speedtest.ziggo.
nl vind ik ook wat vreemd. Momenteel is het niet zo heel brak, haal nu uit nieuwsgroepen 10 minuten lang 3,98MB/sec , vervolgens een halve minuut 1,5KB/sec en daarna weer 3,98MB/sec. Dat is wel redelijk acceptabel (al had ik hiervoor 9,8MB/sec zonder drops).
Kijk ik nu echter op die speedtest van ziggo (waarbij ik natuurlijk niet tegelijk dow
nload uit nieuwsgroepen), dan haal ik een ping van 17ms (was voorheen altijd 7 of max. 8 ms) en een dow
nloadsnelheid van 9,7Mbit/sec. Vandaag is trouwens de 1e keer in de 4 maand dat ik nu bij Ziggo zit dat die speedtest lager is dan de dow
nloadsnelheid uit nieuwsgroepen.
Ik kan echter van een paar providers die hier al een paar keer voorbij gekomen zijn zonder problemen met 9,8MB/sec een testbestand van 100 of 1000MB pakken.
In de ochtend haal ik op de speedtest van Ziggo trouwens wel gewoon een dow
nloadsnelheid van 79,9Mbit/sec, althans de afgelopen ochtenden.
Grizmo schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:23:
Ik heb net nog maar weer even gebeld met de helpdesk en ze gaan kijken naar deze bevindingen (want het was inderdaad een rare situatie, vonden zij ook), en ze zullen met het netwerkbeheer contact opnemen hierover, en dit verder uitspitten.
Waarom krijg ik nooit iemand met enig verstand van zaken aan de lijn? Ik zit inderdaad in een oud @home gebied (maarja, dat is bijna heel ziggo), klinkt in iedergeval goed.
Heb ook nog even met de helpdesk gebeld, alles is genoteerd en ik moet even over 2 dagen terugbellen en dan gaan ze een monteur naar een kastje in de wijk sturen (maar daar zit denk ik niet het probleem). Helpdesk wilde dat ik ook even bbned dow
nloadbestandje uitvoerde, tja, dat gaat wel op volle snelheid. Maar hij leek inderdaad wat overtuigd dat er wat meer speelde, modem waarden waren in iedergeval goed, heb nog even gereset zodat firmware er opnieuw opkwam (maar geen oplossing) en bij wat doorvragen gaf hij inderdaad toe dat er met ubee modems nu veel problemen opduiken.
Nouja, we zullen zien. Het werkt nog, ik bel over 2 dagen nog een keer met de waardes van wat speedtesten en dan komt er een monteur naar een kastje in de wijk en hopelijk komt er een oplossing.
[
Voor 53% gewijzigd door
Verwijderd op 16-08-2010 21:49
]