Op androidworld.nl een beschrijving hoe je hem nu kunt kopen:
Howto: Hoe koop je een Nexus One in Nederland/België
De GooglePhone is er dan eindelijk officieel, maar helaas nog niet voor ons in Nederland. Wel hebben wij alvast als een review van de Nexus One, hetgeen niet wegneemt dat er nog veel mensen zijn die dit toestel graag zelf in handen zouden willen hebben. Onze mailbox stroomde vandaag dan ook over met vragen als ‘Hoe kan ik het toestel kopen’ en ‘Moet ik nu echt wachten tot juni?’ Wij hebben een oplossing voor alle ongeduldige avonturiers. Hieronder een uitleg over een methode om het toestel toch in Nederland te krijgen zonder een ticket naar de VS te kopen…..
Onderstaande howto komt van Oetzitterd.nl, de persoonlijke blog van @Arvid. Alle credits voor het maken gaan dus ook naar hem, bedankt!
Benodigdheden:
VPN account (proxies zijn vaker al geblokkeerd of werken toch net niet)
US shipping adres
Google Checkout account (zit aan je Gmail account gekoppeld)
VPN Account
Een VPN account is nodig om Google te laten denken dat je in de VS zit. De site is namelijk zo gebouwd dat enkel mensen uit de bovengenoemde landen het bestelprocess kunnen volbrengen. Er zijn verschillende bedrijven waar je deze dienst kunt afnemen. Als je googlet (klik voor de zoekresultaten) vind je er een hele berg. Zelf heb ik goeie verhalen gehoord over: HotSpot VPN
U
S shipping adres
Google levert de producten alleen af op adressen in de bovengenoemde landen dus je zult ook een adres in de VS (of bv in Engeland) moeten hebben. Mocht je geen vrienden of collega’s hebben wonen in deze landen kun je altijd een fictief adres aanvragen via bijvoorbeeld, MyUS.com. Zodra je dit adres hebt, vul je dat in bij je Google Checkout account als default adres (let hier dus op als je vaker iets bestelt!) Dit bedrijf ontvangt het pakket, tekent eventuele papieren van FedEx voor je en stuurt het dan verder.
Google Checkout account
Het meeste makkelijke. Gewoon even naar
http://checkout.google.com gaan en even alles netjes invullen.
Wanneer je het bovenstaande allemaal hebt geregeld, is het een kwestie van het bestelproces goed te doorlopen en op te letten wanneer de telefoon aankomt bij je fictieve adres (of vriend/collega) zodat de telefoon ook wordt doorgestuurd. Let op: bestel de telefoon die unlockt is ($529) en graveren kost 72uur extra
Ik heb mijn telefoon tijdens de presentatie van Google besteld en de verzending is al onderweg. Ergens volgende week zal ik hem dan ook thuis ontvangen.
Disclaimer: Arvid/oetzitterd.nl/Androidworld kan niet garanderen dat de onderstaande methode werkt/blijft werken en aanvaardt geen aansprakelijkheid mbt extra kosten die gemaakt worden en/of douane afwikkelingen