Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:17

TMC

Koetjeboe schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:19:
[...]

Nu een vraag over multitouch van engadget. Antwoord is een beetje vaag...zit er nu nog niet in maar het is een software iets en ze denken er over na oid.
Is niet vaag, is gewoon een diplomatiek antwoord voor 'neen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:28

Tank80

Cyanide&&Happiness

vreemd, dacht dat ik die gozer van htc toch echt hoorde zeggen dat hij het ondersteund...

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33
De Droid Eris had hij het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Tank80 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:20:
vreemd, dacht dat ik die gozer van htc toch echt hoorde zeggen dat hij het ondersteund...
Waarschijnlijk bedoelde hij hardwarematig :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

De HTC Droid Eris ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

Boy schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:17:
[...]

moeten we zelf dan gaan bekijken wat we moeten betalen? Da's wel klote als je je vergist als ze 'm langsbrengen en je opeens enorm meer moet betalen...
Dit geldt in ieder geval voor de UK:
"United Kingdom: Starting in 2010, the United Kingdom will apply a 17.5% Value Added Tax (VAT) on the on the total cost of your order, including all shipping costs and insurance. A 6.5% duty may apply to some items in your order."

Het lijkt dus 529 USD excl VAT (BTW) (en inklaringskosten) te zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:28

Tank80

Cyanide&&Happiness

ah ok, dinnetje zit er ook doorheen te mekkeren :X

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
r0b schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:21:
Het lijkt dus 529 USD excl VAT (BTW) (en inklaringskosten) te zijn :?
Wat had je dan gedacht..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 10:31
Volgens mij ook. Voor de hardware is het geen probleem. Maar die kerel in het midden bleef herhalen dat het een "software issue" is. De issue zal wel patenten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
LMAO wat vroeg die gast nou? Gratis telefoon met adds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Cabo schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:23:
LMAO wat vroeg die gast nou? Gratis telefoon met adds?
Ja, hij vroeg waarom Google ze niet gratis weggeeft. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

CLB schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:22:
[...]

Wat had je dan gedacht..
Gaf ik dat net niet aan? 8)7
..incl BTW dus; zoals gebruikelijk bij B2C verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
r0b schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:24:
[...]

Gaf ik dat net niet aan? 8)7
..incl BTW dus; zoals gebruikelijk bij B2C verkoop.
Je bent nu aan het importeren he. Als je iets via eBay bestelt is de kans ook groot dat je douanerechten, BTW en inklaringskosten moet betalen. Same thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Gebruikelijk in Europa misschien, maar in de VS worden vrijwel alle prijzen excl. VAT/BTW genoemd, omdat de hoogte ervan daar verschilt per staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
CLB schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:11:
iPhone OS bestaat al jaaaaaaaaaren, Android net 'n jaartje..
Wat zou volgens jou nou de conclusie zijn van zo'n 'vergelijk'?
Precies, dan snap ik Google's stappen nu niet echt goed. Je kunt nou niet echt zeggen dat ze iets baanbrekends neerzetten, ook niet op het punt van de apps. Terwijl Google wel erg goed in bijvoorbeeld het aanbieden van goede apps online. Een verrassende zet (bijv. wereldwijd beschikbaar tegen kostprijs) had echt een aardverschuiving kunnen veroorzaken op phone app gebied.
Ik snap zelf ook wel dat tegen kostprijs verkopen allerlei praktische problemen met zich meebrengt. Maar eerlijk is eerlijk: Google heeft in het verleden wel vaker verrast met producten die qua kostenplaatje niet echt uit kunnen.

[ Voor 28% gewijzigd door mmedia op 05-01-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Hm, goed punt. I stand corrected. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Bomin schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:27:
Gebruikelijk in Europa misschien, maar in de VS worden vrijwel alle prijzen excl. VAT/BTW genoemd, omdat de hoogte ervan daar verschilt per staat.
Maar dat maakt toch niks uit als je iets via internet koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Ik denk dat ze zometeen die Droid ook gewoon via de Google website gaan verkopen. Nu een HTC phone om het vervolgens aan te vullen met een van Moto.... etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Heerlijk engels spreken die chinees en die gozer uit India (?)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Schmoove schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:31:
Ik denk dat ze zometeen die Droid ook gewoon via de Google website gaan verkopen. Nu een HTC phone om het vervolgens aan te vullen met een van Moto.... etc.
Gaan ze ook doen, is verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Ik ben dus over een week of 2 in de UK, maar k zal hem daar dus niet kunnen vinden in de stores wat ik hieruit opmaak....... :?

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik lees diverse berichten op Twitter dat het allemaal wat tegenvalt. Wat valt er dan tegen? Ik vind het juist een fantastische foon, waarbij de Nexus Two waarschijnlijk het perfecte toestel zou kunnen zijn. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martincm schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:35:
Ik ben dus over een week of 2 in de UK, maar k zal hem daar dus niet kunnen vinden in de stores wat ik hieruit opmaak....... :?
Nee je moet hem bestellen op de website van google en hem dan naar een adres in the UK laten verzenden. Moet je dus zo plannen dat het geleverd wordt terwijl je daar bent natuurlijk (als het al kan tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
pven schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:36:
Ik lees diverse berichten op Twitter dat het allemaal wat tegenvalt. Wat valt er dan tegen? Ik vind het juist een fantastische foon, waarbij de Nexus Two waarschijnlijk het perfecte toestel zou kunnen zijn. :)
Van Google verwacht je revolutionaire stappen.....zoals de Iphone 3 jaar geleden was toen het aangekondigd werd...dit is niet revolutionair.....verre van...de HTC Bravo is beter dan dit toestel qua hardware..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
martincm schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:35:
Exact, je moet het online bestellen en ze shippen het naar de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvleeuwen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10-2023
Dat noice-cancelling wat ze hebben vind ik trouwens wel een leuk principe...
Hebben vergelijkbare telefoons (iphone, N900 etc) dat ook?

Een extra micje die achtergrondgeluid pakt om uit je gesprek te filteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

m3nno schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:28:
[...]

Maar dat maakt toch niks uit als je iets via internet koopt?
Weet niet precies waar je met deze opmerking op doelt. Wellicht dat ze afhankelijk van het land waar je bestelt de totaalprijs in die munteenheid moeten laten zien, dat is dan iets waar ze bewust niet voor gekozen hebben wellicht. Je betaalt geloof ik tenslotte ook in dollars, ook al koop je hem ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Laatst online: 22-08 08:59
pven schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:36:
Het valt tegen omdat bijna alles al bekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
quote: engadget
Google and its partners have a track record of being clear as mud about their intentions regarding multitouch -- they're obviously all dancing around the issue, but there's definitely some logic (probably legal logic, but logic nonetheless) behind which devices are getting it in which markets. Notably lacking multitouch, though is the flagship Nexus One -- an odd device for Google to fail to pimp out in every conceivable way, we'd argue. Our man on the ground in Mountain View today pressed Android chief Andy Rubin on the matter today, asking whether we might see multitouch in a future Nexus One software update: "we'll consider it." That's all we could get out of him, suggesting this is still very much a sensitive subject -- but at least we have some confirmation that it's a software limitation alone, so if nothing else, this'll get hacked every which way within a few days of release.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Het valt tegen omdat iedereen hoopt op een gratis telefoon :') . Dat is gewoon niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Ik denk dat veel mensen de Google-factor missen, dat extra dingetje dat het speciaal maakt, zodat je het wil gebruiken/kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 21:38
Qua nieuws valt het inderdaad tegen. Ik vind prijs ook tegenvallen, rond 400 euro was meer in de gedachtegang van Google geweest.

Met al en al scoort Google (ook de matige presentatie) een onvoldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvleeuwen
Vanx schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:44:
Ik denk dat veel mensen de Google-factor missen, dat extra dingetje dat het speciaal maakt, zodat je het wil gebruiken/kopen.
Nou lijkt Google Voice en Google Navigate mij lang niet gek hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Voor mij is de googlefactor er nog niet dat het nog niet in nederland verkrijgbaar is.
Echter is het gewoon een erg goede telefoon met, op dit moment, de beste specs. Maar zoals zovelen zeggen, er is niets speciaals aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, die mensen verwachten waarschijnlijk teveel. Wat ik zie is de beste Android-telefoon die er tot nu toe is, met een hoop leuke nieuwe dingen. Ik vind het prima zo :)

Het is wel duidelijk dat alles flink opgehyped is vantevoren als ik hier de reacties lees :P

[ Voor 49% gewijzigd door RoD op 05-01-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Laatst online: 22-08 08:59
Gelukkig is dat er juist niet, android is android en moet zo blijven. Als google zelf een telefoon zou uitbrengen met iets extras zullen klanten partners van google/android niet blij zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door HammerT op 05-01-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvleeuwen
..

[ Voor 235% gewijzigd door willemvleeuwen op 05-01-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Hij zal best wel populair worden deze telefoon. Maar ik denk niet zo erg als de hype van de ifoon. Deze telefoon zag je overal op het internet, omdat het iets speciaals was. De consument denk met de N1 waarschijnlijk, dat het 'gewoon' een telefoon is met een groot touchscreen en Android erop.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

RoD schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:47:
Tsja, die mensen verwachten waarschijnlijk teveel. Wat ik zie is de beste Android-telefoon die er tot nu toe is, met een hoop leuke nieuwe dingen. Ik vind het prima zo :)
Amen, iedereen die opeens hartstikke teleurgesteld is had mijns inziens onrealistisch(e) (hoge) verwachtingen. Wat mij betreft is dit de Android phone van het moment, nu alleen nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Zou dit het eerste zijn waar google niet in gaat slagen??

U kent het gezegde: Schoenmaker blijf......

Ik denk echt dat Apple in Juni iedereen weer de oren wast met hun nieuwe Iphone....is mijn voorspelling;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Schmoove schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:38:
[...]

Exact, je moet het online bestellen en ze shippen het naar de UK.
Hmmm jammer, hoopte eigenlijk wel dat shops m zelf massaal kochten en dan zelf de retail (los dus) in gooiden. Ik zal toch een kijkje wagen, anders erg jammer van de web only optie....

Ik nam ook iets mee van dat de 2 of 3 landen waar die buiten USA te koop is dienen als een test (!) market voor de sales..... Ik denk dat ze daar niet mee hoeven te zitten, een flop zal dit hoe dan ook wel niet worden. Echter als we dus op een benelux release moeten wachten (evenals met de Milestone overigens) dan kloppen de Bravo (en passion??) van HTC toch ook alweer aan de deur (toch?) ....

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
[...]

Het is wel duidelijk dat alles flink opgehyped is vantevoren als ik hier de reacties lees :P
Klopt! Overhyped wellicht en teveel details van te voren uitgelekt. Gekoppeld aan zeer matig media optreden. Marketing moet jij mijnsinziens niet overlaten aan de techies. Ik ben zelf geen Apple fan, maar eerlijk is eerlijk. Dit doen zij 1000 keer beter. Details lekken zelden uit en de media optredens worden dik en glad aangezet. Check dit filmpje. Irritant, maar wel een manier om de massa voor je te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvleeuwen
Wat ik me wel afvraag, dat noice-cancelling wat ze hebben, hebben vergelijkbare telefoons (iphone, N900 etc) dat ook?
Een extra micje die achtergrondgeluid pakt om uit je gesprek te filteren. Mooi principe!

[ Voor 7% gewijzigd door willemvleeuwen op 05-01-2010 21:02 . Reden: @RoD: nu is het >10min ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
alwaysleft schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:49:
Zou dit het eerste zijn waar google niet in gaat slagen??

U kent het gezegde: Schoenmaker blijf......

Ik denk echt dat Apple in Juni iedereen weer de oren wast met hun nieuwe Iphone....is mijn voorspelling;)
Wie weet, maar 3GS was toch wel erg teleurstellend (IMHO). Alleen de echte fanboys werden gek doordat MMS en Copy/Paste werd ondersteund (yawn....). Maar het is en blijft Apple, misschien dit keer weer een nieuwe revolutie? Blijft hopelijk niet bij ondersteuning van multitask (ultimate yawn...)

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Klopt! Overhyped wellicht en teveel details van te voren uitgelekt. Gekoppeld aan zeer matig media optreden. Marketing moet jij mijnsinziens niet overlaten aan de techies. Ik ben zelf geen Apple fan, maar eerlijk is eerlijk. Dit doen zij 1000 keer beter. Details lekken zelden uit en de media optredens worden dik en glad aangezet. Check dit filmpje. Irritant, maar wel een manier om de massa voor je te winnen.
Dat zij het beter doen blijkt inderdaad wel uit de verkopen :) Gelukkig zijn wij Tweakers en totaal ongevoelig voor de hypes :+

[ Voor 77% gewijzigd door RoD op 05-01-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

CLB schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:11:
iPhone OS bestaat al jaaaaaaaaaren, Android net 'n jaartje..
Slechts tien maanden na de release van de SDK had de App Store al 10.000 applicaties. Dat was vijf maanden na de opening van de App Store. Drie maanden later was dit aantal verdubbeld.

Bijna twee jaar na de release van de SDK had Android Market 10.000 applicaties. Dat was 10 maanden na de opening van de Market. En vier maanden later waren er nog eens 10.000 bij. Het is toch gek dat dit bij Android langzamer gaat, terwijl de markt voor applicaties op mobiele platformen door Apple echt geopend is.

Dus er zit wel degelijk een verschil in de groei van het aantal applicaties voor iPhone OS en Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
vogelaarke135 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:01:
[...]

Wie weet, maar 3GS was toch wel erg teleurstellend (IMHO). Alleen de echte fanboys werden gek doordat MMS en Copy/Paste werd ondersteund (yawn....). Maar het is en blijft Apple, misschien dit keer weer een nieuwe revolutie? Blijft hopelijk niet bij ondersteuning van multitask (ultimate yawn...)
Maar het verkoopt nog steeds als een tiet ;) ...dat is de kracht van Apple....en ook alles uit 1 principe....gebruikersgemak...want zelfs mijn 4 jarig neefje kan mijn Iphone bedienen.....dat zie ik hem met de N1 van google niet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:43
alwaysleft schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:06:
[...]

Maar het verkoopt nog steeds als een tiet ;) ...dat is de kracht van Apple....en ook alles uit 1 principe....gebruikersgemak...want zelfs mijn 4 jarig neefje kan mijn Iphone bedienen.....dat zie ik hem met de N1 van google niet doen ;)
Ik denk dat jij je neefje onderschat :> Een Androidphone zal niet significant ingewikkelder bellen of smsen dan een iPhone, pas zodra je muziek syncen erbij betrekt zal 'n iPhone inderdaad een berg gebruiksgemak inruilen voor vrijheid, het is net welke keus je als fabrikant wilt maken natuurlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Leftblank op 05-01-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
vogelaarke135 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:01:
[...]

3GS was zeker niet revolutionair. De OS was het, die wel een grote sprong nam, alle dingetjes (copy/paste was niet echt een dingetje) werden gefixed, push notificatie en navigatie/augmented reality toegevoegd.

Ik zou niet meer zonder een OS kunnen dat niet regelmatig wordt bijgewerkt. Als ik nu een android koop weet ik dat ik veel updates ga krijgen. Ik denk dat op dit moment met mobiel HW niet meer echt revoluties ontketend kunnen worden. Groot scherm, hoge resolutie en multitouch is genoeg :)

Het verschil moet gemaakt worden in software. Interessant wat iphone OS4.0 gaat worden in vergelijking met de dan heersende android versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
alwaysleft schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:06:
[...]

Ja dat klopt: veel kudo's voor Apple voor de eerste iPhone (in mindere mate de 3G) en de Appstore natuurlijk! Zelfs mensen die nooit internetten of software installeren, zijn dit nu heel makkelijke zaken (in mijn eigen omgeving gezien). Zonder mijn hulp zat mijn pa nog steeds zonder nuttige software op zijn Nokia N95. Was met de iPhone niet gebeurd. En dat is misschien nog wel grootste revolutie van de iPhone: niet alleen geeks lopen rond met smartphones en kunnen er nog nuttige dingen mee doen ook. Ook je buurvrouw die niet meer goed ter been is.

Maar die 3GS, dat was toch een beetje jammer (maar een kleine stap vooruit technisch gezien). Met die eerdere ervaring in mijn achterhoofd, misschien dat Apple dit keer weer teleurstelt met een 3GSS. Met een erg grote maar: het blijft Apple... En om nou te zeggen dat de Nexus One de 3GS omver blaast...nee. Maar Android heeft het momentum nu mee, dus over een jaartje wil ik nog wel eens zien. En die snelle Android upgrade cycles verlengen natuurlijk ook de levensduur van dat ding.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Waarom zou je een revolutie moeten ontketenen? Dat is leuk om jezelf in de spotlights te zetten, maar Google is met iets anders bezig. Ze binden bedrijven aan zich door een opensourcebesturingssysteem te creeëren, en updaten deze continue. Het geld verdienen ze voornamelijk door advertenties, en wellicht wat zaken zoals applicaties. Zie je nu ook weer, Google lanceert een telefoon, meer zéér goede specs, en betrekt daar tevens andere fabrikanten bij, en ook telecomproviders. Heck, er zaten net zelfs drie topmensen van verschillende bedrijven naast elkaar.

Als je het hebt over Google vs. Apple, dan wint Google, omdat ze veel meer telefoons lanceren en hun winst op andere zaken pakken. Kijk je naar individuele telefoons, dan is de iPhone nog steeds onovertroffen.

Maar dit alles is eigenlijk totaal niet relevant voor ons als consument. Je moet immers zelf kiezen wat je het beste vindt werken. Wat wel zo is, is dat Google met de N1 een sterke concurrent voor de iPhone, Pre en HD2 neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Muthas schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:06:
[...]

Slechts tien maanden na de release van de SDK had de App Store al 10.000 applicaties. Dat was vijf maanden na de opening van de App Store. Drie maanden later was dit aantal verdubbeld.

Bijna twee jaar na de release van de SDK had Android Market 10.000 applicaties. Dat was 10 maanden na de opening van de Market. En vier maanden later waren er nog eens 10.000 bij. Het is toch gek dat dit bij Android langzamer gaat, terwijl de markt voor applicaties op mobiele platformen door Apple echt geopend is.

Dus er zit wel degelijk een verschil in de groei van het aantal applicaties voor iPhone OS en Android.
Dat komt omdat er nog geen uitermate populair Android-device was. Sinds de lancering van de Hero en de Droid is het aantal gestarte Android-projecten geëxplodeerd. De ontwikkeling van Android en iPhone OS moet je niet 1-op-1 vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Niet alleen de gestartte Android-projecten, ook het verbruik neemt razendsnel toe.

Afbeeldingslocatie: http://blog.admob.com/wp-content/uploads/2010/01/Android-Jan-3-2010.jpg

Exponentiële groei :)

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 05-01-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
RoD schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:23:

Als je het hebt over Google vs. Apple, dan wint Google, omdat ze veel meer telefoons lanceren en hun winst op andere zaken pakken.
Daar volg ik je niet helemaal. Ik zou zeggen dat Google en Apple gelijk staan. Google heeft betere HW en meer vrijheid (easy root :)) geintroduceerd, terwijl Apple nog steeds met OS en AppStore voorloopt.

Eerst nog maar is die andere telefoons van Google zien, dan kunnen we opnieuw een vergelijking maken.

Als ik nu zou moeten kiezen tussen N1 en 3GS dan zou het zeker de N1 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Laatst online: 15:38
Afbeeldingslocatie: http://cache.gawker.com/assets/images/4/2010/01/500x_phonestore.jpg

Yes! Nu nog een goede NL prijs en de opvolger voor m'n N95 8GB is daar!

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:34
We moeten kijken hoe het over 10 jaar is. Apple blijft qua marketing top maar Google hoeft eigenlijk niet zonodig aan marketing te doen omdat ze overal wel inkomsten genereren. Android is maar 1 van de vele projecten. De Iphone wordt vooral verkocht vanwege het gehypte Apple gehalte waar de consument op afstormt en de Android toestellen zijn er voor de tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:43
SgtElPotato schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:49:De consument denk met de N1 waarschijnlijk, dat het 'gewoon' een telefoon is met een groot touchscreen en Android erop.
Dat is het toch ook?

Nou ja, je kunt er natuurlijk veel meer mee dan bellen, maar dat geldt voor alle andere smartphones ook. Wat mij betreft is het gewoon een wat betere iPhone.

[ Voor 9% gewijzigd door migchiell op 05-01-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Michie23 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:38:
We moeten kijken hoe het over 10 jaar is.
Strak gezegd, op de eerste dag van de launch ;) In mobielland is 1 jaar al veel. Dan zijn we waarschijnlijk al 3 Google phone's verder.

Over tien jaar wil ik uber unfoldable doorkijk oled schermen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
migchiell schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:38:
[...]

Dat is het toch ook?

Nou ja, je kunt er natuurlijk veel meer mee dan bellen, maar dat geldt voor alle andere smartphones ook. Wat mij betreft is het gewoon een wat betere iPhone.
Dat klopt, maar onder andere omdat ze er vrij weinig reclame voor maken, tot nu toe, denk ik dat ze zo gaan denken. Top telefoon, Top UI. Ik hoef niet de tijd dat ik op het home-screen kijk 16 vierkantjes te zien.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
SgtElPotato schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:43:
[...]

Dat klopt, maar onder andere omdat ze er vrij weinig reclame voor maken, tot nu toe, denk ik dat ze zo gaan denken. Top telefoon, Top UI. Ik hoef niet de tijd dat ik op het home-screen kijk 16 vierkantjes te zien.
Ik moet ook zeggen, nu ik op de officiele google.com/phone kijk, ik het goede "hebben, hebben" gevoel krijg. Niet dat het meteen de 3GS wegblaast, maar het is weer eens wat anders. De eerste Android die echt goed lijkt te zijn: snappy, shiny, mooi vorm gegeven en nuttige features. Maak me alleen zorgen om de media capabilities en dan vooral de music player. Dat doet Apple dan weer erg goed. Al met al, hopelijk komen ze snel met een NL release.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Ik hoop dat er een manier komt om toch deze telefoon te kunnen bemachtigen zonder te wachten totdat nederland ook bij 1 van de landen hoort waar het beschikbaar komt. Ik ben eigenlijk nu wel echt op zoek naar een nieuwe, heb mijn besluit genomen voor dit toestel te gaan. Dus nu kan ik niet meer wachten haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

vogelaarke135 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:56:
[...]

Ik moet ook zeggen, nu ik op de officiele google.com/phone kijk, ik het goede "hebben, hebben" gevoel krijg. Niet dat het meteen de 3GS wegblaast, maar het is weer eens wat anders. De eerste Android die echt goed lijkt te zijn: snappy, shiny, mooi vorm gegeven en nuttige features. Maak me alleen zorgen om de media capabilities en dan vooral de music player. Dat doet Apple dan weer erg goed. Al met al, hopelijk komen ze snel met een NL release.
Waarom maak je je zorgen om de muziekspeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
[
Waarom maak je je zorgen om de muziekspeler?
De features ervan schijnen enigszins marginaal te zijn: zie dat steeds terugkomen in de reviews. Sterretjes geven aan je nummers en genius-achtige features zouden welkom zijn. Niet dat ik daarom dat ding niet zou kopen. De nieuwe fotogalerie daarentegen ziet er erg nice uit. En picasa-autosync is natuurlijk de bom!

[ Voor 11% gewijzigd door vogelaarke135 op 05-01-2010 22:29 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 11:25
Hmm, vodafone frankrijk krijgt de telefoon al over een paar weken. Misschien toch eerder hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Laatst online: 13:33
Freudie schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:36:
Hmm, vodafone frankrijk krijgt de telefoon al over een paar weken. Misschien toch eerder hier?
Source?

Ik vindt het wel grappig dat iedereen constant bezig is met de vergelijking met de iPhone. Die iPhone blijft toch een behoorlijke revolutie! :P

Als ik zo het pers filmpje kijk heb ik niet echt het idee de multi touch te missen moet ik zeggen. Muziek speler vindt ik persoonlijk ook niet zo belangrijk, daar heb ik een iPod Touch voor :P Ik snap het wel hoor, hoe meer aparaten in 1 hoe minder je mee hoef te nemen! :)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Freudie schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:36:
Le source?

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Damn, 199euro + 50euro per maand 24 maanden lang....

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
Mjah, maar 450 euro simlock vrij. Dan rij ik wel op en neer naar Frankrijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

is het ook niet zo dat de meeste telefoons in nederland veel meer gesubsidieerd worden als in andere landen door de providers? dus die vergelijking van frankrijk zal denk ik niet zo kloppen qua abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
Hmm, prijs is ongeveer gelijk als de HD2 in frankrijk (200 euro met abbo)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-11-2022

MB4

Freudie schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:46:
Mjah, maar 450 euro simlock vrij. Dan rij ik wel op en neer naar Frankrijk :-)
En hoe ga je die besteld krijgen? Er zullen namelijk geen retail-shops zijn hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Laatst online: 13:33
WasMachinator schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:51:
is het ook niet zo dat de meeste telefoons in nederland veel meer gesubsidieerd worden als in andere landen door de providers? dus die vergelijking van frankrijk zal denk ik niet zo kloppen qua abbo.
Klopt, is ook al vaker gezegd. Providers hier in Nederland maken leuke aanbiedingen. Zo heb ik mijn Nokia N82 2 jaar geleden met een abbo gehaald bij KPN, uitgerekend betaalde ik aan totale maandelijkse kosten het bedrag dat mijn N82 toen los koste :P Je krijgt ook een leuke korting op je toestel als je internet bij je abbo neemt hier in Nederland, je zit er alleen wel 2 jaar aan vast... Ik dacht sim only te nemen maar dat vindt ik nog schrikbarend duur moet ik zeggen!

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
MB4 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:56:
[...]

En hoe ga je die besteld krijgen? Er zullen namelijk geen retail-shops zijn hé ;)
Dat is waar. Maar laat ik nou net heel veel Franse familieleden hebben (moeder is Frans), dus dat komt dan wel goed.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Laatst online: 11-09 20:18
Ik heb vrienden in engeland en collega's morgen eens even een mailtje sturen ik wil deze phone wel hebben namelijk

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Het is een GSM phone, dus dat werkt hier sowieso, maar hoe zit dat met de verschillende 3G frequenties van de providers? In de US ondersteunt hij voorlopig alleen T-Mobile 3G omdat de andere providers andere frequenties gebruiken? Hoe zit dat hier?

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Hier gebruikt alles en iedereen 2100 MHz voor 3G, welke de N1 ook ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

In de persconferentie zeiden ze ook dat je met Vodafone in Europa ook 3G kunt gebruiken. Alleen bij AT&T zit je dus vast aan Edge, omdat deze een andere techniek voor 3G gebruikt. Maar daar hebben wij natuurlijk niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Amerikanen is dit dus al fantastisch. De enige andere topper op het moment is de Droid. De Acer Liquid heeft dan ook wel de Snapdragon, maar bouwkwaliteit en Android 1.6 is niet je van het. De Sony X10 is nog steeds niet leverbaar. En HTC / Samsung heeft ook nog geen opvolgers uitgebracht (zijn onder weg maar toch). Dus de timing is wel super daar, dat je hem nu gelijk kunt bestellen. Dus goeie actie van Google.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:39
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:17:
Voor de Amerikanen is dit dus al fantastisch. De enige andere topper op het moment is de Droid. De Acer Liquid heeft dan ook wel de Snapdragon, maar bouwkwaliteit en Android 1.6 is niet je van het. De Sony X10 is nog steeds niet leverbaar. En HTC / Samsung heeft ook nog geen opvolgers uitgebracht (zijn onder weg maar toch). Dus de timing is wel super daar, dat je hem nu gelijk kunt bestellen.
Ik vraag me alleen af of de timing voor "europe" wel de juiste is, spring 2010 is vrij laat en heel dicht bij WWDC van Apple maar ook Nokia zal op de niet al te lange termijn weer een nieuwe flagship Nxx telefoon gaan aankondigen.
Het hoeft daarbij op zich zelf nog niet veel te betekenen voor de Nexus alleen het momentum lijkt me wat ongelukkig voor de Europese markt.

In ieder geval kijk ik er naar uit en misschien als ik een financieel meevallertje van mijn werkgever krijg ook een Nexus erbij neem naast mijn iPhone :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Tech Crunch review al gepost?

http://www.techcrunch.com...ne-the-techcrunch-review/

En die nieuwe foto gallery app ziet er ook goed uit btw met een begin van wat Picasa ondersteuning.

Afbeeldingslocatie: http://cache0.techcrunch.com/wp-content/uploads/2010/01/picas.jpg

http://www.techcrunch.com...ia-browsing-on-nexus-one/

review @ http://www.techcrunch.com...ne-the-techcrunch-review/

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Ik heb de link in de TS gezet. Echter het lijkt meer op een lofzang dan een review.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
was de review van engadget al gepost?

ook leuk, je kan je N1 laten graveren, maar dan kun je 'm niet meer ruilen of terugsturen als ie niet bevalt

[ Voor 35% gewijzigd door JarlSX op 06-01-2010 02:01 ]

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

JarlSX schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 01:53:
was de review van engadget al gepost?

ook leuk, je kan je N1 laten graveren, maar dan kun je 'm niet meer ruilen of terugsturen als ie niet bevalt
Ohja? Laat me raden, het is gratis dat engraven? :P
Zag onlangs een leuk artikel over dat engraven van producten, zo doet Sony dit ook gratis bij hun Vaio notebooks. De kosten voor het engraven zijn een prikkie vergeleken met de 'winst' die ze hierdoor bereiken.

Want, in de kleine lettertjes staan dat artikelen die engraved zijn niet geretourneerd kunnen worden. Dus heb je een product gekocht met engraving, dan kan je em niet meer ruilen (ook niet na 1 min).

Maargoed, dat was ff offtopic. Review van Engadget had ik al gezien. Vooral het filmpje waar ze de drie toestellen naast elkaar leggen en kijken welke het snelst www.engadget.com kan laden is wel grappig. Daar zie je ook hoe soepel het scrollen van webpages met de iPhone gaat.

Ga zelf in februari ongeveer een nieuw toestel uitzoeken en houd de N1 goed in de gaten, alsmede de SE X10 en de Motorola Android....wat een spektakel allemaal...

[ Voor 21% gewijzigd door Yellowneck op 06-01-2010 02:14 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier in China is hij al te koop voor ongeveer 3700RMB wat omgerekend 370 euro is. Dit heb ik echter alleen vernomen van mijn collega en moet ik zelf nog zien. Maar gezien hoe ze hier nog meer gefocust zijn op nieuwe gadgets geloof ik ze meteen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:45
Van verschillende telefoons is hier ook gewoon een UK versie te koop. Waarom zouden we dan moeten wachten op een NL versie??

damn abbo loopt eind van de maand af dus wil wel iets meer details over een release...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Stfnlln schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 08:15:
Van verschillende telefoons is hier ook gewoon een UK versie te koop. Waarom zouden we dan moeten wachten op een NL versie??

damn abbo loopt eind van de maand af dus wil wel iets meer details over een release...
Nogmaals: geen retailverkoop. Je zal dus iemand moeten vinden die in het betreffende land woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:45
zAo schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 08:24:
[...]

Nogmaals: geen retailverkoop. Je zal dus iemand moeten vinden die in het betreffende land woont.
Ja, ik weet dat er geen retailverkoop is, maar vroeg me gewoon af waarom nederlanders niet in de UK store zouden kunnen kopen. just a pitty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Stfnlln schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 08:31:
[...]
Ja, ik weet dat er geen retailverkoop is, maar vroeg me gewoon af waarom nederlanders niet in de UK store zouden kunnen kopen. just a pitty
Aangezien de prijzen niet meer dan 10,-- verschillen (tegen de huidige koersen), zie ik de directe reden ook niet om zo 'moeilijk' te doen. Misschien verzameld Google graag alle NAW gegevens van de kopers en hun Gmail account? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Iemand al gedurft om via een online proxy op de bestelpagina van Nexus One met je Gmail in te loggen?

[ Voor 9% gewijzigd door Mesh op 06-01-2010 09:19 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:44

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

wtf, bij die Engadget review weten ze serieus niet dat Apple een patent heeft op multitouch in de VS?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Laatst online: 10:41

Fixer

FP ProMod
Als je het niet erg vind om wat extra geld te betalen, kun je ook nog altijd gebruik maken van sites zoals fromus2eu :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Fixer schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:35:
Als je het niet erg vind om wat extra geld te betalen, kun je ook nog altijd gebruik maken van sites zoals fromus2eu :p
Leuk, heb maar even een mail gestuurd. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Voor bestellingen, leveringen en al dat soort zaken mag een topic geopend worden in Telecomproviders

Flash voor Android... op de Nexus One :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Mesh schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:18:
Iemand al gedurft om via een online proxy op de bestelpagina van Nexus One met je Gmail in te loggen?
Niet ingelogd, wel op google.com/phone kunnen komen om te orderen. Via een UK proxy....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

RoD schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:48:
[video]
Flash voor Android... op de Nexus One :)
Dat schept mogelijkheden zeg! Al die goede flashgames voor nop op je Android! Apple; eat that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*echt jaloers* dat die Amerikanen gewoon morgen dus de Nexus One in de brievenbus al kunnen hebben liggen, als ze vandaag bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

martincm schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:02:
[...]

Niet ingelogd, wel op google.com/phone kunnen komen om te orderen. Via een UK proxy....
Zover was ik ook. Maar wil voorkomen dat ik straks ban ofzo krijg :X

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Mesh schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:20:
[...]

Zover was ik ook. Maar wil voorkomen dat ik straks ban ofzo krijg :X
Neuh. Het is alleen zinloos omdat de landen voor aflevering hardcoded staan op US / UK / HK e.d.

Volgende week maar een paar oud collega's in Schotland een mailtje sturen :P
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om het toestel zelf te bespreken. Voor aankoopmogelijkheden, leveringen, etc kun je terecht in [ABO] Google Nexus One - Aankoop- en leveringsvragen.