ArChie schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:39:
Je kan je overigens afvragen wat de Ziggo klanten straks met die extra snelheid moeten gaan doen als Ziggo bereid is om de klantinformatie van inbruikmakende downloaders aan Brein ter beschikking te stellen:
"Saillant detail was dat Ziggo zei dat zij wel de naam, adres en woonplaatsgegevens van inbreukmakende gebruikers wil afstaan maar dat het haar te ver gaat om deze site af te sluiten."
Ziggo is ook mijn ISP. Ze mogen best mijn adres doorgeven aan wie-dan-ook. Het zal best opvallen dat ik soms pakketjes download die toevallig allemaal 4,5 Gb groot zijn. Laat Ziggo of Brein of wie-dan-ook maar eens bewijzen wat de inhoud was aangezien zij alleen maar ssl versleutelde pakketjes zien passeren.
[edit] Los daarvan, het feit dat de snelheid nu omhoog gaat betekent in mijn geval vooral dat het eerder binnen is, niet zozeer dat ik nu meer ga downloaden. Want een filmpje kijken duurt nu eenmaal ongeveer twee uur en dat blijft ook zo. Ook als het downloaden van die film 5 minuten of drie uur duurt.
[edit2] Ik heb er nog een uurtje langer over gedacht en dat brengt me tot de volgende gedachte. Ziggo is een commerciele provider. Met een hogere snelheid lokken ze meer klanten en meer klanten betekent meer omzet en meer winst.
Daarboven beantwoordt snelheidsverhogingen aan de tegenwoordige tijd, waarin Ziggo graag wil laten zien waartoe het technisch in staat is en aan de gebruiker, die eist dat behoeftes onmiddellijk bevredigd worden. Zie het toenemende asociale gedrag in bijvoorbeeld het verkeer of de dagelijkse omgang met de medemens.
Een praktisch voordeel zie ik niet echt. Zoals ik al zei, een film duurt nog steeds gemiddeld twee uur. Een dag duurt 24 uur waarvan je 8 uur slaapt. Dan heb je nog je werk, het eten, de hond uitlaten, boodschappen doen, stofzuigen, een goed gesprek met je partner enzovoort. Ik denk dat de meesten echt niet meer vrije tijd hebben om 1 film per dag te bekijken, de vrijgezelle cinefielen onder ons hooguit twee, misschien de uitkeringsgerechtigden 4 films per dag. Waarom zou je dan meer ophalen dan 4 films? Je hebt simpelweg onvoldoende tijd om ze te kunnen bekijken en verspreiden mag sowieso niet.
[
Voor 49% gewijzigd door
grun93 op 02-07-2010 15:45
. Reden: aanvulling ]