Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Mede-auteur:
  • Sparta
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 16:32

Sparta

Google Nexus One - Aankoop- en leveringsvragen

Nexus One logo

Wat we wel in dit topic willen zien:
1. Discussie over de beste manier om de Nexus One in bezit te krijgen
2. Discussie over prijzen, abonnementen en eventuele aanbiedingen
3. Eventuele vragen omtrent het aankoopproces en de Google-winkel.

Wat we niet in dit topic willen zien:
1. Discussies over shops. Dit mag in de Pricewatch.
2. Discussie over het toestel zelf. Dit mag in het techtopic.
3. Offtopic geblaat zoals, ik heb hem, ik heb hem besteld etc etc. Post dus inhoudelijk.
4. Ook hier gelden de regels van GoT, dus vraag jezelf even af of het wel nuttig is wat je post.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1262765186.jpeg

Aanschaffen van de Nexus One

Welke mogelijkheden zijn er?
Geünlockt
Je kan de Nexus One online bestellen via http://google.com/phone.
Er zijn twee varianten beschikbaar: incl. contract en volledig geünlockt.
De geünlockte variant kost $529 excl. BTW en inklaringskosten.

De geünlockte Nexus One is op moment van schrijven alleen nog maar leverbaar in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Hong Kong en Singapore.
Als je op magische wijze wel het orderproces in komt (UK proxy, vakantie in de VK, etc.) dan kan je de telefoon wel bestellen, maar een afleveradres in de VK is vereist.
Het factuuradres mag in ieder willekeurig land zijn.

Let op dat in de VK een andere stekker wordt gebruikt! Het voltage is wel hetzelfde, maar je zal dus wel een UK-naar-EU plug moeten aanschaffen (kosten hiervan liggen rond de 2 EUR op eBay)
Op contract
Vodafone zal de Nexus One op contract aan gaan bieden in Nederland.
Volgens dit nieuwsbericht kan het echter nog wel even duren tot de Nexus One bij Vodafone Nederland beschikbaar komt.

Kan ik de Nexus One naar Nederland laten versturen?
Officiëel verstuurd Google alleen naar de vier 'launch countries', t.w. het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Hong Kong en Singapore.
Er zijn wel aanbieders die de telefoon voor je willen ontvangen in de VS / VK en doorsturen naar Nederland.
Een van deze aanbieders is bijvoorbeeld fromus2eu.nl.

Nu bestellen?
Als je geen zin meer hebt om te wachten dan kan je de Nexus One op de volgende manier bestellen:
(Let op: dit is op eigen risico. Het is geen Google-approved manier om toch aan je N1 te komen dus in geval van problemen / extra kosten: tough luck!)

Benodigd:
- Een creditcard
- Een adres in de US of UK. Als je geen vrienden / collega's / kenissen daar hebt dan zijn er enkele bedrijven die deze service aanbieden. Voorbeelden staan wel in dit topic.

1. Meld je aan voor een US of UK VPN service; voorbeelden zijn o.a. UKVPN en Ivacy. [google=UK VPN]
2. Maak verbinding met je VPN en browse naar http://google.com/phone/
3. Begin het bestelproces door te klikken op "Get your phone".
4. Kies "Nexus One Phone" en druk op "Continue"-- dit is de geünlockte versie.
5. Kies een gravering of klik "Skip this step"
6. Log nu in met je Google Account. Als je er nog geen hebt kan je je hier aanmelden.
Ieder willekeurig (werkend) e-mailadres kan een Google Account zijn. Gmail accounts hebben standaard al een Google Account.
7. Onder "Billing info" kan je je Nederlandse factuuradres en creditcard-gegevens invullen.
8. Kies bij "Shipping address" voor "Different from billing address" en vul hier de aflevergegevens van je US / UK partner in
9. Druk op "Continue"
10. Woei! *O* Gefeliciteerd met je aankoop!

Beschikbaarheid per land
Nederland: medio 2010, zie hier.
België: n.n.b.
Frankrijk: binnen enkele weken; zie hier
Duitsland: binnen enkele weken; zie hier.
Verenigd Koninkrijk: beschikbaar, $529 USD.

[ Voor 110% gewijzigd door Sparta op 06-01-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparta
Vodafone in de bocht:
De Nexus One zal door telecomprovider Vodafone in Nederland worden uitgebracht. Dat zou nog dit jaar gebeuren, maar een precieze datum is nog niet bekend: volgens Vodafone staat een Nederlandse release 'voorlopig nog niet op de roadmap'.

Het was al bekend dat de dinsdag aangekondigde Nexus One door Vodafone naar Europa zou worden gebracht, maar een Nederlandse release was nog niet aangekondigd. Woordvoerster Nicole Tuts van Vodafone Nederland kon Tweakers.net woensdag echter vertellen dat de provider Googles smartphone nog dit jaar in Nederland zal uitbrengen.

De Nederlandse release zal ergens in de loop van 2010 plaatsvinden. Het toestel moet ergens in de komende maand al in het Verenigd Koninkrijk verschijnen, waarna Frankrijk, Spanje, Italië en Duitsland zullen volgen.

Vodafone zal de Nexus One in Nederland in ieder geval alleen via internet verkopen; de telefoon komt niet in de fysieke winkels te liggen. De reden hiervoor is onbekend. De provider heeft geen exclusiviteitsperiode bedongen bij Google, maar zegt wel de eerste te zullen zijn die de telefoon in Nederland op de markt brengt. Dat Google de telefoon eind januari al in Nederland zou uitbrengen, zoals eerder werd bericht, lijkt daarmee van de baan. Google was niet bereikbaar voor een toelichting.

De Nexus One werd dinsdag door Google aangekondigd. De telefoon wordt gefabriceerd door HTC en bevat onder andere een amoled-scherm met een beelddiagonaal van 3,7" en een resolutie van 480x800 pixels. De 'superphone', zoals Google hem noemt, draait op Android 2.1 en beschikt over een op 1GHz geklokte Snapdragon-processor en 512MB werkgeheugen.

LordLynx schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:21:
Gaat deze telefoon in de UK nu ook gewoon in de winkel te koop zijn? Ik kom namelijk elke maand wel een keer in London voor mijn werk dus als ik er daar eentje zou kunnen meenemen....
En als dat kan, ga je dan nog problemen krijgen met andere dingen (software kopen, gezeur met een NL netwerk, etc)?
Als je hem online besteld en af laat leveren bij je ho(s)tel moet dat gewoon kunnen. 529 USD is de unlocked versie.
Billing address maakt niet veel uit; dat mag in ieder welk land zijn. Zolang de shipping address maar in de UK is. :)

[ Voor 64% gewijzigd door Sparta op 06-01-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:42
Even een quote/kopie van m'n eerdere bericht in het N1 topic:

De kosten voor het gebruik van http://www.fromus2eu.nl/

€508 totaal voor toestel + doorsturen
€76,26 alleen doorsturen

Bij betaling met Paypal komt er een 6% bij.

Bon + pakketwaarde aanpassen is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:41
Waarom moet het nou weer lang duren voordat hij in Nederland uitkomt :( . Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Katseviool schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:56:
[...]

Nee sorry, beetje ongelukkig opgestelde reactie :)

Maar ze vraagt €508 totaal als je haar laat bestellen en versturen naar NL en als jij zelf besteld via een proxy en het via haar adres laat doorsturen een €76,26.

Bij betaling met Paypal komt er een 6% bij.

Het grote nadeel vind ik echter dat de bon niet kan worden aangepast, ze verstuurd dus gewoon het pakket met de waarde $520 op. Ik weet dus ook niet precies wat het dan allemaal gaat worden als de douane z'n rekenmachine erbij pakt, maar goedkoop zal het vast niet gaan worden :)
Okee, 508 voor totale afhandeling dus........ Als ik dan de invoerrechten bekijk, vind de site van de douane 0% voor mijn TARIC code..... vreemd :? Die standaard BTW 19% gaat dan nog wel geheven worden over $520 $530 (in t ergste geval dan)(= 19% over €330 €370 = €62,70 €70,-)

Zou dus van die site 508+70=578 totaal worden, en dan evt nog een invoerrechten maar de EU douane site geeft daar dus 0% uit de USA op de TARIC code voor gsm's (maar als iemand hier andere ervaring mee heeft hoor ik de extra procenten over het aankoop bedrag graag)

/edit/ Met correctie van hieronder ;) /edit/

[ Voor 5% gewijzigd door martincm op 06-01-2010 12:39 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
$530 is geen €330 maar €370, en de BTW die je betaalt is dan dus €70 en niet €62,70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
martincm schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:10:
[...]

Okee, 508 voor totale afhandeling dus........ Als ik dan de invoerrechten bekijk, vind de site van de douane 0% voor mijn TARIC code..... vreemd :? Die standaard BTW 19% gaat dan nog wel geheven worden over $520 (= 19% over €330 = €62,70)

Zou dus van die site 508+62,70=570 totaal worden, en dan evt nog een invoerrechten maar de EU douane site geeft daar dus 0% uit de USA op de TARIC code voor gsm's (maar als iemand hier andere ervaring mee heeft hoor ik de extra procenten over het aankoop bedrag graag)
Je kunt echter wel beter dan zelf met Google checkout die telefoon bestellen. Want verzending binnen US is gratis. Dus dan krijg je: €362 (gehanteerde wisselkoers XE.com) + €76 = 438 totaal exclusief douane/import kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

MarcoC schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:15:
$530 is geen €330 maar €370, en de BTW die je betaalt is dan dus €70 en niet €62,70.
Excuus, ik zat natuurlijk met een verkoopkoers te werken...... op wisselkoersen.nl loopt $520 nu op €360 (Katseviool meld in tech topic dat zij $520 als waarde van het pakket gaat hanteren)
Katseviool schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:15:
[...]

Je kunt echter wel beter dan zelf met Google checkout die telefoon bestellen. Want verzending binnen US is gratis. Dus dan krijg je: €362 (gehanteerde wisselkoers XE.com) + €76 = 438 totaal exclusief douane/import kosten.
Is dit pakket wel te tracen op binnenlandse verzending in Amerika ? Dit zou ik dan wel graag bij willen kunnen houden wanneer het bij hen aankomt, en vervolgens van hen ook weer een trace willen krijgen wanneer ze het deze kant op laat komen.
Daarbij moet ik dit dus gaan doen over een secure verbinding door een UK proxy heen dus.....daar ben ik persoonlijk dan weer een beetje huiverig voor....

Heeft ze ook vermeld hoe lang dit doorgaans duurt (m.a.w. wie gaat het verschepen hier naar toe)

[ Voor 6% gewijzigd door martincm op 06-01-2010 12:35 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparta
martincm schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:34:
Is dit pakket wel te tracen op binnenlandse verzending in Amerika ? Dit zou ik dan wel graag bij willen kunnen houden wanneer het bij hen aankomt, en vervolgens van hen ook weer een trace willen krijgen wanneer ze het deze kant op laat komen.
Op http://google.com/phone/ staat ook een linkje "Track my order"; ik neem aan dat daar dus ook shipping tracking achter zit binnen de VS (danwel VK).
Daarbij moet ik dit dus gaan doen over een secure verbinding door een UK proxy heen dus.....daar ben ik persoonlijk dan weer een beetje huiverig voor....
Daarom heb ik voor een paar euro's maar even een UK-based VPN aangeschaft bij vpnuk.net. Dat is me net iets veiliger dan een semi-public proxy gebruiken.
(OpenVPN SSL based VPN)

offtopic:
Bijkomend voordeel is dat je komende zondag Top Gear live kan kijken via de BBC site :+

[ Voor 5% gewijzigd door Sparta op 06-01-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-04 13:58

Greebs

inert

Wat een waardeloos nieuws van Vodafone weer, op deze manier lopen we op alle mooie Android telefoons maanden achter en hoeft het voor mij telkens al niet meer. "Nog dit jaar", dat kan ook met de volgende kerst zijn... Hoeveel moeite is het om de unlocked versie hier ook alvast beschikbaar te maken, zeker wanneer hij ook nog eens eerder in bijv. Duitsland komt. Waarom al die bedrijven zich op deze manier in de vingers willen snijden en alle potentiële klanten hier het zo moeilijk mogen willen maken is beyond me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-04 20:34
Als deze volgende week ook beschikbaar komt in Duitsland, dan doe ik dat. Laat ik nou net 5 km van Duitsland af wonen en 10 Duitse collega's hebben ;) Is er al bekend wanneer deze in DE beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Bomin schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:55:
Wat een waardeloos nieuws van Vodafone weer, op deze manier lopen we op alle mooie Android telefoons maanden achter en hoeft het voor mij telkens al niet meer. "Nog dit jaar", dat kan ook met de volgende kerst zijn... Hoeveel moeite is het om de unlocked versie hier ook alvast beschikbaar te maken, zeker wanneer hij ook nog eens eerder in bijv. Duitsland komt. Waarom al die bedrijven zich op deze manier in de vingers willen snijden en alle potentiële klanten hier het zo moeilijk mogen willen maken is beyond me.
Inderdaad. Wat dat betreft kan een voorbeeld aan Apple genomen worden. Altijd tot op de dag nauwkeurig de releasedate bekend, en bovendien vaak binnen twee maanden overal ter wereld uit (afgezien van de 2G dan). Niks irritanter dan een mooi apparaat introduceren om vervolgens te zeggen dat je het "ergens in 2010" kunt kopen :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparta
Bomin schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:55:
Zie bijvoorbeeld dit voor de reeds beschikbare talen. Nog geen Nederlands dus.
Dat het langer ging duren was dus al te verwachten (helaas..), maar "nog dit jaar" klinkt inderdaad niet hoopvol.
Koen87 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:59:
Als deze volgende week ook beschikbaar komt in Duitsland, dan doe ik dat. Laat ik nou net 5 km van Duitsland af wonen en 10 Duitse collega's hebben ;) Is er al bekend wanneer deze in DE beschikbaar is?
http://twitter.com/vodafone_de/status/7436517117
"Das Google Handy #Nexus One wird es bald auch bei Vodafone Deutschland geben. Wir halten Euch auf dem Laufenden"

'Binnenkort'. Wel, alsnog beter dan "nog dit jaar". :P

[ Voor 23% gewijzigd door Sparta op 06-01-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Sparta schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:44:
[...]

Op http://google.com/phone/ staat ook een linkje "Track my order"; ik neem aan dat daar dus ook shipping tracking achter zit binnen de VS (danwel VK).

[...]

Daarom heb ik voor een paar euro's maar even een UK-based VPN aangeschaft bij vpnuk.net. Dat is me net iets veiliger dan een semi-public proxy gebruiken.
(OpenVPN SSL based VPN)

offtopic:
Bijkomend voordeel is dat je komende zondag Top Gear live kan kijken via de BBC site :+
Precies ordertrack zit er gewoon bij en ik zou idd via een VPN bestellen. http://ivacy.com is ook wel een goede, kun je gewoon aangeven via welk IP (UK, US, Rusland) je wilt.

Die Elle is verder wel betrouwbaar, via FOK! maken veel mensen gebruik van haar service om Abercrombie kleding te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Sparta schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:00:
[...]

Zie bijvoorbeeld dit voor de reeds beschikbare talen. Nog geen Nederlands dus.
Dat het langer ging duren was dus al te verwachten (helaas..), maar "nog dit jaar" klinkt inderdaad niet hoopvol.
Ja dat had ik gezien, ik weet niet of Nederlands normaliter wel beschikbaar is in Android, maar voor mij hoeft dat dus niet. Dus Google strooit wel leuk met het woord choice, maar ik heb dus geen keus (tenzij ik me blauw wil betalen) behalve wachten tot Vodafone NL besluit dat het wel lang genoeg geduurd heeft voordat de telefoon hier mag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Sparta schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:44:
[...]
(OpenVPN SSL based VPN)

offtopic:
Dank voor de tip, ziet er idd erg goed uit. Heb je hier een een shared of een dedicated IP voor uitgekozen?? En hoe duur was je pakketje totaal bij vpnuk.net?

Ik zit dus even af te wegen of dat t het waard gaat zijn..... ik denk het namelijk wel. 500+ voor een tel uitgeven, ongekend, maar met wat geschuif en hopen op een redelijk deel voor de verkoop van mijn huidige tel is t wel te billijken denk ik. Zeker omdat ik m niet snel hier verwacht. Ik zal toch eens een mailtje sturen naar die Elle.

op deze manier is deze toch nog altijd ruim 100 goedkoper dan een nieuwe 3GS (16gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparta
martincm schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:01:
[...]

Dank voor de tip, ziet er idd erg goed uit. Heb je hier een een shared of een dedicated IP voor uitgekozen?? En hoe duur was je pakketje totaal bij vpnuk.net?
Shared. Was 7,54 EUR via PayPal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Sparta schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:41:
[...]

Shared. Was 7,54 EUR via PayPal. :)
Top, nou dan weet ik dat welke ik aan moet schaffen. Ik heb Ellen net gemailed met ook de concrete interesse en wacht even af wat voor voorstel ik krijg. Daarna neem ik een beslissing.

Tot die tijd even kijken of zoiets ook vanuit de UK misschien te regelen is.

Iets anders is, weet iemand hoe het zit met de lader/adapter van het apparaat ? Is dat op te lossen met een verloopstekker (net als UK variant) of heb ik hier een andere voor nodig???

[ Voor 17% gewijzigd door martincm op 06-01-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Het is een simpele usb lader.
Dus je kunt altijd een andere usb lader pakken. Bijv. eentje van je vorige HTC. Moet je enkel even een stukje figuurzagen (A)

Verder kun je het inderdaad gewoon oplossen met een verloopstekker

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27751

Ganymedus schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:57:
Verder kun je het inderdaad gewoon oplossen met een verloopstekker
Is niet helemaal waar natuurlijk, in de US draait alles op 110 VDC. Die lader wil je hier niet in het stopcontact drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Ik heb een mail ontvangen van "FromUS2EU" en daarbij kom ik op een totaalbedrag van €518,-.
Echter kunnen er wel invoerrechten en BTW in rekening gebracht worden. Komt dat vaak voor?
Ik heb het niet zo om een gok te wagen, dat is wel 100+ euro extra :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Ontzettend veel laders kunnen tegenwoordig overweg met 110-230 V, volgens mij zag ik zoiets ook op de officiële Google phone pagina. Maar ja, FromUS2EU is mij te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-04 20:07
Anoniem: 27751 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:37:
[...]

Is niet helemaal waar natuurlijk, in de US draait alles op 110 VDC. Die lader wil je hier niet in het stopcontact drukken...
Krijg je er wel een oplader bij? Het hele idee van universele opladers(mini-usb) was toch dat je d'r zelf 1 koopt zodat je niet 20 laders thuis hebt liggen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Reply gekregen van FromUS2EU:

Kosten voor producten $0.00
Shipping kosten binnen de USA $0.00
Geschatte verzendkosten naar Nederland $51.50
Currency toeslag (5% over bovenstaande) * $2.58
Subtotaal $54.08

Omgerekend euro's € 40.65
Handling fee € 35.00
Totaal € 75.65

Vind het wel meevallen, mits er geen invoerrechten en btw betaald hoeven te worden. Zal wel meevallen, lijkt mij :) Lets give it a try!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Echt goedkoop is het niet moet ik wel zeggen, maar het is te doen.. Maar €508 euro voor een telefoon blijft wel veel.. Ik denk dat het goedkoper is even te wachten tot hij in een van onze buurlanden te vinden is..

[ Voor 46% gewijzigd door Elect op 06-01-2010 15:58 ]

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
m3nno schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:51:
Reply gekregen van FromUS2EU:

Kosten voor producten $0.00
Shipping kosten binnen de USA $0.00
Geschatte verzendkosten naar Nederland $51.50
Currency toeslag (5% over bovenstaande) * $2.58
Subtotaal $54.08

Omgerekend euro's € 40.65
Handling fee € 35.00
Totaal € 75.65

Vind het wel meevallen, mits er geen invoerrechten en btw betaald hoeven te worden. Zal wel meevallen, lijkt mij :) Lets give it a try!
Heb jij een Amerikaanse proxy? Want dat scheelt behoorlijk met de kosten van wat ze mij toestuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Koen87 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:58:
[...]

Heb jij een Amerikaanse proxy? Want dat scheelt behoorlijk met de kosten van wat ze mij toestuurt.
Nee, je hebt ook de optie om de gehele afhandeling door haar te laten doen. Dus zeg maar de order te plaatsen en te betalen (google checkout), en vervolgens ook nog eens te shippen (binnenlands en daarna shipping naar NL). Hoef je zelf helemaal niets meer te doen alleen payen en adres doorgeven.

Voorstel waar jij op doelde is dat je het bestel/betaal proces zelf doet en zij verzorgt dan de shipping naar NL wanneer ze het toestel binnen heeft (haar adres wordt dan dus als locatie vermeld)

[ Voor 4% gewijzigd door martincm op 06-01-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Is het niet gemakkelijker om hier gewoon een inkoopactie voor op te zetten? Dan betaal je maar 1x alle kosten voor het verzenden ed, en ik denk dat er voldoende tweakers mee willen doen. Uiteraard moet zoiets wel buiten GoT om geregeld worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stfnlln schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:44:
[...]

Krijg je er wel een oplader bij? Het hele idee van universele opladers(mini-usb) was toch dat je d'r zelf 1 koopt zodat je niet 20 laders thuis hebt liggen...?
Ja daar heb je idd een punt, moeten we maar even de "unboxing" filmpjes op youtube deze week afwachten;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Koen87 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:39:
Ik heb een mail ontvangen van "FromUS2EU" en daarbij kom ik op een totaalbedrag van €518,-.
Echter kunnen er wel invoerrechten en BTW in rekening gebracht worden. Komt dat vaak voor?
Ik heb het niet zo om een gok te wagen, dat is wel 100+ euro extra :P
Invoerrechten komen daar vrijwel zeker bij, dit aangezien de daadwerkelijke waarde van het pakket op de bon wordt vermeld. Ik had al nagevraagd of ze het als "gift" wilde verzenden (heb je tenminste nog een kans om de invoerrechten te ontlopen), maar dit wilde ze niet aangezien ze veel pakketjes verzend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-11-2022

MB4

RoD schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:31:
Is het niet gemakkelijker om hier gewoon een inkoopactie voor op te zetten? Dan betaal je maar 1x alle kosten voor het verzenden ed, en ik denk dat er voldoende tweakers mee willen doen. Uiteraard moet zoiets wel buiten GoT om geregeld worden...
Thehe, mogen er dan ook Belgen meedoen, want ik ben wel geïnteresseerd :9

\edit: dan zitten we meteen ook weer met het probleem van max. 5 foons per gmailaccount he :X

[ Voor 10% gewijzigd door MB4 op 06-01-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Ik zit erover te denken om een soortgelijke constructie te doen via Engeland, shipping address daar, billing address hier, en dat het dan doorgestuurd wordt met Royal Mail of whatever. Vraag me wel af hoe het met evt. garantie zit, die loopt via HTC, maar hoort de garantie dan bij het shipping of billing address (ik neem aan billing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Laatst online: 15:05
RoD schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:31:
ik doe mee als iemand zoiets opzet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05 08:38
arene schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:55:
ik doe mee als iemand zoiets opzet......
Same here, if the price is right ;) En anders regel ik wel iets via een vriend van me in Cardiff, als dat zo easy is.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
of iemand vliegt even met ryanair over naar de UK. Reserveer een kamer in een goedkoop hostel en je bent klaar. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
Brad Pitt schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:59:
[...]

Same here, if the price is right ;)
Idd! Ik heb ook al even zitten kijken op ebay, maar daar worden ze er nou niet bepaald goedkoop aangeboden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Ik neem aan dat via het Verenigd Koninkrijk een stuk goedkoper gaat worden. Iemand die graag de verzendkosten wil delen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb gehoord van een bron bij Google dat de verkoopprijs rond de 330 Pond gaat komen te zitten in de Europese gebieden. Niet onaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Anoniem: 27751 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:37:
[...]

DC? Denk het toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
RoD schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:20:
Ik heb gehoord van een bron bij Google dat de verkoopprijs rond de 330 Pond gaat komen te zitten in de Europese gebieden. Niet onaardig.
Misschien een hele stomme vraag, maar weet jou bron misschien meer over de release in Nederland? Vooral omdat deze eerder heeft gezegd dat het eind Januari zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4

MB4

Jah, want tot eind januari wil ik gerust ff wachten, maar Spring is ten vroegste maart en in het slechtste geval juni fzo, dat is dan weer wat teveel van het goede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ganymedus schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:11:
of iemand vliegt even met ryanair over naar de UK. Reserveer een kamer in een goedkoop hostel en je bent klaar. :D
Vraag is wel wat de levertijd is in de UK. Zit je daar straks 2 weken in zo'n griebus hostel te wachten op je foon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4

MB4

Hmmm ik was net nog ff op die page van Google zelf en daar staat letterlijk dat Europe coming soon is (Spring staat bij Vodafone voor US). Zou hij dan toch misschien in NL gelauncht worden samen met Duitsland en Frankrijk? Misschien zijn ze nog in onderhandeling of iets dergelijks en zijn ze nog niet helemaal zeker *fingers crossed* :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparta
Fly-guy schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:55:
[...]

Vraag is wel wat de levertijd is in de UK. Zit je daar straks 2 weken in zo'n griebus hostel te wachten op je foon..
Plus dat inklaringskosten pas soms weken achteraf mbv een brief worden verhaald door het postbedrijf (TNT / DHL / UPS) toch?
MB4 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:06:
Hmmm ik was net nog ff op die page van Google zelf en daar staat letterlijk dat Europe coming soon is (Spring staat bij Vodafone voor US). Zou hij dan toch misschien in NL gelauncht worden samen met Duitsland en Frankrijk? Misschien zijn ze nog in onderhandeling of iets dergelijks en zijn ze nog niet helemaal zeker *fingers crossed* :p
Reken er maar niet op. Ierland is 99% gelijk aan de UK, qua taal, stekkers, etc, en daar hadden ze hem dus net zo goed direct kunnen launchen, maar mooi dat dit niet gebeurt is..
Me dunkt dat ze dus eerder naar potentiële afzetmarkt kijken dan hoe makkelijk het zou zijn om de N1 te gaan leveren.

[ Voor 51% gewijzigd door Sparta op 06-01-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Qoon3x schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:37:
[...]

Misschien een hele stomme vraag, maar weet jou bron misschien meer over de release in Nederland? Vooral omdat deze eerder heeft gezegd dat het eind Januari zou zijn.
Heb ik gevraagd, maar was niets over te vertellen. Kan zijn dat mijn bron de releases omgewisseld heeft, ofzoiets. In Frankrijk lijkt het erop dat ie wel binnen enkele weken komt.

In ieder geval, zodra hij meer weet, krijg ik het te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Nou ik heb em besteld via www.fromus2eu.nl hij kwam inderdaad op 518 euro. Vind het eerlijk gezegd een mooie prijs. Alleen invoerrechten, maar hopen dat hij onopgemerkt voorbij rolt :)

Nu maar afwachten of die komt en wanneer die komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik ken ook nog wel wat mensen binnen Google en vodafone. Die zal ik morgen vanaf het werk eens mailen of die wat los willen/kunnen laten.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
m3nno schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:54:
Nou ik heb em besteld via www.fromus2eu.nl hij kwam inderdaad op 518 euro. Vind het eerlijk gezegd een mooie prijs. Alleen invoerrechten, maar hopen dat hij onopgemerkt voorbij rolt :)

Nu maar afwachten of die komt en wanneer die komt
Laat het ons weten of ie ook voor 518 euro is overgekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Koen87 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:00:
[...]

Laat het ons weten of ie ook voor 518 euro is overgekomen ;)
Uiteraard, kan me moeilijk voorstellen dat de douane elk pakje gaat bekijken voor het bedrag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Waarom alleen invoerrechten? Op dit bedrag wordt er toch Douanerechten (=invoerrechten) en BTW gerekend?

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Op mobiele telefoons zijn geen douanerechten van toepassing, dus het gaat om BTW over de waarde van het artikel + verzendkosten en inklaringskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado

Tjado

Dé man

Is toch kans op 19% over 518 = 98,42 erbovenop.

volgensmij is er ook nog kans op 17 euro inklaringskosten voor de moeite die het postbedrijf voor je doet? 8)7

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Tjado schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:25:

volgensmij is er ook nog kans op 17 euro inklaringskosten voor de moeite die het postbedrijf voor je doet? 8)7
Dat is de prijs die je betaald als je een early adopter bent, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado

Tjado

Dé man

Haha dat is waar. Niet dat ik het niet zou doen, het is meer dat het lijkt alsof mensen er geen rekening mee houden..

Wat dat betreft is de UK echt een betere optie lijkt mij.

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Tjado schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:37:
Haha dat is waar. Niet dat ik het niet zou doen, het is meer dat het lijkt alsof mensen er geen rekening mee houden..

Wat dat betreft is de UK echt een betere optie lijkt mij.
UK is een goede optie, maar ik zie het verschil niet tussen de UK en de USA, behalve dat het wat verder is.

van de website:
Alle pakketten die we verzenden worden (steekproefgewijs) gecontroleerd door de douane. Er is een kans dat u BTW en/of invoerrechten moet betalen bij aflevering van uw bestelling. Alle invoerkosten zijn voor rekening van de ontvanger.
Steeksproefgewijs O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Vodafone brengt N1 binnen enkele weken naar Europa.

Release eind januari lijkt dus toch te kloppen.... alleen Nederland lijkt daar niet bij te zitten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Maar ja dat Vodafone gedoe is dus vnl. zodat mensen hem subsidized met een abo kunnen kopen. N1 wordt tenslotte nu toch al door Google zelf unlocked in de UK verkocht, dus daar zit ook nog een mogelijkheid. Tenslotte, wanneer dat goed loopt (kan me voorstellen dat Google bij hun eerste excursie als merchant het langzaam willen beginnen) kan het zo zijn dat ze al unlocked aan NL gaan leveren voordat ze een dealtje met Vodafone hebben. Waarschijnlijk is het weer wishful thinking van mijn kant though en zien we de N1 pas in september o.i.d. Nederland kennende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Op androidworld.nl een beschrijving hoe je hem nu kunt kopen:

Howto: Hoe koop je een Nexus One in Nederland/België

De GooglePhone is er dan eindelijk officieel, maar helaas nog niet voor ons in Nederland. Wel hebben wij alvast als een review van de Nexus One, hetgeen niet wegneemt dat er nog veel mensen zijn die dit toestel graag zelf in handen zouden willen hebben. Onze mailbox stroomde vandaag dan ook over met vragen als ‘Hoe kan ik het toestel kopen’ en ‘Moet ik nu echt wachten tot juni?’ Wij hebben een oplossing voor alle ongeduldige avonturiers. Hieronder een uitleg over een methode om het toestel toch in Nederland te krijgen zonder een ticket naar de VS te kopen…..
Onderstaande howto komt van Oetzitterd.nl, de persoonlijke blog van @Arvid. Alle credits voor het maken gaan dus ook naar hem, bedankt!

Benodigdheden:
VPN account (proxies zijn vaker al geblokkeerd of werken toch net niet)
US shipping adres
Google Checkout account (zit aan je Gmail account gekoppeld)

VPN Account
Een VPN account is nodig om Google te laten denken dat je in de VS zit. De site is namelijk zo gebouwd dat enkel mensen uit de bovengenoemde landen het bestelprocess kunnen volbrengen. Er zijn verschillende bedrijven waar je deze dienst kunt afnemen. Als je googlet (klik voor de zoekresultaten) vind je er een hele berg. Zelf heb ik goeie verhalen gehoord over: HotSpot VPN
U
S shipping adres
Google levert de producten alleen af op adressen in de bovengenoemde landen dus je zult ook een adres in de VS (of bv in Engeland) moeten hebben. Mocht je geen vrienden of collega’s hebben wonen in deze landen kun je altijd een fictief adres aanvragen via bijvoorbeeld, MyUS.com. Zodra je dit adres hebt, vul je dat in bij je Google Checkout account als default adres (let hier dus op als je vaker iets bestelt!) Dit bedrijf ontvangt het pakket, tekent eventuele papieren van FedEx voor je en stuurt het dan verder.

Google Checkout account

Het meeste makkelijke. Gewoon even naar http://checkout.google.com gaan en even alles netjes invullen.
Wanneer je het bovenstaande allemaal hebt geregeld, is het een kwestie van het bestelproces goed te doorlopen en op te letten wanneer de telefoon aankomt bij je fictieve adres (of vriend/collega) zodat de telefoon ook wordt doorgestuurd. Let op: bestel de telefoon die unlockt is ($529) en graveren kost 72uur extra
Ik heb mijn telefoon tijdens de presentatie van Google besteld en de verzending is al onderweg. Ergens volgende week zal ik hem dan ook thuis ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
RoD schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:10:
Vodafone brengt N1 binnen enkele weken naar Europa.

Release eind januari lijkt dus toch te kloppen.... alleen Nederland lijkt daar niet bij te zitten :/
_/-\o_
Als duitsland ook in die "eind januari" release valt. Dan ben ik heel erg blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tsja, ik denk dat we allemaal wel een beetje blij kunnen zijn dan :P Importeren vanuit de landen om ons heen is toch een stukje makkelijker. Zeker als die prijs van 330 Pond klopt. Dat is 366 Euro. Wat verzendkosten erbij, en je hebt toch nog een hele mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Die 330 pond is neem ik aan zonder de Engelse BTW à 17,5% want het komt vrijwel overeen met 530 USD -> GBP. Maar dat het makkelijker gaat worden dan vanuit de VS staat buiten kijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Nou, ik heb dus via dat Google checkout een account aangemaakt en zo'n order ingeklopt krijg ik net deze melding:
We were unable to verify the account information for your recent purchase with Google Checkout. As a result, your account has been temporarily suspended and your recent order has been cancelled
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bomin schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:45:
Die 330 pond is neem ik aan zonder de Engelse BTW à 17,5% want het komt vrijwel overeen met 530 USD -> GBP. Maar dat het makkelijker gaat worden dan vanuit de VS staat buiten kijf :)
Daar weet ik niets van, zou ik nog ns na moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Om het even goed te snappen, als ik iemand in Engeland ken dan kan ik via een UK VPN de bestelling doen vanuit Nederland, betalen met mijn NL Creditcard via mijn Nederlandse google account en naar een Engels adres sturen. Klopt dat :)? Of moet de CC ook UK zijn? Of zeg ik nog iets anders fout :)

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 17:41
Ik heb begrepen dat de Nexus One ook in Singapore verkrijgbaar is. Mijn broer zit daar nu 3 maand en kan dus voor 530 dollar zo'n unit thuis laten bezorgen en daarna als gift naar mij sturen. Dan heb ik dus voor 370 euro + verzendkosten een Nexus One. Weet iemand of ze gifts soms/altijd/nooit checken bij de douane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado

Tjado

Dé man

Soms. Uit persoonlijke ervaring lijkt het of ze het steeds minder geloven ;)

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Ik zag trouwens wel dat boven dat bedrag van $530 nog tax komt, zo wilde ik hem versturen naar Texas en werd het totaal bedrag een $572.64...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Laatst online: 18:52

Tank80

Cyanide&&Happiness

Zit ff op de vodafone nl site te neuzen, kom ik dit tegen in de faq:
Wat is de Nexus One?

De Nexus One is de nieuwe Google telefoon. Het is het nieuwste toestel in een serie Android telefoons, speciaal voor Google gemaakt door HTC.

Dit supersnelle toestel (1 Ghz processor!) is speciaal ontworpen om te surfen op het web.
bron

Stond er vanochtend nog niet op volgens mij, dus er is daar iig beweging in de zaak lijkt het...
Gelijk maar ff een mailtje gestuurd wanneer ze kunnen leveren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tank80 op 06-01-2010 21:47 ]

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
Tank80 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:45:
Zit ff op de vodafone nl site te neuzen, kom ik dit tegen in de faq:

[...]

bron

Stond er vanochtend nog niet op volgens mij, dus er is daar iig beweging in de zaak lijkt het...
Gelijk maar ff een mailtje gestuurd wanneer ze kunnen leveren :)
ja heb ze ook al een berichtje gestuurd (niet dat ze daar ooit iets in gaan zeggen maarja)

vertel ik ze dat ik bij t-mobile zit en wel over wil stappen, sturen ze terug dat ik moet inloggen met mijn vodafone account en de vraag opnieuw moet stellen |:( goeie manier van antwoorden hebben zij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Stfnlln schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:50:
[...]

ja heb ze ook al een berichtje gestuurd (niet dat ze daar ooit iets in gaan zeggen maarja)

vertel ik ze dat ik bij t-mobile zit en wel over wil stappen, sturen ze terug dat ik moet inloggen met mijn vodafone account en de vraag opnieuw moet stellen |:( goeie manier van antwoorden hebben zij
Lol, ach ik heb ze gevraagd of ik de supersim ook mag gebruiken voor de N1 omdat ik geen iPhone heb. Antwoord, u kunt de supersim gebruiken in uw iPhone. |:(

Enfin, zouden ze het echt kunnen zien of je een iPhone of N1 gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ganymedus schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:20:
[...]

Lol, ach ik heb ze gevraagd of ik de supersim ook mag gebruiken voor de N1 omdat ik geen iPhone heb. Antwoord, u kunt de supersim gebruiken in uw iPhone. |:(

Enfin, zouden ze het echt kunnen zien of je een iPhone of N1 gebruikt?
Ik heb gehoord van niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparta
Katseviool schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:36:
Ik zag trouwens wel dat boven dat bedrag van $530 nog tax komt, zo wilde ik hem versturen naar Texas en werd het totaal bedrag een $572.64...
Sommige US staten hebben nog sales tax dat er bovenop komt. Dat is staat-afhankelijk.
In TX is dit 6.25%
Alaska, Delaware, Montana, New Hampshire en Oregon hebben dit niet.

Wikipedia: Sales taxes in the United States
bop schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:13:
Om het even goed te snappen, als ik iemand in Engeland ken dan kan ik via een UK VPN de bestelling doen vanuit Nederland, betalen met mijn NL Creditcard via mijn Nederlandse google account en naar een Engels adres sturen. Klopt dat :)?
Ja, dat klopt. :)
Gewoon even opletten dat je een UK afleveradres ingeeft tijdens het bestellen. :)
RoD schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:06:
[...]
Daar weet ik niets van, zou ik nog ns na moeten vragen.
Aangezien de prijs van $529 ook excl. BTW was neem ik aan dat het dus ook £ 330 excl. BTW is. Zo'n € 431.
Nog niet slecht en ook niet de $1=€1 die ik half verwachtte.
PcFer schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:27:
Weet iemand of ze gifts soms/altijd/nooit checken bij de douane?
Ja op alledrie. ;)

Zie o.a. MacBook uit het buitenland en USPS pakketje bij Douane

[ Voor 23% gewijzigd door Sparta op 06-01-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:28

13art

Moderator Mobile
bop schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:13:
Om het even goed te snappen, als ik iemand in Engeland ken dan kan ik via een UK VPN de bestelling doen vanuit Nederland, betalen met mijn NL Creditcard via mijn Nederlandse google account en naar een Engels adres sturen. Klopt dat :)? Of moet de CC ook UK zijn? Of zeg ik nog iets anders fout :)
Kan je dan niet beter diegene in Engeland laten bestellen en laten opsturen, scheelt jou weer een VPN account.
Ben zelf in ieder geval even aan het zoeken naar iemand in de UK die hem voor mij wil/kan kopen en dan even wil versturen.....

En dan nog even vriendin over halen dat ik deze phone koop O-)

[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 07-01-2010 07:00 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Tjado schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:25:

Het wordt dan 19% over de 530 dollar (waarde van het pakket toch), niet over jou totaal betaalde prijs in euro's... wordt dus als het al geheven wordt, rond de 70 tientjes (in euro's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:10

Boy

www.byoscoop.nl

je vindt zelfs al biedingen op eBay...gaat hard...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado

Tjado

Dé man

martincm schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:27:
[...]

Het wordt dan 19% over de 530 dollar (waarde van het pakket toch), niet over jou totaal betaalde prijs in euro's... wordt dus als het al geheven wordt, rond de 70 tientjes (in euro's)
19% over de waarde van het pakket én de verzendkosten. Misschien had ik de cijfers niet precies goed, maar dat dus ;)

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Gister 4 telefoons besteld via remote desktop op mijn neefjes pc.

Worden vandaag afgeleverd bij een kennis in de USA die volgende week terug naar NL komt.

Was 568 dollar (+\- € 395) per telefoon kwijt (Florida)

hopelijk wordt ie niet gecontroleerd bij de douane op Schiphol :) anders wordt het 19% per toestel meer.

Moest trouwens wel kopie paspoort en rekeningafschrift naar Google checkout uploaden om mijn CC te verifiëren.

[ Voor 14% gewijzigd door cypher21 op 07-01-2010 12:08 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Laatst online: 15:05
alle vier voor jezelf of kan ik er eentje van je overkopen?
cypher21 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:36:

Worden vandaag afgeleverd bij een kennis in de USA die volgende week terug naar NL komt.

hopelijk wordt ie niet gecontroleerd bij de douane op Schiphol :) anders wordt het 19% per toestel meer.

Moest trouwens wel kopie paspoort en rekeningafschrift naar Google checkout uploaden k
mijn CC te verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87

Moest trouwens wel kopie paspoort en rekeningafschrift naar Google checkout uploaden k
mijn CC te verifiëren.
En je hebt alle 4 de toestellen voor jezelf nodig? ;) Anders heb ik wel interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05 08:38
Koen87 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:40:
En je hebt alle 4 de toestellen voor jezelf nodig? ;) Anders heb ik wel interesse.
Ja, wie niet?! 8)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als jullie toestellen van elkaar willen kopen, doe dat dan even via DM. Anders wordt het hier zo'n slowchatgedoe :)

Of start een inkoopactie op, op een van de sites die daarvoor bedoeld is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Hier kan je m ook orderen. Een aantal van androidworld hebben m daar in order staan. Dik boven de de gangbare prijs, maar ja scheelt je zelf al t werk etc....

http://www.wereld-telefoons.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

[knip]
Moest trouwens wel kopie paspoort en rekeningafschrift naar Google checkout uploaden om mijn CC te verifiëren.
Kopie paspoort naar Google Checkout uploaden, is dat normaal? Want daar begin ik namelijk niet aan, tenzij ik de helft van de gegevens voor hun zwart mag maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Nu online
ik heb hem in de preorder bij expansys zie wel hoe lang het gaat duren vast sneller dan wachten op een release in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop

bop

VisualWeb

Ik las op xda forum dat mensen in Engeland bang waren dat ze nog Taxes moesten betalen aan DHL bij het afleveren, is dit een gegronde angst? Wordt beetje lastig als ik het naar iemand toe laat sturen en diegene opeens bij de deur 100 pond moet betalen voor 'taxes'. Ik mag in de basis toch hopen dat google die er al bij optelt bij het bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
@bomin
jah heb mijn paspoort en cc afschrift ingescant en opgestuurd via
een online formulier. Heb wel de eerste 12 cijfers van de CC zwart mogen
maken. De rest moest leesbaar zijn (is om adres te verifiëren)

@ rest. Als het goed is heb ik er een over, misschien 2 (als een
maat van me niet direct betaald ;) ) maar aangezien de telefoons nog niet hier zijn en ik niet weet of er belasting betaald moet worden heb ik geen idee wat ik ervoor vraag. Stuur maar een DM en na de 17e als hij met de telefoons terug is in NL weet ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, idd zou vreemd zijn. Laten we het een automatisme noemen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Het rekeningafschrift boeit me niet bijster veel, ze weten uiteindelijk toch al mijn CC nummer en adres, het gaat me erom dat ik niet wil dat ze alle gegevens hebben die op mijn paspoort staan. Dan denk ik aan documentnummer, persoonsnummer, geboorteplaats, handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
dat is juist het punt.
Die willen ze JUIST hebben om die naast de CC gegevens te kunnen leggen.

Was er ook niet heel blij me. Mja toch maar gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Nou ja handtekening prima dan, maar de rest van die gegevens hebben ze echt niet nodig daarvoor hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Hier ook alles ingestuurd (Paspoort + CC afschrift), duurt alleen ong. 4 dagen voordat die lui het hebben geverifieerd.

Maar je hebt meerdere opties, zo staat er bijvoorbeeld op je rijbewijs toch een stuk minder gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop

bop

VisualWeb

Katseviool schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:10:
Hier ook alles ingestuurd (Paspoort + CC afschrift), duurt alleen ong. 4 dagen voordat die lui het hebben geverifieerd.

Maar je hebt meerdere opties, zo staat er bijvoorbeeld op je rijbewijs toch een stuk minder gegevens.
Ik heb me creditcard toegevoegd aan Google Checkout en adres gegevens ingevuld etc. maar heb niks hoeven insturen om te verifieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Kan zijn dat jij VISA hebt. Ik heb het met een
MasterCard betaald.
@katseviool. Staat idd 4 werkdagen maar duurde bij mij 2 uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Hier ook Mastercard, maar kennelijk gaan de Yankees de documenten checken want ik wacht al sinds vanmorgen op een antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-04 09:00
Ik heb er gisteren ook één laten bestellen door iemand die in de UK woont. Er is alleen nog niets te zien op zijn CC overzicht. Hij houd me op de hoogte (en ik jullie ook). Hopelijk heeft hij hem dinsdag, want woensdag komt hij hiernaartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
bop schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:16:
Ik las op xda forum dat mensen in Engeland bang waren dat ze nog Taxes moesten betalen aan DHL bij het afleveren, is dit een gegronde angst? Wordt beetje lastig als ik het naar iemand toe laat sturen en diegene opeens bij de deur 100 pond moet betalen voor 'taxes'. Ik mag in de basis toch hopen dat google die er al bij optelt bij het bestellen?
hier ben ik ook erg benieuwd naar, ik heb genoeg collega's in de UK waar ik het kan laten afleveren.
Maar ik kan niet van ze verwachten dat ze nog een smak geld aan de deur moeten betalen.
Bestellen is ook geen probleem genoeg UK based proxy's binnen ons bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4

MB4

Als je zelf besteld en dan laat sturen naar iemand die in de UK woont, dan moet je, als ik het goed versta, dus ook bij Google Checkout het adres van die persoon daar invullen? Mag je dan ook je eigen naam invullen of moet dat die van de geadresseerde zijn (en hoe zit het met de CC)?

[ Voor 23% gewijzigd door MB4 op 07-01-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
MB4 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:09:
Als je zelf besteld en dan laat sturen naar iemand die in de UK woont, dan moet je, als ik het goed versta, dus ook bij Google Checkout het adres van die persoon daar invullen? Mag je dan ook je eigen naam invullen of moet dat die van de geadresseerde zijn (en hoe zit het met de CC)?
CC gegevens MOETEN van jezelf zijn. Afleveradres moet een adres in US/UK/... zijn. Welke naam je daarop zet maakt volgens mij niet uit, maar kan zijn dat ze van de FEDex moeilijk doen aangezien er voor het pakket getekend moet worden.
Ik heb daar de naam neergezet van diegene die voor het pakket gaat tekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torp_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:56
op http://www.vodafone.nl/prive/nexus_one/ staat dat hij in februari bij vodafone komt.
Ik denk dat ik nog maar even wacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
Torp_me schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:42:
op http://www.vodafone.nl/prive/nexus_one/ staat dat hij in februari bij vodafone komt.
Ik denk dat ik nog maar even wacht. :)
Het is nog niet bekend wanneer en of de Nexus One in Nederland te koop is.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste