Opgelost: zie twee posts lager. Het bericht zal ik laten staan, voor het geval iemand anders ooit in een vergelijkbare situatie komt.
Komende donderdag wil ik thuis een kleine LAN party opzetten met o.a. Quake 3 Arena en Counter-strike. Deze heb ik via Steam aangeschaft en kan ik op alle machines opstarten. Nu heb ik het volgende probleem met mijn Draytek Vigor 2130N (Firmware 1.5.2_RC2).
Twee desktops (W7 Ultimate) zijn aangesloten op de Draytek Vigor 2130n via een netwerkkabel
Twee notebooks (W7 Ultimate) zijn aangesloten op de Draytek Vigor 2130n via WIFI
Alle desktops en notebooks zien elkaar via windows explorer en kunnen bestanden via shares uitwisselen. Ook kunnen ze elkaar pingen.
Als ik op één van de desktops (via kabel) een game start, kan ik ermee verbinden vanaf de andere desktop via kabel, maar met geen van beide notebooks (via WIFI).
Als ik op één van de notebooks (via WIFI) een game start, kan ik ermee verbinden met beide desktops, maar niet met de andere notebook.
Het lijkt er dus op, dat de notebooks niet met elkaar en niet met de desktops kunnen verbinden. Het volgende heb ik al geprobeerd:
* Alle notebooks en desktops zijn lid van dezelfde Homegroup en zijn allemaal verbonden met een 'Thuisnetwerk'
* Versie 1.5.1 en versie 1.5.0.1 van de firmware van de router installeren
* Bij de Wireless LAN --> General Setup van de Vigor zijn Isolate LAN en Isolate Member niet aangevinkt.
Wireless Mode is Mixed
Beveiliging via WPA2-AES
* Met Warcraft 3 kan ik wel een game starten op een desktop en kunnen ALLE machines verbinden.
Heeft iemand een idee hoe dit kan en wat ik moet instellen om de machines met elkaar te laten verbinden? En is er een reden waarom Warcraft 3 wel werkt en Quake 3 niet - ander protocol o.i.d.?
[
Voor 10% gewijzigd door
Skating_vince op 17-03-2012 20:01
. Reden: Nieuwe info. ]