Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Due notedCLB schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:58:
[...]
Uhm.. De Motorola Droid / Milestone is nagenoeg het zelfde, afgezien van de CPU..
Kun je eens kappen op iedere thread de Milestone te pluggen?
Verwijderd
@ het filmpje van Bright, dus
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 13:10 ]
De iPhone heeft allang spraakherkenning sinds juli 2009.DNA_Saint schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:39:
Ik vind de N1 wel revolutionair. Het is de eerste telefoon die spraakherkenning zo integreerd.
Het is de eerste telefoon die zo'n dergelijke navigatie software heeft.
Het is de eerste telefoon met een open source OS.
Dus zeker wel revolutionair. Let maar op. iPhone krijgt ook spraakherkenning. En de rest van de telefoons zullen Android volgen.
Maare, hebben jullie deze review al gezien?
http://www.nuvideo.nl/bri...-nexus-one-uitgepakt.html
*plaatsvervangende schaamte*
Bambu Lab P1S Combo
Wat is dat nou voor onzin gastVerwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:06:

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Ik vind het erg goed voor je dat je zo blij bent met je Milestone, maar zelfs jij kan niet ontkennen dat je er wel erg vaak op veel topics over begintCLB schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:18:
[...]
Wat is dat nou voor onzin gastDe Milestone bezit al die punten ook, niks Milestone pluggen

Hoe kom je er nou bij dat de Nexus de eerste telefoon is met een open source OS? Er zijn al heel veel telefoons uit die draaien op Android, of heb je onder een steen geleefdDNA_Saint schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:39:
Ik vind de N1 wel revolutionair. Het is de eerste telefoon die spraakherkenning zo integreerd.
Het is de eerste telefoon die zo'n dergelijke navigatie software heeft.
Het is de eerste telefoon met een open source OS.
Dus zeker wel revolutionair. Let maar op. iPhone krijgt ook spraakherkenning. En de rest van de telefoons zullen Android volgen.
Maare, hebben jullie deze review al gezien?
http://www.nuvideo.nl/bri...-nexus-one-uitgepakt.html
*plaatsvervangende schaamte*
Erg grappig fimpje overigens
Is toch geen pluggen, maar aantonen dat een andere telefoon dat ook al heeft? Als je niet open staat voor commentaar van anderen kan je maar beter niet op een forum komenVerwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:06:
[...]
Due notedMaar dit is dus een Nexus thread..
Je imiteert me mateloos.
spraakherkenning an sich. Ja, dat hadden NORMALE mobieltjes 10 jaar geleden ook al.MacorgaZ schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:16:
[...]
De iPhone heeft allang spraakherkenning sinds juli 2009.
Maar kan jij met je iPhone een sms typen, door iets te zeggen? Of met de navigatie naar een bestemming toe gaan, door iets te zeggen?
foutje idd...bog schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:25:
[...]
Hoe kom je er nou bij dat de Nexus de eerste telefoon is met een open source OS? Er zijn al heel veel telefoons uit die draaien op Android, of heb je onder een steen geleefd
Maar vind de N1 veel revolutionairder dan de iPhone. Alleen de OS was revolutionair. Maar Android combineert deze 2 dingen. Hardware en Software.
Dit is denk ik na een paar updates de meest perfecte telefoon, dat er ooit gemaakt is.
Ja, ooit gemaakt is.
[ Voor 15% gewijzigd door DNA_Saint op 15-01-2010 13:40 ]
Huub Huub Barbatruc!
Dat is wel een beetje het principe van revolutionair; vernieuwend.Tank80 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:27:
Moet een phone alleen maar vernieuwende zaken hebben om revolutionair te zijn? De beste produkten zijn juist combinaties van technieken die eerder nog niet samen werden toegepast. Om de iphone er maar weer eens bij te halen, de eerste hiervan had ook geen nieuwe techniek, slechts een goede combinatie hiervan. Was wel een revolutionaire telefoon. Daarbij is de wereld te klein en de tijd te kort om met echt een compleet nieuw iets te komen.
Revolutionair aan een iPhone was het feit dat het gewoon werkte..., bellen/smsen/emailen/internetten/apps, alles was bruikbaar waar dat voorheen alleen mogelijk was met een telefoon na een cursus van een half jaar.
De nexus heeft dit ook, met de spraakherkenning als toevoeging. Overigens is het een beetje jammer dat mensen zich laten beïnvloeden door "verkoop cijfers". 60 Duizend in de losse verkoop is gigantisch. Normaal betalen mensen "niks" voor hun telefoon namelijk...
Hier staat wat
Je kan op de iPhone wel zeggen Call Barry zodat hij barry belt.DNA_Saint schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:38:
[...]
spraakherkenning an sich. Ja, dat hadden NORMALE mobieltjes 10 jaar geleden ook al.
Maar kan jij met je iPhone een sms typen, door iets te zeggen? Of met de navigatie naar een bestemming toe gaan, door iets te zeggen?
En volgens mij kan je ook muziek regelen dmv spraak.
Het blijft altijd zo dat een toestal kan dit...en een ander toestel kan dat.
Ik blijf de iPhone een goed toestel vinden. Maar zou op dit moment eerder voor een android toestel kiezen gewoon voor persoonlijke redenen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Hangt er (blijkbaar) vanaf wat je venieuwend vindt. Het is meer evolutionair dan revolutionair. Als we begrippen gaan devalueren, is het hek van de dam. De uitvinding van de telefoon was een revolutie, en de mobiele telefoon was ook een revolutie. Kijk maar naar wat ze teweeg hebben gebracht. De huidige smartphones zijn 'slechts' een convergentie van technieken die al lang bestaan. Er zitten welliswaar wat nieuwe zaken in, maar die bestaan ook al lang, alleen worden die dan voor het eerst door een bepaalde fabrikant in een dergelijk apparaat gestopt. Er zit niets in de N1 wat echt revolutionair is, ook al is het de eerste telefoon waarbij bepaalde navigatiesoftware gebruikt wordt (wordt daar overigens Google Maps Navigation mee bedoeld? Wat is daar revolutionair aan?). Ik had in 1995 al een routeplanner (zonder GPS) op mijn Palm 5. Dat was software van Palmtop, het latere TomTom. Later kwam daar GPS bij en doet het realtime navigatie. Google Maps is leuk en interessant, maar er is betere navigatiesoftware. Het is gratis, dát is bijzonder, en je kunt er satellietfoto's mee bekijken, da's ook bijzonder. Maar revolutionair...nee.Flappiewappie schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:41:
[...]
Dat is wel een beetje het principe van revolutionair; vernieuwend.
Als ouwe lul merk ik dat de jonge generatie erg vaak denkt dat bepaalde gadgets nu pas uitgevonden zijn, maar heel veel dingen bestaan al tientallen jaren. Ze worden alleen steeds verder verfijnd. Dat heet evolutie, geen revolutie. Er is een verschil.
En nee, ik ben geen N1 basher, want ik wil er ook een. Het is een geweldig ding. Maar niet revolutionair.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
[Google Nexus One] Rooten & Custom ROM's
Maar revolutionair aan Android, is dat je veel dingen met de stem kan doen.
SMS typen. Of gewoon als twitter bericht. Of een bestemming opgegeven voor de navigatie.
Enige wat jammer is, is dat spraakherkenning natuurlijk niet in het Nederlands werkt.
Heeft iemand dit al geprobeerd?
Huub Huub Barbatruc!
Het zou revolutionair zijn als de onderliggende software onder alle talen zou werken zonder enig probleem of leercurveDNA_Saint schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:02:
ja, dat hebben dus alle andere telefoons al echt jaren. Was juist dat mensen gingen klagen dat er geen voice dialing was in de eerste versie.
Maar revolutionair aan Android, is dat je veel dingen met de stem kan doen.
SMS typen. Of gewoon als twitter bericht. Of een bestemming opgegeven voor de navigatie.
Enige wat jammer is, is dat spraakherkenning natuurlijk niet in het Nederlands werkt.
Heeft iemand dit al geprobeerd?
Nou overdrijf je wel even. Heb al jaren verschillende WM toestellen gehad en ook al geef ik toe dat het een stuk simpeler/beter had gekund, was het ook weer niet zo dat het te moeilijk zou zijn voor de gemiddelde consument om te bellen/smsen/emailen/internetten/apps. Apple had er beter over na gedacht, maar met mijn eerste WM2003 phone kon zelfs mijn vader nog goed overweg en die is nu niet bijzonder technisch ingesteld. Persoonlijk noem ik dat niet revolutionair...Flappiewappie schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:41:
[...]
Dat is wel een beetje het principe van revolutionair; vernieuwend.
Revolutionair aan een iPhone was het feit dat het gewoon werkte..., bellen/smsen/emailen/internetten/apps, alles was bruikbaar waar dat voorheen alleen mogelijk was met een telefoon na een cursus van een half jaar.
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 15-01-2010 14:17 ]
Maar echt een enorme teleurstelling direct al: de mini-usb aansluiting is te klein voor mijn hele arsenaal aan opladers die ik bij mijn computer, bed, werk, auto heb.
Het is een heel kleine waar al mijn opladers niet op passen. En er zit maar 1 kabel bij die past.
Ik ben nogal veel onderweg en nu moet ik die kabelaltijd bij me hebben. Wat een ellende.
Ik heb hier nergens iets over gelezen maar dat ligt natuurlijk ook vast aan mij. Ik ben er gewoon vanuit gegaan dat hij dezeldse aansluiting heeft als mijn oude Diamond, Touch HD, Hero.
Zijn hier ook oplossingen voor?
[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 15-01-2010 14:45 ]
Micro-USB is de nieuwe standaard voor mobiele telefoons en PDA's. Over twee jaar heeft iedereen stapels micro-USB kabels in zijn kast liggen. En als je even googled op Micro-USB kabels heb je er zo 3 bij voor een tientje.arene schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:44:
Maar echt een enorme teleurstelling direct al: de mini-usb aansluiting is te klein voor mijn hele arsenaal aan opladers die ik bij mijn computer, bed, werk, auto heb.
...
LOL, ik heb hem vandaag ook binnen gekregen, zelfde ervaringen (toestelarene schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:44:
Ik heb de nexus zojuist binnengekregen en ik moet zeggen, hij ziet er erg mooi uit en werkt zo de eerste tien minuten erg prettig. Soepeler dan mijn Hero.
Het is een heel kleine waar al mijn opladers niet op passen. En er zit maar 1 kabel bij die past.
Ik ben nogal veel onderweg en nu moet ik die kabelaltijd bij me hebben. Wat een ellende.
Ik heb hier nergens iets over gelezen maar dat ligt natuurlijk ook vast aan mij. Ik ben er gewoon vanuit gegaan dat hij dezeldse aansluiting heeft als mijn oude Diamond, Touch HD, Hero.

Verder had ik hem ook besteld met ingegraveerde tekst, maar heb ik een kale gekregen. Lullig als ze de doosjes hebben omgewisseld en een Yank nu vol spanning de doos opentrekt en vol verbijstering naar die Nederlandse naam op de achterkant kijkt
Ik snap het probleem niet, de USB aansluiting op de Nexus is de standaard voor mobiele toestellen. Micro USB als ik het goed heb. USB in een standaard opladertje(of pc) stoppen en klaar! Gebruik zelf de oplader van de HTC Hero, maar ik stop het usb kabeltje soms ook in de oplader van de TomTom, werkt ook goed!Katseviool schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:14:
[...]
LOL, ik heb hem vandaag ook binnen gekregen, zelfde ervaringen (toestel) maar ik kwam idd met dezelfde reden naar dit topic.... de oplader
Snap ook niet waarom het geen USB met losse kop is
Bij de plaatselijke kabelboer kost zo'n kabeltje misschien een paar euro. (of je kijk op je werk naar rondslingerende blackberry kabeltjes)
Excuses, er bleek wel een micro-usb bij te zittenm3nno schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:21:
[...]
Ik snap het probleem niet, de USB aansluiting op de Nexus is de standaard voor mobiele toestellen. Micro USB als ik het goed heb. USB in een standaard opladertje(of pc) stoppen en klaar! Gebruik zelf de oplader van de HTC Hero, maar ik stop het usb kabeltje soms ook in de oplader van de TomTom, werkt ook goed!
Bij de plaatselijke kabelboer kost zo'n kabeltje misschien een paar euro. (of je kijk op je werk naar rondslingerende blackberry kabeltjes)

Maar ik heb zelf een SE X1 en die werkt weer op een ander USB formaat. Kortom je hebt gelijk, ik ben weer gelukkig
Inderdaad! Weer iemand blijKatseviool schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:24:
[...]
Excuses, er bleek wel een micro-usb bij te zitten![]()
Maar ik heb zelf een SE X1 en die werkt weer op een ander USB formaat. Kortom je hebt gelijk, ik ben weer gelukkig
Al heb ikzelf 3 van die kabeltjes nodig om te kunnen overleven (oplader, pc en werk) haha
Ja, je mist het punt. Mini-USB != MicroUSB.m3nno schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:21:
[...]
Ik snap het probleem niet, de USB aansluiting op de Nexus is de standaard voor mobiele toestellen. Micro USB als ik het goed heb. USB in een standaard opladertje(of pc) stoppen en klaar! Gebruik zelf de oplader van de HTC Hero, maar ik stop het usb kabeltje soms ook in de oplader van de TomTom, werkt ook goed!
Mini-USB is een beetje een de-facto standaard geworden, veel mensen hebben daarvoor al allerlei kabeltjes en opladers.
Micro-USB is kleiner, en onlangs tot de nieuwe standaard uitgeroepen, maar pas nu begin je die aansluiting hier en daar tegen te komen.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Nu wil ik even kijken of het mogelijk is om apart de taal van het toetsenbord in te stellen is, apart van de de taal van het OS?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Huub Huub Barbatruc!
Heb btw wel bij eerste opstart aangegeven dat Google niet m'n gegevens over gebruik/locatie etc mag gebruiken. Overigens wel voor de search functies.
Aha, is dat het! De nieuwe standaard. Ik dacht altijd dat dat ze de gewone mini-usb bedoelden.u_nix_we_all schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:35:
[...]
Ja, je mist het punt. Mini-USB != MicroUSB.
Mini-USB is een beetje een de-facto standaard geworden, veel mensen hebben daarvoor al allerlei kabeltjes en opladers.
Micro-USB is kleiner, en onlangs tot de nieuwe standaard uitgeroepen, maar pas nu begin je die aansluiting hier en daar tegen te komen.
Nou dan ga ik maar een voorraad nieuwe kabels bestellen en de oude de deur uitdoen....
Oh nee, die hebben mijn ps3 controlers, bluetooth headset, speakertjes, digitaal fotolijstje, mp3 speler etc nog nodig....
Yes kan met externe software zoals 'Bettery Keyboard' en andere equivalenten =)Snake schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:48:
Nu wil ik even kijken of het mogelijk is om apart de taal
van het toetsenbord in te stellen is, apart van de de taal van het OS?
Huub Huub Barbatruc!
ze zijn er dus (ook in NL) wel lekker mee bezig... Nu maar hopen dat hij eind februari gewoon in NL te bestellen is, dan is iedereen weer blij...
[ Voor 9% gewijzigd door Klont_44 op 15-01-2010 22:33 ]
Dat staat inderdaad op de site. Dat staat er overigens ook al sinds de introductie van de N1. Kortom, niets nieuwsKlont_44 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:32:
Wel dat ie in februari naar EU komt, het is vooralsnog niet bekend wanneer hij naar NL komt
Ervaring heeft mij geleerd, wat betreft Hi, dat het vaak nog lang op zich laat wachten en uiteindelijk niet niet nieuw meer is - in de zin van maanden.RoD schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:36:
[...]
Dat staat inderdaad op de site. Dat staat er overigens ook al sinds de introductie van de N1. Kortom, niets nieuws
Micro-usb... Arg! Vindt het bij mijn Nokia N82 al vreselijk (want als je zo'n kabel vergeet heeft dus niemand zo'n ding) en dan heeft mijn wanna have phone ook zo'n aansluiting! Denk dat ik maar een stel convertertjes ga halen die hopelijk in mijn portemonnee passen, want om nou veel van die kabeltjes te halen voor 1 telefoon vindt ik een beetje overdreven. Ik snap ook wel waarom ze micro usb gebruiken, het is natuurlijk veel kleiner
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Hoop dat hij redelijk snel in NL verkrijgbaar is via normale kanalen. In Mei krijig ik mij bonus en wil een deel van het geld gebruiken voor een nieuwe telefoon.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Neen, alhoewel ik zeer goed begrijp dat het verwarrend is.Camera's gebruiken veelal mini usb. Micro usb is platter en iets smaller:DarkSide schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:02:
Micro USB is toch dezelfde aansluiting wat veel Compact Cams hebben en Multi card-readers? Dan heb ik genoeg van die kabeltjes liggen.
Hoop dat hij redelijk snel in NL verkrijgbaar is via normale kanalen. In Mei krijig ik mij bonus en wil een deel van het geld gebruiken voor een nieuwe telefoon.

Alle USB op een rijtje, van links naar rechts, Micro USB, Mini USB, B-Type, Female A-Type and A-Type:

Heeft iemand, die hem reeds in bezit heeft, hem al eens aan een mac gehangen? Ik lees/hoor her en der dat dat toch nog problemen geeft. Alleen de beta van missing sync schijnt de N1 te herkennen. Salling media sync werkt ook wel, maar beperkt zich tot iTunes.
Nog een leuk stukje van een mac fanaat
[ Voor 18% gewijzigd door Ganymedus op 16-01-2010 11:44 ]
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Dat is dus het mooie van deze standaardisering, straks heeft iedereen overal zo een kabeltjeSoepstengel schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 00:25:
(want als je zo'n kabel vergeet heeft dus niemand zo'n ding)
Moet je kijken wanneer de iphone 4g komt dan schreeuwt hij dat dat zijn favo gadget is... Het is maar net welke telefoon/gadget het laatste uitkomt. Ik heb z'n gevoel dat apple met de iphone 4g wat "meer" innovatief is dan google met de nexus one is. Hopelijk trek dat wel snel weer bij want zie toch liever producten met android.MB4 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:44:
http://www.phonearena.com...s-One-article-a_8898.html
Ironie, vond het best wel grappig
Mooie conclusie ook, past ook mooi in de revolutie-discussie:
Amen to thatWhile not necessarily an iPhone killer, the Nexus One is no poseur either. This phone stands on it’s own, living up to it’s own hype. It’s not the second coming of the Jesus phone… But it is something different… perhaps a true Super Phone.
Je imiteert me mateloos.
Wat zou er in uw opzicht moeten veranderd worden aan de specificaties?CLB schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:01:
Gaat er nog een deeltje 2 gestart worden? Of worden de specificaties in de TS misschien goed aangepast..?
Ken je misschien een gratis variant?CLB schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:25:
[...]
Yes kan met externe software zoals 'Bettery Keyboard' en andere equivalenten =)
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
waarom zou het innovatief zijn? Sinds iPhone 1.0 is er niks meer innovatiefs geweest.Langras schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:05:
[...]
Moet je kijken wanneer de iphone 4g komt dan schreeuwt hij dat dat zijn favo gadget is... Het is maar net welke telefoon/gadget het laatste uitkomt. Ik heb z'n gevoel dat apple met de iphone 4g wat "meer" innovatief is dan google met de nexus one is. Hopelijk trek dat wel snel weer bij want zie toch liever producten met android.
En zie de 4G ook niet innovatief zijn.
Huub Huub Barbatruc!
Let op er zijn uiteraard weer verschillende soorten micro usb kabels.Ganymedus schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:15:
Alle USB op een rijtje, van links naar rechts, Micro USB, Mini USB, B-Type, Female A-Type and A-Type:
[[url=""]afbeelding[/url]]
Ik denk dat er op de nexus een micro-b stekker zit, die is weer anders dan de micro-a stekker.
En op apparten zit een micro-a connector, of een micro-ab connector (waar je zowel a als b in kunt steken).
Leuk he een standaard ontwikkelen, en dan binnen die standaard weer tig varianten.
[ Voor 73% gewijzigd door job op 16-01-2010 16:04 ]
Dit werkt nietDNA_Saint schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:52:
Iemand al de spraakherkenning getest in het Nederlands?
Ook met het standaard brakke Nederlands Engels? Draif toe te neerest treen steesjun?m3nno schreef op zondag 17 januari 2010 @ 10:44:
[...]
Dit werkt nietIn het engels gaat het prima, maar in het nederlands totaal niet.
Toen ik vroeg naar een treen steesjon in nieuw jork toen vond hij wel 5 New Yorkse trein stations... Maar met Amsterdam vond hij ze ook welDRvDijk schreef op zondag 17 januari 2010 @ 11:13:
[...]
Ook met het standaard brakke Nederlands Engels? Draif toe te neerest treen steesjun?
720P filmen is niet aan de orde bijvoorbeeld, dit is 720x480 pixelsGanymedus schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:18:
Wat zou er in uw opzicht moeten veranderd worden aan de specificaties?
En intern geheugen zat ik zelf fout, dacht dat dit 1GB bedroeg, maar dat is de X10.
Misschien is een linkje naar de specs wel handig...
Weet iemand waar ik een how-to kan vinden voor 't maken van een review ? Ik verwacht donderdag mijn Nexus One, gegraveerd en wel, en ik zou toch wel mijn ervaringen willen delen met jullie. Wie weet kan dat voor veel mensen net dat ene zijn om de telefoon wel of niet te kopen.
On Topic !
Volgens mij gaat dat meer om de articulatie dan om het nederlands/engelse accent DRvDijk.
Tig voorbeelden hier op Tweakers.net bij de productreviews waar je van alles uit kan halen.
Misschien heb je wat aan mijn review, gewoon in-topic: Motorola Milestone review - CLB
EDIT: Tevens kan 'n goede review qua gebruikerservaringen / snelheden pas worden opgesteld na 'n tijd gebruik imho.
[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 17-01-2010 11:28 ]
Nadat ik uitgevonden had wat mijn APN moest zijn voor vodafone werkt 3G ook perfect. Het scherm is echt heel erg geweldig mooi en duidelijk en hij is snel, merkt duidelijk dat de processor voldoende kracht heeft voor alles wat nodig is. Switchen tussen applicaties gaat perfect en de interface voelt geweldig aan.
Over de technische specs hoef ik niet veel te zeggen want die staan al heel duidelijk aangegeven in de eerste post, dus ik zal me beperken tot hoe de telefoon werkt als telefoon en als smartphone.
*uitpakken en opladen*
Ten eerste wil ik beginnen bij het eerste wat me opviel toen ik hem vast hield .... in een woord geweldig. De telefoon voelt heel lekker aan in mijn hand en het gewicht is precies goed. Dus ik kon niet wachten om hem aan de oplader te leggen. Na enige aanpassing aan mijn wereldstekker kon ik de bijgeleverde amerikaanse stekker in het nederlandse stopcontact stoppen, want het opladen via de usb kabel levert minder stroom op dan als je hem via de lader oplaad. Ik kon niet wachten tot de telefoon lekker opgeladen was.
*netwerkverbinding*
Na wat stoeien met de vodafone APN instellingen, hij herkent wel standaard de vodafone APN maar alleen de particuliere gegevens, dus live.vodafone.com vervangen door office.vodafone.nl was de truuk in mijn geval om een 3G verbinding te maken.
*gebruik*
Een van de belangrijkste zaken van een telefoon is natuurlijk het bellen. Google nexus one heeft naar mijn mening een geweldige bel kwaliteit. Ik hoor mensen heel goed als ik bel, maar wat ook belangrijk is en waar ik in het verleden met een HTC last mee had is dat mensen mij ook heel erg goed horen. Zelfs als ik in een wat rumoerige omgeving ben.
Ik moet zeggen dat google maps ook geweldig werkt, tijdens het wandelen buiten kon ik exact tot op de paar meter zien waar we liepen. Voor autonavigatie gebruik ik nog gewoon mijn Tomtom dus dit heb ik nog niet geprobeert.
Door alle verhalen over het batterij gebruik heb ik deze ook wel in de gaten gehouden en zoals alle smartphones op dit moment moet je niet verwachten dagen achtereen de telefoon te kunnen gebruiken zonder op te laden. In de paar dagen dat ik hem nu heb gebruikt heb ik wel gemerkt dat ik hem eens per dag toch wel moet opladen, maar daar zijn de nachten voor uitgevonden
Ik denk als ik hem straks wat normaler ga gebruiken dat ik zeker wel een dag uit kan houden gemiddeld. Dit terwijl ik best veel bel of gebeld wordt.
Al met al een geweldig toestel. Natuurlijk ben ik bereid om jullie vragen te beantwoorden of uit te zoeken als ik kan.
Het is helemaal niet goed voor moderne batterijen om ze volledig te ontladen...Wat me wel opgevallen is, om de laatste 10 % te laten ontladen ben ik wel 2 uur bezig geweest en de telefoon geforceerd niet het scherm te locken om maar aan te houden.

Zelfs als hij aangeeft 0% te zijn kan ik hem nog wel opstarten nadat hij uitgegaan is, dus ik denk dat er een beveiliging in zit en de accu niet helemaal wordt ontladenmajoh schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:20:
[...]
Het is helemaal niet goed voor moderne batterijen om ze volledig te ontladen...
Dingen zoals ScummVM en een goeie SNES emu die multitouch ondersteund kon ik eigenlijk niet vinden.
Als ik dat vergelijk met maemo waar ze nu zelfs al starcraft naar geport hebben is dit toch wel een verschil.
Een spelletje kunnen spelen in de trein/vliegtuig is toch wel lekker...
Ik heb genoeg zelfkennis dat ik veelste weinig geduld heb om daar op te gaan zitten wachten eigenlijk
Nee, gelukkig heeft een ander bedrijf voor de integratie van gps naar webapplicaties gezorgd. En gelukkig was er een ander bedrijf dat bedacht een digitaal kompas in een telefoon wel heel handig kon zijn. En gelukkig werkt copy & paste in Android net zo innovatief als op die iPhone. Gelukkig was er een ander bedrijf dat bedacht dat stembediening wel nuttig kon zijn als het echt goed werkte, en dat het voor meer kan worden gebruikt als een opdracht tot het bellen van iemand. Gelukkig kwam een ander bedrijf met het idee dat het wel handig is als je telefoon via het internet te vinden is. Of dat augmented reality wel eens een sprong vooruit kon maken als hiervoor api's beschikbaar werden gesteld? Dat tethering een stuk eenvoudiger kan werken door simpelweg een schakelaartje op de telefoon omzetten in plaats van applicaties op de telefoon en pc te moeten installeren?DNA_Saint schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:45:
[...]
waarom zou het innovatief zijn? Sinds iPhone 1.0 is er niks meer innovatiefs geweest.
En zie de 4G ook niet innovatief zijn.
Of wacht...?
Nee, de iPhone is niet geweldig, en de Nexus loopt op dit moment op genoeg gebieden voor op de iPhone 3GS, daar ben ik het hartstikke mee eens. Maar hou toch eens op met het doen alsof al die miljoenen iPhone-gebruikers een telefoon hebben waar totaal niks innovatief aan is, hij verkoopt niet voor niets zo goed.
Nee, ik heb niet precies uitgezocht of Apple overal de eerste mee was, er zal vast wel iets op of aan te merken zijn, maar het gaat om het idee dat er ook na de eerste iPhone nog genoeg innovaties zijn geweest.
ScummVM is nog niet 2.0 / 2.1 compatible.. Goede SNes-emulators zijn er wel, mja je hebt geen fysiek tobo.Penetrator schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:15:
Dingen zoals ScummVM [...] kon ik eigenlijk niet vinden.
Werken die snel emu's helemaal niet zonder fysiek tobo? Of is men al bezig met een onscreen versie met multitouch?CLB schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:08:
[...]
ScummVM is nog niet 2.0 / 2.1 compatible.. Goede SNes-emulators zijn er wel, mja je hebt geen fysiek tobo.
Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Hy90vqZpUGc
Ziet er goed uit
Vergelijk de iPhone maar met een vw golf. Het eerste model was revolutionair, elk model dat daarna kwam was telkens een evolutie (verbetering) tov het vorige model. Door de verschillende innovaties (gejat of niet) is -het nu nog steeds zo'n beetje de beste all-rounder binnen die klasse.Muthas schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:56:
[...]
Nee, gelukkig heeft een ander bedrijf voor de integratie van gps naar webapplicaties gezorgd. En gelukkig was er een ander bedrijf dat bedacht een digitaal kompas in een telefoon wel heel handig kon zijn. En gelukkig werkt copy & paste in Android net zo innovatief als op die iPhone. Gelukkig was er een ander bedrijf dat bedacht dat stembediening wel nuttig kon zijn als het echt goed werkte, en dat het voor meer kan worden gebruikt als een opdracht tot het bellen van iemand. Gelukkig kwam een ander bedrijf met het idee dat het wel handig is als je telefoon via het internet te vinden is. Of dat augmented reality wel eens een sprong vooruit kon maken als hiervoor api's beschikbaar werden gesteld? Dat tethering een stuk eenvoudiger kan werken door simpelweg een schakelaartje op de telefoon omzetten in plaats van applicaties op de telefoon en pc te moeten installeren?
Of wacht...?
Nee, de iPhone is niet geweldig, en de Nexus loopt op dit moment op genoeg gebieden voor op de iPhone 3GS, daar ben ik het hartstikke mee eens. Maar hou toch eens op met het doen alsof al die miljoenen iPhone-gebruikers een telefoon hebben waar totaal niks innovatief aan is, hij verkoopt niet voor niets zo goed.
Nee, ik heb niet precies uitgezocht of Apple overal de eerste mee was, er zal vast wel iets op of aan te merken zijn, maar het gaat om het idee dat er ook na de eerste iPhone nog genoeg innovaties zijn geweest.
De android telefoons vind ik persoonlijk beter, maar dat is dus slechts mijn bescheiden mening...

Grmbl nee toch? Dat wist ik nietjob schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:54:
[...]
Let op er zijn uiteraard weer verschillende soorten micro usb kabels.
Ik denk dat er op de nexus een micro-b stekker zit, die is weer anders dan de micro-a stekker.
En op apparten zit een micro-a connector, of een micro-ab connector (waar je zowel a als b in kunt steken).
Leuk he een standaard ontwikkelen, en dan binnen die standaard weer tig varianten.
Aangepast :-) de specs url komt wel in versie 2CLB schreef op zondag 17 januari 2010 @ 11:18:
[...]
720P filmen is niet aan de orde bijvoorbeeld, dit is 720x480 pixels![]()
En intern geheugen zat ik zelf fout, dacht dat dit 1GB bedroeg, maar dat is de X10.
Misschien is een linkje naar de specs wel handig...
[ Voor 31% gewijzigd door Ganymedus op 18-01-2010 10:10 ]
Verwijderd
Uhm.. Volgens mij is zo'n beetje alles wat je opnoemt niet bedacht door Apple.. Apple is gewoon goed in design (ook van de (G)UI), marketing en integratie... Ook helemaal niets mis mee overigens. Ik vind de iPhone een heel mooie fone die qua interface een stuk beter werkt dan mijn Hero. Qua mogelijkheden/applicaties is het een ander verhaal, daar is android gewoon beter in.Muthas schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:56:
[...]
Nee, gelukkig heeft een ander bedrijf voor de integratie van gps naar webapplicaties gezorgd. En gelukkig was er een ander bedrijf dat bedacht een digitaal kompas in een telefoon wel heel handig kon zijn. En gelukkig werkt copy & paste in Android net zo innovatief als op die iPhone. Gelukkig was er een ander bedrijf dat bedacht dat stembediening wel nuttig kon zijn als het echt goed werkte, en dat het voor meer kan worden gebruikt als een opdracht tot het bellen van iemand. Gelukkig kwam een ander bedrijf met het idee dat het wel handig is als je telefoon via het internet te vinden is. Of dat augmented reality wel eens een sprong vooruit kon maken als hiervoor api's beschikbaar werden gesteld? Dat tethering een stuk eenvoudiger kan werken door simpelweg een schakelaartje op de telefoon omzetten in plaats van applicaties op de telefoon en pc te moeten installeren?
Of wacht...?
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen om het toestel zelf te bespreken. Voor aankoopmogelijkheden, leveringen, etc kun je terecht in [ABO] Google Nexus One - Aankoop- en leveringsvragen.