr9/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Y4ZvMpLFNQWoLyD5DauiTJfn/thumb.jpg

En het laptop toetsenbord ondertussen gebruiken (wanneer hij in zo'n hoek staat) valt niet echt aan te raden nee... Gelukkig kon ik de TactX toetsenbord voor bijna niets bij mijn laptop krijgen en was dat probleem ook weer opgelost :9 .

Mijn mening: Geweldig ding en sluit perfect aan bij de laptop als je het mij vraagt, wel een extern toetsenbord en muis gebruiken ondertussen anders dan krijg je toch wel last ;) .

Verschil in temperatuur: Niet gemerkt (als in een verschil in graden celsius), maar hij koelt wel langer/vaker passief waardoor hij dus icm de U stand nog minder geluid maakt dan zonder.

(Laptop was op het moment van de foto's slechts aan het opladen, tweakers gaat momenteel via desktop vanwege probleempjes met WLAN die vandaag hopelijk worden opgelost door twee AP's :P ).

[ Voor 16% gewijzigd door RoofTurkey op 31-07-2012 13:52 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

RoofTurkey schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:47:
@koelebobes
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

En het laptop toetsenbord ondertussen gebruiken (wanneer hij in zo'n hoek staat) valt niet echt aan te raden nee... Gelukkig kon ik de TactX toetsenbord voor bijna niets bij mijn laptop krijgen en was dat probleem ook weer opgelost :9 .

Mijn mening: Geweldig ding en sluit perfect aan bij de laptop als je het mij vraagt, wel een extern toetsenbord en muis gebruiken ondertussen anders dan krijg je toch wel last ;) .

Verschil in temperatuur: Niet gemerkt (als in een verschil in graden celsius), maar hij koelt wel langer/vaker passief waardoor hij dus icm de U stand nog minder geluid maakt dan zonder.

(Laptop was op het moment van de foto's slechts aan het opladen, tweakers gaat momenteel via desktop vanwege probleempjes met WLAN die vandaag hopelijk worden opgelost door twee AP's :P ).
Nu maak je me jaloers xD Wat een mooi keyboard .. doen ze ook echt allebei gebruik maken van AlienFX dus je laptop en toetsenbord lichten op als je geraakt wordt in Battlefield ? Thx voor de foto's ik ga er even over nadenken of het echt effect gaat hebben in mijn situatie .

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Jup, ze werken allebei perfect met AlienFX (getest met Payday: The Heist) :P .

Om de kracht van de Killer netwerkkaart eens uit te drukken in getallen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MKNeQ34XcUTaC58AfPgoNFce/medium.jpg
De bovenste is van de desktop en de onderste van de laptop (tegelijkertijd gestart, de tests). Ook maakt de bovenste gebruik van kabel en de onderste alleen van WLAN. De bovenste gaat via de KPN experiabox (H220N) en de onderste via AP van TP-Link. Beide via Google Chrome. Eigenlijk gewoon belachelijk hoe snel draadloos internet de laatste jaren is geworden 8) .

[ Voor 79% gewijzigd door RoofTurkey op 31-07-2012 17:57 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Mooie internet snelheid... ben wel jaloers, wij moeten cabel internet nemen van caiway willen we dat halen (16.5 Mbps atm.)

Ik vermoed dat de desktop niet met een Gigabit poort is aangesloten?

Hmm, wat gebeurt er bij jullie als je op AlienwareFX Controller klikt?
Bij mij helemaal niks :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
RoofTurkey schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:47:
@koelebobes
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Dat je die stickers laat zitten, die waren er bij mij na 3 min al af >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dadelijk als iedereen Windows 8 standaard op zijn machine geleverd krijgt, dan kijk ik naar die stikker en denk ik weer terug aan die goeie ouwe tijd :P .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 15:09
En ja hoor! Ook hier is er eentje die zijn M17x besteld heeft! :D. 2 Weken geleden wist ik niet echt veel over hardware, maar had een laptop nodig voor de hogeschool. Tijd dus voor de laptop waar ik al 5 jaar op wacht! Na veel teleurstelling, gezien het uiterlijk van de gaming laptops mij afschrikte en zeker de performance tov desktops, heb ik toch voor alienware gekozen. Na veel lezen, en hulp hier op het forum (o.a. van Darkstone) heb ik de knoop doorgehakt: Ik wil geen goedkope Clevo, ik wil me niet tevreden stellen met een matige GTX670M en ik ga geen 2700 euro neertellen voor bv een MSI.

Hoe meer ik over de M17x begon te lezen, unboxing video's bekeek, begon ik hem steeds mooier en unieker te vinden. Nu ik dit topic gelezen heb, voel ik me wel bij de alienware club horen en het is leuk dat iedereen hier enorm uitkijkt naar zijn alienware toestel.
Mijn config: i7 3610QM - GTX680M - 6GB RAM - 500GB 7200 rpm HDD - 1080p non-3D scherm
En dit voor een prijs van 1830 euro. Komt wel nog een Crucial M4 SSD 256GB van 205 euro bij.

Misschien een referentie: 28/07 betaald, 29/07 betaling goedgekeurd en momenteel (31/06) nog steeds 'Werk in uitvoering'. Geschatte levertijd: 13/08
Edit: In productie: 01/08

[ Voor 22% gewijzigd door GilH op 01-08-2012 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.e.L
Dan duurt het niet lang meer, meestal 2 dagen in productie en 2 dagen versturen. Gefeliciteerd, je zal er geen moment spijt van hebben, sterker nog je zal je afvragen waarom je dit niet eerder hebt gedaan.
Let wel op of alles in orde is, zeker even met fn + f7 of die gtx680m het doet. Heb elders gelezen dat hij wel eens DOA is.
Maar die 680 is echt fantastisch, ik weet niet hoe 7970 is, maar deze is snel en vooral qua warmte fantastisch voor een laptop!

Ook een goede tip: clean install, maar dat was je vast van plan met die Crucial, kijk wel daarvoor eerder in dit topic naar de juiste installatie volgorde van de drivers, m.n. die van de igpu en de gtx680m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
Ik heb de 7970 en heb geen spijt dat ik niet voor de 680 ben gegaan. Kwa prijs een stuk minder en de prestaties liggen niet gigantisch ver uit elkaar. Maargoed, die 680 is wel gaaf hoor. Had het er zelf alleen niet voor over ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua prijs scheelt het een tientje of 5. Dat heb ik wel over voor de wat betere switchable graphics. Een paar weken terug scheelde het inderdaad een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
Toen ik em kocht jah xD ach zul je altijd zien. Over een jaar is die van mij vast alweer oud nieuws...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeigh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Grmbl het verschil is nu weer een stuk groter geworden.. Ik was juist aan het wachten tot ik terug ben van vakantie om de 680 versie te bestellen.....

Misschien nu maar wachten tot een nieuwe aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Dell heeft de startconfig met GTX 675m verwijderd. Dat wordt wachten totdat die weer terug komt..

Of probeer te bellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2012 13:09 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.