Met stealth modus idd, wat ik ook weer vaag vind omdat ik via youtube enzo hoor van 1:20 etc.The Inquisitor schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:48:
Ook met stealth modus? en het ligt aan je batterij (6-cells standaard, of de duurdere 9 cells accu). sowieso denk ik niet dat die 5 uur ooit volhoud, geen enkele mainstreamlaptop houd dat vol (deze Dell met 6-cells accu houd het 3/4 uur vol met omlaaggeschroefde display, en dat is dan een 14,1 inch, een zuinige C2D processor, Intel graphics en windows XP) dus een laptop met daarbij nog een dikke videokaart en 15,6 inch scherm met verlicht toetsenbord gaat het niet lukken(tenzij je dat dus allemaal uit zet)
Maar goed, ik vind zo'n alienware alleen zo zielig lijken als ik de beest m15x koop met een ''simpele'' i3 processor... wat is je budget trouwens? want je zit toch te twijfelen tegen een apple? een macbook pro 15 inch is (na studentenkorting) 1536 euro (uit mijn hoofd) dus nog altijd duurder dan deze 15 inch... of wil je de macbook 13 inch?
Kan ik je teleurstellen; de Apple Macbook pro 17'' houdt het 8-9 uren vol maar goed het is dan ook erg prijzig.
hahaha dat is wel zo, het lijkt wel zielig dan, maar ik vind het design zo mooi; het heeft gewoon iets aparts wat geen ander laptop heeft. Mijn budget is ongeveer 1200 a 1300 euro, echter niet meer. Ik zat te denken aan de macbook 13inch, maar hoor toch wel veel klachten over dat het vaak flikkert of dat het moederbord moet worden vervangen etc. waardoor ik toch weer geneigd ben een wat robuuste laptop te kopen. Het probleem met de alienware m15x is dat het niet echt van aluminium is i.v.m. de M17x dus het voelt dan wat ''goedkoper'' aan als je de plastic kant voelt en ik denk zoiets van; als je een wat portable gaming notebook wil, met vette alien fx, dan is de alienware m15x het beste omdat het simpelweg niet te klein is: M11x, of te groot en zwaar: M17x. Toch wel apart dat 2 inches meer een verschil maakt in gewicht en portability.
Kijk, daarom zeg ik dat studenten dan ook fixe kortingen moeten krijgen want het trekt toch wel die doelgroep het meeste aan (denk ik).Thomasthomas schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:23:
Een redelijke m15x kost inderdaad zo 1700 euro en de meeste scholieren/studenten hebben daar inderdaad het geld niet voor...
Trouwens, mijn m11x met brightness op de helft, zuinige GT335m, zuinige C2D(ik heb de R1) houdt het dan ook maar +- 3-3,5 uur uit..
dat is wel weinig ja, als ik zou moeten kiezen tussen de m11x en de apple macbook 13inch, zou ik voor het laatste gaan omdat je gewoon meer batterylife hebt (crappy gpu maar toch, je kunt toch wel een paar goede games mee spelen). De M11x heeft niet dezelfde ''alienware'' feeling als de m15x en de m17x.
Wat voor laptop heb je als ik vragen mag?The Inquisitor schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:45:
ik heb niet zo een zuinige CPUwel zo'n P serie C2D's die verbruiken minder stroom dan de C2D's T series... ik had het niet duidelijk vermeld in mijn vorige post
maar goed, verder lijkt het me wel duidelijk. Die 6 uur ga je zeker nooit raden, en als het dan mogelijk is kun je er niet fatsoenlijk op werken (scherm te donker bijvoorbeeld)
BTW: mijn laptop geeft 4 uur aan op een bijna opgeladen accu. (accu is slechts enkele weken oud - vervangen)