Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iemand meer info hoe die turbo mode nu juist werkt?
moet je deze ergens aanzetten of springt die aan wanneer de cpu het lastig krijgt?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 10:11
DCG909 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 00:33:
Het zou in princiepe ook niks uit moeten maken, het zijn universele drivers, toch?

(ben heel blij dat de alienware de roccat kave 5.1 goed kan aansturen :) zowel 5.1 in games, als goed geluid bij muziek en films)
Misschien een noob vraag, maar hoe heb je de 5.1 werkende gekregen op de aliewnare mx17r3 ? deze headset heeft 5 kabeltjes, terwijl er maar 3 input toegangen zijn op de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Laatst online: 14:42
Eh, 3 voor audio, 1 mic en 1 usb voor power...
Ik gebruik de mic van de alien, dus het werkt perfect ;)

(btw, het is een R4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:12:
Nog iemand meer info hoe die turbo mode nu juist werkt?
moet je deze ergens aanzetten of springt die aan wanneer de cpu het lastig krijgt?
alvast bedankt
Die staat standaard aan, maar je kunt dit checken door de windows sidebar gadget ervoor aan te zetten (rechtermuisknop op het bureaublad -> gadgets -> intel turbo gadget). Hij (de 3610qm) gaat in turbo modus van 2,3ghz naar 3,3ghz.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmiccc
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-12-2024
Heb zonet m'n nieuwe M17x uitgerust met nieuwe SSD en HDD en dus een clean install uitgevoerd.

Bij het opstarten krijg ik iedere keer van de Killer Network Manager een venster waarin me gevraagd wordt een speedtest van de internetverbinding uit te voeren (alvorens ik verder KNM kan gebruiken). Het "kaartje" waarop ik normaal op speedtest.net de server kan selecteren om de test te beginnen (zoals op speedtest.net) verschijnt echter niet zodat ik de test niet kan starten en dit venster dus iedere maal verschijnt na een opstart. Dit lukt overigens wel als ik m.b.v. Google Chrome naar speedtest.net surf om dezelfde test uit te voeren.

Ik vermoed dat dit iets te maken met Flash Player (?) maar ik heb de meest recente versie geïnstalleerd.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen (en excuus voor deze nogal domme vraag maar ik slaag er maar niet in om dit op te lossen)?

[ Voor 11% gewijzigd door Cosmiccc op 02-10-2012 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Heb ik ook gehad...
De tweede keer bleef ie het vaker vragen dan de eerste keer, heb het gewoon geaccepteerd en dan weg geklikt.
Uiteindelijk stopte de meldingen :s Ik weet niet wat ik dus gedaan heb....

Killer werkt gewoon zonder die test, zelfs als je de driver uninstaled werkt de bandwith management... die veranderd ie in een register, denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch2much
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-12-2022
oke even paar vraagjes.... want ik irriteer me mateloos aan mijn x17 R4
elke headset die ik er nu in plug doet het structureel niet. bij skype doet hij het enig zins maar bij teamspeak faalt dat ding megahard heeft iemand hier een oplossing of verwacht del na het uitgeven van 1500 dat je een doe het zelf pakket in huis haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Eh.... wat doet het niet?
Geluid, of microfoon?

Ik kan zowel m'n in-ear-headphones gebruiken, als m'n 5.1 koptelefoon, werkt beide prima (al is de geluidscontrole op de 5.1 beter en niet in één klap oorverdovend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn studio 15 is pas oorverdovend. Mijn geluidsniveau staat op dit moment @ 1,8% :P

Maar inderdaad. Wat doet het niet? Probeer ook eens een andere jack. Bij mijn laptop werkt slechts één van de 3: de 2e is een 2e headphone out die het pas doet als de eerste in gebruik is, en de 3e is mic in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Bij mijn R4 werken de 1e en 2e alle bij (vanaf rechts), 3e is microfoon en 4e is optiche :s ?
(kwam licht uit tijdens de instalatie....)

@Darkstone. Wow, dat is hard, ik heb 3 á 4 als "normaal" voor m'n in-ear's
14% voor de Kave 5.1 (god I love the bass speaker XD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCG909 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 00:08:
Bij mijn R4 werken de 1e en 2e alle bij (vanaf rechts), 3e is microfoon en 4e is optiche :s ?
(kwam licht uit tijdens de instalatie....)
Wikipedia: S/PDIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ah, S/PDIF, was de naam even kwijt.
Ken de Toslink kabel, maar ik heb nog nooit een in 3.5 mm formaat gezien, dus ik durfde het niet met 100% zekerheid te zeggen.

(btw. Yay, binnnekort een IPS 3D monitor, dus dan kan ik ook 3D blu-rays afspelen en misschien in 3D gamen (op m'n desktop dan))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Iemand al opgevallen dat de m17x niet meer online kan worden aangeschaft?

"Dit artikel kan helaas niet meer online worden aangekocht. Neem contact op met uw vertegenwoordiger voor meer informatie over hoe u kunt bestellen."

http://www.dell.com/nl/p/alienware-m17x-r4/pd?sc_err=noocs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
ik kan wel de m17x configureren. Alleen de HD kaart zit er niet meer tussen. Alleen nog de GTX675m en 680.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de 7970m nog gewoon kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Squ1zZy schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:59:
Iemand al opgevallen dat de m17x niet meer online kan worden aangeschaft?

"Dit artikel kan helaas niet meer online worden aangekocht. Neem contact op met uw vertegenwoordiger voor meer informatie over hoe u kunt bestellen."

http://www.dell.com/nl/p/alienware-m17x-r4/pd?sc_err=noocs
Via deze link is de Alienware M17x R4 nog prima te bestellen. Ook met een HD 7970M...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:35

Releases

Ja maar!

Ze hebben nu de killer wifi in backorder voor 7000 stuks vertelde de klanten service net.
Word mooi gecompenseerd voor de prijs verlaging.

- betere processor
- draagtas
- anti virus.

Ik ben tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
iemand hier al linux op zijn alienware geinstalleerd?
ik ben nu ubuntu aan het installeren , 2e partitie van 18gb kijken of het bevalt.

zijn hier nog verder op/aanmerkingen over?

ik heb een gtx675, en 3d scherm, dus GEEN optimus of enduro of andere ellende.

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiedag,
ik heb een alienware van klein maand oud, wou de webcam gebruiken maar zie nu dat men micro niet werkt,
wel is er stuurprogramma van sound blaster recond3d maar bij windows zie ik dat hij zegt niet geinstalleerd,
is deze nu kapot of moet ik dit nog ergens instellen?
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyswing
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-05-2019
hey allemaal!!

ik ben van plan een m17 te kopen omdat ik het uiterlijk super vind.
Maar wat moet mij echt over de streep trekken om niet een laptop van een concurrent te kopen zoals msi of een x-book van bto.

En wat houdt eigelijk het het achtervoegsel in van m17 zoals, r1, r2 en zo voort.

Ik was trotse eigenaar van een xps720 van dell (totdat kortsluiting in mijn droger jongsleden mijn woning verwoeste en mijn dell slooprijp is geworden). Volgans mij het laatste model van dell voordat het allienware werdt maar tot zijn laatste dienst dag nog steeds een beest van een pc was. Vandaar dat ik opzoek ben naar een krachtige laptop en alienware nu nog mijn eerste keus is.

Met vriendelijke groet,

natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyswing
monkyswing schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 13:05:

En wat houdt eigelijk het het achtervoegsel in van m17 zoals, r1, r2 en zo voort.
of is dat niet relevant voor het huidige model.

natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:56
monkyswing schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 13:31:
[...]

of is dat niet relevant voor het huidige model.
R2 betekend dat dat het versie 2 van dat model is.
Eerst had je de M17x R1 en dit is dan revisie 2 met nieuwere hardware.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyswing
AdmiralSnipe schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 13:38:
[...]

R2 betekend dat dat het versie 2 van dat model is.
Eerst had je de M17x R1 en dit is dan revisie 2 met nieuwere hardware.
a ja, logisch.. :) bedankt!

natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyswing
ff nog een vraagje.
kom je niet in de problemen met dell ivm met alle korting trucjes die gegeven worden?

natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Eh, Ik heb gelezen dat ze soms vragen om een antwoord vanaf het mailadress van het bedrijf (dus xxxx.[naam bedrijf].nl/com etc.

Maar dat schijnt echt incidenteel te zijn.

Dus zo veel problemen zal het niet geven.
(denk eerder dat ze er juist meer laptops door verkopen :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch2much
Even een vraag. Meer een verzoek of iemand mij kan helpen of een passende oplossing heeft.
Ik heb de alienware 17 R4. Het volgende : vandaag deed ik mijn alienware aan zoals normaal. Ik wou League of legends spelen starten deze op. In het begin merkte ik al wat problemn met het alienware fx deze blijft om de een of andere reden op de modus snell gewijzigd staan. Hierna starten ik een game en toen ik in game was had ik maarliefst 1 fps. Na het opnieuw opstarten van het spel daarna mijn pc was dit maar 2 geworden. Ik heb toen starcraft gestart om te kijken hoe het daar zou reageren. Daar bleef hij bij het login scherm al hangen. Rare is dat op het internet en bij het kijken van youtube filmpjes hij het wel gewon goed doet. Als ik kijk naar de progammas die draaien staat er neits aan behalve het spel. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Misschien moet je de drivers van je videokaart even updaten :? Verder zou ik het ook niet weten, behalve contact opnemen met de Dell support.

Mijn M17X R4 registreerd af en toe de 'u', 'y', 'h' en 'j' niet, weet iemand hoe dat kan? Het is echt maar af en toe, maar als het is dan kan ik niet inloggen (daar heb ik de u voor nodig namelijk) en dat is vreselijk irritant. Drivers, keyboard probleem, kabeltje los, wat denken jullie?

[ Voor 50% gewijzigd door RoofTurkey op 21-10-2012 14:35 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Dat soort rare fratsen heb ik iig niet gehad...
Ik zou zeggen een kabeltje, ja.

Had bij wijzen van experiment m'n acer open gemaakt en de keyboard kabel niet goed terug gezet.
Toen had ik dus bepaalde toetsen niet, ik dacht idd een stuk of 5..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Vanwege het feit dat het nog niet eens één keer per maand voorkomt ga ik maar niet liggen stunten met keyboard kabels (zeker gezien mijn twee linkerhanden). Kans bestaat ook nog dat de driver gewoon geen zin heeft op die momenten, want na lang indrukken van de toetsen deden ze het opeens weer.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Het keyboard heeft geen apparte driver, bij mijn weten.....
Dus dan zou ik het op een luie switch oid gooien, maar iig hardware matig.

Dacht ook een tijdje geleden dat shift + d het niet goed deed, maar het blijkt dat dat aan mij ligt, want op m'n desktop heb ik het ook :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

windows 8 gaat als een malle op de R4.
nieuwe A09 bios heeft UEFI gebracht.
zojuist windows 8 op gpt met uefi geinstalleerd en boot in 8 seconden.

tevens is nieuwe ati 12.11 beta driver een topper, BF3 performde al beter in win 8 tegenover 7 maar nu helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

Dat is natuurlijk super snel! Heb je die gewoon geïnstalleerd op 1 SSD?

Mijn m17x is tevens nog niet binnen. Ben al 3 weken aan het wachten. Toch jammer hèhè..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:37
Hoeveel korting valt er ongeveer te krijgen bij Dell?
Als ik de Alienware M17X (GTX 680M) samenstel, met verdere opties 8GB intern, 750GB 7200rpm, FHD en een Blu-Ray lezer kom ik uit op € 2.383,98. Een gelijke configuratie van Xnotebooks (Clevo) komt neer op € 1.840,00. Een verschil van over de 500 euro. Een forse meerprijs. Ik ben bekend met de review van Anandtech en ben er dus bewust van dat de Alienware wat betreft behuizing en toetsenbord, het misschien voor sommige wat te opvallende design daargelaten, een stuk beter is. Dit is dan ook geen discussie die ik wil beginnen ;) . Gaat me even puur om de prijs.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom op € 1,611 met GTX 680m. en verder niets.

Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 met de epp truuk en shopkorting. Startconfiguratie N00W7m02.

als je blu-ray wilt komt er ~€110 (voor de kortingen) bij.

Is er overigens een bepaalde reden dat je de nvidia wilt? Ik zou zelf waarschijnlijk de AMD nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:37
Met die prijs is niks verkeerd! Ik had puur voor de nVidia gekozen om de vergelijking te maken. Bij de Alienware speelt het probleem met Enduro niet? Dan is de meerprijs van de 680M niet op zijn plaats. Bedankt voor de link.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de M17x heb je geen last van de enduro problemen. Met een truuk kan je dedicated op de AMD GPU werken, dat vereist wel een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dialastical
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-09 21:34
Nu 5 cent korting op een gtx 660 bij de x51!
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/sb5xjp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyswing
Zo! Ik heb ook mij ook de m17 besteld op 16 oktober. Ik ben helaas nog steeds aan het wachten, de m17 staat al een paar dagen in pre productie :( Heb zelf voor de m7970 gekozen.
KAN NIET WACHTEN!!

Epp truuk heeft gewerkt ben alleen nog op goedkeuring van shopkorting aan het wachten....

ik hoop wel dat hij geleverd wordt voor 15 november. duurt het altijd zo lang bij alienware?
Wel alvast een degelijke en vette rugzak besteld waar de m17 zeker in zal passen :)

Heeft iemand trouwens ervaring met de muizen van corsair m90

natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
sommige onderdelen zijn nie top voorraad (killer wireless bijvoorbeeld)

als je een config hebt met gewone onderdelen die er wel zijn, dan zal hij er binnen 2 weken zijn (mijne was er ook binnen anderhalve week toen ik hem besteldde)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyswing
Ik heb idd de killer,b-ray en hd scherm (niet 3d), verder heb ik de m17 vrij standaard gehouden, de rest upgrade ik zelf wel zoals geheugen en opslag.

Dan blijft er maar een ding over en dat is wachten...

natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Zeg, andere mensen met een HD7970M hier... welke drivers gebruiken jullie? Nog steeds de originele van Dell van april dit jaar ofzo, dus waarschijnlijk gebaseerd op 12.3 of 12.4? Of de Mobility drivers die de AMD Auto Downloader voor m'n kaart wil hebben (12.8 Mobility)? Want bij de standaard Catalyst Suite, die ondertussen op 12.10 zit, krijg ik niet de optie om de grafische drivers te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch2much
even update het is iets met me video kaart ik heb de 680 wat het is weet ik niet ben ik ook niet achter gekomen. Gelukkig ben ik zo een goede jonge en had ik systeem backup gemaakt van 1 dag daarvoor haha. Nu doet alles het weer wel erg vreemd moet ik zeggen. Ik heb nu nog enkel problemen met adobe die bij de lol client raar doet. Is een bekend probleem bij adobe zelf weten ze ook niet zo goed hoe ze het moeten oplossen denk ik als ik fora berichten daar lees. misschien nog iemand een tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Draai de 12.10 hier, draait beter dan de 12.8 (1 fps in furmark (24 -> 25) en borderlands lijkt ook vloeiender te gaan)

@XennOX
:o
A09 brengt UEFI mee? dus er zit nu een echte grafische shell in, net als bij de maintenance mode?
btw. ik dacht dat je Win8 nog niet zo lekker vond werken op de desktop/laptop?

Vraagje aan iedereen.
Is het mogelijk om de niet dell drivers te draaien voor o.a. de killer wifi kaart etc.?
En draait dit beter, of slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furmark is een slechte test omdat de recente kaarten by default terugklokken als je hem start. Iets wat je kan omzeilen door de applicatie een andere naam te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Record_Play
  • Laatst online: 02-01-2022
Heb 6-10-2012 een M17x besteld, gebeld met customer service omdat de levertijd op 9-11-2012 stond wat ik wat aan de lange kant vind.

Vond ze ook raar, order geannuleerd om administratieve redenen en opnieuw in het systeem gezet, nu een nieuwe levertijd 14-11-2012... okay lekker dan.

Weer gebeld en nu krijg ik een verhaal dat er een foutje in de productie zit waardoor de fabriek 1 a 2 weken stil ligt.

Wat is dit zeg??!

Heb zo'n voorgevoel dat dit wel is een tijdje zal gaan duren voordat ik mijn laptop binnen heb.

@monkeyswing: zie dat wij ongeveer gelijk hebben besteld, dus succes gewenst alvast

BF3 ingame naam: Tik_hem_aan_ouwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dialastical
Meestal doen ze express een langere levertijd om zo een marge in te bouwen mocht er iets niet op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
DCG909 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:32:
Draai de 12.10 hier, draait beter dan de 12.8 (1 fps in furmark (24 -> 25) en borderlands lijkt ook vloeiender te gaan)
Hmmm, ik kan dus gewoon niet 12.10 installeren. De meest recente van game.amd.com geplukt, en hij wil wel de AMD CIM updaten en nog een ander item, maar ik krijg niet de mogelijkheid om driver/CCC en die andere troep te installeren. Aan de andere kant, de 12.11 beta drivers hebben geen enkel probleem met installeren. Vreemd :P.

Nouja, komend weekend upgraden naar Windows 8, misschien kan ik daar wel gewoon 12.10 installeren (12.11 beta heeft wat artifacts in sommige games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

Ik heb op 5-10 besteld en het schijnt te liggen aan die killer wifi die ze niet op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dialastical schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:35:
Meestal doen ze express een langere levertijd om zo een marge in te bouwen mocht er iets niet op voorraad zijn.
Wat is dat nu weer voor onzin. Ze gaan heus geen klant aan maand laten wachten om €1 marge te pakken op een onderdeel. En wat wil dell dan doen als de prijs stijgt? Order annuleren? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 17:33:
[...]

Wat is dat nu weer voor onzin. Ze gaan heus geen klant aan maand laten wachten om €1 marge te pakken op een onderdeel. En wat wil dell dan doen als de prijs stijgt? Order annuleren? 8)7
Volgens mij bedoelt hij dat ze met opzet een wat langere levertijd neerzetten zodat ze wat ruimte hebben als bepaalde onderdelen niet op vooraad zijn.
Als er een levertijd van 7 dagen staat terwijl dit niet kan worden behaald omdat bepaalde onderdelen niet op vooraad zijn dan krijg je natuurlijk een hele zooi aan klachten binnen.
Klanten zien namelijk dat het product niet binnen de geplande tijd bij hun op de stoep staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat heeft natuurlijk niets te maken met extra marge maken .. maar gewoon het feit dat dell niet veel voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Eh, XennOX
Er zijn ook geunlockde bios'en van o.a. A09.
Is dat niet interesanter?

Wat is er eigenlijk in A08 en A09 veranderd? Ik las enkel iets over het toevoegen van Secure Boot in 8 & 9 en Fast Boot in A08, wat weer uit A09 was gesloopt (zelfde dag nog)

Weet niet precies wat er in dit geval met een unlocked bios wordt bedoeld... Kun je dan de 3610 ook overclocken :s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:06:
Maar dat heeft natuurlijk niets te maken met extra marge maken .. maar gewoon het feit dat dell niet veel voorraad heeft.
Heeft ook niks met winst marge te maken maar ik denk dus dat dial bedoeld dat Dell er een langere levertijd neerzet zodat ze de klanten minder snel aan de telefoon hebben hangen i.v.m. het niet behalen van geplande levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dialastical
Ja idd, marge niet in de zin van geld maar voor de levertijd :) Sorry voor de onduidelijkheid 8)7
Wordt vaker gezegd is dus niks bijzonders :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch2much
en ja hoor weer het zelfde probleem. Iemand ondertussen zelfde problemen gehad? Ben niet te spreken hier over. Me drivers geupdate het een en ander verwijderd want mensen zeiden op het forum van lol zelf (extern bestand). Ik heb gewoon 30 fps. Maar ik speel normaal bij de 70 tot 80. Starcraft draaien gaat goed tot ik belachelijk lag. Enkel wow nog niets geprobeerd en andere dingen.
Denk dat het tijd word dat ik een boos telefoontje pleeg naar dell....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
eh.... gewoon mobility tool instaleren, downloaden, instaleren 12.8/12.10/12.11 en rebooten?
(weet het, heb niet getest, vergeten....)

Edit, heb Furmark hernoemd naar Formark en weer gedraaid.
Weer 25 FPS en nog steeds 67 graden.

Hoe kan ik zien of er ergens een power optie niet goed staat?

Werkt trixxx al met de 7970M?

[ Voor 42% gewijzigd door DCG909 op 26-10-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD1
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-02 15:14
Iemand ervaring met een alienware M18x in het buitenland bestellen... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik heb vandaag even Windows 8 op m'n M17x R4 gezet. Retesnel qua booten by the way :P.

Maar nu wil ik de drivers van Dell downloaden, echter krijg ik bij nagenoeg elk bestand de melding dat hij niet gevonden kan worden ofzo... Nogal frustrerend. Iemand met hetzelfde probleem?

Edit: Ik zit op dit moment nog wel in het buitenland, maar ik neem aan dat ik gewoon de drivers voor mijn laptop mag download al zit ik in Zweden? ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Propane op 26-10-2012 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
moet lukken, heb je clean install gedaan of upgrade?

ik ga de win8 pro upgrade kopen vandeweek (30 euro downloadable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
net even voor de nvidia's gekeken, 306.97 is ook voor win 8..
tevens is de 3dvision driver ook me ge-update, zo eens kijken hoe het daarmee zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:34

MikeVM

- Baloo -

aron225 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:15:
moet lukken, heb je clean install gedaan of upgrade?

ik ga de win8 pro upgrade kopen vandeweek (30 euro downloadable)
kan je dan nog altijd legaal terug je W7 licentie gebruiken? of eens de upgrade is gekocht zit je dan vast aan W8?

Mij lijkt W8 echt niet zo slecht als sommigen beweren,

hopelijk komt alienware snel met goede drivers..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik heb een clean install gedaan met de downloadable upgrade van €30. Na downloaden van de benodigde bestanden kun je een ISO of bootable USB stick maken, en vervolgens net zoals met Windows 7 partities gaan aanmaken in de setup van Windows 8 en dergelijke.

Vervolgens ook geregisteerd met de productcode die je apart voor Windows 8 krijgt, dus het lijkt me logisch dat je gewoon terug kan naar Windows 7 door die te installeren met de product code op de sticker van je Alienware.

Ik vind het allemaal prima werken. Booten is echt een kwestie van 4 seconden, als je het lock-scherm en password uitzet zit je binnen luttele seconden op je desktop (Samsung 830 SSD en UEFI boot enzo, nog niet eens secure en fast boot geloof ik). En Windows 8 is inderdaad niet zo slecht tenzij je helemaal verstrengeld bent in een bepaalde workflow en niet open staat voor een verandering daarin. Ik zit 95% van de tijd op de desktop, en als ik het start menu nodig heb krijg ik ook nog eens gelijk wat nuttige info in een oogopslag voor m'n neus... win win.

Maar als ik nog geen drivers van Dell kan downloaden kan het wel een beetje vervelend zijn, ondanks dat alles door Windows 8 wordt gezien en werkt. Dingen als two-finger scroll op het touchpad werkt bijvoorbeeld nu niet. En nu kreeg ik het voor elkaar om de W8 Synaptics Touchpad driver van Dell te downloaden, werkt die niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik weet nog steeds niet wat ik met W8 wil doen.....
het is een touch OS, of vergis ik me?
(heb geen zin om weer 2 dagen bezig te zijn met herinstaleren van al m'n spul)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
DCG909 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:54:
Ik weet nog steeds niet wat ik met W8 wil doen.....
het is een touch OS, of vergis ik me?
(heb geen zin om weer 2 dagen bezig te zijn met herinstaleren van al m'n spul)
Het is een OS met hele goede touch support, maar geen touch OS. Je kunt behoorlijk gemakkelijk door de Metro interface vliegen met muis en toetsenbord. Hot corners, scroll wheel, keyboard shortcuts etc etc. Eentje die ik gister pas ontdekte is bijvoorbeeld in de linkeronderhoek rechtsklikken.... Power user menu met links naar dingen als device manager, control panel, system viewer, command prompt etc.

In mijn ervaring werkt het net zo snel als W7, maar het is wel een kwestie van wennen. Draai hem anders eerst op een aparte partitie of in een virtual machine ofzo.

Zoals ik al zei, ik zit bijna altijd op de desktop, dus je hoeft nauwelijks de Metro interface te gebruiken ook. Hangt een beetje van je manier van werken af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat op Alienware systemen nog steeds standaard Windows 7 zit, terwijl bij Dell dit nu wel standaard windows 8 is. Weet iemand wannneer de systemen standaard met windows 8 geleverd gaan worden? Zit er misschien binnekort ook een kleine technische upgrade aan te komen op Alienware systemen? Zit nu te kijken voor een Alienware M17X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dialastical
Voor een meerprijs kun je het wel aanvinken als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Eh, vraagje.
Heb nu twee licenties (1 met een disk gekocht en die upgrade die ik nog moet betalen etc.)

Maar, als ik die upgrade nu op m'n acer instaleer (crapy ding, maar voldoet aan de gemiddelde eisen WMD 1.1)
kan ik die dan nog gebruiken, als m'n acer echt kappot gaat oid? Of zit die licentie echt 100% vast aan de acer en kan ik hem niet meer op m'n alien instaleren?

(wil de acer als test bed gebruiken, kijken hoe alles werk en dan beslissen of het op de alien en/of m'n desktop komt)

Moet zeggen, bij de mm werkte het wel leuk op de aanwezige laptops, heb echter niet heel uitgebrijd gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyswing
Record_Play schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:52:
Weer gebeld en nu krijg ik een verhaal dat er een foutje in de productie zit waardoor de fabriek 1 a 2 weken stil ligt.

@monkeyswing: zie dat wij ongeveer gelijk hebben besteld, dus succes gewenst alvast
hhhmmmm dat is lekker nieuws... :-(

Jij ook succes gewenst, dat we hem snel binnen mogen hebben!!

Ik heb wel alvast de Everki Titan backpack binnen gekregen, wat een beest van een rugzak zeg.
Gelukkig zit ik een lichaam van 2 meter lang en zit de rugzak nog vrij narmaal bij mij.
De rugzak is van super kwaliteit gemaakt en beschikt over meer dan genoeg opberg ruimte. Dit was zeker geen miskoop.
Ik ben wel van het idee afgestapt om de Corsair m90 mmo muis aan te schaffen omdat de muis meer geschikt is voor mensen met wat kleineren handen.
Gelukkig geeft Dell mij wel genoeg bedenk tijd om een geschikte muis te vinden :+

natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
welke drivers zijn er nog niet voor windows 8 dan?
ik heb nog steeds geen ssd gekocht :P moet ik nog steeds doen haha. dus boot time zal voor mij langer zijn.

zover ik kan zien heb ik alle drivers gevonden die ik nodig heb (heb intel 1000n wifi, gtx675, en 3d display)
nvidia en 3dvision paketten zijn gewoon beschikbaar bij nvidia (je kan ze daar gewoon downloaden)
optimus weet ik niet, maar die ellende heb ik niet..

intel wifi is ook al een driver voor geloof ik..

verder neem ik al mijn bestanden en applicaties mee vanaf mijn win7 install (de stock alienware image die het hier prima doet)

@monkeyswing (met je heerlijk irritante plaatje haha) >:)
cyborg mmo 7 wat voor jou?

ik heb ook echt huge handen, en de r.a.t. 7 is voor mij echt SUPER..

[ Voor 11% gewijzigd door aron225 op 28-10-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
aron225 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:20:
welke drivers zijn er nog niet voor windows 8 dan?
Uit het lijstje met drivers die voor mijn M17x R4 beschikbaar zijn op de Dell website heb ik alleen de Synaptics Touchpad drivers kunnen downloaden, de rest geeft aan dat de bestanden niet gevonden kunnen worden.

Dus geen chipset drivers, cardreader spul, Ivy Bridge Graphics drivers, Alienware Command Center, Alienware OSD etc etc etc.

Bijna alles werkt out of the box, maar de drivers voegen soms nog wat nuttig spul toe. De touchpad drivers bijvoorbeeld, met tap zones, two finger scroll en meer van dat soort spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

monkyswing schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:34:
[...]

hhhmmmm dat is lekker nieuws... :-(

Jij ook succes gewenst, dat we hem snel binnen mogen hebben!!

Ik heb wel alvast de Everki Titan backpack binnen gekregen, wat een beest van een rugzak zeg.
Gelukkig zit ik een lichaam van 2 meter lang en zit de rugzak nog vrij narmaal bij mij.
De rugzak is van super kwaliteit gemaakt en beschikt over meer dan genoeg opberg ruimte. Dit was zeker geen miskoop.
Ik ben wel van het idee afgestapt om de Corsair m90 mmo muis aan te schaffen omdat de muis meer geschikt is voor mensen met wat kleineren handen.
Gelukkig geeft Dell mij wel genoeg bedenk tijd om een geschikte muis te vinden :+
Razer Mamba 4G ligt echt heerlijk in de hand (heb ook enigszins grote handen) :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ok, als er nog meer mensen zijn die Windows 8 op hun M17x R4 willen zetten/hebben gezet maar de drivers niet kunnen downloaden.... Hier zijn directe links die wel werken:

http://en.community.dell....-r4-windows-8-64-bit.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

Wie zit er momenteel ook al een maand te wachten op zijn alienware? Enig idee wat er aan de hand is waarom het zo lang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik moet zeggen dat ik m'n RAT 7 beter in de hand vind liggen dan de Razer Imperator.
De "coating" is beter (zit wel twee jaar verschil tussen) en lijkt ook meer op die van de alien.

Het gewicht is discusiabel, de imperator is voor m'n gevoel nu zo ontzettend licht :s

Ik denk dat ik nog op Win 7 blijf :/
Heb nu een minder legale key op m'n acer draaien, maar het bevalt nog niet 100%

Had liever aero terug gezien, de startknop en niet die touch interface.
Desnoods als optioneel iets (gezien het de pro versie is)....

btw. de acer draait op win7 drivers.
Werkt dit voor de aliens ook niet? zoals CC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 7 is intern helemaal niet veel anders dan win 8. Volgens mij is het nieuwe WDDM haast de enige verandering waar drivers voor aangepast moeten worden. Wat dus ook resulteert in het feit dat ik geen openGL support heb op windows 8 en wel op 7.. Mijn grafische kaart ging een paar maanden terug EOL.

Correctie: na 2 maanden klooien met openGL onder linux werkt het eindelijk ook onder windows. Gedoe.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2012 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
DCG909 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 01:02:
btw. de acer draait op win7 drivers.
Werkt dit voor de aliens ook niet? zoals CC ?
Een aantal drivers geven dan aan niet geschikt te zijn voor je besturings systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Well, that sucks....
Nog een rede om geen 8 te instaleren -.-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
DCG909 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:02:
Well, that sucks....
Nog een rede om geen 8 te instaleren -.-"
Ehm... Dell heeft nieuwere drivers beschikbaar zodat je geen problemen hebt. Ik postte alleen maar om de vraag te beantwoorden of Windows 7 drivers niet gewoon in Windows 8 werken :P. Als je dat wilt doen zullen enkele drivers melden dat het OS niet geschikt is etc etc. Gewoon de nieuwste drivers downloaden waarin ze een regeltje hebben aangepast en voila...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
:o ok.

:/ blijf toch anti 8, 7 is gewoon mooier....
(voor zwakkere pc's kan 8 wel beter werken dan 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Alienware m17x R4 op 14-10 besteld, nog steed op 'werk in uitvoering'. Geschatte leverdatum 16-11 meer dan een maand!
Ben wel blij te lezen dat ik niet de enige ben, als ik Dell bel krijg ik steeds een ander verhaal! Hoop dat ie sneller wordt geleverd dan verwacht! Dat zou een leuke verassing zijn! (heb niet eens de killer wifi btw) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Misschien weer een behuizingen tekort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:46:
Mijn Alienware m17x R4 op 14-10 besteld, nog steed op 'werk in uitvoering'. Geschatte leverdatum 16-11 meer dan een maand!
Ben wel blij te lezen dat ik niet de enige ben, als ik Dell bel krijg ik steeds een ander verhaal! Hoop dat ie sneller wordt geleverd dan verwacht! Dat zou een leuke verassing zijn! (heb niet eens de killer wifi btw) :9~
Gister nog even gebeld, ze wisten mij te vertellen dat de killer wifi nu wel voorradig is maar het full HD beeldscherm niet. Mag van mij nu best wel opschieten. Maand levertijd vind ik best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik ga hem vandaag of morgen ook downloaden..

ik haal voor die 30 euro wel de online downloadable iso..

mooi om te lezen dat de drivers e.d. er zijn.. ik kreeg net een heel groot allarm.. help!! er is een nieuwe bios beschikbaar die kritieke bugs oplost..
geen idee welke versie dit is, maar de autopsy begon te loeien.. zo ff installeren en kijken, ik heb nu toch geen unlocked bios, en de i7 overklokken vind ik neit nodig.. die is snel zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Dat is de A09.
Secure boot..

als die draait is het zeer slecht te doen om nog een unlocked bios te draaien (wat ik gelezen heb)

Wat voet een unlocked bios eigenlijk toe?
Wil altijd meer uit de pc persen ) : p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Heb net 'uitgevonden' dat er standaard een AlienFX plugin in windows media player is (onder visualisatie's). Hoezo patsfactor over 9000 :P

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Heb net ook even naar die visalisatie gekeken...
Vind er niks aan, een disco-bal op lsd zou ik zeggen... (heb nu geen echte muziek erop staan, enkel die standaard zooi)

Maar eh, wie draait hier op de nieuwe bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik sinds gisteren, hij lijkt nu sneller op te starten alleen ziet de laadbalk er minder goed uit (the Dell gives and the Dell takes). Het is inderdaad wel een beetje een flinke trip, alleen wel cool op feestjes bijvoorbeeld.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Heb je dan een Iso oid van dell met W8 erop?

Weet nog steeds ook niet of ik eens moet proberen hoe zo'n unlocked bios draait.
(weet niet wat de pro's en cons zijn_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik draai nog steeds W7, wil wel gaan upgraden (tegelijkertijd met een 256GB SSD) naar W8 maar heb nog geen iso daarvoor oid. Maar het was een update via alienautopsy, dus ook unlocked is voor mij nog onbekend terrein. Heb trouwens al genoeg performance dus is het ook niet nodige, alhoewel de koeling het wel zou aankunnen (draai nu max. 80 graden in stresstesten).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:13

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik zie onder visualisaties geen AlienFX

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Misschien moet je de plugin eerst inschakelen, maar hij zou er moeten zijn :?

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Plugin voor derden inschakelen in awCC, even in wmp kijken of je hem daar ziet.
Muziek aanzetten en dan de AlienwareFX selecteren voor de visualisatie (default aka spastiche lichtshow bij voorbeeld muziek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Net geprobeerd om de visualisatie alleen op de speakers te laten werken, alleen dan doet die hem alsnog gewoon overal :F .

Edit: Nu ben ik alleen nog op zoek naar een (betere, maar toch) zo'n zelfde plug in maar dan voor virtualDJ, wie kent er één? Na lang googlen kon ik hem namelijk maar niet te pakken krijgen, las wel steeds dat er tenminste eentje bestaat.

[ Voor 49% gewijzigd door RoofTurkey op 01-11-2012 18:16 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Vandaag mijn nieuwe R4 in orde gezet.
I7-3720
16gig Ram
256Gig 830Samsung SSD
750Gig WD schijf
7970 Amd kaart
Intel 6300 wifi

Wat een verschil met mijn vorige.
R2
I7-920XM
8Gig Ram
120Gig Vertex2 SSD
500Gig WD schijf
2x5780 Amd kaart
Intel wifi 6300

Het enige wat ik veranderd heb is die waardeloze Killer 1003 wifi kaart vervangen met een Intel 6300.
Hij wou maar niet connecteren met mijn 5Ghz netwerk en bleef steken op 8Mb/s op 2.4Ghz.
De 6300 haalt met gemak 24Mb/s op 5Ghz

Ik kan nu voluit spelen tegen mijn dochter en moet niet meer onder doen voor haar R3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ze bij Dell kunnen overtuigen om mijn nieuwe m17x te leveren met windows 8 reeds voorgeinstalleerd :) heb zo zeker geen bios-driver-whatever problemen zoals andere mensen soms wel blijken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyswing
Ben nog steets aan het wachten :-(
Nog ff en ik zit te kijken met verouderde hardware :+

mijn Specs.

I7-3630
6gig Ram
500Gig WD schijf
7970 Amd kaart
killer wifi
60hz full hd scherm
b ray

Later na will ik er nog een ssd in zetten en dit geheugen. Maar eerst eens kijken hoe hij zo werkt natuurljk.

natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

Ook nog steeds al ruim een maand aan het wachten. Verwacht leverdatum staat nog steeds op de 9e, ze gaan het vast niet redden om binnen nu en 7 dagen te maken en te versturen. Diepe zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
vreemd dat die tijden zo enorm lang zijn geworden, ben benieuwd wat er op is..

iemand al fps e.d. gemeten bij nieuwe need for speeds 13 (most wanted)
mijn gtxje trekt het net wel / net niet met nieuwe drivers e.d.
35 tot 30 fps (ik wil veel met racegames ivm responsiveness)

config:
i7-3610
gtx675m
6gb

kan het aan weinig ram liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weinig RAM zorgt meestal niet voor een lage framerate, maar voor hick-ups.
Pagina: 1 ... 47 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.