Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:58
Het in 1996 in Amerika opgerichte Alienware fabriceert desktops en laptops met een hoog kwaliteitsniveau en richt zich met name op de markt voor gamers. Derhalve zijn de meeste systemen uitgerust met high-end onderdelen voor grote prestaties.

Volgens de medewerkers is de naam Alienware gekozen omdat de oprichters dol waren op de televisieserie The X-Files. Dit thema gebruiken ze duidelijk ook voor hun producten, die namen hebben als Area-51, Hangar18, m15x, m17x en Aurora. Alienware was oorspronkelijk bedoeld als niche merk in de game-markt, die toen nog niet druk bezet werd door belangrijke computerfabrikanten als Dell en HP. De producten van het bedrijf zijn niet alleen beroemd vanwege hun hardware, maar ook door de unieke, futuristische designs.

Op 22 maart 2006 is het bedrijf overgenomen door Dell. Groot voordeel hierbij is de schaalvergroting die hiermee gerealiseerd kon worden door de sterke positie van Dell wereldwijd. Dit heeft er tevens voor gezorgd dat wij in Nederland ook de Alienware systemen kunnen aanschaffen.

Alle Alienware systemen worden geleverd met een software programma genaamd Alienware Command Center:

Alienware Command Center is het centrale controlecentrum voor uw desktop. Door alle belangrijke programma's samen te voegen in één enkele gebruikersvriendelijke interface, hebt u meer controle over uw eigen systeem.

AlienFX® -verlichtingssysteem : met dit unieke verlichtingssysteem kunt u kiezen uit tal van kleuren en overgangseffecten tussen vier verschillende zones, waaronder het Alienware-logo, de sleuven in het zijpaneel en het onderste paneel aan de voorkant.

Alienware-temperatuurregeling : profiteer van de geavanceerde opties voor het controleren en regelen van de temperatuur, zoals het koppelen van de snelheid van de ventilator aan de temperatuur van het systeem. U kunt het temperatuurprofiel van uw computer zelfs met anderen delen.

AlienFusion Power Management : met de instellingen voor energiebeheer kunt u zelf beslissen wanneer u maximale prestaties eist of juist met minder toekunt voor het gebruik van eenvoudige programma's, zodat u uiteindelijk efficiënter omgaat met energie.

De volgende systemen zijn beschikbaar en zijn klikbaar voor de meest recente basisconfiguratie en prijs.

Reviews:

-Driverheaven.net
-Geek.com
-Notebookcheck.com
-Notebookreview.com

Alienware M17x laptop

Reviews:

-Digitaltrends.com
-Driverheaven.net
-Notebookcheck.com
-Co-optimus.com

Alienware M11x

Reviews

Review: Hardwareheaven.com
Tweakers.net review

Alienware Aurora desktop

Een topic waarin de ervaringen aan bod komen van mensen die gebruik maken van Alienware producten. Dit kan dus variëren van een muis tot aan een desktop. Meningen over de hoge prijzen van genoemde systemen zijn niet wenselijk. Ik erken nu alvast dat de prijzen hoger liggen dan een soortgelijke configuratie gevonden via de Pricewatch.

Het wil nog wel eens voorkomen dat de prijzen c.q. opties op de Dell site vaak wijzigen. Dat een optie niet op de site is aangegeven wil nog niet zeggen dat het niet mogelijk is.

Als tip zou je telefonisch contact kunnen opnemen met Dell om te kijken welke opties er nog (extra) mogelijk zijn en voor een eventuele korting.

[ Voor 255% gewijzigd door WhateverSuitsU op 09-12-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Mielemann88-DOS schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 22:04:
Woah, die Aurora is lijppe shit!
BTW, Mooie TS!
Ik hoop in januari mijn bevindingen weer te kunnen geven. Als het goed is komt mijn Aurora dan binnen. Ik heb de volgende configuratie gekozen:

Basis Alienware Aurora - Standaardchassis in zwart
Geheugen 6 GB 1.333 MHz (3 x 2 GB) Tri Channel-geheugen
Toetsenbord Alienware Multimedia Keyboard - Dutch (QWERTY)
Monitor AW2210 21,5" Full-HD
Videokaart 1,8 GB NVIDIA® GeForce™ GTX260 grafische kaart
Harde schijf 500 GB SATA-harde schijf (7.200 rpm)
Microsoft-besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Professional 64 Bit - Nederlands
Muis Alienware - optische muis
Optische apparaten 16x optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
Geluidskaarten Integrated HDA 7.1 Dolby Digital Audio
Draadloze netwerkvoorzieningen Dell™ Wireless 1505 Wireless-N mini-PCI-kaart - Europa
Processor Intel#174 Core#153 i7 Processor 920 (2,66 GHz, 8 MB cache, 4,8 GT/sec.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takezo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:05
1. Voor World of Warcraft spelers is er een kortingsactie: http://www.win-risetopower.com/ (http://www.wow-europe.com/en/contests/alienware-2010/).

2. Ik sta ook op het punt om een Alienware Aurora te bestellen. De enige reden waarom ik het eigenlijk nog niet heb gedaan is omdat sinds vorige week het aantal harde schijven waaruit je kan kiezen opeens fors is verminderd (de grootste is nu 750 GB, terwijl de week ervoor er nog een keuze mogelijk was voor een 1,5 GB schijf). Ik wacht nog maar even af totdat die keuze weer wordt uitgebreid.

3. Bij het bestellen kan je kiezen uit vier AlienFX-kleuren. Is dat de kleur van het licht aan de zijkasten van de kast? Ik begrijp uit de review dat je die zelf softwarematig kan instellen. Begrijp ik het goed dat het dan dus eigenlijk niet uitmaakt welke kleur je kiest, omdat je die altijd zelf weer kan aanpassen?

4. Ik ben wel benieuwd naar de levertijden. Op het Dell forum lees ik wat klachten van mensen die al langer dan een maand zitten te wachten op hun bestelling. Maar anderen schijnen het systeem al binnen een week binnen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Takezo schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:25:

2. Ik sta ook op het punt om een Alienware Aurora te bestellen. De enige reden waarom ik het eigenlijk nog niet heb gedaan is omdat sinds vorige week het aantal harde schijven waaruit je kan kiezen opeens fors is verminderd (de grootste is nu 750 GB, terwijl de week ervoor er nog een keuze mogelijk was voor een 1,5 GB schijf). Ik wacht nog maar even af totdat die keuze weer wordt uitgebreid.

3. Bij het bestellen kan je kiezen uit vier AlienFX-kleuren. Is dat de kleur van het licht aan de zijkasten van de kast? Ik begrijp uit de review dat je die zelf softwarematig kan instellen. Begrijp ik het goed dat het dan dus eigenlijk niet uitmaakt welke kleur je kiest, omdat je die altijd zelf weer kan aanpassen?

4. Ik ben wel benieuwd naar de levertijden. Op het Dell forum lees ik wat klachten van mensen die al langer dan een maand zitten te wachten op hun bestelling. Maar anderen schijnen het systeem al binnen een week binnen te hebben.
alt 2: Dit viel mij ook al op. Ik heb mijn bestelling op 22-12 gedaan en een paar dagen later is de basisconfiguratie gewijzigd op een aantal punten, waaronder ook de videokaart. De GTS260 was eerst standaard en dat is nu de GTS240 geworden. Volgens mij worden de basisconfiguraties vrij vaak aangepast.

alt 3: De kleuren kunnen later nog zelf aangepast worden. Het is een keuze die je vooraf kunt aangeven, maar heeft weinig waarde verder, aangezien alles dus zelf te wijzigen is nog.

alt 4: ik zal hier ook aangeven wat mijn wachttijd is tot nu toe en wat mij betreft mag dit ook gemeld worden van andere Alienware gebruikers (ondanks het reeds bestaande Dell levertijden topic). 22-12 bestel, 23-12 bevestiging en status meteen op ' in productie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Takezo schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:25:
telefoon? bij de studio 1555 waren er ook een aantal opties (hd scherm, en idd de hdd) die enkel telefonisch te bestellen waren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Vind dat alienware tegenwoordig wel meevallen. Nog maar 'slechts' 15-20% duurder vergeleken met een zelfbouw systeem...en slechtere kwaliteit... Is het trouwens al iemand opgevallen wat voor prijzen ze soms vragen? 3x2gb 1333 RAM kost 'slechts' 530 euro bijvoorbeeld.

Daarbij is er geen kortingsactie bij WoW. Het is gewoon het normale standaard 1299 systeem alleen je krijgt de behuizing (uiterlijk) van de 2299 versie. De 'korting' is er 90,- vanaf halen zodat je het van 1389 voor slechts 1299 krijgt.... terwijl het altijd al 1299 kost... welke korting?

Dus, voordat je besteld, wees zo slim om meerdere sites te vergelijken, scheelt je een hoop nutteloze kosten of trucjes.

[ Voor 10% gewijzigd door Xanaroth op 27-12-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Myrdreon schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:19:
Vind dat alienware tegenwoordig wel meevallen. Nog maar 'slechts' 15-20% duurder vergeleken met een zelfbouw systeem...en slechtere kwaliteit... Is het trouwens al iemand opgevallen wat voor prijzen ze soms vragen? 3x2gb 1333 RAM kost 'slechts' 530 euro bijvoorbeeld.

Daarbij is er geen kortingsactie bij WoW. Het is gewoon het normale standaard 1299 systeem alleen je krijgt de behuizing (uiterlijk) van de 2299 versie. De 'korting' is er 90,- vanaf halen zodat je het van 1389 voor slechts 1299 krijgt.... terwijl het altijd al 1299 kost... welke korting?

Dus, voordat je besteld, wees zo slim om meerdere sites te vergelijken, scheelt je een hoop nutteloze kosten of trucjes.
Zoals eerder aangegeven kan ik mij vinden in je argument dat Alienware voor een vergelijkbaar systeem gevonden bij andere winkels gemiddeld duurder is.

Dat het slechtere kwaliteit is zou ik graag onderbouwd willen zien.

Voor wat betreft de kosten van 3x2gb 1333 RAM is dat bij een desktop versie (aurora bijvoorbeeld) 110,- extra. Bij de notebooks is dit inderdaad een significant bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07 11:28
Michaeltje1984 schreef op zondag 27 december 2009 @ 18:14:
[...]

Zoals eerder aangegeven kan ik mij vinden in je argument dat Alienware voor een vergelijkbaar systeem gevonden bij andere winkels gemiddeld duurder is.

Dat het slechtere kwaliteit is zou ik graag onderbouwd willen zien.

Voor wat betreft de kosten van 3x2gb 1333 RAM is dat bij een desktop versie (aurora bijvoorbeeld) 110,- extra. Bij de notebooks is dit inderdaad een significant bedrag.
Heb sinds 2 weken een Aurora en de bouw kwaliteit is prima in orde. De prijs is inderdaad iets duurder dan bij een aantal andere webshops. Je bent echter wel gegarandeert van een systeem dat kwa componenten op elkaar afgestemd is. Het werkt out of de box. Kwa tweaking minder dan een zelf bouwsysteem.

Systeem

Dell Aurora
CPU : i7-960 (had een i7-950 besteld) :)
Geheugen : 3x2GB 1333Mhz DDR3
HD : 2x1TB (Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS 1TB 7200 RPM 32MB Cache SATA 3.0Gb)
Sound : X-Fi Titanium
Video : Ati 5870
DVD : 24xDVD/RW
Keyboard : Alienware TactX UK
Muis : TactX mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
falconxp schreef op zondag 27 december 2009 @ 19:45:
[...]

Heb sinds 2 weken een Aurora en de bouw kwaliteit is prima in orde. De prijs is inderdaad iets duurder dan bij een aantal andere webshops. Je bent echter wel gegarandeert van een systeem dat kwa componenten op elkaar afgestemd is. Het werkt out of de box. Kwa tweaking minder dan een zelf bouwsysteem.

Systeem

Dell Aurora
CPU : i7-960 (had een i7-950 besteld) :)
Geheugen : 3x2GB 1333Mhz DDR3
HD : 2x1TB (Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS 1TB 7200 RPM 32MB Cache SATA 3.0Gb)
Sound : X-Fi Titanium
Video : Ati 5870
DVD : 24xDVD/RW
Keyboard : Alienware TactX UK
Muis : TactX mouse
Dat ziet er indrukwekkend uit! Kun je wat vertellen over de geluidsproductie in een idle en stress situatie? Is de gebruikte vloeistofkoeling stil bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Redelijk stil in beide situaties. Als ik geen geluid in de kamer heb van games, muziek of video dan hoor ik hem wel maar het is niet storend. Tijdens afspelen van video of het spelen van games hoor ik hem niet.

De vloeistofkoeling is de OEM versie van de Corsair H50 welke uitgebreid besproken is op dit forum.

[ Voor 64% gewijzigd door falconxp op 27-12-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Maak je veel gebruik van het Command Center programma en biedt het iets extra's of is het meer een gimmick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Niet een gimmick maar je hebt het niet zo vaak nodig. Het bestaat uit 3 onderdelen

- Thermal Controls (Instellen fans) Staat bij mij op auto, werkt goed
- Alien FX (Lichtjes aanpassen)
- Alien Fusion (Power settings)

Het meeste bezig geweest met Alien FX om wat kleurtjes uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Falconxp, je maakt gebruik van tweemaal 1TB hdd's. Heb je het idee gehad om er ook een SSD bij te plaatsen om enige prestatiewinst nog te kunnen pakken?

Dit lijkt mij wel een goed idee, alleen heb ik geen verstand of dat makkelijk te realiseren is. Met name het overzetten van de bronbestanden (windows e.d.) en of dit zonder veel moeite in te bouwen is. Ik geloof dat ik dan extra mountingbrackets moet bestellen. Mijn kennis op dit gebied is vrij beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-07 08:49
Hmm... Ik heb de twee sites van Alienware vergeleken, waarbij mijn mond van verbazing openviel over het prijsverschil tussen Nederland en Europa. De US versie kost $1199, terwijl de NL versie €1299 kost. Like... Whut? Een snelle berekening laat zien dat de US versie, omgerekend, €832 kost. Bijna €500 meer vind ik een behoorlijk verschil :s Weet iemand waar dit verschil vandaan komt? En dan natuurlijk de verwachte vraag: is het het waard om hem via familie in Amerika te bestellen? Iets zegt me namelijk dat je geen €500 aan verzendkosten (totaal) betaald als je hem over laat komen...

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
BorgMan schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:53:
Hmm... Ik heb de twee sites van Alienware vergeleken, waarbij mijn mond van verbazing openviel over het prijsverschil tussen Nederland en Europa. De US versie kost $1199, terwijl de NL versie €1299 kost. Like... Whut? Een snelle berekening laat zien dat de US versie, omgerekend, €832 kost. Bijna €500 meer vind ik een behoorlijk verschil :s Weet iemand waar dit verschil vandaan komt? En dan natuurlijk de verwachte vraag: is het het waard om hem via familie in Amerika te bestellen? Iets zegt me namelijk dat je geen €500 aan verzendkosten (totaal) betaald als je hem over laat komen...
Volgens mij ligt Amerika niet in Europa ;) het prijsverschil is inderdaad groot te noemen tussen Nederland en Amerika. Dit geldt voor meer producten en ja, het kan inderdaad schelen als je de producten daarvandaan haalt. Hou wel rekening met het volgende:

- Je hoeft geen invoerrechten betalen tot een bedrag van € 430,- (klik) (je zou een notebook misschien zonder doos nog mee kunnen nemen en zo langs de douane kunnen krijgen, maar je neemt hiermee een risico en is niet aan te raden);
- Producten in Amerika zijn op dit moment gunstiger om aan te schaffen in vergelijking met Nederlandse tarieven, dit heeft o.a. te maken met de huidige koersen. Dit geldt voor veel producten;
- Een desktop vervoeren met de post is kostbaar intercontinentaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Michaeltje1984 schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:43:
Falconxp, je maakt gebruik van tweemaal 1TB hdd's. Heb je het idee gehad om er ook een SSD bij te plaatsen om enige prestatiewinst nog te kunnen pakken?

Dit lijkt mij wel een goed idee, alleen heb ik geen verstand of dat makkelijk te realiseren is. Met name het overzetten van de bronbestanden (windows e.d.) en of dit zonder veel moeite in te bouwen is. Ik geloof dat ik dan extra mountingbrackets moet bestellen. Mijn kennis op dit gebied is vrij beperkt.
Ik heb 2 weken terug een Intel X-25M 80GB retail besteld welke nog niet binnen is. Hier zitten iedergeval brackets bij zodat hij past in een 3,5 inch bay. De windows partitie kan ik iedergeval clonen, maar waarschijnlijk zal het toch een nieuwe installatie worden. De windows partitie is nu al voor 90GB gevuld ivm installatie van diverse games. Bij de nieuwe installatie komen de games op een hd partitie te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

€ 832
verzenden @ 30 euro + continentaal 50 euro (en dat is laag ingeschat)
€ 960
prijzen in de VS zijn ex btw: 6% erbij (soms meer, soms minder)
€ 964
19% btw erop
€ 1147

en dan komen er nog invoerrechten op, plus dat de lonen in de EU wat hoger liggen (dus iets hogere marges)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
BorgMan schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:53:
Verschil is altijd al groot geweest tussen USA en europe. In de USA mis je iedergeval de btw op de Dell site. Deze kan namelijk per staat verschillen wat toch 19% is in nederland. Verder is de standaard voeding in de amerikaanse versie kleiner (525watt) welke je tegen een meerprijs kan verhogen.

Dell is niet het enige bedrijf wat absurde prijsverschillen hanteert. De meeste bedrijven doen dit. Bekende voorbeelden zijn Microsoft en Adobe op software gebied en bv Levi 501 jeans. In amerika spotgoedkoop terwijl ze in europa 80 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
falconxp schreef op maandag 28 december 2009 @ 19:46:
[...]

Ik heb 2 weken terug een Intel X-25M 80GB retail besteld welke nog niet binnen is. Hier zitten iedergeval brackets bij zodat hij past in een 3,5 inch bay. De windows partitie kan ik iedergeval clonen, maar waarschijnlijk zal het toch een nieuwe installatie worden. De windows partitie is nu al voor 90GB gevuld ivm installatie van diverse games. Bij de nieuwe installatie komen de games op een hd partitie te staan.
Ik hoor graag je bevindingen als je dit alles hebt gerealiseerd. Ik denk dat ik alvast een SSD ga bestellen dan. Is het mogelijk om dan in het kort uit te leggen hoe dit voor elkaar te krijgen is? Ik was in de veronderstelling dat er software bijgeleverd wordt op de cd's om zodoende een clean install te bewerkstelligen, maar jij werkt met clones?

Het proces is voor mij niet geheel duidelijk hoe dit zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-07 08:49
Dank voor de opheldering heren :) Dus eerst nog 6% er bij tellen en dan nog eens 19%. Da's een hoop...

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Michaeltje1984 schreef op maandag 28 december 2009 @ 19:57:
[...]

Ik hoor graag je bevindingen als je dit alles hebt gerealiseerd. Ik denk dat ik alvast een SSD ga bestellen dan. Is het mogelijk om dan in het kort uit te leggen hoe dit voor elkaar te krijgen is? Ik was in de veronderstelling dat er software bijgeleverd wordt op de cd's om zodoende een clean install te bewerkstelligen, maar jij werkt met clones?

Het proces is voor mij niet geheel duidelijk hoe dit zou moeten.
Een kloon van een drive is een exacte copy van het orgineel. Dit heb ik indertijd ook gedaan bij mijn laptop. Een 1 op 1 copy gemaakt van mijn hd op de ssd. Werkte perfect. Bij de ssd zat een kopier / kloon programma.

Bij de Aurora wordt ook een restore dvd geleverd. Deze kan je ook gebruiken om Windows opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Falconxp, kun je aangeven hoe lang jij hebt moeten wachten op je systeem? Ik las dat jij een ATI hebt en deze zijn wel goed leverbaar geloof ik.

Ik had gisteren navraag gedaan over de wijziging in het aanbod van videokaarten voor de Aurora. Eerst was de GTX260 1,8 gig nog standaard, dat is nu de GTS240 geworden. Behoorlijk verschil in ieder geval. Er werd aangegeven dat de GTX260 amper leverbaar is en dus helemaal is verwijderd uit het productgamma.

Dat belooft niet veel goeds voor mijn levertijd in ieder geval (ik krijg de GTX260 als het goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Michaeltje1984

17-11 besteld, verzend datum 7-12, ontvangsdatum 10-12

Nvidia is gestopt met het produceren van een aantal gpu's waaronder de 260. Mijn inziens heb je 2 opties.

1)Bij Dell de kaart aanpassen voor een betere zoals een ATI 5870
2)Genoegen nemen met de 240 en van Dell een financiele vergoeding krijgen vanwege de mindere kaart
- Zelf een betere kaart bij een andere webshop kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Ik kan geen wijzigingen meer aanbrengen in de configuratie, aangezien de status op 'in productie' staat op dit moment. Ik heb een Dell medewerker gesproken hierover en deze gaf aan dat er geen vertraging in de levering zal oplopen door de gekozen kaart. Er was nog voorraad en er was gekozen voor een andere instapkaart vanwege de uitfasering van de GTX260 inderdaad.

Mijn oorspronkelijke doel was namelijk om later een GTX260 in SLI erbij te prikken en deze voor een zacht prijsje nog op de kop te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig, ik heb op de 28e bijna precies dezelfde Alienware configuratie als jij besteld (leverdatum 5 februari), Michael. Ik zat er op verschillende fora over te lezen en de schrik sloeg me een beetje om het hart, gezien de berichten over de GTX 260.

Ik hoop dat het inderdaad geen problemen gaat opleveren, maar ik hou het in de gaten. Als er schot in zit, laat ik het hier ook nog wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Mijn leverdatum is gepland op 2 februari 2010, dus we gaan gelijk op ;-) ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Is jouw status al veranderd naar 'in productie'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat wel, maar volgens mij zegt dat niet zoveel ;)

Hoe heb je iemand van Dell te pakken gekregen? Probeerde net zelf te bellen, maar volgens het bandje is er geen Nederlandse helpdesk meer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

iemand al ervaringen met de m15x want het ziet er een echt monster uit.
Als ik hem vergelijk met de G51J van asus scoort de m15x beter maar is het ook waard om er gemiddeld 400 euro meer voor te betalen ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:07:
Ja, dat wel, maar volgens mij zegt dat niet zoveel ;)

Hoe heb je iemand van Dell te pakken gekregen? Probeerde net zelf te bellen, maar volgens het bandje is er geen Nederlandse helpdesk meer beschikbaar.
Ik gebruik andere Dell nummers dan het standaard nummer op de site. Moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb waar ik die vandaan heb gehaald. Maar dan krijg ik de receptie en die zetten mij door naar de XPS-afdeling. Wordt altijd zeer correct te woord gestaan en geholpen, dus ik vind het prima gaan zo.

Ik bel 020-6744873 of 020-6745977. Had nog de (zeer) stille hoop dat de computer vandaag zou worden verzonden, maar ben van nature erg optimistisch altijd ;)

Hoe ziet jouw precieze configuratie eruit? (ook de Alienware monitor?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
pm1 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:32:
iemand al ervaringen met de m15x want het ziet er een echt monster uit.
Als ik hem vergelijk met de G51J van asus scoort de m15x beter maar is het ook waard om er gemiddeld 400 euro meer voor te betalen ?
Lees vooral de reviews van de M15x, heb nog nergens negatieve reviews kunnen vinden. Als je zelf op zoek gaat naar reviews, let er dan op dat je het model van 2009 opzoekt. Het oudere model had precies dezelfde naam (geloof met een kleine letter m ofzo).

Ik zat te twijfelen tussen de M15x en de Aurora. Toch maar voor de desktop gegaan, omdat ik geen laptop echt nodig heb. Ik vond de notebook persoonlijk erg gaaf en heb even kunnen voelen wat de bouwkwaliteit was en volgens mij kon je er nog op staan, geweldige constructie. Heb er verder (helaas) geen ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michaeltje1984 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:35:
[...]

Ik gebruik andere Dell nummers dan het standaard nummer op de site. Moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb waar ik die vandaan heb gehaald. Maar dan krijg ik de receptie en die zetten mij door naar de XPS-afdeling. Wordt altijd zeer correct te woord gestaan en geholpen, dus ik vind het prima gaan zo.

Ik bel 020-6744873 of 020-6745977. Had nog de (zeer) stille hoop dat de computer vandaag zou worden verzonden, maar ben van nature erg optimistisch altijd ;)

Hoe ziet jouw precieze configuratie eruit? (ook de Alienware monitor?)
Bedankt voor de nummers. Ik heb al een mailtje gestuurd, ik wacht even op een antwoord (als die een beetje rap komt), maar anders bel ik ze wel even.

Mijn complete configuratie:

Basis Alienware Aurora - Standaardchassis in zwart
Processor Intel#174 Core#153 i7 Processor 920 (2,66 GHz, 8 MB cache, 4,8 GT/sec.)
Geheugen 6 GB 1.333 MHz (3 x 2 GB) Tri Channel-geheugen
Toetsenbord Alienware Multimedia Keyboard - Dutch (QWERTY)
Videokaart 1,8 GB NVIDIA® GeForce™ GTX260 grafische kaart
Harde schijf 500 GB SATA-harde schijf (7.200 rpm)
Microsoft-besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Professional 64 Bit - Nederlands
Muis Alienware - optische muis
Optische apparaten 16x optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
Geluidskaarten Integrated HDA 7.1 Dolby Digital Audio

Dus identiek aan die van jou, minus de monitor en de draadloze netwerkkaart.

Ik ga er sowieso niet van uit dat hij deze of zelfs volgende week nog verstuurd wordt. Van wat ik gelezen heb is een maand wachttijd niet abnormaal. We shall see ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Michaeltje1984 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:39:
[...]

Lees vooral de reviews van de M15x, heb nog nergens negatieve reviews kunnen vinden. Als je zelf op zoek gaat naar reviews, let er dan op dat je het model van 2009 opzoekt. Het oudere model had precies dezelfde naam (geloof met een kleine letter m ofzo).

Ik zat te twijfelen tussen de M15x en de Aurora. Toch maar voor de desktop gegaan, omdat ik geen laptop echt nodig heb. Ik vond de notebook persoonlijk erg gaaf en heb even kunnen voelen wat de bouwkwaliteit was en volgens mij kon je er nog op staan, geweldige constructie. Heb er verder (helaas) geen ervaringen mee.
reviews heb ik al genoeg gezien, het grote probleem is dat ze soms niet representatief zijn omdat ze andere specificaties hebben samengesteld.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
pm1 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:06:
[...]

reviews heb ik al genoeg gezien, het grote probleem is dat ze soms niet representatief zijn omdat ze andere specificaties hebben samengesteld.
De meeste reviews hebben inderdaad een exemplaar met de duurste componenten, wat al snel tot een prijs boven de 3K leidt.

Notebookcheck houdt het nog redelijk 'basis' en denk dat je van zo'n basis al redelijk wat kunt afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

achja m'n voorkeur neigt toch eerder naar de asus omdat je er meer garantie krijgt en daarbovenop nog eens betere specificaties dan de alienware hoewel de alienware op sommige test toch een lichte voorsprong heeft op de asus.
het grote nadeel dat ik gevonden had is dat er door een foutje in de bios BSOD's voorkomen bij het gamen, maar ik heb nu ondertussen al gelezen dat dit probleem verholpen is.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
pm1 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:50:
achja m'n voorkeur neigt toch eerder naar de asus omdat je er meer garantie krijgt en daarbovenop nog eens betere specificaties dan de alienware hoewel de alienware op sommige test toch een lichte voorsprong heeft op de asus.
het grote nadeel dat ik gevonden had is dat er door een foutje in de bios BSOD's voorkomen bij het gamen, maar ik heb nu ondertussen al gelezen dat dit probleem verholpen is.
Welke asus is dat? Ik heb nog gekeken naar de game-reeks namelijk en wat mij tegenstond was de relatief lage resolutie van de gebruikte schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

asus G51J-A1, heeft een full HD scherm nvidia GTX260M 4 GB ram en de intel core i7 720QM daarbovenop heb je nog een muis en 640 GB aan opslag

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
pm1 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:37:
asus G51J-A1, heeft een full HD scherm nvidia GTX260M 4 GB ram en de intel core i7 720QM daarbovenop heb je nog een muis en 640 GB aan opslag
Dat zijn inderdaad goede specs! Succes met het bepalen van je keuze.

Verwijderd

Zo, mailtje terug gehad van Dell. Grappig: ik had een mailtje in het Nederlands gestuurd, krijg een mailtje in het Engels terug van een Indiase customer support pipo.

Anyway:

Dear Rolf xxxxxxx,

Thank you for contacting Dell Online Customer Services. When you placed your order it was “locked down” - and hence entered our automated process.
As the order is locked down we cannot make any changes to the order.

The current estimated delivery date of the order is on or before 05/02/2010. I do not have any information about the part which is causing the Delay , but our production team will be tackling this as a priority. They'll be pushing our supplier and calling other suppliers too. Also you can check on the progress of your Dell order at any time by clicking on this link www.dell.NL/myorderstatus with your Customer Number [xxxxxxxx] and Order Number [xxxxxxx].

The delivery date listed is only an estimate date and our team will still be hoping to EXCEED that – and deliver earlier. Once the order is shipped out, the carriers would contact you to schedule a delivery date.

Regards,
Prasad Chintamaneni
Dell Online Customer Services.
www.dell.nl/ordersupport

Met andere woorden: zoek het effe uit.

• WhateverSuitsU
Lijkt me inderdaad een vrij standaard mailtje. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat ze een proces hebben met diverse stappen en het wordt nogal een helse zaak om elke klant toe te staan midden in dat proces nog veranderingen aan te laten brengen. Zeker gezien het aantal computers dat Dell op maat levert.

Gewoon het beste ervan hopen!

Heb jij trouwens ook het idee om er nog een GTX260 bij te prikken in SLI (als ze nu voor een goede prijs nog ergens te vinden zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michaeltje1984 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 20:42:
Heb jij trouwens ook het idee om er nog een GTX260 bij te prikken in SLI (als ze nu voor een goede prijs nog ergens te vinden zijn)?
Was wel een idee, maar gezien de schaarste daaraan lijkt het me niet echt meer haalbaar. Misschien nog wel leuk om een oude GeForce erin te prakken en die als dedicated PhysX-kaart te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 15:56:
[...]

Was wel een idee, maar gezien de schaarste daaraan lijkt het me niet echt meer haalbaar. Misschien nog wel leuk om een oude GeForce erin te prakken en die als dedicated PhysX-kaart te gebruiken.
Heb wat reviews gezocht over de prestatiewinst bij een dubbele GTX260 en dat is niet echt om over naar huis te schrijven. Denk dat het meer loont om dat geld te investeren in een nieuwere kaart na een jaar of wat.

Zou een tweede kaart bedoeld als dedicated PhysX-kaart wel, gezien de lage prijs, een goede prijs/opbrengst verhouding leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michaeltje1984 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:13:
[...]

Zou een tweede kaart bedoeld als dedicated PhysX-kaart wel, gezien de lage prijs, een goede prijs/opbrengst verhouding leveren?
Van wat ik heb gelezen, ligt het aan de games die je speelt. Spellen als Batman, die PhysX echt ondersteunen, schijnen er een stuk van op te knappen. Games die dat niet doen, minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:16:
[...]

Van wat ik heb gelezen, ligt het aan de games die je speelt. Spellen als Batman, die PhysX echt ondersteunen, schijnen er een stuk van op te knappen. Games die dat niet doen, minder.
Welke kaart zou jij aanraden als dedicated PhysX-kaart en zijn er nog zaken om extra op te letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 26-07 09:54

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Review van deAurora ALX:
http://www.bit-tech.net/h...re-aurora-alx-pc-review/1

Komt nou niet echt goed uit de bus. Dat je voor Alienware machines veel meer betaalt dan gelijkwaardige zelfbouw pc's is bekend, maar dan verwacht je er ook wel wat voor terug. Helaas lijkt dat bij de geteste Aurora niet echt in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Edmin schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 15:40:
Review van deAurora ALX:
http://www.bit-tech.net/h...re-aurora-alx-pc-review/1

Komt nou niet echt goed uit de bus. Dat je voor Alienware machines veel meer betaalt dan gelijkwaardige zelfbouw pc's is bekend, maar dan verwacht je er ook wel wat voor terug. Helaas lijkt dat bij de geteste Aurora niet echt in de hand.
Persoonlijk zou ik ook niet snel voor de Aurora ALX versie kiezen. Wat mij betreft wordt de prijs niet gerechtvaardigd met de gebruikte onderdelen en de prestaties die je daarmee behaalt.

Daarom had ik ook gekozen voor het basismodel (Aurora) en deze is zeker prijziger dan een vergelijkbaar samengesteld systeem, maar ik heb gekozen voor een compleet pakket en Alienware heeft bij mij altijd een bijzondere indruk achtergelaten. De Acer Predator serie vond ik bijvoorbeeld iets té weer.

Een andere review was trouwens wel weer positief over de ALX. Verschil zul je altijd houden in perceptie van dergelijke machines.

review hothardware.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Atratus schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:43:

Nieuwe Intel X25M 80GB SSD ingebouwd en de windows partitie gekloond. Performance is prima. ;) Bij het opstarten gaat het iets sneller maar het problem bij de Alienware pc's is dat de bios check bij het begin vrij lang duurt en dat wordt uiteraard niet versneld met het gebruik van een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
falconxp schreef op zondag 03 januari 2010 @ 11:09:
[...]

Nieuwe Intel X25M 80GB SSD ingebouwd en de windows partitie gekloond. Performance is prima. ;) Bij het opstarten gaat het iets sneller maar het problem bij de Alienware pc's is dat de bios check bij het begin vrij lang duurt en dat wordt uiteraard niet versneld met het gebruik van een SSD.
Hoeveel ruimte ben je nu kwijt aan de basic stuff eigenlijk? Je zal wel grote verschillen merken tijdens het opstarten van programma's nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338434

Ik heb ook een alienware aurora sinds begin november vorig jaar, en ik moet zeggen dat ik hier heel erg tevreden over ben..

Core I7 920
6GB 1066MHz (3x2GB)
2TB (2x1TB)
SX2210 21.5 inch
1.8 GB GTX295
Integrated HDA 7.1
Alienware Multimedia Keyboard - NL
Alienware Optical Mouse

Ik schrok wel even toen ik de doos openmaakte.. De pc vond ik persoonlijk heel zwaar en groot.. Ik had niet verwacht dat hij zo lang zou zijn. Maar goed bij het starten maakt hij best wel wat geluid dan gaan alle ventilatoren even vol aan maar dat zakt na een seconde of 10 wel weer weg, en daarna is hij redelijk stil. Het duurt best lang voordat de pc door de bios is (duurt ruim een minuut) maar dat komt door het aanzetten van de lichten en het controleren van alle sensoren. Dan is windows zo gestart eigenlijk.

er is inmiddels een bios update op de site beschikbaar (mischien zit die al op de nieuwere bestelde pc`s) daarmee krijg je ook een optie voor lvl 1 OC. Dan zet hij de processor in mijn geval op 3.30 GHz. Ik heb dat naderhand uitgezet want zodra je een beetje zwaar spel speelt (crysis op de allerhoogste instellingen) dan maakte de pc best veel herrie om alles een beetje koel te houden.

De muis en toetsenbord heb ik gelijk aan de kant gegooid dat voelt allemaal een beetje goedkoop aan, helaas was de optie voor tactx toetsenbord en muis niet beschikbaar hier in europa. De muis en toetsenbord die geleverd worden vond ik niet echt prettig dus heb ik zelf nog maar andere aangeschaft. Ik kreeg wel een mooie muismat bij mijn pc.

De binnenkant is ook allemaal mooi afgewerkt de kabels hadden van mij wat mooier weggewerkt mogen worden maar goed ik ga niet de hele tijd naar de binnenkant zitten kijken ;).

Het enige probleem wat ik had is met de audiopoort die op de voorkant van de pc zit die kraakt als je er een hoofdtelefoon hebt aangesloten. Dit schijnt een probleem te zijn met de bekabeling of met het moederboard, ik heb al op andere forums gelezen dat meerdere mensen hier last van hebben, zowel in de US als in europa. een beetje jammer maar ik vind het niet hinderlijk omdat ik mijn koptelefoon in mijn boxjes kan inpluggen.

Het scherm is een sx2210 van dell zelf en daar heb ik ook helemaal geen problemen mee de webcam werkt goed en geeft scherp beeld, alleen weer jammer dat ik het alienware scherm toen niet kon bestellen.

Maar verder ben ik dik tevreden over de pc heb tot nu toe nog geen klachten :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor1972
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06 07:47
pm1 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:37:
hoi, ik heb zelf een alienware M15X , ik heb hem ook reviewed op tweakers.
specs:
Core I7 720
GTX 260M
500 Gb
4GB intern
9 cell accu

Ik heb toen ook gekeken naar Asus, ik heb gekozen voor de M15X omdat hij qua bouwkwaliteit beter is, de koeling is vele malen beter en hij ziet er gewoon veel vetter uit natuurlijk.

het scherm op de alienware is ook super en ook vele malen beter dan die van Asus. Asus is ook altijd een van mijn favoriete merken geweest maar de G60 en G51 kunnen zich niet meten met de alienware terwijl de M15x niet eens zoveel duurder is.

[ Voor 4% gewijzigd door jor1972 op 05-01-2010 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

jor1972 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 09:36:
[...]

hoi, ik heb zelf een alienware M15X , ik heb hem ook reviewed op tweakers.
specs:
Core I7 720
GTX 260M
500 Gb
4GB intern
9 cell accu

Ik heb toen ook gekeken naar Asus, ik heb gekozen voor de M15X omdat hij qua bouwkwaliteit beter is, de koeling is vele malen beter en hij ziet er gewoon veel vetter uit natuurlijk.

het scherm op de alienware is ook super en ook vele malen beter dan die van Asus. Asus is ook altijd een van mijn favoriete merken geweest maar de G60 en G51 kunnen zich niet meten met de alienware terwijl de M15x niet eens zoveel duurder is.
als ik de M15x configureer bijna identiek aan de asus kom ik toch bijna 300 euro duurder uit hoor :'(
dan zitten er bij de alienware misschien ook nog een paar minpuntjes aan zoals bvb:
bij de asus zit standaard een rugzak, een razer copperhead muis geleverd, AZERTY is mogelijk terwijl dit bij alienware niet kan en qua koeling zou ik er ook niet al te veel over zeggen want ik het meerdere reviews vergeleken en de alienware wordt wel degelijk warmer hoor.

alienware M15x ongeveer gelijk met de asus g51j
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB L3 cache)
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Dutch Documentation
1GB NVIDIA® GeForce™ GTX260M graphics card
Internal Dutch Qwerty Keyboard
15.6-inch Wide Full HD Display (1920x1080)
4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
Optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
6-cel lithium-ion batterij (56 Wh)
Alienware M15x - Cosmic Black
Dell Wireless 370 Bluetooth Module
Intel® WiFi Link 5300 a/g/n Wireless LAN card
Services & Software
Bevat ook
No Accidental Damage Support
N01W1501
Alienware M15x Order - Belgium
Alienware M15x Resource DVD

1754,1 Euro
De ASUS
CPU
1.6-GHz Intel Core i7-720QM
RAM 4GB
Hard Drive Size Dual 320GB = 640 GB
Hard Drive Speed
7,200rpm
Optical Drive Type
DVDRW
Display Size
15.6
Native Resolution
1920x1080
Graphics Card
Nvidia GeForce GTX 260M
Video Memory
1GB
Wi-Fi
802.11b/g/n
Bluetooth 2.1 EDR
Operating System
MS Windows 7 Home Premium (64-bit)
Warranty/Support Two-year global; one-year accidental; 30-Day Zero Bright Dot/24-7 toll-free phone

de prijs die ik gevonden heb is 1509,79 $ dus mogen we verwachten dat denotebook ook rond de 1500 euro zal gaan kosten

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-06 14:54

itlee

Gas erop!

Ik heb een m15x met de core i7 proc en gtx260.

presteert als een dolle. 10.700 3dmark06 punten.
ssd schijf wordt deze week nog ingebouwd (keb een 160gb intel x25 ssd besteld)

grafische dik in orde, kan alle games op normale resolutie draaien zoals cod mw2 1600x900 met 4aa en AF aan.

jammer dat er alleen geen hdmi aansluiting op zit....wel een display port maar weet niet wat ik daar mee kan. (heb ook nog niet de moeite genomen om het te onderzoeken maar dat terzijde.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-06 14:54

itlee

Gas erop!

vandaag de SSD schijf 160gb intel ingebouwd.
met ghost de orginele schijf naar de ssd gezet.
moest wel even de windows 7 setup van cd draaien, daarna repareren selecteren, en dan even laten scannen.

komt ie met een boot meldingsprobleem, repareren kiezen,...en na 10 sec is het klaar en voor elkaar.

intel ssd toolbox installeren en de laatste firmware van de site van intel halen (op cd branden), booten van cd, intel firmware upgrade draaien.

dan in windows de toolbox even naar je ssd laten scannen en klaar,...je kan aan het werk.

windows 7 geven een schijfprestatie index van 7,7 (voor wat het waard is)

je W7 start in ieder geval in 15 sec op ...scheelt behoorlijk!
t werkt zeer goed.

Alienware herkent de ssd ook in de bios dus dat is ook prima voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Er komt blijkbaar ook nog een kleinere gaming notebook. Deze wordt gepositioneerd onder de M15x en de M17x.

Hij heeft als naam de M11x. Dit filmpje laat (erg summier) iets meer zien en echt veel informatie is er nog niet te vinden.

http://www.youtube.com/watch?v=0wpgFbNZkkc

En nog wat informatie:

http://gizmodo.com/544271...raportable-gaming-netbook

http://www.engadget.com/2...gsinc/engadget+(Engadget)

[ Voor 32% gewijzigd door WhateverSuitsU op 07-01-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-07 22:56
Ik ben reeds 3 weken in het bezit van de Alienware M15X i7

Mijn bevinding is eigenlijk simpel namelijk dat het echt een geweldige laptop is !!

Mijn laptop specs:

Alienware M15x : Base Nebula Red
Processor : Intel i7 720QM(1.60Ghz, 6MB) Mobile CPU
Display : 15.6in Wide Full HD (1920 x 1080) WLED
Resource DVD : Alienware M15x
Memory : 4096MB (2x2048) 1067MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM)
Optical Drive : Slot Load DVD+/-RW (DVD, CD read and write)
Power Supply : Alienware 150W AC Adapter
Power Cord : European 220V
Battery : Primary 9-cell 85W/HR LI-ION
Graphics : 1 GB NVIDIA GeForce GTX260M
Wireless : Europe Dell Bluetooth 370 Card
Wireless : ROW Intel WiFi Link 5300 (a/g/n) Wireless LAN Card
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard

De ervaring met de laptop tot nu toe 8)

Op mijn M15X systeem draai ik overigens windows 7 voor degene die dat willen weten :)

De laptop is verder zeer robuust en voelt kwalitatief goed in elkaar gezet en hoogwaardig aan.

Een klein detail wat ik een minpunt vond alvorens de aanschaf is het feit dat de M15X geen HDMI poort heeft maar een Display port.

Op sommige sites staat namelijk dat de Display port geen geluid kan doorgeven zoals een HDMI poort kan maar dat is dus onzin een Display port kan wel degelijk geluid doorgeven net zoals een HDMI poort !!

Met een Display-port/HDMI adapter (kosten a 12 EUR) sluit ik de M15X simpel aan via een HDMI kabel op een LCD TV Scherm en hoor dan ook gewoon het geluid uit de tv speakers komen en niet uit de laptop speakers dit dien je zelf overigens in te stellen op de laptop net zoals je dat met een HDMI poort zou moeten doen.

Ik heb geen blu-ray drive genomen omdat ik daar in de toekomst een losse speler voor aan zal schaffen ik vond het verder dan ook de meerpijs niet waard.

De batterij die ik heb is de 9cells optie en die zal je zeker nodig hebben indien je van plan bent om zonder de lader ermee te gaan werken/gamen de accu duur bedraagt slechts 2 uur wat wel aan de korte kant is voor mij aangezien ik hiervoor een laptop had die 5 a 6 uur mee kon op een 9 cell batterij (M1330 Dell )maar dat was dan ook wel een laptop van een kleiner caliber met meer een office doel en dan ook niet echt te vergelijken met dit monster van Alienware.

Het toetsenbord is fijn om mee te werken alleen de Q toets heeft een probleempje deze moet ik goed indrukken om deze werkend te krijgen (kan zijn dat dit alleen bij mijn laptop voorkomt). De toetsenbord verlichting is in te stellen in alle kleuren van de regenboog en je kan eventueel het linker, rechter en het middelste gedeelte van toetsentbord een andere kleur geven even als de verlichting rond het touchpad en de ogen van de Alienhead aan de voorkant van de latop. Ook de naam Alienware op het beeldscherm en de speakers kun je een andere kleur geven. Ik zelf heb alles blauw verlicht het mooie van het verlichte toetsenbord is natuurlijk dat je in het donker ook nog fijn kan werken. Voor overdag indien je voldoende licht hebt kun je de toetsenbord verlichting simpel uitschakelen door de knoppen FN+F11 in te drukken.

Verder is de laptop lekker stil je hoort hem eigenlijk niet als je normaal ermee aan het werken bent.
Tijdens het gamen zullen de fans meer geluid geven (sneller draaien) maar ook dat is niet storend het geweldige geluid van de game overstijgen het geluid van de fans immers.

Ik gebruik de laptop als desktop vervanger en heb er nog geen spijt van af en toe speel ik er Call of duty modern warfare mee en dat spel loopt perfect op de hoogste resolutie 1920 x 1080 met alle details op de max.

Het beeldscherm is crystalscherp en geeft alle kleuren mooi en scherp weer geen enkele ghosting zichtbaar uiteraard wat dacht je dit is een heuse Alienware !!

Ook de ingebouwde webcam is van erg goede kwaliteit en erg scherp ik heb ook een losse logitech Quickcam pro waar ik hem mee kan vergelijken en de M15X camera is toch nog wel een tandje scherper dan de Logitech dus dat zit zeker goed.

De ingebouwde speakers geven goed geluid daar is niets over te klagen even als de ingebouwde microfoon.

Het enigste waar ik mischien spijt van heb is de kleur die ik gekozen heb (nebula rood) ik had bij nader inzien toch beter voor een geheel zwarte kunnen gaan maarja dat is meer een kwestie van smaak en het rood contrasteerd toch ook wel mooi met het zwart van de laptop :X 8)7

Kortom als je het geld hebt om deze laptop aan te schaffen dan zou ik zeker niet meer verder zoeken en gewoon de Alienware M15X aanschaffen je zult er geen zeker spijt van krijgen.

[ Voor 50% gewijzigd door JT888 op 12-01-2010 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
De M15x blijft bijzonder gaaf. Heb er even mee mogen spelen paar dagen geleden. Geeft toch wel een lekker gevoel als je zoveel power zo even mee kunt nemen! Hopelijk binnenkort de Aurora binnen, maar denk dat ik de binnenkort verkrijgbare M11x erbij ga kopen dan (mits die onder de 1000,- EUR blijft....kleine kans denk ik).

edit: misschien wel zo interessant om mijn ervaring nog even mee te delen natuurlijk. Heb geen dagen mogen rommelen met de M15x, maar wat meteen opvalt is het gewicht en de daarbij behorende bouw. Wat een massieve laptop. Voelt erg goed, maar zou hem nooit aanrader als alledaagse mee-sleep notebook. Echt mobiel werken gaat toch niet, zelfs niet met de 9-cel accu. Als volwaardige desktopvervanger is het een geweldig apparaat en alle games kon ik prima spelen (MW2, Sins of a Solar Empire en Dragon Age: Origins).

Scherm was niet de fullhd versie, maar ik was toch bijzonder gecharmeerd van de kwaliteit.

[ Voor 48% gewijzigd door WhateverSuitsU op 12-01-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Atratus schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:15:
(mits die onder de 1000,- EUR blijft....kleine kans denk ik).
volgens dell blijft ie "under $1000" wat wel zal neerkomen op $999... dus iets onder de €1k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:44:
[...]

volgens dell blijft ie "under $1000" wat wel zal neerkomen op $999... dus iets onder de €1k
Het is nog even afwachten of Dell deze policy ook in Nederland (Europa) hanteert. Meestal zijn de prijzen toch wel hoger hier i.v.m. Amerika.

Hopen kan nooit kwaad ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:16:
[...]

Rolf, mijn Aurora is vandaag verzonden. Geen mail van gehad, maar ging eens checken of de status al was gewijzigd. Verwachte levertijd is 18-01. Aangezien jij vrijwel dezelfde Aurora had besteld dag of wat later kan het zijn dat de jouwe ook is verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atratus schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:56:
[...]

Rolf, mijn Aurora is vandaag verzonden. Geen mail van gehad, maar ging eens checken of de status al was gewijzigd. Verwachte levertijd is 18-01. Aangezien jij vrijwel dezelfde Aurora had besteld dag of wat later kan het zijn dat de jouwe ook is verzonden.
Michael, bedankt! Ik hou het in de gaten. Tot zover nog niks nieuws bij mij, maar ik heb hem dan ook een paar dagen later besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Ok ik wou nog eens kijken of ik m'n alienware notebook m15x kon samnsetellen en kwam voor een mooie verrassing te staan .

In België kan je momenteel de alienware niet configureren dus ging ik naar de nederlandse site en daar tot mijn grote verbazing hebben ze de specificaties naar beneden gehaald terwijl de prijs constant gebleven is :(

de m15x komt nu standaard maar met een core i5 540M, het eerste trapje hoger is de core i7 620QM met een meerprijs van 170 euro terwijl er vroeger standard al een core i7 720QM in zat :'( ook de optie om een GTX260M er in te steken is er uitgehaald, je kan enkel nog de GT240M kiezen, en dit zonder dat de basisprijs veranderd is.

ik ben echt diep teleurgesteld in dell nu :'(

edit: nieuwstip ingestuurd

[ Voor 12% gewijzigd door pm1 op 15-01-2010 15:54 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
pm1 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:46:
Ok ik wou nog eens kijken of ik m'n alienware notebook m15x kon samnsetellen en kwam voor een mooie verrassing te staan .

In België kan je momenteel de alienware niet configureren dus ging ik naar de nederlandse site en daar tot mijn grote verbazing hebben ze de specificaties naar beneden gehaald terwijl de prijs constant gebleven is :(

de m15x komt nu standaard maar met een core i5 540M, het eerste trapje hoger is de core i7 620QM met een meerprijs van 170 euro terwijl er vroeger standard al een core i7 720QM in zat :'( ook de optie om een GTX260M er in te steken is er uitgehaald, je kan enkel nog de GT240M kiezen, en dit zonder dat de basisprijs veranderd is.

ik ben echt diep teleurgesteld in dell nu :'(

edit: nieuwstip ingestuurd
Zoiets heet marktwerking en is niet ongewoon :)

De prijs van het basismodel is wel gewijzigd van 1399,- naar 1315,- (vreemde prijs, dat wel). Verder is het geheugen ook veranderd van 3 gig naar 6 gig. HDD heeft wel een downgrade gekregen, van 320 naar 250. Processor inderdaad van i7 naar i5 en wederom een downgrade.

Ben het trouwens met je eens dat het prijsverschil met deze wijzigingen in vergelijking met de configuratie hiervoor niet echt te rechtvaardigen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

ok de belgische site voor alienware is terug online, in een woord i was SHOCKED.
Voor de standaardspecs zoals in nederland is de prijs totaal onrechtvaardig geworden prijs start al vanaf 1952 euro terwijl voor identiek dezelfde notebook standaard maar 1319 euro moet worden neergeteld in nederland.

Ik begrijp niet wat er aan de hand is bij dell maar nu ik de specs zie dalen en de prijs zie nog stijgen heb ik helemaal geen zin meer in een alienware notebook hoe graag ik hem ook zou willen :'(

edit: 8)7 bij keilne en middelgrote bedrijven is de standaardprijs +/- 1400 euro + BTW en krijg je wel al standaard een core i7 720 QM wat steken ze daar toch allemaal uit :?

[ Voor 18% gewijzigd door pm1 op 16-01-2010 15:14 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
pm1 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:09:
ok de belgische site voor alienware is terug online, in een woord i was SHOCKED.
Voor de standaardspecs zoals in nederland is de prijs totaal onrechtvaardig geworden prijs start al vanaf 1952 euro terwijl voor identiek dezelfde notebook standaard maar 1319 euro moet worden neergeteld in nederland.

Ik begrijp niet wat er aan de hand is bij dell maar nu ik de specs zie dalen en de prijs zie nog stijgen heb ik helemaal geen zin meer in een alienware notebook hoe graag ik hem ook zou willen :'(

edit: 8)7 bij keilne en middelgrote bedrijven is de standaardprijs +/- 1400 euro + BTW en krijg je wel al standaard een core i7 720 QM wat steken ze daar toch allemaal uit :?
De prijzen die ze op dit moment hanteren in Belgie inderdaad zijn echt van de zotte inderdaad! Misschien dat er iets niet helemaal goed gaat met hun prijzenvermeldingen. Probeer eens een verkoper te bellen en kijk wat hij/zij erover te zeggen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
Voor de mensen die een geschikte laptop tas zoeken voor de M15X i7

Ik kan jullie de 17inch versie van Belkin (Belkin Notebook Messenger Tas voor 17 inch notebooks) ten zeerste aanraden de M15X i7 past daar perfect in

Ik had eerst de 15.4 inch gekocht maar die was toch net te klein en de laptop paste daar dus net niet in logisch eigenlijk aangezien de M15X i7 15.6 inch is maar goed ik wou het toch ff proberen ehhe

Ik heb zelf de bruin/blauwe versie maar er is ook een rood/zwarte verkrijgbaar

Mijn review op tweakers vind je hier

Afbeeldingslocatie: http://static.bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/2/1/9/1/9000000006051912.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.bol.com/imgbase0/imagebase/regular/FC/1/1/9/1/9000000006051911.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door JT888 op 17-01-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
Ik denk niet dat de M11x onder de 1000 EUR word geplaatst kwa prijs eerder daarboven rond de 1200 EUR of meer het blijft een Alienware he ;)

[ Voor 14% gewijzigd door JT888 op 17-01-2010 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
JT888 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 00:24:
Ik denk niet dat de M11x onder de 1000 EUR word geplaatst kwa prijs eerder daarboven rond de 1200 EUR of meer het blijft een Alienware he ;)
Aan de andere kant komen ze dan wel erg dicht in de buurt van de prijs voor de M15x. Mijn verwachting is dat ze wel rond de 1000,- zullen gaan zitten. Al is er soms bij Alienware geen pijl op te trekken met hun prijzen....waar ze de laatste dagen/weken mee bezig zijn is ook niet echt te volgen meer.

Ik ben wel in voor een 11" notebook, als ze wel de optie bieden om de processor zodanig terug te schalen dat het verbruik acceptabel wordt. 6 a 7 uur normaal gebruik lijkt me prima. Echt gamen op een 11" zie ik mezelf niet doen, blijft wel een leuke gimmick tijdens college natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Vanmorgen mijn Alienware Aurora opgehaald. Net alles uitgepakt en aangesloten.

Wow. Wat een monster!!!! De doos was ook echt belachelijk groot, paste amper in mijn auto. Rij een Golf, dus opzich zou er wel wat speelruimte moeten zijn ;) de computer zat zeer goed ingepakt. Een doos in een andere doos met daaromheen diverse schokabsorbeerders.

Na alles aangesloten te hebben het moment van aanzetten. Wat een herrie haha! Ik schrok me kapot, nog nooit zoveel kabaal gehoord. Gelukkig dooft het geluid al vrij snel weg, maar het geeft wel meteen een idee wat er te wachten staat in de zomer...

Alles gaat ontzettend vlot en de installatie was zo gedaan. Vrijwel geen bloatware, heb als eerste mcafee eraf gegooid, maar verder niks tegengekomen nog.

Eerste ervaringen zijn erg positief en ga nu lekker verder met rommelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit ondertussen nog steeds te wachten. Ben het een beetje flauw aan het worden, zeker nu mijn huidige computer het langzaamaan begint te begeven (qua hardware). Ga geen geld aan onderdelen uitgeven, maar hoop nu dus wel dat mijn Alienware snel aan gaat komen.

Michael, zit er bij jou die GTX260 in of is die vervangen door een andere kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:45:
Zit ondertussen nog steeds te wachten. Ben het een beetje flauw aan het worden, zeker nu mijn huidige computer het langzaamaan begint te begeven (qua hardware). Ga geen geld aan onderdelen uitgeven, maar hoop nu dus wel dat mijn Alienware snel aan gaat komen.

Michael, zit er bij jou die GTX260 in of is die vervangen door een andere kaart?
De GTX260 zit er inderdaad gewoon in. Had er nog niet eens op gelet. Heb nog even geduld. Als je de doos uitpakt dan ben je alle negatieve dingen weer vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
pm1 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:09:

De prijzen zijn weer aangepast en de oude keuzes zijn weer hersteld. De i7 processor is weer standaard geworden en de keuze om er een Nvidia GTX260 in te stoppen is weer aanwezig.

Heb de wijzigingen doorgevoerd op de beginpagina. Bijna een dagtaak aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Atratus schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:53:
[...]

De prijzen zijn weer aangepast en de oude keuzes zijn weer hersteld. De i7 processor is weer standaard geworden en de keuze om er een Nvidia GTX260 in te stoppen is weer aanwezig.

d:)b

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Anoniem: 338434 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:28:

De muis en toetsenbord heb ik gelijk aan de kant gegooid dat voelt allemaal een beetje goedkoop aan, helaas was de optie voor tactx toetsenbord en muis niet beschikbaar hier in europa. De muis en toetsenbord die geleverd worden vond ik niet echt prettig dus heb ik zelf nog maar andere aangeschaft. Ik kreeg wel een mooie muismat bij mijn pc.
Doe jij eigenlijk nu nog wat met het toetsenbord en de muis?

[ Voor 66% gewijzigd door WhateverSuitsU op 20-01-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 11:24
[...]

Success met aanpassen dan maar weer.... de i7 processor is weer niet standaard en de GTX 260 is er weer niet meer.... wat zijn die klunzen bij Dell aan het doen? als je nu 1 van de 3 standaard kleuren kiest krijg je een compatibility waarschuwing vanwege de processor |:(

Ik zou liever een core-i7 720qm willen boven de nu beschikbare core-i7 620m, maar ik gok dat de 620m in veel gevallen toch de snellere processor is + je krijgt een extra low power gpu.
Helaas wordt het met een core-i7 620m dan +170 euro en dan zit je wel 90 euro boven de prijs van de oude config met core-i7 720qm en er is geen optie meer voor eenGTX260 :( en die wil ik wel hebben....

[ Voor 23% gewijzigd door chrisO op 20-01-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het toetsenbord heb ik aan mijn servertje gehangen.. Daar heb ik het toetsenbord amper nodig maar is wel handig als ik er een bij de hand heb. De muis gebruik ik bij mijn laptop dat gaat wel goed want de laptop gebruik ik alleen voor een beetje internetten als ik voor de tv zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Kunnen jullie is foto's posten van jullie monsters..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:47:
Kunnen jullie is foto's posten van jullie monsters..
Ik zal zo even wat foto`s posten van mijn aurora en de ingewanden :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
chrisO schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:43:
[...]

Success met aanpassen dan maar weer.... de i7 processor is weer niet standaard en de GTX 260 is er weer niet meer.... wat zijn die klunzen bij Dell aan het doen? als je nu 1 van de 3 standaard kleuren kiest krijg je een compatibility waarschuwing vanwege de processor |:(

Ik zou liever een core-i7 720qm willen boven de nu beschikbare core-i7 620m, maar ik gok dat de 620m in veel gevallen toch de snellere processor is + je krijgt een extra low power gpu.
Helaas wordt het met een core-i7 620m dan +170 euro en dan zit je wel 90 euro boven de prijs van de oude config met core-i7 720qm en er is geen optie meer voor eenGTX260 :( en die wil ik wel hebben....
Ik heb net contact gehad met Dell en gevraagd naar de vele mutaties. Om een lang verhaal kort te maken, dit heeft te maken met de huidige marges omtrent het leveren en dit wordt per dag bekeken en waar nodig aangepast op de site.

Belangrijk hierbij is dat opties niet zichtbaar op de site vaak wel nog te krijgen zijn. Tip hierbij is om Dell te bellen en te vragen naar de extra opties.

Ik werd geholpen door Krista de Borst (Sales Representative DHS Benelux) en haar directe nummer is: 020 674 4066. Zij gaf aan dat er veel aan te passen is en extra mogelijkheden ook aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

chrisO schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:43:
[...]

even afwachten, ik heb eerder gepost dat het in belgië ook gebeurt is en het is nu weer normaal zoals het vroeger was, ik zou zeggen wacht een paar weken af en dan zullen ze het daar ook wel terug verbeteren ;)

EDIT: NIET DUS ALLES IS WEER GERESET NAAR HET VORIGE
[...]

wijzigingen ongedaan gemaakt :'(

[ Voor 19% gewijzigd door pm1 op 20-01-2010 13:41 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i741.photobucket.com/albums/xx52/duvellover/DSCF0233.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i741.photobucket.com/albums/xx52/duvellover/DSCF0236.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i741.photobucket.com/albums/xx52/duvellover/DSCF0251.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i741.photobucket.com/albums/xx52/duvellover/DSCF0222.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i741.photobucket.com/albums/xx52/duvellover/alienware/DSCF0261.jpg

nog meer foto`s van de ingewanden zijn te zien op:
http://s741.photobucket.c...x52/duvellover/alienware/

Ik heb volgens mij thuis nog wel wat meer foto`s thuis op mijn pc die zal ik vanavond wel uploaden die had ik er nog niet bijstaan zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
pm1 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:40:
[...]

even afwachten, ik heb eerder gepost dat het in belgië ook gebeurt is en het is nu weer normaal zoals het vroeger was, ik zou zeggen wacht een paar weken af en dan zullen ze het daar ook wel terug verbeteren ;)

EDIT: NIET DUS ALLES IS WEER GERESET NAAR HET VORIGE

[...]

wijzigingen ongedaan gemaakt :'(
Mijn advies is om contact op te nemen telefonisch met Dell België. Vaak zijn de opties nog wel te kiezen, alleen niet zichtbaar op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Anoniem: 338434 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:45:

nog meer foto`s van de ingewanden zijn te zien op:
http://s741.photobucket.c...x52/duvellover/alienware/

Ik heb volgens mij thuis nog wel wat meer foto`s thuis op mijn pc die zal ik vanavond wel uploaden die had ik er nog niet bijstaan zag ik.
Ziet er goed uit en herkenbaar ook ;)

Een aantal foto's doen het helaas niet. Gebroken link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Anoniem: 338434 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:03:
Ik zal zo even wat foto`s posten van mijn aurora en de ingewanden :)..
Ahh dank :) * CLB had eigenlijk gehoopt op foto's van de Alienware laptops :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Sater
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-12-2023
Hoi allemaal,

Ik heb 13/01/2010 mijn m17x besteld bij www.dell.be, ik had wel een telefoontje gedaan om een verkoper aan de lijn te krijgen en we hebben samen de configuratie doorlopen.
Hij heeft me ook meteen een promotiecode meegegeven om 2 jaar all-in garantie gratis te krijgen.
Ik kon de 3 jaar all-in niet meer kopen omwille van de plotse prijsstijging van de rig.

Nu, ik heb me wel kunnen redden en ik ben SUPERBLIJ dat ik nog voor de core i7 / single graphic card heb kunnen kopen, want ik wil echt graag SLI setup.

Hierzo config:
-QX9300 extreme processor 2.53GHz
-2x Nvidia GTX 280M (1GB per)
-4 GB 1333MHz RAM
-DVDrw
-1920x1200 1200p lcd scherm
-... rest standaard (belangrijkste is wel gezegd ;) )

Nadat ik hem besteld heb, heb ik dinsdag 19/01/2010 (gisteren) "Werk in uitvoering" status gekregen.
en in de avond al meteen "In productie".
Ik heb wel veel berichten gelezen dat de "in productie" status wel even kan duren..
Iemand met een recente M17x die hier veel last van heeft gehad?

voorlopige datum van levering: 5/02/2010

:D
Groetjes, Matthias

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
De_Sater schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:52:
Hoi allemaal,

Ik heb 13/01/2010 mijn m17x besteld bij www.dell.be, ik had wel een telefoontje gedaan om een verkoper aan de lijn te krijgen en we hebben samen de configuratie doorlopen.
Hij heeft me ook meteen een promotiecode meegegeven om 2 jaar all-in garantie gratis te krijgen.
Ik kon de 3 jaar all-in niet meer kopen omwille van de plotse prijsstijging van de rig.

Nu, ik heb me wel kunnen redden en ik ben SUPERBLIJ dat ik nog voor de core i7 / single graphic card heb kunnen kopen, want ik wil echt graag SLI setup.

Hierzo config:
-4 GB 1333MHz RAM
-DVDrw

Nadat ik hem besteld heb, heb ik dinsdag 19/01/2010 (gisteren) "Werk in uitvoering" status gekregen.
en in de avond al meteen "In productie".
Ik heb wel veel berichten gelezen dat de "in productie" status wel even kan duren..
Iemand met een recente M17x die hier veel last van heeft gehad?

voorlopige datum van levering: 5/02/2010

:D
Groetjes, Matthias
Holy sh*t, wat een monster zeg :o ! Een SLI-configuratie in een notebook, nice O+ !

Ik denk dat je voor wat betreft de levertijden beter kunt kijken in het Levertijden topic

Meestal als de onderdelen slecht voorradig zijn, dan duurt het even voordat de status verandert in ´in productie´. Nadat ik mijn Aurora had besteld, was mijn status ook dezelfde dag veranderd in ´in productie´. Ik was in totaal nog net geen 4 weken aan het wachten.

Ik vond het een acceptabele wachttijd (verwachte levertijd was 02/02/10 en had 22/12/09 besteld).

Zet vooral wat plaatjes online als die binnen is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Sater
Atratus schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:29:
[...]

Holy sh*t, wat een monster zeg :o ! Een SLI-configuratie in een notebook, nice O+ !

Ik denk dat je voor wat betreft de levertijden beter kunt kijken in het Levertijden topic

Meestal als de onderdelen slecht voorradig zijn, dan duurt het even voordat de status verandert in ´in productie´. Nadat ik mijn Aurora had besteld, was mijn status ook dezelfde dag veranderd in ´in productie´. Ik was in totaal nog net geen 4 weken aan het wachten.

Ik vond het een acceptabele wachttijd (verwachte levertijd was 02/02/10 en had 22/12/09 besteld).

Zet vooral wat plaatjes online als die binnen is!!
hehe, zal ik zeker doen.
I know, koste me 4.384 euro... (zonder garantie besteld, maar met coupon toch nog 2 jaar)
normaal gezien (de goedkopere prijzen van de paar dagen ervoor) moest ik maar 4.1xx betalen mét garantie van 3 jaar..

Dat is het enige spijtige in mijn opzicht.

Ik ben wel razend enthousiast, ik studeer informatica aan Universiteit Hasselt. Ik zit in het eerste jaar en de beste laptop hebben is er heer en meester zijn van 'de clan' als je het zo kan noemen.

Daarenboven is het een leuk pluspunt om mee te nemen naar het Mobile World Congress in februari (als ik hem op tijd heb toch :o , want ik vertrek 14 februari..).

Maar een zekerheidje voor jullie, ik post zeker een filmpje en wat foto's zodra ik hem heb..
filmpje zal niet unboxing zijn, daarvoor zijn er genoeg andere ;), maar wel de contents van de doos, moesten er dingen inzitten die nieuw zijn en hoe hij een paar games runt. Ik zal er ook meteen een in-depth guide insteken om die alienware powersave te gebruiken (om al je onderdelen optimaal te benutten om zo maximaal gebruik er uit te halen - maw, langste batterijduur zonder echte kwaliteitsverliezen).

Ik heb er al over nagedacht ;).

foto's van binnenkant en onderkant etc volgen ook zeker - als de binnenkant makkelijk te bereiken is. Ik ga niets forceren om hem open te breken ;).

Greetz Matthias

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
De_Sater schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:52:

Hierzo config:
-4 GB 1333MHz RAM
-DVDrw
De X9300 is geen core i7 toch ? Ik lees het waarschijnlijk verkeerd. Voor de rest wat een uberbeest van een machine zeg.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
ipazza schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:46:
[...]

De X9300 is geen core i7 toch ? Ik lees het waarschijnlijk verkeerd. Voor de rest wat een uberbeest van een machine zeg.
Denk dat hij bedoeld dat hij nog kon kiezen voor een X9300 en SLI opstelling (en dat ook heeft gedaan). Nu kun je alleen kiezen uit een single card en een i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Even vanaf het begin...

Alienware Aurora met Windows 7 professional 64 met 6 gig geheugen en een Nvidia GTX260 kaart geformateerd en opnieuw Windows geïnstalleerd met de bijgeleverde dvd.

Hoe heb ik dit gedaan?

Met de windows dvd geboot en via f12 aangegeven dat de boot plaats moet vinden vanaf de dvd. Op deze manier kwam ik in de setup screen en daar kon ik aangeven op welke partitie de installatie moest plaatsvinden. Eerst heb ik via setup de schijf geformateerd waarop de nieuwe versie van windows zou verschijnen en daarna de installatie gedaan.

Het doel was om de Nederlandse windows versie te verwijderen en de Engelse versie te installeren.

De installatie ging prima en uiteindelijk gewoon gebruik kunnen maken van windows. Drivers geïnstalleerd en alles werkt naar behoren. Nu mis ik alleen de Alienware themes en deze zou ik graag terug willen zien.

Daarnaast is het Alienware Commandcenter nu in het Engels (erg blij mee, Nederlands leest ververvelend), alleen nu geeft de software aan dat het Alienware chassis niet correct is...zou dat te maken hebben met een 'Nederlandse' pc en nu Engelse software? De verlichting kan ik wel aanpassen.

Eigenlijk zou ik graag twee dingen willen weten:

1) Hoe zet ik de fabrieksinstellingen c.q. beginversie terug (Alienware begintheme e.d.)?
2) Waar vind ik eventueel de themes, als ik besluit de huidige engelse windows te behouden?

-----------

21-10 10:00 Contact gehad met Dell voor een eventuele oplossing om het systeem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Tip was om vanavond F8 / F10 tijdens het booten te gebruiken en dan zou er (misschien) een optie moeten zijn om alles terug te zetten.

Kanttekening hierbij was wel dat de verwachting was dat het formateren van de partitie heeft geleid dat deze optie niet meer beschikbaar is.

Toch zie ik nog wel een aparte partitie voor Recovery staan...

Tips zijn zeer welkom.

[ Voor 128% gewijzigd door WhateverSuitsU op 21-01-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

atratus, staat de theme niet ergens verstopt op de restore cd die je hebt meegekregen? De wallpapers zijn te vinden op de volgende link: http://support.dell.com/s...A68F5B287CA1&journalid=#1

Er zitten meerdere wallpapers in en er zitten wel wat mooie tussen :).

Ik heb die van mij nog niet durven te formateren omdat ik meerdere keren heb gelezen dat mensen problemen hadden met de command center. Ze kregen het niet meer aan de gang na de herinstallatie.

Ik wil binnenkort ook eens een clean install gaan doen omdat ik nu home premium draai en wil eigenlijk naar ultimate. Maar aan de andere kant hij draait nog stabiel en heb niet echt de tijd om echt even goed ervoor te gaan zitten om alles weer opnieuw te installeren.

Nog even een vraagje als je een koptelefoon aan de voorkant aansluit, onder het wegschuif klepje krijg je dan ook rare geluiden\storing op je hoofdtelefoon. Ik zit met een paar andere mensen op een ander forum en die hebben hier allemaal last van. Niet dat ik de poort vaak gebruik want heb ook een audio poort op mijn speakers zitten dat is net zo makkelijk.. Maar als jij dit probleem niet hebt dan ga ik eens bellen met dell om dit probleem op te lossen. Het is toch een hoop geld wat ik uitgegeven heb aan de pc en dan mag dat toch wel werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

*UPDATE*

specs van alienware m15x zijn weer aangepast:

belgische site: standaardprijs 1219 euro

Intel® Core™ i3 Processor 330M(2.13GHz,3MB cache)
nog altijd GT240M zonder optie voor upgrade naar GTX260M
nog steeds 6 GB RAM

Nederlandse site: standaardprijs 1189 euro
zelfde specs

het ziet er naar uit dat ze eindelijk wat tot rust gekomen zijn bij dell.
hoewel de specs nog heel ver onder hun originele configuratie liggen is op zijn minst de prijs al gedaald

EDIT: voor mensen die graag de oude configuratie willen met de core i7 720 QM, en keuze voor de GTX260M ga dan maar de afdeling voor kleine en middelgrote bedrijven daar is alles nog origineel ;)

[ Voor 38% gewijzigd door pm1 op 21-01-2010 11:10 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Anoniem: 338434 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:59:
atratus, staat de theme niet ergens verstopt op de restore cd die je hebt meegekregen? De wallpapers zijn te vinden op de volgende link: http://support.dell.com/s...A68F5B287CA1&journalid=#1

Er zitten meerdere wallpapers in en er zitten wel wat mooie tussen :).

Ik heb die van mij nog niet durven te formateren omdat ik meerdere keren heb gelezen dat mensen problemen hadden met de command center. Ze kregen het niet meer aan de gang na de herinstallatie.

Ik wil binnenkort ook eens een clean install gaan doen omdat ik nu home premium draai en wil eigenlijk naar ultimate. Maar aan de andere kant hij draait nog stabiel en heb niet echt de tijd om echt even goed ervoor te gaan zitten om alles weer opnieuw te installeren.

Nog even een vraagje als je een koptelefoon aan de voorkant aansluit, onder het wegschuif klepje krijg je dan ook rare geluiden\storing op je hoofdtelefoon. Ik zit met een paar andere mensen op een ander forum en die hebben hier allemaal last van. Niet dat ik de poort vaak gebruik want heb ook een audio poort op mijn speakers zitten dat is net zo makkelijk.. Maar als jij dit probleem niet hebt dan ga ik eens bellen met dell om dit probleem op te lossen. Het is toch een hoop geld wat ik uitgegeven heb aan de pc en dan mag dat toch wel werken :).
Command Center werkt inderdaad niet naar behoren na de clean install. Ik raad het daarom ook nog even af. Heb jij links voor mij van de fora waar je dit probleem het gezien?

Ik zal vanavond proberen met de koptelefoon of ik ruis of storing heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Alienware Aurora is eindelijk ook verzonden! Stond nog geen verwachte leverdatum bij (status is echt net veranderd), maar ik ben psyched! >:)

Edit: verwachte leverdatum: 25 januari. Wordt een dagje 'thuiswerken' ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Atratus schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:14:
[...]

Command Center werkt inderdaad niet naar behoren na de clean install. Ik raad het daarom ook nog even af. Heb jij links voor mij van de fora waar je dit probleem het gezien?

Ik zal vanavond proberen met de koptelefoon of ik ruis of storing heb.
Op de dell forums heb ik het al een aantal keer gelezen dat na een clean install de command center niet goed werkt..

En ik lees en post regelmatig op http://www.alienwareniche.com/ Daar zitten veel old-school alienware mensen en intussen ook veel nieuwe mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:27:
Mijn Alienware Aurora is eindelijk ook verzonden! Stond nog geen verwachte leverdatum bij (status is echt net veranderd), maar ik ben psyched! >:)
Wees blij dat het een week later is, dan kun je leren van mijn fouten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atratus schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:35:
[...]

Wees blij dat het een week later is, dan kun je leren van mijn fouten :+
Haha, ach, ik vind NLse Windows en software niet zo'n probleem. Het klinkt allemaal wat knulliger, maar als het maar werkt. Desalniettemin goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:39:
[...]

Haha, ach, ik vind NLse Windows en software niet zo'n probleem. Het klinkt allemaal wat knulliger, maar als het maar werkt. Desalniettemin goed om te weten!
Mee eens, ik heb een Engelse achtergrond, dus dat heeft voor mij echt de voorkeur. Alleen tijdens het bestellen kon ik alleen kiezen uit Nederlands (compatibiliteitsproblemen of iets dergelijks).

Goed, alles werkt in het Engels nu. Alleen heb geen Alienware schilletje meer.

Toch nog erg op zoek naar een manier om alles terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

(btw, dat ding gaat echt als de bliksem. Ga ook zeker een SSD aanschaffen nog, benieuwd hoe snel alles dan zal gaan!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja de pc is idd heel snel, alleen het booten van de bios vind ik een beetje jammer dat dat bijna een minuut duurt. niet dat mijn pc veel uit gaat maar toch als ik een keer moet updaten dan is dat toch redelijk vervelend.

Maar een ssd heb ik ook al aan zitten denken maar ik vind de prijzen nog een beetje aan de hoge kant dus dat wacht ik nog even af. heb namelijk nog meer dure hobby`s :S

Ik hoop dat het probleem met de geluidspoort aan de voorkant een productie fout is van het moederboard ik gebruik namelijk gewoon de onboard moederboard en hopelijk zijn de later geproduceerde MB`s zonder dit probleem. want dan ga ik dell gelijk bellen om dit te fixen. Heb niet voor niets 3 jaar onsite garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Anoniem: 338434 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:03:
Ja de pc is idd heel snel, alleen het booten van de bios vind ik een beetje jammer dat dat bijna een minuut duurt. niet dat mijn pc veel uit gaat maar toch als ik een keer moet updaten dan is dat toch redelijk vervelend.

Maar een ssd heb ik ook al aan zitten denken maar ik vind de prijzen nog een beetje aan de hoge kant dus dat wacht ik nog even af. heb namelijk nog meer dure hobby`s :S

Ik hoop dat het probleem met de geluidspoort aan de voorkant een productie fout is van het moederboard ik gebruik namelijk gewoon de onboard moederboard en hopelijk zijn de later geproduceerde MB`s zonder dit probleem. want dan ga ik dell gelijk bellen om dit te fixen. Heb niet voor niets 3 jaar onsite garantie..
Ik vind het booten wel meevallen eigenlijk. Zeker geen minuut in ieder geval. Welke versie heb je? 04?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Sater
Atratus schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:04:
[...]

Denk dat hij bedoeld dat hij nog kon kiezen voor een X9300 en SLI opstelling (en dat ook heeft gedaan). Nu kun je alleen kiezen uit een single card en een i7.
jup inderdaad, de "voor" was een bijwoordelijke bepaling van tijd ;) en heeft nu al "verzonden" status.
verwacht binnen een week / of 2 maar foto's en videotjes ;)

Greetings M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Even een update:

Windows 7 opnieuw geïnstalleerd en nu alleen de drivers gebruikt van www.dell.support.com en alles werkt perfect! Ook Command Center werkt zonder problemen en alles helemaal in het Engels.

Ik ben helemaal tevreden en mis alleen de Alienware themes (nog), maar vind dat helemaal geen ramp. Nu maar eens Star Trek Online spelen :D
Pagina: 1 2 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.