Ik heb afgelopen donderdag mijn nexus one ontvangen en moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben. Hij is door een vriend in amerika gekocht en opgestuurd.
Nadat ik uitgevonden had wat mijn APN moest zijn voor vodafone werkt 3G ook perfect. Het scherm is echt heel erg geweldig mooi en duidelijk en hij is snel, merkt duidelijk dat de processor voldoende kracht heeft voor alles wat nodig is. Switchen tussen applicaties gaat perfect en de interface voelt geweldig aan.
Over de technische specs hoef ik niet veel te zeggen want die staan al heel duidelijk aangegeven in de eerste post, dus ik zal me beperken tot hoe de telefoon werkt als telefoon en als smartphone.
*uitpakken en opladen*
Ten eerste wil ik beginnen bij het eerste wat me opviel toen ik hem vast hield .... in een woord geweldig. De telefoon voelt heel lekker aan in mijn hand en het gewicht is precies goed. Dus ik kon niet wachten om hem aan de oplader te leggen. Na enige aanpassing aan mijn wereldstekker kon ik de bijgeleverde amerikaanse stekker in het nederlandse stopcontact stoppen, want het opladen via de usb kabel levert minder stroom op dan als je hem via de lader oplaad. Ik kon niet wachten tot de telefoon lekker opgeladen was.
*netwerkverbinding*
Na wat stoeien met de vodafone APN instellingen, hij herkent wel standaard de vodafone APN maar alleen de particuliere gegevens, dus live.vodafone.com vervangen door office.vodafone.nl was de truuk in mijn geval om een 3G verbinding te maken.
*gebruik*
Een van de belangrijkste zaken van een telefoon is natuurlijk het bellen. Google nexus one heeft naar mijn mening een geweldige bel kwaliteit. Ik hoor mensen heel goed als ik bel, maar wat ook belangrijk is en waar ik in het verleden met een HTC last mee had is dat mensen mij ook heel erg goed horen. Zelfs als ik in een wat rumoerige omgeving ben.
Ik moet zeggen dat google maps ook geweldig werkt, tijdens het wandelen buiten kon ik exact tot op de paar meter zien waar we liepen. Voor autonavigatie gebruik ik nog gewoon mijn Tomtom dus dit heb ik nog niet geprobeert.
Door alle verhalen over het batterij gebruik heb ik deze ook wel in de gaten gehouden en zoals alle smartphones op dit moment moet je niet verwachten dagen achtereen de telefoon te kunnen gebruiken zonder op te laden. In de paar dagen dat ik hem nu heb gebruikt heb ik wel gemerkt dat ik hem eens per dag toch wel moet opladen, maar daar zijn de nachten voor uitgevonden

. Wat me wel opgevallen is, om de laatste 10 % te laten ontladen ben ik wel 2 uur bezig geweest en de telefoon geforceerd niet het scherm te locken om maar aan te houden.
Ik denk als ik hem straks wat normaler ga gebruiken dat ik zeker wel een dag uit kan houden gemiddeld. Dit terwijl ik best veel bel of gebeld wordt.
Al met al een geweldig toestel. Natuurlijk ben ik bereid om jullie vragen te beantwoorden of uit te zoeken als ik kan.