Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb diverse malen met de support gebeld. En ook verschillende keren de diagnostics cd/dvd laten draaien. Toen bleek er steeds niets aan de hand, maar het vreemde was dat mijn aurora met enige regelmaat op een soort "standby" stand sloeg en soms dagen lang nergens meer op reageerde. Erg irritant allemaal.

Dell wist van niets, snapte er ook niets van.....en wilde ook niet verder helpen omdat ik zogenaamd "te weinig medewerking" verleende. En dat ondanks de vele telefoontjes die ik gepleegd heb en de diverse diagnostics.

De BIOS updates waren uiteindelijk de oplossing denk ik. Ik vermoed ook dat ik niet de enige met dit probleem was (op een amerikaanse website kwam ik soortgelijke verhalen tegen). Eind goed al goed, ik heb geen klachten meer en ben erg tevreden over mijn ALX. Maar nooit meer een Dell voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik vind, ondanks dat er ook positieve verhalen zijn over Dell support, dat het alsnog niet normaal is dat er zo veel klachten zijn over hun support. Iedereen zou gewoon hulp moeten krijgen, en dan al helemaal met Next Business Day support. Bij mij zijn ze al een week te laat.

Natuurlijk zijn ze kritisch over het probleem, maar in mijn geval is het duidelijk dat het vaker voorkomt, dat hebben ze erkend. Nu is het voor mij geen enorm groot probleem dat het lang gaat duren voordat mijn m11x gemaakt wordt, maar stel je vliegt over 3 dagen naar de Verenigde Staten voor je werk, dan zit je daar lekker met je kapotte laptop. Het is mij zelfs niet duidelijk of ze hem überhaupt komen repareren.

Kortom, ik zit zonder enige verzekering dat mijn laptop ooit nog normaal gaat functioneren, en ik ben niet de enige. Dat is in mijn ogen het ergste wat een bedrijf je aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:55
Thomasthomas schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 02:42:
Ik vind, ondanks dat er ook positieve verhalen zijn over Dell support, dat het alsnog niet normaal is dat er zo veel klachten zijn over hun support. Iedereen zou gewoon hulp moeten krijgen, en dan al helemaal met Next Business Day support. Bij mij zijn ze al een week te laat.

Natuurlijk zijn ze kritisch over het probleem, maar in mijn geval is het duidelijk dat het vaker voorkomt, dat hebben ze erkend. Nu is het voor mij geen enorm groot probleem dat het lang gaat duren voordat mijn m11x gemaakt wordt, maar stel je vliegt over 3 dagen naar de Verenigde Staten voor je werk, dan zit je daar lekker met je kapotte laptop. Het is mij zelfs niet duidelijk of ze hem überhaupt komen repareren.

Kortom, ik zit zonder enige verzekering dat mijn laptop ooit nog normaal gaat functioneren, en ik ben niet de enige. Dat is in mijn ogen het ergste wat een bedrijf je aan kan doen.
Mee eens, een goed product wordt mede gedragen door de correcte afhandeling van problemen e.d. Hou in het achterhoofd dat je een deugdelijk product mag verwachten, dus die zekerheid heb je in feite wel. Probleem alleen is dat je erg afhankelijk bent van Dell. Hou zou enorm helpen als ze eens een fatsoenlijke support desk zouden inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-01-2024
peatron schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:33:
[...]

Ook ik ben het ff kwijt met Dell..
M11x gaf artifacts,ik ben nu 3 weken verder en nu doet het systeem niets meer na dat de monteur de moederbord heeft vervangen.
Maandag komen ze weer langs( hoop ik ,want dat is al 2 keer fout gegaan er is niemand op komen dagen)
Dan gaan ze de moederbord en palmrest vervangen... Dell zegt dat ze het probleem kunnen oplossen..
Nou wat ik kan oplossen is dat ik geen Alienware meer koop.
Niet op stoer te doen,maar ik heb hier een m17,M15XR1,M17XR1 en een m11XR1 staan. dat zijn aardig was centen bij elkaar en ik ga zeker mijn centen niet meer aan Dell spenderen.

De spullen gaan de deur uit en koop lkkr wat anders.want dell ziet niet in dat zij klanten op deze manier kwijt raken. Het is toch te zot dat ik als consument nu een dood systeem heb staan en Dell te beroert is om mij een werkend syteem aan tebieden.

Als ik er volkomen naast zit dan hoor ik dat graag..

ps; ik ben altijd netjes en beleven naar Dell toe :*)
Update

Inmiddels is de laptop gemaakt..
Zeer aardige monteur. Nieuwe moederbord en palmrest. Als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Maar ik bedenk me de volgende keer als ik een lappie bij Dell koop.

[ Voor 63% gewijzigd door peatron op 16-08-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peatron schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:42:
[...]

Update

Inmiddels is de laptop gemaakt..
Zeer aardige monteur. Nieuwe moederbord en palmrest. Als een zonnetje.
Dus Dell behoud jouw als klant voor de toekomst? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:59:
[...]

Dus Dell behoud jouw als klant voor de toekomst? ;)
Kans is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik ga Dell maar weer eens bellen. Ik hoop dat ik nu wat verder kom dan een mailtje sturen en zogenaamd nog terug gebeld worden.

E: Ik zit nu wel erg lang te wachten... Die muziek die ik moet aanhoren is ook erg irritant aan het worden. Ik hoor liever niks.

E2: De man die ik nu aan de telfoon had zou me morgen terug bellen. Heb ik in ieder geval een datum, anders bel ik weer. Hij had er zelf ook een (althans, dat beweerde hij), en het gesprek wekte, in tegenstelling tot de andere gesprekken met Dell Support, wat vertrouwen op.

Nu maar afwachten.

[ Voor 70% gewijzigd door Thomas op 18-08-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 12:50
Sja de support bij dell ligt volgens mij heel erg aan welk land dat je belt. Ik weet uit ervaring dat engeland netjes alles wil oplossen en als iets op papier staat is het volgens hun opgelost.

Zo kreeg ik een NL toetsenbord indeling in de laptop terwijl we hier met US International werken. De support in engeland zei daarop dat het zo op de order staat en ik het dus moet accepteren.

Hierna heb ik een nieuwe call gemaakt welke volgens mij via india ging en die stuurde me zonder mopperen een US International toetsenbord op welke ik zelf kon inbouwen.

Dell NL wilde me niet helpen (heb ik ook al geprobeerd) omdat de factuur in engeland was opgesteld (het was een vervangende laptop welke door support in engeland is samengesteld dus niet via de nederlandse support).

Dus elk land lijkt zo een beetje zijn eigen toleranties te hebben.

1e laptop Studio XPS 16, besteld in nederland, na aanhoudende problemen en geprobeerd op te lossen via de uk support (welke ik toevallig de eerste keer aan de telefoon kreeg) is er besloten deze te ruilen voor een alienware m15x (met extra betaling). Ik kreeg met moeite een nederlands model (aangezien ze in de UK blijkbaar standaard alleen UK modellen erin hebben staan). Ik heb wel aangegeven dat ik een US International toetsenbord wil, op de bon kwam echter een NL toetsenbord te staan en die werd zo dus ook geleverd. Het bleek dat iemand in india in januari en februari veel nl modellen van een nl toetsenbord had voorzien (dit kreeg ik van een groothandel te horen welke massaal toetsenborden heeft terug gestuurd. Maar na wat moeite en aandringen ben ik uiteindelijk toch tevreden :).

E: Overigens wordt vrijwel alles gedaan nadat een supervisor het heeft goedgekeurd, ik heb in totaal iets van 3 of 4 keer een supervisor gesproken over de afhandeling van alles.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchKel op 18-08-2010 15:03 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 20:27
Thomasthomas schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:30:
Ik ga Dell maar weer eens bellen. Ik hoop dat ik nu wat verder kom dan een mailtje sturen en zogenaamd nog terug gebeld worden.

E: Ik zit nu wel erg lang te wachten... Die muziek die ik moet aanhoren is ook erg irritant aan het worden. Ik hoor liever niks.

E2: De man die ik nu aan de telfoon had zou me morgen terug bellen. Heb ik in ieder geval een datum, anders bel ik weer. Hij had er zelf ook een (althans, dat beweerde hij), en het gesprek wekte, in tegenstelling tot de andere gesprekken met Dell Support, wat vertrouwen op.

Nu maar afwachten.
Je bent niet de enigste, ik zit nu al aan mijn 3de Alienware M11x laptop. Nog steeds heb ik problemen, deze week is mijn moederbord vervangen en het lcd.

De problemen die ik had, stof onder de glasplaat van het scherm, en de overclockfunctie van het systeem werkte niet goed. Nou de lcd is vervangen, wel het verkeerde scherm andere kleur. Het moederbord was ook vervangen.

De overclock functie werkt goed, maar als ik overswitch naar de Nvidia GPU word mijn systeem 90 graden! Wat uiteraard een downclock als gevolg heeft... Nu komen ze morgen weer om mijn systeem onder handen te nemen. Aangezien de monteur ook krassen op mijn laptop had achtergelaten plus een aantal schoefjes die volgens mij in de laptop horen en er niet buiten?

Ik heb er weinig vertrouwen in dat het nog goedkomt, ik vind het ook van de zotte dat ik zo lang gebeld heb. Er word geen enkele manier iets gedaan voor een coulance voor de belkosten?

Zo jammer want het is echt een fijne laptop....

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik verkoop m'n M11x dan ook als hij goed gepareerd is (ik check uiteraard nog wel even of hij wel naar behoren werkt en dergelijke).

Ik had als ik het forum van notebookreviews zou hebben gelezen dit ding ook nooit gekocht denk ik. Er kan zo veel mee misgaan, het is echt ongelofelijk. 1 van de redenen waarom ik hem verkoop is omdat ik er niet van hou problemen te hebben met een computer.

Daarnaast wil ik sparen voor een goede game PC, ik zie nu in dat ik eigenlijk niet echt een game laptop nodig heb, hooguit een mainstream laptop voor school, ik heb dan liever een snelle desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geduld word steeds beloond bij Dell.
Eindelijk is mijn NBD garantie gekoppeld van mijn vorig toestel naar het huidige, dit heeft zo'n 2 maand geduurd, mailen en telefoontjes.
De beloning is dat hij terug voor drie jaar is ingevoerd vanaf deze maand wetende dat ik mijn vorig toestel al een jaar had en dus normaal maar recht had op 2 jaar NBD garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasSchrader
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 23:19
Thomasthomas ik heb interesse pm me als je wilt met informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefabiman88 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:15:
Mocht iemand nog geinteresseerd zijn in een M11x, ik verkoop namelijk mijn M11x. Heeft 2x aangestaan en is dus nog geheel nieuw.

Het is een leuk apparaat maar mij werd toch een ander apparaat aangeraden, vandaar de ommezwaai.
Ik heb wel interesse in de m11x maar ik wil wel graag even weten wat de preciece specs zijn. Mail me anders even op d.thalen [at] gmail.com.

Ik hoor het graag ben toch van plan om deze te kopen dus als de specs goed zijn wil ik hem wel van je overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Ik hou nog steeds van mijn Aurora en M11x :). Op de m11x is het soms wel even stoeien voor een game werkt maar tot nu toe heb ik ze allemaal aan de praat gekregen en draaien alle games prima.

• Dark Master
Zucht ondertussen zat ik alweer aan mijn 3de reparatie van de laptop.
Vanochtend is er een monteur langsgeweest van Getronics die heeft keurig het scherm vervangen.

Samen met de monteur even een zoektocht naar dode pixels in het scherm, niks kunnen vinden.
Vanaf het moment dat de monteur weggaat wat zie ik. Geen dode pixel, nee gewoon stof onder de glasplaat!
Dit probleem heb ik gewoon al eerder gehad! Weer is het niet goed en de laptop is ondertussen alweer 3 keer losgeweest, dit voor een laptop van anderhalf maand oud.

Ja want dit is ook al mijn 3de alienware M11x laptop, ondertussen alweer een mailtje gestuurd naar mijn contactpersoon bij dell....

Ik denk dat het maar tijd word om de consumentenbond in te schakelen ongelooflijk wat voor een slechte kwaliteit schermen dell gewoon gebruikt voor de M11x!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 14:43

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik ben toch blij dat ik niet voor de M11x heb gekozen... Voor een laptop met die prijsklasse verwacht je dit toch niet

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 23:54

sjirafje

No inspirational quotes here

Misschien wel handig om te vermelden of het om een R1 of een R2 gaat? Ik kan me zo voorstellen dat ze in de M11xR2 foutjes hebben opgelost.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om alle negatieve reacties een beetje tegengewicht te geven wil ik nog wel even zeggen dat ik met mijn m11xR1 nog geen problemen heb gehad, en ik heb hem al een tijdje.

Maar ik ga geen Alienware of Dell meer kopen, de service is ronduit slecht. Ik zou het nog wel aandurven als bijvoorbeeld Mediamarkt ze zou gaan resellen, maar anders niet. Het risico dat het misgaat is blijkbaar te groot, zoals eerdere posts in deze thread hebben aangetoond.

Het is iets wat wel alarmerend zou moeten zijn voor Dell. Want als er iets mij weerhoud van iets kopen bij een bedrijf is het wel gedoe, ik wil geen weken/maanden bezig zijn met het krijgen van mijn computer, ik wil hem gewoon krijgen, gebruiken en er van genieten.

Erg zonde, want ik hou best van m'n laptopje (tis zo'n schatje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dynabyte verkoopt ze

nieuws van deze week: nieuws: MyCom en Vobis gaan ook Dell-producten verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Klopt, maar de laatste keer dat ik bij de dynabyte was (een maand geleden ofzo) hadden ze Alleen de M11xR1 terwijl de R2 al geruime tijd via Dell te bestellen was.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrozenPepper
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-08 21:22
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 01:12:
Om alle negatieve reacties een beetje tegengewicht te geven wil ik nog wel even zeggen dat ik met mijn m11xR1 nog geen problemen heb gehad, en ik heb hem al een tijdje.
Ik ben ook zeer tevreden met mijn m11x R1. Heb hem een aantal maanden in mijn bezit, hij is overclocked sinds dag 1 en ben nog nooit problemen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Met mijn M11xR2 heb ik tot nu toe geen problemen gehad. Had alleen wel problemen met de bezorging en de manier waar op Dell de problemen opgelost heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door sjirafje op 28-08-2010 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Heb al uren het Internet afgestroopt naar een alternatief voor de M11x. Is dat er eigenlijk wel (behoudens de loeidure Sony Z-serie). Graag jullie mening voordat ik een M11X R2 aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Rhy schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:58:
Heb al uren het Internet afgestroopt naar een alternatief voor de M11x. Is dat er eigenlijk wel (behoudens de loeidure Sony Z-serie). Graag jullie mening voordat ik een M11X R2 aanschaf.
Ik ben ook heel lang op zoek geweest naar een kleine (< 14") laptop waar ik toch nog redelijk op kan gamen. Ik heb toen geen alternatief gevonden. Maar misschien dat die er inmiddels wel zijn. Je zou eens in het (inmiddels ter ziele) [Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light Notebooks - Deel 9 topic kunnen kijken of in de opvolger van dat topic: [NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook Augustus 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

hmm mogelijk een HP Envy 14? Ben nog aan het puzzelen.

Mocht het nu een M11x worden. Wat is dan de betere keuze? Diverse reviews waaronder die van Notebookreview laten namelijk zien dat overgeclockte ULCV R1 vrijwel gelijkwaardig presteert aan een R2 i7. Dus vraag ik me of het dan niet beter is omdat geld uit te besparen voor een SSD of wat meer RAM. Wat lijkt jullie?

update: Holy shit. Die meerprijzen van DELL voor HD en RAM zijn aanzienlijk!! :o Hoe is de garantie policy van DELL mbt zelf geheugen uitbreiden en harddisk vervangen door Seagate Momentus XT?

Is die 100euri voor een i5 ipv UL7300 een goede investering? Naast gaming is het voor mij voornamelijk ook een workstation/desktop vervanger en doe ik regelmatig video editing (maar doe ik nu alles met een AMD XP2000, 1GB RAM desktop :D).

[ Voor 33% gewijzigd door Rhy op 28-08-2010 17:50 . Reden: meerprijzen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

staat regelmatig in dit topic dat de CPU voordeel (de i5 tegenover de C2D) vooral merkbaar is bij spellen die veel doen met de CPU.

Uitbreiden mag gewoon, Dell heeft zelfs handleidingen op hun site hoe je dingen vervangt, staat ook elders in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

las het inderdaad ookal op forum van notebookreview. Mooi! Dan is de keus gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

Is het echt dat de Alienware M15x geen HDMI poort heeft? Is een behoorlijk belangrijk gegeven voor mij voordat ik tot een koop overga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
propheseus schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:32:
Is het echt dat de Alienware M15x geen HDMI poort heeft? Is een behoorlijk belangrijk gegeven voor mij voordat ik tot een koop overga...
De m15x heeft displayport, hier kun je ook bij dell een converter voor hdmi bij bestellen. Audio en video gaan dan beide over de hdmi kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Thanks, heb hem opgezocht, stond inderdaad in hun winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Wellicht ten overvloede ... maar ik denk dat ik toch maar even meldt. De M11x UL7300 met 4GB RAM en 320GB is bij Dynabyte te koop voor 850 euro (met 5% HCC korting...). Dat is 200 euro goedkoper dan DELL online, en omdat het de R1 release is heb je VGA poort (handig) en circa 1,5-2 uur extra batterij tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Zijn er nog coupons voor Dell/ Alienware in omloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, alleen voor inspirion, studio, en xps systemen. Voor zover ik weet.

Dell Waardebonnen Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Net even gebeld met Dell in de hoop dat ze mij toch een beetje korting konden geven aan de telefoon. Was toch echt niet mogelijk. Chagrijnig hen maar mede gedeeld dat ik dan wacht tot er iig een kortingsactie loopt voor de Alienware m15x. Potverdorie, had hem graag vandaag besteld met de volgende specs:

Alienware M15x Gaming Laptop - Cosmic Black
Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
2 jaar Next Day Hardware Support
Geen Accidental Damage-support
1GB ATI® Radeon™ HD 5850
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
40cm (15.6") Wide Full HD Display (1920x1080)
Optisch Blu-ray Disc-rom-combinatiestation (Blu-ray alleen lezen, cd/dvd lezen en schrijven)
Dell Wireless 370 Bluetooth Module
Intel® WiFi Link 5300 a/g/n Wireless LAN card
6-cel lithium-ion batterij (56 Wh)
No Antivirus Software

ALIENFX-KLEUR Mars Red
ACHTERGRONDEN Alien Schematic Wallpaper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Ongelooflijk monteur vrijdag geweest, nog steeds problemen met het scherm weer stof onder het glazen paneel!

Gemailed met mijn contactpersoon, die geen moeite doet om terug te mailen aangezien ik hem net met moeite aan de lijn heb gekregen. Tja wat was het oordeel er zijn al teveel reparaties op dit systeem uitgevoerd, dus eigenlijk kunnen ze niks meer voor me doen? Wat voor een support is dat! Als er een probleem is met het systeem dient het opgeslost te worden hoevaak het ook maar voorkomt!

Toch nog voor elkaar gekregen dat ik er foto's van kon maken, nu gaan ze het samen beoordelen met het escalatieteam, nou dit word lachen want let maar op ik word teruggebeld met de boodschap tja dat stof onder het scherm kun je bijna niet zien dus hier is geen reparatie voor mogelijk.

Ik wil bijna de consumentenbond erbij halen dit slaat totaal nergens op, ik heb toch eerder een goed scherm gehad? Dan verwacht ik hetzelfde terug!

Edit: Kleine toevoeging, ik ben teruggebeld er word geen reparatie meer uitgevoerd op het systeem, dit was de enigste mededeling.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan voorstellen bij de consumentenbond? Ik vind dit ronduit schandalig, ik heb de meeste namen nog en ook de meeste gesprekshistorie hoe ik te woord ben gestaan. Iemand die ooit al eens eerder drastische stappen heeft ondernomen? Ik zou het op prijs stellen als er een PM kan worden gestuurd.

[ Voor 19% gewijzigd door Dark Master op 30-08-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Afgezien dat het zeer vervelend voor je is en je mogelijkerwijs in je recht staat. Vind je zelf ook niet dat je hier teveel tijd en negatieve energie in stopt? Wanneer mij dit overkwam zou ik de DELL verpatsen, van het merk afstappen en gewoon iets anders kopen. Want stel dat je gelijk krijgt en DELL er wel iets mee gaat doen? Wat hoop je dan te bereiken? Een stofvrij scherm? Wanneer je het om het principe gaat moet je het zeker doen. Maar kosten/baten analyse ... lijkt mij inziens niet erg zinvol. Leven is stressvol genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik ben ook van plan de mijne te verkopen maar helaas is hij nog niet eens gerepareerd. Het is nu al 3x voorgekomen dat ze me echt zouden terugbellen! Helaas nog niet gebeurt. Ik wordt dit echt zat, ik heb al meerdere malen mailtjes naar die mensen gestuurd met foto's (daar vroegen ze om), maar ze reageren gewoon niet, en ik moet maar foto's sturen. Hoe kan ik een kapot apparaat nou voor een normale prijs verkopen? Waarschijnlijk zit Dark Master ook met die vraag.

In jou geval, Dark Master, zou ik gewoon een brief/mail schrijven naar de consumenten bond en uitleggen wat er is gebeurt, misschien helpen zij je verder. Wat je ook kan proberen is bij Dell dreigen naar de consumentenbond te stappen; vinden ze vast niet leuk, kan iedereen lezen hoe rot Dell is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomasthomas schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:20:
vinden ze vast niet leuk, kan iedereen lezen hoe rot Dell is.
dat heeft iedereen al gelezen: JoWannes' Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Een leuke brief schrijven en die aangetekend verzenden, zodat het sowieso aankomt, daarin moet je eisen dat ze binnen (zeg maar 2 weken) je problemen oplossen en als ze dat weigeren sta je veel sterker aangezien jij een duidelijke brief hebt gestuurd én aangetekend!

uiteraard jouw handtekening eronder zetten, aangetekend versturen, kopie van je brief bewaren en bewijs houden (krijg je van TNT) dat je de brief hebt verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

manitou schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:21:
[...]

Ik ben ook zeer tevreden met mijn m11x R1. Heb hem een aantal maanden in mijn bezit, hij is overclocked sinds dag 1 en ben nog nooit problemen tegengekomen.
Ook niet als je allerlei verschillende applicaties tegelijkertijd opend?
Hoe draait het met high-end games en kun je onderwijl op de achtergrond nog wat draaien op je desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Zijn er mensen die ervaring hebben met het overklocken van een M11x R2 met i7? Ik kom op verschillende fora tegen dat de resultaten tegen vallen. Vrijwel nooit beter dan de standaard turboboost en soms gewoon slechter.
Ik krijg helaas 3dmark niet goed geïnstalleerd, dus ik kan er nog niets zinnigs over zeggen.

Ik heb overigens inmiddels wel een probleem met mijn M11x. Ik heb een week lang gebruik gemaakt van de displayport en nu wil hij ineens geen signaal meer geven via die uitgang. Maar hij herkent wel dat er een monitor is aangesloten dus het beeldscherm van de laptop gaat op zwart dus ik kan ook niet zien wat er mis is.

Update:
Opnieuw opstarten hielp niet. En ik kon ook de instellingen voor gecloned beeld/bureaublad uitbreiden niet aanpassen. omdat ik of zwart beeld had, of de 2e monitor was niet aangesloten dus die opties waren niet beschikbaar.
Uiteindelijk opgestart in veilige modus, en de monitor aangesloten. (Werd toen natuurlijk niet herkend) Afgesloten en opnieuw (normaal) opgestart. Toen werkte het wel weer.

Ik denk dat het komt door een fout in de driver? Dat er met het schakelen tussen de igp en de gt335m iets mis is gegaan.

[ Voor 63% gewijzigd door sjirafje op 01-09-2010 12:38 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Na de reparatie is mijn m11xr1 te koop..Alles loopt weer zoals het hoort. videokaart voelt niet warm meer aan als je hand op de palmrest neerlegt
check vraag en aanbod.
De prijs is bespreekbaar.

• sjirafje

sjirafje

Hmm Portal loopt niet soepel op mijn M11x R2. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik heb al gekeken bij de instellingen voor de Nvidia kaart maar kan daar niets vinden. (Portal staat overigens ook niet in de lijst van games en ik krijg hem ook niet toegevoegd.)

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Weet iemand hoe ik het moet aanpakken als ik Dell bel en vraag of ze m'n M11x komen repareren? Ik heb nu al 2x gehad dat ik mailtjes met foto's moest sturen naar hun persoonlijke e-mail adressen en dat ze me zo snel mogelijk zouden terugbellen, maar dit is nog nooit gebeurt (heb wel de mails verstuurd met foto's).

Als het elke keer zo gaat kan ik wel blijven bellen..

E: nog een keer gebeld, het schijnt dat het lang duurt voordat ze binnenkomen, maar nu moet ik hem naar de centrale dell inspiron(=laptop) support mail sturen, met de naam van de telefonist erin, zodat hij wordt doorgestuurd. Ik hoop echt dat ze nu terugbellen.

[ Voor 26% gewijzigd door Thomas op 02-09-2010 15:40 ]

• FrozenPepper
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-08 21:22
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:47:
[...]

Ook niet als je allerlei verschillende applicaties tegelijkertijd opend?
Hoe draait het met high-end games en kun je onderwijl op de achtergrond nog wat draaien op je desktop?
Verschillende applicaties tegelijkertijd geven geen enkel probleem, bv photoshop, firefox met tiental vensters, skype, outlook, word, ...
Ook gamen doet mijn m11x R1 zeer goed. Ik speel regelmatig Modern Warfare 2, Mass Effect, World of Warcraft en Starcraft 2 gedurende 5 a 6 uur aan een stuk OC'ed zonder problemen (nachtdienst ftw). Als ik ga gamen sluit ik echter wel alle andere applicaties af, anders merk je dat je FPS hier en daar toch wat lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nogmaals, ik probeer Dell nu al 4 weken zo ver te krijgen dat ze terugbellen, maar verder dan dat ik een mailtje moet sturen met foto's en mijn mobiele nummer zodat ze me zo snel mogelijk terugbellen kom ik niet. Ik vind dit uiterst frustrerend; de support is echt verschrikkelijk. Ik heb de neiging om binnenkort maar eens een brief naar de consumentenbond te sturen, misschien heeft dat wel effect.

hoe krijg ik het voor elkaar dat ze ook daadwerkelijk mijn laptop komen maken? Ze zeiden allemaal hetzelfde, ze zouden me zo snel mogelijk proberen te bereiken maar na 5 keer hetzelfde te horen te krijgen ben ik het echt helemaal zat.

Als je van plan bent om een Dell te kopen moet je je zeker realiseren dat de support ongelofelijk slecht is. Ze doen niks aan en probleem waarvan ze zelf zeggen dat het vaker voorkomt (de meeste support medewerkers zeiden dit tegen mij). Het is de slechtste support die ik ooit heb meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Thomasthomas schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:35:
Nogmaals, ik probeer Dell nu al 4 weken zo ver te krijgen dat ze terugbellen, maar verder dan dat ik een mailtje moet sturen met foto's en mijn mobiele nummer zodat ze me zo snel mogelijk terugbellen kom ik niet. Ik vind dit uiterst frustrerend; de support is echt verschrikkelijk. Ik heb de neiging om binnenkort maar eens een brief naar de consumentenbond te sturen, misschien heeft dat wel effect.

hoe krijg ik het voor elkaar dat ze ook daadwerkelijk mijn laptop komen maken? Ze zeiden allemaal hetzelfde, ze zouden me zo snel mogelijk proberen te bereiken maar na 5 keer hetzelfde te horen te krijgen ben ik het echt helemaal zat.

Als je van plan bent om een Dell te kopen moet je je zeker realiseren dat de support ongelofelijk slecht is. Ze doen niks aan en probleem waarvan ze zelf zeggen dat het vaker voorkomt (de meeste support medewerkers zeiden dit tegen mij). Het is de slechtste support die ik ooit heb meegemaakt.
Je moet het bij 1 ticket houden, je hebt een e-mail adres (anders kun je de foto's niet sturen). Blijf dan bij dat e-mail adres en geef aan dat je nog niet gebeld bent voor een oplossing. Vraag desnoods om zijn supervisor's e-mail adres.

Doe je het via de telefoon dan krijg je telkens een nieuwe ticket en komt je elke keer weer in het begin van de molen. Houd er rekening mee dat dell support van verschillende landen vrijwel geen (of beperkte) toegang heeft tot de systemen van andere landen voor wat betreft tickets. Dus als je vandaag naar support in duitsland belt en morgen naar de support in india dan kun je het hele verhaal opnieuw doen.

Zelf had ik het beste resultaat toen ik gewoon via de e-mail bleef doorgaan. Uiteindelijk kreeg ik geen antwoord meer (en ik had nog steeds een probleem), toen had ik een nieuwe ticket aangemaakt via de website gemeld dat ik XXX als e-mail adres had gekregen maar dat ik daar geen response meer op kreeg. Dan weten ze direct welk land het is en zullen ze eerder aktie ondernemen omdat ze dan weten dat het langer duurt.

Over het algemeen is het bij dell zo dat degene die de ticket in het systeem zet deze ook moet afmaken, maar volgens mij hebben ze het af en toe te druk of ze mogen van de supervisor niet meer reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hartstikke bedankt voor je reactie. Ik zal dit zeker gaan gebruiken, nu maar hopen dat het lukt. Ik bel elke keer naar nederlandse support (je belt inspiron/laptop support en ze verbinden je door naar de nederlandse xps/alienware support). Nouja dan ga ik motregen maar weer eens een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het SIM slotje nut heeft voor de europese modellen? Ik kon niet echt duidelijk ergens vinden of ik hem kon gebruiken voor een 3G verbinding of niet. Of is het gewoon een dood gleufje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:28:
Weet iemand of het SIM slotje nut heeft voor de europese modellen? Ik kon niet echt duidelijk ergens vinden of ik hem kon gebruiken voor een 3G verbinding of niet. Of is het gewoon een dood gleufje?
Heeft een alienware een mogelijkheid tot een mobiele breedband kaart dan? Voor zover ik weet heeft geen enkele alienware een simslotje erop zitten. Dus ik vermoed dat je in de verkeerde topic zit.

Mocht je een dell hebben met een simslot dan kun je meestal een mobiele breedbandkaart (5530) erin zetten, die voegt gprs/hsdpa en gps toe aan de laptop. Dus dan kun je ook een navigator installeren en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb een een mailtje terug van hun laptop support mail (nl_inspiron_support@dell.com), met de mededeling of ik in het Engels een mail wil sturen..

• sjirafje

sjirafje

Thomasthomas schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:09:
Heb een een mailtje terug van hun laptop support mail (nl_inspiron_support@dell.com), met de mededeling of ik in het Engels een mail wil sturen..
:? Heb je de laptop dan via het buitenland gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kfaessen schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:14:
[...]

Heeft een alienware een mogelijkheid tot een mobiele breedband kaart dan? Voor zover ik weet heeft geen enkele alienware een simslotje erop zitten. Dus ik vermoed dat je in de verkeerde topic zit.

Mocht je een dell hebben met een simslot dan kun je meestal een mobiele breedbandkaart (5530) erin zetten, die voegt gprs/hsdpa en gps toe aan de laptop. Dus dan kun je ook een navigator installeren en gebruiken.
Nou ik heb het over dit slotje, degene boven de SD kaart lezert.

Afbeeldingslocatie: http://gearmedia.ign.com/gear/image/article/105/1059729/ces-2010-alienware-m11x-hands-on-20100109075646595.jpg

In mijn boekje staat ook dat het een SIM kaart unit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viscerous
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 14:39
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 02:26:
[...]

Nou ik heb het over dit slotje, degene boven de SD kaart lezert.

[afbeelding]

In mijn boekje staat ook dat het een SIM kaart unit is.
Klopt, er zit een WWAN slot op de M11x. Op de Amerikaanse site van Alienware heb je de keuze de interne antenne in te laten bouwen. Geen idee of hij functioneel is bij de Nederlandse site gezien er totaal geen vermelding naar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Dan kun je waarschijnlijk een mobiele breedbandkaart erin zetten waarmee het slot gebruikt kan worden. De 5530 werkt prima in nederland (die is inclusief gps). Deze kun je voor ongeveer 80-90 euro kopen via internet (dell zal zelf zeggen dat dit waarschijnlijk niet werkt omdat het niet in hun documentatie staat).

De m15x heeft geen mogelijkheid hiervoor. Wil je zeker hiervan zijn dan dien je de laptop open te maken en kijken of er ergens een lege plek is bij WWAN (met 2 losse kabeltjes).

De handleiding om hem in te bouwen vind je hier: http://support.euro.dell....SM/minicard.htm#wp1180236

Ik geef geen 100% garantie hierop, zelf heb ik dit gedaan bij een XPS 16 (kon in nederland ook niet geleverd worden met WWAN module dus deze heb ik zelf erin gezet). Als iemand even wil uitzoeken welke kaarten in de m11x gaan dan is dat ook opgelost.

De drivers kun je eventueel van een ander systeem af halen (XPS 16 bijvoorbeeld) als deze niet tussen de lijst van de m11x staan.

@Reyde: De amerikaanse en nederlandse zijn dezelfde laptops, alleen soms mogen opties niet verkocht worden ivm de lokale wetgeving oid. De laptop is dus gewoon voorbereid op WWAN.

@Thomasthomas: Dit klopt, de xps/alienware support is internationaal. Over de grens hebben ze meer mogelijkheden dan de helpdesk in nederland is mijn ervaring.

[ Voor 16% gewijzigd door DutchKel op 12-09-2010 12:31 ]

Verwijderd

Als ik alle praktijkervaringen zo lees dan bekruipt mij een gevoel van:
"maar ff geen AlienWare gamecomputer bestellen"maar er zelf eentje
voor dezelfde prijs in elkaar laten flansen.

Klopt dit?

• DutchKel
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:34:
Als ik alle praktijkervaringen zo lees dan bekruipt mij een gevoel van:
"maar ff geen AlienWare gamecomputer bestellen"maar er zelf eentje
voor dezelfde prijs in elkaar laten flansen.

Klopt dit?
Ik zou het knap vinden als het je lukt.

Trouwens je weet toch wel dat mensen zonder problemen niet snel hier komen he?

• zoenvisje
  • Laatst online: 26-08 11:55
Mijn Aurora en m11x doen het prima hoor!

Verwijderd

@Reyde: De amerikaanse en nederlandse zijn dezelfde laptops, alleen soms mogen opties niet verkocht worden ivm de lokale wetgeving oid. De laptop is dus gewoon voorbereid op WWAN.

Dit klopt niet. De Europese versies missen de WWAN kaart intern en (misschien nog wel belangrijker) de antennekabels achter het lcd scherm. Dus zelfs als je zelf een WWAN kaart zou installeren, mis je de kabels nog.

• DutchKel
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:08:

Dit klopt niet. De Europese versies missen de WWAN kaart intern en (misschien nog wel belangrijker) de antennekabels achter het lcd scherm. Dus zelfs als je zelf een WWAN kaart zou installeren, mis je de kabels nog.
Heb je dit gecontroleerd? Want de xps 16 had alleen de wwan kaart niet, maar op die plek wel de antennekabels. De XPS16 is overigens niet met wwan te krijgen in nederland.

Overigens had ik ook gezegd dat de wwan kaart er niet in zit, daar moet je op de us site ook extra voor betalen.

Nogmaals het zijn nog steeds dezelfde laptops. Alleen met wat minder erin.

Verwijderd

Mijn scherm is gisteren vervangen i.v.m. het probleem bij het scharnierpunt en ik heb dit gecontroleerd ja. Er zitten geen kabels voor de WWAN in het scherm.

• DutchKel
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:40:
Mijn scherm is gisteren vervangen i.v.m. het probleem bij het scharnierpunt en ik heb dit gecontroleerd ja. Er zitten geen kabels voor de WWAN in het scherm.
Dan dien je die ook nog apart erbij te halen, helaas kan ik die niet op ebay oid vinden dus die zul je dan via dell moeten regelen.

Dit is dan alleen voor de mensen die het echt willen hebben, ik durf niet te zeggen of dell de antennekabels zelf na wil sturen en hoeveel dit gaat kosten.

Zelf heb ik bij alle laptops die waren voorbereid op wwan de kabels al erin gehad, ook al werd het in nederland niet ondersteund.

Het ging om de volgende laptops welke de antennekabel erin hebben (alleen de wwan kaart zelf niet):
Studio XPS 16 (1645) - Geen ondersteuning in Nederland.
Latitude E4300 - Wel ondersteuning in Nederland.
Latitude E6500 - Wel ondersteuning in Nederland.

Overige types heb ik niet met WWAN voorbereiding, de m15x heeft geen WWAN mogelijkheden.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

sjirafje schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:05:
[...]

:? Heb je de laptop dan via het buitenland gekocht?
Verbazingwekkend genoeg niet nee.
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:40:
Mag ik vragen hoe je het voor elkaar krijgt een monteur langs te laten komen bij problemen met het scharnier? Ik ben hier nu al ruim 1 en een halve maand mee bezig en kom maar niet verder.

E: Overigens zou ik iedereen er (nogmaals) op willen wijzen dat de zogehete "next business day support", en waarschijnlijk de rest van hun support afdeling, ongelofelijk slecht is.

Ik kreeg elke keer dat ik belde wel aardige mensen aan de lijn, ze bevestigden dat dit probleem vaker voorkwam en vonden het erg vervelend. Ik moest vooral geen mail (met foto's) naar de centrale support mailbox sturen; misschien werd mijn zaak dan wel verkeerd afgehandeld. Ik vol goede moed mailtjes sturen, maar ik kreeg niks terug.

Na 2 personen begon ik aardig geirriteerd te raken, na de 4e wist ik al dat ik niks terug kreeg. De 5e (meen ik) echter, zei dat er wel eens wat fout ging bij het ontvangen van mails (dat hoop ik maar voor ze). Hij vroeg me om naar de Dell inspiron(laptop) support te mailen, met zijn naam in de mail en het onderwerp, zodat hij gelijk naar hem werd doorgestuurd.

Weer niks terug. De enige keer dat ik reactie heb gehad was toen ik nog maar eens een mailtje had gestuurd dat ik het uiterst klant onvriendelijk vond dat ik gewoonweg geen reacties kreeg, en uiteraard heb ik mijn probleem voor de zoveelste keer uitgelegd. Nu kreeg ik na 2 dagen een mailtje terug met een vriendelijk verzoek om een mail in het engels te sturen. Dit vond ik zeer dubieus, aangezien ik naar NL_inspiron_support@dell.com mailde.

Maar goed, jullie krijgen een beeld van hoe verschrikkelijk deze support is. Misschien moet ik, net als JoWannes misschien wilde doen, maar eens naar Dell's hoofdkwartier rijden, ik woon in Utrecht dus het is lekker dichtbij.

[ Voor 53% gewijzigd door Thomas op 16-09-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Thomasthomas: Ik heb gewoon naar de technische support lijn gebeld en gemeld dat mijn scherm/scharnier kapot was gegaan en dat dit vervangen moest worden. Er werd me nog gevraagd hoe dit gekomen was, maar verder had ik binnen 1 minuut een afspraak met een monteur.

Overigens al de 2e keer dat ik moest bellen (de 1e keer was de harde schijf kapot). Beide keren snel een afspraak kunnen maken zonder problemen en de volgende dag een monteur aan de deur met de benodigde onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:10:
@Thomasthomas: Ik heb gewoon naar de technische support lijn gebeld en gemeld dat mijn scherm/scharnier kapot was gegaan en dat dit vervangen moest worden. Er werd me nog gevraagd hoe dit gekomen was, maar verder had ik binnen 1 minuut een afspraak met een monteur.

Overigens al de 2e keer dat ik moest bellen (de 1e keer was de harde schijf kapot). Beide keren snel een afspraak kunnen maken zonder problemen en de volgende dag een monteur aan de deur met de benodigde onderdelen.
Aha, schijnbaar ligt het dus echt aan de persoon die je aan de lijn hebt. Nouja dan nog maar een aantal keer bellen. Bedankt voor de info in ieder geval, ik hoop dat mijn laptop snel gefixed wordt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik hoop het ook voor je! Dit verdiend niemand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje:

Is het mogelijk om mijn M17xR2 aan te sluiten op een pakweg 30inch HDTV?
Op de laptop zit een hdmi aansluiting en en displayport, de gpu is een ATI5870 single kaartje...
Momenteel heb ik nog geen HDTV aangeschaft omdat ik ff onderzoek en informeer of dit dezelfde kwaliteit weergeeft als bij bijvoorbeeld een samsung T260HD monitor.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vandaag in de Dynabyte (groningen) en daar hadden ze zowel de m11x als de m15x staan. Mooi om ze eens in het echt te zien, het straalt wel wat uit vind ik, vooral degelijkheid ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 20:35:
vraagje:

Is het mogelijk om mijn M17xR2 aan te sluiten op een pakweg 30inch HDTV?
Op de laptop zit een hdmi aansluiting en en displayport, de gpu is een ATI5870 single kaartje...
Momenteel heb ik nog geen HDTV aangeschaft omdat ik ff onderzoek en informeer of dit dezelfde kwaliteit weergeeft als bij bijvoorbeeld een samsung T260HD monitor.
Alvast bedankt.
Uhm waarom niet? ik sluit ook mijn Vaio aan met een ATI5470 kaartje via HDMI, en het beeld is goed hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus eigenlijk totaal geen kwaliteitsverlies in vergelijking met een tft monitor met resolutie 1920x1200 ?
Op dat vlak ben ik echt een freak.
Hmmm ok dan kijk ik uit naar een hdtv voor aan de muur waar ik dan mijn laptop op aansluit.
Thx the Inquisitor

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 21:16:
Dus eigenlijk totaal geen kwaliteitsverlies in vergelijking met een tft monitor met resolutie 1920x1200 ?
Op dat vlak ben ik echt een freak.
Hmmm ok dan kijk ik uit naar een hdtv voor aan de muur waar ik dan mijn laptop op aansluit.
Thx the Inquisitor
Voor zover ik weet heb je met HDMI nooit enig kwaliteitsverlies ;)

Verwijderd

nee inderdaad, een 1 is een 1 en een 0 is een 0.

het kan wel zo zijn dat bepaalde oudere kaarten geen resolutie van >1080p kunnen weergeven met hoge refreshrates (CTR's enzo...), maar dat is anno 2010 niet meer aan de orde.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Jup, wat hierboven dus al wordt gezegd ;) gaat helemaal goed komen met die HDMI bpat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
=----

[ Voor 99% gewijzigd door peatron op 21-09-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
peatron schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:43:
Maar ik bedenk me de volgende keer als ik een lappie bij Dell koop.
Beste Mede Tweakers.

Na alle negatieve berichten ,wil ik toch iets positief kwijt over de service van Dell.
Onze m17xr1 had een defecte mobo( deze heeft niet zo lang tekoop gestaan).
Echter na een telefoongesprek van 2 uur ,heeft Dell de moederbord vandaag vervangen voor een nieuwe.
Jammer genoeg had ik een monteur die niet erg zacht met de onderdelen om ging. Hierdoor is het spelen van 3d games onmogelijk(strepen in beeld). Ik weer gebeld met Dell. En uitgelegd wat er aan de hand was. Hierop heeft Dell mij teruggebeld en ze komen de videokaarten vervangen(280gtx 2x) :) . en de monteur die dit heeft veroorzaakt zal deze reparatie niet uitvoeren bij mij...

Ik ben zeer tevreden over hoe dit verloopt. Daarom zeg ik goed bezig Dell.

Voor iedereen die slechte ervaring ondervindt van Dell, kan ik zeggen blijf vooral door zeuren en bellen. desnoods bel je elke dag naar ze..
mvg Michel

Verwijderd

Sorry voor de late reaktie alvast bedankt voor jullie advies en info.

Verwijderd

peatron schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:22:
[...]

Voor iedereen die slechte ervaring ondervindt van Dell, kan ik zeggen blijf vooral door zeuren en bellen. desnoods bel je elke dag naar ze..
mvg Michel
Inderdaad gewoon blijven bellen en mailen deed ik trouwens in het verleden ook.
Na drie herstellingen push ik hen dan ook tot de limit om een nieuw vervangtoestel te geven.
Momenteel ervaar ik nog geen problemen met mijn nieuw vervangtoestel m17xr2.
Mischien te maken dat er nu een single gpu inzit ipv crossfire configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kfaessen schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:39:
[...]

Ik zou het knap vinden als het je lukt.

Trouwens je weet toch wel dat mensen zonder problemen niet snel hier komen he?
Ja dat weet ik wel,maar desalniettemin lijkt het mij wel te kunnen.
Het is gewoon dus de juiste componenten bij elkaar te vinden en dan alles custom build
in elkaar zetten zoals velen doen i.p.v. deze standaard in de winkel aan te schaffen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 21:12

MetalPool

Boe!

Basis
Alienware Aurora - Standaardchassis in zwart
Geheugen
3 GB 1.333 MHz (3 x 1 GB) Tri Channel-geheugen
Toetsenbord
Alienware Multimedia Keyboard - US Euro (QWERTY)
Monitor
Beeldscherm niet inbegrepen
Videokaart
Dual 1GB ATI® Radeon™ HD 5670 graphics card
Harde schijf
500 GB SATA-harde schijf (7.200 rpm)
Microsoft-besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Muis
Alienware - optische muis
Optische apparaten
16x optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
Geluidskaarten
Integrated HDA 7.1 Dolby Digital Audio
Verzenddocumenten
Dutch - Documentation with European Power cord
Gedis-pakketreferentie
D10AWA01
Standard Warranty
1 year Next Business Day Hardware Support included with your PC
Services en Support
1 jaar Next Business Day Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Bestelgegevens
Alienware Aurora DT Order - Netherlands
Processor
Intel® Core™ i7 Processor 930 (2.80GHz, 8MB cache, 4.8GT/sec)
Headphones
No Headset Required
Mediakit voor Dell-systeem
Alienware Aurora Resource DVD
Alienware 3D
AutoMatic Updates
AutoMatic Updates : AutoMatic updates - On
Wallpapers
Alien Cyborg (Widescreen)
AlienFx Colour
Mars Red
Accidental Damage Support
No Accidental Damage Support
Bescherm uw nieuwe pc
McAfee® Security Center 15 month subscription

Gisteren besteld _/-\o_ Nu maar hopen dat ie snel geleverd wordt :9~

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcassonne
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04-2021
ziet er goed uit.!!!

nu maar hopen dat ie snel geleverd wordt. mijn volgende pc wordt vast en zeker ook een alianware. moet het nu doen met een hd 4350 in mijn slimline kast dus volgend jaar maar eens rondkijken voor zo,n kast.

:)

• DutchKel
Ik vind persoonlijk de videokaarten ERG mager (en zelfs 2 keer mager), 1x een 5870 of 5850 was veel beter geweest, worden de games je te langzaam dan prik je zo'n zelfde kaart er nog eens bij.

• carcassonne
  • Laatst online: 24-04-2021
zo zou ik het doen als ik een alianware zal bestellen.

meschien volgend jaar zomer eens kijken. eerst hard sparen.

Basis Alienware Aurora Standard Lunar Shadow Chassis
Microsoft-besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Ultimate 64 BIT – Nederlands
Geheugen 12 GB 1.333 MHz (6 x 2 GB) Tri Channel-geheugen
Toetsenbord Alienware Multimedia Keyboard - US Euro (QWERTY)
Monitor Beeldscherm niet inbegrepen
Videokaart 2GB ATI® Radeon™ HD 5970 graphics card
Harde schijf 600GB Serial ATA (10000RPM) Hard Drive
Floppy Drives and Additional Storage Devices Alienware 19-in-1 Media card reader
Muis Alienware - optische muis
Optische apparaten Blu-ray Disc-rom-combinatiestation (Blu-ray alleen lezen, cd/dvd lezen en schrijven) en 16x dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen/schrijven)
Geluidskaarten Soundblaster XFi Titanium PCIe card
Verzenddocumenten Dutch - Documentation with European Power cord
Gedis-pakketreferentie D10AWA03
Standard Warranty 1 year Next Business Day Hardware Support included with your PC
Services en Support 1 jaar Next Business Day Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Bestelgegevens Alienware Aurora DT Order - Netherlands
Processor Intel® Core™ i7 Processor 960(3.20GHz,4.8GT/s,8MB)
Headphones No Headset Required
Mediakit voor Dell-systeem Alienware Aurora Resource DVD
Gaming Essentials Steam® Client and Portal™ Game - Factory Installed
AutoMatic Updates AutoMatic Updates : AutoMatic updates - On
AlienFx Colour Astral Aqua
Accidental Damage Support No Accidental Damage Support
Bescherm uw nieuwe pc No Security/Anti-Virus Protection
:)

ietsje beter dan een hd 4350.

Verwijderd

Hey alienware m11x eigenaren

Ik had even een vraagje. Ik ben van plan dit beestje van een laptop aan te schaffen maar nu zit ik te twijfelen of ik een i5 m11x R2 neemt met 2gig ram of de SU7300 (m11x R1) met 4 gig ram en bluetooth. ( heb een mooie bluetooth microsoft laptop muis over )

Nu heb ik uitgebreid gezocht naar de verschillen tussen de R1 en de R2 en waar het mij om gaat is vooral game perfomance en als ik het zo begrijp scheelt het tussen de R1 en de R2 bijna niet. Zeker niet als je die SU7300 overclocked ( wat ik begrijp dat makkelijk te doen is en je systeem nog stabiel blijft ook, correct me if im wrong) en de R2 schijnt warmer te worden en minder battery life te hebben.

Ook schijnt de R1 een knop te hebben om te switchen van videokaart, kan iemand dat veriveren? en moet je daarvoor opnieuw opstarten? ( een knop zonder opnieuw op te starten zou ik wel fijner vinden dan optimus... ik hou er van zelf te bepalen wat me lappy doet)

Nu is mijn vraag aan de m11x eigenaren, hebben jullie een R1 of een R2 en wat raden jullie aan? klopt het dat de R1 net zo goed games runt als de R2? en wat voor frames halen jullie met een R1 in WoW of Starcraft II?

Als er mensen zijn die mij persoonlijk input kunnen geven graag want ik zit sterk te twijfelen om te bestellen bij dell voor de R2 (999 euro) of bij dynabyte de R1 (900 euro).

Alvast bedankt!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:24:

Ik had even een vraagje. Ik ben van plan dit beestje van een laptop aan te schaffen maar nu zit ik te twijfelen of ik een i5 m11x R2 neemt met 2gig ram of de SU7300 (m11x R1) met 4 gig ram en bluetooth. ( heb een mooie bluetooth microsoft laptop muis over )

Nu heb ik uitgebreid gezocht naar de verschillen tussen de R1 en de R2 en waar het mij om gaat is vooral game perfomance en als ik het zo begrijp scheelt het tussen de R1 en de R2 bijna niet. Zeker niet als je die SU7300 overclocked ( wat ik begrijp dat makkelijk te doen is en je systeem nog stabiel blijft ook, correct me if im wrong) en de R2 schijnt warmer te worden en minder battery life te hebben.

Ook schijnt de R1 een knop te hebben om te switchen van videokaart, kan iemand dat veriveren? en moet je daarvoor opnieuw opstarten? ( een knop zonder opnieuw op te starten zou ik wel fijner vinden dan optimus... ik hou er van zelf te bepalen wat me lappy doet)

Nu is mijn vraag aan de m11x eigenaren, hebben jullie een R1 of een R2 en wat raden jullie aan? klopt het dat de R1 net zo goed games runt als de R2? en wat voor frames halen jullie met een R1 in WoW of Starcraft II?

Als er mensen zijn die mij persoonlijk input kunnen geven graag want ik zit sterk te twijfelen om te bestellen bij dell voor de R2 (999 euro) of bij dynabyte de R1 (900 euro).

Alvast bedankt!
De R1 heeft een toetscombinatie om te wisselen ja. Ik heb nog nooit WoW gespeeld op m'n R1, maar wel Starcraft. De exacte framerate weet ik niet, maar op high kan je het spelen zonder last te hebben van lage framerates(ik heb het een aantal keer gespeeld en het werkte gewoon goed). Je moet het zelf weten, de R1 is op zich wel goed genoeg maar de i5 is denk ik qua prijs/prestatie de beste keuze.

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 19:07
WoW heeft de laatste tijd wat problemen op mn m15x (260gtx/i7-720), lage framerates over het algemeen.
Normaal gesproken kan ik ultra wel spelen, de laatste tijd is is dat alleen niet echt meer mogelijk, stapje terug gedaan naar high en zelfs daar heeft hij af entoe moeite mee..

Meerdere mensen hebben het met nvidia kaarten sinds een bepaalde patch not too long ago, maar goed tot dusver nog geen fix.
Hij draait het spel wel gewoon, en je hoort de koeling werken op de gpu/cpu maar om de een of andere reden loeit de koeling helemaal niet meer zo erg als eerst, lijkt erop dat wow dus niet 100% van cpu/gpu kan aanspreken ofzo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relis schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:19:
WoW heeft de laatste tijd wat problemen op mn m15x (260gtx/i7-720), lage framerates over het algemeen.
Normaal gesproken kan ik ultra wel spelen, de laatste tijd is is dat alleen niet echt meer mogelijk, stapje terug gedaan naar high en zelfs daar heeft hij af entoe moeite mee..

Meerdere mensen hebben het met nvidia kaarten sinds een bepaalde patch not too long ago, maar goed tot dusver nog geen fix.
Hij draait het spel wel gewoon, en je hoort de koeling werken op de gpu/cpu maar om de een of andere reden loeit de koeling helemaal niet meer zo erg als eerst, lijkt erop dat wow dus niet 100% van cpu/gpu kan aanspreken ofzo :S
Dat is het rotte van windows laptops - ze zijn altijd wel aan vervanging toe. Als je nou een apple macbook neemt, kun je veel langer mee gaan op kwaliteit en langdurig gebruik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:47:
[...]

Dat is het rotte van windows laptops - ze zijn altijd wel aan vervanging toe. Als je nou een apple macbook neemt, kun je veel langer mee gaan op kwaliteit en langdurig gebruik. ;)
Maar je kunt ze vaak niet goed gebruiken om spellen op te spelen, er zit vaak verouderde hardware in waar je dan de hoofdprijs voor betaald, alleen maar omdat er de naam apple op staat. Kortom het is een rotte opmerking van jou :P.

PS ik ben niet anti-apple, ik heb wel een iphone. Maar ik vind dat je een apple niet goed kunt gebruiken voor gamen, echter is die wel perfect om grafisch op te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Een macbook in dezelfde prijsklasse heeft totaal andere gebruikers doeleinden dan een m11x. De videokaart is beduidend slechter (220m vs 335gt), de hardware loopt achter i.v.m. de 15" modellen vanwege een onzinnig licentie probleem met intel, en je moet er eerst windows op installeren om de meeste games (op fatsoenlijke framerates) te kunnen spelen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf in de markt voor een 13"mbp, maar dat is vanwege de combinatie van een lange accuduur en redelijke power, lichtgewicht design, en het feit dat de software die ik gebruik wel goed op OS X draait (geen hardcore gamer). Daarbij is het gewoon een feit dat je voor apple over het algemeen (veel) meer betaald.
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:24:

Alvast bedankt!
De R1 heeft geen optimus, waardoor je zelf van videokaart moet switchen (en daar in sommige gevallen zelfs opnieuw voor moet opstarten). De R2 heeft wel optimus, en wisselt dus automatisch van videokaart, afhankelijk van de prestaties die nodig zijn.

Daarbij zou ik geen R1 kopen voor 900 euro, aangezien deze enige tijd geleden bij Dell nog met exact dezelfde specs voor 799,- was samen te stellen. Het is bij Dell altijd een kwestie van wachten op de juiste acties i.c.m. coupons. Zo kon je enige weken geleden de R2 met core i5/4 gig nog krijgen voor 949,- inclusief verzendkosten.

Ik heb even gekeken en op dit moment is de beste optie volgens mij http://configure2.euro.de...0W1X04&rbc=N00W1X03&s=dhs deze. Een m11x met core i7, 4 gig, 500 gb, en bluetooth, voor 1099,-. Een goede coupon kon ik niet zo snel voor je vinden.

Laatste tip: als je iets koopt bij Dell, weet dan wel dat hun service echt enorm belabberd is. De reden dat ik enige tijd geleden wel in de markt was voor deze laptop en nu niet meer (naast het feit dat ik niet zo'n heel fanatieke gamer ben), is dat ik in de tussentijd echt extreem slechte ervaringen heb gehad met de klantenservice. Lees het topic even na zou ik zeggen, want ik was volgens mij niet bepaald de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Als je 3 jaar wil gamen met een laptop ben je inderdaad aan het verkeerde adres, maar als je gaming laptop vergeleken bij andere gaming laptops verouderd is, dan betekend dat niet dat hij minder kan dan een macbook. Op een macbook (welke dan ook) kan je sowieso niet fatsoenlijk gamen, maar hebben wel het prijskaartje van een high end gaming laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Thomasthomas schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 17:02:
[...]

Als je 3 jaar wil gamen met een laptop ben je inderdaad aan het verkeerde adres, maar als je gaming laptop vergeleken bij andere gaming laptops verouderd is, dan betekend dat niet dat hij minder kan dan een macbook. Op een macbook (welke dan ook) kan je sowieso niet fatsoenlijk gamen, maar hebben wel het prijskaartje van een high end gaming laptop.
Deze man heeft gelijk :p

Zonder gekkigheid; hier zitten mensen die voor een Alienware hebben gekozen, begin dan niet met opmerkingen over een Apple... Daarnaast klopt het dat als je wilt gamen je toch Windows moet gebruiken en geen OSX en als je windows gebruikt op een macbook ben je, imho, niet erg slim bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Iemand de nieuwe Dell reclame gezien? "zorgeloos genieten met Dell customer service en support". 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiyaKa
  • Laatst online: 12-09 14:30
Ik heb een vraagje. Ik ga binnenkort mijn Alienware Laptop M11x R1 verkopen. Windows 7 Home Premium 64bit wil ik dan opnieuw erop zetten maar de CD hiervan heb ik niet. Weet iemand waar ik deze tot me beschikking kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb die Dell reclame ook voorbij zien komen.

Mijn Aurora ALX draait nu weliswaar als een zonnetje, maar wat heb ik in 't begin veel problemen met deze pc gehad......en ik weet nu dat je qua service niet veel van Dell hoeft te verwachten.

Ik dacht eerst dat ik gewoon pech had, maar na het lezen van de ervaringen op dit forum is dat dus niet zo.

Als straks mijn oudste zoon naar de middelbare school gaat, zal hij ongetwijfeld een laptop moeten hebben. Eerlijk gezegd durf ik het niet aan om nogmaals een Dell aan te schaffen! En dat terwijl ik voor mijn Aurora al eerder diverse pc's van Dell hebt gekocht.

In het verleden was de kwaliteit uitstekend en de enkele keer dat ik de helpdesk nodig had ging het vlekkeloos. Maar ja, dan praat ik wel over jaren geleden (periode 1999-2005). Wat is er sindsdien met Dell gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Thomasthomas schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:27:
Iemand de nieuwe Dell reclame gezien? "zorgeloos genieten met Dell customer service en support". 8)7
Ironisch toch :p
FiyaKa schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:23:
Ik heb een vraagje. Ik ga binnenkort mijn Alienware Laptop M11x R1 verkopen. Windows 7 Home Premium 64bit wil ik dan opnieuw erop zetten maar de CD hiervan heb ik niet. Weet iemand waar ik deze tot me beschikking kan krijgen?
Gewoon een OEM 64bits W7HP downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

God zei dank, mijn scherm is eindelijk vervangen. Hij zit nu weer netjes in elkaar. Mocht je interesse hebben; ik heb hem te koop aangeboden op V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiyaKa
  • Laatst online: 12-09 14:30
EDIT: Verkeerde topic :)

[ Voor 94% gewijzigd door FiyaKa op 12-10-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig wanneer Dell met een update komt voor de Alienware gaming laptops?
De Nvidea GPU's zijn er en ik heb echt het idee dat Alienware achter gaat raken met de concurentie als ze hun GPU aanbod niet upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:33:
Weet iemand toevallig wanneer Dell met een update komt voor de Alienware gaming laptops?
De Nvidea GPU's zijn er en ik heb echt het idee dat Alienware achter gaat raken met de concurentie als ze hun GPU aanbod niet upgraden.
Wat de m15x betreft; de Mobility HD5850 is net zo snel als de GTX460M, dus waarom upgraden? ;) De GTX480M zou een optie kunnen zijn voor de m17x, maar die is sowieso nauwelijk verkrijgbaar (volgens mij is dat ding veel te duur), de Mobility HD5870 blijft wat dat betreft toch domineren.

Het enige argument dat ik kan verzinnen is dat er onder de mobiele gamers zich ook een aantal zal bevinden dat misschien ongeacht de prestaties gewoon de voorkeur heeft voor nVidia, misschien een niet onbelangrijk argument?

Okee sterker nog, ik zit nu ff te kijken op xnotebooks.nl en xxodd.nl en een GTX480M is 500 euro duurder dan 2X een HD5870... 8)7 Dat slaat echt nergens op, niet zo handig van nVidia. Heeft dat met het aanbod met maken ofoz?
Opzich kan de GTX460M redelijk meekomen met de HD 5870, ben benieuwd hoe de prijs/prestatie verhouding tussen die twee is. Asus is in zijn nieuwe Gx3 serie wel overgegaan op de GTX460M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de HD6xxxx lijn komt ook deze week uit, Nvidia klinkt heel leuk, totdat je hoort dat het verbruik van een 480 het dubbele is van een enkele 5870...
Pagina: 1 ... 15 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.