Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een GTX 580m klokt toch standaard terug onder furmark/msi kombuster? Dat heeft niets te maken met de temperatuur. Maar met de drivers. Op het moment dat je furmark of msi kombuster draait klopt de GPU altijd terug ook al is de temperatuur prima.

Ik weet niet helemaal zeker of dat ook zo is bij de mobiele kaarten, maar als er wordt teruggeklokt terwijl de temperaturen nog in orde zijn, test dan ook eens met een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:50:
Een GTX 580m klokt toch standaard terug onder furmark/msi kombuster? Dat heeft niets te maken met de temperatuur. Maar met de drivers. Op het moment dat je furmark of msi kombuster draait klopt de GPU altijd terug ook al is de temperatuur prima.

Ik weet niet helemaal zeker of dat ook zo is bij de mobiele kaarten, maar als er wordt teruggeklokt terwijl de temperaturen nog in orde zijn, test dan ook eens met een game.
Ik heb Sleeping Dogs daarom aanstaan. Dan zou hij niet terug horen te klokken, maar geheel zeker weet ik het niet.

Ik kan benchmark ook wel stoppen, even Sleeping Dogs gaan spelen, en als hij stottert screenshot maken van GPU-Z?

Vanmiddag deed hij het om de 5 minuten (5 minuten goed, dan stotteren (Dan na een minuut in het menu was het over)).

[ Voor 15% gewijzigd door RedHat op 26-08-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier: http://www.anandtech.com/...r-the-single-card-king/16
Onder HAWX is de power consumption hoger dan onder furmark. Je kan de resultaten van furmark en MSI kombuster dus niet gebruiken om te controleren of de kaart terugklokt of niet. Dat doet hij namelijk altijd al. Hier nog een bron: http://www.geeks3d.com/20...throttling-with-tdp-apps/.
RedHat schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:51:
Ik kan benchmark ook wel stoppen, even Sleeping Dogs gaan spelen, en als hij stottert screenshot maken van GPU-Z?
Dat lijkt mij een prima methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:58:
Hier: http://www.anandtech.com/...r-the-single-card-king/16
Onder HAWX is de power consumption hoger dan onder furmark. Je kan de resultaten van furmark en MSI kombuster dus niet gebruiken om te controleren of de kaart terugklokt of niet. Dat doet hij namelijk altijd al. Hier nog een bron: http://www.geeks3d.com/20...throttling-with-tdp-apps/.

[...]

Dat lijkt mij een prima methode.
Heb vanavond ff de tijd gehad om weer een zware game te spelen.

Het resultaat na een tijdje spelen, stotteren en downclocking van de GPU. (Heb eerst |GPU-Z opgestart en dan de game, toen het ging stotteren alt+tab gedaan).

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/img/n/671325.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de max. temperatuur? (klik op de 69.0°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:43:
Wat is de max. temperatuur? (klik op de 69.0°)
Tijdens het gamen is hij constant 77 graden. Dat is ook de highest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij throttelt dus terug op exact 78° volgens notebookreview. Dat is dus je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:00:
Hij throttelt dus terug op exact 78° volgens notebookreview. Dat is dus je probleem.
Oplossing? (Dit bedoel ik: Zelf koelpasta gaan verwijderen etc vind ik nogal wat veel van het goede voor een laptop die nog in de garantie zit. Dus ik wil zelf geen risicovolle dingen gaan ondernemen).

Ik heb dit probleem écht vanaf uit de doos uitpakken (In SR3 had hij hier ook last van, ik dacht alleen dat het aan SR3 lag). Dus een 'stof-probleem' kan het niet wezen (Of nauwelijks, voor de rest is de laptop ook gewoon schoon, staat in een schone omgeving en vrij van obstakels).

Na SR3 nooit meer een 'zwaar' spel gespeeld (Alleen TF2 en CS:S, maar die speel ik op lage settings), dus geen last gehad. Maar nu ik weer een zwaar spel aan het spelen ben om de haverklap.

Dit doet mij trouwens denken dat ik dit de 2 weken dat ik D3 heb gespeeld ook last van heb gehad. Daarna D3 niet meer gespeeld overigens.

Ik heb na ontvangen er een SSD ingezet, dus alleen de onderkant eraf gehad (En niet de bovenkant om bij de 2 reservebanken geheugen b.v. te komen). Geen gekke dingen.

[ Voor 17% gewijzigd door RedHat op 29-08-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de thread op notebookreview http://forum.notebookrevi...g-see-post-191-later.html even skim zie ik meer mensen die er al meteen last van hebben. Daar staat ook de oplossing: het laten vervangen/opnieuw plaatsen van de heatsink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:24:
Als ik de thread op notebookreview http://forum.notebookrevi...g-see-post-191-later.html even skim zie ik meer mensen die er al meteen last van hebben. Daar staat ook de oplossing: het laten vervangen/opnieuw plaatsen van de heatsink.
Hoi,

Ik heb nog een keer even vlugtig der reacties doorgelezen. Wat ik vooral lees is dat "Dell-Bill" de koelpasta van de heatsink vernieuwd, dit doet hij voor US-members.

Ik kan niets vinden over gevallen in Nederland en wat Dell daarmee doet. Omdat ik dat niet kon vinden heb ik @DellLuistert een tweetje gestuurt. Misschien kunnen hun mij helpen.

Gemiddelde temp is tijdens een zware game 77 graden, op het moment dat hij 78 hit throttled hij meteen, maar volgens GPU-Z haalt hij nooit de 78 graden. De Average is wel 77 graden, dus ik gok erop dat GPU_Z de 78 graden niet registreert omdat hij al aan het throttlen isn.

Nouja, ik wacht ik wel even af :)

Moet zeggen dat ik veel meer te spreken was over mijn Studio 1555, ik heb met de Alienware toch wel een aantal nare dingen gehad (BigFoot drivers die Apple blokkeren, temp probs, lange levertijd (2 maanden+)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:48:
Ik heb nog een keer even vlugtig der reacties doorgelezen. Wat ik vooral lees is dat "Dell-Bill" de koelpasta van de heatsink vernieuwd, dit doet hij voor US-members.
Dell-Bill is iemand die op de PR(?) afdeling bij dell werkt.
Gemiddelde temp is tijdens een zware game 77 graden, op het moment dat hij 78 hit throttled hij meteen, maar volgens GPU-Z haalt hij nooit de 78 graden. De Average is wel 77 graden, dus ik gok erop dat GPU_Z de 78 graden niet registreert omdat hij al aan het throttlen isn.
Dat was ook mijn gedachte.

Verwijderd

24ste bestelling geplaatst voor m14, nu is die in kazachstan. Als he goed is moet hij morgen komen, best snel.

• dutch2much
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-12-2022
Hey ben nu al tijdje bezitter van die alienware (2 weken).
Heb enkel wat vragen ik heb toen ik hem voor de 1e keer aan deed geupdate zo ongveer 40 stuks.
Hier is mijn vraag.
Bij het spelen van een aantal spellen o.a League of legends, Kingdoms of Amalur.
Krijg ik telkens foutmeldingen waardoor het spel zich afsluit dit geld voornamelijk voor Kingdoms of Amalur.
Bij league of legends staat er in het scherm links boven (me client) Disconnected attempting to reconnect
Ik begin hier nu een grafhekel aan te hebben en vraag me af of dit nou door gaat met complicaties bij elk spel dat ik ga spelen alleen hierom deze reden koop ik geen darksiders en andere spelen -_- want het is moeilijk irritant. Weet iemand een oplossing? Misschien updaten van drivers ofzo? enige probleem is als ik naar nvdia site ga en een scan doe krijg ik een antwoord van geen drivers gevonden... als ik de installer aan doe geeft hij ook een rare foutmelding

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:21
Ik wil me een backpack voor mijn m17x r4 aanschaffen, omdat ik heb gemerkt dat een gewone tas voor over 1 schouder te hangen niet handig is wanneer je moet fietsen. Ik heb eens zitten kijken, en doordat ik hem snel nodig heb, is de asus rog backpack geen optie. Ik ben ook de targus XL tegengekomen.

Heeft iemand ervaring met deze tas? Of heeft iemand suggesties voor een andere rugzak voor de m17x?

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
de originele alienware notebook tas?
ik heb de rog, en ben er tevreden mee, (mischien dat daarom iedereen hier ineens zo een ding kopen? ;) haha)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:42
Heb gister toevallig ook iemand in station schiedam centrum met de Alienware Orion gezien XD
Fietst schijnbaar even prettig als de Asus ROG :)

("stalkte" hem gedurende een aantal honderd meter XD )

BTW.
Tip voor als iemand z'n RAM upgrade.
De Hyundai sticks die je krijgt bij de 8 gb config hebben een afwijkende Jdec, ze houden Corsair vengeance sticks terug, ook al zijn ze beide op 1600mhz ge-rated....
(heb nu maar een tweede set besteld)

[ Voor 38% gewijzigd door DCG909 op 30-08-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch2much
weet iemand een oplossing voor mijn probleem.
Nu heb ik ook dat heel af en toe het systeem hapert echt voor een miliseconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
1: geen Dell drivers met Nvidia drivers mixen, gooi eerst CCleaner er eens overheen, om de troep die je nu hebt op te schonen.

2: gebeurt het ook bij andere pc's? Is het je router niet (dissconected kan ook een slechte router/modem zijn, heb het zelf gehad)

3: SSD, HDD, caching SSD? Waar staat de data op die je op wil vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch2much
1.euhm ik heb nog geen enkele drivers gedownload. Niet geupdate of wat dan ook atm. wou hier eerst merer informatie over.

2. bij andere pc's gebeurt het niet. Mijn router/modem is gewoon goed aangesloten want op het zelfde moment zit ik te skypen of op me andere pc stream te kijken en die gaat gewoon rustig door.

3. Ik heb de standaard hdd op me alienware x17 R4. 500gb versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
1. Ok, misschien even proberen de dell dan te verwijderen, (CCleaner procedure) en weer herinstaleren?

2. zijn de netwerkdrivers goed geinstaleerd?

3. ok, misschien aan een ssd gewent? Ik heb het meestal ook dat ik het merk wanneer hij z'n HDD gaat gebruiken (duurt soms ietewat langer, wat op een hele korte hapering kan lijken)

Ik neem aan dat je je systeem niet opnieuw hebt geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell geeft (per ongeluk?) 10% korting op de M17x en M14x. M17x i7 1080p HD 7970m = € 1,407. De M14x is ook goedkoper. Korting geldt alleen voor de goedkoopste configs (dus niet diegenen die je alleen via de sheet kan bereiken).

Als je er 8GB RAM bij doet kom je ook in aanmerking voor 8% epp. Waardoor je op €1394 komt.

Edit: 'vervalt maandag 3 september'

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 01:20
dutch2much schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 02:20:
weet iemand een oplossing voor mijn probleem.
Nu heb ik ook dat heel af en toe het systeem hapert echt voor een miliseconden
Dit had ik ook, maar na een clean install is dat verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
jeetje, darkstone, ik word wel een beetje verdrietig hiervan.
ik heb nog 1700/1800 betaald voor i7 / 675m / 3d...

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Hallo,

Dell heeft mij gisteravond rond 20.00 gebeld. Ze zouden mij om 17.00 uur bellen. Ik zat in de auto dus kon niets testen, dit begreep de Engels sprekende meneer. Er werd gebeld van een +49 nummer.

Probleem uitgelegd. De meneer vertelde mij dat het aan de heatsink van de videokaart lag. Of ik even de driver wou updaten (Als dat al niet de nieuwste was, maar dat wist hij niet zeker) en als het probleem dan niet verholpen was dan zou hij dat van mij te horen krijgen. Hij zou vandaag of morgen terugbellen, want hij moest werken in het weekend. Ook vertelde hij dat er gewoon een monteur zou komen evt die het probleem op zou lossen.

Hier was ik wel blij mee, want ik was bang dat ik de laptop op zou moeten sturen (Ben ik al niet happig op). Ook zit er een SSD in die achteraf erin is gezet. Ik was er een beetje bang voor dat ze hem zouden vervangen en dat ineens de SSD weg zou zijn ofzo :) Maar dit was dus gelukkig niet het geval.

Ik moest de laatste videokaart bios flashen van de Dell site. Echter had mijn kaart al de laatste bios versie (Of iig dezelfde als die op de Dell site staat).

Dus nu is het afwachten dat men mij terugbelt en dan zouden ze een monteur sturen. Best wel goed geregeld al-met-al.

Ik heb ook 1800 betaald voor een i7/580m/3D... Had beter even kunnen wachten op de nieuwe generatie (R4) maar toch maar niet gedaan. Levertijd van meer dan 2 maanden gehad. Was dus voor mij dubbelzuur eigenlijk :) Maar toch ben ik blij met de laptop :)

[ Voor 9% gewijzigd door RedHat op 01-09-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke notebook cooler moet ik kopen voor de M17X alienware, iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:22:
welke notebook cooler moet ik kopen voor de M17X alienware, iemand een idee
Ik heb de pricewatch: Cooler Master NotePal U Stand en die bevalt mij erg goed.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de cooler master x3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
zolang hij maar blaast, niet zuigt..
dan is het goed ;) en hij moet passen..

de notepal u stand is wel een mooi ding trouwens zeg!!

zeker dat je een hoop mhz-en erbij kan klokken met zo een ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook de notepal u stand, is echt heel mooi. Groot pluspunt is de usb hub die erin zit, zo kan ik op één usb'tje van mijn laptop zowel mijn toetsenbord (die 2 usb poorten nodig heeft) als mijn externe harde schijf aansluiten en de fans hebben nog voldoende power ook. Verder is hij heel stil, zelfs als alleen mijn harde schijf draait hoor je hem nauwelijks. Ook de temperaturen zijn goed, het scheelt wel enkele graden als ik mijn laptop (het is alleen geen alienware) erop heb staan met gewoon op mijn bureau. hij staat en voelt ook gewoon stevig. Echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch2much
nee klopt misschien moet ik dit wel gaan doen. wat betreft LoL het blijkt dat het programma gewoon problemen heeft met een dubbele video kaart het schijnt dat meerdere mensen er last van hebben.
En het andere spel ben ik inmiddels achter dat het gewoon te bugged is voor starcraft gaat het gewoon goed
btw waarop is het beste dark siders te kopen ;p pc of xbox ?

oke ik heb dus een paar rare dingen en ik wil eerst ff weten hoe dit komt.
Telkens als ik wat doe is het automatische programma dat opstart wat het niet doet. ik krijg in het begin een melding vna adobe air wat het niet deed wat erg raar is want ik gebruik het helemaal niet.
Dus wat nu gebeurt in het kort. Ik krijg van die kleine pop ups met een melding van x programma werkt niet.
En het gebeurt bij elk programma die ik open die ik heb geïnstalleerd dus niet die al op de pc stonden die hebben het niet. Denk dat het dus enkel gebeurt bij programma die opstarten via een pop-up bijvoorbeeld bij c&c games

[ Voor 45% gewijzigd door dutch2much op 02-09-2012 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adobe air wordt gebruikt in de LoL launcher. Misschien kun je proberen dit opnieuw te installeren. Wellicht lost dat ook problen op met andere launchers (ik weet niet welke launchers AIR gebruiken, maar het zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Afspraak gemaakt om m'n M17x R4 op te laten halen voor reparatie/vervanging (AlienFX kaput, behuizing los op meerdere plekken, batterij los, touchpad afdruk op beeldscherm etc etc). Eens kijken hoe goed de support is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanquish_
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-02 19:41
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:16:
Dell geeft (per ongeluk?) 10% korting op de M17x en M14x. M17x i7 1080p HD 7970m = € 1,407. De M14x is ook goedkoper. Korting geldt alleen voor de goedkoopste configs (dus niet diegenen die je alleen via de sheet kan bereiken).

Als je er 8GB RAM bij doet kom je ook in aanmerking voor 8% epp. Waardoor je op €1394 komt.

Edit: 'vervalt maandag 3 september'
Vervalt maandag 3 september, hij is vandaag dus nog geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:56
Hallo mensen!
Ik ben opzoek naar een laptop voor de studie.
Ik heb op dit moment de Asus N56, Lenovo Y580 en Alienware M14x op het oog.
Ik heb wel eens eerder voor de grap een Alienware Desktop/laptop samengesteld (ook een paar jaar geleden) en het viel me op hoe erg de prijzen van die dingen fluctueren.
Er zijn zowat elke week nieuwe coupons op internet te vinden en vaak heb je ook iets van 100 euro "korting".
Nu had ik dit weekend een M14X samengesteld en er was tijdelijk iets van 120 euro korting.
Verder vond ik nog een coupon waardoor je nog eens 5% extra korting kon krijgen op Alienware producten.
De coupon was geldig tot (of t/m) 3 september (vandaag) waardoor ik met mijn samenstelling op een prijs van 1150 euro uitkwam.
Toen ik vandaag weer op de Alienware pagina keek viel me op dat de start-prijs 1150 euro was terwijl dit gisteren nog iets van 1050 was.
Ook was er geen "120 euro korting" meer waardoor ik rond de 1350 euro uitkwam terwijl dezelfde setup gisteren nog 1150 euro kostte.
Bij het afrekenen vulde ik de coupon in die tot vandaag zou moeten werken en tot mijn verbazing stond er dat de coupon op 13 september vervalt.
Ik vind het best wel raar dat er zo met de prijzen van die Alienware producten wordt omgegooid.
Als ik toch besluit om voor de M14x te gaan, zou het dan nut hebben om Dell/Alienware op te bellen (zoals in de OP staat?) om tot de prijs te komen zoals ik m gister heb samengesteld (of voor nog minder 8) )?

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt niet 'gegooid' met de prijzen van alienware. Van het weekend waren ze gewoon in de aanbieding. Volgens mij de eerste aanbieding voor de M14x dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:27:
Er wordt niet 'gegooid' met de prijzen van alienware. Van het weekend waren ze gewoon in de aanbieding. Volgens mij de eerste aanbieding voor de M14x dit jaar.
Het valt me wel op dat Alienware producten binnen een paar maanden tijd van prijs veranderen terwijl er dezelfde hardware in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijzen schommelen wel wat, maar er zijn nauwelijks aanbiedingen. Ik heb meer dan een jaar aan data als je het na wil trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:50:
De prijzen schommelen wel wat, maar er zijn nauwelijks aanbiedingen. Ik heb meer dan een jaar aan data als je het na wil trekken :P
Laat maar, ik geloof je wel! :+
Waarschijnlijk kijk ik gewoon op het verkeerde moment.
Jammer dat er zo weinig 13/14 inch notebooks zijn die niet te zwaar zijn maar toch goede specs hebben.
De M14X weegt ook al 2.9kg (zonder netvoeding) en ik weet niet of het wel zo comfortabel is om dat elke dag mee te zeulen (ook in OV waar je vaak moet staan).
Ik had ook de Asus N56 en Lenovo Y580 op het oog maar die wegen ongeveer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AdmiralSnipe schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:06:
Jammer dat er zo weinig 13/14 inch notebooks zijn die niet te zwaar zijn maar toch goede specs hebben.
De sony S13 vind ik nochtans best indrukwekkend qua specs/gewichtverhouding. Zie sonystyle.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:09:
[...]

De sony S13 vind ik nochtans best indrukwekkend qua specs/gewichtverhouding. Zie sonystyle.nl.
De S13 is inderdaad redelijk krachtig gezien het formaat.
Ik kan echter bij het samenstellen op de Sony site geen 1600x900 scherm aanvinken.
Ook komt de prijs van mijn samenstelling ver boven die van bijv. een Y580 die toch wel wat betere specs heeft.
Maar ik hou nu op om het Alienware topic vol te kalken met offtopic gezwam! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik fiets dagelijks 3? km naar het station, neem vervolgens de metro (10 haltes) en loop vervolgens 17 minuuten.
Met een M17x R4, met netsnoer en koptelefoon en eten etc.

Als je niet van porcelijn bent ben je na één dag eraan gewend, het draait allemaal om de tas :)
(al zijn de "goede" tassen voor dit soort laptops niet de goedkoopste -.-" )

Bij het OV kan ik gelukkig wel vaak zitten, maar als ik zou moeten staan en ik kan me vasthouden zou het ook geen echt probleem moeten zijn.

Btw.
Een 7970m met solidworks 2011, met realview loopt sneller dan een hp workstation van 1 á 2 jaar oud XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

DCG909 schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:04:
Ik fiets dagelijks 3? km naar het station, neem vervolgens de metro (10 haltes) en loop vervolgens 17 minuuten.
Met een M17x R4, met netsnoer en koptelefoon en eten etc.

Als je niet van porcelijn bent ben je na één dag eraan gewend, het draait allemaal om de tas :)
(al zijn de "goede" tassen voor dit soort laptops niet de goedkoopste -.-" )

Bij het OV kan ik gelukkig wel vaak zitten, maar als ik zou moeten staan en ik kan me vasthouden zou het ook geen echt probleem moeten zijn.

Btw.
Een 7970m met solidworks 2011, met realview loopt sneller dan een hp workstation van 1 á 2 jaar oud XD
Dit verhaal kan ik (sinds vandaag :9 ) absoluut bevestigen. Ikzelf heb vandaag zo'n 3,5 uur in het OV gezeten/gestaan en icm de ROG rugzak nul problemen ondervonden. Een M14X is alleen maar kleiner en lichter en om die reden dan ook naar mijn mening makkelijk te vervoeren. Wel moet ik erbij zeggen dat AW's geen ultrabooks zijn, die je ff'tjes uit je rugzak haalt, open klapt en begint met een aantekening (daar zijn ze gewoon te 'dik' voor vind ik persoonlijk). Ook kunnen ze goed tegen een stootje en iedereen vind ze er op zijn zachtst gezegd indrukwekkend uitzien 8) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:35

Releases

Ja maar!

Op het punt om te gaan bestellen, zijn er nog bepaalde configuraties die problemen hebben met drivers of ander gezeik? Wil gaan voor de m17x met 7970, geheugen en hardeschijf gewoon standaard want die breid ik zelf wel uit. Uiteraard wel het full HD scherm, en killer wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb geen driver problemen, één keer een graka driver die even crashte, omdat flash gewoon op z'n gat ging (bij meer dan 10 mensen op dat moment, over meerdere landen verspreid).

Moet wel zeggen dat ik de alien opnieuw heb geïnstalleerd en Enduro niet actief heb staan, omdat ik de hd 4000 driver niet heb geïnstalleerd.

Gewoon zelf een 830 of C4 SSD inbouwen en gaan met die hap :)

btw.
RoofTurkey, hij gaat er iets makkelijker in en uit als je het hoofd vak iets open ritst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Die dell chat was ook geen succes.
Ik vertelde dat ik zondag een M14x had samengesteld die op 1150 euro uitkwam en dat maandag dezelfde configuratie meer dan 100 euro meer koste.
De medewerker gaf me vervolgens een link van de M14X waarmee ik nog steeds op 1250 euro uitkom.
Ik kreeg te horen dat ik waarschijnlijk iets over het hoofd had gezien, waar ik op antwoordde dat dezelfde configuratie dit weekend toch echt 1150 euro kostte.
Daarna werd me verteld dat de site wel eens geupdate kon zijn en dat het niet mogelijk was om een M14X voor de oude prijs te krijgen, waarna de chatsessie door de Dell medewerker beëindigd werd.

Ik denk dat dit laatste het geval is want nu staat de startprijs van de M14X op 1150 euro terwijl dit in het weekend nog 1050 was dus waarschijnlijk is de startprijs na het weekend met 100 euro verhoogd.
Dan ga ik maar opzoek naar een alternatief (wss Lenovo Y580) want 1250 euro vind ik toch iets te duur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch2much
vraagie me touchpad lichtje doet het niet maar als ik me pc opnieuw opstart doet hij het wel -_- dafuq is happening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Zit er een muis aan je alien?
Zo ja, staat de optie aan om het touchpad uit te zetten als er een muis gedetecteerd wordt?

Zo nee, probeer de CC, osd etc even te updaten.
Anders zou ik het ook niet weten :s

Verwijderd

De prijzen van de duurste (sheet-only) configs van de M14x en M17x zijn zojuist een procent of 7 gedaald.
Edit: bij nader inzie geldt dat voor alle modellen. Als je de laatste aanbieding hebt gemist, dit is de 2e ronde :P

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 17:34 ]

• AdmiralSnipe
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:24:
De prijzen van de duurste (sheet-only) configs van de M14x en M17x zijn zojuist een procent of 7 gedaald.
Edit: bij nader inzie geldt dat voor alle modellen. Als je de laatste aanbieding hebt gemist, dit is de 2e ronde :P
Ze zijn inderdaad weer goedkoper geworden.
Dezelfde configuratie van de M14x die ik dit weekend had samengesteld voor 1150 kost nu 1186.
5% kortingscode was al ingevoerd maar ik had nog een andere code liggen dan op de dell site staat.
Als ik die invul vervalt echter de 100 euro korting dus dan wordt het alleen maar duurder... :+
Zijn er nog andere manieren om nog wat van de prijs af te snoepen (zal wel niet) want ik denk dat ik toch voor de M14X ga ook al ben ik dan 36 euro duurder uit dan in het weekend??

Verwijderd

Epp truuk gebruiken in plaats van de kortingsbon: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

• dutch2much
gewerkt thnx DCG909

• AdmiralSnipe
Ik had op het gegeven moment dus die EPP zooi erbij (door op "werknemers & studenten" link te klikken) staan waardoor ik op 1127 uit kwam.
Je moet echter bij het afrekenen een Bedrijfsnaam invullen.
Wat moet je dan bij bedrijfsnaam invullen want ik mag dan wel student zijn maar ik heb geen idee of mijn school EPP partner o.i.d. is...
Hebben jullie gebruik gemaakt van die EPP korting??
Het scheelt wel weer 59.33 euro.

~edit: Werkt die 7% shopkorting ook i.c.m. EPP korting??
Als dit het geval is maak ik ook ff een shopkorting account aan! 8)
(sorry als de antwoorden hierop al ergens te vinden zijn).

[ Voor 22% gewijzigd door AdmiralSnipe op 06-09-2012 18:05 ]

• monkeigh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Dell korting, epp korting en shopkorting werken allemaal samen.

Afgelopen weekend zelf de m17x besteld en alledrie succesvol gebruikt.

[ Voor 37% gewijzigd door monkeigh op 06-09-2012 21:05 ]

• AdmiralSnipe
monkeigh schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:03:
Dell korting, epp korting en shopkorting werken allemaal samen.

Afgelopen weekend zelf de m17x besteld en alledrie succesvol gebruikt.
Ah bedankt voor de info.
Ik probeer het zo wel even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Iemand nog ervaring met de M14X?
Ik was van plan om er een te bestellen maar toen herinnerde ik me nog de review van notebookcheck waarin staat dat het display niet bepaald veel kleuren kan weergeven.
Ik heb het beeldscherm van de M14x vergeleken met die van de Lenovo Y580 en het scherm van laatstgenoemde zag er veel levendiger uit.
Het scherm van de M14x scoort op notebookcheck 45% van het sRGB spectrum terwijl dit bij de Lenovo Y580 91%(!) is.
Voor degenen die een M14x hebben, zijn de kleuren echt flets of valt dat in het echt wel mee?
Ook las ik iets over saturation omhoog krikken in het control panel maar hierdoor worden de kleuren waarschijnlijk alleen maar feller (niet dat het scherm opeens meer kleuren kan weergeven :( ).
Ik moet de laptop veel gebruiken voor school, o.a. voor videobewerking en dat soort dingen dus dan is een goed scherm wel handig.
Het scherm is eigenlijk het enigste wat me tegenhoudt om de M14x te bestellen want ik wil niet 4 jaar (+) met een baggerscherm rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
het scherm is niet top of the line nee,
is hij slecht? nee niet echt, maar dat is een vraag die ik niet kan beantwoorden.

ik heb een m17x met een SUPER mooi sec5044 panel (120hz 3d samsung) maar dat ik echt veel verschil zie in anderre notebooks en dit echt opvalt? nee niet echt..

het is me in een 1 op 1 test maar bij 1 laptop opgevallen dat het anderre scherm iets minder was (was naast een bto17cl35 met chinees chi-mei scherm)

even kort:
het scherm van de m14x is so-so.

als jij proffesioneel video's gaat editten, zou ik niet voor een m14x gaan, maar lekker een m17x meenemen, ook deze zijn prima te tillen als je een knappe rugzak heb (asus ROG ftw!!) (zometeen heeft iedereen er 1 lol)

[ Voor 18% gewijzigd door aron225 op 07-09-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
aron225 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:58:
het scherm is niet top of the line nee,
is hij slecht? nee niet echt, maar dat is een vraag die ik niet kan beantwoorden.

ik heb een m17x met een SUPER mooi sec5044 panel (120hz 3d samsung) maar dat ik echt veel verschil zie in anderre notebooks en dit echt opvalt? nee niet echt..

het is me in een 1 op 1 test maar bij 1 laptop opgevallen dat het anderre scherm iets minder was (was naast een bto17cl35 met chinees chi-mei scherm)

even kort:
het scherm van de m14x is so-so.

als jij proffesioneel video's gaat editten, zou ik niet voor een m14x gaan, maar lekker een m17x meenemen, ook deze zijn prima te tillen als je een knappe rugzak heb (asus ROG ftw!!) (zometeen heeft iedereen er 1 lol)
De M17x wordt me gewoon te duur dus dat wordt m niet.
Ik zit te twijfelen tussen de Lenovo Y580 (mooier scherm en iets snellere videokaart) en een M14x.
Op de Nederlandse site staat er "truelife" bij de schermkeuze opties terwijl dit niet op de Amerikaanse Dell site staat.
Ik dacht misschien zit er in europa een ander scherm in maar die "truelife technology" is volgens mij gewoon het glas/plastic plaatje dat voor het scherm zit.

Dit kwam ik tegen over Truelife:

The TrueLife™ brand is Dell's marketing name for its new anti-reflective LCD screen technology (anti-reflective technology). TrueLife™ is a trademark owned by Dell, Inc.

Is het niet zo dat Alienware laptops juist heel erg reflecteren?? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AdmiralSnipe schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:55:
Iemand nog ervaring met de M14X?
Ik was van plan om er een te bestellen maar toen herinnerde ik me nog de review van notebookcheck waarin staat dat het display niet bepaald veel kleuren kan weergeven.
Ik heb het beeldscherm van de M14x vergeleken met die van de Lenovo Y580 en het scherm van laatstgenoemde zag er veel levendiger uit.
Het scherm van de M14x scoort op notebookcheck 45% van het sRGB spectrum terwijl dit bij de Lenovo Y580 91%(!) is.
Voor degenen die een M14x hebben, zijn de kleuren echt flets of valt dat in het echt wel mee?
Ook las ik iets over saturation omhoog krikken in het control panel maar hierdoor worden de kleuren waarschijnlijk alleen maar feller (niet dat het scherm opeens meer kleuren kan weergeven :( ).
Ik moet de laptop veel gebruiken voor school, o.a. voor videobewerking en dat soort dingen dus dan is een goed scherm wel handig.
Het scherm is eigenlijk het enigste wat me tegenhoudt om de M14x te bestellen want ik wil niet 4 jaar (+) met een baggerscherm rondlopen.
http://www.anandtech.com/...are-m14x-too-much-by-half

Het scherm is niet bagger, maar erg goed is het ook niet. Maar als je sowieso al veel waarde hecht aan het scherm, waarom neem je dan de M14x met 900p? De M14x is goed in veel dingen. Hij is compact, goede accuduur, fijn toetsenbord en touchpad en heeft goede prestaties. Maar het scherm is een pijnlijk punt. Ik had veel liever gezien dat het een 15.6" was puur vanwege de betere scherm mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:30:
[...]

http://www.anandtech.com/...are-m14x-too-much-by-half

Het scherm is niet bagger, maar erg goed is het ook niet. Maar als je sowieso al veel waarde hecht aan het scherm, waarom neem je dan de M14x met 900p? De M14x is goed in veel dingen. Hij is compact, goede accuduur, fijn toetsenbord en touchpad en heeft goede prestaties. Maar het scherm is een pijnlijk punt. Ik had veel liever gezien dat het een 15.6" was puur vanwege de betere scherm mogelijkheden.
Dat is ook het struikelblok voor mij.
De looks van de M14x spreken me wel aan en het is weer eens wat anders (heel cliché) maar het scherm lijkt me inderdaad niet het beste van het beste.
De Y580 heeft voor ongeveer dezelfde prijs een betere videokaart en een beter scherm (die ook nog eens full HD is).
Wel las ik dat de Y580 wat mindere bouwkwaliteit had maar opzich denk ik dat dat wel meevalt.
Als ze in zo'n "premium" laptop als de M14x nou ook eens een "premium" scherm zouden zetten dan ging ik sowieso voor de M14x, maar nu neig ik toch naar de Y580 vanwege de betere kleurweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
aron225 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:58:
...

ook deze zijn prima te tillen als je een knappe rugzak heb (asus ROG ftw!!) (zometeen heeft iedereen er 1 lol)
Ik zou wel een asus ROG willen hebben, maar kan em nergens vinden. Overal is hij uitverkocht en niet leverbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Robbiedobbie schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 18:10:
[...]

Ik zou wel een asus ROG willen hebben, maar kan em nergens vinden. Overal is hij uitverkocht en niet leverbaar...
Levertijd 1-5 werkdagen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Ja, maar aangezien ze hem zelf niet hebben, en op alle andere plekken ook de leveranciers niets hebben, geloof ik het niet zo. Daarom gister al een mail gestuurd. Moet nog antwoord krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Salland kan hem absoluut niet snel leveren. Had hem eerst daar ook besteld (zelfde verwachte levertijd) en uiteindelijk na 2 maanden nog niets binnen. Toen maar gewoon via Asus zelf besteld en hem de volgende werkdag in huis voor 2 tientjes meer (10% korting die dag :) ).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Tja, ook asus zelf heeft hem niet op voorraad, dus dat is geen optie. Ik ga denk ik maar een andere tas zoeken, want ik heb hem binnenkort toch nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sutro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10-2024
ik zou graag een nieuwe driver installeren voor een 6970m kaart in m'n m17x r3,maar blijkbaar zijn de drivers op de dell site al van 2011.
als ik ze download van radeon will hij ze niet accepteren,weet er iemand hoe ik aan de nieuwste drivers kan komen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sutro-1795/hero/1283069

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Hmm, aangezien ik echt een tas nodig had, ben ik maar eens naar een tassenspeciaalzaak gegaan (ja die bestaan blijkbaar ook...) en heb daar een tas gevonden die groot genoeg is voor mijn laptop + aantal boeken.
Het merk is WinPard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Nooit van gehoord, maar als het kwalitatief aanvoelt (en er goede garantie op wordt gegeven) dan zou ik er gewoon voor gaan als ik jouw was, mits de prijs redelijk is. SwissGear is anders ook een leuke optie, alleen ook die zijn niet bepaald goedkoop.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Vandaag idd bij de bijenkorf (meestal wel duur) een SwissGear gezien.
Toen dacht ik wel even: Hé, dat had ook een optie geweest :/
Asus heeft de ROG geregeld even niet op voorraad, maar dat is meestal maar 2 dagen oid.

Ik denk dat de "normale" webshops gewoon niet leveren omdat ze hun prijzen te laag hebben ingeschat...
Hoe kan het anders dat asus gewoon binnen twee werkdagen leveren?!?
(had eerst een order bij informatique staan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:09
Ander erg goed alternatief: Thule

Afbeeldingslocatie: http://www.racknroad.com/img_prod/TCBP-217-bag.jpg

wel iets duurder dan een swissgear, met 120 euro. Maar ik heb m gisteren binnen gekregen en ik ben er erg tevreden mee.

Er staat speciaal voor MBpro, maar mn HP8710W past er prima in.

De Swissgear pegasus was de tas die ik hiervoor had. Deze heeft het 4 jaar prima volgehouden, maar nu toch wat slijtage klachten, oa rits kapot. Omdat ik veel reis met mn 17" laptop is het voor mij rendabel om zon dure tas te nemen. :)

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

Bladeslayer schreef op zondag 09 september 2012 @ 14:04:
Ander erg goed alternatief: Thule

[afbeelding]

[video]

wel iets duurder dan een swissgear, met 120 euro. Maar ik heb m gisteren binnen gekregen en ik ben er erg tevreden mee.

Er staat speciaal voor MBpro, maar mn HP8710W past er prima in.

De Swissgear pegasus was de tas die ik hiervoor had. Deze heeft het 4 jaar prima volgehouden, maar nu toch wat slijtage klachten, oa rits kapot. Omdat ik veel reis met mn 17" laptop is het voor mij rendabel om zon dure tas te nemen. :)
Past de m17x daar ook in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Ik las in dit topic iets over dat je een 10% kortingscoupon kreeg als je een Alienware producs voor een bepaalde tijd in je mandje had liggen (post uit 2010 volgens mij).
Werkt dit nu nog steeds, en zo ja is deze coupon dan compatible met andere kortingscodes??
Ik neig nu naar een Lenovo maar als er nog eens 10% van de prijs van een M14x af kan klinkt dat ook wel aantrekkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
YESSS :)
Geen flash meer voor mij XD XD XD

Een beetje omslachtige manier.....
Je moet eerst de windows mediaplayer plugin for firefox (van microsoft 0.o) instaleren en daar dan weer de H.264 add-on voor (alleen win7)

Het werkt tot nu toe perfect op m'n acer (kon geen youtube meer aan 0.o) die doet nu weer vrolijk 1080p....

Ik ga morgen op m'n stage gelijk Flash van m'n alien gooien :/
Dan kan ik ook weer 100% zeker gamen tijdens het luisteren van muziek ;)
(heb het al 3 keer gehad dat flash op me crashte )

(wmp in ff) http://www.interoperabili...r-firefox-plugin-download
(h.264 plugin) http://www.interoperabili...-extension-for-wmp-plugin

... werkt dus niet .... k.u.t.
Dan maar IE voor muziek opstarten :/

[ Voor 5% gewijzigd door DCG909 op 10-09-2012 21:01 ]

• Propane
  • Niet online
Propane schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:48:
Afspraak gemaakt om m'n M17x R4 op te laten halen voor reparatie/vervanging (AlienFX kaput, behuizing los op meerdere plekken, batterij los, touchpad afdruk op beeldscherm etc etc). Eens kijken hoe goed de support is :P.
Ervaring reparatie:

Laptop vorige week donderdag opgepikt door UPS. Doorlooptijd zou tussen de 6-10 werkdagen zijn. Vandaag terug gekregen, best netjes dus. De afhandeling van het verzenden is ook goed, alles zat nog beter ingepakt dan in de originele verpakking van de laptop.

Helaas is de reparatie wat minder... De AlienFX is gerepareerd door het toetsenbord te vervangen, maar de batterij zit nog steeds los, de behuizing zit nog steeds op meerdere plaatsen los en kraakt gewoon op bepaalde plekken waar dat niet zou moeten. Ondanks dat al deze klachten in de case waren genoteerd zijn die dus niet opgelost. En dan zit ik vanaf komend weekend weer minimaal drie weken in het buitenland waardoor er weinig aan gedaan kan worden, grmbl....

Dus, kudos voor UPS en hun afhandeling van de pick-up & return, minder kudos voor het Dell reparatiecentrum....

Edit:

Welke drivers gebruiken jullie voor de HD7970M? Die van Dell zijn alweer wat ouder. Ik heb de standaard AMD drivers al eens geprobeerd, maar die leken niet echt goed te werken, en met de mobility drivers had ik crashes.

[ Voor 8% gewijzigd door Propane op 13-09-2012 18:49 ]

• Cosmiccc
  • Registratie: Juni 2012
Hallo,

Ik heb onlangs een M17x R4 laptop besteld en deze gisteren geleverd gekregen. Ik heb daarnaast o.a. een Samsung 830 SSD gekocht die ik zelf zal installeren.

Bij de AW laptop zaten 3 DVD's waarvan eentje gelabeld is als "Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 64 bit" DVD. Weten jullie of ik met deze DVD een echte clean install van Windows kan uitvoeren op de SSD? Of bevat deze DVD ook de bloatware van Dell/Alienware?

Ik ben op de hoogte van de downloadmogelijkheden voor een Windows iso op het net maar verkies uiteraard clean te installeren vanaf de DVD die met de laptop werd geleverd indien dit hetzelfde resultaat geeft.

Alvast bedankt voor de reacties!

P.S.: De overige DVD's zijn gelabeld als "M17x R4 Resource DVD" en "Resource Media Webcam Central". Ik veronderstel dat deze de drivers en bloatware bevatten. De drivers download ik toch vanaf de Dell-website en bloatware heb ik niet nodig (tenzij de AW-gebruikers hier me toch een of andere Dell/AW-software kunnen aanraden)?

[ Voor 19% gewijzigd door Cosmiccc op 13-09-2012 21:28 ]

• Propane
  • Niet online
Cosmiccc schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:23:
Bij de AW laptop zaten 3 DVD's waarvan eentje gelabeld is als Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 64 bit DVD. Weten jullie of ik met deze DVD een echte clean install van Windows kan uitvoeren op de SSD? Of bevat deze DVD ook de bloatware van Dell/Alienware?

Ik ben op de hoogte van de downloadmogelijkheden voor een Windows iso op het net maar verkies uiteraard clean te installeren vanaf de DVD die met de laptop werd geleverd indien dit hetzelfde resultaat geeft.
Ja, daar kun je een clean install mee doen. Enige veranderingen zijn de achtergrond op het inlogscherm en je account icon voor zover ik weet.

• Cosmiccc
Propane schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:27:
[...]
Ja, daar kun je een clean install mee doen. Enige veranderingen zijn de achtergrond op het inlogscherm en je account icon voor zover ik weet.
Bedankt voor de snelle respons! :)

Heeft het eigenlijk zin om bij het eerste gebruik (alvorens de SSD te installeren) zelf recovery DVD's (worden ook AW Respawn DVD's genoemd?) aan te maken? Ik ga de 500 GB HDD die in de laptop reeds zit nl. volledig formatteren om als data-schijf te gebruiken. Ik meen uit informatie online begrepen te hebben dat je in dat geval een partitie op de originele HDD wist die je nodig hebt om via Respawn de laptop in de originele configuratie terug te plaatsen (ik denk bijvoorbeeld indien de laptop terug naar Dell zou moeten sturen voor reparatie of iets dergelijk)? hieruit leid ik af dat de Respawnen dus definitief niet meer mogelijk is en dat het maken van die DVD dan ook zinloos is. Is dat correct?

Ik dacht eigenlijk onderstaande werkwijze te gebruiken, i.c.m. met de handleiding van Redono als dubbelcheck (idd, dit is de 1ste keer dat ik zoiets doe en 'k knijp em behoorlijk :/ ), die ik heb gevonden op alienwarearena en daarin wordt gewag gemaakt van een system backup onmiddellijk na de clean install (doe je dat dan best vóór of nà de installatie van de drivers?):

I've done this exact thing recently thanks to some help on here!
My Thread: http://www.alienwarearena.../22478/hardware/ssd-help/
Blaze Ghost SSD thread: http://www.alienwarearena...uide-upgrading-to-an-ssd/
Steps I took were:
1) Buy SSD - Crucial M4 256GB
2) Remove battery and back cover (YouTube: Alienware M17x R4 Teardown - Removing the hard drives)
3) Remove primary HDD from Slot 0 (Leave out for the time being)
4) Install SSD in Slot 0
5) Replace battery and back cover
6) Power on pressing F2 repeatedly for bios
7) Set Bios to AHCI, Save
8) Insert Win7 Install CD
8) Reboot pressing F12 repeatedly for Boot Options
9) Boot from CD
10) Install Win7 - Great Guide here:
http://www.overclock.net/...ation-guide-for-ssds-hdds
10a) Install drivers using Service Tag Support. Install in the right order.
11) Once all up and happy, along with optimisations and tweaks from the guide above, install Primary HDD in spare HDD Slot 1
12) Format (now) Secondary HDD (or Partition shrink and expand if you want to keep docs / files on there etc, deleting old OS)
13) Install applications on SSD (use HDD for docs / files etc)
14) Image SSD using Win7 Backup - Save to HDD or other.
Job done! Now happy. Drop me a PM if you've got any questions.
Cheers,
Cisco

[ Voor 81% gewijzigd door Cosmiccc op 13-09-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmiccc
Heeft het eigenlijk zin om bij het eerste gebruik (alvorens de SSD te installeren) zelf recovery DVD's (worden ook AW Respawn DVD's genoemd?) aan te maken? Ik ga de 500 GB HDD die in de laptop reeds zit nl. volledig formatteren om als data-schijf te gebruiken. Ik meen uit informatie online begrepen te hebben dat je in dat geval een partitie op de originele HDD wist die je nodig hebt om via Respawn de laptop in de originele configuratie terug te plaatsen (ik denk bijvoorbeeld indien de laptop terug naar Dell zou moeten sturen voor reparatie of iets dergelijk)? hieruit leid ik af dat de Respawnen dus definitief niet meer mogelijk is en dat het maken van die DVD dan ook zinloos is. Is dat correct?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Nou ja, je kunt dus met de meegeleverde DVD gewoon de laptop naar originele staat herstellen door Windows er opnieuw op te zetten en de drivers te installeren. Daar heb je niet speciaal een Respawn (of hoe ze dat spul ook maar noemen) voor nodig. Anders zit je met een 10GB partitie die gereserveerd is terwijl er misschien 1GB in gebruik is ofzo. Wasted space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb die recovery partitie eruit gesloopt.
Gaf een soort error, omdat ik windows opnieuw had geinstaleerd :/

Edit.
Even een vraag over de BIOS, wat is beter bij de aliens?
AHCI, of RAID?
Ik draai geen raid, maar dat intel RAID programma werkt er wel mee :/

(moet weer herinstaleren, ging iets mis met een instalatie van een programma dus ik moet weer schone registry's hebben -.-")

[ Voor 55% gewijzigd door DCG909 op 17-09-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ok, even een vers bericht.
Er is dus iets mis gegaan bij de herinstalatie (weet bij god niet wat...), waardoor Solidworks dus niet wil updaten naar SP2 en Just cause 2 iig niet werkt.
Alien swarm doet het wel (in iedergeval tot het menu)

Vanmiddag een total wipe doen, echt alles eraf en m'n eigen installatie volgorde maar weer aanhouden :(
I am not amused (5 uur verneukt met dit geintje :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn nieuwe Alienware gekocht m17x
De 680 m erin en 8 gig ram, de 500 gb (steek er zelf samsung 830 256 bij)
Killer wireless enzo non 3D scherm wel full had
Was aktie en met accidental damage kwam ik op 1774euro
Lijkt me mooie prijs niet?
Iemand al ervaring met die accidentel damage?
Voor die 55euro leek me dat wel mooie deal een accidentje is snel gebeurt,
hoop als ik hem eens laat vallen of met glas cola erover valt het effectief zonder kosten gerepareerd wordt dan?
Nu zou de 1/10 geleverd worden
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:01:
hoop als ik hem eens laat vallen of met glas cola erover valt het effectief zonder kosten gerepareerd wordt dan?
Volgens mij wel. Maximaal één keer per jaar. Let dus goed op wat je claimt. En als je na een jaar nog niets hebt geclaimd maar je palm rest zit onder de krassen (bijvoorbeeld) dan kan je die ook laten vervangen.

• DCG909
Zeer mooie prijs idd.

Bij mij gaat het nu even niet zo lekker...
Wifi op de alien is brak.... m'n mobiel trekt 13MB/s (aan een apparte AP) en de alien trekt 0.6MB/s (minder dan 1/10e van het gebruikelijke)
Via de kabel werkt het wel, zal zo dat andere AP nog eens proberen....

Edit.
Ok, andere AP, 0.20MB/s erbij..... pokke wifi....

Edit2.
Ok... nu voel ik me stom.....
Heb nu de killer driver van hun eigen site gehaald en bij het opstarten hiervan viel me 1 ding ineens op...
Upload staat links, download rechts.... die had ik dus verkeerd om gezet.... slim :/
Hij knijpt je internet dus ook als je de manager uitzet :s

[ Voor 39% gewijzigd door DCG909 op 19-09-2012 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawadde de 18de hebben ze betaling ontvangen en vandaag staat die al op verzonden, gaat heel erg snel he niet?
Nu wachten tot die aan de deur is, ben eens nieuwschierig vanwaar hij moet komen,
Morgen snel nog achter een samsung 830 256 ssd
Groeten

• DCG909
Heb je een standaard config genomen?
Ik weet niet zeker of zoiets veel uit maakt :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil ook een laien ware pc kopen maar dan 2de hands kan iemand mij vertellen welk type dit is?

ik hoop dat ik snel te horen krijg van julie!![img]http://C:\Documents and Settings\soerajh\Bureaublad\aziz_naji_3814.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:00:
ik wil ook een laien ware pc kopen maar dan 2de hands kan iemand mij vertellen welk type dit is?

ik hoop dat ik snel te horen krijg van julie!![[url="http://C:\\Documents and Settings\\soerajh\\Bureaublad\\aziz_naji_3814.jpg"]afbeelding[/url]]
Ik ken Laien Ware niet :s

OT.
Volgens mij is je link fout -.-"
Je moet het eerst ergens uploaden en dan kun je die http link hier posten...

Verwijderd

Ik heb de mijne sinds maandag, ssd erin terug alles install alles werkt perfect, nice machien
maar nu als ik op batterij speel dan heb ik maar weinig fps ingame in guild wars ook al zet ik alles in windows zo hoog als op netstroom, kan dit kloppen en is dit normaal?
heb zelfs gevoel dat ik op batterij de nvidia 680m niet gebruik dat ik op de intel kaart speel (als dit zelfs kan)
iemand hier meer info over of ervaring?
met netstroom alles op high 110 fps ongveer op batterij 20 a 30
groeten

• dutch2much
even vraagje. ik wil een laptop sleeve kopen / tas maar niet zo een mega rugzak. want de normale 17.3 inch sleeves zijn te klein voor de alienware x17 en vind dat enorm vervelend om met dat ding te sjouwen vna her naar der om ze te passen. Op internet zijn ze allemaal kleiner dan 44 cm 43.9 dus dan moet ik al snel kijken naar 18 inch laptop sleeves

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:34:
maar nu als ik op batterij speel dan heb ik maar weinig fps ingame in guild wars ook al zet ik alles in windows zo hoog als op netstroom, kan dit kloppen en is dit normaal?
Het is inderdaad zo dat de GPU dan in 2D clocks blijft, je wilt geen 150W uit je accu trekken ;)

Verwijderd

owkey, en er is ook iets van turbo boost bij de cpu dat hij van 2.3 ofzo naar 3.0 kan gaan, moet je hiervoor iets doen om dit aan te zetten of schakelt dit ook automatish aan als de cpu het ooit moeilijk krijgt?
alvast hard bedankt voor de info

• Releases

Releases

Ja maar!

Alienware besteld, duurt het altijd zo lang voordat je een confirmatie mailtje krijgt?

Nvm, order staat netjes in het systeem nu. Conformatie mailtje krijg ik als de betaling binnen is.
Verwachte levertijd 22-10, was het maar sneller! O-)

[ Voor 47% gewijzigd door Releases op 27-09-2012 20:44 ]

• DCG909
Wachten duurt inderdaad lang, zeker als het iets moois is ;)

• Releases

Releases

Ja maar!

DCG909 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 21:05:
Wachten duurt inderdaad lang, zeker als het iets moois is ;)
Heb wel vaak gelezen dat mensen hem veel eerder kregen als de verwachte levertijd. Hopelijk is het geld snel bij hun binnen. Kunnen ze gaan bouwen daar in ver weggiestan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik had hem binnen twee weken oid. gaat best snel hoor ;)

ps. borderlands 2 met physx draait goed op de 7970m, zit volgens mij nog wel wat "foute" code in het spel waardoor er nog wat framedrops zijn in bepaalde gevallen (geen idee wat, denk dat sommige dingen te lang blijven liggen)

Verwijderd

Ik had hem zelfs na een week al, wat ging dat snel
op de 680 draait borderlands 2 ook super, geen last van framedrops btw
Nu wat ik wel jammer vind is dat als je de laptop achteraan beetje optilt hij veel minder herrie maakt,
blazer draait niet zo snel omdat hij beter gekoelt wordt waar hij lucht aanzuigt.
beter wat hogere standblokskes gemaakt.
Iemand iets meer over die turbo boost cpu info?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Inmiddels is mijn videokaart + heatsink vervangen (Alienware m17x r3, 580m). Dit zou het probleem moeten oplossen.

Het probleem is opgelost maar er is een ander probleem opgetreden. De monteur heeft de videokaart 4 keer moeten verwisselen voordat het moederbord de videokaart herkende, maar toen de laptop de videokaart herkende startte hij moeiteloos door en heeft dat sindsdien altijd gedaan.

Sinds de swap heb ik geen tijd gehad om te testen, omdat ik elke ochtend om 8 uur de deur uit ging en om 23 terug kwam van het werk, dan nog moest eten en douchen, slapen etc.

Nu ben ik even Diablo 3 aan het spelen en het volgende valt mij op: Ontzettend lage FPS. Haperingen, niet vloeiend. Ik dacht, throttled hij nou weer? Ik ben gaan kijken ,maar de core clock blijft tijdens het gamen maar ook idle in windows gewoon op 202.5 mhz staan (Dit zou volgens mij 690 ofzo moeten zijn). Dat verklaart natuurlijk lage FPS.

Hoe kan ik, of in ieder geval in games, ervoor zorgen dat hij gewoon weer naar 690 gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Pakt hij de 580 wel, of draait ie op de ipg?
Ik heb ervoor gezorgd dat de IGP gewoon niet werkt door de driver niet te geven.

heb je FN+ F7 al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik heb even de drivers helemaal verwijderd, opnieuw geïnstalleerd.

Idle is de temp van de vid kaart 10 graden minder warm, en de core staat idle zie ik de core ook schakelen tussen 620mhz en 50mhz. Lijkt dus een driver probleempje geweest te zijn na vervanging videokaart. De monteur zei dat dit niet hoefde omdat er een identieke videokaart ingezet is. Maar ben nu toch blij dat ik het gedaan heb. Straks maar even verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Het zou in princiepe ook niks uit moeten maken, het zijn universele drivers, toch?

(ben heel blij dat de alienware de roccat kave 5.1 goed kan aansturen :) zowel 5.1 in games, als goed geluid bij muziek en films)
Pagina: 1 ... 46 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.