Mjah, ik ben dus niet de enige welke er problemen mee heeft.
Maar goed, dit heet het ziggo ervaringen topic. Denk dat de
helpdesk ervaringen duidelijk zijn nu. De helpdesk is zo te horen bij veel mensen niet in de goede aarde gevallen, maar zoals ook al geschreven, veel problemen kunnen ze natuurlijk
wel oplossen. Vind het gewoon jammer dat als het probleem duidelijk is, ze dit vaak weigeren te erkennen en er een hoop nutteloze stappen nodig zijn.
Gelukkig is de verbinding wel erg goed moet ik zeggen. Ik heb nu ziggo sinds aug-2009 en tot op heden eige
nlijk nooit problemen mee gehad. Bij mijn vader op zijn kantoor en thuis ook niet, als mede mijn broer.
Sinds dec-2009 is mijn motorola vervangen door een Ubee en ben ik van plus naar extra gegaan en ook dit werkt tot op heden vlekkeloos. Alleen in het begin van de avond haal je niet de volledige snelheid omdat het interne netwerk van Ziggo dan net wat te druk is. Maar goed, ook daar is mee te leven naar mijn mening. Dan maar eventjes 4,5MB/sec inplaats van 5,9MB/sec.
Zo snel er meer kanalen gebriukt mogen worden door de Ubee (is nu gelimiteerd op 4) dan zal dat zichzelf ook wel redelijk oplossen. (Heb ook vriend van me gesproken die bij ziggo zakelijk werkt en de backbones en dat soort zaken op saturation and bandwith kan uitlezen.

). Maar dat vind ik nog niet eens zo spannend, stabiel is belangrijker dan constante topsnelheid naar mijn mening.
Mijn broer woont in Tilburg en heeft sinds ergens begin vorig jaar al een Ubee, altijd vlekkeloos gewerkt. Helaas heeft hij (zoals velen hier) sinds de upgrade naar 120Mbit (8 kanalen) veel problemen gekregen. Hopelijk komt daar snel een oplossing voor. De uitspraken van de helpdesk hierin dat er constant volgende week een nieuwe firmware komt helpen daar niet echt bij. Ze zouden het gewoon eens op Ziggo.
nl als officieel probleem moeten erkennen en daar duidelijk en waarheids getrouw door moeten geven wat er nou echt gebeurd en waarom. Ook zou het naar mijn mening slim zijn om de personen welke deze problemen hebben, de mogelijkheid bieden om tijdelijk weer terug te gaan naar 50Mbit (4 kanalen). Ik heb het vermoeden dat je dan namelijk geen probleem meer hebt, tot dat 120Mbit wel juist functioneerd. Maar goed. Persoo
nlijk (nog) geen last van gehad.
En die helpdesk. Dat ze niet zoveel weten is nog niet eens zozeer het probleem. Maar dat ze doen alsof ik achterlijk ben en terwijl het bewijs van het probleem wat ik heb echt recht voor hun neus hangt, gewoon doen alsof ze het niet zien en afgewimpeld worden met "Als de webmail werkt, ligt het probleem bij u". Sorry. Maar dat heeft niets met persoo
nlijke frustraties of wat dan ook te maken, maar dat is gewoon diep bedroevend.
Dus in die zin heb ik een zeer positive ervaring met de lijn van Ziggo. Het is lang niet allemaal slecht.

Dus ik ben en zeer tevreden klant, maar vrees de dag dat ik de helpdesk nodig heb......
Goed, klaar met het gekibbel over te helpdesk, terug naar het constructieve deel van het topic.
iSneaker, ben je al wel eens op je modem ingelogd om te zien wat je signaal waardes zijn en eventueel wat de oorzaak van de problemen zijn? Je kunt er niet al teveel in uitlezen, maar er zit wel nuttige informatie in. Hoe een Ubee uit te lezen en wat je signaal waardes minimaal moeten zijn kun je eerder in dit topic vinden. Verder zou je eens kunnen kijken of een ander stop contact/stekkerdoos uit kan maken. Wellicht is je adapter gevoelig voor iets wat nog meer op die groep zit en knalt ie er daardoor steeds uit.