Sommige dynabytes hebben een M11x staan geloof ik. Design is over de gehele linie hetzelfde te noemen, dus dat geeft een impressie.stefan-smit20 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:21:
[...]
ssd los er bij kopen is vast goedkoper neem ik aan. welke wordt er aangeraden door jullie? ( rond de 100 gb? )
zijn er ook winkels waar ze de alienware laptops hebben staan? wil ze graag eerst zien voor dat ik ze bestel (A)
Vraagje: Aangezien ik een redelijk Noob qua computers ben: hoe makkelijk is het om het geheugen en de harde schijf van een alienware mx18 te vervangen voor exemplaren die ik zelf aanschaf. Is het gewoon een kwestie van openschroeven en een 4 maal 4 gb geheugen en een SSD te plaatsen? Hoe zit het dan met de garantie?
Past een OCZ vertex 3 samen met Kingston HyperX KHX1600C9S3K2/8GX erin?
[ Voor 10% gewijzigd door Sewerpain op 06-05-2011 22:55 ]
Ik weet niet hoe het met de M18x is, maar bij de M17x kun je de onderplaat eraf schroeven (2 schroefjes). Dan heb je toegang tot 2 DIMM modules en de HD's. Die kun je heel eenvoudig wisselen. De andere twee DIMM modules moeten onder het toetsenbord komen. Daarvoor moet je het toetsenbord verwijderen tezamen met het paneel dat eromheen zit. Dat kost wat meer moeite en voorzichtigheid en ik heb me die moeite bespaard (8 Gb is wel genoeg). Er zijn op Youtube fimpjes te vinden hoe dat in z'n werk gaat.Sewerpain schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 22:52:
Vraagje: Aangezien ik een redelijk Noob qua computers ben: hoe makkelijk is het om het geheugen en de harde schijf van een alienware mx18 te vervangen voor exemplaren die ik zelf aanschaf. Is het gewoon een kwestie van openschroeven en een 4 maal 4 gb geheugen en een SSD te plaatsen? Hoe zit het dan met de garantie?
Garantie blijf je gewoon houden maar niet bij Dell op de nieuwe onderdelen, dus de oude onderdelen bewaren voor het geval je laptop gerepareerd moet worden.
Verder zie mijn config hieronder. Ik heb een Vertex 3 240Gb en de Kingston HyperX 8 Gb kit.
ander vraagje, kan je de verlichting apart van elkaar uitschakelen? dus bijvoorbeeld het logo aan, toetsenbord aan en de touchpad uit?biobak schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 23:18:
[...]
Ik weet niet hoe het met de M18x is, maar bij de M17x kun je de onderplaat eraf schroeven (2 schroefjes). Dan heb je toegang tot 2 DIMM modules en de HD's. Die kun je heel eenvoudig wisselen. De andere twee DIMM modules moeten onder het toetsenbord komen. Daarvoor moet je het toetsenbord verwijderen tezamen met het paneel dat eromheen zit. Dat kost wat meer moeite en voorzichtigheid en ik heb me die moeite bespaard (8 Gb is wel genoeg). Er zijn op Youtube fimpjes te vinden hoe dat in z'n werk gaat.
Garantie blijf je gewoon houden maar niet bij Dell op de nieuwe onderdelen, dus de oude onderdelen bewaren voor het geval je laptop gerepareerd moet worden.
Verder zie mijn config hieronder. Ik heb een Vertex 3 240Gb en de Kingston HyperX 8 Gb kit.
kan je wat foto's maken van je m17x?
Ja, je kunt de verlichting apart van elkaar inschakelen/uitschakelen, verschillende kleuren etc.stefan-smit20 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 12:25:
[...]
ander vraagje, kan je de verlichting apart van elkaar uitschakelen? dus bijvoorbeeld het logo aan, toetsenbord aan en de touchpad uit?
kan je wat foto's maken van je m17x?
Foto's (niet de beste kwaliteit helaas)

Ik heb de vraag al eerder langs zien komen door iemand anders, maar helaas nog niet beantwoord zien worden. Klopt het dat de 2630 niet overweg kan met de 1600 Mhz die Dell erin plaats, maar het maximale 1333 Mhz is? Dit lijkt me niet waarschijnlijk, maar toch. Vragen kan geen kwaad
bedankt voor de foto´s, hoe zit het met de temperatuur van de laptop? en hoe heet wordt de tafel? ( wil me moeder weten, anders droogt de tafel uit volgens haarbiobak schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:01:
[...]
Ja, je kunt de verlichting apart van elkaar inschakelen/uitschakelen, verschillende kleuren etc.
Foto's (niet de beste kwaliteit helaas)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb een M17xR2 met:stefan-smit20 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 19:39:
[...]
bedankt voor de foto´s, hoe zit het met de temperatuur van de laptop? en hoe heet wordt de tafel? ( wil me moeder weten, anders droogt de tafel uit volgens haar)
920XM@3.6
8Gig ram
2x 5780 in Crossfire
1x 120gig Vertex² SSd
1x 500gig WD 7200Rpm harddisk
Zonder laptopkoeler liep de cpu op tot 98graden met cooler max 86graden.
http://www.overclockersclub.com/news/27578/
1 tip, koop de laptop standaard en upgrade zelf de componenten veel goedkoper.
Ik heb het ook zo gedaan.
Uit elkaar halen is erg gemakkelijk en ze zijn filmpjes genoeg te vinden op youtube hoe het moet.
Ivm garantie.
Na 2 weken was mijn slave 5780 defect en zat mijn scherm wat los.
De maandag gebeld naar Dell en de donderdag stond er een technieker aan me deur die een nieuwe vga en scherm monteerde bij mij thuis.
Ik zie dat andere merken nog niet doen.
Beste mensen,
ik heb een groot probleem. Ik heb sinds een paar maand een Alienware M11x R2 (echt een beest!) en wou vandaag Windows 7 opnieuw installeren, omdat ik weer terug wou naar de fabrieks instellingen en alle programma's die ik had geïnstalleerd niet echt meer gebruikte.
Dit heb ik vervolgens gedaan met het dvd'tje dat is meegeleverd door Alienware. Na de succesvolle installatie van Windows 7 kwam ik erachter dat alles van Alienware verwijderd is! Er zijn geen drivers, geen dell applicaties, geen Alienware applicaties, niets, alles is verwijderd. En ik kan nu helemaal niets meer.
Ik heb een beetje gegoogled en ben erachter gekomen dat ik Dell Datasafe Local had moeten gebruiken oid. Maar deze kan ik nu natuurlijk niet meer vinden op mijn laptop na de herinstallatie van Windows 7.
Ik heb geprobeerd drivers te installeren via de dell website: http://support.dell.com/s...W764&osl=en&catid=&impid=
De helft van deze drivers (zoals die van de videokaart) werken totaal niet.
Ik wil gewoon mijn laptop herstellen naar de fabrieksinstellingen (zoals ie is geleverd) en weet nu echt niet meer wat ik moet doen.
ik heb een groot probleem. Ik heb sinds een paar maand een Alienware M11x R2 (echt een beest!) en wou vandaag Windows 7 opnieuw installeren, omdat ik weer terug wou naar de fabrieks instellingen en alle programma's die ik had geïnstalleerd niet echt meer gebruikte.
Dit heb ik vervolgens gedaan met het dvd'tje dat is meegeleverd door Alienware. Na de succesvolle installatie van Windows 7 kwam ik erachter dat alles van Alienware verwijderd is! Er zijn geen drivers, geen dell applicaties, geen Alienware applicaties, niets, alles is verwijderd. En ik kan nu helemaal niets meer.
Ik heb een beetje gegoogled en ben erachter gekomen dat ik Dell Datasafe Local had moeten gebruiken oid. Maar deze kan ik nu natuurlijk niet meer vinden op mijn laptop na de herinstallatie van Windows 7.
Ik heb geprobeerd drivers te installeren via de dell website: http://support.dell.com/s...W764&osl=en&catid=&impid=
Ik wil gewoon mijn laptop herstellen naar de fabrieksinstellingen (zoals ie is geleverd) en weet nu echt niet meer wat ik moet doen.
Normaal heb je bij je laptop 2 cd's gekregen.Shaco schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:39:
Beste mensen,
1 met windows erop en 1 met alle drivers.
Ik heb bij mijn laptop maar 1 CD meegekregen. Als ik op YouTube naar 'Alienware M11x unboxing' zoek, zie ik ook dat mensen maar 1 CD mee hebben.sn0w13 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:59:
[...]
Normaal heb je bij je laptop 2 cd's gekregen.
Voor de applicaties: http://smartsource.dell.comsn0w13 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:59:
[...]
Normaal heb je bij je laptop 2 cd's gekregen.
en voor meer info: http://forum.notebookreview.com/alienware-m11x/
Welke applicaties mis je op dit moment dan? Ik heb mijn Aurora ook een clean install gegeven en zelf bepaald welke zaken ik terug wilde hebben. Inderdaad, via support.dell.com heb ik drivers/bios updates e.d. gevonden en uitgevoerd die ik nodig vond.Shaco schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:30:
[...]
Ik heb bij mijn laptop maar 1 CD meegekregen. Als ik op YouTube naar 'Alienware M11x unboxing' zoek, zie ik ook dat mensen maar 1 CD mee hebben.
Videokaart heb ik vanaf de eigen homepage (mijn geval nvidia.com) gehaald. Die zijn vaak achterhaald op de dell site.
Verder had ik geen dell programma's (los van de Alienware temp software).
Alles wat ik ooit had van alienware/dell is er niet meer. Als je je laptop opstart en je komt bij de login scherm van Windows, zie je normaal ook een Alienware achtergrondje, nu zie ik zo'n Windows 7 scherm met van die bloemetjes.Atratus schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:14:
[...]
Welke applicaties mis je op dit moment dan? Ik heb mijn Aurora ook een clean install gegeven en zelf bepaald welke zaken ik terug wilde hebben. Inderdaad, via support.dell.com heb ik drivers/bios updates e.d. gevonden en uitgevoerd die ik nodig vond.
Videokaart heb ik vanaf de eigen homepage (mijn geval nvidia.com) gehaald. Die zijn vaak achterhaald op de dell site.
Verder had ik geen dell programma's (los van de Alienware temp software).
Gewoon alle programma's die pre-installed waren (en die je dus ook nodig hebt) zijn er niet, inclusief de drivers. Wifi werkt niet, de videokaart (GT335m) wordt niet herkend etc. Geen alienware command center of nvidia command center. Ik heb nu gewoon Windows 7 zonder de dell/alienware/nivida software en drivers.
Die link van biobak kan ik dus ook niet gebruiken omdat ik met mijn m11x niet op internet kan.
Geeft je M11x aan dat er drivers ontbreken bij je hardware? Internet zou het moeten doen lijkt me. Anders via de computer waar je nu op zit de drivers downloaden voor je netwerkkaart (zit dat niet ingebakken in de M11x?) en via usb stick overzetten op je M11x. De Alienware look en feeling ben je kwijt inderdaad, maar de wallpapers zijn nog te krijgen (ook via dell support). Ik had er geen moeite mee om dat te verliezen, druk gedoe.Shaco schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:30:
[...]
Alles wat ik ooit had van alienware/dell is er niet meer. Als je je laptop opstart en je komt bij de login scherm van Windows, zie je normaal ook een Alienware achtergrondje, nu zie ik zo'n Windows 7 scherm met van die bloemetjes.
Gewoon alle programma's die pre-installed waren (en die je dus ook nodig hebt) zijn er niet, inclusief de drivers. Wifi werkt niet, de videokaart (GT335m) wordt niet herkend etc. Geen alienware command center of nvidia command center. Ik heb nu gewoon Windows 7 zonder de dell/alienware/nivida software en drivers.
Die link van biobak kan ik dus ook niet gebruiken omdat ik met mijn m11x niet op internet kan.
Voor het terugkrijgen van de alienware "look and feel": http://forum.notebookrevi...-install-windows-7-a.html
Als jullie ooit van plan zijn om een episch uitgevoerde en geconfigureerde Alienware desktop te bestellen, doe dat dan via de Amerikaanse site. Dat scheelt serieus duizenden euro's. Just a tip
Heb je zelf ervaring met het importeren van Amerikaanse producten? Even los van het feit dat je via Dell Amerika geen producten kan bestellen (zou dan concurreren met de Nederlandse tak) betaal je bij het importeren van goederen uit Amerika een behoorlijk bedrag aan invoerrechten.RTB93 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 18:41:
Als jullie ooit van plan zijn om een episch uitgevoerde en geconfigureerde Alienware desktop te bestellen, doe dat dan via de Amerikaanse site. Dat scheelt serieus duizenden euro's. Just a tip
Vraag me dan ook af of je zelf precies weet hoe dit werkt.
Valt best mee. Importeren kan gewoon via via. Als je het via FromUS2EU doet betaal je een 45 euro fee. Verzendkosten zijn uit m'n hoofd 99 dollar. Invoerrechten hoef je soms niet te betalen (niet alle pakketjes worden gecontroleerd). Importeren is dus over het algemeen gesproken goedkoper.Atratus schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:00:
[...]
Heb je zelf ervaring met het importeren van Amerikaanse producten? Even los van het feit dat je via Dell Amerika geen producten kan bestellen (zou dan concurreren met de Nederlandse tak) betaal je bij het importeren van goederen uit Amerika een behoorlijk bedrag aan invoerrechten.
Vraag me dan ook af of je zelf precies weet hoe dit werkt.
Via de genoemde site zal je niet goedkoper uit zijn. Deze site is met name bedoeld voor kleinere producten. Het pakket dat verstuurd wordt zal wel degelijk door de douane opgepikt worden als je het via deze site doet:RTB93 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:18:
[...]
Valt best mee. Importeren kan gewoon via via. Als je het via FromUS2EU doet betaal je een 45 euro fee. Verzendkosten zijn uit m'n hoofd 99 dollar. Invoerrechten hoef je soms niet te betalen (niet alle pakketjes worden gecontroleerd). Importeren is dus over het algemeen gesproken goedkoper.
http://www.fromus2eu.nl/kosten/
We kunnen helaas NIET vermelden dat uw bestelling een “gift”, “repaired item” of “ commercial sample” betreft. Wij moeten ervoor tekenen dat we de informatie op de douaneformulieren naar waarheid invullen en we lopen de kans op hoge boetes als we hier niet aan voldoen.
Je zal dan invoerrechten gaan betalen en 19% BTW zal ook nog extra over het bedrag berekend gaan worden. De aantrekkelijke prijs zal dan al een heel stuk minder aantrekkelijk zijn.
Als het 'zwart' wordt verstuurd zonder duidelijke vermelding van de waarde van het pakket, dan heb je een kans dat het niet opgemerkt wordt. Dergelijke pakketten zijn doorgaans niet echt makkelijk om onder de 'radar' te krijgen. Zeker niet een Alienware desktop, die worden vervoerd in dozen waar ze ook bungalows in vervoeren.
[ Voor 12% gewijzigd door WhateverSuitsU op 13-05-2011 22:39 ]
Hmm, oke. Dat had ik niet voorzien.Atratus schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:38:
[...]
Via de genoemde site zal je niet goedkoper uit zijn. Deze site is met name bedoeld voor kleinere producten. Het pakket dat verstuurd wordt zal wel degelijk door de douane opgepikt worden als je het via deze site doet:
http://www.fromus2eu.nl/kosten/
We kunnen helaas NIET vermelden dat uw bestelling een “gift”, “repaired item” of “ commercial sample” betreft. Wij moeten ervoor tekenen dat we de informatie op de douaneformulieren naar waarheid invullen en we lopen de kans op hoge boetes als we hier niet aan voldoen.
Je zal dan invoerrechten gaan betalen en 19% BTW zal ook nog extra over het bedrag berekend gaan worden. De aantrekkelijke prijs zal dan al een heel stuk minder aantrekkelijk zijn.
Als het 'zwart' wordt verstuurd zonder duidelijke vermelding van de waarde van het pakket, dan heb je een kans dat het niet opgemerkt wordt. Dergelijke pakketten zijn doorgaans niet echt makkelijk om onder de 'radar' te krijgen. Zeker niet een Alienware desktop, die worden vervoerd in dozen waar ze ook bungalows in vervoeren.
Jij als Alienware-expert moet dit vast weten. Is de 120 euro dure upgrade van een 1.5GB naar een 3GB GPU 555M model in de Alienware M14X de moeite waard of is dat echt niet je extra geld waard qua prestatieverhoging?
Verwijderd
Ga je niet merken. 1.5GB is al overkill als het niet om een tripple monitor setup gaat. Zelfs dan merk je het enkel met extreme settings met meerdere kaarten in CF/SLI.
Tevens zou die upgrade eigenlijk €15 moeten zijn als ik kijk naar de gebruikelijke prijs van reepjes RAM...
Tevens zou die upgrade eigenlijk €15 moeten zijn als ik kijk naar de gebruikelijke prijs van reepjes RAM...
Eens, geheugen zorgt niet voor een significant merkbare performance boost in dit geval. Dan zal de videokaart zelf anders van opzet moeten zijn. Een marketingtrucje als je het mij vraagt en inderdaad, € 120,- daarvoor vragen en het ook nog aanprijzen als 'Aanbevolen door Dell' gaat wat ver.Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:04:
Ga je niet merken. 1.5GB is al overkill als het niet om een tripple monitor setup gaat. Zelfs dan merk je het enkel met extreme settings met meerdere kaarten in CF/SLI.
Oke, dus geen significant verschil in FPS tijdens het spelen van games? Ik neem trouwens aan dat deze kaart beter is dan de 540 uit bijvoorbeeld de XPS 15.?Atratus schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:09:
[...]
Eens, geheugen zorgt niet voor een significant merkbare performance boost in dit geval. Dan zal de videokaart zelf anders van opzet moeten zijn. Een marketingtrucje als je het mij vraagt en inderdaad, € 120,- daarvoor vragen en het ook nog aanprijzen als 'Aanbevolen door Dell' gaat wat ver.
Verwijderd
Significant. maar dat kan je zelf ook opzoeken met notebookcheck of een van je andere favoriete reviewsites. Hij is identiek aan de GT445m waar meer reviews van zijn.
Ja, maar het is erg lastig om objectieve informatie te vinden. Er zijn aardig veel versies van de 555 zoals de 1,5, 2 en 3GB en op de weinige review- en bechmarksites staat bijna nooit aangegeven welke versie getest is.
Verwijderd
Het is dan ook volstrekt irrelevant met hoeveel geheugen er is getest. Met superpi krijg je ook geen hogere scores na een upgrade naar 16GB RAM.
Wat ik heb begrepen van het nut van meer GPU-geheugen is dat op native resoluties betere resultaten behaald kunnen worden met betrekking tot het aantal frames, maar dit is volgens jou niet waar?
Verwijderd
Niet bij een grafische kaart die zo 'zwak' is als de GT555m
Vergeet niet dat de GTX460m vorig jaar nog met 768MB werd geleverd. Dat was in de meeste situaties voldoende. Hoeveel invloed dat precies had weet ik ook niet.
Vergeet niet dat de GTX460m vorig jaar nog met 768MB werd geleverd. Dat was in de meeste situaties voldoende. Hoeveel invloed dat precies had weet ik ook niet.
Het is me gelukt!
Ik heb als eerst de wifi drivers geinstalleerd zodat ik Windows Update kon doen. Hier zaten de Intel drivers in die ik nodig had, waardoor ik vervolgens alle drivers van de videokaart (GT335M) heb kunnen installeren.
biobak nog bedankt voor die link trouwens. Mijn laptop heeft nu weer de prachtige Alienware inlog schermpje. Top!
Ik heb als eerst de wifi drivers geinstalleerd zodat ik Windows Update kon doen. Hier zaten de Intel drivers in die ik nodig had, waardoor ik vervolgens alle drivers van de videokaart (GT335M) heb kunnen installeren.
biobak nog bedankt voor die link trouwens. Mijn laptop heeft nu weer de prachtige Alienware inlog schermpje. Top!
Zie het als volgt: je bouwt een sportauto met een goede motor, zeg een 2 liter turbo 4 cilinder met 200 pk. Daar kun je prima mee vooruit komen. Alle elementen zijn aanwezig, snelle looks, verchroomde deurhendels etc. Dat wil wel vooruit gaan. Ik maak een nieuwe versie, maar laat de motor intact. Wel zorg ik voor een andere uitlaat en dat zorgt voor iets meer snelheid, maar overall zal de performance niet zwaar toenemen. Dit omdat de motor niet echt gewijzigd is.Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:50:
Niet bij een grafische kaart die zo 'zwak' is als de GT555m
Als ik er een 6 cilinder 3.2 350 pk motor inlepel, dan heeft dat natuurlijk weer een compleet ander effect.
Kortom: de 'inhoud' cq bouw van de kaart wordt door het plaatsen van extra geheugen niet gewijzigd. Dezelfde roots zijn aanwezig. Daarom zal de performance winst niet zodanig zijn dat het de € 120,- in de verste verte rechtvaardigt.
De vergelijking is wat mank, maar zo op de vroege ochtend moet dat kunnen. Mijn werk had het briljante plan opgevat om een training ook eens op zaterdag te geven

Heeft iemand een site voor me die me kan helpen bij het tweaken en overclocken van mijn M11x R2?
Zou ik zeer op prijs stellen.
Goedemiddag Heren,
Ondertussen heb ik mijn M14x ook binnen en heb nog geen seconde spijt van de aankoop! Wat een geweldig apparaat. Echt een een aanrader voor iedereen, wat mij betreft.
Echter nog wel een korte vraag met betrekking tot AlienFX van de M14x.
Hoe verander ik het LED, dat verwerkt is in de power cable, van kleur? Ook vroeg ik mij af of het mogelijk is het Alienware logo, op de achterkant van het beelscherm, te veranderen van kleur?
Heb dit onderwerp ook al even gegoogled maar kong tot op heden nog geen topic vinden waarin hierover gesproken wordt. Heeft één van jullie hier ook ervaring mee en/of de oplossing voor?
Bij voorbaat dank!
Ondertussen heb ik mijn M14x ook binnen en heb nog geen seconde spijt van de aankoop! Wat een geweldig apparaat. Echt een een aanrader voor iedereen, wat mij betreft.
Hoe verander ik het LED, dat verwerkt is in de power cable, van kleur? Ook vroeg ik mij af of het mogelijk is het Alienware logo, op de achterkant van het beelscherm, te veranderen van kleur?
Heb dit onderwerp ook al even gegoogled maar kong tot op heden nog geen topic vinden waarin hierover gesproken wordt. Heeft één van jullie hier ook ervaring mee en/of de oplossing voor?
Bij voorbaat dank!
Nice! Welke specificaties heeft jouw M14X model en zou het misschien mogelijk zijn om wat foto's te posten?Symens schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:05:
Goedemiddag Heren,
Bij voorbaat dank!
Het is overigens zover ik weet niet mogelijk om het Alienware-logo van kleur te laten veranderen.
[ Voor 5% gewijzigd door RTB93 op 17-05-2011 13:37 ]
De kleur van de powercable kun je ook niet wijzigen, die is standaard blauw!RTB93 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:36:
[...]
Nice! Welke specificaties heeft jouw M14X model en zou het misschien mogelijk zijn om wat foto's te posten?
Het is overigens zover ik weet niet mogelijk om het Alienware-logo van kleur te laten veranderen.
Gefeliciteerd met je aankoop
Hij kan ook zwart zijn (als de lampjes kapot zijn, er zitten 2 leds in dus hij kan ook half zwart zijnAtratus schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:35:
[...]
De kleur van de powercable kun je ook niet wijzigen, die is standaard blauw!
Gefeliciteerd met je aankoop
[ Voor 15% gewijzigd door DutchKel op 17-05-2011 16:25 ]
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Kleur kon bij de m15x nog wel, bij m14x en m11x r3 niet meer...kfaessen schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:25:
[...]
Hij kan ook zwart zijn (als de lampjes kapot zijn, er zitten 2 leds in dus hij kan ook half zwart zijn). Overigens kan ik op de m15x via de command center de kleur van de alienhead kiezen. Het lijkt me op de m14x ook wel mogelijk.
en de m18x of m17x?majoh schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:48:
[...]
Kleur kon bij de m15x nog wel, bij m14x en m11x r3 niet meer...
Die heb ik niet voor je, maar je hebt als het goed is een Dell account.Shaco schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:15:
Heeft iemand een site voor me die me kan helpen bij het tweaken en overclocken van mijn M11x R2?
Ga naar dell.nl en kies rechts boven voor Mijn account, login en tadaa daar kan je alles downloaden wat er normaal op je laptoppert hoort/zat.
Heeft iemand ervaring met de batterijduur van een M17X r3. Dus bijvoorbeeld op:
- Idle,
- 50% helderheid met beetje internetten,
- film kijken,
- hoge helderheid en gamen.
Bij voorbaat dank!
- Idle,
- 50% helderheid met beetje internetten,
- film kijken,
- hoge helderheid en gamen.
Bij voorbaat dank!
Wat moet je nou precies betalen als je importeert vanuit Amerika? Als je wordt 'gepakt' door de douane, betaal je toch gewoon de reguliere 19% BTW and that's it?
Plus douanerechten (invoerrechten).RTB93 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:57:
Wat moet je nou precies betalen als je importeert vanuit Amerika? Als je wordt 'gepakt' door de douane, betaal je toch gewoon de reguliere 19% BTW and that's it?
Verwijderd
plus VAT, maar dat staat ook op de site van dell meen ik. verzendkosten en daar invoerrechten bovenop en daarop weer BTW moet je achteraf pas betalen.
Ik hou zelf altijd de dollar -> euro +25% aan als totaalprijs en het klopt vaak wel redelijk precies. Let wel op dat je het jezelf ERG moeilijk gaat maken, de laptop komt op iemand anders zijn naam te staan met een adres in de US want dell US mag niet naar europa versturen. Hierna moet je dus een eigenaarswijziging doorgeven aan dell en dat gaat niet altijd even vlekkeloos weet ik uit ervaring. Anders is het noppa garantie.
Over de accuduur houd rekening met 1-1,5 uur ongeveer. De machientjes zijn bedoel om aan het stopcontact te hangen
. Zelfs met alle energiebesparende functies aan zijn ze nog erg energiehongerig.
Over de accuduur houd rekening met 1-1,5 uur ongeveer. De machientjes zijn bedoel om aan het stopcontact te hangen
[ Voor 35% gewijzigd door DutchKel op 18-05-2011 23:02 ]
Bedankt voor de snelle reactie! Alles is mij nu duidelijk wat betreft de LED's!RTB93 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:36:
[...]
Nice! Welke specificaties heeft jouw M14X model en zou het misschien mogelijk zijn om wat foto's te posten?
Overigens heb ik nog geen clean install gedaan; te weinig tijd gehad om er echt even voor te gaan zitten. Maar moet zeggen dat de M14x ook inclusief alle voorgeïnstalleerde software, zeer goede prestaties levert.
Alienware M14x : 1.5 Base Black
Intel Core i7 Processor 2630QM (2.0Ghz)
14.1in Widescreen High Definition + (1600x900) WLED with TrueLife
6144MB (1x2048 + 1x4096) 1600MHz DDR3 Dual Channel
500GB Serial ATA (7200RPM)
8X DVD+/-RW Drive including software
1.5 GB NVIDIA GeForce GT555M
Creative SoundBlaster Xfi MB Software Suite
Europe Intel Wireless LAN 6205 2x2 (802.11a/b/g/n) Card
Internal US/International Qwerty Keyboard
English Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)
Mochten er nog vragen zijn over onderhandeling, prijs, levering of ervaring; feel free to ask!
In dat geval: hoeveel korting heb je gekregen en welke argumenten heb je aangevoerd?Symens schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:14:
[...]
Mochten er nog vragen zijn over onderhandeling, prijs, levering of ervaring; feel free to ask!
Andere vraag: wat vind je van de kwaliteit van het scherm? Weet je al hoe lang de accu meegaat? Ik vind het zelf jammer dat je alleen voor de standaard 63WH kunt kiezen.
[ Voor 20% gewijzigd door verytallman op 19-05-2011 14:26 ]
Ben begonnen met een chatsessie over de mogelijke optionele onderdelen die niet beschikbaar waren via het configuratiesysteem op de website, en ben uiteindelijk via twee telefoon gesprekken tot overeenstemming gekomen over de prijs. Er is ongeveer 10% van de totaal prijs afgegaan, en de bezorgkosten waren gratis. De levertijd werd geschat op een kleine maand. Maar hij bleek achteraf binnen 6 werkdagen geleverd te zijn.verytallman schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:23:
[...]
In dat geval: hoeveel korting heb je gekregen en welke argumenten heb je aangevoerd?Heb je dit telefonisch onderhandeld?
Andere vraag: wat vind je van de kwaliteit van het scherm? Weet je al hoe lang de accu meegaat? Ik vind het zelf jammer dat je alleen voor de standaard 63WH kunt kiezen.
Over de kwaliteit van het scherm ben ik zeer tevreden. Het scherm is natuurlijk later niet meer te vervangen, vandaar mijn keuze voor het optionele scherm. Het optionele scherm heeft toch net weer een hogere resolutie waardoor je zelfs op een 14" laptop een prachtige ruime desktop kan realiseren. En natuurlijk zorgt het voor een net wat scherpere weergave bij het kijken van films en/of spelen van games.
Over de accu kan ik je helaas nog niet veel vertellen. Ik heb zelf nog niet echt lang en intensief gebruik gemaakt van de laptop zonder netstroom in de buurt. Er zijn in ieder geval wel een aantal instellingen te vinden waarmee je het energieverbruik van je laptop omlaag kan brengen. Op deze manier kun je zelf wel invloed uitoefenen op de tijd die de accu meegaat.
Vraag: hoe makkelijk is het onderhandelen over de prijs van de alienware m18x? Deze is namelijk nieuw op de markt. Ik kan met voorstellen dat Dell deze niet zomaar in de "opruiming" doet. Hoeveel zou je van de prijs af kunnen halen?
Als je met tijdens een chat sessie met Dell tot een overeenkomst komt. Hoe bestel je vervolgens deze configuratie dan? via de email? hoe wordt de korting er in verwerkt?
Is het mogelijk om deze te leveren met 1 6970m videokaart? Ik ben namelijk bang dat hij met 2 te veel lawaai maakt. En is het dan mogelijk om later deze tweede alsnog te plaatsen?
Alvast bedankt.
Als je met tijdens een chat sessie met Dell tot een overeenkomst komt. Hoe bestel je vervolgens deze configuratie dan? via de email? hoe wordt de korting er in verwerkt?
Is het mogelijk om deze te leveren met 1 6970m videokaart? Ik ben namelijk bang dat hij met 2 te veel lawaai maakt. En is het dan mogelijk om later deze tweede alsnog te plaatsen?
Alvast bedankt.
Met zo'n duur apparaat is het best mogelijk om wat van de prijs af te handelen. Het ligt eraan wie je te pakken krijgt in de chat. Anders zou je even moeten bellen, dat gaat over het algemeen wat sneller en dat is ook iets persoonlijker. Eén 6970 is denk ik niet mogelijk, omdat dat tijdens de configuratie ook niet mogelijk is, maar misschien is daar ook wel iets voor te regelen. Maar je koopt toch niet zo'n dure en grote machine om er vervolgens 'maar' éen 6970 in te doen? Mijn advies: bel morgen met Dell. Dan is er echt wel wat te regelen. 10% zou makkelijk moeten kunnen. Ik kreeg namelijk ook 10% korting op een offerte van een M14X en die is stukken goedkoper.Sewerpain schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:55:
Vraag: hoe makkelijk is het onderhandelen over de prijs van de alienware m18x? Deze is namelijk nieuw op de markt. Ik kan met voorstellen dat Dell deze niet zomaar in de "opruiming" doet. Hoeveel zou je van de prijs af kunnen halen?
Alvast bedankt.
[ Voor 17% gewijzigd door RTB93 op 19-05-2011 23:14 ]
Verwijderd
Ik wachte al enige tijd op een review van de M14x, hier is hij dan:
http://www.notebookcheck....14x-Notebook.53568.0.html
Het scherm is beter dan ik had verwacht. De accuduur valt met 4 en een half uur wel tegen in vergelijking met de xps 15 met kleinere accu, blikjbaar is de optimus technologie niet optimaal.
http://www.notebookcheck....14x-Notebook.53568.0.html
Het scherm is beter dan ik had verwacht. De accuduur valt met 4 en een half uur wel tegen in vergelijking met de xps 15 met kleinere accu, blikjbaar is de optimus technologie niet optimaal.
Verwijderd
Heb de review van de m14x net gelezen, ziet er een prachtding uit.
1 nadeel, en wel meteen een serieus nadeel:
Het geluid dat onder last uit de ventilatoren komt is oorverdovend.
1 nadeel, en wel meteen een serieus nadeel:
Het geluid dat onder last uit de ventilatoren komt is oorverdovend.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 12:30 ]
Ik heb een vraagje over de garantie van Alienware Aurora.
Ik heb een upgrade van de videokaart gedaan. Mijn vraag is nu als ik de videokaart verkoop die ik bij de Alienware Aurora erbij kreeg, zit er dan nog garantie op de videokaart zelf?
Ik heb een upgrade van de videokaart gedaan. Mijn vraag is nu als ik de videokaart verkoop die ik bij de Alienware Aurora erbij kreeg, zit er dan nog garantie op de videokaart zelf?
Verwijderd
Wellicht niet, je hebt het totaalpakket aangeschaft.
Bij gebruik van garantie, m.a.w. bij herstel zou je wellicht je hele pc moeten laten ophalen omdat dat het product is (niet de graka afzonderlijk).
Daarbij dat ik ook denk dat je garantie vervalt eens je der een onderdeel uithaalt
Bij gebruik van garantie, m.a.w. bij herstel zou je wellicht je hele pc moeten laten ophalen omdat dat het product is (niet de graka afzonderlijk).
Daarbij dat ik ook denk dat je garantie vervalt eens je der een onderdeel uithaalt
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 09:08 ]
Verwijderd
Goedemiddag mede tweakers,
Dit is de eerste keerd dat ik op de forums iets post. Maar ik zit met een paar vragen omtrent mijn aankomende alienwarebestelling. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Alvast bedankt.
Vraag 1: Wat vinden jullie van deze configuratie (wil graag advies over aanpassingen of verdere hulp:
Alienware Aurora (R3) 875W-chassis (Matte Black) 508598 1 [210-34684] 1
3.4GHz Intel® Core™ i7-2600K (8MB Cache) Quad Core Unlocked Processor with overclocked Turbo Boost t 508604 1 [213-12905] 146
Legitieme Windows® 7 Ultimate, 64-bits, Nederlands 323953 1 [619-20264][640-12303] 11
3GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 590 571179 1 [490-12891] 6
8192MB (4x2GB) 1866MHz DDR3 Dual Channel 508606 1 [370-19839] 3
1 TB, dubbele harde schijf, RAID 0 "Stripe" (2 x 500 GB - 7.200 rpm) 453666 1 [400-21803] 8
8x Blu-ray Disc-station en 24x dvd+/-rw-station 508633 1 [429-15598] 16
Integrated HDA 7.1 Dolby Digital Audio 313077 1 [510-10354] 17
Alienware Multimedia Keyboard - Dutch (QWERTY) 292814 1 [580-15607] 4
Alienware - optische muis 292825 1 [570-10850] 12
1 jaar Next Business Day Hardware Support inbegrepen bij uw pc 323039 1 [754-56830] 30
Accidental Damage Support:
1 jaar Accidental Damage-support 456679 1 [755-10571] 463
Alienware Aurora Resource DVD 508635 1 [340-23869] 319
Bedrag rond: 2760 euro
Vraag 2: Hoe klinkt het geluid van de Integrated HDA 7.1 Dolby Digital Audio .
Vraag 3: Is het mogelijk om deze config goedoper te krijgen?.
Vraag 4: Moet ik de garantie houden of helemaal niet doen wat is het beste?.
Vraag 5: Als ik deze monster ga bestellen en ik krijg hem binnen kan ik hem dat het beste leeghalen en alles opnieuw installeren (software gezien). Ik wil zeker de drivers voor de nvidia kaart van nvidiasite zelf halen.
Ik wacht jullie reactie af. Alvast bedankt voor jullie hulp en tijd.
Dit is de eerste keerd dat ik op de forums iets post. Maar ik zit met een paar vragen omtrent mijn aankomende alienwarebestelling. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Alvast bedankt.
Vraag 1: Wat vinden jullie van deze configuratie (wil graag advies over aanpassingen of verdere hulp:
3.4GHz Intel® Core™ i7-2600K (8MB Cache) Quad Core Unlocked Processor with overclocked Turbo Boost t 508604 1 [213-12905] 146
Legitieme Windows® 7 Ultimate, 64-bits, Nederlands 323953 1 [619-20264][640-12303] 11
1 TB, dubbele harde schijf, RAID 0 "Stripe" (2 x 500 GB - 7.200 rpm) 453666 1 [400-21803] 8
1 jaar Next Business Day Hardware Support inbegrepen bij uw pc 323039 1 [754-56830] 30
Vraag 5: Als ik deze monster ga bestellen en ik krijg hem binnen kan ik hem dat het beste leeghalen en alles opnieuw installeren (software gezien). Ik wil zeker de drivers voor de nvidia kaart van nvidiasite zelf halen.
Heeft er iemand een kortingscode die op de Alienware M14X werkt? 1250 euro vind ik toch net dat tikkeltje te veel, zou mooi zijn mocht er nog een klein beetje af gaan.
Om kort en bondig op je vragen te reageren:Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:39:
Vraag 1: Degelijk systeem. Alleen zou ik als videokaart niet de 590 gebruiken, maar eerder een 580. Prijstechnisch voordeliger, en prestaties verschillen nauwelijks van elkaar. Windows Ultimate en Blu-Ray zijn van die dingen waarvan ik mezelf altijd afvraag of je het echt nodig hebt. Windows Professional volstaat prima en Blu-Ray.. tja.. tenzij je die discs hebt liggen en je hebt geen PlayStation 3/Blu-Ray speler, anders zou ik hier op bezuinigen.
Vraag 2: Net zo goed als de kwaliteit van je speakers/boxen het toelaten. Ga niet investeren in gaming geluidskaarten of dergelijk kansloze marketingtruukjes. In het kort komt het er op neer dat als je voor een godsvermogen aan geluidapparatuur hebt staan, een betere kaart wel leuk is (TOSLINK/Optisch). Maar voor simpel vertier met games, zo af en toe een filmpje of tv-serie en een 2.1/5.1 setje volstaat de onboard kaart echt wel. Mits je geen audiofiel bent natuurlijk, want hun zullen deze mening vast ontkrachten.
Vraag 3: Zeker weten! Meest eenvoudige manier is om een Dell coupon ergens te googlen (Groupon misschien, geen idee). Daarnaast kan je ook via een simpel telefoontje met Dell al onderhandelen over korting en eventuele dingen kosteloos krijgen (denk aan een speciale muis of toetsenbordje). Een brutaal mens heeft de halve wereld, en de prijzen op de site zijn gewoon hoog. Je krijgt netjes een offerte als je met iemand telefonisch of via een chatsessie contact hebt gehad. Sommige medewerkers hebben echt wel inzicht en ervaring, alleen kan je soms ook een nieuweling er bij hebben die geen antwoord weet, of niet voeldoende antwoord kan geven. Ook kan je heel soms een configuratie bouwen welke niet mogelijk zou zijn geweest als je de website alleen zou gebruiken (andere HDD opstelling bijvoorbeeld).
Vraag 4: Garantie van Alienware en Dell is subliem (in mijn ervaring). Iets kapot? Bel Dell en het wordt gewoon snel opgelost. Hardware niet beschikbaar, krijg je een vergelijkbaar vervangend component. Niet moeilijk doen, zo simpel werkte het bij Dell toen ik een probleem had met mijn hardware. Je betaald er echter wel voor, maar aan de andere kant krijg je er ook echt garantie voor terug.
Vraag 5: Je krijgt je computer/laptop degelijk afgeleverd, niet al te veel meuk geinstalleerd (geen AV, geen Office, geen Steam, geen trials e.d. zolang je het maar niet aangevinkt hebt) . De Alien Command Center is leuk om er bij te hebben om je LED's aan te sturen en het gedrag van een aantal onderdelen aan te passen. Vreet nauwelijks mem of CPU, lekker laten draaien. Daarnaast krijg je recovery media meegestuurd, hiermee kan je de computer altijd weer terug zetten in de fabrieksstaat van Dell. Wezenlijk komt het er op neer dat je, afgezien van je avatar en desktop, weinig nutteloze troep mee geinstalleerd krijgt.
(Ben zelf een tevreden Alienware M11x gebruiker)
Optimisten zijn slecht geïnformeerde pessimisten.
Verwijderd
Dat er mensen zo gek zijn om zoveel geld uit te geven voor een computer verbaasd mij maar iedere keer. Over een drietal jaar is hij niet eens de helft waard. De ironie van het verhaal...Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:39:
Goedemiddag mede tweakers,
Dat zal een eeuwige zinloze discussie blijven. De ene wil graag wat meer geld uitgeven aan een alienhoofd op zijn pc, nummer twee heeft liever een appeltje en de derde bouwt zelf wat. Ieder zijn ding.
Ik zou zeggen tegen draft: als je het geld hebt gewoon lekker doen!
Verwijderd
Je denkt te makkelijk: voor dat geld kun je een vette auto halen, of desnoods als je al een nieuwe computer nodig hebt; kun je deze zelf in elkaar zetten met behulp van losse onderdelen voor duizend euro goedkoper of misschien wel meer! ;p maja als je teveel geld hebt en deze kwijt wilt, ga je gang.zoenvisje schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:53:
Dat zal een eeuwige zinloze discussie blijven. De ene wil graag wat meer geld uitgeven aan een alienhoofd op zijn pc, nummer twee heeft liever een appeltje en de derde bouwt zelf wat. Ieder zijn ding.
Ze denkt anders precies zoals andere denken, jij denkt dus zoals nummer 3, je word echt niet vergeten hoor.Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:29:
[...]
Je denkt te makkelijk: voor dat geld kun je een vette auto halen, of desnoods als je al een nieuwe computer nodig hebt; kun je deze zelf in elkaar zetten met behulp van losse onderdelen voor duizend euro goedkoper of misschien wel meer! ;p maja als je teveel geld hebt en deze kwijt wilt, ga je gang.
Ik heb hier 2 alienhoofdjes en ben er helemaal tevreden mee
Het leukste is als mensen vragen of je zeker weet dat dat kleine laptopje (m11x) Photoshop aan kan want dat kan natuurlijk nooit, zo'n klein laptopje dat zonder moeite alles opent xD.
Dat kan toch ook helemaal niet???zoenvisje schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:37:
Het leukste is als mensen vragen of je zeker weet dat dat kleine laptopje (m11x) Photoshop aan kan want dat kan natuurlijk nooit, zo'n klein laptopje dat zonder moeite alles opent xD.
Niet alle beslissingen in het leven worden (gelukkig) puur en alleen op rationele gronden genomen. Ik denk dat menig huiskamer dan erg saai eruit zal zien en dat iedereen een Honda Civic zal rijden (niks ten nadele van beide voorbeelden). Ik vind de relatieve exclusiviteit van een Alienware (ja, ik doe mee aan Alienhoofden verzamelen) en de zeer goede ervaringen met dit merk belangrijk. Belangrijk genoeg om er gemiddeld wat extra's voor neer te leggen voor mij. Voor hetzelfde geld koop ik waarschijnlijk een sterkere pc bij een concurrent. Sterker nog, voor hetzelfde geld koop ik een sterkere pc van Dell zelf...Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:29:
[...]
Je denkt te makkelijk: voor dat geld kun je een vette auto halen, of desnoods als je al een nieuwe computer nodig hebt; kun je deze zelf in elkaar zetten met behulp van losse onderdelen voor duizend euro goedkoper of misschien wel meer! ;p maja als je teveel geld hebt en deze kwijt wilt, ga je gang.
Verwijderd
Ze? Daarnaast zit ik te wachten op een kortingsbon voor de alienware m14x (3GB versie), op dit moment is het gewoon te duur naar mijn mening; wellicht koop ik hem als hij wordt aangeboden voor 1000 euro. Dat is een stuk minder dan 2700+ euro.kfaessen schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:48:
[...]
Ze denkt anders precies zoals andere denken, jij denkt dus zoals nummer 3, je word echt niet vergeten hoor.
Ik heb hier 2 alienhoofdjes en ben er helemaal tevreden mee. Ik val dus ook onder nummer 1.
Dat vind ik wel apart, want op grafisch gebied en op processor kracht (vanaf de R2) is de m11x wel op een hoge ''spec'' niveau om photoshop aan te kunnen. Als je apple al ziet met hun geweldige technische specs, dan kan de m11x dat ook wel denk ik..zoenvisje schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:37:
Point taken.Atratus schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 07:05:
[...]
Niet alle beslissingen in het leven worden (gelukkig) puur en alleen op rationele gronden genomen. Ik denk dat menig huiskamer dan erg saai eruit zal zien en dat iedereen een Honda Civic zal rijden (niks ten nadele van beide voorbeelden). Ik vind de relatieve exclusiviteit van een Alienware (ja, ik doe mee aan Alienhoofden verzamelen) en de zeer goede ervaringen met dit merk belangrijk. Belangrijk genoeg om er gemiddeld wat extra's voor neer te leggen voor mij. Voor hetzelfde geld koop ik waarschijnlijk een sterkere pc bij een concurrent. Sterker nog, voor hetzelfde geld koop ik een sterkere pc van Dell zelf...
De meeste mensen weten niet eens wat een m11x is, laat staan dat ze weten wat de specs zijn, die weten dus niet dat zo'n klein laptopje alles zo gemakkelijk en snel kan opstarten.
En ik ben een 'ze' ja
. Die bestaan ook, dames met een Alienware. Of twee.
En ik ben een 'ze' ja
En hij is ook mooi met de verlichtingzoenvisje schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:13:
De meeste mensen weten niet eens wat een m11x is, laat staan dat ze weten wat de specs zijn, die weten dus niet dat zo'n klein laptopje alles zo gemakkelijk en snel kan opstarten.
En ik ben een 'ze' ja. Die bestaan ook, dames met een Alienware. Of twee.
Zoenvisje is de liefste en stoerste tweakster die ik "ken"Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:02:
[...]
Ze? Daarnaast zit ik te wachten op een kortingsbon voor de alienware m14x (3GB versie), op dit moment is het gewoon te duur naar mijn mening; wellicht koop ik hem als hij wordt aangeboden voor 1000 euro. Dat is een stuk minder dan 2700+ euro.
Bah mijn M11xR2 wordt te warm en valt dan uit.
Anderen hier al eens last van gehad?
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Alienware support bellen: die mogen het dan oplossensjirafje schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 01:55:
Bah mijn M11xR2 wordt te warm en valt dan uit.
Mijn m11xr2 wordt wel eitje-kook heet tijdens het gamen maar is nog nooit vast gelopen uitgevallen.
[ Voor 9% gewijzigd door zoenvisje op 10-06-2011 12:36 ]
Toevallig al eens naar de temperaturen gekeken? Daar ben ik wel benieuwd naar.zoenvisje schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:19:
Mijn m11xr2 wordt wel eitje-kook heet tijdens het gamen maar is nog nooit vast gelopen uitgevallen.
Die van mij valt gewoon echt uit....
Ik heb een tijd terug al eens gebeld met de vraag wat maximaal accepteerbare temperaturen zouden zijn. Hier op kreeg ik de reactie dat hij vanzelf uitvalt als hij te warm wordt.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Verwijderd
Hangt ook af van je harde schijf; als je een SSD hebt; gaat het opstarten snel. Ik kan maar niet geloven dat jij op een alienware m11x kan gamen. Het is zo een kleine schermpje.zoenvisje schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:13:
En ik ben een 'ze' ja. Die bestaan ook, dames met een Alienware. Of twee.
Eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht.
Slijmbal -_- & nee ik ''ken'' haar ook niet, want zoenvisje is niet eens haar echte ''naam''.kfaessen schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:45:
[...]
Zoenvisje is de liefste en stoerste tweakster die ik "ken"(slijm slijm). Dat jij haar niet kent daar kan ik niets aan doen.

Ik heb een gewone hardeschijf erin zitten hoor, geen SSD. Heb geen problemen met het kleine scherm, ben zelf ook maar een klein opdondertje dus ik zit niet heel gebogen ofzo om het te kunnen zien. Ik vind het juist heerlijk dat ik overal waar ik ben kan gamen, op school, bij m'n vriend, in de tuin, zonder me steeds een breuk te hoeven tillen.
Ik heb juist voor de M11x gekozen omdat ik een klein apparaat wil (ik wil hem dagelijks mee slepen) maar wel een beetje wil kunnen gamen.
Ik merk dat ik hem juist door het formaat ook overal mee naar toe neem en dat er daardoor ook vaker spontane mini lanparty's ontstaan.
Ik merk dat ik hem juist door het formaat ook overal mee naar toe neem en dat er daardoor ook vaker spontane mini lanparty's ontstaan.
Verwijderd
waarom namen jullie niet gewoon een macbook pro? daar kun je ook mee gamen, en je hebt een langere batterijduur plus de design is wat ''volwassener''
Alienware is gericht op jongeren, apple meer op de volwassen doelgroep.
Alienware is gericht op jongeren, apple meer op de volwassen doelgroep.
Verwijderd
Je kan niet gamen met een MBP 13", en de 15" kost een vermogen (<€2000). Voor die prijs haal je 2 M14x-en...
Verwijderd
Natuurlijk kun je wel met de 13'' ''gamen'', want er zit een goede videokaart erin. Natuurlijk niet de zware spellen, maar heus wel een aantal.Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 19:25:
Je kan niet gamen met een MBP 13", en de 15" kost een vermogen (<€2000). Voor die prijs haal je 2 M14x-en...
Verwijderd
O ja? Welke spellen draaien dan met een intel 3000 IGP? 
Oke, je kan er starcraft 2 op low mee draaien met 768p. Maar dat steekt toch wel schril af tegen de prestaties van de M11x...
Oke, je kan er starcraft 2 op low mee draaien met 768p. Maar dat steekt toch wel schril af tegen de prestaties van de M11x...
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2011 19:52 ]
MacBook's met Alienware vergelijken
(niet dat het geen mooie laptops zijn maar voor deze doelgroep zijn ze prut).

Kan ik met de M11x, met de volgende specs, denken jullie goed gamen, op rond de 30 FPS op High en ook af en toe wat opnemen?
1 GB GDDR3 NVIDIA® GeForce® GT 335M
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Intel® Core™ 2 Duo SU7300 (1,3 GHz, 800 MHz, 3 MB)
Edit;
Komt door de aanbieding, 650 hiervoor.. goedkoop voor Alienware!!
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Edit;
[ Voor 12% gewijzigd door Mezzid op 12-06-2011 23:57 ]
HAHAHA ik ga er maar niet op in... Maar je opmerkingen zijn wel lachwekkend.Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 19:31:
[...]
Natuurlijk kun je wel met de 13'' ''gamen'', want er zit een goede videokaart erin. Natuurlijk niet de zware spellen, maar heus wel een aantal.
Patience heeft inderdaad geen snelle videokaart nodig...
Je zit appels met peren te vergelijken, het enige wat waar is dat is dat ze beide een laptop zijn. Verder zijn er weinig overeenkomsten.
Gamen kun je er prima op doen (echter vraag je niet welke games je op 30fps wilt spelen, alle spellen uit 2001 kun je vast met 200 fps spelen).Mezzid schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:56:
Kan ik met de M11x, met de volgende specs, denken jullie goed gamen, op rond de 30 FPS op High en ook af en toe wat opnemen?
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
Edit;
Houd er wel rekening mee dat het al een verouderd model is, het is dus geen nieuwe sandy bridge.
[ Voor 39% gewijzigd door DutchKel op 13-06-2011 02:00 ]
Kan ik Black Ops op 30 FPS spelen denk je? (op medium)kfaessen schreef op maandag 13 juni 2011 @ 01:57:
[...]
HAHAHA ik ga er maar niet op in... Maar je opmerkingen zijn wel lachwekkend.
Patience heeft inderdaad geen snelle videokaart nodig...
Je zit appels met peren te vergelijken, het enige wat waar is dat is dat ze beide een laptop zijn. Verder zijn er weinig overeenkomsten.
[...]
Gamen kun je er prima op doen (echter vraag je niet welke games je op 30fps wilt spelen, alle spellen uit 2001 kun je vast met 200 fps spelen).
Houd er wel rekening mee dat het al een verouderd model is, het is dus geen nieuwe sandy bridge.
http://forum.notebookrevi...s-all-m11x-revisions.htmlMezzid schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:35:
[...]
Kan ik Black Ops op 30 FPS spelen denk je? (op medium)
oordeel zelf
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Voor mensen met een M11x:
Moet je elke keer als je opstart je GPU wisselen naar de 335M of is eenmaal genoeg?
Moet je elke keer als je opstart je GPU wisselen naar de 335M of is eenmaal genoeg?
Hij wisselt automatisch als je een programma opstartt dat de 335 nodig heeft. (de R2 en R3 iig)
Bij de r1 moet je switchen, de r2 kan het zelf bepalen maar sommige spellen moet je wel eerst toevoegen voor hij ze herkent.
http://www.dell.com/nl/p/...=dhs&cs=nldhs1&redirect=1
Is de de R1>?
Is de de R1>?
Aan de CPU te zien is het de R1
R1=Intel C2D
R2=Intel i7
R3=Sandy Bridge
Tenminste voor zover ik weet.
Zucht, qua specs een exact dezelfde BTO X-Book 17CL37 of Alienware m17x r3 bestellen? Ik worstel al dagen met deze vraag. Een 120 gb ssd erin, 6970m, 1920x1080, draagtas erbij enz.
Aan de ene kant is de BTO ruim 20% goedkoper, aan de andere kant vind ik het design van zo'n Alienware bak fantastisch. Daarnaast ben ik sinds 1999 tevreden klant bij Dell. Buiten de garantie om de koeling van m'n huidige Inspiron 1720 laptop gratis repareren, nieuwe Radeon 9800 pro videokaarten blijven opsturen omdat ze steeds oververhit raakten in een oude Dell desktop (en uiteindelijk toch maar een monteur opsturen): van alles heb ik meegemaakt de afgelopen jaren. Grappig dat ik toch een soort van merktrouw voel.
In het BTO topic lees ik goede ervaringen, hier lees ik goede ervaringen. Maarja, dat prijsverschil is zo groot...
Aan de ene kant is de BTO ruim 20% goedkoper, aan de andere kant vind ik het design van zo'n Alienware bak fantastisch. Daarnaast ben ik sinds 1999 tevreden klant bij Dell. Buiten de garantie om de koeling van m'n huidige Inspiron 1720 laptop gratis repareren, nieuwe Radeon 9800 pro videokaarten blijven opsturen omdat ze steeds oververhit raakten in een oude Dell desktop (en uiteindelijk toch maar een monteur opsturen): van alles heb ik meegemaakt de afgelopen jaren. Grappig dat ik toch een soort van merktrouw voel.
In het BTO topic lees ik goede ervaringen, hier lees ik goede ervaringen. Maarja, dat prijsverschil is zo groot...
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Verwijderd
Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, zijn de standaard kortingsbonnen ook van toepassing op alienware, dat zou 10% + €90 schelen op de prijs.
En unrelated, de M15x is vanaf vandaag EOL.
Enne, je kan ook http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 nemen en het 1080p scherm er via de telefoon bij bestellen. Dan krijg je een i7-2720QM voor €50 minder...
Edit: je treft het: Anandtech: Alienware's M17x R3: An Antidote to Clevo.
En unrelated, de M15x is vanaf vandaag EOL.
Enne, je kan ook http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 nemen en het 1080p scherm er via de telefoon bij bestellen. Dan krijg je een i7-2720QM voor €50 minder...
Edit: je treft het: Anandtech: Alienware's M17x R3: An Antidote to Clevo.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 17:43 ]
Als ik jou was zou ik dan lekker voor Alienware gaan. Kost wat maar dan heb je ook wat!
Ik weet het niet. Ik vind mijn alienware maar een gammel ding eigenlijk. En de service vind ik ook waardeloos.
- Het begon al bij het verzenden, die knuppels hadden mijn laptop naar iemand in Duitsland gestuurd en de laptop voor die Duitser naar mij. Meteen gebeld en de volgende dag kwamen ze hem weer ophalen. Vervolgens duurt het nog ruim een week voordat ze een nieuwe laptop voor mij gaan bouwen. (waarom kan dat niet gewoon meteen?)
- Door het probleem met het verzenden krijg ik een nieuw service tag en duurt het vervolgens meer dan 2 maanden voordat ze mijn verzekering hebben overgezet maar het nieuwe service tag.
- Linker scharnier zit veel te veel speling op waardoor er krassen ontstaan.
- Netwerkkaart gooit de verbinding er minstens 2 keer per dag uit. (onafhankelijk van welk draadloos netwerk ik verbonden ben)
- Rubber voetjes die verdwijnen en die alienware vervolgens wel wil vervangen voor 200 euro(!)
- Hij wordt regelmatig dusdanig heet dat hij uitvalt. Bel je de klanten service op:"Jah, da's normaal, is een beveiliging".
Dan heb je gewoon pech denk ik. Heb een Aurora en een M11x en nooit problemen, met allebei niet. En ook de service vind ik prima. Met een andere pc van Dell veel problemen gehad maar werd altijd netjes opgelost (o.a. twee keer monteur langs geweest).
Pech kan altijd. Maar de manier waarop dell/alienware er mee omgaat is in mijn ervaring gewoon slecht.
Als een klant een probleem heeft laat er dan naar kijken door iemand die wel de bevoegdheid heeft om iets te regelen, en regel dat soort dingen dan ook binnen een paar dagen.
En een laptop die uitvalt omdat hij te heet wordt is niet normaal, en als er dan een monteur langs moet komen om het te laten repareren, stuur die monteur dan ook. De klant heeft er per slot van rekening (in mijn geval) notabene een extra verzekering voor afgesloten.
Als een klant een probleem heeft laat er dan naar kijken door iemand die wel de bevoegdheid heeft om iets te regelen, en regel dat soort dingen dan ook binnen een paar dagen.
En een laptop die uitvalt omdat hij te heet wordt is niet normaal, en als er dan een monteur langs moet komen om het te laten repareren, stuur die monteur dan ook. De klant heeft er per slot van rekening (in mijn geval) notabene een extra verzekering voor afgesloten.
Even dezelfde vraag als bij de xps15 topic guy bare with me,
1.iemand ervaring om m14x icm 2560x1440 schermen aan te sluiten via hdmi/displayport?
2.ervaring met de 3g sim card slot?
3.dat hele nametag eronder..nooit optie gehad om die te costumizen, waar o waar...
1.iemand ervaring om m14x icm 2560x1440 schermen aan te sluiten via hdmi/displayport?
3.dat hele nametag eronder..nooit optie gehad om die te costumizen, waar o waar...
[ Voor 18% gewijzigd door pvt_Joker op 27-06-2011 02:17 ]
1&2 - Weet ik nietpvt_Joker schreef op maandag 27 juni 2011 @ 02:05:
3 - Die optie is alleen in Amerika verkrijgbaar, jij krijgt ook een nametag eronder maar dan staat er 'M14x'
en in die rare tekens
1. via HDMI ben je beperkt tot 1920x1080, via dp nog niet geprobeerd, zal eens kijken of ik een kabeltje kan vinden, maar ik denk dat gamen (te) zwaar wordt voor het kaartje.pvt_Joker schreef op maandag 27 juni 2011 @ 02:05:
2. geen optie in Nederland, slot is wel aanwezig, maar de achterliggende hardware niet.
3. geen optie in Nederland
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Dit topic is gesloten.