• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Merci.
Het is wel een mooie telefoon. Misschien toch maar geld op zij zetten...

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind em trouwens in het echt een stuk strakker en minder lelijk, hebben jullie dat ook?

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Als ik em in mijn handen kon hebben zou ik mijn mening er ook over geven.
De filmpjes zijn iig bijzonder veel belovend, vooral de snelheid vind ik mooi.
Het typen met het toetsenbord kan neem ik aan ook wanneer het scherm gekantelt is, zodat het toetsenbord meedraait?

• RoD
  • Niet online

RoD

Yep. Dat kan op elke Android-telefoon zo'n beetje.

• DarkSide

DarkSide

RoD schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:43:
Ik vind em trouwens in het echt een stuk strakker en minder lelijk, hebben jullie dat ook?
In het echt als in: IRL? (fysiek in handen).Of in het echt als in: Op de filmpjes op youtube?

IRL zou ik hem ook wel willen zien. Op de filmpjes als op de foto;s tot nu toe vind ik het een mooi toestel.
Simpel design maar mooi.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:45
RoD schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:43:
Vind het toestel qua design wat tegenvallen, ben meer fan van de HD2 met zijn zwart/pianolak achtig uiterlijk. Maarja de lichtval in de meeste foto's en filmpjes is nou niet zo goed om echt een beeld te krijgen van de nexus.

• RoD
  • Niet online

RoD

DarkSide schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:48:
[...]

In het echt als in: IRL? (fysiek in handen).Of in het echt als in: Op de filmpjes op youtube?

IRL zou ik hem ook wel willen zien. Op de filmpjes als op de foto;s tot nu toe vind ik het een mooi toestel.
Simpel design maar mooi.
Filmpjes op YouTube bedoel ik, als ie bij iemand in de handen ligt. Een stuk beter dan die plaatjes...

Verwijderd

Ik ben toe aan een nieuwe telefoon en ik zit ernstig te twijfelen of het een N1 wordt of een iphone. Ik dacht er gister uit te zijn en voor de N1 te gaan. Maar ik zag vandaag de game mogelijkheden van de iphone en zit nu weer in dubio.

Verwachten jullie dat er net zo'n "game-markt" komt voor de N1 als voor de iphone? Met iig dezelfde gfx?

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Als je alleen voor de game mogelijkheden gaat, zal de iphone net iets beter zijn. Maar de android community groeit ook nog steeds en de Unreal Engine 3 wordt ook naar het android platform geport.

• RoD
  • Niet online

RoD

Android is wel in opkomst wat betreft apps in het algemeen, en zeker ook games. Wat er precies aan komt is moeilijk te zeggen, maar ik denk dat er in 2010 een hoop nieuwe games voor Android uitkomen.

• Lacertus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-03-2022
Gaaf filmpje! De interactie met de achtergrond is ook heel mooi!

Ik verwacht op het Android platform veel minder games dan voor de iPhone... Heel andere doelgroep nog. Misschien dat Android over een jaar mainstream is, maar er zijn toch nog te veel uitvoeringen om op een eenvoudige manier games te ontwikkelen. Je kunt niet voor elke telefoon apart een game gaan ontwikkelen ook al is het voor hetzelfde platform...

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:10:
Ik ben toe aan een nieuwe telefoon en ik zit ernstig te twijfelen of het een N1 wordt of een iphone. Ik dacht er gister uit te zijn en voor de N1 te gaan. Maar ik zag vandaag de game mogelijkheden van de iphone en zit nu weer in dubio.

Verwachten jullie dat er net zo'n "game-markt" komt voor de N1 als voor de iphone? Met iig dezelfde gfx?
Met dezelfde gfx zal denk ik wel lukken, waar het alleen van afhangt zijn de developers. Apple heeft vorig jaar erg veel geld ingepompt om het iPhone game platform van de grond te krijgen. Ik weet niet in hoeverre Google een gelijkwaardige strategie gaat volgen. Dus wil je gegarandeerd gamen dan ben je beter af met de iPhone en als dat niet zo zwaar weegt dan is de Nexus ook een mooie keuze.

Ik moet trouwens eerlijk bekennen dat Google in de korte periode dat het zich op smartphones richt toch stormachtige ontwikkelingen doormaakt. Het laatste filmpje van RoD ziet er toch wel heel erg gelikt uit en is een groot contrast met de eerste Google dev phone. Het geeft in mijn ogen Microsoft maar ook Nokia het nakijken, dat ze in zo'n kort tijdsbestek zo'n OS vanaf 0 weten op te bouwen.

• Pyronick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:22

Pyronick

Vorsprung durch gas geben.

Koen87 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:25:
Als je alleen voor de game mogelijkheden gaat, zal de iphone net iets beter zijn. Maar de android community groeit ook nog steeds en de Unreal Engine 3 wordt ook naar het android platform geport.
Weinig mensen hebben denk ik zin om een spel in Java te schrijven. Maar er is sinds kort ook OpenGL ES 2.0 ondersteuning en Android word ongetwijfelt één van de populairste zoniet dé populairste smartphone OS.

Ik hoop dat de mannen van id Software hun id Tech 3 engine overporten/herschrijven aangezien dit een populair portable device engine is.
Daar zouden ze heel wat meer mensen mee kunnen bereiken dan een paar gerecyclede games voor de iPhone.

• efeltee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 22:46
Nu maar hopen dat hij binnen een redelijke tijd naar Europa komt.

Cyanogen gaat alvast developpen voor de N1 dus ik schakel over
1x de vergissing gemaakt om XDA te onderschatten maar geen 2de keer :)

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Cyonogen maakt inderdaad hele mooie roms. :)
Ik wist niet dat hij zich op de N1 zou storten.
Veelal is XDA alleen op HTC gericht overigens... dus of de N1 echt een draadje krijgt daar?? Het zou wel leuk zijn. Kun je er vrijwel zeker op rekenen dat er een N1 uitkomt met HTC sense.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

• Miki
  • Nu online
Ganymedus schreef op donderdag 31 december 2009 @ 16:51:
Veelal is XDA alleen op HTC gericht overigens... dus of de N1 echt een draadje krijgt daar?? Het zou wel leuk zijn. Kun je er vrijwel zeker op rekenen dat er een N1 uitkomt met HTC sense.
Volgens mij is de Nexus One door HTC gefabriceerd alleen draagt het niet het merk HTC. Dit doet HTC trouwens wel vaker, SEX1 bijvoorbeeld.

Bron: http://gizmodo.com/543667...nlocked-180-with-t+mobile
One weirdness in the Terms of Sale that we quickly glanced through was that Google made sure you acknowledged that the manufacturer is HTC, and not Google.

[ Voor 20% gewijzigd door Miki op 31-12-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
@Miki Dat is zeker correct! Echter de SeX1 werd ook niet behandeld op XDA. Dus ik was er niet zeker van. Echter..... ik zie dat er bij XDA al een topic voor gemaakt is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/m2m99/albums/600729/Happy%20New%20Year%202010%20by%20mrm.jpg

Dat jullie allen een heel gezond en voorspoedig jaar moge hebben!
met een Nexus One erbij natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:17

TMC

Ik snap niet waarom iedereen zo 'valt' over het uiterlijk van deze telefoon. Ik vind hem namelijk echt zeer mooi, ik durf zelfs te zeggen dat ik geen mooiere smartphone kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Ach smaak is geheel persoonlijk. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen de achterkant niet super mooi vinden. Het is immers mat. Alleen ik denk dat hier functionaliteit boven design is gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:04
Ik vind de voorkant heel mooi, de achterkant wel leuk, maar van op zij vind ik hem verschrikkelijk :(
Zal eens kijken of ik de foto waar ik dat op zag kan vinden.

edit:
Niet de foto die ik zocht maar hier ze je het ook wel.
http://www.nexusoneblog.c...ith-the-nexus-one/3963953

[ Voor 30% gewijzigd door martijnve op 01-01-2010 14:37 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

Het enige wat ik jammer vind is dat de jack output aan de zijkant zit.
Betekent dat ik hem dus niet m'n broekzak kan dragen..

[ Voor 3% gewijzigd door r0b op 01-01-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33
Is dat zo? Dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
r0b schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 14:32:
Het enige wat ik jammer vind is dat de jack output aan de zijkant zit.
Betekent dat ik hem dus niet m'n broekzak kan dragen..
Kwestie van je toestel omdraaien?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Ganymedus schreef op donderdag 31 december 2009 @ 16:51:
Hij heeft dat toch gezegd op zijn Twitter ;)
http://twitter.com/cyanogen/status/7187344919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
die jack zit gewoon aan de bovenkant toch? of bedoel je niet de 3,5mm jack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:39
Een matte achterkant heeft een fijnere grip en is niet vingerafdrukgevoelig. Persoonlijk vind ik het erg chique bij mijn HTC Hero...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

Tk55 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 15:17:
die jack zit gewoon aan de bovenkant toch? of bedoel je niet de 3,5mm jack?
Ah, my bad; hij zit inderdaad wel aan de bovenkant. Oef, een pak van m'n hart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Gelukkig, beetje valse informatie verspreiden :( :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:15
Dat zou wel een gigantische design flaw zijn, jack aan de zijkant. 9/10 mensen heeft em in zijn zak bij het luisteren via de jack.
Overigens kan ik me niet voorstellen dat een bedrijf als Google zo'n fout zou maken bij een verder zo mooi toestel (ja, ik vind em stijlvol :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij welke aanbieders, als dit al gebeurd, verwachten jullie dat dit toestel aangeboden wordt icm een abonnement? Als tevreden Hi-gebruiker zou ik dit toestel graag icm toestel nemen... is dit het wachten waard? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Los kopen icm een sim-only...?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
r0b schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 15:53:
[...]

Ah, my bad; hij zit inderdaad wel aan de bovenkant. Oef, een pak van m'n hart. :)
Beetje raar, ik had een foto gepost van de bovenkant waar jack output te zien was.

Even opgezocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.yosekai.co.uk/wp-content/uploads/2009/12/google-nexus-one11.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Tenshu op 02-01-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:28:
Los kopen icm een sim-only...?
Is dat niet ontzettend duur? Dan betaal je 400-500 voor een los toestel en dan moet je daarnaast nog elke maand je abbo betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 22:02:
[...]

Is dat niet ontzettend duur? Dan betaal je 400-500 voor een los toestel en dan moet je daarnaast nog elke maand je abbo betalen?
abo moet je sowieso betalen. En die telefoon betaal je via je abonnement af, en geen toestel bij je abonnement betekent korting op je maandbedrag.
Soms ben je dan duurder uit, soms goedkoper. Beetje afhankelijk van de aanbiedingen op dat moment.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 02-01-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 20:39

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik "moet" hem wel los kopen, heb een abo van m'n werk.

Maar ik ga hem kopen. :9 Ik heb vanaf dag 1 plezier gehad met mijn Hero, dus dat deze er moet komen was ik snel over uit. Als ik Marktplaats zo zie kan ik mijn Hero nog wel kwijt voor een redelijke prijs.

Maar dan moeten ze wel opschieten dat ding hier uit te brengen haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 23:27
Ik hoor steeds meer verhalen in mijn buurt dat AMOLED schermen heel kl*te schijnen te zijn in de zon. Ik dacht juist dat ze beter waren in de buitenlucht..... Kan iemand dit misschien objectief bevestigen want als dat echt zo is, ga ik toch voor de HD2. Het laatste wat ik wil hebben is een telefoon met problemen met zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Onzin. Ik zie geen enkel verschil tussen TFT en Amoled in de zon. Nog nooit moeite gehad om het scherm te lezen met een Amoled-scherm, en ik loop er al een tijdje mee rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 23:27
bedankt! dat is een ware opluchtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
misschien leuk om te lezen: linkje
That's right, humans -- Engadget has its very own Nexus One. You've seen leaked pics and videos from all over, but we're the first publication to get our very own unit, and we plan on giving you guys the full story on every nook and cranny of this device. In case you've been living under a rock, here's the breakdown of the phone. The HTC-built and (soon to be) Google-sold device runs Android 2.1 atop a 1GHz Snapdragon CPU, a 3.7-inch, 480 x 800 display, has 512MB of ROM, 512MB of RAM, and a 4GB microSD card (expandable to 32GB). The phone is a T-Mobile device (meaning no 3G if you want to take it to AT&T), and includes the standard modern additions of a light sensor, proximity sensor, and accelerometer. The Nexus One has a 5 megapixel camera with LED flash, and we have to say so far the pictures it snaps look pretty decent (and the camera software is much faster than the same component on the Droid). The phone is incredibly thin and sleek -- a little thinner than the iPhone -- but it has pretty familiar HTC-style industrial design. It's very handsome, but not blow-you-away good looking. It's a very slim, very pocketable phone, and feels pretty good in your hand.
Now, of course everyone seems to have one question about the device -- is this the be-all-end-all Android phone / iPhone eviscerator? In two words: not really. The thing that's struck us most (so far) about the Nexus One thus far is the fact that it's really not very different than the Droid in any substantial way. Yes, we'd say the design and feel of the phone is better (much better, in fact), and it's definitely noticeably faster than Motorola's offering, but it's not so much faster that we felt like the doors were being blown off. It is very smooth, though we still noticed a little stuttery behavior (very slight, mind you) when moving between home pages. Still, opening applications and moving between them was super speedy, as was Google maps, and any area of the phone where you've got to get through long lists. Don't get us wrong, the phone cooks -- but it's not some paradigmatic shift for Android.
Google has also included some visual enhancements you've probably heard about, and minor UI tweaks which make getting around the OS a bit more direct. Firstly, there are a set of really snazzy looking "live" wallpapers, some of which react to touch, but all animate in the background while you're on the homescreen. The company has also changed up its application menu navigation a bit, killing the sliding drawer for a more direct home button and overlay of the icons (which no longer scroll off the page normally, but wrap around a 3D cube on the edges). Google has also expanded the amount of homescreens to five, and gives you quick navigation to them by long pressing on the new "dots" which represent pages not in view. While most UI details look and feel the same, from just a bit of typing the keyboard does seem more responsive and accurate, and we're guessing the Snapdragon helps there as well. Throughout the phone there are also new animations and flourishes which make Android 2.1 feel way more polished than previous iterations (including the Droid's 2.0.1), though it's still got a ways to go to matching something like the iPhone or even Pre in terms of fit and finish. Regardless, it's clear Google has started thinking about not just function but form as well, and that's very good news for Android aficionados.
[Video: http://www.viddler.com/explore/engadget/videos/865/0.333]

[ Voor 92% gewijzigd door Ganymedus op 03-01-2010 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ganymedus schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 02:11:
@Miki Dat is zeker correct! Echter de SeX1 werd ook niet behandeld op XDA. Dus ik was er niet zeker van. Echter..... ik zie dat er bij XDA al een topic voor gemaakt is. ;)
Sorry? Is een heel subforum over, waar ook nu nog vrij actief roms gemaakt worden...

De Nexus One is wat mij betreft heel interessant, maar ik kan/wil geen € 500 betalen voor een losse telefoon.... heb net een Android foon van mijn baas, dus daar moet ik het voorlopig maar mee doen. Jammer van de hogere resolutie en andere (iets) betere specs, maar sowieso is de Android beleving veel beter dan Windows Mobile. Ik heb jaren met plezier WinMo gebruikt, maar nu ik Android gebruik heb ik nog geen enkele keer de behoefte gehad om terug te gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
gwystyl schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:41:
[...]
Sorry? Is een heel subforum over, waar ook nu nog vrij actief roms gemaakt worden...
Subforum, draadje, what's in the name. Je begreep wat ik bedoelde. Enfin, excuus je hebt gelijk, het is een subforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nice :) Ze hebben het erover dat het switchen tussen homescreens ietwat laggy is, maar ik zie er in de video niets van terug. Volgens mij is het ding gewoon supersnel. De rest van de functies ook. Ze zeggen zelf ook al dat ie sneller is dan de Droid, welke ook al snel is. Dus wmb prima. Met Android 2.1 erop gewoon een topdevice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Bedenkt wel dat het enkel een preview is. Het kan best zijn dat nog niet alles 100% is uitgebalanceerd.

Ook wel een leuke site om in de gaten te houden: TechnoBuffalo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunevers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 10:48
Als deze prachtige hands on gezien? http://www.engadget.com/2...ideo-and-first-impressio/

Ik wil die telefoon zo graag hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, toevallig staat ie hierboven :P

Nog 2 daagjes tot de aankondiging, dan weten we meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-11-2022

MB4

Engadget heeft het klaarblijkelijk voor elkaar gekregen om vandaag al een Nexus One in handen te krijgen en ze hebben er ondertussen al wat mee gespeeld. De uitgebreide preview (en binnenkort waarschijnlijk review) kan je hier bekijken :) http://www.engadget.com/2...ideo-and-first-impressio/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Toch ongelofelijk dat volgens 1van mijn best gewaardeerde sites(engadget) dit toestel qua totale plaatje niet beter vindt dan de 3GS....toch een tegenvaller....zeker als je denkt dat die Iphone nu een half jaar op de markt is!!( kom op fabrikanten...zet die stap extra....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MB4 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:18:
Engadget heeft het klaarblijkelijk voor elkaar gekregen om vandaag al een Nexus One in handen te krijgen en ze hebben er ondertussen al wat mee gespeeld. De uitgebreide preview (en binnenkort waarschijnlijk review) kan je hier bekijken :) http://www.engadget.com/2...ideo-and-first-impressio/
Dat is nou de derde keer dat ie gepost wordt ;)
alwaysleft schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:19:
Toch ongelofelijk dat volgens 1van mijn best gewaardeerde sites(engadget) dit toestel qua totale plaatje niet beter vindt dan de 3GS....toch een tegenvaller....zeker als je denkt dat die Iphone nu een half jaar op de markt is!!( kom op fabrikanten...zet die stap extra....)
Ja, dat is een mening. Maar kijk eens naar hun beschrijving, het filmpje, en oordeel dan zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

alwaysleft schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:19:
Toch ongelofelijk dat volgens 1van mijn best gewaardeerde sites(engadget) dit toestel qua totale plaatje niet beter vindt dan de 3GS....toch een tegenvaller.
Dat komt vooral doordat het geen grote stap voorwaarts is. De iPhone was een revolutie en heeft daardoor veel mensen aangetrokken. De N1 is volgens de tekst vooral een iets snellere Droid zonder (middelmatig) fysiek toetsenbord.

En dan zit je nog met de appstore van Apple die veel uitgebreider is dan bij Android, meer spelletjes etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Gizz op 03-01-2010 12:31 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Wat is jouw mening dan RoD? Denk je dat de zo gedroomde Iphone beater is? Ik vond het op de video allemaal heel snel...maar niet smoother dan ik hier op me Iphone heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja, wat zie jij als een iPhone-killer? Ik denk niet dat je het zo moet zien. De Nexus One is weer een betere Android-telefoon dan de anderen.. dus als je fan van het Android-platform bent, is dit zeer interessant. Wat betreft het iPhone vs. N1-verhaal.. tsja, beide phones zullen hun voor- en nadelen hebben. Zou best kunnen dat de iPhone nog net even wat sneller is. Persoonlijk interesseert me dat geen bal. Als ik het filmpje zo bekijk is de N1 supersnel. Zelf vind ik dan ook nog dat het Android-platform een stuk beter is dan dat dichtgetimmerde ding van Apple. Dus zelf heb ik geen enkele boodschap aan die mening van Engadget :)

Maar zoals ik dus zei, iedereen moet dit gewoon voor zichzelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4

MB4

Thehe sorry van de dubbelpost, ik was iets te snel in mijn opwelling om het te delen met de andere tweakers ;)

Anyway, ik denk dat ie in veel opzichten wel beter is als de iPhone, het enigste wat mij wat stoort is het uiterlijk (beide fysiek en van de UI); die vind IK persoonlijk niet zo mooi. Ik ben meer fan van de Sense UI die HTC over zijn Android-gsm's legt. Daarom vraag ik me ook af of het niet beter wachten is op de Bravo, maar dan zijn we inmiddels weeral 4 maand verder (?). Waarom zit hier toch zo'n groot verschil op, als het toch bijna dezelfde gsm's zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je kan ook gewoon een andere UI installeren. Dat kan gewoon met Android :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij duidelijk maken waar de Android punten scoort?
Ik neem aan dat het allemaal wat solider aanvoelt dan WM6.5, maar dan zou je Android moeten vergelijken met WM7 die volledig opnieuw gebouwd is.
Is het omdat je zoals Iphone veel apps heb voor games?.
Goedkoper? omdat Android gratis geinstalleerd kan worden? Gezien de prijs 530 dollar (waarschijnlijk 530 euro) is het niet veel goedkoper dan concurrenten (HD2 en N900)
Leuke apps zoals nav en voice search? die zijn nog niet bruikbaar in europa.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lacertus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-03-2022
Helemaal mee eens RoD!
iPhone is natuurlijk geweldig, maar alleen al het feit dat je het geheugen niet kunt uitbreiden met (bijv) een SD kaart, maakt het voor mij een no-go. Als je gewoon de prijzen van de iPhone bekijkt verkopen ze gewoon duur geheugen... Maar alleen al omdat er zóveel iPhones zijn, wordt er ook veel voor ontwikkeld...

Die geanimeerde achtergronden van de N1 vind ik nog steeds briljant! Hij kan voor mij niet snel genoeg naar NL komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:45:
Kan iemand mij duidelijk maken waar de Android punten scoort?
Ik neem aan dat het allemaal wat solider aanvoelt dan WM6.5, maar dan zou je Android moeten vergelijken met WM7 die volledig opnieuw gebouwd is.
Is het omdat je zoals Iphone veel apps heb voor games?.
Goedkoper? omdat Android gratis geinstalleerd kan worden? Gezien de prijs 530 dollar (waarschijnlijk 530 euro) is het niet veel goedkoper dan concurrenten (HD2 en N900)
Leuke apps zoals nav en voice search? die zijn nog niet bruikbaar in europa.
Ben je tegen je zelf aan het lullen :?

WM 6.5 is ouwe opgebakken meuk, de core(Win CE 5.2) is al sinds 2005 niet meer bijgewerkt. Het enige wat Microsoft lijkt te doen is het uiterlijk hier en daar wat op te poetsen maar dat is dan ook alles. Hoe dieper je in WM gaat zitten vroeten hoe dichter je weer terug komt bij WIndows for Workgroups.

WM7 verschijnt op z'n vroegst eind 2010 dus het heeft geen enkele zin om het daarover te hebben en zeker niet te gaan vergelijken met het net zojuist uitgebrachte Android 2.1.

Android mag dan misschien gratis zijn het vraagt toch nog de nodige aanpassingen om de software op het mobieltje te laten draaien. Overigens zijn de licentie kosten ook niet de grootste spelbreker, de bandbreedte is ongeveer 25-50 dollar per device.
Maar waarom verwacht je dat Google een liefdadigheidsfeestje zou organiseren met de Nexus One. Ook bij Google moet de kachel blijven branden(R&D bv.) dus die zullen gewoon gezonde marges aanhouden en dichtbij de concurrenten gaan zitten.

Ter afsluiting; Het is bij lange na nog niet zeker of wij Europeanen vanaf dag 1 van de US launch ook gelijk een Nexus bij Google kunnen bestellen. Het is best mogelijk dat ze dit over een paar maanden vrijgeven, zoiets was er ook toen met de Google G1 banana(Dev)phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De geruchten voor een Nederlandse release staan nog altijd op eind januari. Hopelijk klopt dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ben erg benieuwd naar de batterij duur. Zal waarschijnlijk vergelijkbaar zijn met de droid maar hopelijk beter.

Waarom een iphone vs android discussie? Des te meer keuze des te beter. Als iphone liefhebber zie ik ook graag een telefoon die "open" is. De iPhone is een heel mooi apparaat, maar het is erg vervelend dat Apple voor je beslist waar je je applicaties vandaan haalt en welke er geinstalleerd mogen worden. Ook het feit dat met firmware updates allerlei non-apple accessoires geblokkeerd worden is heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:03:
[...]

Ben je tegen je zelf aan het lullen :?
Nee zeker niet. Je moet niet WM uit 2005 vergelijken met Android die pas begonnen is. Die heeft het voordeel om op dit moment beter op de behoefte in te spelen. Net als de nieuwe Iphone die in juni gepresenteerd wordt. 6 maanden is niet zo bijzonder lang en kan je alledrie generatie goed vergelijken.

Android is gewoon gratis. Ja HTC zal wel kosten berekenen met hun UI aanpassing. Maar google mikt op veel gebruikers om zo via ads geld binnen te harken. Dat is gewoon hun filosofie.

Google Nav kost zeker ook geen geld? waarom is dat gratis dan?
En zoals RoD al zei eind jan is de PLANNING voor verkoop in nederland.

Maar ik vroeg meer om de beleving met Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Dit voegt niets toe en lokt alleen maar slechte replies uit.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 03-01-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:18:
Maar ik vroeg meer om de beleving met Android
Tsja, ik denk dat je dat het best zelf kunt beoordelen door even met een Android-telefoon te spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:23
Laten we die onzin vergelijkingen met de iphone en een WM toestel voorlopig nog maar achterwegen laten.
Ik heb nog nergens een echte review gelezen.
En dat de een het de N1 beter/slechter vind dan een ander toestel met een ander OS is toch niks nieuws!
Laten we voorlopig nog maar even wachten op de eerste reviews. En ga nou niet gelijk oordelen na wat de eerste reviewer te melden heeft over het toestel. Zoals al zo vaak gezegt hier heeft iedereen een eigen mening en smaak voor bepaalde dingen. En wacht desnoods gewoon nog even zodat je zelf misschien wel met het toestel kan spelen of op de tientallen reviews.
En de discussie's over wat de voor/na-delen zijn van android t.o.v. een ander OS kunnen volgens mij toch ook gewoon in het Android Software & Discussie topic worden gevoerd.

Maarjaa ik wacht geduldig af tot 5 januari of misschien wat later voordat ik wat begin te roepen.

[ Voor 6% gewijzigd door z0bin op 03-01-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11
Hier één van de eerste "echte" reviews, was volgens mij nog niet gepost: http://www.nexusoneblog.c...1/2/nexus-one-review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4

MB4

RoD schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:42:
Je kan ook gewoon een andere UI installeren. Dat kan gewoon met Android :Y)
Als dat zo is, word 'ie zeker van mij :) Is het dan bijvoorbeeld ook mogelijk om er HTC's Sense UI op te installeren (eventueel mits betaling)? Kan je me eventueel ff doorverwijzen naar een topic hierover, anders ga ik hier teveel offtopic en ik wil de mensen hier niet storen (sorry dus voor de offtopic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Dat zal wel mogelijk zijn dankzij XDA als HTC een 2.1 ROM vrijgeeft met Sense MAAR de "nieuwe" Sense (ben de code naam vergeten) ziet er wel niet zo strak meer uit als de vorige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MB4 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:56:
[...]

Als dat zo is, word 'ie zeker van mij :) Is het dan bijvoorbeeld ook mogelijk om er HTC's Sense UI op te installeren (eventueel mits betaling)? Kan je me eventueel ff doorverwijzen naar een topic hierover, anders ga ik hier teveel offtopic en ik wil de mensen hier niet storen (sorry dus voor de offtopic).
Soms worden er custom ROM's gemaakt met de Sense-interface erin, maar deze is eigenlijk van HTC zelf. Maar anders kun je een homescreen-replacement gebruiken, zie daarvoor Ervaringen met homescreen-replacements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Laatst online: 09:17

TMC

Engadget oordeelt dat het geen iPhone-beater is, maar geeft als argument 'het is niet veel anders dan de Droid'. Dat is voor mij geen goede onderbouwing. Beetje irritant van Engadget. :/ Op welke fronten is de iPhone nog beter dan de N1, dat wil ik weten.

[ Voor 21% gewijzigd door TMC op 03-01-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goffo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 20:42
efeltee schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:00:
Dat zal wel mogelijk zijn dankzij XDA als HTC een 2.1 ROM vrijgeeft met Sense MAAR de "nieuwe" Sense (ben de code naam vergeten) ziet er wel niet zo strak meer uit als de vorige...
Precies, het lijkt op neppe Iphone UI's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

TMC schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:02:
Op welke fronten is de iPhone nog beter dan de N1, dat wil ik weten.
Bekijk mijn post eerder eens. Daar heb ik een beetje voor mezelf uitgelegd wat Engadget bedoelt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 08:52
Wat ik me afvraag. Hoeveel nut heeft een trackball als je al een touchscreen hebt?
Ik lees dat je het kunt gebruiken om te focussen met je camera, maar heeft het verder nog nut? Spelletjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
yur400 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:26:
Wat ik me afvraag. Hoeveel nut heeft een trackball als je al een touchscreen hebt?
Ik lees dat je het kunt gebruiken om te focussen met je camera, maar heeft het verder nog nut? Spelletjes?
Met het bewerken van tekst is een trackball volgens mij erg handig. Het vergrootglas van de iPhone vind ik vaak niet fijn werken, en hoe je door een tekstvak moet scrollen met veel tekst (bijv. als je een post bewerkt op een forum) snap ik na anderhalf jaar nog steeds helemaal niets van. Met een trackball zou dat makkelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 19:30
Om een iPhone beater te zijn moet je met een meerwaarde komen boven de iPhone. Om eerlijk te zijn kan ik die zo 1 2 3 niet in android vinden (iets dat de iPhone niet heeft, wat android wel heeft).

Maar om even terug te komen op de Nexus One, ik zit onwijs te twijfelen tussen deze telefoon en de Motorola Droid. Ben zelf in het bezit van een HTC G1. Grote twijfel tussen alle 2 is dat de moto Droid een toetsenbord heeft (waarop ik sinds de HTC G1 helemaal weg van ben, het tiept gewoon 100 keer beter).

Verder heb ik geen idee hoe goed je kan typen op een onscreen toetsenbord met een scherm van deze grootte (Nexus One).

Grote nadeel van de Motorola Droid:
- Camera software crappy
- Android 2.0
Voordeel:
- Toetsenbord

Grote nadeel Nexus one:
- Speaker(phone) is crappy (nee ik ben niet een tokkie die muziek speelt in de trein op speakers, maar bij de G1 hoor ik 9 van de 10 keer mn telefoon niet over gaan)
- Geen Toetsenbord
- Geen (apparte) GPU (echter scoort wel hoger in benchmarks), geen idee welke soorten film die wel/niet afspeelt en tot welke resolutie
Voordeel:
- Snelheid
- Android 2.1

Is er iemand die mij de keus tussen beide phones kan laten vermakkelijken (kom niet met het design aanzetten, het gaat mij echt om het praktische gebruik van een telefoon). Bij HTC heb ik altijd het gevoel dat de hardware kut is (ze hebben te lang dat 7200 chipset gebruikt b.v.), camera op de G1 was ook niet om naar huis te schrijven, speaker ook niet...

Motorola lijkt t daarentegen beter te doen als ik de reviews zo lees (behalve met de camera, maar dat zou de software zijn, ik weet niet of hier meer bekend over is of dit gaat worden verholpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee, ik denk niet dat iemand die keus kan vergemakkelijken. Je hebt de voor- en nadelen zo'n beetje wel opgenoemd, dus nu komt het neer op je eigen persoonlijke keus.

Overigens zie ik wel meerwaarde ten opzichte van de iPhone. De zelf in te richten homescreens, meer keuzemogelijkheden wat betreft applicaties en het installeren ervan, geen verplicht gebruik van iTunes, multitasking(!), etc, etc. Maar zoals ik al eerder zei, het is maar net hoeveel waarde je hecht aan dat soort dingen. De populairste telefoon is niet altijd de beste, dat hangt van je eigen eisen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Ik bedoelde eigenlijk de baanbrekende dingen. Zelf heb ik een G1 omdat ik geen iPhone (gesloten) rommel hoef waarbij meneer Steve Iphone bepaald wat er wel of niet op de iPhone mag komen.

Verder was ik fan van de achterliggende API van Android (als je ziet hoe goed die in elkaar zit) waardoor apps direct effectiever worden geschreven dan die van de iPhone (iPhone laat de programmeur meer kloten).

Qua software is Android wel een stap voorwaarts, maar iPhone was de eerste met een totaalplaatje:
- Consumer based, Windows Mobile was meer richting bedrijfsleven
- Vinger gevoelig touchscreen (capulitatief? ben het woord even kwijt)
- Sensors (tilt etc)
- API + appstore

Dat is meer hoe ik het zie (misschien persoonlijke mening). Overigens met de Droid, het grootste nadeel wat ik hoorde is de traagheid in het home menu... Nu ben ik iemand die zich ergerd aan stotteren (ik bedoel: doe het dan niet geanimeerd! (Like nokia)), is dit echt zo erg aanwezig?

Bij mn G1 stoor ik me dr eigenlijk soms best wel aan (veel apps open is het nogal zichtbaar). Bij de Nexus zag ik echter geen negatief punt hierover. Misschien ze over een maandje dan maar in een winkel uitproberen voordat ik de keus maak. In de trein vind ik het zeer handig om b.v. emails alvast op te stellen, dit is me echter nog nooit gelukt op die onscreen dingen. MOEILIJK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Capacitief ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die de One bij een abonnement wil en dus de optie "los kopen" niet kent: hoe gaat het utivallen met de verkrijgbaarheid bij de grotere providers? Ik zwengel het nog maar eens even, tussendoor, aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nou T-Mobile zou de partner worden bij de verkoop, dus die zal wel het recht krijgen om ze bij een abonnement te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
nieuws: 'T-Mobile brengt Google-telefoon Nexus One niet naar Nederland'

T-Mobile in de VS ja, in Nederland is er nog niets over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Iemand had het iets eerder over prijs en verkoop naar NL.

Engadget heeft een tijd geleden toen de screenshots van de verkooppagina's openbaar werden ook een linkje geplaatst naar de Terms of Sale voor deze telefoon. Daar staan hele specifieke passages in met betrekking tot verkoop naar en garantie binnen de EU. Onder andere dat de prijs die je uiteindelijk betaalt afhankelijk is van koersfluctuaties, wat indiceert dat je hem gewoon in dollars zal kunnen afrekenen.

Er staan nog enkele interessante passages in, maar het totaalbeeld dat ik kreeg is dat Google ze gewoon vanuit de US naar de EU gaat verkopen en dat ze hun zaakjes wel goed voor elkaar hebben. Als dat zo is betaal je voor de losse telefoon dus de 529,99 dollar + verzendkosten en daarover nog 19% BTW, er zijn geen douanerechten van toepassing op import van mobiele telefoons. Laten we redelijk hoge verzendkosten nemen zeg 20 dollar, kom je op 549,99 (384 euro), een riante 2% koersopslag (391 euro), en dan nog 19% BTW, eindprijs 466 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat was ook maar een gerucht. Ik kan me niet voorstellen dat Google voor Europa ineens een andere partner kiest... maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4

MB4

Bomin schreef op zondag 03 januari 2010 @ 17:08:
Iemand had het iets eerder over prijs en verkoop naar NL.

Engadget heeft een tijd geleden toen de screenshots van de verkooppagina's openbaar werden ook een linkje geplaatst naar de Terms of Sale voor deze telefoon. Daar staan hele specifieke passages in met betrekking tot verkoop naar en garantie binnen de EU. Onder andere dat de prijs die je uiteindelijk betaalt afhankelijk is van koersfluctuaties, wat indiceert dat je hem gewoon in dollars zal kunnen afrekenen.

Er staan nog enkele interessante passages in, maar het totaalbeeld dat ik kreeg is dat Google ze gewoon vanuit de US naar de EU gaat verkopen en dat ze hun zaakjes wel goed voor elkaar hebben. Als dat zo is betaal je voor de losse telefoon dus de 529,99 dollar + verzendkosten en daarover nog 19% BTW, er zijn geen douanerechten van toepassing op import van mobiele telefoons. Laten we redelijk hoge verzendkosten nemen zeg 20 dollar, kom je op 549,99 (384 euro), een riante 2% koersopslag (391 euro), en dan nog 19% BTW, eindprijs 466 euro.
Als dat zo is, zal er dus geen Europese versie uitkomen, en kunnen we besluiten dat het een N1 zonder multitouch zal worden, of sla ik nu een stap over? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
RoD schreef op zondag 03 januari 2010 @ 17:14:
[...]

Dat was ook maar een gerucht. Ik kan me niet voorstellen dat Google voor Europa ineens een andere partner kiest... maar we zullen zien.
De iPhone is in Nederland met T-Mobile, in de VS met AT&T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

MB4 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 17:19:
[...]

Als dat zo is, zal er dus geen Europese versie uitkomen, en kunnen we besluiten dat het een N1 zonder multitouch zal worden, of sla ik nu een stap over? :(
Opzich niet. Maar het kan betekenen als je aflever adres buiten de US is, dat je dan een toestel krijg met multitouch.
Leuk he al dat speculeren over het wat en hoe van de nexus. Hopelijk is alles snel duidelijk. Ook de leveringen naar de EU (met name Nederland) en de echte prijzen (met en zonder abbo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
Google gaat waarschijnlijk de telefoon zelf verkopen, dit kan dus ook per land worden gedaan. Wij Nederlanders zouden dit dan bij Google.nl kunnen bestellen. 8)7

Ik droom maar verder... :P

[ Voor 8% gewijzigd door Tenshu op 03-01-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: 'Google brengt smartphone Nexus One eind januari naar Nederland'
Gewoon een NL importeur die aan de webshops levert. En de webshops verkopen het los of met abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
De Nexus One is nog niet uit, maar iemand bij MoDoCo heeft het voor elkaar gekregen om een boatloader werkend te krijgen.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat nog interessanter is, Google lijkt het bijna aan te moedigen dat er custom ROM's geïnstalleerd worden :o Iets dergelijks heb ik nog nooit gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:53
RoD schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:21:
Wat nog interessanter is, Google lijkt het bijna aan te moedigen dat er custom ROM's geïnstalleerd worden :o Iets dergelijks heb ik nog nooit gezien...
En waarom trek je die conclusie?
Ik zal voortaan eerst de link volgen. :+
Inderdaad een interessante vinding.

[ Voor 12% gewijzigd door Maverick op 03-01-2010 22:56 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Interessante beweging, lijkt erop dat ze dan heel erg willen meeliften op de actieve developers die de ROMs vaak erg goed onder handen nemen. Tegelijk een goede reden om dit toestel te kopen ipv een iPhone. Een vrijwel 100% open system vs een vrijwel gesloten systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Laatst online: 10:07

CSB

:D

Hmmm...
Even alles voor mezelf op een rijtje zetten.

- Ben nu Winmo user met de HTC Touch HD, en ben redelijk teleurgesteld in Winmo. Daarnaast zal winmo 7 pas eind 2010 worden uitgebracht, en zal waarschijnlijk alleen werken op toestellen met een capacitief scherm, snapdragon of gelijkwaardige chipset en whatever Microsoft er nog meer bij verzint. Ben er dus eigenlijk klaar mee, sinds Winmo 6.0, 6.1 en 6.5 allemaal ruk is in vergelijking met iPhone of Android. Zelfs de nieuwe Sense interface van HTC kan mij niet meer boeien, het is meer van hetzelfde geworden. Ook de Marketplace is ver onder het peil van de Appstore of Android market. De marketplace van Microsoft is lokatie gebaseerd wat ik persoonlijk erg dom vind. Daarnaast zijn de betaalde apps VEEL te duur en de gratis apps schaars.

- iPhone of Android dus. Maar: iPhone is een erg gesloten systeem en met de prijs van zo'n toestel (700 euro) veel minder interessant. Toch is de 3GS een erg mooi en vooral snel toestel; iets wat mijn HD allang niet meer is. De userbase wereldwijd is gigantisch, en de bedrijven springen daar gretig op in met tooltjes, applicaties, games, e.d.
Multitouch is iets wat potentieel een krachtig besturingsmiddel kan worden. De enige manier imho om dit toestel zijn potentieel volledig te gebruiken is jailbreaken.

- Android 2.01 draait redelijk op mijn Touch HD en dus een aardig voorproefje gekregen van wat de Nexus One zou kunnen worden, en meer. Maar de berichten die ik hier en daar lees verontrusten mij. Geen multitouch? Geen GPU? (terwijl dit in de Snapdragon verwerkt zou moeten zijn) $530? (dus 530 euro, aangezien de wisselkoersen schijnbaar niet meer gelden voor consumenten)
Daarnaast is Android vrijwel opensource en, zoals het met Winmo was, groeien de apps en games als paddestoelen uit de grond. Gecombineerd met Android's Market is dit een sterk pluspunt. Deze wordt in tegenstelling tot de marketplace van Microsoft WEL gevuld en hoe. Alleen de appstore van Apple kan er nog mee concurreren.

Zo. Dat was een flinke lap tekst. Ik kijk nog wel even een maandje de kat uit de boom denk ik... Ik wil de vergelijkingstestjes wel zien verschijnen op Youtube.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Ik denk dat je kunt stellen dat Multitouch al heeft aangetoond een belangrijke rol te spelen in de besturing. Veel telefoons integreren het, zo ook computers. Het echte voordeel van multitouch zit hem niet direct in het pinchen etc, maar in het gebruik van het virtuele toetsenbord. Bij multitouch gaat dat veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Het is vooralsnog onduidelijk of MT wel/niet aanwezig is op de europese modellen. De milestone heeft het nl wel. En Android 2.0 > ondersteund het ook gewoon. Het is, mij inziens, meer een amerikaans patenten kwestie.
Hierdoor schat ik de kans erg groot in dat de europese versie ook gewoon MT heeft.

Dan hou je het verschil tussen Apple OS en Android over. Beide hebben voor en nadelen. Persoonlijk vind het de mogelijkheid tot personaliseren die Android biedt mij erg aanspreken (zonder het toepassen van jailbrakes oid).
Android is nog aan het groeien. En het gaat, tot nu toe, de goede kant op. Persoonlijk vind ik Apple OS vanaf versie 3.0 echt volwassen (Cut copy paste, Compas, video opname etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het zal ongetwijfeld in het besturingssysteem zitten. Aangezien custom ROM's een fluitje van een cent zijn bij de N1, gaan we het zeker krijgen, officieel geïmplementeerd of niet.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 04-01-2010 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
@XiniX88: Als de Nexus uit komt dan is de milestone ook al geupgrade naar de 2.1 versie (en misschien zelfs hoger), die zou veel sneller moeten zijn op het homescreen (en ja ik erger me er nu ook aan op me milestone), daarmee zou de camera (die nu evengoed al zeer goed te noemen is zeker filmpjes!) dan beter moeten omgaan met zoemen en met die roze vlek in het midden ;)

Zelf gebruik ik Home++ en dat verhelpt het probleem eigenlijk al met een stotterende desktop ;)

Ik ben zelf van de G1 naar de Hero gegaan en snel weer door naar een toestel MET toetsenbord, wat een verademing (oke nu kan je het scherm van de Hero ook niet helemaal vergelijken met die van de N1 maar zonder multitouch kan je daar nooit zo goed op typen als op een fysiek bord)...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

watercoolertje schreef op maandag 04 januari 2010 @ 09:02:
@XiniX88: Als de Nexus uit komt dan is de milestone ook al geupgrade naar de 2.1 versie (en misschien zelfs hoger), die zou veel sneller moeten zijn op het homescreen (en ja ik erger me er nu ook aan op me milestone), daarmee zou de camera (die nu evengoed al zeer goed te noemen is zeker filmpjes!) dan beter moeten omgaan met zoemen en met die roze vlek in het midden ;)
Dan moeten ze wel snel zijn aangezien de nexus one zo goed als zeker morgen op de markt komt. Nog een dagje afwachten en hopelijk weten we dan ook wanneer hij in nederland te koop zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 11:25
Volgens mij werkt multitouch wel, maar niet met de default programma's. Als de applicatie het implementeerd, dan werkt het gewoon wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
watercoolertje schreef op maandag 04 januari 2010 @ 09:02:

Zelf gebruik ik Home++ en dat verhelpt het probleem eigenlijk al met een stotterende desktop ;)
Jammer dat er het woordje Zou staat :), als in: mogelijk, misschien, waarschijnlijk. Hetzelfde als: CEO HTC geeft waarschijnlijk 3d drivers vrij voor HTC Touch/Kaiser. Maar inderdaad als jij al aangeeft het toetsenbord zo te missen, neem ik toch maar die andere telefoon (Motorola) ik zag dat ie al geroot en versie 2.1 er voor te krijgen was :) (geen idee of dit alleen voor de Moto Droid geld, niet voor de Moto Milestone). Maar genoeg offtopic over de Milestone... Tnx voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 11:25
Nog even een post van iemand die de telefoon heeft:

Originally Posted by rubi76 View Post
he already did - the answer yes - multitouch supported. He tried Dolphin and it was working fine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvleeuwen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10-2023
Ook multitouch op de USA versie: http://www.engadget.com/2...the-droid-by-a-user-made/

neem aan dat dat ook voor de N1 werkt...

[ Voor 20% gewijzigd door willemvleeuwen op 04-01-2010 11:11 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om het toestel zelf te bespreken. Voor aankoopmogelijkheden, leveringen, etc kun je terecht in [ABO] Google Nexus One - Aankoop- en leveringsvragen.