Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Verwijderd
Mijn vader heeft sinds kort dit übergeile speeltje in bezit. Heerlijk spelen voor mij, echt wat anders dan mijn P3300!
Nu is er echter iets vreemd aan de hand, waarvan ik denk dat het niet zo hoort: de agendaweergave tilt niet bij het draaien van het toestel. Daarmee krijg je dus ook geen 'breed' toetsenbord, iets wat mijn vader met zijn forse vingers toch echt nodig heeft!
Wie heeft de oplossing?
Groet,
Jasper.
Verwijderd
ik heb een klein vraagje of ik heb een bug of iets,
als ik naar me contact personen toe ga en ik klik op menu dan slaat me mobiel compleet vast.
Dit zelfde heb ik als ik 1 contact persoon aan klik en die wil ik bewerken. Heel vervelend probleem wat zou ik hier aan kunnen doen ?
zelf heb ik
- Soft reset gedaan.
- Me mobiel helemaal uit gezet en weer aan.
- Heel even me batterij eruit gehaald.
Dit alles mocht niks baten.
Dit probleem had ik niet vanaf het begin vandaag begon het
Dit hoort meer hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1372286Possible schreef op donderdag 24 december 2009 @ 21:16:
Ok dat is mooi crappy. Stel dat ik ''nieuwe'' klant wil worden bij T-mobile. Deze wil ik 16 mei laten ingaan (omdat mijn abonnement bij t-mobile dan afloopt), kan ik dan wel mijn oude nummer op 16 mei meenemen als het ware als ''nieuwe'' klant, zonder dat ik dubbele abonnementskosten ga betalen?
Niets van de hometabs kan tilten, dus ook de agenda niet. Je zou het kunnen proberen met de optie Rotation in BsB Tweaks. Dat werkt nietVerwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 21:41:
Mannen/vrouwen,
Mijn vader heeft sinds kort dit übergeile speeltje in bezit. Heerlijk spelen voor mij, echt wat anders dan mijn P3300!
Nu is er echter iets vreemd aan de hand, waarvan ik denk dat het niet zo hoort: de agendaweergave tilt niet bij het draaien van het toestel. Daarmee krijg je dus ook geen 'breed' toetsenbord, iets wat mijn vader met zijn forse vingers toch echt nodig heeft!
Wie heeft de oplossing?
Groet,
Jasper.
http://www.fpsece.net/ voor 't laatste speeltje
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Dat is erg onhandig, ook ik heb nogal dikke vingers en had dit wel verwacht. Is dit simpel in te stellen of valt dat mee?Niets van de hometabs kan tilten, dus ook de agenda niet. Je zou het kunnen proberen met de optie Rotation in BsB Tweaks. Dat werkt niet
Het is niet mogelijk. Zodra je het toestel draait, wordt het scherm zwart. Je tilt in feite de hele Sense interface en dat vindt ie niet leuk...bachhimself schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:00:
Dat is erg onhandig, ook ik heb nogal dikke vingers en had dit wel verwacht. Is dit simpel in te stellen of valt dat mee?
[ Voor 0% gewijzigd door Mnix91 op 24-12-2009 23:28 . Reden: typo ]
Is dit ook niet mogelijk met BSB tweaks? Zou iemand dat willen testen voor mij?Mnix91 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:22:
[...]
Het is niet mogelijk. Zodra je het toestel draait, wordt het scherm zwart. Je tilt in feite de hele Sense interface en dat vindt ie niet leuk...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=589305
Dat heb ik gedaan en dat werkt dus niet zoals in mijn vorige bericht staat.bachhimself schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:33:
[...]
Is dit ook niet mogelijk met BSB tweaks? Zou iemand dat willen testen voor mij?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=589305
[ Voor 4% gewijzigd door Mnix91 op 24-12-2009 23:36 ]
Ik heb dit gedaan maar krijg nog steeds de volgende melding: De gebruikersnaam of het wachtwoord dat je hebt opgegeven is ongeldig. Probeer het opnieuw. Ik snap er echt geen snars van. Op mijn Android toestel was het in 1 keer top!Proxy instellingen al uitgezet? Die zet Vodafone er automatisch op, maar daarmee werkt Live niet.
Instellingen --> Menu --> Meer --> Verbindingen --> Verbindingen --> Mijn proxyserver instellen
Daar het vinkje bij "Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met internet" uitzetten.
Ik heb hetzelfde probleem gehad, nadat ik gegevensverbinding even had uitgezet werkte het wonder boven wonder.cassiekai schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:39:
[...]
Ik heb dit gedaan maar krijg nog steeds de volgende melding: De gebruikersnaam of het wachtwoord dat je hebt opgegeven is ongeldig. Probeer het opnieuw. Ik snap er echt geen snars van. Op mijn Android toestel was het in 1 keer top!
http://forum.xda-develope...php?p=5005266&postcount=1
Verwijderd

ik heb nu 13! smsjes in de postvak uit staan, die weggestuurd moeten worden! en hij verstuurd ze gewoon niet!
heb rom 1.48, sms hotfix, smsdienst alleen op gsm staan. zegmaar alles ingesteld.
ben er redelijk klaar mee, kan $#$@!# geeneens normaal sms sturen!
heb telefoon ook al paar keer gereset.
Ziet er veelbelovend uit. Zodra het wat verfijnder is ga ik het zeker proberen, nu zie ik toch een agenda die raar in beeld staat enzo. Thx voor de tip!bachhimself schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:48:
Zie net dat ze bij xda al bezig zijn om de hele sense interface te tilten. Dit is denk ik een mooie pagina voor iedereen hier om in de gaten te houden
http://forum.xda-develope...php?p=5005266&postcount=1
Ik had van de week ook weer even het sms probleem, bij mij bleven de smsjes ook staan in Postvak Uit na een reset. Gelukkig waren het er maar twee bij mij, enige manier om ze wel gewoon te versturen was de smsjes nog een keer typen en verzenden, maar dat is geen optie voor jou (denk ik).Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:58:
ik heb nog serieus veel problemen met dat kutgesms!![]()
ik heb nu 13! smsjes in de postvak uit staan, die weggestuurd moeten worden! en hij verstuurd ze gewoon niet!
heb rom 1.48, sms hotfix, smsdienst alleen op gsm staan. zegmaar alles ingesteld.
[ Voor 44% gewijzigd door Mnix91 op 25-12-2009 00:05 ]
Al geprobeerd om een sms naar jezelf te sturen? Dit schijnt in sommige gevallen te helpen.Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:58:
ik heb nog serieus veel problemen met dat kutgesms!![]()
http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849
Ook dit helpt niet, om gek van te wordenIk heb hetzelfde probleem gehad, nadat ik gegevensverbinding even had uitgezet werkte het wonder boven wonder.

Verwijderd
en ze worden er nou alle 13 erdoorheen getrapt,.. dat hielp dus wel wat je zei.anor schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 00:13:
[...]
Al geprobeerd om een sms naar jezelf te sturen? Dit schijnt in sommige gevallen te helpen.
Verwijderd
ik had daar ook last van, er is ook een fix voor je zou daarvoor even moeten googleVerwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 10:45:
[...]
en ze worden er nou alle 13 erdoorheen getrapt,.. dat hielp dus wel wat je zei.
Heb hem op mijn HD2 staan, ziet er goed uit, alleen is mijn ini file niet oke, krijg de emulator alleen uit doormiddel van de batterij eruit te halenMouki_9 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:00:
had toevallig gezien dat fpsece 0.10 vandaag is uitgebracht. Vloeiend psx games spelen! Alleen moeten ze nog wel wat aan de controls doen, de onscreen controls werken niet echt lekker...........
http://www.fpsece.net/ voor 't laatste speeltje
Verwijderd
http://jeroentje.nl/index...=0104&product_id=60104000Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:09:
[...]
ik had daar ook last van, er is ook een fix voor je zou daarvoor even moeten google
hier kan je lezen dat ik de sms hotfix al gedownload en geinstalleerd heb
Gebruik je activesync? Ik heb sinds een maand geen activesync gebruikt en nergens meer last van, heb dit ook van andere gehoord.. Het proberen waard lijkt me
Verwijderd
nope. gebruik ik niet.LoeWn schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:54:
@Garnage
Gebruik je activesync? Ik heb sinds een maand geen activesync gebruikt en nergens meer last van, heb dit ook van andere gehoord.. Het proberen waard lijkt me
active sync zowiezo niet, en heb al paar week niet meer aan pc gehad...
Tevens ben ik opzoek naar een betere alarm dan de standaard niet dat deze niet werkt, maar mijn alarm gaat maar 1 keer af dus speelt de melodie in zijn geheel af.
Liever nog een alarm app waarbij ik mp3's als alarm kan instellen zou helemaal toppie zijn.

bij de weg.....Een ieder nog fijne Kerstdagen......Salute

Verwijderd
Ik heb ROM 1.48
@tanakiam het is hier al eerder voorbij gekomen, maar G-alarm werkt goed op de HTC HD2. Ik ben door eerdere berichten ook overtuigd geraakt.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2009 14:25 ]
Bevalt tot nog toe uitstekend; kan gewoon sms en ook geen last gehad van andere bugs.
Wel vind ik het smsen nog wat moeilijk gaan, maar dat zal wel wennen worden.
Browsen is echt hemels.
Tot nu toe ben ik erg tevreden over mijn branded toestelletje! Hopen dat de bugs wegblijven
Hoe dit op te lossen? Ik heb de telefoon gereset, maar dat helpt niet.
Van het zelfde.. probeer G-Alarm eensTanakiam schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:13:
Liever nog een alarm app waarbij ik mp3's als alarm kan instellen zou helemaal toppie zijn.![]()
bij de weg.....Een ieder nog fijne Kerstdagen......Salute![]()
![]()
Verwijderd
Als er nu eens iemand een onderzoek deed naar de operatoren? Misschien is er een compatibiliteitsprobleem met de bepaalde operatoren en eventueel dat in combinatie met het gebruik van mobiel internet van dezelfde operatoren, kunnen we misschien een bron vinden?
Telfort: geen sms probleem en geen mobiel internet probleemVerwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 06:55:
blijkbaar ook veel problemen met mensen die rom 1.61 hebben draaien? Denk dat het duidelijk is waarom die nog niet op de markt is, als je je toestel wil vlot draaiende houden, best nog niet doen. Statusrapport hier, nog steeds geen problemen gehad, rom 1.48, sms probleem nog nooit gehad.
Als er nu eens iemand een onderzoek deed naar de operatoren? Misschien is er een compatibiliteitsprobleem met de bepaalde operatoren en eventueel dat in combinatie met het gebruik van mobiel internet van dezelfde operatoren, kunnen we misschien een bron vinden?
Verwijderd
nog even een vraagje, weet iemand waarom diamondhologram en hdboobs en vergelijkbare g-sensor apps zeer traag lopen? ik heb de chainfire 3d patch al geinstaleerd. lijkt me toch vreemd dat dit soort progs niet netjes draaien.
Sinds vandaag ook voor het eerst de sms bug. Ik heb de sms fix nog niet geprobeerd, dat ga ik nu doen. Ik had wel de voorkeur voor sms op GSM gezet. Een smsje naar mezelf sturen hielp vandaag om alles uit de uit box te krijgen.
Verwijderd
Aanvankelijk was er voor Android niet zoveel sofware maar dit is nu aardig op nivo!
Niet zoveel games maar dat is toch niet mijn ding, zaken als Hyves, Buienrader, Nimbuzz zijn er nu allemaal voor Android.
Hoe is het gesteld met de apps voor het Windows platform?
Verwijderd
''Er is een probleem opgetreden in services.exe''
Iemand enig idee waarom ik deze foutmelding krijg en hoe ik dit kan oplossen?
Ik had eerst problemen met de sms bug.[b][message=33166135,noline]Sinds vandaag ook voor het eerst de sms bug. Ik heb de sms fix nog niet geprobeerd, dat ga ik nu doen. Ik had wel de voorkeur voor sms op GSM gezet. Een smsje naar mezelf sturen hielp vandaag om alles uit de uit box te krijgen.
Toen geupgrade naar 1.48 met alle hotfixes en toen geen problemen meer.
2 dagen geleden een verse 1.48 er weer opgezet met weer alle fixes, maar nu WEL problemen met de sms bug!
Dus de nieuwe ROMs of fixes lossen dit probleem niet op.
Ik gebruik nu de traditionele modus, en daarmee blijven smsjes OOK in postvak uit staan.
Ik ga HTC eens mailen denk ik.
Ik zit bij Vodafone
Benieuwd naar de reactie van HTC, wil je die ook posten?CRXed schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:56:
[...]
Ik gebruik nu de traditionele modus, en daarmee blijven smsjes OOK in postvak uit staan.
Ik zit bij Vodafone
Verwijderd
misschien nog een keer downloaden? Ik heb dit probleem zo nu en dan met cab-jes die ik direct met Opera Mobile download. In alle gevallen helpt het om het cabje opnieuw te downloaden.Dav0s schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:31:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen 'Experiment 13' werkend te krijgen? Ik heb wel een filmpje gezien van iemand die het speelde op zijn HTC HD2, maar krijg zelf steeds direct na het openen van de cab 'Installatie van Experiment13.cab is mislukt.'
Lag inderdaad aan Opera. Heb hem inmiddels aan de praat gekregen door niet voor 'Openen' te kiezen, maar voor 'Opslaan', dan Opera afsluiten en dan het cabje starten..Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 16:46:
[...]
misschien nog een keer downloaden? Ik heb dit probleem zo nu en dan met cab-jes die ik direct met Opera Mobile download. In alle gevallen helpt het om het cabje opnieuw te downloaden.
Dav0s schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 18:26:
[...]
Lag inderdaad aan Opera. Heb hem inmiddels aan de praat gekregen door niet voor 'Openen' te kiezen, maar voor 'Opslaan', dan Opera afsluiten en dan het cabje starten..
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
Verwijderd
Vandaag heb ik het ook gehad,deze ochtend met succes 5 sms-en verstuurd maar vanmiddag was het weer pech.SMS naar mijzelf gestuurd en nu net weer en bleven alle2 in de outbox hangen.CRXed schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:56:
[...]
Ik had eerst problemen met de sms bug.
Toen geupgrade naar 1.48 met alle hotfixes en toen geen problemen meer.
2 dagen geleden een verse 1.48 er weer opgezet met weer alle fixes, maar nu WEL problemen met de sms bug!
Dus de nieuwe ROMs of fixes lossen dit probleem niet op.
Ik zit bij Vodafone
Na softreset ging het weer goed nadat ik het ff het probleem had opgezocht in de topic.
HTC heb ik al een mail verstuurd over dit hardnekkige probleem.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 18:57 . Reden: nadien opgelost. ]
Verwijderd
Zou handig zijn. Ik zelf had problemen met mijn volume knop. Die werd niet meer herkent en ik kon er wel mee de pagina's omhoog en omlaag verplaatsen. Blijkt dat de xbutton cab die ik installeerde de schuldig was.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 19:02 ]
mbt SMS probleem : ik heb er tot vandaag geen last van gehad, alle smsjes gingen netjes weg. Met ROM 1.43 en sinds enige tijd ROM 1.48 ook. MAAR.... vandaag active sync geopend op de HD2 om te syncen - wat overigens niet lukte omdat de BT verbinding niet wilde (mijn laptop heeft kuren) - en voila presto, daarna gingen de SMSjes dus niet meer de deur uit, maar bleven in de outbox hangen. GSM verbinding uit/aan, dataconnectie uit/aan, hielp allemaal geen drol, totdat ik een soft-reset deed en een nieuwe sms maakte, toen ging de hele zwik ineens weg.LoeWn schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:54:
(...) Ik heb sinds een maand geen activesync gebruikt en nergens meer last van, heb dit ook van andere gehoord.. Het proberen waard lijkt me
Ik blijf voorlopig van active sync af, en ga dit zelf ook maar ns aan HTC melden. Schandalig dat dit nog niet gefixed is.
Verwijderd
Active sync van XP/Vista/Windows 7?..Appelsap schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 19:52:
[...]
mbt SMS probleem : ik heb er tot vandaag geen last van gehad, alle smsjes gingen netjes weg. Met ROM 1.43 en sinds enige tijd ROM 1.48 ook. MAAR.... vandaag active sync geopend op de HD2 om te syncen - wat overigens niet lukte omdat de BT verbinding niet wilde (mijn laptop heeft kuren) - en voila presto, daarna gingen de SMSjes dus niet meer de deur uit, maar bleven in de outbox hangen. GSM verbinding uit/aan, dataconnectie uit/aan, hielp allemaal geen drol, totdat ik een soft-reset deed en een nieuwe sms maakte, toen ging de hele zwik ineens weg.
Ik blijf voorlopig van active sync af, en ga dit zelf ook maar ns aan HTC melden. Schandalig dat dit nog niet gefixed is.
@onder: ik neem aan dat je pc op een windows OS draait. De vraag is dus welke windows versie.
Bij vele externe apparaten schijnt het dat ze nog niet allemaal goed met windows 7 communiceren.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 20:51 ]
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 21:22 ]
Er staat ook ActiveSync op de HD2 zelf. Daar gaat het over... De verbinding met de laptop was niet tot stand gekomen, dus maakt het in dit geval niet uit welk OS er op de laptop staat.Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 21:20:
Ik weet niet of we over hetzelfde praten. Als ik mijn HD2 aansluit op mijn Vista dan krijg ik windows mobile apparaatcentrum. Dat is toch active sync? Nogmaals welke OS is er op je pc. Maar goed, aangezien ik geen probleem heb laat ik het hierbij.
[ Voor 12% gewijzigd door SilencerNL op 26-12-2009 21:25 ]
Don't dream your life, live your dreams!
Verwijderd
Ik krijg namelijk elke keer 120kbit/sec en dat is volgens mij te weinig. Ik ben van plan om maandag T-mobile te bellen hierover, ik denk dat het aan mijn oude simkaart ligt (kan dat uberhaupt?) Of een fout in de overstap van PIT naar WnW. Maar misschien is het gewoon een verkeerde instelling in de HD2.
http://www.dslreports.com/mspeed?jisok=1&more=1
Kies bijv het 400k bestand.
Hi Extra snel hier en de test deed het pas bij het 200k bestand, met een score van 340 Kbit. 400k bestand gaf 800 Kbit aan en 1 MB bestand ruim 1 Mbit.
Een andere optie om te testen. Koppel je toestel aan je PC en gebruik thetering om je verbinding te testen via speedtest.net.
[ Voor 59% gewijzigd door vr6-only op 27-12-2009 00:19 ]
It ain't stupid if it works!
Ik had de hoop op een oplossing voor dit probleem al een beetje laten varen en had me erbij neergelegd steeds het wachtwoord te moeten intypen. Ben verder gaan kloten met het toestel en kwam S2U2 tegen. Deze geïnstalleerd, prachtige app, kan bijna alles wat ik wilde, echter ik had opeens twee lock schermen. Die van S2U2 én die van Sense zelf. Ben gaan zoeken en kwam dit cabje tegen. Hiermee wordt niet alleen de WM-Lock uitgeschakeld, maar wordt ook niet meer bij elke unlock om een wachtwoord gevraagd.Braamm schreef op woensdag 23 december 2009 @ 09:06:
[...]
Waarschijnlijk heeft Davos zijn werkmail (of andere exchange server) geinstalleerd en jij niet.
Ik heb het zelfde probleem als Davos.... Er zijn wel programmatjes waarmee je dit kan omzeilen. Dit werk maar 1 dag. Het probleem is dat de exchange server 1 keer per dag zijn security policy stuurt. Mijn telefoon loop daardoor vaak vast. Ik ben er dus mee gestopt...
Even googlen op exchange security policy...
Als iemand een structurele oplossing heeft hoor ik het graag. (en niet "de beheerder vragen het security level te verlagen" want dat gaat niet gebeuren)
Heb mijn mail via de exchange al eens binnengehaald, en hij vraagt er nog steeds niet om, dus lijkt opgelost..
Weet iemand hoe ik bij S2U2 mijn Taken uitgeklapt in het lock-scherm kan zien, ipv een klein icoontje rechts onderin?
Agenda is te tilten met het programma Gyrator 2.bachhimself schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 11:58:
Heb vandaag een bericht naar HTC gestuurd met de vraag of de HTC Sense in de toekomst wel te tilten is. Zo niet dan valt deze fone helaas af. Ik zie me in de agenda nog niet werken met een klein keyboard. Verder valt me op dat de SMS bug "nog steeds" niet verholpen is. Is hier al meer over bekend? Ik kan me begrijpen dat er al aardig wat mailtjes van bezorgde klanten naar htc zijn gegaan.
Feest kan beginnen!
[ Voor 18% gewijzigd door harmageddon op 27-12-2009 12:47 ]
Aap!
Wat betreft de contacten: na het toevoegen van een foto aan een contact wordt de telefoon zo traag dat een soft reset nodig is. De foto blijkt hierna wel toegevoegd, maar zodra ik een foto aan een volgend contact wil koppelen loopt hij weer vast..
Verwijderd
Vind het een erg mooi toestel en het grote beeldscherm bevalt me ook erg goed.
Toch begin ik steeds meer te twijfelen aan de werking van het toestel. Het komt steeds vaker voor dat ik smsjes verstuur die pas een dag later aankomen. Ik word hier knettergek van. Zelf ben ik niet zo'n computer wizkid, maar heb mijn ROM versie gecheckt en deze is gelijk aan de laatste update die beschikbaar is gesteld. Kan iemand mij vertellen of er al een oplossing is? Of is het desnoods mogelijk om het toestel binnen bepaalde tijd terug te sturen (en dus ook het abonnement te laten ontbinden) omdat het toestel niet aan de verwachtingen voldoet?
Foto's bij contacten levert hier geen problemen op.
Voor het lange laden van smsjes, kan je de traditionele manier gebruiken, kan je binnen 2 seconden terug smsen.
@spoocky:
Lees even verder dan je neus lang is, dan zie je dat er op de vorige pagina volop wordt gediscussieerd over wat de SMS bug zou kunnen veroorzaken.
Terugbrengen/ontbinden kan niet, je hebt al getekend. Je hebt 7 dagen bedenktijd voordat je een definitief contract hebt, maar die heb je al gebruikt.
[ Voor 49% gewijzigd door CRXed op 27-12-2009 13:43 . Reden: @ ]
Ik heb Windows 7 en koppel mn foon vaak aan mn PC met Active Sync. Maar dat deed ik ook in de periode dat ik GEEN problemen had met smsjes....dus ik twijfel of het daar wel aan ligt.SilencerNL schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 21:23:
[...]
Er staat ook ActiveSync op de HD2 zelf. Daar gaat het over... De verbinding met de laptop was niet tot stand gekomen, dus maakt het in dit geval niet uit welk OS er op de laptop staat.
Wat met wel opvalt, is dat ActiveSync op de telefoon altijd aan staat, ook al heb ik m dagen niet aan de PC gehangen, bij Taakbeheer staat ActiveSync.
Hebben jullie dat ook?
Yep, ActiveSync start automatisch op met het systeem, en blijft sluimeren in de achtergrond totdat ie wakker wordt gemaakt doordat je a. 'm zelf opent of b. hij voor de verbinding nodig is.CRXed schreef op zondag 27 december 2009 @ 13:49:
[...]
Wat met wel opvalt, is dat ActiveSync op de telefoon altijd aan staat, ook al heb ik m dagen niet aan de PC gehangen, bij Taakbeheer staat ActiveSync.
Hebben jullie dat ook?
edit:
Maareh, ik begrijp dat er dus ook gesynced kan worden zonder dat dit meteen SMS problemen geeft. Hmm. Ik vond het juist zo opvallend dat ik nog geen last van niet verzonden SMSjes had, en wel opeens nadat ik voor het eerst weer ns probeerde te syncen. Hopelijk kan HTC het mysterie oplossen.
[ Voor 23% gewijzigd door Appelsap op 27-12-2009 14:41 ]
In de traditionele modus is hij helemaal onwerkbaar traag. Ik kan oude berichten niet eens meer bekijken. Het probleem is de manier waarop de smsjes geladen worden. Bij mijn HTC Touch Cruise laadde hij een pagina van 10-20 smsjes per keer met een knop om de vorige 20 te laten zien. Hier, als ik een sms wil beantwoorden, laadt hij standaard ALLE oude smsjes van en naar die contactpersoon, ipv alleen de laatste 10..CRXed schreef op zondag 27 december 2009 @ 13:39:
@Davos:
Foto's bij contacten levert hier geen problemen op.
Voor het lange laden van smsjes, kan je de traditionele manier gebruiken, kan je binnen 2 seconden terug smsen.
Is er een manier om alleen de laatste paar te laten zien?
Verwijderd

Sense > Update-opties: atctuele

Sense > Trillen, daaarna beltoon

Windows Mobile > Tweede regel: 2 spaties voor het woordje 'Door'

Sense > SMS > Verwijderde items > Helder (met dank aan CRXed)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 17:29 ]
Hmm hoeveel smsjes heb jij erin staan dan?Dav0s schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:49:
[...]
In de traditionele modus is hij helemaal onwerkbaar traag. Ik kan oude berichten niet eens meer bekijken. Het probleem is de manier waarop de smsjes geladen worden. Bij mijn HTC Touch Cruise laadde hij een pagina van 10-20 smsjes per keer met een knop om de vorige 20 te laten zien. Hier, als ik een sms wil beantwoorden, laadt hij standaard ALLE oude smsjes van en naar die contactpersoon, ipv alleen de laatste 10..
Is er een manier om alleen de laatste paar te laten zien?
In traditionele modus, zie je alleen Postvak In en niet ook nog eens verzonden items.
Tik je dan Beantwoorden, kan je in no time typen.
[ Voor 62% gewijzigd door CRXed op 27-12-2009 16:59 . Reden: quote ]
Verwijderd

Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\ControlPanel\99]
"Group"=dword:00000002
[HKEY_LOCAL_MACHINE\ControlPanel\MyCpl\99]
"File"="CMBandSwitching.exe"
"Name"="3G Switch"
"Description"="3G Switch"
"CmdLine"=""
[HKEY_LOCAL_MACHINE\ControlPanel\98]
"Group"=dword:00000002
[HKEY_LOCAL_MACHINE\ControlPanel\MyCpl\98]
"File"="CMInternetSharing.exe"
"Name"="Wi-Fi Router"
"Description"="Wi-Fi Router"
"CmdLine"=""
6000 in, 6000 uit.CRXed schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:58:
[...]
Hmm hoeveel smsjes heb jij erin staan dan?
In traditionele modus, zie je alleen Postvak In en niet ook nog eens verzonden items.
Tik je dan Beantwoorden, kan je in no time typen.
Dus op die 6000 die hij probeert te laden in Postvak In in de traditionele modus loopt hij ook al vast. En ik denk dat die smsjes ook de reden zijn dat mijn contacten traag gaan, en dus ook het bellen van iemand traag start.
Ik moet dus een app vinden die mijn sms beheer anders regelt...
Ik weet er nog 1: als je een sms in je verwijderde items hebt staan, en je hou je vinger erop zodat je Submenu krijgt, dan staat er niet "verwijderen", maar "helder"Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:57:
Spel- en tikfouten in HTC Sense NL ROM 1.43 en 1.48 en Windows Mobile 6.5:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Verwijderd
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC\HTCAnimation]
"StartupGif"="\\Windows\\mijn_animatie.gif"
"GifSpeed"=dword:0000002d
Daar kan je deze aan toevoegen:Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:57:
Spel- en tikfouten in HTC Sense NL ROM 1.43 en 1.48 en Windows Mobile 6.5:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Sense > SMS > Verwijderde items > Helder (met dank aan CRXed)
Nieuw sms/mms-bericht
"Het testbericht dat u naar [NAAM] hebt verzonden, is bezorgd."

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Verwijderd
Ik heb gegoogled maar helaas..... misschien dat iemand dat weet ?
Ik kwam vanmiddag erachter dat ik maar maximaal 6 smsjes kan / mag versturen PER keer dit vind ik ronduit belachelijk ik kon met mijn oude vertrouwde e900 (samsung) max 12 verzenden.
Nu is mijn vraag:
Weet iemand hoe ik met een reg edit oid het aan kan passen naar minimaal 12 smsjes (als dan in max formaat)? (google is your friend i know, allang gegoogled....)(xda developers is your friend, i know allang gesearched, en htc pedia ook.)
Volgende vraag gaat niet over het smsen maar over het toestel zelf.
Ik heb mijn toestel gekocht vorige week vrijdag, ik heb hem nou een week en wat mij opvalt is dat ik hem kreeg met een rom 1.43 (niet erg opzich dus gelijk geflashed) Had hem namelijk bij de BC gekocht. (misschien een niet healthy serie??)
(ik zal het even nummeren)
1. Nu is mij opgevallen dat ik soms last heb van het zogenaamde ghost typed letter. (dat als je bijvoorbeeld op de m drukt hij de o of de w oid pakt ipv de m.)
2. Ook heb ik wel is dat hij zomaar op een of andere regel springt en daar leuk door blijft typen. als ik dan weer op het einde van de regel tik hij daar wel weer verder typt.
3. Ook heb ik het probleem als ik bijvoorbeeld op internet met opera browser oid op een pagina aan het scrollen ben hij de hele tijd ietsjes op en neer springt (het jitter effect zoals ze dat noemen.)(dit heb ik dus als ik de scrollbar aan heb staan dus met mijn vinger er op blijf staan en dan even iets lees met de gedachte om dan snel weer verder te scrollen.)
4. Ook heb ik last van slowdowns en natuurlijk de sms bug, camera bug en alle vertaal buggs.
Dit gebeurd af en toe en zeker 2 a 3 keer per dag. Zeer irritant is het. Ik verwachte toch van een apparaat wat fortuin kost, wel wat meer kon leveren dan alleen maar bugs. En mensen kom nou niet met het standaard excuus "No device is perfect right out the box." dat weet ik maar dat andere mensen wel een goed functionerend toestel hebben en die je nooit hoort klagen. Dat vind ik wel weer raar.
Mijn vraag:
Omdat het vrij irri is dat mijn toestel zoveel buggs vertoont, wil ik wel graag een nieuwe maar het weder effect kan zijn dat ik met een nog erger toestel thuis kom dan dat ik nu al heb. Ik heb met de verkoper afgesproken binnen een week kan ik hem dan weer ruilen. Natuurlijk gaan ze hier (denk ik) niet moeilijk over doen ivm feestdagen etc. Wat zouden jullie doen in mijn schoenen?
Even ter info, ik heb spb backup en gebruik dit om de week om een backup te laten rollen. Zodat ik altijd terug kan als er iets fout gaat. dus wat betreft installatie contacten etc maak ik me eigenlijk niet druk. puur spb backup weer installeren en klaar lijkt me.
Mensen, willen jullie mij aub advies geven?
Alvast bedankt.
Ik neem aan dat je bedoelt dat je maximaal 10 (niet 6) geadresseerden per sms op kan geven? Daarvoor kan je de volgende registersleutel aanpassen om het te verhogen van 10 naar bijvoorbeeld 50:Prom1se schreef op zondag 27 december 2009 @ 19:51:
Nog een vraag, nu we het toch over het smsen hebben.
Ik kwam vanmiddag erachter dat ik maar maximaal 6 smsjes kan / mag versturen PER keer dit vind ik ronduit belachelijk ik kon met mijn oude vertrouwde e900 (samsung) max 12 verzenden.
Nu is mijn vraag:
Weet iemand hoe ik met een reg edit oid het aan kan passen naar minimaal 12 smsjes (als dan in max formaat)? (google is your friend i know, allang gegoogled....)(xda developers is your friend, i know allang gesearched, en htc pedia ook.)
1
| HKLM\Software\Jataayu\Messaging\MaxRecipients |
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
"Voor deze toepassing is een nieuwere versie van het Microsoft .NET Compact Framework vereist dan de versie die op die apparaat is geïnstalleerd". Vreemde melding. Waarschijnlijk ligt het niet aan een te oude .NET CF, gezien de leeftijd van de HD2. Iemand die weet waar het wel aan ligt, of een alternatief?
B.S.U.R.
Nee dat bedoel ik niet, BTW voor deze tweak kan je heel gemakkelijk BSB Tweaks 1.6 voor gebruiken van XDA Developers, even googelen en je bent er. Heel handig programma wat voor jou de reg aanpast.Pinobigbird schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:00:
[...]
Ik neem aan dat je bedoelt dat je maximaal 10 (niet 6) geadresseerden per sms op kan geven? Daarvoor kan je de volgende registersleutel aanpassen om het te verhogen van 10 naar bijvoorbeeld 50:
code:
1 HKLM\Software\Jataayu\Messaging\MaxRecipients
Ik bedoelde dus als je een lang bericht tikt, dan komen er aan de rechterkant boven de paperclip steeds meer smsjes te staan van 1 tot aan max 6 maar ook de huidige tekens in het bericht zelf en de tekens wat je nog over hebt voordat hij weer een sms er aan vast knoopt.
Dit bedoel ik hoe kan ik die van max 6 naar max 12 bijf krijgen?
Alvast bedankt. En hoe zit het met mijn vorige post en de vragen etc over het toestel zelf??
Thanks but no thanksProm1se schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:26:
[...]
Nee dat bedoel ik niet, BTW voor deze tweak kan je heel gemakkelijk BSB Tweaks 1.6 voor gebruiken van XDA Developers, even googelen en je bent er. Heel handig programma wat voor jou de reg aanpast.
Ah nu snap ik het. Daarvoor moet je dus de volgende registersleutel aanpassen:Ik bedoelde dus als je een lang bericht tikt, dan komen er aan de rechterkant boven de paperclip steeds meer smsjes te staan van 1 tot aan max 6 maar ook de huidige tekens in het bericht zelf en de tekens wat je nog over hebt voordat hij weer een sms er aan vast knoopt.
Dit bedoel ik hoe kan ik die van max 6 naar max 12 bijf krijgen?
1
| HKLM\Software\Jataayu\Messaging\Max7BitText |
De waarde staat standaard op 918 (= 6*153; 153 characters + 7 characters per bericht voor de header van multipart message). Voor maximaal 12 berichten moet je het dus veranderen in 1836 (= 12*153).
Maar uhm, wat voor berichten stuur je dat je aan 6 niet genoeg hebt?
Tja, ik heb meerdere keren gelezen dat er een groot verschil zit in de aanraakgevoeligheid van verschillende HD2's. Waar de ene normaal reageert daar heeft de andere erg veel last van misklikken. Je zou nog de gevoeligheid aan kunnen passen en kijken of dit verbetering geeft voor jouw toestel. Daarvoor zou je het register in moeten, of het cab'je downloaden:Alvast bedankt. En hoe zit het met mijn vorige post en de vragen etc over het toestel zelf??
Pinobigbird in "HTC HD2 - Deel 3"
Nou laten we eerlijk zijn de vriendin wil ook wat hahahaPinobigbird schreef op zondag 27 december 2009 @ 21:04:
[...]
knip
[...]
knip
Maar uhm, wat voor berichten stuur je dat je aan 6 niet genoeg hebt?![]()
[...]
knip
Maar bedankt! ik ga het proberen! -- EDIT Werkt, hartstikke bedankt!
En hoe zit het met die header etc??
[ Voor 3% gewijzigd door Prom1se op 27-12-2009 21:31 ]
Sorry ik heb je vorige posts gemist, Zou je even een snelle recap kunnen doen zodat ik je kan helpen voor zover mijn kennis strekt?cassiekai schreef op zondag 27 december 2009 @ 21:38:
Nog steeds mijn WM live aan de gang, dus kan een aantal zaken niet doen. Je zou bijna zeggen dat het wat te maken heeft met Vodafone gezien het op mijn touch cruise ook het zelfde probleem gaf. Gezien niemand hier mij echt helpen kan hoop ik dat iemand weet waar ik verder naar hulp kan zoeken.
Mvg Prom1se
Mijn live wil niet aan de praat. Als ik bij msn (live) wil aanmelden dan gebeurd er niets aan dan schiet hij gewoon weer terug naar aanmelden. Als ik wat wil doen op de marketplace dan moet ik mij ook aanmelden. Ik krijg dan telkens de melding dat mijn naam of wachtwoord niet klopt, echter deze kloppen natuurlijk wel. Heb een nieuw live account aangemaakt maar zelfde probleem. Gezien er een aantal zaken gebruik maken van het live gebeuren is het echt shit. Heb al iets uitgezet bij verbindingen, was een tip van een ander, hielp niet. Ik heb het via Wifi geprobeerd ook niets, weet het dus niet meer.Sorry ik heb je vorige posts gemist, Zou je even een snelle recap kunnen doen zodat ik je kan helpen voor zover mijn kennis strekt?
[ Voor 10% gewijzigd door cassiekai op 27-12-2009 22:02 ]
Geen dank. Je vriendin ook weer blij?Prom1se schreef op zondag 27 december 2009 @ 21:13:
[...]
Nou laten we eerlijk zijn de vriendin wil ook wat hahahaEn heb toch een eindeloos sms bundel dus ja dan maakt het me opzich niet zoveel uit...
Maar bedankt! ik ga het proberen! -- EDIT Werkt, hartstikke bedankt!
En hoe zit het met die header etc??
Een sms-bericht is 140 bytes (= 140 * 8 = 1120 bits). Met een 7-bitscodering passen daar 1120 / 7 = 160 characters in. (Met een codering in 16-bit Unicode, zoals nodig voor Chinese tekens, passen er maar 1120 / 16 = 70 characters in.)
Voor een multipart message is er een Segmentation and Reassembly (SAR) code nodig. Hiervoor wordt aan ieder deelbericht een user data header (UDH) aan het begin toegevoegd. Dit deel bestaat uit 6 bytes:
- UDH bytes to follow: Altijd 05 voor multipart message UDH
- Information Element Identifier: Altijd 00: Concatenated short message, 8bit referentienummer
- Information Element Data Length: Altijd 03 voor multipart message UDH
- Information Element Data: Concatenated short message, 8bit referentienummer
- Information Element Data: Totaal aantal delen
- Information Element Data: Volgnummer huidige deel
Ik heb ook die situatie en haal gemiddeld 387 kbit/sec met het file van 1MB. Misschien moet je toch maar eens bellen. Heb je het ook al op andere locaties geprobeerd?SaN schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 23:24:
Zijn hier meer mensen met een HD2 in combinatie met een T-mobile abonnement en WebnWalk standaard? Zo ja, zouden die mensen dan met hun HD even naar http://dslreports.com/mspeed kunnen gaan en kijken wat ze daar voor snelheid halen. (klikken op 100k)
Ik krijg namelijk elke keer 120kbit/sec en dat is volgens mij te weinig. Ik ben van plan om maandag T-mobile te bellen hierover, ik denk dat het aan mijn oude simkaart ligt (kan dat uberhaupt?) Of een fout in de overstap van PIT naar WnW. Maar misschien is het gewoon een verkeerde instelling in de HD2.
denk persoonlijk dat het niets met je provider heeft te maken maar met je instellingen. want WiFi staat los van Vodafone.cassiekai schreef op zondag 27 december 2009 @ 21:59:
[...]
Mijn live wil niet aan de praat. Als ik bij msn (live) wil aanmelden dan gebeurd er niets aan dan schiet hij gewoon weer terug naar aanmelden. Als ik wat wil doen op de marketplace dan moet ik mij ook aanmelden. Ik krijg dan telkens de melding dat mijn naam of wachtwoord niet klopt, echter deze kloppen natuurlijk wel. Heb een nieuw live account aangemaakt maar zelfde probleem. Gezien er een aantal zaken gebruik maken van het live gebeuren is het echt shit. Heb al iets uitgezet bij verbindingen, was een tip van een ander, hielp niet. Ik heb het via Wifi geprobeerd ook niets, weet het dus niet meer.
hoop dat het zo werkt..
nou waarschijnlijk moet je .NET CF 3.5 installeren dit kun je proberen. had precies de zelfde melding, na instantie nooit weer gezien.RaJitsu schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:03:
Ik zoek een comic reader. Nu heb ik geprobeerd ComicReader Mobile te installeren, maar ik krijg de melding:
"Voor deze toepassing is een nieuwere versie van het Microsoft .NET Compact Framework vereist dan de versie die op die apparaat is geïnstalleerd". Vreemde melding. Waarschijnlijk ligt het niet aan een te oude .NET CF, gezien de leeftijd van de HD2. Iemand die weet waar het wel aan ligt, of een alternatief?
Welke instellingen dan? Ik heb het natuurlijk ook zonder Wifi geprobeerd.denk persoonlijk dat het niets met je provider heeft te maken maar met je instellingen. want WiFi staat los van Vodafone.
Verwijderd
Ik heb ook T-Mobile, die site heb ik ook al een tijdje terug geprobeerd, maar ik vond het maar vaag (lage downspeed etc.). Ik heb toen mn telefoon als modem gebruikt en via de computer naar www.speedtest.net gegaan. Daar kwam ik wel op een snelheid uit van 0,37 / 0,38 Mbps.SaN schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 23:24:
Zijn hier meer mensen met een HD2 in combinatie met een T-mobile abonnement en WebnWalk standaard? Zo ja, zouden die mensen dan met hun HD even naar http://dslreports.com/mspeed kunnen gaan en kijken wat ze daar voor snelheid halen. (klikken op 100k)
Dus plug je HD ff in de computer, kies voor Internet delen o.i.d. (ik weet niet hoe het op de HD2 heet, kheb nog de HD

Dat is wel erg drama zeg! daar moet ik maar eens achterheen
ik heb ook t-mobile web&walk standard
[ Voor 14% gewijzigd door -Magnat- op 28-12-2009 00:54 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb het met alle 2 de executables in de windows folder.
Verwijderd
Welke ROM draai je?Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 21:29:
Even over de belabberde krakende geluidskwaliteit tijdens bellen: Is er misschien een bedrijf die een andere luidspreker in het toestel kan zetten? Als dat zou kunnen blijft alleen de smsbug nog een probleem.
Ik had in het begin ook veel last van dit probleem, maar sinds de upgrade naar 1.48 heb ik er eigenlijk geen last meer van. Het lijkt dus een softwareprobleem te zijn.
Verwijderd
Heb ik ook, gewoon een vage afbeelding he, waarbij je de pixels erg goed ziet.poing schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:20:
Op de originele ROM had ik de task manager toegevoegd op het hoordscherm, door een shortcut aan te maken in het startup menu. Het icoon zag er goed uit, helaas na een rom upgrade en het uitvoeren van de zelfde actie is het icoon heel erg lelijk (lage resolutie).
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb het met alle 2 de executables in de windows folder.
alvast bedankt.
Ik heb het geprobeerd en ik krijg errors als ik de cab wil draaien. Maar vervolgens werkt het wel!! nu al 3 dagen geen code hoeven invoeren.Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:21:
[...]
Zoek eens op Zenyee Stay Unlocked, et voila!
Werkt bij mij prima!
......
Mijn push mail doet het niet maar als handmatig verzenden en ontvangen doet het wel.... (dat was al zo)
Dank!
U heeft ons onlangs geschreven over een situatie met uw HTC Touch HD2
Om de situatie met uw telefoon te verduidelijken vertelde u ons het
volgende: Dat U problemen ondervind met sms ook al heeft U de update geïnstalleerd.
Wij zijn hier wat testen met klanten mee aan het voeren en zou U willen verzoeken om het volgende te uitvoeren en mij de uitslag te laten weten: Hard reset, install patches (camera and sms and sd card) and test again.
Graag hoor ik van U.
Niet echt een antwoord naar mijn mening.... We gaan maar reageren dat we dit al gedaan hebben en het geen oplossing is....

Verwijderd
Verwijderd
Zijn er echter applicaties, waar jullie voor betaald hebben, die absoluut de moeite waard zijn om te downloaden? En kennen jullie overzichtelijke en betrouwbare sites waar je freeware voor winmo 6.5 kunt vinden? Via Google krijg je namelijk nogal veel troep door de term 'free'.
Dit topic is gesloten.