Anoniem: 335494 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:02:
@Novadecasa:
Alles lijkt nu via Windows Live gewoon te werken. De accountinstellingen zijn nu via het menu echter niet meer te veranderen. Ik kan dus bijvoorbeeld niet selecteren dat ik mijn hotmail elk half uur automatisch op wil laten halen? Het bevalt me eigenlijk niks dat Windows Live maar op een andere manier lijkt het hier niet te werken.
Ander vraagje: tijdens al het pielen heb ik Microsoft Direct Push aangezet. Voor het functioneren van hotmail is dit volgens mij niet nodig maar ik zie geen mogelijkheid om het weer uit te schakelen?
De link waarnaar Novadecasa je heeft verwezen klopt en daar staat alles in, maar kennelijk is het nog steeds niet duidelijk voor je...
Okay, heb je je hoofd erbij? Let je op? Ik ga het je 1x duidelijk uitleggen...
First of all, het instellen van hotmail en het instellen van je account bij Windows Live Messenger (WLM) zijn TWEE verschillende dingen!
Wat betreft het instellen van WLM dit spreekt voor zich. Je voert gewoon de gevraagde gegevens in, dus een bestaand e-mailadres en het wachtwoord daarvan (die heb je ongetwijfeld). Je kunt verder niet wat opties instellen, bijv. of je al je contacten wilt synchroniseren (zou ik niet doen, want die komen vervolgens in je telefoonboek te staan; nogal irriant m.i.). Wat betreft de automatisch synchronisatie van e-mail e.d. oftewel de push functie van WL(M), het volgende. Wanneer je naar Windows Live (WL) gaat en je opent "synchronisatie opties" (o.i.d.; heb m'n toestel nu niet bij de hand) dan kan je daar instellen of je de boel handmatig wilt ontvangen, om de zoveel minuut of bij binnenkomst (= push). Ik neem aan dat dit verder wel duidelijk voor je is... anders zou ik zeggen RTFM
Okay, nu wat betreft het instellen van een (tweede) hotmail-account BUITEN WL(M) OM. Dit wordt wel eens vaker als lastig ervaren en zal ik proberen goed aan je uit te leggen.
Zorg eerst dat je bij je e-mail instellingen komt (nogmaals heb m'n toestel niet bij de hand dus doe dit ook wat uit de losse pols nu). Kies ervoor om een nieuwe account toe te voegen. Typ je hotmail adres in, maar dan ZONDER hotmail.com in typen, maak er bijv. van (wat ik altijd doe) HOTMAI.CO, dan weet je zeker dat windows je adres niet herkent als een hotmail adres. Voer je wachtwoord in, etc. En belangrijk vink de optie instellingen automatisch ophalen/instellen (o.i.d.) UIT. Ga naar volgende. Vul de rest in, etc. Dat wijst zich wel. Wanneer alles ingesteld en opgeslagen is, open je opnieuw de e-mail instellingen en kies je er voor om deze aan te passen. Dan verander je hotmai.co alsnog in hotmail.com (wederom zonder automatisch ophalen/instellen van instellingen) doe je volgende, volgende, volgende, etc.. tot dat je klaar bent. En voila... je hebt hotmail ingesteld NAAST je WL(M).
EDIT1: 't zelfde geldt voor live.nl, live.com, etc...
EDIT2: ik zie dat 't verhaal er nogal warrig uit ziet, weinig structuur.. had er ook een stappenplan van kunnen maken, maar fuck it.. hier red je 't ook wel mee en ik ben te lui momenteel..
[
Voor 3% gewijzigd door
John Connor op 16-12-2009 21:35
. Reden: toevoeging: live.com, live,nl, etc/ warrig bla bla ]