Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Die van mij wordt pas de op de 30ste geleverd, en heb hem op de 3rde van juli besteld dus ik moet zelfs nog langer wachten dan de meeste:P Wel beetje apart opzich.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Dat is wel heel apart ja. Ik heb hem zelf op donderdag de 5e besteld, juli... en hij zou hier de 26e moeten zijn als ik de site mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 14:42
... Blijkt dus dat er bepaalde problemen kunnen ontstaan als de drivers niet goed geinstaleerd zijn.

De "commando" knoppen doen het niet in bijv. crysis 2, maar wel in Deus Ex HR..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 01:20
Ik heb echt een probleem met GTA IV, het spel loopt niet lekker..
Alles op laag en dan nog wat lag af en toe, het lijkt wel alsof hij op de integraded kaart loopt want dat staat ook bij de benchmark. Weten jullie hoe je je nvidia gpu kan forceren?

EDIT: Ik heb al bij het nvidia control panel ingesteld dat hij de gpu moet gebruiken maar dat werkt niet, moet ik daar nog een paar andere instellingen doen?

[ Voor 24% gewijzigd door DVR123 op 12-07-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Fn + F7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Boh nog eventjes wachten. Hij is in eindhoven. Nu moet ie nog naar mij toe gebracht worden. Ik hoop niet dat dat op laatste van dag is, want ik moet om kwart voor 5 weg. Zou ik dan alsnog tot na weekend moeten wachten (morgen ben ik er niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.e.L
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-04-2024
Robbiedobbie schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:26:
Boh nog eventjes wachten. Hij is in eindhoven. Nu moet ie nog naar mij toe gebracht worden. Ik hoop niet dat dat op laatste van dag is, want ik moet om kwart voor 5 weg. Zou ik dan alsnog tot na weekend moeten wachten (morgen ben ik er niet)
Nu we het daar toch over hebben, wat doet iedereen terwijl je wacht op je alien?

En wat is wat je als eerste doet als je je alien hebt uitgepakt, aangezet, en eventueel de ssd, geheugen, etc. erin hebt gezet?

Welke programma's heb je er op gezet in de eerste weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Nu online
Nu ben ik wat aan het rondsurfen. Ik heb ook nog paar klusjes die ik moet opknappen in huis, dus bezighouden lukt me wel.

Ik heb mijn ssd nog niet, dus ik zal hem eerst eens goed gaan uittesten zonder ssd. Ik zal na de eerste keer booten de boottijd een keer meten, zodat ik verschil kan zien met ssd zodra ik die installeer. Verder zal ik eerst eens wat gaan gamen om te kijken hoe dat lukt, en ik zal ubuntu van live usb draaien om te kijken of dat geen problemen oplevert. Als dat lukt, zet ik die er over een paar dagen op als main-os met een dualboot naar windows zodat ik ook nog kan gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:27
Vandaag is het dan zover! Hopelijk de laatste keer dat de mooie Alienware word losgehaald, een nieuw scherm en alles moet weer goed in elkaar gezet worden deze keer.

Ook krijg ik een nieuw bracket om de blu-ray drive gezien de vorige monteur deze compleet verkloot heeft.
Ben erg benieuwd, Dell engelse support ook gesproken deze week, is het weer niet goed dan krijg ik een nieuwe unit opgestuurd.

Ik heb alleen wel liever dat deze nu straks gewoon helemaal goed is. Dan ben ik al tevreden genoeg. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Dark Master op 13-07-2012 10:48 ]

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
Robbiedobbie schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:43:
Nu ben ik wat aan het rondsurfen. Ik heb ook nog paar klusjes die ik moet opknappen in huis, dus bezighouden lukt me wel.

Ik heb mijn ssd nog niet, dus ik zal hem eerst eens goed gaan uittesten zonder ssd. Ik zal na de eerste keer booten de boottijd een keer meten, zodat ik verschil kan zien met ssd zodra ik die installeer. Verder zal ik eerst eens wat gaan gamen om te kijken hoe dat lukt, en ik zal ubuntu van live usb draaien om te kijken of dat geen problemen oplevert. Als dat lukt, zet ik die er over een paar dagen op als main-os met een dualboot naar windows zodat ik ook nog kan gamen
Ubuntu draait bij mij top, alleen je kan de WiFi niet aan en uitzetten dus je moet in windows de WiFi aanzetten om in ubuntu te kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net koelpasta veranderd en scheelde 5 graden op cpu en 8 op gpu. :)
en maar even de multipliers aangepast, draai nu single core 4ghz, 2 cores 3.9 en 4 cores op 3.8 ghz in turbo mode:) WEI ging van 7.6 naar 7.7 joepie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTweak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-06-2023
nu de WEI goed staat, kan de overclock weer naar beneden he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.e.L
Nog een vraagje, ik heb een ssd gekocht welke ik in mijn m17x wil stoppen als bootdisk en de 500GB standaard drive als erbij. Heb ik iets van een bracket nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
zit in de behuizing, alleen de ssd is voldoende (en een schroevendraaier)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Nu online
Ik heb hem nu een uurtje kunnen gebruiken, en hij bevalt al direct goed. Moet nog alles goed instellen, en wil hem eigenlijk opnieuw installeren (wil allemaal die hulpprogramma's voor wifi en touchpad etc niet) Ook is het lettertype in het systeem niet geweldig ;).

3d net heel eventjes getest. Ik ben al goed 3d gewend van mijn 3d tv, maar dit is veel beter. Totaal geen ghosting, haarscherp. Echt prachtig. Ik zal nog wel een keer uitgebreidere ervaringen posten (misschien een complete review), maar de eerste bevindingen zijn perfect.

EDIT:
DVR123 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:44:
[...]

Ubuntu draait bij mij top, alleen je kan de WiFi niet aan en uitzetten dus je moet in windows de WiFi aanzetten om in ubuntu te kunnen gebruiken
Ik heb net eventjes ubuntu van live usb af gedraaid. Bij mij werkt wifi in en uitschakelen gewoon via de wifiknop. Ik had in windows wifi uitgeschakeld, Ubuntu opgestart, en daarna kon ik het gewoon inschakelen met de wifi button.

[ Voor 31% gewijzigd door Robbiedobbie op 14-07-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
Daar zal ik dan nog even naar kijken! En ik weet niet meer wie het schreef maar mijn behuizing zit aan de linkerkant ook een beetje scheef, verlichting komt erdoor heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Robbiedobbie schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:02:
Ik heb hem nu een uurtje kunnen gebruiken, en hij bevalt al direct goed. Moet nog alles goed instellen, en wil hem eigenlijk opnieuw installeren (wil allemaal die hulpprogramma's voor wifi en touchpad etc niet) Ook is het lettertype in het systeem niet geweldig ;).

3d net heel eventjes getest. Ik ben al goed 3d gewend van mijn 3d tv, maar dit is veel beter. Totaal geen ghosting, haarscherp. Echt prachtig. Ik zal nog wel een keer uitgebreidere ervaringen posten (misschien een complete review), maar de eerste bevindingen zijn perfect.

EDIT:

[...]

Ik heb net eventjes ubuntu van live usb af gedraaid. Bij mij werkt wifi in en uitschakelen gewoon via de wifiknop. Ik had in windows wifi uitgeschakeld, Ubuntu opgestart, en daarna kon ik het gewoon inschakelen met de wifi button.
De 3d is echt serieus heel goed!

Je kan ook de dieptte e.d. Nog dramatiseren in de nvidia tool

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05-2021
Ik heb een reinstall gedaan van windows op m'n SSD en wil nu drivers gaan installeren. Heeft het meerwaarde om de nieuwste versie van alles op te zoeken of kan ik gewoon alles van de resource CD pakken? Of misschien alleen voor de videokaart oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Schijnt wel dat je alles in een bepaalde volgorde moet instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Nu online
Ik heb gewoon alles geinstalleerd via internet (alleen de dingen die ik nodig achtte, en de netwerk driver via usb ;)) Geen problemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Nu online
Hmm... Had er ubuntu op geinstalleerd, alles werkte perfect, totdat ik hem in standby zette. Ik zet hem in standby, geen probleem. Bij het ontwaken krijg ik een ontzettend snel wit knipperend scherm. Daarna valt ie uit. Ik zet hem aan, enige wat laptop nog doet is piepen. Volgens mij geen specifieke code, want hij blijft met steeds zelfde interval piepen. Schermverlichting gaat aan, geen beeld. heb accu en lader losgekoppeld gehad.
Enige wat ik nog niet geprobeerd heb is cmos resetten. Iemand enig idee hoe?

Ok, ik snap er niks meer van... na 5 minuten zonder batterij en oplader liggen, en nu de oplader weer insteken, werkt hij weer :S

[ Voor 11% gewijzigd door Robbiedobbie op 15-07-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Blijkbaar een rare error.

Heb iets soortgelijks gehad met m'n 5870 die ik had overgeclockt, met far cry 2
Masale artifacts, ook na 3 reboots.
Half uur van de stroom gehaald en alles was weer goed.
(nooit meer far cry 2 aangezet....)

Vraagje, wat geven jullie gpu's weer in dxdiag, als je naar vram kijkt?
Hier is het 17xx mb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrius
Ik wilde deze even delen met iedereen, supernuttige thread als je een clean install wilt doen!
http://forum.notebookrevi...de-alienware-systems.html

Ben nu aan het zoeken naar de mogelijkheid om de LEDs via arbitraire commando's aan te sturen. Er lijken wel wat 3rd party programma's te zijn die dat doen, maar heb nog geen generic AlienFX API gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spammen dat je je notebook verkoopt met link naar de site mag niet :)

[ Voor 84% gewijzigd door DaMarcus op 16-07-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Nog andere mensen die met hun M17x R4 een afdruk van de touchpad(rand) op het scherm krijgen? -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:00:
Hoi Ik heb mijn laptop M17x R2 tekoop gezet op marktplaats en speurders.nl

Zit ik een beetje goed met mijn prijsstelling van bieden vanaf 1300? Of zit ik helemaal verkeerd?
Welkom hier op tweakers.
Als je wat pagina's terug leest zul je zien dat je daar een R4 voor kunt krijgen.

Daarmee zit je hier op tweakers dus veel te hoog voor een dual core Arrandale CPU en 4870CFX.
Met de juiste kortingen koop je onder de 1400,- namelijk een nieuwe R4 met 3610QM en GTX675m.
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Daar heb je inderdaad nog geen SSD's mee, maar die koop je tegenwoordig los voor weinig.
Voor games (FPS) is een SSD uberhaupt al in mindere mate van invloed.

GPU's zijn van 3 generaties terug (2008) en ingehaald door de vorige high ends, 6990m/570m/580m.
De huidige 7970m zal echt heel veel sneller zijn zonder de nadelen en extra verbruik/fan noise van CFX.

CPU is met de vorige Sandy bridge generatie ook opeens achterhaald, Ivy Bridge made it even worse.
Een Arrandale Dual core heeft daarbij de 1ste gen. Intel HD GPU en DDR3 1066 max.
De VGA switch techniek van de R2 is mij onbekend maar hij zal al snel op de CFX moeten draaien.

Hier op tweakers zou zo'n laptop +- €950,- doen (mede door de SSD's), op MP wellicht meer.
Dual GPU in een laptop is zeer ongewenst tenzij je de performance echt nodig hebt (extern 2560-1600 of zware 3D aansturen) EN daarbij de huidige highend ver voorbij gaat. Momenteel zou dat dus gelden voor dual 7970m/680m. Alles daaronder wordt bijgehouden door een single GPU waarmee je de Dual GPU nadelen uitsluit. De +- 20% winst van dual 675m/580m t.o.v. de 7970m/680m is IMHO te weinig om de nadelen te compenseren.

Succes met de verkoop.
Propane schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:27:
Nog andere mensen die met hun M17x R4 een afdruk van de touchpad(rand) op het scherm krijgen? -_-
Geen last van hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Double-X-L op 16-07-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een vraagje? Wat is op dit moment een goede vraagprijs voor een M17x R2?

Processor: Intel Extreme Core i7 CPU M620 @ 2.67GHz,

Memory: 8GB Dual Channel DDR3 1333MHz
Graphics: Dual 1GB ATI Mobility Radeon HD 4870 in CrossfireX
Display: 17-inch WideUXGA 1920 x 1200 Glare (meer dan HD)
Sound: ATI High Definition Audio
Storage: One 128GB Solid State Drive and one 256GB Solid State Drive with no Raid
Optical Drive: Optiarc DVD +-RW AD-7640S ATA Device
Wireless: Intel(R) 82577LC Gigabit NC en DW1520 N WLan half-minikaart

Ben benieuwd. Zag dat er al biedingen waren van 1100 euro. Zelf wil ik er minstens 1250 voor, want voor dat geld krijg ik geen betere (denk ik). Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:21:
FF een vraagje? Wat is op dit moment een goede vraagprijs voor een M17x R2?

Processor: Intel Extreme Core i7 CPU M620 @ 2.67GHz,

Memory: 8GB Dual Channel DDR3 1333MHz
Graphics: Dual 1GB ATI Mobility Radeon HD 4870 in CrossfireX
Display: 17-inch WideUXGA 1920 x 1200 Glare (meer dan HD)
Sound: ATI High Definition Audio
Storage: One 128GB Solid State Drive and one 256GB Solid State Drive with no Raid
Optical Drive: Optiarc DVD +-RW AD-7640S ATA Device
Wireless: Intel(R) 82577LC Gigabit NC en DW1520 N WLan half-minikaart

Ben benieuwd. Zag dat er al biedingen waren van 1100 euro. Zelf wil ik er minstens 1250 voor, want voor dat geld krijg ik geen betere (denk ik). Wat denken jullie?
als je tussen die 1100 en de 1250 krijgt mag je blij zijn. ssd's zijn ook niet meer zo duur tegenwoordig.
leuk systeem nu nog. upgrade naar XM cpu zijn ook niet duur en dan vliegt hij zeker.
en kan ook een crossfire 6990M setup in. dus hij is nog goed schaalbaar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:14:
[...]

als je tussen die 1100 en de 1250 krijgt mag je blij zijn. ssd's zijn ook niet meer zo duur tegenwoordig.
leuk systeem nu nog. upgrade naar XM cpu zijn ook niet duur en dan vliegt hij zeker.
Bedankt voor de info. Het systeem bevalt me inderdaad goed. Zal eens even kijken of ik hem kan upgraden of dat ik hem met winst kan verkopen zodat ik op een R3 of R4 kan bieden. Wie weet komt er iemand langs die boven de 1100 biedt. Ik heb geen haast. :z

Nadeel van zo'n mooie laptop is dat je alsmaar meer, beter en sneller wilt. Misschien moet ik leren eens tevreden te zijn of de loterij winnen :? 8)7 |:( Ach, handel is ook mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:14:
[...]

Moet je alleen in willen investeren, dual 6990m vinden met de juiste koelblokken, of een nieuwe R4?
XM CPU en dual 6990m heeft een prijskaartje van ????? ik denk rond de €800,-.
En dan zit je dus nog steeds op het Arrandale platform.

Welk type SSD's zitten erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
hmmm, is het niet mogelijk om zelf de koelblokken te maken?
zitten namelijk een paar ijzerbewerkers in de straat hier (of er ging er één weg...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Nee joh daar is geen beginnen aan..
Zoiezo is 800 euro laag geschat, ik denk niet dat je het ermee redt.

1100 opbrengst en 800 euro erbij.
Daar heb je een mooie r4 voor met 7970 e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrius
Ik heb mijn ASUS ROG binnen. Hier even een plaatje ter vergelijking, de backpack rechts is de Campus Targus Notebook Backpack. Een redelijk ruime backpack, waarin ik over het algemeen alles kwijt kan.
Het is moeilijk over te brengen hoe Groot de ROG is, via foto's…

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/I3ilUl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8CfO9l.jpg

Jammer genoeg is hij momenteel alleen bij de ASUS shop direct verkrijgbaar, waar hij €90 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste met een 7970M werkend in een R2 heeft zich ook al gemeld!
R2 blijft mij toch verbazen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
.... 90 euro, moet m'n pa maar lief aankijken dat hij het even voorschiet (denk dat ie dat wel doet).
Hoe lang duurde de levering, M.qrius?

@XennOX
Zolang er niks is vast gesoldeerd, de interface standaard (MXM 3.0) hetzelfde blijft en de hitte goed afgevoerd kan worden (dus mogelijk een costum koelblok).
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrius
DCG909: Ouch, ik denk dat hij nu ook in de ASUS shop uitverkocht is. Als ik jou was zou ik ze even mailen voordat je daar bestelt: http://shop.asus.nl/shop/...7-ROG-SHUTTLE-Rugzak.aspx

De levertijd was semi-instant. Vrijdag besteld, gisteren eerste bezorgpoging, vandaag afgeleverd (Wordt bezorgd met UPS, die doen dat wel relaxed). Maargoed toen ik bestelde stond hij nog in voorraad en nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
God f....ng damit......
Zal toch niet waar zijn...

Net een mailtje verstuurd, hopen op een positief antwoord :s

Update.
Reactie gehad.
Onbekend of het product weer leverbaar wordt, want wij kunnen niet bij dat soort gegevens.
Aldus klantenservice.

Effen vragen wie het dan wel weet :/

[ Voor 44% gewijzigd door DCG909 op 17-07-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrius
Om nog een indicatie te geven van de grootte, een literfles kan zonder problemen volledig verdwijnen in de zijvakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Als Salland hem niet kan leveren, dan kunnen ze maar beter met een super alternatief komen (gezien deze tas dus perfect zou zijn, als ik de foto's zie :-( ).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrius
Heeft iemand anders ook dat het scherm automatisch slightly brighter wordt wanneer het scherm gemiddeld donkerdere objecten weergeeft, en slightly dimmer wanneer er veel wit op het scherm is? Een soort gefaalde ambilight, lijkt het wel.

Het is echt bloody irritant, het dimmen gaat namelijk in 3 discrete, duidelijk zichtbare stappen.

Het gaat hier dus om een m17x R4 met full-HD 2D scherm, met 7970m kaart.

[ Voor 5% gewijzigd door Mqrius op 17-07-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
4de scherm ondertussen op de Alienware m14x.
Weer dode pixels. Monteurs hebben het allemaal geconstanteerd.

Nu moet hij of worden opgehaald, of ik krijg een nieuwe unit. Ik word er nog over teruggebeld dus ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@M.qrius
Zal er eens op letten, hoe is jouw helderheid ingesteld atm. max? En, zit je op de batterij?

@Dark Master
Wow, dat is echt kut.....
Ik zou zeggen: Nieuwe!!
Gelijk kijken of XennOX's opmerking ( Next buisness month) nu weer effect heeft, voor een betere cpu oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.qrius schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:49:
Heeft iemand anders ook dat het scherm automatisch slightly brighter wordt wanneer het scherm gemiddeld donkerdere objecten weergeeft, en slightly dimmer wanneer er veel wit op het scherm is? Een soort gefaalde ambilight, lijkt het wel.

Het is echt bloody irritant, het dimmen gaat namelijk in 3 discrete, duidelijk zichtbare stappen.

In de intel IGP drivers zit een functie die zorgt voor een sooft dynamisch contrast. Misschien is dat het probleem, ik hoor daar bijna elke week wel iemand over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
XD mij zul je dan niet horen, heb de IGP niet geinstaleerd, dus die wordt nooit gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
DCG909 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:17:
@M.qrius
Zal er eens op letten, hoe is jouw helderheid ingesteld atm. max? En, zit je op de batterij?

@Dark Master
Wow, dat is echt kut.....
Ik zou zeggen: Nieuwe!!
Gelijk kijken of XennOX's opmerking ( Next buisness month) nu weer effect heeft, voor een betere cpu oid.
Ja kut inderdaad, maar ach als het maar goed opgelost word, wel erg toevallig dat alle schermen iets hadden. De laptop is onderhand al wel vaak losgehaald en dat merk je wel aan sommige plastic randjes.

Verder wel erg tevreden over de machine, ontzettend fijne laptop om op te werken. Hopelijk een nieuwe unit die wel helemaal perfect is straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo na aangetekende brief naar dell dat al ze mijn oude R4 niet ophalen ik het al bonus zie werd ik nu toch gebeld dat ze hem ophalen haha:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik raak wel steeds meer teleurgesteld in de veronderstelde superieure Alienware bouwkwaliteit...

Probleem 1:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8017/7590296416_4dff35c63c_z.jpg

Support wil graag dat ik hem zelf even openschroef en een kabel loshaal en weer vastmaak.... Ben onderweg en leef uit een koffer in appartementen en hotelkamers, dus ik heb natuurlijk geen fatsoenlijke schroevendraaier beschikbaar.

Probleem 2:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7124/7590296198_6cfa725880_z.jpg

Behuizing aan de rechterbovenkant van het scherm zit een naad in met speling die er niet hoort te zijn. Dit zelfde probleem zit aan beide zijkanten van de laptop ook, op de plastic behuizing rondom de aansluitingen. Aan de rechterkant kraakt/klikt het ding zelfs als je het zachtjes aandrukt in de positie zoals het hoort te zitten.

Dan nog de touchpad(rand) afdruk die zich op het scherm vormt en de batterij die nogal losjes zit... Dit alles na 1,5 maand gebruik, waarbij de laptop hooguit twee keer per week wordt verplaatst, in een Alienware rugzak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
M.qrius schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:49:

Heb ik ook last van, als je een film kijkt is het bloed irritant, weet iemand hoe je dit uit kan schakelen.. Al gekeken bij Intel Control Panel maar kon niks vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
FN + F7 al geprobeerd, om de igp uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Nu online
Ik heb die gekocht, en gisteravond ontvangen en ingebouwd. Het is echt een wereld van verschil. Ik kan iedereen aanraden een SSD in te bouwen (wel zelf doen, stuk goedkoper en beter ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbiedobbie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 08:31:
[...]

Ik heb die gekocht, en gisteravond ontvangen en ingebouwd. Het is echt een wereld van verschil. Ik kan iedereen aanraden een SSD in te bouwen (wel zelf doen, stuk goedkoper en beter ;)).
nice! ssd in algemeen zijn redelijk in de prijsdrops nu. me like.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Gunstig voor iedereen.
Chipset makers, omdat er meer vraag gaat komen naar integratie van snellere interfaces
SSD makers, hogere verkoop, dus makkelijkere financieering van de R&D
Kopers, alles wordt goedkoper en sneller
:)

Ik persoonlijk heb nog niet veel aan een 256GB SSD, 128GB is nog meer dan genoeg voor OS, drivers etc.
Pas als er goedkope (lees -200 euro) 700GB SSD's komen die het echt goed doen (en niet te snel slijten) heb ik er wat aan als data schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Zucht uiteraard niet teruggebeld door dell.... Dit is dus waar ik bang voor was, nu mag ik weer aan de telefoon gaan hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
DCG909 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:21:
Ik persoonlijk heb nog niet veel aan een 256GB SSD, 128GB is nog meer dan genoeg voor OS, drivers etc.
Pas als er goedkope (lees -200 euro) 700GB SSD's komen die het echt goed doen (en niet te snel slijten) heb ik er wat aan als data schijf.
Dat dacht ik een paar maand geleden ook. Ik heb Windows, Office en een paar andere programma's geinstalleerd en (dat is meteen het probleem) Steam, aangezien sommige games echt baat hebben bij snellere laadtijden. Probleem is nu dat de SSD toch wel erg snel vol raakt. Mijn advies, ook al denk je aan 128 GB voorlopig genoeg te hebben, koop toch een 256 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Nu online
Ik had daar al op gerekend. Ik ben daar dan ook blij mee, want met ubuntu (40 gb) en de rest windows heb ik het nu al bijna vol. Steam met een paar games, visual studio, etc zorgt ervoor dat er nu al nauwelijks ruimte op de C is. Ubuntu heb ik nog niet vol. Alle data sla ik dan al op op de 500 gb interne schijf die ik heb.
Verwacht dus maar dat je erg snel aan die 128 zit, en dat je beter 256 kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Geen ubuntu (noem ik gewoon linux), steam lekker op E (data)

Hoe stel ik het eigelijk in dat de bibliotheek (videos, afbeeldingen, documenten) op E komt? Dat zou echt perfect zijn in zoveel manieren :)
(dus dat je daar ook standaard door kan streamen met dlna)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
DCG909 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:28:
Geen ubuntu (noem ik gewoon linux), steam lekker op E (data)

Hoe stel ik het eigelijk in dat de bibliotheek (videos, afbeeldingen, documenten) op E komt? Dat zou echt perfect zijn in zoveel manieren :)
(dus dat je daar ook standaard door kan streamen met dlna)
Rechtsklikken op de mappen in C:\Users\Gebruikersnaam, Properties selecteren en onder het tabje Location kijken ;).

Hoewel je de Libraries trouwens ook gewoon kunt aanpassen om andere mappen te includeren, maar ik gok dat je meer bedoelde hoe je dus die gebruikersmappen echt kunt verplaatsen.

[ Voor 15% gewijzigd door Propane op 19-07-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@Propane.
Bedankt :)
Dat zocht ik dus, maar kon ik zelf nooit vinden. Heb op m'n desktop geprobeerd te steamen vanaf E, door middel van het toevoegen van mappen, maar dat werkte toen niet, nu nog maar eens kijken
Ga vanmiddag effen experimenteren vanaf de alienware :)

Heb m'n probleem met de Roccat Kave opgelost, bleek dat ik het Rear en Bass kanaal door elkaar haalde, waardoor het niet werkte in 5.1.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reff
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-05-2018
Terug van verlof en de M17xR4 wordt duchtig aan de tand gevoeld 8)

Nu wil ik nog een aantal upgrades/accessoires aanschaffen:

1. SSD
Wilde de Samsung 830 256Gb kopen maar is bij men HW-boer weer uit stock :( dus misschien voor de duurdere maar ook snellere Intel 520 gaan? Iemand nog andere ervaringen? Crucial lijkt betrouwbaar maar duidelijk trager dan voornoemde modellen...

2. Cooling Pad / Notebook Stand
Iemand ervaring met een goede cooling pad / notebook stand?
Ik twijfel momenteel tussen de Cooler Master NotePal ErgoStand en de Zalman ZM-NS1000F.

3. Headset
Corsair Vengeance 1500 tenzij iemand mij kan ompraten :+

Nog een laatste opmerking: zijn er nog mensen die Diablo3 draaien met de 7970M en last hebben van micro-stutters (geen framedrops).

Thx & grtz,

Reff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Net teruggebeld door Dell, het systeem word vervangen! Super ben benieuwd en ga er dan ook vanuit dat het nieuwe systeem wel helemaal goed zal zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Dark Master schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:30:
[...]

Ja kut inderdaad, maar ach als het maar goed opgelost word, wel erg toevallig dat alle schermen iets hadden. De laptop is onderhand al wel vaak losgehaald en dat merk je wel aan sommige plastic randjes.

Verder wel erg tevreden over de machine, ontzettend fijne laptop om op te werken. Hopelijk een nieuwe unit die wel helemaal perfect is straks.
Dark Master schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:19:
Net teruggebeld door Dell, het systeem word vervangen! Super ben benieuwd en ga er dan ook vanuit dat het nieuwe systeem wel helemaal goed zal zijn. ;)
Dat is waarschijnlijk omdat ze refurbished LCDs gebruiken, wat betekent dat het LCD van een andere gebruiker defect was geraakt, deze was vervangen en de kapotte LCD wordt zogenaamd gerepareerd en weer hergebruikt voor jou en andere gebruikers waar de LCDs defect raken en dat 'refurbishen' stelt niet zo veel voor waardoor je dus inderdaad kunt verwachten dat de volgende LCD ook wel wat aan mankeert.
En als je dan achter elkaar meerdere reparaties hebt gehad zonder resultaat, dan wordt inderdaad een omruil actie aangeboden omdat de reparaties anders duurder worden dan het systeem zelf..

[ Voor 11% gewijzigd door FT Twisty op 19-07-2012 15:25 ]

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

Reff schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:00:
Terug van verlof en de M17xR4 wordt duchtig aan de tand gevoeld 8)

Nu wil ik nog een aantal upgrades/accessoires aanschaffen:

2. Cooling Pad / Notebook Stand
Iemand ervaring met een goede cooling pad / notebook stand?
Ik twijfel momenteel tussen de Cooler Master NotePal ErgoStand en de Zalman ZM-NS1000F.
ik gebruik deze, http://www.coolermaster.n...ory_id=16&product_id=6650
onderkant de fans op de juiste plaats, en genoeg plaats voor een usbhubje, waar ik al mijn randapparatuur aansluit, deze notebookstand met g13 en muis past mooi in de hoes die geleverd word bij je alienware.

ook kan je door de mesh je cablemanagement volledig in de hand houden, en heb je een cleane workspace met een laptop, zonder dat je elke keer veel tijd verliest met verhuizen van de notebook.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik heb gister deze pricewatch: Cooler Master NotePal U Stand binnen gekregen en krijg maandag de M17x binnen. Deze leek me namelijk fijner, omdat je hierdoor het scherm op ooghoogte kan zetten. Minpuntje is dat hij officieel geen laptops groter dan 17 inch ondersteunt, maar ik zie met het blote oog geen obstakels. Pluspunt is dan weer dat hij twee fans heeft, één voor de CPU-fan en één voor de GPU-fan en ook kan je deze zelf op een gewenste positie zetten (zonder schroeven oid). Het materiaal voelt ook erg fijn aan en het ziet er heel 'fancy' uit :P .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Even een heads-up voor M17 mensen.
De A05 bios staat online sinds gisteren (alle -> bios)
Weet nog niet of ie echt te downloaden is (krijg ook bij de 7970m driver een file not found)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrius
Hebben ze ook een changelog oid? Wat is er veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Nevermind. :P

[ Voor 166% gewijzigd door FT Twisty op 20-07-2012 10:24 ]

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reff
RoofTurkey schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:02:
Ik heb gister deze pricewatch: Cooler Master NotePal U Stand binnen gekregen en krijg maandag de M17x binnen. Deze leek me namelijk fijner, omdat je hierdoor het scherm op ooghoogte kan zetten. Minpuntje is dat hij officieel geen laptops groter dan 17 inch ondersteunt, maar ik zie met het blote oog geen obstakels. Pluspunt is dan weer dat hij twee fans heeft, één voor de CPU-fan en één voor de GPU-fan en ook kan je deze zelf op een gewenste positie zetten (zonder schroeven oid). Het materiaal voelt ook erg fijn aan en het ziet er heel 'fancy' uit :P .
De pad die ik vermeldde (Cooler Master NotePal ErgoStand) is ook instelbaar op ooghoogte en heeft (weliswaar slecht 1 grote) fan... Vond deze qua looks misschien meer aansluiten bij de M17xR4 (beetje "Transformer-achtig" :D ).

Om een of andere reden lijkt de U Stand ook "harder" te zijn... Zoals je wel weet is de M17x aan de voorkant (dus de kant die op de "voetjes" van de stand terechtkomt) niet recht, maar loopt die naar het midden toe in een punt en ik zou willen vermijden dat er krassen op de voorkant komen door op de (scherpe) kanten van de voetjes te steunen...

I know, I'm a freak >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@santho,
Dat is van de R1, R4 heb ik nog geen changelog van gezien...

Opmerking naar iedereen toe.
Instaleer de flashplayer update niet!
Is nu een crash o hollic, gister 4 crashes gehad net als bijna alle mensen op een internationaal chat portal......
Ik denk dat ik flash lekker eraf ga kicken, lomp programma :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Nu online
Zover ik heb gelezen op internet zou de bios update een paar problemen fixen met grafische kaarten, en zou hij overclock enablen voor de gtx680m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Reff schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:41:
[...]

De pad die ik vermeldde (Cooler Master NotePal ErgoStand) is ook instelbaar op ooghoogte en heeft (weliswaar slecht 1 grote) fan... Vond deze qua looks misschien meer aansluiten bij de M17xR4 (beetje "Transformer-achtig" :D ).

Om een of andere reden lijkt de U Stand ook "harder" te zijn... Zoals je wel weet is de M17x aan de voorkant (dus de kant die op de "voetjes" van de stand terechtkomt) niet recht, maar loopt die naar het midden toe in een punt en ik zou willen vermijden dat er krassen op de voorkant komen door op de (scherpe) kanten van de voetjes te steunen...

I know, I'm a freak >:)
De twee voetjes van de U stand zijn rubberised en hebben ook geen scherpe hoekjes oid, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken ;) . Ik vond de U stand er trouwens op de foto's ook veel minder eruit zien dan in het echt, maar ik maak zo wel een paar kiekjes en dan zal het allemaal veel duidelijker zijn hoop ik :) .

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zISv1LpwyIuAXUBc26pTFydV/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TWqp7yz4k87cAFmSOOTNkgPM/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H70mFj0vbKO00hETgVAKpn8F/medium.jpg
Dat is een HDMI-kabel ;) .
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZtnFkkTmwhwcAhdPfLE2TRnv/medium.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door RoofTurkey op 20-07-2012 12:23 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reff
Bedankt voor de pics RoofTurkey!

Ben momenteel nog wat reviews en filmpjes aan het bekijken om vandaag de knoop door te hakken voor: cooling pad, ssd, headset en nog een extra memory stick :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Ik gebruik nu al een jaartje een CM Storm voor mijn R2
Hij koelt zeer goed maar is wel wat luidruchtig.
Er is ook een usb-hub aanwezig met 4 extra aansluitingen.
Ik heb de usb2 versie maar er is ook een usb3 versie.

ook zijn er rondom leds aanwezig die je aan en uit kan zettten en kan laten veranderen van kleur.

Afbeeldingslocatie: http://vorming.minatica.be/dossier/CoolerMaster/CMStormSF19/cm1.jpg
http://www.minatica.be/co...-Storm-SF-19-Strike-Force

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb interesse om een M17X aan te schaffen.

Ik heb nu een MSI GX700 laptop, een jaar of 5 oud en de grafische kaart heeft het voor 90% begeven. Ik heb eerst wat rond gehoord bij vrienden en bij iedereen kwam DELL boven als een zeer goed merk (sommige omschreven het zelfs als de beste). Ik ben dan eens gaan kijken bij de inspiron en xps reeks, lijken me wel leuke laptops, tot ik de alienware tegenkwam ... op het eerste zicht pracht van een ding!
Nadien heb ik nog eens een vriend gesproken die al jaren met DELL laptops/pc's werkt en zei me dat de alienware de beste zijn die je kan vinden en beter voor zo één kan gaan dan voor een andere, uiteraard als je het geld er voor hebt en het er ook wil voor neertellen.

Zijn ze echt de moeite waard om er één aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:53:
Ik heb interesse om een M17X aan te schaffen.

Ik heb nu een MSI GX700 laptop, een jaar of 5 oud en de grafische kaart heeft het voor 90% begeven. Ik heb eerst wat rond gehoord bij vrienden en bij iedereen kwam DELL boven als een zeer goed merk (sommige omschreven het zelfs als de beste). Ik ben dan eens gaan kijken bij de inspiron en xps reeks, lijken me wel leuke laptops, tot ik de alienware tegenkwam ... op het eerste zicht pracht van een ding!
Nadien heb ik nog eens een vriend gesproken die al jaren met DELL laptops/pc's werkt en zei me dat de alienware de beste zijn die je kan vinden en beter voor zo één kan gaan dan voor een andere, uiteraard als je het geld er voor hebt en het er ook wil voor neertellen.

Zijn ze echt de moeite waard om er één aan te schaffen?
Beste wat er is, dat is wel een beetje vergezocht. Alienware laptops zijn wel erg stevig, wat betreft bouwkwaliteit komt er geen laptop dicht bij in de buurt. Misschien de oude Thinkpads van IBM.

Een Alienware koop je omdat het merk jou ligt, het heeft gewoon iets speciaals, alhoewel iedereen een Alienware kan bezitten voelt het niet zo. Het heeft gewoon iets unieks.

Ik ben zelf bezitter geweest van een Alienware M11x, hierna een BTO. De BTO binnen een maand verkocht en weer een Alienware gekocht. Ondanks mijn schermproblemen vind ik het echt een geweldige laptop.

Alienware koop je vanwege het feit dat elk andere laptop er ontzettend standaard uitziet naast een Alienware.
Dat zie je aan alles terug, afwerking, hoe het pakket thuiskomt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ben ik niet helemaal met je eens. De voornaamste aanschafreden voor voornamelijk de M17x is de prijs/kwaliteitverhouding. Goedkoper met deze specs ga je het niet krijgen. En veel beter gaat ook niet lukken zonder naar het zakelijke segment te gaan (presicion/thinkpad = duur).

Voor de M14x gaat het verhaal 'omdat het een alienware is' wel op. Er zijn voldoende alternatieven, al leveren die niet de features van een alienware. Uniek apparaat, maar ITT tot de M17x geen unieke prijs. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 01:37:
En veel beter gaat ook niet lukken zonder naar het zakelijke segment te gaan (presicion/thinkpad = duur).
Die series zijn veelal uitgevoerd met Quadro VGA's en daardoor al niet interessant voor mensen die een desktop replacement zoeken met stevige game performance.
In deze categorie is er gewoon niet veel keuze, Asus, Alienware, MSI, Toshiba, Clevo.

Deze merken zijn dan vaak niet verkrijgbaar met top-end 7970m/680m GPU's of serieus te duur.
Hierdoor blijven alleen de Alienwares en Clevo's over als je max VGA power zoekt.
Die discussies zijn al heel lang lopende, waaruit ook vaak de kwestie smaak en design naar voren komt.

Zo is er op 15" gebied gewoon geen Alienware alternatief.
De M14x is uniek maar met 900p scherm en 650m een hele andere categorie als een 7970m in een 15" FHD Clevo. De M17x vs 170EM Clevo is wel vergelijkbaar en beide hebben voor- en tegenstanders.
Prijstechnisch is het zo goed als gelijk in de populaire 7970m configuratie incl W7.
Nadeel is dat je kortingen moet zoeken/toepassen die niet vanzelfsprekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik zou persoonlijk of voor een M17x gaan (17 inch gaming laptop) of voor een MSI GT60 (15 inch gaming laptop). Die twee hebben denk ik de meest interessante extra's bovenop de maximale grafische kracht en sterke quad core CPU, ook zijn beide met tenminste 2 schijven uit te rusten voor een combi SSD+HDD. De M17x heeft alleen wel een betere chassis, alleen de GT60 heeft dan weer betere audio. Kort door de bocht, maar dit zouden mijn keuze's zijn. Ik heb trouwens voor de 17 inch (M17X) gekozen, die hopelijk vandaag binnen komt :) .

Edit: Raadt eens waarvandaan ik dit nu typ 8) . Ik moet wel zeggen dat hij minder zwaar is dan ik had verwacht, wel iets groter dan ik had verwacht :P . Kwaliteit is awesome en ik zie nog geen één foutje in wat dan ook :) .

[ Voor 17% gewijzigd door RoofTurkey op 23-07-2012 12:10 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Congrats, RoofTurkey.
Had ik ook, alleen ik had het formaat wel goed geanticipeerd ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ding is echt geweldig, maar op accu werkt hij al zo goed dat ik nog geen games heb getest (geen zin om adapter te halen). Wel al HEEL veel gespeeld met de lampjes :D .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrius
Haha je koopt hem er niet specifiek voor maar iedereen die je hem aan laat zien speelt eerst met de lampjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoofTurkey schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:32:
Ik zou persoonlijk of voor een M17x gaan (17 inch gaming laptop) of voor een MSI GT60 (15 inch gaming laptop).
Ik denk dat ik dan toch eerder voor de m17x ga. Ik denk ook dat je hier meer onderdelen kan vervangen dan bij andere merken.

Ik heb deze morgend met dell gebeld, want je kan ze blijkbaar alleen met qwerty krijgen en ik wil er eentje met een azerty :-). Nu ik had ook nog eentje van de deals geselecteerd en ze kregen de prijs ook niet zo laag als ik hem online kan bestellen. Ze hebben een korting aangevraagd. Nu nog wachten op de offerte mail ... ben eens benieuwd.

(mijn voorkeur gaat voor grafisch ook wel naar nVidia, AMD vind ik persoonlijk minder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliHiel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 22:27
Dell biedt voor de Alienware's geen Belgische Azerty's (tenzij dit ondertussen veranderd is) aan, je zal dus een Frans Azerty toetsenbord krijgen. De letters staan hierbij wel op de juiste plaats, maar heel wat tekens zijn verplaatst, wat toch even wat aanpassing vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrius
Ik wil er gewoon eentje zonder letters. Ik typ toch blind colemak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.qrius schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:28:
Ik wil er gewoon eentje zonder letters. Ik typ toch blind colemak :P
als je een m14x configureert kan je dit wel selecteren ...
waarom het niet gaat bij en m17x weet ik niet, vind het nogal onlogisch ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Het eerste dat ik heb gedaan was 4 uur bezig zijn met instaleren :s
De volgende dag crysis 2 gespeeld, toen kwamen de lampjes pas ;p

Instalatie duurde 4 uur, omdat er wat mis ging bij het verwijderen van de oude boot partitie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:39:
[...]

Ik denk dat ik dan toch eerder voor de m17x ga. Ik denk ook dat je hier meer onderdelen kan vervangen dan bij andere merken.

Ik heb deze morgend met dell gebeld, want je kan ze blijkbaar alleen met qwerty krijgen en ik wil er eentje met een azerty :-). Nu ik had ook nog eentje van de deals geselecteerd en ze kregen de prijs ook niet zo laag als ik hem online kan bestellen. Ze hebben een korting aangevraagd. Nu nog wachten op de offerte mail ... ben eens benieuwd.

(mijn voorkeur gaat voor grafisch ook wel naar nVidia, AMD vind ik persoonlijk minder)
Ik moet hier wel bij zeggen dat de 7970m voor de meeste toch wel een veel betere koop is dan de 680m en zeker tov de 675m. De 680m presteert bijvoorbeeld niet beter in games (eigenlijk heeft deze alleen betere drivers enzo voor optimus bijvoorbeeld) alleen deze is wel veel duurder dan de 7970m.

Bij de MSI is trouwens ook eigenlijk alles upgradebaar, alleen is het gewoon geen Alienware >:) . Eigenlijk vraag ik me een beetje af waarom Alienware uit de populaire 15 inch (1080p) markt is gestapt :? . Maar ja, de M17x is absoluut de beste koop alleen hij is voor sommigen wat groot. Als je toch een grote laptop zoekt, dan is er gewoon geen weg meer omheen.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoofTurkey schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:45:
[...]

Ik moet hier wel bij zeggen dat de 7970m voor de meeste toch wel een veel betere koop is dan de 680m en zeker tov de 675m. De 680m presteert bijvoorbeeld niet beter in games (eigenlijk heeft deze alleen betere drivers enzo voor optimus bijvoorbeeld) alleen deze is wel veel duurder dan de 7970m.
'veel' = €50 op moment van spreken.
Bij de MSI is trouwens ook eigenlijk alles upgradebaar, alleen is het gewoon geen Alienware >:) . Eigenlijk vraag ik me een beetje af waarom Alienware uit de populaire 15 inch (1080p) markt is gestapt :?
Dat vraag ik mij ook wel af. Volgens bill van notebookreview laten ze de 15.6" markt bewust met rust. Waarschijnlijk denken ze meer winst te maken met de M14x. Dat vind ik jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Hebben ze dat alweer verlaagd? Eerst was die upgrade toch 400 euro oid?
Maar inderdaad erg jammer, maar het zou ook wel weer erg moeilijk zijn voor AW om een model nog tussen de M17x en de M14x te proppen. Ze kunnen beter de M14x voorzien van een super 1080p scherm en een dual core i5/i7 + redelijke GPU (GTX en dus niet een GT). Dan is de M14x de perfecte kleine broer van de M17x, als je het mij vraagt.

Edit: En de Notepal U stand en de M17x werken erg goed samen, de laptop past er perfect op, wordt niet beschadigd en de ventilatoren van de U stand maken amper geluid (de M17x zelfs helemaal geen :) ). Of het echt scheelt in temperatuur, dat durf ik niet te zeggen. In idle is de i7 iig 50 graden celsius (passief gekoeld + notepal u stand).

[ Voor 29% gewijzigd door RoofTurkey op 23-07-2012 16:09 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoofTurkey schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:07:
Hebben ze dat alweer verlaagd? Eerst was die upgrade toch 400 euro oid?
Volgens mij altijd al €310. Het is eerder dat de HD 7970m duurder is geworden. Je kan alleen vanaf de GTX 660m upgraden naar de HD 7970m, en de config met GTX660m en 900p scherm is even duur als GTX 675m en 1080p...
Maar inderdaad erg jammer, maar het zou ook wel weer erg moeilijk zijn voor AW om een model nog tussen de M17x en de M14x te proppen. Ze kunnen beter de M14x voorzien van een super 1080p scherm en een dual core i5/i7 + redelijke GPU (GTX en dus niet een GT). Dan is de M14x de perfecte kleine broer van de M17x, als je het mij vraagt.
Dat vind ik ook. Weg DVD drive, insert 1080p scherm en GTX 660m GPU. En het gewicht wel onder de 3KG houden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Als ie Idle draait hoor je hem idd slecht.
Het is zelfs zo erg dat, als ik crysis 2 speel met alles aan, je hem ook niet storend hoort. Als je Vsync uitzet (ietewat fps drops soms), dan gaat ie sneller en dan ga je hem wel echt horen.

Stalker COP redelijk hetzelfde, maar lijkt zwaarder om te spelen, niet helemaal goed geprogrameerd?

Ik ben ook erg blij dat ik voor deze ben gegaan :)
(btw, zit er geen powerdvd oid bij, voor dvd's etc? )

Edit.
Over een M14x
Dan moet er wel betere koelling in, dacht dat dat nu nog niet zo top was

[ Voor 9% gewijzigd door DCG909 op 23-07-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EliHiel schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:02:
Dell biedt voor de Alienware's geen Belgische Azerty's (tenzij dit ondertussen veranderd is) aan, je zal dus een Frans Azerty toetsenbord krijgen. De letters staan hierbij wel op de juiste plaats, maar heel wat tekens zijn verplaatst, wat toch even wat aanpassing vraagt.
Wat is dan het makkelijkst om te leren als je alleen een Belgisch azerty keyboard gewoon bent? Een Frans azerty keyboard met de tekens anders of een Qwerty keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.e.L
M.qrius schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:57:
Haha je koopt hem er niet specifiek voor maar iedereen die je hem aan laat zien speelt eerst met de lampjes :P
Ook ik vandaag mijn M17x ontvangen. Hij is ook lichter dan ik had verwacht. Maar wat is het een mooi ding zeg! Ik zie geen foutjes en ga hem vanavond maar eens flink op z'n staart trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.e.L
M.qrius schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:40:
Ik wilde deze even delen met iedereen, supernuttige thread als je een clean install wilt doen!
http://forum.notebookrevi...de-alienware-systems.html

Ben nu aan het zoeken naar de mogelijkheid om de LEDs via arbitraire commando's aan te sturen. Er lijken wel wat 3rd party programma's te zijn die dat doen, maar heb nog geen generic AlienFX API gevonden.
Overigens mijn dank voor deze link! Deze heb ik gebruikt om mijn ssd te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Zo, tas is hier ook binnen.
Zaterdag ochtend besteld, dindsdag binnen.

Hij is dus gewoon "goed" leverbaar, de asus rog shuttle.

XD m'n zusje vind het een lelijke tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:52

koelebobes

Wen BTC €100K

Zo mijn SSD is binnen.
Alleen effe snel een vraagje mag ik de SSD installen zonder dat mijn garantie vervalt ? En zijn er duidelijke instructies voor het installen van de SSD in de M17x zoals :

- het leegmaken van de orignele 750GB zodat ik die als 2de HDD kan gebruiken
- Windows zo maken zoals ie nu is met het Alienware bootup logo en alle andere meuk hierom heen. ( i Love it )

Maybe nube questions maar ik heb het liefst persoonlijke info inplaats van een generieke tutorial

[ Voor 11% gewijzigd door koelebobes op 24-07-2012 11:48 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Dell zelf geeft aan dat het aanpassen van de laptop de garantie niet laat vervallen.

Oude hdd kun je wipen tijdens de instalatie van windows op de SSD.
Logo's etc worden automatisch tijdens de instalatie erop gezet (vanaf de alienware windows dvd).

HDD geeft 700 Gb aan bruikbare opslag.

Hierboven stond een link naar een site waar de corecte driver instalatie volgorde.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:52

koelebobes

Wen BTC €100K

edit

[ Voor 81% gewijzigd door koelebobes op 24-07-2012 15:57 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.e.L
hij kan er maar op één manier in en pas op voor de schroefjes, ik heb er al bij een de kop afgedraaid
(gelukkig stak er nog net een stukje uit, zodat ik em er nog uit kon halen)

Ik zou overigens je SSD op plek 0 installeren en je andere HD op plek 1 (dus op de andere plek dan waar die zat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrius
E.e.L schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:27:
Ik zou overigens je SSD op plek 0 installeren en je andere HD op plek 1 (dus op de andere plek dan waar die zat).
Ja dat heb ik ook gedaan, maar ik vroeg me af hoe nuttig dat was…
Zit daar nog een idee achter?

[ Voor 5% gewijzigd door Mqrius op 24-07-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de R3 maakt dat verschil vanwege een firmware issue. Bij de R4 maakt het als het goed is niets uit.
Pagina: 1 ... 43 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.