Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:43:
Dat is pas een informatieve post Sick! ziet er niet slecht uit! Alleen wel jammer dat de scherm niet een hogere resolutie bedraagt: mocht wel full HD zijn (1080p).
Voor 50 euro meerprijs heb je full HD. Nog steeds niet slecht zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

propheseus schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:44:
[...]

Voor 50 euro meerprijs heb je full HD. Nog steeds niet slecht zou ik zeggen.
Ja oke, dat is niet slecht maar wel jammer dat je maar een GTX 460 kunt kiezen als GFX card. De 5870 zou mooier zijn geweest voor die prijs natuurlijk.. je betaald tenslotte wel 1700 euro (ach die euro dan ook)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:41:
[...]

Ja oke, dat is niet slecht maar wel jammer dat je maar een GTX 460 kunt kiezen als GFX card. De 5870 zou mooier zijn geweest voor die prijs natuurlijk.. je betaald tenslotte wel 1700 euro (ach die euro dan ook)..
Hoeveel is dat ook alweer omgerekend naar ouderwetse guldens >:)
Ook een hoop geld.

[ Voor 3% gewijzigd door MarElo op 09-02-2011 22:11 ]

Verwijderd

ik heb vraagje ik heb nu 5 dagen geleden een alienware m17x besteld en betaald. Maar als ik bij bestel status ga kijken van me alienware staat die nog op verwerking van me betaling :S dat is al 5 dagen geleden gebeurd., de betaling. Hheeft er iemand hier ervaring mee over de bestelling status van een alienware...???

Verwijderd

Is het bedrag al van je rekening afgeschreven ? Zo ja dan zou ik even naar dell bellen/mailen. Zo nee, zou ik even naar je bank bellen om te vragen waarom het zo lang duurt.

Vanaf vandaag nieuwe aanbieding

http://www1.euro.dell.com...id=deals7&s=dhs&cs=nldhs1

Zeer goede aanbieding naar mijn mening. Meer future proof processor dan vorige week en dat voor minder geld. Zou wel eens kunnen dat ik de laptop een dezer dagen ga bestellen. Doe er dan wel een full hd scherm bij

Verwijderd

Wat ik overigens wel vreemd vind is het genoemde bedrag aan korting:

Alienware M15x
Prijs € 1.679,00
Totale Besparing* € 130,00
Totaal € 1.549,00

Wanneer ik echter zelf de genoemde configuratie samenstel, kom ik uit op 1869. Zie hier: http://configure2.euro.de...0W1501&rbc=N00W1501&s=dhs

Verwijderd

Heb mijn monster nu een paar dagen:

Alienware M15x

PROCESSOR Intel® CoreT i7 Processor 920XM (2.00-3.20Ghz Turbo Mode, 8MB L3 cache)
GRAPHICS CARD ATi Mobility Radeon HD 5870 GDDR5 1024MB
MEMORY 4096MB 1333MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2x2048]
HARD DRIVE 500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
LCD 15.6-inch Wide Full HD Display (1920x1080)
OPTICAL DRIVE Blu-Ray player (DVD and CDread & WRITE) Slot Load Drive
BLUETOOTH Dell Wireless 370 Bluetooth

Wat een ding!

Heeft iemand nog wat tips voor het overclocken van de 5870? In principe lopen alle games wel soepel op high, maar met Bad Company 2 op 1920x1080 kom ik op ongeveer 25 fps en af en toe drops naar de 15-18, dit is uiteraard met alles max settings(AA op 8x)
Op 1600x900 haal ik wel de 35-50 fps, eigenlijk blijft hij dan altijd soepel draaien wat er ook gebeurt in het spel

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 16:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:10:
Is het bedrag al van je rekening afgeschreven ? Zo ja dan zou ik even naar dell bellen/mailen. Zo nee, zou ik even naar je bank bellen om te vragen waarom het zo lang duurt.

Vanaf vandaag nieuwe aanbieding

http://www1.euro.dell.com...id=deals7&s=dhs&cs=nldhs1

Zeer goede aanbieding naar mijn mening. Meer future proof processor dan vorige week en dat voor minder geld. Zou wel eens kunnen dat ik de laptop een dezer dagen ga bestellen. Doe er dan wel een full hd scherm bij
ja geld is al 5 dagen geleden afgeschreven.. misschien dat ze de status niet update ofzo van me alienware maar ik ga morgen wel bellen want heb klantmanger al gemaild en ze doet echt lui volgens mij kijk ze niet eens dan ga ik maar bellen morgen... pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alienware M17x R3 review:

http://www.notebookcheck....0QM-Notebook.45575.0.html
3 en een half uur surfen op WIFI, ongeveer 3x zoveel als zijn voorganger.

Het geteste model is helaas zonder 3D scherm, ik ben benieuwd naar de specs van dat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:18:
Alienware M17x R3 review:

http://www.notebookcheck....0QM-Notebook.45575.0.html
3 en een half uur surfen op WIFI, ongeveer 3x zoveel als zijn voorganger.

Het geteste model is helaas zonder 3D scherm, ik ben benieuwd naar de specs van dat scherm.
de alienware r3 wordt niet meer verkocht. ik had hem ook besteld maar debestelling ging niet meer door. dus heb ik maar een alienware m17x r2 besteld. ik kreeg voor de overlast gratis 5870 kaart erbij dus heb nu crosfire erin met 8 gb en heb de 840qm i7 core :-) maar de r3 verkopen ze niet meer denk dat de m18x de nieuwe model wordt niet meer de r3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Tijdelijk niet meer verkocht.

Zodra de sandy bridge chipsets weer leverbaar zijn komt hij terug in eenzelfde vorm, over een week of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik heb de R3 wel nog geleverd gekregen met de i7 2600K. Zo gauw de nieuwe chipsets uit zijn laat ik het gewoon 'repareren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:27
Ik heb een M11X R2 met de i5 520UM, 320 GB 7200 rpm harddisc en 4 GB geheugen.
Tijdens normaal gebruik heb ik geen problemen.
Alleen het opstarten van Windows 7 duurt vrij lang, rond de 2 minuten.
Dit is eigenlijk vanaf het begin zo geweest.
Ik zit er nu aan te denken om een clean install te doen.
Voordat ik dat ga doen wil ik graag weten of meer mensen dit probleem van trage boottijden ondervinden bij de standaard installatie van Alienware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik had nergens problemen mee echt. Je weet wel dat je jouw alien respawn kwijt bent na een clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
powah2k4 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:55:
Ik had nergens problemen mee echt. Je weet wel dat je jouw alien respawn kwijt bent na een clean install?
Dat is ook de reden waarom ik niet eerder een clean install heb gedaan.
Wat voor boottijden heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
zelf zit ik te denken om een alienware M11x R2, I7, 4gb ram, 500 gb hd aan te schaffen maar ik vroeg mij of Dell ooit de M11x R3 of een M13x aan gaat kondigen? gaat het ooit een keer gebeuren? moet ik hierop wachten? of moet ik gewoon voor de alienware M11x r2 gaan? zijn er laptops van rond die prijs met wellicht betere specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rrozijn schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:27:
[...]

Dat is ook de reden waarom ik niet eerder een clean install heb gedaan.
Wat voor boottijden heb jij?
Zeer apart, ik ben echt binnen 5, 6 seconden bij mijn login scherm, dit is een m15x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:46:
[...]

Zeer apart, ik ben echt binnen 5, 6 seconden bij mijn login scherm, dit is een m15x
Dat is wel erg snel. Snelste wat ik met SSD en Windows 7 heb gezien is ongeveer een halve minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ligt ook aan de bios, een desktop heeft over het algemeen een langere post tijd nodig dan een laptop

Verwijderd

halo , aan allen
is het mogelijk een alienware azerty klavier appart te bestellen ?
de klavieren zijn deze speciaal verlicht ?
of zit de verlichting niet ingewerkt in het toetsenbord ?
grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 23:54

sjirafje

No inspirational quotes here

Pffff.... Die service van Dell is werkelijk om te janken zo slecht.

Van mijn m11x is een van de voetjes weg met als gevolg dat hij de tafel krast als ik de laptop er op zet. Net met deel gebeld en die losse voetjes kunnen ze niet opsturen. Dan zou de complete onderplaat vervangen moeten worden. En dat mag ik niet zelf doen dus daar moet een monteur voor komen.
Helaas vind dell dat het hier niet om garantie werk gaat (want het systeem werkt gewoon) Met als gevolg dat ik het zelf zou moeten betalen. En dat grapje zou 200 euro kosten.
200 euro voor een rubber voetje van 3 x 3 millimeter!

Ik heb die schade verzekering er bij afgesloten toen ik hem kocht, dus ik ben wel erg geneigd om een backup van de schijf te maken en de laptop de trap af te laten vallen. Dat ze me maar een nieuwe komen brengen als het zo moet. Stelletje oplichters.
Sorry, moest het even van me afschrijven....

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 20:45
Ik heb vrijdag mijn m15x besteld en betaald met overschrijving. Ik hoop dat hij voor vrijdag dan ook in voorbereiding productie zit. De uiterste leverdatum staat op 21 maart. Gelukkig heb ik al veel reacties gezien dat het wel wat vroeger wordt. hopelijk want als je iets koopt wil je het ook zo snel mogelijk hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
  • Laatst online: 15-09 20:45
Al reeds in stap 4 productie , dus ik veronderstel dat ik hem volgende week heb. 50% van de verhalen hier maak ik dus al niet mee. Hopelijk is de hardware innorde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:24
sjirafje schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:50:
Pffff.... Die service van Dell is werkelijk om te janken zo slecht.

Van mijn m11x is een van de voetjes weg met als gevolg dat hij de tafel krast als ik de laptop er op zet. Net met deel gebeld en die losse voetjes kunnen ze niet opsturen. Dan zou de complete onderplaat vervangen moeten worden. En dat mag ik niet zelf doen dus daar moet een monteur voor komen.
Helaas vind dell dat het hier niet om garantie werk gaat (want het systeem werkt gewoon) Met als gevolg dat ik het zelf zou moeten betalen. En dat grapje zou 200 euro kosten.
200 euro voor een rubber voetje van 3 x 3 millimeter!

Ik heb die schade verzekering er bij afgesloten toen ik hem kocht, dus ik ben wel erg geneigd om een backup van de schijf te maken en de laptop de trap af te laten vallen. Dat ze me maar een nieuwe komen brengen als het zo moet. Stelletje oplichters.
Sorry, moest het even van me afschrijven....
Sja heb je gezegd dat dit een garantiegevalletje is? Anders kun je altijd nog om de supervisor vragen of opnieuw bellen en dan krijg je iemand anders eraan.

Mij vragen ze elke keer als ik iets mis heb met de laptop of ik de rest ook wil controleren (alle rubbertjes) zodat ze alles in 1 keer kunnen oplossen. Kortom het valt wel zeker onder garantie.

Over de extra toetsenborden: deze zijn heel prijzig als ze al los te bestellen zijn bij dell. De verlichting zit in het toetsenbord, dus niet apart.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchKel op 04-03-2011 17:23 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 21:20
Net op de chat gevraagd wanneer de M17X R3 leverbaar is en als het goed is komt ie eind deze maand.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
De alienware hardware is top, maar die kast is echt afgrijselijk :(. Jammer, want een nette/cleane kast vind ik wel belangrijk. Ben bang dat ik dus een XPS desktop ga bestellen. Flink wat minder qua prestaties, maar nog wel een toonbaar apparaat. Ben alleen bang dat de betere games (CoD) er niet goed op draaien, in tegenstelling tot een leuke alienware desktop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

CoD is nou niet echt een zwaar spel te noemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Laatst online: 26-08 11:55
Op een XPS kan dat ook prima.

En zo afgrijselijk is een Alienware kast helemaal niet :p. Als je het licht uit laat is het best degelijk (ik heb het licht aan hoor! Roze! O+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
brilsmurfffje schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:27:
CoD is nou niet echt een zwaar spel te noemen 8)7
Te zwaar voor mijn huidige bak in ieder geval wel ;p Maar weet niet of dat eerlijk vergelijken is.. Mischien is CoD een slecht voorbeeld. Ben toch een casual gamer, gebruik mijn pc voornamelijk zakelijk maar wil af en toe gewoon even 'die-hard' gamen. Dan is de hardware van de alienware top spul natuurlijk..

Aan de andere kant zit in de Alienware Area-51 ALX een i7 980x, een Radeon HD 6870 en 12 GB ram. De XPS heeft als je 'm een beetje aankleed ook gewoon een i7-2600, eenRadeon HD 5870 en ook 12GB ram. Voor de casual gamer die ik ben misschien eigenlijk ook wel gewoon voldoende ;p

Hoef ik me ook niet meer zo druk te maken over de kast..
zoenvisje schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:35:
Op een XPS kan dat ook prima.

En zo afgrijselijk is een Alienware kast helemaal niet :p. Als je het licht uit laat is het best degelijk (ik heb het licht aan hoor! Roze! O+ ).
Dat het licht uit kan is voor mij wel weer een pluspunt, dan valt het best mee. Ga ik er toch nog eens over nadenken :) Zit eigenlijk niet te wachten op allerlei gekleurde lichtjes en schreeuwerige vormgeving (mijn persoonlijke smaak). Ik houd meer van het strakke design van bijvoorbeeld een (i)Mac.. Maar ja, daar kan je helemaal niet mee gamen haha. En als ontwikkelaar op het .Net framework en VS2010 fan, is dat sowieso geen optie ;)

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties. Ondanks dat ik lichtelijk offtopic ga wat alienware betreft :$

[ Voor 34% gewijzigd door ReneDD op 10-03-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Wil wel een foto voor je maken met de lichtjes uit. Persoonlijk vind ik mijn Alienware zonder verlichting sjieker dan de XPS van mijn zus.

Overigens is een Alienware misschien wel een beetje veel van het goede voor een casual gamer.

[ Voor 26% gewijzigd door zoenvisje op 10-03-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
zoenvisje schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:19:
Wil wel een foto voor je maken met de lichtjes uit. Persoonlijk vind ik mijn Alienware zonder verlichting sjieker dan de XPS van mijn zus.

Overigens is een Alienware misschien wel een beetje veel van het goede voor een casual gamer.
Dat zou super zijn. Met name de lampjes en ventilatie staan me enigszins tegen. Maar goed, het is net de vraag hoe het er in het echt daadwerkelijk uitziet ten opzichte van de plaatjes. Dat is het enige nadeel van het feit dat dells niet in de winkel staan.

Een ander voordeel van de alienware pc's is de vloeistofkoeling qua geluid. Ik gebruik de PC ook voor m'n werk, dus niet al te veel ventilatiegeluid is wel prettig. Was bij 1 van de reviews van de XPS een puntje van aandacht. Kast is daarentegen wel kleiner gok ik. Kon geen afmetingen van de XPS vinden, maar de Alienware kast is vrij fors;

Afmetingen Area 51 ALX:
557,6 mm - hoogte
595,5 mm – hoogte - ventilatie open
656,3 mm - diepte
277,1 mm - breedte

Uiterlijk:
Dell XPS
Area-51 ALX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
En dan nu 't laatste Alienware-nieuws...
Na de M17x R3, nu ook de Alienware M14x gespot! (Chinese Dell Support Forum)
De laptop ernaast is volgens de bron een M17x.

Afbeeldingslocatie: http://www.nokytech.net/images/news/Dell/Ultrasharp/1103111323f7935e4057efd009.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lesdelliens.com/images/upload/1299926966_1103111323ea609daa828596b5.jpg

Aan de hand van deze vergelijking is te zien dat deze laptop een stuk kleiner is dan de M15x door de aanzienlijk dunnere rand langs het toetsenbord.

Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/8799/m14x.png

In het inmiddels gesloten draadje op de NBR Forums speculeert men dat deze machine een Sandy Bridge quad-core met een nVidia GT 555M (met Optimus support) zou kunnen hebben. De vraag is dan alleen wat de resolutie gaat worden gezien de relatief zwakke GPU.

:9~

[ Voor 45% gewijzigd door Limit-NL op 13-03-2011 00:59 . Reden: Foto's zijn verwijderd van de Chinese forums, maar ik heb gelukkig dezelfde foto's ergens anders kunnen vinden! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toen was de reden voor het de nek omdraaien van de xps 14 bekend.

En alsjeblieft: geen 786p, dat is echt onacceptabel voor een dergelijk apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
ReneDD schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:29:
[...]

Dat zou super zijn. Met name de lampjes en ventilatie staan me enigszins tegen. Maar goed, het is net de vraag hoe het er in het echt daadwerkelijk uitziet ten opzichte van de plaatjes. Dat is het enige nadeel van het feit dat dells niet in de winkel staan.
...
Ik zal morgen een foto maken.

Dynabyte verkoopt wel Alienware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhmm ik heb een vraag waar is het nummer van alienware? Om een monteur te krijgen. HDD stuk en heb de laptop 2 maanden (M15)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt zovel nummers elke keer krijg iemand die engels spreekt te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duh, het is zondag na werktijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
En voor Alienware is het altijd in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 21:20
Na gister nog te horen te krijgen dat de M17X R3 deze maand zeker niet meer zou komen, staat hij dan vandaag ineens op de nl site. Erg jammer dat ze bij dell niet weten waar ze het over hebben. ( zie ook XPS 17 topic ).

Maargoed, hij is wel extreem duur. Ik wil best wat betalen voor een laptop maar 1999 en dan nog geen FHD scherm en een mager harddiskje gaat me echt te ver.

Na even gechat te hebben blijkt er 5% korting af te kunnen. :X terwijl ik overal lees 10%

Ik ben benieuwd of er hier iemand is die mij kan overtuigen voor de Alienware te kiezen boven de Asus G73SW. Volgens mij zie ik niks over het hoofd en is de Asus gewoon betere keuze...

[ Voor 27% gewijzigd door RemcoINC08 op 15-03-2011 12:32 ]

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M14X specs leaked:
http://www.engadget.com/2...-the-gaming-notebook-onc/

Download manual hier:
http://support.dell.com/s...Alw_lp_M14x/en/index.html
Specs op pagina 100.

Kijk concurrenten, zo moet het, 1 ringpaneel om alles te vervangen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VAERa8FnORieK5Hby10c17QX/full.png

Specs:

i5 of i7
HM67 chipset
HDMI, VGA, en miniDP
GT555m 1.5 of 3GB, het type geheugen is nog niet duidelijk.
2x2w speakers + 3w sub...... (ter vergelijking, de XPS 15 bevat 22w aan geluidskwaliteit)
14 inch 768p of 900p scherm dus geen 1080p |:(
1600*1200 cam resolutie
2.88KG en 337x258x37mm groot (ter vergelijking, dat is 3cm minder breed, 1cm dieper, en even dik als de studio 15 op zijn dikste punt)

Edit: er staat zelfs al een review online: http://translate.google.c...%2F222%2F2227902_all.html

Edit: en frontpage artikel:
nieuws: Dell maakt specificaties Alienware M14x bekend

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:55
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 00:36:
M14X specs leaked:
http://www.engadget.com/2...-the-gaming-notebook-onc/

Download manual hier:
http://support.dell.com/s...Alw_lp_M14x/en/index.html
Specs op pagina 100.

Kijk concurrenten, zo moet het, 1 ringpaneel om alles te vervangen:
[afbeelding]

Specs:

i5 of i7
HM67 chipset
HDMI, VGA, en miniDP
GT555m 1.5 of 3GB, het type geheugen is nog niet duidelijk.
2x2w speakers + 3w sub...... (ter vergelijking, de XPS 15 bevat 22w aan geluidskwaliteit)
14 inch 768p of 900p scherm dus geen 1080p |:(
1600*1200 cam resolutie
2.88KG en 337x258x37mm groot (ter vergelijking, dat is 3cm minder breed, 1cm dieper, en even dik als de studio 15 op zijn dikste punt)

Edit: er staat zelfs al een review online: http://translate.google.c...%2F222%2F2227902_all.html
Zeer interessant, ben zelf aan het kijken voor een nieuwe Alienware notebook. De M14x gaat hem in eerste instantie niet worden, want het scherm is in mijn optiek echt ondermaats als er gekeken wordt naar de andere componenten. Minimaal 1080p is een vereiste vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik ervan moet denken, sure, hij is iets kleiner, maar het ding is extreem log vanwege de dikte. Persoonlijk zou ik dan liever die extra inch erbij hebben om 1080p te nemen terwijl de overige componenten hetzelfde blijven.

Al is het de fabrikanten nog niet gelukt dat voor elkaar te krijgen: concurrent G53 weegt 3.83GK en de MSI eindigt niet ver daaronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 14:46:
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik ervan moet denken, sure, hij is iets kleiner, maar het ding is extreem log vanwege de dikte. Persoonlijk zou ik dan liever die extra inch erbij hebben om 1080p te nemen terwijl de overige componenten hetzelfde blijven.

Al is het de fabrikanten nog niet gelukt dat voor elkaar te krijgen: concurrent G53 weegt 3.83GK en de MSI eindigt niet ver daaronder.
Ja, zo denk ik er ook over. Ik beschouw de notebooks van Alienware (de M11x komt dan het dichtst in de buurt nog) ook niet als portable. De M15x en de M17x zijn veel te zwaar om even gemakkelijk de hele dag mee te zeulen. Ze zijn handig(er) in vergelijking met desktops, omdat ze wel portable zijn, maar dan van het bureau naar de auto mijns inziens.

Ik zou ook sneller gaan voor de M15 of M17 dan, maar ook daar zijn de opties niet echt geweldig voor het scherm. De M17 heeft de beste optie wat mij betreft, maar dan komt er weer € 200,- bovenop. Je zit als snel aan de € 2000,- plus dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toen waren ook de specs van de M18x bekend:
http://configure.dell.com...1&model_id=alienware-m18x

GTX 460m ( 8)7 ) of 2x HD6970 2GB voor een meerprijs van 150 euro.

De vraag is: gaat de M17x dan verdwijnen? we hebben nu 11, 14, 15, 17 en 18 inch alienware, eentje te veel als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 11:01

itlee

Gas erop!

rrozijn schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:54:
Ik heb een M11X R2 met de i5 520UM, 320 GB 7200 rpm harddisc en 4 GB geheugen.
Tijdens normaal gebruik heb ik geen problemen.
Alleen het opstarten van Windows 7 duurt vrij lang, rond de 2 minuten.
Dit is eigenlijk vanaf het begin zo geweest.
Ik zit er nu aan te denken om een clean install te doen.
Voordat ik dat ga doen wil ik graag weten of meer mensen dit probleem van trage boottijden ondervinden bij de standaard installatie van Alienware..
zo 2 min!
ik heb een m15x core i7 720xm, heb een boottijd van 20 sec....maarja, wel een een intel ssd erin he.
de 510 intel ssd is besteld, zal als het goed is nog harder lopen.

binnenkort maar is kijken naar een m17x laatste generatie...deze is alweer 1,5 jaar oud en draait 12 a 13 uur per dag. gebruik m als werk laptop met af en toe is een gamepie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Mijn m11x r2 (zelfde specs) doet er 30 seconden over met wachtwoord intikken erbij dus met die van rrozijn zit het misschien niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexicano
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-12-2023
M18x met 2x HD6970, nice !

benieuwd wanneer die in NL te bestellen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke optie inderdaad, die meerprijs van de dual-AMD tov de NVIDIA is opvallend maar verbaasd mij eigenlijk nauwelijks. NVIDIA-kaarten zijn meestel toch een stukje prijziger (zo was bij de m15x de HD5850 ook een stuk goedkoper dan de GTX260M).

Dat ding moet wel loeiens zwaar zijn overigens, de m17x is al vrij fors..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:38
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:52:
En toen waren ook de specs van de M18x bekend:
http://configure.dell.com...1&model_id=alienware-m18x

GTX 460m ( 8)7 ) of 2x HD6970 2GB voor een meerprijs van 150 euro.

De vraag is: gaat de M17x dan verdwijnen? we hebben nu 11, 14, 15, 17 en 18 inch alienware, eentje te veel als je het mij vraagt.
De verwachting is:

M15x wordt/is vervangen door de M17xR3
M17xR2 wordt vervangen door M18x

Denk dat die gtx460m ook duals zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Firedre op 12-04-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:58:
Leuke optie inderdaad, die meerprijs van de dual-AMD tov de NVIDIA is opvallend maar verbaasd mij eigenlijk nauwelijks. NVIDIA-kaarten zijn meestel toch een stukje prijziger (zo was bij de m15x de HD5850 ook een stuk goedkoper dan de GTX260M).
Het verbaast mij meer dat ze een 460m durven aanbieden in dat beest, ik had toch minimaal een GTX485m verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 18:29
ik zit nu ook al een tijdje te denken over een alienware...
heb nu een acer aspire 6930G en die wordt langzamerhand toch wat traag :S
denk dat ik de m17x neem zonder 3d, ben maar een doorsnee jongen van 16 jaar :P
maar dan mijn vraag wat is de beste configuratie?
ik doe af en toe een spelletje, beetje video bewerking,en interneten. ik ga theater techniek opleiding volgen, dus moet ook een zware presentatie kunnen afspelen etc.
beeldscherm is erg belangrijk voor mij dus liefst 1080 P.
en hij moet toch echt wel 3 jaar mee gaan. (A)
iemand tips?
trouwens, ik keek net op alienware.NL en daar kan je alleen kiezen voor zwarte behuizing niet voor rood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:10:
[...]

Het verbaast mij meer dat ze een 460m durven aanbieden in dat beest, ik had toch minimaal een GTX485m verwacht.
Dat vind ik ook raar. De m15x begon ook altijd met de GT240M, later met de HD5730. Dat zijn geen kaartjes die je in zo'n laptop verwacht. Het gros van de Alienware's die ik op marktplaats tegen kwam was dan ook met zo'n matige GPU :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexicano
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-12-2023
denk dat de 460m wordt aangeboden om 3d op de m18x te krijgen, dat zou de enige reden kunnen zijn in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
Deze gast heeft meestal gelijk:

http://dell-lab.posterous.com/just-announced-alienware-m18x

GPU options:
2x AMD 6970M (CrossFireX)
2x NVIDIA GTX 460M (SLI)
2x NVIDIA GTX 485M (SLI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Ik sprak vandaag een Dell medewerker en stelde de vraag of de Alienware Tactx toetsenbord (http://accessories.us.del...&s=dhs&cs=19&sku=330-6214) nog eens leverbaar wordt in Nederland. Aangezien de Alienware muis, beeldschermen, desktops e.d. wel gewoon leverbaar zijn, vond ik het toch een gemis dat het toetsenbord niet leverbaar is. Formeel niet leverbaar in Nederland, maar ik kon toch een bestelling plaatsen!

Levertijd is rond de 3 weken, dus zal eind april, begin mei het toetsenbord ontvangen. Ik zal er dan een korte review over schrijven. Als jullie ook interesse hebben, dan kunnen jullie mailen met Samir_Hamsi@Dell.com. Ik heb hem ingelicht over dat er meer mensen met die vraag rondlopen. Toetsenbord kostte mij € 90,43.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Ik overweeg om een M17x R3 aan te schaffen, maar ik twijfel heel erg of ik voor 3D moet gaan, via Dell levert dat het volgende kostenplaatje op:

3D-pakket
1,5 GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 460M met Optimus-technologie [meerprijs € 190,00 of € 9/maand1]
17,3-inch 120 Hz met 3D Bundle WideFHD (1.920 x 1.080) witte led lcd-beeldscherm [meerprijs € 320,00 of € 16/maand1]
3D-Nvidia bril € 100,00

Totaal: € 610,-

Zonder 3D
1 GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6870M met PowerXpress[Inbegrepen in prijs]
17,3-inch WideFHD (1.920 x 1.080) witte led lcd-beeldscherm[meerprijs € 85,00 of € 4/maand1]

Totaal: € 85,00

Of met de Nvidia GTX 460M € 190,- + € 85,-- is totaal € 275,--

Aan de prijzige kant voor alleen 3D extra.

Ik heb trouwens ook het Alienware toetsenbord binnen en dat is wel een fijn toetsenbord. Moet even wennen aan de wat massieve toetsen, tikt ook vrij zwaar, maar voelt wel erg degelijk aan. Het is allemaal Logitech, dus dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik persoonlijk zou 3D laten zitten, hiervoor is het nog iets te nieuw en te "hot" ook is de implementatie lang niet altijd om over naar huis te schrijven, race games gaan redelijk maar schooters zijn echt 3x niks.
Je kan die 460 euro beter uitgeven aan een goede headset of boxen, een mooi scherm en een mooie muis + muismat. Dit voegt imho meer toe aan een betere ervaring dan 3D beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat onze alienware persoon al voldoende high-end randapparatuur heeft :P

Maar ik vind de prijs inderdaad te hoog, voor net iets meer kan je een U2711 aanschaffen, daar heb je veel meer plezier van, om maar iets te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:40:
Ik denk dat onze alienware persoon al voldoende high-end randapparatuur heeft :P

Maar ik vind de prijs inderdaad te hoog, voor net iets meer kan je een U2711 aanschaffen, daar heb je veel meer plezier van, om maar iets te noemen.
Hm, dat is ook wel een idee. Dan neem ik geen high-end laptop scherm, maar kies ik voor bijv. de U2771 als extern scherm.

Haha, zoveel high-end apparatuur heb ik niet staan, zal zo eens een foto plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_P9eNBlCx6-E/TayWfwd3jBI/AAAAAAAAARg/SToANMhuTrI/s800/P1030476.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_P9eNBlCx6-E/TayWf6pPvnI/AAAAAAAAARk/3itpPJ843PQ/s800/P1030475.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 Ik wou zeggen dat je het geld beter kunt steken in de upgrade naar een HD6970, die is namelijk een stuk sneller dan de HD6870/GTX460 (grofweg 50%), maar toen zag ik de meerprijs van 420 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alienware M14x laptop now available to order... in Malaysia
En in de US ook. bijna.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Nederlandse site staan de nieuwe mx11 en mx14 er al op :)

1300 euro heb je toch wel een hele gave mx14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:28
xavier! schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 08:30:
[...]

Wow, voor de Mx11 moest ik wel nog het adres in de adresbalk aanpassen maar voor het bedrag waar je een hele gave mx14 hebt, heb je ook een hele gave mx11 :D. Begin nu toch wel te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
xavier! schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 08:30:
[...]

Ik kan de M14x niet terugvinden op de Nederlandse site...heb je een link misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.dell.com/nl/p/alienware-m14x/pd
Alleen via de directe link te bereiken.

De prijs is erg netjes vind ik, als ik even snel reken onder de €1100 met een 900p scherm en GT555m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locknoerd
  • Laatst online: 25-02-2023
hmz ik kom boven de 1100€ uit.
trouwens geen idee of de vraag hier mag, maar waarom zou je dit nemen ipv een XPS15? puur vanwege de gfx die beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om diezelfde reden dat mensen een mac kopen:

Afbeeldingslocatie: http://www.humorsharing.com/public/files/posts/images/1005/statistics-016_1.jpg

/flauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:59:
http://www.dell.com/nl/p/alienware-m14x/pd
Alleen via de directe link te bereiken.

De prijs is erg netjes vind ik, als ik even snel reken onder de €1100 met een 900p scherm en GT555m
Merci, dat is zeker een zeer nette prijs! Dit kan hem nog wel eens worden. Mooie configuratie voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Locknoerd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:29:
hmz ik kom boven de 1100€ uit.
trouwens geen idee of de vraag hier mag, maar waarom zou je dit nemen ipv een XPS15? puur vanwege de gfx die beter is?
Als je de volgende code gebruikt: N9P4V1DGC5XLT6 dan gaat er nog eens € 90,- vanaf.

Ik heb zelf ook een XPS15 en dat werkt ook gewoon super. Kwestie van voorkeuren. Alienware is over het algemeen (een stuk) duurder als je concreet kijkt naar de prijs per hardware component. Ik gebruik mijn Alienware Aurora praktisch dag en nacht en heb deze nu sinds januari 2010 en denk dat mijn XPS dat ook zeker aankan, gaat om gevoel bij de producten.

Ik kan dit niet staven m.b.v. onderzoeken, maar ik heb het gevoel dat een Alienware notebook meer gebouwd is rondom hitte verspreiding, makkelijke toegankelijkheid upgraden dan bijvoorbeeld een XPS 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Alienware's hebben over het algemeen zeker een goede koeling, en ook een MXM-slot neem ik aan.

Maar inderdaad beste een mooie laptop, en de prijs valt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:10:
Die Alienware's hebben over het algemeen zeker een goede koeling, en ook een MXM-slot neem ik aan.

Maar inderdaad beste een mooie laptop, en de prijs valt mee.
Uhu? 8)7
ik vindt meer dan 2000 euro voor een laptop best duur hoor :P maar denk er wel over na om 1 te kopen (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze is met 900p scherm 1250, dan gaan er nog zo'n 200 euro aan korting vanaf. En de alienware behuizing is volgens mij wel van hoge kwaliteit.

Dus zeker in het licht van de normale alienware-prijzen valt het mij erg mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:36
Nou, hij is binnen m'n M17X R3. Over de styling kun je twisten maar verder is het een geweldig apparaat _/-\o_ . Vorige week besteld en vandaag besteld. De configuratie is een 2720QM, 4Gb geheugen, Ati 6970, 1080p 60Hz scherm, 6300 wlan, 320 Gb hard disk en een blu ray drive.
Het scherm is prachtig. Het kwalitatief betere scherm is ook de reden dat ik geen Clevo notebook heb gekozen (BTO etc), hoewel ik de Clevo qua styling mooier vind. M'n oude laptop (Asus G50) valt erbij in het niet qua kleuren en inkijkhoek. Gelukkig geen dode/bright/stuck pixels.
Nu alleen het geheugen nog uitbreiden naar 8Gb en een Intel 510 SSD erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
biobak schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:04:
Nou, hij is binnen m'n M17X R3. Over de styling kun je twisten maar verder is het een geweldig apparaat _/-\o_ . Vorige week besteld en vandaag besteld. De configuratie is een 2720QM, 4Gb geheugen, Ati 6970, 1080p 60Hz scherm, 6300 wlan, 320 Gb hard disk en een blu ray drive.
Het scherm is prachtig. Het kwalitatief betere scherm is ook de reden dat ik geen Clevo notebook heb gekozen (BTO etc), hoewel ik de Clevo qua styling mooier vind. M'n oude laptop (Asus G50) valt erbij in het niet qua kleuren en inkijkhoek. Gelukkig geen dode/bright/stuck pixels.
Nu alleen het geheugen nog uitbreiden naar 8Gb en een Intel 510 SSD erin.
Gefeliciteerd! Klinkt als een bakbeest in ieder geval :9 . Ben trouwens wel benieuwd of dat gemakkelijk gaat, uitbreiden naar een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:08

XanderDrake

Build the future!

Ik zag deze aanbieding bij Dynabyte. Jammer dat de M11x niet meer leverbaar is want anders was dit wel de meest waardevolle laptop voor ~€500 :) :
http://dynabyte.nl/artike...oth?utm_campaign=tweakers

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 14:43

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dat is nog eens een leuke prijs voor een AW :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Atratus schreef op maandag 25 april 2011 @ 07:34:
[...]

Gefeliciteerd! Klinkt als een bakbeest in ieder geval :9 . Ben trouwens wel benieuwd of dat gemakkelijk gaat, uitbreiden naar een SSD.
Ja, je moet wel even wat bios/registry aanpassingen doen, maar daarna werkt het wel. Het is trouwens geen Intel SSD geworden maar een Vertex 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Is er bekend wanneer de nieuwe 15 inch versie met sandy bridge uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symens
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-06 23:59
Atratus schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:07:
Als je de volgende code gebruikt: N9P4V1DGC5XLT6 dan gaat er nog eens € 90,- vanaf.
Bedankt voor het delen van deze kortingscode Atratus. Helaas is deze code afgelopen week verlopen en nu ben ik benieuwd of iemand al een nieuwe code (die op dit moment geldig is) in zijn/haar bezit heeft?

Ik ben zelf van plan op zeer korte termijn een M14X te bestellen, maar ondanks de redelijke prijs van het systeem is het toch altijd prettig om niet meer te betalen dan nodig is.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Symens schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:37:
[...]

Bedankt voor het delen van deze kortingscode Atratus. Helaas is deze code afgelopen week verlopen en nu ben ik benieuwd of iemand al een nieuwe code (die op dit moment geldig is) in zijn/haar bezit heeft?

Ik ben zelf van plan op zeer korte termijn een M14X te bestellen, maar ondanks de redelijke prijs van het systeem is het toch altijd prettig om niet meer te betalen dan nodig is.

Alvast bedankt!
Ik google de couponcodes meestal. Ik heb niet een vaste site, soms zitten er verschillen in de codes. Beetje trial-and-error vaak.

Google naar: waardebonnummer dell of couponcode dell en je komt een heel end!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atratus schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:19:
[...]

Ik google de couponcodes meestal. Ik heb niet een vaste site, soms zitten er verschillen in de codes. Beetje trial-and-error vaak.

Google naar: waardebonnummer dell of couponcode dell en je komt een heel end!
of gewoon bellen en onderhandelen. zo heb ik vaker meer kunnen onderhandelen dan met een coupon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Ik heb uiteindelijk 10% korting gekregen op een bedrag van +/- 2500 euro. Ik heb via de chat onderhandeld. Kon geen werkende coupons vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door biobak op 28-04-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erg geïnteresseerd in de Mx14, vraag me alleen af of die SSD van Dell en die 2820QM processor de moeite waard zijn. En maak me ook zorgen over die Cnet review, zo'n 14 inch laptop moet toch wel fatsoenlijk op je...lap te gebruiken zijn zonder dat je gebbq'd wordt, of ben ik nou zo gek? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 11:30:
Ben erg geïnteresseerd in de Mx14, vraag me alleen af of die SSD van Dell en die 2820QM processor de moeite waard zijn. En maak me ook zorgen over die Cnet review, zo'n 14 inch laptop moet toch wel fatsoenlijk op je...lap te gebruiken zijn zonder dat je gebbq'd wordt, of ben ik nou zo gek? :P
Ligt er maar net aan wat je onder 'de moeite waard' verstaat. Een SSD zorgt zeker voor prestatiewinst, maar de prijzen die Dell hanteert voor SSD's vind ik niet interessant genoeg om dat als optie te nemen. Later een losse SSD aanschaffen is dan misschien een beter idee (financieel gezien sowieso).

Voor wat betreft de warmte zul je met dergelijke high-end hardware in een vrij kleine behuizing altijd meer warmte hebben dan in een laptop met 'standaard' onderdelen. Aan de andere kant, mijn XPS15 met een I3 en een medium range Nvidia kaart wordt ook redelijk warm als ik er een game op speel, maar voor Office applicaties of internetten blijft alles koel genoeg om er makkelijk mee te kunnen werken op je schoot.

Gamen op je schoot is in mijn beleving ook niet optimaal. Of misschien wil je er andere intensieve programma's op draaien, dan nog vind ik een stabiele ondergrond prettiger. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik vind de warmte ontwikkeling ook niet fijn op schoot en moet altijd weer denken aan een artikel van lang geleden: http://www.wired.com/techbiz/media/news/2002/11/56552 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
De SSD die Dell aanbiedt is een 256 Gb Samsung SATA 2 SSD. Die is erg duur voor wat je ervoor krijgt. Ik zou er een SATA 3 Vertex 3 inzetten of een Intel 510 als je liever op safe speelt. Overigens heeft mijn M17x maar 1 SATA 3 poort.

Voor de warmte zou je eventueel een laptop cooler kunnen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Atratus en Biobak :) Ik denk dat ik inderdaad voor een losse SSD ga. Vraag me alleen af welke processor nu het beste is, 0.30 ghz verschil tussen die 2630QM en de 2820QM lijkt me nou niet echt ~400 Euro waard :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Hebben ze geen 2720QM voor de M14x dan? Iets langzamer dan de 2820QM maar wel meer functionaliteit dan de 2630QM, vergelijkbaar met de 2820QM (zoals ondersteuning voor 1600 MHz geheugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2720QM is niet beschikbaar voor de M14x helaas, alleen 2630QM en de 2820QM zijn beschikbaar op het moment. Maar de 2630 kan dus geen 1600Mhz geheugen aan? Want Dell stopt dat er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Voor een aantal al bekend, voor sommigen niet, vandaar even de link:

nieuws: Dell stopt met Alienware M15x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atratus schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:30:
Voor een aantal al bekend, voor sommigen niet, vandaar even de link:

nieuws: Dell stopt met Alienware M15x
Dat is wel minder! De m15x was mooier kwa design dan de huidige lelijke m14x..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLR8Rcarbon
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-05 15:18
Goed nieuws de M18x staat erop!

Slechte nieuws: je kan (lees> wil) hem over de 8K configureren! Dan heb je overigens wel wat! Je abonnement op de sportschool kun je dan opzeggen de laptop weegt nml +-5,4KG

Edit: Review gevonden:
http://www.hardwareheaven...-review-introduction.html

[ Voor 58% gewijzigd door XLR8Rcarbon op 04-05-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLR8Rcarbon
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-05 15:18
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:08:
2720QM is niet beschikbaar voor de M14x helaas, alleen 2630QM en de 2820QM zijn beschikbaar op het moment. Maar de 2630 kan dus geen 1600Mhz geheugen aan? Want Dell stopt dat er wel bij.
Als je belt kan de 2720 voor 180 euro meerprijs worden toegevoegd aan de M14X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
De M18x is echt bruut. Een zeer mooie laptop. En ja, 8k is wel veel :P Maar dan kan je ook 6970 crossfire hebben i7 2920XM Overclocked, 32GB Dual Channel, 512GB RAID 0 (2x 256GB) etc etc :)

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
zit er echt over te denken om de m18x te kopen :D
heb echter 1 vraagje: zit er standaard een ssd in?
en kan de verlichting van het toetsenbord en touchpad ook af en toe worden uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
SSD zal een optie zijn, maar je kunt er beter zelf eentje inzetten. Verlichting kun je dimmen en uitzetten als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
biobak schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:39:
SSD zal een optie zijn, maar je kunt er beter zelf eentje inzetten. Verlichting kun je dimmen en uitzetten als het goed is.
ssd los er bij kopen is vast goedkoper neem ik aan. welke wordt er aangeraden door jullie? ( rond de 100 gb? )
zijn er ook winkels waar ze de alienware laptops hebben staan? wil ze graag eerst zien voor dat ik ze bestel (A)

[ Voor 6% gewijzigd door stefan-smit20 op 06-05-2011 17:21 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.