HTC HD2 - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 100.370 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:58
stefanwitkamp schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:51:
[...]

dus als ik jou goed begrijp kun je op de HD2 NL versie zowiezo nog geen custom ROMs zetten? enkel op de WWE (world wide edition?) (= UK?)
nee hoor, zowel op een nl als op een en versie kun je custom roms zetten, alleen is er voor de hd2 nog geen hspl, dus custom roms zijn op beide nog niet mogelijk

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14599

enigste plek waar ik geen 3g heb is rondom mijn huis (in het noorden) voor de rest bijna overal 3g! (vodafone)

een vraagje, kan je ook zien hoeveel data je verzonden heb in totaal? kan geen totaal terugvinden op mijn telefoonrekeningspecs (ook vodafone). zou makkelijk zijn als toestel dat wel had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oziepp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-02-2011
Mijn camera heb ik altijd in een cameratas. Misschien toch maar een silicon case aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanwitkamp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-06 23:54
Mouki_9 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:55:
[...]

nee hoor, zowel op een nl als op een en versie kun je custom roms zetten, alleen is er voor de hd2 nog geen hspl, dus custom roms zijn op beide nog niet mogelijk
ah ok, bedankt.
en die hacked SPL, moeten die voor de NL en UK versie apart worden gemaakt (wat dus wss betekend dat die voor de UK er eerder is), of is dat direct voor alle HD2's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty-PK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik heb zojuist een erg raar probleem meegemaakt.

Ik stapte uit mijn auto, drukte terwijl igo8 aan het afsluiten was het toestel uit.

Later stapte ik weer in mijn auto, toen mijn telefoon nergens meer op reageerde. Ging niet aan, ook al drukte ik de aan knop langer in. Uiteindelijk de accu los moeten halen. Hierna startte de telefoon gelukkig wel weer op maar wél met een hard reset. Waardoor ik veel gegevens kwijt was en een boel zooi opnieuw moet gaan installeren. Het gekke is dat niet alles weg is. Zo was de afbeelding van het lockscherm onthouden en ook mijn agenda inhoud stond er nog in. De tijd, snelkoppeling van manilla en andere settings van manilla waren weg.

Je zou bijna denken dat manilla corrupt was geraakt en zichzelf heeft hersteld...maar toch érg kut als ik dit vaker voor gaat komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwin23
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-01-2022
Shifty-PK schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:28:

Ik stapte uit mijn auto, drukte terwijl igo8 aan het afsluiten was het toestel uit.

Later stapte ik weer in mijn auto, toen mijn telefoon nergens meer op reageerde. Ging niet aan, ook al drukte ik de aan knop langer in. Uiteindelijk de accu los moeten halen. Hierna startte de telefoon gelukkig wel weer op maar wél met een hard reset. Waardoor ik veel gegevens kwijt was en een boel zooi opnieuw moet gaan installeren. Het gekke is dat niet alles weg is. Zo was de afbeelding van het lockscherm onthouden en ook mijn agenda inhoud stond er nog in. De tijd, snelkoppeling van manilla en andere settings van manilla waren weg.

Je zou bijna denken dat manilla corrupt was geraakt en zichzelf heeft hersteld...maar toch érg kut als ik dit vaker voor gaat komen :(
gelijk opschrijven wat je allemaal instelt, mocht het zo zijn dat het vaker gebeurd, dan is het iig ietsje minder kut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 18:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Ongelofelijk dat ik dit niet voor elkaar krijg, maar hoe krijg je in godsnaam een verbinding met Windows Mobile Device Center in Windows 7 over bluetooth?

Nokia PC Suite was echt 10 keer makkelijker om je toestel te managen. Je contacten, documenten, foto's, programma's installeren zonder ze eerst te moeten overkopiëren, je toestel updaten, etc. Vreemd dat HTC vooralsnog niets soortgelijks heeft gemaakt. Of misschien mag het gewoon niet. Anyway, ik heb Bt aan staan, en mijn toestel is zichtbaar. Mijn PC ook. Hoe kan ik mijn HD2 met mijn PC pairen?

Over update gesproken, ik heb een Vodafone-toestel, hoe weet ik of daar de ROM-updates voor beschibaar zijn? En waar vind ik de ROM voor de update daarvoor? Of moeten wij gewoon om de zoveel tijd maar even checken op de HTC-website wanneer hij beschikbaar is?

Een vraag: Hebben jullie ook last van randen die uitsteken? Als ik mijn vinger van links naar rechts over het scherm beweeg, glijd deze daar geleidelijk van af. Ga ik van rechts naar links, dan steekts de 'rubberen' rand duidelijk iets uit. Best irritant en zegt wel iets over de constructiekwaliteit. Ben ik de enige of....

[ Voor 15% gewijzigd door RaJitsu op 15-12-2009 21:21 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-06 16:19
Shifty-PK schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:28:

Als je je telefoon uitzet terwijl er nog een programma draaid dan is het vrij normaal hoor. Doe dat maar eens met je PC :P

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
RaJitsu schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:53:
Ongelofelijk dat ik dit niet voor elkaar krijg, maar hoe krijg je in godsnaam een verbinding met Windows Mobile Device Center in Windows 7 over bluetooth?

Nokia PC Suite was echt 10 keer makkelijker om je toestel te managen. Je contacten, documenten, foto's, programma's installeren zonder ze eerst te moeten overkopiëren, etc. Vreemd dat HTC dit vooralsnog niet heeft gemaakt. Of misschien mag het gewoon niet. Anyway, ik heb Bt aan staan, en mijn toestel is zichtbaar. Mijn PC ook. Hoe kan ik mijn HD2 met mijn PC pairen?

Een vraag: Hebben jullie ook last van randen die uitsteken? Als ik mijn vinger van links naar rechts over het scherm beweeg, glijd deze daar geleidelijk van af. Ga ik van rechts naar links, dan steekts de 'rubberen' rand duidelijk iets uit. Best irritant en zegt wel iets over de constructiekwaliteit. Ben ik de enige of....
Ik vrees dat je de enige bent, bij mij is het allemaal vlak aan de rand. En bluetooth, werkt hier perfect met windows 7, misschien even de handleiding goed doornemen, dat hielp bij mij ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
stefanwitkamp schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:14:
[...]

ah ok, bedankt.
en die hacked SPL, moeten die voor de NL en UK versie apart worden gemaakt (wat dus wss betekend dat die voor de UK er eerder is), of is dat direct voor alle HD2's?
Is direct voor alle HD2's >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Waarschijnlijk heb ik het gemist, maar heb heet laatste gedeelte van deel 3 niet kunnen volgen en het is me nog niet geheel duidelijk.
Ik wil gaan updaten naar de 1.48 ROM, dit kan ik via de htc site doen heb ik gelezen.
Maar nu wil ik de contacten, foto's e.d. bewaren, daarnaast ook de mappen van tomtom, moet ik deze kopieren naar m'n pc en daarna weer terug zetten op de telefoon of kan het allemaal met PIMbackup?

Ondanks dat het vast al voorbij gekomen zal zijn hoop ik toch dat er even iemand is die mij opweg wil helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

Wie heeft de 1.61 rom geprobeerd? die schijnt veel zuiniger te zijn met batterijverbruik. Dankzij de de nieuwe radioversie. Ook geen sms probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235657

even voor de duidelijkheid, als je de batterij los maakt op je telefoon weer aan de praat te krijgen is dat toch geen HARD reset.
Dit is toch gewoon een soft reset, doe dit wel vaker en dan ben ik geen gegevens kwijt.
dus ik weet niet wat Shifty-PK heeft gedaan!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:42

Pinobigbird

doesn't share food!

Anoniem: 235657 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 22:13:
even voor de duidelijkheid, als je de batterij los maakt op je telefoon weer aan de praat te krijgen is dat toch geen HARD reset.
Dit is toch gewoon een soft reset, doe dit wel vaker en dan ben ik geen gegevens kwijt.
correct

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azelo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 13:24
ik heb vandaag ook de nieuwe rom van de htc site geinstalleerd.

Is het dan normaal dat de Rom niet aangepast wordt? Het nummer blijft het zelfde.
Bij mijn tytn II is dit geloof ik aangepast.

Waar ik me verder gigantisch aan erger is dat nu bij het e-mail tabblad ook een icoontje staat van outlook. Dit was voorheen niet en krijg het ook met geen mogelijkheid weg. Iemand een idee?

Voor de rest werk mijn hd2 perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175330

Nickalicious schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:23:
[...]

Zal GSMWeb weinig aan veranderen vrees ik, als de persoon nog meer dan 3/4 maanden vast zit aan zijn abonnement.
Je kan bestellen en het abo max 4 mnd uitstellen. Dan heb je wel alvastg de telefoon.
Maar wat ik eigenlijk bedoelde was weglopen bij je provider omdat hij de HTC HD2 niet heeft.
Dan verleng je via gsmweb o.i.d. en blijf je toch bij je eigen provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325881

Als ik een .cab installeer. Mag ik dit .rar bestand dan nadien verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51741

SMS-hotfix erin gezet :) en bij mij doet de auto-lock het ook niet meer....... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Anoniem: 51741 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:14:
SMS-hotfix erin gezet :) en bij mij doet de auto-lock het ook niet meer....... :|
Bovenaan Windows mobile even starten ( het windows logo linksbovenaan) en vervolgens onderaan 'vergrendelen' selecteren. Vervolgens moet het dan verholpen zijn als ik goed begrijp.

Iemand die mij kan helpen met eerder gestelde vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:05
Novadecasa schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:09:

Ondanks dat het vast al voorbij gekomen zal zijn hoop ik toch dat er even iemand is die mij opweg wil helpen.
Contacten en mail sync ik met outlook. Tomtom, foto's etc blijven op je geheugenkaart staan. Misschien dat je tomtom even opnieuw moet installeren maar als je bij het flashen je geheugenkaartje eruit haalt kan er iig niks met die bestanden gebeuren. Wat je ook kan doen is het bijgeleverde programma van Microsoft gebruiken of PIMbackup idd, alhoewel daar wel wat problemen mee waren dacht ik mbt de sms'jes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292789

autolock is te verhelpen door handmatig via windows toets te vergrendelen en daarna doet ie het weer.

Vraag:
ik druk op telefoon en zie daar bovenaan de sneltoets 1 met voicemail staan. Ook andere oproepen staan er. Nu kan ik al die andere oproepen wel verwijderen , maar deze melding niet .
Wat doe ik verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Groentenman schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:24:
[...]

Contacten en mail sync ik met outlook. Tomtom, foto's etc blijven op je geheugenkaart staan. Misschien dat je tomtom even opnieuw moet installeren maar als je bij het flashen je geheugenkaartje eruit haalt kan er iig niks met die bestanden gebeuren. Wat je ook kan doen is het bijgeleverde programma van Microsoft gebruiken of PIMbackup idd, alhoewel daar wel wat problemen mee waren dacht ik mbt de sms'jes?
Dankje! Misschien een domme vraag maar, ik gebruik tot op heden geen outlook dus hoe sync ik deze met elkaar? smsjes hoeven van mij niet bewaard te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 08:34
Novadecasa schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:09:
Waarschijnlijk heb ik het gemist, maar heb heet laatste gedeelte van deel 3 niet kunnen volgen en het is me nog niet geheel duidelijk.
Ik wil gaan updaten naar de 1.48 ROM, dit kan ik via de htc site doen heb ik gelezen.
Maar nu wil ik de contacten, foto's e.d. bewaren, daarnaast ook de mappen van tomtom, moet ik deze kopieren naar m'n pc en daarna weer terug zetten op de telefoon of kan het allemaal met PIMbackup?

Jazeker... gezien mijn iets late reactie, hoop ik dat je nog niet begonnen bent met backuppen en flashen want dat gaat niet goed aflopen! Okay komtieh, let op...

Je wilt gaan updaten van 1.43 ROM naar 1.48 ROM, dat is sowieso verstandig. Maar zorg voor het volgende:
- Maak een backup van je contacten, taken, agenda en sms'jes/mms'jes d.m.v. MS MyPhone (PIM Backup werkt nl. niet -> sms'jes worden niet op de juiste manier teruggezet in de HTC Messaging App.);

- M.b.t. alle overige op je toestel (dus niet op je SD-kaart) geinstalleerde programma's -> deze zijn NIET te backuppen met bijv. SPB Backup of Sprite Backup, doe je dit wel dan kan je voor grote problemen zorgen. Je kunt nl. geen backup terugzetten van programmabestanden wanneer je upgrade (of downgrade) naar een andere ROM. Het kan feitelijk gezien wel, maar je loopt een groot risico dat bepaalde systeembestanden daarbij ook worden overgeschreven, zodat je in 't ergste geval bestanden van 2 verschillende ROM versies door elkaar hebt lopen;

- M.b.t. al het geinstalleerde spul op je SD-kaart, dit kan geen kwaad VOOR ZOVER ze ook niet gedeeltelijk op je toestel zelf zijn geinstalleerd -> in dat geval: uninstall van de programma's (van je SD-kaart) en opnieuw installeren;

- Verwijder je SD-kaart voor de zekerheid uit het toestel wanneer je aan het flashen bent.

Meer mensen zijn hier al voor gewaarschuwd, zie XDA.

Succes!

[ Voor 0% gewijzigd door John Connor op 15-12-2009 23:36 . Reden: overzichtelijkheid stappen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
John Connor schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:35:
[...]

Jazeker... gezien mijn iets late reactie, hoop ik dat je nog niet begonnen bent met backuppen en flashen want dat gaat niet goed aflopen! Okay komtieh, let op...

Je wilt gaan updaten van 1.43 ROM naar 1.48 ROM, dat is sowieso verstandig. Maar zorg voor het volgende:
- Maak een backup van je contacten, taken, agenda en sms'jes/mms'jes d.m.v. MS MyPhone (PIM Backup werkt nl. niet -> sms'jes worden niet op de juiste manier teruggezet in de HTC Messaging App.);

- M.b.t. alle overige op je toestel (dus niet op je SD-kaart) geinstalleerde programma's -> deze zijn NIET te backuppen met bijv. SPB Backup of Sprite Backup, doe je dit wel dan kan je voor grote problemen zorgen. Je kunt nl. geen backup terugzetten van programmabestanden wanneer je upgrade (of downgrade) naar een andere ROM. Het kan feitelijk gezien wel, maar je loopt een groot risico dat bepaalde systeembestanden daarbij ook worden overgeschreven, zodat je in 't ergste geval bestanden van 2 verschillende ROM versies door elkaar hebt lopen;

- M.b.t. al het geinstalleerde spul op je SD-kaart, dit kan geen kwaad VOOR ZOVER ze ook niet gedeeltelijk op je toestel zelf zijn geinstalleerd -> in dat geval: uninstall van de programma's (van je SD-kaart) en opnieuw installeren;

- Verwijder je SD-kaart voor de zekerheid uit het toestel wanneer je aan het flashen bent.

Succes!
Bedankt!!
Ik heb het nog niet geprobeert ;) (zit overigens nog te twijfelen om nu te updaten ivm de uitgelekte 1.61 ROM, zodat ik niet alles straks nog een x moet doen)

Eén probleem is wel dat myphone niet werkt helaas.

TomTom e.d. dus gewoon eraf gooien en opnieuw installeren, dat is het beste dus.
Alle andere cab bestanden zoals taskmanager en torchbutton verwijderen en na de update ff installeren. (dit is immers ook een kleine moeite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Zijn er al (aardig) wat mensen hier op 't forum, die d.m.v. de goldcard methode hun 1.43/1.48 (NL) ROM hebben geflashed naar 1.61 (TUR/WWE)?

Voor de mensen die dit (al dan niet met succes) hebben gedaan: wat zijn tot dusver jullie bevindingen? Bugfixes (SMS (niet verzenden) probleem, SMS lag, etc.)? Evt. nieuwe bugs? En waar ik vooral erg nieuwsgierig naar ben, ik lees op XDA dat mensen helemaal wild worden (in positieve zin) door de nieuwe radio versie (betere 3G/H ontvangst, etc.) maar vooral dat de batterij een stuk langer mee gaat?

Kan iemand dit (allemaal) bevestigen?

Ik ben zeer benieuwd... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Novadecasa schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:45:
[...]

Bedankt!!
Ik heb het nog niet geprobeert ;) (zit overigens nog te twijfelen om nu te updaten ivm de uitgelekte 1.61 ROM, zodat ik niet alles straks nog een x moet doen)

Eén probleem is wel dat myphone niet werkt helaas.

TomTom e.d. dus gewoon eraf gooien en opnieuw installeren, dat is het beste dus.
Alle andere cab bestanden zoals taskmanager en torchbutton verwijderen en na de update ff installeren. (dit is immers ook een kleine moeite)
Klopt! TM en overige kleine cabjes kan je in cab-variant gewoon laten staan op je SD-kaart (daarmee bedoel ik dus de installatiebestandjes) maar ik zou ze idd wel even opnieuw installeren na het flashen. Tenminste, dat zou ik zelf ook altijd en zo weet je zeker dat de boel (daarna) ook nog vlekkeloos werkt.

Ik twijfel zelf ook over 1.61, ik zit nu op 1.48 (NL) ROM. Mocht je flashen naar 1.61 dan ben ik zeer benieuwd naar je bevindingen!

Hoezo werkt MyPhone niet? Dit programma is, als het goed is, al pre-installed op je toestel. Je moet echter wel een update (van MyPhone) uitvoeren voordat je 'm weer aan de praat krijgt. Mocht je daarna je sms/mms-backup hokje greyed-out zijn, even dit in het register aanpassen:

HKLM\Software\Microsoft\My Phone - - - > "DisableSMSDataType" van "1" naar "0"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Om alles goed te backuppen, raad ik iedereen SPB Backup aan. Versie is vorige week geupdate voor de HD2, en werkt als een tierelier. Je kan er echt alles mee backuppen, apart of full backup. Voor 18 euro heb je echt een super programma, je kan het ook gratis testen.

Zelf heb ik me telefoon ingesteld naar mijn tevredenheid, met programma's en alle instellingen die ik wil hebben. Daarna een full backup gemaakt, en 1 met alleen me contacten. Na wat programma's getest te hebben, wil het wel eens gebeuren dat je telefoon een beetje raar gaat reageren :P Binnen 3 minuten heb ik dan dankzij mijn backup alles weer terug zoals ik hem had ingesteld naar een clean install.

[ Voor 38% gewijzigd door Barfman op 16-12-2009 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328599

Ik heb een drie tal vraagjes cq kleine problemen
1 op zie (link)

http://www.htcforum.nl/forum/viewtopic.php?f=123&t=1450
Activeer verborgen Camera modussen:

'Burst' modus
- Open een Registry Editor
- Ga naar HKLM/Software/HTC/Camera/P6
- Stel in:
Enable = 1

'GPS Photo' modus
- Ga naar HKLM/Software/HTC/Camera/P10
- Stel in:
Enable = 1

'Sports' modus
- Ga naar HKLM/Software/HTC/Camera/P8
- Stel in:
Enable = 1

'Video Share' modus
- Ga naar HKLM/Software/HTC/Camera/P9
- Stel in:
Enable = 1

Deze aanpassingen gedaan krijg fout melding bij de burst kan foto niet vastleggen toegang tot bestand geweigerd, en de videoshare blijft de knop met filmbeeld/telefoon grijs.
Tevens is het sport gedeelte ook mij niet geheel duidelijk
gps foto doet het wel goed.
imand hier een oplossing voor?

2 dit betreft igo 8.3 en contacten
als ik nu in de contacten of via outlook contacten op menu klik kan ik niet meer kiezen voor navigeren
is dat op een of andere manier te fixen?
Tevens voorlopend op de htc carkitset en het automatisch starten in deze modus, ik vermoed dat hij dan co pilot zal willen opstarten(heb ik eraf gegooid) is daar een koppeling te maken naar igo (of tomtom voor de liefhebber)?

3 een bug als je naar muziek wilt luisteren via je oortjes dan kantelt hij niet meer, eerst kantelen en dan pas oortjes en visaversa
iemand anders daar ook last van ?

Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Anoniem: 328599 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 00:01:
Ik heb een drie tal vraagjes cq kleine problemen
1 op zie (link)

http://www.htcforum.nl/forum/viewtopic.php?f=123&t=1450
Activeer verborgen Camera modussen:
Verborgen camera modus is niet voor niets verborgen, de ene modus zal het wel doen, maar de andere dus niet. Denk dat je hier weinig aan kan doen.
2 dit betreft igo 8.3 en contacten
als ik nu in de contacten of via outlook contacten op menu klik kan ik niet meer kiezen voor navigeren
is dat op een of andere manier te fixen?
Tevens voorlopend op de htc carkitset en het automatisch starten in deze modus, ik vermoed dat hij dan co pilot zal willen opstarten(heb ik eraf gegooid) is daar een koppeling te maken naar igo (of tomtom voor de liefhebber)?
Dat van de contacten in iGO kan je beter melden bij iGO support, die zullen je wel moeten helpen als het inderdaad een bug is.
3 een bug als je naar muziek wilt luisteren via je oortjes dan kantelt hij niet meer, eerst kantelen en dan pas oortjes en visaversa
iemand anders daar ook last van ?

Menno
Zal het morgen even testen, heb even geen oordopjes bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

John Connor schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:35:
[...]

Succes!
Hier wil ik toch wel even iets aan toevoegen.
Als je mety sprite backup een backup maakt, kan je na de rom update weldegelijk je backup terugzetten.
Je moet dan alleen kiezen voor terugzetten als "merge level 1" of als dit fouten oplevert als "merge level 2" i.p.v. gewoon terugzetten.
Ik heb dit met de touch pro en de touch pro2 altijd probleemloos kunnen doen.
Het enige waar je erg in moet houden dat als je active sync gebruikt om de contactpersonen en je agenda niet terug te laten zetten. Dan krijg je ze n.l. dubbel.
Het programma waarschuwt daar trouwens voor.

Ik heb tomtom en iGO8 alle twee op sd-card geinstalleert staan. Hiervoor hoef ik dan alleen nog maar snelkopelingen voor aan te maken en ze draaien weer.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 175330 op 16-12-2009 00:36 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 11:03
Is er naast Garmin nog meer werkende navigatie software die verkeersinformatie binnenhaalt en gebruikt, beschikbaar voor deze telefoon? Ik begreep dat tmc onder tomtom niet werkte??
(mag over 2 weken verlengen en dat gaat wss deze HD2 worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom1se
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
Barfman schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:59:
Om alles goed te backuppen, raad ik iedereen SPB Backup aan. Versie is vorige week geupdate voor de HD2, en werkt als een tierelier. Je kan er echt alles mee backuppen, apart of full backup. Voor 18 euro heb je echt een super programma, je kan het ook gratis testen.

Zelf heb ik me telefoon ingesteld naar mijn tevredenheid, met programma's en alle instellingen die ik wil hebben. Daarna een full backup gemaakt, en 1 met alleen me contacten. Na wat programma's getest te hebben, wil het wel eens gebeuren dat je telefoon een beetje raar gaat reageren :P Binnen 3 minuten heb ik dan dankzij mijn backup alles weer terug zoals ik hem had ingesteld naar een clean install.
Ook kan Sprite backup een goed alternatief zijn. Let op, dit is geen free ware, maar je hebt wel een trail versie, dus je kan mooi uitproberen ;).

Sprite Backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Prom1se schreef op woensdag 16 december 2009 @ 08:52:
[...]

Ook kan Sprite backup een goed alternatief zijn. Let op, dit is geen free ware, maar je hebt wel een trail versie, dus je kan mooi uitproberen ;).

Sprite Backup
Sprite Backup werkte bij mij niet lekker, ook heb ik gekeken naar reviews, en daar kwam SPB Backup als beste door. Bij Sprite Backup had ik elke keer problemen met mijn internet connectie nadat ik een backup had terug gezet. Ook was Sprite Backup veel trager met backuppen en terug zetten, scheelde wel 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:55
ik had van de week ook mijn hd2 een romupdate gegeven van 1.43 naar 1.48 het eenige wat me tegenhield op te upgraden was dat ik al zoveel naar mijn hand heb gezet (zoals een andere theme contacten bepaalde aanpassingen zoals transparante klok en slider enz) dat ik eigenlijk voorlopig geen tijd had om het allemaal opnieuw te krijgen zoals het was. laat staan al de programma's die ik geinstalleerd had .

nu had ik op mn touch hd spb backup al draaien en dat bevalt me prima je kan zelf bepalen wat je presies wilt backuppen of heel simpel een volledige backup ,je kan daarna als je wilt zelf kiezen wat je weer wilt restoren, wat ik nog niet wist was of je ook kan restoren na een romupdate,ik had deze vraag nl al gesteld een paar dagen geleden op dit forum maar had er geen reactie op gekregen nu was ik toch best wel nieuwsschierig of het idd kon en kon ook niet langer wachten op de romupdate (je wilt toch het nieuwste van het nieuwste) dus had ik voordat ik de romupdate ging installeren nog even een volledige backup gemaakt en toen de nieuwe rom geinstaleerd vervolgens spb gedraait en gekozen voor een volledige restoor

hij kwam toen met de mededeling dat de romversie die ik wou restoren anders was dan de romversie van het toestel ( wat uiteraard klopte) en of ik het restoreproses in de diverend rom mode wou restoren. ik heb toen voor die optie gekozen en kreeg mijn hd in de zelfde staat terug als voor de update, alleen dan met de verbeterde rom versie en al de verbeteringen die daarin zijn doorgevoerd .ik heb hem nu almiddels weer 3 dagen draaien en ben geen problemen tegengekomen dus mijn ervaring met spb backup mbt een nieuwe rom zijn niets dan positief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Volgens mij is het al een keer voorbij gekomen, maar ik krijg het niet teruggevonden (tips&trucs voor de startpost?)
Maar hoe voeg ik op het homescreen een snelkoppeling toe naar de taskmanager???

Gisterenavond trouwens zitten spelen met Co-Pilot en ik moet zeggen. Ik kende het nog niet, maar ben zeer aangenaam verrast. Zeer compleet en superrap. En gewoon binnen zeer snelle coldfix. Pakket is op eerste gezicht beter als TT. Wat vinden jullie?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216663

Ik had gehoopt dat 1.48 ook zou zorgen voor een wat betere geluidskwaliteit tijdens bellen. Nog steeds last van kraakgeluid. Ben overgestapt naar Vodafone met nieuwe sim en dat hielp ook al niet. Zou het omruilen van het toestel een optie zijn of is de geluidskwaliteit gewoon niet super zijn van dit toestel? Ik lees niet veel meer van dit probleem hier overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335218

Heeft iemand een fix om een azerty klavier te bekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335178

Vandaag de sms hotfix om mijn HD2 gezet maar bied helaas voor mij geen oplossing. Op een gegeven moment wanneer ik een sms tik en die verstuur op het moment dat de telefoon switch van GPRS naar G3 Of H of andersom is er een klein moment dat er geen verbinding is met het netwerk. Net in dat gat van geen verbinding drukte ik op verzenden en blijft mijn sms in mijn outbox staan, de sms word dus niet verzonden maar dat is logisch, maar helaas ook niet wanneer de HD2 weer verbinding heeft met het netwerk. :? .

Dus ik stuur nog een sms maar dan naar mezelf terwijl mijn telefoon verbinding heeft met het netwerk, en helaas blijft deze sms ook in mijn outbox staan en komt niet aan. De beide smsen staan nu al een bijna een uur in mijn outbox maar worden nog steeds niet verzonden en een nieuwe sms erachteraan tikken geeft alleen maar als result dat ook die sms in de outbox blijft hangen.

Dus de sms hotfix werkt helaas niet voor mijn toestel :'(

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
Anoniem: 14599 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:55:
enigste plek waar ik geen 3g heb is rondom mijn huis (in het noorden) voor de rest bijna overal 3g! (vodafone)

een vraagje, kan je ook zien hoeveel data je verzonden heb in totaal? kan geen totaal terugvinden op mijn telefoonrekeningspecs (ook vodafone). zou makkelijk zijn als toestel dat wel had!
kan je wel per dag zien als je de online pdf variant pakt bij vodafone, online is de gespecificeerde rekening nml gratis...... je krijgt dan bericht per sms als de rekening klaar staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

Is weer een update voor het weer
http://www.htc.com/europe...spx?dl_id=814&news_id=409
Nog een vraag over de update's
Ik krijg de telefoon eind Dec
Kan ik eerst de update's er op gooien en dan de rest installeren wat ik wil
op de telefoon is dat slim of niet dat hoef ik toch geen back up te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojonny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-06 16:12
323 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:29:
Iemand ervaring met de weersupdate en het nut ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-06 00:04

Convoy

g44p

voor de meesten onder ons niet relevant lijkt me:

Note: This update is only applicable to ROM version is equal to 1.30.XXX.X or lower.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojonny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-06 16:12
Ah ok, niet voor ons dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:16
Even iets beter lezen

Update for HTC Touch2 Weather Updates
This update for HTC Touch2 allows us to bring you updates wherever your location, so you know the relevant weather information for where you are, no matter if you are on a 3G or a 2G network.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Anoniem: 235657 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 22:13:
Waarom blijft iedereen met de batterij aan de gang? Er zit een resetknop op hoor, naast het SDcard slot.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardreset.eu/images/htc_hd2_leo_hard_reset.jpg Voor een soft reset uiteraard.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-06 08:42
Anoniem: 328599 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 00:01:

'Burst' modus
- Ga naar HKLM/Software/HTC/Camera/P6
- Stel in:
Enable = 1

'Sports' modus
- Ga naar HKLM/Software/HTC/Camera/P8
- Stel in:
Enable = 1

Menno
Na het aanpassen van deze fix, kan ik de camera niet meer uitschakelen :|

En nog even een vraagje :

Hoe kan ik een snelkoppeling maken ?

[ Voor 7% gewijzigd door my_fiero op 16-12-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Atomsk schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:43:
[...]

Waarom blijft iedereen met de batterij aan de gang? Er zit een resetknop op hoor, naast het SDcard slot.
[afbeelding] Voor een soft reset uiteraard.
Ìk doe gewoon een softreset vanaf mijn homescreen, dat knopje is veel te veel werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
my_fiero schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:45:
[...]

En nog even een vraagje :

Hoe kan ik een snelkoppeling maken ?
Dat staat in de handleiding, links naar de handleiding zijn al tig keer gepost, ook hoe je een snelkoppeling kan maken trouwens.

Waarom wordt er zoveel gevraagd wat allang is voorbij gekomen, we hebben zo'n mooie zoekfunctie.

[ Voor 15% gewijzigd door Barfman op 16-12-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-06 08:42
Barfman schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:56:
[...]

Dat staat in de handleiding
helaas die heb ik al keren doorgebladerd.
Niet dat je die 30 mini blz een handleiding kan noemen :+

ik zoek nog wel een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-06 00:04

Convoy

g44p

my_fiero schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:11:
[...]

helaas die heb ik al keren doorgebladerd.
Niet dat je die 30 mini blz een handleiding kan noemen :+

ik zoek nog wel een keer
google is je vriend!

http://member.america.htc...091020_Leo_HTC_WWE_UM.pdf

have fun! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ja maar als je geen pen of zo bij de hand hebt is de batterij loskoppelen de snelste oplossing. is toch het zelfde als reseten.
voorheen zat er een stilo bij mijn htc touche dan kon je die gebruiken, nu dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 15:31
En zelfs die link was al meerdere malen vermeld, Jongen slaten we het niveau wat hoger krikken ipv de basis dingen 10x herhalen!

Om te beginnen: HardSPL is nu in test fase.. wat dus betekend binnenkort en zoals de planning er voor staat voor kerst met z'n alle roms flashen. Hopelijk valt de test fase niet tegen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Chutney schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:27:
En zelfs die link was al meerdere malen vermeld, Jongen slaten we het niveau wat hoger krikken ipv de basis dingen 10x herhalen!
Alleen horen de belangrijke zaken en tips&trucs verzameld te worden in de startpost. Dat voorkomt 10* dezelfde vraag.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Misschien even de TS DMén.. zodat deze netjes wordt geupdate weer :D, CLB kom er in?

[ Voor 10% gewijzigd door Chutney op 16-12-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Anoniem: 235657 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:26:
[...]

Ja maar als je geen pen of zo bij de hand hebt is de batterij loskoppelen de snelste oplossing. is toch het zelfde als reseten.
voorheen zat er een stilo bij mijn htc touche dan kon je die gebruiken, nu dus niet meer.
Toch wat meer kans op gegevensverlies lijkt me. Bij m'n pc trek ik tenslotte ook niet de stekker er even uit om deze te resettten.

Wat FAQ's in de OP zou wel praktisch zijn ja. Altijd die vragen weer over verjaardagen, etc.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 16:30

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Chutney schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:41:
Misschien even de TS DMén.. zodat deze netjes wordt geupdate weer :D, CLB kom er in?
Denk dat die het te druk heeft met spelen :+

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepr
  • Laatst online: 23-09-2019
Let op. Je moet eerst een snelkoppeling vanuit de windows-directory in de start-driectory plaatsen. Vervolgens kun je vanuit het homescreen de snelkoppeling maken. Dit staat niet in de handleiding. Zie wel andere delen van deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 16:51
weet iemand wat dit doet?
Update for HTC HD2 – SMS Function Update
http://www.htc.com/europe/supportdownloadlist.aspx?p_id=297&act=sd&cat=all
fixt het sms probleem ? of dat trage thread gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 15:51
Ik heb zojuist versie 1.61 erop gezet. Helaas is mijn agenda turks, maar er staat inmiddels een nieuwe 1.61 rom versie online. Ik ben nu bezig met het opladen van de telefoon en ben benieuwd hoelang de accu nu meegaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Lordsauron schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:30:
weet iemand wat dit doet?
Update for HTC HD2 – SMS Function Update
http://www.htc.com/europe/supportdownloadlist.aspx?p_id=297&act=sd&cat=all
fixt het sms probleem ? of dat trage thread gebeuren?
Fixt het mogelijke sms probleem.
Is al eerder aan de orde geweest.

T i M, ik ben ook erg benieuwd naar de accuduur bij de 1.61 ROM!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 09:25
Hallo mensen

Ik heb 2 problemen met mijn unbranded HD2 via Vodafone netwerk met de originele 1.43 ROM, zonder extra geinstalleerde programma's

1) Af en toe komt er een sms binnen waar dan alleen het nummer bij staat van de afzender en niet de naam.Open je dan de sms dan zie hij wel van wie de sms afkomstig is en de sms komt ook in de goede conversatie terecht.
Is dit ook iets dat met de SMS fix wordt opgelost?

2) Elke keer als ik mijn foon aanzet krijg ik dit op mn scherm. Hebben andere mensen van Vodafone dit ook?
Ik gebruik de standaard Vodafone instellingen, alleen de proxy staat uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.crxed.nl/fotos/forum/vf.jpg

Ik klik dan altijd op negeren en tik dan mn code in dan start de foon op en heb ik geen problemen met de verbinding
Enig idee?

mvg
Eddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Dat komt omdat je nog geen netwerk verbinding hebt gemaakt, omdat je de pincode nog niet hebt ingevoerd. Op de achtergrond wordt er ondertussen wel al naar mail / weer / rss of iets anders geupdate, wat dus gebruikt maakt van internet. Dat is dus de reden dat je deze foutmelding krijgt.

Vervelend maar ik zou mee er niet druk om maken, tenzij je vaak je toestel moet rebooten dan kan het vervelend zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:39
CRXed schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:42:

2) Elke keer als ik mijn foon aanzet krijg ik dit op mn scherm. Hebben andere mensen van Vodafone dit ook?

[afbeelding]

Ik klik dan altijd op negeren en tik dan mn code in dan start de foon op en heb ik geen problemen met de verbinding
Enig idee?

mvg
Eddy
Die tweede: Een programma probeert direct na het starten een internetverbinding te maken. Dat lukt niet, want je pin is nog niet ingevoerd, gevolg: melding dat verbinden mislukt (duh). Ik had op mijn tytnII hetzelfde met spb mobile shell die meteen een verbinding probeerde te maken.

Edit.... spuit 11 dus :)

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Chutney schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:00:
Dat komt omdat je nog geen netwerk verbinding hebt gemaakt, omdat je de pincode nog niet hebt ingevoerd. Op de achtergrond wordt er ondertussen wel al naar mail / weer / rss of iets anders geupdate, wat dus gebruikt maakt van internet. Dat is dus de reden dat je deze foutmelding krijgt.

Vervelend maar ik zou mee er niet druk om maken, tenzij je vaak je toestel moet rebooten dan kan het vervelend zijn!
Wat is dat nou voor een onzin, ik heb ook een pincode op mijn Vodafone simcard, en krijg nooit een foutmelding, al laat ik hem 5 minuten op het pincode scherm staan. Ook heb ik verschillende programma's die internetverbinding nodig hebben, maar die programma's gaan pas verbinding maken wanneer jij ingelogd bent. Je moet je er zeker druk om maken, want dit hoort gewoon niet. Ik zou als je eenmaal alles hebt opgestart, even je netwerkverbindingen verwijderen, en dan via de verbindingsinstelling opnieuw je netwerk laten zoeken. Je kunt ook proberen je ROM te updaten naar de nieuwere versie, misschien komt het dan ook goed.

Rom Update 1.48.404.2

[ Voor 8% gewijzigd door Barfman op 16-12-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

104831 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 18:29:
NoDataInRoaming, schakelt automatisch en desgewenst ongezien je data verbinding uit als je geen verbinding hebt met je eigen provider (roaming).
Dat alles geheel automatisch, in tegenstelling tot NoData wat je handmatig in en uit moet schakelen.
Werkt perfect hier. Ik rijdt regelmatig een stuk door duitsland omdat dat korter is en hoef me nu niet meer druk te maken met in/uit schakelen van de data verbinding.
Perfect programmatje.
is denk ik nog handiger!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Barfman schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:19:
[...]

Wat is dat nou voor een onzin, ik heb ook een pincode op mijn Vodafone simcard, en krijg nooit een foutmelding, al laat ik hem 5 minuten op het pincode scherm staan. Ook heb ik verschillende programma's die internetverbinding nodig hebben, maar die programma's gaan pas verbinding maken wanneer jij ingelogd bent. Je moet je er zeker druk om maken, want dit hoort gewoon niet. Ik zou als je eenmaal alles hebt opgestart, even je netwerkverbindingen verwijderen, en dan via de verbindingsinstelling opnieuw je netwerk laten zoeken. Je kunt ook proberen je ROM te updaten naar de nieuwere versie, misschien komt het dan ook goed.

Rom Update 1.48.404.2
Grappig dat je zonder werkelijk WM ervaring meteen het volgende als onzin bestempeld maar je kunt het reproduceren en wel als volgt:

Installeer het tooltje Outlook Email Scheduler, hier kun je instellen dat je mailboxen automatisch gecontroleerd worden om de met een interval i.

Zodra je telefoon boot en in windows komt, wordt deze tool meteen opgestart en begint dus ook meteen te pollen met de volgende melding als gevolg. Zo zijn er meerdere tools die op de achtergrond verbinding maken :)

Dus eerst even testen voor het direct als onzin bestempeld wordt.. je ziet zoals CRXed ook zelf meld, zodra hij de pin er in knalt.. werkt het internet perfect en geen meldingen meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
[...]

Rom Update 1.48.404.2
Ik had het eerder ook, maar naar het verbeteren van de instellingen van het emailaccount is het verdwenen.
Even instellingen wijzigen of compleet nieuw instellen zal waarschijnlijk het probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty-PK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05-2024
[...]

Ik had de batterij eruit gehaald omdat ik geen pen bij de hand had om het toestel te resetten. Volgens mij zou dit hetzelfde moeten doen of zie ik dat verkeerd?

Het is inderdaad geen hard reset wat ik had uitgevoerd. Alleen de batterije eruit gehaald toen het toestel nergens meer op reageerde. De bestanden waaren gewoon nog het toestel aanwezig maar toch moest manilla/wm6.5 zich opnieuw installeren. Daarom leek het een beetje op een hard reset.

Maar het blijft een erg vervelend probleem als je alles opnieuw moet instellen...alle cabjes opnieuw etc.

Hopelijk gebeurd dit alleen als je igo8 aan het afsluiten bent en terwijl je dit doet het toestel op standby zet.

@iemand "die zei dat je een pc toch ook niet moet uitzetten als deze een programma afsluit." Ik zie een telefoon toch echt anders dan een pc. Ik verwacht niet dat een telefoon volledig crashed als je deze uitzet terwijl deze nog met iets bezig is. En zeker niet dat het gehele besturingsysteem corrupt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Chutney schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:34:
[...]

Grappig dat je zonder werkelijk WM ervaring meteen het volgende als onzin bestempeld maar je kunt het reproduceren en wel als volgt:

Installeer het tooltje Outlook Email Scheduler, hier kun je instellen dat je mailboxen automatisch gecontroleerd worden om de met een interval i.

Zodra je telefoon boot en in windows komt, wordt deze tool meteen opgestart en begint dus ook meteen te pollen met de volgende melding als gevolg. Zo zijn er meerdere tools die op de achtergrond verbinding maken :)

Dus eerst even testen voor het direct als onzin bestempeld wordt.. je ziet zoals CRXed ook zelf meld, zodra hij de pin er in knalt.. werkt het internet perfect en geen meldingen meer ;)
Daar hoef je geen WM ervaring voor te hebben hoor, dit werkt het zelffde op andere platforms. Die pincode is juist voor het authoriseren van de gebruiker, het houd alle verbindingen tegen om misbruik te voorkomen als hij gestolen word. Ik heb het trouwens zelf getest, wanneer je hem op het pincode scherm laat staan, zie je duidelijk 2 kruisjes bij je verbindingen staan, wat dus inhoud dat hij geen verbinding maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Barfman op 16-12-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Barfman schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:55:
[...]
Die pincode is juist voor het authoriseren van de gebruiker
Pincode wordt gebruikt voor user authenticatie en niet autorisatie, autorisatie wordt verleend nadat je de juiste pincode ingevoerd hebt.

Daarom krijg je de melding dat wanneer er geprobeerd wordt om verbniding te maken.. "Jongens het werkt vandaag niet". Omdat de authenticatie fase niet doorlopen is dus wordt er geen autorisatie verleend om verbinding te maken en daar wordt melding van gemaakt.

Maar goed je kan je er aan storen of niet.

[ Voor 41% gewijzigd door Chutney op 16-12-2009 15:06 . Reden: quote van barfman geadd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 31-05 18:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Wat voor navigatiesysteem is aan te raden? Op mijn Nokia was ik wel fan van Sygic, maar met Windows Mobile en een groter scherm komen andere opties om te hoek kijken. Is iGo wat?
RaJitsu schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:53:

Een vraag: Hebben jullie ook last van randen die uitsteken? Als ik mijn vinger van links naar rechts over het scherm beweeg, glijd deze daar geleidelijk van af. Ga ik van rechts naar links, dan steekts de 'rubberen' rand duidelijk iets uit.Best irritant. Ben ik de enige of....
Zijn er echt niet meer mensen die dit niet hebben? Ik heb vandaag een toestel van een collega in mijn handen gehad (komt uit dezelfde winkel), en die had het ook. Het gaat om het uitsteken van nog geen halve millimeter. Ook zit er aan één kan speling tussen het glas en de 'lijst'.

[ Voor 15% gewijzigd door RaJitsu op 16-12-2009 15:40 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
John Connor schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:52:
[...]

Klopt! TM en overige kleine cabjes kan je in cab-variant gewoon laten staan op je SD-kaart (daarmee bedoel ik dus de installatiebestandjes) maar ik zou ze idd wel even opnieuw installeren na het flashen. Tenminste, dat zou ik zelf ook altijd en zo weet je zeker dat de boel (daarna) ook nog vlekkeloos werkt.

Ik twijfel zelf ook over 1.61, ik zit nu op 1.48 (NL) ROM. Mocht je flashen naar 1.61 dan ben ik zeer benieuwd naar je bevindingen!

Hoezo werkt MyPhone niet? Dit programma is, als het goed is, al pre-installed op je toestel. Je moet echter wel een update (van MyPhone) uitvoeren voordat je 'm weer aan de praat krijgt. Mocht je daarna je sms/mms-backup hokje greyed-out zijn, even dit in het register aanpassen:

HKLM\Software\Microsoft\My Phone - - - > "DisableSMSDataType" van "1" naar "0"
MyPhone werkt al, nog even de sms functie aanpassen binnenkort. Handige tip ;)
Hoe sync ik nu met outlook, heb nu mijn hotmailaccount werkende in outlook en wil dat met die verjaardagen enz nu ook goed hebben. Moet ik daarvoor active sync downloaden? Active sync is toch niet toegestaan bij vista , dat zat toch bij Windows Device Center in? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 01:33
RaJitsu schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:36:
Zijn er echt niet meer mensen die dit niet hebben? Ik heb vandaag een toestel van een collega in mijn handen gehad (komt uit dezelfde winkel), en die had het ook. Het gaat om het uitsteken van nog geen halve millimeter. Ook zit er aan één kan speling tussen het glas en de 'lijst'.
Ik denk dat dit gewoon gebruikelijke afwijkingen zijn in de productie. Als ik met mijn vinger naar rechts en links ga voel ik een klein beetje van de rubberen rand. Afgezien dat ik me afvraag waarom je met je vinger van het toestel af zou willen gaan, ervaar ik het ook niet als hinderlijk. Of die van jou zou nog meer moeten uitsteken maar een halve mm is ook wat ik hier heb. Het enige vervelende vind ik dat er wel eens stof tussen blijft zitten.

Ik heb trouwens op mijn scherm aan de onderkant drie plekjes zitten die je niet kan wegpoetsen. Het lijken wel hele kleine putjes, maar ik kan me niet bedenken hoe die er zouden zijn gekomen en wat uberhaupt dit zou kunnen veroorzaken. Gelukkig is dit zo dicht bij de rand dat ik er weinig last van heb, maar ik hoop niet dat het mijn schuld is en dat er meer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119490

Ik heb meerendeel van alle topics gelezen, lees veel over tomtom. Is CoPilot niet fijn??? Is CoPilot het niet waard om te kopen? Voor en tegens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CRXed schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:42:
Hallo mensen

Ik heb 2 problemen met mijn unbranded HD2 via Vodafone netwerk met de originele 1.43 ROM, zonder extra geinstalleerde programma's

1) Af en toe komt er een sms binnen waar dan alleen het nummer bij staat van de afzender en niet de naam.Open je dan de sms dan zie hij wel van wie de sms afkomstig is en de sms komt ook in de goede conversatie terecht.
Is dit ook iets dat met de SMS fix wordt opgelost?

[afbeelding]

Enig idee?

mvg
Eddy
Je komt zelf al met de oplossing.
Je telefoon probeert al verbinding te krijgen voor jij je pin hebt kunnen ingeven .
Niets aan de hand dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Rom Update 1.48.404.2
Niks onzin.
Bij mij komt het ook wel eens voor.
De uitleg is imo correct.
Wat jij voorstelt is op z'n zachts gesproken noal overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimeMENL
  • Laatst online: 04-06 10:30
RaJitsu schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:36:
[...]
Speling tussen de het glas en de lijst lijkt me toch niet echt normaal. Ik heb het iig niet en ik vraag me af of je telefoon daarvan steviger wordt. Die opstaande rand heb ik daarentegen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Anoniem: 175330 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:12:
[...]

Niks onzin.
Bij mij komt het ook wel eens voor.
De uitleg is imo correct.
Wat jij voorstelt is op z'n zachts gesproken noal overdreven.
Wat is er overdreven aan, je hoort gewoon niet zo'n melding te krijgen. Dus zeker wel onzin om te zeggen dat het normaal is, en dat je er niet aan moet storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Barfman schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:06:
[...]

Wat is er overdreven aan, je hoort gewoon niet zo'n melding te krijgen. Dus zeker wel onzin om te zeggen dat het normaal is, en dat je er niet aan moet storen.
+1, bij gebruik van de juiste instellingen zal deze melding verdwijnen.
Heb het zelf ook gehad, zoals eerder vermeld, en dat is inderdaad 'storend'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203054

Wat adviseren jullie als programma om te chatten. Ik ben zelf nu Nimbuzz aan het testen, maar zitten toch nog de nodige bugs in. Telefoon loopt helemaal vast als ik een telefoontje krijg en Nimbuzz staat aan. Wil graag goed en betrouwbaar kunnen chatten met meer dan alleen MSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
SgtStrider schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:20:
[...]

http://www.htc.com/nl/Sup...spx?dl_id=804&news_id=401 met serienummer
HT9AVNW01232

Daarna proberen up te daten, en anders ff SPL aanpassen :)
Iemand dit al geprobeerd? Enig idee hoe het met de garantie zit in geval van een vodafone branded !@#$%^&*&^%$# toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335494

Ola,

Sinds gisteren een HD2 in bezit en zeer tevreden, maar...

Het lukt mij met geen mogelijkheid om hotmail goed werkend te krijgen. Via windows live is het installeren een eitje en ik kan dan inderdaad mijn laatste 50 emails lezen. Alleen werkt het verzenden/ontvangen vervolgens helemaal niet; het blijft dus bij die desbetreffende 50 emails en nieuwe mail is niet binnen te halen. Verzenden van email lukt ook niet.

Iemand een idee? Kan het te maken hebben met het feit dat ik circa 1500 emails in mijn hotmail account heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Anoniem: 335494 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:55:
Ola,

Sinds gisteren een HD2 in bezit en zeer tevreden, maar...

Het lukt mij met geen mogelijkheid om hotmail goed werkend te krijgen. Via windows live is het installeren een eitje en ik kan dan inderdaad mijn laatste 50 emails lezen. Alleen werkt het verzenden/ontvangen vervolgens helemaal niet; het blijft dus bij die desbetreffende 50 emails en nieuwe mail is niet binnen te halen. Verzenden van email lukt ook niet.

Iemand een idee? Kan het te maken hebben met het feit dat ik circa 1500 emails in mijn hotmail account heb?
Daar mag het niet mee te maken hebben, heb zelf een account met meer dan 10.000 mailtjes, die haalt die echt niet allemaal op (gelukkig) ;)
Welke instellingen heb je ingesteld?
Of heb je alles automatisch door messenger laten instellen?

Lees dit anders even, ook de link van in de 2e reactie is waardevol.
http://www.winmo.nl/hotmail-op-de-htc-hd2-smartphones/

[ Voor 6% gewijzigd door Novadecasa op 16-12-2009 19:12 . Reden: Toevoegen van bruikbare informatie/link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Novadecasa

Ik heb het al op verschillende manieren proberen te doen maar bottom line is dat, zodra ik aangeef dat het een hotmailadres betreft, Windows Live opeens inspringt en alles automatisch instelt. En ow ja, ik bedoelde 15.000 emails!

Mag ik vragen hoe jij het hebt aangepakt?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 335494 op 16-12-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Zoals ik hierboven aangaf, gebruik de geposte link even, lees die informatie.
De tip voor het invoeren van het email adres met 'hotmal.com' ipv 'hotmail.com' zorgt ervoor dat windows niet zelf die instellingen instelt. Mocht je er niet uitkomen geef ik mijn instellingen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250812

Twee van de drie keer loopt mijn HD2 vast als ik iemand probeer te bellen of gebeld wordt. Verder heb ik nooit vastlopers. Ik gebruik de 1.48 NLD ROM.
Heeft iemand dezelfde problemen? Of misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:05
Anoniem: 119490 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:09:
Ik heb meerendeel van alle topics gelezen, lees veel over tomtom. Is CoPilot niet fijn??? Is CoPilot het niet waard om te kopen? Voor en tegens?
Ik zou TomTom nemen, er is imho niets beters en gebruiksvriendelijker op de markt. Inc. een zeer goede support van nieuwe mappen en de mapshare updates (gebruikers die zelf wijzigingen kunnen maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Novadecasa schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:14:
Zoals ik hierboven aangaf, gebruik de geposte link even, lees die informatie.
Ah sorry, die link had ik nog niet gezien!

Overigens had ik de werkwijze zoals daar beschreven staat (dus hotmal ipv hotmail) zelf al eens uitgeprobeerd. Als ik er vervolgens echter via de accountinstellingen weer hotmail van maak, springt automatisch het hele Windows Live verhaal weer aan.

Ik zal het met de instellingen van de link nogmaals proberen. Thanks voor de hulp alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-04 11:44
Kan iemand mij wat duidelijkheid verschaffen over hoe ik het beste een filmpje kan kijken op de HD2.
Met name het formaat en hoe ik de verhouding goed krijg...stel ik heb een dvd die wil ik ombouwen naar een goed formaat voor de HD2...en hoe hou ik de groote een beetje in toom...

THNX...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Laatst online: 22-05 11:43
Groentenman schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:29:
[...]

Ik zou TomTom nemen, er is imho niets beters en gebruiksvriendelijker op de markt. Inc. een zeer goede support van nieuwe mappen en de mapshare updates (gebruikers die zelf wijzigingen kunnen maken).
TomTom is echt dikke ruk. Gewoon een goede marketing binnen in NL omdat het ook NL produkt is.. ik zou eens voor Igo8 gaan (er gaat een wereld voor je open) of wanneer je een beetje wil proberen met Navigon 7.4.2 Dat blijft de ubernavigatie... (deze is te vinden op verschillende fora om te testen en uiteraard aanschaffen indien het goed bevalt :-) )

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
@Tzeunis, ik vind de kaarten die geleverd worden bij Navigon niet zo gedetaileerd vs TomTom. IGO8 moet ik nog eens proberen daar kan ik nog niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Novadecasa:

Alles lijkt nu via Windows Live gewoon te werken. De accountinstellingen zijn nu via het menu echter niet meer te veranderen. Ik kan dus bijvoorbeeld niet selecteren dat ik mijn hotmail elk half uur automatisch op wil laten halen? Het bevalt me eigenlijk niks dat Windows Live maar op een andere manier lijkt het hier niet te werken.

Ander vraagje: tijdens al het pielen heb ik Microsoft Direct Push aangezet. Voor het functioneren van hotmail is dit volgens mij niet nodig maar ik zie geen mogelijkheid om het weer uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Anoniem: 335494 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:02:
@Novadecasa:

Alles lijkt nu via Windows Live gewoon te werken. De accountinstellingen zijn nu via het menu echter niet meer te veranderen. Ik kan dus bijvoorbeeld niet selecteren dat ik mijn hotmail elk half uur automatisch op wil laten halen? Het bevalt me eigenlijk niks dat Windows Live maar op een andere manier lijkt het hier niet te werken.

Ander vraagje: tijdens al het pielen heb ik Microsoft Direct Push aangezet. Voor het functioneren van hotmail is dit volgens mij niet nodig maar ik zie geen mogelijkheid om het weer uit te schakelen?
De link waarnaar Novadecasa je heeft verwezen klopt en daar staat alles in, maar kennelijk is het nog steeds niet duidelijk voor je...

Okay, heb je je hoofd erbij? Let je op? Ik ga het je 1x duidelijk uitleggen...

First of all, het instellen van hotmail en het instellen van je account bij Windows Live Messenger (WLM) zijn TWEE verschillende dingen!

Wat betreft het instellen van WLM dit spreekt voor zich. Je voert gewoon de gevraagde gegevens in, dus een bestaand e-mailadres en het wachtwoord daarvan (die heb je ongetwijfeld). Je kunt verder niet wat opties instellen, bijv. of je al je contacten wilt synchroniseren (zou ik niet doen, want die komen vervolgens in je telefoonboek te staan; nogal irriant m.i.). Wat betreft de automatisch synchronisatie van e-mail e.d. oftewel de push functie van WL(M), het volgende. Wanneer je naar Windows Live (WL) gaat en je opent "synchronisatie opties" (o.i.d.; heb m'n toestel nu niet bij de hand) dan kan je daar instellen of je de boel handmatig wilt ontvangen, om de zoveel minuut of bij binnenkomst (= push). Ik neem aan dat dit verder wel duidelijk voor je is... anders zou ik zeggen RTFM 8)7

Okay, nu wat betreft het instellen van een (tweede) hotmail-account BUITEN WL(M) OM. Dit wordt wel eens vaker als lastig ervaren en zal ik proberen goed aan je uit te leggen.
Zorg eerst dat je bij je e-mail instellingen komt (nogmaals heb m'n toestel niet bij de hand dus doe dit ook wat uit de losse pols nu). Kies ervoor om een nieuwe account toe te voegen. Typ je hotmail adres in, maar dan ZONDER hotmail.com in typen, maak er bijv. van (wat ik altijd doe) HOTMAI.CO, dan weet je zeker dat windows je adres niet herkent als een hotmail adres. Voer je wachtwoord in, etc. En belangrijk vink de optie instellingen automatisch ophalen/instellen (o.i.d.) UIT. Ga naar volgende. Vul de rest in, etc. Dat wijst zich wel. Wanneer alles ingesteld en opgeslagen is, open je opnieuw de e-mail instellingen en kies je er voor om deze aan te passen. Dan verander je hotmai.co alsnog in hotmail.com (wederom zonder automatisch ophalen/instellen van instellingen) doe je volgende, volgende, volgende, etc.. tot dat je klaar bent. En voila... je hebt hotmail ingesteld NAAST je WL(M).

EDIT1: 't zelfde geldt voor live.nl, live.com, etc...

EDIT2: ik zie dat 't verhaal er nogal warrig uit ziet, weinig structuur.. had er ook een stappenplan van kunnen maken, maar fuck it.. hier red je 't ook wel mee en ik ben te lui momenteel.. :+

[ Voor 3% gewijzigd door John Connor op 16-12-2009 21:35 . Reden: toevoeging: live.com, live,nl, etc/ warrig bla bla ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Het lijkt erop alsof je 't over 2 verschillende dingen hebt... nl. playback EN edit?
JudgeTreve schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:34:
Kan iemand mij wat duidelijkheid verschaffen over hoe ik het beste een filmpje kan kijken op de HD2.
Puur bekijken (dus playback), zou ik zeggen: CorePlayer (zie een van m'n eerdere posts)
Met name het formaat en hoe ik de verhouding goed krijg...stel ik heb een dvd die wil ik ombouwen naar een goed formaat voor de HD2...en hoe hou ik de groote een beetje in toom...

(...)
I have no fuckin' idea! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Anoniem: 250812 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:28:
Twee van de drie keer loopt mijn HD2 vast als ik iemand probeer te bellen of gebeld wordt. Verder heb ik nooit vastlopers. Ik gebruik de 1.48 NLD ROM.
Heeft iemand dezelfde problemen? Of misschien een oplossing?
Nooit ooit... never happen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51741

Heeft iemand nog meer last van de HD2 die niet meer locked na de SMS-hot update ? :|
Kreeg de opmerking om de foon regelmatig proberen te locken maar die vlieger gaat ff niet op. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302609

Heeft iemand een cab bestand die MUZIEK naar Muziek veranderd in sense? Ik ben niet bekend met register aanpassen vandaar dat ik het even vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 11:03
Chutney schreef op woensdag 16 december 2009 @ 20:45:
@Tzeunis, ik vind de kaarten die geleverd worden bij Navigon niet zo gedetaileerd vs TomTom. IGO8 moet ik nog eens proberen daar kan ik nog niets over zeggen.
Werkt bij TomTom het verkeersinformatiegebeuren TMC??
Een kameraad van me is btw erg te spreken over Garmin, hierbij schijnt dit iig wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Laatst online: 22-05 11:43
rjvisje schreef op woensdag 16 december 2009 @ 22:14:
[...]

Werkt bij TomTom het verkeersinformatiegebeuren TMC??
Een kameraad van me is btw erg te spreken over Garmin, hierbij schijnt dit iig wel te werken.
Op XDA loopt een topic over de TMC.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=512630
Is freeware, dus zal de test der mods wel doorstaan denk ik...

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:42

Pinobigbird

doesn't share food!

Anoniem: 302609 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 22:05:
Heeft iemand een cab bestand die MUZIEK naar Muziek veranderd in sense? Ik ben niet bekend met register aanpassen vandaar dat ik het even vraag.
Je hoeft daarvoor niet het register in:
Pinobigbird in "HTC HD2 - Deel 3"
Pinobigbird schreef op zondag 13 december 2009 @ 10:39:
[...]

De string "MUZIEK" staat in het bestand /Windows/56ae5a2d_manila.
  1. Zet HTC Sense uit (Tabblad instellingen > Menu > Meer > Vandaag > Tabblad Items > Vinkje weg bij HTC Sense).
  2. Edit /Windows/56ae5a2d_manila met de editor in Total Commander.
  3. Verander "MUZIEK" in "Muziek"
  4. Sla het bestand op.
  5. Zet HTC Sense weer aan.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.