• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 00:16

LogiForce

The Black Whole

Matched: Ubee
eejjay schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:32:
[...]

Ja hoor, sure
ik zal kijken wat ik kan doen :)
Oke, hier komt er een dan. Kun je kijken of UBR1 in Groningen ook problemen geeft? Of verschillende UBR's voor Groningen. Dit kon ik vroeger altijd wel via de oude Matrix tool. Vraag het omdat er redelijk wat issues gemeld worden voor Groningen in mijn optiek.

Als UBR 1 geen issues blijkt te hebben, met bijvoorbeeld capaciteit. Dan weet ik genoeg dan ligt het echt aan mijn Ubee modem namelijk die issues die ik heb.
Dan rest de enige vraag. Hoe kom ik het makkelijkst door het uitvraag script voor een modem replacement? :+
xxxneoxxx schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:48:
[...]

Is Moran het broertje of zusje van Joran?

Eigenlijk best wel bedroevend om hier te lezen dat Ziggo 1e lijns medewerkers op hun donder krijgen als ze van het uitvraagscript afwijken. Dat zou dan idd inhouden dat Ziggo er van uitgaat dat ze allemaal niet skilled zijn. Zo komt het in ieder geval wel over als je iemand belt. Lijkt mij als Ziggo medewerker ook wel zwaar frustrerend eigenlijk.

Verklaar ook wel de laatste telefoongesprekken, tevens het nieuws over een callcenter in Suriname. Had bij mijn "laatste grote storing" (bijna een maand geen internet danwel telefonie) ook iemand met een "zuidelijker accentje" aan de lijn. Die persoon verzocht mij, nadat ik aangegeven had al herhaaldelijk gebeld te hebben, een case open te hebben en al een aantal weken geen stabiele verbinding gehad te hebben, het modem maar even te resetten omdat dan alles wel opgelost zou zijn. Om vervolgens niet eens meer het resultaat van een speedtest af te wachten en al bijna juichend op te hangen omdat het probleem wel opgelost zou zijn door zijn actie. :F ;w
Moran moet zijn "morron". Oftewel het engelse woord voor "idioot" (en niet eikel, want dat is dickhead :+ ).

Tjah, dat is ook bedroevend. Ik wist dan ik ook op het randje stond om eruit getrapt te worden. Maar men had mij aangenomen om de klant te helpen. Dus dan moeten ze niet zeiken als ik de problemen op los wanneer het niet volgens het script mogelijk is.

Zulk soort geweldige dingen als jij daar treft gebeuren de laatste tijd wel teveel vind ik. Ziggo zal inderdaad er streng op toezien dat lijstjes gevolgd worden tegenwoordig. Want het is een bron van inkomsten ;)
Per telefoontje verdiend Ziggo zoveel. Als ze een callcenter inhuren dan gaat een deel van naar de callcenter. Als het gesprek in een callcenter langer duurt dan 5 minuten, dan is men verteld het gesprek te beïndigen. Want men word voor elke klant/telefoontje een bepaald bedrag betaald dat men afhandeld. En men mag niet eerder het gesprek beïndigen als na 5 minuten. Tenzij de klant op hangt natuurlijk.
Welkom in de wonderbaarlijke wereld van het Kapitalisme. ;(

[sarcasm mode] *O* Leve de callcenters! *O* [/sarcasm mode]

[ Voor 61% gewijzigd door LogiForce op 19-08-2010 14:24 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

• eejjay
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:51
LogiForce schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:13:
[...]

Oke, hier komt er een dan. Kun je kijken of UBR1 in Groningen ook problemen geeft? Of verschillende UBR's voor Groningen. Dit kon ik vroeger altijd wel via de oude Matrix tool. Vraag het omdat er redelijk wat issues gemeld worden voor Groningen in mijn optiek.

Als UBR 1 geen issues blijkt te hebben, met bijvoorbeeld capaciteit. Dan weet ik genoeg dan ligt het echt aan mijn Ubee modem namelijk die issues die ik heb.
Dan rest de enige vraag. Hoe kom ik het makkelijkst door het uitvraag script voor een modem replacement?
Hah, wat leuk ik ben zelf een extern callcenter, maar die externe callcenters krijgen het ook niet zo heel best hoor.. Ziggo wou er een paar afschalen sowieso.. Maar ik zal even kijken of ik iets kan vinden, ik weet wel dat er bondingsproblemen zijn met ubee's icm Cisco CMTS'en

en volgens het script een modem replacement is wel een heel gedoe kan ik je vertellen 8)7
sowieso moet er dan een monteur voor langskomen, eentje opsturen kunnen we niet...
ze hebben het wel allemaal heel goed dichtgetimmerd zodat alles 100% verklaard moet worden enzo..

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Adlermann schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:16:
Maar 9 van de 10 keer is dat toch op te lossen door de router te resetten of er blijken stiekem toch torrents oid te draaien :)
Gelukkig kun je met torrents ook absoluut geen Ubee omzeep helpen als Ziggo de MTU verkeerd adverteert via DHCP.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

eejjay schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:11:
[...]

Hah, wat leuk ik ben zelf een extern callcenter, maar die externe callcenters krijgen het ook niet zo heel best hoor.. Ziggo wou er een paar afschalen sowieso.. Maar ik zal even kijken of ik iets kan vinden, ik weet wel dat er bondingsproblemen zijn met ubee's icm Cisco CMTS'en

en volgens het script een modem replacement is wel een heel gedoe kan ik je vertellen 8)7
sowieso moet er dan een monteur voor langskomen, eentje opsturen kunnen we niet...
ze hebben het wel allemaal heel goed dichtgetimmerd zodat alles 100% verklaard moet worden enzo..
Bondings issue kan een oorzaak zijn van de instabiele verbinding (lees packetloss/hoge ping). Ook al komt de bonding tot stand, dan nog hoeft deze niet stabiel te zijn namelijk. Dit kan door de Ubee software komen of Cisco software. Maar heb zo'n vermoeden het eerste. ;)
Gelukkig heb ik nog even tot de volgende snelheidsverhoging. En tot die tijd hou ik mijn Webstar nog wel even.

Een heel gedoe en een monteur. Bah, wat weer een onzin. Met andere woorden, ik moet dat ding gewoon op de toonbank aan het Winschoterdiep smijten denk ik. :+
Maar jammer dat het zo dicht getimmerd zit. Of dit "goed" is of op de goede manier geregeld is zet ik mijn grote twijvels bij.

ps. Als er nieuwe FW uit is, kun je ons hier dan even inlichten. Vooral mij omdat ik de Ubee weer in het doosje heb nu. O-)
Adlermann schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:16:
[...]

Het is soms ook wel een ondankbaar beroep, helldeskmedewerker. Want je krijgt echt zoveel klanten die zeggen'ik ben systeembeheer van beroep' en dan zeggen 'jullie verbinding is kut' fix het voor me. Hoog en laag springen dat het niet aan de apparatuur ligt die ze gebruiken. Maar 9 van de 10 keer is dat toch op te lossen door de router te resetten of er blijken stiekem toch torrents oid te draaien :)
Als dat zo is dan zou je dat makkelijk uit kunnen vinden door in jargon te gaan communiceren. De klant geeft immers aan er verstand van te hebben.
Alleen als de helpdesk medewerker die ik aan de lijn heb dat niet kan en mij als "unskilled klant" gaat behandelen, dan wekt dat alleen maar irritatie.
Maar ja, dat is wat ik dus deed. Mensen eerst vast lullen met mijn kennis van zaken, en daarna weer rustig verder. Als men er echt verstand van heeft, dan blijkt dit ook wel ;) Daarnaast merk je het ook snel genoeg ook al zeggen ze het niet.

Maar helpdeskmedewerker is ondankbaar? Alleen een paar enkele keren last van gehad. Kreeg zelfs reacties als "bedankt bedankt, eindelijk is het opgelost" of "Ik hou van je! Ik zat hier al een half jaar mee" enzovoorts.
Aan de andere kant, ik deed ook niet aan vragenlijstjes. Ja, ik deed er alleen aan als het door naar de 2de lijn moest :+

[ Voor 32% gewijzigd door LogiForce op 19-08-2010 20:08 ]

Verwijderd

Hier nog steeds prima, ook erg stabiel weer:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/920732961.png

ik weet net precies waarom het nu werkt, ik had na een week zitten zoeken 2 ziggo medewerkers die webcare doen gevonden die mij gingen helpen en die hebben vanmiddag nog wel met een netwerkbeheerder gebeld, maar of dat de oplossing was?

het is mij niet gelukt om het ip adres van de ubee te vinden, maar was ook wat boos op het trage internet dat ik geen zin had uren te zoeken. Ik kan dus niet zien of daarin iets veranderd is.

Op andere locaties in Harlingen werkt het ook weer tiptop.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 21:00 ]

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 19:44
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:36:
Hier nog steeds prima, ook erg stabiel weer:

[afbeelding]

ik weet net precies waarom het nu werkt, ik had na een week zitten zoeken 2 ziggo medewerkers die webcare doen gevonden die mij gingen helpen en die hebben vanmiddag nog wel met een netwerkbeheerder gebeld, maar of dat de oplossing was?

het is mij niet gelukt om het ip adres van de ubee te vinden, maar was ook wat boos op het trage internet dat ik geen zin had uren te zoeken. Ik kan dus niet zien of daarin iets veranderd is.

Op andere locaties in Harlingen werkt het ook weer tiptop.
Ik zit in Deventer;

nu op dit moment;

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/920830180.png|

Maar niet stabiel; viel tijdens de test vaak terug naar 15 Mbit dan weer 18 dan weer 20 etc ..
niet op ping letten, dat is een bugje in mijn speedtestflash ofzo ...

want pings op naar andere servers is gewoon goed ( rotterdam ook gewoon 18 ms)

[ Voor 15% gewijzigd door Downstar2 op 19-08-2010 22:09 ]

• eejjay
LogiForce schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:01:
[...]

Bondings issue kan een oorzaak zijn van de instabiele verbinding (lees packetloss/hoge ping). Ook al komt de bonding tot stand, dan nog hoeft deze niet stabiel te zijn namelijk. Dit kan door de Ubee software komen of Cisco software. Maar heb zo'n vermoeden het eerste. ;)
Gelukkig heb ik nog even tot de volgende snelheidsverhoging. En tot die tijd hou ik mijn Webstar nog wel even.

Een heel gedoe en een monteur. Bah, wat weer een onzin. Met andere woorden, ik moet dat ding gewoon op de toonbank aan het Winschoterdiep smijten denk ik. :+
Maar jammer dat het zo dicht getimmerd zit. Of dit "goed" is of op de goede manier geregeld is zet ik mijn grote twijvels bij.

ps. Als er nieuwe FW uit is, kun je ons hier dan even inlichten. Vooral mij omdat ik de Ubee weer in het doosje heb nu. O-)

[...]

Als dat zo is dan zou je dat makkelijk uit kunnen vinden door in jargon te gaan communiceren. De klant geeft immers aan er verstand van te hebben.
Alleen als de helpdesk medewerker die ik aan de lijn heb dat niet kan en mij als "unskilled klant" gaat behandelen, dan wekt dat alleen maar irritatie.
Maar ja, dat is wat ik dus deed. Mensen eerst vast lullen met mijn kennis van zaken, en daarna weer rustig verder. Als men er echt verstand van heeft, dan blijkt dit ook wel ;) Daarnaast merk je het ook snel genoeg ook al zeggen ze het niet.

Maar helpdeskmedewerker is ondankbaar? Alleen een paar enkele keren last van gehad. Kreeg zelfs reacties als "bedankt bedankt, eindelijk is het opgelost" of "Ik hou van je! Ik zat hier al een half jaar mee" enzovoorts.
Aan de andere kant, ik deed ook niet aan vragenlijstjes. Ja, ik deed er alleen aan als het door naar de 2de lijn moest :+
Bondingsissues worden meestal ook veroorzaakt door het verkeerd aansluiten van het Ubee modem of door het niet gebruiken van een steeksleuteltje om de kabel vast te maken. En heel vaak komt het modem dan niet boven de 20-25 mbit/seconde, afhankelijk van hoeveel kanalen er in bonding komen.
Overigens laatste firmware stamt van halverwege februari 2010, was echt heel leuk om dan helpdesk te spelen, of teminste: "ik kan het niet helpen-desk"
Maar wat jij zegt over dankjewel en dergelijke: klopt, het is echt geen ondankbaar beroep als je je serieus inzet voor de klant. De klant is echt niet achterlijk, maar je moet gewoon kunnen meeveren met het niveau van de klant en open staan voor zijn kritiek

Maar ziggo heeft het dus zo dichtgetimmerd omdat er gewoon mensen zijn die domweg het script volgen, en als ze dat niet zouden doen zegmaar en maar wat aan klooien, gaat dat heel veel onnodig geld kosten. Een modem is ook niet helemaal gratisloos natuurlijk, en overal maar nieuwe modems heensmijten lost heel vaak het probleem niet op
Ik vind het wel jammer dat Ziggo geen arris tm702b modems meer levert, deze heb ik zelf en werkt prima icm ai1 extra in Enschede, wat neerkomt op 120mbit
nooit geen gezeur gehad, maar ja deze waren waarschijnlijk te duur ofzo, ik niet weet
Maar ubee modems blijven gewoon een beetje el cheapo, maar helaas is daar niks aan te doen
Gelukkig komt er ook nog een Cisco modem binnenkort bij met ED3.0, dus hopen dat die het wel doet!

Als iemand nog meer vragen heeft moet die ze maar even PM-en, en overigens, de UBR in groningen werkt voor zover ik kan zien gewoon naar behoren :P

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:00
Hoeveel upstream channels moet je dan eigenlijk hebben? ik heb 8 downstream channels locked en 1 upstream channel locked (3 unlocked geeft de ubee aan).

De upload is bij mij maar 5 mbit/s ongeveer ipv 10 mbit/s.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-10 09:57

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 01:07:
[...]

Nope, je bent verre van de enige met dit probleem. Zelf woon ik in Veghel (5467) en kom ook vaak niet boven de 50 uit. Alleen wanneer ik het modem een keer reset krijg ik de volle 80. Maar dat gaat enkele uren goed en dan valt ie weer ver terug naar de 50 of 40 :(
Ja inderdaad, net even een test uitgevoerd, kwam ik weer op die 40 Mb/s. En nadat ik de ubee heb gereset haal ik opeens wel weer 79,9 Mb/s. Ik zal eens kijken hoelang het duurd voordat de snelheid weer terug valt. Ligt dit nu aan de modem? Ziggo voodoo zullen we maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:55

jeka

Support your local club.

Ik moet elke dag mijn ubee resetten. Brand alleen het power lampje groen en het download lampje oranje. Zal een bellen en een nieuwe modem vragen. (9713)

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De verbinding is vandaag weer buitengewoon instabiel. Zit constant te kijken op de Ubee modem of hij nog wel online is. Het wisselt nogal per dag. Vandaag dus al meerdere keren moeten resettten. Normaal moet ik alleen 's ochtends resetten. Maar goed over een maandje of 8 dan ben ik uit dit huurhuis in mijn nieuwe woning met glasvezel. Glasvezel was in mijn vorige woning altijd stabiel maar ook dat is natuurlijk afwachten. Zo instabiele verbinding als bij Ziggo heb ik nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

eejjay schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:44:
[...]

Bondingsissues worden meestal ook veroorzaakt door het verkeerd aansluiten van het Ubee modem of door het niet gebruiken van een steeksleuteltje om de kabel vast te maken. En heel vaak komt het modem dan niet boven de 20-25 mbit/seconde, afhankelijk van hoeveel kanalen er in bonding komen.
Overigens laatste firmware stamt van halverwege februari 2010, was echt heel leuk om dan helpdesk te spelen, of teminste: "ik kan het niet helpen-desk"
Maar wat jij zegt over dankjewel en dergelijke: klopt, het is echt geen ondankbaar beroep als je je serieus inzet voor de klant. De klant is echt niet achterlijk, maar je moet gewoon kunnen meeveren met het niveau van de klant en open staan voor zijn kritiek

Maar ziggo heeft het dus zo dichtgetimmerd omdat er gewoon mensen zijn die domweg het script volgen, en als ze dat niet zouden doen zegmaar en maar wat aan klooien, gaat dat heel veel onnodig geld kosten. Een modem is ook niet helemaal gratisloos natuurlijk, en overal maar nieuwe modems heensmijten lost heel vaak het probleem niet op
Ik vind het wel jammer dat Ziggo geen arris tm702b modems meer levert, deze heb ik zelf en werkt prima icm ai1 extra in Enschede, wat neerkomt op 120mbit
nooit geen gezeur gehad, maar ja deze waren waarschijnlijk te duur ofzo, ik niet weet
Maar ubee modems blijven gewoon een beetje el cheapo, maar helaas is daar niks aan te doen
Gelukkig komt er ook nog een Cisco modem binnenkort bij met ED3.0, dus hopen dat die het wel doet!

Als iemand nog meer vragen heeft moet die ze maar even PM-en, en overigens, de UBR in groningen werkt voor zover ik kan zien gewoon naar behoren :P
Tjah, die steeksleuteltjes leverde @home er toen destijds standaard bij. Maar als je bonding issues hebt om het signaal, dan moet je dat ook terug kunnen zien in de signaal waarden. En die staan goed bij mij.
Maar als het UBR goed draait dan is er toch iets met mijn modem niet goed in mijn ogen. Ik zie nu alweer heel wat jaartjes van mijn leven voorbij gaan omdat ik door die totaal onlogische en irritante politiek van Ziggo heen moet. ;(
Maar ik wacht wel even totdat jij mij kan zeggen dat die Cisco modems de deur uit gaan. Die webstar is ook Cisco en bevalt goed namelijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:38

Quindor

Switching the universe....

Ik snap deze discussie over 120Mbit en 30Mbit van alles-in-1 extra en plus niet. Dit is puur vanwege technische limitaties.

Ik ga niet in op de discussie of 120Mbit nuttig is of niet. Voor mij, ik kan niet wachten, voor anderen totaal niet. Prima, andere abbo's voor, doe je ding.

Maar goed. Het ziggo netwerk bestaat op dit moment uit twee verschillende type apparatuur en modems. Eurodocsis 2.0 en Eurodocsis 3.0. Zie de volgende pagina voor technische informatie hierover : http://en.wikipedia.org/wiki/DOCSIS

Het geval is dat Ziggo (met de verschillende onderliggende partijen welke niet al te lang geleden samen zijn gegaan) aan het upgraden is van de EuroDocsis 2.0 standaard naar de EuroDocsis 3.0 standaard.

Hiervoor moeten heel simpel gezegd 2 dingen gebeuren.

De backend apparatuur en backend netwerken moeten geschikt worden gemaakt voor 3.0 en de snelheden van 3.0.

Als dat gebeurt is, moet de apparatuur bij de klant (de modem) geupgrade worden. In de meeste gevallen van de EuroDocsis 2.0 Motorola surfboard modems naar de EuroDocsis 3.0 UBEE modems (Ja, er zijn ook Arris modems geleverd...).

Op dit moment is het zo dat de backend grotendeels is aangepast. De apparatuur waar jou draadje op uitkomt is praktisch overal geschikt en de bandbreedtes tussen de centrales van ziggo word ook steeds hoger.

Het is alleen zo dat niet alleen Ziggo aan het upgraden is hiernaar, dat doet de hele wereld! Dat betekend dat Ziggo de Ubee modems niet aangesleept kunnen krijgen. Er zijn geen productie problemen maar gewoon een max aan hoeveel er gelijktijdig geproduceerd kunnen worden!

De reden dat plus nu 22Mbit of 30Mbit is? Dat verschilt een beetje per gebied maar dat is gelukkig vrij simpel. Heb je nog een EuroDocsis 2.0 modem, dan word je gecapped op 22Mbit aangezien sneller niet stabiel is gebleken. Heb je al wel een EuroDocsis 3.0 modem, dan krijg je 30Mbit. Dit laten ze express niet teveel van elkaar verschillen aangezien mensen dan alleen maar gaan klagen omdat ze dan 'benadeeld' worden.

Naar verwachting, als 95% geupgrade is, zal plus vanzelf sneller worden en een betere stap tussen basis, plus en extra zal gaan vormen.

Hopelijk maakt dit bepaalde keuzes bij Ziggo wat duidelijker.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Quindor schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:50:

De reden dat plus nu 22Mbit of 30Mbit is? Dat verschilt een beetje per gebied maar dat is gelukkig vrij simpel. Heb je nog een EuroDocsis 2.0 modem, dan word je gecapped op 22Mbit aangezien sneller niet stabiel is gebleken. Heb je al wel een EuroDocsis 3.0 modem, dan krijg je 30Mbit. Dit laten ze express niet teveel van elkaar verschillen aangezien mensen dan alleen maar gaan klagen omdat ze dan 'benadeeld' worden.
Waar komt deze wijsheid vndaan? ik heb een ubee staan, en jongsleden ook 4 weken onstabiel genoten van 80/10mb. Nu heb ik mij vanwege die instabiliteit laten downgraden naar het pluspakket maar heb toch echt 22.4 en echt geen 30/4 terwijl dit wel kan.

waarom? heel simpel, Ziggo wil logisch zoveel mogelijk klanten op het extra pakket omdat dit per conto meer opleverd. daarom blijven ze de pluspakketen op 22/4 houden, dat heeft niks met motorola of ubee te maken, maar puur marketing technisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Laatst online: 17:38

Quindor

Switching the universe....

marcel23456 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 00:57:
[...]

Waar komt deze wijsheid vndaan? ik heb een ubee staan, en jongsleden ook 4 weken onstabiel genoten van 80/10mb. Nu heb ik mij vanwege die instabiliteit laten downgraden naar het pluspakket maar heb toch echt 22.4 en echt geen 30/4 terwijl dit wel kan.

waarom? heel simpel, Ziggo wil logisch zoveel mogelijk klanten op het extra pakket omdat dit per conto meer opleverd. daarom blijven ze de pluspakketen op 22/4 houden, dat heeft niks met motorola of ubee te maken, maar puur marketing technisch ;)
Nee, dat is niet waar naar mijn mening. Volgens mij verdienen ze juist meer aan de plus variant. Maar goed, daar gaat het niet om.

Ik heb ook geschreven dat nog niet alle regio's waar mensen plus hebben en op ED 3.0 zitten al naar 30Mbit zijn. Dit is hetzelfde als met de 80/5 , 80/10 en 120/10 gebruikers. Sommige gebieden wel, sommige gebieden niet. Dat ligt ook heel erg eraan vanaf welk netwerk je komt. Sommige netwerken konden meer bandbreedte als andere aan.

Verder weet ik 100% zeker dat er technische redenen zijn niet hoger te gaan. Zo snel de graad van ED3.0 modems hoog genoeg is gaan ze ook bij de plus variant naar een hogere snelheid.

Maar onstabiel? Lijkt me dat ze dat gewoon moeten fixen? Of zit er brakke bekabeling in de grond of zo?

[ Voor 7% gewijzigd door Quindor op 21-08-2010 02:25 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aer0
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-08-2024

Aer0

Prutsert.

Ikzelf heb net een downgrade uitgevoerd van 80Mbps terug naar 20Mbps. Sinds de upgrade werd de internetsnelheid erg instabiel, van de volledige snelheid naar de 0,5Mbps op verschillende tijden van de dag (en soms tot een uur aanhoudend).

Toch maar weer eens gebeld met de helpdesk. Het blijkt dat er steeds meer meldingen binnenkomen van de Ubee-modems en daarbij optredende fluctuaties in internetsnelheid. Hebben meer mensen hier iets over gehoord?

Aan de capaciteit van de KVD zou het niet moeten liggen, ik leef temidden van bejaarden welke voor een groot deel nog op DSL vertoeven.

Oh, en editje; Ondanks het eventuele dipje in snelheid ben ik verder prima tevreden over Ziggo. Zo, da's eens een andere toon :)

[ Voor 10% gewijzigd door Aer0 op 21-08-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

vr6-only schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:27:
Ik weet niet wat Ziggo gedaan heeft, maar mijn snelheid is nu stabiel. Newsleecher geeft een keurig rechte lijn aan van 9.55 MB/s. Overdag en in de avonduren.

Afgelopen 4 weken was het grafiekje meer een verbeelding van de Himalaya.
Ik heb het juist andersom, Ik zat altijd strak op 9.5, maar de laatste 12 dagen fluctueer ik tussen de 3 en de 9.
Ook de speedtest van Ziggo en Speedtest.net geeft verschillende cijfers.. Mijn Upload is goed ( 9.2 ) maar mijn download gaat van 80 naar 40 dan weer naar 60 enzo.. De ping is en blijft 14ms.

Al verschillende malen resets gedaan bij Modem ( Ubee ) en router ( Wrt610 dd-wrt ) maar niks baat tot nu toe.
Helpdesk bellen heeft in mij ogen weinig zin, omdat ik dat hele riedeltje toch al gedaan heb. Ik wacht nog even af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 17:13:
die website van ziggo is hoe je het ook went of keert slecht, en ondoordacht,;lees 'traag'.
Ondoordacht is hij zeker niet. Ziggo wilde het als portal insteken en iets anders gegeven dan de volgende website. Het probleem is dat hij wat betreft gebruikerservaring gewoon te onvoorspelbaar is.

Nog even oven de Ubee modems, die gaan ook gezellig 'plat' als je downstream signaal te 'hard' is. Dus dat kan ook een oorzaak van problemen zijn.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 20:14
Vanaf morgen officieel ook Ziggo ai1 extra, ik ben overgestapt van Telfort.
Vandaag alles maar vast aangesloten en ik haal volgens mij wel nette snelheden 90,5 down en 9,4 up.
Telefoon deed het ook gelijk.

Ik had net alleen iets raars, kon alleen nog maar op tweakers komen.
Alle andere sites waren onbereikbaar maar op de Ubee modem was niets raars te zien.
Na de stroom er een minuutje af gehaald te hebben (modem en router (netgear 337)) deed alles het weer goed. Ik hoop niet dat dit dagelijks voor gaat komen.

Verder erg tevreden met de snelheid :), ik weet alleen niet of ik nou eigenlijk 120 mbit zou moeten hebben waar ik "maar" 90 mbit van haal.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Hier nog geen snelheidsverhoging van Z3 naar 50/5 helaas. En met een EUDocsis 2.0 modem zou dat moeten kunnen (theoretische max van ~56Mbit/s down).

En ga mijn EUDocsis 3.0 Ubee er nog niet weer aangooien. Las immers ook dat het downloaden vanaf Usenet nog hakkelde met regelmatige intervallen. Als er genoeg geluiden zijn dat het stabiel is wil ik wel het een en ander overwegen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/925443191.png

En zoals te zien, dit is stabiel met een EuroDocsis 2.0 modem. :P
Dus diegene die nog twijvelden zoals hierboven, bij deze. :+

[ Voor 23% gewijzigd door LogiForce op 23-08-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 16:10
Heb al jaren een Z3 abonnement van Ziggo.
Deze was altijd behoorlijk stabiel en zelden dat ik last had van een storing o.i.d.
Ik was behoorlijk te spreken over dit abo.

Nu hebben we de Ubee modem met de verhoging naar 40Mb en heel eerlijk, een stabiele verbinding is het niet.
Van echte storingen heb ik nog geen last gehad maar wel van Hoge Ping (ben een gamer, dus niet blij mee) en de snelheid kan per minuut soms wel 20Mb verschillen.

De Motorola modem heb ik nog, ook al kan deze tot een max van 30Mb, ik overweeg om deze terug te zetten.
Echter heb ik wat zitten rekeken waardoor ik nu overweeg om een alles in 1 extra abo te nemen. Betaal nu mn tv en internet apart.
Wil ook een nieuwere Linksys router aan gaan schaffen, maar dat zal voor de stabiliteit waarschijnlijk geen flaus ausmaken 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

reddorian schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:57:
Ok heb even mijn hoofd in de meterkast gestoken en er staat een motorola sbv5121e.
Heb altijd xs4all internet gehad tot ik vorig jaar naar deze woning verhuisde en KPN mijn verhuisbericht kwijt was.
6 weken zonder internet gezeten, en toen speelde ik nog fanatiek WoW.
Dus ik zat nog met de speedtouch in mijn hoofd.

Heb nu dus Alles-in-1 Extra van Ziggo de snelste versie.

Volgens een aantal tests zit ik 687 meter van de centrale en doe ik up 3,7 mbps en down 22,14 mbps

Dus ik heb die motorola in de meterkast, en een sitecom router om het naar mijn 2 pc,s en een Wii te verdelen.

Blijft het stabiliteitsprobleem over.
Is er een programma dat ik een paar dagen kan laten draaien die logt wanneer mijn verbinding down is.
En eventueel af en toe een snelheids steekproef doet?

Is mijn huidige hardware up to date of kan ik nog wat upgraden?

Mijn doel is snel online gamen, downloaden doe ik weinig.

Heb even op de ziggo site gekeken en ik zou al 80/10 moeten doen en ik doe maar 22/4.
Kan dit aan mijn hardware liggen?

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Reddorian
Je modem is niet geschikt voor het Extra abonnement. Daarvoor heb je een ED3 modem nodig (Arris of Ubee), dus dat is het probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06 15:53
Timmert schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:31:
[...]

Je modem is niet geschikt voor het Extra abonnement. Daarvoor heb je een ED3 modem nodig (Arris of Ubee), dus dat is het probleem :)
Bedankt voor de snelle reactie.

En nu de hamvraag, kan ik die gratis krijgen van ziggo of moet ik er een kopen?

Reddorian

Op de digitale snelweg is geen maximumsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
Bullet NL schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:46:
[...]

De snelheid die jij opgeeft hoort bij een alles in 1 plus abonnement. (22/4) ondanks dat je ook nog een eurodocis 2 modem hebt lijkt hier ook een probleem in te zitten...

ff inloggen op mijn ziggo om te kijken naar je type abonnement.

p.s. een alles in 1 plus abonnement is veelal snel genoeg om flink te gamen. bij gamen geld niet de download of upload snelheid maar de reactie tijd (latency) deze is over het algemeen bij de plus en extra abonnementen prima.
ik betaal 66 euro per maand, dus volgens mij heb ik echt recht op 80/10.
Maar ik zal het ff checken thx.

Nog een vraag, ik wil toch ook gelijk mijn router vervangen, meet iemand een goede die compatible is met de arris of Ubee modems?

Alvast bedankt,

Reddorian

[ Voor 9% gewijzigd door reddorian op 25-08-2010 23:30 ]

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:40
reddorian schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:06:
[...]

ik betaal 66 euro per maand, dus volgens mij heb ik echt recht op 80/10.
Maar ik zal het ff checken thx.

Nog een vraag, ik wil toch ook gelijk mijn router vervangen, meet iemand een goede die compatible is met de arris of Ubee modems?

Alvast bedankt,

Reddorian
Ondank dat je dus wel het Alles in 1 Extra bedrag aan Ziggo overmaakt zal ik als ik jou was wel even checken als je dit abonnement daadwerkelijk afneemt. Ook omdat de 22/4Mbit snelheid gewoon bij een Alles in 1 Plus abonnement hoort.
Ik weet niet alsof je het al ergens hebt gelezen, maar Ziggo is op dit moment drukdoende de snelheid (buiten het oude Multikabel gebied) te verhogen. Grote kans dat je dus al 120/10Mbit hebt.

In principe zijn alle ethernet routers wel zo'n beetje compatible met de kabelmodems. Echter zit er wel verschil in kwaliteit, dit uit zich vooral in de maximale snelheid die de router door z'n NAT ( zeg maar firewall) kan behandelen.

Routers waar veel Ziggo Alles in 1 Extra abonnees gebruik van maken zijn;

Linksys WRT610N
Netgear WRN3700
D-Link DIR-825 of DIR 885

Niet de goedkoopste routers, maar veelal wel kwaliteit.

Cogitationis poenam nemo patitur

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Net weer mijn Ubee er aangehangen na 2 maand mijn oude SA er weer even tussen gehad te hebben.
Ik weet niet hoe en waarom, maar mijn issues zijn gefixed. Internet is stabiel op 50Mbit/s voor mijn Z3 abbo.

Dus er was duidelijk iets aan de hand bij Ziggo wat men niet wou toegeven, echter is het nu in ieder geval opgelost. :)

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-10 09:57

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Haleluja Ziggo _/-\o_ :+

Vorige week liep ik hier nog te klagen dat m'n downstream steeds op 35 Mb/s bleef steken. Toen nog met Ziggo gebeld dat ik toch graag de 80 Mb/s wil halen waar ik voor betaal. Ik las over een mede forum memner die steeds de Ubee moet restten. Dat heb ik toen ook gedaan en sindsdien bleef de verbinding wonderbaarlijk stabiel.

Net weer eens een speedtest gedaan en wat denk je... huppa, 112 Mb/s - ben nu dus met 14 MB/s aan het downloaden van een nieuwsserver. Geweldig!

Ziggo is weer m'n beste vriend :P

// ohhw - 2405 gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-08 18:50
Vandaag ubee reset gegeven en zijn van 80 naar 120Mbit gegaan.

Klasse Ziggo !

14x 310wp 15º platdak op 185º S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
Hoi Guys

onderstaande routers zijn me aangeraden om te gebruiken met mijn Ziggo alles in een extra abonnement.

#ProductPrijsSubtotaal
1D-Link DIR-825 Xtreme N Dual Band Gigabit Router€ 95,-€ 95,-
1D-Link DIR-855 Draadloze N Gigabit-router€ 118,-€ 118,-
1Linksys WRT610N Simultaneous Dual-N Band Wireless Router€ 112,58€ 112,58
1Netgear WNDR3700€ 98,-€ 98,-
1TP-Link TL-WR1043ND€ 47,60€ 47,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 471,18

Ik wil er WIRED 2 computers op aansluiten die dan een verbinding moeten hebben met het Inet van minimaal 120mbit.
En ze moeten natuurlijk compatible zijn met de Arris of Ubee modem van het extra pakket.

Welke zouden jullie me aanraden?
Ik wil best 118 euries neertellen voor de 855 als dat de beste meest stabiele keuze is maar als ik voor 47,60 ook klaar ben is dat beter natuurlijk.
Ik baal nog steeds dat er geen routers meer gemaakt worden zonder wireless aansluiting.

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Reddorian

P.S. de mensen uit deze thread hebben me tot nu toe de beste en meest nuttige informatie gegeven van alle threads waar ik tot nu toe op gepost heb op GoT.
En de response is ook veel hoger, dus ik zeg dank u wel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele maanden alles in 1 extra. Bevalt opzich prima, ware het niet dat ik met usenet niet boven de 5,3 MB/s (Byte dus) uitkom. Ik heb Eweka en usenet4u geprobeerd, zelfs samen, maar harder gaat het gewoon niet. Ik heb een Ubee modem, met daar achter een d-link 655 router en een linksys gigabit swich, alles aangesloten met cat6 kabel. Wat is nou echt een betrouwbare methode om de max-snelheid te meten?

NB. SABnzbd draait op een aparte server, welke volgens mij meer dan krachtig genoeg moet zijn.

EDIT: Router er tussenuit heb ik natuurlijk al geprobeerd, geen effect!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:44

Arfman

Drome!

Lijkt erop dat het probleem van de Ubee modems die niet correct "koppelen" aan de Cisco's ook opgelost is: ik haal nu 9.x mbit upload. Dat het geen 10 is wijt ik aan de ietwat brakke kabel/switch hier op de studeerkamer; download is hier ook beperkt tot 95 mbit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:10:
Ik heb sinds enkele maanden alles in 1 extra. Bevalt opzich prima, ware het niet dat ik met usenet niet boven de 5,3 MB/s (Byte dus) uitkom. Ik heb Eweka en usenet4u geprobeerd, zelfs samen, maar harder gaat het gewoon niet. Ik heb een Ubee modem, met daar achter een d-link 655 router en een linksys gigabit swich, alles aangesloten met cat6 kabel. Wat is nou echt een betrouwbare methode om de max-snelheid te meten?

NB. SABnzbd draait op een aparte server, welke volgens mij meer dan krachtig genoeg moet zijn.

EDIT: Router er tussenuit heb ik natuurlijk al geprobeerd, geen effect!
De beide aanbieders zullen niet over de 50 Mbit gaan, ik weet niet of het gecombineerd gaat lukken
Ik heb hier met astraweb op 10 connectie's de volle 120Mbit.
Met zowel newsbinpro als SABnzb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 15:50

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Heeft iemand ervaring met een Apple Airport Extreme op het Ubee modem? Hij heeft wel een gigabit WAN en 3 gigabit LAN poorten. Dit zou genoeg moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Nickalicious schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 07:33:
Heeft iemand ervaring met een Apple Airport Extreme op het Ubee modem? Hij heeft wel een gigabit WAN en 3 gigabit LAN poorten. Dit zou genoeg moeten zijn?
Ik heb een Apple Airport Extreme aan m'n Ubee-modem hangen, Ziggo 80/10-abo. Hieronder de Speedtest.net-resultaten, laptop op een meter afstand van Airport, 2.4GHz met brede kanalen:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/904281053.png

Nadeel van de Extreme vind ik dat hij een lan-poort minder heeft ivm met andere routers.

Zie trouwens ook deze post van iemand met een 120/10-abo.

[ Voor 17% gewijzigd door BamSlam_ op 30-08-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Online JJ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 11:55
Yor schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 03:22:
Ik heb nu al 3 dagen achterelkaar om 00.50 uur een hang in mijn internet. Moet dan naar benee, router resetten, niet het modem, en dan gaat ie weer. Iemand hier ook last van of ligt dit dan echt aan mijn router?

Ik heb dit overigens sinds de verhoging van 50 naar 120.
frG schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:13:
Ik heb dus ook last van een dagelijkse reset nu precies om 01:00 's nachts, een vriend van mij heeft hetzelfde alleen dan om 0:45, niet super erg, maar toch wel jammer.

Iemand enig idee waarom dit is?
N0stradamus schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 01:56:
Ter aanvulling op de internetonderbreking van hierboven: 3 dagen om 0:44, net geen 2 minuten eruit (duurt langer omdat de D-Link DIR655 een diagnose van de snelheid doet...)
Erg irritant.
Log toont WAN disconnect. Dacht eerst nog aan een dhcp renew, maar dat geeft ie dan gewoon aan.
Djaro schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 16:38:
[...]

niet waarom dit is, maar ik heb het ook .. al een dag of 4 .. altijd om 0:52...
Eiríkr schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 07:53:
Ik zie in mijn IRC client en ook de logs dat elke nacht om ongeveer 00:41 uur mijn internet connectie wordt gereset. Nu blijkt dat ik niet de enige ben met dit probleem, sinds de update van vorige week komt het bij meerdere mensen voor. De tijdstippen zijn wel anders, iemand dit ook opgemerkt?
Ook ik heb sinds de update last van een wegvallende verbinding 's nachts. Iedere ochtend opnieuw moet ik mijn Ubee modem resetten om weer op internet te kunnen.. bijzonder irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
Online JJ schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:19:
Ook ik heb sinds de update last van een wegvallende verbinding 's nachts. Iedere ochtend opnieuw moet ik mijn Ubee modem resetten om weer op internet te kunnen.. bijzonder irritant!
Misschien moet je ook eens voor een Arris TM702B gaan kijken. Er staat er momenteel weer eentje op Marktplaats.

Ik heb sinds eind december 2009 ook zo'n Arris en heb sindsdien NOOIT meer het modem hoeven te resetten.

Daarvoor 3 maanden zware Ubee ellende gehad. Echt 3x per dag moeten resetten omdat 'ie vastgelopen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Online JJ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 11:55
Volkert schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:58:
[...]

Misschien moet je ook eens voor een Arris TM702B gaan kijken. Er staat er momenteel weer eentje op Marktplaats.

Ik heb sinds eind december 2009 ook zo'n Arris en heb sindsdien NOOIT meer het modem hoeven te resetten.

Daarvoor 3 maanden zware Ubee ellende gehad. Echt 3x per dag moeten resetten omdat 'ie vastgelopen was.
Het rare is dat ik, voor de update van afgelopen week, nog nooit problemen heb gehad met de Ubee. Dat ding heeft bijna een jaar vlekkeloos gewerkt. Gezien het feit dat er ook mensen zijn met een Arris modem die hetzelfde probleem hebben (link), lijkt me het een probleem in het netwerk bij Ziggo.

[ Voor 4% gewijzigd door Online JJ op 30-08-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Volkert schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:58:
[...]

Ik heb een Arris gehad met het zelfde probleem, de disconnects komen waarscheinlijk ook niet uit de modems maar uit combinatie signaal/cmts. Dat je oude Ubee vast gelopen was had met de connectie bug te maken. Naar de nieuwe firmware is dit probleem opgelost. Stekers wanneer je in druk gebied zit (veel Ziggo aansluitingen) heeft een Ubee modem de voorkeurs op een Arris. Een Ubbee kan het verkeerd namelijk over dubbel zoveel kanalen handelen als de Arris.

Je kan tegewoordig niet zondermeer zeggen dat de Arris beter is dan de Ubee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:52

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Bullet NL schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:47:
[...]

Ook ik haal strak 14Mb/sec.... Maar heeft enige tijd geduurt... dit was pas 3 dagen na de verhoging.
't is nou niet dat electronisch apparatuur moet "inleren" ofzoiets. Vaag verhaal in ieder geval. Toevallig net eens gekeken wat voor modem ik nou heb en dat is een Touchstone Telephony Modem" . Wat ik hier lees ben ik blij dat ik niet met die arris of ubee rommel zit opgescheept.

Wat zijn nou eigenlijk de goede instellingen voor de mail? ik heb de PDF manual voor het instellen van mail gedwonload, maar op OS X blijf ik moeite krijgen met het versturen van mail.

gebruikersnaam: <mailadresvoor de @>
wachtwoord: <wachtwoord hoofdaccount>
mailserver: smtp.ziggo.nl

Geen authenticatie, geen SSL (ook geen wachtwoordverificatie)

De manual heeft het de ene keer over je mailadres als gebruikersnaam, dan weer over het hoofdmailadres, dan weer over mail.ziggo.nl en dan weer over smtp.ziggo.nl. m.a.w. niet erg consequent geschreven...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Spacecowboy schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:48:
[...]

't is nou niet dat electronisch apparatuur moet "inleren" ofzoiets. Vaag verhaal in ieder geval. Toevallig net eens gekeken wat voor modem ik nou heb en dat is een Touchstone Telephony Modem" . Wat ik hier lees ben ik blij dat ik niet met die arris of ubee rommel zit opgescheept.

Wat zijn nou eigenlijk de goede instellingen voor de mail? ik heb de PDF manual voor het instellen van mail gedwonload, maar op OS X blijf ik moeite krijgen met het versturen van mail.

gebruikersnaam: <mailadresvoor de @>
wachtwoord: <wachtwoord hoofdaccount>
mailserver: smtp.ziggo.nl

Geen authenticatie, geen SSL (ook geen wachtwoordverificatie)

De manual heeft het de ene keer over je mailadres als gebruikersnaam, dan weer over het hoofdmailadres, dan weer over mail.ziggo.nl en dan weer over smtp.ziggo.nl. m.a.w. niet erg consequent geschreven...
Inbound server is; pop.ziggo.nl
outbound server is smtp.ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Magic666 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:16:
Altijd Casema gehad...
Postcode is 22xx dus ik heb snelheidsverhoging al, speedtest ziggo: 14nogwat (zie andere topic)
Speedtest.net benaderd nauwkeuriger mijn dlsnelheid van NG's.

Hoe kan het dan zijn dat ziggo 14nogwat meet? Wij van wc eend...?

ff een paar dagen aankijken toch? ;)
Wanneer de Ziggo Speedtest de snelheid goed weer geeft haal jij in het netwerk wat van Ziggo is dus gewoon de juiste snelheid, echter naar buiten toe heb je een probleem (blijkt)

Kan een bepaalde routering zijn welke nog niet optimaal is, misschien dat het vanzelf oplost (met behulp van Ziggo)

Wat voor modem heb je eigenlijk? Wanneer je een Ubee hebt maak deze gebruik van 8 downstream kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:44

Magic666

No one's neighbour!

Bullet NL schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:22:
[...]

Wanneer de Ziggo Speedtest de snelheid goed weer geeft haal jij in het netwerk wat van Ziggo is dus gewoon de juiste snelheid, echter naar buiten toe heb je een probleem (blijkt)

Kan een bepaalde routering zijn welke nog niet optimaal is, misschien dat het vanzelf oplost (met behulp van Ziggo)

Wat voor modem heb je eigenlijk? Wanneer je een Ubee hebt maak deze gebruik van 8 downstream kanalen?
Of de routering nog niet optimaal is weet ik niet, dat laat ik dus ff een paar dagen "rijpen" ;)

Modem is de Ubee EVM320B, hoe kan ik zien of die gebruik maakt van de 8 downstream kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Magic666 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:04:
[...]

Of de routering nog niet optimaal is weet ik niet, dat laat ik dus ff een paar dagen "rijpen" ;)

Modem is de Ubee EVM320B, hoe kan ik zien of die gebruik maakt van de 8 downstream kanalen?
Dan moet je even kijken op wel IP adres je Ubee modem zit.... zie hier http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22262

Vervolgens je IP van je modem scannen en daarna kan je hem uitlezen.
Dit kan handig zijn, verschillende modem waardes kan je dan uit lezen

admin wacht woord is Admin, en pasword = pasword..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik heb sinds vorige week woensdag Alles-in-1 Extra met Ubee modem. Router is de Netgear WNR3500V2 en de draadloze USB adapter een Netgear WN111V2

Met netwerkkabel haal ik met de speedtest van Ziggo 120 MBit/s en een upload van 9,2 Mbit/s. Schommelt natuurlijk elke keer een beetje, maar is gewoon goed.

Als ik draadloos de speedtest van Ziggo doe dan haal ik maar maximum 20-25 Mbit/s
De USB adapter is dus een Netgear WN111V2 en op de USB adapter zelf staat Wireless-N USB Adapter.

In mijn laptop zit een Intel PRO Wirelesse 3945ABG en die kan dus Wireless-G aan en die haalt dezelfde snelheid als de WN111V2 die Wireless-N zou moeten ondersteunen.

In de router is voor draadloos 'Set up to 300 Mbps' ingeschakeld.

Wat is een normale snelheid die ik zou moeten kunnen halen met een Netgear WN111V2 i.p.v. 20-25 Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 00:59
Bullet NL schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:10:
[...]

Niet aan liggen, wanneer je nog geen 8 kanalen hebt dan gaat ziggo nog met je CMTS aan de gang, ik heb begrepen van een Ziggo medewerker dat overal 8 kanalen de norm wordt.
Heb de ubee modem. en het ziet er zo uit. En heb met usenet geen strakke 14 MB/s. Ligt het aan die channels dan?

Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 402000000 Hz 2.3 dBmV 41.4 dBmV
2 Locked QAM256 394000000 Hz 2.1 dBmV 40.7 dBmV
3 Locked QAM256 410000000 Hz 2.9 dBmV 41.6 dBmV
4 Locked QAM256 418000000 Hz 3.0 dBmV 41.7 dBmV
5 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV
6 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV
7 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV
8 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
jaaoie17 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:03:
[...]

Heb de ubee modem. en het ziet er zo uit. En heb met usenet geen strakke 14 MB/s. Ligt het aan die channels dan?

1 Locked QAM256 402000000 Hz 2.3 dBmV 41.4 dBmV
2 Locked QAM256 394000000 Hz 2.1 dBmV 40.7 dBmV
3 Locked QAM256 410000000 Hz 2.9 dBmV 41.6 dBmV
4 Locked QAM256 418000000 Hz 3.0 dBmV 41.7 dBmV
Je signaal waardes zien er mooi uit... Zowel power als SNR waarde zijn prima voor elkaar.
Dat jij nog niet de volle 8 kanalen hebt wil zeggen dat je CMTS deze nog niet vrij geeft. Ziggo is al regio's aan het uitbreiden (van 4 naar 8)

Dat je geen strake14Mb haalt kan ook andere oorzaken hebben. Welke snelheid haal je op speedtest.ziggo.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Zat net in me modem te kijken, viel met wat op. Heb nu 8 channels ipv 4, was gister nog niet zo volgens mij. En dat zonder het modem offline te laten gaan :P

Downstream Bonded Channels
1 Locked QAM256 265000000 Hz 5.4 dBmV 39.4 dBmV
2 Locked QAM256 241000000 Hz 6.0 dBmV 39.9 dBmV
3 Locked QAM256 249000000 Hz 5.2 dBmV 40.6 dBmV
4 Locked QAM256 257000000 Hz 5.5 dBmV 40.7 dBmV
5 Locked QAM256 273000000 Hz 4.3 dBmV 41.0 dBmV
6 Locked QAM256 281000000 Hz 4.4 dBmV 41.0 dBmV
7 Locked QAM256 289000000 Hz 4.4 dBmV 40.8 dBmV
8 Locked QAM256 297000000 Hz 4.3 dBmV 41.0 dBmV

Regio: 8431 (Zuid-Oost Friesland)
In de speedtest haal ik rond de 28mbit. Eerst gaat ie naar 22, op de helft kakt ie terug naar 16 a 17 en daarna schiet ie over de 25 :P

Me Ubee ging ook elke dag resetje rond 1 uur ofzo. Heeft ie 1 week gedaan. Was het weg :P

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 20:41
Ik haal op dit moment 116,8 Mbit Download en 5,6 Mbit upload met Alles in 1 Extra.

Regio Almelo (Vroomshoop)

De upload lijkt me nog wat aan de lage kant, maar dat zal vanzelf wel goedkomen.
Moest gisteren wel een herstart van mijn Ubee modem doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Roger_Rabbit op 31-08-2010 15:05 ]

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:39
Hallo,

Ik heb even een vraag, zou iemand van jullie mij hiermee willen helpen ?

Ik heb zojuist even de speedtest op speedtest.ziggo.nl gedaan en heb het volgende.

Down: 95Mbit
Up: 8.4Mbit

In mijn modem staat het volgende:

1 Locked QAM256 273000000 Hz -2.2 dBmV 36.4 dBmV
2 Locked QAM256 241000000 Hz 0.0 dBmV 36.8 dBmV
3 Locked QAM256 249000000 Hz -0.1 dBmV 37.2 dBmV
4 Locked QAM256 257000000 Hz -0.4 dBmV 37.2 dBmV
5 Locked QAM256 265000000 Hz -0.9 dBmV 36.8 dBmV
6 Locked QAM256 281000000 Hz -2.4 dBmV 36.9 dBmV
7 Locked QAM256 289000000 Hz -2.2 dBmV 37.2 dBmV
8 Locked QAM256 297000000 Hz -2.7 dBmV 36.2 dBmV

En via usenet haal ik: 11,36MB/s Down.
Wat zou hiervaan de oorzaak kunnen zijn dat ik niet 120Mbit haal ?
Sinds vorige week woensdag haal ik deze snelheden inplaats van 80Mbit,
zou het kunnen dat ze er nog mee bezig zijn ?
Tevens heb ik ook hetzelfde probleem dat rond 1 uur s' nachts ineens het Ubee modem een reboot doet.

Alvast hartelijk dank.

Mvg,
Mixpower

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Ik heb in mijn Ubee nog maar 4 kanalen openstaan. Heb je de modem al een poosje van de stroom gehad?

1 Locked QAM256 410000000 Hz -1.9 dBmV 41.2 dBmV
2 Locked QAM256 394000000 Hz -2.0 dBmV 40.7 dBmV
3 Locked QAM256 402000000 Hz -2.1 dBmV 40.9 dBmV
4 Locked QAM256 418000000 Hz -1.7 dBmV 41.2 dBmV

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Roger_Rabbit schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:21:
Ik heb in mijn Ubee nog maar 4 kanalen openstaan. Heb je de modem al een poosje van de stroom gehad?

1 Locked QAM256 410000000 Hz -1.9 dBmV 41.2 dBmV
2 Locked QAM256 394000000 Hz -2.0 dBmV 40.7 dBmV
3 Locked QAM256 402000000 Hz -2.1 dBmV 40.9 dBmV
4 Locked QAM256 418000000 Hz -1.7 dBmV 41.2 dBmV
Ik heb net het modem 10min van de stroom gehad en hij blijft steken op 95 Mbit.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:06
Mixpower schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:09:

En via usenet haal ik: 11,36MB/s Down.
Wat zou hiervaan de oorzaak kunnen zijn dat ik niet 120Mbit haal ?
Sinds vorige week woensdag haal ik deze snelheden inplaats van 80Mbit,
Nu breng je mij even in verwarring. Is je snelheid is omlaag gegaan, of hebben wij gewoon hetzelfde probleem?
Haal je nu 11,36 MB/s (megabytes) of 11,36 Mb/s (megabits)?
Met alleen de ziggo usenet servers haal ik namelijk ook nooit meer dan 11-16 Mb/sec. Als ik er mijn payserver bijschakel haal ik met twee servers samen tot 40 Mb/s.

je vermeld ook
1 Locked QAM256 273000000 Hz -2.2 dBmV 36.4 dBmV
2 Locked QAM256 241000000 Hz 0.0 dBmV 36.8 dBmV
3 Locked QAM256 249000000 Hz -0.1 dBmV 37.2 dBmV
4 Locked QAM256 257000000 Hz -0.4 dBmV 37.2 dBmV
Hoe kom ik aan dit soort informatie? Ik heb heel veel berichten gezien met deze informatie, maar niemand vermeld hoe je informatie uit de ubee kunt trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
kzin schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:05:
je vermeld ook

[...]

Hoe kom ik aan dit soort informatie? Ik heb heel veel berichten gezien met deze informatie, maar niemand vermeld hoe je informatie uit de ubee kunt trekken.
Dat is al eerder in dit topic voorbijgekomen, wordt gelinkt naar het ziggo gebruikersforum. Je zult met tracert en een portscanner je IP moeten achterhalen, een trucje met modemresets moeten uithalen of gewoon hopen dat de helpdesk je dat nummer wil geven, vervolgens kan je via de webinterface die informatie achterhalen.

Overigens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
   Channel Lock Status Modulation Frequency    Power     SNR
   1       Locked      QAM256     289000000 Hz -6.2 dBmV 40.8 dBmV
   2       Locked      QAM256     241000000 Hz -4.8 dBmV 39.9 dBmV
   3       Locked      QAM256     249000000 Hz -4.1 dBmV 40.4 dBmV
   4       Locked      QAM256     257000000 Hz -5.4 dBmV 39.6 dBmV
   5       Locked      QAM256     265000000 Hz -5.2 dBmV 40.0 dBmV
   6       Locked      QAM256     273000000 Hz -6.5 dBmV 40.6 dBmV
   7       Locked      QAM256     281000000 Hz -6.8 dBmV 40.4 dBmV
   8       Locked      QAM256     297000000 Hz -7.1 dBmV 40.4 dBmV

Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate   Frequency   Power
   1       Locked      ATDMA           5120 Ksym/sec 52000000 Hz 41.2 dBmV

Niet slecht voor Alles in 1 Plus met een AOP wat 6-7 meter is verlengd. SNR is goed, downstream powerlevel is ietwat aan de lage kant maar zeker niet slecht en upstream powerlevel is uitstekend hier :).

[ Voor 0% gewijzigd door _JGC_ op 31-08-2010 17:42 . Reden: Plus, niet extra. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Volkert schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:23:
Die 95 Mbits c.q. 11,36 MByte/s download riekt wel heel erg naar een Fast Ethernet beperking :)

Je moet dus:

- Een router hebben met Gigabit WAN-port en Gigabit LAN-poorten
- Een gigabit onboard netwerkkaart hebben of anders een losse kopen en die erbij zetten
- Overal 8 (acht) aderige UTP-kabel hebben

Die grappenmakers van Ziggo/Casema hebben volgens mij altijd 4-aderige lange kabels meegeleverd met de installatiepakketten dus dat gaan never nooit harder dan 100 Mbit/s.
Zoals ik al eerder zei beschik ik over een Linksys WRT610N en die heeft Gigabit WAN en LAN.
Een gigabit netwerk kaart heb ik ook onboard x2 dus dat is het probleem ook niet.
Tevens heb ik hier Cat-6 Kabel liggen en geeft mijn pc ook aan dat hij een 1,0 Gbps verbinding heeft,
Heb het probleem inmiddels gevonden, de kabel van het modem naar de router geeft maar 100Mbps door, en dat is een orginele kabel van Ziggo geleverd bij het alles in extra met Ubee modem. (Bedankt voor de tip Volkert)
Zal Ziggo daar morgen eens over bellen wat dat voor grappen zijn, weet iemand trouwens al hoe het komt dat het modem reboot rond 1 uur s' nachts ?

Mvg,
Mixpower

[ Voor 22% gewijzigd door Mixpower op 01-09-2010 02:08 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
JohnStaakke schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:26:
Kan je met de Arris modem ook de 120 mbit halen dan?
De Arris 702 is gewoon een Eurodocis 3.0 modem, en kan daarom gewoon de 120Mbit halen.
Echter het verschil met de Ubee en Arris is dat de Arris maximaal 4 downstream kanalen heeft en de Ubee heeft er 8...

Verwijderd

LeLo schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:31:
Hebben meer mensen de laatste weken last dat downloads altijd corrupt binnenkomen over HTTP of FTP, maar wel goed zijn via een SSL verbinding? Als ik een Ubuntu ISO download, werkt deze niet (MD5 checksums zijn ook verkeerd, dus het bestand is tijdens de download corrupt geraakt). Download ik dezelfde ISO via een SSL newsserver, dan klopt de MD5 checksum wel. Ik heb al geprobeerd met vier verschillende PC's met Windows XP, Windows 7 x64, Ubuntu 9.10 en via mijn QNAP NAS downloadmanager. Zowel via mijn Draytek 2130n router als rechtstreeks aangesloten op het UBEE modem van Ziggo. Alles gaat fout, zolang het geen SSL verbinding is.
Het lijkt er dus op dat Ziggo het onversleutelde verkeer op de een of andere manier niet goed doorgeeft en versleuteld verkeer wel goed doorgeeft (omdat ze dat niet kunnen monitoren?). Verder werkt alles wel gewoon goed, internet pagina's opvragen etc. is geen probleem, ook een speedtest geeft netjes aan dat ik 10ms latency heb en 50 Mbit/sec down en 5 Mbit/sec up.
De Ziggo helpdesk kon mij uiteraard niet verder helpen omdat ik alles al had getest wat ze vroegen, en het contact formulier op de site werkt niet. Het probleem zit volgens Ziggo uiteraard in mijn netwerk of ligt aan mijn PC. Het feit dat ik meerdere PC's, OS-en en zonder router met verschillende UTP kabels heb getest, zegt hen niks...

Iemand een idee wat ik nog kan testen of hoe ik Ziggo kan overtuigen van het feit dat er iets niet klopt?

toevoeging: alle andere diensten (TV en telefonie, internet behalve downloads) werken wel gewoon goed.
Kennelijk ben je niet de enige. Zie ook http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=295443. Toevallig allemaal locatie "Terheijden"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 14:54
Na de verhoging heb ik helaas nog maar de helft van de upload.

Eerst had ik 50/5 (en die haalde ik ook)
Daarna 80/10 (en die haalde ik ook)
En nu 120/10 (en ik haal 120/5).

Ik heb het modem (ubee), de router (Dlink dir-655) en de switch (procurve 1400-8g) al een aantal keer volledig van de stroom gehad voor meer dan 15 min (voor de zekerheid) maar (uiteraard) helpt dit niet.

Nu heb ik het ip van mn ubee uitgezocht en eens gekeken naar die waardes:

Downstream Bonded Channels
1 Locked QAM256 284000000 Hz -13.6 dBmV 35.7 dBmV
2 Locked QAM256 228000000 Hz -10.6 dBmV 35.9 dBmV
3 Locked QAM256 236000000 Hz -10.8 dBmV 35.8 dBmV
4 Locked QAM256 244000000 Hz -11.1 dBmV 35.8 dBmV
5 Locked QAM256 252000000 Hz -11.2 dBmV 35.4 dBmV
6 Locked QAM256 260000000 Hz -12.7 dBmV 36.2 dBmV
7 Locked QAM256 268000000 Hz -12.9 dBmV 36.2 dBmV
8 Locked QAM256 276000000 Hz -13.2 dBmV 36.0 dBmV

Correctables Uncorrectables
258 0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked TDMA and ATDMA 2560 Ksym/sec 58200000 Hz 45.5 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV

Is er iemand die mij kan vertellen wat deze waarden betekenen?

(wat ik denk begrepen te hebben uit dit topic en van ziggo gebruikers forum zijn ze niet al te geweldig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:32
Om ook eens een positief geluid te laten horen:
Ziggo aangevraagd: 26 augustus, (Ai1 plus)
Spullen ontvangen via TNT: 2 september (Ubee modem enz.)
Zelf aangesloten en alles werkt. En ook nog eens op de beloofde snelheden.

ps,

Het zou wel gemakkelijk zijn als ze in de handleiding van de digitale HD decoder zouden aangeven welke instellingen je moet hanteren om het e.e.a. aan de gang te krijgen. Maar ... ook hier wist de helpdesk mij binne 5 minuten de de juiste info te verstrekken.
Vooralsog ben ik positief.

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 17-10 14:57
Tot aan vanochtend nooit problemen met mijn AIE plus abbo. Via eweka keurig 22 MBIT downloaden.
Vanochtend had ik het slimme idee om eens gebruik te maken van news.ziggo.nl. Helaas kreeg grabit geen verbinding, en daarom heb ik eweka weer ingesteld. Sindsdien is mijn internet verbinding flink overstuur.

Rechtstreeks op de modem is mijn internetverbinding als volgt (Op 3 verschillende pc's hetzelfde resultaat):
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/940512272.png

Na tweemaal contact te hebben gehad met de helpdesk heb ik ze kunnen overtuigen dat het probleem niet bij mij ligt. De log van de UBEE modem ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://img94.imageshack.us/img94/6563/logl.jpg

Er gaat dus iets flink mis op het ZIGGO netwerk. Het rare is dus dat dit zich voordoet nadat ik news.ziggo.nl heb proberen te benaderen.

De HD geeft aan dat ik 5 dagen speedtest moet bijhouden en dat ze dan wel een monteur sturen. Ik heb aangegeven dat hier in huis niets mis is, maar dat het probleem op het ziggo netwerk bevindt. Ze kunnen mij ook geen andere modem toesturen. Wie herkent dit probleem, of weet raad? Want ik ben bang dat de HD mijn niet verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Vandaag maar weer eens gebeld naar onze vrienden van ziggo over de dramatische snelheid.
Gemiddeld 3Mbit down en 5 Up van de 120/10
Natuurlijk weer zonder resultaat :(
(Vorige week ook al gebeld en natuurlijk was alles aan mijn kant goed,...het zou aan de cmts liggen, en ik zou terug gebeld worden.)

Nu het probleem weer voor gelegt....
[zij] meneer als ik u modem uitlees is alles goed....
[ik] dat weet ik,....vorige medewerker zei al dat het de cmts was.
[zij] nee,. meneer....uw ubee modem kan de snelheid niet aan
[ik] kan die wel...cmts is het probleem
[zij] ja dat kan kloppen...we krijgen meer klachten
[ik] en een oplossing ? of wanneer hoor ik er weer wat van.
[zij] geen idee,..is een probleem en we mogen niks zeggen tot we alle gegevens verzameld hebben

Geweldig gedaan ziggo.

Meer mensen in de regio die dit probleem hebben ?
postcode 7824

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
Beste tweakers,

Ik woon in Limburg. Mijn download geeft nu ook 120 mb aan, maar de upload blijft altijd op 6 mb steken :'( .. zou dit geen 10 mb moeten zijn? Het upload lampje op het ubee modem is oranje.. Tijd om ziggo te bellen of kan ik hier zelf iets aan doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Cooler_King op 11-09-2010 16:44 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 07:09

MeNTaL_TO

The future is not set

Cooler_King schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:43:
Beste tweakers,

Ik woon in Limburg. Mijn download geeft nu ook 120 mb aan, maar de upload blijft altijd op 6 mb steken :'( .. zou dit geen 10 mb moeten zijn? Het upload lampje op het ubee modem is oranje.. Tijd om ziggo te bellen of kan ik hier zelf iets aan doen?
:X Hoe vaak gaat deze vraag nog komen?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Bullet NL
Cooler_King schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:43:
Beste tweakers,

Ik heb het antwoord op deze vraag al een keer of wat gegeven..... lees even een paar topic pagina's terug.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Meer mensen problemen in de regio Leiden 2315? Hier al een dag of drie hangende of zeeeeer trage connectie. Ubee modem draait sinds installatie in juli probleemloos. Regelmatig knippert linker oranje lampje en dan is reset de enige mogelijkheid. Router er tussenuit gehaald, maar geen verschil. Zelfs de Ziggo Speedtest heeft te weinig bandbreedte om te starten.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

De monteur is vanochtend langs geweest,

Deed eerst wat metingen aan het AOP en vertelde dat de waardes goed waren, toen deed hij z'n laptop aan en pakte hij een netwerk kabel om die vervolgens rechtstreeks aan te sluiten op het modem.

Na wat resets en speedtests, kwam hij niet hoger dan 50 Mbit/s.
Dit klopt natuurlijk niet (moet 120 Mbit/s zijn).

Hij haalde een nieuwe Ubee modem uit de doos en sloot die vervolgens aan, deed weer een paar speedtests en kwam weer niet hoger uit dan 50 Mbit/s.

Toen wist hij het zelf ook niet meer en belde hij naar de technische dienst (?), die kon melden dat het probleem zich verderop bevond en dat ze hier mee bezig zijn.

Monteur zei nog van, dat is ook handig dat ze me dat niet gelijk meedelen, aangezien hij bijna een uur bezig was hier.

Dus het is nu afwachten op ziggo tot hun het probleem "verder op" verhelpen.

Voordeel is nu wel voor mij, dat ik in ieder geval zeker weet dat het probleem niet bij mij ligt.

(kreeg wel een ander soort Ubee, mijn vorige Ubee had geen Ubee sticker, die ik nu heb dus wel)

[ Voor 5% gewijzigd door GSlayer op 13-09-2010 15:07 ]

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-10 15:01
Zoals gemeld vorige week, had ik een probleem met de download snelheid. (ping en upload waren perfect)

Probleem gemeld via het internet forumulier, echter duurde het mij voordat ik reactie had en heb ik dus de helpdesk gebeld:

Die vertelde mij dat ze niks zagen op de lijn en na wat zoeken zeiden ze dat er een probleem was met de Ubee modems en dat het probleem in onderzoek was. (leuk dat ze dat niet vertellen tegen een monteur als hij langs komt voor alles aan te sluiten).

Echter 2 dagen later een reactie op mijn webformulier melding: er was een storing gemeten op de lijn. :?

Daar onder een stukje wat ik allemaal onder doen om het beter te krijgen. (Ja leuk maar het is door een monteur aangesloten en dan zou ik het moeten verbeteren? :X ) Overigens was de monteur erg vakkundig in mijn ogen en had ik de volste vertrouwen in dat hij het goed had aangesloten (heb andere ervaringen gehad met de Imtech monteurs die voor tele2 werken :X, Na 2 keer daar een monteur van over de vloer te hebben gehad, heb ik het maar zelf alles opnieuw aangesloten waarna het wel werkte)

Echter ik kom thuis, heeft mijn computer opeens een nieuw netwerk gevonden (alsin de modem is gereset geweest of iets) Ik doe een test en jawel ik haal spontaal de volle snelheid en heb al een paar dagen nu gewoon de volledige snelheid.

[ Voor 14% gewijzigd door Casejunkie op 13-09-2010 16:10 ]

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
thefxr schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:01:
[...]

Behalve voor die 7 steden waar 120 wel eerst was, die hebben voor plus wel 30 down gekregen.
Dat is toch ziekelijk, hoeveel mensen met plus hebben ook een ubee of arris staan? hoeveel maanden heeft ziggo niet staan gillen dat ook plus naar 30/4 zou gaan!

Ik heb hier een ubee staan,ziggo werkt met zogehete profielen, voor de mensen die net als ik en ubee hebben staan kunnen ze daar toch en profiel inschieten van 30/4? Toen ik laatst hierover en telefoontje pleegden waren ze muisstil omdat ik gelijk hebt.

Weer en staaltje van geldplukkerij, al meermalens zijn hier speedtesten geweest dat de motorola makkelijk boven de 30mb aankan. maar tis puur ziggo die hierin weer halsstarig zijn, want je moet extra nemen, anders krijg je gewoon 98mb minder, de belachelijkheid ten top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel23456 schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:03:
[...]

Dat is toch ziekelijk, hoeveel mensen met plus hebben ook een ubee of arris staan? hoeveel maanden heeft ziggo niet staan gillen dat ook plus naar 30/4 zou gaan!

Ik heb hier een ubee staan,ziggo werkt met zogehete profielen, voor de mensen die net als ik en ubee hebben staan kunnen ze daar toch en profiel inschieten van 30/4? Toen ik laatst hierover en telefoontje pleegden waren ze muisstil omdat ik gelijk hebt.

Weer en staaltje van geldplukkerij, al meermalens zijn hier speedtesten geweest dat de motorola makkelijk boven de 30mb aankan. maar tis puur ziggo die hierin weer halsstarig zijn, want je moet extra nemen, anders krijg je gewoon 98mb minder, de belachelijkheid ten top!
Heb sinds afgelopen donderdag Ziggo AiE Plus. Maar ik mag toch aan gaan nemen dat Ziggo zo slim is om alle nieuwe aansluitingen een modem te geven wat minstens 50 Mb aan kan anders kan het weleens een dure grap worden voor Ziggo als er straks concurrentie komt (je weet maar nooit of er weer glasvezel uitgerold wordt). Ze zullen dan alsnog de modems moeten gaan vervangen als ze moeten verhogen. Het gat is nu te groot, voor het merendeel van de mensen is 120 Mb op dit moment overkill.

Overigens zei een medewerker van de helpdesk dat het nog steeds de bedoeling is om naar 30 Mb te gaan, voor wat het waard is natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

debeer schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:53:
[...]
Ik heb net mijn modem nog maar eens gereset maar haal max 90Mbit/s.
Ik woon in Maarssenbroek (3607).
Even in de veronderstelling dat jouw gemeente ook 120 Mbps haalt voor Alles-in-1 Extra (volgens http://www.3-in-1.nl/ziggo/ziggo-snelheid wel) en je al een Ubee of Arris-modem hebt:
  • Gebruik je 8-aderige utp-kabels van minimaal cat5e?
  • Gebruik je een gigabit-netwerkkaart?
  • Gebruik je een router die een doorvoersnelheid op de WAN-poort heeft van meer dan 120 Mbps?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Laatst online: 06-10 20:14
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:05:
[...]

Even in de veronderstelling dat jouw gemeente ook 120 Mbps haalt voor Alles-in-1 Extra en je al een Ubee of Arris-modem hebt:
  • Gebruik je 8-aderige utp-kabels van minimaal cat5e?
  • Gebruik je een gigabit-netwerkkaart?
  • Gebruik je een router die een doorvoersnelheid op de WAN-poort heeft van meer dan 120 Mbps?
Ik gebruik i.d.d. cat5e, een gigabit netwerkkaart en een netgear 3700.
Gisteren voor het eerst verschillende snelheden met de ziggo speedtest gemeten, namelijk 22 Mbit/s, 55 Mbit/s en de "normale" 90 Mbit/s. De upload is nog steeds prima rond de 9,4 Mbit/s.
Ook heb ik een Ubee modem en zit ik de 120 Mbit gemeente.

[ Voor 3% gewijzigd door debeer op 13-09-2010 21:20 . Reden: aanvullende info ]

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Goh, ben verbaasd :? , hier ook vanavond vanaf 22.00 een ping van 400, en de snelheid komt niet meer boven de 9mb uit. tis hier normaal altijd superstabiel! 8)7 Ook laden pagina's erg langzaam, heb de ubee als gereset maar helaas bied geen soelaas :F

[ Voor 23% gewijzigd door marcel23456 op 14-09-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

debeer schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:12:
[...]
Ik gebruik i.d.d. cat5e, een gigabit netwerkkaart en een netgear 3700.
Gisteren voor het eerst verschillende snelheden met de ziggo speedtest gemeten, namelijk 22 Mbit/s, 55 Mbit/s en de "normale" 90 Mbit/s. De upload is nog steeds prima rond de 9,4 Mbit/s.
Ook heb ik een Ubee modem en zit ik de 120 Mbit gemeente.
De doorvoersnelheid op de WAN-poort van de Netgear WNDR3700 is in ieder geval meer dan ruim voldoende voor 120 Mbps download, nl. ca. 400 Mbps.

Je zou nog kunnen controleren of je utp-kabels 8-aderig zijn (nodig voor gigabit; zowel de utp-kabel tussen pc en router als ook tussen de router en het kabelmodem) en of je netwerkverbinding vanaf je pc naar je Netgear WNDR3700 inderdaad als gigabit-verbinding is opgezet.

Jouw download van 90Mbps klinkt toch alsof er ergens in je netwerk (een stukje) Fast Ethernet-gedeelte op 100 Mbps is door dan wel een netwerkkaart, een netwerkdriver of een utp-kabel. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben...

• Volkert
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:08:
Nou, het indrukken van het reset knopje achterop de modem als je traag internet hebt is niet aan te raden het laden van de firmware duurde 40 minuten :X
Afijn, ik heb weer 50 mbit van de 120 terug. Gezeik zeg, fix gewoon die shit, om de 3 dagen heb ik ellende, het was eerst om de week...
Een Ubee modem zeker?

Koop dan een Arris TM702B via Marktplaats voor een paar tientjes, dan hoef je NOOIT meer te resetten.

Verwijderd

Net met ziggo toch even gebeld omdat ik vana 16 augustus toch problemen heb, was een paar weken wat beter en nu een week weer heel min (9mbit max. bij alles in 1 extra).

Ik krijg nu voor 2 maanden alles in 1 extra voor 50% minder kosten als eerste tegemoetkoming van de problemen.

Verder gaan ze mijn verbinding als testcase gebruiken voor het probleem in regio Harlingen / Friesland, ze zochten testpersonen en hebben mij uitgeselecteerd. Het probleem is nu erkend en ze hadden het eerst onderschat vertelde 1 van de 3 medewerkers die ik gesproken heb, er zijn interne mails over verzonden naar alle medewerkers. De 1e lijnsmedewerker wist ook al dat er een groot probleem in mijn regio speelt met de Ubee modems.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 11:39 ]

Verwijderd

Volkert schreef op woensdag 15 september 2010 @ 07:21:
[...]

Een Ubee modem zeker?

Koop dan een Arris TM702B via Marktplaats voor een paar tientjes, dan hoef je NOOIT meer te resetten.
Ik heb wat mensen op marktplaats aangeschreven. Ben ik met de Arris modem ook van dat snelheidsprobleem dat de Ubee modems hebben af? Dan koop ik er gelijk 1.

[ Voor 233% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 11:39 ]

• Bullet NL
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:13:
[...]

Ik heb wat mensen op marktplaats aangeschreven. Ben ik met de Arris modem ook van dat snelheidsprobleem dat de Ubee modems hebben af? Dan koop ik er gelijk 1.
Nee, het modem bepaalt namelijk niet op welke trunk je zit..... het snelheids probleem komt ook uit het CMTS.

Daarbij, het Ubee modem heeft de mogelijkheid om van 8 downstream kanalen gebruik te maken, het Arris modem heeft maar de mogelijkheid tot 4 downstream kanelen. Wanneer het in jou regio drukker gaat worden op het Ziggo COAX netwerk, door bijvoorbeeld de hogere snelheden van een alles in 1 abonnement.

Zowel de Arris als de Ubee zijn beide Eurodocsis 3 modems, dit betekend dat ze beide de 120mbit moeten kunnen halen. De manier waarom op (8 of 4) downstreams is wel verschillend.

[ Voor 38% gewijzigd door Bullet NL op 15-09-2010 12:24 ]

• Volkert
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:13:
[...]
Ik garandeer niks, maar weet wel redelijk zeker dat je beter af bent dan met een Ubee.

En als 'ie niet bevalt dan kun je hem natuurlijk weer terugzetten op Marktplaats, dus erg veel risico loop je niet door het in ieder geval te te proberen.

Verwijderd

Volkert schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:57:
[...]

Ik garandeer niks, maar weet wel redelijk zeker dat je beter af bent dan met een Ubee.

En als 'ie niet bevalt dan kun je hem natuurlijk weer terugzetten op Marktplaats, dus erg veel risico loop je niet door het in ieder geval te te proberen.
tot nu toe 3 reacties gehad van gasten op marktplaats en ze hadden per ongeluk een verkeerde modem in de juiste doos, hij was opeens defect en had ook een gast die de modem van een ander type probeerde te verkopen... pfff, dat schiet nog niet echt op.

Bij thuiskomst trof ik echter weer een 120mbit verbinding aan, haal nu even 30 gig aan bestandsjes binnen die ik in de wachtrij had staan en dan kan ik weer even vooruit. Als het nu zo blijft...hoop hoop

• eejjay
Volkert schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:57:
[...]

werkt niet, hoe wou je dat ding activeren?
zonder ziggo te bellen
die zullen zich gaan afvragen hoe jij in godsnaam aan dat modem komt
bovendien is dat ding ooit al geactiveerd geweest op een andere klant, kan nogal wat activatieproblemen met zich meebrengen..
in ieder geval krijg je 100% zeker een probleem op het moment dat je je oude modem weer terughangt, dat kan namelijk sowieso niet 8)7

• Roger_Rabbit
Bij mij was het signaal op de decoder ook tegen de 60% aan. Bij mij sinds de upgrade naar Alles in 1 Extra ook aardig ingezakt. Heb nu soms waardes van 37% s'avonds. Af en toe flikkeringen op de HD kanalen.
Signaal kwaliteit 100%.

De coax kabel is al vervangen door een dikkere afgeschermde kabel. De signaal sterkte veranderd niet echt en de flikkeringen heb ik soms ook nog. Hiervoor met Motorola modem geen last.
Ook veel storingen op Nederland 1 (Analoog)

Nu zegt Ziggo dat er een abonee bijgekomen is in de straat en dat ze bij mij gewoon de minimale signaalsterkte afleveren. Zou het komen door het Ubee modem :?

[ Voor 3% gewijzigd door Roger_Rabbit op 16-09-2010 15:02 ]

Verwijderd

eejjay schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:09:
in ieder geval krijg je 100% zeker een probleem op het moment dat je je oude modem weer terughangt, dat kan namelijk sowieso niet 8)7
ik blijf maar bij mijn ubee modem, vind hem ook mooier (hangt ook wat in het zicht namelijk). En sinds ik gebeld heb en 2 maanden 50% minder hoef te betalen voor het extra pakket is mijn verbinding weer prima 8)7

nouja, we zien het wel, de komende 2 maanden klaag ik niet meer als het traag is, als het daarna weer eens komt bel ik gewoon weer en vraag weer om korting. Het heeft wel 45 minuten beltijd gekost, maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Volkert schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:08:
[...]

Jaja, en dan maaaaaaaaaaandenlang frustratie, ellende en er zelfs van wakker liggen?

En van de monteur of Ziggo krijg je geen Arris TM702B modem.

Ik ben blij dat ik zelf voor 25 Euro deze cirkel doorbroken heb, en kan het ook iedereen aanraden.

En wat is het risico? Dat Ziggo boos wordt als jij het al heel lang bent? Dan zeg je toch lekker de hele boel op?
Dat je geen Arris modem meer krijgt heeft er mee te maken dat deze door problemen en inefficient netwerk gebruik niet meer worden uit gegeven.
Het is daarom ook helemaal geen garantie dat je Ubee inwisselen voor een Arris de oplossing is van je problemen. Het enige wat er gebeurd is dan je met je 2e hands modem op een andere trunk wordt geplaatst.
Je problemen lijken dus verholpen, terwijl je alleen maar van trunk verandert. Als je pech hebt blijf je gewoon op de zelfde trunk zitten, er veranderd in dat geval dus niets aan je problemen.

Nogmaals contact zoeken met Ziggo is echt de beste manier, wanneer het echt aan je modem ligt krijg je toch een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Nu al dagen hopeloos hier :|, we zijn aant verbouwen dus gaf het eerst daarop, maar alles is gewoon goed aangesloten.

Heb nog een extra ubee modem liggen (maandje terug alles in 1 pakket genomen, kreeg ik opeens een nieuwe dezelfde modem erbij :P, zit nog nieuw in doos..), ga deze straks eens aansluiten. Net al wat bekabeling vervangen maar dat hielp niet. Misschien toch een arris kopen?

Verbinding valt nu om de paar min weg, kan dan niet bellen en internetten, duurt soms een paar min voor de modem weer online komt.. Gisteren af en toe een hele trage verbinding, maar weinig uitvallers. Dit allemaal sinds een weekje ongeveer (verhoging naar 120mbit!!?).

Postcode 7475

edit: modem wisselen haalde niets uit, nu tv signaal ertussen uitgehaald (dus modem rechtstreeks op de ziggo aansluiting die het huis binnenkomt aangesloten). Nu eens testen of ie online blijft :). Kan het ip van mn modem vooralsnog niet vinden met een netwerk scanner..

[ Voor 16% gewijzigd door SuperPaddo op 20-09-2010 10:41 ]

Grolsch Royce!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-10 20:12
Goed, even m'n verhaal hier doen.

Sinds de snelheids verhoging (1 juli) zit ik echt te springen om er gebruik van te kunnen maken. (120 mbit)

Vanaf 1 juli bleef ik telkens steken op 56 mbit. Hoger kwam die niet, deze 56 mbit was wel stabiel. Tot vorige week!

Ik trok vorige week 2 a 3 dagen 90mbit. Mooi, dacht ik. Dat was helaas van korte duur want na die 2 dagen viel ik terug op 56mbit. Ook klapte telkens m'n router eruit (restarts, etc.)

Ik dacht bijmezelf dat het misschien wel aan de router kon liggen dus heb ik deze vervangen door een D-link DIR-855. een uur of 2 aangesloten en direct zag ik het verschijnen bij de Speedtests: 123mbit! Helemaal fantastisch natuurlijk. Helaas was dat voor korte duur.

Nu zo'n 2 uur later piekt ie weer op de 56mbit.. Volgens de Ziggo webcare hebben ze niets 'raar' in het modem gevonden.

Iemand met een soortgelijk probleem en misschien tips? Modem betreft een Ubee, postcode 9821

• Bullet NL
Rprp schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:46:
Goed, even m'n verhaal hier doen.

Sinds de snelheids verhoging (1 juli) zit ik echt te springen om er gebruik van te kunnen maken. (120 mbit)

Vanaf 1 juli bleef ik telkens steken op 56 mbit. Hoger kwam die niet, deze 56 mbit was wel stabiel. Tot vorige week!

Ik trok vorige week 2 a 3 dagen 90mbit. Mooi, dacht ik. Dat was helaas van korte duur want na die 2 dagen viel ik terug op 56mbit. Ook klapte telkens m'n router eruit (restarts, etc.)

Ik dacht bijmezelf dat het misschien wel aan de router kon liggen dus heb ik deze vervangen door een D-link DIR-855. een uur of 2 aangesloten en direct zag ik het verschijnen bij de Speedtests: 123mbit! Helemaal fantastisch natuurlijk. Helaas was dat voor korte duur.

Nu zo'n 2 uur later piekt ie weer op de 56mbit.. Volgens de Ziggo webcare hebben ze niets 'raar' in het modem gevonden.

Iemand met een soortgelijk probleem en misschien tips? Modem betreft een Ubee, postcode 9821
Hmm, wat misschien zinvol is om op het www.ziggo-gebruikers.nl forum even contact op te nemen met iemand van de Ziggo webcare.... De mensen die daar lezen hebben veelal net iets meer kennis dan de gemiddelde HD medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Gisteren Alles in 1 Extra pakket genomen met Digitaal Totaal. We hadden eerst Televisie en Internet Z3 vanwege de ISDN lijn. De lijn blijft, maar als extra dan ook de kabel.

Ik dacht, Dat alles in 1 extra pakket kan misschien 2-3 werkdagen duren, en digitaal totaal komt er binnen een half uur bij. Niets is minder waar. Vanaf 2(!) oktober is pas alles beschikbaar. Dit is toch vreemd? Ik heb deze informatie via de klantenservice ontvangen, en er was niets dat ik kon doen om dit proces te kunnnen versnellen, terwijl de Ubee modem hier al een paar maanden goed draait. Vreemde zaak. Waarom zou ik een week moeten wachten om Digitaal totaal te kunnen hebben? Het is toch een kwestie van instellen?

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:39

TFHfony

Professional Weirdo

Royeboi schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:41:
Gisteren Alles in 1 Extra pakket genomen met Digitaal Totaal. We hadden eerst Televisie en Internet Z3 vanwege de ISDN lijn. De lijn blijft, maar als extra dan ook de kabel.

Ik dacht, Dat alles in 1 extra pakket kan misschien 2-3 werkdagen duren, en digitaal totaal komt er binnen een half uur bij. Niets is minder waar. Vanaf 2(!) oktober is pas alles beschikbaar. Dit is toch vreemd? Ik heb deze informatie via de klantenservice ontvangen, en er was niets dat ik kon doen om dit proces te kunnnen versnellen, terwijl de Ubee modem hier al een paar maanden goed draait. Vreemde zaak. Waarom zou ik een week moeten wachten om Digitaal totaal te kunnen hebben? Het is toch een kwestie van instellen?
Ziggo's administratieve wegen zijn ondoorgrondelijk :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:36
Na veel gezeur eindelijk 3e lijn in. Monteur staat voor volgende week dinsdag. Ben benieuwd. Zal wel een Ubee worden dan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ok, hoop gelezen hier, maar ik kom er niet uit door de wisselende ervaringen. Welke is nou beter, de Arris of de Ubee? Heb nu een Arris hangen en tot 3 weken geleden altijd strak 80Mbps. Nooit een reset nodig. Ik zie de bui al hangen, ik krijg dadelijk ook een Ubee als de monteur hier is geweest dinsdag as. Omdat de Arris blijkbaar niet meer geleverd wordt. 2 vraafjes beginnen dan te knagen...
1. Ben ik op de lange termijn beter af met de Ubee, of moet ik er op aan proberen te sturen dat ze de Arris laten hangen (als modem ok blijkt te zijn)
2. draait de Ubee ook in bridge, net als de Arris?

/edit
Oh, en ik lees dat de problemen waarschijnlijk in de cmts zitten. Welke soort problemen moet ik dan aan denken? Oversubscription?

[ Voor 10% gewijzigd door UltraSub op 24-09-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 19:00
F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:16:
[...]

Volgens mij klopt het wat je schrijft.

Ik heb de kaart via "mijn ziggo" geactiveerd en ik krijg nu alle zenders. (in plaats van het standaard pakket en het extra digitaal totaalpakket waarvoor ik betaal)
Het kan natuurlijk ook zijn dat de kaarten al enige tijd in de winkel hebben gelegen en dat de eerste preview periode al was verlopen. Ik heb zelf 6 weken een preview gehad zonder activatie en na de activatie nog eens 2 weken dus 8 weken in totaal. Als de kaart al 6 weken in de winkel had gelegen dan had ik geen preview gehad in het begin. De kastjes sturen niet naar ziggo van ik heb nu een kaart met dit nummer, het is maar 1 richting op en dat is alleen ontvangen.

Op het moment dat jij op de site van ziggo het kaartnummer invoert stuurt ziggo naar iedereen jou kaartnummer met het zenderpakket (de andere ontvangers doen er alleen niets mee en jou ontvanger ziet dan het nummer en verwerkt de informatie). Alle kaartnummers worden een aantal keren per uur doorgestuurd, daarom kan het zijn dat je soms even moet wachten voordat een kaart geactiveerd wordt.

Als iemand het uitgebreider wil uitleggen: be my guest.

@ultrasub: Laat de monteur gewoon zijn werk doen, komt hij erachter dat er iets niet klopt in je verbinding dan zal hij dat ook wel oplossen. Er zijn genoeg mensen met een Ubee (zoals ik) modem die helemaal geen problemen hebben. De specificaties van de 2 modems zijn voor de klant gelijk, intern werken ze wel een beetje anders natuurlijk, maar naar buiten zie jij helemaal geen verschil qua verbinding. De ubee kan meer verbindingen opzetten, 8 ipv 4 van de arris en daarmee is de ubee ook meer toekomstgericht en op hogere snelheden voorbereid.

[ Voor 17% gewijzigd door DutchKel op 24-09-2010 18:38 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
UltraSub schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:33:
Ok, hoop gelezen hier, maar ik kom er niet uit door de wisselende ervaringen. Welke is nou beter, de Arris of de Ubee? Heb nu een Arris hangen en tot 3 weken geleden altijd strak 80Mbps. Nooit een reset nodig. Ik zie de bui al hangen, ik krijg dadelijk ook een Ubee als de monteur hier is geweest dinsdag as. Omdat de Arris blijkbaar niet meer geleverd wordt. 2 vraafjes beginnen dan te knagen...
1. Ben ik op de lange termijn beter af met de Ubee, of moet ik er op aan proberen te sturen dat ze de Arris laten hangen (als modem ok blijkt te zijn)
2. draait de Ubee ook in bridge, net als de Arris?
Antwoord 1, er is nu geen verschil meer in stabiliteit, beide modems moeten gewoon normaal werken, de Ubee heeft als voordeel t.o.v. de Arris dat hij met meer downstream kanaalen kan werken. Iets wat een voordeel kan zijn wanneer je op een drukke CMTS zit (in verglijking t.o.v. de Arris)

Antwoord 2, Ja... aan de LAN kant werkt het modem het zelfde, je kan hem dus 1 op 1 vervangen....

Antwoord op je edit....

Nee, niet in oversubscript.... De sommige modems gaan minder goed om met de signalen die door het CMTS op het netwerk worden gezet.

[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 24-09-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Bullet NL schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:37:
[...]

Antwoord 1, er is nu geen verschil meer in stabiliteit, beide modems moeten gewoon normaal werken, de Ubee heeft als voordeel t.o.v. de Arris dat hij met meer downstream kanaalen kan werken. Iets wat een voordeel kan zijn wanneer je op een drukke CMTS zit (in verglijking t.o.v. de Arris)

Antwoord 2, Ja... aan de LAN kant werkt het modem het zelfde, je kan hem dus 1 op 1 vervangen....

Antwoord op je edit....

Nee, niet in oversubscript.... De sommige modems gaan minder goed om met de signalen die door het CMTS op het netwerk worden gezet.
Bedankt voor je antwoord. Als ze beide even stabiel zijn en toch allebei bridgen lijkt het dus logischer om om vervanging door een Ubee te vragen, ivm de downstream kanalen ;)

Sommige modems gaan daar slechter mee om? Huh? Hoe bedoel je? Zit het in merken, types, firmwares, of gewoon domme pech en hebben bij alle varianten sommigen er last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Van de week bericht ontvangen van Ziggo dat ook hier de snelheid verhoogd is van 80 naar 120mbit/sec.
Klopt wel aardig volgens Speedtest.net. (Airport Extreme tussen laptop en Ubee modem, bekabeld aangesloten).

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/967640764.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
TFHfony schreef op maandag 27 september 2010 @ 08:27:
[...]

Probeer anders voor de grap eens een maandje Supernews. Hiermee trek ik mijn 120mbit in ieder geval dicht. Hier kan je voor net geen 10 dollar een abbo nemen:

http://www.supernews.com/superspecial.html

Voor een paar euro weet je dan of dit helpt. Of neem een trial bij www.giganews.com. Puur even om te testen of je je verbinding dichttrekt.
Monteur net geweest. Las waardes uit waar hij niet helemaal tevreden mee was.
Getest met de Arris, haal wel 14.5MB/s, maar kakt na een 20 seconden weer in, loopt dan weer op, enz.
Toch vervangen door de Ubee. In eerste instantie goed, daarna niet goed, daarna een uur wel goed.
Nu is het weer huilen met de pet op. 4.5MB/s. Net Astraweb opgezegd, was me toch iets te wisselvallig. Supernews genomen, 4.5MB/s. Tis pet... :(

/edit
Net een nieuw ipadres geforceerd, snelheden VEEL beter.
Benieuwd hoe lang dat duurt.

[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 28-09-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:43
jongetje schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:30:
[...]

Er zijn meerdere manieren om kabels te trekken, als je netjes achter plintjes wegwerkt zie je er niets van. Voor mij geen digitenne maar lekker alles via kabels :-)
Monteur komt donderdag voor de 2e keer
Hoofdaansluiting zit buiten (in meterkast). Deze mag hij gaan aansluiten.
Hoe kan ik dan telefonie aansluiten als in de meterkast en dus buiten de modem (Ubee) staat? 8)7
Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
wvkreg schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:03:
[...]
Hoe kan ik dan telefonie aansluiten als in de meterkast en dus buiten de modem (Ubee) staat? 8)7
Ideeën?
Gat boren en draadje trekken misschien?

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10 00:14
Ik heb allesin1 besteld, heb een Ubee gekregen.. Is dit écht een modem of is het stiekem een router.. cq een modem die meedere computers kan sturen...

Anders moet ik morgen nog een gigabit-router kopen

[ Voor 15% gewijzigd door blup op 29-09-2010 19:01 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een Ubee moet inderdaad achter een router als je met meer dan één pc wil internetten. Ik kan zelf de D-Link 655 erg aanbevelen.

[ Voor 43% gewijzigd door CodeCaster op 29-09-2010 19:12 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Hey, vraagje.

Ik heb Ziggo alles in 1 extra besteld, zou 2 oktober geregeld worden en veranderingen in snelheid...

MAAR ik kreeg er een Motorola modem bij?? Foutje denk ik ? Motorola gaat de snelheid toch nooit halen? Ik had hiervoor wel een Ubee modem gekregen voor de toekomst. Beetje vreemd toch? Snelheid is trouwens ook nog niet doorgevoerd, dit zou 2 oktober wel het geval moeten zijn. Zo maar even bellen denk, tenzij iemand het antwoord hier weet? Ook Digitaal Totaal besteld vorige week, is ook nog niet aangepast.

EDIT: Ik heb inmiddels gebeld.

Het blijkt dat het Ai1 Extra pakket nog niet is doorgevoerd. Dat is meteen ook de reden dat het Digitaal Totaal pakket nog in de wacht staat omdat ik eerst het Alles in 1 Extra pakket heb afgesloten.
Verder is de telefoonlijn wel werkend van Ziggo nu, maar het internet is nog niet verhoogd op het niveau van Ai1 Extra pakket.

Het Motorola modem is verkeerd gestuurd, gelukkig heb ik de Ubee nog en die moet ik dan ook weer terugzetten. De medewerker heeft toegezegd dat het nog een paar dagen zal duren voordat alles is aangepast.

Oja, en Alles in 1 Extra wordt voor het oud multikabel gebied in één keer verhoogd naar 120mbit, in de periode september-November!!

[ Voor 45% gewijzigd door Royeboi op 03-10-2010 21:04 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh zijn de Ubee's al weer verleden tijd ?
http://www.cisco.com/web/..._DPC3212.html#~userguides
440Mbps max, hmm dat moet voorlopig wel even genoeg zijn.
Ziet er wel mooi uit en klein.

Offtopic: 300 pagina's al ? gaat dit topic voor een record ofzo ? Deel 8 lijkt me een goed idee ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 19:00 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 26

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!