Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:41
m3nno schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:47:
[...]

Leuk, heb maar even een mail gestuurd. Ben benieuwd!
Gisteren al gemailt :)

Voor complete afhandeling vraagt ze €510

Ze vraagt €75 voor enkel het forwarden, beschrijving/bedrag aanpassen is helaas niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zo, die is wel even een stuk positiever dan Engadget. Enige nadeel volgens hun is de batterij, zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Katseviool schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:35:
[...]

Gisteren al gemailt :)

Voor complete afhandeling vraagt ze €510

Ze vraagt €75 voor enkel het forwarden, beschrijving/bedrag aanpassen is helaas niet mogelijk.
Komt die 75 daar dus ook nog eens bij ??? En dan inderdaad nog een grote kans dat de heffingen ook nog geheven gaan worden bij aankomst in NL......

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand al een filmje/bevestiging gezien dat multitouch wel gewoon werkt in bijvoorbeeld Dolphin Browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
martincm schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:41:
[...]

Komt die 75 daar dus ook nog eens bij ??? En dan inderdaad nog een grote kans dat de heffingen ook nog geheven gaan worden bij aankomst in NL......
Nee sorry, beetje ongelukkig opgestelde reactie :)

Maar ze vraagt €508 totaal als je haar laat bestellen en versturen naar NL en als jij zelf besteld via een proxy en het via haar adres laat doorsturen een €76,26.

Bij betaling met Paypal komt er een 6% bij.

Het grote nadeel vind ik echter dat de bon niet kan worden aangepast, ze verstuurd dus gewoon het pakket met de waarde $520 op. Ik weet dus ook niet precies wat het dan allemaal gaat worden als de douane z'n rekenmachine erbij pakt, maar goedkoop zal het vast niet gaan worden :)

[ Voor 20% gewijzigd door Katseviool op 06-01-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 09:44

DennisMoore

Alles went...

Wat zou de Sense van de HTC Bravo nog toevoegen aan de kale Android 2.1 van de Nexus One? Multitouch misschien (zoals nu ook de Hero heeft)? Ik las ergens iets van DivX-mogelijkheden... Misschien (zoals in de Hero) een integratie met Flickr (en niet alleen Picasa)?

Ik weet namelijk niet goed welke (op zich prima) functionaliteit van m'n Hero nu door Sense komt, of gewoon standaard Android is...

En als straks Android 2.1 (met Sense) uitkomt voor de Hero, is de Hero dan gelijk aan de Bravo (los van specs als processor, flitser, etc)?

(Hmm, misschien gaat dit wat off-topic...)

[ Voor 4% gewijzigd door DennisMoore op 06-01-2010 10:58 ]

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
RoD schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:41:
[...]

Zo, die is wel even een stuk positiever dan Engadget. Enige nadeel volgens hun is de batterij, zo'n beetje.
Ja maar je moet ook niet de voorgeschiedenis van Google fanboy Michael Arrington vergeten:

http://www.techcrunch.com/2009/07/31/i-quit-the-iphone/
http://www.techcrunch.com...-rages-within-techcrunch/

en ook weer de recente posts zijn nogal gekleurd:
http://www.techcrunch.com...50-higher-than-nexus-one/

Ik wil daarmee gaan afbreuk doen aan het feit dat de Nexus One een top telefoon is, maar in mijn ogen had TechCrunch beter iemand anders deze telefoon kunnen laten testen. Iedereen had kunnen aanvoelen dat Arrington dit als een geschenk uit de hemel ging ervaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Gaat deze telefoon in de UK nu ook gewoon in de winkel te koop zijn? Ik kom namelijk elke maand wel een keer in London voor mijn werk dus als ik er daar eentje zou kunnen meenemen....
En als dat kan, ga je dan nog problemen krijgen met andere dingen (software kopen, gezeur met een NL netwerk, etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:45
LordLynx schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:21:
Gaat deze telefoon in de UK nu ook gewoon in de winkel te koop zijn? Ik kom namelijk elke maand wel een keer in London voor mijn werk dus als ik er daar eentje zou kunnen meenemen....
En als dat kan, ga je dan nog problemen krijgen met andere dingen (software kopen, gezeur met een NL netwerk, etc)?
Als jij een adresje hebt in de UK waar je hem af kunt laten leveren dan zou je hem gewoon kunnen bestellen omdat hij unlocked is. NL sim erbij en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Katseviool schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:07:
[...]

Ja maar je moet ook niet de voorgeschiedenis van Google fanboy Michael Arrington vergeten:

http://www.techcrunch.com/2009/07/31/i-quit-the-iphone/
http://www.techcrunch.com...-rages-within-techcrunch/

en ook weer de recente posts zijn nogal gekleurd:
http://www.techcrunch.com...50-higher-than-nexus-one/

Ik wil daarmee gaan afbreuk doen aan het feit dat de Nexus One een top telefoon is, maar in mijn ogen had TechCrunch beter iemand anders deze telefoon kunnen laten testen. Iedereen had kunnen aanvoelen dat Arrington dit als een geschenk uit de hemel ging ervaren :)
Hmm, een Apple-fanboy bij Engadget en een Google-fanboy bij TechCrunch dus. Gulden middenweg dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Aankoopgedoe kan vanaf nu hier: [ABO] Google Nexus One - Aankoop- en leveringsvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
De N1 draait dus op Eclair en niet op Flan zoals eerder werd gedacht.

De eerste hands-on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33
Scherm is prima zichtbaar in zonlicht imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tenshu schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:44:
De N1 draait dus op Eclair en niet op Flan zoals eerder werd gedacht.
Ach, dat maakt verder geen verschil. Dat zegt alleen uit welke ontwikkeltak deze versie van het besturingssysteem komt. 2.1 = 2.1 :)
MarcoC schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:47:
Scherm is prima zichtbaar in zonlicht imho.
Dat zeggen ze op Androidworld ook. Verbaast me ook niets. Mijn Galaxy is prima te lezen in zonlicht. Ik snap echt niet waar die geruchten over Amoled en zon vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
RoD schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:50:
[...]

Ach, dat maakt verder geen verschil. Dat zegt alleen uit welke ontwikkeltak deze versie van het besturingssysteem komt. 2.1 = 2.1 :)

[...]

Dat zeggen ze op Androidworld ook. Verbaast me ook niets. Mijn Galaxy is prima te lezen in zonlicht. Ik snap echt niet waar die geruchten over Amoled en zon vandaan komen.
Dat kwam bij Engadget vandaan. Die gaven aan dat het toestel slecht afleesbaar was in directe zonlicht.

PS ik heb je Topic opgenomen in de ts

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Niet alleen bij Engadget, het wordt vaker gezegd. Het zou een algemeen euvel van Amoled zijn. Maar volgens mij is dat gewoon niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Euhm n.a.v. de vorige discussie heb ik daar al eens op lopen zoeken. Uit die zoektocht had ik de conclusie getrokken dat het alleen opging voor oude modellen met een AMOLED scherm. Wat specifiek het verschil is tussen de hedendaagse en oude modellen, dat kan ik helaas niet vinden. De ontwikkeling staat natuurlijk niet stil, dus wat voorheen voor waarheid werd aangenomen kan nu absolute onzin zijn.
Als ik bovenstaande video zie, twijfel ik er niet aan of het toestel goed afleesbaar zal zijn in directe zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker een leuke phone, en mogelijk een opvolger voor m'n Samsung i8910 HD. Las alleen dat de N1 ook HD op kan nemen (video) is deze kwaliteit vergelijkbaar met de Samsung i8910?
Jammer dat de fotokwaliteit van HTC in het algemeen een beetje blurry is vaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hij filmt niet in HD formaat, maar op 720x480 pixels =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Katseviool schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:56:
[...]

Nee sorry, beetje ongelukkig opgestelde reactie :)

Maar ze vraagt €508 totaal als je haar laat bestellen en versturen naar NL en als jij zelf besteld via een proxy en het via haar adres laat doorsturen een €76,26.

Bij betaling met Paypal komt er een 6% bij.

Het grote nadeel vind ik echter dat de bon niet kan worden aangepast, ze verstuurd dus gewoon het pakket met de waarde $520 op. Ik weet dus ook niet precies wat het dan allemaal gaat worden als de douane z'n rekenmachine erbij pakt, maar goedkoop zal het vast niet gaan worden :)
Van de site van From US 2 EU:

De ervaring leert dat het niet voordeliger is om kleine electronica zoals iPods, fotoapparatuur, Nintendo DS lites, Wiis of Playstations, etc. vanuit de Verenigde Staten te importeren. Aanvragen hiervoor kunnen we op dit moment niet in behandeling nemen.

I.v.m. de bijkomende kosten voor verzending onze fee en de BTW die de douane in rekening brengt bij invoer, is het niet voordeliger om Apple iMacs, Apple TVs, Apple MacBooks, etc. vanuit de Verenigde Staten te importeren
.

Als dat voor iPhones en Wii's geldt dan zal het ook voor de Nexus gelden, lijkt me...

Betekent natuurlijk niet dat het niet kan, je bent alleen niet voordeliger uit dan als je hem gewoon in NL koopt. Maar goed, als je hem perse nu al wilt hebben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

migchiell schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:21:
[...]

Van de site van From US 2 EU:

De ervaring leert dat het niet voordeliger is om kleine electronica zoals iPods, fotoapparatuur, Nintendo DS lites, Wiis of Playstations, etc. vanuit de Verenigde Staten te importeren. Aanvragen hiervoor kunnen we op dit moment niet in behandeling nemen.

I.v.m. de bijkomende kosten voor verzending onze fee en de BTW die de douane in rekening brengt bij invoer, is het niet voordeliger om Apple iMacs, Apple TVs, Apple MacBooks, etc. vanuit de Verenigde Staten te importeren
.

Als dat voor iPhones en Wii's geldt dan zal het ook voor de Nexus gelden, lijkt me...

Betekent natuurlijk niet dat het niet kan, je bent alleen niet voordeliger uit dan als je hem gewoon in NL koopt. Maar goed, als je hem perse nu al wilt hebben... :)
Dat klopt maar het was ook niet de bedoeling om het uberhaupt goedkoper over te laten komen, maar hem in de eerste plaats te kunnen bemachtigen.

En perse als eerste, nou niet meteen, maar wanneer dan wel in NL (over een maand of 3/4 zeker)?? En wordt dat VF only?? (net als het tmob geintje met apple), ja daar kan ik dan op dat moment weinig mee. Het lijkt zo op het gezicht een goede manier, of in ieder geval een manier er 1 te kunnen bemachtigen.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

RoD schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:36:
[...]

Hmm, een Apple-fanboy bij Engadget en een Google-fanboy bij TechCrunch dus. Gulden middenweg dan maar :P
Precies. Alhoewel ik het juist goed vind dat een kritisch persoon de telefoon test had ik bij de engadget review wel heel vaak het gevoel van " wat een zeikerd". Echt zo'n gezeur om niets.

En de vergelijking met de iphone blijft lastig. Dat ding was destijds al zo goed, dat het mij erg moeilijk lijkt om nog zo'n impact te maken als apple gedaan heeft.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Precies. Alhoewel ik het juist goed vind dat een kritisch persoon de telefoon test had ik bij de engadget review wel heel vaak het gevoel van " wat een zeikerd". Echt zo'n gezeur om niets.

En de vergelijking met de iphone blijft lastig. Dat ding was destijds al zo goed, dat het mij erg moeilijk lijkt om nog zo'n impact te maken als apple gedaan heeft.
Vind ik ook: scherm was niet helemaal goed volgens Engadget. Die staat daar wel heel erg alleen in (zie de vele andere hands-on, die lyrisch zijn). Engadget is ook erg overdreven: "Oh, and using this thing in daylight? Forget about it." Scherm komt naar mijn inziens goed over in het filmpje hierboven. En die 54 missende pixels....come on. Als de aankomende iPhone de Nexus One resolutie zou hebben zullen ze halleluja uitschreeuwen. Die browsertest is helemaal een joke....

En aan de andere kant die Techcrunch review: die is wel érg onder de indruk. Zucht, wat hebben die (Amerikaanse) techsites toch? Ik wil gewoon een oprechte, met cijfers gestaafde (batterylife anyone?), review.

Ik wacht wel op de tweakers.net review. Die komen mij toch vaker echt objectief over. Alleen daarna misschien nog aan zo'n ding zien te komen. Waarom wordt Nederland zo vaak overgeslagen met nieuwe Android phones, of komen ze zo laat? Helemaal omdat Duitsland en Frankrijk wel mee worden genomen.

[ Voor 29% gewijzigd door vogelaarke135 op 06-01-2010 15:10 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Help!!!! schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:40:
[...]

"Impact" is natuurlijk ook geen factor om de telefoon wel of niet te kopen :) Ik hoef helemaal niet zo'n vergelijking, ik zie liever dat ze gewoon ingaan op hoe de telefoon werkt. Dus geen geblaat van "ja maar hij mag dan wel beter zijn dan de Droid, maarja, we verwachten toch eigenlijk wel een revolutie". Wat moet je daar nou mee als potentiële koper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:28

Tank80

Cyanide&&Happiness

vogelaarke135 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:02:
[...]
Alleen daarna misschien nog aan zo'n ding zien te komen. Waarom wordt Nederland zo vaak overgeslagen met nieuwe Android phones, of komen ze zo laat? Helemaal omdat Duitsland en Frankrijk wel mee worden genomen.
Omdat NL een klein k*tlandje is vol met zeikers :P denk ik...
Op nu.nl staat nu een artikeltje dat iemand van google heeft gezegd dat het dit voorjaar wordt, is al iets beter als 'ergens dit jaar' :) Is dat in ieder geval duidelijk, moeten we toch maar via de grijze import zo'n ding zien te krijgen...
bron

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Tank80 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:35:
[...]

Op nu.nl staat nu een artikeltje dat iemand van google heeft gezegd dat het dit voorjaar wordt, is al iets beter als 'ergens dit jaar' :) Is dat in ieder geval duidelijk, moeten we toch maar via de grijze import zo'n ding zien te krijgen...
bron
Ies koeltoer enzo: neuriet "(...)zeiken op alles en niets (...)" Maar ja, voorjaar. Eind februari of ergens juni? Vooral slechte ervaringen wat betreft Sony Ericsson: die weten het zo vaak uit te stellen dat hun toestellen alweer achterhaald zijn als ze uitkomen. Die X10 mag wel opschieten, vooral aangezien het Android 1.6 draait. Voorjaar kan ook juni zijn, maar dat lijkt me niet: dan komt de nieuwe iPhone (en OS4.0?). Om dan nog met je Nexus One aan te komen...

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Tank80 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:35:
[...]

bron
Voorjaar komt wel mooi overeen met "spring" wat genoemd werd op een slide tijdens die bijeenkomst als datum wanneer vodafone de N1 in Europa zou introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

RoD schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:30:
[...]

"Impact" is natuurlijk ook geen factor om de telefoon wel of niet te kopen :) Ik hoef helemaal niet zo'n vergelijking, ik zie liever dat ze gewoon ingaan op hoe de telefoon werkt. Dus geen geblaat van "ja maar hij mag dan wel beter zijn dan de Droid, maarja, we verwachten toch eigenlijk wel een revolutie". Wat moet je daar nou mee als potentiële koper...
Idd.

Echter is voor sommige mensen "impact' wel een belangrijke reden. Bij deze reviewer blijkbaar ook.

Het is natuurlijk ook interessant als er een zeer vernieuwend produkt wordt gelanceerd, zowel voor de koper als voor de reviewer.

Omdat ik de Hero heb, wat ik een al een heel fijne phone vind, kon ik me eigenlijk al niet voorstellen dat Google uberhaupt een "nieuwe Iphone" zou kunnen releasen. De Nexus is te gehyped.

Imo is Google er in geslaagd op een al erg goed platform, de beste phone tot nu toe te releasen en dat komt overeen met mijn verwachtingen.

Verder hadden ze het van mij niet hoeven doen. Gevoelsmatig had ik liever gezien dat ze de phones zelf aan HTC c.s. overlaten. Ik ben bang dat het feit dat het mechanisme, dat zij vlak na droid een betere phone releasen met betere FW op de een of andere manier de Samsungs en HTC's van deze wereld minder motiveert om hard aan Android als pratform te trekken.

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 06-01-2010 17:19 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
vogelaarke135 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:02:
[knip]

Waarom wordt Nederland zo vaak overgeslagen met nieuwe Android phones, of komen ze zo laat? Helemaal omdat Duitsland en Frankrijk wel mee worden genomen.
Omdat wij maar een klein landje zijn met 17 mil inwoners, wat niks voorsteld bij de uk, frankrijk of duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Don't forget: The USA =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Daar zit het geld! Meer dan 300 miljoen inwoners.. Always on the first seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:36
Help!!!! schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:17:
[...]
Ik ben bang dat het feit dat het mechanisme, dat zij vlak na droid een betere phone releasen met betere FW op de een of andere manier de Samsungs en HTC's van deze wereld minder motiveert om hard aan Android als pratform te trekken.
Just my thoughts, hopelijk valt het mee en blijven ze mooie dingen produceren. Voor HTC lijkt me het een logische stap om de Bravo van wat extra geheugen te voorzien, om in elk geval een gelijkwaardig toestel aan de N1 neer te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Op engadget valt te lezen dat Vodafone heeft aangegeven hem binnen enkele weken te leveren in Europa. Weliswaar word er alleen gesproken over Frankrijk en Duitsland. LINK

Nog iets van een hands-on review op androidworld

[ Voor 20% gewijzigd door Ganymedus op 06-01-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 13:12

janklp

FortyTwo Capital

Mooie review van een behoorlijke enthousiaste schrijver. Wat ik zo kon opmaken uit de tekst valt de batterijduur helemaal niet tegen, dat zou mooi zijn. Ben inmiddels wel toe aan een vervanging van mijn iPhone, nog steeds een fantastische telefoon maar ben inmiddels al aan mijn 3e 3G toe. Elke keer gaat er weer wat kapot wat heel erg irritant is zolang je in Nederland niet de directe omruilservice van de Apple stores hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Op androidworld.nl een beschrijving hoe je hem nu kunt kopen:

Howto: Hoe koop je een Nexus One in Nederland/België

De GooglePhone is er dan eindelijk officieel, maar helaas nog niet voor ons in Nederland. Wel hebben wij alvast als een review van de Nexus One, hetgeen niet wegneemt dat er nog veel mensen zijn die dit toestel graag zelf in handen zouden willen hebben. Onze mailbox stroomde vandaag dan ook over met vragen als ‘Hoe kan ik het toestel kopen’ en ‘Moet ik nu echt wachten tot juni?’ Wij hebben een oplossing voor alle ongeduldige avonturiers. Hieronder een uitleg over een methode om het toestel toch in Nederland te krijgen zonder een ticket naar de VS te kopen…..
Onderstaande howto komt van Oetzitterd.nl, de persoonlijke blog van @Arvid. Alle credits voor het maken gaan dus ook naar hem, bedankt!

Benodigdheden:
VPN account (proxies zijn vaker al geblokkeerd of werken toch net niet)
US shipping adres
Google Checkout account (zit aan je Gmail account gekoppeld)

VPN Account
Een VPN account is nodig om Google te laten denken dat je in de VS zit. De site is namelijk zo gebouwd dat enkel mensen uit de bovengenoemde landen het bestelprocess kunnen volbrengen. Er zijn verschillende bedrijven waar je deze dienst kunt afnemen. Als je googlet (klik voor de zoekresultaten) vind je er een hele berg. Zelf heb ik goeie verhalen gehoord over: HotSpot VPN
U
S shipping adres
Google levert de producten alleen af op adressen in de bovengenoemde landen dus je zult ook een adres in de VS (of bv in Engeland) moeten hebben. Mocht je geen vrienden of collega’s hebben wonen in deze landen kun je altijd een fictief adres aanvragen via bijvoorbeeld, MyUS.com. Zodra je dit adres hebt, vul je dat in bij je Google Checkout account als default adres (let hier dus op als je vaker iets bestelt!) Dit bedrijf ontvangt het pakket, tekent eventuele papieren van FedEx voor je en stuurt het dan verder.

Google Checkout account

Het meeste makkelijke. Gewoon even naar http://checkout.google.com gaan en even alles netjes invullen.
Wanneer je het bovenstaande allemaal hebt geregeld, is het een kwestie van het bestelproces goed te doorlopen en op te letten wanneer de telefoon aankomt bij je fictieve adres (of vriend/collega) zodat de telefoon ook wordt doorgestuurd. Let op: bestel de telefoon die unlockt is ($529) en graveren kost 72uur extra
Ik heb mijn telefoon tijdens de presentatie van Google besteld en de verzending is al onderweg. Ergens volgende week zal ik hem dan ook thuis ontvangen.
Disclaimer: Arvid/oetzitterd.nl/Androidworld kan niet garanderen dat de onderstaande methode werkt/blijft werken en aanvaardt geen aansprakelijkheid mbt extra kosten die gemaakt worden en/of douane afwikkelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
alwaysleft schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:22:
Op androidworld.nl een beschrijving hoe je hem nu kunt kopen:

Howto: Hoe koop je een Nexus One in Nederland/België
Dit hoort beter thuis hier: Google Nexus One - Aankoop- en leveringsvragen

Dat ze bij Engadget geen uitgesproken fan zijn van de N1 was reeds duidelijk. Maar ze gaan nu wel erg ver met hun analyse......
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/01/fprmpyn6h12mtnvt.large.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/01/ckwbgg3em1evqxtk.large.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Ganymedus op 06-01-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
m3nno schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:11:
[...]

Omdat wij maar een klein landje zijn met 17 mil inwoners, wat niks voorsteld bij de uk, frankrijk of duitsland.
True, maar ik denk dat zeker 90% van de potentiële Nexus-klanten in Nederland het prima vindt om een Engelstalig exemplaar te kopen. Het zou Google dus geen enkele extra moeite hoeven kosten om hem ook nu al hier aan te bieden, DHL/UPS/FedEx brengt hem ook echt wel naar hier.

Ligt in Duitsland en zeker Frankrijk toch wel anders, men spreekt daar toch minder Engels dan wij (hoewel dat in de Nexus-doelgroep ook wel weer zal meevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lacertus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-03-2022
Ik denk dat er ook altijd een logistiek probleem achter zit... Ze kunnen onmogelijk voor de hele wereld een voorraad N1's gaan produceren. Door het gefaseerd te doen kunnen ze hun productie veel beter plannen. Ik denk dat dat de belangrijkste reden is waarom wij hier nog op een houtje moeten bijten... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
EDIT @ Hierboven: Gewoon importeren die zooi!
Als ik moest wachten op de m'n Motorola Milestone, had ik nog 4 maanden kunnen wachten.. ahh ahh :N

_O- _O-

[ Voor 90% gewijzigd door CLB op 06-01-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Mjah, grootste probleem blijft dat niet iedereen even 500euro neer legt voor een mobiel, maar hem prima op afbetaling bij een abonnement wil nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:43
Ojjorz schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:32:
Mjah, grootste probleem blijft dat niet iedereen even 500euro neer legt voor een mobiel, maar hem prima op afbetaling bij een abonnement wil nemen.
En vervolgens - helaas - minder betalen dan iemand die 'm simlockvrij koopt en er een abo met internet bijneemt; lange leve de telco's in Nederland :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

migchiell schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:50:
[...]

True, maar ik denk dat zeker 90% van de potentiële Nexus-klanten in Nederland het prima vindt om een Engelstalig exemplaar te kopen. Het zou Google dus geen enkele extra moeite hoeven kosten om hem ook nu al hier aan te bieden, DHL/UPS/FedEx brengt hem ook echt wel naar hier.

Ligt in Duitsland en zeker Frankrijk toch wel anders, men spreekt daar toch minder Engels dan wij (hoewel dat in de Nexus-doelgroep ook wel weer zal meevallen).
Locale is dan ook het probleem niet. In Ierland spreken ze ook wel degelijk Engels ( ;) ). Heck, ze hebben zelfs dezelfde stekkers als in de UK, en toch is hij ook daar (nog) niet beschikbaar. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Laatst online: 13:33
Zit me net af te vragen; als vodafone die telefoon uit gaat brengen in de EU, gaan ze hem dan ook branden? Als dat zo is (en ik denk het haast wel!) dan ga ik hem toch echt niet bij vodafone halen :P

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Soepstengel schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:42:
Zit me net af te vragen; als vodafone die telefoon uit gaat brengen in de EU, gaan ze hem dan ook branden? Als dat zo is (en ik denk het haast wel!) dan ga ik hem toch echt niet bij vodafone halen :P
Zou Google dat toestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
r0b schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:39:
[...]

Locale is dan ook het probleem niet. In Ierland spreken ze ook wel degelijk Engels ( ;) ). Heck, ze hebben zelfs dezelfde stekkers als in de UK, en toch is hij ook daar (nog) niet beschikbaar. -O-
Goed punt, maar wat zou het probleem dan wel zijn? Onvoldoende voorraad? In dat geval zouden ze toch een soort productieplanning moeten hebben, zodat ze iig kunnen aangeven wanneer ze verwachten voldoende devices te hebben geproduceerd om aan de Nederlandse vraag te voldoen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

migchiell schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 00:02:
[...]

Goed punt, maar wat zou het probleem dan wel zijn? Onvoldoende voorraad? In dat geval zouden ze toch een soort productieplanning moeten hebben, zodat ze iig kunnen aangeven wanneer ze verwachten voldoende devices te hebben geproduceerd om aan de Nederlandse vraag te voldoen, lijkt me.
Zou het niet net zo werken als met alle Google producten? Het creëren van een schaarste. Dit deden ze ook met gmail en wave (de invites). Kan verder maar weinig redenen verzinnen waarom je een productie niet aan de vraag zal laten voldoen, zeker als de markt zo snel verandert en je anders misschien te laat bent.

Misschien zijn er nog onderhandelingen gaande met providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Laatst online: 13:33
RoD schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:50:
[...]

Zou Google dat toestaan?
Ik denk het niet, maar Vodafone kennende willen ze overal hun brand op gooien als dat even kan, zowel aan de buitenkant als software sided.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

[...]

Dat is voor iedereen gissen. Ik gok dat ze de verkopen in Hong Kong / Singapore en de UK eerst een boost willen geven en de eerste reacties willen peilen voordat ze alles uitrollen naar andere landen.
Eind Januari voor Duitsland / Frankrijk is nog vrij acceptabel. Waarom Nederland er dan weer achteraan moet hollen zal waarschijnlijk wel vanwege de grootte (of juist niet) van de afzetmarkt zijn.

Wilde gok van mijn kant. :)

[ Voor 32% gewijzigd door r0b op 07-01-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
T-mobile Pulse is ook T-mobile branded? Ook Android? Of mis ik wat? Geen Google Experience ofzo?
Dit weleens stiekem ingekeken: [iPhone 3GS] Importeren en / of losse koop - Deel 2 ?

Oftewel daar was echt werkelijk niks over te zeggen, heeft maaaaaanden geduurd voordat er beetje voorraad was (nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
  • Laatst online: 06-06 22:46
Besteld via een kennis in UK, helaas pas op 24 of 25jan in mijn handen... Ach moet wel lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 00:09:
[...]

T-mobile Pulse is ook T-mobile branded? Ook Android? Of mis ik wat? Geen Google Experience ofzo?

[...]

Dit weleens stiekem ingekeken: [iPhone 3GS] Importeren en / of losse koop - Deel 2 ?

Oftewel daar was echt werkelijk niks over te zeggen, heeft maaaaaanden geduurd voordat er beetje voorraad was (nu)
Al zouden er voor de Nexus vast ook wel custom roms uitkomen waardoor we van die eventuele branding af zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen waarom ik voor 450 euro (NL adviesprijs) een Nexus one moet kopen, als ik voor ~499 euro een kontschoppende N900 kan kopen. (als ie leverbaar is) De mogelijkheden van de N900 lijken mij een stuk uitgebreider? En het prijsverschil is nihil.

[ Voor 19% gewijzigd door Paquito op 07-01-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 00:09:
[...]

Google promoot de N1. Zij brengen het toestel min of meer uit, met HTC als fabrikant. Ik denk niet dat ze daar dan nog provider-branding overheen willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Paquito schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:14:
Kan iemand mij vertellen waarom ik voor 450 euro (NL adviesprijs) een Nexus one moet kopen, als ik voor ~499 euro een kontschoppende N900 kan kopen. (als ie leverbaar is) De mogelijkheden van de N900 lijken mij een stuk uitgebreider? En het prijsverschil is nihil.
Kan iemand mij vertellen waarom ik vanavond bloemkool moet eten of aardappeltjes met friet?
N900 en nexus (of iphone of wm) zijn toch 2 verschillende soorten phones. De n900 is meer tablet met phone functie. Je krijgt bij de N900 zelfs tools er bij om root acces te krijgen meen ik.
Ligt dus echt wat je wilt doen. Persoonlijk spreekt android mij meer aan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
N1 vs N900 is voor mij appels met peren. Android(redelijk goed ontwikkeld) vs maemo(volgensmij nog niet helemaal optimaal in gebruik), touchschreen vs fys toetsenbord, android market vs ovi store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nihil? Het zijn 49 euro's! Zo'n 100 oude guldens! Dan koop ik liever een Nexus met Android, waarbij ik 100 gulden in mijn zak kan houden, dan een N900 met Maemo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:27:
[...]

Nihil? Het zijn 49 euro's! Zo'n 100 oude guldens! Dan koop ik liever een Nexus met Android, waarbij ik 100 gulden in mijn zak kan houden, dan een N900 met Maemo...
Inderdaad, ik zou zeggen zoek wat reviews en beslis dan wat voor jou het beste toestel is. Iedereen heeft andere eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

HSDPA 7,2 Mbps - wil toch gewoon zeggen dat als je er 1 in het buitenland besteld dat je hier met je Vodafone 3G gewoon uit de voeten kan :)? Ik lees namelijk ook op sommige sites dat ze wachten op de 3G versie.

[ Voor 19% gewijzigd door bop op 07-01-2010 11:58 ]

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
bop schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:57:
HSDPA 7,2 Mbps - wil toch gewoon zeggen dat als je er 1 in het buitenland besteld dat je hier met je Vodafone 3G gewoon uit de voeten kan :)? Ik lees namelijk ook op sommige sites dat ze wachten op de 3G versie.
Waarschijnlijk wachten ze dan op de 3G versie die met AT&T werkt op hun 3G netwerk. die gebruiken namelijk een frequentie die we in Europa niet kennen. In Europa werkt de telefoon met alle 3G netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

bop schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:57:
Er is hier al vaker gemeld dat het ding gewoon compatibel is met onze 3G-netwerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Laatst online: 30-05 06:26
Ik zit ook met het N900 of N1 dilemma...

Een paar vraagjes:

1. Is de N1 hardware multitouch capable?
2. Zijn er al consoleemulators die dit gebruiken, en heeft iemand daar ervaring mee (op andere android phones)?
3. Zijn er codecs waardoor je gewoon DivXjes kan kijken op je N1 zonder ze om te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
ja

2. Zijn er al consoleemulators die dit gebruiken, en heeft iemand daar ervaring mee (op andere android phones)?
ja, ja op de htc hero milestone (android)

3. Zijn er codecs waardoor je gewoon DivXjes kan kijken op je N1 zonder ze om te zetten?
geen idee, iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je kunt geen codecs installeren, wel is het mogelijk dat een speciale applicatie je in staat stelt om gewoon Divx-video's af te spelen, doordat het de codecs ingebouwd heeft. Ik weet overigens niet of die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Laatst online: 30-05 06:26
m3nno schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:43:
[...]

ja, ja op de htc hero milestone (android)
Hoe is dat zonder hardware tobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:49:
Ik weet overigens niet of die er is.
'YxFlash', maar dat werkt hier nog niet optimaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Penetrator schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:39:
Cyanogen heeft al multitouch browsing geïmplementeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:39
efeltee schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:06:
Cyanogen heeft al multitouch browsing geïmplementeerd :)
Dat kan toch gewoon sowieso al als je de Dolphin browser installeert?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:39
De N900 kontschoppend? Nou ik ben er niet erg van onder de indruk op het toetsenbordje na dan. Het OS is bij lange na niet af, zie ontbrekende landscape modus, aangeplakte telefoonfunctie, matige exchange/imap/pop support om als voorbeelden te noemen. Maar ook een zeer karige OVI store waar nog niks van enigszins must-have niveau is te downloaden en het OS zelf is buggy als de pest. De N900 heeft veel potentie dat zeker, maar is op dit moment gewoon niet geschikt voor de (brede)markt en zal het moeten hebben van een selecte groep met dito ondersteuning.

Daarin tegen heeft de Nexus One gewoon een volwaardig goed door ontwikkeld OS met een al een redelijk goed gevulde appstore. Daarbij is er ook nog eens goede ondersteuning van Google zelf; lees gestage ontwikkeling van het OS.

Uiteindelijk kies je natuurlijk zelf, maar persoonlijk wil ik geen €500 betalen om product tester zijn voor Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
@Miki
Amen.
Ik hoop dat er snel een goede DivX applicatie komt, ik snap niet dat dat er nog niet is (valt vast veel geld mee te verdienen lijkt me). Zelfs m'n 3 jaar oude mp3 speler kan het afspelen (320*240) dus waarom een high-end phone icm een high-end OS dan niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

RvV

Sorry dat niet niet de hele draad heb gelezen, maar hoe verstandig is het om een Nexus one toestel zonder simlock in de vs te kopen en daar later mijn eigen sim in te doen in NL? Dit omdat ik morgen naar de vs vertrek...

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

RvV schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:09:
Sorry dat niet niet de hele draad heb gelezen, maar hoe verstandig is het om een Nexus one toestel zonder simlock in de vs te kopen en daar later mijn eigen sim in te doen in NL? Dit omdat ik morgen naar de vs vertrek...
[ABO] Google Nexus One - Aankoop- en leveringsvragen

Talloze mensen hebben het al gevraagd. Graag eerst even de zoekfunctie gebruiken voordat je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

RvV

Dankje, dat ga ik doorspitten.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Misschien nog een nieuwtje, ik zag hem namelijk niet in de specs van de Topicstart staan.
De Nexus One heeft volgens deze site ook een FM Transmitter :)
Ik vind dat dit toch echt wel een alleskunner is, deze Nexus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
Koen87 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:33:
Misschien nog een nieuwtje, ik zag hem namelijk niet in de specs van de Topicstart staan.
De Nexus One heeft volgens deze site ook een FM Transmitter :)
Ik vind dat dit toch echt wel een alleskunner is, deze Nexus!
Een FM-transmitter? Waar is dat goed voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
migchiell schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:48:
[...]

Een FM-transmitter? Waar is dat goed voor?
Een kameraad van mij gebruikt dat om zijn muziek af te spelen in de auto, dan pakt hij de frequentie van zen telefoon op en speelt het af via de radio. Dus best handig als je nog geen Hi-Tech radio hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Waarbij wel moet worden gezegd dat het meestal vrijwel onmogelijk is een "goede" frequentie te vinden (zonder nabije radiostations) en dat de hoge tonen áls het werkt nagenoeg niet meer aanwezig zijn dus het geluid is sowieso meestal om te huilen. Mocht het er daadwerkelijk op zitten is het mijns inziens dan ook nogal useless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
In de nokia N97 schijnt het erg goed te werken, hij heeft een behoorlijk sound system in zen auto. Dus als het niet goed werkt, was hij er niet over begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Alles is relatief, waar de ene persoon erg over is te spreken hoeft een ander niet meteen geweldig te vinden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:16
Lees ik er nou volledig overheen of..
Hoeveel megapixel camera zit er op de Nexus One en wat voor lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Panamera schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:37:
Lees ik er nou volledig overheen of..
Hoeveel megapixel camera zit er op de Nexus One en wat voor lens?
Zie ook de TS, het is 5 Megapixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
5MP, lens geen idee

Maar het HTC "pink camera" probleem van de HD2 is nu ook weer van de partij :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
efeltee schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:46:
5MP, lens geen idee

Maar het HTC "pink camera" probleem van de HD2 is nu ook weer van de partij :s
Maar dat hebben ze bij de HD2 opgelost dmv een update. Dus lijkt me sterk dat de Nexus dat dan wel weer heeft. Heb je een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er een chip in tegen diefstal eigenlijk? (Ik weet niet eens of iphone die heeft)
Ik ben namelijk erg gehecht aan dure dingen die ik koop en laat ze dan meestal veilig thuis in mijn schuif liggen.

Achja, ik wil hem SUPER graag, maar het is te duur. Ik denk dat ik, net als ik iphone ook erg wou, deze ook links ga laat liggen. Balen gewoon. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
Oke dat zou wel heel slordig zijn als het aan de software ligt, maar helemaal naar als het de hardware is natuurlijk!

Maarja dit zijn maar een paar personen, is nog helemaal niks van gemeld door de "grote" media, dus ben benieuwd of alle toestellen het hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Sorry als dit al bekend was, maar wisten we dit al hier?

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zou het net posten :)

Wil iemand nog de US-versie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:24:
Alles is relatief, waar de ene persoon erg over is te spreken hoeft een ander niet meteen geweldig te vinden 8)
Alles is relatief. Waar de ene fabrikant rotzooi levert, levert de andere perfectie...!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
RoD schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:22:
Ik zou het net posten :)

Wil iemand nog de US-versie? :P
maakt het uit, de ROM van de EU versie zal snel beschikbaar komen. Google heeft er baat bij dat VS mensen dat ook in handen krijgen. Men heeft dan multitouch, maar Google is er niet verantwoordelijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Laatst online: 14:19
En is het flashen van roms (anders dan bij de WM mobielen) gewoon binnen de garantie legaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Ganymedus schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:35:
[...]

maakt het uit, de ROM van de EU versie zal snel beschikbaar komen. Google heeft er baat bij dat VS mensen dat ook in handen krijgen. Men heeft dan multitouch, maar Google is er niet verantwoordelijk voor.
Idd net zoals hun beveiligde bootloader die je via je phone zelf kan unlocken door gewoon ff op ja te klikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

SoaDmaggot schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:36:
En is het flashen van roms (anders dan bij de WM mobielen) gewoon binnen de garantie legaal?
Legaal wel, je verliest echter wel je garantie. Het is echter geen schending van copyright, omdat het Android-besturingssysteem opensource is. Daarom mag je hier bijvoorbeeld ook vrij linken naar Android-ROM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
RoD schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:40:
[...]

Legaal wel, je verliest echter wel je garantie. Het is echter geen schending van copyright, omdat het Android-besturingssysteem opensource is. Daarom mag je hier bijvoorbeeld ook vrij linken naar Android-ROM's.
Laat ik het nu net verkeerd verwoord hebben, dat was inderdaad waar ik op doelde. Helaas, dan geen US versie voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:44

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Poster schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:15:
Sorry als dit al bekend was, maar wisten we dit al hier?

klik
Zijn ze bij engadget nou echt zo dom of wat? Bij een andere post waren ze ook al boos dat er geen multitouch in zat...
Doen die gasten wel huiswerk?

Maar goed, ik wacht rustig af wanneer het in nederland aankomt. Volgens sommigen pas helaas in juni?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

SoaDmaggot schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:49:
[...]

Laat ik het nu net verkeerd verwoord hebben, dat was inderdaad waar ik op doelde. Helaas, dan geen US versie voor mij ;)
De kans dat er echter wat misgaat is nihil. ROM´s flashen op Android-telefoons gaat eigenlijk altijd goed, en je hebt de mogelijkheid om simpelweg je backup terug te zetten. Dus ze kunnen je weinig maken. Google staat het natuurlijk niet voor niets toe. Dat flash+backup-proces is tegenwoordig erg goed. Er zijn mensen die elke dag een nieuwe ROM flashen (bij wijze van spreken).

Edit: Google maakt het gemakkelijk, bedoel ik.

[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 07-01-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Maar, in het geval van verlies van garantie door te flashen heb je een probleem, toch? Ik weet uit ervaring dat bij flashen van WM devices de kans op fouten nihil is, echter is het flashen vast en zeker op een manier terug te tracen, of heb ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zou het? Volgens mij heeft niemand het ooit nog hoeven te proberen, maar je wiped doorgaans je toestel, en dan zet je een backup terug. Een schone ROM dus, waar niets aan te zien is. Ik ken de technische details ook niet, maar volgens mij doen ze dan niet moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
DNA_Saint schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:59:
[...]

Zijn ze bij engadget nou echt zo dom of wat? Bij een andere post waren ze ook al boos dat er geen multitouch in zat...
Doen die gasten wel huiswerk?

Maar goed, ik wacht rustig af wanneer het in nederland aankomt. Volgens sommigen pas helaas in juni?
Ik ga er eigenlijk vanuit dat ze het wel weten, maar daarom mogen ze nog wel boos worden.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om het toestel zelf te bespreken. Voor aankoopmogelijkheden, leveringen, etc kun je terecht in [ABO] Google Nexus One - Aankoop- en leveringsvragen.