Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Torp_me schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:42:
op http://www.vodafone.nl/prive/nexus_one/ staat dat hij in februari bij vodafone komt.
Ik denk dat ik nog maar even wacht. :)
Dat klopt, maar dus in andere landen waar Vodafone ook actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torp_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:17
Ik zie het idd lees ook alleen maar wat ik wil lezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202639

Launch date 2 telefoons besteld. $550.69 per stuk (Colorado).
Had al een Google Checkout account waar al een paar keer mee betaald was, en waar mijn American Express aan hangt, dus dat zou wel goed gaan.
Helaas waren ze niet diezelfde dag verstuurd maar komen ze als het goed is zo aan bij m'n kennis in Denver.

Vandaag nog naar Fedex brengen voor shipping naar Nederland, zaterdag of maandag in huis als alles mee zit.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 202639 op 07-01-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-04 20:22
bop schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:16:
Ik las op xda forum dat mensen in Engeland bang waren dat ze nog Taxes moesten betalen aan DHL bij het afleveren, is dit een gegronde angst? Wordt beetje lastig als ik het naar iemand toe laat sturen en diegene opeens bij de deur 100 pond moet betalen voor 'taxes'. Ik mag in de basis toch hopen dat google die er al bij optelt bij het bestellen?
Dat is zo en staat ook duidelijk op de Google site...

Het is 17.5% VAT

Je zal dus nog iets van £60-65 (wisselkoers afhankelijk) betalen aan VAT op het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
edit... Was al verteld

waar ik trouwens benieuwd naar ben is wat de totale kosten van de nexus in de UK gaan worden.

Lijkt me dat je alsnog invoer moet betalen..

[ Voor 85% gewijzigd door cypher21 op 07-01-2010 20:39 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Op het toestel zelf betaal je géén import.

Adapter of andere accessoires niet echt een idee, weet niet onder welke categorie dat juist valt :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-04 21:32

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

cypher21 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:37:
edit... Was al verteld

waar ik trouwens benieuwd naar ben is wat de totale kosten van de nexus in de UK gaan worden.

Binnen de EU mogen er geen invoer taksen worden gevraagd. Dus als je in Engeland iets koopt dan mag je dit kosteloos importeren.

Enige uitzondering zover ik weet is een wagen, hoewel het goed zou kunnen zijn dat ik me daar ook in vergis.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
cypher21 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:37:
edit... Was al verteld

Als die 330 Pond, klopt, en er nog 17,5% VAT overheen komt... dan zit je op 387.5 Pond. Ik weet niet wat verschepen naar Nederland kost, maar laat het eens 30 Pond zijn. Dan zit je op 420 Pond afgerond, min of meer. Dan zou je iets minder dan 470 euro kwijt zijn.

Edit: als je hem op de een of andere manier gratis hier weet te krijgen is het wel een mooie prijs.

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 07-01-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-04 11:51
Super topic!

Ik ga het eens goed volgen :D

Is het trouwens mogelijk om (als je hem uit usa laat komen) de Nederlandse taal te installeren?

[ Voor 52% gewijzigd door Panamera op 07-01-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
RoD schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:24:
[...]

Als die 330 Pond, klopt, en er nog 17,5% VAT overheen komt... dan zit je op 387.5 Pond. Ik weet niet wat verschepen naar Nederland kost, maar laat het eens 30 Pond zijn. Dan zit je op 420 Pond afgerond, min of meer. Dan zou je iets minder dan 470 euro kwijt zijn.
Klopt NIET

Nexus: $530
International shipping (jawel): $30

= $560

+ 17.5% VAT
= $658 = ~460eur

Dit is zonder US <=> EU omvormer, die koop je maar gewoon ergens in je eigen land want ook de 17% (en ik vrees zelfs de import tax) geldt daarop. Moeite niet waard dus!

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 07-01-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
efeltee schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:30:
[...]

Klopt NIET

Nexus: $530
International shipping (jawel): $30

= $560

+ 17.5% VAT
= $658 = ~460eur

Dit is zonder US <=> EU omvormer, die koop je maar gewoon ergens in je eigen land want ook de 17% (en ik vrees zelfs de import tax) geldt daarop. Moeite niet waard dus!
Ik had het over de UK-versie die 330 Pond zou gaan kosten.

Als je je afvraagt waarom er onder je bericht staat dat ik het ge-edit heb... ik drukte per ongeluk op edit, ipv quote :X

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 07-01-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Een Hero is zo'n £350, een Milestone zo'n £400. Ik denk niet dat de Nexus daar onder zal duiken eerlijk gezegd.

edit: had het wel gezien hoor maar is weer in orde gekomen :Y

[ Voor 22% gewijzigd door efeltee op 07-01-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
RoD schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:33:
[...]

Ik had het over de UK-versie die 330 Pond zou gaan kosten.

Als je je afvraagt waarom er onder je bericht staat dat ik het ge-edit heb... ik drukte per ongeluk op edit, ipv quote :X
Wat ik eigenlijk bedoelde is of je nog import/belasting in UK moet betalen over het toestel.

prijs is nml in USD, en niet in pond, dit zou betekenen dat je 530 USD + verzendkosten aan google moet betalen, en dan import/vat in engeland aan DHL/FEDex oid.

heeft iemand misschien een voorbeeld van een die in de UK is besteld?

[ Voor 8% gewijzigd door cypher21 op 07-01-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
cypher21 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:35:
[...]
heeft iemand misschien een voorbeeld van een die in de UK is besteld?
Zie 4 posts hierboven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-05 20:26
Dus voor EUR460 heb je hem legaal in de UK... Jammer alleen dat ik niemand/geen afleveradres in de UK heb, misschien toch maar wachten op duitsland. Dat zal wel ongeveer dezelfde prijs zal zijn lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
hostname schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:00:
Dus voor EUR460 heb je hem legaal in de UK... Jammer alleen dat ik niemand/geen afleveradres in de UK heb, misschien toch maar wachten op duitsland. Dat zal wel ongeveer dezelfde prijs zal zijn lijkt me?
Ja ho ns, dat was dus een gok hè? Die 330 Pond is nog nergens bevestigd. Blijft uiteraard afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Ik wil er gerust nog 1 bijnemen die via mijn kennis in de UK wordt geleverd maar ik vrees dat niemand op mijn voorwaarden zal ingaan O-) + ik ben van België dus de shipping naar NL is ook iets hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Aangezien dit relevant is voor bestellingen, ook even hier: Klik.

Multitouch in EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-04 20:34
RoD schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:23:
Aangezien dit relevant is voor bestellingen, ook even hier: Klik.

Multitouch in EU.
Was toch te verwachten omdat het patent alleen in amerika geld, en niet in onze geweldige europa.
Wederom wel weer lekker afkrakend geschreven van die Iphone liefhebbende Engadget....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Mijn Nexusje is ondertussen al onderweg naar Nederland... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ah, die zag ik wel, maar dacht dat dat een theoretisch voorbeeld was, en geen uit de praktijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
cypher21 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:56:
[...]

Ah, die zag ik wel, maar dacht dat dat een theoretisch voorbeeld was, en geen uit de praktijk :)
Nope, alleen kan het bedrag in € en de VAT in £ wel verschillen aangezien dat afhangt wat de wisselkoers op dat moment bij VISA/ DHL is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-11-2022

MB4

efeltee schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:14:
Ik wil er gerust nog 1 bijnemen die via mijn kennis in de UK wordt geleverd maar ik vrees dat niemand op mijn voorwaarden zal ingaan O-) + ik ben van België dus de shipping naar NL is ook iets hoger
Welke voorwaarden? :D ik ben namelijk ook wel geïnteresseerd (en van belgie :p). Zou er op deze dan al multitouch zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
MB4 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:11:
[...]

Welke voorwaarden? :D ik ben namelijk ook wel geïnteresseerd (en van belgie :p). Zou er op deze dan al multitouch zitten?
Heb mijn MSN ff op mijn profiel gezet, voeg mij toe voor meer info :)

Is geen multitouch aangezien die er pas is wanneer hij via Europa verdeeld wordt maar er zijn custom ROMs natuurlijk :D

[ Voor 16% gewijzigd door efeltee op 07-01-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-04 16:40
Ik vraag me toch af waarom Vodafone niet duidelijk is over een release in Nederland. Ze geven leuk aan dat ze in februari de N1 in Europa uit gaan brengen en zetten er in dikke letters bij dat het voor nederland nog niet bekend is. Dan maken ze dus zo'n website, en maken ze mensen al lekker door te zeggen dat hij in Feb. komt in Europa (volgens mij is NL ook deel van de EU maar dat even daargelaten) en daarna gooien ze de dooie mus in de lucht door te zeggen dat het nog niet bekend is wanneer die in Nederland komt. Doe dan niet de moeite om die website de lucht in te gooien, zeg dan niks... Mijn advies aan vodafone is om de N1 ook in Feb. te launchen in Nederland en (als dat het probleem is) erbij zetten dat het op het moment alleen nog mogelijk is om hem in het Engels te gebruiken :S

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Soepstengel schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:43:
Ik vraag me toch af waarom Vodafone niet duidelijk is over een release in Nederland.
Omdat zoals je al aangeeft het toestel niet beschikbaar is in het Nederlands, Vodafone gaat geen engelstalig toestel uitleveren (is ook niet eerder gebeurd, dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228688

Wat ik me afvraag is als de N1 uitkomt in de UK of je hem dan ook sim lock vrij kunt kopen?
Bij Vodafone hoef je dit waarschijnlijk niet te verwachten. Die willen alleen maar abo's verkopen.

Het mooiste zou zijn als er een google.uk.com/phone adres zou komen, maar ja..............dat zal wel weer te veel gevraagd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Anoniem: 228688 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 08:59:
Wat ik me afvraag is als de N1 uitkomt in de UK of je hem dan ook sim lock vrij kunt kopen?
Als je in Engeland bent (of een UK VPN/Proxy hebt) en je gaat naar www.google.com/phone/ dan kan je de telefoon kopen ;) (met engels verzend adres). En die is dus simlock vrij.

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bop schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:08:
[...]

Als je in Engeland bent (of een UK VPN/Proxy hebt) en je gaat naar www.google.com/phone/ dan kan je de telefoon kopen ;) (met engels verzend adres). En die is dus simlock vrij.
Dat snap ik, maar dan hoef je geen invoerrechten te betalen (indien van toepssing). Verder wordt er dan vanuit de verkopende partij btw berekend en hoef je deze niet meer te betalen bij aflevering.

Als ik via de UK bestel, zoals jij aangeeft, krijg je dan wel een Europese versie? Of zou deze alleen via Vodafone gaan? Dit ivm de multi touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Anoniem: 228688 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:40:
[...]

Als ik via de UK bestel, zoals jij aangeeft, krijg je dan wel een Europese versie? Of zou deze alleen via Vodafone gaan? Dit ivm de multi touch.
Er is op dit moment maar één versie van de N1 beschikbaar. Waarin behoorlijk wat Europese talen zitten (bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Zo dat gaat echt snel, mijn Nexus One is al in Amsterdam aangekomen (bij de douane welliswaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Wat ik me afvraag is wat er gebeurd als je het toestel binnen hebt, hier in NL. Als je het toestel ontvangen hebt moet je het nog activeren op de website van Google. Zal daar ook weer een controle slag plaatsvinden?

@speedme
Ik denk dat velen geïnteresseerd zullen zijn...
Misschien handig voor jezelf om duidelijk aan te geven wat je ongeveer van ze verwacht, financieel gezien. En welke garanties je kunt stellen. (Al weet ik niet in hoeverre dit in strijd is met de forum reglementen)

offtopic:
Waar zit die verdraaide PM knop toch waar zovelen het over hebben :S

[ Voor 8% gewijzigd door Ganymedus op 08-01-2010 11:48 ]

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Ganymedus schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:46:
Wat ik me afvraag is wat er gebeurd als je het toestel binnen hebt, hier in NL. Als je het toestel ontvangen hebt moet je het nog activeren op de website van Google. Zal daar ook weer een controle slag plaatsvinden?
Als je een unlocked koopt (wat je wel moet als je hem hier wilt gebruiken) moet je niet activeren, is voor de TMUS klanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Ganymedus schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:46:
offtopic:
Waar zit die verdraaide PM knop toch waar zovelen het over hebben :S
Die moet je bij je myReact in de voorkeuren bij privacy aanpassen dat je ook DM berichten wil ontvangen. Jij hebt het uit staan, want ik kan je niets sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waarom Vodafone in Nederland zolang wacht zal met het succes van de 360 phone te maken hebben.

Ik ga in iedergeval twijfelen tussen de nexus of de iphone.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:37
Uiteindelijk denk ik dat het makkelijker is om te wachten tot hij in europa te krijgen is. Zo lang duurt dat niet meer. Maarja, wellicht is nederland dan ook wel weer dicht bij. Moeilijk, moeilijk :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09-2024
Als ik de phone nu eens bestel en hem richting Canada wil sturen naar een familielid, is dat dan wel mogelijk? En moet ik dan verzendkosten richting Canada betalen? In NL komt die vanuit daar wel, dat is geen probleem.

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:16

RvV

Ik zie overal dat je hem via de google site kunt bestellen maar ligt het toestel ook niet gewoon ergens in winkels te koop? Ik koop hem namelijk liever in een winkel dan dat ik hem naar mijn hotel in de vs laat opsturen.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Webshop only... Wat net het opzet van Google is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
lanoisseforP schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:00:
Als ik de phone nu eens bestel en hem richting Canada wil sturen naar een familielid, is dat dan wel mogelijk? En moet ik dan verzendkosten richting Canada betalen? In NL komt die vanuit daar wel, dat is geen probleem.
Google shipt niet naar Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik heb hem vanochtend besteld en op eigen checkout account betaald. En laten versturen naar een adres in engeland (kennis). Geen controle van extra gegevens ofzo (waarschijnlijk omdat ik al eens eerder een app via dat google-account heb gekocht.)

Een half uur na de bestelling gaat de telefoon, internationaal nummer, "met Tim ... from google. Is it correct that you just made an order?"

Toen vroeg hij het adres waar het naar toe moest nog een keer en wat de relatie van mij met dat adres was. En of het klopte dat ik in Nederland woon. Ik dacht pff, wat een kruisverhoor, nu gaat het vast niet door.
Maar nee hoor ,alles was prima, hij "was just checking". Ik zei nog, je mag hem ook wel gelijk naar mij sturen dat scheelt veel gedoe. Maar dat kon niet zei hij.

Maar waaromhij mij el belde en die andere Nederlanders die de dezelfde route gebruiken niet, is mij een raadsel. Of zijn er wel meer mensen gebeld?

Overigens: wat is de beste, snelste, veiligste en goedkoopste manier om een pakket vanuit Engeland naar mij te laten verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Heb ook die telefoon gehad vandaag.

Bevestiging van afleveradres & credit card adres + bijkomende vraag over een aanliggende straat van het credit card adres.
2min erna was de orderstatus veranderd
Ik verstond er niet veel van want de lijn was immens slecht, gelukkig waren ze zeer vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutte
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-04 23:41
Ik heb gereageerd op een advertentie op Marktplaats en kreeg vandaag dit bericht, wat denken jullie, oplichterij, of echt gewoon een goede deal?

Geachte heer / mevrouw,

Allereerst excuses voor deze onpersoonlijke mail, normaliter reageer ik persoonlijk maar aangezien de animo doe ik het op deze manier.

Ik beantwoord in deze mail de meest voorkomende vragen:

De HTC Google Nexus One is absoluut nieuw en ongebruikt.

De telefoon is simlockvrij.

De verwachtte levertijd is circa 14 dagen, de eerste mensen die gereageerd hebben via marktplaats zullen hem eerder ontvangen.

Afhalen is mogelijk na ontvangst van de aanbetaling van 10%.

De prijs van € 349,- is een vaste prijs en niet ondelhandelbaar.

Ik zorg voor voldoende voorraad, voor diegene die meer dan 1 toestel willen aanschaffen.

Inruil is NIET mogelijk!

Waarom kan ik hem voor deze prijs aanbieden? De Nexus one gaat circa € 350,- in Nederland kosten, dat is dus prijs voor de consument als deze 1 exemplaar koopt, daar zit de marge van de tussenhandel (in dit geval mijn marge) tussen.

Ik kan de Nexus one leveren met een factuur indien gewenst.

De prijs is inclusief verzendkosten binnen Nederland en Belgie.

U kunt de Nexus one op 2 manieren in uw bezit krijgen:

1. het volledige bedrag vooraf voldoen op mijn bankrekening o.v.v. je naam, zodra het binnen is stuur ik deze naar je op (normaliter binnen circa 10 werkdagen) of een betaling via Paypal waarbij je verzekerd bent tot € 200,-. Als je via Paypal betaald gaat dat via mijn account: steven.de.haan@hetnet.nl

2. een aanbetaling van 10% en het restant bedrag (minus verzendkosten a € 6,75) voldoen bij afhalen van de Nexus one, zodra deze binnen is bel of mail ik je.

vriendelijke groeten

Steven de Haan
Ahornhout 26
9408 DW Assen
ING: 7547563

Ik twijfel nog steeds, het klinkt echt To Good To Be True.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Eerlijk gezegd geloof ik er niet veel van.
De enige mogelijkheid om hem nieuw te krijgen is via de Google Webshop...

Er is geen retail dus waarom zou er dan een groothandel zijn? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Berichten mbt een soort inkoopactie zijn verwijderd. Gezien ervaringen uit het verleden (Einde aan de Inkoopacties) willen we dit niet op het forum zien.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:23
Ik heb de advertentie ook even opgezocht.
Klinkt inderdaad te mooi om waar te zijn, aan de andere kant, hij heeft meer advertenties erop staan en is een gecontroleerde verkoper...

hmm.. het adres wat hij geeft is van een kapperszaak

[ Voor 24% gewijzigd door Qoon3x op 08-01-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-04 21:25

Fixer

FP ProMod
Hm, inderdaad. Als je iets koopt bij een gecontroleerde gebruiker en je ontvangt niets, krijg je iig 250 euro terug, dacht ik. Wat zoekwerk op google wijst in ieder geval niets opvallends uit. En zit een Kapper en een Auto bedrijf op dat adres. Oh, en hij heeft een eigen site(je).

Lijkt opzich redelijk betrouwbaar, en laat ik er nou ook net eens redelijk in de buurt wonen.... Nog ff over nadenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-04 09:00
Anoniem: 228688 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 08:59:
Bij Vodafone hoef je dit waarschijnlijk niet te verwachten. Die willen alleen maar abo's verkopen.

Het mooiste zou zijn als er een google.uk.com/phone adres zou komen, maar ja..............dat zal wel weer te veel gevraagd zijn.
http://www.engadget.com/2...ior-product-manager-of-a/
Senior product manager van android zegt in het 2e filmpje dat alle phones verkocht vanaf de google store simlock vrij zijn, of je er een abonnement bij neemt of niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:20

13art

Moderator Mobile
mailen naar die kapsalon met de vraag of ze hem kennen kan altijd natuurlijk.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 21:01
Ik heb het mailtje ook gekregen, maar twijfel ook sterk.
Voor die prijs kan hij ze ook nooit importeren.
Dat de Nexus One in NL ca. 350 euro gaat kosten is ook nog niet eens bekend.

Maar feit is wel dat deze man al 1 jaar gecontroleerd verkoper is op marktplaats.nl en dat zegt ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
Wat ook goed zou kunnen is dat op moment van afhalen of versturen, je nog een rekening krijgt voor de BTW en invoerrechten, want daar ontkom je niet aan als je zoveel mobieltjes importeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb ook een mail gestuurd en direct gevraagd om kopie van legitimatie oid ook benoemd dat iedereen een adres van een kapsalon kan opgeven. Tevens vermeld dat ik dat waarschijnlijk met velen op GoT willen weten en een bepaalde mate van zekerheid willen.
Ook meteen maar gevraagd hoe hij aan een grote vraag kan voldoen.
Als er nu weer een standaard mail komt dan geloof ik het helemaal niet. Wie weet is de account gekraakt oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:37:
mailen naar die kapsalon met de vraag of ze hem kennen kan altijd natuurlijk.
hij biedt ook een kappersspiegel aan op marktplaats.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Senior product manager van android zegt in het 2e filmpje dat alle phones verkocht vanaf de google store simlock vrij zijn, of je er een abonnement bij neemt of niet....
[/quote]

Ja dat klopt, er is wel een wezenlijk verschil tussen verkopen aan de UK en verkopen in de UK.
Bij de Google.com/phone koop je de VS. Straks kun je de N1 ook bij Vodafone in de UK krijgen. Maar dat zal waarschijnlijk alleen met abo kunnen. Dus geen losse verkoop en niet simlock vrij.

Voor ons maakt het eigenlijk niet uit (als je hem simlock vrij wilt hebben) wanneer de release in Engeland of Duitsland is, je bent altijd op de Amerikaanse webshop aangewezen. Wij hier in Nederland moeten dus met omwegen de toestellen bestellen. Erg jammer :'(

Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
faizoel schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:34:
[...]

Filmpje 3 over multitouch.

Ze willen er precies echt niets over zeggen, alsof het zo een groot geheim is dat Apple daar een patent op heeft en ze gewoon niet willen betalen aan de concurrent? Iedereen in de EU weet het, waarom doen ze er dan zo dom over in de US... Is Apple daar hét heilige merk ofzo? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-04 21:25

Fixer

FP ProMod
Weet niet of het hier al gemeld is...maar de Nexus is hier zo te zien ook binnenkort te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutte
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-04 23:41
Fixer schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:26:
Weet niet of het hier al gemeld is...maar de Nexus is hier zo te zien ook binnenkort te koop.
Goede tip, kende deze site nog niet, als iBood nou ook eens zo'n actie had...
Ga de site zeker in de gaten houden, ik wacht zoiezo nog even met die kapper, van alles wijst erop dat dit toestel toch nog redelijk snel naar Nederland komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:32

mphilipp

Romanes eunt domus

Tenzij iemand ze in Nederland op redelijke termijn gaat aanbieden haal ik 'm wel in de UK. De vrouw van een collega pendelt nog regelmatig heen en weer (werkt daar part-time). Ben ik ook weer van verzendkosten af. Post tussen UK en NL via Royal Mail is erg onbetrouwbaar (traag, dieven). Ik laat wel eens wat komen van Play.com en de ene keer heb je het binnen 1-2 weken en soms duurt het 5 weken. Andere keren verdwijnt het gewoon. Dat is dan normale post, dus niet registered, want dat kunnen ze niet zomaar verdonkeremanen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Rutte schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:52:
Ik heb gereageerd op een advertentie op Marktplaats en kreeg vandaag dit bericht, wat denken jullie, oplichterij, of echt gewoon een goede deal?

[knip]

Ik twijfel nog steeds, het klinkt echt To Good To Be True.
10% aanbetaling bij afhalen...

Doet me een beetje denken aan die verhalen van die mensen die geld aanbetalen om een woning te huren en dan met z'n twintigen voor dezelfde woning komen opdagen.

Alleen komen ze nu samen bij een kapsalon voor een telefoon :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:32

mphilipp

Romanes eunt domus

Rutte schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:52:
[knip]
1. het volledige bedrag vooraf voldoen op mijn bankrekening o.v.v. je naam, zodra het binnen is stuur ik deze naar je op (normaliter binnen circa 10 werkdagen) of een betaling via Paypal waarbij je verzekerd bent tot € 200,-. Als je via Paypal betaald gaat dat via mijn account: steven.de.haan@hetnet.nl
Om te beginnen zou je de kapsalon eens kunnen bellen en vragen naar Steven. Kijken wie je krijgt.
Via PayPal is het onmogelijk om anoniem te handelen. Ik accepteer zelf ook betalingen via PayPal en elke account (ook als je betaalt) is gecontroleerd. Als je betalingen ontvangt en het ontvangen bedrag (totaal, dus niet de individuele bedragen) gaat over een bepaalde limiet (volgens mijn > €1500), moet je een pro-account nemen. Is nog steeds gratis, maar je moet je paspoort en een rekeningafschrift mailen of faxen. Ik heb dat ook moeten doen. Ze blokkeren dan tijdelijk je account, totdat zij het hebben.
Als dit een oplichter is, is het er een van de dommere soort. Doordat ie zo open acteert, wekt ie in ieder geval de indruk dat ie ok is, maar hij is erg makkelijk te controleren. Dus als je dat ook doet, is er volgens mij niets aan de hand.

Vraag blijft altijd of je je geld nog terugziet, mocht het een oplichter zijn. Je bent vaak niet de enige, dus als er niets meer is, ben je alsnog je poen kwijt.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienes
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-10-2024
When it sounds to good to be true.... It usually is!

Verhaal van tussenhandel is vertrouw ik niet. Alle N1's worden thans zover ik weet via website Google verkocht en niet aan inkopers (check Expansys vs de lokale kapper, zelfs zij kunnen hem niet bieden).

Mocht hij wel echt in staat zijn om ze te bezitten, waarom zou hij dan ver onder de marktprijs gaan zitten. Klinkt niet echt als iets wat een goede handelaar doet met een zeer exclusief product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb een mail van Steven terug:
Beste Bart,

Ik heb de advertentie inmiddels van marktplaats gehaald aangezien ik een behoorlijk aantal aanvragen heb binnen gekregen en ik niemand wil teleurstellen als ik niet genoeg toestellen kan inkopen.

Ik verwacht eind volgende week een kleine levering en kan daar een paar mensen mee leveren.

Daarna plaats ik weer een bestelling en ga dan op volgorde van aanvraag / betaling leveren. Ik heb op dit moment nog geen toestel binnen maar ga er zeker van uit dat het een echte Nexus one is. De aanname dat ik grote aantallen kan verkopen klopt dus vooralsnog niet.

Als je een gecontroleerde verkoper bent op marktplaats heb je o.a. je ID papieren bij marktplaats moeten afgeven, dit kan je op marktplaats zelf nakijken.

Zodra u aan de beurt bent stuur ik u een mail of bel ik u.

vriendelijke groeten

Steven
Op zich klinkt het wel betrouwbaar, maar goed voorlopig is zijn advertentie dus weer van marktplaats af. Ben benieuwd of we/ik er nog wat van ga horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
En toch, waarom maar 350 euro? Daar ben ik dan wel benieuwd naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienes
"ik niemand wil teleurstellen als ik niet genoeg toestellen kan inkopen."

Dus echt groot inkopen kan hij niet, maar Google geeft hem desondanks toch grote kortingen (die hij uit goedheid weer graag doorgeeft aan zijn klanten)?

Tevens gaat Google een handeltje aan met een kapper in een land waar ze nog niet aan willen leveren (Vodafone moet nog even wachten)?

Ding dong wake up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee denk niet dat het google is die dat hem gaat toesturen. Dat verhaal van de tussenhandel geloof ik dan ook niet, of je moet het zien dat hij ze in de States haalt en hier naartoe laat brengen door familie/ kennissen etc. Maar dan nog blijft het inderdaad ook wat vreemd. Heb hem ook terug gemaild dat ik me afvraag of hij niet in de problemen komt omdat hij er nog geen invoerrechten/btw bij heeft gerekend, maar daar nog niks op terug. Daarom ook benieuwd of ik nog wat ga horen.

Feit blijft wel dat zowel met Paypal als met Marktplaatst de gegevens bekend zijn, en dat het dus wel heel erg stom zou zijn om op deze manier mensen te gaan oplichten. Maar ik vermoed wel dat het niet bij de 350 zal blijven, daar moet bijna nog wel wat bijkomen. We zullen zien, ik onderneem voorlopig nog geen actie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 10:52
Onmogelijk 350 euro, niet intrappen !

Mijn broer woont in engeland en hij heeft vandaag de Nexus One voor mij besteld.. omgerekend 390 euro is het bedrag waar hij hem op zijn adres in engeland thuis gestuurd krijgt.

Als je 'm dan nog naar nederland wilt versturen kan je rekenen op een extra 20-30 euro.

totaal van 420 euro en dan heeft deze jongeman nog niet eens winst gemaakt... !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
nubcaek schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:55:
Onmogelijk 350 euro, niet intrappen !

Mijn broer woont in engeland en hij heeft vandaag de Nexus One voor mij besteld.. omgerekend 390 euro is het bedrag waar hij hem op zijn adres in engeland thuis gestuurd krijgt.

Als je 'm dan nog naar nederland wilt versturen kan je rekenen op een extra 20-30 euro.

totaal van 420 euro en dan heeft deze jongeman nog niet eens winst gemaakt... !
+ uw VAT van 17.5% zit nog niet in die prijs...

Kopen jongens! 8)7

EDIT:
Zelfs al koop je hem via Hong Kong: 0% BTW
€390 voor de phone incl verzending
Dan verzenden van HK naar NL voor minder dan €30 per phone én winst maken (mogelijk maar gewoonweg niet realistisch)

[ Voor 15% gewijzigd door efeltee op 09-01-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 08:45
€350 kan gewoon niet en daarnaast geef een beweegreden waarom die gast uberhaubt op zo'n prijs gaat zitten terwijl hij er ook makkelijk €200 extra voor kan vragen 8)7

Heb er overigens net zelf eentje besteld op google.com/phone, door grafering gaat het alleen wel wat langer duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
efeltee schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:36:
[...]

+ uw VAT van 17.5% zit nog niet in die prijs...

Kopen jongens! 8)7

EDIT:
Zelfs al koop je hem via Hong Kong: 0% BTW
€390 voor de phone incl verzending
Dan verzenden van HK naar NL voor minder dan €30 per phone én winst maken (mogelijk maar gewoonweg niet realistisch)
Hoe kom je er bij dat VAT nog niet in die prijs zit? M'n broer heeft 'm besteld voor 350 GPB incl verzendkosten... Ik ben dus heel erg benieuwd wanneer VAT dan berekend zou worden.. !

Het enige nadeel is dat de landspecifieke stekker(In dit geval de britse dus - heb 'm niet erbij besteld) 20 dollar extra kost en mogelijk betekent dat de nexus standaard met een amerikaanse stekker geleverd wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door nubcaek op 10-01-2010 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Laatst online: 05-05 17:16
Ik was gisteren in een Vodafone winkel om een nieuw abonnement te nemen en natuurlijk ook gevraagd naar de N1. De medewerker vertelde dat deze in het eerste kwartaal bij Vodafone beschikbaar zou zijn. Ik hoop maar dat 't klopt.

[ Voor 8% gewijzigd door Canard op 10-01-2010 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05-2023
Canard schreef op zondag 10 januari 2010 @ 08:38:
Ik was gisteren in een Vodafone winkel om een nieuw abonnement te nemen en natuurlijk ook gevraagd naar de N1. De medewerker vertelde dat deze in het eerste kwartaal bij Vodafone beschikbaar zou zijn. Ik hoop maar dat 't klopt.
Dat zou erg leuk zijn, maar als je dit artikel leest, dan lijkt dat erg onwaarschijnlijk.
De Nederlandse release zal ergens in de loop van 2010 plaatsvinden. Het toestel moet ergens in de komende maand al in het Verenigd Koninkrijk verschijnen, waarna Frankrijk, Spanje, Italië en Duitsland zullen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfHenk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 14:08
nubcaek schreef op zondag 10 januari 2010 @ 01:31:
[...]

Hoe kom je er bij dat VAT nog niet in die prijs zit? M'n broer heeft 'm besteld voor 350 GPB incl verzendkosten... Ik ben dus heel erg benieuwd wanneer VAT dan berekend zou worden.. !

Het enige nadeel is dat de landspecifieke stekker(In dit geval de britse dus - heb 'm niet erbij besteld) 20 dollar extra kost en mogelijk betekent dat de nexus standaard met een amerikaanse stekker geleverd wordt.
De VAT moet je er inderdaad nog bijtellen.
Ik begrijp sowieso niet dat er zoveel misverstanden bestaan over de prijs van dit toestel. Als je er geen abonnement bijneemt is het immers erg eenvoudig.
Google verkoopt deze immers aan een vast bedrag (530) in een vaste munteenheid (USD), of je hem nu binnen de VS bestelt of daarbuiten. Voor de mensen binnen de VS is verzending gratis dacht ik, voor de mensen buiten de VS komen deze er bovenop. Reken maar even uit, 530USD + 30 USD verzendkosten en je komt uit op ongeveer 350GBP.
Echter, als je producten invoert van buiten de EU dien je hier BTW op te betalen, in België is dit 21%, in het Verenigd Koninkrijk dacht ik iets van 17.5%. In Nederland 19% dacht ik. Dit bedrag wordt verrekend over de aangegene waarde van het pakket PLUS de verzendkosten en bedraagt dus 61.25GBP. Meestal komen hier nog administratiekosten bovenop, zo'n 10 a 20 euro.
Aangezien transportbedrijven die een snelle service garanderen ( à la UPS, DHL, ...) het niet kunnen maken het pakketje enkele dagen of zelfs weken bij de douane te laten liggen (in tegenstelling tot de trage reguliere post), verzorgen zij meestal zelf de formaliteiten die ze dan later aan de douane overhandigen. Waarbij je de BTW ofwel meteen moet betalen bij ontvangst van het pakket, ofwel later via een overschrijvingsformulier dat je per post door het transportbedrijf wordt opgestuurd. Als je dus erg veel geluk hebt krijg je deze rekening niet toegestuurd. Echter uit ervaring kan ik je zeggen dat de kans erg groot is dat deze rekening je broer alsnog bereikt. Transportbedrijven kunnen het immers niet maken de BTW-formaliteiten niet (altijd) in orde te brengen.

Gezien deze eenvoudige verkoppsstructuur van Google ben ik er dan ook absoluut zeker van dat de prijs van de Nexus One, wanneer deze in België/Nederland beschikbaar zal zijn via de google website, gelijk zal zijn aan:
[530USD+verzendkosten (30USD?)]x1.21(1.19 voor NL) + administratiekosten (15 euro?)

Als deze telefoon in combinatie met abonnementen, of via de telco's zelf (en dus niet enkel via de google website) zal worden verdeeld, kan het natuurlijk zijn dat de prijs hiervan wel zal afwijken. Maar hopen deze telefoon in de komende weken of zelfs maanden in handen te krijgen voor een bedrag van 370 euro (530USD) of lager, zonder het afsluiten of verlengen van een abonnement, is absoluut niet realistisch...
De enige manier om dit voor elkaar te krijgen is hem zelf gaan halen in de VS of iemand te kennen die hem voor jou wil meebrengen, wat je dus exact 530USD zal kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
@surfhenk,

dan kost ie $530 + btw voor de betreffende staat

Ik heb er $563,38 voor betaald (33.38 aan BTW voor de staat Florida)

Maar goed, ik ben bang dat daar nog NL BTW bij komt, en dat is toch al snel 80 euro, daarnaast nog de behandelingskosten, dus +/- € 500 ben je toch echt MINIMAAL voor het toestel kwijt.

Dit geldt ook voor Engeland

ALS de telefoons hier in europa komen, dan zal dit (denk ik) ook via de google shop zijn. Er is nml al een keuze om de telefoon af te sluiten i.c.m. Vodafone, maar dit kan nu nog niet

[ Voor 43% gewijzigd door cypher21 op 10-01-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
SurfHenk schreef op zondag 10 januari 2010 @ 09:10:
[...]

Ik begrijp sowieso niet dat er zoveel misverstanden bestaan over de prijs van dit toestel. Als je er geen abonnement bijneemt is het immers erg eenvoudig.
Google verkoopt deze immers aan een vast bedrag (530) in een vaste munteenheid (USD), of je hem nu binnen de VS bestelt of daarbuiten. Voor de mensen binnen de VS is verzending gratis dacht ik, voor de mensen buiten de VS komen deze er bovenop. Reken maar even uit, 530USD + 30 USD verzendkosten en je komt uit op ongeveer 350GBP.
Echter, als je producten invoert van buiten de EU dien je hier BTW op te betalen, in België is dit 21%, in het Verenigd Koninkrijk dacht ik iets van 17.5%. In Nederland 19% dacht ik. Dit bedrag wordt verrekend over de aangegene waarde van het pakket PLUS de verzendkosten en bedraagt dus 61.25GBP. Meestal komen hier nog administratiekosten bovenop, zo'n 10 a 20 euro.
Aangezien transportbedrijven die een snelle service garanderen ( à la UPS, DHL, ...) het niet kunnen maken het pakketje enkele dagen of zelfs weken bij de douane te laten liggen (in tegenstelling tot de trage reguliere post), verzorgen zij meestal zelf de formaliteiten die ze dan later aan de douane overhandigen. Waarbij je de BTW ofwel meteen moet betalen bij ontvangst van het pakket, ofwel later via een overschrijvingsformulier dat je per post door het transportbedrijf wordt opgestuurd. Als je dus erg veel geluk hebt krijg je deze rekening niet toegestuurd. Echter uit ervaring kan ik je zeggen dat de kans erg groot is dat deze rekening je broer alsnog bereikt. Transportbedrijven kunnen het immers niet maken de BTW-formaliteiten niet (altijd) in orde te brengen
Beter kan ik het idd niet uitleggen _/-\o_

Ik denk trouwens dat de kans bijzonder klein, zoniet onbestaand is dat je GEEN factuur van DHL ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
SurfHenk schreef op zondag 10 januari 2010 @ 09:10:
[...]

Aangezien transportbedrijven die een snelle service garanderen ( à la UPS, DHL, ...) het niet kunnen maken het pakketje enkele dagen of zelfs weken bij de douane te laten liggen (in tegenstelling tot de trage reguliere post), verzorgen zij meestal zelf de formaliteiten die ze dan later aan de douane overhandigen. Waarbij je de BTW ofwel meteen moet betalen bij ontvangst van het pakket, ofwel later via een overschrijvingsformulier dat je per post door het transportbedrijf wordt opgestuurd. Als je dus erg veel geluk hebt krijg je deze rekening niet toegestuurd. Echter uit ervaring kan ik je zeggen dat de kans erg groot is dat deze rekening je broer alsnog bereikt. Transportbedrijven kunnen het immers niet maken de BTW-formaliteiten niet (altijd) in orde te brengen.

Gezien deze eenvoudige verkoppsstructuur van Google ben ik er dan ook absoluut zeker van dat de prijs van de Nexus One, wanneer deze in België/Nederland beschikbaar zal zijn via de google website, gelijk zal zijn aan:
[530USD+verzendkosten (30USD?)]x1.21(1.19 voor NL) + administratiekosten (15 euro?)

Als deze telefoon in combinatie met abonnementen, of via de telco's zelf (en dus niet enkel via de google website) zal worden verdeeld, kan het natuurlijk zijn dat de prijs hiervan wel zal afwijken. Maar hopen deze telefoon in de komende weken of zelfs maanden in handen te krijgen voor een bedrag van 370 euro (530USD) of lager, zonder het afsluiten of verlengen van een abonnement, is absoluut niet realistisch...
De enige manier om dit voor elkaar te krijgen is hem zelf gaan halen in de VS of iemand te kennen die hem voor jou wil meebrengen, wat je dus exact 530USD zal kosten...
Klopt helemaal.

Voordeel is dat m'n broer 30 Januari het vliegtuig naar nederland neemt en de telefoon als zijn eigen eigendom in de handbagage mee neemt. (lees: uit de doos) Op deze manier krijg ik de telefoon dus zonder verzendkosten en voor een bedrag van exact 389,30 euro. =)

Inderdaad, mensen die denken de telefoon voor 350 euro binnen te halen zijn niet realistisch bezig. Spijtig als je je zo laat nemen, maar ook heel erg dom. Simpel rekenen en een beetje onderzoek kan je een hoop geld besparen !

Op de prijsverhoudingen tussen Amerika en Nederland is geen lijn te trekken als ik zo even kijk, maar volgens de geruchten zal de prijs van de telefoon in Nederland al snel rond de 500 euro liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou dit een optie zijn?
http://www.shipito.com/shop-in-the-usa/

Als je kijkt bij de afhandeling van de pakketten kun je zelf kiezen met welke dienst je het pakket laat versturen (usps bv.) en je kunt aangeven dat het een gift is.
http://www.shipito.com/customs-declaration

Staat bij dat je waarschijnlijk nog steeds btw moet betalen, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
Dan gebruik ik liever myus.com, is betrouwbaar en velen hebben er goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 08:45
macweeds schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:06:
Dan gebruik ik liever myus.com, is betrouwbaar en velen hebben er goede ervaringen mee.
Met als nadeel dat natuurlijk myus.com ook bekend is bij douane etc. en 'gift' trucs bij voorbaat kansloos zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Zijn er hier nog mensen die op die advertentie van marktplaats gereageerd hebben en ook betaald hebben ?

Ik zou wel willen weten hoe dat af gaat lopen namelijk... =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
nubcaek schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:05:
Zijn er hier nog mensen die op die advertentie van marktplaats gereageerd hebben en ook betaald hebben ?

Ga er maar vanuit dat advertenties onder de €500 euro niet kunnen kloppen. Zoals hierboven al een paar keer is uitgelegd, kan de telefoon niet goedkoper dan ongeveer €400 euro geïmporteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
nubcaek schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:05:

Heb wel gereageerd maar niet betaald, ook niks besteld. Na de laatste mail die ik hier vermeld heb nog wel andere mailtjes gekregen. Daarin heeft hij het over een leverancier, waarvan hij naar zijn eigen idee alles goed heeft uitgezocht, maar als hij niks krijgt dan is hij er dus zelf ook bedrogen. Heb wel terug gemaild dat ik voor hem hoop dat het dan wel echter Naxus One's zijn en geen remakes, en dat er maar één echte leverancier is, en dat dat google is. Daar verder nog geen reactie op gehad.
Hij heeft het topic hier ook gelezen. Mocht het allemaal waar zijn, hem ook geadviseerd hier dan maar eens foto's te plaatsen, maar dan wel op verzoek met bepaalde voorwerpen erop zodat te zien is dat het echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
faizoel schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:35:
Ik heb er gisteren ook één laten bestellen door iemand die in de UK woont. Er is alleen nog niets te zien op zijn CC overzicht. Hij houd me op de hoogte (en ik jullie ook). Hopelijk heeft hij hem dinsdag, want woensdag komt hij hiernaartoe.
Zonder een update te hebben gehad is vandaag de telefoon gearriveerd in de UK. Mijn contact daar neemt hem morgen mee, ik zal dan vragen of en hoe hij geupdate is door Google/DHL, aangezien hij mij niet op de hoogte heeft gehouden.

Phone is overigens voor £360.61 afgeleverd (afgeschreven van CC rekening) en hij heeft (nog) geen belasting hoeven betalen. Ik heb trouwens elders gelezen dat DHL later een factuur stuurt voor de belasting (VAT). Maar dat zou na 2 weken zijn. Dus nog even wachten daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
faizoel schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:59:
[...]

Zonder een update te hebben gehad is vandaag de telefoon gearriveerd in de UK. Mijn contact daar neemt hem morgen mee, ik zal dan vragen of en hoe hij geupdate is door Google/DHL, aangezien hij mij niet op de hoogte heeft gehouden.

Phone is overigens voor £360.61 afgeleverd (afgeschreven van CC rekening) en hij heeft (nog) geen belasting hoeven betalen. Ik heb trouwens elders gelezen dat DHL later een factuur stuurt voor de belasting (VAT). Maar dat zou na 2 weken zijn. Dus nog even wachten daarop.
kan langer duren.

Ik heb ooit 4 maanden na het pakket ontvangen te hebben nog een rekening ontvangen voor import/belasting :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
faizoel schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:59:
[...]

Dat is zeker inclusief de landspecifieke adapter ? De telefoon zelf is namelijk 346.48 Pond = 384.71 Euro.

Wel vreemd detail; bij Tax staat er $0.00 - 't lijkt mij dat dit sowieso berekent wordt toch? Of krijg je 'm in Amerika tax-free?

Zelf heb ik 'm, onder voorbehoud dat alles goed gaat, uiterlijk eind januari in bezit ! =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
nubcaek schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:31:
[...]

Dat is zeker inclusief de landspecifieke adapter ? De telefoon zelf is namelijk 346.48 Pond = 384.71 Euro.

Wel vreemd detail; bij Tax staat er $0.00 - 't lijkt mij dat dit sowieso berekent wordt toch? Of krijg je 'm in Amerika tax-free?

Zelf heb ik 'm, onder voorbehoud dat alles goed gaat, uiterlijk eind januari in bezit ! =)
Nee,

Maar hij moet de Engelse tax betalen over het toestel. Dit wordt meestal door de vervoerder geregeld, in dit geval zeker aangezien de telefoon vanuit Amerika wordt verstuurd

[ Voor 10% gewijzigd door cypher21 op 11-01-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe gaat het dan als je daar in een hotel zit, het pakketje daar laat bezorgen? Inmiddels ben je alweer terug in Nederland en 2 weken later komt in dat hotel de rekening van de Engels tax??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
BigB schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:47:
Hoe gaat het dan als je daar in een hotel zit, het pakketje daar laat bezorgen? Inmiddels ben je alweer terug in Nederland en 2 weken later komt in dat hotel de rekening van de Engels tax??
Ik gok dat ze je met je CC gegevens heus wel zullen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Niet online
cypher21 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:59:
[...]

Ik gok dat ze je met je CC gegevens heus wel zullen vinden :)
Wie? FedEX of het hotel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
BigB schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:47:
Als ik Nexus-One.co.uk mag geloven kan 't tot wel drie weken duren via DHL, wie weet zijn ze tegen die tijd je adresgegevens wel kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Ik heb mijn N1 binnen, via UPS, moest 90 euro's bijbetalen voor btw en inklaringskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OetZitterd
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07-2011

OetZitterd

Out of the picture...

Ik heb de mijne gisteren gekregen, via DHL. 529$ voor de telefoon en 70 euro BTW.
Heb gelijk een review online gegooid: http://goo.gl/fb/k4Es
Eventuele bestelmethode: http://bit.ly/4GeyoO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
Hele nette review, mijn complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 04-05 11:10

Boy

www.byoscoop.nl

OetZitterd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:31:
Ik heb de mijne gisteren gekregen, via DHL. 529$ voor de telefoon en 70 euro BTW.
ga 'm nu ff lezen! (ben jij ook uit Zitterd? Dan kom ik wel ff kijken, woon in dezelfde gemeente :)

Mooie review, betekent het dat je dan maar 435 euro hebt betaald?

edit:

Ey, jij ben Arvid! Ik ben Boy van vroeger bij HP :)

[ Voor 14% gewijzigd door Boy op 12-01-2010 13:17 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OetZitterd
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07-2011

OetZitterd

Out of the picture...

Boy schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:02:
[...]

ga 'm nu ff lezen! (ben jij ook uit Zitterd? Dan kom ik wel ff kijken, woon in dezelfde gemeente :)

Mooie review, betekent het dat je dan maar 435 euro hebt betaald?

edit:

Ey, jij ben Arvid! Ik ben Boy van vroeger bij HP :)
Kom maar langs :) laat maar een berichtje achter op mijn site, zetten we even wat op! :)
Voor een breakdown van de prijs: http://www.oetzitterd.nl/2010/wat-kost-een-nexus-one/
Michie23 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:37:
Hele nette review, mijn complimenten!
Thank you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

OetZitterd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:31:
En de kosten van MyUS neem ik aan? Anders is het wel echt goedkoop :)!

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienes
Iemand ervaring met http://www.monkeyvpn.com/ lijkt of je daar 1 dag gratis vpn (USA) mag proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
bop schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:35:
[...]

En de kosten van MyUS neem ik aan? Anders is het wel echt goedkoop :)!
Ik zou zeggen, neem is de moeite de post net boven jou post te lezen, of zijn site.
Dan heb je daar een zeer duidelijke uitleg over de kosten.

Van zijn site:
Aanschaftelefoon: $529 = €365,08 (koers van vandaag)
Verzekerde verzending via bijvoorbeeld MyUs.com: $10 (setup) + $58.25 = €47,10 (koers van vandaag)
BTW die betaald moet worden bij het invoeren: € 70,49 (gebasseerd op de aanschafprijs van de telefoon)
Dit brengt het totaal op €482,67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo

Het blijkt dus dat hij zondag een mail heeft gehad dat het pakketje langs de douane was en maandag een mail waarin te lezen was dat het pakketjes opgepakt was door een koerier.

Overigens heb ik net geld gewisseld bij een GWK kantoor (was naar wat banken geweest, maar dat ging daar niet, omdat ik niet bij die bank zat, of de bank gewoon geen valuta wisselde). Het heeft me toch €444,10 gekost. Zonder de UK VAT die er waarschijnlijk nog aan zit te komen. Dus ik denk dat ik niet goedkoper uit ben dan wanneer je het toestel in NL kan bestellen en bezorgen.

Wel fijn dat ik em nu al heb. Leuk toestel...
Hmmm, hoe verander ik nu mijn signature :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
faizoel schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:10:
[...]

offtopic:
Bovenaan de pagina wijzen naar myReact en dan Profiel wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Niet online
faizoel schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:10:
[...]

Het blijkt dus dat hij zondag een mail heeft gehad dat het pakketje langs de douane was en maandag een mail waarin te lezen was dat het pakketjes opgepakt was door een koerier.

Overigens heb ik net geld gewisseld bij een GWK kantoor (was naar wat banken geweest, maar dat ging daar niet, omdat ik niet bij die bank zat, of de bank gewoon geen valuta wisselde). Het heeft me toch €444,10 gekost. Zonder de UK VAT die er waarschijnlijk nog aan zit te komen. Dus ik denk dat ik niet goedkoper uit ben dan wanneer je het toestel in NL kan bestellen en bezorgen.

Wel fijn dat ik em nu al heb. Leuk toestel...
Hmm 360 pond is 401 euro, dus je hebt een aardige commissie betaald aan de bank.
Maar voor 444 euro is nog netjes, op ebay/mp doen ze 550/700 euro ofzo.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste