Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Nou ik heb sinds vandaag mijn N1 binnen.

Een paar dingen die me direct opvielen waren

- dat als je door het menu scrolt dat de omlijning van de icoontjes precies is in het formaat van het icoontje wat geselecteerd is. (in tegen stelling tot eerdere android versie's waar de omlijning gewoon een vierkant blokje was.

- als de N1 aan de lader hangt, dat het toestel behoorlijk warm wordt aan de onderzijde, dan niet op de plek waar de batterij zit, maar daaronder dus (tussen de batterij en de usb poort in)

- ik merk toch een vorm van "lag" tussen het switchen in de homescreens, bij de static wallpaper is dit iets minder dan bij de live wallpaper. (deze lag had de MoCaDo 3.1 dus echt niet) Btw: Het verplaatsen van icoontjes tussen homescreens gaat echt snel, vloeiend en veel sneller dan bij voorgaande android toestellen

- verder vind ik hem heerlijk vlot! Ik kom vanaf de htc hero, dus dit is wel een goede traptrede omhoog.

[ Voor 9% gewijzigd door m3nno op 12-01-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
m3nno schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:27:
Nou ik heb sinds vandaag mijn N1 binnen.

Een paar dingen die me direct opvielen waren

- dat als je door het menu scrolt dat de omlijning van de icoontjes precies is in het formaat van het icoontje wat geselecteerd is. (in tegen stelling tot eerdere android versie's waar de omlijning gewoon een vierkant blokje was.

- als de N1 aan de lader hangt, dat het toestel behoorlijk warm wordt aan de onderzijde, dan niet op de plek waar de batterij zit, maar daaronder dus (tussen de batterij en de usb poort in)

- ik merk toch een vorm van "lag" tussen het switchen in de homescreens, bij de static wallpaper is dit iets minder dan bij de live wallpaper. (deze lag had de MoCaDo 3.1 dus echt niet) Btw: Het verplaatsen van icoontjes tussen homescreens gaat echt snel, vloeiend en veel sneller dan bij voorgaande android toestellen

- verder vind ik hem heerlijk vlot! Ik kom vanaf de htc hero, dus dit is wel een goede traptrede omhoog.
Hoe is je ervaring met de 4 touch knoppen?

edit:

Je wilt hem vast wel een dagje uitlenen aan tweakers om ze een review te laten schrijven, toch? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ganymedus op 12-01-2010 13:57 ]

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ganymedus schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:56:
edit:

Je wilt hem vast wel een dagje uitlenen aan tweakers om ze een review te laten schrijven, toch? ;)
offtopic:
Hmm ja zulke 1 dags reviews zijn nou niet bepaald goed imho.. reviews: Milestone: Motorola's comeback dankzij Android...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat heb ik met de Samsung Galaxy ook. Zal wel zo horen.
Wat voor lag? Vertraging tussen jouw "commando" om te switchen, of een lage fps bij het scrollen zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Ganymedus schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:56:

Hoe is je ervaring met de 4 touch knoppen?

edit:

Helemaal vergeten te vermelden, deze peak-preview feature is goed uitgedacht (lees: gestolen van M$)

Verder werkt deze feature erg goed, werkt exact hetzelfde als in Windows7, dus weinig aan toe te voegen.

De touch knoppen lijken goed te werken, heb zelf het idee dat ik ze iets aan de bovenkant moet aanraken om ze te laten reageren.
RoD schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:08:

Wat voor lag? Vertraging tussen jouw "commando" om te switchen, of een lage fps bij het scrollen zelf?
Het gaat niet vloeiend zoals met de Hero op MoCaDo 3, maar het hapert een beetje (fps dus)

Mogelijk is dit gewoon puur een gevoelskwestie, aangezien ik vanochtend 3.1 heb geïnstalleerd op mijn Hero, dat liep allemaal erg lekker, vandaar dat ik nu dit toestel met de Hero vergelijk.

[ Voor 40% gewijzigd door m3nno op 12-01-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Ja dat is wel normaal, als wifi er bij aanstaat hoef je de verwarming niet meer aan te doen in het huis... Het is in ieder een normaal iets bij HTC-toestellen en blijkbaar ook bij de galaxy (volgens RoD)

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

m3nno schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:37:
Het gaat niet vloeiend zoals met de Hero op MoCaDo 3, maar het hapert een beetje (fps dus)

Mogelijk is dit gewoon puur een gevoelskwestie, aangezien ik vanochtend 3.1 heb geïnstalleerd op mijn Hero, dat liep allemaal erg lekker, vandaar dat ik nu dit toestel met de Hero vergelijk.
Dat is opzich wel apart, want met een 1GHz Snapdragon-processor hoeft dat helemaal niet. Misschien is het een grafisch iets wat Google/HTC nog wel fixed met een firmware-upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Staat bij Settings - Sound & Display - Animations, misschien 'All animations' aan?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
CLB schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:44:
Staat bij Settings - Sound & Display - Animations, misschien 'All animations' aan?
Alle animaties staan aan, het is de Nexus One. Dan mag dat ook wel vloeiend werken, maar dat doet het (voor mijn gevoel) net niet.

Ik heb het ook even getest met some animations en met no animations, het maakt geen verschil. Het komt doordat de achtergrond later verschuift dan de icoontjes. Ook bij een standaard achtergrond met geen animaties geactiveerd verschuift de achtergrond iets later.

Zit er dik in dat het met een custom rom/firmware-update is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OetZitterd
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07-2011

OetZitterd

Out of the picture...

m3nno schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:31:
[...]

Alle animaties staan aan, het is de Nexus One. Dan mag dat ook wel vloeiend werken, maar dat doet het (voor mijn gevoel) net niet.

Ik heb het ook even getest met some animations en met no animations, het maakt geen verschil. Het komt doordat de achtergrond later verschuift dan de icoontjes. Ook bij een standaard achtergrond met geen animaties geactiveerd verschuift de achtergrond iets later.

Zit er dik in dat het met een custom rom/firmware-update is verholpen.
Heb net even getest maar ik zie deze lag niet echt. Wellicht als je even kunt aangeven waar jij het precies ziet/merkt dat ik het kan reproduceren maar vooralsnog merk/zie ik geen lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:20
Kortom, even wachten tot MoDaCo dat weer gaat oplossen met een ROM release ;)

Mijne is nu onderweg in Taxas om daarna weer richting NL te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
m3nno schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:31:
Ook bij een standaard achtergrond met geen animaties geactiveerd verschuift de achtergrond iets later.
Uhm hier ook hoor, dan wel op 'n Motorola Milestone.. Volgens mij is dat gewoon een feature en geen bug..
En doordat je altijd custom ROMs hebt gedraait op je Hero, waarin dat niet meer zo was, vind je het 'niet goed'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OetZitterd

OetZitterd

Out of the picture...

Voor een review van de camera heb ik nog een nieuwe post geschreven, deze kun je hier vinden: http://www.oetzitterd.nl/2010/camera-review-nexus-one-vs-g1/

Mocht je graag zien dat nog andere dingen getest worden, laat het maar even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
CLB schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:13:
[...]

Uhm hier ook hoor, dan wel op 'n Motorola Milestone.. Volgens mij is dat gewoon een feature en geen bug..
En doordat je altijd custom ROMs hebt gedraait op je Hero, waarin dat niet meer zo was, vind je het 'niet goed'
Dat zou het verklaren ja, ik ben gewoon verwend haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Ik weet niet, maar kwam de volgende foto tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.cellphonesignal.com/wp-content/uploads/2009/12/Nexus-ONE_1.jpg

Lijkt op een gebrand toestel, dat belooft niet veel goeds voor vodafone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Je realiseert je dat dat een dikke photoshop is, of was je sarcastisch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:09
m3nno schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:46:
Ik weet niet, maar kwam de volgende foto tegen:

Lijkt op een gebrand toestel, dat belooft niet veel goeds voor vodafone...
sorry, maar ik vind dat meer op een gephotoshopte foto lijken..
( ik kan het ook volledig mis hebben natuurlijk )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee geen photoshop, die paarse T is natuurlijk gewoon in het scherm gebrand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:47
Ik heb hem ook binnen sinds vandaag. Waar ik absoluut niet aan had gedacht was de word prediction/completion functie, die geen Nederlands ondersteund...

Geen groot punt, maar voor mij is het best wennen van een hardware keyboard (X1) naar het software keyboard. Als ik dan op de Nederlands woordjes zou kunnen tappen zou het voor mij veel makkelijker zijn. Ook merk ik dat ik af en toe blijkbaar te laag met mijn vinger zit. Dus dan druk ik op de spatie, ipv op de onderste rij toetsen. Denk dat dat gewoon met mij te maken heeft 8)7

OVerigens vind ik zoals een paar reviews al meldden de 4 toetsen inderdaad wat slechter reageren. Ik moet toch wel stevig erop drukken in vergelijking met drukken op het touch screen.

Voor de rest hartstikke fijn dat het toestel meteen reageerd als ik het scherm aanraak. Dat was bij mijn X1 (met custom LEO Rom, die veel sneller was dan de stock Rom) toch wel anders.

Ook de localization in de market is best vervelend. Ik zocht bijvoorbeeld op Co-pilot en zag alleen UK of heel Europa om te kopen. De BENELUX dus niet...

Toch ben ik nu al heel blij met dit toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-11-2022

MB4

faizoel schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:20:
Ik heb hem ook binnen sinds vandaag. Waar ik absoluut niet aan had gedacht was de word prediction/completion functie, die geen Nederlands ondersteund...
Hmm nu je het zegt... zou daar nog ene oplossing voor komen (bv. wnn hij hier uitkomt of met ene ROM?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Simpele kwestie van installeren van 'Better Keyboard' =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 00:06
MB4 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:28:
[...]

Hmm nu je het zegt... zou daar nog ene oplossing voor komen (bv. wnn hij hier uitkomt of met ene ROM?)
Een Nederlandse rom gebruiken zodra deze beschikbaar is? :)

@m3nno, als dat geen photoshop is 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Rctworld op 12-01-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 22:46
De AOSP 2.1 is uit en daar zit wel NL in. Kwestie van tijd voor het in een custom ROM (hopelijk met de .32 kernel) komt (cyanogen ftw! :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4

MB4

CLB schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:32:
Ah en daar zit dus nederlands t9 bij? Zijn er ook apps voor azerty-tobo's dan? (sry ben er nog niet zo in thuis in die grote wereld van apps >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Maakt het nog uit dat je de UK versie van de Android Marketplace krijgt? Apps zoals treintijden en buienradar zullen daar ontbreken of zijn die via een omweg alsnog te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
MB4 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:46:
Ah en daar zit dus nederlands t9 bij?
Nederlands woordenboek, en als je iets fout typt kun je gewoon met een simpele klik, juiste woord kiezen!
Bomin schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:48:
of zijn die via een omweg alsnog te krijgen?
'Marketenabler' installeren...

[ Voor 87% gewijzigd door CLB op 12-01-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Laatst online: 30-05 06:26
CLB schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:32:
Heeft deze ook al multitouch support?

Geen multitouch is eigenlijk de enige reden waarom ik hem nog niet besteld heb.

Toch vreemd als de EU versie wel mt krijgt, dan heeft heel UK toch "WTF mate"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Multitouch gestures, daarbij, hebben de huidige modellen die naar de UK verzonden worden dat dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Noppz, er is momenteel maar 1 soort Nexus One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik hoor best wel veel negatief nieuws over de N1, slechte 3G ontvangst, slechte service en nu ook al geen multitouch. Ik denk dat ik toch maar voor die iPhone ga...

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Wacky schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:36:
Ik hoor best wel veel negatief nieuws over de N1, slechte 3G ontvangst, slechte service en nu ook al geen multitouch. Ik denk dat ik toch maar voor die iPhone ga...
Slechte 3G ontvangst is in de Usa, slechte service, wanneer maakt een tweaker daar nou gebruik van? (tenzij er een doa is:) multitouch heeft hij ook, wacht maar tot een custom rommetje uitkomt :)

Ik was inderdaad sarcastisch bezig met die magenta T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 21:52
Bekijk verschillende reviews eens de een zegt dit de ander zegt dat, multi touch is er. Alleen in USA mogen ze er geen gebruik van makevanwege patenten. Zou je moeten weten als je paar pagina's terug hebt gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
Bomin schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:52:
Multitouch gestures, daarbij, hebben de huidige modellen die naar de UK verzonden worden dat dan niet?
Ik heb het alleen over of het programma Better Keyboard ook multitouch ondersteund.

UK versie van nexus heeft nog geen native multitouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Mcctje schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:41:
[...]

Bekijk verschillende reviews eens de een zegt dit de ander zegt dat, multi touch is er. Alleen in USA mogen ze er geen gebruik van makevanwege patenten. Zou je moeten weten als je paar pagina's terug hebt gekeken.
Leuk dat het er is dan. Maar wordt het ook toegepast? Ligt aan de ontwikkelaars natuurlijk, maar bijvoorbeeld de native Maps applicatie, die heeft van die irritante inzoom knopjes, of wordt die dan ook opeens multitouch en dus met gestures?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:45
Muthas schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:25:
[...]
...of wordt die dan ook opeens multitouch en dus met gestures?
Gestures zijn per definitie niet multitouch. Een spiral tekenen op je scherm is ook een gesture. (denkt even terug aan het spel Black & White vroeger op de PC).

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

CLB schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:55:
Noppz, er is momenteel maar 1 soort Nexus One.
Daar zal het ook wel bij blijven denk ik, alle N1's ondersteunen multitouch zoals we weten, in de huidige ROM zijn er alleen geen multitouch gestures in de native applicaties.

Ligt in de lijn der verwachting dan dat op een gegeven moment (wellicht als er ook in andere Europese landen verkocht gaat worden) er een nieuwe ROM naar de Europese markt gepushed zal worden die de vermeende multitouch gestures in de native applicaties wel zal ondersteunen.

Lijkt me sterk dat ze het via een ander model zullen invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Behoort UK plotseling niet meer tot Europa? Daar is immers al de N1 te koop, en deze zou dus multitouch moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Ganymedus schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 01:03:
Behoort UK plotseling niet meer tot Europa? Daar is immers al de N1 te koop, en deze zou dus multitouch moeten hebben.
Nee, ze komen uit de US. GEEN multitouch dus, pas voor wanneer ze uit Europa zelf shippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Alsof er over de iPhone geen slechte reviews zijn gemaakt. ;)
Maakt het nog uit dat je de UK versie van de Android Marketplace krijgt? Apps zoals treintijden en buienradar zullen daar ontbreken of zijn die via een omweg alsnog te krijgen?
Dat zal een kwestie van tijd zijn, Google wil immers erg graag dat haar toestel wereldwijd een succes wordt.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
efeltee schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 01:12:
[...]

Nee, ze komen uit de US. GEEN multitouch dus, pas voor wanneer ze uit Europa zelf shippen.
Raar idee. Het was geloof ik de insteek dat Google zelf de distributie zou regelen. Dus ik ging er eigenlijk vanuit dat dit allemaal vanuit 1 punt zou gebeuren. En dus dat er onderscheid zou worden gemaakt in waar ze het naar toe sturen. Ik kan me voorstellen dat mensen uit de UK zich misleid voelen als ze het toestel nu bestellen en er eentje zonder mt krijgen.
pven schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 06:14:
[...]

Dat zal een kwestie van tijd zijn, Google wil immers erg graag dat haar toestel wereldwijd een succes wordt.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat men zelf kan aangeven welke android market ze gebruiken. Ik heb zelf geen android toestel hier, maar ik neem aan dat de personen die hem al hebben hier wel een antwoord op kunnen geven.

[ Voor 27% gewijzigd door Ganymedus op 13-01-2010 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ganymedus schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 08:17:
[...]

Raar idee. Het was geloof ik de insteek dat Google zelf de distributie zou regelen. Dus ik ging er eigenlijk vanuit dat dit allemaal vanuit 1 punt zou gebeuren. En dus dat er onderscheid zou worden gemaakt in waar ze het naar toe sturen. Ik kan me voorstellen dat mensen uit de UK zich misleid voelen als ze het toestel nu bestellen en er eentje zonder mt krijgen.
Misleid? Google heeft nooit aangegeven dat de Europese N1 multitouch zou krijgen. Iedereen verwacht het wel, omdat het met de Droid ook zo gebeurde. Maar je kunt hier Google niet de schuld van geven. Het zou overigens wel jammer zijn.

Wat ik wel gek vindt is dat ze blijkbaar vanuit de VS verscheept worden. Zo ben je als klant in Engeland eigenlijk alsnog aan het importeren, alleen dan via de Google-winkel. Het zou zogenaamd makkelijker moeten worden om toestellen te kopen met die store, maar op deze manier vind ik het eigenlijk maar gewoon brak en slecht uitgedacht. En daar komt dan nog bij dat de support, op dit moment, gewoon waardeloos is.

Toch wil ik 'em nog steeds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 10:31
Iedereen heeft het maar over multitouch....
Je weet dat het er niet op zit als je het toestel koopt, dat is geen verrassing. En is het nou zo'n killer feature die het apparaat gelijk waardeloos maakt als het er niet op zit?
Persoonlijk kan me het niet veel schelen of er nou multitouch op zit of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mij ook niet. Ja dingen zoals pinch-to-zoom is leuk, maar het toestel wordt echt niet onwerkbaar zonder multitouch. Als het er niet op zit mis ik het ook niet. Het geeft soms net wat extra handigheidjes, maar dat kan ook opgelost zonder multitouch.

Maarja, iedereen moet natuurlijk zelf bepalen hoeveel waarde eraan gehecht moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Enige echte probleem is dat dat voor iPhone gebruikers weer een stok is om mee te slaan (ja, zo zijn ze!) :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 22:15
Schmoove schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 08:50:
Iedereen heeft het maar over multitouch....
Je weet dat het er niet op zit als je het toestel koopt, dat is geen verrassing. En is het nou zo'n killer feature die het apparaat gelijk waardeloos maakt als het er niet op zit?
Ik vind het op mijn Hero toch wel erg gemakkelijk met browsen van websites. Voorheen op mijn Touch Pro was het zoomen echt een stuk minder fijn. Dus ik denk dat ik het zelf wel zou missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Boy

www.byoscoop.nl

RoD schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:01:
Mij ook niet. Ja dingen zoals pinch-to-zoom is leuk, maar het toestel wordt echt niet onwerkbaar zonder multitouch. Als het er niet op zit mis ik het ook niet. Het geeft soms net wat extra handigheidjes, maar dat kan ook opgelost zonder multitouch.

Maarja, iedereen moet natuurlijk zelf bepalen hoeveel waarde eraan gehecht moet worden.
De multitouch werkt toch wel voor zover ik weet? Alleen de software erop ondersteund het niet, maar als je de dolphin browser erop zet, doet ie toch wel pinch zoom, of heb ik dit mis?

En hij heeft toch ook wel multi touch bij het typen ga ik vanuit

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Boy schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:13:
[...]

De multitouch werkt toch wel voor zover ik weet? Alleen de software erop ondersteund het niet, maar als je de dolphin browser erop zet, doet ie toch wel pinch zoom, of heb ik dit mis?

En hij heeft toch ook wel multi touch bij het typen ga ik vanuit
Met Dolphin heb je inderdaad multitouch, dat heb ik net getest. Het is dus puur software afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
offtopic:
Tweakert hier die een iPhone heeft (ik stel me maar alvast verdedigend, meelevend, meegaand, etc etc op). Vanmiddag komt er een vervangend LCD & binnenframe voor de iPhone binnen die ik er in ga klussen -> niet de typical iPhone fanboy dus ;)

Vraagske over de Nexus One, aan de bezitters ervan hier in Nederland. Hoe werkt dat hele Maps nou eigenlijk? Ik heb her en der video's/reviews/bla gevonden over navigatie, maar dan in de US. Één post over navigatie hier in Nederland (OerZitterd met zijn blogpost), dat het niet helemaal lekker werkt vanwege dat je iets in moet spreken, en dat hij Nederlands logischerwijs niet herkent. Kortom, hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij werkt Google Maps Navigation hier sowieso niet. Althans niet officieel. Verder is het inspreken van commando's natuurlijk optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Alle non-Amerikaanse IP's worden geblokkeerd voor Navigation, gaat dus idd niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:33:
Volgens mij werkt Google Maps Navigation hier sowieso niet. Althans niet officieel. Verder is het inspreken van commando's natuurlijk optioneel.
Huh? En wat is de reden daar dan wel van? Die navigator zit toch standaard in de nexus, dus is het toch de bedoeling dat je van die functie gebruik van kunt maken? Desnoods online....

Ik begin nexus minder te vertrouwen als ik deze soorten berichten lees.

Schijnt ook dat de accuduur echt slecht is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als het goed is zit het helemaal niet in de Europese Nexus. Maar vooralsnog zijn alle verkochte N1's Amerikaans, dus zal het er waarschijnlijk wel op zitten. Echter, omdat de dienst niet in Europa werkt, zul je er dus geen gebruik van kunnen maken. Maar het zal waarschijnlijk niet lang duren voordat de boel gehackt wordt waardoor je het in Europa wel kunt gebruiken, zoals bij de Droid/Milestone.

Wat betreft de reden... volgens de geruchten omdat Google bang is voor geruchten en/of de rechten op kaarten niet bezit in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:44

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

zoals hierboven al werd gevraagd. is het typen dan geen multitouch? maar mt is een leuke feature, maar niet noodzakelijk. voor games is het wel echt handig. En over de slechte verhalen (o.a. slechte accu), alsof de iphone of een willekeurige 1e serie telefoon, zo goed waren. en ik laad mijn telefoon toch elke dag op bij veel gebruik.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Ik heb treintijden ook in de UK neergezet hoor ;) Dus die kan je gewoon krijgen ^^

Over dat multitouch, ik ga dat echt niet missen op mijn N1. Ik vind het vreselijk vervelend om met twee handen mijn telefoon te moeten bedienen ipv met 1 hand. Dus voor mij gewoon zoom knopjes en geen MT!

[ Voor 21% gewijzigd door Wiebbe op 13-01-2010 13:24 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Om eerlijk te zijn, bij de Hero had je in de browser multitouch, bij de N1 niet, echter de N1 vergroot de webpagina tot volledig (zoals bij alle toestellen met android 2+) en dan kun je door het beeld aan te raken waar jij wilt hem vergroten.

Vind dat persoonlijk nog handiger dan multitouch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
De handigheid van mt zit imo ook niet in de browser maar het toetsenbord.

Zijn er al emulators die mt ondersteunen? anders zijn spellen echt niet te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OetZitterd

OetZitterd

Out of the picture...

Ik kon navigation aan de praat krijgen als ik een contact opzocht welke een adres in de VS heeft, alleen doet zich dan het probleem voor dat Google geen route kan genereren omdat de oceaan ertussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4

MB4

http://www.phonearena.com...Review-review-r_2368.html
Ik denk niet dat deze al gepost was. Nog een vraagje: zou die multitouch, als er een europese versie komt, eventueel met firmware kunnen worden geupdate (wnn je hem nu al besteld hebt ofcourse :))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:28

Tank80

Cyanide&&Happiness

MB4 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:49:
Ik denk niet dat deze al gepost was. Nog een vraagje: zou die multitouch, als er een europese versie komt, eventueel met firmware kunnen worden geupdate (wnn je hem nu al besteld hebt ofcourse :))?
Ja, dat staat ook al meerdere malen genoemd, sterker nog er zijn al ROM's in ontwikkeling die het ondersteunen geloof ik.

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Nu online

Boy

www.byoscoop.nl

MB4 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:49:
Ze vinden hem dus zwaar in de top van de telefoon en daardoor moeilijk vast te houden...jullie hier ervaring mee (degenen die 'm hebben dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:36
Mooie uitgebreide review.

Mbt gewicht in top van telefoon, dat heb ik nu op mijn Touch HD ook en daar heb ik eigenlijk helemaal geen last van. Puntje mbt af en toe slechte geluidskwaliteit bij gesprekken vind ik wel jammer (pagina 4 geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:56
Eindelijk een volwaardige review met aandacht naar belangrijke zaken zoals de geluidskwaliteit. Over dat gewicht zit ik zelf ook niet zo in. Mijn huidige Samsung U900 is ook topzwaar, zeker bij het sms'en, en daar ben ik uiteindelijk ook aan gewend geraakt.

Wat wel frappant is, is dat de geluidskwaliteit drastisch verbetert wanneer Google Voice wordt uitgezet, maar dit is (voorlopig) voor ons toch niet van belang. Na deze laatste review ben ik wel nog enthousiaster geworden dan ik al was, ik wil hem hebben :D

Is er verder iemand hier die kan melden hoe de geluidskwaliteit door de oordopjes heen is? Dit is natuurlijk afhankelijk van de oordopjes die je gebruikt, maar laten we zeggen, de standaard oordopjes die meegeleverd worden?

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:20
Boy schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:04:
[...]

Ze vinden hem dus zwaar in de top van de telefoon en daardoor moeilijk vast te houden...jullie hier ervaring mee (degenen die 'm hebben dus)
Nou, als ik die Amerikaanse klauwen van de reviewer zie, staat ons als Europeanen nog wat te wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.}

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 19:58 . Reden: Excuses Gizz ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kun je dat niet beter in het aankooptopic plaatsen: [ABO] Google Nexus One - Aankoop- en leveringsvragen ?

Zoals ook in de waarschuwing staat boven het veld waar je je post typt :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Ja is natuurlijk te verwachten. Goed verdienen op mensen die niet durven te importeren.
Is nog wel goedkoper dan de prijzen die je soms voor een iPhone moet betalen.
Maar voor dat geld wacht ik nog wel even.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Nu online

Boy

www.byoscoop.nl

DarkSide schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:59:
[...]

Ja is natuurlijk te verwachten. Goed verdienen op mensen die niet durven te importeren.
Is nog wel goedkoper dan de prijzen die je soms voor een iPhone moet betalen.
Maar voor dat geld wacht ik nog wel even.
inderdaad, maar vind ik op zicht niet slecht. Als je graag dat ding morgen wilt hebben, niet durft te importeren of gewoon de luxe wilt hebben van het makkelijk bestellen (en het geld je niet boeit ;) ) kun je 'm hier gewoon bestellen...is vast een goeie markt voor...

Ik wacht ook gewoon nog effe af...krijg eerst nog 1 maart de sleutel van ons huis, dan kijken wat voor 'n geld over is en kijken wat er dan op de markt is qua Android telefoons...HTC komt in april ook weer met nieuwe modellen uit, waaronder de Bravo (= nexus one van henzelf geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

In die review wordt gezegd dat ze liever Sense hebben. Maar wat is er dan beter aan? Ik lees dat nergens?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:27:
In die review wordt gezegd dat ze liever Sense hebben. Maar wat is er dan beter aan? Ik lees dat nergens?
Keyboard, mail, dialer, widgets, look&feel, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:15

mphilipp

Romanes eunt domus

De kritiekpunten die in de phonearena review worden genoemd kunnen (behalve het topzware dan) allemaal met een update worden opgelost. Ik heb met mijn huidige HTC winfoon ook best wel wat drama gehad met de geluidskwaliteit. Na een update van de radio-rom kreeg ik er steeds meer werkende functionaliteit bij. Mijn BT carkit kon ineens wél het telefoonboek overhalen, verbindig werdt beter en ook de batterijduur ging omhoog.
En Sense kun je ook later alsnog installeren als je dat wilt, of iets anders als iemand iets nóg mooiers bedenkt. Dat is nou juist het mooie van de Android foons; er kan van alles aangepast worden. Je wordt niet door een of andere Big Brother beperkt in je vrijheid om op je eigen apparaat iets te installeren.

Of het de N1 wordt of de 'eigen' HTC equivalent, maar deze foon gaat er komen!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
RoD schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 08:44:
[...]

Misleid? Google heeft nooit aangegeven dat de Europese N1 multitouch zou krijgen. Iedereen verwacht het wel, omdat het met de Droid ook zo gebeurde. Maar je kunt hier Google niet de schuld van geven. Het zou overigens wel jammer zijn.

Wat ik wel gek vindt is dat ze blijkbaar vanuit de VS verscheept worden. Zo ben je als klant in Engeland eigenlijk alsnog aan het importeren, alleen dan via de Google-winkel. Het zou zogenaamd makkelijker moeten worden om toestellen te kopen met die store, maar op deze manier vind ik het eigenlijk maar gewoon brak en slecht uitgedacht. En daar komt dan nog bij dat de support, op dit moment, gewoon waardeloos is.

Toch wil ik 'em nog steeds :P
Het is niet specifiek gezegd door Google.
Echter de toestellen die Google heeft verzonden naar Europa hadden wel allemaal MT. Bijv. de duitse Heise had er eentje met pinch zoom enabled.
quote: Engadget
We say this because a phone being passed around to Germany's Heise has pinch zooming enabled.
Misleid is misschien verkeerd verwoord, alleen de aanname/verwachting is m.i. logisch.

ik ben het ermee eens dat het importeren en alles niet eenvoudiger is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 15:09

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Ik vind de Nexus One een prachtige telefoon, het enige nadeel voor mij is dat de Exchange kalender niet wordt ondersteund.

Naar aanleiding hiervan heb ik een mail naar google gestuurd en wanneer ik hier antwoord op heb zal ik dit posten. :)
Koen87 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:41:
Heeft Tweakers.net al een Nexus One bemachtigt voor een review trouwens? :)
Ik heb er nog niks over gehoord, maar wanneer dit niet het geval is kan de mijne wel worden gebruikt ;)

[ Voor 38% gewijzigd door michaelvt op 14-01-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Heeft Tweakers.net al een Nexus One bemachtigt voor een review trouwens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
michaelvt schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:33:
het enige nadeel voor mij is dat de Exchange kalender niet wordt ondersteund.
Dan neem je een licensie op 'TouchDown' voor 10'tje per jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Ik zat net puur uit verveling de doos van de Nexus te bekijken, het volgende viel mij op:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2ymshl2.jpg

Achterop de doos staan vrijwel alle Europese landen, maar de US, HK e.d. staan er niet bij...
Viel me gewoon op, wil er verder niks mee zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:28

Tank80

Cyanide&&Happiness

m3nno schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:12:
Ik zat net puur uit verveling de doos van de Nexus te bekijken, het volgende viel mij op:

[afbeelding]

Achterop de doos staan vrijwel alle Europese landen, maar de US, HK e.d. staan er niet bij...
Had jij 'm via de US of UK besteld?

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:45
m3nno schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:12:

[afbeelding]

Is dat niet GB? Als in Groot Brittannië?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Soepstengel schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:18:
[...]

Is dat niet GB? Als in Groot Brittannië?
Die noemt ie ook niet toch..... US zie ik idd niet staan, HK (als in hongkong) ook niet......

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Wellicht is die tabel een verplichting vanuit de EU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bomin schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:26:
Wellicht is die tabel een verplichting vanuit de EU :)
CE keurmerk werk geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slechte openingsweek voor Nexus One
Uitgegeven: 14 januari 2010 14:27
Laatst gewijzigd: 14 januari 2010 14:27
AMSTERDAM – De vorige week gepresenteerde Google-telefoon Nexus One heeft een beroerde eerste week gedraaid. Er worden veel klachten gemeld en de verkoop valt tegen.

© AFP
Analistenbureau Flurry stelt dat er in de eerste week 20.000 van deze smartphones, die vooralsnog alleen beschikbaar zijn in de VS, Groot Brittannië, Singapore en Hong Kong, zijn verkocht.
Dat steekt schril af bij de andere toestellen met besturingssysteem Android. Zo ging de myTouch 3G in de eerste week 60.000 keer over de toonbank. De Droid deed het nog iets beter met 250.000 exemplaren.

Ter vergelijking, de derde generatie iPhone werd in de eerste week maar liefst 1,6 miljoen keer verkocht. Als oorzaak voor de slechte verkoopcijfers noemt Flurry de ‘soft launch’ van de telefoon. Anders dan bij de Droid werd er weinig geïnvesteerd in marketing.
Ook is de telefoon niet in de winkel te krijgen, maar alleen beschikbaar via de Google-webshop. Ook waren de recensies kritisch en komen er veel klachten binnen over slecht 3G-bereik en slechte service.
bron.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Tank80 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:37:
[...]

Had jij 'm via de US of UK besteld?
Ik had hem via US besteld... maar dat zal niet een andere doos zijn dan via UK of HK lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Als hij FCC gekeurd is betekend dat dan niet dat hij goedgekeurd is voor de vs? En dat de landen die er op staan ook er binnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Ja ze hadden de helft aan landen waar ze hem gingen launchen (itt de iphone 4 vs 8 ), en de web-only manier helpt hier denk ik niet in mee. Plus de (misschien opzettelijk) beroerde marketing maken het nou niet tot een verkoop succes in de eerste week. Snap echt niet dat Google verkondigd in de presentatie dat ze enkelt de UK als test market voor europa willen gebruiken met deze gadget. En rekenen ze de verkopen dan op basis van die cijfers als slechte market om het ding uit te brengen ?!?

Tuurlijk afwachten wat ie dan wel gaat doen overall, maar ze missen natuurlijk de base die inmiddels aan de Droid/Milestone zit (die kwamen ook van de andere Androids af), en het is dus afwachten wat de uitgestelde europa release voor gevolgen heeft.

Off: Volgens mij was er net zoiets met de film Saw, die zou niet eens draaien, eenmaal dat ie redelijk succesvol werd in US, besloten ze de rest vd wereld maar mee te pakken en zie daar --> 5 vervolgstukken

[ Voor 11% gewijzigd door martincm op 14-01-2010 20:17 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Persoonlijk denk ik dat die uitgestelde release de verkopen geen goed zal doen. Importeren is voor veel mensen een grote stap (begrijpelijk) en tegen de tijd dat de N1 hier is (als hij al komt) zijn er weer nieuwe toestellen van zeg HTC. Het is natuurlijk niet als met Apple en de iPhone dat het de enige phone is met dat OS en de meuk er omheen (iTunes etc. etc.). Er komen nog zoveel andere mooie Android toestellen uit elk kwartaal, dat als je ergens een kwartaal wacht met uitbrengen mensen net zo makkelijk een (nieuwere) handset van een andere manufacturer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 17-09 18:50
Als strategie voor de lange termijn begrijp ik het wel. Google heeft nu al, met het beperkte aantal telefoons verkocht, moeite met de nodige support. Ga eens na wat er zou gebeuren als ze er 50x zoveel hadden verkocht. Daar is Google nog niet op berekend. Ze hebben al aangekondigd dat dit de eerste Google 'super phone' is in een hele reeks, dus ik kan wel begrijpen dat ze met hun eerste produkt rustig aan willen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Natuurlijk wil je het rustig aan introduceren, zeker als je onbekend bent met het verkopen van dergelijke hardware. Echter wat Bomin zegt is zeker terecht. Apple gaat immers mogelijk in April al zijn nieuwe iPhone op de markt brengen. *mogelijk als antwoord op de N1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk niet dat er een antwoord nodig is van Apple. De N1 verkoopt onthutsend slecht. Mocht de HTC Bravo daadwerkelijk in maart in Europa verschijnen, dan krijgt de N1 een probleem, denk ik zo.

[ Voor 57% gewijzigd door RoD op 14-01-2010 22:34 . Reden: In de war ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Laatst online: 15-09 22:10
Ik vind het op zich niet heel erg verassend!

Matige verkoop ivm losse prijs en schijnbaar slecht abonnement.

Wat betreft de slechte review; biased en super subkectief en over het algemeen zijn ze aangekomen met zogenaamde gebreke.
Daarnaast hebben zo de onvermijdelijke vergelijking gemaakt met de iphone, wat in mijn ogen is als een nieuwbouwappartementr vergelijken met een 3 sterrenhotel.(Figure of speech - interieur!)
Hoe kan je trouwens de N1 afkraken op innovatie en punten die totaal niet relevant zijn; neem het 'gebrek' van een qwerty toetsenbord..

Zoals verwacht zitten er nog kinderziektes in het appartement die allemaal softwaretechnisch van aard zijn! En het 3g probleem schijnt bij de provider te liggen en tevens alleen voor te komen in amerika.

Voor de reviewers heb ik maar 2 mogelijke verklaringen;

- Gefinancieerd door apple
- Ongeschoolde apple fanboi's

nub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Laatst online: 15-09 22:10
Ik heb nog een vraag - en deze doe ik expres in een aparte post !

Voor de personen die in het bezit zijn van een N1;

Is dit probleem herkenbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 11:07

pezevenK-

#dont.hate

*knip* zie de topicwaarschuwing ;)

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 15-01-2010 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
nubcaek schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 06:14:
Ik heb nog een vraag - en deze doe ik expres in een aparte post !

Voor de personen die in het bezit zijn van een N1;

Is dit probleem herkenbaar ?
Niet bij mijn N1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:15

mphilipp

Romanes eunt domus

nubcaek schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:33:
Daarnaast hebben zo de onvermijdelijke vergelijking gemaakt met de iphone, wat in mijn ogen is als een nieuwbouwappartementr vergelijken met een 3 sterrenhotel.(Figure of speech - interieur!)
Hoe kan je trouwens de N1 afkraken op innovatie en punten die totaal niet relevant zijn; neem het 'gebrek' van een qwerty toetsenbord..
De vergelijking met de iPhone is erg relevant, want daar lijkt ie op gebasseerd qua vormgeving en functionaliteit. Maar zelfs de vorm hoeft niet overeen te komen, de Blackberry werd ook met de iPhone vergeleken omdat ie een aantal overeenkomsten heeft. Je ontkomt er niet aan, terecht of onterecht. In het geval van de N1 vind ik het heel normaal dat ze 'm vergelijken.
En wat dat betreft is dus ook niet innovatief. Niet dat dat iets slechts is, maar de N1 is hardly iets revolutionairs. De technologie die er in zit is alles behalve nieuw; de iPhone heeft precies hetzelfde. Het nieuwe aan de N1 is Android, en door het open karakter daarvan is het voor 'ons twiekers' een intessantere foon. Maar uiteindelijk is het gewoon een keuze die iedereen moet maken welke voor hem/haar het beste zou werken.

Ik ben het wel met je eens dat sommige reviews (misschien omdat het Aaifoon fans zijn) erg aan het zoeken zijn naar minpunten. Maar zie dat ook als een compliment: als je alleen maar over kleine dingen kunt zeiken, is er waarschijnlijk weinig mis met het ding. Het valt ook niet mee om binnen 3 dagen een goed verhaal neer te zetten. Je moet toch weer wennen aan een andere manier van bedienen en misschien wel allerlei gewoontes 'afleren'. Van alle reviews die je op internet over van alles en nog wat kunt lezen, zijn er uiteindelijk altijd maar een paar die echt de moeite waard zijn. De rest pent het over van anderen, of schrijven onevenwichtige of zelfs gekleurde verhalen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Alle telefoons, en zeker smartphones hebben overeenkomsten met elkaar. De iPhone is allesbehalve uniek. Waarom de N1 met de iPhone vergeleken wordt is omdat deze verreweg de populairste is, en daarom geldt als maatstaf voor het succes van de telefoon. Persoonlijk vind ik echter dat je beter met een toestel als de N900 kan vergelijken, of een andere (aankomende) Android-telefoon, zoals de X10 of de Bravo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:30:
Ik denk niet dat er een antwoord nodig is van Apple. De N1 verkoopt onthutsend slecht. Mocht de HTC Bravo daadwerkelijk in maart in Europa verschijnen, dan krijgt de N1 een probleem, denk ik zo.
Persoonlijk ben ik echt enthousiast over de N1, de "nadelen" wegen niet op tegen de voordelen ervan, echter omdat google besluit om ze alleen in de US/UK/HK te verkopen en importeren voor mij een te grote stap is, rest mij niets anders dan wachten. Maar als HTC rond dezelfde tijd komt met de bravo (als de geruchten van de lente en vodafone kloppen), dan vrees ik dat google mijn centjes misloopt, iets wat een wereldwijde verkoop vanaf het begin of vlak daarna had kunnen voorkomen.

Verder zal er vast een goede reden zijn om (zowel in Europa als in de US) slechts 1 carrier te gebruiken, maar dat zal voor velen een obstakel zijn. Veel mensen kopen een toestel nog steeds in combinatie met een abonnement en als die niet overeenkomt met je voorkeur, dan houdt het snel op. Als de iphone ook door vodafone verkocht werd, had ik 'm al een tijd in bezit gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik lees hier en daar dat de Nexus One niet kan synchroniseren met Exchange. Na installatie van bijvoorbeeld Moxier mail zou je vervolgens wel kunnen syncen (bron), maar je moet dan weer handmatig je contacts kopieren van de app naar de Nexus zelf. Ik heb hier een Kerio mailserver draaien, dus ik maak me zorgen over hoe dit gaat functioneren. Het klinkt allemaal erg onhandig!

Heeft iemand al ervaring met de Nexus One in combinatie met een Exchange of Kerio server?

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik vind de N1 wel revolutionair. Het is de eerste telefoon die spraakherkenning zo integreerd.
Het is de eerste telefoon die zo'n dergelijke navigatie software heeft.
Het is de eerste telefoon met een open source OS.

Dus zeker wel revolutionair. Let maar op. iPhone krijgt ook spraakherkenning. En de rest van de telefoons zullen Android volgen.

Maare, hebben jullie deze review al gezien?
http://www.nuvideo.nl/bri...-nexus-one-uitgepakt.html
*plaatsvervangende schaamte*

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:29
DNA_Saint schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:39:
Ik vind de N1 wel revolutionair. Het is de eerste telefoon die spraakherkenning zo integreerd.
[..]
Dus zeker wel revolutionair. Let maar op. iPhone krijgt ook spraakherkenning. En de rest van de telefoons zullen Android volgen.

Maare, hebben jullie deze review al gezien? [..]
Android 2.1 is inderdaad wel redelijk revolutionair, de N1 biedt zelf weinig schokkende features: enkel de noise cancelling is wel 'n slimme feature van de telefoon zelf - de overige specs zijn prima samengezocht, maar op zich weinig vernieuwend.
Dat filmpje van Bright is inderdaad een ramp zeg :X
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om het toestel zelf te bespreken. Voor aankoopmogelijkheden, leveringen, etc kun je terecht in [ABO] Google Nexus One - Aankoop- en leveringsvragen.