Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:48:
Ook met stealth modus? en het ligt aan je batterij (6-cells standaard, of de duurdere 9 cells accu). sowieso denk ik niet dat die 5 uur ooit volhoud, geen enkele mainstreamlaptop houd dat vol (deze Dell met 6-cells accu houd het 3/4 uur vol met omlaaggeschroefde display, en dat is dan een 14,1 inch, een zuinige C2D processor, Intel graphics en windows XP) dus een laptop met daarbij nog een dikke videokaart en 15,6 inch scherm met verlicht toetsenbord gaat het niet lukken :P (tenzij je dat dus allemaal uit zet)

Maar goed, ik vind zo'n alienware alleen zo zielig lijken als ik de beest m15x koop met een ''simpele'' i3 processor... wat is je budget trouwens? want je zit toch te twijfelen tegen een apple? een macbook pro 15 inch is (na studentenkorting) 1536 euro (uit mijn hoofd) dus nog altijd duurder dan deze 15 inch... of wil je de macbook 13 inch?
Met stealth modus idd, wat ik ook weer vaag vind omdat ik via youtube enzo hoor van 1:20 etc.
Kan ik je teleurstellen; de Apple Macbook pro 17'' houdt het 8-9 uren vol maar goed het is dan ook erg prijzig.

hahaha dat is wel zo, het lijkt wel zielig dan, maar ik vind het design zo mooi; het heeft gewoon iets aparts wat geen ander laptop heeft. Mijn budget is ongeveer 1200 a 1300 euro, echter niet meer. Ik zat te denken aan de macbook 13inch, maar hoor toch wel veel klachten over dat het vaak flikkert of dat het moederbord moet worden vervangen etc. waardoor ik toch weer geneigd ben een wat robuuste laptop te kopen. Het probleem met de alienware m15x is dat het niet echt van aluminium is i.v.m. de M17x dus het voelt dan wat ''goedkoper'' aan als je de plastic kant voelt en ik denk zoiets van; als je een wat portable gaming notebook wil, met vette alien fx, dan is de alienware m15x het beste omdat het simpelweg niet te klein is: M11x, of te groot en zwaar: M17x. Toch wel apart dat 2 inches meer een verschil maakt in gewicht en portability.
Thomasthomas schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:23:
Een redelijke m15x kost inderdaad zo 1700 euro en de meeste scholieren/studenten hebben daar inderdaad het geld niet voor...

Trouwens, mijn m11x met brightness op de helft, zuinige GT335m, zuinige C2D(ik heb de R1) houdt het dan ook maar +- 3-3,5 uur uit..
Kijk, daarom zeg ik dat studenten dan ook fixe kortingen moeten krijgen want het trekt toch wel die doelgroep het meeste aan (denk ik).

dat is wel weinig ja, als ik zou moeten kiezen tussen de m11x en de apple macbook 13inch, zou ik voor het laatste gaan omdat je gewoon meer batterylife hebt (crappy gpu maar toch, je kunt toch wel een paar goede games mee spelen). De M11x heeft niet dezelfde ''alienware'' feeling als de m15x en de m17x.
The Inquisitor schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:45:
ik heb niet zo een zuinige CPU :P wel zo'n P serie C2D's die verbruiken minder stroom dan de C2D's T series... ik had het niet duidelijk vermeld in mijn vorige post ;)

maar goed, verder lijkt het me wel duidelijk. Die 6 uur ga je zeker nooit raden, en als het dan mogelijk is kun je er niet fatsoenlijk op werken (scherm te donker bijvoorbeeld)

BTW: mijn laptop geeft 4 uur aan op een bijna opgeladen accu. (accu is slechts enkele weken oud - vervangen)
Wat voor laptop heb je als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:07

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dell Latitude E6400

je kan korting aflullen bij Dell, maar ik heb dit ook nog nooit gedaan, dus dan moet je bij andere wezen ;)

maar als je even kort deze vragen wilt beantwoorden kan ik voor je medenken:

1) waarvoor ga je de laptop gebruiken
2) vind je accuduur echt belangrijk, en hoelang minimaal
3) welke formaat wil je? of maakt dit je niet uit
4) vind je portabilty belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo zo de m11x niet goed genoeg zijn qua batterij duur? Als ik de NVidia GPU uitzet haal ik zo 8-9 uur, zelfs onder Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Laatst online: 26-08 11:55
Bij mijn m11x is de accuduur toch wel netjes hoor, zo´n 6 uur als ik vol op bezig ben met beeldscherm op 10%. Dat is binnen goed te doen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Een m15x met een i3 kopen is gewoon geldverspilling, dan betaal je hoe dan ook echt véél teveel voor de prestaties die je krijgt, de m15x/m17x worden pas interessant wanneer je er wat duurder spul in stopt waardoor de prijs kwaliteit wat minder bagger wordt.
met een budget van ~1200 zijn MSI/Asus laptops echt een veel betere keuze, dan heb je 3x zoveel performance als met een alienware voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:10
Atratus schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:47:
Heb inmiddels mijn Aurora desktop nu meer dan 6 maanden en wilde even een korte update geven over mijn bevindingen tot zover. Hieronder mijn setup:

Basis Alienware Aurora - Standaardchassis in zwart
Geheugen 6 GB 1.333 MHz (3 x 2 GB) Tri Channel-geheugen
Toetsenbord Alienware Multimedia Keyboard - Dutch (QWERTY)
Monitor AW2210 21,5" Full-HD
Videokaart 1,8 GB NVIDIA® GeForce™ GTX260 grafische kaart
Harde schijf 500 GB SATA-harde schijf (7.200 rpm)
Microsoft-besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Professional 64 Bit - Nederlands
Muis Alienware - optische muis
Optische apparaten 16x optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
Geluidskaarten Integrated HDA 7.1 Dolby Digital Audio
Draadloze netwerkvoorzieningen Dell™ Wireless 1505 Wireless-N mini-PCI-kaart - Europa
Processor Intel#174 Core#153 i7 Processor 920 (2,66 GHz, 8 MB cache, 4,8 GT/sec.)

Ik kan er kort over zijn. Desktop presteert perfect. Staat praktisch dag en nacht aan en gaat gewoon rustig door. Geen problemen gehad. Als het erg warm is buiten, dan merk je wel dat de fans harder gaan blazen bij zware spellen zoals Crysis, maar dit lijkt mij wel logisch.

Ben tot nu toe dus ontzettend tevreden en zit te kijken voor een notebook variant, wat waarschijnlijk een M11x gaat worden als er weer leuke aanbiedingen aan zitten te komen.

Als iemand trouwens nog een kortingscoupon heeft, ik hou me aanbevolen. Registreren voor de nieuwsbrief heeft bij mij nog weinig opgeleverd vreemd genoeg.
Goed om te horen, was ook van plan om een Aurora aan te schaffen maar helaas was eerst een laptop nodig...
en een MX11 vind ik echt te klein en een MX15 was voor mijn doeleinden veel te duur.

Maar als ik een nieuwe desktop nodig heb ga ik zeker voor een Aurora :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
Redblader schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:51:
Een m15x met een i3 kopen is gewoon geldverspilling, dan betaal je hoe dan ook echt véél teveel voor de prestaties die je krijgt, de m15x/m17x worden pas interessant wanneer je er wat duurder spul in stopt waardoor de prijs kwaliteit wat minder bagger wordt.
met een budget van ~1200 zijn MSI/Asus laptops echt een veel betere keuze, dan heb je 3x zoveel performance als met een alienware voor dezelfde prijs.
Wel dat klopt ten dele, als je bv. 1300 euri te besteden hebt nu en je vind het design van (vooral) MSI afschuwelijk
en je denkt dat je over een bv. een jaar wat meer te besteden hebt, kan je met de MX15 wel weer upgraden,
en dat kan weer niet met iedere notebook...

En 3x zoveel is ietwat overdreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Firedre schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:09:
[...]

Wel dat klopt ten dele, als je bv. 1300 euri te besteden hebt nu en je vind het design van (vooral) MSI afschuwelijk
en je denkt dat je over een bv. een jaar wat meer te besteden hebt, kan je met de MX15 wel weer upgraden,

Nou een i3 met een GT 240m zal echt heel ver onder een i7+mobility 5870 presteren, zal vast wel geen 3x zijn maar er zal wel een gigantisch verschil tussen zitten.
Een alienware is zijn prijs pas waard wanneer je er krachtige onderdelen inzet, want zeg nou zelf ~1000 euro voor een i3+GT 240m is echt een slechte deal hoe mooi je de behuizing ook mag vinden.
Als je dan perse alienware wilt dan kan je beter nog even doorsparen voor een betere configuratie, dan wordt het pas interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redblader schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:13:
[...]

Nou een i3 met een GT 240m zal echt heel ver onder een i7+mobility 5870 presteren, zal vast wel geen 3x zijn maar er zal wel een gigantisch verschil tussen zitten.
Een alienware is zijn prijs pas waard wanneer je er krachtige onderdelen inzet, want zeg nou zelf ~1000 euro voor een i3+GT 240m is echt een slechte deal hoe mooi je de behuizing ook mag vinden.
Als je dan perse alienware wilt dan kan je beter nog even doorsparen voor een betere configuratie, dan wordt het pas interessant.
Als je de kijkt naar de framerates van crysis op high settings, dan is de HD5870 bijna drie keer zo snel als de GT240M, ik noem maar wat ;) Het verschil tussen de i3 en i7 is natuurlijk niet zo groot, maar nog steeds heel fors.
Hoe mooi de behuizing ook is, daar raak je toch aan gewend en dan wordt het steeds belangrijker hoe een pc nou echt presteert.
Het is voor de meesten hier waarschijnlijk ook een beetje een gevoelskwestie: in een Alienware hoort gewoon zware hardware te zitten, ongeacht de prijs/kwaliteit verhouding.
Maar als je die ook nog mee gaat nemen is de standaard config in verhouding echt heel duur, dat moet je gewoon niet willen. ;)

Biedt Alienware ook nog de mogelijkheid om de processor over te klokken? Dan wordt een i3 of goedkope i5 al wat interessanter namelijk, aangezien de koeling het toch wel aankan. Mijn Asus G51JX met 430M loopt standaard op 2,53, maar Asus laat je die handmatig overklokken naar 2,69 Ghz. Toch een leuk extraatje.
Ik dacht dat ik op Notebookcheck had gelezen dat die optie bij de m11x wel aanwezig was.

EDIT: @ Lord Guan Yu: Ik kan mij overigens niet voorstellen dat je met een budget van 1300 euro niet ergens nog 100 euro kunt lospeuteren...http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?c=nl&oc=n00w1503&s=dhs&l=nl&cs=nldhs1&dgc=AF&cid=5658&lid=136885&acd=b36f4f8069a86fc5dfd34d2c75239340.
Geen slechte deal volgens mij, Dan heb je al een graka die ruim twee keer zo snel is als de GT240, en een i7.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Overklokken kan op de m11x ja. Niet enorme verschillen(vooral niet bij de i5 en i7), maar toch zeker de moeite waard op de SU7300 en 4100. Ik heb het SU7300 model en ik heb hem de 2e dag al geoverclocked, nooit wat aan veranderd. Geen BSOD, zeer goede performance, enkele keer een crash (ik denk dat ik nu 3x een crash heb gehad), en hij werkt verder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

@Lord Guan Yu

Misschien is dit wat voor je? ;) Goede GPU, CPU doet niet te onder, verlicht toetsenbord en meer...

http://www.paradigit.nl/P...3A3733VL133Y/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:16:
@Lord Guan Yu

Misschien is dit wat voor je? ;) Goede GPU, CPU doet niet te onder, verlicht toetsenbord en meer...

Voor een 10tje meer heb je deze: pricewatch: Asus G51JX-SX310V
180gb aan extra harde schijf ruimte en i5 450M ipv i5430M, Ook is hij nog iets (0,4 inch) compachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomasthomas schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 01:07:
Overklokken kan op de m11x ja. Niet enorme verschillen(vooral niet bij de i5 en i7), maar toch zeker de moeite waard op de SU7300 en 4100. Ik heb het SU7300 model en ik heb hem de 2e dag al geoverclocked, nooit wat aan veranderd. Geen BSOD, zeer goede performance, enkele keer een crash (ik denk dat ik nu 3x een crash heb gehad), en hij werkt verder goed.
Same here. Overgeclockt en geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:52:
[...]

Voor een 10tje meer heb je deze: pricewatch: Asus G51JX-SX310V
180gb aan extra harde schijf ruimte en i5 450M ipv i5430M, Ook is hij nog iets (0,4 inch) compachter.
ach, kan ook. portabilty is natuurlijk niet voor iedereen een probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:45:
[...]

ach, kan ook. portabilty is natuurlijk niet voor iedereen een probleem ;)
Nou ja, het ging me ook vooral om het verschil in prestaties;) Aangezien hij een m15x overweegt zal portability idd niet doorslaggegevend zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:37:
Dell Latitude E6400

je kan korting aflullen bij Dell, maar ik heb dit ook nog nooit gedaan, dus dan moet je bij andere wezen ;)

maar als je even kort deze vragen wilt beantwoorden kan ik voor je medenken:

1) waarvoor ga je de laptop gebruiken
2) vind je accuduur echt belangrijk, en hoelang minimaal
3) welke formaat wil je? of maakt dit je niet uit
4) vind je portabilty belangrijk?
Okay dat is niet een slechte laptop hehe, alleen als je echter crisis erop wil spelen; denk ik niet dat ie het trekt.

1) Ik wil het voor school gebruiken tijdens colleges aantekeningen maken, internet voor opzoeken van dingen, maar ook wil ik af en toe gamen met first person shooters die toch wel een hoge GPU vragen (CPU is eigenlijks niet meer relevant in de hedendaagse gaming systeemeisen gezien de M11x zelfs zware games kan spelen).
2) Ja ik vind accuduur echt belangrijk omdat ik vaak op en neer reis met de trein en af en toe ook naar het buitenland ga.
3) Als het maar hoger is dan 11inch, vanaf 13inch ben ik tevreden.
4) Ik vind het belangrijk, ik fitness veel dus meer gewicht dan een normale laptop is niet erg; maar ik ben meer bang voor de schade; Ik hou van een laptop die wel tegen een stootje kan.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:40:
Hoezo zo de m11x niet goed genoeg zijn qua batterij duur? Als ik de NVidia GPU uitzet haal ik zo 8-9 uur, zelfs onder Linux.
Dat is echt niet slecht, dit is de Revision 2 of de Revision 1?
zoenvisje schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:42:
Bij mijn m11x is de accuduur toch wel netjes hoor, zo´n 6 uur als ik vol op bezig ben met beeldscherm op 10%. Dat is binnen goed te doen vind ik.
mmm zes uur, dat is wel een prestatie voor een gaming laptop maar met een glossy scherm, op 10%, vind ik wel een beetje stug in daglicht; ik heb minimaal 50% brightness nodig om op zo'n glossy scherm te kunnen zien wat ik type tijdens colleges.

$
Redblader schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:51:
Okay geldverspilling; dus je vind de apple macbook pro's dan ook geldverspilling? want apple heeft de gewoonte om lowlife specs te geven voor hun notebooks, alhoewel ik wel de macbook pro 13inch heel vet vind, ik was vandaag bij de apple store in de stad en toen ik hem voor me had en erop typte vond ik hem wel heel goed, ik had een kleinere scherm verwacht.
De MSI en Asus, ja ze hebben een website, maar je kan niet bestellen dus ik vraag me af, waar koop je een msi of een asus laptop? en hoelang is de accuduur van zo een laptop?
Firedre schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:09:
[...]

De i3 cpu kun je dus elk moment nog upgraden naar een i7 processor of is dit onmogelijk?
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:59:
[...]

Als je de kijkt naar de framerates van crysis op high settings, dan is de HD5870 bijna drie keer zo snel als de GT240M, ik noem maar wat ;) Het verschil tussen de i3 en i7 is natuurlijk niet zo groot, maar nog steeds heel fors.
Hoe mooi de behuizing ook is, daar raak je toch aan gewend en dan wordt het steeds belangrijker hoe een pc nou echt presteert.
Het is voor de meesten hier waarschijnlijk ook een beetje een gevoelskwestie: in een Alienware hoort gewoon zware hardware te zitten, ongeacht de prijs/kwaliteit verhouding.
Maar als je die ook nog mee gaat nemen is de standaard config in verhouding echt heel duur, dat moet je gewoon niet willen. ;)

Biedt Alienware ook nog de mogelijkheid om de processor over te klokken? Dan wordt een i3 of goedkope i5 al wat interessanter namelijk, aangezien de koeling het toch wel aankan. Mijn Asus G51JX met 430M loopt standaard op 2,53, maar Asus laat je die handmatig overklokken naar 2,69 Ghz. Toch een leuk extraatje.
Ik dacht dat ik op Notebookcheck had gelezen dat die optie bij de m11x wel aanwezig was.

EDIT: @ Lord Guan Yu: Ik kan mij overigens niet voorstellen dat je met een budget van 1300 euro niet ergens nog 100 euro kunt lospeuteren...http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?c=nl&oc=n00w1503&s=dhs&l=nl&cs=nldhs1&dgc=AF&cid=5658&lid=136885&acd=b36f4f8069a86fc5dfd34d2c75239340.
Geen slechte deal volgens mij, Dan heb je al een graka die ruim twee keer zo snel is als de GT240, en een i7.
Dat is wel een leuke extraatje van de asus ja, maar hoe meer de cpu, hoe minder de accu zal zijn.

Ah, dat is een mooie config, maar het is jammer dat de m15x niet directx support met de GTX 260 GPU, binnekort, en dit is puur speculatie, verwacht ik dat alienware een update gaat geven voor de m15x met een mogelijke 460 GTX, die dan, mogelijk, zal beschikken over de optimus technology van Nvidia.
The Inquisitor schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:16:
@Lord Guan Yu

Ah dank je wel The Inquistor, maar de resolutie van het scherm vind ik toch wel een beetje laag aangezien het niet echt full hd is wat wel een must is gezien ik ook vaak zelf af en toe bezig ben met videobewerking en fotoshop op hoge resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Haha, ik heb een integrated GPU, dus zo goed is deze laptop niet ;) ik ga een van deze dagen een nieuwe kopen :)

Asus en MSI zijn allen te bestellen via vele (web)shops. Via de prijswatch kan je dat zo bekijken. Ik kwam er vandaag voldoende Asus'en tegen bij Mediamarkt, BCC en Dixons.

voor 17 inch moet je niet gaan, dat word al weer te groot om mee te reizen (lees: kan wel, maar het is niet zo fijn) dus je max. wordt dan 15,6 inch.

je zou een leuke Sony Vaio kunnen samenstellen... helaas heeft Sony daar bezuinigd op de accu en moet je dus alles behalve wonderen verwachten. je zou wel een andere (of extra) accu kunnen kopen natuurlijk.

verder is het een leuke laptop, voor 928 euro heb je deze configuratie:

# Geconfigureerd

* Intel® CoreTM i5-450M, 2,40GHz
* Legitieme Windows® 7 Home Premium
* 320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
* 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
* 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
* ATI MobilityRadeon HD5650 1GB

Link naar Sony Vaio Store en een link naar Ervaringen Sony Vaio VPC-E Series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 23:54

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik mag binnenkort eindelijk mijn M11x verwachten. En nu was ik op zoek gegaan naar een externe blu-ray brander. Maar daar voor moet ik weten of de e-sata aansluiting (die heeft de M11x toch?) powered is of niet. Iemand enig idee? Ik kan het op de site van dell niet terug vinden.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:55
De M11x is weer in de aanbieding gegooid.

I5, 4 gig, Nvidia 335m videokaart, 250gig HDD, geen verzendkosten.

€ 950,- alles inclusief.

Wederom een leuke deal dus! (gebruik wel deze code extra: TG3?710W5?VD0F )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Lord Guan Yu: Tja het is inderdaad wel zo dat mijn accu niet lang meegaat, maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht, en daar koop je meestal ook geen Alienware of een andere gamelaptop voor: met de zware hardware en al die verlichting ;) Toch is het natuurlijk wel mooi meegenomen, wat dat betreft was Optimus in mijn laptop wel leuk geweest.
Ik denk overigens dat die GTX460 upgrade nog wel even op zich laat wachten, hij is hier nog niet eens verkrijgbaar. En Dell is volgens mij ook meestal niet een van de eerste met z'n upgrades (oké, bij de XPS overdrijven ze een beetje :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 12:50
The Inquisitor schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 00:12:
Haha, ik heb een integrated GPU, dus zo goed is deze laptop niet ;) ik ga een van deze dagen een nieuwe kopen :)

Asus en MSI zijn allen te bestellen via vele (web)shops. Via de prijswatch kan je dat zo bekijken. Ik kwam er vandaag voldoende Asus'en tegen bij Mediamarkt, BCC en Dixons.

voor 17 inch moet je niet gaan, dat word al weer te groot om mee te reizen (lees: kan wel, maar het is niet zo fijn) dus je max. wordt dan 15,6 inch.

je zou een leuke Sony Vaio kunnen samenstellen... helaas heeft Sony daar bezuinigd op de accu en moet je dus alles behalve wonderen verwachten. je zou wel een andere (of extra) accu kunnen kopen natuurlijk.

# Geconfigureerd

De alienware m15x heeft overigens wel de grootte van een 17" laptop, het scherm mag dan wel 15,6" zijn, er is echter heel veel ruimte om het scherm heen gebouwd (links en rechts en vooral onderaan bij het logo). De m17x is volgens mij qua grootte te vergelijken met een 19" laptop. Dus als je een ander merk neemt dan kun je daar misschien wel een 17" bak nemen om hem mee te vergelijken.

De m15x is overigens wel van een degelijke titanium legering, het is dus geen goedkoop plastic prul wat je veel bij acer ziet.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

kfaessen schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:52:
[...]

De alienware m15x heeft overigens wel de grootte van een 17" laptop, het scherm mag dan wel 15,6" zijn, er is echter heel veel ruimte om het scherm heen gebouwd (links en rechts en vooral onderaan bij het logo). De m17x is volgens mij qua grootte te vergelijken met een 19" laptop. Dus als je een ander merk neemt dan kun je daar misschien wel een 17" bak nemen om hem mee te vergelijken.

De m15x is overigens wel van een degelijke titanium legering, het is dus geen goedkoop plastic prul wat je veel bij acer ziet.
Volgens mij waren de m11x en m15x van magnesium legering.

Klopt dat de m15x en m17x echt enorm zijn, als ik mijn m11x naast m'n moeders 15,4" leg lijkt hij helemaal niet zo klein, maar op foto's en filmpjes lijkt de m11x echt verschrikkelijk mini naast een m15x.. Laat staan naast een m17x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

kfaessen schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:52:
[...]

uhm.. ja dus?

Over het formaat geef ik je gelijk, en het gewicht gaat ook wel aardig op vergeleken met een 'normale 17 inch'

de m15x is degelijk gebouwd ja... maar wat heeft dat verder met mijn verhaal te maken? een laptop met een minimum prijs van 1200 euro mag ook wel een degelijke behuizing hebben, zeker als er in die desbetreffende laptop "goedkope" ingewanden (alien he...) zitten...

Noem maar een andere laptop van 15,6 inch, die een i3, 3gb ram, 160gb hdd en een matige gpu heeft voor 1200 euro... denk niet dat je hem vind (naast HP elitebooks en die dingen)

Acer verkoopt plastic troep, maar dat is dan ook een feit, maar waar je bij Acer 900 euro betaald voor een high-end laptop betaal je bij Alienware voor hetzelfde schermformaat 1800 euro. daar moet dan toch ook een verschil in zitten he?
Er zijn genoeg andere merken die een degelijke behuizing hebben, ik weet er niet zo 1,2,3 met een behuizing als de AW maar er zijn wel hele stevige te vinden. een rondje door de computerzaak lopen en voelen doet wonderen.

Voor 12/1300 euro is de Alienware 15 inch gewoon pauper, aangezien je dan straks een ontzettend leuke laptop thuis hebt staan die kracht toont terwijl hij de componenten bezit van een 800 euro laptop van een degelijk merk. En ik denk niet dat iemand daarop zit te wachten dus raad ik het Lord Yuang ook af om een AW te kiezen met zijn budget. tenzij hij ervoor kiest om rond de 1500 euro uit te geven (1600 bij Dynabyte bijvoorbeeld) dan zit je gebakken met een laptop die jaren lang mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ladies en gents,

ik ben in de markt voor een Alienware laptop, nou zijn er een paar vereisten die ik eraan stel:

1: portable

ik ben militair van beroep, veel weg van huis, ver weg, met veel CRAP die ik mee moet zeulen.
Lichtgewicht is pre. Accuduur ook.

2: power

ik moet gewoon mn filmpje kunnen kijken, mijn browsen kunnen doen maar ook een fiks gamepje kunnen spelen. Denk aan Battlefield BC2, Starcraft 2 en in de toekomst Medal of Honor en weet ik veel wat nog meer.
Voor de prijs mag de power er ook wel zijn.

Ik denk zelf aan de M11X met een leuke configuratie. Maar wat zijn nou de grote verschillen tussen een i5 en i7? Hoeveel ram moet ik aan denken? En waarom is Dell Nederland zo godganse duur? (1465 euro voor een i7 , 4 gig ram, 500 gig hdd, externe opt. drive. Terwijl ik op hidevolution voor dezelfde bak INCLUSIEF shipping op 1091 eutjes uitkwam? )

Tips? Iemand? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 16:30:
Ladies en gents,

ik ben in de markt voor een Alienware laptop, nou zijn er een paar vereisten die ik eraan stel:

1: portable

ik ben militair van beroep, veel weg van huis, ver weg, met veel CRAP die ik mee moet zeulen.
Lichtgewicht is pre. Accuduur ook.

2: power

ik moet gewoon mn filmpje kunnen kijken, mijn browsen kunnen doen maar ook een fiks gamepje kunnen spelen. Denk aan Battlefield BC2, Starcraft 2 en in de toekomst Medal of Honor en weet ik veel wat nog meer.
Voor de prijs mag de power er ook wel zijn.

Ik denk zelf aan de M11X met een leuke configuratie. Maar wat zijn nou de grote verschillen tussen een i5 en i7? Hoeveel ram moet ik aan denken? En waarom is Dell Nederland zo godganse duur? (1465 euro voor een i7 , 4 gig ram, 500 gig hdd, externe opt. drive. Terwijl ik op hidevolution voor dezelfde bak INCLUSIEF shipping op 1091 eutjes uitkwam? )

Tips? Iemand? 8)7
Het wordt moeilijk om accuduur verenigbaar te krijgen met power vrees ik. De M11x biedt (zeer) goede prestaties in combinatie met accuduur. Ik denk dat je met een i5 configuratie zeer goed uit de voeten kan. Samen met 4 gig geheugen heb je een zeer leuke portable notebook te pakken lijkt me.

Met de korting die ze nu geven (met waardebon TG3?710W5?VD0F) heb je voor 950,- inclusief BTW en verzendkosten volgens mij een mooie notebook te pakken met als enige nadeel dat je dan geen dvd-drive hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor de snelle reply! Dvd drive wordt toch een externe USB aangedreven drive.

Veel verschil tussen de i5 en i7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 16:59:
Thnx voor de snelle reply! Dvd drive wordt toch een externe USB aangedreven drive.

Veel verschil tussen de i5 en i7?
Ja, ik zou wel ergens anders een dvd externe usb drive kiezen, scheelt wel weer geld. Bij dell nogal duur.

Zit zeker verschil tussen beide processoren, maar dat ligt er maar net aan wat je doel ermee is. Voor gaming is de i5 meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag het omdat ik voor een klein bedrag meer (1091 eutjes inclusief verzending) een m11x, i7, 4 Gb ram met 500 Gb hdd kan krijgen via hidevolution.com. Vroeg me af of dat de evt. hoofdpijn en meerprijs waard was.

En het zwaarste wat het beestje moet doen is naar alle waarschijnlijkheid Starcraft 2 lekker draaien, en wat shooters.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 17:35:
Ik vraag het omdat ik voor een klein bedrag meer (1091 eutjes inclusief verzending) een m11x, i7, 4 Gb ram met 500 Gb hdd kan krijgen via hidevolution.com. Vroeg me af of dat de evt. hoofdpijn en meerprijs waard was.

En het zwaarste wat het beestje moet doen is naar alle waarschijnlijkheid Starcraft 2 lekker draaien, en wat shooters.
Wordt dat niet vanuit het buitenland verzonden dan? Ik denk meteen aan douanekosten etc etc. Daar word je ook niet blijer van.

De i5 zal niet de bottelneck zijn voor gaming, dat zal dan eerder de videokaart zijn en die is in de M11x voor portable begrippen juist erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Een oudere versie van de m11x (C2D en Pentium) kan Starcraft 2 zelfs aan.. Meeste shooters zijn ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer is deze link:
http://configure2.euro.de...0W1X04&rbc=N00W1X04&s=dhs

en daarna deze kortingscode: TG3?710W5?VD0F

Dan heb je jouw configuratie gewoon via de Nederlandse Dell site voor € 1.139,- (exclusief verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Fijn. Het rechter scharnier is een soort van kapot. Als ik hem open doe en dicht doe, dan zit hij zegmaar hoger dan de linker. Ik kan hem wel terugdrukken, maar dan gebeurt weer hetzelfde als ik hem open doe. Maandag Dell bellen. Ik zie wel wat er van komt.

Heb overigens een m11x R1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand anders al gehad dat winsat.exe opeens raar doet onder win7? Opeens flipt m'n theme naar basic, als je dan vervolgens van GPU wil switchen zegt ie zo van "hey winsat.exe doet vervelend", vervolgens kill ik gewoon dat process en ik heb er geen last meer van. Het gebeurd heel random en ik heb het tot zover enkel gehad wanneer ik mijn intel kaartje gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha! mooi eindelijk een AlienWare topic gevonden inzake dit gamesysteem.

Ik lurk graag mee want ik heb nog geen Alienware systeem maar ga er wel
eentje eind dit jaar aanschaffen en acht het daarom goed om even mee te lezen
inzake gebruikerservaringen want het is niet even een paar euro's die je uitgeeft
als je je hierin begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:35:
Ha! mooi eindelijk een AlienWare topic gevonden inzake dit gamesysteem.

Ik lurk graag mee want ik heb nog geen Alienware systeem maar ga er wel
eentje eind dit jaar aanschaffen en acht het daarom goed om even mee te lezen
inzake gebruikerservaringen want het is niet even een paar euro's die je uitgeeft
als je je hierin begeeft.
Let ook vooral op de diverse aanbiedingen die Dell heeft voor Alienware systemen. De laatste tijd zijn dat er steeds vaker. In combinatie met een waardebonnnummer kan het je zo een paar honderd euro schelen.

Zit je te denken aan een desktop of een notebook variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat ik van iemand de tip kreeg voor dit forum, geloof dat ik hier voorlopig wel even zoet mee ben.
Heb namelijk meteen wat vragen;

Ik heb een budget van ongeveer 2000euro voor een dikke laptop (met veel grafisch vermogen).
Nu heb ik heel veel verschillende merken gevonden waarbij je allemaal laptops zelf kan samenstellen.
Maar ik geloof dat Alienware toch wel de absolute top is (merken als Asus, Sager, Xxodd, Xnotebooks, BTO, HP en Apple stonden onderandere ook in dat rijtje). Klopt dit volgens jullie?

Op de site van Alienware nederland heb ik een laptopje samengesteld voor 2900euro (m17x)
Op de site van Alienware USA heb ik dezelfde laptop voor omgerekend 2200euro.

Waarom zit hier een zo groot verschil in?
Heeft Alienware een mogelijkheid om van USA hierheen te shippen?
Levert het verschil in voltage met gebruik van een omvormer, problemen op?

Dit is wat ik er in heb zitten:

PROCESSOR Intel® Core™ i7 820QM 1.73GHz (3.06GHz Turbo Mode, 8MB Cache)
OPERATING SYSTEM Genuine Windows® 7 Home Premium, 64bit, English
VIDEO CARD CrossfireX™ 1GB ATI Radeon™ Mobility HD 5870
LCD PANEL 17-inch WideUXGA 1920 x 1200 RGB LED (1200p)
MEMORY 4GB Dual Channel Memory (2x 2GB DDR3)
HARD DRIVE 500GB 7,200RPM SATA-II HDD
INTERNAL OPTICAL DRIVE Slot-Load Dual Layer DVD Burner (DVD+-RW, CD-RW)
WIRELESS CARDS Intel® Ultimate N WiFi Link 6300 a/g/n 3x3 MIMO Technology

Zit er een groot verschil (merkbaar) tussen de 820QM en de 720QM?
En het zelfde voor de CrossfireX en de gewone 5870?
IS 4GB geheugen genoeg voor een laptop als deze of hoe zouden jullie de samenstelling doen?
Ik lees dat voor studie een 15" wordt aangeraden, hier gaat het ook voor gebruikt worden namelijk, scheelt dit ook in het accu verbruik?
De zelfde systemen alleen dan 15" met een 740QM kosten mij voor nederland 1900eu en voor USA 1500eu, zou dit de keuze voor jullie waard zijn?

Dat was het eerst weer even voor vandaag, Alvast heel erg bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
De totale kosten van de laptop zijn dus 2200+20%btw = 2640 (excl. invoerrechten)

Dell US neemt geen orders aan voor verzenden buiten de VS (dit ivm de wetgevingen van de verschillende landen), je zult hem dan dus naar een adres in de VS moeten laten sturen en van daaruit verder laten sturen.

Houd er ook rekening mee dat het lastig kan worden met garantie, de VS wetgeving is heel anders dan de nederlandse wetgeving voor wat betreft garantie.

Kortom het is een heel groot risico om hem vanuit de VS te laten sturen en waarschijnlijk zal het in totaal duurder worden.

Houd er rekening mee dat de m17x een desktop replacement is en zeker voor studie veel te groot om elke dag mee te nemen, zelfs een m15x vind ik persoonlijk aan de grote kant daarvoor. Ik neem aan dat je ook wat boeken moet meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt,

Boeken heb ik vrijwel niet, opleiding die ik ga doen is vormgeving/design. Mijn opleiding raad aan op een Apple te kopen, maar ik vind de prijzen die je daar voor moet betalen in vergelijking met de specificaties die er dan in zitten echt belachelijk hoog.

Ik zat in eerste instantie ook aan een 15" te denken, maar later dacht ik dat een groter beeldscherm natuurlijk makkelijker is om grafische dingen op te doen, maar dan kom je inderdaad weer met het probleem dat de hele laptop een stuk groter en zwaarder wordt. 13" lijkt me te klein persoonlijk.
Wat wel een mogelijkheid is, is dat ik thuis een los beeldscherm heb, waar ik de laptop op aansluit zo gauw ik thuis ben. Dat werk vast een stuk makkelijker.

Wat zou je zelf aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 02:16:
Op de site van Alienware nederland heb ik een laptopje samengesteld voor 2900euro (m17x)
Op de site van Alienware USA heb ik dezelfde laptop voor omgerekend 2200euro.
en dat is inclusief btw, invoerkosten en verzendkosten? knap.

de weerprijs van de i7 820 is het overigens niet waard, het prestatieverschil is minimaal.

...maar, als je €2000 gaat uitgeven zijn er betere keuzes, een desktop bijvoorbeeld.
voor €1200 heb je een beest van een desktop met een 6-core, 8GB RAM en een ssd, voor die overige €800 koop je dan een mooie 13" met lange accuduur, GENETX heeft een hele mooie die helaas niet meer in de pricewatch staat (13", i5 420m, 8-9 uur accuduur), die alienware bakken hebben toch wel het gewicht van een flinke 17" er, dat wil je echt niet meeslepen

vanaf deze post: kid jansen in "[NBBG Aanschaf] Workstation februari 2010" loopt een soortgelijke discussie, wellicht dat je daar wat aan hebt.

en als je toch een notebook van €2000 koopt, schaf dan in hemelsnaam een verzekering aan, als dat ding word gejat ben je not amused :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik zou voor een i7 740 gaan, 720 is iets trager, 820 / 840 zijn way too expensive..
Tevens vraag ik me af of je de CrossFire setup nodig hebt, heel veel power, maar kost ook heel veel..

Zijn ook redelijk wat leuke laptops te vinden met 1x de 5870 en die presteren nog steeds erg erg goed...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Het is wel van belang om te weten waarom een opleiding een mac aanbeveelt. Als het gaat om specifieke software dan is het misschien aan te raden om toch voor de mac te kiezen.

Zelf heb ik het andersom gehad, op mijn opleiding (software engineering) werd een windows laptop aanbevolen en veel klasgenoten hadden een mac waar ze tijdens de opleiding niet veel mee konden, ze hadden telkens windows xp erop opgestart maar daar konden ze ook niet alles mee omdat niet alle hardware 100% werd ondersteund. Dus hadden de meeste er nog een windows laptop naast alleen voor de opleiding.

Ik kan me voorstellen dat er op jou opleiding dingen via een mac worden uitgelegd, als je het in windows moet gaan doen kan dit de opleiding een stuk moeilijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, dus die 820/840 vallen dan gewoon af.
Ik heb nu een goede grafische desktop, maar ik wil juist een laptop zodat ik overal bezig kan, en omdat ik op school veel bezig moet wil ik dit graag op een eigen laptop doen.

Ik zal wel even uit proberen te zoeken waarom school apple aanraad, waarschijnlijk omdat ze daar een regeling met apple getroffen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:14:
Okee, dus die 820/840 vallen dan gewoon af.
Ik heb nu een goede grafische desktop, maar ik wil juist een laptop zodat ik overal bezig kan, en omdat ik op school veel bezig moet wil ik dit graag op een eigen laptop doen.

Ik zal wel even uit proberen te zoeken waarom school apple aanraad, waarschijnlijk omdat ze daar een regeling met apple getroffen hebben.
Kijk eens even op www.notebooktotaal.nl. De m17x valt uit als een 19 inch en is loepenszwaar. Je kunt een 18.4 inch full HD scherm krijgen met een crossfire 2xATI5870 die kwa behuizing toch game-achtig over komt maar wel volwassener eruit ziet (XXODD). Kwa gewicht en grootte is het denk ik hetzelfde maar dan heb je dus wel 18.4 inch full HD ipv 17 inch. Niet via XXODD.nl zelf configureren, dit is een stuk duurder namelijk (scheelt een paar honderd)

Ik vind zelf de M15x icm een ATI 5850 voor mijzelf nog wel interessant. Volgens mij is hij vandaag ook redelijk in prijs met een automatische E-value code (ik snap er de ballen van). Design had toch wel beter gekunt hoor... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Mensen die een M11x willen kopen: Ga er vanuit dat het scharnier vroeg of laat kapot gaat. Op notebookreviews zie ik ook dat heel veel mensen dat probleem hebben, en ik nu dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
propheseus schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:08:
Ik vind zelf de M15x icm een ATI 5850 voor mijzelf nog wel interessant. Volgens mij is hij vandaag ook redelijk in prijs met een automatische E-value code (ik snap er de ballen van). Design had toch wel beter gekunt hoor... :F
Kijk dan ook is naar de MSI GX640... er zwerven er nog een paar op internet..
Goed te betalen met z'n prijs van rond de 1200,- en imho much betere looks.

@ Alexandre: Waarom overweeg je geen pricewatch: MSI GX740-236NL ofzo?
Een versie met i7 740 / 4GB RAM / 500GB HDD / 1680x1050 scherm / ATI 5870 & 2 jaar garantie
kost je 1500,00 euro (met de standaard CPU de: Core i5 450M is die 1200,00 euro)

Een Alienware M15x met dezelfde CPU / 4GB RAM / 500GB HDD / 1600x900 scherm / ATI 5850 en 2 jaar garantie kost je maar liefst 1900,00... En wat heb je dan extra? Een Alienware laptop ja.. met mindere specs voor 'n hogere prijs.. In mijn opinie kun je nog wel even doorzoeken, ook bij de bedrijven die zelf laptops samen stellen zodat je ook precies aan al je eisen kan voldoen zoals jij ze wilt hebben.. Your choice natuurlijk...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:52
CLB schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:21:
[...]

Kijk dan ook is naar de MSI GX640... er zwerven er nog een paar op internet..
Goed te betalen met z'n prijs van rond de 1200,- en imho much betere looks.

@ Alexandre: Waarom overweeg je geen pricewatch: MSI GX740-236NL ofzo?
Een versie met i7 740 / 4GB RAM / 500GB HDD / 1680x1050 scherm / ATI 5870 & 2 jaar garantie
kost je 1500,00 euro (met de standaard CPU de: Core i5 450M is die 1200,00 euro)

Een Alienware M15x met dezelfde CPU / 4GB RAM / 500GB HDD / 1600x900 scherm / ATI 5850 en 2 jaar garantie kost je maar liefst 1900,00... En wat heb je dan extra? Een Alienware laptop ja.. met mindere specs voor 'n hogere prijs.. In mijn opinie kun je nog wel even doorzoeken, ook bij de bedrijven die zelf laptops samen stellen zodat je ook precies aan al je eisen kan voldoen zoals jij ze wilt hebben.. Your choice natuurlijk...
Vind persoonlijk de Alienware toch veel mooier design hebben dan de MSI (die ik lelijk vind)...

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat kan uiteraard, dat is ieder voor zich =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties, die MSI is inderdaad wel een overweging waard. Het ging mij ook niet direct om een alienware, maar van dit merk werd aangegeven dat het een goede was. Die andere merken zeiden me helemaal weinig, heb wel wat verstand van pc's, maar zit verder niet echt in het wereldje.

deze kwam ik dus ook tegen:
Xnotebooks terminator CNI15
XXODD 860CU
Ibuypower battalion 101 w860cu
Sager np8690
HP Elitebook 8540w
Asus g73jh (maar las hier ergens dat er problemen zijn met de koeling hiervan)
BTO x-book 15cl33

en alleen HP en Asus zeggen me eigenlijk wat. Over die BTO kon ik hier nog wel wat vinden maar verdere ervaringen kom ik ook zo gauw niet tegen van die andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 00:12:
Ben benieuwd welke je hebt gekozen! :p
Ik heb ze bekeken maar ze zien er niet echt ''stoer'' uit, ik wil toch wel een mooie behuizing hebben als ik buitenshuis ben, denk aan bijvoorbeeld de Apple macbook pro en ik had laatst de review gezien van gamekings van de GX 740 van MSI, best wel grappig hoe Boris over het ''gamen'' praatte toen ging op ''gamen op een laptop'' haha. Voor geinteresseerden:
http://www.gamekings.tv/videos/hardwarewoensdag-msi-gx740/
Het is echt grappig tussen Boris en S.
Idd, dat is wel mijn limit maar weet je; wat ik belangrijk vind is dit The Inquistor: Full HD films/anime shows kijken op mijn laptop, en college notes maken tijdens colleges. Dat is echt een beetje het kern.
Dat kan ik dan ook doen bij de m15x, een extra accu kopen; of kun je geen losse accu erbij kopen?

# Geconfigureerd

Specs zien er vet uit hehe, thanks voor het samenstellen!
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:38:
@ Lord Guan Yu: Tja het is inderdaad wel zo dat mijn accu niet lang meegaat, maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht, en daar koop je meestal ook geen Alienware of een andere gamelaptop voor: met de zware hardware en al die verlichting ;)
plus het design zelf al is vet. Welke merk laptops maken de orginele Alienware makers ook alweer? het was iets met origins ofzo, maar kan het nergens vinden.. :P
Toch is het natuurlijk wel mooi meegenomen, wat dat betreft was Optimus in mijn laptop wel leuk geweest.
hehe ja echt he.
Ik denk overigens dat die GTX460 upgrade nog wel even op zich laat wachten, hij is hier nog niet eens verkrijgbaar. En Dell is volgens mij ook meestal niet een van de eerste met z'n upgrades (oké, bij de XPS overdrijven ze een beetje :P ).
Het is echt afwachten! :P
The Inquisitor schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:14:
[...]
Voor 12/1300 euro is de Alienware 15 inch gewoon pauper, aangezien je dan straks een ontzettend leuke laptop thuis hebt staan die kracht toont terwijl hij de componenten bezit van een 800 euro laptop van een degelijk merk. En ik denk niet dat iemand daarop zit te wachten dus raad ik het Lord Yuang ook af om een AW te kiezen met zijn budget. tenzij hij ervoor kiest om rond de 1500 euro uit te geven (1600 bij Dynabyte bijvoorbeeld) dan zit je gebakken met een laptop die jaren lang mee kan.
Ik denk dat ik maar wacht voor zo'n coupon voor de m15x, dat is dan het meest ''goedkope'' variant. ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Het merk was *ROFFEL* Alienware en die toko is overgenomen door dell waardoor dell nu onder de naam alienware laptop's en pc's mag uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:45
Mocht iemand nog geinteresseerd zijn in een M11x, ik verkoop namelijk mijn M11x. Heeft 2x aangestaan en is dus nog geheel nieuw.

Het is een leuk apparaat maar mij werd toch een ander apparaat aangeraden, vandaar de ommezwaai.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
Bij Alienware is het de kunst om te wachten op een aanbieding.
Voor 1500,- heb je dan een i7 met 5850 en 4Gig.

De alternatieven:

MSI; waardeloze koeling en errug lelijk,(maar das persoonlijk)

BTO:

XXODD; Daar lees ik op dit forum alleen maar problemen over (dat zegt niet alles, maar toch...)

XNotebooks; Wie zal in godsnaam zoveel geld neerleggen voor een nieuw merk zonder gebruikservaringen
wordt door 1 persoon hier gepromoot (en die heeft zelf voor een ander gekozen....)

Asus G73: Zijn ook problemen mee, maar dat zou toch mijn keuze zijn voor een 17 inch
Waarom?

Ik denk dat er hiervan heeel veel verkocht zijn en dat een klein deel er problemen mee heeft
daarnaast geeft Asus wel 2 jaar garantie.
en mijn inziens is het een goed ontwerp met goede koeling

Zelfde geld voor de M15X; alleen dan voor 15 inch.

Just my two cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firedre schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 23:03:
ahem? goede koeling? :D

ik raad je toch aan om even de ervargingen topics door te lezen, de koeling is uit of the box slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 23:17:
[...]

ahem? goede koeling? :D

ik raad je toch aan om even de ervargingen topics door te lezen, de koeling is uit of the box slecht
Yep, dat gaat over de koelpasta en niet over het ontwerp.(het ontwerp vind ik nou juist geweldig)
en dan nog vraag ik me af hoeveel er verkocht zijn en hoeveel er problemen mee hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
Effe een vraagje:
Waarom is Dell de enige fabrikant die maar vraagt voor een i7 640m dan voor een i7 740QM?
Snap er namelijk de ballen van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
Morgen eens vragen op de support chat dan :P Toch als ik niet weer als Belgische klant word doorgelinkt naar Dell Co.Uk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Firedre schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 23:03
XNotebooks; Wie zal in godsnaam zoveel geld neerleggen voor een nieuw merk
zonder gebruikservaringen. Wordt door 1 persoon hier gepromoot
Promoten doe ik niks, TopicStarts zijn er om mensen te informeren, niks promoten..
Waarom zouden er honderden mensen ooit voor een Zepto gekozen hebben, een nieuw merk zonder gebruikservaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik ook beter voor een i5 of een i7 gaan? Wordt niet wijzer van alle topics en alle reviews op internet
En dan Intel Core i7 740QM (1,73GHz, 2,93GHz Turbo, 6MB) of een Intel Core i5 540M (2,53GHz, 3,06GHz Turbo, 3MB)

De i5 kan per processor minder verwerken (4 taken ipv 8 ) maar is wel iets sneller dan de i7?
Bovendien heeft de i5 een videochip die de i7 niet heeft?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2010 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 19:07
Bij Alienware is het de kunst om te wachten op een aanbieding.
Voor 1500,- heb je dan een i7 met 5850 en 4Gig.
Helemaal mee eens, ik heb toen ik mijn m15x kocht het ook icm met een aanbieding gedaan:
i7-720, 4 gig ram, 500gb HDD,260 gtx kaart allemaal bij elkaar voor maar iets van 1250/1300 (als je dat op maat zou maken +-1600)
Doe het dan via een bedrijfje dat je btw kan terug vragen en je komt uit op iets onder de 1100.
Het grote nadeel volgens iedereen aan AW is de prijs, maar als je het op deze manier doet ben je goedkoper uit dan elke andere high-end laptop fabrikant waardoor prijs ipv een nadeel een voordeel wordt :)

(Ben overigens nog steeds harstikke blij met m'n m15x, topding :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:09:
Nog iemand van plan op korte termijn een Alienware M11x aan te schaffen?
Zo ja misschien is het verstandig dit nu te doen!!!

Ga naar de dell website en typ in het zoekveld de volgende code n00w1x04
Nu zie je een aanbieding voor een M11x ( intel i7 en 500 Gb hardeschijf) voor €1099 euro
Let op deze aanbieding is alleen te vinden via deze code en staat verder niet op de website!!!!

Wanneer men via de dell website het zelfde systeem configureerd komt men op een totaal prijs van €1500

Doe jullie voordeel hiermee
Volgens mij klopt dit prijs niet meer. Als ik het code invoer dan krijg een andere prijs te zien.

http://configure2.euro.de...cs=nldhs1&kc=&oc=n00w1x04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Relis schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:26:
[...]
Doe het dan via een bedrijfje dat je btw kan terug vragen en je komt uit op iets onder de 1100.
[...]
Misschien off-topic (nee eigenlijk helemaal off-topic) maar zorg er bij bovenstaande wel voor dat je de laptop voornamelijk gebruikt voor je bedrijf. Kun je dit niet aantonen, pleeg je belastingfraude en zul je naast de BTW ook een forse boete moeten betalen.
Je opmerking is, hoewel juist, misschien een beetje te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

BTO:

XXODD; Daar lees ik op dit forum alleen maar problemen over (dat zegt niet alles, maar toch...)
Gek ik volg datzelfde topic al weken en nog maar erg weinig mensen erover zien klagen. Als je zoekt op www.notebooktotaal.nl dan zie je alleen maar lof voor de beheerder van dat bedrijf. Zowel BTO als XXODD zijn gebaseerd op de CLEVO modellen, voor als je het nog niet wist dat zijn de sterkste en meest moderne trendsetters in laptop-land.
Asus G73: Zijn ook problemen mee, maar dat zou toch mijn keuze zijn voor een 17 inch
Waarom?

Ik denk dat er hiervan heeel veel verkocht zijn en dat een klein deel er problemen mee heeft
daarnaast geeft Asus wel 2 jaar garantie.
Het ontwerp geeft misschien goede koeling maar er zit verkeerde koelpasta in en ze zijn schots en scheef gemonteerd van binnen. Echt een top bakkie hoor |:( Iedereen die die bak heeft gekocht heeft koelings-problemen. Daarnaast hebben er nog een aantal last van een krullend scherm, anderen weer last van BSOD's, anderen weer een stofzuigergeluid makende harde schijf etc.
Ik zou van dit model echt afblijven....

Mijn twijfel is nog steeds tussen een Alienware en een XXODD. XXODD ziet er iets volwassener uit maar de Dell garantie en de legering gebruikt in de behuizing spreekt mij zeer aan van de Alienware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 02:29:
kan ik ook beter voor een i5 of een i7 gaan? Wordt niet wijzer van alle topics en alle reviews op internet
En dan Intel Core i7 740QM (1,73GHz, 2,93GHz Turbo, 6MB) of een Intel Core i5 540M (2,53GHz, 3,06GHz Turbo, 3MB)

De i5 kan per processor minder verwerken (4 taken ipv 8 ) maar is wel iets sneller dan de i7?
Bovendien heeft de i5 een videochip die de i7 niet heeft?
Lastig, toekomst gericht is een quad core aan te raden, en het verschilt tussen beide valt erg mee. draai je single core applicaties kan de i7 naar 2,94ghz en de i5 naar 3,06 ghz... ik denk niet dat je dat verschil gaat merken.

dus ik denk dat je beter uit bent met de i7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Fijn. Als ik wil bellen naar Alienware/XPS support moet ik in het engels gaan praten, dus ik wil een mail sturen, werkt dat weer niet... Nu ga ik morgen algemene support bellen (dat kan alleen op werkdagen), alleen weet iemand of ik dan (met een Alienware m11x) niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd? Krijg ik daar ook gewoon support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op de site van dell een laptop samengesteld en kom rond de prijs € 2.009,00

Alienware M17x-gamelaptop - Space Black

Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
Genuine Windows® 7 Home Premium, 64bit, Dutch
1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
No Accidental Damage Support
Single 1GB ATI® Mobility Radeon™ HD 5870
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
17-inch WXGA Dual CCFL-breedbeeldscherm (1.440 x 900) – meer dan HD (900p)
8X DVD+/- RW Optical Drive (DVD & CD read and write)
Dell Wireless 370 Bluetooth-module - Europa
Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n) - Europees
9-cel lithium-ion batterij (85 Wh)

maar dan surf ik verder op het net en kom de volgende tegen:

MEDION® AKOYA® X7811 (MD 97433)

Authentieke Windows® 7 Home Premium,
Intel® Core™ i7-720QM processor,
17" breedbeeld TFT,
4 GB intern geheugen,
500 GB harde schijf,
ATI Radeon™ HD 5870 (1 GB GDDR5)

en dit voor maar liefs € 999,00

nu zit ik sterk te twijfelen wat nou verstandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een puntje van kritiek:

de alienware is weliswaar heel mooi, maar vooral de 17" er is totaal niet geschrikt om mee te nemen.
de 15" is eigenlijk al te zwaar, accuduur te slecht... etc.
sterker nog: ik vind de studio 17" net te zwaar voor op de bank, en die noem ik vrij slank.
het ergste vind ik nog wel de historisch lage resolutie: 900* 1440, nog minder dan 900p, dat is gewoon onder de maat (sterker nog, voor zo'n prijs zou ik minimaal 1080p verwachten).
van alle onderdelen kijk ik als eerste naar het scherm, daar staar je namelijk constant naar. Juist dat onderdeel is zo onder de maat.

nogmaals, een 17" is niet geschrikt om mee te nemen, verre van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Jup, Darkstone heeft helemaal gelijk in zijn reactie.

Alhoewel op 1 ding na; ik vind een 17 inch niet te zwaar om mee op bank te hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel als je 15" gewend bent
die kan je tenminste met 1 hand optillen onder elke hoek zonder wekelijks naar de sportschool te gaan, ja ik ben een B)

als ik mijn 17" vertikaal op de grond neerzet heb ik 2 handen nodig om hem weer op schoot te hijse, een echte aanslag op je onderuitgezakte positie O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Even getest, en je hebt gelijk :P als je blijft zitten met je laptop is er geen probleem maar wanneer je ermee gaat verplaatsen en je laptop opnieuw in de vorige positie moet zetten is het niet fijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heeft er iemand ervaring met support bellen voor Alienware PC's? Ik kom er niet uit welk nummer ik moet bellen. :S.

E: Leuk, ik bel nu dus met de support, wordt ik door verbonden naar Alienware support, zit ik in de wachtrij..

E2: Goh, heb ik de support aan de lijn, wordt de verbinding verbroken! Nog maar een keer proberen dan.

E3: Heb nu een aardige vent aan de lijn, moet foto's mailen.

E4: Foto's gemaild. God zij dank heb ik nu een aardigere man dan die ik had toen de verbinding werd verbroken. Hij erkende het probleem, ging er naar kijken.. Hoop dat het tot een goed einde komt. In ieder geval is de support niet zo verschrikkelijk als ik dacht.

[ Voor 84% gewijzigd door Thomas op 09-08-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Succes ermee :P ik hang nu aan de support van sony lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
The Inquisitor schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:00:
Succes ermee :P ik hang nu aan de support van sony lol.
Weet uit persoonlijke ervaring dat ze niet de snuggerste bij Sony hebben, dus let maar op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:27:
een puntje van kritiek:

de alienware is weliswaar heel mooi, maar vooral de 17" er is totaal niet geschrikt om mee te nemen.
de 15" is eigenlijk al te zwaar, accuduur te slecht... etc.
sterker nog: ik vind de studio 17" net te zwaar voor op de bank, en die noem ik vrij slank.
het ergste vind ik nog wel de historisch lage resolutie: 900* 1440, nog minder dan 900p, dat is gewoon onder de maat (sterker nog, voor zo'n prijs zou ik minimaal 1080p verwachten).
van alle onderdelen kijk ik als eerste naar het scherm, daar staar je namelijk constant naar. Juist dat onderdeel is zo onder de maat.

nogmaals, een 17" is niet geschrikt om mee te nemen, verre van.
dus eigenlijk zeg je dat je beter zelf een high end systeem kan kopen voor een lagere prijs met
minstens diezelfde kwaliteit als de AW van Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, ik zeg dat ik het jammer vind dat de resolutie zo slecht is.
het voordeel van de 17" t.o.v. de 15" is juist de resolutie, that is, dat zou het moeten zijn, de 15" heeft echter een hogere resolutie dan de 17" 8)7
zeker voor een ulta-high end model vind ik dat totaal onacceptabel.

ten 2e, ik zie het nu van 17" bakbeesten niet, misschien als je wekelijks van wekplek verplaatst, maar voor school zijn ze totaal niet handig, ik vind mijn 15" studio al zwaar...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Snobbieh schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:30:
[...]

Weet uit persoonlijke ervaring dat ze niet de snuggerste bij Sony hebben, dus let maar op :P
Ik dacht dat die van de Playstation al niet te snugger waren maar de Vaio mensjes weten ook niet zo veel :P

Ik moet nog steeds terug gebeld worden omdat ze het probleem niet wisten. En aangezien ik om 12.00 belde is het nu 16.19 en ik wacht dus al 4 uur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
The Inquisitor schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:19:
[...]

Ik dacht dat die van de Playstation al niet te snugger waren maar de Vaio mensjes weten ook niet zo veel :P

Ik moet nog steeds terug gebeld worden omdat ze het probleem niet wisten. En aangezien ik om 12.00 belde is het nu 16.19 en ik wacht dus al 4 uur....
Nou ja, heb een opleiding gehad om als laptop verkoper van Sony te starten.
Was op het hoofdbureau van Sony in Belgie zelf.
Zei de persoon die de opleiding gaf dat eSata op een laptop HETZELFDE is als de sata dat intern in de PC aanwezig is 0.o
Zo waren er nog een paar dingetjes...

[ Voor 3% gewijzigd door Snobbieh op 09-08-2010 21:40 . Reden: Typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snobbieh schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:38:
[...]

Nou ja, heb een opleiding gehad om als laptop verkoper van Sony te starten.
Was op het hoofdbureau van Sony in Belgie zelf.
Zei de persoon die de opleiding gaf dat eSata op een laptop HETZELFDE is als de sata dat intern in de PC aanwezig is 0.o
Zo waren er nog een paar dingetjes...
dat is toch ook zo? alleen een ander stekkertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:48:
[...]

dat is toch ook zo? alleen een ander stekkertje ;)
Ja maar hij had het dan ook over het stekkertje :P (VOLLEDIG, dus ook het stekkertje :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik vraag me af of die Dell vent ook nog echt terug gaat bellen nadat ik een mail heb gestuurd met foto's. Ik geef hem 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan dreigen met juridische stappen als het niet adequaat wordt opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomasthomas schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:30:
Ik vraag me af of die Dell vent ook nog echt terug gaat bellen nadat ik een mail heb gestuurd met foto's. Ik geef hem 2 dagen.
2 dagen? Jij verwacht wel heel veel van Dell. Ik heb in één maand tijd nu al 8 keer gemaild (en 5 keer gebeld) om simpelweg mijn geld terug te krijgen voor een geannuleerde order, en tot nu toe één mailtje terug gehad waarin niets werd opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:51:
En dan dreigen met juridische stappen als het niet adequaat wordt opgelost?
Opnieuw bellen. Als ik het zat ben ga ik naar de consumentenbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herinner me de massa frustraties destijds met de xps support afdeling (m1730)maar ondervind dat het nog meer bergaf gaat met alienware erbij te nemen.
Ik kan zowat al de namen van de telefoonoperators bij die dienst.
Het is tegenwoordig niet meer dan normaal dat je als consument x00-tal keren moet bellen, dreigen, en/of aktie moet ondernemen voor dat ze bij Dell Uw probleem echt aanpakken, om nog niet te spreken van hun next bussiness day repair afdeling,
Eens deze gasten je laptop komen opensmijten dan zit je pas goed in de sh.t..
Maar......uiteindelijk na vele telefoontjes, mailtjes, enz komt het wel goed.
De fase die ik nu onderga is het feit dat mijn defekte m17x nog steeds niet is opgehaald en dit na bijna 2 maanden nadat ik mijn vervangtoestel M17xR2 heb mogen ontvangen.
Als eerlijke consument heb ik hen al tot 10x toe gebeld en 2 emails gestuurd met de vraag of ze het eigenlijk nog wel willen terughebben,......geen reakties, noppes niets.
Nu ik geef geen geld meer aan telefoonkosten voor deze zaak, en bij deze staat hij op zolder in zijn doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb nu dus het idee dat het erg lang gaat duren. Jammer zeg. Hierna gaat hij trouwens de verkoop in denk ik. Ik zie het niet meer zitten met Dell/Alienware. Ik ga, als ik maandag a.s. (een week na mijn eerste telefoontje, en de dag waarop ik een e-mail moest sturen met foto's) nog geen antwoord heb, gewoon elke dag bellen/mailen. Ze moeten op een gegeven moment wel het probleem komen repareren.

Ook leuk vind ik dat je als Dell Support medewerker blijkbaar het probleem van de klant moet aanhoren, en vervolgens nooit meer van je laten horen. Slaat nergens op vind ik. Ik denk dat ik na +- 2 weken ga dreigen met een mail sturen naar de Consumentenbond (daar zijn we god zei dank lid van), dat vinden ze vast niet leuk..

[ Voor 67% gewijzigd door Thomas op 11-08-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp je frustratie maar het beste is nog altijd de kwestie juridisch aan te pakken
want dat is tegenwoordig het enige middel waar bedrijven naar luisteren.
Al die telefoontjes kosten je ook veel geld en dat had je jezelf kunnen besparen door
in 1 keer korte metten te maken op juridische wijze en dan was je na 1 maand al
klaar met de zaak.

Nu heb je nog niks bereikt, wel meer frustraties en boosheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:00:
Ik begrijp je frustratie maar het beste is nog altijd de kwestie juridisch aan te pakken
want dat is tegenwoordig het enige middel waar bedrijven naar luisteren.
Al die telefoontjes kosten je ook veel geld en dat had je jezelf kunnen besparen door
in 1 keer korte metten te maken op juridische wijze en dan was je na 1 maand al
klaar met de zaak.

Nu heb je nog niks bereikt, wel meer frustraties en boosheid
Ik ben nog geen week bezig.

E: Overigens, als iemand intresse heeft, ik verkoop hem direct na de reparatie (als hij ooit nog wordt gerepareerd)..

[ Voor 9% gewijzigd door Thomas op 12-08-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-01-2024
Thomasthomas schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:03:
[...]

Ik ben nog geen week bezig.

E: Overigens, als iemand intresse heeft, ik verkoop hem direct na de reparatie (als hij ooit nog wordt gerepareerd)..
Ook ik ben het ff kwijt met Dell..
M11x gaf artifacts,ik ben nu 3 weken verder en nu doet het systeem niets meer na dat de monteur de moederbord heeft vervangen.
Maandag komen ze weer langs( hoop ik ,want dat is al 2 keer fout gegaan er is niemand op komen dagen)
Dan gaan ze de moederbord en palmrest vervangen... Dell zegt dat ze het probleem kunnen oplossen..
Nou wat ik kan oplossen is dat ik geen Alienware meer koop.
Niet op stoer te doen,maar ik heb hier een m17,M15XR1,M17XR1 en een m11XR1 staan. dat zijn aardig was centen bij elkaar en ik ga zeker mijn centen niet meer aan Dell spenderen.

De spullen gaan de deur uit en koop lkkr wat anders.want dell ziet niet in dat zij klanten op deze manier kwijt raken. Het is toch te zot dat ik als consument nu een dood systeem heb staan en Dell te beroert is om mij een werkend syteem aan tebieden.

Als ik er volkomen naast zit dan hoor ik dat graag..

ps; ik ben altijd netjes en beleven naar Dell toe :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

peatron schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:33:
[...]

Ook ik ben het ff kwijt met Dell..
M11x gaf atrifacts,ik ben nu 3 weken verder en nu doet het systeem niets meer na dat de monteur de moederbord heeft vervangen.
Maandag komen ze weer langs( hoop ik ,want dat is al 2 keer fout gegaan er is niemand op komen dagen)
Dan gaan ze de moederbord en palmrest vervangen... Dell zegt dat ze het probleem kunnen oplossen..
Nou wat ik kan oplossen is dat ik geen Alienware meer koop.
Niet op stoer te doen,maar ik heb hier een m17,M15XR1,M17XR1 en een m11XR1 staan. dat zijn aardig was centen bij elkaar en ik ga zeker mijn centen niet meer aan Dell spenderen.

De spullen gaan de deur uit en koop lkkr wat anders.want dell ziet niet in dat zij klanten op deze manier kwijt raken. Het is toch te zot dat ik als consument nu een dood systeem heb staan en Dell te beroert is om mij een werkend syteem aan tebieden.

Als ik er volkomen naast zit dan hoor ik dat graag..

ps; ik ben altijd netjes en beleven naar Dell toe :*)
Ik zie het ook niet meer zitten. M'n vader had een aantal jaar geleden een computer van Dell besteld, nooit gekregen, het kostte hem ruim 2 maanden om z'n geld terug te krijgen. Nu heb ik ook problemen met een "high end" laptop, waarvan het scharnier (wat verschrikkelijk slecht in elkaar zit) kapot gaat. Ik vond de support daar nou niet echt aardig, de eerste keer dat ik belde werd er gewoon opgehangen terwijl ik mijn adres vertelde.

De tweede vent die ik aan de lijn had (de tweede vent van XPS/Alienware support, ik heb 5 mensen van Dell support aan de lijn gehad die me constant doorverbonden), was wel wat aardiger, maar ik verlies nu ook de hoop met hem. Hij heeft nog niks van zich laten horen.

Next Business Day Support? Hou toch op. Eerst moet je ze nog daadwerkelijk bereiken en duidelijk maken dat het echt jou schuld niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dat is werkelijk belachelijk. Ik kan jullie frustraties dan ook meer dan begrijpen!

laat het er niet bij zitten... jullie staan voor zover ik weet in je recht, en hebben gewoon recht op een goed werkend systeem!

wel balen dat je een systeem koopt voor een hoop geld dat niet normaal functioneert... belachelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik deze horror verhalen zo hoor denk ik dat ik nog geluk heb gehad met mijn beperkte ongemakken. Mischien wanneer Dell weer tussenhandelaars heeft dat het wel te doen is, maar ik ga niet meer riskeren iets bij Dell te kopen. Ik heb al genoeg slecht ervaringen met allerhande bedrijven met name Alternate (wat een fuck bedrijf is dat zeg), en ik wil dat soort shit echt niet meer. Als het zoveel moeite kost heb je ook gewoon geen zin meer om het product nog te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Desondanks alienware een duur produkt is voor ieder van ons, brengen wij voor Dell maar peanuts op.
Ze moeten het hebben van de grote bedrijven die hun netwerken op Dell computers zetten.
Dat het verkeerd loopt is zeker een feit op die support, alle klachten die ik hoor/lees en zelf ervaar zijn bijna identiek aan elkaar.
De structuur van die dienst werkt niet samen, laat staan de opvolging van uw case.
Ik kan 1 advies geven uit pure ervaring: Blijf bellen desnoods 4 keer per dag, frustrerend dat je wel keer op keer alles moet herhalen aan iedere medewerker maar het helpt en uiteindelijk komt het goed en in de meeste gevallen zelf beter voor U.
Mijn eerste laptop was een M1730 met 3year NBD,.....na enkele frustrerende tegenslagen met die laptop, heb ik tot 2x toe een M1730 replacement gehad, en steeds met betere hardware in.
De laatste vervanging was een alienware m17x, high-end, en tja ook wel weer defecten en vervangingen alom net als met de xps.
Tot ik besliste alienware op te geven en iets anders te proberen, nl een acer predator desktop ook high end. .
Na enkele maanden daarmee bezig geweest te zijn, begon ik wel mijn alienware te missen, die toestellen hebben iets speciaal die je met andere gamersnotebooks niet ondervind.
Eens een alienware is voor altijd een alienware toch in mijn geval.
Wat ik wel merk is sinds ik maar 1gpu in dit toestel heb er minder problemen zijn dan met mijn vorige m17x'en waar er 2x gtx280 instak.
Geef gewoon niet op en wacht niet op het bevrijdende telefoontje van Dell want die komt er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Maandag bel ik nog een keer, dinsdag ook, zo veel als mogelijk. Wat een naaiers, ik heb gewoon betaald voor die "support".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Laatst online: 26-08 11:55
Een klein beetje offtopic: heeft hier iemand geprobeerd de Mafia 2 demo te spelen op z'n m11x? Bij mij werkt hij niet. Op m'n Aurora gaat het prima. Hij installeert gewoon maar krijg daarna alleen het logo te zien en vervolgens gebeurd er niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
Zo zonde dat Alienware is overgenomen door Dell...

Ik dacht eerst dat wordt alleen maar beter, maar helaas...

Btw. degene die Alienware opgestart zijn zijn sinds de overname een nieuwe firma gestart:

http://www.originpc.com/

Alleen die kun je hier niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Firedre schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:53:
Zo zonde dat Alienware is overgenomen door Dell...

Ik dacht eerst dat wordt alleen maar beter, maar helaas...

Btw. degene die Alienware opgestart zijn zijn sinds de overname een nieuwe firma gestart:

http://www.originpc.com/

Alleen die kun je hier niet kopen.
Niet om de negatieve reacties teniet te doen, maar er zijn ook genoeg positieve verhalen, alleen zullen deze veel minder aan de orde zijn. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe tevreden ben over de service en de hardware en als er iets mis was werd dit binnen een week verholpen. Enige mankement wat ik had was een issue met een Alienware monitor en na 1 belletje had ik na 2 dagen een nieuwe en de oude werd een week later opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ruim 9 maanden in bezit van een Aurora ALX. De eerste weken heel erg veel problemen mee gehad (soms dagen op een soort " stand by" stand) en weinig tot geen steun van de Dell support ondervonden. Aardige jongens daar niet van, maar ik kreeg geen enkel moment het idee dat ze erg capabel waren.

Ook de uitgebreide garantie (die me een paar honderde euro heeft gekost) stelde niets voor. Ze weigerden categorisch om een monteur te sturen. Eerst moest ik zelf aan de hand van telefonische aanwijzingen mijn pc openen voor een verdere diagnose. Dat ben ik maar niet op ingegaan.

Gelukkig/toevallig stonden er op de site van Dell binnen korte tijd een tweetal BIOS updates.

En sindsdien die zijn doorgevoerd, loopt mijn AURORA als een zonnetje. En eerlijk is eerlijk: een heerlijke machine.......ik ben nu erg tevreden. Nu maar hopen dat het zo blijft.

Maar ik ben dermate teleurgesteld in de houding van Dell dat de kans erg klein is dat ik ooit nog met deze firma in zee ga. En dat ik terwijl ik in het verleden al meerdere pc's bij hen gekocht had (en nooit enige problemen mee heb ondervonden!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:53:
Ik ben nu ruim 9 maanden in bezit van een Aurora ALX. De eerste weken heel erg veel problemen mee gehad (soms dagen op een soort " stand by" stand) en weinig tot geen steun van de Dell support ondervonden. Aardige jongens daar niet van, maar ik kreeg geen enkel moment het idee dat ze erg capabel waren.

Ook de uitgebreide garantie (die me een paar honderde euro heeft gekost) stelde niets voor. Ze weigerden categorisch om een monteur te sturen. Eerst moest ik zelf aan de hand van telefonische aanwijzingen mijn pc openen voor een verdere diagnose. Dat ben ik maar niet op ingegaan.

Gelukkig/toevallig stonden er op de site van Dell binnen korte tijd een tweetal BIOS updates.

En sindsdien die zijn doorgevoerd, loopt mijn AURORA als een zonnetje. En eerlijk is eerlijk: een heerlijke machine.......ik ben nu erg tevreden. Nu maar hopen dat het zo blijft.

Maar ik ben dermate teleurgesteld in de houding van Dell dat de kans erg klein is dat ik ooit nog met deze firma in zee ga. En dat ik terwijl ik in het verleden al meerdere pc's bij hen gekocht had (en nooit enige problemen mee heb ondervonden!).
Had je toen ook aangegeven dat je niet je pc wilde openen dan? Ik kan mij voorstellen dat Dell bepaalde 'first instructions' geeft om elementaire zaken uit te kunnen sluiten, alvorens een monteur te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat doen ze ook, niet voor niets leveren ze een dell diagnostics dvd mee.
ze willen uiteraard niet het risico lopen een monteur te sturen voor een lullig softwareprobleem...

edit: en trouwens, het eerste wat de monteur doet is waarschijnlijk die DVD draaien :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2010 23:12 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.