Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvt_Joker
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-08 10:26
Thnx for the answers,

Heel zuur..custom tag verliest beetje meerwaarde als iedereen zelfde heeft..

@Zer0 Nee gamen @ 2560x1440 was niet mijn bedoeling dat overleeft klein monstertje niet tenzij ik paar jaar terug in de tijd ga met spellen. Maar werken op die res. is handig.

@Sjirafje, dat is wel heel erg.. zo te lezen word er met de garantie ook niet echt goed omgegaan. Is alles nou opgelost? Welke netwerkkaart heb je ? en het gaat om de m14x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over elk merk valt wel wat slechts te zeggen. Als je echt zorgeloos wilt werken, koop er dan gewoon 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 23:54

sjirafje

No inspirational quotes here

pvt_Joker schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:14:
Thnx for the answers,

Heel zuur..custom tag verliest beetje meerwaarde als iedereen zelfde heeft..

@Zer0 Nee gamen @ 2560x1440 was niet mijn bedoeling dat overleeft klein monstertje niet tenzij ik paar jaar terug in de tijd ga met spellen. Maar werken op die res. is handig.

@Sjirafje, dat is wel heel erg.. zo te lezen word er met de garantie ook niet echt goed omgegaan. Is alles nou opgelost? Welke netwerkkaart heb je ? en het gaat om de m14x?
De M11xr2. Helaas is nog niet alles opgelost.
Ik ga binnenkort nog maar eens testen (met welk spel hij gegarandeerd uit valt :+ ) en dan nog maar eens bellen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
  • Laatst online: 13-05-2024
Benieuwd naar meningen van alienware gebruikers/kenners

voor €1.600,55 (dat is met de standaard 5% en -€90) ben ik van plan dit te bestellen

Alienware M17x
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
2 GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6970M met PowerXpress
320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Intel Wireless LAN 6300 3x3 (802.11a/b/g/n) Card - EUR
Intel® Core™ i7 Processor 2720QM (2.20Ghz, 6MB, 4C)

Daar wil ik zelf bij inzetten;
-Intel 320 Series 120 GB, S-ATA II / 300, 130 MB's, 270 MB's, 2,5 Inch
-8Gb Corsair Memory SODIMM PC10666, 1333 MHz

Dit bij elkaar zou dan €1835,55 moeten maken.

En dan ben ik van plan gelijk een clean instal te doen met mijn eigen Windows 7 Pro 64bit om van die SSD de primaire schijf te maken.

Kunnen jullie hier wat meningen over geven?
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 20:35
Elzo_ schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:37:
Kunnen jullie hier wat meningen over geven?
Thx!
Ik heb bijna dezelfde configuratie, alleen heb ik er een Vertex 3 ingezet en 1600MHz RAM. Ik heb 10% korting gekregen, dus ga daarvoor. Verder zou ik een Intel 510 nemen. Die is SATA3 en de 320 is SATA2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
@biobak.

Vanwaar de keuzes voor de 510 idpv de 320, en de 1600Mghz idpv 1333?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 20:35
Elzo_ schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:53:
@biobak.

Vanwaar de keuzes voor de 510 idpv de 320, en de 1600Mghz idpv 1333?
De M17X r3 heeft een SATA 3 interface, de 510 is SATA 3 (de 320 niet) dus theoretisch is de 510 sneller omdat deze optimaal gebruik maakt van de hardware. Het 1600 MHz geheugen gewoon omdat het kan. Het levert in principe nauwelijks voordeel op tov 1333 MHz geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
@biobak

Over het SATA verhaal las ik de eerste keer heen, sorry.

Bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het heeft weinig zin om je dood te staren op het SATA2-SATA3 verhaal. Je kan beter de reviews erbij pakken:
http://www.anandtech.com/show/4202/the-intel-ssd-510-review
http://www.anandtech.com/show/4244/intel-ssd-320-review

Let er ook op dat een grotere controller min of meer automatisch sneller is. Dit vertaalt zich dus niet direct naar de kleinere variant die jij gaat aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

biobak schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:09:
[...]

De M17X r3 heeft een SATA 3 interface, de 510 is SATA 3 (de 320 niet) dus theoretisch is de 510 sneller omdat deze optimaal gebruik maakt van de hardware. Het 1600 MHz geheugen gewoon omdat het kan. Het levert in principe nauwelijks voordeel op tov 1333 MHz geheugen.
SATA 2 vs 3 heeft voornamelijk invloed op de sequentiele transfer speed, en de grootste winst van een SSD zit juist in de lage reactie tijd en random access snelheden. In de praktijk zul je het verschil tussen SATA 2 en SATA 3 niet snel merken in een notebook.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
@ Darkstone.
@ Zer0.

Bedankt voor de aanvulling/uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 11:57
Zou iemand mij misschien het verschil kunnen uitleggen tussen de verschillende revisies van de M15x? En hoe je kan zien van welke R een M15x is? Een google sessie heeft namelijk niks opgeleverd. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 20:17
Djessey schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:06:
Zou iemand mij misschien het verschil kunnen uitleggen tussen de verschillende revisies van de M15x? En hoe je kan zien van welke R een M15x is? Een google sessie heeft namelijk niks opgeleverd. Bij voorbaat dank.
Er zijn geen verschillende revisies, daarom vind je er ook niets over.

Er is een Dell Alienware M15x en een Alienware m15x (toen was alienware nog niet overgenomen door dell). Officieel is er alleen een hoofdletter verschil.

Maar dell alienware heeft maar 1 revisie M15x.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
kfaessen schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:50:
[...]

Er zijn geen verschillende revisies, daarom vind je er ook niets over.

Er is een Dell Alienware M15x en een Alienware m15x (toen was alienware nog niet overgenomen door dell). Officieel is er alleen een hoofdletter verschil.

Maar dell alienware heeft maar 1 revisie M15x.
Ah nu snap ik het, En bij de M17x zijn er wel verschillende revisies correct?

P.S. Heeft iemand enig idee of het mogelijk is het scherm van een M15x te upgraden? Van het standaard 1600x900 scherm naar een 1080p scherm.

[ Voor 13% gewijzigd door CorePax op 01-07-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Djessey schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:52:
[...]

Ah nu snap ik het, En bij de M17x zijn er wel verschillende revisies correct?
Daar zijn ze al bij revisie 3 als ik me niet vergis (aangeduid met R3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo zou iemand mij kunnen helpen, of die de zelfde ervaringen heeft met alienware

heb een probleem met mijn alienware aurora ALX en af en toe ook de m15x

probleem met aurora alx is dat het vast blijftstaan, alles bevriest zeg maar. en kan geheel niks doen, met mn toetsenbord, en muis niks reageerd. heeft iemand dit probleem ook?

en met mijn m15x komt er af en toe een crash dump, hij sluit op eens af. en start op nieuw op. waar kan dit ook aan liggen.

kan iemand mij helpen? wordt dr een beetje gek dr van.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

las ook net op 2 andere sites, dat er een m19x aan komt. met nog hogere prestaties. waneer die uitkomt stond dr niet bij en ook de prijs niet. maar als de m18x al 1999 euro kost wat zou dan de m19x wel niet kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:10:
hallo zou iemand mij kunnen helpen, of die de zelfde ervaringen heeft met alienware

heb een probleem met mijn alienware aurora ALX en af en toe ook de m15x

probleem met aurora alx is dat het vast blijftstaan, alles bevriest zeg maar. en kan geheel niks doen, met mn toetsenbord, en muis niks reageerd. heeft iemand dit probleem ook?

en met mijn m15x komt er af en toe een crash dump, hij sluit op eens af. en start op nieuw op. waar kan dit ook aan liggen.

kan iemand mij helpen? wordt dr een beetje gek dr van.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

las ook net op 2 andere sites, dat er een m19x aan komt. met nog hogere prestaties. waneer die uitkomt stond dr niet bij en ook de prijs niet. maar als de m18x al 1999 euro kost wat zou dan de m19x wel niet kosten
Die 1e heb ik ook wel eens, als ik alles opnieuw installeer ben ik er weer vanaf dus ik vermoed dat het bij mij een verkeerde driver oid is.

Die 2e kan hetzelfde zijn. Je kunt beter googlen om een antwoord erop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Die nieuwe 14" ziet er wel interessant uit. Ware het niet dat ik in een ware garantie nachtmerrie ben beland met mijn M11x, en ik de bouwkwaliteit van die dingen echt niet vertrouw, dan had ik er misschien wel één gekocht. Misschien dat ze nu die hinge issue met de M11x hebben gefixed, maar die service van ze is echt een ramp, wees gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Mezzid schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:56:
Kan ik met de M11x, met de volgende specs, denken jullie goed gamen, op rond de 30 FPS op High en ook af en toe wat opnemen?
1 GB GDDR3 NVIDIA® GeForce® GT 335M
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
Intel® Core™ 2 Duo SU7300 (1,3 GHz, 800 MHz, 3 MB)

Edit;
Komt door de aanbieding, 650 hiervoor.. goedkoop voor Alienware!! :)
De meeste games wel ja.

E: Srry, double post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
Thomasthomas schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:05:
Die nieuwe 14" ziet er wel interessant uit. Ware het niet dat ik in een ware garantie nachtmerrie ben beland met mijn M11x, en ik de bouwkwaliteit van die dingen echt niet vertrouw, dan had ik er misschien wel één gekocht. Misschien dat ze nu die hinge issue met de M11x hebben gefixed, maar die service van ze is echt een ramp, wees gewaarschuwd.
Ik heb intresse in een Alienware m17x R3 laptop.
Zou je misschien iets meer kunnen vertellen waar jij zoal tegenaan bent gelopen?

[ Voor 64% gewijzigd door Elzo_ op 04-07-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
Sinds een dag ben ik nu in het bezit van een mooie M15x overgenomen van een mede-tweaker met 4GB DDR3, een GTX260M en een 900p scherm. Hardstikke blij mee natuurlijk al had ik wel wat vraagjes,

Ten eerste is het het waard om te upgraden naar 8GB en zijn twee van deze reepjes genoeg/geschikt? (http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=icnf21&) Ik doe o.a aan videobewerken, photoshop en wat Autodesk. Daarnaast game ik erg veel.

Tevens zat ik ook te denken om een SSD aan te schaffen en welke word dan aangeraden? Ik zit niet te wachten op het beste van het beste maar gewoon een simpele snelle SSD van rond de 120+ GB.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Ik heb de zelfde vraag als de Tweaker boven mij wat betreft een SSD, maar dan voor mijn m11x.

Het geheugen ga ik ook uitbreiden maar daar heb ik al genoeg informatie over gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
@Djessey @zoenvisje

De Crucial M4 staat hoog aangeschreven als het neerkomt op kwaliteit. Tevens is deze SSD relatief goedkoop ten opzichte van andere SSD's. De 510 van Intel is ook betrouwbaar, maar is wel een stuk duurder en je krijgt minder GB's. De 120GB 510 Intel kost 226 terwijl de 128GB Crucial M4 177 euro kost. Zelf heb ik ook een M4 en daar ben ik zeer tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
RTB93 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 19:26:
@Djessey @zoenvisje

De Crucial M4 staat hoog aangeschreven als het neerkomt op kwaliteit. Tevens is deze SSD relatief goedkoop ten opzichte van andere SSD's. De 510 van Intel is ook betrouwbaar, maar is wel een stuk duurder en je krijgt minder GB's. De 120GB 510 Intel kost 226 terwijl de 128GB Crucial M4 177 euro kost. Zelf heb ik ook een M4 en daar ben ik zeer tevreden mee :)
Ik heb zelf de OCZ Vertex V2 (oude 32nm versie), razendsnel en ook een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Geheugen heb ik (uit mijn hoofd gezegd) van kingston. Ik denk dat iedereen natuurlijk zijn/haar mening heeft over wat het beste is, tegenwoordig is er niet echt meer sprake van het beste maar kun je beter kijken naar wat het goedkoopste is. Fabrikanten moeten toch proberen om hun producten minimaal 2 jaar werkend te houden omdat defecten best duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Weet iemand ook een goede how-to voor het plaatsen en installeren voor een SSD? Ik heb geen ervaring met upgraden e.d. van computers, dit zou dus de eerste keer worden dat ik iets ga veranderen aan de hardware van een laptop. Heb natuurlijk genoeg gevonden op internet maar omdat dit nieuw is voor mij wil ik zeker weten dat ik de juiste informatie gebruik.

Ik gebruik nu 184gb, dat gaat natuurlijk niet passen op een 128gb SSD. En dan heb ik al alleen maar programma's op mijn hardeschijf, documenten e.d. heb ik op een externe hardeschijf. Zou ik beter voor een grotere SSD sparen?

[ Voor 24% gewijzigd door zoenvisje op 10-07-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 18:59
zoenvisje schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:25:
Weet iemand ook een goede how-to voor het plaatsen en installeren voor een SSD? Ik heb geen ervaring met upgraden e.d. van computers, dit zou dus de eerste keer worden dat ik iets ga veranderen aan de hardware van een laptop. Heb natuurlijk genoeg gevonden op internet maar omdat dit nieuw is voor mij wil ik zeker weten dat ik de juiste informatie gebruik.

Ik gebruik nu 184gb, dat gaat natuurlijk niet passen op een 128gb SSD. En dan heb ik al alleen maar programma's op mijn hardeschijf, documenten e.d. heb ik op een externe hardeschijf. Zou ik beter voor een grotere SSD sparen?
Je kan ook nog een aantal programma' s op de gewone HDD zetten uiteraard.
Tenzij je de HDD natuurlijk gaat vervangen, zoals in een laptop meestal het geval is.

[ Voor 5% gewijzigd door Jo... op 10-07-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Er is toch ook helemaal geen plek voor een SSD en HDD in een m11x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
zoenvisje schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:00:
Er is toch ook helemaal geen plek voor een SSD en HDD in een m11x?
Nee die plek is er inderdaad niet. Maar je moet inderdaad kijken of je wel uit komt met 128GB, ik heb zelf 180GB en vind het met een paar spellen geinstalleerd ook krap worden. Wat natuurlijk wel een oplossing is dat is wat spellen op een externe HD zetten, helaas ben je dan natuurlijk weer langzaam bezig met die spellen want usb is nog langzamer dan de interne harde schijf.

De m11x heeft (voor zover ik net de specs heb kunnen zien) geen esata poort, als je die had dan kon je een externe behuizing halen voor je huidige schijf met esata. Dan is die schijf net zo snel. USB2 is eigenlijk te langzaam voor de spellen, het speelt wel daar niet van maar het is niet zo snel als je zou willen.

Mocht jou m11x (ik heb alleen bij de R3 gekeken) wel esata hebben dan is de keuze makkelijk: gewoon die 128GB nemen en de spellen die je minder vaak speelt op de usb schijf installeren.

PS de inbouw handleidingen staan op de dell website bij support. (voor de m11x R1: http://support.euro.dell....x/en/SM/hdd.htm#wp1192085)

[ Voor 7% gewijzigd door DutchKel op 11-07-2011 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
Ik heb intresse in een m17x, wil er dan zelf een SSD bij inbouwen en geheugen.

Wat zijn de ervaringen van mensen die dit ook hebben gedaan in een Alienware?

[ Voor 5% gewijzigd door Elzo_ op 11-07-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Elzo_ schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:33:

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dit is prima te doen. Er zijn zat 'how-to'-filmpjes op internet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Elzo_ schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:33:

Je kunt op de Dell site een stap voor stap handleiding downloaden/bekijken:
http://support.euro.dell....lw_M17xR3/en/SM/index.htm

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
Dank jullie wel voor de tips, maar ik was ook even benieuwd waar mensen tegenaan zijn gelopen die al wat waren wezen knutselen :p

Edit:
Zoals, hoe hebben jullie een SSD caddy geregeld of zat hij er al bij?

[ Voor 31% gewijzigd door Elzo_ op 11-07-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Elzo_ schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:09:
Dank jullie wel voor de tips, maar ik was ook even benieuwd waar mensen tegenaan zijn gelopen die al wat waren wezen knutselen :p

Edit:
Zoals, hoe hebben jullie een SSD caddy geregeld of zat hij er al bij?
Je hebt geen caddy/bracket nodig, een SSD (95% ervan) is net zo groot als een laptop harde schijf. Alleen als je hem in een desktop inbouwt heb je een bracket nodig. Als je harde schijf op een speciale manier vast zit in de laptop dan kun je dezelfde houder ervoor gebruiken (dit had ik met de m15x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
Ah ok, dat is gelukkig wel zo makkelijk.

Moeten door een SSD er ook instellingen worden veranderd in je BIOS?
Zijn der ook dingen die jullie niet meer terug konden krijgen na een clean instal?
(programma`s of o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Elzo_ schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:28:
Ah ok, dat is gelukkig wel zo makkelijk.

Moeten door een SSD er ook instellingen worden veranderd in je BIOS?
Zijn der ook dingen die jullie niet meer terug konden krijgen na een clean instal?
(programma`s of o.i.d.)
Je moet het gewoon zien als een snelle normale harde schijf (dus geen speciale instellingen nodig), je mag hem alleen niet defragmenteren. In de bios kun je misschien de sata poort nog op AHCI zetten, maar als het goed is dan is dat al de standaard instelling. Het kan niet veel kwaad om hem op RAID of Legacy te zetten (als die opties er zijn) alleen AHCI is normaal iets sneller.

Een programma heeft nooit rechtstreeks toegang tot de harde schijf (dit gaat altijd via windows) en kan dus niet echt problemen geven. Het wordt alleen zeer sterk afgeraden om te gaan defragmenteren omdat dit de SSD heel snel laat slijten.

Maar nu vraag ik jou eens wat je zelf al hebt gezocht? Want dit zijn standaard vragen die al op 1000en plaatsen op internet zijn beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
Nou, ik ben al een tijdje in meerdere threads beetje aan het rond kijken en informeren.
Maar ik kwam laatst pas voor het eerst iemand tegen die het over bios instellingen had als jer zelf een SSD plaatst.

Dit systeem heb ik in gedachten;
Alienware M17x Stealth Black
2GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6990M
17,3-inch WideFHD (1.920 x 1.080) witte led lcd-beeldscherm
Dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)

En dan gooi ik er zelf 8Gb geheugen in en een 120Gb intel 510 serie SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elzo_ schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:53:
Nou, ik ben al een tijdje in meerdere threads beetje aan het rond kijken en informeren.
Maar ik kwam laatst pas voor het eerst iemand tegen die het over bios instellingen had als jer zelf een SSD plaatst.

Dit systeem heb ik in gedachten;
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]

En dan gooi ik er zelf 8Gb geheugen in en een 120Gb intel 510 serie SSD
waarom wil je een 2720 en geen 2630?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:22:
[...]

waarom wil je een 2720 en geen 2630?
De 2720 kan overweeg met 1600Mhz RAM en de 2630 niet.
Dat zal een van z'n redenen zijn aangezien ie z'n RAM later waarschijnlijk upgrade naar 1600Mhz.
Verder is de processor een stukje sneller. Niet dat je daar heel veel van gaat merken, maar ik kan me voorstellen dat je bij zo'n duur apparaat meteen alles goed wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 2720QM is goedkoper :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
Haha jullie hebben beide gelijk :)
Maar het 1600Mhz verhaal bewaar ik eerst nog even voor later.
Prijs/prestatie gewijs nog niet waard.

En mijn bedoeling is om deze machine zeker 3 jaar mee te laten gaan (vandaar ook de intel 510serie), en dan nog steeds "fatsoenlijk" mee te kunnen laten doen.

Moet lukken toch :)

[ Voor 5% gewijzigd door Elzo_ op 12-07-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ik heb sinds een aantal dagen dat als mijn beeldscherm (van m11x) uit is geweest (slaapstand bijvoorbeeld) dat er allemaal streepjes in beeld verschijnen. Als ik dan een scherm weg klik of zo dan verdwijnen ze weer. Weet iemand wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een alienware aan te kopen, maar ik zit te twijfelen tussen de m17x en de m14x, ik heb eens bekeken en dit lijkt mij het beste.

KLEUR KEUZE Alienware M14x Red WLAN bewerken
PROCESSOR Intel® Core™ i7 Processor 2720QM (2.20Ghz, 6MB, 4C) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands bewerken
GRAFISCHE KAART 3GB NVIDIA® GeForce® GT555M bewerken
BASE Alienware M14x : 3.0 Base Red bewerken
GEHEUGEN 8.192 MB 1.600 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096] bewerken
HARDE SCHIJF 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
LCD-SCHERM 14,1-inch HD lcd-breedbeeldscherm (1.600 x 900) WLED met TrueLife™ bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) 8X DVD+/-RW Drive including software bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Killer™ Wireless-N 1103 - EUR bewerken
BLUETOOTH Dell Wireless 375 Bluetooth Card - EUR bewerken
HOOFDBATTERIJ Primary 8-cell 63W/HR LI-ION bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE Geen beveiliging/antivirusbeveiliging bewerken
SERVICES EN SUPPORT 1 jaar Next Business Day Hardware Support bewerken
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING Geen Accidental Damage-bescherming bewerken
DATASAFE ONLINE BACK-UP Data safe already selected in you Protection Plan bewerken
VERZENDINGSDOCUMENTEN Ship Accessory : Western European Docs bewerken
TOETSENBORD Internal French Azerty Keyboard bewerken
Accessoires
ALIENFX-KLEUR Mars Red bewerken
ACHTERGRONDEN Alienware Logo Wallpaper bewerken
TILBEHØR Logitech Wireless Mouse M505 bewerken
STEAM AND PORTAL Steam® Client and Portal™ Game - Factory Installed bewerken
PREMIUM BAGS Alienware Orion M14x-rugzak – Handig en veilig door de veiligheidscontrole op luchthavens bewerken
DRAAGTASSEN No Carrying Case bewerken
Ook meegeleverd bij uw systeem
Gedis-pakketreferentie N07W1401
Bestelgegevens Alienware M14X MLK Order - Belgium
Mediakit voor Dell-systeem Resource DVD : Alienware M14x
Power Supply MOD,ADPT,AC,DLTA,150W,3P,WW
Cables European 220V Power Cord
Hidden NamePlate Engraving Generic Name Plate Engraving
AutoMatic Updates AutoMatic updates - On
Camera Geïntegreerde 3.0 megapixel HD-camera
Standard Warranty 1 year Next Business Day Hardware Support included with your PC
Sound Integrated High-Definition 5.1 Performance Audio
TIJDZONE (GMT + 01.00) Vienna, Amsterdam, Berlin, Stockholm
Alienware M14x
Prijs vanaf € 2.153,04
incl. BTW en Recupel en. Transport Verzending
Uw computer gefinancierd in 12 maanden vanaf € 188/maand.
Looptijd volgens uw budget
Meer informatie over financieringen

Kan iemand mij vertellen wat er beter kan of wat ik het beste kan doen?

Mvg
Grunzu
Ckee@live.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst over de keuze tussen de 14 en 17: de 14 is redelijk mobiel, de 17 kun je hoogstens van het ene bureau naar het andere verplaatsen. De 17 biedt weer wel een veel hogere performance. Je moet jezelf dus afvragen of je de laptop regelmatig zal gaan verplaatsen, dan is die keuze snel gemaakt.

Verder is het handig om te vermelden wat je ermee gaat doen, dan kunnen de mensen hier bepalen welke hardware het beste aan jouw eisen voldoet.
Een 2720QM processor bijvoorbeeld is voor 95% van de gebruikers overkill; een 2630QM is bijna net zo snel en mist een paar kleine features waarvan veel mensen nieteens weten waar het voor nodig is, echter scheelt het je wel 400 171 euro ;)
Als je persé meer RAM wilt kun je dit beter zelf toevoegen, dat is namelijk veel goedkoper.

Tenslotte is het nog mogelijk om diverse kortingen toe te passen, bonnen daarvoor vind je hier.

EDIT2: start sowieso eens vanaf de pagina Dell deals -> deals voor gamecomputers -> M14x, dan kom ik in vergelijkbare config al uit op zo'n 1600,-, nog nieteens met kortingsbonnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 00:54 . Reden: denkfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De i7-2720QM is het niet waard, en dell vraagt -even rekenen- 550% marge op geheugen. Het is goedkooper om zelf 8GB te bestellen dan het is om bij dell 2GB te upgraden.

Tevens. Je twijfelt tussen een soort-van 15" notebook en een immobiel beest. Ga nu eerst uitzoeken wat je precies wil, en kijk vervolgens wat in je budget past.

@hierboven. De sheet nog niet ontdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit momenteel nog in het secundair (informaticabeheer) dus nu maakt het nog niet veel uit.
Volgend jaar ga ik echter naar de hoge school, dan ga ik ook een informatica richting doen, hardware - of software gericht weet ik nog niet zo goed.
Het moet echter ook dienen om te gamen..

Graag jullie mening!

Cedric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben man mening dat je meximaal een 15.6" van 3kg mee moet slepen naar een opleiding... dus dat word een makkelijke keuze :P De M17x zit daar echt ver boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke! Dan is het voor mij niet moeilijk!
dan word het de M14x met deze specs

intel core i7 2720QM
Nvidea GeForce GT555M
8gb DDR3 SDRAM
500GB (7200rpm)
14.1 inch (1600x900)
Killer wireless-N 1103
En de logitech wireless mouse M505 samen met de orion m14x rugzak

dat komt neer op een slordige 2153.04 euries!
Iemand ideen hoe je dat bedrag kan verminderen? Eventueel met korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Mijn god, wat een geld voor die specs. Weet je zeker dat je niet liever 1000 euro in je zak steekt en vervolgens een iets grotere XPS 15 haalt? Of als de GT555 essentieel is, voor 950 euro een BTO 15CL35?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan bovendien makkelijk bijna €1000 besparen door 2GB weg te gooien en over te stappen naar de i7-2630QM...

Een snellere processor gaat GEEN verschil maken in games.

Pak gewoon http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 zonder iets te upgraden en voeg de kortingsbon toe; http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561. Dan heb je voor €1000 minder een systeem waar je precies even veel plezier van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon wel in Belgie, gaat dit een probleem geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahh belgie.. de prijzen liggen daar inderdaad anders.

Maar dan nog, als ik op belgie alleen de nodige upgrades pak (i7-2630QM en het 900p scherm) zit ik niet ver boven de nederlandse prijs. De ugpgrades die jij neemt (8GB, i7-2720QM, 3GB grafische kaart)... Je kan bijna net zo goed je geld aan een goed doel schenken, zo weinig merk je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je zeker? want als ik naar het unief ga worden er wrs verwachtingen gesteld, en dan moet ik intensieve programma's runnen, en ik wil het beste uit men games halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het zeker. De i7-2720QM heeft alleen nut als de koeling dat aankan. Dat is niet het geval volgens notebookcheck: http://www.notebookcheck....14x-Notebook.54257.0.html. Kortom. In games draait deze dezelfde snelheid als de i7-2630QM....

Tevens is het verschil tussen 1.5GB en 3GB videoRAM alleen merkbaar met metro 2033 op 2560*1440 met AA en AF op zijn max (dan scheelt het 5%).
Newsflash: een GT555m haalt dan ongeveer 5FPS, dat ga je dus sowieso niet doen..

En 8GB kan je er goedkoper achteraf inzetten: pricewatch: Corsair CMSO4GX3M1A1333C9 mocht dat uberhaubt nodig zijn.

Overtuigd? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeveer :p
Al snap ik er niet alles van, maar dan zal ik hem eens opnieuw samenstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
@ Grunzu.

Hey.
Ik ben niet zo`n expert als sommige die je nu aan het helpen zijn, maar ik wil je deze vergelijking even niet onthouden

voor die €2153.04 die jij wilt besteden aan een m14x kun je ook iets veel beters krijgen.
Dit heb ik eergisteren besteld;

Voor €1640.45.

Hier ga ik zelf nog een SSD bij in zetten en 8 Gb geheugen en dan kom ik grofweg op zo`n €1940 uit.

Ik raad je niks aan, maar dan zie je ook even hoe een andere config eruit kan zien voor minder geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Maar er zal ongetwijfeld een reden zijn dat hij een 14" Alienware wil hebben (lees: opleiding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja de 17 inch is te groot voor mij, ik zal hem volgend jaar dagelijks mee op men rug moeten sleuren, en een 17 inch is niet evident..
Dus ik zou graag bij de 14 inch blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
Daarom zei ik ook "ik raad je niks aan"

Maar leek me niet verkeerd je toch even iets anders te laten zien, en zoals anderen ook al zeiden zelf het èèn en ander te upgraden.

Heb je al configs vergeleken met de 15" XPS? zei geloof ik net ook al iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee nog niet gedaan, is deze dan beter?
Hij moet ook wel games aankunnen, ik koop geen laptop om in de slechtste settings te gamen.. zoals nu thuis op de pc :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 13:55
Ik blijf de M11x toch een leuk formaat notebook vinden. Leuke prijs ook op dit moment voor 650,- incl verzending. Weliswaar met vrij summiere specs, maar toch een fijn apparaatje om mee te werken (niet zwaar game-waardig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds gister ook mijn alienware m14x thuis. ik heb alleen een probleem bij de lichtjes aan de voorkant doet de rechterkant het niet helemaal hij laat volgens mij alle kleuren waar blauw voor nodig is niet goed zien. wat kan ik hier het beste meedoen gewoon opbellen of direct terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:48:
ik heb sinds gister ook mijn alienware m14x thuis. ik heb alleen een probleem bij de lichtjes aan de voorkant doet de rechterkant het niet helemaal hij laat volgens mij alle kleuren waar blauw voor nodig is niet goed zien. wat kan ik hier het beste meedoen gewoon opbellen of direct terugsturen?
Eerst bellen en aangeven dat er een defect is. Dan bekijken wat de beste oplossing is, maar geef het in ieder geval zo snel mogelijk aan bij Dell.

Kun je misschien nog wat exacter uitleggen wat er mis is? Je mist een deel van het licht, begrijp ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de m14x de moeite of niet? :D
is de koeling voldoende om de prestaties top te houden?

de keuze is aan jullie ;p

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik post hier 3 posts omhoog een link naar mijn favoriete reviewsite waar je vraag letterlijk wordt beantwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow, ja das waar, de koeling maakt veel lawaai, maar kan ze het aan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:27:
ow, ja das waar, de koeling maakt veel lawaai, maar kan ze het aan of niet?
Mijn idee bij alle reviews nu is dat de M14x niet perfect om kan gaan met de warmte. Een m17x heeft hier blijkbaar met soortgelijke onderdelen veel minder last van (wat verklaarbaar is).

Ding is ontworpen om games mee te gaan spelen, dus enige tests zullen wel gedaan zijn bij de M14x, maar het wordt warm en luidruchtig, dat is de keerzijde. Een M17x blijft overigens ook niet airco coole lucht blazen als er fullload iets mee wordt gedaan.

De m14x kan het aan, dat is ook een vereiste bij een dergelijk game-product. Of het optimaal is qua warmteverspreiding e.d. dan plaats ik daar wel mijn vraagtekens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt ook uit de anandtech review. Het werkt, maar de koeling maakt een hels lawaai en ik zou hem niet op mijn schoot houden tijdens het gamen. Met mijn studio 15 lukt dat wel :P Op low...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, thx!
Spijtig datk nog een jaartje moet wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atratus schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:54:
[...]

Eerst bellen en aangeven dat er een defect is. Dan bekijken wat de beste oplossing is, maar geef het in ieder geval zo snel mogelijk aan bij Dell.

Kun je misschien nog wat exacter uitleggen wat er mis is? Je mist een deel van het licht, begrijp ik dat goed?
je hebt als je de laptop dicht hebt aan de voorkant links en rechts een lichtje. en links geeft die alle kleuren weer. maar rechts geeft die alle kleuren waarvoor je blauw nodig hebt niet weer. dat is er kapot aan. dus dan ga ik vanmiddag maar eens bellen met dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon naar de dell support bellen..
Uitleggen wat het probleem is en dan komen ze het wrs vervangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En we hebben nog een review uit de stal van anandtech: http://www.anandtech.com/...1x-r3-portable-powerhouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 18:51
Iemand al ervaring met de alienware M18X?
Ben ook benieuwd naar het verschil tussen 2x 2GB HD6990M en 2x 2GB GTX580M

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CF schaalt beter, dus HD6990m is iets sneller en bovenal extreem veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
ja bij alienware.com scheelt dat zo'n $600.
Hoe gaat het met garantie als ik een alienware vanuit amerika laat komen, kan ik dan gewoon hierin nederland terecht? Dit is mij nog steeds onduidelijk

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internationale garantie. Gewoon je service tag registreren zodra je hem binnen hebt.

Je kan ook nog een week wachten totdat je in nederland ook de HD6990m kan kiezen. Dat kan dacht ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:42:
Internationale garantie. Gewoon je service tag registreren zodra je hem binnen hebt.

Je kan ook nog een week wachten totdat je in nederland ook de HD6990m kan kiezen. Dat kan dacht ik nog niet.
Nee de HD6990M kan in nederland nog niet besteld worden.
Maar als je de M18X nu in amerika samen stelt als volgt:

Intel I7 2920XM Overclocked naar 4.0GHZ
4 GB 1333MHZ > In Nl 16GB kopen omdat dell hier de hoofdprijs voor rekent.
Dual 2GB GDDR5 HD6990M CFX
HD 320GB 7200RPM > Zelfde verhaal als geheugen.
Killer Wlan

Moet je ongeveer $3554,00 betalen. Momenteel gratis verscheping.
Dit zou neerkomen op ongeveer € 2474,00.
Stel zou combinatie maar samen in nl en je bent al gauw rond de €3k a €4k kwijt.

Vandaar ook mijn vraag of dell NL garantie verleend over laptops uit Amerika.
En dat antwoord is dus ja.
Voorlopig moet ik nog even wachten, maar mij komt in ieder geval uit Amerika.
Hopelijk is de koers tegen die tijd ook weer wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dat zou neerkomen op 2474,00 euro ja, zonder douanekosten, inklaringskosten en BTW...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het al via de telefoon geprobeerd? Dat kan vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Ochh ja douane etc..... Helemaal vergeten. Dan ben je net zo duur uit uiteindelijk.
Nee niet gebeld, moet sowieso nog heel even wachten op centen. Maar was bezig met onderzoek.
Het verbaasd mij dat Amerika altijd voorloopt en Nederland op heel veel lang moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Misschien scheelt het je wel wat, maar uiteindelijk is het altijd een stuk minder dan gedacht =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
@ the squaler1.
Elzo_ schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:15:
@ Grunzu.

Hey.
Ik ben niet zo`n expert als sommige die je nu aan het helpen zijn, maar ik wil je deze vergelijking even niet onthouden

voor die €2153.04 die jij wilt besteden aan een m14x kun je ook iets veel beters krijgen.
Dit heb ik eergisteren besteld;

4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]

Voor €1640.45.

Hier ga ik zelf nog een SSD bij in zetten en 8 Gb geheugen en dan kom ik grofweg op zo`n €1940 uit.

Ik raad je niks aan, maar dan zie je ook even hoe een andere config eruit kan zien voor minder geld :)
Heb het inderdaad wel via de telefoon gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Heeft iemand een idee of how to ...hoe ik bij een Alienware™ Aurora R2

de Master Control Board kan vervangen ?

*edit* heb het al gevonden.

[ Voor 20% gewijzigd door MarElo op 22-07-2011 22:24 . Reden: found it ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Na een intensieve zoektocht heb ik nog steeds niet het gewenste antwoord op de volgende vraag kunnen vinden.

Ik zit er zwaar over na te denken om een M11x R1 aan te schaffen (gunstige prijs op het moment met de kortingen). Nu weet ik van de scharnierproblemen bij de R1 en R2 versie de afgelopen tijd. De R3 zal dit niet meer hebben. Er is tevens een programma opgezet om bij problemen de scharnieren te vervangen van de R1 en R2 met R3 scharnieren. Dit gebeurt ook als het probleem zich onverhoopt voordoet na de garantietermijn.

Mijn vraag is nu of de huidige leveringen van de R1 versie nog steeds de oude scharnieren heeft.

Edit: heb al besteld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Atratus schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:11:
Na een intensieve zoektocht heb ik nog steeds niet het gewenste antwoord op de volgende vraag kunnen vinden.

Ik zit er zwaar over na te denken om een M11x R1 aan te schaffen (gunstige prijs op het moment met de kortingen). Nu weet ik van de scharnierproblemen bij de R1 en R2 versie de afgelopen tijd. De R3 zal dit niet meer hebben. Er is tevens een programma opgezet om bij problemen de scharnieren te vervangen van de R1 en R2 met R3 scharnieren. Dit gebeurt ook als het probleem zich onverhoopt voordoet na de garantietermijn.

Mijn vraag is nu of de huidige leveringen van de R1 versie nog steeds de oude scharnieren heeft.

Edit: heb al besteld :9
Heb je al gebeld met Dell om die vraag te stellen? Hier zitten over het algemeen geen medewerkers van Dell op en de glazen bollen zijn we helaas allemaal kwijt.

Daarom krijg je dus geen antwoord op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:48

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik kan deze week mijn alienware nog niet bestellen. Maar wat ik van mensen hoor is dat de korting al een hele tijd gevoert word en telkens verlengt ... is dit waar of moet ik er ECHT nu bij zijn en komt dit bijna nooit voor..

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zowiezo altijd bellen en niet online bestellen.
mijn M17XR2 destijds ook gebeld gedaan en kreeg toen meer korting dan online met codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
kfaessen schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:43:
[...]

Heb je al gebeld met Dell om die vraag te stellen? Hier zitten over het algemeen geen medewerkers van Dell op en de glazen bollen zijn we helaas allemaal kwijt.

Daarom krijg je dus geen antwoord op je vraag.
Nee, dit is een algemeen Alienware topic, vandaar dat ik de vraag ook hier stel. Mijn zoektocht was op internet en bij Dell heb ik geen antwoord kunnen krijgen en vinden (Dell Alienware topics).

Je reactie 'daarom krijg je dus geen antwoord op je vraag' vind ik merkwaardig. Er zijn genoeg tweakers aanwezig die vaak meer ins- en outs weten van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 16-09 14:43

The Inquisitor

Greetings weaklings

Atratus een M11x bestelt? Dat had ik niet verwacht :p

Ik zit er ook nog serieus aan te denken, vanwege die gunstige prijs van de R1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
The Inquisitor schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:38:
Atratus een M11x bestelt? Dat had ik niet verwacht :p

Ik zit er ook nog serieus aan te denken, vanwege die gunstige prijs van de R1.
De prijs heeft mij ook over de streep getrokken. Mijn Toshiba netbook had er de brui aan gegeven dit weekend en ik vond een klein formaat laptop toch wel weer fijn. De M11x is vrij zwaar voor 11", maar wel compact genoeg om nog makkelijk mee te nemen. De accuduur van de R1 is dik in orde van de intel core 2 duo, dus vrij snel besloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via de dell chat (belgië) kond ze mij max 5% korting geven.
Maar volgens mij lijkt bellen idd de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sutro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10-2024
ik heb me een alienware aurora R3 gekocht zo,n 4 maand terug
m,n specs waren als volgt
-CPU_Name: Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3.40GHz liquid cooled
-MB_Manufacturer: Alienware
MB_Product: 046MHW
-Video_Caption: AMD Radeon HD 6800 Series x2
Video_AdapterRAM: 1024MB x2
-8gig ram @ 1330 Mhz
-psu 875 Watt

de dag dat m,n pc geleverd werd had ik een dagje vrijaf genomen om deze eens goed te testen en dan begonnen de problemen :(
telkens ik een game starte in fullscreen ging de pc uit,in window mode deed hij dit niet dus er was een probleem met de CF.
dan maar contact opgenomen met Alienware en het probleem uitgelegd,de volgende dag stond er al een technieker aan me deur en die heeft m,n gpu,s,MB,psu vervangen maar het probleem deed zich nog altijd voor.
Ze hebben me dan een nieuwe CF verbinding opgestuurd maar dat hielp ook niet.
ik begon al redelijk pist te worden en dat liet ik ook weten aan de telefoon,ze deden me dan een voorstel om me 2 radeon hd 6850,s te vervangen met een hd 6990 op hun kosten :),maw het prijs verschil hoefde ik niet te betalen.
sindsdien heb ik geen enkel probleem meer had en de pc draait super
De alienware pc,s mogen dan miss wel iets duurder zijn maar de service die je erbij krijgt is echt wel top.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sutro-1795/hero/1283069

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En werkt de pc nu ook terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sutro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10-2024
ja,geen enkel probleem meer had sinds de gpu,s vervangen zijn.
Ik heb waarschijnlijk ook wel een mooie zaak gedaan met die radeon HD 6990 hehe

[ Voor 40% gewijzigd door sutro op 26-07-2011 13:06 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sutro-1795/hero/1283069

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, Dell zal gewoon bang gehad hebben om "hun mooie naam" een beetje betroebelt werd..
Is een beetje normaal ook dat ze deze vervangen, en als vergoeding voor het ongemak de gpu upgraden.
Niet? xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:32:
ja, Dell zal gewoon bang gehad hebben om "hun mooie naam" een beetje betroebelt werd..
Is een beetje normaal ook dat ze deze vervangen, en als vergoeding voor het ongemak de gpu upgraden.
Niet? xd
Ik vind dat niet normaal, maar gewoon een klasse service. Dell is niet verplicht hiertoe en ik ken ook geen enkele andere fabrikant die zoiets doet. Ken jij die wel dan? Meestal is het gewoon geld terug of een nieuw produkt, bijna nooit iets beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Kreeg vandaag een mail over mijn bestelde M11x:
-------------------

Geachte klant,

Wij kunnen uw Dell-order [615664845] niet afhandelen omdat het volgende onderdeel niet beschikbaar is:

Internal Dutch Qwerty Keyboard

-------------------

Kreeg de optie om te kiezen voor de [Internal US/International Qwerty Keyboard] of de bestelling te annuleren. Heb maar gekozen voor de US keyboard. Blijft wel apart, want die keuze had ik niet tijdens het bestellen (die keuze is er nog steeds niet trouwens voor de M11x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die keuze is er wel als de &vw=classic achter de URL plakt. Onbegrijpelijk dat er standaard dutch is geselecteerd. Die layout gebruikt niemand meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:44:
Die keuze is er wel als de &vw=classic achter de URL plakt. Onbegrijpelijk dat er standaard dutch is geselecteerd. Die layout gebruikt niemand meer.
Heb dat geprobeerd om eens te kijken, maar krijg dan wel meer opties, maar Dutch keyboard zie ik dan nog steeds als enige optie (wordt eigenlijk niet eens als keuze meegenomen, automatisch Dutch).

Vrij bizar eigenlijk :)

------------------------------------------------------
Inbegrepen bij dit systeem

De volgende opties horen standaard bij uw bestelling.

1 GB GDDR3 NVIDIA® GeForce® GT 335M
Internal Dutch Qwerty Keyboard
Dutch Documentation
8-cel Lithium-ion batterij (63 Wh)
11,6-inch HD lcd-breedbeeldscherm (1.366 x 768, 720p)
N07W1101
Alienware M11x Order - Netherlands
Graveren van generieke naamplaatje

[ Voor 30% gewijzigd door WhateverSuitsU op 26-07-2011 21:12 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.