Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:59:
atratus, staat de theme niet ergens verstopt op de restore cd die je hebt meegekregen? De wallpapers zijn te vinden op de volgende link: http://support.dell.com/s...A68F5B287CA1&journalid=#1

Er zitten meerdere wallpapers in en er zitten wel wat mooie tussen :).

Ik heb die van mij nog niet durven te formateren omdat ik meerdere keren heb gelezen dat mensen problemen hadden met de command center. Ze kregen het niet meer aan de gang na de herinstallatie.

Ik wil binnenkort ook eens een clean install gaan doen omdat ik nu home premium draai en wil eigenlijk naar ultimate. Maar aan de andere kant hij draait nog stabiel en heb niet echt de tijd om echt even goed ervoor te gaan zitten om alles weer opnieuw te installeren.

Nog even een vraagje als je een koptelefoon aan de voorkant aansluit, onder het wegschuif klepje krijg je dan ook rare geluiden\storing op je hoofdtelefoon. Ik zit met een paar andere mensen op een ander forum en die hebben hier allemaal last van. Niet dat ik de poort vaak gebruik want heb ook een audio poort op mijn speakers zitten dat is net zo makkelijk.. Maar als jij dit probleem niet hebt dan ga ik eens bellen met dell om dit probleem op te lossen. Het is toch een hoop geld wat ik uitgegeven heb aan de pc en dan mag dat toch wel werken :).
Ik heb nog even geprobeerd met zowel een koptelefoon als reguliere dopjes, beide hebben inderdaad last van een irritante ruis of storing. Lijkt wel alsof je de hardeschijf hoort of iets.

Ik maak geen gebruik van een koptelefoon, dus ik vind het niet vervelend. Kan me voorstellen dat als je er wel veelvuldig gebruik van maakt dat het irritant is. Als je de ingang aan de achterkant probeert, heb je er dan ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik gebruik mijn audiopoort ook niet aan de voorkant van de pc maar ik vond het wel een beetje raar maar goed ik gebruik mijn hoofdtelefoon ook niet vaak en als ik hem gebruik dan doe ik hem in mijn speakers. als ik de poorten aan de achterzijde gebruik dan heb ik geen problemen. Maar goed het zal wel iets zijn wat nooit door dell opgelost gaat worden.

Ik heb bios versie 04 geinstalleerd omdat daar de overclock optie in zit en had de hoop dat de pc hier wat sneller van zou booten. Maar het duurt 45 sec tot een minuut voor hij geboot is bij mij maar mischien moet ik nog wat dingen aanpassen in mijn bios maar ben daar verder nog niet echt mee bezig geweest.

Maar ondanks de kleine dingetjes blijft het een beest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:04:
Ja ik gebruik mijn audiopoort ook niet aan de voorkant van de pc maar ik vond het wel een beetje raar maar goed ik gebruik mijn hoofdtelefoon ook niet vaak en als ik hem gebruik dan doe ik hem in mijn speakers. als ik de poorten aan de achterzijde gebruik dan heb ik geen problemen. Maar goed het zal wel iets zijn wat nooit door dell opgelost gaat worden.

Ik heb bios versie 04 geinstalleerd omdat daar de overclock optie in zit en had de hoop dat de pc hier wat sneller van zou booten. Maar het duurt 45 sec tot een minuut voor hij geboot is bij mij maar mischien moet ik nog wat dingen aanpassen in mijn bios maar ben daar verder nog niet echt mee bezig geweest.

Maar ondanks de kleine dingetjes blijft het een beest :)
Als dit de tijd is vanaf het moment dat je de powerknop indrukt tot aan je windows bureaublad, dan lijkt me dit een normale tijd. Wellicht met een SSD dat je dit zou kunnen versnellen, maar met overklokken zal je hier vrijwel geen winst mee behalen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:39:
[...]

Haha, ach, ik vind NLse Windows en software niet zo'n probleem. Het klinkt allemaal wat knulliger, maar als het maar werkt. Desalniettemin goed om te weten!
Sven,

Tip voor het installeren van alle drivers, pluk deze dus van de support site van dell (www.support.dell.com). Wat ik tevens aanraad is om de drivers voor je videokaart van de site van Nvidia te halen. Die zijn recenter (op dit moment). Ik merkte een verschil in snelheid na deze geïnstalleerd te hebben.

edit: aangezien we nagenoeg precies hetzelfde systeem hebben kun je mij aanschieten voor de drivers die ik gebruik en waar geen problemen mee zijn, mocht je dat wensen natuurlijk. Gezien het feit dat ik nu 3 keer een nieuw OS erop heb gegooid en alle drivers heb uitgeprobeerd ken er ik wel een paar nu :+

[ Voor 20% gewijzigd door WhateverSuitsU op 22-01-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Sater
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-12-2023
Ik had dit vroeger ook voor, dat de audio raar deed op het ritme van de HD of CPU, wat kraken enzo..
Ik heb mijn oplossing gevonden:
Razer megalodon (in mijn geval)
of een andere USB-headphone does the job!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Als download zie ik de Intel Extreme Tuning Utility staan op de Dell Support site. Heeft er iemand ervaring met deze utility? Ik vind het apart dat ik helemaal geen informatie op de Intel site kan vinden, ook niet dat het te downloaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik heb ook de intel extreme tuning utility op mijn pc staan, die stond al pre installed maar ik heb deze nog niet gestart. Ik heb wel een tijdje de lvl 1 overclock gedaan die in de bios, dat gaat goed hij zet de processor gelijk naar 3.3 ghz. Het verschil merk je niet echt alleen tijdens het gamen dan maakt de machine veel geluid. en na een paar dagen kreeg ik ook al een melding dat het niet helemaal goed ging met de overclock en dat deze weer naar de standaard gezet zou worden.

Het geluid stoort mij niet echt want kan mijn koptelefoon ook op mijn speaker setje aansluiten dus dat is wel goed maar ik vind het een beetje jammer dat het op zo`n dure machine niet helemaal goed werkt, je mag voor dat geld toch wel een beetje kwaliteit verwachten. Maar goed Ik kan er wel mee leven :)

Maar ik een tijdje geleden een filmpje gemaakt van de boot om eens te kijken of meerdere mensen hier ook last van hadden.. het schijnt te komen door alle sensoren en lichten die gecontroleerd en aangezet moeten worden..

http://www.youtube.com/watch?v=cBCYz5Yf7n4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

misschien kan je dat uitzetten in je bios, dan boot hij waarschijnlijk wel sneller ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:59:
ja ik heb ook de intel extreme tuning utility op mijn pc staan, die stond al pre installed maar ik heb deze nog niet gestart. Ik heb wel een tijdje de lvl 1 overclock gedaan die in de bios, dat gaat goed hij zet de processor gelijk naar 3.3 ghz. Het verschil merk je niet echt alleen tijdens het gamen dan maakt de machine veel geluid. en na een paar dagen kreeg ik ook al een melding dat het niet helemaal goed ging met de overclock en dat deze weer naar de standaard gezet zou worden.

Het geluid stoort mij niet echt want kan mijn koptelefoon ook op mijn speaker setje aansluiten dus dat is wel goed maar ik vind het een beetje jammer dat het op zo`n dure machine niet helemaal goed werkt, je mag voor dat geld toch wel een beetje kwaliteit verwachten. Maar goed Ik kan er wel mee leven :)

Maar ik een tijdje geleden een filmpje gemaakt van de boot om eens te kijken of meerdere mensen hier ook last van hadden.. het schijnt te komen door alle sensoren en lichten die gecontroleerd en aangezet moeten worden..

http://www.youtube.com/watch?v=cBCYz5Yf7n4
De Extreme tuning utility ga ik niet meer gebruiken. Kreeg rare foutmeldingen zoals: Bootmgr missing, press ctrl alt delete. Bleek dat de hardeschijf niet meer werd herkend. Leuke zweetmomenten....

Ben wel benieuwd naar het filmpje, kan ik even beoordelen of er een verschil is. Het filmpje doet het niet bij mij. Kan komen omdat ik op mijn werk zit. Probeer het vanavond nog wel een keer.

[ Voor 6% gewijzigd door WhateverSuitsU op 25-01-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag m'n Aurora binnen gekregen. Meest pijnloze installatie van een nieuw systeem ooit! Was alleen wel wat groter dan ik had verwacht, maar dat mag de pret niet drukken. Beestje draait als dolle. Ga nu even wat games installeren en de boel eens flink stresstesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foto's :9~ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu ook midden in een avontuur met dell. ik had 28/12/09 een xps 1730m besteld bij dell... dit met de gedachte dat ik binnenkort een nieuwe opleiding begin en dat leek me een goeie reden om mezelf een mooie laptop aan te schaffen.. en als gamer wou ik natuurlijk wel een laptop die de spelletjes natuurlijk ook ondersteund :+

28-12 besteld en betaald.
29-12 bevestiging en de status was meteen "in productie"
tot mijn grote schrik was de geschatte leverdatum 12-02-10.... omdat ik op het inet had gelezen dat ze meestal met 7-14 dagen ook wel redden. dat was dus al een flinke tegenvaller..

tot vorige week de echte klapper kwam.... Bestelling geannuleerd. u krijgt zo spoedig mogelijk een e-mail met de oorzaak van annulering.
ik heb toen meteen een e-mail gestuurd naar de support wat hier de bedoeling van was.
Het bleek dat mijn laptop uit het assortiment was gehaald.. ik kon voor hetzelfde geld een andere laptop uitzoeken of me geld terug krijgen.. |:(
Dit was op vrijdag. het weekend een beetje rondgekeken naar een andere laptop.. en toen kwam de Alienware m15x in het oog.
Echter was dit boven mijn budget.

ik opbellen met een dell-seller... een verkoper aan de lijn gehad.. verhaal uitgelegd en hem verteld (met de stoute schoenen aan O-) ) dat ik nu eigenlijk wel een korting verwacht en dat de m15x er wel leuk uitzag. na enig overleg met zijn manager kon hij dat wel doen :D .
ik ging dus flink vooruit op de laptop. het enige negatieve was dat het scherm hd-ready was en niet full HD zoals de eerste. echter zou hier 300+ euro voor moeten worden betaald. en ik krijg nu een 15.3 "ipv een 17.3" maar dit hoeft niet slecht te zijn omdat ik er mee moet reizen.
hij zou meteen de bestelling in orde maken. morgen zou ik de orderbevestiging krijgen en hij verwacht een leverdatum van 3-4 week. (nog lang. maar heb daar maar niet over gezeurd)

ff de specs:
Intel® Core™ i3 Processor 330M(2.13GHz,3MB cache)
6.144 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
512MB NVIDIA® GeForce™ GT240M graphics card
250GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive

Ze hebben me 120 euro korting gegeven. en krijg nu dus een betere/mooiere laptop dan dat ik eerst heb besteld. O+

Maar nu ik deze topic heb gelezen vind ik het wel weer jammer dat de i5/i7 niet meer standaard was. en ik had ook niet de optie om die GT240m om te zetten in een GT260m.

Maar ik wacht met smacht tot hij arriveerd. >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:40:
Ik zit nu ook midden in een avontuur met dell. ik had 28/12/09 een xps 1730m besteld bij dell... dit met de gedachte dat ik binnenkort een nieuwe opleiding begin en dat leek me een goeie reden om mezelf een mooie laptop aan te schaffen.. en als gamer wou ik natuurlijk wel een laptop die de spelletjes natuurlijk ook ondersteund :+

28-12 besteld en betaald.
29-12 bevestiging en de status was meteen "in productie"
tot mijn grote schrik was de geschatte leverdatum 12-02-10.... omdat ik op het inet had gelezen dat ze meestal met 7-14 dagen ook wel redden. dat was dus al een flinke tegenvaller..

tot vorige week de echte klapper kwam.... Bestelling geannuleerd. u krijgt zo spoedig mogelijk een e-mail met de oorzaak van annulering.
ik heb toen meteen een e-mail gestuurd naar de support wat hier de bedoeling van was.
Het bleek dat mijn laptop uit het assortiment was gehaald.. ik kon voor hetzelfde geld een andere laptop uitzoeken of me geld terug krijgen.. |:(
Dit was op vrijdag. het weekend een beetje rondgekeken naar een andere laptop.. en toen kwam de Alienware m15x in het oog.
Echter was dit boven mijn budget.

ik opbellen met een dell-seller... een verkoper aan de lijn gehad.. verhaal uitgelegd en hem verteld (met de stoute schoenen aan O-) ) dat ik nu eigenlijk wel een korting verwacht en dat de m15x er wel leuk uitzag. na enig overleg met zijn manager kon hij dat wel doen :D .
ik ging dus flink vooruit op de laptop. het enige negatieve was dat het scherm hd-ready was en niet full HD zoals de eerste. echter zou hier 300+ euro voor moeten worden betaald. en ik krijg nu een 15.3 "ipv een 17.3" maar dit hoeft niet slecht te zijn omdat ik er mee moet reizen.
hij zou meteen de bestelling in orde maken. morgen zou ik de orderbevestiging krijgen en hij verwacht een leverdatum van 3-4 week. (nog lang. maar heb daar maar niet over gezeurd)

ff de specs:
Intel® Core™ i3 Processor 330M(2.13GHz,3MB cache)
6.144 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[1 x 2.048 + 1 x 4.096]
512MB NVIDIA® GeForce™ GT240M graphics card
250GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive

Ze hebben me 120 euro korting gegeven. en krijg nu dus een betere/mooiere laptop dan dat ik eerst heb besteld. O+

Maar nu ik deze topic heb gelezen vind ik het wel weer jammer dat de i5/i7 niet meer standaard was. en ik had ook niet de optie om die GT240m om te zetten in een GT260m.

Nog een Alienware klant erbij ;) zeer benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gedverdemme wat een heerlijke computer is dit. Games als Empire: Total War, GTA IV en gisteren nog Mass Effect 2 draaien heerlijk met alle instellingen op 'high' of 'very high'. Vooral een verademing na mijn bijna 3 jaar oude vorige computer, waarop bijna niks nieuws meer fatsoenlijk draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 17:43

Mij viel op tijdens het configuren van de m15x laptop dat als je een core I7 selecteerd en de hoogste schermresolutie dat er je dan wel de GTX260 kan kiezen.

Probeer maar eens alle opties maximaal tot dat je bij de videokaart komt. Dan staat hij er wel bij.!

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:32:
Gedverdemme wat een heerlijke computer is dit. Games als Empire: Total War, GTA IV en gisteren nog Mass Effect 2 draaien heerlijk met alle instellingen op 'high' of 'very high'. Vooral een verademing na mijn bijna 3 jaar oude vorige computer, waarop bijna niks nieuws meer fatsoenlijk draaide.
Ik heb ooit eens Sins of a solar empire voor een tientje gekocht. Kreeg het nooit speelbaar op mijn notebook, maar damn, wat een onderschat spel is dat zeg! Heerlijk hoe dat nu weg speelt.

Het enige minpuntje wat ik nu heb bij de Aurora is toch wel het geluid. Tijdens het spelen van een game heb ik er geen last van, maar idle valt het toch wel redelijk op. Wat vind jij daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Sven, weet jij toevallig welk merk videokaart er precies is gebruikt? Kom er niet zo snel achter, ben op zoek naar een identieke kaart voor SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee waarom de Alienware/Dell configurator voor Europa constant verschilt? Elke week veranderd de hardware weer. Ik wil graag een M17x bestellen. Maar eerst was die opeens niet meer te krijgen met 2 ATI 4870's. Nu kan dat wel maar is het RGB Led scherm opeens verdwenen.
Ik had hem al telefonisch besteld met 2 ATI 4870's en een RGB LED scherm, maar die order is nu geannuleerd zonder reden. Waarschijnlijk omdat het RGB LED scherm niet meer op voorraad is. Alienware staat bekend om zijn mogelijkheid om de meeste krachtige systemen samen te stellen. Maar bij Dell/Alienware Europa wordt je daar flink in belemmerd.

Trouwens wel een hele fijne gang van zaken. Orders accepteren, geld vangen, en dan na een week de orders annuleren omdat de hardware niet leverbaar is (lijkt me toch dat je dit dan bij het bestellen al aan hoort te geven). En dan lekker een maandje wachten met terugbetalen en rente vangen. Dit is overigens niet de eerste keer dat me dit overkomt, toen ik 2 jaar geleden een XPS bestelde gebeurde precies het zelfde...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Ik snap je gevoel hierbij en ervaar dit ook zo. Ik heb deze vraag ook eens gesteld aan Dell en die kwamen met het verhaal dat de hardware elke dag onderhevig is aan leveringsdata e.d. Wat dus resulteert in het wel of niet aanbieden van de opties en dat wissels soms zelfs dagelijks.

Beste manier is denk ik om toch telefonisch je wensen kenbaar te maken en dan zouden ze wel moeten weten hoe haalbaar het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik zit ook te kijken naar een nieuwe laptop, gamen is zeker leuk om te doen, dus Alienware..
Maar de laatste daagjes ook even verder gezocht dan Alienware en een aantal Sony Vaio's vallen erg op!

Waaronder de: pricewatch: Sony Vaio VPC-Z11X9E/B
13,1" / 1600x900 / Core i5 520M / 4GB RAM / 128GB SSD / nVidia GT 330M / Windows 7 Professional.

De Alienware M15x vind ik wel erg mooi qua hardware, maar redelijk ugly qua looks en dergelijke...
Helaas is deze niet helemaal 1 op 1 te vergelijken met deze Sony Vaio.. De CPU en HDD zijn niet gelijk te stellen, de GPU in de Sony Vaio is een stukje beter, terwijl er in de Alienware betere CPU's te kiezen zijn..
Ook heb je daar conventionele 2,5" HDD's te kiezen, waarbij je bij deze Sony aan SSD gebonden bent..
Waarschijnlijk komt er ook een Z laptop van Sony, met een 'gewone' HDD, als je toch meer opslag wilt.

Prijzen zijn natuurlijk ook belangrijk, deze genoemde Sony kost je 1750,-
De prijzen voor de Alienware M15x met nagenoeg soortgelijke specs ligt rond de 1700,-
(Ik heb dan gekozen voor een Core i5 540m / 500GB HDD / 2 jaar garantie.. CPU is dan iets beter, GPU iets slechter)

Dus dat wordt lastig vind ik... Die Sony is een stuk kleiner en imho eleganter.. De Alienware is beestachtig..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
CLB schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:47:
Ik zit ook te kijken naar een nieuwe laptop, gamen is zeker leuk om te doen, dus Alienware..
Maar de laatste daagjes ook even verder gezocht dan Alienware en een aantal Sony Vaio's vallen erg op!

Waaronder de: pricewatch: Sony Vaio VPC-Z11X9E/B
13,1" / 1600x900 / Core i5 520M / 4GB RAM / 128GB SSD / nVidia GT 330M / Windows 7 Professional.

De Alienware M15x vind ik wel erg mooi qua hardware, maar redelijk ugly qua looks en dergelijke...
Helaas is deze niet helemaal 1 op 1 te vergelijken met deze Sony Vaio.. De CPU en HDD zijn niet gelijk te stellen, de GPU in de Sony Vaio is een stukje beter, terwijl er in de Alienware betere CPU's te kiezen zijn..
Ook heb je daar conventionele 2,5" HDD's te kiezen, waarbij je bij deze Sony aan SSD gebonden bent..
Waarschijnlijk komt er ook een Z laptop van Sony, met een 'gewone' HDD, als je toch meer opslag wilt.

De prijzen voor de Alienware M15x met nagenoeg soortgelijke specs ligt rond de 1700,-
(Ik heb dan gekozen voor een Core i5 540m / 500GB HDD / 2 jaar garantie.. CPU is dan iets beter, GPU iets slechter)

Dus dat wordt lastig vind ik... Die Sony is een stuk kleiner en imho eleganter.. De Alienware is beestachtig..
CLB, neem eens contact op met Dell:

Krista de Borst
Sales Representative DHS Benelux
Maandag t/m Vrijdag tussen 09:00 - 18:00 bereikbaar op:
Phone: +31 20 674 4066

Wellicht dat jij al je voorkeuren (betere grafische kaart bijvoorbeeld) kunt aangeven bij haar en dat er een mooie configuratie/prijs naar voren komt. Geef ook aan dat je twijfelt tussen de genoemde Sony. Beetje onderhandelen moet tot de mogelijkheden behoren.

Hoor graag of je wat kunt regelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:16

Edd

CLB schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:47:
Hm.. Dan vraag ik me af waar je precies naar hebt gekeken?
Als ik via dell.nl een M15x configureer met een i7-720QM, 4GB RAM, 500GB HDD, Full-HD Scherm en de GTX 260M kom ik totaal uit op 1734 (excl verzendkosten en evt kortingen).

Volgens mij is de M15x dan een stuk beter qua specs

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik zit dan aan de 2000,- Komt waarschijnlijk omdat veel hardware slechts 2 tientjes duurder wordt, heb ik niet op gelet.
Weird trouwens dat je wel een GTX260M kan kiezen bij de duurste CPU's...

Ik kom op 1750,- inclusief de 240M en voor 1900,- heb ik 'n 260-versie...

[ Voor 51% gewijzigd door CLB op 02-02-2010 14:41 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
De kleinste telg van de Alienware notebooks, de M11x, is vanaf nu leverbaar in Amerika met een vanafprijs van 799,- dollar. Zal niet lang duren voordat deze ook hier leverbaar is!

Alienware M11x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atratus schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:21:
Ik snap je gevoel hierbij en ervaar dit ook zo. Ik heb deze vraag ook eens gesteld aan Dell en die kwamen met het verhaal dat de hardware elke dag onderhevig is aan leveringsdata e.d. Wat dus resulteert in het wel of niet aanbieden van de opties en dat wissels soms zelfs dagelijks.

Beste manier is denk ik om toch telefonisch je wensen kenbaar te maken en dan zouden ze wel moeten weten hoe haalbaar het is.
Als de website inderdaad wordt aangepast wanneer bepaalde hardware wel of niet leverbaar is dan zou dat een goede reden zijn. Maar toen ik mijn laptop bestelde stonden zowel de dubbele videokaarten als het RGB LED scherm nog in de configurator. En toch bleek het uiteindelijk niet leverbaar te zijn, en werd mijn order geannuleerd. Ik had hem telefonisch besteld en de verkoper wist bij bestelling ook niet dat deze onderdelen mogelijk last hadden van een beperkte voorraad. Ik vindt het sowieso raar dat dit een reden is om een order te annuleren zonder eerst even de klant te bellen/mailen. Van mij hadden ze mijn order wel mogen laten staan totdat het RGB LED scherm weer beschikbaar was, maar voordat ik dat kon aangeven was hij al geannuleerd.

Wat er toen gebeurde vondt ik helemaal ongeloofelijk. Ik belde mijn account manager om te vragen wat de reden was. Dit kon hij ook niet achterhalen (wat al vreemd is), maar hij zou mijn order opnieuw plaatsen. Nadat mij order opnieuw geplaatst was had ik het gevoel dat het wel goed zou komen. Maar later op de middag besloot ik toch nog maar even voor de zekerheid mijn order te bekijken. Toen bleek dus dat de order was veranderd, er was nu 1 radeon 4870 voor me besteld, en ook mijn scherm was geen RGB LED scherm meer, maar de totale prijs was wel het zelfde gebleven. En dit zonder mij in te lichten, of te vragen of ik hiermee akkoord ging. Dus ik heb gelijk weer gebeld en ook mijn nieuwe order geannuleerd. Toen de account manager opnam wist hij al gelijk waarvoor ik belde, hij wist dat de bestelling minder hardware bevatte maar de prijs het zelde was gebleven, en vondt ik blijkbaar geen reden om contact op te nemen.

Mijn grote probleem op dit moment is alleen dat ik alsnog een Alienware M17x wil. Maar dan wel zoals ik hem wil, en niet mer de hardware die Dell toevallig heeft liggen (daar koop je geen Alienware voor). Nou kan ik natuurlijk wel wachten tot hij weer te bestellen is met RGB LED scherm, maar blijkbaar is dat geen garantie dat ze hem ook daadwerkelijk op voorraad hebben, en dan wordt mijn order straks weer geannuleerd.

Best lullig als je weet wat je wilt, het geld er voor hebt, een fabrikant weet die het voor je kan maken, maar het op geen manier voor elkaar kan krijgen...

Maar goed echt ontopic is dit natuurlijk niet, het gaat hier uiteindelijk om de productien van Alienware en niet om de service van Dell.
Overigens een nette prijs voor die m11x ! O+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:16:
[...]

Als de website inderdaad wordt aangepast wanneer bepaalde hardware wel of niet leverbaar is dan zou dat een goede reden zijn. Maar toen ik mijn laptop bestelde stonden zowel de dubbele videokaarten als het RGB LED scherm nog in de configurator. En toch bleek het uiteindelijk niet leverbaar te zijn, en werd mijn order geannuleerd. Ik had hem telefonisch besteld en de verkoper wist bij bestelling ook niet dat deze onderdelen mogelijk last hadden van een beperkte voorraad. Ik vindt het sowieso raar dat dit een reden is om een order te annuleren zonder eerst even de klant te bellen/mailen. Van mij hadden ze mijn order wel mogen laten staan totdat het RGB LED scherm weer beschikbaar was, maar voordat ik dat kon aangeven was hij al geannuleerd.

Wat er toen gebeurde vondt ik helemaal ongeloofelijk. Ik belde mijn account manager om te vragen wat de reden was. Dit kon hij ook niet achterhalen (wat al vreemd is), maar hij zou mijn order opnieuw plaatsen. Nadat mij order opnieuw geplaatst was had ik het gevoel dat het wel goed zou komen. Maar later op de middag besloot ik toch nog maar even voor de zekerheid mijn order te bekijken. Toen bleek dus dat de order was veranderd, er was nu 1 radeon 4870 voor me besteld, en ook mijn scherm was geen RGB LED scherm meer, maar de totale prijs was wel het zelfde gebleven. En dit zonder mij in te lichten, of te vragen of ik hiermee akkoord ging. Dus ik heb gelijk weer gebeld en ook mijn nieuwe order geannuleerd. Toen de account manager opnam wist hij al gelijk waarvoor ik belde, hij wist dat de bestelling minder hardware bevatte maar de prijs het zelde was gebleven, en vondt ik blijkbaar geen reden om contact op te nemen.

Mijn grote probleem op dit moment is alleen dat ik alsnog een Alienware M17x wil. Maar dan wel zoals ik hem wil, en niet mer de hardware die Dell toevallig heeft liggen (daar koop je geen Alienware voor). Nou kan ik natuurlijk wel wachten tot hij weer te bestellen is met RGB LED scherm, maar blijkbaar is dat geen garantie dat ze hem ook daadwerkelijk op voorraad hebben, en dan wordt mijn order straks weer geannuleerd.

Best lullig als je weet wat je wilt, het geld er voor hebt, een fabrikant weet die het voor je kan maken, maar het op geen manier voor elkaar kan krijgen...

Maar goed echt ontopic is dit natuurlijk niet, het gaat hier uiteindelijk om de productien van Alienware en niet om de service van Dell.
Overigens een nette prijs voor die m11x ! O+
Alle ervaringen zijn welkom, dus geen enkel probleem. Vervelend dat het zo is gelopen. Als je nu belt met Dell, valt er dan niks te regelen met jouw wensen? Op de frontpage staat onderaan de firstpost een contactpersoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atratus schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:48:
[...]

Alle ervaringen zijn welkom, dus geen enkel probleem. Vervelend dat het zo is gelopen. Als je nu belt met Dell, valt er dan niks te regelen met jouw wensen? Op de frontpage staat onderaan de firstpost een contactpersoon.
De verkoper die ik aan de lijn had (en mijn M17X had samengesteld) kon nadat de eerste order was geannuleerd geen RGB LED scherm meer krijgen voor de nieuwe order. Een 2de videokaart kon hij misschien wel regelen. Maar ik vindt het een beetje zonde om hem nu zonder RGB LED scherm te bestellen, en er volgende week achter te komen dat hij opeens weer leverbaar is.
Ik zal de contactpersoon op de frontpage eens bellen, misschien dat die inderdaad wat kan doen. Alleen eerst even wachten tot ik mijn geld terug heb van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Wat is trouwens het grote voordeel van een RGB led? Full HD niet voldoende?

Ik hoor het graag of je wat kunt regelen met de Dell verkoopster. Ik zit zelf ook te kijken voor een mobiele oplossing nog. Al lijkt mij de M11x ook wel erg fijn, aangezien deze ook nog eens een lange accuduur heeft.

Zit wat rond te kijken voor wat reviews en de M11x komt tot nu toe altijd zeer goed uit de tests. Zal binnenkort wat reviews op de frontpage plaatsen.

Hier alvast een voorproefje:

Review Hardwareheaven.com

[ Voor 33% gewijzigd door WhateverSuitsU op 02-02-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Is een erg mooi dingetje ja, maar die CPU is toch wel erg nasty in vergelijking met zo'n uberGPU..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
CLB schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:59:
Is een erg mooi dingetje ja, maar die CPU is toch wel erg nasty in vergelijking met zo'n uberGPU..
Optie is om er een Intel® Core™2 Duo SU7300 1.3GHz (3MB Cache) in te gooien voor 100,- meer. Had liever een i3 gezien denk ik, maar zal wel te maken hebben met de afweging voor een langdurige accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Yes de SU7300 ken ik, maar dat is niet echt een bijzonder dingetje..
Deze CPU nekt de GPU al snel en dat is wel erg jammer natuurlij! i3 / i5 had het gewoon totaal afgemaakt =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
CLB schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:25:
Yes de SU7300 ken ik, maar dat is niet echt een bijzonder dingetje..
Deze CPU nekt de GPU al snel en dat is wel erg jammer natuurlij! i3 / i5 had het gewoon totaal afgemaakt =)
Ik heb dat gevoel eigenlijk ook wel een beetje. Toch zie ik hier weinig van terug in de reviews. Misschien valt dat nog wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Hmm, ik twijfel ook tussen een sony z en de m11x. ik vraag me nu wel af welke laptop uiteindelijk de beste game scores gaat bieden. Ik ga er vanuit dat de gt335m beter is dan de gt330m maar kan het verschil in cpu dat dan weer teniet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik durf wel te zeggen dat de CPU in de Alienware M11x de bottleneck zal zijn ja. Bij de Sony Z's
heb je een in mijn opinie veel betere verhouding tussen CPU en GPU en geen / minder bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
CLB schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:04:
Ik durf wel te zeggen dat de CPU in de Alienware M11x de bottleneck zal zijn ja. Bij de Sony Z's
heb je een in mijn opinie veel betere verhouding tussen CPU en GPU en geen / minder bottleneck.
Alleen vind ik dar je de Sony Z's niet vergelijken met de Alienware m11x aangezien de Sony Z's zich in een andere prijsklasse bevinden, die is bijna 2x zo duur.

ik was zelf ook geïnteresseerd in de Alienware m11x... maar ja....die processor :-(

[ Voor 8% gewijzigd door chrisO op 03-02-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Mwahja een EU prijs van de M11x is nog niet zeker, dat zal geen dollarkoers zijn omgezet in euro's...
Even afwachten dus... Tevens is de vergelijking qua prijs met de Sony Z misschien scheef, betere CPU's / SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Mee eens, de M11x heeft ook een behoorlijk andere doelgroep. Ik hoop dat de prijs rond de 1000,- komt te liggen en in vergelijking met de M15x lijkt me dit ook wel logisch.

De processor is op dit moment ook het enige waar ik mijn twijfels bij heb. Verder vind ik de M11x op papier erg geslaagd tot nu toe en de verschillende reviews zijn ook bijzonder lovend.

Ik zie de M11x zelf meer als hebbeding en niet pur sang voor gamen. Een veredelde netbook op een zeer positieve manier. Behuizing schijnt net zo in orde te zijn als bij zijn grote broers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-07 08:10
Je kunt de M11x nu al configureren op de amerikaanse en duitse site voor een prijsindicatie. www.dell.de
Een aantal amerikaanse opties zijn standaard in het europese model, bluetooth, 320gb hd. daardoor is de vanafprijs in elk geval niet te vergelijken.

[ Voor 41% gewijzigd door martijn141 op 03-02-2010 14:33 . Reden: vanafprijs anders ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Kost niet bijster veel in Duitsland... 875,- voor de SU7300 / 2GB RAM / 500GB 7200rpm'er...
Upgrade naar 4GB RAM kost 80,- dat vind ik veel te veel, heb ik hier nog liggen, is los veel goedkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
CLB schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:33:
Kost niet bijster veel in Duitsland... 875,- voor de SU7300 / 2GB RAM / 500GB 7200rpm'er...
Upgrade naar 4GB RAM kost 80,- dat vind ik veel te veel, heb ik hier nog liggen, is los veel goedkoper..
In Amerika is de basisconfiguratie toch wel erg anders. Met name de basis processor is echt een stuk minder. Benieuwd wat ze hier gaan gebruiken.

Net reactie gehad van Dell en verwachting is dat de M11x binnen twee weken leverbaar is. Adviesprijs nog onbekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
CLB schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:04:
Inderdaad de prijsrange tussen Z11 en m11x is vrij fors, maar het aanbod van "kleine" notebooks met een goede dedicated GPU is vrij gering (misschien heeft iemand nog tips :-)). Ik zag wel dat de gt330m maar 256mb geheugen heeft t.o.v. de gt335m 1 gb? Gaat dit nog doorslaggevend verschil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Benchmarklist GPU
GT 330M staat op plaats 52
GT 335M staat op plaats 45

Benchmarklist CPU
i520M staat op plaats 13
SU 7300 staat op plaats 158

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
CLB schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:49:
Benchmarklist GPU
GT 330M staat op plaats 52
GT 335M staat op plaats 45

Benchmarklist CPU
i520M staat op plaats 13
SU 7300 staat op plaats 158
Het verschil tussen de cpu´s is behoorlijk te noemen zeg! Toch ga ik hem wel aanschaffen denk ik O+ de andere goede eigenschappen wegen daarbij erg zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Atratus schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:11:
[...]

Het verschil tussen de cpu´s is behoorlijk te noemen zeg! Toch ga ik hem wel aanschaffen denk ik O+ de andere goede eigenschappen wegen daarbij erg zwaar.
Wat zijn dan de goede andere eigenschappen? De GPU komt volgens mij totaal niet tot zijn recht met zo'n trage cpu, de cpu heeft geen onboard gpu dus het enige dat de GPU doet is je batterij leeg slurpen. het enige wat de Alienware onderscheid van andere 11.6 inch notbooks is de GPU en de goede kwaliteit van de behuizing, die weer als nadeel hebben dat de batterij eerder leeg is en dat de notebook een stuk zwaarder is dan de andere... dat noem ik nou niet echt voordelen.... :(
Ik wou deze laptop ook, toen ik hem voor het eerst zag dacht ik....dat wordt de vervanger van m'n Zepto... maar wat dachten ze bij Alienware om er zo'n crap cpu in te zetten |:(

[ Voor 0% gewijzigd door chrisO op 04-02-2010 10:38 . Reden: Heeft wel een 2e onboard gpu ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
chrisO schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:18:
[...]

Wat zijn dan de goede andere eigenschappen? De GPU komt volgens mij totaal niet tot zijn recht met zo'n trage cpu, de cpu heeft geen onboard gpu dus het enige dat de GPU doet is je batterij leeg slurpen. het enige wat de Alienware onderscheid van andere 11.6 inch notbooks is de GPU en de goede kwaliteit van de behuizing, die weer als nadeel hebben dat de batterij eerder leeg is en dat de notebook een stuk zwaarder is dan de andere... dat noem ik nou niet echt voordelen.... :(
Ik wou deze laptop ook, toen ik hem voor het eerst zag dacht ik....dat wordt de vervanger van m'n Zepto... maar wat dachten ze bij Alienware om er zo'n crap cpu in te zetten |:(
Ik vind 2,5 kilo prima te overzien. Tuurlijk, er zijn zat andere notebooks/netbooks met een veel lager gewicht met soortgelijke afmetingen, maar dat is geen issue bij mij. Verder vind ik de 8,5 uur accutijd erg plezierig (non-gaming mode), de robuustheid en uiterlijk spreken mij zeer aan. Gebruikte scherm voor het formaat lijkt me erg goed en de reviews zijn daar zeer positief over. Heb deze punten zelf niet kunnen beoordelen nog. Dus baseer mij op reviews en berichten her en der, niet bijzonder objectief dus nog.

Ik vergelijk ook snel met mijn Toshiba netbook, wat niet eerlijk is gezien het prijsverschil.

Verder heb ik nog weinig klachten kunnen lezen over dat de cpu de bottleneck zou zijn. Mee eens dat een i3/i5 veel zou uitmaken, maar dan zul je weer moeten inboeten in accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Atratus schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:11:
Het verschil tussen de cpu´s is behoorlijk te noemen zeg!
Dat slaat gewoon kant nog wal, wat heb je in godsnaam aan zo'n GPU als je zo'n CPU hebt..
Wat heb je ferrari die 350 kilometer per uur kan als je in Nederland woont, waar je max. 120 mag..
Je kan dan zeggen 'O leuk voor in Duitsland', maar deze SU7300, kun je weer niet 1,2,3 upgraden.

Oftewel: staar je niet blind op een GPU die heel mooi is, een GT330M zal 2 frames / seconde minder halen.
Toch ga ik hem wel aanschaffen denk ik O+.
Dan kom ik graag middagje bij je bankhangen ;)
chrisO schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:18:
Ik ga zelf misschien voor een Sony Vaio Z a 1500,- met een i520M / 4GB RAM / 320GB HDD / GT330M / 1600x900 scherm / BlueTooth / Webcam, en de muk en dat alles in een 13,1" behuizing van 1,5kg... :)

De M11x kost met 'n SU7300 bij Dell Duitsland inclusief Win7 professional en 2 jaar garantie en 4GB ram, ook al 1200,- Nou voor die 300,- meer zit ik graag achter een iets grotere laptop, met een hogere resolutie, veel betere CPU, die ook nog is een stuk minder weegt.. Maar ieder z'n ding natuurlijk, dat spreekt voor zich!
Atratus schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:23:
Ik vergelijk ook snel met mijn Toshiba netbook, wat niet eerlijk is gezien het prijsverschil.
wat niet eerlijk is qua kracht van een netbook en een normale laptop, wat de M11x lijkt te zijn, afgezien van de CPU
Mee eens dat een i3/i5 veel zou uitmaken, maar dan zul je weer moeten inboeten in accuduur.
Wil je nou een lange accuduur of een machientje waarop je ook nog is full kan gamen?
Als je een lange accuduur wilt ga dan voor een netbook die het 12 uur kan uithouden..
Wil je gamen, ga dan voor een machientje waarbij alle hardware goed op elkaar is afgestemd.
Dell levert bij de M11x standaard een 8 cells batterij, dat zie je niet echt vaak, daarom 8,5 uur.
Bij de Sony Z bijvoorbeeld wordt een accu geleverd die 4,5 uur meegaat, voor 6 tientjes extra wordt dat 10,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Het gaat mij ook niet zozeer om de GPU. Wat mij zo aantrekt in de M11x is het feit dat vrijwel alles op een goed niveau zit. De CPU kan absoluut beter zijn in combinatie met de gebruikte GPU. Toch denk ik dat er wel een goede afweging is gemaakt om deze CPU te gebruiken. Er blijkt ook prima gegamed te kunnen worden.

Ik heb niet de intentie om de M11x te gebruiken als game-machine. Wel voor een keer C&C of MW2. Ik heb gewoon een desktop staan voor games.

Ik zou voor de M11x kiezen vanwege de uitstraling en kwaliteit. Ik denk dat dit ook zeker een gevoelswaarde heeft, net als bij de aanschaf van een Ferrari (geen ervaring mee).

Overclocken is blijkbaar wel een mogelijkheid nog en staat verder beschreven in de review van Hardwareheaven. Daaruit blijken toch nette scores behaald te worden.

http://www.hardwareheaven...php?reviewid=924&pageid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Vandaag op de Dell site is de mogelijkheid gekomen om de M11x te bestellen...leuk dat ze er een telefoonnummer bij zetten, maar de helpdesk is toch echt gesloten op zondag!

Zal morgen eens bellen voor een actuele prijs en bijbehorende configuratie. Wellicht dat er nog wat gespeeld kan worden met de processorkeuze (al denk ik zelf van niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:55
Atratus schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:24:
Vandaag op de Dell site is de mogelijkheid gekomen om de M11x te bestellen...leuk dat ze er een telefoonnummer bij zetten, maar de helpdesk is toch echt gesloten op zondag!

Zal morgen eens bellen voor een actuele prijs en bijbehorende configuratie. Wellicht dat er nog wat gespeeld kan worden met de processorkeuze (al denk ik zelf van niet).
Als je om 9 uur nog niet gepost hebt ga ik ook bellen :) Had inderdaad zaterdag ook gebeld naar dat nummer, mag je eerst door een paar submenu's heen navigeren om dan te horen dat ze dicht zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
CopyCatz schreef op maandag 08 februari 2010 @ 08:17:
[...]

Als je om 9 uur nog niet gepost hebt ga ik ook bellen :) Had inderdaad zaterdag ook gebeld naar dat nummer, mag je eerst door een paar submenu's heen navigeren om dan te horen dat ze dicht zijn...
Gebeld en de vanafprijs wordt 799,- voor de basisconfiguratie! Lijkt me een zeer nette prijs 8)

Intel® Pentium™ SU4100 1.3GHz (2MB Cache)
2GB Dual Channel DDR3 at 800MHz
160GB SATAII 5,400RPM
1GB NVIDIA® GeForce® GT 335M
Genuine Windows® 7 Home Premium, 64bit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Atratus schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:38:
[...]

Gebeld en de vanafprijs wordt 799,- voor de basisconfiguratie! Lijkt me een zeer nette prijs 8)

Intel® Pentium™ SU4100 1.3GHz (2MB Cache)
2GB Dual Channel DDR3 at 800MHz
160GB SATAII 5,400RPM
1GB NVIDIA® GeForce® GT 335M
Genuine Windows® 7 Home Premium, 64bit,
Mooi. Dus ik ga er van uit dat het een 1:1 situatie wordt met dell.de. Dan zoek ik daar alvast de configuratie uit. Kon je al meteen bestellen eventueel?

Edit: niet helemaal dus, in duitsland is de basis harddisk 320 gig.

Dan ook maar meteen de su7300 pakken lijkt me met 4 gig mem.

[ Voor 10% gewijzigd door CopyCatz op 08-02-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
CopyCatz schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:08:
[...]

Mooi. Dus ik ga er van uit dat het een 1:1 situatie wordt met dell.de. Dan zoek ik daar alvast de configuratie uit. Kon je al meteen bestellen eventueel?

Edit: niet helemaal dus, in duitsland is de basis harddisk 320 gig.

Dan ook maar meteen de su7300 pakken lijkt me met 4 gig mem.
Je kunt volgens mij wel al bestellen, maar alleen telefonisch. Ze zijn nog bezig met de internet pagina.

De basisconfiguratie kan nog wijzigen, maar niet veel meer. Wellicht inderdaad toch een standaard grotere harddisk. Dat wissels sowieso bijna dagelijks bij Dell ;)

Is de Intel® Core™2 Duo SU7300 1.3GHz (3MB Cache) t.o.v. de basisprocessor echt merkbaar zoveel beter trouwens, als we het hebben over multitasking en games als MW2, Star Trek Online e.d.?

Ik twijfel namelijk heel erg om de basisconfiguratie lekker zo te laten. Als ik het geheugen opschroef, dan wil ik ook wel de processor mee nemen, maar dat gaat wel erg snel in de prijs dan.

[ Voor 9% gewijzigd door WhateverSuitsU op 08-02-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Enige verschil wat ik zo zie is een extra meg cache op de su7300, en virtualisatie. Dus dan zou je nog de xp mode kunnen draaien in windows 7 voor oudere games. Misschien dat ik het dan ook maar bij de basis config houd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
De basis processor (de ULV Su 4100) is gebasseerd op de Pentium Dual Core serie, terwijl de SU 7300 gebasseerd is op de nieuwere Core 2 serie. Of dat veel verschil uitmaakt in performance kan ik nergens vinden, maar de SU 7300 is wel gebouwd met de nieuwere architectuur.
Op de website van Intel zelf staat de SU 7300 bij de processors met een 5 sterren rating en de SU 4100 bij de processors met 2 sterren rating...
Ik gok dus dat net zoals bij de oude Dual cores en Core 2 Duo's processors, dat de Su 7300 sneller is ondanks dat ze beide op 1.3 ghz draaien.

[edit]
De extra L2 cache maakt de SU7300 merkbaar sneller bij reken/ram intensieve apps zoals photoshop, encoden van video etc...

[ Voor 10% gewijzigd door chrisO op 08-02-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Dan denk ik dat het de su7300 met 4 gig geheugen gaat worden. Er is alleen 1 ding wat ik niet snap; in de duitse configurator moet je ook de Alien FX kleur kiezen, blijkbaar de kleur van de toetsenbordverlichting, voorkant en alien hoofd aan de bovenzijde. Terwijl ik dacht dat je die kleuren zelf kunt aanpassen in de beheersoftware? Betekent dat dat de M11x die optie niet heeft?

Edit: Never mind, op de US site wordt uitgelegd dat het de initiële kleur is waar ie bij aflevering op staat. Lekker verwarrend. Daar krijg je trouwens ook gratis een laser-etched naamplaatje op de achterkant.. In Duitsland niet.

[ Voor 23% gewijzigd door CopyCatz op 08-02-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
CopyCatz schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:23:
Dan denk ik dat het de su7300 met 4 gig geheugen gaat worden. Er is alleen 1 ding wat ik niet snap; in de duitse configurator moet je ook de Alien FX kleur kiezen, blijkbaar de kleur van de toetsenbordverlichting, voorkant en alien hoofd aan de bovenzijde. Terwijl ik dacht dat je die kleuren zelf kunt aanpassen in de beheersoftware? Betekent dat dat de M11x die optie niet heeft?

Edit: Never mind, op de US site wordt uitgelegd dat het de initiële kleur is waar ie bij aflevering op staat. Lekker verwarrend. Daar krijg je trouwens ook gratis een laser-etched naamplaatje op de achterkant.. In Duitsland niet.
Zou een hoop verwarring schelen inderdaad als ze er een zin bij plaatsen dat de kleurenconfiguratie altijd zelf nog aan te passen is middels het Alienware Command Center.

Denk dat de upgrade van de processor en het geheugen toch wel de moeite waard is. Toch een lastige keuze nog. Vind de prijs dan persoonlijk net niet aantrekkelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de m11x besteld, ben zeer tevreden over Alienware (heb een M17x QX9300, 4GB, 1200p scherm, 280M Sli).

Over de m11x: de twee processoren die je kunt kiezen zitten binnen 5% van elkaar wat betreft prestaties. Beide kunnen moeiteloos worden overclockt naar minimaal 1.6 Ghz. Ook de i-core ULV cpu's zijn maar marginaal beter kwa prestaties.

Wat betreft de mensen die de prijs ietwat hoog vinden: vergeet niet naar Dell te bellen en dit te melden. Meestal kun je wel ongeveer 100 euro van de prijs afdingen. Anders is er nog de optie om via een betrouwbare site als hidevolution.com te bestellen. Deze bestellen voor je in de VS tegen de goedkope prijzen (en met de vele beschikbare kortingscodes) en verzenden je pakket dan door tegen betaling. Bij mij was deze manier goedkoper geweest dan het regulier bestellen binnen Nederland. Zeker als je voor een duurdere config gaat, of de m17x, kan dit vele honderden euro's schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:16:
Zojuist de m11x besteld, ben zeer tevreden over Alienware (heb een M17x QX9300, 4GB, 1200p scherm, 280M Sli).

Over de m11x: de twee processoren die je kunt kiezen zitten binnen 5% van elkaar wat betreft prestaties. Beide kunnen moeiteloos worden overclockt naar minimaal 1.6 Ghz. Ook de i-core ULV cpu's zijn maar marginaal beter kwa prestaties.

Wat betreft de mensen die de prijs ietwat hoog vinden: vergeet niet naar Dell te bellen en dit te melden. Meestal kun je wel ongeveer 100 euro van de prijs afdingen. Anders is er nog de optie om via een betrouwbare site als hidevolution.com te bestellen. Deze bestellen voor je in de VS tegen de goedkope prijzen (en met de vele beschikbare kortingscodes) en verzenden je pakket dan door tegen betaling. Bij mij was deze manier goedkoper geweest dan het regulier bestellen binnen Nederland. Zeker als je voor een duurdere config gaat, of de m17x, kan dit vele honderden euro's schelen.
Blijft natuurlijk de vraag welke configuratie jij hebt gekozen en wat je ervoor hebt betaald! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basisconfiguratie, met als upgrades de SU7300 processor, 4 GB RAM en 320GB 7200 rpm harddisk. Verder is in de Europese markten Bluetooth standaard, in tegenstelling tot in de VS. Prijs 830 euro incl. verzending.

Via US was goedkoper geweest, maar ook lastiger (garantie, stekker etc). Toch een acceptabele prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Whoow 830,- is voor die config zeker niet veel nee!! Nice! Doet me wel beetje twijfelen, twijfelen... glossy heh?

[ Voor 32% gewijzigd door CLB op 08-02-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Niet mis, dan ga ik ook maar ff bellen ipv op die configurator wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:00:
Basisconfiguratie, met als upgrades de SU7300 processor, 4 GB RAM en 320GB 7200 rpm harddisk. Verder is in de Europese markten Bluetooth standaard, in tegenstelling tot in de VS. Prijs 830 euro incl. verzending.

Via US was goedkoper geweest, maar ook lastiger (garantie, stekker etc). Toch een acceptabele prijs.
Dat heb je via een dell medewerker geregeld? Dat scheelt je toch aardig wat centen dan! Goed bezig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, via het telefoonnummer van Dell op de site. Medewerkers willen ook graag verkopen, ze krijgen zelf ook commissie als ze een verkoop regelen. Als je dus de moeite neemt om te bellen kan er altijd iets van de prijs af. Mocht je een medewerker krijgen die dit niet wil, kun je ook gewoon het gesprek beeindigen en opnieuw proberen bij een ander.

Ik heb gemeld dat ik hetzelfde model met de verschillende kortingsbonnen voor minder dan 700 euro uit de VS kon krijgen en dat ik best bereid was meer te betalen voor een Nederlands model. Als het verschil te groot was, zou ik in de VS bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:20:
Ja, via het telefoonnummer van Dell op de site. Medewerkers willen ook graag verkopen, ze krijgen zelf ook commissie als ze een verkoop regelen. Als je dus de moeite neemt om te bellen kan er altijd iets van de prijs af. Mocht je een medewerker krijgen die dit niet wil, kun je ook gewoon het gesprek beeindigen en opnieuw proberen bij een ander.

Ik heb gemeld dat ik hetzelfde model met de verschillende kortingsbonnen voor minder dan 700 euro uit de VS kon krijgen en dat ik best bereid was meer te betalen voor een Nederlands model. Als het verschil te groot was, zou ik in de VS bestellen.
Klinkt niet verkeerd en er wordt stevig gewerkt met commissie's denk ik inderdaad! Ben benieuwd of meer mensen zo'n zware korting kunnen regelen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bauke123
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-08-2015
Hebben jullie (die de m11x hebben besteld) ook te horen gekregen wanneer je hem kan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is de verwachte leverdatum 21 februari. Binnen 2 weken dus. Erg vroeg, want op de Amerikaanse markt schijnt iedereen de m11x pas begin maart te kunnen verwachten. Ik zal hier laten weten wanneer de laptop arriveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ik haak af. De normale prijs voor de su7300 en 4 gig is 947 in nederland. Ik heb 2 man aan de lijn gehad, 1 wilde naar 900 zakken en 1 wilde niks. Met de kennis dat ik dus 70-117 euro voor niks betaal zoek ik wel wat anders denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:30
M11X 799 EUR :9~ heb het Alienware fever te pakken _/-\o_

Hij staat nog niet op de NL site ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik ga morgen ook is bellen om te kijken hoe of wat.. Eigenlijk hoef ik 'm niet, maar bellen lijkt me wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
JT888 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:57:
M11X 799 EUR :9~ heb het Alienware fever te pakken _/-\o_

Hij staat nog niet op de NL site ?
Alleen telefonisch nog te bestellen. In de loop van deze week zal het ook via het internet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:00:

Heb je geen contactpersoon of direct nummer van deze persoon toevallig? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker heb ik informatie van de verkoper die mij deze mooie prijs heeft gemaakt.

PM voor de contactinformatie (zodra mijn bestelling bevestigd is, ik heb een 30 dagen geldige offerte en deze aangenomen maar wacht nog op de bankoverschrijving), als je meld dat je hetzelfde systeem voor ongeveer dezelfde prijs wilt kopen moet er wel iets mogelijk zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olé, ik heb mijn geld terug van Dell. Viel me nog mee, er zijn zat bedrijven waar je een maand zit te wachten na annulering. Het heeft nu een week geduurd, voor een groot bedrijf als Dell is dat niet slecht.

Ik ben nog steeds in de markt voor een Alienware M17x, maar ik wil hem toch wel graag met LED scherm (niet meer op voorraad in Europa). En aangezien ik daar nu toch op zit te wachten denk ik dat ik nog maar even iets langer wacht tot de M17x leverbaar is met 2x Radeon 5870M (geruchten gaan dat deze eind februari/begin maart leverbaar worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GT4Ever: Bestellen via Dell US kan heel veel geld schelen en is vrij risico-loos. Bij mij scheelde het bestellen via de VS 700 euro. Misschien een optie?

Verder zijn er ook veel m17x's via eBay beschikbaar bij verkopers die te vertrouwen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:15:
@GT4Ever: Bestellen via Dell US kan heel veel geld schelen en is vrij risico-loos. Bij mij scheelde het bestellen via de VS 700 euro. Misschien een optie?

Verder zijn er ook veel m17x's via eBay beschikbaar bij verkopers die te vertrouwen zijn.
Zit je dan niet met invoerrechten e.d.? Je hebt gewoon via Dell.com besteld en via CC betaald en afwachten maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atratus schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:20:
[...]

Zit je dan niet met invoerrechten e.d.? Je hebt gewoon via Dell.com besteld en via CC betaald en afwachten maar?
Er zijn bedrijven die het product voor je bestellen en in ontvangst nemen, zodat je bij Dell US kan bestellen en in de VS kan worden afgeleverd. De bedrijven vragen daar natuurlijk een geldsom voor. Daarbij moet het product doorgescheept naar NL worden (kost ongeveer 100 USD). Voor laptops zijn geen invoerrechten van toepassing, wel 20% BTW. De bedrijven zijn bereid om een lagere waarde aan te geven, bij mij 400 USD zodat je maar 80 USD BTW betaald. Gezien de prijsverschillen kan dit gigantisch veel schelen. In mijn geval bijvoorbeeld m.b.t. de RAM. 8GB was in Europa een meerprijs van 1100 euro, in de VS was dit maar 350 USD.

Ik heb de M11x via de dell NL medewerker besteld en het geld via bank overgemaakt, duurt 2-3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:02:
Zeker heb ik informatie van de verkoper die mij deze mooie prijs heeft gemaakt.

PM voor de contactinformatie (zodra mijn bestelling bevestigd is, ik heb een 30 dagen geldige offerte en deze aangenomen maar wacht nog op de bankoverschrijving), als je meld dat je hetzelfde systeem voor ongeveer dezelfde prijs wilt kopen moet er wel iets mogelijk zijn lijkt me.
Prima. Alleen geen idee hoe ik een PM stuur naar je haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat moet je eerst even aanzetten in je voorkeuren =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
CLB schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:49:
Dat moet je eerst even aanzetten in je voorkeuren =)
Zo leer ik ook weer is wat. Merci!

• jor1972
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06 07:47
Ik heb een alienware M15x met Core I7, ik heb regelmatig een raar tik/klik geluid en dan stottert hij even , afgezien van waar ik mee bezig ben doet hij dat regelmatig, ook tijdens het gamen. klinkt iemand die bekend in de oren??

[ Voor 11% gewijzigd door jor1972 op 11-02-2010 15:50 ]

• CLB
  • Niet online
HDD?

• jor1972
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06 07:47
ja, daar denk ik ook aan..maar dat is toch niet normaal?? ik heb dit nooit eerder gehad bij een laptop.

snelle reactie trouwens.. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door jor1972 op 11-02-2010 15:51 ]

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:16

Edd

Het zou misschien kunnen zijn dat je HDD in slaapstand wordt gezet door je laptop (alhoewel dit wel vreemd is tijdens gamen). Zelf herken ik dat tik/klik hierin. Echter nooit bij gamen.
Je kunt proberen of het nog voorkomt als je de slaapstand van de HDD in je energiebeheer uitzet.

Misschien is het ook wel even wijs om een uitgebreide schijfcontrole op je HDD te doen. Misschien dat daar iets uitkomt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
De M11x is nu ook te bestellen via de Nederlandse Dell website. Ik zit zelf nog steeds te twijfelen of ik hem ga aanschaffen of niet. Hij zou mijn half defecte Zepto gaan vervangen, maar ik ben bang dat de SU7300 een hele grote stap terug is t.o.v. de T7500 in m'n Zepto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Weet niet wat je budget of liefde voor laptops toe laat maar een Sony Z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
jor1972 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:50:
Ik heb een alienware M15x met Core I7, ik heb regelmatig een raar tik/klik geluid en dan stottert hij even , afgezien van waar ik mee bezig ben doet hij dat regelmatig, ook tijdens het gamen. klinkt iemand die bekend in de oren??
Geef dit euvel in ieder geval aan bij Dell. Lijkt mij niet helemaal correct. Had dit ook vroeger en leek inderdaad op een zeer korte pauze/freeze van het hele systeem met een korte tik van de hdd. Ik had er geen oplossing voor gevonden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
CLB schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:46:
Weet niet wat je budget of liefde voor laptops toe laat maar een Sony Z?
De mooie van de M11x is dat die lekker klein is, handig voor als je, je laptop veel meesleept dan is de Sony Z toch weer een maatje groter ( 11,6 -> 13,3 ) dat is hetzelfde verschil als tussen een 15,4 en 17,0 inch laptop... oftewel de Sony Z zou het grootste voordeel teniet doen zeker voor het belachelijke prijs verschil 1.5x... Dan zou ik liever voor een M15x gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Sony Z is 13,1" en weegt 1,5kg, M11x is 11,6" en weegt 2,5kg.. En prijsverschil zit 'm grotendeels in de hardware / techniek natuurlijk! In zo'n 11,6" behuizing krijg je nooit dezelfde specs als in je oude Zepto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-06 10:11
Op zich heb je wel gelijk. In die compacte form-factor kan je geen CPU plaatsen met een TDP van 35W (zoals de T7500 in je Zepto). Daarentegen zetten ze er wel een Nvidia GT 335M met 1GB in, die jouw 8600M GT toch behoorlijk voorbij rent. In de M11x past dezelfde HDD, of een grotere tot 500 GB. Helaas heeft ie geen optische disc-drive, maar niet iedereen gebruikt dat even vaak.

Voor mij zou de M11x een betere oplossing bieden dan die Zepto, alleen al om het feit dat ie in m'n rugzak past :) en daarnaast toch nog vrij krachtig is. Nu even wachten op de offerte van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12-2020
Hij is nu i.i.g.op de nederlandse Dell site te configureren. :) (m11x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Boertje1991 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:14:
Daarentegen zetten ze er wel een Nvidia GT 335M, die jouw 8600M GT toch behoorlijk voorbij rent.
Hmm ja ik blijf nog steeds bij m'n standpunt, wat heb je aan zo'n mooie GPU met zo'n schamele CPU..
De T7500 die ik nu heb staat op plaats 43 qua CPU's, de SU7300 op 158, een Core i5 instapper op plaats 13.

Ik wil er ook wel op de native resolutie met high-instellingen op kunnen gamen, dan heb je echt niet alleen GPU-power nodig, maar is een leuke CPU ook wel een vereiste natuurlijk, momenteel is dat niet echt gelijk imho...

Wat heb je aan een Ferarri met een een 2.0 motor'tje, natuurlijk kun je 140 km/ uur rijden maarja...
In de M11x past dezelfde HDD, of een grotere tot 500 GB.
Helaas heeft ie geen optische disc-drive, maar niet iedereen gebruikt dat even vaak.
Achja qua hardware zijn er wat dingetjes anders natuurlijk, verschilt ansich niet heel veel (met de oude Zepto's)
Voor mij zou de M11x een betere oplossing bieden dan die Zepto, alleen al om het feit dat ie in m'n rugzak past :) en daarnaast toch nog vrij krachtig is. Nu even wachten op de offerte van Dell.
Hmm ja jij vind 'm vrij krachtig, ik helaas (voor mij) niet zo... Zou 'm meer zien als 'voor erbij' terwijl ik eigenlijk wel toe ben aan een replacer voor m'n Zepto'tje... Ik zal vandaag is bellen, alleen de prijs kan mij nu nog wat doen.

Lijkt me ideaal dingetje om ff mee naar school te sjeezen, naar m'n meisje enzo, maar ook weer net niet..

En what the hell is dit allemaal:
- AlienFX-kleur
- Alienware 3D (achtergrond)
- Alienhoofd in 3D

EDIT: Hmm dit waarschijnlijk:
- Kleur van de ledjes / toetsenbord en dergelijke, want vind net een groene en een paarse;
Groene Alienware M11x
Paarse Alienware M11x
Of is dat altijd bij elke M11x helemaal aan te passen?
Other features include the usual Alienware "badass" styling and a backlit keyboard
that can be customised to light up in one of 1.6 billion colours to suit your needs.
- Achtergrond van je laptop, lekker interessant om dat aan te bieden :X
- Alienhoofd in de casing van je laptop, maar dat is erg lastig kiezen zonder plaatjes..

Hmmm en dit is jammer jammer...
Scherm wat bergen stof aantrekt

[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 12-02-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
Ik zou de M11x overigens ook kopen als "laptop erbij". Mijn huidige laptop heeft een P7350 CPU op 2.0 GHz en deze presteert naar mijn mening prima. Ik heb wat benchmark resultaten opgezocht voor zowel de P7350, de T7500 als de SU7300 (standaard en overclock naar 1.6 GHz).

Cinebench R10 - Single CPU (hoger is beter)

P7350 (25W): 2179
T7500 (35W): 2304
SU7300 (10W) (standaard): 1488
SU7300 (ongeveer 12W) (overclock): --

Cinebench R10 - Multi CPU (hoger is beter)

P7350 (25W): 4124
T7500 (35W): 4284
SU7300 (10W) (standaard): 2756
SU7300 (ongeveer 12W) (overclock): 3453

Uit deze benchmarks blijkt dat de SU7300 (met overclock) maar ongeveer 15% langzamer is dan onze huidige CPU's. Terwijl de SU7300 3 keer minder stroom verbruikt. De Core i5 520M is wel weer 1,5 keer sneller dan onze huidige CPU's met hetzelfde energieverbruik. Maar dan haal je nooit meer 2 uur game-time unplugged.

Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf de afweging maken of ze het waard vinden. Maar ik denk dat het voor mij een goede balans is tussen power en portability. Hij levert bijna niks in op CPU gebied, terwijl hij grafisch sterker is dan mijn Nvidia GeForce 9600M GT 512MB. Gelukkig kan de CPU gedeeltelijk onlast worden door het gebruik van CUDA-applicaties.

Ik denk dat de M11x binnen een paar weken op weg is naar mijn huis :)

Correctie: de TDP van de P7350 is 25W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
Dat gaat inderdaad over de kleuren van de LEDjes die over de laptop verspreid zijn. Deze kan je zelf nog helemaal aanpassen, gaat alleen over de out-of-the-box kleur. Dus als je hem voor het aanzet.

Wallpaper spreekt voor zich.

Het Alienhoofd is het "plaatje" van de gebruiker in het gebruiker-keuzemenu na het opstarten :)

Hopelijk heb je iets aan deze info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
P7350 heeft een TDP van 25 watt :)
Boertje1991 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:39:
Maar dan haal je nooit meer 2 uur game-time unplugged.
Sorry dat ik 'm weer aanhaal, maar de Sony Z haalt de 4,5 uur met de kleine batterij, grote maakt 6,5 uur..
Zeker dankjewel!! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat dat op de Integrated Intel Graphics chip gehaald word. Als je het zo bekijkt haalt de M11x ook bijna 6 uur. Ik denk dat de nieuwe Vaio Z het nog geen 2 uur uithoudt met gamen, puur omdat de CPU flink meer energie gebruikt, maar ik denk niet dat ik genoeg geld heb omdat zelf te gaan testen :P

Om nog even terug te komen op een Ferrari met een 2.0 L motor ;) Dat hoeft helemaal niet slecht te zijn hoor. 60 jaar geleden haalden die beestjes al 185 km/h (Ferrari 166 Inter). En als ik eerlijk mag zijn, zien ze er nog goed uit ook! :)

http://www.topspeed.com/cars/ferrari/1948-1950-ferrari-166-inter-ar78787.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Levensduur batterij: Graphics-modus tot 4,5 uur / Stamina-modus tot 7,5uur
Levensduur batterij: Graphics-modus tot 6,5 uur / Stamina-modus tot 10,5 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
Ik vertrouw liever op reviews :) http://www.engadget.com/2010/02/11/sony-vaio-z-series-vpcz114gx-s-review/

En daar komen ze op 4,5 uur op de intergrated graphics (met de normale accu neem ik aan). Dus dat is wel anders dan 7,5 uur, die Sony claimt. Zij meten waarschijnlijk hoe lang de accu het uithoudt met de klep dicht en zonder programma's open. Maar nogmaals, eerst zien, dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer uitgebreide review van de m11x : http://www.hardwareheaven.com/reviews.php?reviewid=924

Game prestaties lijken super voor een 11.6 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
Dat is wel een goede link voor in de eerste post :) Ik heb mijn mening over de M11x ook vooral gebaseerd op de foto's en benchmarks die zij geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Boertje1991 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:28:
Dat is wel een goede link voor in de eerste post :) Ik heb mijn mening over de M11x ook vooral gebaseerd op de foto's en benchmarks die zij geven.
Done! Ben nu bezig om er nog een mooie prijs van te maken met de Dell medewerker. Wellicht dat ik hem zo bestel.
Pagina: 1 2 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.