Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik de GS-105B Zyxel GS-105B 5-poorts 10/100/1000Mbps Desktop Gigabit Switch, ook out of the box.
allure schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:56:
[...]

Ik heb hiervoor een netgear gs105e in gebruik. Extra instellingen zijn niet nodig, het werkt out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:53

FutureCow

(C) FutureCow

chiels schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:27:
Helaas, het signaal is nog steeds zwak |:(

[...]
Als ik zo je 2 reacties lees heb ik het idee dat er hardwarematig wat mis is met de router. Ik haal door een betonnenvloer (en de draytek staat ook nog in een meterkast) met de buitenwereld:
33 mb/s down/ 33 mb/s up (van de max 35 die ik heb)

Binnen het netwerk haal ik rond de 10MB/s, dus zo'n 90-100 mbit/s

[ Voor 12% gewijzigd door FutureCow op 20-12-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem bij de instelling die u toelaat een nieuwe SSID te maken, en die te isoleren van de rest van het netwerk (isolate lan en isolate member, vanaf firmware versie 1.5).

Ik vond dat zeer handig voor op kantoor, waar ik externe klanten wireless toegang wou geven, volledig afgeschermd van het intern netwerk.

We hebben een SBS2008 draaien, die ook fungeert als DHCP server.

Als ik op de Draytek een tweede SSID maak 'toegang klanten', en ik isoleer die, dan krijgen de cliënts die daarop inloggen ook geen IP adres...

Hoe kan ik dit oplossen zonder de isntelling te wijzigen dat mijn SBS server als DHCP server fungeert, en toch de instellingen isolate lan en isolate member te gebruiken, om het intern netwerk af te schermen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-04 00:24
Niet, ik had het probleem ook. Enige oplossing is de vigor het DHCP af te laten handelen. Met isolate kunnen de gasten nooit bij de server komen.

Ik gebruik nu dus die tweede SSID niet maar heb een oude wireless router aan een van de lan porten van de vigor gehangen. Die lan port is zijn eigen vlan, zeg maar isolated, dus kan het netwerk niet op. De oude wireless router verzorgt de DHCP voor de gasten/klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Laatst online: 14-12-2018
Ik heb net een sixxs IPv6 tunnel geïnstalleerd. Volgens http://www.sixxs.net/wiki/Vigor2130
Nou doet deze routing niet maar ik heb een subnet aangevraagd dan moet het wel werken.

Maar mijn grootste zorg is nu. Firewall?
Ik zie in de IPv6 firewall geen enkele regel.
Heeft een van jullie al ervaring mee en hoe is de ipv6 firewall geconfigureerd? Heb je ergens een overzicht hoe je via de web interface het kan toevoegen?

Alvast veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
Solstice schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:38:
Ik heb net een sixxs IPv6 tunnel geïnstalleerd. Volgens http://www.sixxs.net/wiki/Vigor2130
Nou doet deze routing niet maar ik heb een subnet aangevraagd dan moet het wel werken.

Maar mijn grootste zorg is nu. Firewall?
Ik zie in de IPv6 firewall geen enkele regel.
Heeft een van jullie al ervaring mee en hoe is de ipv6 firewall geconfigureerd? Heb je ergens een overzicht hoe je via de web interface het kan toevoegen?

Alvast veel dank!
ik heb dezelfde config en heb ook een subnet, heb eerlijk gezegt nog nooit over firewall nagedacht... :o

maar als ik kijk op mijn Draytek zie ik dit staan bij de IPv6 firewall setup:
  • Note: IPv6 Firewall function only check pure IPv6 packet. It doesn't support IPv6-over-IPv4 Tunneling protocol like TSPC.
Als ik het goed begrijp functioneert de firewall dus alleen met native IPv6....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
Heb je bij LAN 2001:xxx:yyy:zzz::1 of ::0 ingevuld?
En die zin
  • Note: IPv6 Firewall function only check pure IPv6 packet. It doesn't support IPv6-over-IPv4 Tunneling protocol like TSPC.
Ja dat vraag ik me ook af.
Maar we gebruiken geen TSPC, De Draytek is de endpoint van de tunnel en dan met subnets moet dat dan verder door. Dus dan zou het toch echte IPv6 packets zijn...want de IPv4 is dan al gestript door de Draytek?

Heb je evt firewall testing links zoals die van grc.com shieldsup! ?
Maar dan speciaal voor IPv6?

Toch even goed om dit te checken.
En de hulp is zeker gewaardeerd. :-)
_Arno_ schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:20:
[...]

ik heb dezelfde config en heb ook een subnet, heb eerlijk gezegt nog nooit over firewall nagedacht... :o

maar als ik kijk op mijn Draytek zie ik dit staan bij de IPv6 firewall setup:
Als ik het goed begrijp functioneert de firewall dus alleen met native IPv6....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lmax schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:12:
Niet, ik had het probleem ook. Enige oplossing is de vigor het DHCP af te laten handelen. Met isolate kunnen de gasten nooit bij de server komen.
Heb vraag gesteld aan de support van Draytek NL, of dit niet kon geïmplementeerd worden en kreeg het onderstaand antwoord:

Dank u wel voor uw terugkoppeling. Dit zijn wij inderdaad met u eens, we zullen dit doorsturen naar de fabrikant. Misschien dat ze deze feature in een volgende firmware kunnen implementeren.

afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Solstice schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:16:
Heb je bij LAN 2001:xxx:yyy:zzz::1 of ::0 ingevuld?
En die zin
Ja dat vraag ik me ook af.
Maar we gebruiken geen TSPC, De Draytek is de endpoint van de tunnel en dan met subnets moet dat dan verder door. Dus dan zou het toch echte IPv6 packets zijn...want de IPv4 is dan al gestript door de Draytek?

Heb je evt firewall testing links zoals die van grc.com shieldsup! ?
Maar dan speciaal voor IPv6?

Toch even goed om dit te checken.
En de hulp is zeker gewaardeerd. :-)

[...]
Ik heb bij mijn LAN setup 2001:xxx:yyy:zzz::1 ingevuld. Ik heb RADVD uitstaan en mijn devices een static IPv6 adres gegeven (2001:xxx:yyy:zzz::2, 2001:xxx:yyy:zzz::3, etc.)

Ik heb hier een IPv6 firewall test tool gevonden. Bij mij stonden alle poorten dicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
_Arno_ schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:11:
[...]

Ik heb bij mijn LAN setup 2001:xxx:yyy:zzz::1 ingevuld. Ik heb RADVD uitstaan en mijn devices een static IPv6 adres gegeven (2001:xxx:yyy:zzz::2, 2001:xxx:yyy:zzz::3, etc.)

Ik heb hier een IPv6 firewall test tool gevonden. Bij mij stonden alle poorten dicht :)
Hmmm
Even duidelijk zijn.
Heb je bij de LAN nou de subnet gezet? 2001:yyy:xxx::1 ? (sixxs geeft je dan 2001:yyy:xxx::/48)
Niet de tunnel addressen zoals 2001:838:xxx:yyy::2/64? (dit is zoiets dat je als sixxs gebruiker krijgt)

Zelf heb ik dus 2001:yyy:xxx::1 (subnet van sixxs dus met ::1 gekozen..had ook 0 kunnen zijn) gezet en hoppa ik heb IPv6. Dus dat moet dus kloppen. En RADVD staat aan. Wanneer ik echter dan op mijn imac of andere pc op de lan test, krijg ik bij die test link dat poorten RFSD en 2 poorten 88 en 5900 open zijn.

Er is dus een verschil tussen ons of heb ik iets verkeerd gedaan door subnet op de lan te zetten?

alvast dank :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Solstice schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:46:
[...]

Hmmm
Even duidelijk zijn.
Heb je bij de LAN nou de subnet gezet? 2001:yyy:xxx::1 ? (sixxs geeft je dan 2001:yyy:xxx::/48)
Niet de tunnel addressen zoals 2001:838:xxx:yyy::2/64? (dit is zoiets dat je als sixxs gebruiker krijgt)

Zelf heb ik dus 2001:yyy:xxx::1 (subnet van sixxs dus met ::1 gekozen..had ook 0 kunnen zijn) gezet en hoppa ik heb IPv6. Dus dat moet dus kloppen. En RADVD staat aan. Wanneer ik echter dan op mijn imac of andere pc op de lan test, krijg ik bij die test link dat poorten RFSD en 2 poorten 88 en 5900 open zijn.

Er is dus een verschil tussen ons of heb ik iets verkeerd gedaan door subnet op de lan te zetten?

alvast dank :-)
Ja, ik heb bij de LAN instellingen een IP adres uit het subnet (2001:7b8:1xxx::/48) gezet, ik heb net als jou gekozen voor ::1. Het tunnel adres (2001:7b8:2xxx:yyyy::2) hoef je nergens in te vullen.

Ik denk dat mijn firewall op mijn PC dan wat beter ingesteld staat. Bij mij was geen één poort van buiten te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
Dank voor je antwoord.

Mijn config is dus correct. :-)

Gelukkig heb je dus een FW op de PC zelf staan.
Nou de uitdaging om de Draytek alles te blokkeren zodat je niet afhankelijk bent van een op de PC zelf een FW te hebben.
Nou is er een config te vinden op http://www.sixxs.net/wiki...or_IPv6_stateful_firewall
en ik denk dat de stateful FW is..of toch de stateless. Ik kan wel SSH in de Draytek.. en ls en cd .. doen maar daarna houdt mijn kennis op.

Het is vast allemaal erg leerzaam om het te leren, maar vind dat voor een IPV6 ready router dat Draytek hier echt faalt. Ze hadden dan al default rules moeten maken die je aan/uit kan zetten en uitleg wat het doet.
Van andere gebruikers verneem ik dat Fritzbox WEL al een werkende Firewall heeft voor IPv6 dat gewoon alles tegenhoudt en client naar Internet alles doorlaat. Net als de standaard IPv4 Firewall.

Als ik alles snap post ik het wel ergens. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:21:
[...]

Heb vraag gesteld aan de support van Draytek NL, of dit niet kon geïmplementeerd worden en kreeg het onderstaand antwoord:

Dank u wel voor uw terugkoppeling. Dit zijn wij inderdaad met u eens, we zullen dit doorsturen naar de fabrikant. Misschien dat ze deze feature in een volgende firmware kunnen implementeren.

afwachten dus...
Inderdaad zou een soort pass-through voor DHCP naar een opgegeven adres dit oplossen. Beetje hetzelfde als wat je ook met vpn kan doen. We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alien433
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-08-2023
vandaag is er weer een nieuwere versie op de ftp site van draytek. Ik merk dat mijn vpn nu beter reageert.ftp://ftp.draytek.pl/Seria_2130/Firmware/1.5.2_BETA/
v2130_r2616.all
is geplaatst op 11-1-2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:50
Solstice schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:19:
Dank voor je antwoord.

Mijn config is dus correct. :-)

Gelukkig heb je dus een FW op de PC zelf staan.
Nou de uitdaging om de Draytek alles te blokkeren zodat je niet afhankelijk bent van een op de PC zelf een FW te hebben.
Nou is er een config te vinden op http://www.sixxs.net/wiki...or_IPv6_stateful_firewall
en ik denk dat de stateful FW is..of toch de stateless. Ik kan wel SSH in de Draytek.. en ls en cd .. doen maar daarna houdt mijn kennis op.

Het is vast allemaal erg leerzaam om het te leren, maar vind dat voor een IPV6 ready router dat Draytek hier echt faalt. Ze hadden dan al default rules moeten maken die je aan/uit kan zetten en uitleg wat het doet.
Van andere gebruikers verneem ik dat Fritzbox WEL al een werkende Firewall heeft voor IPv6 dat gewoon alles tegenhoudt en client naar Internet alles doorlaat. Net als de standaard IPv4 Firewall.

Als ik alles snap post ik het wel ergens. :-)
Een ding heb je helaas mis, er is voor ipv4 geen firewall aktief, standaard laat deze ook alles door wat mogelijk is. Echter gebruik je bij ipv4 NAT en die zorgt er technisch gezien voor dat je niet van buiten naar binnen kunt omdat je pc geen publiek ip adres heeft. Bij ipv6 heeft je pc wel een publiek ip adres.

Het is dus niet zo dat voor ipv4 een firewall aan staat en bij ipv6 niet. Het staat bij beide dus standaard niet aan alleen heeft ipv4 dankzij nat technische beperkingen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alien433
Weer een nieuwe Beta Firmware:

Ftp: ftp://ftp.draytek.pl/Seria_2130/Firmware/1.5.2_BETA/
Firmware: v2130_r2618.all

datum: 01/16/2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
iemand de beta al draaien??
v2130_r2618.all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alien433
Volgende beta beschikbaar:
ftp://ftp.draytek.pl/Seria_2130/Firmware/1.5.2_BETA/
01/18/2012 10:43 7,475,200 v2130_r2628.all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:30
sinds die laatste 2 beta's heb ik wel wat problemen met het bereiken van bv een website. Als ik dan het cache geheugen leeg van de 2130,gaat is weer beter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Leuk al die beta's maar zijn er ook nog ergens releasenotes te vinden? Heb wel wat wensen mbt de firmware maar heb geen zin om de huidige versie te vervangen indien niet nodig aangezien die prima stabiel is.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Er zitten wel wat nieuwe functies bij, bv een webportal. Voor de rest zijn die Poolse betas altijd wel behoorlijk in orde.
Maar ik merk hier dat als ik bv een online tv stream kijk,de boel een beetje traag begint te worden op poortje 80.
Je moet dan diverse keren op F5 drukken wil een pagina openen...vreemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardogn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 12:06
Sinds vandaag gebruikmakend van de 2130n. Echter kan ik het menu nergens een lijst samenstellen van alle clients die een IP hebben gekregen. Ik moet namelijk nog wat instellingen doen (lees Printer die bekabeld is aangesloten het ip adres terugvinden). Ik heb ook mij wifi accespoint verderop het netwerk kwijt doordat ik niet weet waar ik kan zien welke hostname welk ip adres. Help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:49

allure

Titaan fase 2/3

Je hebt al onder het kopje Diagnostics op je DHCP Table gekeken?
Daar staan alle hosts die via DHCP een adres gekregen hebben.

En onder het kopje LAN kun je in het submenu Bind IP to MAC een ipadres aan een device koppelen.

[ Voor 28% gewijzigd door allure op 26-01-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
Hier kun je er lekker online doorheen klikken, maar hadden jullie al gevonden misschien...
Functie zit idd onder LAN Bind IP to MAC...
wel eerst je apparaten aanzetten :)

suc6 ermee :)
http://www.draytek.com/.upload/Demo/Vigor2130/v1.5.1/

[ Voor 23% gewijzigd door killer2 op 26-01-2012 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardogn
Dank voor de antwoorden. Ik ga het vanavond proberen. Laat het morgen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardogn
Ik heb het gevonden. Bedankt voor de tips. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb een probleempje met mijn Vigor 2130n router, misschien dat jullie mij kunnen helpen. Op het moment wil geen enkel apparaat hier in huis in 802.11n mode verbinden, alles staat op g. De router staat momenteel in mixed mode, omdat bij n only niets verbinding kan maken. Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Je gebruikt wel WPA2 en AES als beveiliging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
allure schreef op zondag 29 januari 2012 @ 10:13:
Je gebruikt wel WPA2 en AES als beveiliging?
Zo makkelijk op te lossen dus! Hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik heb sinds korte tijd ook naar grote tevredenheid deze router in gebruik. Heb VPN in gebruik, maar weet niet waarvoor ik het allemaal kan gebruiken. Weet alleen dat dat een superfunctie is.

Draadloos verbind ik mijn laptop met de 2130n, maar de max snelheid op N niveau is maar 144Mbps terwijl mijn laptop tot 300Mbps ondersteund. Ik dacht namelijk dat de router ook 300Mbps ondersteunde?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Dan moet je een beetje pielen met de 20MHz en de 40MHz instelling van je W-NIC.
En de 20/40MHz van je router natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

allure schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:48:
Dan moet je een beetje pielen met de 20MHz en de 40MHz instelling van je W-NIC.
En de 20/40MHz van je router natuurlijk.
Ok, dus dan kan ik nog sneller downloaden?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Theoretisch gezien wel, in de praktijk heb je nogal wat overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

Laatste weken heb ik met alle firmwares die ik ook probeer ineens last van dat ik de router moet factory resetten anders heb ik ineens lage download speed/packet losses en lagg in online games.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Er loopt gewoon een buffer vol o.i.d heb ik het vermoeden.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Daar had ik laatst ook enorme last van, factory reset hielp mij toen ook. Niet echt blij met die ervaring, blijf nu maar een beetje weg van al die nieuwe firmwares.

Edit: bij jou komt het probleem na verloop van tijd dan weer terug als je op de zelfde firmware blijft?

[ Voor 24% gewijzigd door troftnom op 30-01-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

troftnom schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:38:
Daar had ik laatst ook enorme last van, factory reset hielp mij toen ook. Niet echt blij met die ervaring, blijf nu maar een beetje weg van al die nieuwe firmwares.

Edit: bij jou komt het probleem na verloop van tijd dan weer terug als je op de zelfde firmware blijft?
Yep ik heb dit bij de laatste officeele 1.5.1.1 en bij de 1.5.2_RC1 ook de laatste build van Tue Jan 17 22:43:35 CST 2012 . Treed nu ongeveer 1 maal de week a 2 weken op erg irritant. Ik heb een melding gemaakt bij draytek support. Even afwachten wat hun reactie is anders toch eens kijken voor een andere.

Update
Ik heb 1.5.0 erop terug gezet toen had ik nooit problemen eens kijken of dit het oplost.

[ Voor 10% gewijzigd door William/Ax3 op 01-02-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

[qoute]
Model : Vigor2130Vn
Platform : VSC7501
Bootloader Version : Dray-Boot 1.0.0?
Firmware Version : v1.5.2_RC1j
Build Date/Time : Thu Nov 10 22:45:30 CST 2011
Hardware NAT Version : 1.0.0.14-draytek
System Date : Mon Jan 30 19:49:25 2012
System Uptime : 71days 06:56:43
[/quote]

Ben erg tevreden, draait al 71 dagen zonder problemen met deze firmware. zolang er geen grote updates komen blijf ik deze mooi draaien.
Krijg alleen VPN IPsec niet aan de praat (PPTP werkt wel) zijn hier nog speciale instellingen voor nodig (op de router of client)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Met de laatste twee firmware updates valt de downloadsnelheid terug naar ca 10 kbs.
Truggegaan naar v1.5.2_RC1L en weer lekker 120/8 Mbs

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin740
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik sta op het punt om een Boxee Box te bestellen.
Ik heb op zolder een NAS staan en die is bekabeld verbonden met de Vigor 2130n beneden. Kan ik dan met de Boxee Box mijn films (1080p) draadloos streamen vanaf mijn Vigor router naar de Boxee toe? Of kan dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

De router kan het iig wel.
Ik stream vanaf m'n Qnap naar een Mede8er en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin740
Welke beta is momenteel het meest stabiel? Waar kan ik ze vinden om te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Waarom zou je perse een bètaversie willen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

allure schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:35:
Waarom zou je perse een bètaversie willen draaien?
Als je niet zoveel behoefte hebt aan stabiliteit. Oh, wacht...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin740
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:29:
[...]

Als je niet zoveel behoefte hebt aan stabiliteit. Oh, wacht...
Een beta wil niet meteen zeggen dat het onstabiel is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Ik heb de indruk dat het verschijnen en verdwijnen-probleem van Airplay-apparaten opgelost is met bovenstaande versie. Was wel een redelijk probleem voor mij. Heb hier toch een tiental toestellen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie-o-wie kan mij helpen? Ik heb de vigor 2130n router aangeschaft maar krijg twee zaken niet voor elkaar:

1. toegang vanaf ipad tot thuisnetwerk via VPN

en

2. encryptie uitgaande thuisverbinding middels externe VPN provider hidemyass.com danwel goldenfrog/strongVPN

ad 1. toegang vanaf ipad tot thuisnetwerk via VPN
wie kan mij aan een stap-voor-stap how-to helpen mbt hoe ik vanaf mijn ipad (via publiek internet) een VPN verbinding op kan zetten naar mijn Vigor om op die manier mijn interne thuisnetwerk te kunnen bereiken?
dus concreet: hoe configureer ik mijn router precies en hoe configureer ik mijn ipad om dat doel te kunnen bereiken? NB. Ik heb de standaard user manual en de extra documentatie over VPN
van de Draytek-site al bestudeerd, maar die uitleg was erg onduidelijk.

ad 2. encryptie uitgaande thuisverbinding middels hidemyass.com
om mijn uitgaande (richting WAN) thuisnetwerkverkeer te kunnen encrypten, maakte ik bij mijn vorige router eenvoudig gebruik van hidemyass.com. Ook bij de Vigor heb ik dezelfde opties (bij WAN>>Internet Access kan ik immers L2TP danwel PPTP kiezen). Echter, wat ik ook probeer, ik krijg geen verbinding met de externe (hidemyass.com) server opgezet.

Wie kan me verder helpen, wellicht dat iemand dit wel aan de praat heeft gekregen me zou kunnen mailen/pm'n. Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:47
Ben met de firmware voor mijn Vigor 2130N 1.5.1.1 (Snelheid zakte na 2 weken terug tot 60mb) naar 1.5.2Q (snelheid zakte binnen 2 dagen terug naar 60mb).
Nu weer op de oude 1.5.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

William/Ax3 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:49:
Laatste weken heb ik met alle firmwares die ik ook probeer ineens last van dat ik de router moet factory resetten anders heb ik ineens lage download speed/packet losses en lagg in online games.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Er loopt gewoon een buffer vol o.i.d heb ik het vermoeden.
Update terug gegaan naar de oude 1.5.1 probleem lijkt minder voor te komen maar nog steeds zo nu en dan disconnects c.q download verlagingen. Draytek support:

We hebben een instelling op de WAN en LAN poorten aangepast, kunt u controleren of het nu wel goed gaat ?

Toch maar even vriendelijk verzocht wat voor "instelling" ze aangepast hebben. Tevens stap ik over op een andere router met meer zaken wat ik nu nodig heb, en er niks aan het handje is als ik zonder router werk.
Ik hou deze wel als reserve je weet maar nooit ;)

Update ze hebben het volgende aangepast:
We hebben de PowerControl op zowel de WAN poort als de LAN poorten op disable gezet.

Wellicht ook handig voor anderen om te proberen.

Update helaas :( :( :
Update 17-02-2012 19:17+-

Wan-Lan en andersom snelheid laag 2mbit down 6 mbit up
Wan connectie gereleased en renewed en terug op 119mbit down en 9,5mbit up
Lan-lan speed bleef gewoon goed.

[ Voor 20% gewijzigd door William/Ax3 op 17-02-2012 19:22 ]

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Ik zie al enige tijd dat er bij de gedetaileerde statistieken van LAN2 een hoge Rx fragments heb, wat zou dit verklaren?
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/jhx1j7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Nieuwe officiële firmware ftp://ftp.draytek.pl/Seria_2130/Firmware/1.5.1.2/

was wel mijn voip setting kwijt na de update, dus daar even wellicht rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Wat een magere changelog na een half jaar. Lijkt me dat er nog wel wat meer veranderd is, wat misschien iets minder zichtbaar is?

Draai nu al een tijdje de laatste Beta, werkt prima. Soms nog wel een probleempje met VoIP, maar lijkt laatste tijd beter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
zo, zo wat een changes :+

toch maar even upgraden zo :)

edit: upgrade uitgevoerd, lijkt het goed te doen :)

[ Voor 32% gewijzigd door _Arno_ op 26-02-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
het enige wat ik blijf houden is al ik P2P tv kijk, de voip wat blijft kraken..heb QoS al ingesteld, incluis port rate control op 1000 MB.

lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooleSmurf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-08 19:59
Er is 5 dagen geleden een nieuwe beta beschikbaar gekomen (v2130_152RC2 op google code), heeft iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alien433
ik draai al 152RC2 en ben zeer tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Wat is er extra/verbeterd etc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Laatst online: 20:56

psyy138

blackbulls.nl

heeft er iemand deze router gebruikt icm whs2011? want bij mij werkt het namelijk niet.
Hij zegt de heletijd (met externe webtoegang instellen) dat "externe webtoegang tot uw server is geblokkeerd"
Dus er stond ook dat ik poort 80 en 443 moest opengooien , ook gedaan maar dat werkte niet :(.
iemand enig idee? of zie ik toevallig iets over het hoofd?

P.S. ik gebruik het virteel maar het werkt bij een vriend van mij wel maar die heeft ook andere router dus zou het eventueel aan deze router liggen?

alvast bedankt ^^

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
psyy138 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:43:
heeft er iemand deze router gebruikt icm whs2011? want bij mij werkt het namelijk niet.
Hij zegt de heletijd (met externe webtoegang instellen) dat "externe webtoegang tot uw server is geblokkeerd"
Dus er stond ook dat ik poort 80 en 443 moest opengooien , ook gedaan maar dat werkte niet :(.
iemand enig idee? of zie ik toevallig iets over het hoofd?

P.S. ik gebruik het virteel maar het werkt bij een vriend van mij wel maar die heeft ook andere router dus zou het eventueel aan deze router liggen?

alvast bedankt ^^
Bij mij werkt deze combinatie zonder problemen.

Onder "NAT >> Open Port" het volgende ingesteld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Enable    : check
Name      : WHS_HTTPS
Protocol  :TCP  
WAN IP    : ALL
Start Port: 443 
End Port  : 443  
Local Host: 192.168.0.1 (WHS IP)
Local Port: 443

WHS probeert web-toegang aan te zetten door UPnP op de router aan te roepen. Die staat volgens mij standaard uit. (Applications->UPnP Configuration).
Als de poort echter goed open staat kun je ondanks de meldingen toch gewoon gebruik maken van remote access.

[ Voor 12% gewijzigd door vinnux op 29-02-2012 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

vinnux schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 01:23:
[...]

Bij mij werkt deze combinatie zonder problemen.

Onder "NAT >> Open Port" het volgende ingesteld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Enable    : check
Name      : WHS_HTTPS
Protocol  :TCP  
WAN IP    : ALL
Start Port: 443 
End Port  : 443  
Local Host: 192.168.0.1 (WHS IP)
Local Port: 443

WHS probeert web-toegang aan te zetten door UPnP op de router aan te roepen. Die staat volgens mij standaard uit. (Applications->UPnP Configuration).
Als de poort echter goed open staat kun je ondanks de meldingen toch gewoon gebruik maken van remote access.
ik heb die UPnP aangezet op 4k up en 2k down geloof ik. moet genoeg zijn als ik me neit vergis want standaard stond deze op 1k en 0,5k. Maar ik heb geen local port ingevulgd misschien ligt het daar aan.
Maar bij jouw staat local host op 192.168.0.1 moet dat nee toch? ik moet toch de ip van mijn server op die plek invullen of vergis me nou.

maar ik zal het vanavond is proberen alvast bedankt :) ..

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
@psyy138: Local Host moet inderdaad de port van je server zijn. Wat je ook kan proberen is of je UPnP aanzetten of de poortdoorzetting, ipv beide tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

vinnux schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:36:
@psyy138: Local Host moet inderdaad de port van je server zijn. Wat je ook kan proberen is of je UPnP aanzetten of de poortdoorzetting, ipv beide tegelijk.
ik heb upnp aangezet en dan die poorten geforward en ergens bij managment ook nog 80 en 443 ( http en https ) aangevinkt. Maar wat moet ik dan invullen bij local host? die poort naam toch? zoals ik het begrijp en bij ip ip van de server in mijn geval 192.168.1.100. klopt dat???

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Heb voor Remote Access hier alleen UPnP aangevinkt en verder niets aangepast. Werkt prima met mijn WHS2011 server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

troftnom schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:08:
Heb voor Remote Access hier alleen UPnP aangevinkt en verder niets aangepast. Werkt prima met mijn WHS2011 server.
ja maar heb jij het virtueel of een echte machine? want ik probeer het nu virtuele en ofc met een ***** versie

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Niet online
psyy138 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:19:
[...]

ja maar heb jij het virtueel of een echte machine? want ik probeer het nu virtuele en ofc met een ***** versie
Als je poort 443 (en 80) nodig hebt als forward, moet je je management poorten op andere nummers instellen. Bijvoorbeeld 4343 en 8080 zijn dan logische waardes... Je Draytek weet nu niet als er verkeer op poort 443 binnenkomt of het voor zijn management webinterface is, of dat het moet worden doorgestuurd naar jouw server.

Of een server fysiek of virtual draait, maak niks uit. Als je lokaal vanaf een PC via poort 443 met je server kunt verbinden, kun je dat ook via een forward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

LeLo schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:29:
[...]

Als je poort 443 (en 80) nodig hebt als forward, moet je je management poorten op andere nummers instellen. Bijvoorbeeld 4343 en 8080 zijn dan logische waardes... Je Draytek weet nu niet als er verkeer op poort 443 binnenkomt of het voor zijn management webinterface is, of dat het moet worden doorgestuurd naar jouw server.

Of een server fysiek of virtual draait, maak niks uit. Als je lokaal vanaf een PC via poort 443 met je server kunt verbinden, kun je dat ook via een forward.
dus ik moet in managment 443 en 80 in 8080 en 4343 verandern of hoe moet ik het nu zien?? of moet ik die port forward veranderen? want ik heb nu 80 en 443 opengezet op de ip van de server maar ik heb geen local port ingevuld omdat het optioneel was dus heb alleen start port en end port en voor wie en dat is in mijn geval 192.168.1.100. maar dat is dus niet goed begrijp ik.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

psyy138 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:43:
[...]

dus ik moet in managment 443 en 80 in 8080 en 4343 verandern of hoe moet ik het nu zien?? of moet ik die port forward veranderen? want ik heb nu 80 en 443 opengezet op de ip van de server maar ik heb geen local port ingevuld omdat het optioneel was dus heb alleen start port en end port en voor wie en dat is in mijn geval 192.168.1.100. maar dat is dus niet goed begrijp ik.
Bij Management Access Control hoef je Enable HTTP en Enable HTTPS niet aan te vinken. Dat moet je alleen doen als je buiten je netwerk op je Vigor wil kunnen inloggen om instellingen van de router aan te passen. Dus je kunt deze uitvinken. Dan worden de porten 80 en 443 ook niet naar de router zelf geleidt.
En als je wel graag van buiten je netwerk op je router wil kunnen inloggen met je idd ff een andere port kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Niet online
FutureCow schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:58:
[...]

Bij Management Access Control hoef je Enable HTTP en Enable HTTPS niet aan te vinken. Dat moet je alleen doen als je buiten je netwerk op je Vigor wil kunnen inloggen om instellingen van de router aan te passen. Dus je kunt deze uitvinken. Dan worden de porten 80 en 443 ook niet naar de router zelf geleidt.
En als je wel graag van buiten je netwerk op je router wil kunnen inloggen met je idd ff een andere port kiezen.
Dat, inderdaad... :-) Maar, ik zou de management poorten toch veranderen, omdat er in sommige Draytek firmware versies een bug zit waardoor de NAT toch nog niet werkt, ook al staat remote management uit. Verder moet je in de NAT regel de poort aan de buitenkant en aan de binnenkant gewoon invullen. Je hoeft maar één of een paar specifieke poorten te forwarden, dus dan maak je gewoon volledige en vaste NAT regels aan. Dus: poort buitenkant invullen, poort en IP adres binnenkant invullen en niet vergeten de rule op 'enabled' te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19

Yucko

One clown to rule them all !

ik zou niet onder "management" iets aanpassen maar onder "NAT" --> "Open Port"

Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/poorten.png
plaatje zegt meer dan 1000 woorden :P

Dit gebruik ik om op 2 machines van mijn lokale netwerk via NX in te loggen.
Poort 22 is op de router al in gebruik voor beheer via SSH dus ik forward 2 andere poorten (222 en 223) om poort 22 van de 2 machines te bereiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Yucko op 29-02-2012 15:15 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
psyy138 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:19:
[...]
Dat laatste snap ik geen hout van. :?
Ik gebruik een echte machine, als je niet zo goed weet wat je moet doen zou ik het eerst met alleen UPnP proberen. Hoewel de andere methode ook niet zo lastig is, gebruik dat zelf om mijn (bewakings)camera remote te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

troftnom schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:10:
[...]

Dat laatste snap ik geen hout van. :?
Ik gebruik een echte machine, als je niet zo goed weet wat je moet doen zou ik het eerst met alleen UPnP proberen. Hoewel de andere methode ook niet zo lastig is, gebruik dat zelf om mijn (bewakings)camera remote te bereiken.
ik wil gewoon dat ik via een externe webpagina mijn whs kan benaderen maar dan geeft die foutmeldingen aan maar ik zal is proberen wat jullie zeggen en dan horen jullie het wel. Want dat ben ik nu aan het uittesten omdat ik whs wil over een tijdje.

EDIT:

maar 1 ding snap ik niet en dat is de local poort ... 8)7 wat moet ik daar in mijn geval invullen iemand enig idee?

EDIT2:

ik heb het nu zo gedaan en dat werkt niet. 8)7 Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/11/447295.png

[ Voor 20% gewijzigd door psyy138 op 29-02-2012 20:59 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19

Yucko

One clown to rule them all !

Natuurlijk werkt dat niet want je geeft niet aan naar welke poort het verkeer moet worden doorgestuurd. Je moet dus achteraan bij local port resp. 80 en 443 invullen.

En volgens mij mag je in beide gevallen de end port ook weglaten want het is telkens maar 1 poort en geen range.

[ Voor 30% gewijzigd door Yucko op 29-02-2012 21:19 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Yucko schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:16:
Natuurlijk werkt dat niet want je geeft niet aan naar welke poort het verkeer moet worden doorgestuurd. Je moet dus achteraan bij local port resp. 80 en 443 invullen.

En volgens mij mag je in beide gevallen de end port ook weglaten want het is telkens maar 1 poort en geen range.
maar dan snap ik niet waarom er optional staat xD

EDIT: werkt nog steeds niet .. ik denk dat ik maar is morgen een reinstall ga doen anders op een echte pc proberen.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/11/447389.png

[ Voor 21% gewijzigd door psyy138 op 29-02-2012 21:44 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Heb je het wel getest of je remote website het nu doet (vanaf een remote netwerk)?
Dat screenshot geeft me sterk de indruk dat je nu de wizard gebruikt hebt om je router te laten instellen, daarvoor moet je UPnP aanzetten. Als je handmatig de router instelt zoals in je laatste posts, dan moet je die wizard helemaal niet meer draaien en is het mijn inziens niet meer dan logisch dat hij een foutmelding geeft. Je hebt namelijk UPnP uit staan en de wizard kan de router niet configureren. Je moet dan dus onderin kiezen voor handmatige setup.
Zoals vinnux al aangeeft moet je je dan verder niet druk maken om de (fout)meldingen, als je het handmatig goed ingesteld hebt werkt het toch. Heb nu zijn settings gevolgd (met mijn server IP uiteraard) en als ik nu naar het https://domain.homeserver.com ga werkt het prima! Wel UPnP uitgeschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

troftnom schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:19:
Heb je het wel getest of je remote website het nu doet (vanaf een remote netwerk)?
Dat screenshot geeft me sterk de indruk dat je nu de wizard gebruikt hebt om je router te laten instellen, daarvoor moet je UPnP aanzetten. Als je handmatig de router instelt zoals in je laatste posts, dan moet je die wizard helemaal niet meer draaien en is het mijn inziens niet meer dan logisch dat hij een foutmelding geeft. Je hebt namelijk UPnP uit staan en de wizard kan de router niet configureren. Je moet dan dus onderin kiezen voor handmatige setup.
Zoals vinnux al aangeeft moet je je dan verder niet druk maken om de (fout)meldingen, als je het handmatig goed ingesteld hebt werkt het toch. Heb nu zijn settings gevolgd (met mijn server IP uiteraard) en als ik nu naar het https://domain.homeserver.com ga werkt het prima! Wel UPnP uitgeschakelt.
Dan heb ik het verkeerd begrepen denk ik, maar ik heb UPnP gewoon ingeschakelt staan. Dus toen liep ik al helemaal vast. En als ik me niet vergis, als ik op handmatig instellen klik word ik gewoon doorverwezen naar een microsoft site. En daar stond dat met de poorten openzetten. maar ik zal vanavond thuis nog is een keer kijken.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Beide staat nog aan? Probeer het dan ook eens met een van de twee, ipv beide.

En niet alleen kijken, ook (blijven) testen of het al werkt. ;)
vinnux schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:36:

[ Voor 8% gewijzigd door troftnom op 01-03-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

troftnom schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:26:
Beide staat nog aan? Probeer het dan ook eens met een van de twee, ipv beide.

En niet alleen kijken, ook (blijven) testen of het al werkt. ;)

[...]
bijna dingen staan aan ja ,, port forward en upnp. Daarom had ik het eerst met upnp geprobeerd maar werkte niet en toen port forward en dat ook niet maar ik zal is proberen met alleen port forward. De instellingen zouden toch meteen doorgevoerd moeten worden?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
psyy138 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:42:
[...]
De instellingen zouden toch meteen doorgevoerd moeten worden?
Yep, anders voor de zekerheid de router even laten rebooten. Hoe test je eigenlijk? Na elke verandering en met juiste url en vanaf een extern netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Wat voor uptime hebben jullie zoal gehaald met deze router en welke firmware?
Ik heb nu een WNDR3700, maar die is niet stabiel genoeg. Deze Draytek is een kandidaat om hem te vervangen. Het is voor een 100/100 glas verbinding waarachter een webserver een aantal gameservers en nog een aantal dingen staan, dus stabiliteit is erg belangrijk en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Zenix schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:25:
Wat voor uptime hebben jullie zoal gehaald met deze router en welke firmware?
Ik heb nu een WNDR3700, maar die is niet stabiel genoeg. Deze Draytek is een kandidaat om hem te vervangen. Het is voor een 100/100 glas verbinding waarachter een webserver een aantal gameservers en nog een aantal dingen staan, dus stabiliteit is erg belangrijk en snelheid.
Ik heb nooit problemen ermee gehad dus ik denk gewoon 99% of iets in die richting 8)
troftnom schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:05:
[...]

Yep, anders voor de zekerheid de router even laten rebooten. Hoe test je eigenlijk? Na elke verandering en met juiste url en vanaf een extern netwerk?
ik test het via de WHS, ik probeer de externe webtoegang in te stellen maar op een of andere manier faalt het. Omdat whs/ms niet door mijn router heen komt, dus dit is volgens mij precies het zelfde als ik het via een externe manier doe. want //server/connect werkt niet eens is ( maar rdp daar in tegen werkt weer wel ). dus wellicht is een herinstall genoeg maar dat moet ik vanavond even uitvogelen.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Offtopic:
Maar dat is geen testen. Ondanks (fout)meldingen bij het WHS instellen kan het gewoon werken. Met name als je het handmatig op je router instelt zal je WHS zelf aangeven dat er iets niet goed zit, maar dat wil dus niet zeggen dat het niet werkt! Daarvoor moet je echt testen.
Dus niet vanaf de server/eigen netwerk proberen maar juist van een extern netwerk (werk/school/kennis), en dan afhankelijk van de poorten die je hebt doorgezet niet alleen http maar zeker ook https://domain testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Ben ik weer hoor :D ik heb nu allebij geprobeerd , alleen upnp en alleen de poorten geforward maar met weinig succes. Ik loop wel tegen iets aan wat volgens mij niet normaal is (teminste dat denk ik)
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/11/449325.png
ik kom dit tegen als ik via de dashboard van whs externe webtoegang handmatig de router instellen wil proberen. Dus zoals ik het hier lees is er op een of andere manier geen toegang, heb ook geprobeerd van buiten af maar ook zonder succes. Ik weet dat ik misschien lastig ben :) maar wil weten of het allemaal werkt voordat ik het ook daadwerkelijk ga aanschaffen.

oke het is nu op een of andere manier gelukt door alles te negeren en zelf dus die port forwarding te doen alleen kom ik nu via extern uit op mijn router ipv mijn whs :? wat nu?

[ Voor 11% gewijzigd door psyy138 op 01-03-2012 22:37 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Je haalt een heel aantal dingen door elkaar.

Portforwarding is alleen nodig als je "extern" op je WHS wilt komen. Met externe bedoel ik dus BUITEN je eigen netwerk. Dat //server/map niet werkt heeft niets met de instellingen van de router te maken!

De poorten zijn nu goed doorgestuurd van je router naar je WHS. Maar zoals ik in mijn vorige post al zei (die je blijkbaar niet gelezen hebt) moet je bij Management Access Control beide dingen uitvinken (voor port 80 en 443) want nu gebruikt de router deze om van buiten af in te kunnen loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

FutureCow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:43:
Je haalt een heel aantal dingen door elkaar.

Portforwarding is alleen nodig als je "extern" op je WHS wilt komen. Met externe bedoel ik dus BUITEN je eigen netwerk. Dat //server/map niet werkt heeft niets met de instellingen van de router te maken!

De poorten zijn nu goed door gestuurd naar je router. Maar zoals ik in mijn vorige post al zei (die je blijkbaar niet gelezen hebt) moet je bij Management Access Control beide dingen uitvinken (voor port 80 en 443) want nu gebruikt de router deze om van buiten af in te kunnen loggen.
daar heb ik niks aan gedaan en ik heb een vriend van mij die mij helpt. hij probeert mijn pagina (loonenbv.homeserver.com) te bereiken maar dat lukt hem ook niet.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

psyy138 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:45:
[...]

daar heb ik niks aan gedaan en ik heb een vriend van mij die mij helpt. hij probeert mijn pagina (loonenbv.homeserver.com) te bereiken maar dat lukt hem ook niet.
Wil je dan even kijken wat daar wel en niet is aangevinkt?

[EDIT]

Het ziet er naar uit dat er iets mis is op je WHS zelf? als ik die pagina open kijk ik een Runtime fout. Dat is niet een pagina van de router.

[ Voor 18% gewijzigd door FutureCow op 01-03-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

FutureCow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:46:
[...]

Wil je dan even kijken wat daar wel en niet is aangevinkt?
er stond inderdaad 80 en 443 aangevinkt heb het net uitgevinkt , upnp staat uit en 80, 443 en 4125 is forgeward naar mijn server. zo moet het toch kloppen

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

psyy138 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:47:
[...]

er stond inderdaad 80 en 443 aangevinkt heb het net uitgevinkt , upnp staat uit en 80, 443 en 4125 is forgeward naar mijn server. zo moet het toch kloppen
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

maar hij doet het niet :) want kan jij http://loonenbv.homeserver.com/ benaderen?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

psyy138 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:48:
[...]

maar hij doet het niet :) want kan jij http://loonenbv.homeserver.com/ benaderen?
Ik heb het idee (werk zelf niet met WHS) dat je op je WHS iets met rechten moet instellen zodat ook mensen van buitenaf erop kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

FutureCow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:49:
[...]

Ik heb het idee (werk zelf niet met WHS) dat je op je WHS iets met rechten moet instellen zodat ook mensen van buitenaf erop kunnen komen?
ik heb gewoon even een test account ingesteld bij gebruikers maar dan moet ik even zoeken in whs zelf.
want //server/connect werkt ook niet eens is. maar ik kan wel server via het netwerk zien. Ik denk dat ik morgen maar is een reinstall ga doen. mijn opties zijn op >:)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Server ook al een keer een reboot gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

geprobeerd maar als ik zie hier op het werk, dat er een serverfout in toepassing zit.
dus ik ga vanavond gewoon een reinstall doen

ik heb de oplossing :) en dat was een reinstall en alleen de poorten geforward zonder upnp enz enz.

in ieder geval bedankt

[ Voor 33% gewijzigd door psyy138 op 02-03-2012 16:25 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huey
  • Laatst online: 13-09 19:14
Hallo, heeft iemand hier al geprobeerd om forked-daapd aan de praat te krijgen ipv de mt-daapd die standaard mee komt?
Zie ook http://wiki.openwrt.org/inbox/howto/forked-daapd

Thx, Huey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
overigens is er weer een nieuwe beta op ftp://ftp.draytek.pl/Seria_2130/Firmware/1.5.2_BETA/ , en die laat de boel hier een stukje beter VOIP'n iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zijn hier nog mensen in het opstarten van een moderne openwrt-fork voor dit apparaat? Weet iemand al welke problemen hierbij vermoedelijk zullen opduiken (drivers?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alien433
DIKKEHENK schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:52:
overigens is er weer een nieuwe beta op ftp://ftp.draytek.pl/Seria_2130/Firmware/1.5.2_BETA/ , en die laat de boel hier een stukje beter VOIP'n iig.
This one is old.

The newest is on this site http://code.google.com/p/vigor2130/downloads/list
2130 1.5.2 RC2 Firmware firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

alien433 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:04:
[...]

This one is old.

The newest is on this site http://code.google.com/p/vigor2130/downloads/list
2130 1.5.2 RC2 Firmware firmware
Volgens mij is de BETA een nieuwere build dan de RC2 van code.google.com

EDIT:
hmm misschien toch niet:

Revision: 2679
Build_Date: Mon Feb 20 19:01:52 CST 2012
FW_Version: v1.5.2_RC2

Revision: 2653
Build_Date: Wed Feb 8 01:15:19 CST 2012
FW_Version: v1.5.2_RC1Q

[ Voor 23% gewijzigd door FutureCow op 12-03-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Opgelost: zie twee posts lager. Het bericht zal ik laten staan, voor het geval iemand anders ooit in een vergelijkbare situatie komt.

Komende donderdag wil ik thuis een kleine LAN party opzetten met o.a. Quake 3 Arena en Counter-strike. Deze heb ik via Steam aangeschaft en kan ik op alle machines opstarten. Nu heb ik het volgende probleem met mijn Draytek Vigor 2130N (Firmware 1.5.2_RC2).

Twee desktops (W7 Ultimate) zijn aangesloten op de Draytek Vigor 2130n via een netwerkkabel
Twee notebooks (W7 Ultimate) zijn aangesloten op de Draytek Vigor 2130n via WIFI

Alle desktops en notebooks zien elkaar via windows explorer en kunnen bestanden via shares uitwisselen. Ook kunnen ze elkaar pingen.

Als ik op één van de desktops (via kabel) een game start, kan ik ermee verbinden vanaf de andere desktop via kabel, maar met geen van beide notebooks (via WIFI).

Als ik op één van de notebooks (via WIFI) een game start, kan ik ermee verbinden met beide desktops, maar niet met de andere notebook.

Het lijkt er dus op, dat de notebooks niet met elkaar en niet met de desktops kunnen verbinden. Het volgende heb ik al geprobeerd:

* Alle notebooks en desktops zijn lid van dezelfde Homegroup en zijn allemaal verbonden met een 'Thuisnetwerk'
* Versie 1.5.1 en versie 1.5.0.1 van de firmware van de router installeren
* Bij de Wireless LAN --> General Setup van de Vigor zijn Isolate LAN en Isolate Member niet aangevinkt.
Wireless Mode is Mixed
Beveiliging via WPA2-AES
* Met Warcraft 3 kan ik wel een game starten op een desktop en kunnen ALLE machines verbinden.

Heeft iemand een idee hoe dit kan en wat ik moet instellen om de machines met elkaar te laten verbinden? En is er een reden waarom Warcraft 3 wel werkt en Quake 3 niet - ander protocol o.i.d.?

[ Voor 10% gewijzigd door Skating_vince op 17-03-2012 20:01 . Reden: Nieuwe info. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:23
Geen windows firewall probleempje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
com2,1ghz schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:44:
Geen windows firewall probleempje?
Nope, helaas niet. Die heb ik op alle machine's opengezet.

Update:

Het is opgelost. Op mijn beide notebooks gebruik ik virtuele machines. Na het uitschakelen van alle overige netwerkadapters (waaronder virtualbox-, vmware- en de 'kabel' adapter) konden de notebooks ineens wel verbinden met de vaste pc. Bedank!

[ Voor 38% gewijzigd door Skating_vince op 17-03-2012 20:00 . Reden: Opgelost ]

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste