HTC HD2 - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 100.357 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OK7uWNxQsbPjKWFl8Fm9hJcX/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lGX5gdt8keExbajfPdKsbJSh/full.jpg

nieuws: HTC HD2 is eerste Windows Mobile-smartphone met capacitief scherm

HTC heeft tijdens de lancering van Windows Mobile 6.5 zijn nieuwe HD2-smartphone aangekondigd.
Deze heeft een 1GHz-cpu en een 4,3"-touchscreen. Het scherm is capacitief, terwijl resistieve schermen gebruikelijk waren bij Windows Mobile.

De HD2 heeft een Qualcomm QSD8250-chipset aan boord; de goedkoopste chipset uit de Snapdragon-lijn van Qualcomm. De processor heeft een kloksnelheid van 1GHz en een ARMv7-core. De modellen van HTC van de afgelopen jaren bevatten MSM7xxx-chipsets, waarvan de processor een ARMv6-core heeft die bij dezelfde kloksnelheid mindere prestaties levert. Bovendien waren de MSM7-chipsets geklokt op 528MHz.

Daarnaast heeft de HD2 het grootste scherm dat een smartphone tot nog toe bevatte. Het scherm heeft een diagonaal van 4,3", een slag groter dan het 4,1"-scherm van de Toshiba TG01 en behoorlijk groter dan de 3,8" van de vorige Touch HD en de 3,5" van de diverse iPhone-modellen. HTC heeft ruimte bespaard door de rand rondom het scherm smaller te maken. Onder het scherm zit een rij met vijf knoppen.

Het scherm is capacitief, een andere schermtechniek dan de resistieve schermen waarmee Windows Mobile-toestellen tot nog toe werden uitgerust. e iPhone en diverse Android-toestellen, zoals de HTC Hero, werden tot nog toe uitgerust met capacitieve schermen. De HD2 heeft 512MB rom aan boord, maar ook 448MB ram-geheugen.

De camera heeft een maximale resolutie van vijf megapixels, de accu heeft een capaciteit van 1230mAh. Ook ontbreken zaken als wifi, bluetooth, hsdpa en gps niet. De software op het toestel is Windows Mobile 6.5 met de TouchFlo3D 2.5-interface die HTC onder de noemer 'Sense' uitbrengt. Deze laatste schil is een vernieuwde versie van TouchFlo met onder meer snelkoppelingen op het thuisscherm en diverse nieuwe elementen, zoals een Twitter-tab. De HD2 is vanaf eind oktober te koop en de prijs bedraagt 599,- euro, inclusief btw.

Gerelateerde HTC HD2 nieuwberichten:
28-09: nieuws: 'HTC HD2 is op alle fronten veel sneller dan Touch HD'
25-09: nieuws: Tweaker onthult prijs en releasedatum HTC HD2
22-09: nieuws: 'HTC Leo komt eind dit jaar op de markt als Touch HD2'
16-08: nieuws: Nieuwe afbeeldingen HTC Leo duiken op
11-08: nieuws: Afbeelding HTC Leo met 4,3"-scherm duikt op

InhoudsopgaveVerwante en andere interessante topics
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YWfH92RWKQ7NjsQWUq2Swrll/full.jpg

Laad de batterij de eerste paar keren meer dan de 3 uur aangegeven tijd achter elkaar op. (minimaal 12)
Dit zorgt ervoor dat je batterij volledig en goed zal werken. Doet die dat na enkele keren nog steeds niet (minimaal 2 / 3 dagen met 'normaal' gebruik) dan heb je waarschijnlijk een slechte batterij die je kunt omruilen!

Ga terug naar de inhoudsopgave
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DyfHTNBmzwfYl0G8QriAWHp5/full.jpg

De HTC HD2 is een verbeterde versie van de Touch HD. De grootste verschillen zijn de schermupgrade van 0,5" en de sterk verbeterde hardware. Zo zit er in de HTC HD2 een 1GHz processor en 448MB RAM. De HTC Touch HD moest het stellen met een 528MHz CPU en slechts 256MB RAM. De HD2 is iets groter dan de HD, maar wel weer 1 hele mm dunner. Zie hiervoor ook onderstaande tabel:
HTC HD2HTC Touch HD
ChipsetQSD8250MSM7201A
Processor snelheid1GHz528MHz
ROM geheugen512MB512MB
RAM geheugen448MB288MB
Flash geheugenMicroSD(HC)MicroSD(HC)
SchermCapacitief 4,3" 800x480 65kResistief 3,8" 800x480 65k
Camera's5.0MP AF5.0MP AF
Accu (mAh, standby, spreektijd)1230mAh, 490 uur, 6,5 uur1350mAh, 450 uur, 6 uur
Afmetingen 120x67x11mm115x62x11mm
Gewicht 157 gram146 gram
Prijs525,-450,-

Overige hardwarespecificaties van de HTC HD2 zijn:
  • Quadband GSM, GPRS & EDGE: 850/900/1800/1900/2100 MHz
  • HSDPA, WCDMA (tot 384kbps up & 7.2Mbps down): 900/2100 MHz
  • Wifi 802.11b + 802.11g
  • Bluetooth 2.1 met EDR

Ondersteunde profielen: A2DP, AVRCP, BIP, BPP, DUN, FTP, GAP, GOEP, HFP, HID, HSP, OPP, PAN, PBAP, SAP, SPP
  • GPS + a-GPS
  • FM radio stereo
  • Trilalarm
  • Tiltsensor
  • Micro USB aansluiting
  • Windows Mobile 6.5 Professional met 'Sense' interface
  • Audio: .aac, .amr, .m4a, .mid, .mp3, .mp4, .qcp, .wav, .wma
  • Video: .wmv, .asf, .mp4, .3gp, .3g2, .m4v, .avi
HTC.com: Specificaties
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oTNqhPS16OW8kePR22tiVynz/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gbalzzPgovL3mxy3XehxkRUB/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mwHRqcEV2rCFvTPf6nkTd8bv/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JicV5sQysH4pcUeIjDgDJXqT/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YKoHqY8Zqlar8YSSKfQft77C/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/n9tZTs5jk58eczGHvNzxaTad/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KukL4FeCMRsZh7CFPZEmrPVg/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cyoq822rpfZaLlgwRFNlBuLq/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QyS40l0YlT3iK1ht3PlU4sK4/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=245670Ga terug naar de inhoudsopgave
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AJU8TiMZXH9LBvEyTxsTCCs2/full.jpg
  • Gadget.nl
    Natuurlijk zijn gigantische, prachtige scherm en rappe reactievermogen. Er zitten hier en daar wat kinkjes in de kabel, zo is het nieuwe Windows Mobile 6.5 nog lang niet ideaal voor capacitieve touchscreens, en had de batterij een stuk krachtiger gemogen. Kun je daar echter mee leven, dan mag je de HD2 beschouwen als een van de fijnste en meest veelzijdige smartphones van het jaar.

• Tweakers
    De HTC HD2 is een belangrijk toestel voor HTC én voor Windows Mobile: het is de eerste Windows Mobile-smartphone met een capacitief touchscreen, dat duidelijk beter reageert dan de resistieve schermen van vorige HTC-modellen. Bovendien is het scherm met zijn diagonaal van 4,3" het grootste dat momenteel in een smartphone te verkrijgen is.

Bovendien brengt HTC met de HD2 eindelijk een toestel uit met een Snapdragon-chipset. Deze 1GHz-chipset maakt dat het toestel merkbaar sneller is dan vorige Windows Mobile-toestellen van HTC. Niet verwonderlijk ook, met de dubbele kloksnelheid en de nieuwere core.

De Sense-interface gaat wederom veel dieper en de gebruiker moet haast moeite doen om de standaard Windows Mobile-interface tegen te komen, maar dat laatste zal door weinig gebruikers worden betreurd. De smartphone is goed bedienbaar met de vingers.

Op het gebied van snelheid, de browser, het scherm en interface is de HD2 beter dan welke concurrent op het Windows Mobile-platform dan ook. De enige grote bedreiging zit in het platform: de schare Windows Mobile-fans lijkt af te nemen, terwijl vooral de iPhone en Android veel smartphoneliefhebbers weten te overtuigen.

Wie de grootte niet afschrikwekkend vindt, heeft met de HD2 een goede en bijzonder snelle smartphone in huis. De toekomst
    zal moeten uitwijzen of dat genoeg is om op te wegen tegen de nadelen die velen zien in het gebruik van WM.

• Winmo

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AaODFx3K1OsRcn82yRNbjqQS/full.jpg

Hierin worden HTC HD2 accessoires opgenomen die bekend staan om hun kwaliteit.
Wilde alleen originele HTC accessoires plaatsen, maar zal dit uitbreiden met goede 3rd party muk.

Begin eens met kijken op de speciale HTC HD2 accessoires-site
Mocht daar niks tussenstaan dan kijk je even op eBay of even in de PriceWatch!

Voor discussie over accesoires en / of gebruikerservaringen: Accessoires voor de HTC HD2
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R3FZYj1sFQFdV3pNejjQFv0M/full.jpg

Wist je dat de HTC HD2:
  • de eerste Windows Mobile telefoon is met een capacitief touchscreen
  • een FM Radio met RDS heeft, zodat je overal en altijd muziek kunt luisteren
  • de HTC 'Sense' interface bevat, zodat je heel je HD2 kunt personaliseren
  • filmt op de zogenaamde VGA-resolutie dus met 640x480 pixels
  • een dual LED flash bevat, zodat je nog betere foto's kunt maken (in het donker)
  • ook een equalizer bevat, waarmee je dus je muziek kunt stylen aan je eigen keuze
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XO3ld1LjDAnmT83OIeX6eKCi/full.jpg

• Meer informatie over Windows Mobile

Kijk ook op XDA Developer forums
    Een technisch forum waar je heel veel informatie kan vinden over de
    ontwikkeling van nieuwe ROMs, software en tips&tricks voor je HTC HD2 .

• Waarom is dit topic gestart?

Dit topic is gestart, omdat deze HTC een werkelijke omslag is qua hardware. Deze HTC HD2 is een stuk moderner en uitgebreider dan z'n voorganger en verdiend daarom een eigen topic. Dit is gewoon de ultieme device als het op hardware aankomt! Snelle processor, mooi groot scherm, goede camera en genoeg uitbreidingsmogelijkheden. Enige waar men nu nog op kan vitten is het besturingssysteem.. Er komt waarschijnlijk ook een HTC aan met dezelfde hardware die op het Android OS draait, de HTC Dragon, die mij persoonlijk ook erg mooi lijkt!

So let's discuss deze nieuwste, mooiste, beste, snelste en geilste HTC ever!

• Voor toevoegingen, wijzigingen of overige dingen met betrekking tot deze topicstart
    kan je mij een DM sturen, emailen, smsen, aanspreken op MSN of een briefkaart sturen!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tGjpO17KmIyBtmokltSU5lP1/full.jpg
  • 08-10-09 - Topic gestart
  • 06-11-09 - [Reviews] toegevoegd
  • 13-10-09 - Deeltje 2 gestart
  • 26-10-09 - Deeltje 3 gestart
  • 14-12-09 - Deeltje 4 gestart
  • En natuurlijk de nodige toevoegingen die tussentijds plaatsvinden

In de vorm van het maken van headers, toevoegen van informatie / plaatjes
-TS is made by CLB-

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192669

Fitz schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:13:
[...]

De e-mail client en active sync (push mail) synchroniseren met de server/pc. Overal staat dus hetzelfde, bijv. wanneer je de mail op de telefoon verwijderd, wordt de mail overal weggehaald. Na een x aantal dagen wordt de mail wel uitzichzelf weggehaald (tijd kan je instellen) maar blijft het wel gewoon op de server/pc staan.
Hi fitz, bedankt voor de reactie. Maar ik wil dus het liefst zonder active sync mijn mail syncen aangezien ik dan MS outlook moet gaan gebruiken en ik op dit moment Outlook Express gewoon gebruik wat ik overigens prima vind werken. Wil dat deze net als de BB gewoon altijd synct, dus als ik mail krijg dat die naar beide telefoons gaat. En niet dat ik continue die telefoon aan active sync moet hangen. Maar ik begrijp dat dit niet mogelijk is wat ik wil. Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-06 10:04

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Als ik gewoon een backup wil maken van mn contacts (geen SIM-contacts maar in het telefoongeheugen zelf, dus meerdere telefoonnumers enzo onder 1 naam); hoe doe ik dat dan zonder Outlook te (willen) gebruiken?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-03 19:35

Fitz

Vincent! We happy?

Anoniem: 192669 schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:44:
[...]

Hi fitz, bedankt voor de reactie. Maar ik wil dus het liefst zonder active sync mijn mail syncen aangezien ik dan MS outlook moet gaan gebruiken en ik op dit moment Outlook Express gewoon gebruik wat ik overigens prima vind werken. Wil dat deze net als de BB gewoon altijd synct, dus als ik mail krijg dat die naar beide telefoons gaat. En niet dat ik continue die telefoon aan active sync moet hangen. Maar ik begrijp dat dit niet mogelijk is wat ik wil. Of wel?
O dat kan wel hoor, dat kan je instellen in de gewone e-mail client in Wm 6.5. (Outlook mobile) Gmail, hotmail, pop3 adressen, zo'n beetje alles kan je er in zetten. Vervolgens kan je zelf bepalen hoevaak hij moet controleren of er nieuwe mail aanwezig is. (bijv om de 10 min of om het uur)

Wat voor mail gebruik je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

SnoeiKoei schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:20:
Als ik gewoon een backup wil maken van mn contacts (geen SIM=contacts maar in het telefoongeheugen zelf, dus meerdere telefoonnumers enzo onder 1 naam); hoe doe ik dat dan zonder Outlook te (willen) gebruiken?
PIM Backup (ff zoeken op google) of als je een gmail account hebt kan het ook eenvoudig via active sync, dan kan je dus altijd bij al je contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Fitz schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:31:
[...]

PIM Backup (ff zoeken op google) of als je een gmail account hebt kan het ook eenvoudig via active sync, dan kan je dus altijd bij al je contacten.
Dankjewel! Ik heb gmail dus dat iig maar es proberen. Ik vroeg het eigenlijk ook omdat ik deze week mn HD2 krijg en dan mn contact list uit mn oude telefoon wil overhevelen (da's een ouwe touch). Dus maar eens zien of ik daar de contacten goed vanaf krijg op 1 van je manieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 14:53
Xmoo schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:15:
Ik moet zeggen, ben zeer tevreden over 1.61. Is 10% sneller als 1.43 en 5% sneller als 1.48.

[afbeelding]
1.61 ???? Die heb ik nog nergens gezien. Kan je aangeven wat de changelog is hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:38
bachhimself schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:57:
[...]

1.61 ???? Die heb ik nog nergens gezien. Kan je aangeven wat de changelog is hiervan?
Anoniem: 256386 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 21:03:
je kan toch ook sms versturen rechtstreeks vanuit wm6.5? Die schijnt geen probleem te hebben wat mij
logisch klinkt. HTC sense zou het probleem zijn.

Nieuw gelekte rom versie 1.61:
*weg* zie Beleid met betrekking tot custom ROM's voor het waarom
Beetje beter opletten dus.
Er is weinig veranderd, hij schijnt dus iets sneller te zijn maar weinig nieuwe software. De camera fix zit er wel al standaard in.

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 14-12-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 16:51
Na de nieuwe firmware update heb ik last van dat mijn telefoon niet meer lockt als ik hem uit zet, en dit vind ik erg vervelend. ik heb al wat gezocht maar kan zo snel niet vinden of hier al een oplossing voor is? (ik kan ook het scherm om het aan of uit te zetten niet meer vinden, denk dat zet ik het ff uit en dan weer aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:10
Lordsauron schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:31:
Na de nieuwe firmware update heb ik last van dat mijn telefoon niet meer lockt als ik hem uit zet, en dit vind ik erg vervelend. ik heb al wat gezocht maar kan zo snel niet vinden of hier al een oplossing voor is? (ik kan ook het scherm om het aan of uit te zetten niet meer vinden, denk dat zet ik het ff uit en dan weer aan)
De autolock optie in BSB Tweak heeft dat voor mij verholpen.

Het schijnt in sommige gevallen ook te werken om even een keer handmatig te locken, waarna 'ie het weer doet (start - vergrendelen softkey)

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fitz schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:30:
[...]

O dat kan wel hoor, dat kan je instellen in de gewone e-mail client in Wm 6.5. (Outlook mobile) Gmail, hotmail, pop3 adressen, zo'n beetje alles kan je er in zetten. Vervolgens kan je zelf bepalen hoevaak hij moet controleren of er nieuwe mail aanwezig is. (bijv om de 10 min of om het uur)

Wat voor mail gebruik je eigenlijk?
Ik maak gebruik van een casema, gmail en hotmail accounts. Ik wil eigenlijk dat die hetzelfde doet als BB doet, want dan kan ik als ik een mail perongeluk heb verwijderd of iets dergelijks gewoon thuis de mails nog lezen ipv dat ik of op de telefoon of op de pc/laptop de mail krijg. Werk zakelijk ook zo, icm BB, dat werkt perfect. Hoop dat het kan met de HD2 dan ga ik hem van de week maar eens kopen. Als ik continue moet gaan syncen dan word het een beetje vervelend, plus het feit dat ik geen outlook van office gebruik, maar outlook express. Dat werkt niet icm syncen kon ik me herinneren van de WM-tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 16:51
ToMaSZ schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:51:
[...]

De autolock optie in BSB Tweak heeft dat voor mij verholpen.

Het schijnt in sommige gevallen ook te werken om even een keer handmatig te locken, waarna 'ie het weer doet (start - vergrendelen softkey)
okee thanx het zelf ff locken werkte, das wazig.. zal eens ff zoeken naar de bsb tweak thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:50
Tip mbt tot de camera:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=598952

Een tweak om de camera meer detail op te laten slaan. Naar het schijnt worden de fotos er echt beter van (in ieder geval wel groter qua opslagruimte) maar zelf nog niet genoeg mee gespeeld om er iets over te kunnen zeggen.

En nog wat settings die volgens iemand de beste resultaten oplelveren. Ik gebruik zelf trouwens saturation +4 omdat ik de kleuren wat flets vind anders:

in the camera app, their 3modes

spot (only when in touch focus)
Average (when touch focus off select in options)
Centre focus (when touch focus off select in options)

i find for best quality, install the fix htc posted few days ago, then set camera up like this, the best way to stop white wash is to use contrast +4

WB - either auto or indoor light dependent on ambient light
iso auto
5M resolution
widescreen OFF
touch focus OFF
super fine quality
contrast +4
saturation +3
sharpness +4
metering mode average

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164734

Ik zit te denken om deze telefoon te kopen, maar twijfel nog vanwege genoemde SMS problemen. Kan iemand aangeven of er nog problemen zijn met het versturen van SMS berichten met de laatste ROM update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is het mogelijk om een wifi aan uit knop te plaatsen op het hoofdmenu, dat ik niet altijd naar de communications manager moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321856

* klopt af,

maar tot nu toe geen SMS problemen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 07:58
Dennis-L schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:28:
[...]

[...]

Beetje beter opletten dus.
Er is weinig veranderd, hij schijnt dus iets sneller te zijn maar weinig nieuwe software. De camera fix zit er wel al standaard in.
Deze meneer heeft gelijk.

Vergeet ook de battery niet! Veel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:42
Ik krijg het niet voor mekaar om (RTSP)streams vanuit Opera rechtstreeks in de meegeleverde StreamingPlayer af te spelen. BIjvoorbeeld van m.uitzendinggemist.nl deze probeert Opera zelf af te spelen, maar dat lukt dus niet. Dan kopieer en plak ik nu maar de link in de StreamingPlayer, maar uiteraard wil ik dat deze vanzelf gestart wordt.

Ik heb in het register bij Opera/Prefs/FileTypes de RTSP key gechecked en die verwijst gewoon naar de StreamingPlayer.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Overigens heb ik ook al geprobeerd om CorePlayer te installeren en hierin aan te geven dat RTSP streams door CorePlayer afgehandeld dienen te worden. Werkt ook niet. Lijkt mij dat er iets in Opera aangepast meot worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

Heb sinds dit weekend ook de HD2 (NL versie met de laatste HTC rom)
'Nu valt het me op dat als ik HTC Sense gebruik voor contactenbeheer, de optie Bedrijfsmap greyed out is en dus niet op de Exchange server van het bedrijf kan zoeken.

Start ik de normale Outlook Mobile client op, dan kan ik wel gewoon in de bedrijfsmap zoeken en contacten vanuit de GAL toevoegen. Iemand anders dit probleem ook en/of is hier al een oplossing voor ?

Zoeken in de vorige delen op Bedrijfsmap leverde niks op en op google krijg ik alleen maar hits naar de quickstart guide, waar dit gedeelte net weer niet in staat.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:22
poing schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:15:
Is het mogelijk om een wifi aan uit knop te plaatsen op het hoofdmenu, dat ik niet altijd naar de communications manager moet gaan?
Probeer deze eens, werkt perfect voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-03 06:08
Weet iemand - aangezien ik mijn meegeleverde 2gb SD kaart niet hier heb - wat de directory structuur dient te zijn op je SD kaart zodat filmbestanden in de 'foto's en video's' sense applicatie komen te staan?

Moet nu steeds handmatig de films selecteren via album -> albums, maar dan krijg je alleen de thumbs te zien van de bestanden, en geen informatie. Via verkenner selecteren kan natuurlijk ook, maar dan speel je ze standaard af met windows media player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334100

Wat ik het meeste mis bij de HD2 is dat je onder de sneltoetsen geen functies kunt stoppen zoals bijvoorbeeld het checken van de tasks of snel overstappen van wifi naar 3G en andersom.

Wat prettig is dat al veel applicaties zijn toegevoegd, daardoor heeft marketplace eigenlijk haast geen toegevoegde waarde. Zeker omdat veel applicaties, ook die op de Amerikaanse marketplace het geld eigenlijk niet waard zijn.

Kwa scherm en kwa hardware is er toch meer uit te halen dan dat nu te krijgen is. Je zou haast vergeten dat je met dit toestel ook nog kunt bellen.. het is bijna een bijzaak.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

De SMS problemen zijn bij mij nog niet helemaal weg, maar heb wel een ontdekking gedaan. Heb deze intussen ook aan HTC gemeld.

Originele melding aan HTC:
Ik ben in het bezit van een HD2 en heb zoals vele andere last van het soms niet versturen van een SMS. Echter heb ik mogelijk ook de oorzaak ervan gevonden. 100% zeker weten doe ik het nog niet, maar tot nu toe heb ik maximale reproduceerbaarheid.

De telefoon hangt aan Windows 7 met activesync, deze valt in standby na een bepaalde idle periode. Zodra dat gebeurd stopt ook de activesync koppeling. Als het toestel dan uit de slaapstand wordt gehaald komt deze niet automatisch terug aan de activesync, hiervoor is een softreset nodig.

Nu is het zo dat zodra deze bug heeft opgetreden het dus ook niet meer lukt om te SMS-en. Intussen heb ik al een week zonder activesync gedraait en zijn alle SMS-jes direct verstuurd.
Misschien dat meer van jullie dit ook kunnen uittesten. Sinds ik mijn telefoon niet maar aan de USB met activesync heb hangen gaat alles namelijk vlekkenloos.

edit:

Ik heb intussen ook melding terug van HTC en de informatie is doorgestuurd aan de technische mannen. Dus nu maar afwachten of het helpt.

[ Voor 6% gewijzigd door DirkT op 14-12-2009 16:39 . Reden: reactie ]

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302609

SantjeS schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:38:
De SMS problemen zijn bij mij nog niet helemaal weg, maar heb wel een ontdekking gedaan. Heb deze intussen ook aan HTC gemeld.

[...]

Misschien dat meer van jullie dit ook kunnen uittesten. Sinds ik mijn telefoon niet maar aan de USB met activesync heb hangen gaat alles namelijk vlekkenloos.

edit:

Ik heb intussen ook melding terug van HTC en de informatie is doorgestuurd aan de technische mannen. Dus nu maar afwachten of het helpt.
Dit zou wel eens kunnen kloppen. Bij 1 contactpersoon is het 2x voorgekomen dat sms pas later aankwam. Ik heb in die periode precies een keer active sync gebruikt om cam hot fix te installeren. Vandaag mijn hd2 aangesloten als disk drive, na het lezen van SantjeS bericht direct sms gestuurd naar betreffende contactpersoon en sms is gelijk aangekomen.

Voorheen mijn hd2 alleen als diskdrive aangesloten en had nooit sms problemen. Nu hopelijk ook niet meer!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 302609 op 14-12-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-03-2022
Misschien een hele voor de hand liggende vraag, maar heb het nergens terug kunnen vinden.

Is er ergens een uitgebreide handleiding te vinden?? In plaats van de HTC HD2 Snelstartgids die er standaard bij zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09-2019
Filipek schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:11:
Misschien een hele voor de hand liggende vraag, maar heb het nergens terug kunnen vinden.

Is er ergens een uitgebreide handleiding te vinden?? In plaats van de HTC HD2 Snelstartgids die er standaard bij zit
zie www.htc.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Cobra_Lup schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:20:
Heb sinds dit weekend ook de HD2 (NL versie met de laatste HTC rom)
'Nu valt het me op dat als ik HTC Sense gebruik voor contactenbeheer, de optie Bedrijfsmap greyed out is en dus niet op de Exchange server van het bedrijf kan zoeken.

Start ik de normale Outlook Mobile client op, dan kan ik wel gewoon in de bedrijfsmap zoeken en contacten vanuit de GAL toevoegen. Iemand anders dit probleem ook en/of is hier al een oplossing voor ?
Ik heb helemaal geen problemen met bedrijfsmap, is zeker niet greyed out. Oplossing heb ik dus niet, maar wilde even laten weten dat het wel kan werken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
mattrob schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:45:
[...]

Ik heb helemaal geen problemen met bedrijfsmap, is zeker niet greyed out. Oplossing heb ik dus niet, maar wilde even laten weten dat het wel kan werken dus.
Bedankt, 310 pagina's wow, ik denk dat ik sneller ben als ik het zelf uitvogel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Laatst online: 08-11-2024
Hier een review op een Duits forum , waar iemand vanuit de praktijk (met zijn eigen toestellen) een vergelijk maakt tussen de HD2, Milestone, N97, N900 en de Palm Pre.

"Kampf der Titanen:HD2, Milestone, N97, N900 und Palm Pre im Vergleichstest"

http://www.telefon-treff....ad.php?s=&threadid=428413

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwin23
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-01-2022
janzeeschuimers schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:05:
Hier een review op een Duits forum , waar iemand vanuit de praktijk (met zijn eigen toestellen) een vergelijk maakt tussen de HD2, Milestone, N97, N900 en de Palm Pre.

"Kampf der Titanen:HD2, Milestone, N97, N900 und Palm Pre im Vergleichstest"

http://www.telefon-treff....ad.php?s=&threadid=428413
wat is de conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Laatst online: 08-11-2024
Misschien is je Duits niet zo goed en zou ik je http://translate.google.nl/# adviseren.Hieronder staat de algemene conclusie maar het mooie van deze review is dat er per onderdeel een beoordeling te lezen is.

Fazit

Wir sind am Ende, und der ganze Vergleich ist viel länger geworden als ich dachte. OK, und was ist jetzt die „bottom line“ für mich?

Hier in Kurzfassung:
Momentan verwende ich das N900 und bin begeistert. Ob ich mit der Akkulaufzeit auf Dauer leben kann, bleibt abzuwarten.

Das HD2 ist für alle Fans des mobilen Websurfens die erste Wahl und fällt in keinem Bereich wirklich ab. Ein großartiger Allrounder mit dem schnellsten Prozessor. Wenn man den Formfaktor mag und auf eine Hardwaretastatur verzichten kann, vermutlich die #1

Das Milestone wäre mein Testsieger bei Gewichtung aller Eigenschaften wenn … ich mit der Tastatur nicht so meine Schwierigkeiten hätte. Ein Anwender der mit der Tastatur gut leben kann (und mit der momentanen Einschränkung der Exchange Aufgaben), findet hier das wahrscheinlich beste Smartphone zur Zeit.

Das N97 ist das einzige Smartphone im Test, das ich nicht empfehlen würde. Symbian auf Touch ist mE ein Irrweg (lasse mich gerne durch zukünftige Updates vom Gegenteil überzeugen) und kann die sehr gute Hardware nicht nutzen.

Das Pre ist toll, sexy und begeistert mich immer wieder aufs Neue, auch der geniale Touchstone. Wenn jetzt noch bessere Telefonieeigenschaften dazukommen und bessere Verarbeitung, dann hat das webOS Zukunft. Ich wünsche es Palm! Für den professionellen Einsatz würde ich es z.Z. dennoch nicht empfehlen.

Das N900 ist meiner Ansicht nach das „aufregendste“ Gerät zur Zeit und hat als Highlights die Telefonieeigenschaften, Skype und das vielversprechendste Betriebssystem. Leute die nicht wie ich Freaks sind und einfach nur ein möglichst problemloses High-End Gerät suchen, sollten dennoch zum HD2 oder Milestone greifen. Das „N901“ wird dann wahrscheinlich der erste echte Herausforderer.

[ Voor 4% gewijzigd door janzeeschuimers op 14-12-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Filipek schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:01:
[...]

Bedankt, 310 pagina's wow, ik denk dat ik sneller ben als ik het zelf uitvogel ;)
Ik heb ze bijna allemaal wel gelezen, maar dit probleem kan ik me niet herinneren ... Misschien eens op xda proberen ;-) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetHooft
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05 18:52
Ik probeer wat dingen op me HTC HD2 te krijgen, bijv. de taskmanager knop rechtsboven in en een reg editor. Maar ik heb een aantal losse files en ik kom nu verder. Iemand hulp?
Het bedragen bestanden als: NETCFD~1.003
MSCORE~1.001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:45
MaartenBrok schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:01:
Ik probeer wat dingen op me HTC HD2 te krijgen, bijv. de taskmanager knop rechtsboven in en een reg editor. Maar ik heb een aantal losse files en ik kom nu verder. Iemand hulp?
Het bedragen bestanden als: NETCFD~1.003
MSCORE~1.001
Je moet het CAB bestand niet uitpakken, dat heb je nu wel gedaan. Gewoon het CAB bestand op je mobiel zetten en via explorer/verkenner opstarten.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMe
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-05 16:07
@ Filipek

check ff HTC HD2 levertijden- en abonnemententopic voor mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235657

Ik heb nog al een probleem, ik kan NETCFv35 niet installeren.
ik heb rom 1.48 en ik weet dat ik het op de telefoon geheugen moet zetten en niet op de sd.
maar ik krijg de volgende foutmelding:
fout bij installeren. Sluit alle toepassingen en processen, maximaliseer de beschikbare opslagruimte en voer de installatie opnieuw uit. Ondersteuningsinformatie:2.

Maar ik heb alles al afgesloten en memory leeg gemaakt.
er is voldoende plaats. telefoon nog 89.92mb en de sd card 1041.53mb

ik heb al ergens gelezen dat iemand een hard reset heeft moeten doen om het te verhelpen.
Maar daar zit ik niet op te wachten. Heb hem net weer in orde naar het updaten van de ROM

iemand een idee wat er mis is!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-06 09:53
Anoniem: 302609 schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:03:
[...]

Dit zou wel eens kunnen kloppen. Bij 1 contactpersoon is het 2x voorgekomen dat sms pas later aankwam. Ik heb in die periode precies een keer active sync gebruikt om cam hot fix te installeren. Vandaag mijn hd2 aangesloten als disk drive, na het lezen van SantjeS bericht direct sms gestuurd naar betreffende contactpersoon en sms is gelijk aangekomen.

Voorheen mijn hd2 alleen als diskdrive aangesloten en had nooit sms problemen. Nu hopelijk ook niet meer!
Ook hier! eerst altijd activesync gebruikt, sinds laatste rom niet meer. Ook geen problemen meer!
Maar het zou bij mij dus evt. ook aan de ROM kunnen liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwin23
Delirius schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:27:
[...]

wat is dat dan? een combi van dutty's taskmanager en nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Maar als je zorgt dat je Windows niet in standby gaat staan of gewoon je activesync afsluit als je het niet nodig hebt zou je dus ook geen last moeten hebben?

p.s.
Ikzelf heb er nog geen maar de HD2 staat wel op mijn "shortlist" zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
  • Laatst online: 01-06 16:04

[...]

edit:

Hmmm... ik moet zeggen, zoals ik een aantal posts terug ook al zei, dat ik nog nooit last heb gehad van het bekende SMS probleem. Ik heb het toestel al vanaf 6 november (HTC HD2 NL unbranded). Tot afgelopen weekend gebruikte in de 1.43 (NL) ROM en nu sinds enkele dagen de 1.48 (NL) ROM. Beide werken perfect bij mij. Ik heb bij beide geen enkele keer last gehad van het SMS probleem. Ik gebruik een Vodafone Basis abo en krijg altijd netjes een afleverrapport (just in case).

Voor wat betreft het ActiveSync gebruik. Ik heb gebruik deze trash nooit, is sowieso een waardeloos programma. Aangezien ik ook geen Outlook gebruik, heb ik sowieso niets aan ActiveSync. Het enige moment wanneer ik gebruik heb gemaakt van ActiveSync was toen ik m'n HD2 ging flashen van 1.43 (NL) naar 1.48 (NL). Dit verliep vlekkeloos. Wel gaf ActiveSync - voorafgaand aan het flashen zelf - eerst netjes "HTC HD2" aan en na 3 sec "Guest", dat gebeurde echter een paar keer achter elkaar, wanneer ik de USB kabel los haalde en opnieuw aansloot (tot dat de flashprocedure zelf begon). Maar SMS problemen heb ik op dat moment niet gehad en, voor zover ik weet, ook niet naar aanleiding daarvan.

Wel maak ik regelmatig gebruik van de optie DiskDrive waarvoor de HD2 ook verbonden dient te zijn met de PC via de USB-aansluiting. Ik doe dit o.a. om films en series naar mijn SD-kaartje te kopiëren, zodat ik deze kan afspelen op het prachtige scherm van de HD2. Daarbij valt het mij idd op dat het dan regelmatig gebeurt dat het toestel, na een bepaalde (korte) tijd, automatisch naar standby switched. De verbinding blijft dan echter bestaan en zelfs de gegevensuitwisseling (bijv. kopiëren van films naar het toestel) blijft op het moment dat het toestel standby gaat gewoon vlekkeloos doorgaan, zonder onderbrekingen of foutmeldingen. M.a.w., ik heb hier geen enkele last van!

Ik vraag me dus af in hoeverre dit de oorzaak van het probleem kan zijn. Echter, ik ben wel benieuwd! Want ik wil net als velen - ook al heb ik er zelf absoluut geen last van - dat dit probleem z.s.m. opgelost wordt! Dus ook ik zal de door jou beschreven stappen proberen en posten wat de bevindingen zijn.

Voor mensen die dit hebben geprobeerd, nog de volgende vraag: wanneer jullie gebruik maken van DiskDrive en wanneer het toestel dan automatisch op standby gaat, hebben jullie daarna ook last van het SMS probleem? Of uitsluitend bij het gebruik maken van ActiveTrash, bedoel ActiveSync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
SnoeiKoei schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:20:
Als ik gewoon een backup wil maken van mn contacts (geen SIM-contacts maar in het telefoongeheugen zelf, dus meerdere telefoonnumers enzo onder 1 naam); hoe doe ik dat dan zonder Outlook te (willen) gebruiken?
MyPhone werkt prima. Met een registeraanpassing kan je bij de nieuwste versie ook weer al je sms'jes/mms'jes backuppen. Een ander alternatief zou evt. nog zijn Sprite Backup. PIM Backup werkte bij mij op de HD2 niet, in die zin dat na restore niet alle sms'jes (en niet op de juiste manier) terug werden gezet in SMS Messaging App van HTC. Maar misschien kan dit liggen aan het feit dat ik Sense niet had uitgeschakeld toen ik met PIM Backup de backup maakte. Daarna heb ik i.i.g. MyPhone gebruikt (van microsoft zelf; is ook standaard pre-installed) en dat werkte perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Anoniem: 164734 schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:05:
Ik zit te denken om deze telefoon te kopen, maar twijfel nog vanwege genoemde SMS problemen. Kan iemand aangeven of er nog problemen zijn met het versturen van SMS berichten met de laatste ROM update?
Het SMS probleem is uiterst willekeurig en komt in alle ROM versies (1.43, 1.48 en 1.61) en talen (NLD, UK/WWE, etc.) nog steeds voor! Zelf heb ik er gelukkig absoluut nog geen enkele keer last van gehad. Ik gebruik sinds enkele dagen 1.48 (NL) en daarvoor (vanaf 06-11-09) 1.43 (NL). Tot nu toe, hoe erg ook, gaat 't slechts om geluk... de een heeft 't wel, de ander niet... is dus absoluut geen lul op te trekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 12:40
Ik ben inmiddels van mijn HTC Touch Pro overgestapt naar de HD2 UK en moet zeggen dat ik tot nu toe zeer te vreden ben met de HD2.

Als ik het zo lees overal zie ik dus dat er veel mensen problemen hebben met de camera en ook het smsen, echter heb ik hier bij de oorspronkelijke rom en de laatste rom helemaal geen last van gehad.

En net zoals ook bij mijn Touch Pro werkt de HD2 zonder enige problemen met de ingebouwde Parot carkit systeem dat in mijn autoradio zit.

Ik vind het overigens wel jammer dat HTC tot februari wacht met het uitbrengen van de "carkit", overigens zie ik nog verder overal eigenlijk weinig ass. voor de HD2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278817

Anoniem: 192669 schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:44:
[...]
Als je in Outlook Express bij de accounts aangeeft dat je de berichten op de server wilt laten staan en bv. pas laat verwijderen als je de map verwijderde items leegmaakt, dan werkt het zoals jij wilt. Ik doe dat ook zo en ik krijg alle emails zowel op mijn PC als op mijn HD2. Als je ze van de HD2 verwijdert, blijven ze nog mooi op je PC beschikbaar en je hoeft niet te "synchen" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-06 04:00
Het is misschien vragen naar een verwachte antwoord, maar aangezien ik er niets over kan vinden vraag ik het maar toch: is het mogelijk om de HD2 aan te sluiten op tv en de media op het grotere scherm af te spelen? Voor zover ik weet heeft WM 6.X wel deze ondersteuning.

Edit: Ik vraag dit omdat ik twijfel tussen de HD2 (als opvolger van mijn TyTN II via abonnementsverlenging en hopelijk is tegen die tijd de update van HTC online) of de iPhone 3GS als losse toestel aan te schaffen hier in het buitenland, waar ik momenteel verblijf. De functie om video af te spelen doe ik momenteel via m'n ipod op de tv in m'n hotelkamer.

[ Voor 40% gewijzigd door BellySM op 15-12-2009 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WietBoer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03-2024

WietBoer

Just Chill

Sinds vandaag is er ook een hotfix voor de sms functie, wellicht verhelpt dit de send delay bug.

http://www.htc.com/nl/sup...x?p_id=297&act=sd&cat=all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie
  • Laatst online: 16-07-2020
Fix beschikbaar op HTC website:

[/quote]
Update for HTC HD2 – SMS Function Update
Releasedatum: 2009-12-15

This update for HTC HD2 messaging lets you reach out to your friends and family with instant notifications. Keeping in touch has always been very important, and this update delivers just that: fast and reliable SMS messaging.
[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
voor welke release is deze? 1.43? 1.48? of die nieuwe 1.61 build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
Delirius schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:27:
[...]

Inderdaad! Buitegewoon perfect :-D Stap voor stap wordt dit de ideale foon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 08:19
Hallo, ik heb bij vodafone nu ook de HD2 gehaald.
Ik zie dat er een update is voor mijn toestel.
Echter zodra ik het serie nr in typ komt de melding:
"Sorry, deze softwaredownload is niet geschikt voor jouw toestel "
Kan de update alleen met een vodafone update? (was voorheen ook met mijn tytnII)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bopgelder326
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 19:02
Zou kunnen omdat je een Vodafone branded HD2 hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valleyman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:22
Dutch2007 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:31:
Note: This update is only applicable to ROM version is equal to 1.49.XXX.X, or lower.

In 1.61 zit het dus waarschijnlijk al ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Dutch2007 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:31:
1.49 en lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 20:54

Pinobigbird

doesn't share food!

WietBoer schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:12:
Sinds vandaag is er ook een hotfix voor de sms functie, wellicht verhelpt dit de send delay bug.

http://www.htc.com/nl/sup...x?p_id=297&act=sd&cat=all
Dit is mooi nieuws, want dat is toch echt wel een major bug. Het schijnt overigens niet te helpen tegen het traag laden van de sms-conversatie bij grote hoeveelheden sms'jes.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
Betreft die on/off toggle voor Wifi, heeft iemand ook zo iets voor bluetooth gevonden? Ik heb via xda enkele tools al da niet inclusief wifi gedownload, maar helaas... zonder success :-(

[ Voor 40% gewijzigd door poing op 15-12-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:36
Zou kunnen omdat je een Vodafone branded HD2 hebt..
Ik was zaterdag ook bij een vodafone winkel om te vragen naar de HD2. Ik heb meteen gevraagd of het toestel branded is. De verkoper zei dat niets meer van de eigen software wordt voorzien. Het is natuurlijk ellende dat als je het toestel mee naar huis neemt en je komt er achter dat hij wel branded is. Kun en mag je zoiets al in de zaak vaststellen? zou hem dan meteen terug kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
cassiekai schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:40:
[...]

Ik was zaterdag ook bij een vodafone winkel om te vragen naar de HD2. Ik heb meteen gevraagd of het toestel branded is. De verkoper zei dat niets meer van de eigen software wordt voorzien. Het is natuurlijk ellende dat als je het toestel mee naar huis neemt en je komt er achter dat hij wel branded is. Kun en mag je zoiets al in de zaak vaststellen? zou hem dan meteen terug kunnen geven.
Aan mij is verteld dat Vodafone de toestellen zo geleverd krijgt van HTC (branded) en je geen unbranded toestel via Vodafone zelf kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

[...]

Dan moet je de verkoper vragen of hij/zij het toestel in elkaar kan zetten en aan kan zetten zodat je zeker weet dat hij t doet. Kan je meteen kijken of t vodafonebranded is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fitz schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:44:
[...]

Dan moet je de verkoper vragen of hij/zij het toestel in elkaar kan zetten en aan kan zetten zodat je zeker weet dat hij t doet. Kan je meteen kijken of t vodafonebranded is.
Als een phone branded is bij vodafone, staat er als het goed is gewoon vodafone op de telefoon zelf bedrukt. Vaker gezien bij mensen, weet niet of ze dat nog steeds doen, of alleen bij exclusieve modellen van/voor vodafone. Maar ga er maar vanuit dat ze branded zijn, kijk anders eens bij een andere zaak als BC of PDAshop of iets dergelijks naar een unbranded. Heb je veel meer lol van! Kun je gewoon gebruik maken van de updates van de HTC site. Anders moet je wachten op Vodafone, dat kan nog wel even duren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkII
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-06 18:24
Mij was ook tot 2 maal toe in de winkel verzekerd dat ie niet branded was.
Maar dat is ie dus WEL!
Op de doos en dergelijke is niets te vinden wat op vodafone wijst.
Bij het opstarten en afsluiten zie je even een Vodafone-scherm.
Verder zie je er niet veel van. Wel kleine dingen als homepage in IE. Een vodafone app in het startmenu.
ROM = 1.44.172.7

Maar dus geen updates vanuit HTC mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335218

Heeft er iemand een fix om een azerty klavier te installeren op HTC HD2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Na de install van de hotfix voor de sms functie heb ik geen slide to unlock scherm meer :S

Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
ja idd, nu je het zegt..... heb ik idd ook niet meer :/

de gebruikelijke, windows toets, vergrendelen klikken, en dan doet ie ut weer :D

[ Voor 43% gewijzigd door Dutch2007 op 15-12-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:39

SgtStrider

Fractal Switchover!

MarkII schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:23:
[...]

http://www.htc.com/nl/Sup...spx?dl_id=804&news_id=401 met serienummer
HT9AVNW01232

Daarna proberen up te daten, en anders ff SPL aanpassen :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
poing schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:40:
Betreft die on/off toggle voor Wifi, heeft iemand ook zo iets voor bluetooth gevonden? Ik heb via xda enkele tools al da niet inclusief wifi gedownload, maar helaas... zonder success :-(
Ik heb hem, zal even zoeken waar op xda

Edit: hier is het, werkt prima op mijn HD2

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=4292054&postcount=11

[ Voor 22% gewijzigd door mattrob op 15-12-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
Mij was ook tot 2 maal toe in de winkel verzekerd dat ie niet branded was.
Maar dat is ie dus WEL!
Op de doos en dergelijke is niets te vinden wat op vodafone wijst.
Bij het opstarten en afsluiten zie je even een Vodafone-scherm.
Verder zie je er niet veel van. Wel kleine dingen als homepage in IE. Een vodafone app in het startmenu.
ROM = 1.44.172.7

Dan moet ik maar even wachten :( kan bij een andere partij nu nog niet verlengen. Volgens mij kan je alleen bij vodafone zelf 4 maanden van te voren verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valleyman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:22
cassiekai schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:27:
[...]

Dan moet ik maar even wachten :( kan bij een andere partij nu nog niet verlengen. Volgens mij kan je alleen bij vodafone zelf 4 maanden van te voren verlengen.
Je kunt dat bij iedere winkel doen, hoeft niet persé bij vodafone (internet/winkel) zelf. Ik heb zelf ook 3,5 maand voor de contract einddatum via pdashop verlengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMe
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-05 16:07
SgtStrider schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:20:
[...]

http://www.htc.com/nl/Sup...spx?dl_id=804&news_id=401 met serienummer
HT9AVNW01232

Daarna proberen up te daten, en anders ff SPL aanpassen :)
Is dat al mogelijk dan? ik dacht dattie zo goed beveiligd was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
LIMIT-AR schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:03:
Na de install van de hotfix voor de sms functie heb ik geen slide to unlock scherm meer :S

Meer mensen die dit hebben?
Klopt ik had absoluut hetzelfde. Na het installeren van SMS hotfix (ook al heb ik nog nooit last van dit probleem gehad; just in case... you never know) op mijn HD2 1.48 (NL) ROM, was bij mij autolock ook weg. Zodra ik naar standby ging en terug kwam switchte het toestel direct terug naar windows. Daarnaast is het zo dat 1x klikken op een mailtje om 'm te openen, vanuit Sense, ook niet meer werkte. Ik heb vervolgens de fix er af gemieterd aangezien ik sowieso geen problemen had met SMS'en. Echter, de autolock kwam hierdoor niet terug ook het 1x klikken op een mailtje niet. Dus toen heb ik eenmalig vergrendeld vanuit windows, door de standby toets even ingedrukt te houden en voila... het werkte weer, en, je raad het al, het 1x klikken op een mailtje om 'm te openen werkte ook spontaan weer. Daarna heb ik nog een keer opnieuw de SMS fix er op gedrukt, gewoon om te testen, en nu blijft alles prima werken, dus dit keer geen verdwijning van de autolock en 1x klikken blijft ook werken.

Vage fix... zijn er mensen die wel SMS problemen hadden en bij wie deze fix daadwerkelijk werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Probleem met Vodafone is dat ze praktisch alleen maar branded rommel verkopen. Ik heb zelf ook een Vodafone SIM kaart in mijn HD2 zitten. Echter mijn toestel is gelukkig unbranded, aangezien ik die niet bij de Vodafone-store heb gekocht, maar, gewoon als los toestel, bij PDAshop. Die SIM kaart had ik (helaas) nog.

Het ziet er nu echter wel naar uit dat Vodatrash (Vodafone) klaar is met de HTC HD2
http://www.htc-hd2.com/ni...topt-met-verkoop-htc-hd2/

EDIT: Btw... nu Vodafone de handdoek in de ring gooit vraag ik me af of onze vrienden hier op 't forum, die zijn vervloekt met een branded Vodafone HTC HD2, hun update vanuit Vodafone überhaupt nog wel krijgen? Zo ja, dan duurt dit mogelijk nog langer dan het standaard al duurt, aangezien ze zich de komende tijd vooral gaan richten op die gare iPhone!

[ Voor 31% gewijzigd door pven op 15-12-2009 14:36 . Reden: aub niet trollen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:56
John Connor schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:49:
[...]

Vage fix... zijn er mensen die wel SMS problemen hadden en bij wie deze fix daadwerkelijk werkt?
Bij mij werkt de auto-lock gewoon en ook met de e-mail geen problemen. Ik heb de sms-bug 2 keer gehad inmiddels en houd jullie op de hoogte of het nu allemaal goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oziepp
  • Laatst online: 23-02-2011
Goede bescherming is dus wel nodig!!

http://www.intomobile.com...ncrete-the-aftermath.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

Daarom heb ik mijn hd2 verzekerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 14:26
Ik ben de ROM met versie 1.61 aan het binnenhengelen. Ben benieuwd wat dat doet met mijn accuduur :). Snelheid is nu al dik in orde dus daarover niks te klagen! SMS probleem heb ik nog geen last van gehad.

Heb wel nog iets te klagen, klein minpuntje. Als je een sms wilt beantwoorden en je hebt al veel sms'jes gehad van die persoon (50+) dan duurt het heel lang voordat het toesenbord naar voren komt. Als je je scherm dan draait dan duurt het ook lang voordat het toetsenbord meedraaid. Gooi ik vervolgens mijn sms inbox leeg dan gaat dat weer lekker snel. Beetje vervelend aangezien ik graag mijn SMS'jes een maand wil bewaren en ik nu om de paar dagen mijn inbox kan wissen wil ik een beetje snelheid overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Voor mij toont het alleen maar aan dat dit ook gewoon een stuk techniek is waar je niet te lomp mee om moet springen, net zoals bijvoorbeeld een spiegelreflexcamera (ja die gaan vast ook wel stuk als je ze op t beton kwakt) of een laptop. Waarom zou een telefoon daar in vredesnaam tegen moeten kunnen? Bescherming is niet nodig - bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
T i M schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:03:
Ik ben de ROM met versie 1.61 aan het binnenhengelen. Ben benieuwd wat dat doet met mijn accuduur :). Snelheid is nu al dik in orde dus daarover niks te klagen! SMS probleem heb ik nog geen last van gehad.

Heb wel nog iets te klagen, klein minpuntje. Als je een sms wilt beantwoorden en je hebt al veel sms'jes gehad van die persoon (50+) dan duurt het heel lang voordat het toesenbord naar voren komt. Als je je scherm dan draait dan duurt het ook lang voordat het toetsenbord meedraaid. Gooi ik vervolgens mijn sms inbox leeg dan gaat dat weer lekker snel. Beetje vervelend aangezien ik graag mijn SMS'jes een maand wil bewaren en ik nu om de paar dagen mijn inbox kan wissen wil ik een beetje snelheid overhouden.
Hmmm... ik lees hier erg veel over. Maar moet zeggen dat ik daar zelf geen last van heb. Bij mij duurt het ongeveer 3-5 sec voordat een lange (50+) SMS geschiedenis is geladen. Misschien ook een bug niet bij iedereen voor komt?

Wat ik trouwens net wel tegenkwam was, dat wanneer ik weather update in Sense op auto update instel en dan bijv. om de 15 min refreshen, wanneer het toestel dan, langer dan die ingestelde 15 min, op standby staat de weather update niet automatisch (in standby-modus) plaatsvindt. Wanneer ik dan vervolgens het toestel weer inschakel en uit de standby haal, na periode langer dan 15 min, begint hij nog eens met "automatisch" updaten. Op de achtergrond (in standby) werkt dit dus kennelijk niet... Ik vraag me af wat dan überhaupt nog het nut van deze functie is. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110895

Pinobigbird schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:01:
[...]

Dit is mooi nieuws, want dat is toch echt wel een major bug. Het schijnt overigens niet te helpen tegen het traag laden van de sms-conversatie bij grote hoeveelheden sms'jes.
ik vind denk ik die traagheid erger dan de niet verzenden bug.
Ik sms enorm veel en dit is een zeer hoog irritatie niveau :(
En grote hoeveelheden sms valt nog wel mee.
Volgens mij word die al vanaf 10 of meer al traag....

Had het probleem al op htc touch hd waar ook de leo rom op zit.
Maar die is zelfs sneller! Dat zou toch niet mogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 110895 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:47:
[...]

ik vind denk ik die traagheid erger dan de niet verzenden bug.
Ik sms enorm veel en dit is een zeer hoog irritatie niveau :(
En grote hoeveelheden sms valt nog wel mee.
Volgens mij word die al vanaf 10 of meer al traag....

Had het probleem al op htc touch hd waar ook de leo rom op zit.
Maar die is zelfs sneller! Dat zou toch niet mogen
Gebruik je dan de threaded sms van Sense of de standaard message thingy stuff van Winmo 6.5? Schijnt veel uit te maken voor de snelheid omdat die laatste niet je hele conversaties inlaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

John Connor schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:43:
[...]

Hmmm... ik lees hier erg veel over. Maar moet zeggen dat ik daar zelf geen last van heb. Bij mij duurt het ongeveer 3-5 sec voordat een lange (50+) SMS geschiedenis is geladen. Misschien ook een bug niet bij iedereen voor komt?

Wat ik trouwens net wel tegenkwam was, dat wanneer ik weather update in Sense op auto update instel en dan bijv. om de 15 min refreshen, wanneer het toestel dan, langer dan die ingestelde 15 min, op standby staat de weather update niet automatisch (in standby-modus) plaatsvindt. Wanneer ik dan vervolgens het toestel weer inschakel en uit de standby haal, na periode langer dan 15 min, begint hij nog eens met "automatisch" updaten. Op de achtergrond (in standby) werkt dit dus kennelijk niet... Ik vraag me af wat dan überhaupt nog het nut van deze functie is. Meer mensen hier last van?
Dat van weather update was mij ook opgevallen idd!
Ik heb hem elk half uur staan.
Maar als ik poos niet gekeken heb schijnt het zonnetje nog op me telefoon terwijl het buiten al donker is ;)

en 3-5 sec met sms inladen....
Ik open sms en leg hem weg anders word ik er te gefrustreerd van!
Denk dat het bijna 30sec lang duurd......
Moet eerlijk zeggen heb niet geteld zal dat eens gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:49:
[...]

Gebruik je dan de threaded sms van Sense of de standaard message thingy stuff van Winmo 6.5? Schijnt veel uit te maken voor de snelheid omdat die laatste niet je hele conversaties inlaadt.
threaded sms van Sense.
Die standaard deed op mijn htc touch hd ook niet lekker vandaar ik eigenlijk niet geprobeerd had.

Maar die theaded sms moet toch gewoon normaal werken...
Overal lees je dat het zo een "snelle" telefoon is.

Voor de rest trouwens top telefoon, maar ik vind dit toch wel zware minpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Anoniem: 110895 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:50:
[...]

Maar als ik poos niet gekeken heb schijnt het zonnetje nog op me telefoon terwijl het buiten al donker is ;)

Ik weet 't niet hoor, maar ik roep maar wat... de mensen die last hebben van de zgn. SMS lag hebben die toevallig OOK (tegelijkertijd) last van het SMS (niet versturen) probleem? Misschien dat deze twee problemen dan aan elkaar gerelateerd zijn? Ik zou zelf niet weten hoe of wat... Maar aangezien ik geen last heb van het SMS (niet versturen) probleem en ook niet echt last heb van een SMS lag (zoals ik net al zei, is de laadtijd bij mij, i.g.v. een vrij uitgebreide SMS-chat/thread, gem. 3 tot 5 sec.), deze beide problemen, in het kader van de SMS, met elkaar verband houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepr
Anoniem: 110895 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:50:
[...]

yep, heb ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Wat heb je ook? Weather probleem of SMS (lag) probleem? Of beide??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepr
John Connor schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:16:
[...]

Wat heb je ook? Weather probleem of SMS (lag) probleem? Of beide??
Oeps, n weather probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12-2015
Hier naar mijn weten met default NL ROM - not one fix installed, nog geen last van SMS verzend bug gehad.. met ongeveer 200smsjes verstuurd. ~ 3 weken in bezit.

En traag openen van SMS threads met veel smsjes duurt wel lang bij mij. En 3 seconde vind ik ook lang.. Dat moet gewoon instant zijn of er moeten duizenden instaan, me +500 contacts staan er ook zo (< 1 sec).

En is het SMS verzend probleem niet related met als je hem aan een PC hebt hangen? Kwam paar keertje langs laatste paar dagen. Ik heb hem maar 1 keer aan een PC gehad, alleen de eerste dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Ik heb daarnet na de 'sms-fix' gelijk een sms'je verstuurd, nadat deze dus van de activesync afkwam. In eerste instantie kwam de sms weer in postvak uit te staan maar werd na een seconde of 15 toch verzonden. Ik hoop dat het hiermee dus opgelost is en het lijkt mij inderdaad verband te houden met activesync aangezien ik er geen last van heb gehad nadat ik niet meer gesynchroniseerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175330

cassiekai schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:27:
[...]

Wat doen jullie toch allemaal moeilijk.
Gewoon via gsmweb (of een andere website) je abonnement verlengen.
Die kan verlengen voor praktisch elke provider heeft zo,n beetje elke telefoon en dan betaal je ook nog eens minder dan direkt verlengen bij je provider.
Ik verleng al jaren via deze website en zit bij Telfort. Werkt als een trein.
ps
Je kan gelijk vergelijken of een andere provider goedkoper is.
Weet je gelijk waarom ik bij Telfort zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235657

Anoniem: 235657 schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:38:
Ik heb nog al een probleem, ik kan NETCFv35 niet installeren.
ik heb rom 1.48 en ik weet dat ik het op de telefoon geheugen moet zetten en niet op de sd.
maar ik krijg de volgende foutmelding:............zie pagina 2
Ik neem aan dat iemand hier een antwoord op heeft? Heb echt een probleem hier mee!!!

_/-\o_ graag jullie hulp!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Anoniem: 175330 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:44:
[...]

Die kan verlengen voor praktisch elke provider heeft zo,n beetje elke telefoon en dan betaal je ook nog eens minder dan direkt verlengen bij je provider.
ps
Zal GSMWeb weinig aan veranderen vrees ik, als de persoon nog meer dan 3/4 maanden vast zit aan zijn abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanwitkamp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:54
ik heb even een vraagje.
ik wil zelf binnenkort een HD2 aanschaffen bij verlenging van mijn (HI) abo.
ik was van plan dat bij Hi zelf te doen, maar ik vroeg me af of:
1) als een telefoon branded/simlocked is, kan ik dan nog custom ROMS van xda of iets dergelijks erop zetten?
2) is de HD2 van Hi branded of simlocked? (dat laatste denk ik wel, maar is hij ook branded?)
als namelijk het geval is dat een HD2 van Hi geen custom ROMs aankan, dan haal ik hem denk ik maar ergens anders....

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278817 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 00:12:
[...]

Als je in Outlook Express bij de accounts aangeeft dat je de berichten op de server wilt laten staan en bv. pas laat verwijderen als je de map verwijderde items leegmaakt, dan werkt het zoals jij wilt. Ik doe dat ook zo en ik krijg alle emails zowel op mijn PC als op mijn HD2. Als je ze van de HD2 verwijdert, blijven ze nog mooi op je PC beschikbaar en je hoeft niet te "synchen" :+
Bedankt nog voor de post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwin23
poing schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:35:
[...]

Inderdaad! Buitegewoon perfect :-D Stap voor stap wordt dit de ideale foon.
welk proggie is dit nou? die duttys task manager hebbik al, maar wil die wifi switch wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwin23
stefanwitkamp schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:50:
ik heb even een vraagje.
1) als een telefoon branded/simlocked is, kan ik dan nog custom ROMS van xda of iets dergelijks erop zetten?
2) is de HD2 van Hi branded of simlocked? (dat laatste denk ik wel, maar is hij ook branded?)
als namelijk het geval is dat een HD2 van Hi geen custom ROMs aankan, dan haal ik hem denk ik maar ergens anders....

alvast bedankt!
nog nooit iets gelezen over hi-branded, maar zou kunnen (geen idee dus)
custom roms kan wel, maar je moet waarschijnlijk wachten op een soft- of hardware matige SPL hack, deze is nog niet gemaakt door iemand...
als je een WWE versie neemt kan je wel gewoon de roms van xda erop zetten volgens mij (toch?), maar met een NL versie heb je dus die SPL hack nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Laatst online: 17-05 14:09
ik heb even een vraagje.

alvast bedankt!
Om een custom ROM te gebruiken moet de SPL worden vervangen, ook wanneer je een HTC unbranded hebt gekocht.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
ik heb even een vraagje.

alvast bedankt!
Hi verkoopt geen branded en simlocked telefoons, gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 08:06

HollovVpo1nt

I like gadgets

SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:37:
[...]

Voor mij toont het alleen maar aan dat dit ook gewoon een stuk techniek is waar je niet te lomp mee om moet springen, net zoals bijvoorbeeld een spiegelreflexcamera (ja die gaan vast ook wel stuk als je ze op t beton kwakt) of een laptop. Waarom zou een telefoon daar in vredesnaam tegen moeten kunnen? Bescherming is niet nodig - bij normaal gebruik.
Bij normaal gebruik kan die toch ook gewoon uit je handen vallen? Ik snap best dat jongleren niet onder normaal gebruik valt. Maar als je staat te bellen en je bent klaar en wilt hem in je zak stoppen, kan die best uit je handen vallen, dat kan altijd. Ik heb mijn Sony Ericsson w810i meerdere malen op bijzondere manier laten vallen en keer op keer stond ik versteld dat die nog heel was. Een paar schrammetjes, maar dat was het wel. En dat was ook gewoon een toetsen van circa 400 euro destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
ps
Ik zit er idd aan te denken dat ik misschien toch een andere provider neem. Ik ben bijna permanent in het Noorden en moet zeggen dat de 3G dekking niet bijster is hier. Ik heb begrepen dat KPN trager is maar als de dekking beter is dan heb ik er toch meer aan, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanwitkamp
  • Laatst online: 23:54
Elwin23 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:14:
[...]

nog nooit iets gelezen over hi-branded, maar zou kunnen (geen idee dus)
custom roms kan wel, maar je moet waarschijnlijk wachten op een soft- of hardware matige SPL hack, deze is nog niet gemaakt door iemand...
als je een WWE versie neemt kan je wel gewoon de roms van xda erop zetten volgens mij (toch?), maar met een NL versie heb je dus die SPL hack nodig...
dus als ik jou goed begrijp kun je op de HD2 NL versie zowiezo nog geen custom ROMs zetten? enkel op de WWE (world wide edition?) (= UK?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:29:
[...]

Bij normaal gebruik kan die toch ook gewoon uit je handen vallen? Ik snap best dat jongleren niet onder normaal gebruik valt. Maar als je staat te bellen en je bent klaar en wilt hem in je zak stoppen, kan die best uit je handen vallen, dat kan altijd. Ik heb mijn Sony Ericsson w810i meerdere malen op bijzondere manier laten vallen en keer op keer stond ik versteld dat die nog heel was. Een paar schrammetjes, maar dat was het wel. En dat was ook gewoon een toetsen van circa 400 euro destijds.
En ik snap best dat hij uit je handen kan vallen maar (mijn persoonlijke mening) net als bij een camera of laptop (die ook uit je handen kunnen vallen bij normaal gebruik) vind ik niet dat je kunt verwachten dat een telefoon daar tegen kan. Als 'ie het overleeft is het mooi meegenomen maar dat het niet goed is voor de levensduur moet je vooraf wel bekend zijn.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.