Gewoon een keer handmatig locken (via Windows button linksbovenin en dan 'lock' linksonderin). Daarna werkt het weer.Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:56:
Heeft iemand nog meer last van de HD2 die niet meer locked na de SMS-hot update ?![]()
Kreeg de opmerking om de foon regelmatig proberen te locken maar die vlieger gaat ff niet op.
Verwijderd
is er een mogelijkheid om mijn alarm tonen aan te passen? De standaard tonen zijn enorm kort, soms hoor ik em zelfs niet voor wakker te worden.
Ik had er al achter gezocht en ze zeiden dat je je MP3 file moet omzetten naar WAV, ok geen probleem. Maar dan zeiden ze dat je het niet in de beltonen map moet zetten maar gewoon in 'windows' .
Moet ik in root gaan?
Ik had er al achter gezocht en ze zeiden dat je je MP3 file moet omzetten naar WAV, ok geen probleem. Maar dan zeiden ze dat je het niet in de beltonen map moet zetten maar gewoon in 'windows' .
Moet ik in root gaan?
Verwijderd
@Pinobigbird ik heb de map 56ae5a2d_manila gevonden in total commander, maar wat moet ik dan doen? Ik kan de map niet openen en zie dus geen MUZIEK staan.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 23:24 ]
Heb contact gehad met de PDA-shop en helaas moet ik dus nog 2 weken wachtenJe kunt dat bij iedere winkel doen, hoeft niet persé bij vodafone (internet/winkel) zelf. Ik heb zelf ook 3,5 maand voor de contract einddatum via pdashop verlengt.
Greetz
jasn.vw
je moet het in de windows map op de telefoon zetten, dus niet op de sd kaart.
brein 5, helaas ik was ff off-line.waarschijnlijk ben je nu al een eind op weg?
je moet het in de windows map op de telefoon zetten, dus niet op de sd kaart.
brein 5, helaas ik was ff off-line.waarschijnlijk ben je nu al een eind op weg?
Verwijderd
@John Connor & Novadecasa.
Dank voor de hulp (John, voor de uitgebreide leidraad).
Zoals ik al aangaf werkt het instellen via Windows Live nu perfect. Voorheen werkte het verzenden/ontvangen niet maar inmiddels geen problemen meer. Wellicht dat de rom update van vanmiddag er iets mee te maken heeft.
De tweede optie (dus bijvoorbeeld hotmal ipv hotmail en dan vervolgens in accountinstellingen weer veranderen in hotmail) werkte niet omdat ik direct in het eerste scherm van de accountinstelling de aanpassing al deed. Hierbij nam Windows Live de boel weer direct over. Truc blijkt te zijn om dit eerste scherm door te klikken en pas in een later scherm de gebruikersnaam aan te passen. De mail wordt nu perfect gesynchroniseerd maar als ik de instellingen weer bekijk staat er nog steeds xxxx@hotmal.com. Vage bedoeling maar ik vind het best zo.
Hoi
Zoals ik al aangaf werkt het instellen via Windows Live nu perfect. Voorheen werkte het verzenden/ontvangen niet maar inmiddels geen problemen meer. Wellicht dat de rom update van vanmiddag er iets mee te maken heeft.
De tweede optie (dus bijvoorbeeld hotmal ipv hotmail en dan vervolgens in accountinstellingen weer veranderen in hotmail) werkte niet omdat ik direct in het eerste scherm van de accountinstelling de aanpassing al deed. Hierbij nam Windows Live de boel weer direct over. Truc blijkt te zijn om dit eerste scherm door te klikken en pas in een later scherm de gebruikersnaam aan te passen. De mail wordt nu perfect gesynchroniseerd maar als ik de instellingen weer bekijk staat er nog steeds xxxx@hotmal.com. Vage bedoeling maar ik vind het best zo.
Hoi
Ik weet wel hoe dit kan. Je hebt als naam van de account waarschijnlijk (ook) xxx@hotmal.com (o.i.d.) opgegeven. Dit is echter niet nodig, bij de naam van de e-mailaccount kan je wel gewoon hotmail.com (volledig) opgeven, alleen bij het e-mailadres (ten tijde van instellen) zelf niet. Dit kun je nu ook niet meer veranderen (greyed-out) tenzij je de hele account verwijderd en opnieuw instelt.Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 00:16:
@John Connor & Novadecasa.
Hoi
[Dit bericht is verstuurd vanaf mijn iPod Touch 2G, aangezien ik met m'n HD2 via Opera niet kan inloggen op Tweakers. Meer mensen met dit probleem?]
Verwijderd
Ik heb een vraagje heb opera mobile 10 (beta) geinstalleerd, echter hij wil niet kantelen.
Ik weet het is beta maar toch?
Tevens krijg ik bij beide agenda's geen verjaardagen te zien, terwijl deze wel bij de contactpersonen zijn ingevuld, ik kan niets vinden in de gebruiksaanwijzing (kijk er misschien overheen?)
Zou makkelijk zijn nooit meer je huwelijksdag vergeten :-))
Igo probleem al opgelost, pna versie ipv pda versie
Blijft de vraag over de carkitmodus staan, wat doet hij strak gaat hij opzoek naar copilot of ?(wanneer je hem in de strakke carkithouder klikt)
M Damsma
Ik weet het is beta maar toch?
Tevens krijg ik bij beide agenda's geen verjaardagen te zien, terwijl deze wel bij de contactpersonen zijn ingevuld, ik kan niets vinden in de gebruiksaanwijzing (kijk er misschien overheen?)
Zou makkelijk zijn nooit meer je huwelijksdag vergeten :-))
Igo probleem al opgelost, pna versie ipv pda versie
Blijft de vraag over de carkitmodus staan, wat doet hij strak gaat hij opzoek naar copilot of ?(wanneer je hem in de strakke carkithouder klikt)
M Damsma
Mijn voor keur is:Groentenman schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:29:
[...]
Ik zou TomTom nemen, er is imho niets beters en gebruiksvriendelijker op de markt. Inc. een zeer goede support van nieuwe mappen en de mapshare updates (gebruikers die zelf wijzigingen kunnen maken).
1 - Navigon
mooie kaart (3D) wat wel even wennen is, groot plus punt is dat er 3 routes worden berekend waarvan jij kunt kiezen welke je wilt, die zijn zichtbaar op de kaart.
2 - TomTom
Makkelijk alles voor te vinden, gebruiks vriendelijk, wel veel versies op het net waardoor het af en toe zoeken is welke je moet hebben met welke kaart.
3 - CoPilot
Geen ervaring, maar wat ik gezien heb op de site ervan ziet het er erg simpel uit, hoe goed deze navigeert weet ik niet.
4 - google maps
leuke gratis oplossing, niet echt een route planner maar het werkt wel. nadeel is wel dat je een internet verbinding moet hebben.
99 - IGO
Naar mijn mening slecht, niet gebruiks vriendelijk, groot gemis is schuiven in de kaart !
locatie ingeven is omslachtig, sugesties zijn niet goed.
Enigste plus punt is de optie die bijhoud, je snelst gereden snelheid,afstand enz. (log)
Ik draai nu tomtom en navigon naast elkaar, zonder probleem
Natuurlijk is dit mijn ervaring, maar als iemand dit anders vind kan dat
Verwijderd
Is moeilijk te zeggen. Het belangrijkste van ieder navigatiesysteem is m.i.:Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:09:
Ik heb meerendeel van alle topics gelezen, lees veel over tomtom. Is CoPilot niet fijn??? Is CoPilot het niet waard om te kopen? Voor en tegens?
- de "correctheid" van de routes die gepland worden
- Is de route juist, in de zin dat er geen doodlopende etc. straten worden meegenomen
- is de route goed te rijden of worden er idiosyncratische keuzes gemaakt die een normaal mens niet zou maken
- De begeleiding tijdens het rijden van de route.
- Worden afslagen tijdig en duidelijk aangegeven
- Is er een goede verwijzing naar de bewegwijzeringsborden op snelwegen en n-wegen
Wat ik ook zeer plezierig vind is dat CoPilot niet alleen de eerstvolgende afslag laat zien in een instructie, maar ook de daarop volgende.
Ten aanzien van het 1e punt wordt het toch moeilijker om de systemen te vergelijken. Daarvoor dien je de afzonderlijke systemen wat langer te gebruiken om dit per systeem te kunnen beoordelen.
Ik heb in het verleden jaren tomtom gebruikt en ben wat dit betreft weinig onregelmatigheden tegengekomen. CoPilot heb ik nu een paar weken in gebruik en ik moet zeggen dat de routes die het me voorschotelt grosso modo goed te rijden zijn. Twee keer is er echter een verkeerde route berekend: een keer werd er een route berekend waarin een doodlopende straat werd meegenomen, en een keer een route waarin een eenrichtingsweg werd genegeerd.
Ik zou je willen aanraden gebruik te maken van de verschillende trial versies en te kijken in welk systeem je het meeste vertrouwen hebt. Uiteindelijk nl. is dat het allerbelangrijkste. Probeer eens de 15 daagse proefperiode van CoPilot en plan voor de grap eens alle routes die je rijdt (ook degene die je bij wijze van spreken blind kan rijden) en kijk eens of hij de voor jou "juiste" beslissingen neemt. Probeer daarnaa eens op dezelfde manier Navigon en probeer ook eens een "gekraakte versie van Tomtom (waarom gekraakt? Omdat tomtom geen proefversies levert). Doe het rustig aan, neem je tijd en kijk eens met welk systeem je op den duur voor jou het meest betrouwbaar en veilig is. Dat is op zich denk ik moeilijk objectief te beoordelen, dat kun je alleen ervaringsgewijs vaststellen.
O ja, even nog een groot minpunt van CoPilot, de nederlandse stem van CoPilot is werkelijk verschrikkelijk (lijkt een beetje op Kelly van Big Brother). Andere nederlandse stemmen zijn er niet dus daar moet je het als je nederlands wil mee doen. Je kunt echter wel gemakkelijk een stem in een andere taal installeren.
Bon voyage
Ik heb nu een aantal dagen de HD2, en ervaar regelmatig problemen met Activesync 4.5 op Windows XP.
Regelmatig geen connectie (apparaat wordt niet ondersteund melding), lock-ups van de PC die oplossen zodra de HD2 losgekoppeld wordt. Soms tot 3x koppelen /ontkoppelen voor er goed gesynced wordt.
Komt dit bekend voor en zo ja is er een oplossing?
Regelmatig geen connectie (apparaat wordt niet ondersteund melding), lock-ups van de PC die oplossen zodra de HD2 losgekoppeld wordt. Soms tot 3x koppelen /ontkoppelen voor er goed gesynced wordt.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
weet iemand hoe ik de verbinding automatiesch kan laten verbreken na de auto mail check?
ik heb het register al aangepast (daarna softreset)
hklm\comm\connmrg\planner\settings
cachetime=60
suspendresume=
vpncachetime=60
geen resultaat?
Ik heb nu WMlonglife geinstaleerd, maar ook deze werkt niet.
de verbinding is nu al meer dan 16 uur!!!!!!
Dit is onnodig!
ik heb het register al aangepast (daarna softreset)
hklm\comm\connmrg\planner\settings
cachetime=60
suspendresume=
vpncachetime=60
geen resultaat?
Ik heb nu WMlonglife geinstaleerd, maar ook deze werkt niet.
de verbinding is nu al meer dan 16 uur!!!!!!
Dit is onnodig!
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het afgaan van het alarm?? Ik heb nu al twee keer gehad dat mijn alarm niet afging 's ochtends, doch als ik hem instel nu dat hij over 5 minuten moet afgaan, doet -ie het wel elke keer....
Heel apart dit, zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat ik hem voor de volgende dag instel? Als ik hem instel, staat er wel gewoon een melding dat het alarm af moet gaan.
Heel apart dit, zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat ik hem voor de volgende dag instel? Als ik hem instel, staat er wel gewoon een melding dat het alarm af moet gaan.
Welk versie heb jij gebruikt, want ik kan gewoon schuiven en locatie ingeven gaat juist super makkelijk en snel, binnen 5 seconde heb ik een locatie te pakken.my_fiero schreef op donderdag 17 december 2009 @ 08:09:
[...]
99 - IGO
Naar mijn mening slecht, niet gebruiks vriendelijk, groot gemis is schuiven in de kaart !
locatie ingeven is omslachtig, sugesties zijn niet goed.
Enigste plus punt is de optie die bijhoud, je snelst gereden snelheid,afstand enz. (log)
Ik draai nu tomtom en navigon naast elkaar, zonder probleem
Natuurlijk is dit mijn ervaring, maar als iemand dit anders vind kan dat
Contact gehad met HTC klantenservice... De optie snelle dataoverdracht bij activesync uitzetten was het antwoord. Het probleem hadden ze vaker gehoord.magic_nl schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:19:
Ik heb nu een aantal dagen de HD2, en ervaar regelmatig problemen met Activesync 4.5 op Windows XP.
Enig testen leert dat dit 't probleem verminderd, maar niet helemaal oplost. Moet nog regelmatig tot 3x opnieuw koppelen / ontkoppelen voor het syncen helemaal doorloopt.
Dus tips zijn nog steeds welkom.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Heb je bij instellingen -> gegevensdiensten het automatisch updaten van alle diensten (ook weer, etc) uitgezet? Bij een unlimited abo zou ik me er niet zo druk om maken. Het verkort je accuduur wat, maar ook weer niet zo erg dat ik er de dag niet mee doorkom.my_fiero schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:34:
weet iemand hoe ik de verbinding automatiesch kan laten verbreken na de auto mail check?
Ander USBpoort? Die aan de voorkant van een pckast zijn vaak wat minder stabiel dan de usbpoorten aan de achterkant die direct op het moederbord zitten. Passieve USB-hubs kunnen ook voor instabiele verbindingen zorgen.magic_nl schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:14:
[...]
Contact gehad met HTC klantenservice... De optie snelle dataoverdracht bij activesync uitzetten was het antwoord. Het probleem hadden ze vaker gehoord.
Enig testen leert dat dit 't probleem verminderd, maar niet helemaal oplost. Moet nog regelmatig tot 3x opnieuw koppelen / ontkoppelen voor het syncen helemaal doorloopt.
Dus tips zijn nog steeds welkom.
[ Voor 51% gewijzigd door Atomsk op 17-12-2009 11:23 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
Ik gebruik ipv alarm telefoon het programma G-alarm. Werkt perfect en heeft me nog nooit in de steek gelaten. Ik wil graag meer in kunnen stellen dan alleen de tijd en het deuntje. Ik zou je aan willen raden om te kijken naar een apart programma voor je alarm.Filipek schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:27:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het afgaan van het alarm?? Ik heb nu al twee keer gehad dat mijn alarm niet afging 's ochtends, doch als ik hem instel nu dat hij over 5 minuten moet afgaan, doet -ie het wel elke keer....
Heb even een CAB file gemaakt die MUZIEK veranderd in Muziek, dus voor de liefhebbers die niet kunnen editten op hun mobiel, MUZIEK 2 Muziek CABVerwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 22:05:
Heeft iemand een cab bestand die MUZIEK naar Muziek veranderd in sense? Ik ben niet bekend met register aanpassen vandaar dat ik het even vraag.
[ Voor 35% gewijzigd door Barfman op 17-12-2009 12:12 ]
aandelen staat uitAtomsk schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:19:
[...]
Heb je bij instellingen -> gegevensdiensten het automatisch updaten van alle diensten (ook weer, etc) uitgezet? Bij een unlimited abo zou ik me er niet zo druk om maken. Het verkort je accuduur wat, maar ook weer niet zo erg dat ik er de dag niet mee doorkom.
[...]
weer staat op 1 uur update
net als de mail.
Dan zou er toch een verbinding zijn voor 60 sec om het uur, of zie ik dat verkeerd?
Ik heb probleem met mijn volumeregeling als ik de FM-radio aan heb staan. Ik kan dan simpelweg het volume niet aanpassen, ook niet als de FM-radio op de achtergrond draait. Ik moet dan eerst de FM radio uitzetten.
Overigens is het daarna maar de vraag of ik de FM Radio opnieuw kan opstarten. HEt komt regelmatig voor dat ik de FM radio opstart, het vierkleurige "wacht" symbool verschijnt en vervolgens de FM radio weer wordt afgesloten. Als ik dan vervolgens geen soft-reset doe heb ik ook bij de HTC musicplayer geluid wat steeds wordt onderbroken.
Overigens is het daarna maar de vraag of ik de FM Radio opnieuw kan opstarten. HEt komt regelmatig voor dat ik de FM radio opstart, het vierkleurige "wacht" symbool verschijnt en vervolgens de FM radio weer wordt afgesloten. Als ik dan vervolgens geen soft-reset doe heb ik ook bij de HTC musicplayer geluid wat steeds wordt onderbroken.
JSwinkels.. jij hebt tomtom op je HD2 geinstalleerd staan, tijdens de installatie daarvan zijn er 2 bluetooth bestandjes overschreven en dat veroorzaakt jou probleem met de FM radio.
Ik heb sinds gisteren ook een HD2 (kom van een N95 8GB) en vraag me af of/hoe ik shoutcast webstations kan beluisteren. Heb het al op diverse manieren geprobeerd maar is me nog niet gelukt. Iemand meer info ?
super, bedankt! werkt vlekkeloos!Heb even een CAB file gemaakt die MUZIEK veranderd in Muziek, dus voor de liefhebbers die niet kunnen editten op hun mobiel, MUZIEK 2 Muziek CAB
..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..
Klopt, ik heb inderdaad TomTom draaien. Hoe los ik dit probleem op?Chutney schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:05:
JSwinkels.. jij hebt tomtom op je HD2 geinstalleerd staan, tijdens de installatie daarvan zijn er 2 bluetooth bestandjes overschreven en dat veroorzaakt jou probleem met de FM radio.
Googlenjswinkels schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:19:
[...]
Klopt, ik heb inderdaad TomTom draaien. Hoe los ik dit probleem op?
http://www.google.nl/sear...+bluetooth&meta=&aq=f&oq=
First hit geeft het volgende en meteen de juiste oplossing:
Rename of delete deze twee bestanden zoals in de quote hier boven en doet een softreset zodat WM de originele bestanden weer terug zet.Tomtom zet twee Bluetooth bestanden in de Windows directory waardoor het niet meer werkt, die twee bestanden een andere naam geven (.old toevoegen oid), dan werkt het weer naar behoren. Het gaat om:
\Windows\BtSdkCE30.dll
\Windows\BtCoreIf.dll
Vergeet daarna niet een soft-reset te doen, dan werkt bluetooth weer zoals het moet, en Tomtom doet het ook gewoon.
[ Voor 4% gewijzigd door Chutney op 17-12-2009 12:32 . Reden: Typo ]
Mischien makkelijk voor mensen die dit eventueel willen doen.
Een How To om filmpjes op je HTC HD2 te zetten.
Allereerst Download AVS Video Converter, een geweldig programma aangezien je veel dingen zelf kan customizen!
Download link voor de Trailversie: http://www.avs4you.com/AV...?sct=inc&ct=google&cid=67
Uiteraard is dit een probeer versie, voor alle functies raad ik je dan ook uiteraard aan om hem te kopen / of any other way.
Na het installeren van het programma en het opstarten ga je direct naar het tabblad "In Avi"
Reden voor edit: Een paar dingen aangepast er ging wat verkeerd bij het converteren.
Allereerst Download AVS Video Converter, een geweldig programma aangezien je veel dingen zelf kan customizen!
Download link voor de Trailversie: http://www.avs4you.com/AV...?sct=inc&ct=google&cid=67
Uiteraard is dit een probeer versie, voor alle functies raad ik je dan ook uiteraard aan om hem te kopen / of any other way.
Na het installeren van het programma en het opstarten ga je direct naar het tabblad "In Avi"
- Selecteer het profiel "Custom"
- Klik op "Profiel aanpassen"
- Selecteer de videocodec: "MPEG4(Divx/Xvid compatible)" <---- Vergeet dit even, ik ben op dit moment nog een manier aan het zoeken waarop het wel werkt op de 1 of andere manier wil de telefoon het bestandstype niet herkennen? Ook niet met de Mobile Divx Player. Ik date deze post op als ik erachter ben.
- Nu hoogte en breedte aanpassen: Hoogte "480" Breedte "800" (Waarom de hoogte 480 en breedte 800, namelijk omdat je de film graag in landscape mode wil kijken.
- Uiteraard laat ik de bitrate gewoon hetzelfde met daarbij de andere instellingen ook.
- Dan is het tijd om te converteren.
- Enjoy van movies op je mooie HTC HD 2.
Reden voor edit: Een paar dingen aangepast er ging wat verkeerd bij het converteren.
[ Voor 17% gewijzigd door Dark Master op 17-12-2009 14:07 ]
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Pracht programma idd Dark Master !
Vraagje, ik heb de goldcard methode toegepast via XDA-dev site
(micro SD card aan het begin overschrijven met bepaalde code,
waarom in vredesnaam de micro SD card heeft toch weinig met het systeem van romupdates te doen ?)
Maar goed, kan ik deze 2Gb micro SD card nu dan gewoon vervangen voor een 8Gb micro SD card zonder
weer diezelfde goldcard "fix" te moeten doen?
Thanks !
waarom in vredesnaam de micro SD card heeft toch weinig met het systeem van romupdates te doen ?)
Maar goed, kan ik deze 2Gb micro SD card nu dan gewoon vervangen voor een 8Gb micro SD card zonder
Thanks !
Hartelijk dank...precies wat ik nodig had!!Dark Master schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:49:
Mischien makkelijk voor mensen die dit eventueel willen doen.
Na het installeren van het programma en het opstarten ga je direct naar het tabblad "In Avi"Ik hoop dat dit voor sommige mensen een leuk hulpmiddel is.
- Selecteer het profiel "Custom"
- Klik op "Profiel aanpassen
- Selecteer de videocodec: "MPEG4(Divx/Xvid compatible"
- Nu hoogte en breedte aanpassen: Hoogte "480" Breedte "800" (Waarom de hoogte 480 en breedte 800, namelijk omdat je de film graag in landscape mode wil kijken.
- Uiteraard laat ik de bitrate gewoon hetzelfde met daarbij de andere instellingen ook.
- Dan is het tijd om te converteren.
- Enjoy van movies op je mooie HTC HD 2.
Volgens mij heb je het hier over het bluetooth probleem met sommige TomTom installaties. Ik heb ëen TomTom versie geïnstalleerd waarin dit probleem al is opgelost (bestanden uit de .cab verwijderd). De genoemde bestanden staan ook niet in mijn Windows directory.Chutney schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:30:
[...]
Googlen
http://www.google.nl/sear...+bluetooth&meta=&aq=f&oq=
First hit geeft het volgende en meteen de juiste oplossing:
[...]
Rename of delete deze twee bestanden zoals in de quote hier boven en doet een softreset zodat WM de originele bestanden weer terug zet.
Ik heb geen problemen met Bluetooth, dit werkt perfect. Ik heb problemen met de FM radio.
Uiteraard, die goldcard heb je enkel nodig om de update te kunnen doen. Daarna kan je gewoon een ander kaartje gebruiken.Z900 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:56:
Pracht programma idd Dark Master !
Thanks !
http://www.mobilyz.com/fo...-probleem-op-htc-hd2.htmljswinkels schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:21:
[...]
Volgens mij heb je het hier over het bluetooth probleem met sommige TomTom installaties. Ik heb ëen TomTom versie geïnstalleerd waarin dit probleem al is opgelost (bestanden uit de .cab verwijderd). De genoemde bestanden staan ook niet in mijn Windows directory.
Ik heb geen problemen met Bluetooth, dit werkt perfect. Ik heb problemen met de FM radio.
Een verkeerde tomtom installatie heeft invloed op de werking van de FM module! Controleer nogmaals tomtom en anders een hardreset zonder tomtom installatie en dan moet je FM module werken.
Die site kwam ik ook tegen, alleen is er hier sprake van dat de FM Radio helemaal niet werkt. Dit had ik overigens ook met mijn eerste TomTom installatie.Chutney schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:28:
[...]
http://www.mobilyz.com/fo...-probleem-op-htc-hd2.html
Een verkeerde tomtom installatie heeft invloed op de werking van de FM module! Controleer nogmaals tomtom en anders een hardreset zonder tomtom installatie en dan moet je FM module werken.
Het probleem is dat mijn FM radio het soms wel doet en soms niet. Bijkomend probleem is dat ik het volume niet kan wijzigen. Over het algemeen werkt de FM radio na een soft reset altijd wel weer, maar dit is natuurlijk wel vrij irritant.
Ik ga vanavond maar eens een hard reset doen, ik betwijfel echter of TomTom het probleem is.
Een goede gratis video converter voor je HD2 kan je HIER downloaden. Is door iemand van XDA gemaakt, en werkt perfect in 2 stappen met de juiste verhouding en prima beeldkwaliteit.
Ik heb dit probleem met de FM module ook gehad namelijk, na hardreset weer de FM module/radio getest en dat ging toen perfect. Daarna na zoeken kwam ik op XDA een topic tegen dat TomTom de boosdoener was. Er zitten 3 bestanden in, die heb ik uit de cab gemikt en toen weer geinstalleerd. Nou werkt TomTom en FM mooi naast elkaar.
FM bleef bij mij de waiting cursor aangeven en sloot zichzelf weer af op gegeven moment. Gewoon proberen en dan vind je de oplossing. Wanneer FM na hardreset nog niet goed werkt.. dan zou het een HW probleem kunnen zijn?!
FM bleef bij mij de waiting cursor aangeven en sloot zichzelf weer af op gegeven moment. Gewoon proberen en dan vind je de oplossing. Wanneer FM na hardreset nog niet goed werkt.. dan zou het een HW probleem kunnen zijn?!
Ziet er inderdaad ook zeer goed uit, ik heb nog niet zoveel op XDA gekeken. Eigenlijk is mijn manier dus een beetje overbodig en teveel werk.Barfman schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:39:
Een goede gratis video converter voor je HD2 kan je HIER downloaden. Is door iemand van XDA gemaakt, en werkt perfect in 2 stappen met de juiste verhouding en prima beeldkwaliteit.
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Met jouw manier kan je misschien wat meer, maar daar moet je wel iets vanaf weten. Voor iemand die geen ervaring heeft met video conversie, is mijn link een perfecte alternatief, bovendien is het gratisDark Master schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:46:
[...]
Ziet er inderdaad ook zeer goed uit, ik heb nog niet zoveel op XDA gekeken. Eigenlijk is mijn manier dus een beetje overbodig en teveel werk.
Chutney, wat is dat derde bestandje dan? Ik heb er namelijk maar 2 uitgegooid. (BtCoreIf.dll en BtSdkCE30.dll)Chutney schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:40:
Ik heb dit probleem met de FM module ook gehad namelijk, na hardreset weer de FM module/radio getest en dat ging toen perfect. Daarna na zoeken kwam ik op XDA een topic tegen dat TomTom de boosdoener was. Er zitten 3 bestanden in, die heb ik uit de cab gemikt en toen weer geinstalleerd. Nou werkt TomTom en FM mooi naast elkaar.
Heb de nieuwe ROM erop gezet (1.48) en probleem lijkt verdwenen. Zal niet aan de ROM liggen, maar aan het feit dat ik denk ik toch wat verkeerds had veranderd aan de instellingen! Nu de instellingen automatisch laten instellen en werkt prima. Ook de proxy staat nog aan.CRXed schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:42:
Hallo mensen
Ik heb 2 problemen met mijn unbranded HD2 via Vodafone netwerk met de originele 1.43 ROM, zonder extra geinstalleerde programma's
1) Af en toe komt er een sms binnen waar dan alleen het nummer bij staat van de afzender en niet de naam.Open je dan de sms dan zie hij wel van wie de sms afkomstig is en de sms komt ook in de goede conversatie terecht.
Is dit ook iets dat met de SMS fix wordt opgelost?
2) Elke keer als ik mijn foon aanzet krijg ik dit op mn scherm. Hebben andere mensen van Vodafone dit ook?
Ik gebruik de standaard Vodafone instellingen, alleen de proxy staat uit.
[afbeelding]
Ik klik dan altijd op negeren en tik dan mn code in dan start de foon op en heb ik geen problemen met de verbinding
Enig idee?
mvg
Eddy
Nu nog de SMS fix installeren, hopelijk heb ik dan ook niet meer het probleem nr 1.
Die heb ik ook gebruikt, maar toen had ik na de conversie het probleem dat het geluid niet meer synchroon liep.Barfman schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:39:
ttn6bt2003.dlljswinkels schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:53:
[...]
Chutney, wat is dat derde bestandje dan? Ik heb er namelijk maar 2 uitgegooid. (BtCoreIf.dll en BtSdkCE30.dll)
Thanx, ga het vanavond proberen, zal het resultaat nog even posten
Bedankt het werkt, echter als ik nu naar mijn mail tab ga en ik klik op een mailtje dan opent hij deze mail niet meerBarfman schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:35:
[...]
Heb even een CAB file gemaakt die MUZIEK veranderd in Muziek, dus voor de liefhebbers die niet kunnen editten op hun mobiel, MUZIEK 2 Muziek CAB
heb jij hier ook last van het probleem dat ik hierboven beschrijf?
Het is hier al een aantal keer vermeld maar er is nooit een degelijke oplossing voor gegeven: het keyboard probleem. Ik heb helemaal exact hetzelfde probleem als in de video hieronder:
mijn vraag:
Is dit eigen aan dit toestel, heeft iedereen dit? Of is het werkelijk een hardware fout van mijn toestel en kan ik hem inruilen (heeft iemand hem al met deze klacht ingeruild?).
Ik heb uiteraard ook de verschillende tweaks gebruikt om de gevoeligheid van het scherm naar beneden te halen, deze helpen wel maar lang niet volledig.
Van volgende bug heb ik ook last: vooral vervelend tijdens het surfen: the shaking screen: (vooral te zien na eerste 54 seconden)
Vind ik toch niet aangenaam: kleine bugs oké maar soms wordt mijn HD2 echt totaal onwerkbaar. Als niet iedereen hier last van heeft dan is het bij mij waarschijnlijk een hardware fout en kan ik hem terugbrengen.
mijn vraag:
Is dit eigen aan dit toestel, heeft iedereen dit? Of is het werkelijk een hardware fout van mijn toestel en kan ik hem inruilen (heeft iemand hem al met deze klacht ingeruild?).
Ik heb uiteraard ook de verschillende tweaks gebruikt om de gevoeligheid van het scherm naar beneden te halen, deze helpen wel maar lang niet volledig.
Van volgende bug heb ik ook last: vooral vervelend tijdens het surfen: the shaking screen: (vooral te zien na eerste 54 seconden)
.
Vind ik toch niet aangenaam: kleine bugs oké maar soms wordt mijn HD2 echt totaal onwerkbaar. Als niet iedereen hier last van heeft dan is het bij mij waarschijnlijk een hardware fout en kan ik hem terugbrengen.
een vreemde bug met een vreemde oplossing (bug heeft niets met de .cab te maken): even manueel locken (start duwen, daarna vergrendelen duwen) en het werkt weer. Na een soft reset moet ik dat soms 1 keer opnieuw doen en werkt het weer.kami124 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:19:
[...]
Bedankt het werkt, echter als ik nu naar mijn mail tab ga en ik klik op een mailtje dan opent hij deze mail niet meer, ik weet echter niet zeker of ik deze fout ook al had voordat ik jouw .cab installeer, in ieder geval soft reset helpt niet
.
[...]
Ik vind de gevoeligheid van de HD2 ook maar bagger soms. Voor een beetje door menuutjes heen stappen enzo werkt het goed genoeg, maar ik merk nu van mezelf dat ik minder sms (en als ik sms dan maak ik kortere berichten dan voorheen), omdat ik het gewoon een gedoe vind om smsjes te typen op de HD2.
Het beste werkt voor mij om met één wijsvinger te typen, terwijl ik juist het liefste gewoon met twee duimen typen, maar dat gaat vaker fout dan goed. Had hiervoor een Palm Treo Pro, met echte toetsen dus, hoopte dat typen met onscreen keyboard wel verbeterd zou zijn, maar echt > onscreen, nog altijd, veruit.
Het beste werkt voor mij om met één wijsvinger te typen, terwijl ik juist het liefste gewoon met twee duimen typen, maar dat gaat vaker fout dan goed. Had hiervoor een Palm Treo Pro, met echte toetsen dus, hoopte dat typen met onscreen keyboard wel verbeterd zou zijn, maar echt > onscreen, nog altijd, veruit.
The devil is in the details.
Verwijderd
@ darkenrahl
Ik heb dat type probleem ook gehad, of dat idee heb ik gehad. ik probeer het nu net weer maar krijg het nu niet meer voor elkaar.
Ik kwam ook van een nokia en dacht dat dit wel een handig toetsel zou zijn, maar het smsen en mailen met mijn oude nokia ging nog beter dan nu met de tutch, maar misschien is het ook nog wennen van mij kant.
Ook vind ik het heel irri dat altijd gprs aan blijft staan helemaal snachts als maar 1x per uur de mail wordt op gehaald. misschien een mooie toevoeging voor het htc communicatie centerum om auto disconnect er in te maken.
Ik heb dat type probleem ook gehad, of dat idee heb ik gehad. ik probeer het nu net weer maar krijg het nu niet meer voor elkaar.
Ik kwam ook van een nokia en dacht dat dit wel een handig toetsel zou zijn, maar het smsen en mailen met mijn oude nokia ging nog beter dan nu met de tutch, maar misschien is het ook nog wennen van mij kant.
Ook vind ik het heel irri dat altijd gprs aan blijft staan helemaal snachts als maar 1x per uur de mail wordt op gehaald. misschien een mooie toevoeging voor het htc communicatie centerum om auto disconnect er in te maken.
iemand al ervaring met het midomi aan de gang krijgen? Ik krijg alleen maar server fouten en opname fouten. Heb versie 1.6 geprobeerd, maar werken ho maar
Heb in het register ook verschillende waardes ingevuld voor de verbinding echter blijkt dat je dit dus ook in de applicatie kan afhandelen 
Vond het op mijn vorige smartphone HTC Diamond 2 wel goed werken.
Vond het op mijn vorige smartphone HTC Diamond 2 wel goed werken.
Carpe Diem
Ik kom ook van HW keyboard phones, incl. de Treo maar vind na 4 weken het toch eigenlijk lekkerder typen op de HD2. Met de iPhone kon ik niet wennen aan het onscreen typen, met de HD2 dus wel. Maybe wat langer tijd geven en blijven doen. Don't give up!Mute schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:58:
Ik vind de gevoeligheid van de HD2 ook maar bagger soms. Voor een beetje door menuutjes heen stappen enzo werkt het goed genoeg, maar ik merk nu van mezelf dat ik minder sms (en als ik sms dan maak ik kortere berichten dan voorheen), omdat ik het gewoon een gedoe vind om smsjes te typen op de HD2.
Iets anders, ik heb hem 4 weken en nu er zitten toch wel degelijk wat krasjes op het scherm helaas. Enige wat het gedaan kan hebben is een aansteker die in dezelfde broekzak zit soms.. Ik dacht als je er met een mes nog steeds geen krassen opkrijgt kan een aansteker ook geen kwaad, wel dus.
voor alle mensen die het scherm te gevoelig vinden -> @ xda -> bsb tweaks -> Decrease Screen Sens. E voila.
Zeuren is altijd zo makkelijk, ga eens op zoek, je bent verbaasd wat je zult vinden.
Zeuren is altijd zo makkelijk, ga eens op zoek, je bent verbaasd wat je zult vinden.
Oordelen zonder dat je weet of (en zo ja, wat) mensen eraan hebben gedaan is ook zo makkelijk. Ik heb al verschillende tweaks geprobeerd, die in eerste instantie beter lijken te werken, maar na een tijdje hebben die tweaks vaak ook weer mankementen.veejee schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:00:
voor alle mensen die het scherm te gevoelig vinden -> @ xda -> bsb tweaks -> Decrease Screen Sens. E voila.
The devil is in the details.
Heb je al geprobeerd eenmalig handmatig te locken (via linksboven start en dan linksonderin lock) ? En daarna weer proberen te openen ? Wsl is het dan verholpen ;-)kami124 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:19:
[...]
Bedankt het werkt, echter als ik nu naar mijn mail tab ga en ik klik op een mailtje dan opent hij deze mail niet meer, ik weet echter niet zeker of ik deze fout ook al had voordat ik jouw .cab installeer, in ieder geval soft reset helpt niet
.
Klopt heeft Michiel vaker last vanMute schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:02:
[...]
Oordelen zonder dat je weet of (en zo ja, wat) mensen eraan hebben is ook zo makkelijk. Ik heb al verschillende tweaks geprobeerd, die in eerste instantie beter lijken te werken, maar na een tijdje hebben die tweaks vaak ook weer mankementen.

Probeer eens een Brando screenprotector op het scherm, je merkt dat de gevoeligheid wel iets achteruit gaat maar typen gaat dan wel errrrugg fijn is mijn ervaring!!
heb ik allemaal geprobeerd (zoals ik heb gezegd in de vorige post). cabs helpen een beetje maar zeker niet volledig.veejee schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:00:
Wat ik mij nu afvraag is (aangezien sommigen zeggen van niets last te hebben): is dit nu hardwarematig of softwarematig? als het de hardware is die niet klopt (las iets van slechte aansluiting van het scherm) dan kan ik hem omruilen. Als niet iedereen hier last van heeft helpt het mss om hem om te ruilen.
Is er iemand die hem heeft ingeruild en heeft vastgesteld dat zijn nieuw toestel een "normaal" scherm had?
Verwijderd
lees de ervaringen maar van JudgeTrevedarkenrahl schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:16:
[...]
heb ik allemaal geprobeerd (zoals ik heb gezegd in de vorige post). cabs helpen een beetje maar zeker niet volledig.
Wat ik mij nu afvraag is (aangezien sommigen zeggen van niets last te hebben): is dit nu hardwarematig of softwarematig? als het de hardware is die niet klopt (las iets van slechte aansluiting van het scherm) dan kan ik hem omruilen. Als niet iedereen hier last van heeft helpt het mss om hem om te ruilen.
Is er iemand die hem heeft ingeruild en heeft vastgesteld dat zijn nieuw toestel een "normaal" scherm had?
HTC HD2 - Deel 3
De email werkte tot op heden perfect op de HD2, maar nu heb ik mijn hotmailaccount werkende in outlook.
Vooral om het allemaal te kunnen sync met de agenda/verjaardagen etc, maar dat is (ook) nog niet gelukt! Iemand die dit kan uitleggen, ben niet heel erg bekend met outlook namelijk.
Daarnaast krijg ik de melding, wanneer ik mijn email wil ophalen dmv 'alles verzenden/ontvangen' via 'menu' op het email tabblad, dat er geen email is.
Dit komt omdat alle emails bij hotmail ineens worden verplaatst naar mijn map 'verwijderde items'.
zie ook: Novadecasa in "[Outlook 2003] postvak in hotmail automa..."
Vooral om het allemaal te kunnen sync met de agenda/verjaardagen etc, maar dat is (ook) nog niet gelukt! Iemand die dit kan uitleggen, ben niet heel erg bekend met outlook namelijk.
Daarnaast krijg ik de melding, wanneer ik mijn email wil ophalen dmv 'alles verzenden/ontvangen' via 'menu' op het email tabblad, dat er geen email is.
Dit komt omdat alle emails bij hotmail ineens worden verplaatst naar mijn map 'verwijderde items'.
zie ook: Novadecasa in "[Outlook 2003] postvak in hotmail automa..."
Verwijderd
Gisteren met mijn HD2 een hardreset gedaan, vervolgens de 1.48NL rom erop gezet, de camara hotfix en sms hotfix erop gezet.Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:46:
Vandaag de sms hotfix om mijn HD2 gezet maar bied helaas voor mij geen oplossing. Op een gegeven moment wanneer ik een sms tik en die verstuur op het moment dat de telefoon switch van GPRS naar G3 Of H of andersom is er een klein moment dat er geen verbinding is met het netwerk. Net in dat gat van geen verbinding drukte ik op verzenden en blijft mijn sms in mijn outbox staan, de sms word dus niet verzonden maar dat is logisch, maar helaas ook niet wanneer de HD2 weer verbinding heeft met het netwerk..
Dus ik stuur nog een sms maar dan naar mezelf terwijl mijn telefoon verbinding heeft met het netwerk, en helaas blijft deze sms ook in mijn outbox staan en komt niet aan. De beide smsen staan nu al een bijna een uur in mijn outbox maar worden nog steeds niet verzonden en een nieuwe sms erachteraan tikken geeft alleen maar als result dat ook die sms in de outbox blijft hangen.
Dus de sms hotfix werkt helaas niet voor mijn toestel![]()
Greetz
Dit heb ik gedaan om er zeker van te zijn dat het niet versturen van smsjes niet komt door een bepaalde programma's of tweaks
Maar vandaag bleven wederom weer/nog steeds de smsjes op een gegeven moment in mijn outbox hangen en worden gewoon niet verstuurd.
De sms hotfix werkt dus echt niet voor mijn toestel... ook niet na een hardreset en romupdate..
Hopelijk hebben anderen meer geluk met deze hotfix.
Greetz
Al die reacties m.b.t. het typen van smsjes e.d. kan ik gedeeltelijk begrijpen. Maar waar ik dan wel benieuwd naar ben en ook een vrij belangrijke toevoeging is lijkt mij, met welke toetsenbord typt men?
Het is voor mij persoonlijk een heel verschil om met de compacte qwerty of met het phone toetsenbord te typen dan wanneer ik met het volledige qwerty toetsenbord typ, over het algemeen is dat niet te doen.
Het andere gaat 'beter' maar zeker niet foutloos.
Het is voor mij persoonlijk een heel verschil om met de compacte qwerty of met het phone toetsenbord te typen dan wanneer ik met het volledige qwerty toetsenbord typ, over het algemeen is dat niet te doen.
Full qwerty-portrait hier, zonder T9. Ik vind de andere opties niks.Novadecasa schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:49:
Al die reacties m.b.t. het typen van smsjes e.d. kan ik gedeeltelijk begrijpen. Maar waar ik dan wel benieuwd naar ben en ook een vrij belangrijke toevoeging is lijkt mij, met welke toetsenbord typt men?
darkenrahl schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:56:
[...]
een vreemde bug met een vreemde oplossing (bug heeft niets met de .cab te maken): even manueel locken (start duwen, daarna vergrendelen duwen) en het werkt weer. Na een soft reset moet ik dat soms 1 keer opnieuw doen en werkt het weer.
thnx dat werktemattrob schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:05:
[...]
Heb je al geprobeerd eenmalig handmatig te locken (via linksboven start en dan linksonderin lock) ? En daarna weer proberen te openen ? Wsl is het dan verholpen ;-)
[ Voor 5% gewijzigd door kami124 op 17-12-2009 18:21 ]
HelaasVerwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:42:
[...]
Hopelijk hebben anderen meer geluk met deze hotfix.
Ook met de hotfix nog steeds problemen met het versturen van sms'jes
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Het probleem van dat eerste filmpje heb ik helemaal nietdarkenrahl schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:54:
Het is hier al een aantal keer vermeld maar er is nooit een degelijke oplossing voor gegeven: het keyboard probleem. Ik heb helemaal exact hetzelfde probleem als in de video hieronder:
[video]
Ik ook, de afgelopen dagen is alles goed gegaan en wilde vanavond een sms'je versturen en toen bleef die weer hangenPinobigbird schreef op donderdag 17 december 2009 @ 18:25:
[...]
Helaas
Ook met de hotfix nog steeds problemen met het versturen van sms'jes
Verwijderd
Bij mij deed de fix etc ook niets.
Toen handmatig servicecentrum sms-berichten ingevoerd (http://www.bellen.com/faq/mobiel/sms.aspx) en ja hoor hij doet het
Ik hoop dat dit ook de oplossing is bij jullie.
Toen handmatig servicecentrum sms-berichten ingevoerd (http://www.bellen.com/faq/mobiel/sms.aspx) en ja hoor hij doet het
Ik hoop dat dit ook de oplossing is bij jullie.
Ik kan alleen kiezen tussen Mpeg1 en Mpeg2 decoders. AVS Video Converter 6 full version hier. Kan nog niet testen of het werkt op de telefoon want levering van m'n HD2 verloopt trager dan ik dacht.Dark Master schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:49:• Selecteer de videocodec: "MPEG4(Divx/Xvid compatible)"
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ik heb een probleem met de sense interface, voor de update van de nieuwe Rom werkte dit perfect.
Ik krijg namelijk de mail niet geopend bij het tikken op de mail via de sense interface, via windows zelf wordt de mail wel gewoon geopend. Na een harde reset werkt het weer even, maar na verloop van tijd komt dit euvel weer terug. Hebben meer mensen hier last van?
Ik krijg namelijk de mail niet geopend bij het tikken op de mail via de sense interface, via windows zelf wordt de mail wel gewoon geopend. Na een harde reset werkt het weer even, maar na verloop van tijd komt dit euvel weer terug. Hebben meer mensen hier last van?
Dank dank!! Helaas lukt dit niet direct.SgtStrider schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:20:
[...]
http://www.htc.com/nl/Sup...spx?dl_id=804&news_id=401 met serienummer
HT9AVNW01232
Daarna proberen up te daten, en anders ff SPL aanpassen
1. Wat is SPL aanpassen en hoe doe ik dat? Heb op xda gezocht, maar wordt er niet veel wijzer van. XDA is niet echt voor de beginner heb ik het idee

2. Wie kan mij uitleggen wat ik moet doen om mijn vodafone branded hd2 te updaten met de rom van HTC?
3. Ik heb de 1.48 rom al. Waar kan ik de 1.61 NLD vinden?
Zo vaak langs gekomen, gebruik de search eens.stoconuon schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:13:
Ik heb een probleem met de sense interface, voor de update van de nieuwe Rom werkte dit perfect.
SPL aanpassen heeft te maken met de link hieronder, tevens kan je dan je branded hd2 overschrijven.intruder1400 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:23:
[...]
Dank dank!! Helaas lukt dit niet direct.
1. Wat is SPL aanpassen en hoe doe ik dat? Heb op xda gezocht, maar wordt er niet veel wijzer van. XDA is niet echt voor de beginner heb ik het idee.
2. Wie kan mij uitleggen wat ik moet doen om mijn vodafone branded hd2 te updaten met de rom van HTC?
3. Ik heb de 1.48 rom al. Waar kan ik de 1.61 NLD vinden?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=591314
1.61 NL is er nog niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Barfman op 17-12-2009 21:30 ]
Ik heb zojuist een gek dingetje ontdekt, hij update weather niet meer automatisch, hij staat op iedere 15min en ook bij roaming (wat ook gek blijft ik roam niet maar hij blijft zeggen dat dat wel zo is.) als ik de download forceer doet hij het gewoon, maar niet meer automatisch. iemand anders dit probleem ook? misschien een oplossing?
enige wat ik geinstallerd heb de afgelopen week zijn die 2 updates van htc die sms en die camera fix.
enige wat ik geinstallerd heb de afgelopen week zijn die 2 updates van htc die sms en die camera fix.
Thanks voor je snelle reactie. Ik volg het volgende advies van dat forum op: My advice to all noobs & who are not familiar with Gold card method.SPL aanpassen heeft te maken met de link hieronder, tevens kan je dan je branded hd2 overschrijven.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=591314
1.61 NL is er nog niet.
If you want to change your ROM for language or for some important reason then try to go with this method.
Otherwise, wait for sometime for the HardSPL. Veel te ingewikkeld voor mij als noob...
Wachten dus op de hardspl....

Kan iemand mij vertellen wat hij heeft staan bij verbindingen?
Ik bedoel daarmee dan :
Installingen (menu)meer-verbindingen-verbindingen en dan op dit tapblad?
Wat hebben jullie daar staan met vet gedrukt letters?
En heeft iemand een goeie VPN client?
Ik bedoel daarmee dan :
En heeft iemand een goeie VPN client?
[ Voor 8% gewijzigd door Sathumax op 17-12-2009 21:52 ]
Zojuist geprobeerd mijn 1.43 ROM te upgraden naar de 1.48 ROM, wanneer ik de telefoon aansluit via de usb kabel aan de pc selecteer ik 'active sync' (outlook).
Maar wanneer ik de update wil uitvoeren ontstaat er een verbindingsfout.
Moet ik bij vista nog iets activeren in Windows Device Center?
[ Voor 1% gewijzigd door Novadecasa op 17-12-2009 21:52 . Reden: toevoeging van een woord ]
Vodafone LiveSathumax schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:50:
Kan iemand mij vertellen wat hij heeft staan bij verbindingen?
Ik bedoel daarmee dan :
Mijn Werk-netwerk
Bij mij met Windows 7 gebeurde dat ook, maar dat kwam omdat Windows nog een stuurprogramma moet installeren (iets met HTC USB ofzo).Novadecasa schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:51:
Zojuist geprobeerd mijn 1.43 ROM te upgraden naar de 1.48 ROM, wanneer ik de telefoon aansluit via de usb kabel aan de pc selecteer ik 'active sync' (outlook).
Toen dat klaar was, opnieuw proberen ROM te updaten en dan lukt het wel.
PS: My Phone heeft een update zodat je nu WEL je smsjes kan backuppen (zonder register aanpassingen)
Verwijderd
Ik heb een probleem met flash. Hoe kan ik controleren welke flasversie ik heb ? Ik kan bijvoorbeeld geen uitzending gemist kijken en heb ook wat problemen met websites,krijg dan de melding dat ik een oudere versie van flash heb. Ik draai onder Opera 9.7 nieuwe rom.
Rom 1.48 geupdate.
Nu wilde ik weer TomTom als snelkoppeling toepassen op het homescreen.
TomTom staat op de sd kaart, deze is eruit geweest met updaten.
Hoe krijg ik deze nu in de lijst om toe te voegen bij de programma lijst bij de snelkoppelingen?
Hoe zet ik mijn gegevens, contacten e.d., terug vanaf myphone???
Hoe krijg ik deze nu in de lijst om toe te voegen bij de programma lijst bij de snelkoppelingen?
[ Voor 11% gewijzigd door Novadecasa op 17-12-2009 23:09 . Reden: vraag over myphone toegevoegd ]
Verwijderd
Door myphone op je telefoon te openen en vervolgens weer te synchroniserenNovadecasa schreef op donderdag 17 december 2009 @ 23:02:
Rom 1.48 geupdate.
Inderdaad, Myphone zet terug op je foon wat er niet op staat en wel op t web staat.
En als je wat wist van je foon, kan je dat altijd nog in het archief van Myphone vinden.
Super handig!
En als je wat wist van je foon, kan je dat altijd nog in het archief van Myphone vinden.
Super handig!
CRXed schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:54:
[...]
Heb de nieuwe ROM erop gezet (1.48) en probleem lijkt verdwenen. Zal niet aan de ROM liggen, maar aan het feit dat ik denk ik toch wat verkeerds had veranderd aan de instellingen! Nu de instellingen automatisch laten instellen en werkt prima. Ook de proxy staat nog aan.
Nu nog de SMS fix installeren, hopelijk heb ik dan ook niet meer het probleem nr 1.

Te vroeg gejuicht, zelfde probleem is weer terug, zonder dat ik aan de instellingen heb gezeten. Helaas.
Zal er mee moeten leren leven denk.
Ik denk dat ik het probleem al zie, je hebt nog geen 3G verbinding (zie je aan het icoontje), maar wel WLAN. Omdat je met WLAN niet op live.vodafone.com kan komen, krijg je waarschijnlijk deze melding. Je kan proberen om je WLAN even uit te zetten, en kijken of je die melding dan ook krijgt.CRXed schreef op donderdag 17 december 2009 @ 23:42:
[...]
[afbeelding]
Te vroeg gejuicht, zelfde probleem is weer terug, zonder dat ik aan de instellingen heb gezeten. Helaas.
Zal er mee moeten leren leven denk.
geweldig zo'n hotfix, jammer dat hij niet werkt. Camera en sms probleem zijn nog steeds een significant probleem. Ik vind het goed om te zien dat ze er hard mee bezig zijn maar beide hotfixxes doen niet wat ze beloven! Bovendien zijn dit 2 essentiele onderdelen die nooit zo beta naar buiten hadden mogen komen.
Probleem is alleen dat er niet precies bij staat waar die hotfixes voor dienen. Zo staat er niet expliciet dat het voorkomt dat smsjes in je outbox blijven hangen.veejee schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 01:30:
geweldig zo'n hotfix, jammer dat hij niet werkt. Camera en sms probleem zijn nog steeds een significant probleem. Ik vind het goed om te zien dat ze er hard mee bezig zijn maar beide hotfixxes doen niet wat ze beloven! Bovendien zijn dit 2 essentiele onderdelen die nooit zo beta naar buiten hadden mogen komen.
Ik zag trouwens dat er een nog een andere hotfix uit is:
Update for HTC HD2 SD Card Storage Capacity
This update for HTC HD2 further extends support of the SD Storage Capability. Taking pictures with your 5 Megapixel lens and dual LED flash can only truly be appreciated at the maximum quality, and now with this update, you will be able to appreciate how much more you can store in your 8GB or more SD Card.
http://www.htc.com/nl/SupportDownload.aspx?p_id=297&cat=0&dl_id=825
Doet de download het bij jou? alle mirrors geven mij een 404. Url verbeteren (aanpassen foute slashes) helpt ook niet...Valleyman schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 08:40:
[...]
Probleem is alleen dat er niet precies bij staat waar die hotfixes voor dienen. Zo staat er niet expliciet dat het voorkomt dat smsjes in je outbox blijven hangen.
Ik zag trouwens dat er een nog een andere hotfix uit is:
Update for HTC HD2 SD Card Storage Capacity
This update for HTC HD2 further extends support of the SD Storage Capability. Taking pictures with your 5 Megapixel lens and dual LED flash can only truly be appreciated at the maximum quality, and now with this update, you will be able to appreciate how much more you can store in your 8GB or more SD Card.
http://www.htc.com/nl/SupportDownload.aspx?p_id=297&cat=0&dl_id=825
What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...
nee, heb ik geen last van...kami124 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:19:
[...]
.
[...]
..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..
Bij mij doen ze het ook niet. Ik had ook nog niet geprobeerd, want ik wil eerst wel eens weten wat het nu precies is. Met die omschrijving kan ik vrij weinig.ToMaSZ schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 08:53:
[...]
Doet de download het bij jou? alle mirrors geven mij een 404. Url verbeteren (aanpassen foute slashes) helpt ook niet...
[ Voor 43% gewijzigd door Valleyman op 18-12-2009 08:57 ]
Verwijderd
Hotfix is niet echt duidelijk, ik heb niemand horen klagen over de slechte capaciteit van msd kaarten van 8 gig en hoger bij foto's nemen.
Desondanks goed om te zien dat ze blijven sleutelen, maar ik ben toch wel meer geinteresseerd naar de officiele release van 1.61 rom.
Desondanks goed om te zien dat ze blijven sleutelen, maar ik ben toch wel meer geinteresseerd naar de officiele release van 1.61 rom.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2009 10:04 ]
Iemand enig idee hoe lang het nog ongeveer gaat duren voordat de 1.61 rom officieel gereleased wordt?
Bij deze nog even terugkoppeling van mijn FM radio probleem.Chutney schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:40:
Door het verwijderen van het derde bestandje (ttn6bt2003.dll) uit de Windows directory en een soft-reset lijkt alles opgelost te zijn. Sterker nog, ik had blijkbaar nog meer problemen met de volumecontrol die nu ook zijn opgelost. Voor gisteren deed mijn volumeregeling het ook niet goed in movieplayer van HTC en kon ik met het scherm uit mijn volume niet comtroleren (dan moest ik eerst het lockschem te voorschijn toveren). Door de verwijdering van het bestandje werkt de volumecontrol nu overal!!
Heb niet eens een hard-reset nodig gehad.
Many thanx Chutney
Verwijderd
@darkenrahl
Ik heb dezelfde test uitgevoerd door langdurig op de m te timmeren, geen rare verspingingen bij mij, dus ik zou er mee terug gaan. Ik heb overigens geen gevoeligheidstweaks ed uitgevoerd. Protector zit ook nog niet op het scherm, invisible shield is nog onderweg namelijk...mijn vraag:
[video].
Ik heb ook wel eens dat de toetsen verspringen bij het aanraken. Dit gebeurt vooral wanneer je je vinger weer van het scherm haalt: dan had je bijv. de "r" geselecteerd, maar springt deze nog net naar de "t" bij het loslaten. Dit gebeurt niet consequent, maar het is wel irritant. Met een wat slimmere detectie moet dit wel te ondervangen zijn volgens mij.
Ze mogen de "afbeelding contactpersoon" optie voor de camera trouwens ook wel eens verbeteren. Nu wordt zo'n "portretfoto" zodanig slecht geschaald dat het lijkt of het met een 0,1 Mpixel camera is gemaakt.
Ze mogen de "afbeelding contactpersoon" optie voor de camera trouwens ook wel eens verbeteren. Nu wordt zo'n "portretfoto" zodanig slecht geschaald dat het lijkt of het met een 0,1 Mpixel camera is gemaakt.
_██_
(ಠ_ృ)
Nou de knoop is doorgehakt en ik heb er een besteld bij vodafone. Nou schijnt de levertijd daar niet bepaald mee te vallen
. Zal dus nog wel enkele weken wachten worden helaas.
Ik vind het eigenlijk best frapant dat ik een telefoon wil waarvan ik weet dat er zoveel bugs inzitten....
Ik vind het eigenlijk best frapant dat ik een telefoon wil waarvan ik weet dat er zoveel bugs inzitten....
Verwijderd
jup!323 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:29:
Hoe doe je de soft-reset is dat gewoon aan en uit
Ik gebruik ook sinds enkele dagen deze optie en ik moet zeggen dat het typen absoluut aangenamer is geworden.veejee schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:00:
Wat betreft die sms-bug: Zou het kunnen dat het voornamelijk de NLD rom is die problemen geeft of zijn er ook Tweakers die de bug met een WWE rom hebben?
Ikzelf heb gelukkig nog helemaal geen last van deze bug gehad (* klopt af*). En aangezien ik op dag één de 1.43 NLD rom direct vervangen heb voor de 1.48 WWE rom, kan ik het helaas niet vergelijken.
beide roms, men heeft er nog weinig over ge'pinpoint', is heel weinig over bekend..
Verwijderd
Ervanuit gaande dat je een unbranded heb hoef je je om de bugs geen zorgen te maken.Pandemic schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:25:
Nou de knoop is doorgehakt en ik heb er een besteld bij vodafone. Nou schijnt de levertijd daar niet bepaald mee te vallen. Zal dus nog wel enkele weken wachten worden helaas.
Rom 1.61 schijnt al zeer stabiel te zijn en de ontwikkelingen gaan verder. Ook met name doordat de HD2 begin volgend jaar in de USA uitkomt. HTC zal dus proberen een zo goed werkend produkt af te leveren.
Ik had bij mijn eerste toestel ook het zelfde probleem, maar mijn scherm reageerde nog heftiger. Ik heb alles geprobeerd, maar kwam niet tot de oplossing. Uiteindelijk het toestel omgeruild en het probleem bij het nieuwe toestel was er niet, dus bij mij was het een hardware defect.darkenrahl schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:54:
[video]
mijn vraag:
[video].
Maar mijn scherm reageerde welk heftiger, dus 100% kun je het niet vergelijken, maar wellicht heb je de 1.48 rom er op staan en dat had ik destijds niet.
Ik zou zeggen doe er je voordeel mee....
Dit topic is gesloten.