De laatste tijd zo druk gehad, ik laat vanavond nog even wat van me weten, wil zeker mee!
De lelijkste foto met de duurste gear (om mennovanw ongelijk te geven)
Is er al een idee waar we (in groepjes) heen kunnen gaan?
Afgelopen weekend nieuwe body gehaald en sta te springen
Dat ga ik nooit worden...ssj3gohan schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:54:
[...]De lelijkste foto met de duurste gear (om mennovanw ongelijk te geven)
Lelijkste foto wil ik nog wel proberen.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ja, alles is al uitgestippeld. Ik ga komend weekend met de machtige G-Tus Scheveningen onveilig maken met het oog op de laatste loodjes en dan zullen we ook eens planningen gaan uitdelen en alle administratie op orde brengen.zAo schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:02:
Is er al een idee waar we (in groepjes) heen kunnen gaan?
Goed om te horen! Ik ben benieuwd.ssj3gohan schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:56:
[...]
Ja, alles is al uitgestippeld. Ik ga komend weekend met de machtige G-Tus Scheveningen onveilig maken met het oog op de laatste loodjes en dan zullen we ook eens planningen gaan uitdelen en alle administratie op orde brengen.
Zijn er niet toevallig mensen die het een keer willen proberen? In dat geval kan ik mijn 300D meenemen.
Oh, nog een verzoeknummertje: wil iedereen die een EX-flitser heeft deze ook meenemen? Ik ga (een beetje onverwacht) vanaf overmorgen een 550EX hebben en wil even helemaal uit mijn dak gaan met wireless slaves. Je kunt toch oneindig veel slaves (in 2 of 3 groepen, dat wel) aansturen met een EX master?
Moet haast wel, de slaves communiceren ten slotte niet terug.
mogen we ze wel gaan merken, neem je strax de verkeerde mee naar huis 
overigens anders mag je nog wel 2 PT-04 triggers van me lenen hoor Gohan
overigens anders mag je nog wel 2 PT-04 triggers van me lenen hoor Gohan
Ik heb er zelf ook één en een dezer dagen moet de tweede set triggers ook uit china binnenkomen. Die van mij weigeren trouwens soms dienst, heb jij daar ooit last van gehad? Ik snap niet waarom, als ik op het knopje op de zender druk gaat m'n flitser gewoon af maar hij reageert niet op de sluiter. Hij lijkt wel gewoon goed in het voetje te zitten enzo.
@ TS, zou je mij ook in je startpost kunnen zetten?
Reageert busschops eigenlijk wel op DM? ik wil graag (en volgens mij aantal anderen ook) met hem meerijden. maar alle plaatsen staan nog op vrij.
Reageert busschops eigenlijk wel op DM? ik wil graag (en volgens mij aantal anderen ook) met hem meerijden. maar alle plaatsen staan nog op vrij.
G-Tus: because I can! Ik heb nu een TTL master, dan zal ik hem gebruiken ook! Verder was het eigenlijk nooit mijn bedoeling om een master te kopen, hij kwam gewoon langs voor de prijs van een slave dus heb ik hem gekocht. Het is gewoon een kwestie van good old overdaad.
Devil777: ik zal je even toevoegen. Ik weet niet of busschops reageert op DM. Ik denk dat hij heel goed reageert op een schop met een autobus. Maar dat is een heel flauw grapje.
Devil777: ik zal je even toevoegen. Ik weet niet of busschops reageert op DM. Ik denk dat hij heel goed reageert op een schop met een autobus. Maar dat is een heel flauw grapje.
Moet je er expliciet om vragen om in de startpost te komen?@ TS, zou je mij ook in je startpost kunnen zetten]
Reageert busschops eigenlijk wel op DM?

Ik heb nog geen antwoord van busschops gehad, maar ik gebruik mijn DM zelf ook bijna nooit, vandaar dat ik het ook nog even hier had gemeld (als in: dit topic leest hij wellicht eerder).
Ik zal kijken of er een plekje is voor een EX-flitser 
Heeft iemand toevallig een Tamron 10-24mm F 3.5-4.5 DI II LD? Het is een vrij onbekende lens geloof ik, maar ik zou hem graag eens willen proberen als het kan.
Heeft iemand toevallig een Tamron 10-24mm F 3.5-4.5 DI II LD? Het is een vrij onbekende lens geloof ik, maar ik zou hem graag eens willen proberen als het kan.
Jammer dat ik met mijn SB600 dan weer buiten de EX-boot val
. Hoewel, Nikonians vs. Canonians die elkaar met een flitsoorlog bestrijden, dát lijkt me wel een leuk plaatje
@Gohan, ik weet niet wanneer je van plan was om te gaan scouten, maar ik heb dit weekend ook nog een gaatje of twee om mee te gaan.
@Gohan, ik weet niet wanneer je van plan was om te gaan scouten, maar ik heb dit weekend ook nog een gaatje of twee om mee te gaan.
Er missen nog aan de Canon kant de volgende objectieven:Nomad schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:52:
Als ik echt wat mee moet nemen, moet je maar roepen, anders blijft de tas beperkt qua gewicht.
10-22 (zAo Donnie)
18-200 (Devil777)
G-tus:
Canon EF 35mm f/1.4L USM
Canon EF 50mm f/1.0L USM
Canon EF 85mm f/1.2L II USM
Sigma 30mm1.4
Nog niet iedereen heeft doorgegeven wat hij/zij meeneemt en niet alles zal mogelijk zijn, als je wat van het lijstje hebt zullen de mensen echter zeer op prijs stellen als je het meeneemt (de initiele groepsindelingen zullen worden gebaseerd op het vraag/aanbod van objectieven, je zal je objectieven dus niet voor niets meenemen
Als er al veel gereden wordt tijdens de meet, daarnaast kun je nog bij NickH erbij in de auto, volgens mij heeft hij verder nog geen plekken vergeven en anders kunnen we het nog wel zien als de definitieve groepsindelingen bekent zijn.JeroenE schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:18:
Ik heb ook wel zin om eens mee te gaan. Mijn kunsten zijn nog niet zo groot, maar iemand moet de lelijkste foto maken dus dan hoeft de rest daar niet meer bang voor te zijn.
Het liefst rij ik mee (wel met mensen die niet-roken want daar kan ik namelijk niet tegen)
Ik heb al een DM aan busschops gestuurd. Begrijp ik het goed dat ik tijdens de meet een ander slachtoffer moet vinden om mee te rijden? Ik heb namelijk geen Canon, maar een Nikon
Ik zal al mijn spul wel meenemen (zo veel is het niet). Behalve een D80 dus een statief, een SB600, Nikon 18-135mm F3.5-5.6G (kitlens), Nikon 35mm F1.8G (kan Zartok dan ook proberen) en een Sigma 10-20 F4-5.6.
Daarnaast:

Daarnaast moge het duidelijk zijn dat IK de lelijkste foto's ga maken, ik moet nog steeds een goed statief gaan kopen dus mijn nachtfoto's zullen wel bewogen gaan worden als ik die niet koop.
Mijn paklijst(je):
40D
17-85
50 1.8
430EXII
Zou verder de Canon 10-22, Sigma 30 1.4 en heel eventueel de Canon 100mm macro willen proberen.
40D
17-85
50 1.8
430EXII
Zou verder de Canon 10-22, Sigma 30 1.4 en heel eventueel de Canon 100mm macro willen proberen.
40D | 8 | 50 | 100 | 300
Ik was toch al van plan hem mee te nemen, dus je mag hem wel ff gebruikenzAo schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:57:
Ik zal kijken of er een plekje is voor een EX-flitser
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Maar hoe moet dat dan met mij (en velen met mij).NickH schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:11:
Jammer dat ik met mijn SB600 dan weer buiten de EX-boot val. Hoewel, Nikonians vs. Canonians die elkaar met een flitsoorlog bestrijden, dát lijkt me wel een leuk plaatje
Ik heb een 40D maar ook een SB25..en een Sigma EF-500
Opzich wel een leuk idee, zal ook wel mooie platen opleveren.
Thanks. Voor mij zou het precies de zelfde reden zijn om de Tamron te halen.Sjekster schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:28:
[...]
Ik was toch al van plan hem mee te nemen, dus je mag hem wel ff gebruiken. Ben volgens mij een van de weinige met die lens, prijs Canon was me toch iets te gortig.
In mij tas gaat:
Canon 450D
Canon 17-55 kit
Canon 28-105 3.5-4.5 USM
Sigma 70-300 APO
Gorillapod SLR
Canon Speedlite 430 EX
Alle creatieve ideeën met flitsers mogen hier gespuid worden, een EX vs SB-oorlog lijkt me al een heel goed idee...
Geile kit lens heb jij....zAo schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:15:
[...]In mij tas gaat:
Canon 450D
Canon 17-55 kit
Canon 28-105 3.5-4.5 USM
Sigma 70-300 APO
Gorillapod SLR
Canon Speedlite 430 EX
Lijkt mij dat het op een plek moet gebeuren waar iedereen bij elkaar is, wat natuurlijk erg gaaf zou zijn is bij zonsondergang op de strijkbout...maarja..ssj3gohan schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:22:
Alle creatieve ideeën met flitsers mogen hier gespuid worden, een EX vs SB-oorlog lijkt me al een heel goed idee...
Op het strand bij Scheveningen misschien? (als dat in de route zit..)
Het was mij ondertussen niet meer duidelijk wat het idee was. Het meeste lees ik over OV en fietsen, maar in de startpost is er een speciale kolom voor "meet" bij de autorijders, dus vandaar.Als er al veel gereden wordt tijdens de meet, daarnaast kun je nog bij NickH erbij in de auto, volgens mij heeft hij verder nog geen plekken vergeven en anders kunnen we het nog wel zien als de definitieve groepsindelingen bekent zijn.
Ik heb er maar 1, dus zullen jullie een beetje moeten delen (en misschien wil ik hem zelf ook wel een keer gebruiken).Je neemt een 35mm 1.8 mee, ik denk dat Nick die ook wel wil proberen
Niet specifiek. Veel te bang dat als ik een betere/andere gebruik ik niet meer terug wil naar hetgeen ik zelf hebheb je zelf trouwens nog objectieven die je wil proberen?

Ik heb het niet over mislukte foto's, maar over lelijke. Dat vind ik wat andersDaarnaast moge het duidelijk zijn dat IK de lelijkste foto's ga maken, ik moet nog steeds een goed statief gaan kopen dus mijn nachtfoto's zullen wel bewogen gaan worden als ik die niet koop.
Tijdens het eten zijn we in Scheveningen, en zijn we allemaal soort van bij elkaar. Hmmmm... waar blijft m'n pakketje nou...
offtopic:
Mooi typo idd; blijkbaar wil ik wel erg graag een ultra wide
Mooi typo idd; blijkbaar wil ik wel erg graag een ultra wide
Dan hoop ik voor je dat ze niet allemaal een 270EX meenemenssj3gohan schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:06:
Oh, nog een verzoeknummertje: wil iedereen die een EX-flitser heeft deze ook meenemen?
Die EX kan namelijk niet slaven.
This footer is intentionally left blank
Daar zijn de PT-04 triggers voor! Sapphire 2 stuks, ik twee stuks, gutteguttegut 2 stuks...
Damn, hé nikon boys, jullie kunnen gewoon als dumb slaves!
Damn, hé nikon boys, jullie kunnen gewoon als dumb slaves!
[ Voor 38% gewijzigd door mux op 03-02-2010 11:28 ]
*present* 2xssj3gohan schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:20:
Daar zijn de PT-04 triggers voor! Sapphire 2 stuks, ik twee stuks...
kheb er ook nog 1.. dus mijn SB600 kan dan ook afvuren..
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Ja daaaaag
. Ik laat m'n 4 koppige studioflitsset lekker thuis hoor
.
PS, vorig jaar een seminar (lees reclame praatje) van Joe McNally meegemaakt; http://mcnally.nikonusa.com/. Hij maakt veelvuldig gebruik van Nikon's CLS systeem. Ook in de studio. Voordelen te over, met name als je ze gaat bundelen. Lekker vanachter je camera de flitssterkte van de andere flitsers instellen
.

PS, vorig jaar een seminar (lees reclame praatje) van Joe McNally meegemaakt; http://mcnally.nikonusa.com/. Hij maakt veelvuldig gebruik van Nikon's CLS systeem. Ook in de studio. Voordelen te over, met name als je ze gaat bundelen. Lekker vanachter je camera de flitssterkte van de andere flitsers instellen
Mjah dat laatste kan natuurlijk ook gewoon met studioflitsers.. En zeker als je gaat bundelen zijn studioflitsers al snel veel goedkoper (doe eens de prijs van 3x SB-900) au... En makkelijker met accesoires werken etc.jules schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:26:
Ja daaaaag. Ik laat m'n 4 koppige studioflitsset lekker thuis hoor
.
PS, vorig jaar een seminar (lees reclame praatje) van Joe McNally meegemaakt; http://mcnally.nikonusa.com/. Hij maakt veelvuldig gebruik van Nikon's CLS systeem. Ook in de studio. Voordelen te over, met name als je ze gaat bundelen. Lekker vanachter je camera de flitssterkte van de andere flitsers instellen.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Joe had een tas bij zich (formaatje Lowepro Computrekker Plus) helemaal gevuld met alleen maar SB900's
. Wil idd niet weten wat dat gekost heeft. Voordeel is ook dat je niet struikelt over bijv de voedingsdraden die er nodig zijn voor een gemiddelde studioflitsset.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook min of meer 400 euro aan gear ietsjes eerder heb aangeschaft om op tijd te zijn voor de meet ;-)
Haha, ik ken het. Gebruik mogen maken van een 70-200 2.8L IS, terwijl ik zelf een superzoompie heb van Tamron. Verschil als dag en nacht, zelfs met mijn crappy fototalent. Was naderhand pissig op de persoon die het uitgeleend hadJeroenE schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:12:
Niet specifiek. Veel te bang dat als ik een betere/andere gebruik ik niet meer terug wil naar hetgeen ik zelf hebEerst maar eens mijn eigen spullen goed onder de knie krijgen; duurdere spullen kopen kan altijd nog.

Maar heb me nog netjes in kunnen houden gelukkig
EDIT: Oh, en over die slechtste foto: Bring it on!
[ Voor 4% gewijzigd door Sjekster op 03-02-2010 16:06 ]
Nouja je 70-200 non IS ben ik wel heel erg benieuwd naar als je overdag ook komt !Nomad schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:52:
ik neem mee,
ford focus
cd's
bammetje
flesje water
en een schoudertasje met cam+gemonteerde lens probably.
Als ik echt wat mee moet nemen, moet je maar roepen, anders blijft de tas beperkt qua gewicht.
Ja, je kan idd aardig verpest raken door beter (en ook vaak duurder) spul. Dus een waarschuwing voor iedereen; leen vooral niks, grote kans dat je verpest word.Sjekster schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:05:
[...]
Haha, ik ken het. Gebruik mogen maken van een 70-200 2.8L IS, terwijl ik zelf een superzoompie heb van Tamron. Verschil als dag en nacht, zelfs met mijn crappy fototalent. Was naderhand pissig op de persoon die het uitgeleend had![]()
![]()
Maar heb me nog netjes in kunnen houden gelukkig
EDIT: Oh, en over die slechtste foto: Bring it on!
Mocht iemand een Nikkor 14-24 meenemen?

Net vandaag definitieve werkplanning doorgenomen met mijn 2 partners in crime van studio en zaterdag overdag heb ik nu werk gepland staan (valentijn special). Om 15:00 vertrek ik vanaf groningen.sapphire schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:04:
[...]
Nouja je 70-200 non IS ben ik wel heel erg benieuwd naar als je overdag ook komt !
Zal dus voornamelijk even mee-eten, eerder aanwezig zijn dan 18:00 gaat dus niet lukken.
Zondag een normale workshop gepland staan, dus ga 's nachts terug rijden.
Dingen meenemen als ik alleen even mee-eet lijkt me onhandig
Sapphire kom gewoon eens naar groningen en test hem een dagje, ipv een half uurtje
Hm, jammer hoor. We zullen wel een zo geslaagd mogelijk restaurant uitzoeken
Mja, werk gaat helaas voor bij het opstarten van een bedrijf.
We moeten nu de momenten pakken waarop we onszelf kunnen profileren en kunnen laten zien wat we doen en kunnen.
Maar, even mee knabbelen is ook gezellig toch
We moeten nu de momenten pakken waarop we onszelf kunnen profileren en kunnen laten zien wat we doen en kunnen.
Maar, even mee knabbelen is ook gezellig toch
Zekers, zekers. Voor alle duidelijkheid: ThunderNet, jij komt met Nomad mee? Dit weekend wordt zoals gezegd de auto-indeling en groepsindeling zo goed als mogelijk bepaald, vandaag en morgen zullen we dus even zoveel mogelijk mensen spammen die nog niet helemaal duidelijk zijn geweest over hoe ze reizen etc.
edit: Spoooky, kun je even in het topic reageren/een DM sturen/van je laten horen? Je staat in de meetmanager maar dat is het ook een beetje
edit: Spoooky, kun je even in het topic reageren/een DM sturen/van je laten horen? Je staat in de meetmanager maar dat is het ook een beetje
[ Voor 19% gewijzigd door mux op 04-02-2010 06:54 ]
Dan zal ik ook maar es wat van me laten horen: Ik kom uit Dordrecht en ga meestal gewoon met de trein naar Den Haag. Hangt er een beetje vanaf waar we afspreken, welk station ik dan moet hebben. Makkelijkste voor mij is nog steeds HS of CS, kan altijd wel ff tram pakken ergens anders heen natuurlijk.
Ik hoop dat het eenmaal op de ontmoetingsplek geen probleem zal zijn een lift te bietsen?
Ik hoop dat het eenmaal op de ontmoetingsplek geen probleem zal zijn een lift te bietsen?
CS en dan tram 15 nemen naar... oops, dat zeggen we nog even niet.
Ik heb nog iemand voor de canon lijst mensen: speeltje (maatje van mij) komt ook gezellig mee.
Hij zal vanavond zich nog even snel aanmelden via de meet manager...
Hij zal vanavond zich nog even snel aanmelden via de meet manager...
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Hé, weet je al meer Cablekevin?Cablekevin schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:50:
De laatste tijd zo druk gehad, ik laat vanavond nog even wat van me weten, wil zeker mee!
edit: en wil iedereen even in de TS kijken: ssj3gohan in "Tweakers FotoMeet 13 Februari: Den Haag ..."
Zeg het even als je verkeerd in een van de rijtjes staat. Meld je aan in de meetingmanager als je dat nog niet hebt gedaan. Zouden de volgende mensen zich ajb in de meetingmanager willen aanmelden en/of status groen of rood zetten (behalve als ze niet kunnen uiteraard, maar meld het dan ajb):
code:
1
2
3
4
5
6
| DickCAH Vrouwelijke Minoltiaan behorende bij sapphire (uhm..) Mike2k Nomad (enkel eten) speeltje ThunderNet (enkel eten) |
En kunnen de volgende mensen zichzelf op rood zetten:
code:
1
| bouncing_tom |
En ik ben nog op zoek naar:
code:
1
| spoooky |
Wel aangemeld, niet gepost en later ook niet meer van zich laten horen.
Zoals het er nu naar uitziet hebben we in totaal 36 deelnemers, waarvan er 5 niet de hele dag bij zijn. Ervan uitgaande dat 20% zich op het laatst nog afmeldt (rule of thumb) zijn dat 25 mensen over de hele dag. Best een grote groep!
[ Voor 73% gewijzigd door mux op 05-02-2010 19:49 . Reden: thunder, je bent een held. ]
Jup! Zo, ik heb even gekeken, vindt het wel duur, 10,20 retour van Alphen aan den Rijn naar Den Haag Centraal. Mischien kan ik iets met iemand regelen dat ik ergens opgepikt kan worden of iets dergelijks? Anders moet ik toch maar met de trein. Ik ga even kijken wat ik allemaal mee ga nemen, noteer ik hier zometeen ook even. Zijn er nog specifieke dingen die jullie van mij willen weten?
Heb al zin in de 13de, nieuwe telefoon, en de fotomeet!
Nu sta ik 2x in de lijstssj3gohan schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:14:
[...]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 DickCAH Vrouwelijke Minoltiaan behorende bij sapphire (uhm..) ThunderNet (middag) Mike2k Cablekevin Nomad (enkel eten) speeltje ThunderNet (enkel eten)
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ik denk dat ik na het avond eten weer richting huis ga, dus rond 20:00 en dat ik niet mee ga verder lopen.
Dit is het volgende wat ik mee neem:
Nikon D90 + MB-D80 Battery Grip
Nikon 18-105mm (3.5 - 5.6G) ED - DX - VR
Nikon 70-300mm (4.5 - 5.6G) ED - VR
Nikon 50mm (1.8D)
Allemaal verpakt in een tamrac tas.
p.s. Ik sta op groen in de lijst!
Dit is het volgende wat ik mee neem:
Nikon D90 + MB-D80 Battery Grip
Nikon 18-105mm (3.5 - 5.6G) ED - DX - VR
Nikon 70-300mm (4.5 - 5.6G) ED - VR
Nikon 50mm (1.8D)
Allemaal verpakt in een tamrac tas.
p.s. Ik sta op groen in de lijst!
Verwijderd
Mooie kans voor mij om weer een dagje wat met fotografie te doen, dat is namelijk hoognodig. Heb me opgegeven.
De gear die ik bij me ga hebben:
Nikon D80 + 18-105mm VR + 50mm 1.8D + Giottos Statief + Fototas met random cameraprut.
Woon zelf in Den Haag overigens.
De gear die ik bij me ga hebben:
Nikon D80 + 18-105mm VR + 50mm 1.8D + Giottos Statief + Fototas met random cameraprut.
Woon zelf in Den Haag overigens.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 16:33 ]
Misschien dat ie hoopte dat je dan 's middags zou blijvenThunderNet schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:07:
[...]
Nu sta ik 2x in de lijstik rij dus met Nomad heen & terug
Ik zal eens een opzet gaan maken voor de groepsindeling. Denk dat ssj3gohan en NickH een dezer dagen met een route zullen komen en dan hebben we nog een week om wat te gaan schuiven (let wel, ik kan niet garanderen dat alle verzoeken kunnen worden gehonoreerd).
@Cablekevin
Kijk anders ff in de TS met wie je mogelijk kan meerijden, dit wordt natuurlijk wel moeilijker als je eerder wegwilt, maar miss dat je op de terugweg met Nomad en ThunderNet meekan (maar let wel op dat je niet het rode virus pakt...).
Verwijderd
Maar begrijp ik dat je echt in groepsverband rondloopt? Loop je elkaar niet ongelooflijk voor de voeten? En dan kijk ik in specifiek even naar de Canon groep.
De groepjes worden niet te groot, sterker nog hier is een 1e indeling:Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:46:
Maar begrijp ik dat je echt in groepsverband rondloopt? Loop je elkaar niet ongelooflijk voor de voeten? En dan kijk ik in specifiek even naar de Canon groep.
Overdag:
Groep 1 (Canon 6/6) | Groep 2 (mixed 4/6) | Groep 3 (Canon 5/7) | Groep 4 (Nikon 7/8) | |
olv | ssj3gohan | G-Tus? | ????? | NickH |
wie | aerofreak busschops Mute ssj3gohan Velvet webmail | Devil777 G-Tus GutteGutteGut Rammstein_fan13 sapphire + minoltiaan | Donnie Makkelijk ppx17 silencedead Sjekster Speeltje zAo | BlaTieBla CableKevin JeroenE Jules McKillem NickH ReseTTim Zartok |
Huren?: | 10-22 sigma 30 1.4 |
Nog in te delen (6): loser180, GerardHenninger, Munnikman, Shaggy_NL, TeamxSunnyx, TranceSetter
en nikon: Mike2K, DickCAH, qadn
Misschien dat groep 3 nog bij 1 en 2 gevoegd kan worden, voor de avond lijkt me dit wel te gaan gebeuren, maar 25 man voor 2 groepen is denk ik net iets te veel van het goede (het streven is een man of 10/11 per groep), 21 man voor 2 groepen is dus ideaal. Nikon wordt 1 grote groep, zoals het er nu uit ziet worden dat er max 11.
Sta je cursief dan kom je alleen 's middags. Sta je er niet bij en ook niet bij nog in te delen, check dan of je in de meet manager staat etc...
[ Voor 14% gewijzigd door Zartok op 05-02-2010 18:41 ]
Ongeveer ja. Morgenavond gaan we nog even een miniscout doen en op zoek naar goede eettentjes, dan zal in de loop van de week de route opgesteld worden (en denk ik nog geheim blijven tot de 13Zartok schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:35:
[...]
[...] Denk dat ssj3gohan en NickH een dezer dagen met een route zullen komen [...]
Mooie opzet Zartok. Misschien is het nog een idee om de mixed groep naar keuze bij de 1e/2e canon of nikon groep te laten sorteren, ivm de leiders van de groepen, maar dat zien we die avond wel
Ik ben net terug van 4,5 uur rondfietsen met jules (damn, wat was dat leuk) en er zijn nog een hoop overlooplocaties bij gekomen waar groepjes naartoe kunnen die zich eigenlijk dood vervelen in het dagprogramma en eens wat anders willen zien. En nog wat ideeën voor de route her en der.
Zartok: Als er meer Nikon-users bij gaan komen denk ik dat het een ideetje is om die groep evt. nog eens op te splitsen, hij is nu al vrij groot (incl de mensen die nog niet ingedeeld zijn). En Gerard Henninger komt niet.
Makkelijk, jij bent nu inwoner van de stad naast de mooiste stad van Nederland (wat natuurlijk Rijswijk is), durf jij het aan een groepje te leiden? De groepsleider is overigens niet echt een absoluut begrip, gezien vervoer waarschijnlijk gemixt gaat (deels OV, deels auto) zullen een hoop mensen telefoonnummers, routes, locaties, arbitraire attributen en partijnamen met elkaar delen en contact met elkaar opzoeken.
Zartok: Als er meer Nikon-users bij gaan komen denk ik dat het een ideetje is om die groep evt. nog eens op te splitsen, hij is nu al vrij groot (incl de mensen die nog niet ingedeeld zijn). En Gerard Henninger komt niet.
Makkelijk, jij bent nu inwoner van de stad naast de mooiste stad van Nederland (wat natuurlijk Rijswijk is), durf jij het aan een groepje te leiden? De groepsleider is overigens niet echt een absoluut begrip, gezien vervoer waarschijnlijk gemixt gaat (deels OV, deels auto) zullen een hoop mensen telefoonnummers, routes, locaties, arbitraire attributen en partijnamen met elkaar delen en contact met elkaar opzoeken.
Ik rijd met Guttegut mee, dus misschien dat er tussen groep 1 en 2 beetje gehusseld kan worden?Zartok schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:19:
[...]
De groepjes worden niet te groot, sterker nog hier is een 1e indeling:
Overdag:
Groep 1 (Canon 6/6) Groep 2 (mixed 4/6) Groep 3 (Canon 5/7) Groep 4 (Nikon 7/8) olv ssj3gohan G-Tus? ????? NickH wie aerofreak
busschops
Mute
ssj3gohan
Velvet
webmailDevil777
G-Tus
GutteGutteGut
Rammstein_fan13
sapphire + minoltiaanDonnie
Makkelijk
ppx17
silencedead
Sjekster
Speeltje
zAoBlaTieBla
CableKevin
JeroenE
Jules
McKillem
NickH
ReseTTim
ZartokHuren?: 10-22
sigma 30 1.4
[knip]
The devil is in the details.
Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk glas per groep te verdelen, ik zal GutteGutteGut en aerofreak wisselen. Ik had hem daar in gedeeld zodat G-Tus zijn 50 1.8 kon gebruiken, er zijn echter zoveel met een 50mm 1.8.Mute schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:59:
[...]
Ik rijd met Guttegut mee, dus misschien dat er tussen groep 1 en 2 beetje gehusseld kan worden?
@ssj3Gohan en ook wel een beetje @NickH:
8 is geen grote groep, zoals ik al in mijn post vermelde is 10-11 een mooie groepsgrote, 12 is ook nog doable (met awd was het toch dat je elkaar een beetje in de weg stond soms). Kleine groepjes is niet praktisch want organisatorisch moet je dan veel gaan regelen, zie ook nu met 3 canon groepen. Als Gerard niet komt dan komen we nu uit op 24 Canoniers (22 eigenlijk, maar sapphire gooit roet in het eten
Voor 's avonds denk ik dat het gewoon 3 groepen worden, groep 3 kan dan de rest aanvullen (sommige mensen komen immers alleen 's middags en heb nog niemand alleen 's avonds horen zeggen).
Ben niet opzoek naar een 50/1.8 maar een 50/1.0, oftewel niet Canon's meest geproduceerde, maar minst geproduceerde vastebrandspunt lens (afgezien van de 1200mm....).Zartok schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:25:
[...]
Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk glas per groep te verdelen, ik zal GutteGutteGut en aerofreak wisselen. Ik had hem daar in gedeeld zodat G-Tus zijn 50 1.8 kon gebruiken, er zijn echter zoveel met een 50mm 1.8.
Is er bij het indelen van de groepen gekeken of er mensen bijzitten die "goed" bekend zijn in Den Haag. Is ivm het reizen per OV/Auto wel zo makkelijk.
En is het de bedoeling de auto ergens (gratiessccchhh) te parkeren en verder met OV/lopen te gaan, of alleen met de auto.
(geheel Den Haag is met de OV-chit knip te reizen toch? In Rotterdam e.o. kan je volgens mij namelijk geen strippenkaart meer kopen)
En de grootte van de groep lijkt me ook een beetje afhankelijk van hoe we gaan reizen, gaan we met de auto naar lokaties met voldoende parkeergelegenheid dan zijn groepen van 12 man goed te doen. Maar met groepen van 12 een tram in is al weer wat lastiger. Ook met het eten kan het lastig zijn tenzij iedereen genoegen neemt met ff naar de Mac en weer verder naar de volgende locatie.
En is het de bedoeling de auto ergens (gratiessccchhh) te parkeren en verder met OV/lopen te gaan, of alleen met de auto.
(geheel Den Haag is met de OV-chit knip te reizen toch? In Rotterdam e.o. kan je volgens mij namelijk geen strippenkaart meer kopen)
En de grootte van de groep lijkt me ook een beetje afhankelijk van hoe we gaan reizen, gaan we met de auto naar lokaties met voldoende parkeergelegenheid dan zijn groepen van 12 man goed te doen. Maar met groepen van 12 een tram in is al weer wat lastiger. Ook met het eten kan het lastig zijn tenzij iedereen genoegen neemt met ff naar de Mac en weer verder naar de volgende locatie.
Er is één locatie waar meer dan 10 mensen heel onpraktisch is, liefst eerder ongeveer 8 mensen (balkon Korzo). Verder levert een groep van 11 mensen op zich niet zoveel problemen op.
We moeten nog even heel goed naar de organisatie kijken en zien hoe handig auto danwel OV is. In principe kan veel met het OV, er is maar één hier-willen-we-echt-naartoe-locatie die niet briljant met OV te doen is (hoogste duin). Daar gaat in principe maar één groepje naartoe, dus dat is prima met 3 auto's te doen.
Het eten is gewoon naar keuze, we gaan op zoek naar leuke restaurantjes in Scheveningen (en misschien ook de binnenstad, althans, we hebben daar een tip over gekregen van Makkelijk) en geven een korte beschrijving, en gaan dan proberen om iedereen een beetje leuk in te delen zodat iedereen het ook tijdens het eten naar zijn zin heeft, maar de groepen niet teveel uiteen gereten worden. Overigens is het absoluut een no-go om met zijn dertigen in één restaurant te zitten, behalve heel misschien in Le Connaisseur of zoiets erg grootschaligs.
We moeten nog even heel goed naar de organisatie kijken en zien hoe handig auto danwel OV is. In principe kan veel met het OV, er is maar één hier-willen-we-echt-naartoe-locatie die niet briljant met OV te doen is (hoogste duin). Daar gaat in principe maar één groepje naartoe, dus dat is prima met 3 auto's te doen.
Het eten is gewoon naar keuze, we gaan op zoek naar leuke restaurantjes in Scheveningen (en misschien ook de binnenstad, althans, we hebben daar een tip over gekregen van Makkelijk) en geven een korte beschrijving, en gaan dan proberen om iedereen een beetje leuk in te delen zodat iedereen het ook tijdens het eten naar zijn zin heeft, maar de groepen niet teveel uiteen gereten worden. Overigens is het absoluut een no-go om met zijn dertigen in één restaurant te zitten, behalve heel misschien in Le Connaisseur of zoiets erg grootschaligs.
Ik wil sowiezo in de groep met Sapphire
wil die super-wideangle proberen namelijk
(10-22)
p.s. nog maar 1 weekje mensen!!!
[ Voor 18% gewijzigd door Donnie op 05-02-2010 22:29 ]
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
En ppx17 wilde ook met mij meerijden...Mute schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:59:
[...]
Ik rijd met Guttegut mee, dus misschien dat er tussen groep 1 en 2 beetje gehusseld kan worden?
ik heb alleen geen 10-22 meerDonnie schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 22:28:
Ik wil sowiezo in de groep met Sapphirewil die super-wideangle proberen namelijk
(10-22)
die werkt namelijk niet op een 5D
YepGutteguttegut schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 23:49:
[...]
En ppx17 wilde ook met mij meerijden...
Misschien gezien de geringe gear-uitwissel matches de groepjes wat meer op de auto's richten, is bij het timen van vertrek e.d. wel een stuk eenvoudiger denk ik?
40D | 8 | 50 | 100 | 300
Oh, wat ben ik blij dat Zartok dit deel van de administratie doet
Ik kan alleen maar op gear koppellen waarvan mensen zeggen het mee te nemen en in dit geval is dus het dus ook niet mogelijk. Omdat er meerdere een 10-22 wilden hebben heb ik er ook bijgezet dat julllie deze misschien kunnen huren samen, tot nog toe staat er niemand in de lijst met een 10-22 anders had ik die er uiteraard bijgezet.Donnie schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 22:28:
Ik wil sowiezo in de groep met Sapphirewil die super-wideangle proberen namelijk
(10-22)
Daarnaast zal ik proberen zo veel mogelijk alle carpoolers bij elkaar te houden, voorlopig was dat echter nog niet bekend. Als je een ritje hebt geregeld met een mede tweaker laat het ons dan weten dan kunnen het in de TS aanpassen en kan ik er rekening mee houden met het maken van de groepen.
@SSJ3Gohan
Misschien dat we dan een roulatie moeten maken voor Korzo en een groep kan er dan misschien in 2en naartoe zodat er 2 keer 6/7 mensen gaan (kunnen sommige mensen wat langer blijven bijv.) ipv alle 12 tegelijk. Het is iig noted en zal er rekening mee houden.
@ Ungroeped leute:
Ik heb nog niks van jullie gehoord
Dat durf ik wel aan ja, mocht de vacature nog niet vervuld zijnssj3gohan schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:57:
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Heel goed, dan gaan we jou inzetten.
Anyways, we zijn nu terug van wat meer scouten. Echt, de avonturen die wij beleven... We zijn dit keer serieus bijna beschoten door een drugsdealer. Anyways, de eetopties:
Er zijn een hele hoop restaurantjes in Scheveningen en wat ons betreft is er voor ieder wat wils: Chinees, Italiaans, Grieks, Spaans, Japans, kipspecialiteiten, grillrooms en verschillende fastfoodketens. Bij de meeste zaken geldt dat je voor ongeveer 15 euro een hoofdgerecht hebt en dus inclusief drinken voor 25 euro klaar bent.
Er zijn een paar speciale zaken:
- Wokrestaurant met all-you-can-eat-and-drink (excl. sterke drank) voor 25 euro. Hier kunnen we nog proberen iets van de prijs af te halen maar veel zal het niet zijn, houd rekening met 25 euro.
Voor mensen die meer op een budget zijn zijn er ook opties:
- Pannenkoekenrestaurant, voor ruwweg 6-8 euro heb je een pannenkoek dus incl. drinken kun je voor 10-15 euro klaar zijn
- Lokale turk en lokale surinaamse toko, daar ben je voor 10 euro ook zeker klaar.
- Pizzeria, hier kun je zeker onder de 20 euro zitten.
- McDonalds, bekende menu's voor ruwweg 6-8 euro.
- Als je echt heel krap zit zijn er nog frietenkramen of kun je naar de binnenstad: daar zitten subway's, Bram Ladage (betere frietenkraam), turken (Kapsalon voor 4-5 euro, broodje döner voor 4 euro) of zelfs een AH
In principe is het wokrestaurant de plek waar we met veel man kunnen zitten, en waar we ook gezellig en met een vast budget kunnen eten. Liefst stevenen we daar op af. Verder kunnen kleinere groepjes dan naar andere gelegenheden. We maken nog wel een meetmanager. Spui vooral jullie ideeën ondertussen, dan weten we wat de populaire keuzes voor in de meetmanager zijn.
Meer informatie volgt.
Anyways, we zijn nu terug van wat meer scouten. Echt, de avonturen die wij beleven... We zijn dit keer serieus bijna beschoten door een drugsdealer. Anyways, de eetopties:
Er zijn een hele hoop restaurantjes in Scheveningen en wat ons betreft is er voor ieder wat wils: Chinees, Italiaans, Grieks, Spaans, Japans, kipspecialiteiten, grillrooms en verschillende fastfoodketens. Bij de meeste zaken geldt dat je voor ongeveer 15 euro een hoofdgerecht hebt en dus inclusief drinken voor 25 euro klaar bent.
Er zijn een paar speciale zaken:
- Wokrestaurant met all-you-can-eat-and-drink (excl. sterke drank) voor 25 euro. Hier kunnen we nog proberen iets van de prijs af te halen maar veel zal het niet zijn, houd rekening met 25 euro.
Voor mensen die meer op een budget zijn zijn er ook opties:
- Pannenkoekenrestaurant, voor ruwweg 6-8 euro heb je een pannenkoek dus incl. drinken kun je voor 10-15 euro klaar zijn
- Lokale turk en lokale surinaamse toko, daar ben je voor 10 euro ook zeker klaar.
- Pizzeria, hier kun je zeker onder de 20 euro zitten.
- McDonalds, bekende menu's voor ruwweg 6-8 euro.
- Als je echt heel krap zit zijn er nog frietenkramen of kun je naar de binnenstad: daar zitten subway's, Bram Ladage (betere frietenkraam), turken (Kapsalon voor 4-5 euro, broodje döner voor 4 euro) of zelfs een AH
In principe is het wokrestaurant de plek waar we met veel man kunnen zitten, en waar we ook gezellig en met een vast budget kunnen eten. Liefst stevenen we daar op af. Verder kunnen kleinere groepjes dan naar andere gelegenheden. We maken nog wel een meetmanager. Spui vooral jullie ideeën ondertussen, dan weten we wat de populaire keuzes voor in de meetmanager zijn.
Meer informatie volgt.
Wok restaurant klinkt altijd goed, voor een redelijk en vooraf bekend budget onbeperkt (meestal) lekker eten trekt me wel.
40D | 8 | 50 | 100 | 300
Mijn ervaringen met wok-restaurants zijn nog al wisselend. Bij de een staan er overvolle schalen en ben je (redelijk) snel aan de beurt. Bij een ander moet je hopen dat er nog wat anders is dan gesneden kipfilet en sta je 45 minuten te wachten voor je vlees wordt bereid (serieus, dit is mij echt overkomen).
Dus de hamvraag is dan: zijn jullie er al eens geweest (op een drukke zaterdagavond) en is het wat?
Een ander nadeel van wokrestaurants vind ik dat je heel de tijd van je tafel heen en weer aan het lopen bent. Maar soms is dat ook een voordeel als je saaie familieleden wil ontwijken
Dus de hamvraag is dan: zijn jullie er al eens geweest (op een drukke zaterdagavond) en is het wat?
Een ander nadeel van wokrestaurants vind ik dat je heel de tijd van je tafel heen en weer aan het lopen bent. Maar soms is dat ook een voordeel als je saaie familieleden wil ontwijken
Wokken klinkt wel goed. 25 euro is misschien naar 22,50 te maken
en dan ben je niet meer kwijt dan je bij een ander restaurant zou zijn.
We zijn er deze avond geweest en het zag er uit alsof het goed te doen was (niet zelf gegeten, enkel binnengelopen en iemand hoe of wat gevraagd): geen lange rijen, eigenlijk helemaal geen rijen, en klanten die goed voorzien waren. Mijn eigen ervaring is dat je er buikgriep oploopt, maar dat geldt voor zowat elk restaurant. Wij hebben er wel vertrouwen in eigenlijk.
Het is, over tijd gesproken, ook niet de bedoeling dat we in en uit rennen, het moet ook een gezellige avond incl. gezellig etentje worden. Uren in de rij staan is iets anders, maar we trekken er wel een uur of twee voor uit.
Het is, over tijd gesproken, ook niet de bedoeling dat we in en uit rennen, het moet ook een gezellige avond incl. gezellig etentje worden. Uren in de rij staan is iets anders, maar we trekken er wel een uur of twee voor uit.
[ Voor 6% gewijzigd door mux op 06-02-2010 22:52 ]
Ik heb het één keer in Utrecht gehad en dat wil ik niet weer meemaken, hoeveel geld is verstandig om mee te nemen, toen in Utrecht was er geen enkele pin-automaat actief. Wil goed voorbereid de deur uit
Verwijderd
Hierbij wil ik me ook aanmelden heb er super veel zin an
Weer eens wat anders dan Afrika nou ja Den haag is ook een jungle !
neem mee eos 1d mark 3
eos 50 D
70-200 2.8 is
24-70 2.8 is
10-22 5.6
flitser speedlite 580ex ii
en statief
neem mee eos 1d mark 3
eos 50 D
70-200 2.8 is
24-70 2.8 is
10-22 5.6
en statief
Cablekevin, you not make many senses yesh?
Zartok en NickH zijn een beetje bezig met het reisplan en de kosten die daarmee samenhangen. Ondertussen wil ik jullie mening wel eens weten over het eten:
Budgetoptie (bijv. McDonalds, pannenkoeken, turk)
Iets anders (leg even uit in een post)

(wokrestaurant = 25 euro, budgetoptie <= 15 euro (wat je er zelf van maakt eigenlijk), iets anders is i.h.a. ongeveer 25 euro incl. drank behalve sushi (40+ euro) of de echt dure restaurants (30-100 euro))
Zartok en NickH zijn een beetje bezig met het reisplan en de kosten die daarmee samenhangen. Ondertussen wil ik jullie mening wel eens weten over het eten:
Wat willen we eten?
Wokrestaurant Wang HaiBudgetoptie (bijv. McDonalds, pannenkoeken, turk)
Iets anders (leg even uit in een post)
(wokrestaurant = 25 euro, budgetoptie <= 15 euro (wat je er zelf van maakt eigenlijk), iets anders is i.h.a. ongeveer 25 euro incl. drank behalve sushi (40+ euro) of de echt dure restaurants (30-100 euro))
24-70 2.8 IS? Joh.... als je die meeneemt dan kom ik ook langs en geef ik je er 2500 euro voor als ik die over mag nemen van jeVerwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:34:
Hierbij wil ik me ook aanmelden heb er super veel zin an
neem mee eos 1d mark 3
eos 50 D
70-200 2.8 is
24-70 2.8 is
10-22 5.6
en statief
Bij het Kurhaus zijn verschillende pinautomaten van verschillende banken in de omgeving. Evt kun je naar de Bios (Pathe) lopen, zit er ook nog 1. In het oude centrum van Scheveningen: Keizerstraat, zitten ook verschillende pinautomaten en restaurantjes. Deze pinautomaten draaien overuren op zonnige zomerse dagen. De dichtheid van die apparaten is ook dusdanig dat als er eentje uitvalt, dan er dan nog genoeg anderen zijn om de drukte op te vangenCablekevin schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:23:
Ik heb het één keer in Utrecht gehad en dat wil ik niet weer meemaken, hoeveel geld is verstandig om mee te nemen, toen in Utrecht was er geen enkele pin-automaat actief. Wil goed voorbereid de deur uit
[ Voor 26% gewijzigd door jules op 07-02-2010 13:53 ]
Als er nog iemand is die vrije plekken heeft en via Utrecht rijdt please come forward
-edit busschops zei al dat hij niet kon, dat hij vol zat.
-edit busschops zei al dat hij niet kon, dat hij vol zat.
[ Voor 25% gewijzigd door Devil777 op 07-02-2010 14:31 ]
Jammer dat er van restaurants niet zulke goede reviews zijn te vinden als van gear. De enige met recente entries die ik kon vinden was niet echt positief, maar voor hetzelfde geld zijn dat een stel azijnpissers.
Zelf heb ik gekozen voor budget, met name om dat ik vrijdagavond al bij onze lokale chinees een chinees nieuwjaars menu genuttigd zal hebben. Zondag de 14e begint voor hen namelijk het jaar van de Tijger.
Anyway, maar als "iedereen" gaat wokken dan ga ik wel gezellig mee

Mijn voorkeur is met iemand meerijden, maar als dat niet lukt dan kom ik zelf met de auto. Ik vertrek vanuit Amersfoort dus zal heel dan erg mijn best moeten doen om niet langs Utrecht te rijden.
@hieronder: Ja, dat vermoedde ik ook al. Ik schrijf er zelf ook nooit op als ik ergens ben geweest om te eten, dus echt klagen mag ik natuurlijk niet
Zelf heb ik gekozen voor budget, met name om dat ik vrijdagavond al bij onze lokale chinees een chinees nieuwjaars menu genuttigd zal hebben. Zondag de 14e begint voor hen namelijk het jaar van de Tijger.
Anyway, maar als "iedereen" gaat wokken dan ga ik wel gezellig mee
Ik zat zelf nog op een reactie van busschops te wachten over carpoolen, maar ik hoor nietsAls er nog iemand is die vrije plekken heeft en via Utrecht rijdt please come forward
Mijn voorkeur is met iemand meerijden, maar als dat niet lukt dan kom ik zelf met de auto. Ik vertrek vanuit Amersfoort dus zal heel dan erg mijn best moeten doen om niet langs Utrecht te rijden.
@hieronder: Ja, dat vermoedde ik ook al. Ik schrijf er zelf ook nooit op als ik ergens ben geweest om te eten, dus echt klagen mag ik natuurlijk niet
[ Voor 32% gewijzigd door JeroenE op 07-02-2010 14:13 ]
Die eet.nu-recensies zijn totaal onbetrouwbaar en absoluut geen goede indicatie. Meestal zijn het een paar mensen die ziek zijn geworden (die geven dan een 1 à 3) en één eigenaar of vriend van de eigenaar die een 9.8 geeft ofzo.
We hebben de pinautomaten al gespot, net als jules al zegt. Moet geen probleem zijn maar zorg er in principe voor dat je het geld van tevoren al cash bij je hebt (maakt het een stuk makkelijker).
@hieronder: tsja, het is helaas niet anders, voor 25 euro krijg je geen echte italiaanse pizza of liefdevol bereid écht chinees voer (wat overigens ook lang niet naar ieders smaak is, je moet tegen vuurspuwen kunnen met dat spul). We denken wel dat de chinees een gezellige optie is, en dan nog één of twee aparte groepjes die wat anders gaan doen (om het wel gezellig, maar niet te gefragmenteerd te maken), bijvoorbeeld ééntje naar de italiaan en ééntje naar een goedkopere tent. Vandaar de opties.
We hebben de pinautomaten al gespot, net als jules al zegt. Moet geen probleem zijn maar zorg er in principe voor dat je het geld van tevoren al cash bij je hebt (maakt het een stuk makkelijker).
@hieronder: tsja, het is helaas niet anders, voor 25 euro krijg je geen echte italiaanse pizza of liefdevol bereid écht chinees voer (wat overigens ook lang niet naar ieders smaak is, je moet tegen vuurspuwen kunnen met dat spul). We denken wel dat de chinees een gezellige optie is, en dan nog één of twee aparte groepjes die wat anders gaan doen (om het wel gezellig, maar niet te gefragmenteerd te maken), bijvoorbeeld ééntje naar de italiaan en ééntje naar een goedkopere tent. Vandaar de opties.
[ Voor 37% gewijzigd door mux op 07-02-2010 14:30 ]
Mij maakt het niet uit eigenlijk. Ga nooit meer naar de wok eigenlijk, smaakt overal hetzelfde. Deze week al 3x bij de echte cantonees geweest, dus iets anders zal ik geen problemen mee hebben
. Maar zoals gezegd, ik vind alles prima, zolang het maar gezellig is
Dus ik kies voor de onzichtbare optie 4
Ik voel persoonlijk het meest voor een simpele pizzatent bij deze opties. Ik ben bang voor aziatische restaurants. Dat komt door televisie en teveel naïviteit.
[ Voor 5% gewijzigd door Makkelijk op 07-02-2010 16:30 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ik heb nu gestemd voor de wok, maar ik voel eigenlijk ook het meest voor een pizzatent.
Zal ik de poll maar even opnieuw starten en de opties veranderen naar:
- wok
- pizza
- low-budget
- iets anders
?
- wok
- pizza
- low-budget
- iets anders
?
Denk dat dat wel een goed idee is. Maar het budget blijft dan zo'n 22,50?
Bij de wok is het een "all you can eat and drink" voor een vaste prijs van 25 euro (en we hopen nog wat van de prijs af te kunnen halen als we zeker weten dat er een bepaald aantal komt). Bij andere zaken is het volledig afhankelijk van wat je bestelt, in principe kun je onder de 25 euro blijven als je rustig doet met het drinken, maar je kunt er ook prima 50 euro van maken.
Daarom sprak de wok ons ook aan. Ik ben niet ondersteboven van welk imitatievoer dan ook in Nederland (of het nou chinees of italiaans is), of van de staat van de keukens betreft. Pizza's in Nederland zijn eigenlijk allemaal troep vergeleken met Italië, Chinees voer is evenzeer troep vergeleken met voedsel ín China (ja, met allebei uitvoerig ervaring
). Maar bij de wok kun je wel voor een van tevoren bekend budget eten.
Heel ander nieuws: het weer lijkt de goede kant op te gaan: een grote kans op meest droog en koud winterweer. Als het overdag én `s nachts nou ook gaat vriezen wordt het misschien zelfs nog helder (hoewel de temperatuurtrend erop lijkt te wijzen dat het bewolkt wordt).
Daarom sprak de wok ons ook aan. Ik ben niet ondersteboven van welk imitatievoer dan ook in Nederland (of het nou chinees of italiaans is), of van de staat van de keukens betreft. Pizza's in Nederland zijn eigenlijk allemaal troep vergeleken met Italië, Chinees voer is evenzeer troep vergeleken met voedsel ín China (ja, met allebei uitvoerig ervaring
Heel ander nieuws: het weer lijkt de goede kant op te gaan: een grote kans op meest droog en koud winterweer. Als het overdag én `s nachts nou ook gaat vriezen wordt het misschien zelfs nog helder (hoewel de temperatuurtrend erop lijkt te wijzen dat het bewolkt wordt).
Ik neem niet teveel gear mee.. alleen het broodnodige
dus van mij valt weinig te lenen.. Daarnaast heb ik toch niks interresants...
Klinkt allemaal goed, ik heb gestemd op de wok, maar een pizzaria vind ik ook prima.
* JeroenE is wel nieuwsgierig of daar wat meer over bekend is...Zartok en NickH zijn een beetje bezig met het reisplan en de kosten die daarmee samenhangen.
Ik zal met eigen vervoer komen en onderweg pik ik Devil777 op. Mijn partner heeft ondertussen bedacht om die dag dan maar naar vrienden in de buurt van Den Haag te gaan (Delfgauw). Als het verzamelpunt bij station Pijnacker is dan komt dat wel aardig uit
Ik vertrek vanuit Amersfoort, via Utrecht en Gouda richting de residentie. Als er nog mensen langs die route wonen dan is er nog een plek over.
Dat wordt dus de oer Hollandse pannenkoekssj3gohan schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:59:
Daarom sprak de wok ons ook aan. Ik ben niet ondersteboven van welk imitatievoer dan ook in Nederland (of het nou chinees of italiaans is), of van de staat van de keukens betreft. Pizza's in Nederland zijn eigenlijk allemaal troep vergeleken met Italië, Chinees voer is evenzeer troep vergeleken met voedsel ín China (ja, met allebei uitvoerig ervaring). Maar bij de wok kun je wel voor een van tevoren bekend budget eten.
*heeft mijn stem*
Wat betreft de auto:
We hebben een dagprogramma waar je de auto niet voor nodig hebt. Dit zijn vrij weinig locaties (je loopt nou eenmaal 1-1,5 uur rond op elke locatie) en we hebben hierbij rekening gehouden met mensen die op tijd willen vertrekken (het loopt rond 23:00 af). Mensen die daarna door willen gaan of tussendoor verveeld raken kunnen naar een waslijst van andere locaties, deze zijn lang niet allemaal goed met OV bereikbaar, bijvoorbeeld een paar snelweglocaties. Daarvoor is een auto wel handig.
We hebben een dagprogramma waar je de auto niet voor nodig hebt. Dit zijn vrij weinig locaties (je loopt nou eenmaal 1-1,5 uur rond op elke locatie) en we hebben hierbij rekening gehouden met mensen die op tijd willen vertrekken (het loopt rond 23:00 af). Mensen die daarna door willen gaan of tussendoor verveeld raken kunnen naar een waslijst van andere locaties, deze zijn lang niet allemaal goed met OV bereikbaar, bijvoorbeeld een paar snelweglocaties. Daarvoor is een auto wel handig.
Ik woon in Alphen aan den Rijn, ik zou met de trein naar Gouda kunnen komen. Ik weet niet of je zoiets ziet zitten?JeroenE schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:42:
[...]
* JeroenE is wel nieuwsgierig of daar wat meer over bekend is...
Ik zal met eigen vervoer komen en onderweg pik ik Devil777 op. Mijn partner heeft ondertussen bedacht om die dag dan maar naar vrienden in de buurt van Den Haag te gaan (Delfgauw). Als het verzamelpunt bij station Pijnacker is dan komt dat wel aardig uitKlopt het nog dat de auto verder niet nodig is behalve bij de heen en terugreis?
Ik vertrek vanuit Amersfoort, via Utrecht en Gouda richting de residentie. Als er nog mensen langs die route wonen dan is er nog een plek over.
Zou je dat programma van tevoren met ons willen delenssj3gohan schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:51:
Wat betreft de auto:
En voor de avond/nachtfotografie, kom ik weg met een gorillapod? Of is een "normaal" statief een must, ik loop namelijk liever niet de hele dag met zo'n groot ding rond.
Menno zou zeggen dat je gewoon een 24L en een camera die op ISO 102400 nog goede resultaten aflevert moet meenemen.
Inderdaad met een statief wil je niet gezien worden.
Heb net de EOS500D met kitlens besteld bij topdeals. Helaas geen goede prestaties op ISO 10^heel veel maar toch een leuk apparaat
Heb net de EOS500D met kitlens besteld bij topdeals. Helaas geen goede prestaties op ISO 10^heel veel maar toch een leuk apparaat
Ik ga maar met het openbaar vervoer richting Den Haag, een enkeltje naar Gouda en een enkeltje van Den Haag terug naar Alphen kost me ongeveer even veel als een retour Den Haag, Alphen aan den Rijn. Tijd geleden voor mij dat ik ging wokken!
Iso 3200 is in de regel voldoendessj3gohan schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:16:
Menno zou zeggen dat je gewoon een 24L en een camera die op ISO 102400 nog goede resultaten aflevert moet meenemen.
De opmerking is wel geheel in de lijn van wat mijn antwoord zou zijn overigens
Jammer dat ik er niet bij kan zijn, zit strak in pak in het WTC in Rotterdam voor de fiscale bedrijvendag 2010
Moet toch ook denken aan wat lonender werk als ik nog eens een 200 F2 wil bezitten..
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Verwijderd
Nog minder dan een week. De afgelopen tijd niet aan toegekomen om dit topic een beetje bij te houden, maar nu weer helemaal bijgelezen. Grote groep, ben benieuwd wat ik van jullie allemaal kan leren als beginneling. Wat dat betreft schrijf ik me ook in voor de slechtste foto competitie
.
Ik heb op dit moment nog 1 plekje over voor de route zwolle - den haag.
Ik heb op dit moment nog 1 plekje over voor de route zwolle - den haag.
Haha, al die horror verhalen. We zijn te bang voor een paar bacterieen tegenwoordig. Alles moet zo schoon dat onze lichaampjes nergens meer tegen kunnenMakkelijk schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:30:
Ik voel persoonlijk het meest voor een simpele pizzatent bij deze opties. Ik ben bang voor aziatische restaurants. Dat komt door televisie en teveel naïviteit.