Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 10:20
Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:37:
Ik sta momenteel op het punt om een Desktop te kopen, en gezien de herhaaldelijke teleurstellingen die ik tot nu toe heb gehad heb ik ook besloten om een Alienware te proberen.

Ik denk dat ik ga voor:
BasisAlienware Aurora - Standaardchassis in zwart
Microsoft-besturingssysteemLegitieme Windows® 7 Home Premium - Nederlands (64b)
Geheugen6 GB 1.333 MHz (3 x 2 GB) Tri Channel-geheugen
Videokaart2GB ATI® Radeon™ HD 5970 graphics card
Harde schijf600GB Serial ATA (10000RPM) Hard Drive
Optische apparaten24x optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
ProcessorIntel® Core™ i7 Processor 960(3.20GHz,4.8GT/s,8MB)

1 jaar garantie, geen monitor of andere apperatuur (pas vervangen, dus nee). Blueray trekt mij nog niet echt, nog geen enkele pc game gezien die uitgebracht is op Blueray.

Ik wil echter wel een Engelse versie van Windows.....maar dat komt niet naar mijn mandje omdat het niet compatible is met de Nederlandse documentatie ;(, alsof ik dat überhaupt wou, mja daar zal ik de klantenservice nog wel over bellen voordat ik de aankoop maak.

Een soortgelijke inhoud in een Aurora ALX of Area-51 is vreemd genoeg bijna 1000,00 euro duurder, ik snap het voor de Area-51, maar weet iemand wat ik misloop op de ALX variant dat zoveel geld waard is?

Heeft iemand anders trouwens nog tips of ideeën?, ik zit al behoorlijk op mijn limiet, maar ik wil het dit keer wel goed doen.
Ik heb begin dit jaar ook een Aurora aangeschaft. Nog steeds geen spijt van gehad en ondanks de hitte draait het beest op mijn bloedhete zolder vrolijk door.

Ik had de Nederlandse windows erbij en wilde ook Engels. Ik had een format gedaan en toen kon ik met bijgeleverde windows cd de engelse taal kiezen. Wellicht beter om inderdaad via een verkoper ervoor te zorgen dat het meteen Engels is. Dan behoud je ook de Alienware wallpapers en feel met opstarten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm ik heb een probleem met mijn Videokaart. Ik heb gekozen voor de HD5850 1GB, Hij doet het perfect in games.... maar Zodra ik een film ga kijken, crashed hij... de PC gaat als het waren op lock en het scherm flikkert. Nu hoor ik na een tijdje wel weer het geluid. Maar het scherm blijft hezelfde doen, en alles gaat ONTZETTEND traag. Nu heeft Dell er al een nieuwe Videokaart ingezet. Maar dit probleem blijft zich nog steeds voordoen! :/ Ik zoek me rot op google... maar ik kan nog steeds geen fix vinden!! Heeft iemand anders hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:14

Shabbaman

Got love?

Misschien codecs opnieuw installeren?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:08:
Hmmmm ik heb een probleem met mijn Videokaart. Ik heb gekozen voor de HD5850 1GB, Hij doet het perfect in games.... maar Zodra ik een film ga kijken, crashed hij... de PC gaat als het waren op lock en het scherm flikkert. Nu hoor ik na een tijdje wel weer het geluid. Maar het scherm blijft hezelfde doen, en alles gaat ONTZETTEND traag. Nu heeft Dell er al een nieuwe Videokaart ingezet. Maar dit probleem blijft zich nog steeds voordoen! :/ Ik zoek me rot op google... maar ik kan nog steeds geen fix vinden!! Heeft iemand anders hier ook problemen mee?
Kun je misschien wat meer vertellen over de exacte keren dat dit voorkomt. Komt dit voor bij het bekijken van een dvd of bij het bekijken van een gedownload bestand e.d.?

Uitleg over de situatie zou erg wenselijk zijn. Dan kan er wat gerichter antwoord gegeven worden. Codecs installeren is waarschijnlijk een goed idee, maar misschien speelt er nog wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:37:
Ik sta momenteel op het punt om een Desktop te kopen, en gezien de herhaaldelijke teleurstellingen die ik tot nu toe heb gehad heb ik ook besloten om een Alienware te proberen.

Ik denk dat ik ga voor:
BasisAlienware Aurora - Standaardchassis in zwart
Microsoft-besturingssysteemLegitieme Windows® 7 Home Premium - Nederlands (64b)
Geheugen6 GB 1.333 MHz (3 x 2 GB) Tri Channel-geheugen
Videokaart2GB ATI® Radeon™ HD 5970 graphics card
Harde schijf600GB Serial ATA (10000RPM) Hard Drive
Optische apparaten24x optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
ProcessorIntel® Core™ i7 Processor 960(3.20GHz,4.8GT/s,8MB)

1 jaar garantie, geen monitor of andere apperatuur (pas vervangen, dus nee). Blueray trekt mij nog niet echt, nog geen enkele pc game gezien die uitgebracht is op Blueray.

Ik wil echter wel een Engelse versie van Windows.....maar dat komt niet naar mijn mandje omdat het niet compatible is met de Nederlandse documentatie ;(, alsof ik dat überhaupt wou, mja daar zal ik de klantenservice nog wel over bellen voordat ik de aankoop maak.

Een soortgelijke inhoud in een Aurora ALX of Area-51 is vreemd genoeg bijna 1000,00 euro duurder, ik snap het voor de Area-51, maar weet iemand wat ik misloop op de ALX variant dat zoveel geld waard is?

Heeft iemand anders trouwens nog tips of ideeën?, ik zit al behoorlijk op mijn limiet, maar ik wil het dit keer wel goed doen.
Een Alienware is absoluut geen slechte keus :D. Ik heb nu een desktop en een laptop van Alienware + de muis en de headset en ik ben er echt super goed over te spreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Door te Googlen op 'codec pack' en een goede te installeren, K-lite ofzo..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:35:
[...]

wow, ik wist niet dat de touchpad verbetert was ivm de andere alienware m''x's ;p

Ik hoop dat er in de toekomst een m13x komt, natuurlijk moet die ook goedkooper zijn dan de m15x en de m17x. m11x is net iets te klein voor mijn gebruik, hoe fraai de design er ook uitziet; de scherm is gewoon te klein in mijn ogen.
Moet ook zeggen dat sommige behendigheid stukjes verdomde moeilijk waren, maar ik was begonnen met touchpad dus ik zou en moest het zo afmaken, je kent het gevoel vast wel :P

En de m13x, ik denk niet dat die gaat komen aangezien het een hoop gedoe met zich meebrengt. Maar aan de andere kant had ook niemand de m11x zien aankomen.

Eigenlijk zou je iemand moeten vinden die ook een m11x heeft en gewoon is een uurtje of twee spelen op het lieve beestje. Het valt mij alles mee ondanks mijn gevoelens dat ik 13 net iets prettiger gevonden had, maar aan de andere kant kan het mij weinig rotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sudoreboot,
haha puntjes op de i zetten ;p

Het zou een alternatief kunnen zijn voor mensen met een iets lagere budget voor een high-end gaming notebook met een fraai design. De m11x is leuk, maar het mooiste eraan is toch wel de grafische kaart van 1GB dat hem zo ''aantrekkelijk'' maakt voor casual gamers.

Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de 11x en de 15x, waarom is alles dat mooi is zo duur en alles wat minder is goedkoop? was het maar de omgekeerde wereld voor een dag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 00:27:
@sudoreboot,
haha puntjes op de i zetten ;p

Het zou een alternatief kunnen zijn voor mensen met een iets lagere budget voor een high-end gaming notebook met een fraai design. De m11x is leuk, maar het mooiste eraan is toch wel de grafische kaart van 1GB dat hem zo ''aantrekkelijk'' maakt voor casual gamers.

Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de 11x en de 15x, waarom is alles dat mooi is zo duur en alles wat minder is goedkoop? was het maar de omgekeerde wereld voor een dag 8)7
Tja... kon dat maar eens ;)

Opzich wel prettig dat er nu in diverse shops al voorgeconfigureerde Alienware's worden verkocht, want volgens mij scheelt het bij de 15x zo'n 100 euro. Als je toch die config wou is dat mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
nieuwe verde drivers zijn gisteren uitgekomen, leuke toevoeging is dat het nu mogelijk is om te zien of de GPU aan staat en welke programma's daar gebruik van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:25:
[...]

Tja... kon dat maar eens ;)

Opzich wel prettig dat er nu in diverse shops al voorgeconfigureerde Alienware's worden verkocht, want volgens mij scheelt het bij de 15x zo'n 100 euro. Als je toch die config wou is dat mooi meegenomen.
Misschien dat je via dell weer acties krijgt met coupons?:P

Dat klopt, alleen ik zit met het akelige dat het niet de Nebula Red kleur heeft; dat vind ik toch wel kwa design het belangrijkste ;p
Geen enkel shop nog gezien van nl met een Nebula Red kleur.

@Tjukkie,
Dat is inderdaad erg handig!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ik probeer die nieuwe drivers te installeren maar krijg steeds dat het stuurprogramma niet gevonden kan worden :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
zoenvisje schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:37:
Ik probeer die nieuwe drivers te installeren maar krijg steeds dat het stuurprogramma niet gevonden kan worden :s.
klopt, omdat hij officieel de m11x niet ondersteunt maar je kan hem werkend maken door het nvdm.inf bestand te vervangen met dit bestand. Credits gaan naar Nautis van het notebookreview forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Thx.

Ik heb trouwens ook net Portal uitgespeeld (Ik kende het helemaal niet maar nu kan ik niet meer wachten op Portal 2!) op m'n m11x en dat liep allemaal soepeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 09:07

The Inquisitor

Greetings weaklings

Portal is cool ja. Ik heb het spel op de PS3 toen gekocht (zat in de Orange Box). ik weet nog dat ik ergens vast zit maar moet het maar weer een keer gaan spelen... heb het in de tussentijd erg druk gehad en verder geen tijd gehad om te gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Heb eigenlijk geen een keer echt vast gezeten, paar keer duurde het een minuut of tien voor ik doorhad wat ik moest doen en verder ben ik er snel doorheen gegaan eigenlijk. Vind puzzle spellen altijd wel leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 22:31
Zouden jullie nog wat veranderen?

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/Alien01.jpg

En is er nog een actie ofzo? Blu-ray brander erbij doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:26
Gebruik de epp korting. Via deze site krijg je 10% korting

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Oke bedankt!

En kan ik ook de Nederlandse Windows bestellen, of krijg je dan direct zo'n Nederlands toetsenbord (instellingen) erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Outlandos schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:54:

[afbeelding]

uh ja...

1) waarom the f*ck kies je voor 8GB RAM? ga je dat écht gebruiken?
2) Waarom voor W7 ULTIMATE? bieden die extra opties je écht wat? is het geen geldverspilling?

verder een beest van een apparaat! lekker veel HDD, dikke GPU, CPU is dik voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:08:
Ik had ook problemen met full-screen filmpjes met mijn 5750 maar dat was een bekende driver-issue, Catalyst 10.6 heeft het voor mij in ieder geval opgelost dus als je die versie nog niet had zou je dat kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoenvisje schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:28:
Thx.

Ik heb trouwens ook net Portal uitgespeeld (Ik kende het helemaal niet maar nu kan ik niet meer wachten op Portal 2!) op m'n m11x en dat liep allemaal soepeltjes.
Ik had ook niet verwacht dat ik het zo'n tof spel zou vinden en zag in de steam store ook dat portal 2 er aan komt. Die ga ik zeker wel kopen.

Overigens zit ik nu superrelaxed op mijn 24" scherm te werken vanaf mijn m11x, het gaat zo heerlijk probleemloos. Ik zag alleen wel toen ik gister left 4 dead 1 speelde dat hij het wel even moeilijk had toen er echt een hele grote horde zombies rond rende, ik heb zelf het idee dat dit eerder een CPU limitatie was aangezien ik de m11xR1 heb. Weliswaar speelde ik wel op mijn externe monitor op 1280x720 borderless windowed mode (vind ik prettig, kan ik nog chatten enz.) op de 'recommended settings'.

Hoe ervaren i5/i5 m11xR2 zombie schietende mensen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
The Inquisitor schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:20:
[...]

uh ja...

1) waarom the f*ck kies je voor 8GB RAM? ga je dat écht gebruiken?
2) Waarom voor W7 ULTIMATE? bieden die extra opties je écht wat? is het geen geldverspilling?

verder een beest van een apparaat! lekker veel HDD, dikke GPU, CPU is dik voldoende.
vormt 4gb geen bottleneck in dat systeem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8GB is alleen echt nuttig als je ook echt applicaties gaat draaien die dat gaan gebruiken, 4-6GB moet meer dan genoeg zijn. Zelf zou ik dan voor 6GB gaan omdat ik graag een tikkeltje over de top wil gaan.

Oh en het enige wat ik mis in mijn W7 Home Premium is de mogelijkheid tot het verbinden met NFS want blijkbaar moet je wel een 'professional' zijn of een wreed 'ultimate' persoon zijn om dat te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:59:
[...]

Ik had ook niet verwacht dat ik het zo'n tof spel zou vinden en zag in de steam store ook dat portal 2 er aan komt. Die ga ik zeker wel kopen.

Overigens zit ik nu superrelaxed op mijn 24" scherm te werken vanaf mijn m11x, het gaat zo heerlijk probleemloos. Ik zag alleen wel toen ik gister left 4 dead 1 speelde dat hij het wel even moeilijk had toen er echt een hele grote horde zombies rond rende, ik heb zelf het idee dat dit eerder een CPU limitatie was aangezien ik de m11xR1 heb. Weliswaar speelde ik wel op mijn externe monitor op 1280x720 borderless windowed mode (vind ik prettig, kan ik nog chatten enz.) op de 'recommended settings'.

Hoe ervaren i5/i5 m11xR2 zombie schietende mensen dat?
Bij spellen zoals L4D zitten de grootste fps verschillen, iets van 15fps hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Outlandos schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 00:25:
[...]

vormt 4gb geen bottleneck in dat systeem dan?
Nee, zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 23:54

sjirafje

No inspirational quotes here

Heb ik weer:
Vestiging Datum Lokale Tijd OmschrijvingWat is dit?
EINDHOVEN, BEST, NL 15/07/2010 3:45 WORDT AFGELEVERD
15/07/2010 3:30 AANKOMSTSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 15/07/2010 1:29 VERTREKSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 14/07/2010 23:58 IMPORTSCAN
14/07/2010 23:54 IMPORTSCAN
14/07/2010 23:26 AANKOMSTSCAN
WARSAW, PL 14/07/2010 21:15 VERTREKSCAN
14/07/2010 18:28 AANKOMSTSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 14/07/2010 15:19 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING
INCHEON, KR 14/07/2010 12:13 VERTREKSCAN
SHANGHAI, CN 14/07/2010 8:35 OP DIT PAKKET WERDEN MEERDERE TRACKINGNUMMERS AANGETROFFEN
Alternatief trackingnummer
1Z5586E26840882316
KOELN (COLOGNE), DE 14/07/2010 1:56 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
INCHEON, KR 14/07/2010 8:44 AANKOMSTSCAN
SHANGHAI, CN 14/07/2010 6:12 VERTREKSCAN
14/07/2010 3:55 VERTREKSCAN
14/07/2010 1:58 EXPORTSCAN
14/07/2010 1:45 HUBSCAN
CN 13/07/2010 14:16 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
Ontvang ik eindelijk mijn M11x blijkt het een M11x te zijn bestemd voor iemand in Duitsland :S En dat terwijl het adres van die duitser gewoon op de doos staat. Maar UPS heeft mijn adres er overheen geplakt.
Contact opgenomen met Dell, en ze kunnen het systeem wel ombouwen maar de servicetag komt niet overeen met mijn tervicetag waardoor ik geen garantie heb.
Ze hebben nu met spoed mijn order opnieuw ingeboekt, maar dat kan dus nog wel even duren voordat ik mijn M11x heb :(
En bedankt UPS!

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Dat is minder :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

en ik dacht dat ik gek was om de m15x te kopen voor €1400, ik heb het er niet voor over want dat is veel geld, teveel voor een laptop. Voor een systeemkast volgepropt met dezelfde hardware, 1000-1500, euro kun je hetzelfde krijgen plus je kan de gpu altijd upgraden; lukt bij een laptop niet :|

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Is dat niet erg veel geld voor een laptop met vrij gewone specs. (in vergelijking met de prijs natuurlijk) ? Wat maakt dat ding zo duur eigenlijk? :S

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:20:
[...]

Is dat niet erg veel geld voor een laptop met vrij gewone specs. (in vergelijking met de prijs natuurlijk) ? Wat maakt dat ding zo duur eigenlijk? :S
Die Alien op de deksel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:25
Heeft hier eigenlijk iemand een Alienware M15x in het grijs?
Kan die persoon daar een paar fototjes van uploaden aub? :P

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 19:07
Kheb hier nu zoiets raars, er zit gewoon een heel klein beestje achter de glasplaat van mn m15x :S
Ik dacht dat die dingen luchtdicht afgesloten waren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Snobbieh schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:32:
Heeft hier eigenlijk iemand een Alienware M15x in het grijs?
Kan die persoon daar een paar fototjes van uploaden aub? :P
Ik heb hier nu wel onbedoeld (had een zwarte besteld) een grijze M11x staan. Daar kan ik wel een paar foto's van maken als je wilt?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Hmm misschien ga ik voor een goedkope laptop en een Alienware Desktop:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/Alien02.jpg

Zelfde geld als die (Alienware) laptop, maar wel een stukje sneller lijkt me zo :o

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 15-07-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
sjirafje schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:35:
[...]

Ik heb hier nu wel onbedoeld (had een zwarte besteld) een grijze M11x staan. Daar kan ik wel een paar foto's van maken als je wilt?
Ze lijken op elkaar, dus dat is goed genoeg :P Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Snobbieh schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:02:
[...]

Ze lijken op elkaar, dus dat is goed genoeg :P Bedankt
Hij is nu aan het uploaden. Ze komen hier terecht. Enjoy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
sjirafje schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:10:
[...]

Hij is nu aan het uploaden. Ze komen hier terecht. Enjoy ;)
Bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik heb zelf het idee dat het reli"ef in het scherm wat beter uit komt in het grijs dan in het zwart. Ben alleen bang dat hij in het grijs er na verloop van tijd wat oudbollig uit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Relis schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:29:
Kheb hier nu zoiets raars, er zit gewoon een heel klein beestje achter de glasplaat van mn m15x :S
Dat heb ik werkelijk nog nooit gezien en ik ga toch heel veel om met laptops (lees; ik gebruik geen 'normale' pc's meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ik heb al heel wat dagen in de tuin gezeten met m'n m11x en daar kruipen ook nog geen beestjes in.

Wie weet transformeert je laptop wel in een Alien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Relis schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:29:
Lijkt mij een geval van garantie. Het zou niet mogen dat er stof/beestjes 'achter' je scherm gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoenvisje schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:01:
Ik heb al heel wat dagen in de tuin gezeten met m'n m11x en daar kruipen ook nog geen beestjes in.

Wie weet transformeert je laptop wel in een Alien!
Dat lukt alleen als je een stukje van the great ''energon'' krijgt; net als in Transformers XD

Alienware, when are you going to upgrade the Nvidea graphics cards?
GeForce GTX 480 anyone? mag ook een NVIDIA GeForce GTX 470 zijn, stop het in een alienware m15x please (ik mag dromen ja! ;p).
Check dit:
YouTube: GTX 480 Unigine and 3D Vision Surround Demo (GF100)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Gaat de prijs weer omhoog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet maar nooit, de Ati Radeon grafische kaart is een DDR5 en die is nog goedkoper dan de 260 van Nvidia, dus er zal wel concurentie zijn tussen de twee. ;p
Ik ga nu weer trainen! op naar fitness!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
Voor mij geen Nvidia zoiezo...
100W voor mobiele GPU's???? Lekker gek zeg ik.
Dan kunnen ze weer al de GPUtjes beginnen vervangen omdat ze oververhitten dankzij de Nvidia (The way it is "meant" to be played). :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100 watt is wel veel, maar hey ze kunnen voor laptops een ulv gpu versie maken zodat het nog trekt. Aan de andere kant denk ik weer dat de fans van de Asus G73jh wel weer laat zien dat het mogelijk is om high-end graphics cards te trekken dus de technologie is er wel, maar of er nog betere fan systems komen voor high end laptops, is nog de vraag.
En ik vind persoonlijk dat Alienware of Asus in de toekomst voor minimaal 15.6 inch en 17 inch laptops, een soort van optie moeten geven voor een ''switching from high end GPU to an integrated Intelchipset'' zodat mensen de optie hebben om te kunnen werken met een langere batterijduur; dit geldt dan voor mensen die word, of msn, of internet doen; dus basic.
En wanneer ze willen gamen, gaat de laptop automatisch de high-end GPU inschakelen zodat ze lekker kunnen gamen wanneer ze aan de accu zitten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Is dat ook niet de gedachtegang van Nvidea Optimus technologie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ik wou zeggen, dat heeft mijn m11x allang :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat klopt. Het is de gedachtegang van Nvidia, maar ze hebben het duidelijk niet bij de Alienware m15x en de m17x gedaan, beiden kunnen worden equipped met een nvidia gpu card.

@Zoenvisje,
Klopt, 11.6 inch ja, maar ik heb het over de wat grotere schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen ik heb tussendoor even een vrraagje, misschien dat iemand mij hiermee kan helpen :)

Ik heb een alienware m17x Laptop met de N09W1701 setup:
Intel core 2 quad Q9000 2GHz // 2x Nvidia geforce GTX 260M SLI

Nu weet ik dat deze CPU met 2GHz niet geweldig is voor nieuwe games en wil ik deze CPU eigenlijk gaan vervangen met een betere voor het spelen van games. Weet iemand mischien wat er mogelijk is op het gebied van mobile CPU's die passen op het mobo van die M17x? Kan ik kiezen tussen Dual or Quad core of ben ik gebonden aan Quad core vanwege de socket?
Ik dacht zelf aan een Intel Core i7 620M maar weet dus niet of die past :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Nee gaat niet werken. De Socket van het moederbord in je MX17 heeft niet de goede aansluiting. Ik vrees dat er alleen C2D processoren of C2Q in kunnen.

Voor een verbetering moet je dus kijken naar een QX9300 of T9900. Beide nogal duur.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm wat zou je me aanraden qua CPU? Ik gebruik mijn laptop puur om te gamen en zag laatst de systeem eisen voor stracraft 2 ( 2.6 GHz CPU).. Ik heb nu een Q9000 met 2.0GHz quad core maar ben er niet tevreden over. Vaak loopt maar 1 van de 4 cores op 80-100% en loopt de rest maar wat op 10-15% en veel games ondersteunen geen quad cores.

Zat zelf dus aan een T9900 te denken of een T9600. Kon die T9900 alleen nergens vinden bij een webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Een T9x00 serie is goed genoeg lijkt mij. Zou persoonlijk kijken naar een T9550 of hoger. Een P9600/9700 zou eventueel ook nog volstaan. Overigens weet ik niet geheel 100% zeker of ze passen, er zijn namelijk C2D mobile processors die gebruik maken van bolletjes ipv pinnetjes op te connecten met het socket.

zie:
Wikipedia: List of Intel Core 2 microprocessors

http://forum.notebookrevi...0346-socket-p-fcbga6.html

Een andere goede upgrade zou een QX9300. Dan houd je een quadcore en zit je toch op goede snelheden. Er heeft een tijdje een QX9300 rond gezworven op Vraag en Aanbod je zou daar even kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh? kun je gewoon een nieuwe processor in je laptop vervangen? kan dit ook bij de m15x? ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 12:50
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 12:24:
huh? kun je gewoon een nieuwe processor in je laptop vervangen? kan dit ook bij de m15x? ;p
Ja dat kan, er zijn voor de m15x 3 soorten moederborden voor de m15x, een core i7 moederbord welke alleen de i7 720m/820m/920X kan bevatten, 1 voor de mindere i3/5/7 cpu's (i7 620) en 1 voor de c2d reeks.

Je kunt ook de videokaart vervangen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kfaessen schreef op zondag 18 juli 2010 @ 12:34:
[...]

Ja dat kan, er zijn voor de m15x 3 soorten moederborden voor de m15x, een core i7 moederbord welke alleen de i7 720m/820m/920X kan bevatten, 1 voor de mindere i3/5/7 cpu's (i7 620) en 1 voor de c2d reeks.

Je kunt ook de videokaart vervangen.
wow thanks!
Dit is wel vet moet ik zeggen! :D
Is dit ook makkelijk te doen als het gaat om processor vervangen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Alle gedetailleerde handleidingen hoe je het moet doen vind je op de dell site bij de onderhoudshandleidingen.

Een directe link naar de m15x pagina: http://support.euro.dell....ystems/M15x/du/index.html

Ik heb zelf de dvd drive vervangen door een bluray drive en de videokaart heb ik ook vervangen door een ati 5870 (hiervan is helaas de firmware beschadigd waardoor hij niet meer werkt).

Persoonlijk vind ik het ombouwen wel erg makkelijk als je er de tijd voor neemt om de handleiding goed op te volgen. Het wordt zelfs door dell ondersteund (sommige dingen niet met inbouwen), maar je kunt dell opbellen en zeggen dat je een cpu/gpu upgrade wilt hebben en dan helpen ze je met het uitzoeken wat er mogelijk is. Daarna heb je de keuze om het zelf in te bouwen (als het fout gaat valt het buiten de garantie) of om het door een monteur in te laten bouwen (dit valt dan ook binnen de garantie).

Het goedkoopste is vaak om het zelf in te bouwen en via e-bay te kopen (scheelt vaak enkele 100en euro's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de link nogmaals, het is inderdaad uitgebreid beschreven allemaal (maar goed dat me engels goed is :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:14

Shabbaman

Got love?

Weet iemand of die optische drive die je nu bij de m11x kan krijgen een interne- of een externe schijf is? De site van Dell is daar wat summier over.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12-2020
Beetje off topic:
Heeft er iemand eigenlijk al een goede externe bluray drive kunnen vinden voor aan de M11x te hangen?
(ik wil mijn bluray's backuppen zodat ik ze op m'n m11x kan kijken in de trein)

Tot nu toe kwam ik alleen deze tegen (Silverstone TS05):
Afbeeldingslocatie: http://m.blog.hu/bl/bluray/image/TS05_drive.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Shabbaman schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:50:
Weet iemand of die optische drive die je nu bij de m11x kan krijgen een interne- of een externe schijf is? De site van Dell is daar wat summier over.
de m11x heeft geen ruimte voor eentje, dus hij is extern :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Tjukkie schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:06:
[...]

de m11x heeft geen ruimte voor eentje, dus hij is extern :)
Second that.

Een interne optische schijf past gewoon niet, dus het is sowieso een externe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ik zou niet die van Dell nemen, Samsung verkoopt ze een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casey120
  • Laatst online: 14-07-2023
Iemand bekend waar ik deze Alienware M11X Portfolio kan kopen aan deze kant van de Oceaan , Dell hier heeft hem niet en ze weten er ook niets van !

Afbeeldingslocatie: http://www.mobileedge.com/media/catalog/product/cache/1/image/550x/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/a/w/awp01-strapcomp_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

williz schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:09:
Beetje off topic:
Heeft er iemand eigenlijk al een goede externe bluray drive kunnen vinden voor aan de M11x te hangen?
(ik wil mijn bluray's backuppen zodat ik ze op m'n m11x kan kijken in de trein)

Tot nu toe kwam ik alleen deze tegen (Silverstone TS05):
[afbeelding]
Die heb ik :D. Heb ook niet veel andere gevonden. Ben trouwens net thuis van vakantie.

Ik heb op vakantie even op m'n iPod wat podcasts gedownload van gamekings, en wat lullen ze over de m15x zeg, ze noemen de verkeerde CPU, etc... Vind ik echt rare fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
casey120 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:25:
Iemand bekend waar ik deze Alienware M11X Portfolio kan kopen aan deze kant van de Oceaan , Dell hier heeft hem niet en ze weten er ook niets van !

[afbeelding]
Ik weet alleen dat ze hier verkocht worden:

http://www.bagcrazy.co.uk...e5ffbdd84df1bea4fd1f6f35e

En dat hun world wide delivery doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casey120
zoenvisje schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:22:
[...]

Ik weet alleen dat ze hier verkocht worden:

http://www.bagcrazy.co.uk...e5ffbdd84df1bea4fd1f6f35e

En dat hun world wide delivery doen.
Bedankt , alleen zijn ze ondanks dat het op de website wel staat gestopt met het accepteren van Paypal betalingen en ik heb/wil geen credit card .
Ik heb hem inmiddels besteld via http://www.gearzap.com/alienware-netbook-portfolio.html , hij is over 9 dagen weer leverbaar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
casey120 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:58:
[...]

Bedankt , alleen zijn ze ondanks dat het op de website wel staat gestopt met het accepteren van Paypal betalingen en ik heb/wil geen credit card .
Ik heb hem inmiddels besteld via http://www.gearzap.com/alienware-netbook-portfolio.html , hij is over 9 dagen weer leverbaar !
Wooh, dat ding is echt sweet! Loop nu rond met een crumpler, maar dat ziet er een stuk beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Blacklight: Tango Down gebruikt AlienFX. Heb alleen nog in het menu rondgekeken, niet gespeeld aangezien ik een update voor games for windows live moest installeren.

Ziet er overigens niet heel vet uit in het menu, misschien is het in-game leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Thomasthomas schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:50:
[...]

Die heb ik :D. Heb ook niet veel andere gevonden.
Mag ik vragen waar je em gehaald hebt? Buitenland besteld? En hoe zijn je bevindingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 14:43

Michelli

LL.M

Thomasthomas schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:50:
[...]
Ik heb op vakantie even op m'n iPod wat podcasts gedownload van gamekings, en wat lullen ze over de m15x zeg, ze noemen de verkeerde CPU, etc... Vind ik echt rare fouten.
Je kan hen ook moeilijk echte experts noemen. Laatst leek Steven echt te denken dat de HD5870 mobility hetzelfde was als een desktop HD5870 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 16:30
kfaessen schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:22:
Alle gedetailleerde handleidingen hoe je het moet doen vind je op de dell site bij de onderhoudshandleidingen.

Een directe link naar de m15x pagina: http://support.euro.dell....ystems/M15x/du/index.html

Ik heb zelf de dvd drive vervangen door een bluray drive en de videokaart heb ik ook vervangen door een ati 5870 (hiervan is helaas de firmware beschadigd waardoor hij niet meer werkt).

Persoonlijk vind ik het ombouwen wel erg makkelijk als je er de tijd voor neemt om de handleiding goed op te volgen. Het wordt zelfs door dell ondersteund (sommige dingen niet met inbouwen), maar je kunt dell opbellen en zeggen dat je een cpu/gpu upgrade wilt hebben en dan helpen ze je met het uitzoeken wat er mogelijk is. Daarna heb je de keuze om het zelf in te bouwen (als het fout gaat valt het buiten de garantie) of om het door een monteur in te laten bouwen (dit valt dan ook binnen de garantie).

Het goedkoopste is vaak om het zelf in te bouwen en via e-bay te kopen (scheelt vaak enkele 100en euro's).
Handig ja die handleiding heb nu ook een mooi plaatje voor die gasten bij DELL over het onderdeel wat ik nodig heb !!

Jammer dat je je nieuwe Ati kaart verkloot hebt zag dat je dat ding wou flashen maar dat het fout was gegaan ofzo ...

[ Voor 196% gewijzigd door JT888 op 20-07-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iemand van plan op korte termijn een Alienware M11x aan te schaffen?
Zo ja misschien is het verstandig dit nu te doen!!!

Ga naar de dell website en typ in het zoekveld de volgende code n00w1x04
Nu zie je een aanbieding voor een M11x ( intel i7 en 500 Gb hardeschijf) voor €1099 euro
Let op deze aanbieding is alleen te vinden via deze code en staat verder niet op de website!!!!

Wanneer men via de dell website het zelfde systeem configureerd komt men op een totaal prijs van €1500

Doe jullie voordeel hiermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:09:

Nu zie je een aanbieding voor een M11x ( intel i7 en 500 Gb hardeschijf) voor €1099 euro
Let op deze aanbieding is alleen te vinden via deze code en staat verder niet op de website!!!!

Wanneer men via de dell website het zelfde systeem configureerd komt men op een totaal prijs van €1500

Ik zou het doen, ware het niet dat ik al een R1 heb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:32:
[...]

Ik zou het doen, ware het niet dat ik al een R1 heb :/
Same here ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

Als je de 4 door een 3 vervangt dan krijg je de i5 configuratie. Al geloof ik niet dat hier echt een korting aan vast zit dan. De 4 vervangen door een 5 geeft ook een i5 configuratie, maar dan met 4 gig en blijkbaar wel korting.

Korting bij mij (i7 configuratie) is trouwens 200,-. Mooie deal!

Ik zou zelf eerder voor de i5 gaan, omdat ik het gevoel heb dat de i7 niet echt een zware meerwaarde zal gaan vormen en ik denk dat de accuduur ook een belangrijk verschil zal zijn, denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door WhateverSuitsU op 21-07-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Nu online

KrazyJay

Ik ben een M15 aan het samenstellen voor een maat van me, ik zou graag feedback willen over de voorkeuren die ik heb mbt CPU, GPU en RAM. Doel is een laptop samen te stellen die 5 jaar meegaat zonder dat de kosten exorbitant worden. Doel: Gamen onderweg en buitenshuis. Hier mijn idee:
  • CPU: Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
  • GPU: 1GB ATI® Radeon™ HD 5850
  • RAM: 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Verdere opties: Bluray, Full HD, 9 cells batterij. Natuurlijk bestaat de laptop uit meer, maar dat is niet belangrijk in deze post..

Er staan op de Alienware/Dell-website nog alternatieven bij, welke duurder zijn maar waarvan ik gedacht hadden dat deze goedkoper zijn dan wat hierboven gekozen is. Is daar een reden voor? De alternatieven volgen hieronder.
  • 1GB NVIDIA® GeForce™ GTX260M graphics card [meerprijs € 60,00] Geen DX11, geen tesselation, waarom toch duurder? Is deze kaart dan zoveel beter?
  • Intel® Core™ i7 Processor 620M(2.66GHz,4MB cache) [meerprijs € 130,00] Hogere snelheid, minder cores? Ik neem aan dat de meeste games in de toekomst toch veel beter met quadcores werken dan dualcores?
  • Is 4GB ram goed genoeg? 8GB ram kost €388 meer, is dit gemaakt van goud en ingelegd met diamantjes? DDR3 is toch niet zo duur? 8)7
Excuses als het in een verkeerd topic staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Aan upgrades verdient Dell het meeste.

Wel raar inderdaad dat een GTX260m duurder is dan de HD5850 die beter en nieuwer is. Voor de rest een goede setup. Geheugen zou je eventueel later zelf kunnen kopen (reden dat 8gb zo duur is is het gebruik van 4gb latjes, die zijn nog steeds best duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Technerd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:35:
Ik ben een M15 aan het samenstellen voor een maat van me, ik zou graag feedback willen over de voorkeuren die ik heb mbt CPU, GPU en RAM. Doel is een laptop samen te stellen die 5 jaar meegaat zonder dat de kosten exorbitant worden. Doel: Gamen onderweg en buitenshuis. Hier mijn idee:
  • CPU: Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
  • GPU: 1GB ATI® Radeon™ HD 5850
  • RAM: 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
Verdere opties: Bluray, Full HD, 9 cells batterij. Natuurlijk bestaat de laptop uit meer, maar dat is niet belangrijk in deze post..

Er staan op de Alienware/Dell-website nog alternatieven bij, welke duurder zijn maar waarvan ik gedacht hadden dat deze goedkoper zijn dan wat hierboven gekozen is. Is daar een reden voor? De alternatieven volgen hieronder.
  • 1GB NVIDIA® GeForce™ GTX260M graphics card [meerprijs € 60,00] Geen DX11, geen tesselation, waarom toch duurder? Is deze kaart dan zoveel beter?
  • Intel® Core™ i7 Processor 620M(2.66GHz,4MB cache) [meerprijs € 130,00] Hogere snelheid, minder cores? Ik neem aan dat de meeste games in de toekomst toch veel beter met quadcores werken dan dualcores?
  • Is 4GB ram goed genoeg? 8GB ram kost €388 meer, is dit gemaakt van goud en ingelegd met diamantjes? DDR3 is toch niet zo duur? 8)7
Excuses als het in een verkeerd topic staat.
4GB is meer dan genoeg. Dat de GTX260 duurder is slaat nergens op de HD5850 is sneller, en ik zou voor de quad core gaan.

Wat zijn de m15x'en eigenlijk een beesten zeg. Als ik een nieuwe laptop nodig heb dan koop ik lekker een m15x, wat een dingen. Ook grappig dat een m17x in de meeste gevallen vele male sneller is dan een gemiddelde game computer hehe.
Atratus schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:26:
[...]

Als je de 4 door een 3 vervangt dan krijg je de i5 configuratie. Al geloof ik niet dat hier echt een korting aan vast zit dan. De 4 vervangen door een 5 geeft ook een i5 configuratie, maar dan met 4 gig en blijkbaar wel korting.

Korting bij mij (i7 configuratie) is trouwens 200,-. Mooie deal!

Ik zou zelf eerder voor de i5 gaan, omdat ik het gevoel heb dat de i7 niet echt een zware meerwaarde zal gaan vormen en ik denk dat de accuduur ook een belangrijk verschil zal zijn, denk ik.
Nee ze gebruiken volgens mij even veel, en naar wat ik heb gelezen is de i5 bijna even goed. Wat wel vervelend is aan de i5/i7 is dat er veel driver en optimus problemen zijn...

[ Voor 17% gewijzigd door Thomas op 21-07-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

@Technerd

zoals hierboven al gemeld: 4GB is genoeg, ik zou NIET upgraden naar 8GB aangezien de prijs daarvoor simpelweg te hoog is. heb je straks toch behoefte aan 8GB is dat gewoon zelf te kopen en te vervangen (niet zoveel / moeilijk werk). upgrade is idd duur (al gezegd) omdat het 2x 4GB is en niet meer 2x 2GB latjes, 2GB RAM latjes zijn heel goedkoop geworden en 4GB zijn relatief gezien nog erg duur.

GPU houden op de HD5850! zeker niet vervangen door de (duurdere) nvidea ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Nu online

KrazyJay

Dank @ipazza, @Thomasthomas & @The Inquisitor!

Specs zijn doorgegeven aan de vriend die het mij vroeg, en zeker met jullie replies, lijkt het me duidelijk.

Blijft raar van Alienware/Dell dat Nvidia duurder is. Mss dat HD5850 nog met gDDR3 is? Of zeg ik iets doms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Technerd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:16:
Dank @ipazza, @Thomasthomas & @The Inquisitor!

Specs zijn doorgegeven aan de vriend die het mij vroeg, en zeker met jullie replies, lijkt het me duidelijk.

Blijft raar van Alienware/Dell dat Nvidia duurder is. Mss dat HD5850 nog met gDDR3 is? Of zeg ik iets doms?
Dat staat er niet duidelijk bij nee, maar het is met GDDR5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Thomasthomas schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:34:
[...]

Dat staat er niet duidelijk bij nee, maar het is met GDDR5.
second that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casey120

Dat is precies de prijs die ik heb betaald voor dat zelfde systeem via de Gamekings aktie , hij is inmiddels binnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Thomasthomas schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:39:
[...]
Het is trouwens geen m17x qua snelheid :).

E: De HD5850 in de m15x heeft GDDR5.

hier benchmark van iemand met m15x en HD5850, staat duidelijk GDDR5. http://img231.imageshack.us/img231/9740/vantage10679.jpg
Nu heb ik mezelf gequote om te bewijzen dat het GDDR5 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de m15x i3 processor met 3gb ram (dus de standaard versie van 1199)? ik kan echter op geen enkel website een review over lezen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:26:
Heeft er iemand ervaring met de m15x i3 processor met 3gb ram (dus de standaard versie van 1199)? ik kan echter op geen enkel website een review over lezen.
Als je er ook nog mee wil gamen heb je minstens de i5 nodig, bijna niemand neemt het i3 model omdat het te langzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:10
Gamen gaat prima met de i3 (doe ik ook op m'n vaio F11) het zal eerder de
GT240M zijn die te kort schiet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firedre schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:20:
Gamen gaat prima met de i3 (doe ik ook op m'n vaio F11) het zal eerder de
GT240M zijn die te kort schiet...
Ik heb anders op notebookcheck gelezen dat een i3 wel degelijk een negatieve invloed heeft op de prestaties tov een i5, en dat was icm een GT330M wat gewoon een opnieuw uitgebrachte GT240M is.

link: http://www.notebookcheck....615-Notebook.33605.0.html

Maargoed, ik zou nooit een m15x met de i3 en een GT240M kopen: dat is niets meer dan een schaap in wolfskleren :N

Als je budget niet zo hoog ligt, maar je wilt wel gamen, ga dan voor een Asus G51JX of een MSI GX640. De Asus vind ik persoonlijk een erg mooi uiterlijk hebben (zit er zelf ook achter op het moment ;) ). Het enige nadeel: een 1366x768 reso, daar had ik graag 1600x900 gezien.

Tja: als je het budget wel hebt is zo'n Alienware natuurlijk wel schitterend :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomasthomas schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:28:
[...]

Als je er ook nog mee wil gamen heb je minstens de i5 nodig, bijna niemand neemt het i3 model omdat het te langzaam is.
Mij gaat het meer om design & batterylife, gamen is geen prior.
Maar ik vraag me dan af hoe het zit met het accuduur als je de standaard uitvoering neemt van de m15x.
Alienware heeft gewoon een unieke design, iets wat andere laptops niet echt hebben.

@Pjotr77 en Firedre,
Budget is inderdaad niet zo hoog als de meeste alienware-owners hier maar bedankt voor de tip.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:09:
[...]

Mij gaat het meer om design & batterylife, gamen is geen prior.
Maar ik vraag me dan af hoe het zit met het accuduur als je de standaard uitvoering neemt van de m15x.
Alienware heeft gewoon een unieke design, iets wat andere laptops niet echt hebben.

@Pjotr77 en Firedre,
Budget is inderdaad niet zo hoog als de meeste alienware-owners hier maar bedankt voor de tip.
Ik deel je probleem :P wil er ook nog steeds 1 aanschaffen maar vind de prijs te hoog worden met een fatsoenlijke i5 processor erbij (en daarbij 4GB ram, en 250GB HDD) kom je toch al gauw op zo'n 1400+ euro uit.

een i3 is niet verschrikkelijk slecht... het is nog altijd beter dan een oude Core2duo processor (m.u.v. de extreme's), en de 100 euro voor de laagste i5 is veelsteduur voor de prestatielevering die je krijgt, en dat vind ik h'm sowieso al niet meer waard. Dan zou je meteen voor de 2e variant i5 gaan (of hoger) om (zichtbaar) performance winst te maken.

accuduur zal sowieso prut zijn bij AW, reken daar maar op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
JT888 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:09:
[...]

Handig ja die handleiding heb nu ook een mooi plaatje voor die gasten bij DELL over het onderdeel wat ik nodig heb !!

Jammer dat je je nieuwe Ati kaart verkloot hebt zag dat je dat ding wou flashen maar dat het fout was gegaan ofzo ...
Het flashen op zich was goed gegaan, echter wordt de kaart nu niet meer herkend, dit kan nog verschillende oorzaken hebben bv. De code van de kaart wordt niet herkend in de bios, de vbios die ik had geflashed was corrupt.

In elk geval kreeg ik wel de melding dat het flashen goed was gegaan.

Maar jij bent dus weer verder geholpen :).

Misschien dat ik in de toekomst wel een nieuwe 5870 ga halen of via dell een 5850 (als er nog niets beters is te krijgen dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:47:
[...]

Ik deel je probleem :P wil er ook nog steeds 1 aanschaffen maar vind de prijs te hoog worden met een fatsoenlijke i5 processor erbij (en daarbij 4GB ram, en 250GB HDD) kom je toch al gauw op zo'n 1400+ euro uit.

een i3 is niet verschrikkelijk slecht... het is nog altijd beter dan een oude Core2duo processor (m.u.v. de extreme's), en de 100 euro voor de laagste i5 is veelsteduur voor de prestatielevering die je krijgt, en dat vind ik h'm sowieso al niet meer waard. Dan zou je meteen voor de 2e variant i5 gaan (of hoger) om (zichtbaar) performance winst te maken.

accuduur zal sowieso prut zijn bij AW, reken daar maar op...
Dat bedoel ik! ik wil echter wel zo een vette alienware m15x hebben, maar het is gewoonweg te duur voor mij om het aan te schaffen. Waarom kunnen ze gewoon niet hetzelfde doen als wat apple doet met de ''studenten korting''? dat scheelt nogal wat euro's en dan word het ook aantrekkelijk om een alienware aan te schaffen.

Ah ja maar dan kom je echt duur uit, iets wat ik toch wel een beetje jammer vind. Het vette aan de Alienware is ook dan dat je de CPU en de GPU kunt vervangen, dus je hebt dan een soort van ''systeemkast'' dus je kunt altijd upgraden, alhoewel; tegen welke prijs? ;p

Enige wat k wel jammer vind, bij de chat zeggen ze dat de alienware m15x wel 5 tot 6 uren meegaat; best wel lullig als je erachter komt via forums en notebookcheck dat ie amper 2 uren volhoudt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ook met stealth modus? en het ligt aan je batterij (6-cells standaard, of de duurdere 9 cells accu). sowieso denk ik niet dat die 5 uur ooit volhoud, geen enkele mainstreamlaptop houd dat vol (deze Dell met 6-cells accu houd het 3/4 uur vol met omlaaggeschroefde display, en dat is dan een 14,1 inch, een zuinige C2D processor, Intel graphics en windows XP) dus een laptop met daarbij nog een dikke videokaart en 15,6 inch scherm met verlicht toetsenbord gaat het niet lukken :P (tenzij je dat dus allemaal uit zet)

Maar goed, ik vind zo'n alienware alleen zo zielig lijken als ik de beest m15x koop met een ''simpele'' i3 processor... wat is je budget trouwens? want je zit toch te twijfelen tegen een apple? een macbook pro 15 inch is (na studentenkorting) 1536 euro (uit mijn hoofd) dus nog altijd duurder dan deze 15 inch... of wil je de macbook 13 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Een redelijke m15x kost inderdaad zo 1700 euro en de meeste scholieren/studenten hebben daar inderdaad het geld niet voor...

Trouwens, mijn m11x met brightness op de helft, zuinige GT335m, zuinige C2D(ik heb de R1) houdt het dan ook maar +- 3-3,5 uur uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

ik heb niet zo een zuinige CPU :P wel zo'n P serie C2D's die verbruiken minder stroom dan de C2D's T series... ik had het niet duidelijk vermeld in mijn vorige post ;)

maar goed, verder lijkt het me wel duidelijk. Die 6 uur ga je zeker nooit raden, en als het dan mogelijk is kun je er niet fatsoenlijk op werken (scherm te donker bijvoorbeeld)

BTW: mijn laptop geeft 4 uur aan op een bijna opgeladen accu. (accu is slechts enkele weken oud - vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:47:
[...]

In games volgens mij niet, daar is het volgens mij puur de kloksnelheid die ertoe doet, volgens notebookcheck had een i3 wel degelijk negatief effect op de gameprestaties, waar pakweg een C2D op 2,53 ghz dat niet heeft.

Qua prijs/prestatie kun je volgens mij het beste een 520m nemen.(Zoals jij ook al zei)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Heb inmiddels mijn Aurora desktop nu meer dan 6 maanden en wilde even een korte update geven over mijn bevindingen tot zover. Hieronder mijn setup:

Basis Alienware Aurora - Standaardchassis in zwart
Geheugen 6 GB 1.333 MHz (3 x 2 GB) Tri Channel-geheugen
Toetsenbord Alienware Multimedia Keyboard - Dutch (QWERTY)
Monitor AW2210 21,5" Full-HD
Videokaart 1,8 GB NVIDIA® GeForce™ GTX260 grafische kaart
Harde schijf 500 GB SATA-harde schijf (7.200 rpm)
Microsoft-besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Professional 64 Bit - Nederlands
Muis Alienware - optische muis
Optische apparaten 16x optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
Geluidskaarten Integrated HDA 7.1 Dolby Digital Audio
Draadloze netwerkvoorzieningen Dell™ Wireless 1505 Wireless-N mini-PCI-kaart - Europa
Processor Intel#174 Core#153 i7 Processor 920 (2,66 GHz, 8 MB cache, 4,8 GT/sec.)

Ik kan er kort over zijn. Desktop presteert perfect. Staat praktisch dag en nacht aan en gaat gewoon rustig door. Geen problemen gehad. Als het erg warm is buiten, dan merk je wel dat de fans harder gaan blazen bij zware spellen zoals Crysis, maar dit lijkt mij wel logisch.

Ben tot nu toe dus ontzettend tevreden en zit te kijken voor een notebook variant, wat waarschijnlijk een M11x gaat worden als er weer leuke aanbiedingen aan zitten te komen.

Als iemand trouwens nog een kortingscoupon heeft, ik hou me aanbevolen. Registreren voor de nieuwsbrief heeft bij mij nog weinig opgeleverd vreemd genoeg.
Pagina: 1 ... 13 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.