Weeronline vind ik zelf niet zo betrouwbaar. Die gaven eind december nog 24 graden in hun vooruitzichten...

@PowerUp:
Heb je nog inside information als meteoroloog? Ik vind persoonlijk de volgende figuren duidelijker:
...Plaatjes...
Nee, echte inside info heb ik als student nog niet. Het plaatje wat ik gaf is de oude versie van die jij gaf. Ik vind de oude versie beter aangeven waar de meeste oplossingen naartoe gaan.
Enige achtergrondinfo: de rode lijn is de hoofdoplossing, het model krijgt de goede beginwaarden en heeft de hoogste resolutie. De blauwe stippellijn is de controleoplossing, dit is het model met goede beginwaarden maar lagere resolutie. De 50 groene lijnen zijn verstoorde oplossingen, met iets andere beginwaarden en een lagere resolutie. De bruine stippellijn is het gemiddelde. Op deze manier kan je goed zien hoe groot de onzekerheid is. De laatste 24 uur heeft het model alleen een 180 graden draai naar zacht weer gemaakt, en dat is niet de eerste keer deze winter
De oude versie bestaat nog steeds, maar er is geen link naar vanaf de hoofdsite van het KNMI. Dus niet echt geheim, maar je moet weten waar je het moet
zoeken.
Gezien de voorspellingen krijg ik toch de hoop dat het droog gaat worden, wat ik het allerbelangrijkste vind.
14-daagse voorspellingen zijn leuk, maar totaal onbetrouwbaar. De kans dat zo'n voorspelling uitkomt is nihil. Vanaf ongeveer 7 dagen kunnen deze verwachtingen enigszins betrouwbaar worden, maar soms weten ze het 3 dagen vooruit nog niet. Het zou ook bijna zeker zijn dat het volgende week ging vriezen, en dat blijkt nu compleet van de baan te zijn.
[
Voor 13% gewijzigd door
PowerUp op 31-01-2010 13:21
]