Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

Welke laptop niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

zoenvisje schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:09:
COD6 liep erg soepel met hulp van Gamebooster!

Vind wel dat m'n m11x behoorlijk warm wordt tijdens het gamen.
Klopt, de onderkant (vooral dat naamplaatje eigenlijk) kan erg heet worden, zorg dat de ventilator vrij blijft, lijkt me beter voor de laptop. De R2 (dus met i5 en i7) schijnt ook een stuk warmer te worden dan de R1 (SU7300/SU4100).

Ik adviseer je nu nog even van de laatste dagen van de Steam sales te genieten (als je dat al niet van plan was), Bioshock is nu voor 5 euro erg aan te raden, en The Misadventures of P.B. Winterbottom is ook erg leuk! Draaien allebei uiteraard erg goed op de m11x.

E: Nog even 2 plaatjes:

Operation Flashpoint HDMI: http://img94.imageshack.us/i/img5782l.jpg/
In het donker: http://img823.imageshack.us/i/img5793.jpg/

[ Voor 16% gewijzigd door Thomas op 02-07-2010 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Tof die plaatjes, zou er bijna er zelf 1 kopen :P

Edit; wat is hier gebeurd? :X

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/6jlgud.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door The Inquisitor op 02-07-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Laatst online: 26-08 11:55
Ik gebruik hem alleen op recht oppervlak sowieso. Misschien moet ik een fatsoenlijke cooling pad kopen. Wil toch wel dat de laptop in optimale omstandigheden gebruikt wordt, hij was immers niet goedkoop.

Wat is nou eigenlijk het beste voor de levensduur van de accu? Ik lees verschillende dingen. Heb twee keer helemaal opgeladen en weer bijna leeg laten lopen en nu hou ik hem zoveel mogelijk aan de adapter.

En ik ben nog niet uit welke muis ik nou moet kopen. Liefst wil ik een draadloze muis, heb de Razer Orochi op het oog maar heb eerder een Razer gehad en daar was ik niet zo tevreden over. Iemand suggesties? Heb nu voor mijn Aurora de Alienware TactX muis, dat is wel een fijne maar niet draadloos.

@The Inquisitor; dat is vast een foutje :o

[ Voor 3% gewijzigd door zoenvisje op 02-07-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Volgens mij maakt het niet uit, je kan hem ook gewoon aan het snoer laten omdat het blijkbaar een fixed(?) battery is. Meestal laat ik hem zelf leeglopen tot +- 10% en dan weer aan het snoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Over de accu zou ik me niet al te ongerust over maken... er staan zoveel verschillende dingen op het internet (juist laten volladen en leeglopen, juist aan het netsnoer, juist... blabla) zoals Darkstone ooit eens zei; "een accu is een gebruikersproduct". Een accu begeeft het toch wel een keer, al is het na x jaar, en dan maakt het echt niet uit hoe je h'm behandeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alienware m15x: het is niet waard om zo'n systeem te kopen.
Waarom:
Acuuduur is echt slecht.
Het moet steeds aan de stekker.
Het is zwaar.

Enige 2 mooie punten zijn:
Design
Gaming

Maar om dan minimaal 1500+ ervoor te betalen is gewoon belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Dat is maar net wat je wil. Als je een laptop wil waarop je wil kunnen gamen zonder beperkingen dan is het helemaal niet zo belachelijk. Je moet dan idd met minder accuduur doen, als je veel accuduur wil moet je geen Alienware kopen maar een netbookje bijvoorbeeld. Of de m11x, die kan op energiebesparend en met alle overbodige meuk uit zo´n 8 uur mee (de accuduur staat op 8,5 uur maar omdat je toch dingen aan het doen bent loopt hij iets sneller terug dan de werkelijke 8,5 uur).

Conclusie: wat jij zegt slaat als een tang op een varken, het is een persoonlijke keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:07
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:36:
Waarom:
Acuuduur is echt slecht.
Het is zwaar.

Design
Gaming

Geen enkele gamingcapabele notebook zal het lang kunnen doen met zn accu, en dat geldt ook voor het gewicht, heavy duty videokaarten zijn nou eenmaal zwaarder (grotere koelers etc).
Als je een lichte notebook wil die lang met z'n accu doet moet je niet verwachten (op medium/high) videogames te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:36:
Waarom:
Acuuduur is echt slecht.
Het is zwaar.

Design
Gaming

Blijft nog altijd persoonlijk, maar zoals Relis al zegt; accu duur en een goede GPU gaan gewoon niet samen, evenals gewicht. Je moet dan een afweging maken, als je lekker lang wilt werken neem dan een netbook wil je power moet je toch echt accuduur inleveren.

Mij zal het geen reet uitmaken, de keren dat ik op de accu zit is omdat ik of te lui ben om de stekker in te pluggen of ik op de bank zou zitten o.i.d. en dat laatste komt weinig voor omdat ik het bout vind werken en RSI krijg (alleen blijven typen is lekker, zodra je de muis nodig hebt vind ik de positie al niets)
Relis schreef op zondag 04 juli 2010 @ 15:02:
[...]

Geen enkele gamingcapabele notebook zal het lang kunnen doen met zn accu, en dat geldt ook voor het gewicht, heavy duty videokaarten zijn nou eenmaal zwaarder (grotere koelers etc).
Als je een lichte notebook wil die lang met z'n accu doet moet je niet verwachten (op medium/high) videogames te spelen.
Deze man heeft gelijk!

Een Alienware zal wel wat zwaarder zijn dan de gemiddelde 15,6" laptop, maar zijn accu gaat net zolang mee als bijvoorbeeld een Asus G serie (bijvoorbeeld de G60) ook daar heb je energieprofielen om de accu tijd te verlengen maar dat is natuurlijk niet handig tijdens gamen :o evenals de M15x ook een energiezuinige modus heeft.

@Zoenvisje; ik geef je helemaal gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia optimus zou het accuprobleem moeten verhelpen, het is dat ATI achter blijft lopen voor een alternatief...

de prestaties van een mobiele 5850 plus de zuinigheid van een HD42xx zouden geweldig zijn, natuurlijk zit je dan nog steeds met het gewicht.

misschien over een paar jaar, tot die tijd heb je een versleepbare desktop (in mijn ogen). de xps mx11 is wat mij betreft de voorbode hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Daar heb je een punt.

Maar accuduur is niet voor iedereen een punt, als je, zoals je al zegt, het ziet als versleepbare desktop heb je nergens een probleem aan. het enige waar mijn laptop komt is mijn bureau boven tot de eettafel beneden. En alles is weer netjes op te bergen zodat je geen rotzooi hebt.

Dat is dan ook 1 van mijn redenen om voor een laptop te gaan boven een desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:22
Ik zag in het Macbook Pro topic wederom een bericht voorbij komen waarin stond dat iemands Pro was stukgegaan na 1,5 jaar. Geen garantie meer en een mogelijke reparatie van 800€.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een Alienware M15x koopt, met de i3 processor en de 4 GB ram; zou je dan de 5 uren gaan halen op accu?
Houd in rekening dat je dan bezig bent met word, internet, msn.
Ik wil het ook gebruiken voor school, af en toe gamen.

Ik vind de design heel mooi van de alienware, en de alien FX, dus ik ben aan het twijfelen om hem te kopen; zijn er btw ook korting-bonnen voor de m15x die je kunt gebruiken? je hebt bij de amerikaanse site gelijk kortingen, maar bij de Nederlandse weer niet..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 12:50
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:51:
Als je een Alienware M15x koopt, met de i3 processor en de 4 GB ram; zou je dan de 5 uren gaan halen op accu?
Houd in rekening dat je dan bezig bent met word, internet, msn.
Ik wil het ook gebruiken voor school, af en toe gamen.

Ik vind de design heel mooi van de alienware, en de alien FX, dus ik ben aan het twijfelen om hem te kopen; zijn er btw ook korting-bonnen voor de m15x die je kunt gebruiken? je hebt bij de amerikaanse site gelijk kortingen, maar bij de Nederlandse weer niet..
5 uur zeker niet, er zit een high-end videokaart in die het meeste verbruikt. Met een 9 cells accu zal het waarschijnlijk 2-3 uur zijn.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

zelfs met de stealth modus red je geen 5 uur nee :P
thefabiman88 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:55:
Ik zag in het Macbook Pro topic wederom een bericht voorbij komen waarin stond dat iemands Pro was stukgegaan na 1,5 jaar. Geen garantie meer en een mogelijke reparatie van 800€.
Slechte zaak, houd mij toch tegen een laptop van 1749 euro te kopen (oké, met studentenkorting rond de 1530, maar het is nog steeds een hoog bedrag)

[ Voor 81% gewijzigd door The Inquisitor op 04-07-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Dan kan je beter voor de m11x gaan, als je af en toe gamed en word/internet het meeste doet. Die haalt de 5 uur wel.

[ Voor 11% gewijzigd door zoenvisje op 04-07-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, echt jammer want ik vind de M11x te klein, en de m17x weer net iets te groot :-(
Ik ben benieuwd of je tijdens hbo colleges acces hebt tot een eventuele stopcontact ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Vast wel, de meeste Hoge scholen (alle?) hebben wel stopcontacten in de buurt. Soms alleen niet genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach, als je voor €1500 een laptop koopt kan er ook nog wel een stekkerdoos vanaf

zoveel wegen die dingen niet, desnoods maak je een compacte DIY oplossing met 3 uitgangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Op mijn Hogeschool zijn er wel stopcontacten maar idd te altijd te weinig :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha cool!
Btw, nu dat ding zwaarder is dan de meeste 15,6 laptops; wat voor tas raden jullie aan? kan het denk je in een normale schooltas met 1 a 2 boeken erbij of moet het echt apart worden gelegd in een andere tas?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 23:20:
haha cool!
Btw, nu dat ding zwaarder is dan de meeste 15,6 laptops; wat voor tas raden jullie aan? kan het denk je in een normale schooltas met 1 a 2 boeken erbij of moet het echt apart worden gelegd in een andere tas?
Lijkt me meer een persoonlijke keus.. een normale schooltas moet dat makkelijk houden, een tas vol met boeken is zwaarder dan deze laptop met 2 boeken dus het gewicht is geen probleem voor de tas.

Alleen moet je de laptop sowieso niet zomaar in je tas doen, zeker niet met boeken erbij, dus dan zou je een sleeve kopen en dan in je tas moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Boeken? Gebruiken ze die nog? Bij mijn opleiding zijn die dingen al zo goed als afgeschaft omdat toch niemand erin kijkt. Alles gaat via de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Bij mij gebruiken ze ook nog boeken, van die lekkere dikke engelse pillen.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip! ^
Wat is volgens jullie de beste specs voor de alienware m15x en komt er binnekort ook een 3D scherm optie? ;p
me budget zou 1500 zijn, heb niet veel verstand ervan maar ik las ergens dat de optimus technologie ook toe word gepast op de m11x? je weet wel, dat switchen van gpu naar de integrated graphics card en terug maar dit geldt zeker niet voor de m15x he? ik zei al niks ;p

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Het is geen hele beste kwaliteit en ik laat me ook niet van mijn beste gamekant zien (ik zoek nog steeds een muis!?) maar hier een stukje CoD6 op mijn Alienware m11x:

http://www.youtube.com/watch?v=HsXXezsmCLE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan het wel aan, maar de geluid kon naar mijn mening iets beter maar aan de andere kant; het is ook een kleine laptopje dus de speakers zijn dan niet zo goed als op de m15x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Nou het geluid is best wel goed maar mijn camera is Kortom Uitermate Teleurstellend ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwalitatief Uitermate Teleurstellend

maar dat is op verreweg de meeste laptops het geval, stop er dan geen webcam in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Heb het opgenomen met een Nikon fotocamera :p. Dat gamed echt bout, zo'n camera voor je neus.

[ Voor 33% gewijzigd door zoenvisje op 05-07-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

zoenvisje schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:59:
Heb het opgenomen met een Nikon fotocamera :p. Dat gamed echt bout, zo'n camera voor je neus.
Hoe zit dat met de map? Is die maar half weer gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Het scherm past niet helemaal op m'n camera, tenminste niet zodat ik nog bij de toetsen kon (ben maar een klein meisje met korte armpjes). Het scherm is aan beide kanten een paar centimeter breder. Ik zal een foto maken terwijl CoD6 open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:45:
Bedankt voor de tip! ^
Wat is volgens jullie de beste specs voor de alienware m15x en komt er binnekort ook een 3D scherm optie? ;p
me budget zou 1500 zijn, heb niet veel verstand ervan maar ik las ergens dat de optimus technologie ook toe word gepast op de m11x? je weet wel, dat switchen van gpu naar de integrated graphics card en terug maar dit geldt zeker niet voor de m15x he? ik zei al niks ;p
Ik doe het graag :P

3D denk ik niet, en als het komt moet je sowieso 1/1,5 jaar wachten tot er een refresh komt maar ik verwacht het niet...

Ik zou voor de volgende samenstelling gaan, dan zit je onder de 1500 euro, en wie weet kan je er wat af lullen ;)

In dikgedrukt de gewijzigde onderdelen

Inbegrepen bij uw systeem:
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Intel® Core™ i5 Processor 520M(2.40GHz,3MB cache)
1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
No Accidental Damage Support
1GB ATI® Radeon™ HD 5850 (ik verkies deze boven de duurde Nvidea)
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
250 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf (tenzij je meer wilt, maar dat moet je zelf kiezen)
15.6-inch Wide HD+ (1600 x 900) WLED display
Optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
6-cel lithium-ion batterij (56 Wh)
No Antivirus Software
Alienware M15x Gaming Laptop - Cosmic Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
http://www.plaatjesupload.../07/05/1278330235-510.jpg

Beetje wazig, sorry, maar zo zie je het hele scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

leuke roze Alienware logo :+ (no offence)

[ Voor 26% gewijzigd door The Inquisitor op 05-07-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ja hé ik ben en blijf een meisje ook al speel ik games :p. Alle lampjes zijn roze en ik heb de statische Alienware achtergrond ook aangepast, i.p.v. blauw is die nu ook roze :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

zoenvisje schreef op maandag 05 juli 2010 @ 17:42:
Ja hé ik ben en blijf een meisje ook al speel ik games :p. Alle lampjes zijn roze en ik heb de statische Alienware achtergrond ook aangepast, i.p.v. blauw is die nu ook roze :p.
ow, dat wist ik niet eens :P Een meisje met 2 Alienware computer systemen? Daten? O+

Ik heb geen recht van spreken hoor met je roze lampjes, jij hebt er tenminste 1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:29:
[...]

Ik doe het graag :P

3D denk ik niet, en als het komt moet je sowieso 1/1,5 jaar wachten tot er een refresh komt maar ik verwacht het niet...

Ik zou voor de volgende samenstelling gaan, dan zit je onder de 1500 euro, en wie weet kan je er wat af lullen ;)

In dikgedrukt de gewijzigde onderdelen

Inbegrepen bij uw systeem:
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Intel® Core™ i5 Processor 520M(2.40GHz,3MB cache)
1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
No Accidental Damage Support
1GB ATI® Radeon™ HD 5850 (ik verkies deze boven de duurde Nvidea)
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
250 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf (tenzij je meer wilt, maar dat moet je zelf kiezen)
15.6-inch Wide HD+ (1600 x 900) WLED display
Optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
6-cel lithium-ion batterij (56 Wh)
No Antivirus Software
Alienware M15x Gaming Laptop - Cosmic Black
Dank je wel voor de specs!
Vraagje: waarom is die van de Nvidea duurder; terwijl de Ati Radeon 5850; DDR5 en nieuwer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
The Inquisitor schreef op maandag 05 juli 2010 @ 17:57:
[...]

ow, dat wist ik niet eens :P Een meisje met 2 Alienware computer systemen? Daten? O+

Ik heb geen recht van spreken hoor met je roze lampjes, jij hebt er tenminste 1 :P
Ik ben al opgepikt door een andere ufo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:22:
[...]

Dank je wel voor de specs!
Vraagje: waarom is die van de Nvidea duurder; terwijl de Ati Radeon 5850; DDR5 en nieuwer is?
geen idee, maar het maat toch ook niet uit? Ik vind alleen de ATI 5850 de beste keuze, en het is mooi meegenomen dat deze niet nog duurder is :P
zoenvisje schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:31:
[...]

Ik ben al opgepikt door een andere ufo ;).
Ik ben ook altijd telaat :( misschien moet ik maar eens onderdelen vernieuwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Hihihi, gamende dames zijn ook niet erg dik gezaaid. Wat ik overigens wel jammer vind. Krijg soms een beetje een punthoofd van die ego's waar mannen last van hebben als ze verliezen van een dame (misschien moet ik ook gewoon GiRL uit m'n tag halen? :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

zoenvisje schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:44:
Hihihi, gamende dames zijn ook niet erg dik gezaaid. Wat ik overigens wel jammer vind. Krijg soms een beetje een punthoofd van die ego's waar mannen last van hebben als ze verliezen van een dame (misschien moet ik ook gewoon GiRL uit m'n tag halen? :+ ).
Tuurlijk niet, lekker laten staan, maakt het allemaal nog bruter 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Gelukkig heb ik daar op de xbox geen last van, dames die kunnen schieten, zou het ook niet trekken denk ik.:P

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Mannen zijn echt niet lief als ze verliezen van mij :( . M'n vriend kan ook zo lelijk kijken als ik hem afmaak, en me negeren.

Dus bij deze; heren als jullie verliezen van een dame tel dan gewoon even tot 10 i.p.v. haar uit te schelden voor alles wat mooi en lelijk is.

Nu weer terug naar Alienware, heeft iemand anders al wat besteld/binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:41:
geen idee, maar het maat toch ook niet uit? Ik vind alleen de ATI 5850 de beste keuze, en het is mooi meegenomen dat deze niet nog duurder is :P
geen idee, maja blijkbaar volgens alienware wel ;p

De m17x is ook niet verkeerd; maar ik heb gehoord dat het ding loodzwaar is om mee te sjouwen ;p

Zoenvisje: mijn vriendin gamed ook soms, maja ik laat dr meestal winnen; het is maar een spel ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Heeft iemand de m11x al aangesloten op extern scherm?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

zoenvisje schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:01:Nu weer terug naar Alienware, heeft iemand anders al wat besteld/binnen?
Moet nog even wachten tot ik geld binnenkrijg en dan moet ik nog eens flink bekijken wat ik wil... dus dat word nog een lange twijfeling en vele nachten slapen :P Zelfs de M11x ben ik aan het overwegen (dan die korting via gameking voor 1100 euro met i7 cpu :9~)
thefabiman88 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:24:
Meerdere in dit topic, staan ook ergens foto's in dit topic meen ik, maar pin me er niet aan vast.
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:15:
[...]

geen idee, maja blijkbaar volgens alienware wel ;p

De m17x is ook niet verkeerd; maar ik heb gehoord dat het ding loodzwaar is om mee te sjouwen ;p

Zoenvisje: mijn vriendin gamed ook soms, maja ik laat dr meestal winnen; het is maar een spel ;p
M17x is wel weer een prijsklasse duurder he :P maar inderdaad echt zwaar, als je de laptop echt mee neemt zou ik de m17x overslaan en blijven kijken naar de 15/11x ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ik laat m'n vriend winnen als hij boos begint te worden. Hij kan het echt niet hebben :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefabiman88 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:24:
Jep, ik. Op een 24" scherm op 1920x1200 (Dell U2410) en werkt perfect, iets wat wel de moeite waard is om te vermelden is dat de externe poorten (HDMI en DisplayPort, VGA niet getest) enkel werken als de NVidia kaart aanstaat. Heb er ook al Fallout 3 op gespeeld, moest de instellingen wel iets naar beneden afstellen anders werd VATS (Fallout 3 dingetje) langzaam.

En niet om vervelend te zijn, maar ik repost mijn vraag die ik eerder gesteld heb die een beetje ondergesneeuwd werd door mede alienware enthousiastelingen.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 02:31:
Heeft iemand hier al gekeken naar een andere wifi kaart? Ik vind degene die er in zit erg traag en onder linux is het helemaal huilen met de pet op. Broadcom lijkt sowieso een probleem te zijn in combinatie met linux. Ik draai eigenlijk dual boot, maar door de poep drivers voor linux kan ik amper gebruik maken van m'n draadloos netwerk. Daarnaast lijkt mij meer dan ~100Mb/s ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ik heb een paar potjes CoD6 draadloos gespeeld en was echt huilen. Voor normaal gebruik gaat het wel. Heb er verder nog niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had wel eerder deze links gevonden, maar ik heb er nog geen zeker gevoel over. Als ik de moeite neem om een kaartje te kopen, m'n beestje open te schroeven en er een ander kaartje in te doen, moet het wel gelijk goed zijn natuurlijk.
http://forum.notebookrevi...l-wireless-card-m11x.html
http://forum.notebookrevi...x-wireless-card-swap.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ik heb eigenlijk helemaal nog geen behoefte om m'n nieuwste aanwinst open te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag aan de M11xR2 bezitters als bezitter van een R1, hoe bevalt de optimus functionaliteit van de NVidia kaart? Werkt dat een beetje natuurlijk? En schakelt ie ook automatisch aan wanneer je een HDMI/DP device aansluit aangezien die enkel werken via de NVidia kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Leggen jullie ook iedere keer braaf dat stofdoekje op je toetsenbord(i.v.m. vetvlekken op het scherm)?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12-2020
zoenvisje schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:44:
Juist niet :) vind het wel cewl als dames ook gamen.. Ik kan me hooguit ergeren aan al die kinderen die lopen te brullen tijdens CODMWII online..

1337GRL als tag misschien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefabiman88 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 05:48:
Leggen jullie ook iedere keer braaf dat stofdoekje op je toetsenbord(i.v.m. vetvlekken op het scherm)?
Ben ik niet eens aan begonnen, zag mij dat ding naast me neer gooien, of op de tafel om vervolgens onder de as/bier te komen. Nu istie nog schoon en nog niet dubbelgevouwen, dus wanneer ik hem nodig heb kan ik hem gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ik heb geen eens een doekje gekregen bij mijn m11x.

http://www.youtube.com/watch?v=so56YZ7U2kw CoD6 multiplayer op mijn m11x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Kan Dell niet een nieuwe XPS maken, zoals de M1730 die ze vroeger hadden... buiten het toetsenbord vond ik dat altijd een mooi apparaat, wilde het al een tijdje bestellen totdat hij plotseling verdwenen was op de site (logisch nu ze Alienware hebben) Maar ik zou het leuk vinden als ze een XPS maken met de oude looks en goedkoper dan de AW, soort middenklasse, of is dat teveel gevraagd? :P

Afbeeldingslocatie: http://www.ubergizmo.com/photos/2007/9/dell-xps-m1730.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
ik heb vandaag de m11x R2 binnen gekregen, maar ik merk op dat mijn 3dmark06 score erg laag is, vergeleken met andere benchmarks. Ik haal niet eens 5000 punten, terwijl dit toch een stuk hoger moet zijn. Weliswaar heb ik mijn processor en gpu niet overgeclocked, maar dit moet nog steeds hoger zijn toch?

Met de CPU overgeclocked naar 166mhz haal ik nu 6000 punten. Dit is nog steeds te laag... Ik heb de nieuwste (niet beta) drivers geïnstalleerd voor m'n gpu en zou toch eigenlijk boven de 7000 moeten zitten.. wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ik heb niks getest op mijn m11x. Zolang ik alles wat ik erop wil draaien kan draaien zoals ik dat wil vind ik het goed. En tot nu toe gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ben ook gecharmeerd van het scherm, klein/praktisch en scherm(nogal wiedes maar toch).

Iemand al een sleeve besteld?

Voor de mozilla gebruikers: http://www.getpersonas.co...are&search.x=0&search.y=0

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ik heb een tasje gekocht voor 12.1inch laptops. Kon geen sleeve vinden en het tasje wat ik nu heb heeft twee korte hengsels dus wat makkelijker vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Past dat enigszins, of veel ruimte over? Ik denk dat ik ook ga kijken voor een 12 inch sleeve.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
De diepte is als gegoten maar in de breedte heb ik een stukje over. Hij zit er wel stevig in, het tasje is vrij dik en stug en de hengsels zitten aan de korte kant van het tasje. Zal er morgen een foto van maken, heb het tasje bij de MediaMarkt gekocht.

Nog meer dingen die mensen willen zien? Kan ik die gelijk ook op de foto zetten of filmen ;).

K*t nou mis ik alweer een doelpunt, ik kijk ook nooit op het goede moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WE ARE IN THE FINALSSSSSSSSS YEAH!:P
Spanje of Duitsland!:P wie denk je dat onze tegenstander word ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 15-09 12:50
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 22:52:
WE ARE IN THE FINALSSSSSSSSS YEAH!:P
Spanje of Duitsland!:P wie denk je dat onze tegenstander word ? :p
Eh de M11X? Ik denk dat je in de verkeerde topic zit.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Duitsland en dan gaan we kansloos ten onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf deze sleeve gekocht omdat ik dit keer mijn laptop heel wil houden.
http://www.belkin.com/IWC...process?Product_Id=479105

Hij past best goed, beetje speling langs de randen maar dat is weinig storend. En eenmaal in de sleeve past hij netjes in mijn tas bij de rest van mijn zooi. Overigens was hij maar 12 euro, welke ik nog een redelijke prijs vind in vergelijking met anderen tas/sleeves (vergeet niet dat de marge op accessoires belachelijk groot is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Zo een zocht ik eigenlijk maar kon ik alleen online vinden en wilde toch eerst kijken en meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem bij Dell besteld samen met mijn m11x, denk dat je die hier ook wel op de pricewatch kan vinden. Het is een prima dingetje, misschien dat je een iets strakkere kan vinden. Ik vind het zelf wel prettig dat hij iets losser is, dat is een stuk gemakkelijker met het er indoen/uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoenvisje schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 22:54:
Duitsland en dan gaan we kansloos ten onder.
Nah, ik heb vertrouwen in Holland! :P
ff on topic;
hoelang duurt het meestal voordat je de m15x thuis hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Er zijn hier een paar bestellingen voorbij gekomen die binnen twee weken geleverd werden (inclusief mijn m11x), maar dat is geen garantie bij Dell. Volgens mij is een geschatte levertijd van 4 weken gemiddeld. Maar mijn Alienware Aurora deed er 2,5 maand over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razelim
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 17:59
Ik heb nu ook een M11x, Maar omdat ik een ATI-man ben, is de hele Optimus Technologie me onbekend.
Ik begreep uit de handleiding dat ik de spellen die over de Nvidia kaart moesten, ik een profiel moest aanmaken/instellen vanuit de Nvidia configuratiescherm. Hier vind ie wel een aantal van mijn spellen, maar anderen niet. Zodra ik deze handmatig invoer herkent hij ze wel netjes (behalve Red Faction 1 en Microsoft GameRoom), maar spellen als Alien vs Predator (3) en Metro 2033 (beiden via Steam) herkent hij dus wel, maar zodra ik het scherm sluit en weer kijk, staan ze weer niet in de lijst. Is dit een bekend probleem? of doe ik wat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
@ Razelim

Dat is een bekend probleem dat ik vaker ben tegengekomen op verschillende fora. Dat hele systeem is nog niet optimaal en er moeten eens wat goeie drivers voor uitkomen.

Ik bezit momenteel de M11x R1 en R2(i5) en heb ze naast elkaar gezet voor 3dmark06 met beide CPU's OC'd en GPU lichtjes OC'd naar 550/1200/800.

Score M11x R1: 6651
SM2.0: 3078
SM3.0: 3203
CPU: 1426

Score M11x R2:7669
SM2.0: 3388
SM3.0: 3450
CPU: 1939

De scores kunnen nog hoger (met zo'n 300 punten), maar ik ben voorzichtig met dat ge-OC. Deze gegevens zijn alleen ter informatie voor de mensen die geïnteresseerd zijn :) De meest opvallende benchmark was die van de CPU (gemid. 1fps :O ). Daar zag je duidelijk dat de R1 het moeilijker had en hij deed er ook zo'n 5sec langer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Pooh, m'n m11x komt net uit slaapstand (energie besparend, beeldscherm 10%), resterende accuduur: 74 uur :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

thefabiman88 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 21:30:
Ben ook gecharmeerd van het scherm, klein/praktisch en scherm(nogal wiedes maar toch).

Iemand al een sleeve besteld?

Voor de mozilla gebruikers: http://www.getpersonas.co...are&search.x=0&search.y=0
Haha, leuk! bedankt, daar heb ik nooit aan gedacht ;)

Nu heb ik ook een Alienware gevoel terwijl ik geen AW bezit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoenvisje schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 23:20:
Er zijn hier een paar bestellingen voorbij gekomen die binnen twee weken geleverd werden (inclusief mijn m11x), maar dat is geen garantie bij Dell. Volgens mij is een geschatte levertijd van 4 weken gemiddeld. Maar mijn Alienware Aurora deed er 2,5 maand over.
Vanavond spanje vs Duitsland; VILLAAAA moet scoren ;p
Ontop: ik wil een fixe korting coupon op de alienware m15x, is er echt geen mogelijkheid?
En ik lees weleens dat mensen het ''eraf'' lullen, maar hoe doe je dat en waar ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
HET toetsenbord is een kwestie van wennen. Lees het topic eens door, er staat genoeg over korting(zowel coupons als eraf lullen).
Overigens is dubbel posten niet nodig!

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefabiman88 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:55:
HET toetsenbord is een kwestie van wennen. Lees het topic eens door, er staat genoeg over korting(zowel coupons als eraf lullen).
Overigens is dubbel posten niet nodig!
oh ja, HET ;p soms haal ik de amerikaanse grammar wel door het NLse ;p
Hoe bevalt de i7 m11x laptops tot zover? zijn ze even snel als een normale core i7 processor of minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:02:
[...]

oh ja, HET ;p soms haal ik de amerikaanse grammar wel door het NLse ;p
Hoe bevalt de i7 m11x laptops tot zover? zijn ze even snel als een normale core i7 processor of minder?
De i7 in de m11x is lager geclockt dan een normale mobiele i7 dus het is logisch dat hij ook wat langzamer is.
Dat wil overigens dus niet zeggen dat hij langzaam is want het blijft een snelle CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ik vind de m11x niet te klein maar ik heb kleine handen en door mijn handicap een klein bereik van mijn armen.

Mijn m11x heeft een core i5, kan dus niet oordelen over de i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik geen probleem heb met het toetsenbord. De toetsen voelen prettig aan, stevig genoeg en een fijne textuur. Ze zijn een pietseltje kleiner dan normale toetsen, maar dat duurde voor mij een uurtje om er aan te wennen.

En iets anders, aan de blije m11x bezitters. Als je even alle mogelijke technische problemen er buiten laat, als er een m13x zou uitkomen met een 13" scherm (nogal wiedes), zou je deze boven de m11x prefereren? Zelf ben ik heel tevreden met mijn m11x-je, maar een iets groter scherm zou ik wel de moeite vinden, maar de vraag is natuurlijk wat doet dat met de prijs en de hardware die er dan in moet/kan e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk niet dat er een 13" uitkomt, de notebook word dan ongeveer net zo log als de gemiddelde 15", en dan nog de componementen:

low voltage: ULV plus de logheid van een 15"? _O-
standaard componementen: doe mij dan maar de mx15, daar past tenminste fatsoenlijke koeling in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom zei ik ook "als je even alle mogelijke technische problemen er buiten laat". Ik ben ook op de hoogte van al die blabla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ik hoef geen groter scherm, bevalt me prima zo. Gamen gaat goed en voor de rest is ie ook groot zat, alleen Photoshop is soms wat lastig op een kleiner scherm. Of als je zoals m'n zus een beetje bijziend bent en alle pictogrammen en het lettertype op extra groot wil hebben :p, blinde vink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is beter: de snelste processor of een 256 GB SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua prijs is een betere CPU sowieso beter, daarnaast kan je op een later punt als je weer geld overhebt een SSD in je apparaat stoppen. Met een CPU gaat dit niet of moeilijk. Op die manier kan je zelf ook nog kiezen voor een goedkopere SSD.

Ik zeg, ga voor die CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de advies sudoreboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casey120
  • Laatst online: 14-07-2023
Ik zocht een netbook size laptopje om wat te gamen en die Gamekings aanbieding loopt later deze week af , ik heb voor 1099 net de i7 versie besteld .
Ben benieuwd hoelang de levertijd is en moet ook nog even contact opnemen want kon niet kiezen voor een US keyboard na voor de Nederlandse versie windhoos gekozen te hebben .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm had je niet een Macbook Pro 13'' liever willen nemen casey120?
Het heeft een veel langere batterijduur, plus het scherm is wat groter van formaat en het heeft niet een slechte videokaart voor mid-range games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Veel langere batterijduur, waar baseer je dat op?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casey120
Is die Macbook pro 320M gpu zoveel beter voor games dan de alienware 335M gpu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

casey120 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 19:29:
Is die Macbook pro 320M gpu zoveel beter voor games dan de alienware 335M gpu ?
Nee, een heel stuk slechter. Volgens mij had de 320m het al relatief moelijk met Valve spellen (HL2 en Portal), games als Metro 2033 of Dirt 2 trekt een MBP bij lange na niet terwijl je het op de m11x met betere graphics dan consoles kan draaien op een aardige framerate.

Bovendien heeft een 320m maar 512mb ipv 1gv geheugen.

E: met relatief slecht bedoel ik dus niet echt slecht, maar vergeleken bij de m11x wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Thomas op 11-07-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefabiman88 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 17:44:
Veel langere batterijduur, waar baseer je dat op?
9 uren batterijduur, waar de alienware m11x-R1 de 6 a 7 uren (>correct me if im wrong) haalt ivm de gpu (1gig) die in m11x zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casey120
Dat dacht ik ook , ik snap de hele reactie van Lord Guan Yu en zijn Macbook Pro dan ook niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist Portal uitgespeeld op mijn m11x, op mijn touchpad zelfs, omdat ik niet naar mijn bureau wilde. En 't ging echt supergoed, ik heb echt geen spijt van mijn aankoop. En als je zo aan het spelen bent merk je echt niet dat je een 11.6" scherm hebt.

Even iets leuks wat ik wilde melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta momenteel op het punt om een Desktop te kopen, en gezien de herhaaldelijke teleurstellingen die ik tot nu toe heb gehad heb ik ook besloten om een Alienware te proberen.

Ik denk dat ik ga voor:
BasisAlienware Aurora - Standaardchassis in zwart
Microsoft-besturingssysteemLegitieme Windows® 7 Home Premium - Nederlands (64b)
Geheugen6 GB 1.333 MHz (3 x 2 GB) Tri Channel-geheugen
Videokaart2GB ATI® Radeon™ HD 5970 graphics card
Harde schijf600GB Serial ATA (10000RPM) Hard Drive
Optische apparaten24x optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
ProcessorIntel® Core™ i7 Processor 960(3.20GHz,4.8GT/s,8MB)

1 jaar garantie, geen monitor of andere apperatuur (pas vervangen, dus nee). Blueray trekt mij nog niet echt, nog geen enkele pc game gezien die uitgebracht is op Blueray.

Ik wil echter wel een Engelse versie van Windows.....maar dat komt niet naar mijn mandje omdat het niet compatible is met de Nederlandse documentatie ;(, alsof ik dat überhaupt wou, mja daar zal ik de klantenservice nog wel over bellen voordat ik de aankoop maak.

Een soortgelijke inhoud in een Aurora ALX of Area-51 is vreemd genoeg bijna 1000,00 euro duurder, ik snap het voor de Area-51, maar weet iemand wat ik misloop op de ALX variant dat zoveel geld waard is?

Heeft iemand anders trouwens nog tips of ideeën?, ik zit al behoorlijk op mijn limiet, maar ik wil het dit keer wel goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwestie van het Engelse taalpakket installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 22:55:
Ik heb zojuist Portal uitgespeeld op mijn m11x, op mijn touchpad zelfs, omdat ik niet naar mijn bureau wilde. En 't ging echt supergoed, ik heb echt geen spijt van mijn aankoop. En als je zo aan het spelen bent merk je echt niet dat je een 11.6" scherm hebt.

Even iets leuks wat ik wilde melden.
wow, ik wist niet dat de touchpad verbetert was ivm de andere alienware m''x's ;p

Ik hoop dat er in de toekomst een m13x komt, natuurlijk moet die ook goedkooper zijn dan de m15x en de m17x. m11x is net iets te klein voor mijn gebruik, hoe fraai de design er ook uitziet; de scherm is gewoon te klein in mijn ogen.
Pagina: 1 ... 12 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.