Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:42
Dafuq is dit nu weer!
Wifi tethering kan niet, blue-tooth tethering ook niet en wifi normasl werkt ook niet.
Zelfs de kabel reageert niet, gaat zelfs geen lampje branden.... Kabel scheen kapot te zijn

Steam weigert offline op te starten :(
Ga een reboot proberen, maar na een half uur kloten ben ik niet blij :/

Edit.
Ok...
Thuis doe hij het weer wel.....

[ Voor 12% gewijzigd door DCG909 op 02-08-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:09
Clean install - Dell
Ik neem aan dat je dit bedoeld?
Ik heb mijn SSD vandaag ontvangen. Momenteel staat de laptop nog steeds in productie. Waarschijnlijk heb ik de laptop dus volgende week maandag of dinsdag. Ik had niet verwacht dat ik er zo naar uit ging kijken :D

Vraagje: is 6GB RAM genoeg? Ik heb wel graag veel dingen tegelijk open staan. Vanaf wanneer benut je eigenlijk meer dan 6GB?

[ Voor 13% gewijzigd door GilH op 02-08-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.e.L
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-04-2024
Ja dat is de correcte link. Je kan overigens beter de drivers van de dell site downloaden ipv de cd, weet je zeker dat je de meest recente hebt.

6GB zou genoeg moeten zijn, tenminste als je geen virtuele machines op je laptop gaat draaien. Voor enkel games en internetten is dit ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05-2021
RAM is zo goedkoop, je kunt voor 40 euro er 8 gig bijkopen, dan heb je 14 gig, geen probleem :)
Hangt er ook een beetje vanaf wat je precies open hebt staan. Als het verkenner en een browser is, oke. Maar als je een minecraft server, photoshop, windows premiere, en 3dsmax open wilt hebben…

[ Voor 52% gewijzigd door Mqrius op 03-08-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Jah hij heeft gelijk. Heb zelf 8gb. Ik zit normaal tegen de 3gb aan. Ben zelf afgelopen week net over de 5 heen geweest maar toen had ik ook wel aardig wat openstaan. Je hebt aan 6 wel genoeg als je geen VMs draaid. Je kunt altijd wat bij kopen als je merkt dat je meer nodig hebt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
Kreeg een nieuwsbrief van 4Launch, 50% korting op alienware desktops. Misschien heeft iemand hier er interesse in :)

http://nieuwsbrief.4launch.nl/webmail.php?mailId=692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dat zijn mooie actie's inderdaad, alhoewel de videokaarten wel van de vorige generatie zijn.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrius
De CPU's ook, toch? Ik kan wel inzien waarom ze de desktops afprijzen :)
Niet dat het geen goeie PCs zijn hoor, maar het is niet meer het nieuwste van het nieuwste, wat toch is waar je een Alienware voor koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik heb de link doorgestuurd naar mijn ouders, misschien dat zo eentje de 5+ jaar oude iMac kan vervangen :P .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik had even een vraag over Alienware.
ik zou de M17X willen kopen maar ik ben een azerty(BE) toetsenbord gewoon dus vroeg ik mij of of ik dat ergens kon aanpassen op de Dell site.
Dat zag dat nergens staan bij de configuratie van de PC (alleen qwerty stond er bij).

Dank,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
Alienware heeft geen Azerty, heb er ook naar gezocht.

@E.e.L, M.qrius, Zephrex: De bedoeling is eigenlijk wel van VM's te draaien. Zelfs meerdere (2-3) van Windows Server. Hoeveel raden jullie dan aan? Hoeft natuurlijk niet overdreven te zijn, 't is niet dat ik het veel ga doen, maar we gaan het wel af en toe doen op school. Er is natuurlijk geen haast bij van uit te breiden, dus ik kan nog wachten.
Dit is misschien wel de verkeerde plaats om het hierover te hebben, mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:59:
Hallo,

Ik had even een vraag over Alienware.
ik zou de M17X willen kopen maar ik ben een azerty(BE) toetsenbord gewoon dus vroeg ik mij of of ik dat ergens kon aanpassen op de Dell site.
Dat zag dat nergens staan bij de configuratie van de PC (alleen qwerty stond er bij).

Dank,
Tom
Ik typ hier op een R2 met Azerty toetsenbord en mijn dochter heeft een R3 met Azerty.
Je kan het wel kiezen maar het is een Franse Azerty.
Letters staan hetzelfde, alleen een paar tekens staan op een andere plaats.
De R3 was origineel met qwerty maar ik heb achteraf een Azerty gekocht op Ebay voor 45€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
Je kunt voor de standaard 6 gaan en er zelf 2x 4 bijkopen om het uit te breiden. Je zult daarvoor echter wel onder het toetsenbord moeten komen. De m17x heeft hier namelijk 2 plekken voor. Direct onder het toetsenbord dus en als je de onderkant openmaakt zijn er 2 slots. Dus als je hem liever niet helemaal openmaakt (om onder het toetsenbord te komen) dan zou je bv ook 2x 8gb los kunnen kopen. Los kopen bedoel ik dus niet via Dell aangezien die er heel veel voor vragen. Dan haal je de 6gb eruit (is volgens mij 1x 2gb en 1x 4gb) en dan vervang je die voor de 2x 8gb..

Edit: Voor een ander toetsenbord zou je contact op kunnen nemen met Dell zelf. Ik wen zelf echter altijd erg snel aan een toetsenbord, dus dat vind ik geen probleem. Of je kunt een externe gebruiken voor als je thuis bent...

[ Voor 16% gewijzigd door Zephrex op 03-08-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.e.L
Zoals Zephrex zegt, als je het aan durft om je m17x uit elkaar te halen dan zou ik er ook 2x4 bijkopen, anders inderdaad 2x8. Zou wel iig boven de 8 gaan zitten als ik zo zie wat je wil draaien.

Uitbreiding optie is ook mogelijk: Bestel nu 2x4, is 40 euro extra, niet goedkoop, maar scheelt wel gezeur met verkoop van 2gb, en als je deze niet kan verkopen ben je bijna net zo duur uit.
Kan je later 2x4 (of 2x8) bijkopen: maar dan moet je wel onder toetsenbord. Er zijn overigens voldoende filmpjes te vinden die dit stap voor stap uitleggen. En goed aan alienware: je garantie blijf je houden!

Ik heb overigens voor 2x4 van Dell gekozen, als ik tegen grenzen aan ga lopen dan stop ik er wat extra's in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
Ik dacht precies hetzelfde. Ben wel redelijk handig dus zou het ding zo uit elkaar halen als het moet, maar voor een klein beetje meer geld die 8gb... Ik moet nog weer beginnen met solidworks, project lag stil doordat mn oude laptop er mee ophield. En dan zie ik wel of ik aan de 8gb kom, maar betwijfel het :P..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Inventor komt er in ieder geval wel aan bij grotere projecten.
(Denk ook een beetje inefficient geheugen beheer...)

Bij 7Z is meer geheugen ook prettig, levert compactere bestanden op.

Btw. Vraagje aan de mensen met 4 gebruikte RAM banken.
Waarin draait het geheugen? 1T of 2T?
AMD desktop kan geen 1T draaien (brakke imc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
Ik heb een video'tje bekeken voor RAM te vervangen onder het toetsenbord. Het ziet er totaal niet moeilijk uit, dus dat schrikt me niet af.
De laptop moet gisterenavond nog naar status 'Verzonden' gegaan zijn :D Maar het is weekend, dus misschien heb ik hem maandag, misschien dinsdag? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
Meestal is het 3 dagen na verzenden.. Mijne was vrijdag einde van de dag verzonden volgens mij, en ik had em maandag rond 10 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 00:04:
Qua prijs scheelt het een tientje of 5. Dat heb ik wel over voor de wat betere switchable graphics. Een paar weken terug scheelde het inderdaad een stuk meer.
Een tientje of 5??? :? Als ik op de alienware site kijk geeft de 7970 een meerprijs van €170 en de GTX680 een meerprijs van €500. Beide t.o.v. GTX660.
Ben ik toch benieuwd via welke site jij kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via de sheet van mij: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2. Maar sinds:
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:54:
Inderdaad. Dell heeft de startconfig met GTX 675m verwijderd. Dat wordt wachten totdat die weer terug komt..
scheelt het inderdaad een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:21
Ik heb in mijn configuratie 2 * 4 bij dell gekozen. Toen ik hem had en de laptop open maakte om een SSD erin te zetten, zag ik dat de 2 geheugenbanken direct onder de klep leeg zijn. Bij mij zijn dus die onder het toetsenbord gebruikt. Als ik ooit geheugen te kort kom, gooi ik dus heel makkelijk 2 latjes erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Mazzelaar :)
Bij mij zitten die vol.
2x 4 gb hynix

Edit.
Hahaha
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/4873095_460s.jpg
My game mate.

Ik zou niet willen dat m'n dieren op m'n laptop/desktop liggen, ze verharen teveel....

[ Voor 63% gewijzigd door DCG909 op 06-08-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ssj4goten
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-12-2024
Is er nog steeds sprake van de 1500euro m17x 680m alienware laptops? Of was dit een tijdelijke actie? Want met alle kortingen kom ik hooguit aan 17-1800 euros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
Laptop is vandaag aangekomen (betaald op 28/07 - middernacht). Ik ben tegen de verwachting in heel tevreden over het uiterlijk! De laptop is echt degelijk en mooi afgewerkt, en ziet er totaal niet over the top of kermisachtig uit! Hij ziet er veel moderner uit en design als op de foto's. Hij voelt echter ook niet zo zwaar aan vergeleken met andere 17 inch laptops, omdat hij goed in de hand ligt.

Naast dat heeft deze een heel degelijk toetsenbord en heel goede lay out voor de functies! Een volwaardige enter-toets en degelijke pijltjes. Ik ben erg onder de indruk! Oh ja, en absolute power binnenin, maar daar twijfelde ik niet aan.

Bevindingen:
- Waarom duurd het zo lang om Alienware command center te openen?
- De windows-knop op het toetsenbord licht net iets feller op.
- Mousepad ondersteunt geen multi touch gestures voor bijvoorbeeld scrollen (toch niet out of the box, is het een multitouch mousepad?)
- Mediaknoppen rechts bovenaan zijn lastig in te drukken.

Op deze paar kleine puntjes vind ik de laptop perfect! Ik kan het dus iedereen aanraden. Eigenlijk kan enkel het uiterlijk je afschrikken, maar dat is zelfs onterecht. Je moet al een ultrabook nemen of een Macbook om met de afwerking en bouwkwaliteit van de M17x te concurreren.

Edit: Bevindingen

[ Voor 46% gewijzigd door GilH op 08-08-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
touch bediening moet je instellen in de AW CC (alienware command center)
In de AW CC moet je naar de Alienware touch toegaan.

Ik heb het zo staan dat, als ik er een muis in plug, de touchpad uit staat. (net als veel mensen vermoed ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.e.L
DCG909 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 07:32:
touch bediening moet je instellen in de AW CC (alienware command center)
In de AW CC moet je naar de Alienware touch toegaan.

Ik heb het zo staan dat, als ik er een muis in plug, de touchpad uit staat. (net als veel mensen vermoed ik
Aaah, dank! Daar was ik naar op zoek ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ten eerste ben ik nog steeds druk bezig met de uitgebreide review voorbereiden :) .

Ten tweede overweeg ik nu (gezien de 7200rpm HDD toch best wel snel is, qua alt + tab'ben en dergelijke) om ipv een 500GB SSD, gewoon deze pricewatch: Crucial Adrenaline Caching SSD 50GB aan te schaffen. Goede keuze of kan ik toch beter 300 euro meer uitgeven voor 100% 500GB SSD? Gezien het nogal wat euro's scheelt en ook een verse installatie scheelt leek het mij toch wel een overweging waard.

Ten derde doet de accu het nu ineens 5 uur per oplaadbeurt op de één naar laagste beeldhelderheid, met AlienFX aan en zonder randapparatuur. Hierdoor kan ik hem nu iedere avond lekker gebruiken voor een beetje te internetten op de bank (ben vooral bezig met het leren van javascript) en hoef ik hem maar één keer in de twee dagen op te laden :P .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De losse caching SSD's met extra software moet je niet kopen. Het gros gebruikt software van dataplex, en dat schijnt een ramp te zijn...

In het chipset zit ook SRT ingebouwd (als je een ivy bridge CPU hebt). Dat werkt uitstekend. Maar gezien het gerinige prijsverschil tussen een fatsoenlijke 64GB en 128GB SSD zou ik gewoon voor dat laatste gaan, en die als OS disk gebruiken.

Als caching disk zou ik trouwens pricewatch: Samsung 830 series 64GB nemen. Dat is de snelst schrijvende kleine schijf. Vergeet niet een paar GB te onderpartitioneren. Je bespaart dan €20 op de 128GB versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dus eigenlijk kan ik net zo goed een 64GB SSD kopen en die via de BIOS instellen als caching-disk en dan is er precies hetzelfde gebeurt? Want hoewel ik het in mijn desktop erg fijn vindt om 128GB als OS te hebben en 1,5TB als opslag apart, is het in een laptop voor school toch makkelijker (vind ik tenminste) om maar één schijf te hebben en die voor alles te gebruiken. Wel ben ik nu natuurlijk al gewend aan de snelheid van een SSD, dus daarom zocht ik een beetje de middenweg.

Na wat benchmarks en reviews door te lezen, lijkt het me niet eens zo'n groot verschil tussen SSD en caching SSD + HDD. Dan haal ik gewoon een 64GB SSD en zet ik SRT aan :) (scheelt 300 euro en maar 30% aan performance ongeveer, je bent een Hollander of je bent het niet :P ).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SRT is een software iets, maar wel iets wat ondersteuning vanuit de hardware vereist. Volgens mij.. In je bios is daar geen optie voor.

SRT is gewoon 'een' implementatie van caching. De best werkende volgens mij.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Neem het van mij aan.
Van een 64GB schijf krijg je spijt, als je hem voor je os gaat gebruiken(punt)

Ik zit met m'n desktop (ja die moet ik eens gaan schonen) iedere keer te kijken: heb ik nog genoeg ruimte op C:// ?
Het is gewoon te weinig om lekker te draaien, daarbij zijn de 128 en 256 GB scijven ook sneller (meer chips en kanalen etc.)
Als je ook linux erop wil zetten moet je eigenlijk een 256GB hebben, aldus de mensen hier ;)

Caching kan ik je niks over zeggen, maar je moet er wel voor onder je palm-rest zijn..... Aka een rot klus.
(net als voor blu-ray.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

De bedoeling is om een 2,5 inch 64GB SSD te gebruiken als caching SSD voor de 500GB HDD die er al in zit. Dus in totaal 500GB opslag, snelheid die in de buurt komt van een SSD en ik hoef er dan niet eens voor onder de palmrest. Ook weet ik uit ervaring, dat als ik meer opslag zou toevoegen dat ik die dan ook gewoon vol ga krijgen en uiteindelijk dus meer zou moeten back-uppen iedere week/maand :-( . Als het enige minpunt ervan is dat je niet de snelheid van een echte SSD er mee kan behalen, dan is dit voor mij persoonlijk de ideale oplossing. En daarbij ben ik ook echt heel erg slecht in het overzetten/opnieuw installeren van windows en app's (nu drie keer gedaan en drie keer hard gefaald, waardoor ik steeds alles opnieuw moest downloaden en installeren, terwijl ik de meeste programma's gewoon legaal had gekocht :( ).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sn0w13 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 18:28:
[...]

Ik typ hier op een R2 met Azerty toetsenbord en mijn dochter heeft een R3 met Azerty.
Je kan het wel kiezen maar het is een Franse Azerty.
Letters staan hetzelfde, alleen een paar tekens staan op een andere plaats.
De R3 was origineel met qwerty maar ik heb achteraf een Azerty gekocht op Ebay voor 45€
ik heb nog gebeld met dell als de starter met de GTX 675 M grafische kaart er nog was voor een offerte met AZERTY toetsenbord. Je kan ze idd krijgen maar het is een Frans. Echter ben ik al enkele weken aan het wachten maar nog steeds geen offerte gekregen van DELL (men kreeg de korting van 170euro niet rond) en heeft dan een mail gestuurd om deze toch te kunnen toekennen. Ben eens benieuwd hoelang het nog gaat duren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hey XennOX, had jij dit scherm niet gekocht of op het oog?
Nieuwe LG IPS7 monitor (waarschuwing!)
(herriner me een linkje naar een webwinkel voor een goedkoop 3D scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee had een samsung en dell gekocht.
Wel nepperij met die lg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

ik denk dat sketchup niet op mijn 7970 draait, hoe kan ik dit checken?
de I/D gfx knop werkt ook niet,

ik heb gn zin om alle drivers weer opnieuw te installeren, kan ik dit gewoon simpel checken of sketchup gebruik maakt van mijn amd kaart?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeVM schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:43:
ik denk dat sketchup niet op mijn 7970 draait, hoe kan ik dit checken?
de I/D gfx knop werkt ook niet,

ik heb gn zin om alle drivers weer opnieuw te installeren, kan ik dit gewoon simpel checken of sketchup gebruik maakt van mijn amd kaart?
die knopt werkt alleen samen met de FN knop.
heb je de dell drivers voor de ati kaart of gebruik je drivers van ati zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
de alienwareFX api werkt standaard, ja.
Vandaag de "trail" van Nexiuz gespeeld en die maakt er dus ook gebruik van (niks echt speciaals, maar wel geinig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Laatst online: 09-09 21:18
Ik heb wat problemen met mijn M14XR2. Zo maakt de DVD-drive gekke tikkende geluiden. Ik was eerst bang dat het mijn HDD was, maar het geluid lijkt toch echt bij de DVD-drive vandaan te komen. Ook lukt het mij met geen mogelijkheid om wireless met internet in verbinding te komen. Er zit een `luxe' killer 1202 kaart in, maar die heb ik nog niet kunnen gebruiken.

Nu hang ik gezellig met een callcenter in India aan de lijn. Je zal verdorie maar geen Engels kunnen, of het slecht spreken. Zit ik hier verdorie een beetje te troubleshoten met die vent, Whoosah, Whoosah. (+37 minuten) Dit vind ik nou niet echt service van Dell. Het kan ook aan mijn zoekskills binnen de Dell website liggen, maar ik had in ieder geval geen andere route tot een service-aanvraag gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Lt-Crash schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:08:
Nu hang ik gezellig met een callcenter in India aan de lijn. Je zal verdorie maar geen Engels kunnen, of het slecht spreken. Zit ik hier verdorie een beetje te troubleshoten met die vent, Whoosah, Whoosah. (+37 minuten) Dit vind ik nou niet echt service van Dell. Het kan ook aan mijn zoekskills binnen de Dell website liggen, maar ik had in ieder geval geen andere route tot een service-aanvraag gevonden.
Ik hing een week of twee terug ook aan de lijn met de support van Dell. Eerst kreeg ik de Engelstalige lijn, daar vroeg ik vervolgens specifiek naar de Nederlandse support, die me uiteindelijk dan weer door verbond met iemand die wat verstand van zaken leek te hebben. Niet erg efficiënt...

En ja, ik spreek prima Engels en ik werk en leef eigenlijk meer Engelstalig dan Nederlands tegenwoordig. Maar ik heb weinig zin om voor een simpele support call met Apu/"George" aan de lijn te gaan hangen, als er blijkbaar ook gewoon een Nederlandse afdeling is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrius
Nouja, het is nou eenmaal goedkoper om mensen die hun capslock vergeten zijn uit te zetten te helpen door een lijn in India, en alleen serieuze cases door te sturen naar mensen met verstand van zaken. Kun je moeilijk over doen maar het is de enige economisch zinnige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Niet echt relevant.
spoiler:
Heb destijds met microsoft gebeld, windows wou niet activeren. Werd na 4 vragen een "tier" hoger geplaatst, deze knul (denk max 27) kende volgens mij bijna heel Win7 ..... duurde uitendelijk toch nog een uur voor het was opgelost (nieuw probleem, blijkbaar).

Ook contact gehad met Sony....
Sony europe klantenservice is waardeloos.... steeds hetzelfde domme standaard antwoord, wat niet werkt.
Uitendelijk Sony Canada gecontacteerd via de chat. Ook na 3 vragen een "tier" hoger en ook weer +/- een uur tot een oplossing (unit werd RMA verklaard)

Durf niet te zeggen waar deze helpdesks waren, microsoft vermoed ik toch NL, nederlands was te goed (en anders Belgie).

Relevant.
Heb de 9e de alienware dus naar m'n stage meegenomen, schiedam -> capelle A/d IJsell +/- een kwartier fietsen naar de metro en ook +/- een kwartier lopen naar de locatie zelf.
Ging echt perfect, misschien moet je de tas goed afstellen voor nog beter comfort maar het draagt echt goed.
Het ging enkel doorwegen toen ik 11 minuten stil stond om te wachten.

Zat dus de M17x in met lader +/- 5.4 Kg
Acer met lader +/- 2.3 Kg
Roccat Kave 5.1 +/- 0.4 Kg (denk ik)
Samsug TB HDD 0.322 Kg
Muis met mat +/- 0.2 Kg
Nog wat papier zooi +/- 0.6 Kg
___________+
+/- 9.222 Kg

Wow, dat is meer dan ik dacht :o
Heb m'n schooltas wel eens gewogen (8 Kg), maar die droeg toen heel onprettig... snijdende banden in de schouders.
Denk dat de Asus ROG Shuttle z'n geld wel waard is (al vind ik het nog steeds veel XD )

[ Voor 46% gewijzigd door DCG909 op 15-08-2012 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekail
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-07-2023
Nou ik heb zelf laatst dan ook maar besloten een Alienware desktop te kopen, het is uiteindelijk de X51 geworden, met de volgende opties:
Intel® Core™ i7-3770 (3.40GHz, 8MB L3 Cache, 4C)
1 GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 555
8.192 MB 1.600 MHz Dual Channel DDR3-geheugen (2 x 4 GB)
2 TB SATA-harde schijf (7.200 rpm)
Dell™ U2312HM 58cm(23") UltraSharp™-breedbeeldmonitor (1.920 x 1.080) Zwart, Euro

Misschien ga ik ooit de voeding + grafische kaart vervangen (is mij verteld dat dit wel zinvol zou zijn), maar laat ik het eerst maar een tijdje houden zoals het is :)

Heb toch voor een Alienware gekozen omdat ik zelf (nog) niet genoeg kennis bezit om er zelf eentje in elkaar te gaan knutselen, en het mij toch een goede pc lijkt. Hij is besteld op 6 aug. en verwachte leverdatum is de 24e, status staat nog op In productie, dus afwachten maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
hmm, was eerst fel tegen de X51 (duur voor de spullen etc.).
Maar het is best een geinig ding als je deze plaatjes ziet.
http://www.ubergizmo.com/...are-x51/alienware-x51-15/

Je kan de GPU dus wel vervangen, maar ik zie de psu niet zitten en ik vermoed ook dat deze niet echt makkelijk te vervangen is.....

(blijf het wel nog steeds een duur ding vinden)

Edit.
zit dus een costum psu in. max 330W atm. Op youtube is er ook een discussie over andere GPU's, daar zag ik iets langskomen over 670's en 660's.

[ Voor 17% gewijzigd door DCG909 op 15-08-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekail
  • Laatst online: 11-07-2023
mij leek 330W zo laag... maar ik zie wel vaker op het internet mensen voorbijkomen die er toch een andere gpu inzetten zonder de voeding te veranderen, ook als daarvan de minimale requirements bijv. 500W zijn?

maarja je hebt wel gelijk, het is inderdaad een duur ding, maar het scheelt een héle hoop moeite voor iemand zoals ik die net pas begint over dit soort dingen te leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Alienware heeft op zijn YouTube kanaal zelf ook filmpjes staan mbt upgraden van de X51. Voor het geld krijg je misschien niet de best mogelijke specs, maar kracht/cm³ is onovertroffen als je het mij vraagt :) .

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XtQSrEx12C0&feature=plcp]

De GTX670 is denk ik de maximum (qua kracht) wat je erin kunt doen, vanwege de voeding. Maar ja, een 670 is gewoon super krachtig dus zo erg lijkt me dat nou ook weer niet :P .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik zie in dat filmpje dat die persoon zich aan iets heeft geaard (geen idee wat) met een polsbandje.
Maar moet je dat nu juist niet aan het object doen waar je aan werkt??? (anderg geleid je nog steeds stroom)

Vind zo'n hoek systeem nog steeds meesterlijk :)
(bestaan er ook ribbon cable varianten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 01:20
Bedoel je een PCI-Riser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Nee, geen riser.
Meer eentje dat je de kaart dus nog verder van het PCI-e slot kan krijgen, dan zou je zo misschien zelfs 2 kaarten in een kleinere ruimte krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een pci-riser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
riser klinkt zo ouderwets..

maar, JA die zijn er:
Afbeeldingslocatie: http://www2.multithread.co.uk/linitx.com/products/PCI_Express_X16_Flexi_Riser_Card_-_11cm_Cable_main_large.jpg

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
:o ok, als ik PCI-e riser hoor kwam dit bij mij omhoog.

http://www.waybeta.com/up...7/2010110822292711085.jpg

Zo'n "normale" riser moet eigenlijk in iedere HTPC zitten, kun je ze nog kleiner maken, net als de X51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu windows 8 op R4 aan testen.
heb een 500GB usb 3.0 hdd waar ik windows to go op heb geinstalleerd en dat werkt best snel!
zolang ik de usb hdd niet aan koppel runt de alien windows 7, boot ik van usb dan heb ik een volledige windows 8 pro.
nu alle drivers testen en kijken waar ik tegen aan loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:21
Ik vind hem niet zo fijn lopen. Dat heeft meer te maken met windows 8 dan met ondersteuning voor hardware.
Ik heb hem in dualboot draaien, dat werkt ook wel lekker. Wel heb ik gemerkt dat wanneer ik windows 8 heb opgestart, de keer erna bij windows 7 geen geluid is te krijgen. Als ik dan herstart werkt het geluid daarna gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier geen last van.
heb wel de 12.8 windows 8 drivers voor ati moeten installeren en aantal andere welke ik gewoon de windows 7 versie heb gebruikt.
werkt best soepel.

ik dual boot niet maar heb een windows to go gemaakt.
usb disk erin en windows 8 boot. eruit en windows 7 van mijn interne ssd boot zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Maar, kun je dan niet per ongeluk dingen op de SSD opslaan? of moet je dan formateren?
Gebruik je ook de "retail" 12.8 op win7 ?

Ik blijf nog steeds tegen Win8...... wil geentouch interface op een PC (kun je tegenwoordig eigenlijk afkorten voor Power Computer....)

Edit.
Of had Win8 dan zo gemaakt dat je die "metro" interface standaard krijgt en je naar de Win7 layout kan gaan als een soort geavanceerde mode.... (zelfs win7 kon iets dergelijks naar XP)

[ Voor 26% gewijzigd door DCG909 op 17-08-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCG909 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:45:
Maar, kun je dan niet per ongeluk dingen op de SSD opslaan? of moet je dan formateren?
Gebruik je ook de "retail" 12.8 op win7 ?

Ik blijf nog steeds tegen Win8...... wil geentouch interface op een PC (kun je tegenwoordig eigenlijk afkorten voor Power Computer....)

Edit.
Of had Win8 dan zo gemaakt dat je die "metro" interface standaard krijgt en je naar de Win7 layout kan gaan als een soort geavanceerde mode.... (zelfs win7 kon iets dergelijks naar XP)
Nope de SSD zie ik wel als 2e schijf maar zolang je daar weg blijft is er niets aan de hand.
trek ik de usb disk eruit dan boot gewoon windows 7 weer.
alles werkt nu, alleen mijn razor nostromo software herkend niet de controller terwijl windows hem wel ziet en ook gewoon werkt. ligt meer aan de management software.

Yes gebruik retail 12.8 van de ati site en werkt vlekkenloos! als ik die in windows 7 gebruik krijg ik een bsod.
BF3 werkt gewoon perfect en sneller framerate in windows 8 dan windows 7.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Vreemd dat 12.8 dan niet op win7 werkt... volgens mij werd 12.6 al door mensen op overclockers.net gebruikt oid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat gezeik met Dell te hebben gehad over de levering van mijn X51 staat hij nu eindelijk hier. Uiteindelijk is hij een week later bezorgd, maar ik was al op vakantie, dus het duurde allemaal nog langer..

Afijn, nu terug van vakantie mijn nieuwe beestje uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat ik best wel onder de indruk ben van dit kleine ding. Heb er een paar games op gezet en die kunnen lekker op ultra high draaien, met uitzondering van battlefield die dan toch niet helemaal lekker loopt. Heb de versie genomen met de i5 (3450), 8 gig geheugen, 1TB HDD en..... GTX 555. Als ik nu op de Alienware website kijk zie ik dat ze nu met een GTX 660 komen! :( Meh, nu moet ik WEER naar Dell bellen.. Zou het me lukken om een 660 te regelen?

tl;dr Vuur is genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 08:15
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 09:34:
Na wat gezeik met Dell te hebben gehad over de levering van mijn X51 staat hij nu eindelijk hier. Uiteindelijk is hij een week later bezorgd, maar ik was al op vakantie, dus het duurde allemaal nog langer..

Afijn, nu terug van vakantie mijn nieuwe beestje uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat ik best wel onder de indruk ben van dit kleine ding. Heb er een paar games op gezet en die kunnen lekker op ultra high draaien, met uitzondering van battlefield die dan toch niet helemaal lekker loopt. Heb de versie genomen met de i5 (3450), 8 gig geheugen, 1TB HDD en..... GTX 555. Als ik nu op de Alienware website kijk zie ik dat ze nu met een GTX 660 komen! :( Meh, nu moet ik WEER naar Dell bellen.. Zou het me lukken om een 660 te regelen?

tl;dr Vuur is genaaid.
Waarom ben je precies 'genaaid' dan? Je hebt gekozen voor een setup met een GTX555. Er komt altijd wel weer wat nieuws op de markt, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja genaaid nou ook weer niet, maar ik voel me wel zo. Het is gewoon niet leuk om een product te kopen en dan een paar dagen later zie je dat er een beter product is voor hetzelfde geld.

Vlak voor mijn aankoop heb ik nog aan mensen van dell gevraagd of er nog aankomende updates zijn, en er werd letterlijk gezegd dat er geen aankomende updates zijn. Natuurlijk snappen die mensen in zo'n callcenter en van de chat helemaal niks van zulke dingen, en ik snap ook wel dat ze van hun oude spullen af moeten... Maarja het is gewoon niet leuk.

En ik blijf een Nederlander, de 555 werkt prima maar als ik gratis een 660 kan krijgen wil ik die natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes bij dell, je koopt iets en achteraf gaan huilen omdat er iets nieuws komt... hoe oud ben je....
Heeft niets te maken dat je nederlander bent, als dat wel zo is laat je paspoort aanpassen en ga je schamen.
Je had ook voor koop al kunnen weten dat 555 oud model is en jezelf dom bent geweest om hem te kopen.
Dat ligt niet aan dell maar meer aan jezelf en nu verveel je ons met je gemiep:)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik weet nog dat ik 1800 euro betaalde voor mijn m17x r4 met gtx675.

er is nu een gtx680... dan ga ik toch ook niet huilie doen?
dit soort dingen gebeuren in deze branche, sneller als je denkt.

en de gtx555 was al een oude kaart, toen jij hem kocht, ik neem aan dat als jij hier vaker komt, jij dat ook gewoon weet dat de 555 al een anderhalf jaar oud is oid..

ik ga ook niet huilen dat ik voor 300 euro minder een gtx680 had kunnen krijgen die 50% sneller is..

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Heb net de Rat 7 gekocht (20 euro duurder in de winkel dan de goedkoopste webwinkel), ligt na wat aanpassen lekker in de hand :)

Eindelijk een muis die qua uiterlijk ook ongewoon is XD
Nog even spelen met wat settings en kijken of ik dat zij scrollwheel aan de praat krijg (doet nu nog niks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik heb het scrollwiel aan de zeikant wel werkend, kan je gewoon in de software doen (die doet het best goed)

je kan ook gewoon pre-loaded settings downloaden voor diverse games, bij cyborg.

ik vind het een top muisje iig, en heb geen last van de rare philips twineye sensor problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Heb het idd gevonden, ook nog met solidworks kijken of ik het zij scrollwiel aan het draaien van een model kan zetten, als dat lukt is het de ultieme muis, anders is het een uitstekende muis XD

Dat "probleem" kun je makkelijk bekijken bij iedere muis, til hem gewoon 1mm tot 1cm van de grond, gaat ie op een gegeven moment vibreren, trillen oid (onscreen) dan heb je het "probleem"
(volgens mij duid het gewoon aan dat de sensor "te ver" kan kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen over naar windows 8.
Werkt stukken sneller en fijner dan windows 7.
Metro interface is zakelijk perfect.
Allen mail in een app, agenda ook.
BF3 heeft 10 fps meer met 12.8 drivers dan windows 7.

Zit nu op usb met 500gb windows 8 en niet meer naar 7 geboot hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Maar eh, hoe heb jij win8 dan al gedownload? preview editie? (dacht dat je die niet om kon zetten naar retail versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De RTM is al even via, ehm, minder legale wegen te krijgen, ik draai al ruim 2 weken de RTM. Enige probleem wat ik tot nu toe ben tegengekomen is het backlight van het scherm wat niet uit gaat als ik het scherm dichtklap, en dat niet kunnen fixen omdat mijn graka EOL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem via mijn msdn account sinds deze week.
Ook de rtm versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:38:
Succes bij dell, je koopt iets en achteraf gaan huilen omdat er iets nieuws komt... hoe oud ben je....
Heeft niets te maken dat je nederlander bent, als dat wel zo is laat je paspoort aanpassen en ga je schamen.
Je had ook voor koop al kunnen weten dat 555 oud model is en jezelf dom bent geweest om hem te kopen.
Dat ligt niet aan dell maar meer aan jezelf en nu verveel je ons met je gemiep:)
Ik heb geen idee welke post jij hebt gelezen, maar ik loop helemaal niet te huilen. Ik voel me gewoon een beetje rot omdat ik een paar dagen na aankoop een betere deal heb gevonden. En als ik dan kan proberen om de 660 te krijgen waarom zou ik dit dan niet doen?

Ik was er inderdaad van op de hoogte dat de 555 een oudere kaart was, maar ik ga niet X maanden wachten met een aankoop omdat de kans bestaat dat ze met iets nieuws komen. Zoals Aron al aangeeft gaat het gewoon snel met nieuwe componenten in computers.

Verder spijt het me enorm dat ik jullie verveel met mijn 'gemiep', ik dacht gewoon even mijn ervaring met Alienware producten te delen in het "[Ervaringen] Alienware producten" topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

een week nadat ik mijn notebook bestelde kwam microsoft op de proppen met de Windows8 regeling voor 15 euro.

mijn laptop is geleverd na de datum die opgegeven staat door Microsoft, zou ik recht hebben hierop, en moet ik alienware hiervoor contacteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Ik heb even een vraagje onder de Alienware m17x r4 gebruikers, Hebben jullie ook dat als je laptop op heavy load zit temperaturen van dik 65+ kan behalen? Want ik weet dus niet of ik hier heel goed op moet gaan letten of dat dit nog wel te doen is zonder enig gevaar?

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het had over temperaturen van 98°+, dan zou ik me zorgen gaan maken. Een beetje hitte kan die hardware echt wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naif0n schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 04:05:
Ik heb even een vraagje onder de Alienware m17x r4 gebruikers, Hebben jullie ook dat als je laptop op heavy load zit temperaturen van dik 65+ kan behalen? Want ik weet dus niet of ik hier heel goed op moet gaan letten of dat dit nog wel te doen is zonder enig gevaar?
Zijn normale r4 temps.
Als je koeler wilt kun je de achterkant van de laptop verhogen met vlessendoppen ofzo.
Scheelt 5 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik gok dat m'n 7970m max 65 á 70 graden C wordt.
Idd bij 98+ idd er een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

ik vind het wel spijtig dat hij zo warm wordt, de laptop op de schoot is echt geen lachertje, de cpu zit op idle al tegen de 50graden, omdat de fans vinden dat de laptop niet warm genoeg is :)

ik had echt graag een kleine app gezien waar ik met 1 knop de fans kon aanzwengelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik zou zeggen: meld het op he officiële AW forum.
Je kan ook Speedfan oid (weet de naam niet meer zeker) proberen.

btw weet iemand toevallig waar in de programmatuur staat met hoeveel procent het geluid veranderd als je op de knoppen drukt?
Ipv 10% zou ik dit graag met stappen van 5% doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Ik gebruik voor de fan control HWiNFO64 Werkt perfect loopt soms wel vast bij mij geen idee hoe maar is erg handig om je laptop koel te houden.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCG909 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 14:38:
btw weet iemand toevallig waar in de programmatuur staat met hoeveel procent het geluid veranderd als je op de knoppen drukt?
Ipv 10% zou ik dit graag met stappen van 5% doen.
Dat ingebouwde windows ding? Die gaat met 2%. Als je er achter komt hoe je dat veranderd, meld het dan even. Mijn studio heeft een gigantisch designfout waardoor het geluid wat uit de jacks komt op 3% al oorverdovend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik bedoel dus de media toets (van alienware zelf).... er zit geen FN+XX toets daarvoor op....
Met m'n Roccat Kave kan ik het geluid beter controleren, die gaat dus met een lager percentage.
De alienware is met Skullcandy Ink'd IEM's niet te harden vanaf 8% :s (tenzij ik m'n muziek/geluid echt hard wil hebben, dan is 10% luid zat.

Is er een manier om dat soort dingen te loggen? Net als een Action replay voor de DS?
Je drukt een knop in, of je loopt schade op en dat ding ziet dat er ergens code veranderd, op die manier kun je dus een cheat "ontdekken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCG909 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 07:40:
Ik bedoel dus de media toets (van alienware zelf).... er zit geen FN+XX toets daarvoor op....
Met m'n Roccat Kave kan ik het geluid beter controleren, die gaat dus met een lager percentage.
De alienware is met Skullcandy Ink'd IEM's niet te harden vanaf 8% :s (tenzij ik m'n muziek/geluid echt hard wil hebben, dan is 10% luid zat.
Dat gaat gewoon via ACPI standaard media buttons vermoed ik. Als dat niet zo is dan kan je met sharpkeys bijvoorbeeld fn+11 remappen naar "Media: Volume Up".

En probeer desnoods het registery. Daar staat de step size misschien gedefineerd.
Is er een manier om dat soort dingen te loggen? Net als een Action replay voor de DS?
Je drukt een knop in, of je loopt schade op en dat ding ziet dat er ergens code veranderd, op die manier kun je dus een cheat "ontdekken"
De keyboard lighting is 99% zeker aangestuurd via een dll. Die dll vervang je door je eigen wrapper dll die de signalen logt. Dat gaat de gewone mens niet lukken. Al wil ik wel een hackpoging wagen :P

edit: er is al wat hacking gedaan zie ik. Door iemand met mijn voornaam en mijn ondertitel als avatar. Dat is wel heel toevallig.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
:o XennOX, bij jouw werkte 12.8 toch niet onder win7? Komt dat niet omdat jij switchable graphics hebt?
Zal vanmiddag eerst even kijken of dell iets nieuws heeft en als dat niet zo is ga ik 12.8 proberen, want switchable is bij mij nooit geinstaleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNJMN
  • Laatst online: 26-06 23:59
Aaahhhwwwwyeaahhhhh. *O*

Zojuist de order voor mijn Alienware M17x geplaatst.

-Intel Core i7-3610QM
-HD 7970M
gezien de momenteel enorme, en in mijn opinie niet geheel te verantwoorden, meerprijs van de GTX680m
-1080P non-3D scherm
-Killer Wireless-N 1103

Hard drive en memory gewoon standaard gelaten, nu op zoek naar een leuke SSD en wat reepjes geheugen.

Now the long wait begins...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorst8
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-06 08:04
Ha! Je hebt het zelfde besteld als ik, de mijne is vandaag verstuurt en hopelijk maandag binnen. Bestelling is op de 15e gedaan.
Ssd zou ik voor Samsung 830 of de crucial 4m gaan, even kijken welke leverbaar zijn, is een probleem bij Samsung. En welke de goedkoopste is. In mijn geval was dat de crucial, €95 voor 128 gig en ligt al een paar dagen te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackwaterEl1te
  • Laatst online: 07-01 10:08
Zo jammer dat alienware geen 15" varianten meer heeft 17" is net te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
17" is prima te dragen in o.a. de Asus ROG shuttle backpack.
Loop er bijna dagelijks heen en weer mee naar m'n stage plek (15 á 20 minuuten lopen vanaf de metro).
Na een paar stappen loopt het als een normale laptop in een rugtas.
Je moet alleen niet langdurig stil blijven staan (11+ minuuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackwaterEl1te schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:01:
Zo jammer dat alienware geen 15" varianten meer heeft 17" is net te groot.
Dat vind ik eigenlijk helemaal niet jammer. Asus en MSI bieden ze wel aan, maar dat 15.6" notebooks noemen... Ik schat de kans groot in dat een MBP 17" in alle dimensies kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
En daarbij, bij de 15" modellen is de koeling meestal niet optimaal... (kijk bijv. naar alle clevo's die de cpu gaan cappen als de gpu gebruikt wordt..)

Was nog een reden om voor 17" te gaan.
En sommige 15" ers zijn ook rete zwaar *kuch* Asus G55vw *kuch*

Edit.
Cool, de nieuwe AlienAutopsy heeft een systeemhistorie met o.a. welk programma er op welke dag gecrashed is en o.a. welke dll dan crashde
sweet :)

[ Voor 18% gewijzigd door DCG909 op 25-08-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackwaterEl1te
DCG909 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 00:34:
17" is prima te dragen in o.a. de Asus ROG shuttle backpack.
Loop er bijna dagelijks heen en weer mee naar m'n stage plek (15 á 20 minuuten lopen vanaf de metro).
Na een paar stappen loopt het als een normale laptop in een rugtas.
Je moet alleen niet langdurig stil blijven staan (11+ minuuten).
Gewicht enzo is niet het probleem voor mij, vind de hardware configuratie bij die 14" niet echt iets 17" lijkt me net iets te groot voor mijn rugzak ga niet special weer geld uitgeven voor een nieuwe.
Wou graag 7970 in een 15.6" configuratie vanwege de optie dat je de 4000HD onboard gpu kunt uitschakelen bij alienware.

Toch maar de gok genomen op een clevo gebaseerde model hopelijk komen ze met verbeterde drivers anders jammer. Zelf een crippled 7970(60~70%) is stukken beter dan een GT240M qua performance. Anders maar 2 jaar sparen voor een GTX780m vervangings kaart.

Had de performance en een nieuwe laptop snel nodig. Voor stage zeg maar en wanneer school begint om toch in de tussen uren even bezig te kunnen(gamen of eigen programeer projectjes en als het moet huiswerk :P ).

Heb persoonlijk niet zoveel op form factor of hoe materialen aanvoelen. Ding moet performance hebben en lopen als een kreng hoe het eruit ziet of aanvoelt is bijzaak imo tevens accu duur als ik hem moet gebruiken is er altijd wel stroom maar 1~2 uren is goed genoeg voor mij.

/niet op spel en taal fouten letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Schijnt dat die de 4000 kun je niet uitzetten in de clevo's... als er switchable in zit zit je er aan vast.
Alienware heeft de hardware en firmware om die uit te kunnen zetten.

Plus, het koelblok voor een amd kaart is niet gelijk aan die van een nvidia kaart... (zou je bij moeten snijden oid..)

Heb deze ook deels voor m'n stage gekocht :) in principe sterker dan de workstations die ze daar hebben XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCG909 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:36:
Edit.
Cool, de nieuwe AlienAutopsy heeft een systeemhistorie met o.a. welk programma er op welke dag gecrashed is en o.a. welke dll dan crashde
sweet :)
Zit standaard in windows. Dat heet Reliability Monitor.
BlackwaterEl1te schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:46:
Toch maar de gok genomen op een clevo gebaseerde model hopelijk komen ze met verbeterde drivers anders jammer. Zelf een crippled 7970(60~70%) is stukken beter dan een GT240M qua performance.
Het gaat niet om de performance. Het gaat om de drivers. Bij sommigen mensen crasht de laptom om de haverkap. Je wilt echt wel een paar honderd meer betalen om maar van dat driver gezeik af te zijn.
Anders maar 2 jaar sparen voor een GTX780m vervangings kaart.
Je wilt geen nieuwe tas kopen, maar wel je spaarpot plunderen voor een €500-700 grafische kaart? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:28:
Je wilt geen nieuwe tas kopen, maar wel je spaarpot plunderen voor een €500-700 grafische kaart? 8)7
Met dat soort dingen gaat het niet meer om het bedrag, maar om het principe. Had je eigenlijk wel moeten weten... [/ :P ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackwaterEl1te
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:28:
[...]

[...]

Het gaat niet om de performance. Het gaat om de drivers. Bij sommigen mensen crasht de laptom om de haverkap. Je wilt echt wel een paar honderd meer betalen om maar van dat driver gezeik af te zijn.

[...]

Ja ken AMD driver problemen maar ze hebben al aangegeven bezig te zijn met enduro problemen dus het een gokje die ik waag. En die paar honderd meer betalen gaat niet heb een 1.5k budget wat ik bijelkaar heb kunnen werken/sparen in die 1.5 maand zomer vakantie.
Dus geen extra geld voor betere nvidia kaart anders had ik de GTX 680M wel genomen. Maar weet ook niet als die nvidia drivers de 200~400 euro extra ook wel waard zijn. En de crippled 7970 is even sterk als het alternatief GTX 660~675M. Als amd de enduro drivers niet oplost zal dat ook wel een marketing en pr blunder worden.

Je hebt ook kunnen lezen dat ik die nieuwe GPU over een jaar of 2 koop.
Omdat ik nu ook geen geld heb om een nieuwe rug tas te kopen alles zit nu in de laptop en volgende loon/stufi moet naar nieuwe kleren :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackwaterEl1te schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:27:
[...]

Ja ken AMD driver problemen maar ze hebben al aangegeven bezig te zijn met enduro problemen dus het een gokje die ik waag.
Ze zijn al bezig sinds januari.

Verder heb je met een alienware geen last van de problemen. Het prijsverschil tussen alienware en de goedkoopste clevo met HD 7970m is behoorlijk te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik heb eindelijk het probleem gevonden met het stotteren in games.

De GPU Core clock gaat van 620 naar 73mhz. Dan gaat het stotteren en botteren ja.

Het gaat hier om een Alienware m17x, 580m. Is dit reden om Dell te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekend probleem, maar ik ben nog niemand op tweakers tegengekomen die er last van heeft:
http://forum.notebookrevi...g-see-post-191-later.html

Probeer de compressor, er zit ongetwijfeld stof in. Als dat niet werkt of je hebt daar geen zin in: maak aanspraak op je in-home garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:55:
Bekend probleem, maar ik ben nog niemand op tweakers tegengekomen die er last van heeft:
http://forum.notebookrevi...g-see-post-191-later.html

Probeer de compressor, er zit ongetwijfeld stof in. Als dat niet werkt of je hebt daar geen zin in: maak aanspraak op je in-home garantie.
Maandag maar eens Dell bellen. Als ik Sleeping Dogs speel heeft hij er heel veel last van, maar een relatief licht spel helemaal niet.

Laptop staat op een vlakke tafel, helemaal vrij van obstakels e.d. De GPU-clocksnelheid gaat van 620mhz steeds naar 73 mhz. Hopen dat Dell een oplossing kan bieden, want zware spellen zijn niet te spelen.

Als ik een stresstest doe, blijft de GPU Core ook op 73 mhz staan. Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/img/n/668168.jpg

Dan is de GPU nog niet heet. In games clockt hij wel gewoon de 620MHz in GPU-Z. Echter als het stottert staat de core clock idd op 73mhz.

Bij benchmarks blijft de temp gewoon rond de 55~60 graden, maar dit is wel op een 73mhz gpu snelheid.

[ Voor 18% gewijzigd door RedHat op 26-08-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo gek op de batterij, lijkt mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:41:
Niet zo gek op de batterij, lijkt mij ;)
Shit, je hebt gelijk :')

Vriendin had de stekker eruit getrokken.

Even opnieuw benchen dan maar :P

Na 1 minuut clockt hij terug naar 475, even kijken hoe het verder gaat :)
Hij blijft nu throttlen tussen 475 en 620... Temps rond de 65 graden.

Laat hem even half uurtje lopen om te kijken of het probleem reproduceerbaar is :)

Na een paar minuten stressen. Nog niet zover dat hij op 73 Mhz gaat lopen:

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/img/n/668178.jpg

Temps stijgen nu naar de 73 graden.

[ Voor 44% gewijzigd door RedHat op 26-08-2012 17:49 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.